Ik heb gisteren de game teruggebracht naar de winkel.
Vanavond nog even deinstalleren, en niet downloaden daarna. Zo netjes begin ik ondertussen wel te worden.
Redenen:
- Verwaching dat een game zoals Spore - van Will Wright - over jaren en jaren nog te spelen moet zijn. (Net als dat ik verwacht Civilization over 10 jaar nog te kunnen spelen.)
- 'Beveiliging' ... EA kan dan wel zeggen dat je licences kunt revoken, probeer dat eens met een gecrashte PC (en dan nog, windows installeer ik wel vaker opnieuw, dan wil ik juist af van oude SW, niet alles netjes de-installeren)
> De twee bovenstaande zaken gaan naar mijn idee niet samen. (Voldoen niet aan mijn verwachting.)
Werkwijze, voor de anderen die de game terug willen brengen (mits ook vanwege deze redenen natuurlijk):
1. Aangeven wat verwachting was (game die over 10 jaar nog zonder problemen op dan moderne hardware kan draaien, zonder licentieproblemen)
2. Aangeven dat dit waarschijnlijk niet kan door de afwijkende licentie (huur?) voorwaarden
3. Zeggen dat je
de koop wilt ontbinden.
Dit was voor mij voldoende om mijn geld terug te krijgen
Eventueel 4. Aangeven dat de winkel wettelijk verplicht is om mee te werken aan ontbinding van de verkoop van een product dat niet voldoet aan de eisen die je daar logischerwijs aan mag stellen (geldig voor alle producten).
Dikke grote vette fleurige pluim voor Saturn Tilburg overigens. Puntje 4 heb ik niet nodig gehad, ook al was de verpakking open en de 8-dagen termijn die op de kassa-bon stond al verlopen. Bij deze winkel zullen ze me zeker vaker terug zien.
EA bash
Vorige game die ik van EA kocht zat ook al vol met bugs... had eigenlijk al besloten geen EA games meer te kopen. Zal me bij deze definitief aan m'n besluit gaan houden. (Met een slag om de arm voor zodra ze bewezen hebben wel een fatsoenlijk bedrijf te zijn voor de klanten.)
Edit: Ben overigens 'pas' halverwege de tribe-stage, en had best verder willen komen. Toch wil ik niet het signaal afgeven dit soort praktijken (niet gewoon vertellen dat sw maar 3x te installeren is) te accepteren. Ben er dan ook niet treurig om.

Zonde, EA heeft aangegeven met een patch te komen waardoor je pc's zou kunnen de-authoriseren
Je bedoelt dat EA heeft beloofd deze patch ooit uit te gaan maken? Het bestaat dus nog niet? Wat als EA nou failliet gaat? En hoe lang zullen ze die patch aan blijven bieden?
Nee, EA heeft toch echt afgedaan. Voor mij, persoonlijk.
[
Voor 13% gewijzigd door
frankvdtillaart op 19-09-2008 16:00
]