[Multiplatform] Spore: Will Wright's new toy - Deel 2

Pagina: 1 ... 10 ... 14 Laatste
Acties:
  • 77.707 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Zijn er eigenlijk conceptueel nieuwe spellen die vanaf het concept bekend zijn uitgebracht die wel voldeden aan de verwachtingen?

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:09

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Het ontbreken van een multiplayer is toch wel een gemis... vooral multiplayer spreekt het competetieve element in mensen aan. Als je eenmaal jouw creature zover hebt dat je de ruimte in gaat, lijkt het mij nou juist leuk om je te meten met andere spelers :)

Ach wellicht met een update.. ooit.. alhoewel ik denk dat tegen die tijd de hype er wel af is en mensen alweer een volgende game hebben om te spelen.

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Tasma schreef op donderdag 04 september 2008 @ 11:14:
Ik zit nu in de ruimte fase, en ik moet zeggen dat die mij irriteerd. Dit omdat het veel van hetzelfde is. Ondanks dat het leuk is om je gebouwen zelf te ontwerpen en je beestjes te maken is de gameplay er omheen naar mijn idee matig.

Wie wil mijn spore overkopen voor 39,99 ?
Zet je DM eens aan, ik heb er nog wel een paar vragen over :)

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:09
Heb er een nachtje spore opzitten. Ik heb de hele hype niet gevolgd enkel af en toe wat plaatjes en filmpjes gezien en ben echt flink verbaasd. Echt een prachtgame, de uitdaging die ik heb gevonden is om je evolutie zo mooie mogelijk te laten lopen, vanag bacterie bepaalde eigenschappen die je altijd terug ziet. Ik vond het echt jammer dat je je hele creatie elk gewenst moment compleet om kan gooien, dan ziet je tijdlijn er ook niet uit.

Maar ik ben flink verslaafd, krijg echt het gevoel een reis te hebben gemaakt en ik ben nog nieteens in de space age :)

• adros
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 16:21
mijn mening:

Als t aan mij lag hadden ze die hele rts/space age mogen schrappen. Ik vond die ages ervoor erg leuk. Beetje met je beest andere nesten aanvallen/vrienden maken. Als ze dit vet uit hadden gewerkt met multiplayer was het imo veel vetter geweest dan wat het nu is: een singleplayer game met beesten van anderen.

Ik zou het leuker gevonden hebben als je gewoon met je nest beesten online naar andere nesten kon lopen en zo bijvoorbeeld allies maken met je (irl) vrienden. Op die manier zou je ook een nieuw beest kunnen maken door je maats beest en je eigen beest met elkaar te kruisen. Zo zouden er nog veel meer unieke beesten op de wereld bestaan. Het zou dan een beetje een MMORPG worden met als doel dat jou beest/nest/ras het sterkst wordt op de wereld.

Gepassioneerd Landschapsfotograaf

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:05

MsG

Forumzwerver

Ik vind het wel jammer dat je al in de civ stage weer je eigen creatures hebt alleen als vijanden. Ik dacht dat de civ stage ook tegen andere creatures was maar helaas :)

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Verwijderd

Ik ben aan het proberen dit spore wezentje na te maken:
Afbeeldingslocatie: http://i279.photobucket.com/albums/kk122/sitmark/HPIM3298.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i279.photobucket.com/albums/kk122/sitmark/HPIM3297.jpg

Moeilijk kan het niet zijn hé, maar ik zit nog maar net in de creature fase :D

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Ik krijg ik de creature-stage maar geen soort zover een ally te worden. Dan dansen enzo wil maar niet lukken. Het lukt alleen op creatures die veel lager dan ik zijn, dat schiet niet op. Iemand tips?

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
pingkiller schreef op donderdag 04 september 2008 @ 15:54:
Ik krijg ik de creature-stage maar geen soort zover een ally te worden. Dan dansen enzo wil maar niet lukken. Het lukt alleen op creatures die veel lager dan ik zijn, dat schiet niet op. Iemand tips?
DNA punten verzamelen plus parts zoeken die een hogere dance level hebben?

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Fly-guy schreef op donderdag 04 september 2008 @ 15:58:
[...]

DNA punten verzamelen plus parts zoeken die een hogere dance level hebben?
Wat ook helpt is ervoor zorgen dat je met meerdere van je eigen soort tegelijkertijd werkt (Pack). :) Helemaal als de tegenpartij dat ook doet, anders ben je namelijk vrij kansloos. Daarnaast gewoon zorgen dat je Sing, Dance, Charm en Pose skills een zo hoog mogelijk level hebben door de juiste 'onderdelen' op je body te zetten.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-05 07:57

Donnie

AKA DonCorleone

Nog steeds geen antwoord op mijn vraag gehad of jullie wel kunnen inloggen op spore :(

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Verwijderd

Donnie schreef op donderdag 04 september 2008 @ 16:06:
Nog steeds geen antwoord op mijn vraag gehad of jullie wel kunnen inloggen op spore :(
Ik kan gewoon zonder problemen inloggen, het was alleen gister avond even niet mogelijk vanwege maintenance.

• Evil Hobbit
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-11-2020
Verwijderd schreef op donderdag 04 september 2008 @ 16:57:
[...]

Ik kan gewoon zonder problemen inloggen, het was alleen gister avond even niet mogelijk vanwege maintenance.
Hier hetzelfde. Alles draait vlekkeloos.

Trouwens, iemand enig idee of je een mac savegame kunt overzetten naar een pc?

Verwijderd

Ben gisteren gestopt in de tribal fase. Word het later nog leuker of...? werd een beetje repetitief

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik vind het wel jammer dat je eigen creativiteit wordt beperkt door het feit dat meer nuttige bodyparts gewoon beter zijn dan je eigen mooie creature met maar 2 handen bij wijze van. Net als need for speed, waar je werd gedwongen tot pauperspoilers op je auto om dat deze meer punten gaven dan de mooie spoilers.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• JDeraGear
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-08 15:28

JDeraGear

Mighty Pirate!

MsG schreef op donderdag 04 september 2008 @ 17:12:
Ik vind het wel jammer dat je eigen creativiteit wordt beperkt door het feit dat meer nuttige bodyparts gewoon beter zijn dan je eigen mooie creature met maar 2 handen bij wijze van. Net als need for speed, waar je werd gedwongen tot pauperspoilers op je auto om dat deze meer punten gaven dan de mooie spoilers.
Quoted for truth!

De echt leuke/grappige creatures kan je niet gebruiken omdat je dan de game voor jezelf te moeilijk maakt...
(en er zijn echt gave creatures in de sporepedia, 1 persoon heeft allemaal comic heroes nagemaakt in spore; spiderman, batman, superman etc :D )

Verwijderd

Ik ben benieuwd hoe het spel is. Ik heb vandaag de galactic edition gekocht met allerlei goodies in de doos. Dus vanavond maar eens even kijken of ik nog een beetje op een schappelijke tijd in mijn bed lig. Ik lees wel een raving review op GameSpot en zag al dat er een dikke manual bij zit. Ik spring er zoals gewoonlijk weer lekker in zonder enige kennis en merk wel waar het stukloopt.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2008 17:39 ]

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:10
Ook galactic edition gekocht alleen die pokke registratie werkt dus voor _GEEN_ meter. Elke keer krijg ik een unknown error, en dit teriwjl mijn account+pass echt kloppen en bestaan.
Ik kan nu geen sporenaam maken dus omdat hij niet registreert. Heb wel 20 verschillende namen geprobeerd maar het maakt niks uit :(

If it aint broke, fix it till it is!

Verwijderd

Uh accountregistratie? Ik hoop dat de registratie en account die ik in de creature creator heb gedaan gewoon in Spore zelf ook gebruikt kunnen worden. Iemand die dat kan bevestigen?

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:10
Nou hier werkt het gewoon niet, altijd leuk als je weer eens een game legaal koopt :/

If it aint broke, fix it till it is!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Draait iemand het spel ook op een oud systeem. Ik heb hier een laptop met een T7500 en 4GB intern. Dat zal dus wel lukken, maar mijn 256Mb ATI X2300 zou nog wel eens roet in het eten kunnen gooien.

Meer mensen die het met een matige kaart spelen?

Zijn er nog problemen als ik de US versie neem?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/AqcI6H5gMg7gPYN6V6jFLfdG/full.jpg

30,- euro, tegen:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/SMl2ns4KvLmu5rPATshDce0o/full.jpg

54,99

[ Voor 32% gewijzigd door PWM op 04-09-2008 18:03 ]

Verwijderd

Zolang er geen zeik disc protecion in zit die bepaald welke andere software ik op mijn pc heb, dan hoor je mij niet. Ik heb een flinke legale gameverzameling en eigenlijk nooit problemen.

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:46

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Verwijderd schreef op donderdag 04 september 2008 @ 17:09:
Ben gisteren gestopt in de tribal fase. Word het later nog leuker of...? werd een beetje repetitief
nope.
straks krijg je steden waar je tanks uit kan laten komen...

ben bij space stage gestopt, maar vind het nogal tegenvallen.
voor kids is het waarschijnlijk ontzettend tof, maar ik vond er geen kont aan.

(mijn 2 centjes)

Battle.net Spud#2543

• MsG

MsG

Forumzwerver

Venxir schreef op donderdag 04 september 2008 @ 17:38:
Ook galactic edition gekocht alleen die pokke registratie werkt dus voor _GEEN_ meter. Elke keer krijg ik een unknown error, en dit teriwjl mijn account+pass echt kloppen en bestaan.
Ik kan nu geen sporenaam maken dus omdat hij niet registreert. Heb wel 20 verschillende namen geprobeerd maar het maakt niks uit :(
Volgens mij ligt het nog plat omdat de release nog niet geweest is. Hij detecteert hier trouwens wel dat de key ongeldig is (:+) dus ergens krijgt hij wel gegevens door.

Hoe kan je de civ stage opnieuw laden? Ik heb hetzelfde probleem als iemand eerder al had: Je gaat dood doordat je bonje hebt met andere volken. Dan laad ie een stukje eerder, waar ik net zo hard al bonje had :).

• icegodd
  • Laatst online: 18-03 20:55
wat een game van EA weer ....

ik begon net als iedereen vol fun en moed aan het spel( cel fase geweldige) maar later is mijn fun factor om gezet naar HATE EA gevoelens. ben ook ergens met space gestopt.

Verwijderd

Smaken verschillen, ik vind het bijv. een top game.

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 11:13
Opzich een leuke game, leuk initiatief, veel niet-lineaire gameplay, en een hoop te doen.
Echter vind ik het tegenvallen, ik had gehoopt op een enorm interactief spel, waar iedereen aan deel zou nemen, dit is gewoon een uitgebreide sims, meer voor kinderen ook..
Ik heb nu het hele spel gehad, op de space modus na, en het valt me op, dat er bijvoorbeeld veel verschil zit in moeilijkheidsgraad tussen herbivoor en carnivoor.
Ik heb meteen maar gekozen voor een cel met beide smoeltjes :P, een omnivoor dus.

Verder wel leuk om een keer te doen als je je verveelt, maar het valt me toch ontzettend tegen.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

• Samopsa
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-08 22:12
Ik kan me wel vinden in de genoemde punten:
-"evolutie" slecht uitgewerkt, aangezien je alles zo hop kan veranderen wanneer je wil.
-Editor wel superuitgebreid, vooral creatures maken is erg vermakelijk, ook prachtig te zien hoe het wordt geanimeerd!
-RTS onderdelen te simplistisch
-Gameplay niet echt heel boeiend.

Al met al: leuk spelletje voor tussendoor, maar niks baanbrekends. Misschien met wat mods, zie Simcity 4!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58
icegodd schreef op donderdag 04 september 2008 @ 19:30:

ik begon net als iedereen vol fun en moed aan het spel( cel fase geweldige) maar later is mijn fun factor om gezet naar HATE EA gevoelens. ben ook ergens met space gestopt.
Je rant op een publisher omdat een ontwikkelingsbedrijf dat een spel heeft gemaakt dat EA distribueert je niet bevalt? ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• adros
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 16:21
icegodd schreef op donderdag 04 september 2008 @ 19:30:

gast wil je erbij horen door ea te bashen ofzo? Dit heeft geen ene reet met ea te maken dus weet waar je over praat als je een beetje tof over ea wil gaan doen

Gepassioneerd Landschapsfotograaf

• MsG

MsG

Forumzwerver

Wij vallen sowieso wel keihard buiten de doelgroep :). En laat jantje van 13 het prachtig vinden ;).

Kunnen de legalingen onder ons nou al wel creatures exchangen?

Verwijderd

MsG schreef op donderdag 04 september 2008 @ 22:15:
Wij vallen sowieso wel keihard buiten de doelgroep :). En laat jantje van 13 het prachtig vinden ;).

ik vind het ook prachtig, en ben 24 ;)

Ja hoor, ben al genoeg creatures van andere mensen tegengekomen, en m'n eigen zullen ook wel ergens rondzweven ;)

Spel begint voor mij pas in de spacefase, daar krijg je echt een 4xE gevoel bij, gecombineerd met alle editors.

• CerielTjuh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:24
Heb het net een aantal uur kunnen spelen, maar het is een SUPER game.
Eigenlijk zijn het meerdere games in 1 pakket.

Ik vind zelf het rondrennen en "DNA" verzamelen iets minder maar het maken van je eigen wezens/gebouwen/voertuigen is echt cool.

EA nice!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:54
Jullie nemen het allemaal te serieus. Het is gewoon een leuk spel met veel humor en goed in elkaar gezet.

Ik speel het met veel plezier, het is een keer wat anders :)

Het is een combo van verschillende games ( en dit is op een leuke manier gedaan )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Laatst online: 09-09 13:58
RoaDHouse schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 00:20:
Jullie nemen het allemaal te serieus. Het is gewoon een leuk spel met veel humor en goed in elkaar gezet.

Ik speel het met veel plezier, het is een keer wat anders :)

Het is een combo van verschillende games ( en dit is op een leuke manier gedaan )
Ik denk dat dat inderdaad de juiste insteek is die je moet hebben bij het spelen van dit spel. :)

Ik heb het zelf trouwens nog steeds niet gekocht, heb het komend weekend toch geen tijd om te spelen, ben het hele weekend weg. :P En als ik zondagavond terugkom roept mijn plicht aan mijn guild in WoW. :+

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

JDeraGear schreef op woensdag 03 september 2008 @ 20:26:
Hmm ik mis nog ernstig iets in de civilisation fase: een knop voor 'opnieuw starten'...
ik heb 4 van de 10 stadjes ingenomen als religieuse leider, alleen nu is een andere factie zó machtig geworden dat ie de andere 6 bezit, en heeft een militaire factie... met andere woorden, hij walst compleet over me heen met zijn militaire vliegtuigjes, en er is geen ruk dat ik kan doen... ik kan af en toe een eigen vliegtuigje eruit poepen, maar die zijn láng niet zo sterk, en hij heeft er VEEL meer.
Je zou zeggen, begin opnieuw... maar dat kan dus niet :( :(
Ik MOET dus gaan zitten wachten totdat geel mij compleet van de planeet afveegt voordat ik opnieuw kan proberen... omfg :( :( :(

Kleine screenshot ter ondersteuning. Mijn laatste stad, onder aanval van tig vliegtuigjes, geen geld om nog wat te bouwen, en geen mogelijkheid tot overgave/onderhandelen/reloaden van game...

[afbeelding]

-edit-
ah lekker, na 10 minuten doelloos zitten kijken hoe ik word afgeslacht blijkt dus dat ie daarna gewoon de laatste savegame laadt... waar de schade dus al onomkeerbaar was. Godver. kan ik gewoon een compleet nieuw spel beginnen vanwege een foutje in de Civ fase! :( :( :(

Advies gewenst!! :'( :'(
Hey, heb je al een oplossing gevonden? Ik zit in hetzelfde schuitje 8)7. Hij restart de hele tijd eventjes daarvoor, óf ik moet hélemaal overnieuw :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
MsG schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 01:14:
[...]

Hey, heb je al een oplossing gevonden? Ik zit in hetzelfde schuitje 8)7. Hij restart de hele tijd eventjes daarvoor, óf ik moet hélemaal overnieuw :(.
De game vaker "saven" dan wegzetten. Kan je verschillende stappen terrug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Waar kan je uberhaupt eerdere saves kiezen dan? Ik zie dat nergens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-09 19:35
MsG schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 01:14:
[...]

Holy sh... euh bananen. Ik heb dus ook hetzelfde. Ben in 1 speer doorgespeeld naar space age (6 uurtjes ofzo) niets geen problemen (op normal). Allemaal een fluitje van een cent.
Naja, dan komt het, Sir Nobax heeft ruzie met een ander ruimtemannetje, op zich geen probleem. 2 uur later is HEEL DE GALAXY MAP vijandig. :|
Hoe is dat nou ingodsnaam gebeurd ?? Ik snap er geen drol van, maarja, ik kan dus helemaal niets meer.

[edit]Hmm, als je een andere wereld kies, dan kan je kiezen wanneer je wil beginnen, pfew. Ik stond bijna op het punt om weer vanaf 0 te beginnen.

[ Voor 9% gewijzigd door SirNobax op 05-09-2008 02:14 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ja klopt maar dat voelt zo makkelijk en vind ik ook niet echt de tofste optie. Ik hoop dat er nog een andere optie is. Je kan zelfs al voertuigen ontwerpen welke je nog niet kon kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
JDeraGear schreef op donderdag 04 september 2008 @ 17:18:
[...]

Quoted for truth!

De echt leuke/grappige creatures kan je niet gebruiken omdat je dan de game voor jezelf te moeilijk maakt...
(en er zijn echt gave creatures in de sporepedia, 1 persoon heeft allemaal comic heroes nagemaakt in spore; spiderman, batman, superman etc :D )
Niet waar, veel mensen die zeiken op het spel denken alleen maar in termen van winnen en verliezen. Het eerste wat ik hoorde toen ik voreg hoe is spore? Was het antwoord: "Kutspel, uitgespeeld in 4h".
Je kan het zo bekijken, net zoals mensen zeggen dat evolutie niet werkt omdat je je mannetje at will kan veranderen. Als je dat niet leuk vind doe je dat toch niet? Enige zelf restrictie is toch wel mogelijk? En als het dan niet klopt of je het niet leuk vindt, waarom begin je er dan aan in de eerste plek. Je kan ook gewoon het zelf proberen om je creature zo'n goed mogelijke evolutie mee te geven die wel klopt.
En met die onderdelen valt reuze mee, het spel is zo makkelijk en die onderdelen maken maar weinig uit. Ja als je er doorheen wilt rushen om alles zo snel en effectief mogelijk te doen dan wel. Maar volgens mij moet je zo niet denken bij dit spel. Ook als je naar de Civ fase gaat kan je je creature nog 1 maal aanpassen zoals je wilt, want dan doen al die dingen helemaal niet meer ter zaken en kan je maken wat je wilt.
Ik hoor veel dezelfde kritieken, die ik ondertussen wel snap. Vooral die van die evolutie hoor je vaak terug van voornamelijk meer hardcore gamers. Volgens mij kijken die toch echt anders naar spellen, niet alles draait op Loot!XP!wereldheerschappij(al hier dan wel) ;)

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khrome
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-08 03:03
Het echte spel zit in het bereiken van het midden van de melkweg... Dat zal nogal moeilijk worden. Heeft me een uur gekost om via wormholes en al in de buurt te komen, kom je eracther dat het omsingeld is met een gigantisch imperium van borg.... er, grox :P

Ik heb geprobeerd om gewoon erdoorheen te rennen, zonder succes. Je hebt een gelimiteerd bereik op je interstellar drive, en de sterren zijn zo opgesteld zodat je om verder te komen toch altijd in een altijd groter wordend gebied word vastgehouden. Om het midden te bereiken moest ik door een ellenlang lint van dat evil empire heen.... Straks nog eens proberen als ik een betere drive heb.

Oh, en een easter egg, weet niet of het al bekend is: Ons zonnestelsel ligt op precies dezelfde plek als waar het ligt in de echte melkweg. Het zit in het spel, met redelijk gedetailleerde "echte" kaarten op de aarde en mars iig :)

En iets om naar vooruit te kijken: Als je het spel "uitspeelt" (het midden bereikt, denk ik, maar je kunt gewoon verder blijven gaan in ieder geval) unlock je de "galactic editor". Dit is nog niet zeker, maar wel waarschijnlijk, aangezien er aanwijzingen van de ontwikkelaars zijn dat je simpelweg meer editors unlockt als je daar aankomt. Er zijn ook verwijzingen naar zo een editor in eerdere presentaties op het GDC (2006).

Het word alleen maar dieper naarmate je meer speelt :)

"if you do things right, people won't be sure you have done something at all"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie
  • Laatst online: 21-05 07:57

Donnie

AKA DonCorleone

Nadat ik nu niet kon registreren/inloggen krijg ik nu weer de melding dat mijn cdkey niet goed zou zijn, lijkt me erg raar want dit staat toch echt op het boekje die bij de game zat! Nog iemand deze problemen tijdens het registreren?

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

"Vroeger" speelde ik simcity2000, en dan speelde je door tot ik een mooie stad had, volgens een indeling die ik leuk vind, en zorgde ik dat die toch lekker draaide. Ik maakte steeds complexere structuren enzo om het mezelf moeilijker te maken. Ook gebruikte ik de mapeditor om alles in de hand te houden zoals ik het wilde.

We weten allemaal dat Spore het geestelijk verlengde is van sim*, waarom hebben we het dan steeds over "uitspelen" en "dit en dat duurt te kort" en "zus en zo is minder effectief"? Spore gaat toch net zo goed niet om het einddoel, maar om wat je onderweg allemaal kunt doen?

Het klinkt af en toe een beetje als "Ik heb een modeltrein gekocht die ik helemaal zo kan aankleden als ik wil, maar ik ben al in 2 minuten terug bij af als ik mijn trein laat rijden!" :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ixion
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-02-2024

Ixion

[DPC]TeamGrazzie + KletsCows

MsG schreef op donderdag 04 september 2008 @ 22:15:

Tim van 23 vindt het ook prachtig :+

Ik had hele hoge verwachtingen van het spel en die zijn stuk voor stuk ingelost. Alleen verwachten de meeste mensen Red Alert 4 in het RTS deel bij wijze van spreken.
DarkX schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 08:42:
We weten allemaal dat Spore het geestelijk verlengde is van sim*, waarom hebben we het dan steeds over "uitspelen" en "dit en dat duurt te kort" en "zus en zo is minder effectief"? Spore gaat toch net zo goed niet om het einddoel, maar om wat je onderweg allemaal kunt doen?
Dit is inderdaad een goede verwoording van wat ik probeer te zeggen.

[ Voor 32% gewijzigd door Ixion op 05-09-2008 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001

FunkyTrip

Funky vidi vici!

MsG schreef op donderdag 04 september 2008 @ 17:12:
Gewoon de parts die je al hebt copieren op exact dezelfde plek. Je zult ze dan niet zien. Of je verbergt de objecten achter andere objecten.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ja maar dat vond ik zelf zo'n prut oplossing :), had er nog wel aan gedacht. Ach ergens klopt het ook wel, je moet namelijk sterker zijn dan je omgeving. Ik probeerde gister een nieuwe creature welke ik minder liet aanvallen. Dan is het een stuk moeilijker zeg. Omdat ik niet alle sociale vaardigheden kan kon ik lang niet met iedereen vrienden worden en omdat ik daardoor geen punten meer kreeg werd ik ook nooit sterker of beter in sociale vaardigheden.
Postius schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 05:23:
[...]

Niet waar, veel mensen die zeiken op het spel denken alleen maar in termen van winnen en verliezen. Het eerste wat ik hoorde toen ik voreg hoe is spore? Was het antwoord: "Kutspel, uitgespeeld in 4h".
Je kan het zo bekijken, net zoals mensen zeggen dat evolutie niet werkt omdat je je mannetje at will kan veranderen. Als je dat niet leuk vind doe je dat toch niet? Enige zelf restrictie is toch wel mogelijk? En als het dan niet klopt of je het niet leuk vindt, waarom begin je er dan aan in de eerste plek. Je kan ook gewoon het zelf proberen om je creature zo'n goed mogelijke evolutie mee te geven die wel klopt.
En met die onderdelen valt reuze mee, het spel is zo makkelijk en die onderdelen maken maar weinig uit. Ja als je er doorheen wilt rushen om alles zo snel en effectief mogelijk te doen dan wel. Maar volgens mij moet je zo niet denken bij dit spel. Ook als je naar de Civ fase gaat kan je je creature nog 1 maal aanpassen zoals je wilt, want dan doen al die dingen helemaal niet meer ter zaken en kan je maken wat je wilt.
Ik hoor veel dezelfde kritieken, die ik ondertussen wel snap. Vooral die van die evolutie hoor je vaak terug van voornamelijk meer hardcore gamers. Volgens mij kijken die toch echt anders naar spellen, niet alles draait op Loot!XP!wereldheerschappij(al hier dan wel) ;)
Hij quote mijn post waarin ik beweerde dat je bij bijv. de sociale interactie gedwongen word onderdelen te nemen waar mee je kan dansen, chamferen, zingen en die andere (:P), ongeacht of je dat wilt of niet, dus ik snap niet wat er niet waar aan is. Uiteindelijk word je wel min of meer gedwongen om bepaalde objecten op je creatuur te hebben.

[ Voor 66% gewijzigd door MsG op 05-09-2008 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShockWave_Omega
  • Laatst online: 23-07 10:47
Prachtig spel.. Beetje jammer dat ik gisteren nog niet goed kon inloggen.. Dus weer een nieuw account gemaakt :S Kreeg in het begin dezelfde melding als de anderen hierboven.
Niet dat het zo veel uitmaakt.. Zoveel goede creatures had ik nou ook weer niet gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamalan
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-02-2015

Zamalan

Whine Connaisseur

[b][message=30688333,noline]
En iets om naar vooruit te kijken: Als je het spel "uitspeelt" (het midden bereikt, denk ik, maar je kunt gewoon verder blijven gaan in ieder geval) unlock je de "galactic editor". Dit is nog niet zeker, maar wel waarschijnlijk, aangezien er aanwijzingen van de ontwikkelaars zijn dat je simpelweg meer editors unlockt als je daar aankomt. Er zijn ook verwijzingen naar zo een editor in eerdere presentaties op het GDC (2006).
Einde van het spel:
spoiler:
Als je het midden bereikt blijkt dat de stem die je hoort van een klein ventje komt. Hij zegt dat je waardig bent je en je krijgt de "Staff of Life" waarmee je planeten kan isntant terraformen. Het heeft wel maar 42 charges (hitchhikers guide to the galaxy reference).
Als je earth instant terraformed gebeurt er niks speciaal

Ik heb wel ergens gelezen dat er easter eggs in zitten waarvan de developers beweren dat ze pas na een jaar bekend zullen worden...

MSI GX660 --- i5 460M /// 4GB DDR3 /// Mobility Radeon HD5870 /// 1920x1080 /// 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDeraGear

JDeraGear

Mighty Pirate!

Postius schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 05:23:
[...]

Niet waar, [knipje voor layout]
Je snapt jet niet; als je in die creature fase (de 2e fase dus) niet bepaalde lichaamsdelen gebruikt zodat je ofwel je aanvallen, ofwel je sociale vaardigheden tot een bepaald niveau brengt, kom je nooit verder omdat je én niemand kan verslaan, én geen vriendjes kan maken omdat de skill van je creature te laag is. En om die skill hoger te krijgen MOET je perse vleugels/pootjes etc van level 4 zingen/charmeren/dansen/poseren hebben, anders kom je gewoon niet verder. Dit heeft verder niet zo veel met zelfbeheersing te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDeraGear

JDeraGear

Mighty Pirate!

SirNobax schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 01:38:
[...]

Holy sh... euh bananen. Ik heb dus ook hetzelfde. Ben in 1 speer doorgespeeld naar space age (6 uurtjes ofzo) niets geen problemen (op normal). Allemaal een fluitje van een cent.
Naja, dan komt het, Sir Nobax heeft ruzie met een ander ruimtemannetje, op zich geen probleem. 2 uur later is HEEL DE GALAXY MAP vijandig. :|
Hoe is dat nou ingodsnaam gebeurd ?? Ik snap er geen drol van, maarja, ik kan dus helemaal niets meer.

[edit]Hmm, als je een andere wereld kies, dan kan je kiezen wanneer je wil beginnen, pfew. Ik stond bijna op het punt om weer vanaf 0 te beginnen.
mja dat lijkt inderdaad tot nu toe de enige oplossing... wel zwaar genaaid. Het zou zó makkelijk op te lossen zijn door méérdere savegames per planeet toe te staan, of één simpele knop in het menu maken met "begin fase opnieuw". Ik zie het al voor me als ik straks op "moeilijk" ga proberen... 32 planeten in mijn hoofdmenu die allemaal een savegame hebben waar je binnen 20minuten hardstikke dood gaat... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had de Galactic Edition gepre-ordered via de site van EA en zou hem kunnen afhalen bij Dynabyte in Purmerend.
Kom ik daar om na maanden wachten eindelijk te kunnen spelen, hebben ze hem niet!
Ze hadden hem niet gehad. Volgens Dynabyte niet geleverd door EA.

Zijn er mensen met soortgelijke ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had juist geluk, ik had hem niet gepre-ordered, dus ging gister naar de bart smit en bleek dat ze 1 galactic over hadden(hoorde dat galactic alleen voor pre-order was) maar toen had ik 's avonds pech.
Ik de dvd in me pc gestopt, installatie gestart, code ingevoerd,, loopt me hele pc vast,, en dat elke keer weer :'( heb dus nog steeds niet kunnen spelen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-09 17:18
Ik ben helemaal hyped. Heb net even de review gelezen op tweakers en kan niet wachten tot ik 'm heb. Dat economische spreekt mij erg aan. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:49
ik heb dit spel gister ook gehaald helemaal geweldig, echt leuk alles kunnen tweaken enzo. heb echter nog niet online kunnen komen :( heb een EA account voor die upgrades enzo log ik mee in zegt hij kan niet. maak ik een nieuwe aan zegt hij bestaat al. wil ik spore registreren en voer ik een fout password in zegt hij fout password voer ik een goed wachtwoord in zegt hij ik ga spore koppelen aan dit account en daarna zegt hij fout password echt wous

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberi
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-12-2024
De servers zijn vaker down dan up, maak je geen zorgen, je kunt gewoon spelen, uploaden kun je later ook doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou er in de volgende TS de sys req kunnen komen?

Hoeveel toegevoegde waarde heeft het online gedeelte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Verwijderd schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 16:26:
Zou er in de volgende TS de sys req kunnen komen?

Hoeveel toegevoegde waarde heeft het online gedeelte?
Dat je werelden bevolkt worden door creaturen die andere spelers gemaakt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
Vind dat een goed idee. Zo heb je een dynamische wereld die nooit op elkaar lijkt. Kunnen ze ook met de sims 3 doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PainkillA
  • Laatst online: 26-08 19:26
wat is dit een lelijk spel zeg, en vooral de omgeving buiten op de planeet. Had zoveel beter gekunt. Zelfs met 8x transparency, edge detect AA en 16xAF blijft het om te huilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 11:13
DarkX schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 16:41:
[...]

Dat je werelden bevolkt worden door creaturen die andere spelers gemaakt hebben.
Die dus als AI fungeren.
Er is geen interactie. Er wordt alleen maar een dataset gedownload met gegevens over de creature.
Mijn idee hiervan was dat iedereen een planeet zou hebben, of meerdere, en dat er over de hele wereld mensen zo'n planeetstelsel zouden bezitten, en dat je aan de hand van online gaming meerdere planeten kon bezoeken.

Het is dus gewoon een singleplayer spel, met de mogelijkheid om (net als bij SIMS meubels te delen) creatures te delen.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plisson
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:22
Verwijderd schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 13:46:
Ik had de Galactic Edition gepre-ordered via de site van EA en zou hem kunnen afhalen bij Dynabyte in Purmerend.
Kom ik daar om na maanden wachten eindelijk te kunnen spelen, hebben ze hem niet!
Ze hadden hem niet gehad. Volgens Dynabyte niet geleverd door EA.

Zijn er mensen met soortgelijke ervaringen?
Ben dus niet de enige die ermee zit. Ik kon de mijne ophalen bij Dynabye in Den Haag maar daar hadden ze mijn reservering niet binnen waardoor ik met lege handen naar huis ging :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-08 09:33
Ik heb hem net gekocht en ik vind hem echt supervet! Vooral dat de creature editor eigenlijk een soort RPG skilltree is maakt me erg blij. Leuk hoe ze creativiteit en gameplay gekoppeld hebben. :)

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Laatst online: 15-09 15:40

Brons

Fail!

Ik ben behoorlijk blij dat ik niet mee gedaan heb aan de hype. Valt zwaar tegen (zelfs zonder gehyped te zijn). Wat mij vooral tegenvalt is de eentonigheid in de eerste paar fases. Ook het feit dat ze je keuzes inperken is irritant. 4 claws heeft geen toegevoegde waarde als je er al 2 hebt bijvoorbeeld. Maarja, zal het nog wel eventjes spelen en dan weer verwijderen van mijn hardeschijf. Helaas.

Ook het feit dat je alles weer kan inwisselen vind ik behoorlijk belachelijk. Zou toch juist leuk zijn als je aan bepaalde onderdelen vast zit terwijl ze minder nuttig zijn?

[ Voor 18% gewijzigd door Brons op 05-09-2008 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Plisson schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 17:12:
[...]

Ben dus niet de enige die ermee zit. Ik kon de mijne ophalen bij Dynabye in Den Haag maar daar hadden ze mijn reservering niet binnen waardoor ik met lege handen naar huis ging :(
Hoofdkantoor Dynabyte zegt ze niet gehad te hebben van EA.
EA is het nog aan het uitzoeken.
Hopelijk zijn ze nog te krijgen en niet al uitverkocht.... Zou beetje erg jammer zijn als je als fan maanden geleden al hebt gereserveerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

FragNeck schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 17:06:
[...]

Die dus als AI fungeren.
Er is geen interactie. Er wordt alleen maar een dataset gedownload met gegevens over de creature.
Mijn idee hiervan was dat iedereen een planeet zou hebben, of meerdere, en dat er over de hele wereld mensen zo'n planeetstelsel zouden bezitten, en dat je aan de hand van online gaming meerdere planeten kon bezoeken.

Het is dus gewoon een singleplayer spel, met de mogelijkheid om (net als bij SIMS meubels te delen) creatures te delen.
Ik snap niet hoe je hierbij komt, dat is namelijk nooit beweerd. Ik vind het sowieso al wel een meerwaarde dat je nieuwe creatures binnenkrijgt met de namen van de maker erbij, ook al blijft het in principe hetzelfde.

Ik vind het wel erg jammer dat wapenset van voertuigen niks uitmaakt. Ik zet hele coole wapens op mn wagen, op toffe plekken, nee hoor doet hij gewoon een standaard raketactie. Dat vind ik echt zo'n gemiste kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Laatst online: 15-09 15:40

Brons

Fail!

MsG schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 17:39:
[...]

Ik snap niet hoe je hierbij komt, dat is namelijk nooit beweerd. Ik vind het sowieso al wel een meerwaarde dat je nieuwe creatures binnenkrijgt met de namen van de maker erbij, ook al blijft het in principe hetzelfde.

Ik vind het wel erg jammer dat wapenset van voertuigen niks uitmaakt. Ik zet hele coole wapens op mn wagen, op toffe plekken, nee hoor doet hij gewoon een standaard raketactie. Dat vind ik echt zo'n gemiste kans.
Zelfde voor de creatures. Als je een wapen op z'n achterste zet gebruikt hij 'm ook gewoon 'naar voren'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Klopt, maar dat was al jammer bij de creature editor. Toen je van sommige tweakers nog niet mocht concluderen dat ze dan helaas niet echt gericht slaan :P, maar helaas er is niks meer verbeterd. Ach ik vind het wel vermakelijk, ik wacht wel tot ie goedkoper wordt en dan koop ik hem.

Ik wil alleen verder spelen, maar ik zit dus vast in de civ stage :|.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDeraGear

JDeraGear

Mighty Pirate!

Brons schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 17:41:
[...]

Zelfde voor de creatures. Als je een wapen op z'n achterste zet gebruikt hij 'm ook gewoon 'naar voren'.
ik zal het je nog beter vertellen, ik had dus religieus, en ik wou een mooie dikke racewagen bouwen, maar bij religieus heb je dus van die lelijke grote objecten die je "aanvallen" doen... dus ik heb die toeter gewoon aan de onderkant van de wagen gemaakt, waar je hem niet kan zien, steekt gewoon de grond in. Werkt prima :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Ik heb nu al wat uren in spoor zitten, alleen 1 ding snap ik maar half. Als je een planeet beter wilt maken moet je planten plaatsen, heter kouder maken etc etc. En dan unlock je die "bolletjes" waardoor de planeet beter wordt. Nu heb ik echter 1 planeet waar ik van T1 alles al heb behalve een kleine plant maar iedere kleine plant die ik geprobeerd heb ging dood. Moet ik eerst nog de atmosfeer wat beter maken(hij is erg dicht op die planeet maar hij is al wel T1) of heb ik gewoon pech met planten? (al heb ik wel gemerkt dat sommige beesten/planten alleen op T2 of hoger overleven).

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Ik zit nu in de ruimte fase en het word nu wel iets interessanter. Er zitten echter nogsteeds wat irritante dingetjes in:
1. Je moet steeds via-via naar een planeet vliegen. Het kan niet in één keer(heb het in ieder geval niet uitgevonden
2.Als een van je planeten word aangevallen moet je er steeds heenvliegen
3.Geen idee of het mogelijk is meerdere ruimteschepen te maken
4.Gevechten met ruimteschepen zijn echt vreselijk irritant. Ik zie totaal geen hoogte met de camera dus schieten is lastig. Het schieten zelf is ook niet al te interessant. Beetje random klikken en klaar.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-09 13:20
Bleh, had paar creatures gedownload van de sporepedia, die ik gewoon kan importeren in de creature editor, nou probeert mijn vriendin dit ook te doen met andere creatures, alleen werkt dit gewoon niet, de creatures komen er gewoon niet bij te staan :(

geprobeert de creatures met mijn comp naar de hare over te zetten maar dat werkt helaas niet.

Het toevoegen van de creatures die ik had gedownload werken dan weer wel :S

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pingkiller schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 21:16:
Ik zit nu in de ruimte fase en het word nu wel iets interessanter. Er zitten echter nogsteeds wat irritante dingetjes in:
1. Je moet steeds via-via naar een planeet vliegen. Het kan niet in één keer(heb het in ieder geval niet uitgevonden
2.Als een van je planeten word aangevallen moet je er steeds heenvliegen
3.Geen of het mogelijk is meerdere ruimteschepen te maken
4.Gevechten met ruimteschepen zijn echt vreselijk irritant. Ik zie totaal geen hoogte met de camera dus schieten is lastig. Het schieten zelf is ook niet al te interessant. Beetje random klikken en klaar.
punt 1 komt vanzelf verandering in als je meer badges krijgt. Op den duur mag je een nieuwe hyperdrive kopen, met 2 maal de range. dan kun je wel planeten overslaan

punt 2 is ook voor mij irritant, maar rust je kolonies goed uit met turrets, dan slaan ze zelf ook veel aanvallen af (ga wel naar allies, aangezien het je reputatie kan schaden als je niet te hulp schiet
punt 3: als je allies en genoeg badges hebt, kun je met meerdere scheepjes vliegen. Als het goed is krijg je de eerste sowieso van je Ally, en mocht ie kapot gaan, kun je altijd bij de ally gaan bedelen (diplomacy) voor een nieuwe
punt 4: beste wapen voor zwakkere vijanden is de standaard laser, ook al zeggen ze dat het een grondwapen is. wel een kortere range dan een missile, maar doet sneller schade. Missile is handig tegen vijanden met sterkere wapens, dan kun je namelijk achteruit vliegen, waarmee je hun missiles ontwijkt, en jouw missiles wel doel raken (let wel op, sommigen vluchten, om te helen. Vlieg ze achterna, en schiet ze alsnog kapot met je laser.. missile werkt niet, omdat ze te snel gaan)

Goed, mocht je na je eerste missies en trades genoeg geld hebben, koop dan in elk geval de health upgrades, de laser upgrades, en stardrive upgrades. Die zijn het handigst voor het verloop van het spel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Postius schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 19:26:
Ik heb nu al wat uren in spoor zitten, alleen 1 ding snap ik maar half. Als je een planeet beter wilt maken moet je planten plaatsen, heter kouder maken etc etc. En dan unlock je die "bolletjes" waardoor de planeet beter wordt. Nu heb ik echter 1 planeet waar ik van T1 alles al heb behalve een kleine plant maar iedere kleine plant die ik geprobeerd heb ging dood. Moet ik eerst nog de atmosfeer wat beter maken(hij is erg dicht op die planeet maar hij is al wel T1) of heb ik gewoon pech met planten? (al heb ik wel gemerkt dat sommige beesten/planten alleen op T2 of hoger overleven).
je hebt idd planten die niet op lvl 1 kunne overleven. Zoek dan gewoon een planeet uit die ook een t1 score heeft, steel datgene wat je nodig hebt, en plop het neer op je eigen planeet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mensen die meer random creations willen:

http://www.spore.com/sporepedia#qry=ssc-500015465878

Abonneer er maar ff op. En als je helemaal geen maxis creations wil hebben moet je als thema mijn podcast kiezen.

Dit is mijn podcast, en ik vul het dagelijks met nieuwe voorwerpen. (monsters, gebouwen en voertuigen).

Stem ook ff positief als je wil ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zow mijn spaceship:

Afbeeldingslocatie: http://ll-874.ea.com/spore/static/image/500/015/874/500015874296_lrg.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Ziet er wel cool/goed uit :) . Mooi gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wou hem HUUUUGE maken als een soort van battleship... maarja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://ll-558.ea.com/spore/static/image/500/016/558/500016558462_lrg.png

Afbeeldingslocatie: http://ll-560.ea.com/spore/static/image/500/016/560/500016560851_lrg.png

Afbeeldingslocatie: http://ll-562.ea.com/spore/static/image/500/016/562/500016562937_lrg.png

Afbeeldingslocatie: http://ll-597.ea.com/spore/static/image/500/016/597/500016597407_lrg.png

Beest wat dit allemaal gebruikt. :')

Afbeeldingslocatie: http://ll-548.ea.com/spore/static/image/500/016/548/500016548232_lrg.png

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2008 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
Ik zit nu in de tweede fase en ben zelf carnivor. Ik ben nu bezig andere stammen uit te roeien door met één mannetje een stam af te slachten of ik bekeer ze. Maar wat ik niet begrijp. Is dit de juiste manier?

Wat gebeurt er als ik opeens mijn stam planteneters maak, verandert er dan iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xentor
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:56
Mijn profile + creations etc!

http://www.spore.com/view/profile/Kjeldoran

- iRacing profiel | Ryzen 7700x | 4070 | 32GB DDR5 | -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:31

rCk

Cabo schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 10:57:
Ik zit nu in de tweede fase en ben zelf carnivor. Ik ben nu bezig andere stammen uit te roeien door met één mannetje een stam af te slachten of ik bekeer ze. Maar wat ik niet begrijp. Is dit de juiste manier?

Wat gebeurt er als ik opeens mijn stam planteneters maak, verandert er dan iets?
Ik zit met hetzelfde idee. Want ik kan nu wel een troep aanmaken, maar hoe?! Ik zou er 2 in een troep kunnen doen maar ik weet het niet. Als ik dat wel weet wordt troepen uitroeien een stuk makkelijker want nu gaat het niet erg fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:59
Met een allie of een soortgenoot een dansje doen of zo. Gewoon er naartoe lopen, er op klikken en dan doen wat hij doet, als je dat goed doet gaat hij met je mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10-2024
PainkillA schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 17:02:
wat is dit een lelijk spel zeg, en vooral de omgeving buiten op de planeet. Had zoveel beter gekunt. Zelfs met 8x transparency, edge detect AA en 16xAF blijft het om te huilen.
Huh waar kan ik dit instellen? Of doe je het forced via control panel van de videokaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Zo, heb em ook aangeschaft, ben nu aan het installeren. Klopt het dat je niet zelf een installatiedirectory kunt kiezen? Beetje suf, D is m'n dedicated raid 0 game schijf, en hij installeert 'em lekker op m'n raid 1 windows partitie :(

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Jawel hoor, ik kon het gewoon kiezen. Je moet uiteraard zoals altijd wel custom of advanced ofzo selecteren ipv typical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PainkillA
  • Laatst online: 26-08 19:26
Dacide schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 14:51:
[...]

Huh waar kan ik dit instellen? Of doe je het forced via control panel van de videokaart?
is geforceerd in control panel. Weet dat de ati 4800 serie edge detect en transparency aa heeft andere geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik hou niet van urenlang pielen en geen extra stats te krijgen.
Mijn voertuigen zouden niet eens kunnen rijden overal uitstekels die +1health +1 speed geven
Maar volgens mij is dat urenlang pielen juist het beste punt van het spel.

ik heb een paar keer de eerste fases gespeeld. De space age laat ik maar voor wat het is. Dat word volgens mij uren lang scannen ontvoeren en lasertje schieten.
Wat voor mij erg teleurstellend was, dat al je werk van de vorige fase niet zo gek veel uitmaakt in de volgende fase. Terwijl ik heel erg ben van 1 fase alles max'en en vervolgens goed voorbereid aan de 2de fase beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CerielTjuh
  • Laatst online: 16:24
Ik heb een klein probleempje, ik zit nu in de space fase en moet voor een missie een vreemd rijk zoeken, maar ik heb geen idee waar ik het moet zoeken en hoe ik het kan vinden. Iemand een tip voor me?

Kameraad van me had een soortgelijk probleem bij de tweede fase, hij kon niet meer aanvallen en niet meer charmeren, wat hij ook deed....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik ben net begonnen met spelen en zit nu in de creature phase. Wat ik alleen niet begrijp is hoe je pack hunting doet. De wiki geeft alleen een vage omschrijving, en ik kan nergens een handleiding vinden voor de controls (ik heb de download versie van de Spore website).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb em toch maar gekocht, er waren er een paar over in de lokale Intertoys en nu ik meer dan dubbel zoveel werk dacht ik "Ach, dat kan er nu ook wel vanaf." ;) Ben tot nu toe nog niet teleurgesteld, heb me erg vermaakt met alleen al 1 wezen maken en door alle stages heen te loodsen. Ben op dit moment 1 concert verwijderd van de civ age ;) Maarrrr, ik wil em ook op mijn laptop hebben zodat ik een beetje met die creator kan pielen in tussenuurtjes op school. Nu probeer ik em te installeren, maar zijn volgens Vista alle Readme's (als in, van alle talen) onleesbaar op beschadigt en 1 of ander .dll bestand. Op de PC deed (en doet) alles het prima en ik zie ook geen krassen op de dvd, maar de laptop gaat zeuren :( Heeft iemand enig idee waar dit aan ligt? Zit het verschil misschien in het feit dat mijn laptop op Vista draait en mijn PC op XP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermometer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:28

Thermometer

Whoop Whoop!

Zamorano schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 19:05:
Ik ben net begonnen met spelen en zit nu in de creature phase. Wat ik alleen niet begrijp is hoe je pack hunting doet. De wiki geeft alleen een vage omschrijving, en ik kan nergens een handleiding vinden voor de controls (ik heb de download versie van de Spore website).
Als je iemand aan je pack wilt toevoegen, moet je weer net zoals je hem te vriend gemaakt hebt, de social stance gebruiken. Dan een van je skills kiezen zoals charm ofzo, en dan hem weer imiteren. als dat lukt zit hij bij je pack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, ik ben dit spelletje aan het spelen. Singleplayer.
Ik heb geen zin om heel dit topic te lezen, maar ik vroeg me af.
Ik zit nu in de laatste fase, met die spaceships en planeten enzo.
Nu kan ik niet meer saven. Is dit normaal? Of moet ik iets doen zodat ik wel weer kan saven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 20:38:
Ok, ik ben dit spelletje aan het spelen. Singleplayer.
Ik heb geen zin om heel dit topic te lezen, maar ik vroeg me af.
Ik zit nu in de laatste fase, met die spaceships en planeten enzo.
Nu kan ik niet meer saven. Is dit normaal? Of moet ik iets doen zodat ik wel weer kan saven?
je moet ff uitzoomen naar de galaxy map. op de planeten en in zonnestelsels kun je niet saven volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBoxM
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-12-2020
Ik heb een probleem bij het spel.. Ik speel het spel op m'n laptop en die voldoet aan alle minimale vereisten. Maar telkens wanneer ik het spel speel loopt op bepaalde momenten het scherm vast, en alleen door control + alt + delete in te drukken, en dan weer op annuleren (bij Vista) speelt hij verder. Na een tijdje geeft Windows een foutmelding aan dat het spel moet worden afgesloten en dat is het.

Heeft iemand hier een oplossing voor? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JBoxM schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 21:04:
Ik heb een probleem bij het spel.. Ik speel het spel op m'n laptop en die voldoet aan alle minimale vereisten. Maar telkens wanneer ik het spel speel loopt op bepaalde momenten het scherm vast, en alleen door control + alt + delete in te drukken, en dan weer op annuleren (bij Vista) speelt hij verder. Na een tijdje geeft Windows een foutmelding aan dat het spel moet worden afgesloten en dat is het.

Denk niet dat iemand hier zo een specifiek antwoord op kan geven. beste advies wat ik je kan geven: Update al je drivers, start spore op terwijl er zo weinig mogelijk processen draaien, defragmenteer, etc. Oh, en kijk je system logs ff na, voor eventuele foutmeldingen. Dat kan je ook op weg helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasma
  • Laatst online: 15-09 00:14
Hydra schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 15:24:
Zo, heb em ook aangeschaft, ben nu aan het installeren. Klopt het dat je niet zelf een installatiedirectory kunt kiezen? Beetje suf, D is m'n dedicated raid 0 game schijf, en hij installeert 'em lekker op m'n raid 1 windows partitie :(
optie kreeg ik de 1e keer ook niet, doorklikken, en dan terug gaan in installatie menu. DAN verschijnt het knopje advanced wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-08 22:12
Ik heb een tijdje zitten klooien in alle modi nu, en de space mode is wel wat meer diepgaand, maar boeit nog steeds niet echt. Vooral het constante ge-emmer van je kolonies en je allies dat ze worden aangevallen.. als je dit nou op afstand kon weren, nee, je moet er persoonlijk heen in je schipje. Erg vervelend, doet me denken aan GTA:San andreas, dat je je 'hoods' constant moet verdedigen terwijl je ergens anders mee bezig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Je kan bij je bassisen ook Turrets neerzetten zodat de vijanden worden afgeschoten (denk ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark4ever
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-07 14:24

Dark4ever

Huh?

JBoxM schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 21:04:

Ik had zelfde probleem, bij mij lag het aan me drivers die ik heb ge-update via http://www.laptopvideo2go.com/ ff goed zoeken welke update jou video kaart bij zit (Was bij mij bijv. niet bij de nieuwste). Installeren en dan moet het als het goed is gewoon werken. Suc6 er mee iig!

Btw geniaal spel vind ik het... Alleen ben benieuwd hoelang het leuk blijft aangezien ik het eigenlijk nu al wel weer een beetje gezien heb...
Pagina: 1 ... 10 ... 14 Laatste