Het grote Renault-topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 12 Laatste
Acties:
  • 33.356 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laten we hopen dat deze auto weer crediet kan gaan winnen op de lease markt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -W0kk3L-
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-08 09:34
Hallo, wie kan mij een antwoord geven op de volgende vraag. Deze maand is er een actie bij Renault, dat men kan kiezen voor een gratis panoramisch dak, of een gratis elektrisch (panoramisch?) schuifdak. Wat is nou wat? En is het te combineren? Ik ben van plan om een scenic te bestellen, maar weet nog niet wat ik hier nou moet kiezen. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 21:37

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

-W0kk3L- schreef op maandag 11 december 2006 @ 18:43:
Hallo, wie kan mij een antwoord geven op de volgende vraag. Deze maand is er een actie bij Renault, dat men kan kiezen voor een gratis panoramisch dak, of een gratis elektrisch (panoramisch?) schuifdak. Wat is nou wat? En is het te combineren? Ik ben van plan om een scenic te bestellen, maar weet nog niet wat ik hier nou moet kiezen. Iemand?
De dealer weet het vast ;)
Maar ik kan me indenken dat in het panoramische dak (oftewel: helemaal glas) geen schuifdak kan qua constructie. Dus ik denk dat je of het een of het ander moet nemen.

Met open dak rijden is wel verschrikkelijk fijn moet ik zeggen. Maar dat is persoonlijk.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -W0kk3L-
Het is voor in een scenic, en airco etc zit erin... dus koud krijg ik het wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:11
beide opties zijn mogelijk! Er is namelijk een VAST panoramisch dak en een elektrisch panoramisch schuifdak,. op de serie limitee Business line zijn beide opties volgens mij €0

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-09 19:52

Impry

Rallymedia.nl

Maasluip schreef op maandag 11 december 2006 @ 19:16:
Maar ik kan me indenken dat in het panoramische dak (oftewel: helemaal glas) geen schuifdak kan qua constructie. Dus ik denk dat je of het een of het ander moet nemen.
Wij hebben een panoramisch dak (dat is zowel boven de voorstoelen als de achterstoelen twee hele grote dakramen over de volledige lengte/breedte) en het voorste raam (dus boven de bestuurder/bijrijder) kan helemaal openschuiven en het schuift dan over het achterste raam heen.
Dus het kan wel een elektrisch panoramisch schuifdak. Maar denk dat je nu kunt kiezen tussen een vast panoramisch dak, of een elektrisch standaard dakraam.

Maar panoramisch dak is heerlijk hoor, zorgt voor hele ruime/heldere sfeer in de auto.

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -W0kk3L-
De optie die jij noemt, Impry, klinkt mij goed in de oren. Maar is dat nou een panoramisch dak of een elektrisch panoramisch schuifdak? Bij mij op de leasesite staat namelijk "panoramisch dak" en "elektrisch schuifdak".Ik kan ze beide aanvinken (beide zijn 0 euro), maar wat krijg ik dan....

Zo te zien is dit degene in twee delen?:
http://www.directlease.nl...ml?auto_id=32084;fotonr=h

[ Voor 21% gewijzigd door -W0kk3L- op 12-12-2006 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Ja, die van die link hebben wij en dan schuift het voorste gedeelte helemaal open over het achterste gedeelte.
Denk dat dat het elektrisch panoramisch schuifdak is.
Maar wanneer je moet kiezen tussen 'panoramisch dak' en 'elektrisch schuifdak' zou ik toch maar kiezen voor het eerste. Of je belt even naar Renault.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -W0kk3L-
Iets meer dan 2,5 maand later, en ik heb mijn bestelde Scenic. :)

Afbeeldingslocatie: http://serv.crew-nexus.net/~wokkel/nieuweauto2.jpg

Het werd overigens een elektrisch panoramisch schuifdak. Het dak bestaat in principe uit 2 schuifdakjes. Eentje voor en eentje achter, waarvan de voorste elektrisch bediend kan worden...

Verders met privacy glass, xenon en parkeersensoren (voor en achter)

Ik ben iig happy met mijn bakkie! :)

[ Voor 9% gewijzigd door -W0kk3L- op 24-02-2007 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 23:08

The_Scarabial

MTB for life!

volgende week eigenaar van een renault clio 1.4 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:16
-W0kk3L- schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 12:54:
Iets meer dan 2,5 maand later, en ik heb mijn bestelde Scenic. :)

[afbeelding]

Het werd overigens een elektrisch panoramisch schuifdak. Het dak bestaat in principe uit 2 schuifdakjes. Eentje voor en eentje achter, waarvan de voorste elektrisch bediend kan worden...

Verders met privacy glass, xenon en parkeersensoren (voor en achter)

Ik ben iig happy met mijn bakkie! :)
Mooi hoor!
Ik zit ook naar de scenic te kijken, echter moet mijn huidige lease auto nog 12 maanden.
Vooralsnog wordt de scenic (grande) de opvolger :)

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -W0kk3L-
Ik heb ook voor de grand scenic gekeken, alleen die was net even wat duurder. En momenteel heb ik die nog niet nodig ;) Wellicht over 4 jaar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat voor motor heb je dr in?
en heb je ook een bandenspannings controle systeem erop? zo ja raad ik je aan om niet zelf bij te gaan pompen bij een pomp met een stalen stang... want gebeurt nogal dat mensen het ventiel hiermee mollen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -W0kk3L-
Een 1.5 DCI met 105 PK. Snel zat voor mij. En wat betreft je tip. Ik zal erop letten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Laatst online: 07:11
Verwijderd schreef op zondag 25 februari 2007 @ 17:48:
Wat voor motor heb je dr in?
en heb je ook een bandenspannings controle systeem erop? zo ja raad ik je aan om niet zelf bij te gaan pompen bij een pomp met een stalen stang... want gebeurt nogal dat mensen het ventiel hiermee mollen
klopt! Ze breken nogal snel. Al heel wat keren voorbij zien komen

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Laatst online: 17-09 04:49
Leuk, een renault topic. Had hem nooit eerder gezien.

Hier is mijn schatje na een dagje franse ardennen. We waren gaan kijken voor een kampeerveld voor deze zomer (ben scoutsleider). Het had wat geregend de dagen ervoor en de veldwegetjes waren een beestje vochtig en smerig. Was best wel leuk om tegen 20km/u in 3e je wielen te laten spinnen in de modder en lekker sideways te gaan rijden met men cliotje. Ook heb ik geleerd dat een clio bijna enkel olie zuipt als je constant op topsnelheid rijdt ( 155km/u (gps), begrensd).
Heeft overigens meer dan een week geduurd voor ik er een spons over heb laten gaan, vond het wel wat ruigs hebben om een auto vol met modder te hebben (op de foto was de dag nog maar net begonnen :+ )

Blijft een leuke wagen :)
Afbeeldingslocatie: http://vanvyve.be/clio.jpg
1.2 16v

[ Voor 3% gewijzigd door jvvv op 26-02-2007 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Precies zelfde auto hier, alleen dan het zwart. Topsnelheid is alleen 172km/h (op de teller)
Zeker een leuke auto, stuurt erg lekker! 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sven_Vdb
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-09 20:48
hier ook dezelfde maar dan in het grijs :)
Top snelheid nog niet getest en ook nie van plan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Sven_Vdb schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 20:20:
hier ook dezelfde maar dan in het grijs :)
Top snelheid nog niet getest en ook nie van plan :P
Ah, je zit op zich redelijk snel aan z'n top :) Kan best hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-08 13:14

Flame17

Captur EDC 130

Impry schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 20:34:
[...]

Ah, je zit op zich redelijk snel aan z'n top :) Kan best hoor.
Klopt, maar in Nederland laat ik het in ieder geval achterwege om de top te bereiken... :)

En zijn de bandjes niet een beetje glad aan de voorkant, of is dat gezichtsbedrog van de troep en modder.

Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Flame17 schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 20:53:
[...]

Klopt, maar in Nederland laat ik het in ieder geval achterwege om de top te bereiken... :)
172km/h is na correctie net niet rijbewijs kwijt ;) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Impry schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 20:55:
[...]

172km/h is na correctie net niet rijbewijs kwijt ;) :D
Klopt, maar mijn top ligt even wat hoger dan die 172.... :P

Die 172 slaat eerlijk gezegd eerder op het aantal PK's.. :9

[ Voor 11% gewijzigd door Flame17 op 27-02-2007 20:57 ]

Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Ja, altijd baas boven baas natuurlijk :P :D Strak karretje hoor zo'n RS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Impry schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 21:00:
Ja, altijd baas boven baas natuurlijk :P :D Strak karretje hoor zo'n RS!
In feite is het een gewone Clio met hier en daar wat afwijkingen aan uiterlijk en onderstel, het mooiste zit onder de motorkap.
Vond een 1.6 als snel, de overstap naar de RS was wel ietwat schrikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Denk ook wel dat het een verschil is ja :)
Grand Scenic van m'n vader moest vandaag/morgen even naar garage, dus als auto van de garage een nieuwe Clio 1.4, toenstraks even rondje gereden. Leuk autootje, meer grip (lees: minder onderstuur) dan onze eigen Clio, maar dat ligt vooral aan de banden denk ik. Versnellingspook voelt niet lekker aan, is echt van z'n 1 naar z'n 2 vier centimeter ofzo. Hele kleine speling dus, terwijl je bij Clio uit 2003 hem er lekker in kunt smijten, dus niet zo gevoelig en precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
[...]

En zijn de bandjes niet een beetje glad aan de voorkant, of is dat gezichtsbedrog van de troep en modder.
Dingen waren toen een beetje op. Er zat nog 1,5mm in de groeve denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

[...]

Ik vind dat echt zo'n typisch Hollandse reactie. Alsof de pakkans zo hoog is :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
Timmert schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 19:26:
[...]

Met zo'n autotje wordt de pakkans wel wat groter aangezien het een tijdje duurt om de top te berijken. Ik gok dat je vanuit stilstand makelijk 2,5km nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:08

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Timmert schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 20:26:
[...]

Beetje vreemde reactie op iets wat verboden is imho. Als je zelf zo hard wil rijden moet je dat doen (je weet wat de consequenties zijn) als je dat niet wilt doen even goede vrienden lijkt me :)

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Timmert schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 20:26:
[...]

De pakkans doet niet ter zake, wel de top die je met een RS makkelijk en snel kan halen!
De 180 is een eitje om aan te tikken, de 220 ( op de teller gereden) duurt ietsje langer maar ook dat is zo gehaald.

Voor als je het niet weet ( wat je natuurlijk wel weet ), de Clio RS heeft 172/182 pk en weegt maar 1010 kg, dus snelheden boven de 200 zijn makkelijk te doen.

Alleen dat roze papiertje is me wel heilig, leuker is de sprint bij het verkeerslicht.... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f4stf0rw4rd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-09 08:42
Goed om dit topic maar eens wat nieuw leven in te blazen :9

Gistermiddag in een Megane GrandTour 2.0 16v Tech line proef gereden. Moet zeggen dat ik erg onder de indruk was en ben :) . Had al eerder in een 307 en Octavia (beide station) proef gereden en ga toch voor de Megane. Lekker comfortabel geveerd en behoorlijk stil. Omdat het een lease bak ik zal ik hem op gas gaan rijden. Iemand hier ervaringen met lpg?

Ga ook voor de cabasse 4*40w + 6 cd wisselaar (zat ook in de testauto) maar vraag me af hoe groot het verschil is met de originele radio en speakers. de cabasse heeft geen mp3 namelijk.

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:17
f4stf0rw4rd schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 10:20:

Gistermiddag in een Megane GrandTour 2.0 16v Tech line proef gereden. Moet zeggen dat ik erg onder de indruk was en ben :) . Had al eerder in een 307 en Octavia (beide station) proef gereden en ga toch voor de Megane. Lekker comfortabel geveerd en behoorlijk stil. Omdat het een lease bak ik zal ik hem op gas gaan rijden. Iemand hier ervaringen met lpg?

Ga ook voor de cabasse 4*40w + 6 cd wisselaar (zat ook in de testauto) maar vraag me af hoe groot het verschil is met de originele radio en speakers. de cabasse heeft geen mp3 namelijk.
*komt even toevallig tussendoor knallen*

Mijn pa heeft een week geleden een Megane Grand Tour 2.0 16V Aut. Tech Line [mond vol :{ ] in ontvangst genomen, en daar zit wel een navigatiesysteem met klapscherm in. Wilde je daar iets over weten of over het geluid van de bijbehorende 'installatie'?

edit: en hij is ook nog eens op LPG! :P Wat een toeval. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f4stf0rw4rd
El-Loco schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 17:14:
[...]

*komt even toevallig tussendoor knallen*

Mijn pa heeft een week geleden een Megane Grand Tour 2.0 16V Aut. Tech Line [mond vol :{ ] in ontvangst genomen, en daar zit wel een navigatiesysteem met klapscherm in. Wilde je daar iets over weten of over het geluid van de bijbehorende 'installatie'?

edit: en hij is ook nog eens op LPG! :P Wat een toeval. ;)
idd toeval :) Was idd benieuwd naar het geluid. Als het goed is heb je bij de navigatie ook het cabasse audio systeem (staat ook op de radio zelf).

Heb je al in de auto gereden met gas? Zo ja beviel het?

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
f4stf0rw4rd schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 22:02:
[...]

idd toeval :) Was idd benieuwd naar het geluid. Als het goed is heb je bij de navigatie ook het cabasse audio systeem (staat ook op de radio zelf).

Heb je al in de auto gereden met gas? Zo ja beviel het?
Geen rijbewijs maar wel meegereden. ;)

In ieder geval vind ik [en paps ook] dat de auto heeerlijk comfortabel rijdt [we hebben wel de 17" Steppe-velgen eronder :9 ], en op gas is dat exact hetzelfde.

Jij hebt dan al met een handbak gereden, wij hebben een automaat, maar mijn ervaring met een handbak [in een cabrio dan] is dat je bij 120 in zijn 6 gewoon 3300 toeren draait! Dat vind ik in ieder geval erg veel, maar de ervaring met deze 4-trapsautomaat :X is dan weer dat je er niks van merkt omdat hij muisstil is.

Na een kilometertje schakelt hij op gas, waar wel een nadeel aan hangt. Pa heeft het verbruik een beetje bijgehouden, en met een 67-litertank - althans dat dacht ik, even nachecken - rij je 1 op 8. En dat houdt in dat je eens in de twee / drie dagen aan de pomp staat.

Wat betreft audio kom ik later op terug, want 'smaken' verschillen. ;)

Nog meer weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 16:18
f4stf0rw4rd schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 10:20:

Het enige nadeel van lpg is dat je je reserveband niet meer kwijt kunt.
Die ligt dan in je kofferbak of je hebt een spuitbus.
Voor de rest merk ik niet zoveel verschil tussen gas of benzine.
Alleen als je snel wil inhalen dan gaat het met benzine wat gemakkelijker, net als snel optrekken.
Maar als je rustig over de snelweg rijdt dan merk je er niks van.
En ik haal ongeveer 1:10, wanneer ik alleen maar snelweg rij dan haal ik ongeveer 540km uit 50l gas.

En de cabasse is misschien wel fijn, je zou even moeten navragen of je er dan andere speakers bij krijgt dan bij de standaard radio. Daar zit namelijk eerder het geluidsverschil dan in de installatie zelf.

De standaard radio werkt goed, speelt alle cds en klinkt niet verkeerd, maar verwacht er niet teveel van (ligt er natuurlijk aan wat je gewend bent)

[ Voor 5% gewijzigd door rvrbtcpt op 25-03-2007 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f4stf0rw4rd
@ El-Loco en Frijns.Net tnx voor alle feedback!

Heb idd met de 6-bak testgereden en bleef nog onder de 3000 toeren terwijl ik 120 reed. apart :?
Bij de cabasse radio krijg je volgens de dealer ook andere speakers. Zonder die andere speakers had ik de duurdere radio ook niet genomen. Zou een beetje nutteloos zijn van het extra vermogen anders. Al een beetje geluisterd El-Loco?

Ik rijd zelf ook voornamelijk snelweg, dus die 1 op 10 zou goed te halen moeten zijn, en dan vind ik 540 km op een tank wel acceptabel.

[ Voor 0% gewijzigd door f4stf0rw4rd op 26-03-2007 10:51 . Reden: tikfoutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Een verhaal van een meer ervaren Megane gebruiker? Ik heb een 1.9dci, gewone hatch. In september is ie 4 jaar oud, en dus ben ik langzamerhand een beetje afscheid aan het nemen.

Mijn mening so far: Renault (of tenminste de Megane die ik heb) is lang niet zo slecht als sommige mensen je willen doen geloven. Het is een heerlijke auto om lange tochten mee te maken, vooral dankzij zijn comfort (en ik mijn geval redelijk rappe motor + 6e versnelling).

Toch ga ik niet nog een Renault nemen, niet alleen omdat ik het fout vind om 2x dezelfde auto te nemen, maar vooral omdat ik de service van de garages zo verschrikkelijk slecht vind. Nu heb ik weer een wielsensor die weigert te werken (en waarvoor ik al een keer terug ben geweest), maar eerder heeft het me 9 maanden gekost om de garage duidelijk te maken dat de voorwiel ophanging herrie maakt (versleten veerschotels, een zeer bekende kwaal van de Megane, dus had de garage dit direct moeten herkennen). Maar ook een Twingo als vervangent vervoer meegeven kan je niet maken... en een knipperlicht repareren, en nauwelijks een half uur later is ie weer kapot.

Erg jammer dit, want het zijn wel afknappers voor mij; services is een essentieel onderdeel.

Mijn volgende auto wordt waarschijnlijk een C30, met sportonderstel.. Een complete tegenhanger dus :P

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 16:18
MrBarBarian schreef op maandag 26 maart 2007 @ 10:38:
Een verhaal van een meer ervaren Megane gebruiker? Ik heb een 1.9dci, gewone hatch. In september is ie 4 jaar oud, en dus ben ik langzamerhand een beetje afscheid aan het nemen.

Mijn mening so far: Renault (of tenminste de Megane die ik heb) is lang niet zo slecht als sommige mensen je willen doen geloven. Het is een heerlijke auto om lange tochten mee te maken, vooral dankzij zijn comfort (en ik mijn geval redelijk rappe motor + 6e versnelling).

Toch ga ik niet nog een Renault nemen, niet alleen omdat ik het fout vind om 2x dezelfde auto te nemen, maar vooral omdat ik de service van de garages zo verschrikkelijk slecht vind. Nu heb ik weer een wielsensor die weigert te werken (en waarvoor ik al een keer terug ben geweest), maar eerder heeft het me 9 maanden gekost om de garage duidelijk te maken dat de voorwiel ophanging herrie maakt (versleten veerschotels, een zeer bekende kwaal van de Megane, dus had de garage dit direct moeten herkennen). Maar ook een Twingo als vervangent vervoer meegeven kan je niet maken... en een knipperlicht repareren, en nauwelijks een half uur later is ie weer kapot.

Erg jammer dit, want het zijn wel afknappers voor mij; services is een essentieel onderdeel.

Mijn volgende auto wordt waarschijnlijk een C30, met sportonderstel.. Een complete tegenhanger dus :P
Service is natuurlijk sterk afhankelijk van de dealer zelf en heeft weinig te maken met Renault zelf.
Hiervoor heb ik een Megane Grand Tour 1.6 gehad, en daar 100k mee gereden.
Zonder problemen behalve dan de bekende kwaal die jij hier noemt.
Dat was bij 85k gerepareerd en viel nog onder de garantie.

Ermee stil gestaan heb ik gelukkig ook nooit.
En als je de keuze inderdaad hebt, dan is het natuurlijk ook leuk om gewoon eens een ander merk te rijden.
Maak je nog een topic met foto's en review van je nieuwe C30?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
Frijns.Net schreef op maandag 26 maart 2007 @ 16:13:
[...]

Service is natuurlijk sterk afhankelijk van de dealer zelf en heeft weinig te maken met Renault zelf.

Maak je nog een topic met foto's en review van je nieuwe C30?
Waar, alleen bij 2 dealers slechte service is al vreemd. En daarnaast staat Renault vaak slecht qua service in verschillende onderzoeken..

De C30 komt wel op de foto.. duurt alleen nog even..

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
Frijns.Net schreef op maandag 26 maart 2007 @ 16:13:
[...]

Fout! Service bij dealers heeft te maken met de Quality Control van het merk zelf! Mijn oom heeft dat een tijdje voor Benz gedaan, en daar werd er echt heel serieus getest naar de kwaliteit van de service door middel van 'geheime klanten' en een heel boel criteria en evaluaties. Of de service bij Mb goedis, weet ik niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
f4stf0rw4rd schreef op maandag 26 maart 2007 @ 09:06:
@ El-Loco en Frijns.Net tnx voor alle feedback!

Heb idd met de 6-bak testgereden en bleef nog onder de 3000 toeren terwijl ik 120 reed. apart :?
Bij de cabasse radio krijg je volgens de dealer ook andere speakers. Zonder die andere speakers had ik de duurdere radio ook niet genomen. Zou een beetje nutteloos zijn van het extra vermogen anders. Al een beetje geluisterd El-Loco?

Ik rijd zelf ook voornamelijk snelweg, dus die 1 op 10 zou goed te halen moeten zijn, en dan vind ik 540 km op een tank wel acceptabel.
Ik kan je alleen de ervaring geven met de standaard radio, ik heb geen aanduiding van Cabasse kunnen vinden oid. Ik kon me uit de folders herinneren dat er bij de navi-aanbieding 4x15W stond.

En 4x15W is wat je hoort. :+ Je kunt normaal je radio luisteren, niks aan de hand, maar als je fatsoenlijke muziek aanzet mis je toch een voller geluid. Ik ga er van uit dat een opgewaardeerde radio dat wel kan bieden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrBarBarian schreef op maandag 26 maart 2007 @ 10:38:

tja wielsensoren... wat moet je dr ook mee?
veerschotels wil idd nog wel eens voorkomen en dat knipperlicht is een probleem met de fitting wat ook bekend is.. kost 10euro om te reparen.. dus misschien ligt het wel aan je dealer waar je geweest bent
en dat huurautotje.. ligt of aan je lease contract.. of aan de maximale vergoeding van Renault en hier kan de dealer weinig in verandere.. tenzij ze zelf of jij bij gaat leggen maar daar hebben meestal beide geen zin in :+

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2007 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2007 @ 18:39:
[...]

tja wielsensoren... wat moet je dr ook mee?
veerschotels wil idd nog wel eens voorkomen en dat knipperlicht is een probleem met de fitting wat ook bekend is.. kost 10euro om te reparen.. dus misschien ligt het wel aan je dealer waar je geweest bent
en dat huurautotje.. ligt of aan je lease contract.. of aan de maximale vergoeding van Renault en hier kan de dealer weinig in verandere.. tenzij ze zelf of jij bij gaat leggen maar daar hebben meestal beide geen zin in :+
Huur-auto'tje lag aan de dealer die zicht niet voorbereid had (auto was van een medewerker en die baalde er ook van dat ie hem uit moest lenen).. Afgelopen week heb ik een Seat Altea meegekregen, en anders meestal een Megane of Clio. Daar is allemaal niet zo heel veel mis mee..

Anyway, die wielsensor.. daar gaan ze 3 april weer naar kijken (die dingen zijn overigens wel handig, ik heb al meerdere mensen op de snelweg proberen duidelijk te maken dat een band van hun auto wel ERG zacht is.)..

Volgende discussiepunt is de rechter voorband. Bij de laatste onderhoudsbeurt hebben ze de achterbanden vervangen (dus de banden die het minste horen te slijten). Linksvoor heb ik een maandje eerder al laten vernieuwen (die was kapot door een bocht die ik miste, maar een stoeprandje die ik wel raakte). Voor de voorbanden hebben ze dus alleen naar die ene gekeken die wel vervangen is. Rechts-voor is gewoon versleten, maar de garage verzekerde me dat ze dat zeker goed in de gaten houden. Yeah, right.. ik geloof er helemaal niks van.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Laatst online: 19-09 19:55
El-Loco schreef op maandag 26 maart 2007 @ 17:07:
[...]
Ik kan je alleen de ervaring geven met de standaard radio, ik heb geen aanduiding van Cabasse kunnen vinden oid. Ik kon me uit de folders herinneren dat er bij de navi-aanbieding 4x15W stond.

En 4x15W is wat je hoort. :+ Je kunt normaal je radio luisteren, niks aan de hand, maar als je fatsoenlijke muziek aanzet mis je toch een voller geluid. Ik ga er van uit dat een opgewaardeerde radio dat wel kan bieden. :)
De meerprijs voor de cabasse radio uitbreiding lijken niet het geld waard te zijn. Dit heb ik vernomen op een duits forum, voordat ik zelf voor de keuze stond.

Heb trouwens zelf een Grand Scenic 2.0 6-bak, tech-line uitvoering, navigatie, esp, xenon, 17 inch velgen, etc. Super tevreden nog altijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrBarBarian schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 11:49:
[...]

Volgende discussiepunt is de rechter voorband. Bij de laatste onderhoudsbeurt hebben ze de achterbanden vervangen (dus de banden die het minste horen te slijten). Linksvoor heb ik een maandje eerder al laten vernieuwen (die was kapot door een bocht die ik miste, maar een stoeprandje die ik wel raakte). Voor de voorbanden hebben ze dus alleen naar die ene gekeken die wel vervangen is. Rechts-voor is gewoon versleten, maar de garage verzekerde me dat ze dat zeker goed in de gaten houden. Yeah, right.. ik geloof er helemaal niks van.
hoezo horen de achter banden het minste te verslijten?
als je dat zegt weet je dus niet waar je over praat
dat de achterbanden meer slijten heeft alles met wegligging te maken

maar het oplossen van een storing is echt niet zo makkelijk als mensen soms denken
onze handen worden door Renault NL soms erg strak gebonden.. tevens zijn de problemen zeer complex en is het niet zo simpel als testkast eraan hangen en die zegt wat er kapot is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
Verwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 19:24:
[...]

hoezo horen de achter banden het minste te verslijten?
als je dat zegt weet je dus niet waar je over praat
dat de achterbanden meer slijten heeft alles met wegligging te maken
Mijn logische conslusie ja ;)

• Voorin ligt het gewicht/zwaartepunt
• voorin is de aandrijving
• Voorin is de meeste wrijving (o.a. glijden door remmen/gassen en uiteraard bochten)

Misschien klinkt het volgende wat bot, maar het interesseert me echt helemaal niks het of complex is, of dat je handen gebonden zijn. Mijn werk is ook complex en ik word er ook op afgerekend als de SLA's niet worden nagekomen.

Ik heb (dan wel indirect via de leasemaatschappij) bijna 30.000 euro neergelegd voor een product waarvan je mag verwachten dat de dealer instaat is het te onderhouden (dmv van de juiste onderdelen, maar ook de juiste kennis). Mijn ervaring van de afgelopen (bijna) 4 jaar is dat het bij de dealers altijd erg moeizaam gaat. Het aantal keer dat ik na een onderhoudsbeurt terug ben gegaan ligt volgens mij hoger dan de keren dat ik dat niet heb gedaan. En dat is een zorgwekkende conclusie. Ik zeg ook niet dat het bij andere merken beter is (geen ervaring nl ;) ) maar voor mij is dit wel reden genoeg om geen Renault meer te willen.

En dat is toch jammer, want ik blijf met name de Megane een erg mooie auto vinden en het rijd goed. Aan de andere kant moet het voor Renault pijnlijk zijn om zo je klanten te verliezen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 10:13
Ik heb de laatste maanden ook verschillende auto's mogen rijden voor mijn werk: opel astra 1.9 cdti, Ford Focus 1.6 tdci, Ford Mondeo 2.0 tdci en een Renault Megane 1,5 dci.

Uiteindelijk vind ik dat de Megane de beste prijs/kwaliteit verhouding heeft. Je kijgt een hoop opties voor het minste geld.

Nu mag ik in mei een nieuwe auto bestellen en dat wordt dus ook een Megane Grand Tour 1.5 dci Tech Line + panorama/schuifdak.
Als je kijkt wat er voor die prijs allemaal opzit krijg je daar bij Opel of Ford echt niet veel bijzonders voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:03

Khaine

Python liefhebber

De vraag die ik het beste hier kan stellen denk ik:

Ik ben aan het orienteren op verschillende wagentjes, en ondanks dat ik een ontzettende jappen-fanaat ben, kijk ik stiekem ook even in de stallen van Renault. Om precies te zijn bij de clio.

Mijn budget is 2000 euro ongeveer, dus een wat ouder cliotje is daar wel van te halen, maar kunnen jullie met wat tips geven waar ik bij de aanschaf van een Clio op moet letten behalve de standaard-dingen waar je op let bij het aankopen van de auto.

Bepaalde kwaaltjes oid?

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niet echt
roest, Speling op de stuurstang en kachel Radiateuren.. maar allemaal meer uitzondering dan regel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrBarBarian schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 20:01:
[...]

Mijn logische conslusie ja ;)

• Voorin ligt het gewicht/zwaartepunt
• voorin is de aandrijving
• Voorin is de meeste wrijving (o.a. glijden door remmen/gassen en uiteraard bochten)

[url]Hier[/url] een aardig artikeltje daarover. Dit zal vast voor de Megane ook wel gelden... Maar het zou meneer ZiekHoofd wel sieren als hij dit had gedaan ipv meteen te roepen dat je niet weet waar je over praat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
Verwijderd schreef op zondag 08 april 2007 @ 22:38:
[...]

[url]Hier[/url] een aardig artikeltje daarover. Dit zal vast voor de Megane ook wel gelden... Maar het zou meneer ZiekHoofd wel sieren als hij dit had gedaan ipv meteen te roepen dat je niet weet waar je over praat.
Je url klopt niet ;) Maar ik heb binnenkort weer een nieuwe spectaculaire aflevering mbt mijn klaagzang over Renault dealers.. Eerst even wachten tot het afgehandeld is alleen ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 08 april 2007 @ 22:38:
[...]

nou dit is al verschillende keren door chevy geprobeerd om mensen uit te leggen hoe dingen werken
alleen helaas eindigd dit altijd in onbegrip en snappen ze aan het einde van het hele verhaal nog niet waar je over praat.
plus dat mensen heel veel meer leren wanneer ze zelf opzoek gaan naar antwoorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrBarBarian schreef op zondag 08 april 2007 @ 22:52:
[...]

Je url klopt niet ;) Maar ik heb binnenkort weer een nieuwe spectaculaire aflevering mbt mijn klaagzang over Renault dealers.. Eerst even wachten tot het afgehandeld is alleen ;)
Dit is wel heel erg dom 8)7
Hierbij de URL : http://www.ad.nl/autowereld/article945493.ece :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat daar bij die reacties staat is ook meer onzin
er zijn idd paar types geweeest met een foutieve achteras maar die zijn ook allemaal vervangen als het goed is
Tevens waren de Continental banden die standaard geleverd werden ook te zacht waardoor deze soms de 15.000km niet eens haalde maar dat lag aan de banden niet aan de auto.
Wat er in dat stukje staat over Veiligheid/weglegging is idd de reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke even een ander onderwerp namelijk mijn nieuwe Creature ;)

Een Renault Laguna phase 2.
in de RXI uitvoering met een 1.6 16v Benzinemotor goed voor zo'n 110pk.
Voorzien van de volgende luxe: ABS, ECC, Electrische ramen voor.
Ze heeft zo'n 185dKM gelopen en hopelijk mag ik daar nog een heleboel bij zetten.
de bak en motor voelen nog goed en zijn droog. :)

paar kleine mankementjes: ABS storing zonder dat er een storing zichtbaar was met de CLIP.
dit was een plus kabeltje van de ABS computer die stuk was.. dus gelukkig zo gerepareerd.
nu moeten alleen nog een wiellager RA vervangen worden, 2 schokdempers achter want deze hebben ook hun beste tijd gehad na alle kilometertjes ;) en kan ik meteen de hulpveren eraf schroeven

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2007 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
Right, as promised ;)

Afgelopen vrijdag lag er een mooie brief van de penvrienden van het CJB op mijn deurmat. Een bekeuring van 75 euro. Ik vond het wat vreemd, want het was geconstateerd in Veendam (kom ik nooit) en er stond geen snelheid op (ook apart ;) ). Het probleem bleek dus te zijn dat de auto volgens het RDW niet gekeurt was, terwijl dit afgelopen september had moeten gebeuren.

Ik wist heel zeker dat ik dit wel had laten doen, en de leasemaatschappij bevestigde dit door de onderhoudshistorie van de auto na te kijken. Dus maar een belletje naar de garage die de bekeuring had uitgevoerd. Daar natuurlijk ook wat vraagtekens, en ze gingen me terugbellen.

En dat deden ze een uurtje later. Ze hadden de auto weldegelijk gekeurd, maar waren vergeten hem "af te melden" bij RDW. Dus heeft ie gister weer bij die garage gestaan en is ie alsnog gekeurd. Naast dat dit behoorlijk slordig is, is het ook een vrij kostbare fout geworden, denk ik. Uiteraard betalen ze de bekeuring, maar ook hebben ze mij een leenauto moeten meegeven. En ik denk niet dat de leasemaatschappij gaat meebetalen aan deze fout...

Anyway.. maandag gaat de auto wederom naar de garage (wel een andere) om de wielsensor LA te vervangen. Ik ben benieuwd of dit de oplossing gaat zijn.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vergeten af te melden :X
wat een blunder.. die is gewoon NIET goed te praten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
Ja, weer een update :P

Na 5 (!) bezoekjes aan de garage werken alle wielsensoren weer! :) vaag verhaal allemaal, maar ik geloof dat uiteindelijk 2x de zender in het ventiel is vervangen.

Nu overigens wel goede service van de dealer; op korte termijn afspraken, 3x een Laguna, 1x een Megane en een keer een Seat meegehad, oprechte excuus dat het steeds maar niet verholpen was.

Waarschijnlijk moet ie nog een keer voor onderhoud (nog 6000 km, dus 6 weken) en dan neem ik afscheid!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pt0x
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01 13:33

pt0x

Why are we here..

Afbeeldingslocatie: http://pt0x.mine.nu/pub/clio/thumb/IMG_1041_T.JPG
Afbeeldingslocatie: http://pt0x.mine.nu/pub/clio/thumb/IMG_1043_T.JPG
Afbeeldingslocatie: http://pt0x.mine.nu/pub/clio/thumb/IMG_1044_T.JPG
Afbeeldingslocatie: http://pt0x.mine.nu/pub/clio/thumb/IMG_1046_T.JPG

Jeuh, Clio powah :P
Nog mensen van de NL Clioclub hier ?

[ Voor 3% gewijzigd door pt0x op 07-05-2007 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

pt0x schreef op maandag 07 mei 2007 @ 11:27:

Jeuh, Clio powah :P
Nog mensen van de NL Clioclub hier ?
Neen, wel een bezoeker van de RTC site.

Mooi RS'je :D ..............stickers!?

[ Voor 5% gewijzigd door Flame17 op 07-05-2007 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pt0x

pt0x

Why are we here..

Flame17 schreef op maandag 07 mei 2007 @ 12:20:
[...]

Neen, wel een bezoeker van de RTC site.

Mooi RS'je :D ..............stickers!?
op de zijramen? nee die zijn echt :) dit model is niet uitgekomen in nederland. geimporteerd uit frankrijk door de vorige eigenaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

pt0x schreef op maandag 07 mei 2007 @ 13:17:
[...]

op de zijramen? nee die zijn echt :) dit model is niet uitgekomen in nederland. geimporteerd uit frankrijk door de vorige eigenaar.
Maar is het nu een RS of een 1.6 16V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pt0x

pt0x

Why are we here..

Flame17 schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 02:14:
[...]

Maar is het nu een RS of een 1.6 16V
1.6 16v met RS looks, en meer peekaas dan de nederlandse 1.6 16v.
die heeft als ik het goed heb 104/114 en deze heeft 136. een RS heeft 172 (en is een 2.0 16v)
Daarbij heeft deze niet de body van een RS maar wel bijna hetzelfde interieur, iets andere bekleding en een andere pook alleen.

Een 1.6 16v uit de benelux ga ik met redelijk verschil voorbij en mijn begrenser met een normale uitlaat (die ook afwijkt van de benelux versie) gaat ook pas in op 6700 toeren. (normaal is dit 6200)

[ Voor 41% gewijzigd door pt0x op 08-05-2007 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Ik vind het een wazig verhaal, kan je het ergens staven dat type uit Frankrijk?......nergens op het hele www deze info te vinden...........ook op RTC niet.

RDW site geeft ook niks bijzonders aan over je kenteken, dus gewoon een 1.6 16V met 110 pk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pt0x

pt0x

Why are we here..

Flame17 schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 02:16:
Ik vind het een wazig verhaal, kan je het ergens staven dat type uit Frankrijk?......nergens op het hele www deze info te vinden...........ook op RTC niet.

RDW site geeft ook niks bijzonders aan over je kenteken, dus gewoon een 1.6 16V met 110 pk.
dat is mij natuurlijk ook opgevallen, maar naar aanleiding van de meldcode weet ik dat hij uit frankrijk komt en de informatie komt van de dealer (renault van marwijk) waar ik er toch vanuit mag gaan dat het echt zo is, de informatie over het model en vermogen komt daar ook vandaan.

bepaalde onderdelen zoals die uitlaat waren ook niet te krijgen in het opslag centrum van renault, deze moest speciaal besteld worden.

Waar ik dan persoonlijk aan heb zitten denken is dat de vorige eigenaar er misschien RS onderdelen op heeft gemonteerd want de motor is zover ik kan bepalen ook inderdaad gelijk aan die van een normale 1.6 16v. Enkel kan ik je garanderen dat ik behoorlijk sneller ben als een normale 1.6 16v dit heb ik vaak genoeg gemerkt in de praktijk. wat ik ook zeker weet is dat er geen schooljongetjes praktijken zijn uitgevoerd op de auto zelf om meer vermogen te krijgen. misschien een andere management chip ofzo ? ik geloof in ieder geval met de volle 100% dat er geen 110 pk maar een stuk meer uit komt. vandaar dat ik het dus houd op 136 wat de informatie is die ik heb gekregen van de dealer.

mijn kennis van autos gaat niet al te ver dus de details kan ik je ook niet vertellen. wellicht dat we elkaar nog een keer op een meeting tegen komen, dan mag je gerust ff kijken of jij iets anders zie als ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pt0x

pt0x

Why are we here..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blacksnak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-07-2024
Voor de liefhebbers: http://www.insidenewlaguna.com/

Op site zal regelmatig meer info onthuld worden ivm de nieuwe Laguna 3 die eraan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

pt0x schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 09:39:
[...]

dat is mij natuurlijk ook opgevallen, maar naar aanleiding van de meldcode weet ik dat hij uit frankrijk komt en de informatie komt van de dealer (renault van marwijk) waar ik er toch vanuit mag gaan dat het echt zo is, de informatie over het model en vermogen komt daar ook vandaan.

bepaalde onderdelen zoals die uitlaat waren ook niet te krijgen in het opslag centrum van renault, deze moest speciaal besteld worden.

Waar ik dan persoonlijk aan heb zitten denken is dat de vorige eigenaar er misschien RS onderdelen op heeft gemonteerd want de motor is zover ik kan bepalen ook inderdaad gelijk aan die van een normale 1.6 16v. Enkel kan ik je garanderen dat ik behoorlijk sneller ben als een normale 1.6 16v dit heb ik vaak genoeg gemerkt in de praktijk. wat ik ook zeker weet is dat er geen schooljongetjes praktijken zijn uitgevoerd op de auto zelf om meer vermogen te krijgen. misschien een andere management chip ofzo ? ik geloof in ieder geval met de volle 100% dat er geen 110 pk maar een stuk meer uit komt. vandaar dat ik het dus houd op 136 wat de informatie is die ik heb gekregen van de dealer.

mijn kennis van autos gaat niet al te ver dus de details kan ik je ook niet vertellen. wellicht dat we elkaar nog een keer op een meeting tegen komen, dan mag je gerust ff kijken of jij iets anders zie als ik :)
Ik zeg niet dat het onwaar is, heb laatst gehoord dat een 205GTI bestemd niet voor de Ned.markt ook meer pk's had.
Dat van die onderdelen is niet vreemd met Renault, ik heb telkens als er een onderdeel bij mij moet worden vervangen een onderdeel van een 1.6 16V en dat gaat net niet passen op een RS..:P
Dealer belt dan weer dat ik nog 1 dagje moet wachten.

Maar goed, op RTC zijn gasten die goed bekend zijn bij v Marwijk, zal het dus nog eens laten uitzoeken.
Dat van dat doorhalen op toeren kan door middel van een ECU flash, mijn vorige Clio ( 1.6 16V uit 2001 ) was ook retesnel, kwestie van gassen en lekker vlot inrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScorpionNL
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-09 16:37
Als buitenlandse auto's meer PK's hebben komt dat volgens mij meestal, omdat Nederland strengere eisen stelt aan onder andere de emissie. Bij oudere auto's hebben bijvoorbeeld de Franse versies geen katalysator en de Nederlandse wel, wat dan ongeveer 3-5PK scheelt volgens fabrieksopgave. Ik kan me voorstellen dat dit soort dingen vaker voorkomen.

Niet de moeite waard om te vermelden ^__^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pt0x

pt0x

Why are we here..

Flame17 schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 13:51:
[...]

Ik zeg niet dat het onwaar is, heb laatst gehoord dat een 205GTI bestemd niet voor de Ned.markt ook meer pk's had.
Dat van die onderdelen is niet vreemd met Renault, ik heb telkens als er een onderdeel bij mij moet worden vervangen een onderdeel van een 1.6 16V en dat gaat net niet passen op een RS..:P
Dealer belt dan weer dat ik nog 1 dagje moet wachten.

Maar goed, op RTC zijn gasten die goed bekend zijn bij v Marwijk, zal het dus nog eens laten uitzoeken.
Dat van dat doorhalen op toeren kan door middel van een ECU flash, mijn vorige Clio ( 1.6 16V uit 2001 ) was ook retesnel, kwestie van gassen en lekker vlot inrijden.
cheers :) en dat laatste is ook zeker het geval hehe
ScorpionNL schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 14:27:
Als buitenlandse auto's meer PK's hebben komt dat volgens mij meestal, omdat Nederland strengere eisen stelt aan onder andere de emissie. Bij oudere auto's hebben bijvoorbeeld de Franse versies geen katalysator en de Nederlandse wel, wat dan ongeveer 3-5PK scheelt volgens fabrieksopgave. Ik kan me voorstellen dat dit soort dingen vaker voorkomen.
Zover ik weet heb ik wel gewoon een cat, mijn uitlaat was namelijk een keer afgebroken op een lasnaad van dat ding ofzo. vandaar ook dat verhaal van die uitlaat wat ik hierboven vertelde.

[ Voor 28% gewijzigd door pt0x op 09-05-2007 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Om alles zeker te weten kan je eens een dynotest doen, dus zet hem op een testbank en je kan alles aflezen via een uitdraai.

Op het forum van de NL Clio club zullen ze wel weten waar je dit kan laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pt0x

pt0x

Why are we here..

zal ook wel wat centen kosten, maar mocht ik een keer in de gelegenheid zijn dan laat ik het niet aan me voorbij gaan I guess. zou wel het een en ander ophelderen zegmaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07 12:50
Zooooo... ik rijd de komende paar maanden rond in een Renault Laguna Grandtour 1.9dCi uit 2000

Is mijn tijdelijke wagentje ivm mijn proeftijd (ze hadden niets kleiners beschikbaar :P )
Dat ding trekt wel zeg! Nou, boven de 2k dan :P

Eerste grote auto en natuurlijk diesel... rijd wel heel anders dan ik gewend was (opel corsa b 1.4)

Ff wat vragen... de koppeling grijpt pas heel laat aan: mij werd verteld dat dat normaal is... hij slipt ook niet, ik trap alleen een heel stuk in het niets.
Ik had direct al problemen met de bandenspanningsmeters (de auto had 2 maanden stilgestaan) maar na pompen was het weg. Nu heb ik de banden opgepompt volgens het boekje (1.9dCi 2.2 voor 2.1 achter) maar ze zien er nog steeds zo zacht uit... ik vervoer er niet eens zware dingen in (weeg zelf 83 kilo ;) ). Moet/kan ik die druk nog wat opvoeren?
Hij wijkt af naar rechts (ofwel, als ik het stuur loslaat heeft hij de neiging naar rechts te gaan). Ligt dit aan de uitlijning? De bandendruk is dus al gecontroleerd. Is het belangrijk dit snel te laten repareren? (Ik heb er niet echt de tijd voor)

U vraagt, wij antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-09 11:02
Ff iedereen hier jalours maken ;)

Gister met 13 man van ODB Customs naar de Renault fabriek in Flins (Fr) geweest!!

Aankomst:

Na het melden bij de portier ("Il sont avec une anciene CX Ambulance" :D ) door naar de eerste Hal met het rijdende deel van de Histoire & collection. De auto's in deze hal worden gebruikt bij demonstraties zoals de Renault World Series. Onderdeeltje niet meer verkrijgbaar? Dan maken ze het hier zelf _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~dennisvr/odb-customs/usineflins/DSC01577.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~dennisvr/odb-customs/usineflins/DSC01579.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~dennisvr/odb-customs/usineflins/DSC01581.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~dennisvr/odb-customs/usineflins/DSC01597.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~dennisvr/odb-customs/usineflins/DSC01604.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~dennisvr/odb-customs/usineflins/DSC01611.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~dennisvr/odb-customs/usineflins/DSC01616.JPG

Hierna door naar het heilig der heiligen, 2000m2 met 650 auto's vanaf 1899 tot nu. Alle productiemodellen en concepts en formule auto's in 1 grote hal. Alles netjes onder plastic om het te beschermen tegen stof.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~dennisvr/odb-customs/usineflins/DSC01650.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~dennisvr/odb-customs/usineflins/DSC01652.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~dennisvr/odb-customs/usineflins/DSC01661.JPG
twingo concept!!!
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~dennisvr/odb-customs/usineflins/DSC01675.JPG
GTT concept!!!
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~dennisvr/odb-customs/usineflins/DSC01686.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~dennisvr/odb-customs/usineflins/DSC01679.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~dennisvr/odb-customs/usineflins/DSC01717.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~dennisvr/odb-customs/usineflins/DSC01744.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~dennisvr/odb-customs/usineflins/DSC01637.JPG

De rest hier:
http://www.xs4all.nl/~dennisvr/odb-customs/usineflins/

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Ziet er zeker vet uit! Ga ik zeker ook eens bezoeken krijg alleen al kippevel als ik de foto's zie

Twitter | Linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MeMoRy schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 20:07:

Ff wat vragen... de koppeling grijpt pas heel laat aan: mij werd verteld dat dat normaal is... hij slipt ook niet, ik trap alleen een heel stuk in het niets.
Klopt de nieuwere auto's hebben soms het gevoel dat de koppeling vrijlaat pakt.
Ik had direct al problemen met de bandenspanningsmeters (de auto had 2 maanden stilgestaan) maar na pompen was het weg. Nu heb ik de banden opgepompt volgens het boekje (1.9dCi 2.2 voor 2.1 achter) maar ze zien er nog steeds zo zacht uit... ik vervoer er niet eens zware dingen in (weeg zelf 83 kilo ;) ). Moet/kan ik die druk nog wat opvoeren?
je kan de druk ietsje hoger zetten maar zeker niet te hoog (anders begint het systeem weer te mekkere ;)) maar het is belangrijk de bandenspanning bij koude banden te doen. en wat ik zou doen is vragen of ze niet met stikstof gevuld kunnen worden.. ben je meteen van het hele gezeur af :)
Hij wijkt af naar rechts (ofwel, als ik het stuur loslaat heeft hij de neiging naar rechts te gaan). Ligt dit aan de uitlijning? De bandendruk is dus al gecontroleerd. Is het belangrijk dit snel te laten repareren? (Ik heb er niet echt de tijd voor)
meeste wegen lopen naar rechts af. wat is de bandenmaat van je laguna? sommige laguna's vooral met grotere banden hebben altijd iets zoekerigs. en is vrij weinig aan te doen
Maar een controle van je stuur- en fuseekogels en achterasrubbers kan zeker geen kwaad (deze wilen wel eens versleten zijn) ook kan het wisselen van wielen soms de oplossing zijn voor het trekken (dus links en rechts wisselen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeMoRy
Zelf banden verwisselen? :o

Ik zal mijn leasemaatschappij wel bellen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daar hoor je mij niet zeggen
ik zeg alleen dat het een oplossing kan zijn
en waarom je leasemij bellen?
Je auto is in onderhoud bij een dealer
kun je beter die bellen die regelen ook alles met de leasemaatschappij behalve in geval van schade;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-09 18:43
We staan momenteel op een 'nieuwe' tweedhands renault. Het is een Renault Clio Community 1.5 dCi van juni 2005 met 26000 km op de teller. Elektrische ruiten, elektrische bediening van de buitenspiegels, manuele airco Vraagprijs 9000 euro... Het lijkt mij een redelijke prijs.. Nu had ik wel vragen bij het verbruik. De verkoper beweerde dat deze auto zo om en bij de 4 liter zou verbruiken, wat ik erg weinig vind.. Heeft iemand hier ervaringen mee?

BOE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:50

-ET-

Phone Home

Welke 1.5 dCi is het?

Ik heb zelf de 1.5 dCi 65PK uit 2004. Bij mij is het verbruik bij stevig doorscheuren 1:19 1:20.
(ruim 800km op ong. 40 liter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cman
dat is nog niet geheel duidelijk, ik denk dat het de 65 PK is... Ok dat verbruik lijkt dan te kloppen ongeveer...

Nog een vraagje: op het eerste zicht lijkt me dat wat weinig (65pk). Rijden nu met een peugeot 206 1,4 HDI. Iemand die een vergelijking kan maken met deze (vooral het optrekken dan)?

BOE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Dat is 70 tegen 65pk, weinig verschil dus. Daarnaast vind ik de DCi's altijd wat pittiger dan een HDi. Ik denk dat je er niet op achteruit gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-

-ET-

Phone Home

65PK houd niet over. Maar als hij een beetje goed ingereden is, en je kan een beetje creatief schakelen. (Lees invoegen met 80 door halen naar 110 in zijn 3). Dan kan je redelijk met het verkeer meekomen. De 4de en 5de versnelling hebben eigenlijk geen extra toegevoegde waarde mbt optrekken. Dat zijn echte 'snelweg' versnellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeMoRy
:'( ja, dus wel bellen... vandaag een bocht in een parkeergarage te krap genomen en de zijkant opengeschuurd...

K*T! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlinkingAnt
  • Niet online
-ET- schreef op maandag 14 mei 2007 @ 17:13:
65PK houd niet over. Maar als hij een beetje goed ingereden is, en je kan een beetje creatief schakelen. (Lees invoegen met 80 door halen naar 110 in zijn 3). Dan kan je redelijk met het verkeer meekomen. De 4de en 5de versnelling hebben eigenlijk geen extra toegevoegde waarde mbt optrekken. Dat zijn echte 'snelweg' versnellingen.
Ik rij zelf in de 1.2benzine met 75pk, maar imho is dat echt te weinig voor een auto van 1000+kg, en tuurlijk kun je met een beetje creatief schakelen alsnog redelijk vlot wegkomen, maar het houdt niet over zegmaar :).

Persoonlijk zou ik een zwaarder gemotoriseerde kopen (alhoewel 75pk vs de 55pk van m'n Alto al een stuk beter is ;)).

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

SlinkingAnt schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 00:37:
[...]

Ik rij zelf in de 1.2benzine met 75pk, maar imho is dat echt te weinig voor een auto van 1000+kg, en tuurlijk kun je met een beetje creatief schakelen alsnog redelijk vlot wegkomen, maar het houdt niet over zegmaar :).

Persoonlijk zou ik een zwaarder gemotoriseerde kopen (alhoewel 75pk vs de 55pk van m'n Alto al een stuk beter is ;)).
Ik ben dan ook benieuwd naar de Twingo GT, een 1.2 met turbo en 100pk.

185 topsnelheid, 0-100 in 9,8 seconden 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-

-ET-

Phone Home

SlinkingAnt schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 00:37:
[...]

Ik heb zelf ook in de 1.2 75pk gereden. Maar de diesel heeft als voordeel dat hij meer trekkracht heeft onderin. Waardoor hij wat sneller weg trekt. Tenminste dat is het gevoel wat ik had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cman
Ik heb er een testrit mee gedaan (clio 1.5 dCi). Ik vond de auto wat logger als een peugeot 206 1.4 HDI. Hij reageerde wat minder vinnig. Voor de rest wel een uitstekende wagen. Alleen deze niet genomen omdat hij naar rechts stuurde, en dan bedoel ik niet dat de uitlijning lichtjes naar rechts trok, maar echt fel. Je moest heel de tijd tegensturen. M'n vriendin heeft er 20 mins in gereden en had beetje pijn in haar zij van het tegensturen :) Voor 9000 euro wil ik wel dat ie piekfijn in orde is!
Nuja blijven zoeken dus...

BOE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeMoRy
-ET- schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 07:36:
Ik heb zelf ook in de 1.2 75pk gereden. Maar de diesel heeft als voordeel dat hij meer trekkracht heeft onderin. Waardoor hij wat sneller weg trekt. Tenminste dat is het gevoel wat ik had.
Ligt aan de wagen denk ik... ik rijd een 1.9 dCi dus (wagen weegt 1349 kg), en die trekt pas lekker vanaf de 1800 toeren (iemand zei dat dat is omdat dan de turbo pas ingrijpt)
Bij stoplichten schiet het daarom niet op (tenzij ik de koppeling op laat komen bij de 2000 toeren, maar dat vindt hij niet zo fijn ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

MeMoRy schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 22:11:
maar dat vindt hij niet zo fijn ;)
Vertel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
De Renault hel begint hier...

Ik ging naar dealer voor APK plus een probleempje. Kom ik hem 3 dagen terughalen: 900€.... 450 voor het probleem + 450 voor apk.

Waarom die 450 voor apk? Mr. vond het zinvol om men remmen te vervangen en nog allmaal andere zinloze zut te doen. Die kar remde perfect voordien! Het andere probleem was de rembegrachtiger.

En nu begint er de rest te komen... Mijn automatisch airco begint raar te doen en heeft soms zijn eigen leventje, de kopelling is niet meer wat ze was (versleten wss) en de stuurbekrachtiging heeft ook soms zijn zwakke momenten. Ik denk dat we die best weg doen voor het een rijdende hel wordt. Dat iemand anders maar met al die problemen opgezadeld wordt!
Btw: Renault clio van 4j ud met geen 50k op de teller...

[ Voor 4% gewijzigd door jvvv op 17-05-2007 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

jvvv schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 18:27:
De Renault hel begint hier...

Ik ging naar dealer voor APK plus een probleempje. Kom ik hem 3 dagen terughalen: 900€.... 450 voor het probleem + 450 voor apk.

Waarom die 450 voor apk? Mr. vond het zinvol om men remmen te vervangen en nog allmaal andere zinloze zut te doen. Die kar remde perfect voordien! Het andere probleem was de rembegrachtiger.

En nu begint er de rest te komen... Mijn automatisch airco begint raar te doen en heeft soms zijn eigen leventje, de kopelling is niet meer wat ze was (versleten wss) en de stuurbekrachtiging heeft ook soms zijn zwakke momenten. Ik denk dat we die best weg doen voor het een rijdende hel wordt. Dat iemand anders maar met al die problemen opgezadeld wordt!
Btw: Renault clio van 4j ud met geen 50k op de teller...
Wat voor Clio precies?

Remmen misschien verrot cq verroest?

Welke dealer, heb je niet afgesproken dat ze je bellen voor grote en dure reparaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja want anders is het je eigen fout
want wat er meestal gebeurd is dat de monteurs aangeven wat er aan de hand is om klanten volledig te informeren.. en waarna er door de receptie gebeld wordt wat er nodig is.. en wat niet voor APK/Veiligheid. en dan mag de klant zelf beslissen wat hij laat maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
Dat de dealer me genaaid heeft is wss 50% mijn schuld, dus daar ga ik niet echt op ingaan. (Hoewel hij de kortingsbon die ik met de post had gekregen (-20€ voor apk controle) ook nergens heeft ermeld.)

Het feit is gewoon dat ik het nu aanvoel dat die auto binnen een zeer kort termijn veel geld gaat kosten. Maarja, ik ken mezelf, ik zal ze uit luiheid niet wegdoen en binnen en jaar zeur ik dit topic vol met klachten over men Clio :) Het blijfte een leuke ato om mee te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

We weten nog steeds niet om welke Clio type het gaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
Flame17 schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 02:03:
We weten nog steeds niet om welke Clio type het gaat!
Staat wat posts hierboven. Is een 1.2 16v Privillege uit 2002 (vorige generatie dus). De motor is eigenlijk wat te zwak (blij dat ik niet de gewone 1.2 rijdt, want dat is een ramp!), maar mits wat creatief schakellen valt het goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

jvvv schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 10:40:
[...]

Staat wat posts hierboven. Is een 1.2 16v Privillege uit 2002 (vorige generatie dus). De motor is eigenlijk wat te zwak (blij dat ik niet de gewone 1.2 rijdt, want dat is een ramp!), maar mits wat creatief schakellen valt het goed te doen.
Dan ben je inderdaad genaaid door die dealer, mijn vorige Clio 1.6 16V uit Juni 2001 (de eerste zo'n beetje met de update, vernieuwde front enzo) was pas bij 75.000 aan vervanging remmen toe, vooral voor was er bar en boos aan toe door deels mijn rijstijl en roest.....dunne schijven dus.

De banden zijn helemaal een probleem fabriek af stonden ze toen op Conti's, veel grip maar slijten als een gek, wat ook met mijn rijstijl verergerde, binnen de 50.000 km was ik aan 3 nieuwe bandjes toe.

Nu rijdt ik een Clio Sport ( de RS genoemd door de "kenners" ) bouwjaar oktober 2001 en nu ondertussen al een dikke 40.000 km met nog steeds dezelfde schijven en blokken, terwijl ze bij de koop niet nieuw meer waren.
Auto stond toen op de 74.000 km, ondertussen dus ruim op de 118.000.

Dealer belt altijd met mij om te overleggen, ook zijn ze wat meer bezorgd om deze auto, vooral omdat alle onderdelen net even anders zijn dan de doorsnee Clio.

Maar goed, met dealers en garage's moet je gewoon wat geluk hebben.

Wat wel nog eens helpt is om je eerst lekker nietswetend op te stellen, navraag doen op het internet en dan met feiten terug antwoorden naar je dealer.

Op forum van de RTC kan je heel wat vinden over de Renault en Clio in het bijzonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cman
In onze zoektocht naar een nieuwe auto hebben we een Renault Clio 1,5 dCi expression op het oog. De auto is van 2002 en heeft slechts 50.000 km... Maar de handelaar vraagt 7900 euro! Omdat dit me wel heel erg veel leek voor een auto van 5 jaar oud, ben ik eens gaan opzoeken naar de waarde van een 5 jaar oude clio. Voor dit model kwam ik uit op 4700 euro (www.autogids.be). Een aardig verschil dus... Nu heeft deze auto slechts 50.000 km, wat heel weinig is. Ik wil er dus wel verder over onderhandelen, maar vraag me af hoeveel ik hier maximaal aan zou geven...

BOE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij een handelaar?
niet doen
Je kunt beter 100euro extra geven en er dan een bij de dealer halen.
hoevaak wij geen autos krijgen van handelaars die eigenlijk technisch totallos zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
En 50k in 5jaar kan betekenen dat er veel stadsverkeer mee gedaan is en dan kunnen er wel wat kosten aankomen door 'stadsslijtage'.

Andersom kan het ook zijn dat er gewoon weinig mee gereden is.
Pagina: 1 ... 3 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.