[Multiplatform] Spore: Will Wright's new toy - Deel 2

Pagina: 1 ... 13 14 Laatste
Acties:
  • 77.695 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brave_Sir_Robin
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-09 22:45

Brave_Sir_Robin

He bravely ran away

Ik vindt het wel een leuke game. :)

Denk ook dat het met de creators voor veel games een nieuwe standaard gaat neerzetten. Ze zitten geniaal in elkaar.

Bij veel te komen games gaan we het, denk ik, een beperking vinden dat we onze eigen personages en voertuigen niet lekker kunnen tweaken.

Mag dan qua gameplay minder diepgang hebben, maar gaat wel degelijk een impact hebben op de game industry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorificationer426
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-09 21:16

Glorificationer426

come we hero rush yes?

nog minder diepgang? wat blijft er dan over : )

(@DiscWout) omg
(@DiscWout) bijna over mn nek :D
(@DiscWout) echt zo een boer laten, hele mond vol kots :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:42
Als ik de sreenshots in de startpost zie dan denk ik laat maar. Is het spel grafisch een tegenvaller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Nee en daar draait de game ook niet om.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Waarom moet eigenlijk tegenwoordig elke game grafisch super realistisch zijn oid? Als een game mooi is (art direction), dan boeit het me weinig dat de engine 5 jaar verouderd is eigenlijk. Terwijl ik om me heen vaak hoor dat dat een rede is om een game links te laten liggen.

Soms is het leuk om te zien wat er grafisch mogelijk is tegenwoordig, maar echt niet elke game hoeft baanbrekend of zelfs tot de huidige 'standaard' te behoren w.m.b. Het veranderd toch 0 aan de gameplay?

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58
Artwido schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 13:01:
Als ik de sreenshots in de startpost zie dan denk ik laat maar. Is het spel grafisch een tegenvaller?
Ik heb de startpost al tijden niet geupdate en heb ook niet echt meer de intentie om dat te doen; ik heb de game niet gekocht. Ik weet ook niet of ik dat nog ga doen, voorlopig. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankvdtillaart
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 14:38
Ik heb gisteren de game teruggebracht naar de winkel.

Vanavond nog even deinstalleren, en niet downloaden daarna. Zo netjes begin ik ondertussen wel te worden.

Redenen:
- Verwaching dat een game zoals Spore - van Will Wright - over jaren en jaren nog te spelen moet zijn. (Net als dat ik verwacht Civilization over 10 jaar nog te kunnen spelen.)
- 'Beveiliging' ... EA kan dan wel zeggen dat je licences kunt revoken, probeer dat eens met een gecrashte PC (en dan nog, windows installeer ik wel vaker opnieuw, dan wil ik juist af van oude SW, niet alles netjes de-installeren)
> De twee bovenstaande zaken gaan naar mijn idee niet samen. (Voldoen niet aan mijn verwachting.)

Werkwijze, voor de anderen die de game terug willen brengen (mits ook vanwege deze redenen natuurlijk):
1. Aangeven wat verwachting was (game die over 10 jaar nog zonder problemen op dan moderne hardware kan draaien, zonder licentieproblemen)
2. Aangeven dat dit waarschijnlijk niet kan door de afwijkende licentie (huur?) voorwaarden
3. Zeggen dat je de koop wilt ontbinden.

Dit was voor mij voldoende om mijn geld terug te krijgen

Eventueel 4. Aangeven dat de winkel wettelijk verplicht is om mee te werken aan ontbinding van de verkoop van een product dat niet voldoet aan de eisen die je daar logischerwijs aan mag stellen (geldig voor alle producten).

Dikke grote vette fleurige pluim voor Saturn Tilburg overigens. Puntje 4 heb ik niet nodig gehad, ook al was de verpakking open en de 8-dagen termijn die op de kassa-bon stond al verlopen. Bij deze winkel zullen ze me zeker vaker terug zien.

EA bash
Vorige game die ik van EA kocht zat ook al vol met bugs... had eigenlijk al besloten geen EA games meer te kopen. Zal me bij deze definitief aan m'n besluit gaan houden. (Met een slag om de arm voor zodra ze bewezen hebben wel een fatsoenlijk bedrijf te zijn voor de klanten.)

Edit: Ben overigens 'pas' halverwege de tribe-stage, en had best verder willen komen. Toch wil ik niet het signaal afgeven dit soort praktijken (niet gewoon vertellen dat sw maar 3x te installeren is) te accepteren. Ben er dan ook niet treurig om. :)
Zonde, EA heeft aangegeven met een patch te komen waardoor je pc's zou kunnen de-authoriseren
Je bedoelt dat EA heeft beloofd deze patch ooit uit te gaan maken? Het bestaat dus nog niet? Wat als EA nou failliet gaat? En hoe lang zullen ze die patch aan blijven bieden?

Nee, EA heeft toch echt afgedaan. Voor mij, persoonlijk.

[ Voor 13% gewijzigd door frankvdtillaart op 19-09-2008 16:00 ]

Happy Blessings <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:06

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

RedSoniq schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 14:59:
Ik heb gisteren de game teruggebracht naar de winkel.

Vanavond nog even deinstalleren, en niet downloaden daarna. Zo netjes begin ik ondertussen wel te worden.

Redenen:
- Verwaching dat een game zoals Spore - van Will Wright - over jaren en jaren nog te spelen moet zijn. (Net als dat ik verwacht Civilization over 10 jaar nog te kunnen spelen.)
- 'Beveiliging' ... EA kan dan wel zeggen dat je licences kunt revoken, probeer dat eens met een gecrashte PC (en dan nog, windows installeer ik wel vaker opnieuw, dan wil ik juist af van oude SW, niet alles netjes de-installeren)
> De twee bovenstaande zaken gaan naar mijn idee niet samen. (Voldoen niet aan mijn verwachting.)

Werkwijze, voor de anderen die de game terug willen brengen (mits ook vanwege deze redenen natuurlijk):
1. Aangeven wat verwachting was (game die over 10 jaar nog zonder problemen op dan moderne hardware kan draaien, zonder licentieproblemen)
2. Aangeven dat dit waarschijnlijk niet kan door de afwijkende licentie (huur?) voorwaarden
3. Zeggen dat je de koop wilt ontbinden.

Dit was voor mij voldoende om mijn geld terug te krijgen

Eventueel 4. Aangeven dat de winkel wettelijk verplicht is om mee te werken aan ontbinding van de verkoop van een product dat niet voldoet aan de eisen die je daar logischerwijs aan mag stellen (geldig voor alle producten).

Dikke grote vette fleurige pluim voor Saturn Tilburg overigens. Puntje 4 heb ik niet nodig gehad, ook al was de verpakking open en de 8-dagen termijn die op de kassa-bon stond al verlopen. Bij deze winkel zullen ze me zeker vaker terug zien.

EA bash
Vorige game die ik van EA kocht zat ook al vol met bugs... had eigenlijk al besloten geen EA games meer te kopen. Zal me bij deze definitief aan m'n besluit gaan houden. (Met een slag om de arm voor zodra ze bewezen hebben wel een fatsoenlijk bedrijf te zijn voor de klanten.)

Edit: Ben overigens 'pas' halverwege de tribe-stage, en had best verder willen komen. Toch wil ik niet het signaal afgeven dit soort praktijken (niet gewoon vertellen dat sw maar 3x te installeren is) te accepteren. Ben er dan ook niet treurig om. :)
Zonde, EA heeft aangegeven met een patch te komen waardoor je pc's zou kunnen de-authoriseren, dus ook na een crash. Zal wel werken doordat er een of andere hash van je pc-configuratie naar de EA-sever wordt gestuurd, die dan dus weer verwijderd kan worden van die server. Je kan het dus wel meer dan drie keer installeren, alleen maar op drie pc's tegelijk. Als je het spel dus op een vierde pc wil installeren zul je een van de andere drie met die patch moeten de-authoriseren. Maar zeg nou zelf, hoe vaak komt dat voor?

Verder: voor de geïnteresseerden is er nu op FOK!Games een review van Spore te lezen. Klik hier om erheen te gaan :)

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CerielTjuh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 21:13
-NMe- schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 14:06:
[...]

Ik heb de startpost al tijden niet geupdate en heb ook niet echt meer de intentie om dat te doen; ik heb de game niet gekocht. Ik weet ook niet of ik dat nog ga doen, voorlopig. :)
Ik wil dit topic wel overnemen. Maak ik een nieuwe startpost met betere screens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarkX schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 13:26:
Waarom moet eigenlijk tegenwoordig elke game grafisch super realistisch zijn oid? Als een game mooi is (art direction), dan boeit het me weinig dat de engine 5 jaar verouderd is eigenlijk.
Geef nou toe, de art direction is niet uniek en niet speciaal. Dezelfde cartoony pictures en images van dergelijke kwaliteit zag ik al in de game: Creatures 3.

Waarom zou een game niet mooi zijn? Het kan.

Wat ik eigenlijk het punt van het geheel vind is dat de game hier niet een jaar op mijn machine zal staan, net als alle games van tegenwoordig trouwens.

De tijd van games als Neverwinter Nights en Planescape torment lijken voorbij.

Dus grafish niet uniek en een topper en qua gameplay niet echt een topper, het enige is wat echt uitblinkt zijn de editors. Maar om een game daar op te laten draaien vind ik niet genoeg. Ik heb eigenlijk het spel sinds een week niet meer aangeraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mjah ik wilde niet al te vlug met de anti spore hype mee gaan doen maar ik ben bang dat ik wel moet. Sjeezus wat een prutszorspel zeg... ik heb het gespeel t/m de space stage en nu al iets van een week niet meer aangeraakt... had er veel meer van verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorificationer426
  • Laatst online: 07-09 21:16

Glorificationer426

come we hero rush yes?

er is idd ook niks meer aan als je wat uurtjes in die spacestage gespeeld hebt

(@DiscWout) omg
(@DiscWout) bijna over mn nek :D
(@DiscWout) echt zo een boer laten, hele mond vol kots :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
CerielTjuh schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 15:34:
[...]

Ik wil dit topic wel overnemen. Maak ik een nieuwe startpost met betere screens :)
Van mij mag je. Als je een nieuw topic opent gooi ik deze wel dicht. ;)

Overigens kun je de teksten ook gewoon overnemen, al zal er wel aardig wat aangepast/toegevoegd moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb spore op een lekker vijandige manier uitgespeelt totaan de spacefase, daarna vond ik het niet interessant meer. In een paar uurtjes gedaan, dus overnieuw begonnen met een herbivoor. Daar kan ik niet echt goed mee overweg alleen... :S In het begin lukt het wel om vriendjes te maken door alleen te zingen, bij iets sterkere wezens heeft het weinig effect meer, ook niet als ik daar al tier 5 van heb. Andere skills hebben ook niet het gewenste effect lijkt het...
Nu net maar overnieuw begonnen gelijk in tribefase, ik dacht, ik ben braaf een omnivoor. Iedereen alleen gelijk mij aanvallen, dus dat doe ik dan ook maar. Probeer dan wat later ook vriendjes te maken, door geschenken te geven, dat lukt nog wel, maar dan loop ik vast. :S
Ik wil dus van zo'n normaal geel gezichtje naar dat die andere gastjes helemaal bij worden. Dan moet ik ze dus gaan blijmaken ofzo. Maar dan zegt het spel dat ik dat moet doen door op de knopjes te drukken die passen bij de wensen van die gastjes. Ik eerst braaf alle sociale gebouwtjes neerzetten overigens, maar er zijn geen knopjes op om te drukken?!?!?! Heel leuk dat ik ze moet charmeren door op knopjes te drukken die passen bij hun wensen, vooral als er geen knopjes zijn. De handleiding is bovendien bovenmatig bagger en bied ook geen uitkomst. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
je moet je leden van je tribe equipen met die vredesmaak dingen.
selecteer leden en klik dan op het huisje met vredesmaak item
Dan heeft hij hem vast en kan je dat gebruiken voor social shiz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 21:35
Verwijderd schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 17:08:
Ik heb spore op een lekker vijandige manier uitgespeelt totaan de spacefase, daarna vond ik het niet interessant meer. In een paar uurtjes gedaan, dus overnieuw begonnen met een herbivoor. Daar kan ik niet echt goed mee overweg alleen... :S In het begin lukt het wel om vriendjes te maken door alleen te zingen, bij iets sterkere wezens heeft het weinig effect meer, ook niet als ik daar al tier 5 van heb. Andere skills hebben ook niet het gewenste effect lijkt het...
Nu net maar overnieuw begonnen gelijk in tribefase, ik dacht, ik ben braaf een omnivoor. Iedereen alleen gelijk mij aanvallen, dus dat doe ik dan ook maar. Probeer dan wat later ook vriendjes te maken, door geschenken te geven, dat lukt nog wel, maar dan loop ik vast. :S
Ik wil dus van zo'n normaal geel gezichtje naar dat die andere gastjes helemaal bij worden. Dan moet ik ze dus gaan blijmaken ofzo. Maar dan zegt het spel dat ik dat moet doen door op de knopjes te drukken die passen bij de wensen van die gastjes. Ik eerst braaf alle sociale gebouwtjes neerzetten overigens, maar er zijn geen knopjes op om te drukken?!?!?! Heel leuk dat ik ze moet charmeren door op knopjes te drukken die passen bij hun wensen, vooral als er geen knopjes zijn. De handleiding is bovendien bovenmatig bagger en bied ook geen uitkomst. :/
Op het groene knopje onderaan in het midden, heb je er links van 4 knopjes staan :O

Homey — Critics are those without skills to create.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 17:08:
Ik heb em dus helemaal vriendschappelijk gespeeld.

Creature fase: Je moet minimaal een gelijkwaardig level hebben van de betreffende skill, dus dance, sing, pose en die andere. Ook helpt het als je met evenveel mensen in je pack bent als zij zijn. Dus als er 3 van hun aan het dansen zijn ook minimaal 3 van jou. Neem geen andere rassen in je pack maar alleen jezelf. Als het dan nóg niet lukt kun je de knop middenonder gebruiken. Dat is een soort "betoverings song" waarmee je ze vet easy overhaalt vriendjes te worden.

Tribal fase: Zorg dat je zoveel mogelijk "units hebt" en verdeel over die units gelijkmatig: Digeredoos, Wooden Horns en dat andere instrument, dus 2 of 3 each. Ga dan met een cadeautje naar de andere tribe en maak de muziek waar zij mee beginnen. Dus het goede instrumentje aanklikken.

Als je door een andere tribe aangevallen wordt zoek je snel de leader en zeg je hoi door in friendly pose op hem te klikken. Dan begint weer het hele muziekritueel en zo sla je de aanval vredig af. Als de leader van de vijandige clan niet reageert schiet je ff wat vuurwerk... Dat heeft een beetje hetzelfde effect als je "uberliedje" uit de Creature fase.

Blijft een rukspel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:02
Heerlijk spel :P heb 'm net, en sta nog steeds perplex :)

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Ik hoop dat ze snel met die deauthorization patch komen, aangezien ik tot die tijd weiger om mijn Galactic Edition te installeren.

Overigens heb ik net gezien dat de eerste patch alweer is verschenen die diverse kleine en grote problemen (waaronder een crashbug) en een aantal nieuwe zaken aan het spel worden toegevoegd: zie de Changelog

[ Voor 15% gewijzigd door mindcrash op 20-09-2008 15:02 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

• FunkyTrip
  • Nu online

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Zero-punctuation heeft ook een Spore review nu. Altijd wel lachen met die reviews van ze, al versta ik de helft vaak niet :')

http://www.escapistmagazi...ero-punctuation/218-Spore

Dit dus.

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-09 16:25

Flapmo

and back is gigi!

Het is dus een beetje als de B&W hype? Hier was ik al bang voor, heb spel nog even laten liggen in de schappen. Wilde eerst GoT afwachten, en kopen zal ik het zo te zien dus maar niet :).

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Verwijderd

FunkyTrip schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 16:48:
Zero-punctuation heeft ook een Spore review nu. Altijd wel lachen met die reviews van ze, al versta ik de helft vaak niet :')

http://www.escapistmagazi...ero-punctuation/218-Spore
Geweldig as usual ;) Ik heb nooit problemen om hem te volgen. Nu moet ik zeggen dat ik het wel redelijk met hem eens ben. De gameplay zelf vind ik toch redelijk tegenvallen, vooral door de simpelheid en repetitiviteit. Dat geld vooral voor de stages tot de Space Phase, vandaar dat ik alles daarvoor aan vind voelen als inleiding voor de Space Age. Nu moet ik er wel bij zeggen dat de stijl/humor van de verschillende phases wél erg kan waarderen. Daarom besteed ik ook 99% van mijn Spore speeltijd in de editors, waar Yathzee in zijn review bar weinig aandacht aan besteed hoewel die imo de kern van het hele spel zijn, die ik dan weer wél geweldig vind (op een paar nadelen na). Daarom wil ik hierbij even mijn profiel laten zien op de Spore pagina, jammer genoeg doet de Spore pagina moeilijk >.< Als je mijn creatures wilt zien, moet je even naar Cowabungaa zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Nu online

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Verwijderd schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 21:47:
.< Als je mijn creatures wilt zien, moet je even naar Cowabungaa zoeken.
Die Widget is wel grappig :)

Mijn profiel is hier.
Of zoeken naar Supervisor.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Flapmo schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 18:20:
Het is dus een beetje als de B&W hype?
Vind ik niet. I.t.t. B&W 'werkt' Spore wel, ik vond B&W vooral een erg frustrerend spel, Spore heb ik erg veel plezier mee.
Torched schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 20:13:
Dat gevoel heb ik nu ook heel erg.
Ben nu ontzettend blij dat ik er geen 50 euri aan besteedt heb.
Vond de game al boring op het moment dat je uit het water kwam.
Vriendjes worden of beestjes uitroeien is leuk maar gaat vervelen.
Space stage zit dan wel weer goed in elkaar
Space stage is het overgrote deel van het spel man.

[ Voor 44% gewijzigd door Hydra op 21-09-2008 12:20 ]

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Tot je in de spage fase komt waar je alles met 1 schip moet doen...

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malandro
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:56
Ik heb het spel nu een paar dagen en ben er wel tevreden over. Vind dat er leuke details in verwerkt zijn en dat gezeur over de beveiliging die ze gebruiken vind ik onterecht. Heb nu 4 spellen op mijn laptop en maar 2 daarvan kan ik spelen zonder DVD, een is dus SPORE. Erg jammer dat dat bij de andere twee niet kan.

Wel vind ik het jammer dat je zodra je naar een volgende fase kunt, eigenlijk niets meer kunt doen in de fase waar je in zit.

Leuk was dat de wezens die ik in mijn pack had zitten in de tribal fase ineens huisdieren zijn geworden.

Ohja, ik ben geen die-hard gamer en had ook geen verwachtingen van SPORE. Waarschijnlijk heeft dat invloed op mijn mening..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch wel jammer dat dit topic verzandt in een soort van azijnpisserij over DRM en het "gebrek aan diepgang" :(

Ik speel het spel nu 2 weken en ben nog steeds redelijk vooraan in de space-fase. :') Elke avond zijn er weer 2-3 uur voorbij voordat ik er erg in heb. Dan moet ik me achter de PC vandaan slepen omdat de volgende ochtend die wekker weer onverbiddelijk is. 7(8)7 Ik kom dan het eerste uur niet in slaap omdat ik nog zoveel "dingen" in het spel wil doen.. :z

IK vind het al met al een TOP-spel d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Verwijderd schreef op maandag 22 september 2008 @ 10:56:
Toch wel jammer dat dit topic verzandt in een soort van azijnpisserij over DRM en het "gebrek aan diepgang" :(

Ik speel het spel nu 2 weken en ben nog steeds redelijk vooraan in de space-fase. :') Elke avond zijn er weer 2-3 uur voorbij voordat ik er erg in heb. Dan moet ik me achter de PC vandaan slepen omdat de volgende ochtend die wekker weer onverbiddelijk is. 7(8)7 Ik kom dan het eerste uur niet in slaap omdat ik nog zoveel "dingen" in het spel wil doen.. :z

IK vind het al met al een TOP-spel d:)b
Helemaal mee eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het ook een leuk spel, en ik ben een hardcore gamer, maar ik ga eigenlijk nooit in hypes mee. Ik wist wel dat Spore uit ging komen maar had altijd zoiets van, ik koop het wel zodra het uit komt en zie het wel.

Gisteren weer lekker 3 uurtjes space age gespeeld met een rijk, waar ik redelijk ver mee ben inmiddels (heb geloof ik al drie of vier volkjes op space age). Kan ik die rare artifacts trouwens gewoon verkopen aan de hoogst biedende of heeft iemand er nog bijkomend nut van ontdekt.

Off-topic
Dat gezeik moet trouwens nu wel een beetje afgelopen zijn, degenen die het spel niet kopen, niet van plan zijn te kopen of die het niet eens zijn met EA, DRM of andere zaken voegen niet zoveel toe aan een SPORE discussie m.i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:21

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik vind die stamfase helaas niet echt leuk. Het bouwen/tweaken van je creatie is imo toch echt het leuke in de game zelf (of ben ik te kortzichtig?).

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Outerspace schreef op maandag 22 september 2008 @ 11:50:
Ik vind die stamfase helaas niet echt leuk. Het bouwen/tweaken van je creatie is imo toch echt het leuke in de game zelf (of ben ik te kortzichtig?).
Ik denk dat Creature Stage en Space Stage de leukste zijn. De eerste omdat je dan je wezentje vorm geeft, de tweede omdat je dan het universum ontdekt en allerlei awards, nieuwe spullen en nieuwe rassen kunt ontdekken. Space age heb ik nog niet het einde kunnen ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Verwijderd schreef op maandag 22 september 2008 @ 11:56:
Ik denk dat Creature Stage en Space Stage de leukste zijn. De eerste omdat je dan je wezentje vorm geeft, de tweede omdat je dan het universum ontdekt en allerlei awards, nieuwe spullen en nieuwe rassen kunt ontdekken. Space age heb ik nog niet het einde kunnen ontdekken.
Vind ik ook de leukste fases. Creature phase niet alleen omdat je dan echt je creature bouwt, maar ook omdat je dan allemaal vage creaties van anderen tegenkomt. Tot nu toe echt de meest vreemde (en leuke) creatures gevonden.

In de space phase heb ik een planeet bij m'n homeplanet T3 geterraformed met de leukste creatures daarop als een soort 'zoo'. Die gebruik ik ook als 'bron' om andere planeten te terraformen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Str1ngS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-11-2022

Str1ngS

Boe!

Ik vind eigenlijk alle fases wel leuk behalve de stam fase, die is echt brak :p
Space fase blijft het leukst, en ik moet zeggen dat ik aardig verslaafd ben aan de achievements

mensen van hier mogen mij gerust als buddy toevoegen, me IGN is Str1ngS ^^

TnI 4 Life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Finally, wat constructiefs :p. Ik speel Spore of en on tussen andere games door met bFunk. Voeg me maar toe. Een GoT Spore community lijkt me wel een leuke idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Whoo, spore patch:
http://www.spore.com/patch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@bFunk & Str1ngS: Buddies toegevoegd ;)
voeg je mij (1of6Billion) ook toe? :>

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2008 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Str1ngS

Str1ngS

Boe!

Toegevoegd ^^

Ik heb trouwens problemen met de bliksemsnel achievement te krijgen (ja mijn spore heb ik Nederlands geïnstalleerd). Heb gisteravond de beschavingsfase in 10-15 minuten uitgespeeld maar nog krijg ik dat ding niet. Mensen nog tips of ervaringen hier mee?

TnI 4 Life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nu in civ stage en het begint leuker te worden. gaat wel vrij snel vooruit vind ik
hopelijk tegen morgen in space stage :)
al bij al vind ik het spel best meevallen maar ik verlang toch naar gta voor pc :)

• Str1ngS

Str1ngS

Boe!

Str1ngS schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 10:25:
Ik heb trouwens problemen met de bliksemsnel achievement te krijgen (ja mijn spore heb ik Nederlands geïnstalleerd). Heb gisteravond de beschavingsfase in 10-15 minuten uitgespeeld maar nog krijg ik dat ding niet. Mensen nog tips of ervaringen hier mee?
NVm, al gevonden.
Is opgelost in V1.01

TnI 4 Life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iedereen al weer gestopt met spelen? Volgens mij is dit een van de meest gehypte en geflopte games van de afgelopen tijd...Al meer dan 2 weken geen posts meer...Ik heb 'm in ieder geval al weer doorverkocht, vond er na 2 dagen al niks meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

Verwijderd schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 11:28:
Iedereen al weer gestopt met spelen? Volgens mij is dit een van de meest gehypte en geflopte games van de afgelopen tijd...Al meer dan 2 weken geen posts meer...Ik heb 'm in ieder geval al weer doorverkocht, vond er na 2 dagen al niks meer aan.
Idem, ik heb gewoon geen idioot gevonden die mijn exemplaar wil overkopen. Dank u wel DRM. :(

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Verwijderd schreef op maandag 22 september 2008 @ 11:47:
,,,
Gisteren weer lekker 3 uurtjes space age gespeeld met een rijk, waar ik redelijk ver mee ben inmiddels (heb geloof ik al drie of vier volkjes op space age). Kan ik die rare artifacts trouwens gewoon verkopen aan de hoogst biedende of heeft iemand er nog bijkomend nut van ontdekt.
,,,,
Ik bewaar de artifacts nog steeds omdat ze los 45k zijn en samen (alle) een aantal miljoen. Eerst bewaarde ik ze in de cargo, maar op een gegeven moment heb je echt geen plaats meer. Nu liggen ze gewoon op m'n homeplanet en ze worden niet gejat of ze verdwijnen niet als je uitlogt.

Ik vind de spacestage wel wat eentonig worden, maar de nieuwe unlocked weapons/items maken het wel leuk om ze steeds te testen.

edit:

Er is ook een patch (let op: bij sommige installeert hij niet (andere drive installed) of ontstaan er andere problemen):
http://www.spore.com/patch

[ Voor 8% gewijzigd door Kixtart op 10-10-2008 12:12 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
DarthDavy schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 11:56:
[...]

Idem, ik heb gewoon geen idioot gevonden die mijn exemplaar wil overkopen. Dank u wel DRM. :(
Die DRM is toch aangepast zodat je het spel nu op 3 pc's tegelijk kan installeren, en dan een pc kan deactiveren zodat je het weer op een andere kan zetten? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-NMe- schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 13:01:
[...]

Die DRM is toch aangepast zodat je het spel nu op 3 pc's tegelijk kan installeren, en dan een pc kan deactiveren zodat je het weer op een andere kan zetten? :?
Vind jij dat wel acceptabel dan? Ik persoonlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 13:03:
[...]

Ja, ik vind dit wel acceptabel. Ik heb Alcohol 120% al een hele tijd, en daar zit een soortgelijk systeem in, waarbij je het programma maar op één PC geïnstalleerd mag hebben. Drie installaties voor een game die je kunt deactiveren is m.i. een prima oplossing.

Maar ik dacht dat er interresant Spore nieuws was, maar het topic wordt alleen maar gekickt door zeikers. Als je het spel gehypt vind, dan heb je dat aan je zelf te danken, die klacht hier herhalen is inmiddels overbodig.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2008 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

[...]

Volgens mij is het zelfs 5, maar dan nog. Wil je dan, als je een spel koopt, het gelijk op 15 systemen geinstalleerd hebben staan? Je snapt toch ook wel dat de verkoper dit niet wil.

Maar ik ben opgehouden met leuke dingen over spore zeggen, het gaat toch alleen maar om zinloos DRM gezeik.

[ Voor 13% gewijzigd door DarkX op 10-10-2008 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
[...]

Ik vind het meer dan acceptabel. Als ik mijn game tegelijk op mijn pc en laptop wil installeren, dan moet dat kunnen. Misschien nog op de reserve-pc op zolder. Elke andere pc die je daar nog bij wil installeren is IMO fout; dat is gegarandeerd niet voor jezelf maar voor een familielid bedoeld. Meer dan 3 gelijktijdige installaties heeft één persoon nooit nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
DarkX schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 13:56:
Maar ik ben opgehouden met leuke dingen over spore zeggen, het gaat toch alleen maar om zinloos DRM gezeik.
Idem. Vind het nog steeds een tof spel. Hoewel m'n Spore-driften wel wat zijn afgenomen na het vinden van het middelpunt, vind ik het nog steeds tof om nieuwe beesten los te laten op verschillende werelden :) Ik ga de volgende uitbreiding, als die uitgebreider is dan alleen een paar extra pootjes, gewoon kopen :)
-NMe- schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 14:01:
Ik vind het meer dan acceptabel. Als ik mijn game tegelijk op mijn pc en laptop wil installeren, dan moet dat kunnen. Misschien nog op de reserve-pc op zolder. Elke andere pc die je daar nog bij wil installeren is IMO fout; dat is gegarandeerd niet voor jezelf maar voor een familielid bedoeld. Meer dan 3 gelijktijdige installaties heeft één persoon nooit nodig.
Beetje hetzelfde als mensen die vinden dat als ze WoW kopen dat ze dan tegelijkertijd met hun kinderen moeten kunnen spelen in plaats van dat de eerste uit de server geboot wordt door de speler. Ik zie echt niet waarvoor je meer dan 3 installs (die je dus in kunt trekken) nodig zou hebben.

Sowieso is dit eignelijk vriendelijker dan dat verwacht wordt da tje de DVD in de drive houdt.

[ Voor 44% gewijzigd door Hydra op 10-10-2008 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

Ik desinstalleer niets, ik formateer. Zo ongeveer één keer om de zes maanden, soms sneller als ik iets verkloot heb aan mijn systeem. Dus na anderhalf jaar max werkt mijn Spore niet meer. Dat vinden jullie dus allemaal kunnen?

Jah, ik kan desinstalleren... Ik kan ook twee dagen over een format van mijn PC doen terwijl dat voor al dat DRM gezeik op een uurtje geklaard is...was...

En ik installeer spellen soms tegelijkertijd op 3 pc's: mijn desktop, mijn laptop en de desktop van mijn vriendin. En nee, mijn vriendin speelt mijn spellen niet. Ik gebruik die desktop veel om op te gamen terwijl mijn desktop iets anders aan het doen is. DRM beperkt een gebruiker in het gebruik van zijn rechtmatige aangekochte software. En daar kan fanboygedrag niets aan veranderen.

Soit, uiteindelijk is Spore een gehyped spel en buiten de space age valt er niet zoveel te beleven. Als op het einde van het jaar de prijzen worden uitgedeeld, dan zal het mij niet verwonderen als Spore in de negatieve lijstjes zal opduiken. Bij mij komt ie zeker bij "flop van het jaar" op nummer 1. Niet om de DRM, maar gewoon omdat het al spel in zijn totaliteit teleurstelt. De som van de delen maakt het spel beter zoals in de review hier op tweakers stond, maar voor mij stijgt het dan nog niet boven de middelmatigheid uit. En je speelt niet de som van de delen, maar ieder deel apart en behalve de space age is ieder deel ondermaats.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarthDavy schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 14:28:
Ik desinstalleer niets, ik formateer. Zo ongeveer één keer om de zes maanden, soms sneller als ik iets verkloot heb aan mijn systeem. Dus na anderhalf jaar max werkt mijn Spore niet meer. Dat vinden jullie dus allemaal kunnen?

Jah, ik kan desinstalleren... Ik kan ook twee dagen over een format van mijn PC doen terwijl dat voor al dat DRM gezeik op een uurtje geklaard is...was...

En ik installeer spellen soms tegelijkertijd op 3 pc's: mijn desktop, mijn laptop en de desktop van mijn vriendin. En nee, mijn vriendin speelt mijn spellen niet. Ik gebruik die desktop veel om op te gamen terwijl mijn desktop iets anders aan het doen is. DRM beperkt een gebruiker in het gebruik van zijn rechtmatige aangekochte software. En daar kan fanboygedrag niets aan veranderen.

Soit, uiteindelijk is Spore een gehyped spel en buiten de space age valt er niet zoveel te beleven. Als op het einde van het jaar de prijzen worden uitgedeeld, dan zal het mij niet verwonderen als Spore in de negatieve lijstjes zal opduiken. Bij mij komt ie zeker bij "flop van het jaar" op nummer 1. Niet om de DRM, maar gewoon omdat het al spel in zijn totaliteit teleurstelt. De som van de delen maakt het spel beter zoals in de review hier op tweakers stond, maar voor mij stijgt het dan nog niet boven de middelmatigheid uit. En je speelt niet de som van de delen, maar ieder deel apart en behalve de space age is ieder deel ondermaats.
Nogmaals, het deactiveren kan ik bij Alcohol gewoon op hun internet site doen, ik neem aan dat EA dit ook voor Spore zal doen. Je koopt namelijk geen software maar een gebruikslicentie. Bij de eindejaars prijzen zal jij iig opgaan voor troll van het jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hydra schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 14:05:
[...]
Beetje hetzelfde als mensen die vinden dat als ze WoW kopen dat ze dan tegelijkertijd met hun kinderen moeten kunnen spelen in plaats van dat de eerste uit de server geboot wordt door de speler. Ik zie echt niet waarvoor je meer dan 3 installs (die je dus in kunt trekken) nodig zou hebben.

Sowieso is dit eignelijk vriendelijker dan dat verwacht wordt da tje de DVD in de drive houdt.
[...]
Zie hierboven, als je harddisk crashed of je denk er even niet aan te uninstallen dan ben je dus gewoon een install kwijt. Straks moet je een complete administratie gaan bijhouden van alle software als je eens een keer opnieuw wil installeren of nieuw moederbord gekocht hebt. En nee, ik vind dat inderdaad niet acceptabel. 3 of 5 heeft er niks mee te maken. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er bij Spore niet echt naar gekeken heb, maar Bioshock (gebruikt ook SecuROM) werkt wel op deze manier en niet zoals dat geweldige alcohol programmatje waar die andere gozer hierboven het over heeft.

En waar slaat die troll van het jaar award nou weer op? Volgens mij werkt het gewoon zoals hij beschrijft, in ieder geval bij Bioshock wel, wat dus hetzelfde DRM systeem gebruikt.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2008 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
Roep geen dingen als je niet weet waar je het over hebt. Je raakt geen installs kwijt. Je mag het spel duizenden keren als je wil, alleen maar op 3 pc's tegelijk. Als je wil dat het op nog een vierde pc draait, dan zul je het op één van de andere drie moeten deïnstalleren. Dat lijkt me in geen geval onoverkomelijk of zelfs maar onredelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
En ja, weer mondt dit uit in een hoop geemmer over DRM. Ik hou m'n mond wel weer verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 14:05

PromoX

Flying solo

-NMe- schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 15:27:
Roep geen dingen als je niet weet waar je het over hebt. Je raakt geen installs kwijt. Je mag het spel duizenden keren als je wil, alleen maar op 3 pc's tegelijk. Als je wil dat het op nog een vierde pc draait, dan zul je het op één van de andere drie moeten deïnstalleren. Dat lijkt me in geen geval onoverkomelijk of zelfs maar onredelijk...
Misschien is dat dan handig om dit in de topicstart op te nemen? Sowieso iemand die een nieuwe TS wil maken? Dan hoeft die discussie niet steeds opnieuw plaats te vinden en kan er misschien weer over het spel zelf gesproken worden :).

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
Hydra schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 15:37:
En ja, weer mondt dit uit in een hoop geemmer over DRM. Ik hou m'n mond wel weer verder.
Er is blijkbaar veel onduidelijkheid over de specifieke DRM van Spore omdat die veranderd is. Het lijkt me geen probleem om dat te verduidelijken zodat het volgende deel (als iemand dat tenminste nog wil openen) puur over het spel kan gaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

-NMe- schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 15:27:
Het zijn er toch 5 inmiddels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
Zou best kunnen, dat weet ik niet. :P Maar als dat zo is hebben we al helemaal niks meer te klagen, IMO. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-NMe- schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 15:55:
[...]

Er is blijkbaar veel onduidelijkheid over de specifieke DRM van Spore omdat die veranderd is. Het lijkt me geen probleem om dat te verduidelijken zodat het volgende deel (als iemand dat tenminste nog wil openen) puur over het spel kan gaan. :)
Lijkt me wel zo prettig voor degenen die wel over Spore willen praten om een kleine waarschuwing te plaatsen om al dat gezuurpruim over DRM te voorkomen. Het is namelijk inmiddels al lang bekend dat het er in zit, dus hoeft niet nog 20 pagina's besproken te worden.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2008 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Ik heb het spel nu een paar dagen gespeeld, heb de level -unlock gebruikt om alvast de andere levels ook te kunnen spelen maar hoewel het best allemaal uitgebreid is vind ik het toch net niet.
Het is een spel voor jongere kids maar zeker niet voor een breed publiek. Daar vind ik de graphics en de gameplay net even iets te kinderachtig voor.
De ophef erover vind ik dan ook niet terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Nu online

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Ik heb na al die weken van creatures maken (en best goed zoals jullie hebben gezien in dit en het vorige topic) het spel gekocht, een paar uurtjes gespeeld tot city phase en nooit meer aangeraakt... Gek eigenlijk. Boem pats, totaal geen zin meer in na de deceptie van de eerdere fases.

En online een naam opbouwen door supergave dingen te creeren is ook haast niet te doen door de extreme hoeveelheid beesten/objecten die de sporepedia op worden gekwakt. Kost gewoon te veel tijd helaas. Jammer.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FunkyTrip schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 17:11:
Ik heb na al die weken van creatures maken (en best goed zoals jullie hebben gezien in dit en het vorige topic) het spel gekocht, een paar uurtjes gespeeld tot city phase en nooit meer aangeraakt... Gek eigenlijk. Boem pats, totaal geen zin meer in na de deceptie van de eerdere fases.

En online een naam opbouwen door supergave dingen te creeren is ook haast niet te doen door de extreme hoeveelheid beesten/objecten die de sporepedia op worden gekwakt. Kost gewoon te veel tijd helaas. Jammer.
Ik heb precies hetzelfde. Moet zeggen dat het me inderdaad erg tegen valt. Leuk om soms nog een beestje te maken (laatst een dingo nagemaakt, was verbaast dat dat nog niet gebeurd was :P), maar verder valt me de gameplay van de rest van het spel bar tegen. Inderdaad erg jammer. Heeft nog niet eens iets te maken met al dat DRM gedoe, nog geen last van gehad (dat gezeik met mn laptop van eerder in dit topic bleek iets heel anders te zijn).

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2008 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:41

MsG

Forumzwerver

Hier een beetje hetzelfde. Het is even leuk om al die fases te doorlopen, maar met een andere creature is het praktisch hetzelfde, ook al verander je van voedseltype. Ook het feit dat elke unit gewoon een standaardanimatie heeft, zowel voertuigen als lichaamsdelen, vind ik gewoon jammer, hierdoor ga ik minder vaak dingen ontwerpen, aangezien het er met gevechten toch wel weer exact t zelfde uitziet.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malandro
Erg rustig hier...

Ik heb pas Creature stage zo lang gespeeld dat ik volgens mij alle andere beesten had uitgemoord, 56 soorten waren dat. Heb alleen de Epic creatures met rust moeten laten.. Die waren toch te sterk helaas.

Nu wil ik eigenlijk weten, heb ik een soort laten overleven? Ofwel, hoeveel soorten zijn er in de creature stage?

In de Stam fase werden helaas allemaal nieuwe soorten gebruikt. Ik hoopte dat de stamfase door mijn actie in de creaturestage wat korter werd (minder ander leven, dus eigenlijk geen rivaliteit van andere soorten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:42

Zeror

Ik Henk 'm!

Malandro schreef op zondag 09 november 2008 @ 10:39:
Nu wil ik eigenlijk weten, heb ik een soort laten overleven? Ofwel, hoeveel soorten zijn er in de creature stage?
Geen idee, maar het is zo dat als je een nest uitmoord dat er na een tijdje weer een andere soort op diezelfde plek een nest begint. Ik heb alleen geen idee of dat dan een soort is die je al had uitgemoord of niet.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malandro
Nieuwe onderdelen binnenkort beschikbaar:

http://www.electronicarts.nl/games/15688,gen/

Het Griezelige & Grappige Onderdelen Pakket voor Spore (Spore: G&G) bevat ruim 100 nieuwe bouwdelen voor wezens en animaties in twee duidelijke stijlen: grappig/tekenfilm en griezelig/monster. Evenals de aanvullingen voor Sims 2 biedt dit onderdelenpakket nieuwe inhoud voor creatieve gebruikers die hun wezens verder willen aanpassen en zo de griezeligste monsters en grappigste wezentjes willen maken.
De nieuwe lichaamsdelen zijn vanaf de wezenfase te gebruiken, en de ontstane wezens kunnen in de Sporepedia worden geladen en gedeeld met andere spelers die het G&G-pakket geïnstalleerd hebben. Spore G&G kan worden geïnstalleerd op de complete Creature Creator of het volledige spel van Spore.

Inhoud van het G&G-pakket

• 72 nieuwe lichaamsdelen – 12 per palet (monden, ogen, grijpers, poten, ledematen & details)
• 2 nieuwe achtergronden voor de wezenbewerker – 1 griezelig & 1 grappig
• 36 nieuwe verfscripts (12 voetstuk, 12 vacht & 12 detail)
• 12 nieuwe verfthema’s
• 24 nieuwe animaties voor de proefrit – 12 griezelig & 12 grappig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malandro
Te voorbereiding op de uitbreiding:

Spore Patch 3
Met 24 wezen ledenmaten!

Maxis wil je bedanken door je wat gratis onderdelen te geven voor de Creature Creator. We hebben 24 nieuwe exoskeletten ledematen gemaakt!

Je kan ze ook combineren met onderdelen van het Griezelig & Grappig onderdelen pakket om nieuwe, vette wezens te maken.

Deze patch is meteen beschikbaar voor PC en Mac.

PC Gebruikers: Om de patch te bemachtigen, start Spore op. Als je niet EADM geinstalleerd hebt kan je het hier downloaden.

Mac Gebruikers: Om de patch te bemachtingen start je het spel op en volg je de instructies om hem te downloaden en te installeren.

Patch 3 Fixes
Esc toets zal nu de optie menu latne zien in de Galaxy fase.
Foutje van de achtergronden die verkeerd worden weer geven op de sporepedia kaarten
De server zal nu de achievements beter bijhouden ingame en op de server.
Patch 3 Freebies: 24 nieuwe ledematen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malandro
Niemand de add-on gekocht? Ik wel, ziet er leuk uit. Alleen nu nog eens echt de tijd gaan nemen om iets moois te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Malandro schreef op maandag 24 november 2008 @ 09:14:
Niemand de add-on gekocht? Ik wel, ziet er leuk uit. Alleen nu nog eens echt de tijd gaan nemen om iets moois te maken.
Meh, Ik speel het nog vaak.
Ik vind ruimteschepen creeëren eigenlijk nog het leukst.
'k koop Expansion Packs niet vlak voor de feestdagen Hooguit vlak erna ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malandro
Verwijderd schreef op maandag 01 december 2008 @ 16:52:
[...]

Meh, Ik speel het nog vaak.
Ik vind ruimteschepen creeëren eigenlijk nog het leukst.
'k koop Expansion Packs niet vlak voor de feestdagen Hooguit vlak erna ;)
Haha, ja zal het schelen met de prijs? Ik moet eerlijk zeggen dat ik na de koop maar 1x gespeeld heb. Ben nu in Space Stage en daar eigenlijk nog niets gedaan. Ben ook andere spellen aan het spelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FunkyTrip schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 17:11:

Hier precies hetzelfde, ben weer verder gegaan met een andere game. Jammer, denk niet dat ik deel 2 aanraak als die er komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spore nog steeds niet uitgespeeld helaas.. En nu heb ik het al maanden laten liggen, maar ben toch benieuwd af en toe.
Dus al naar het centrum van de melkweg geweest?
Daar moet volgens de programma makers een verrassing zijn.
Nu ben ik heel ver gekomen en heb al vele werelden van de grox verslagen, maar ik heb er gewoon geen zin meer in. Er komt geen einde aan... Heb alle badges en kan al sinds lange tijd reizen door de wormholes.. Heb de hele melkweg al gekoloniseerd, maar er komt geen einde aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Heb het spel een week uitgeprobeerd maar daarna niet meer aangeraakt.
Er is veel mogelijk met het spel maar het oogt en speelt te kinderachtig.
Geen spel voor 'oudere jongere' zoals ik. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Verwijderd schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 10:35:
Spore nog steeds niet uitgespeeld helaas.. En nu heb ik het al maanden laten liggen, maar ben toch benieuwd af en toe.
Dus al naar het centrum van de melkweg geweest?
Daar moet volgens de programma makers een verrassing zijn.
Nu ben ik heel ver gekomen en heb al vele werelden van de grox verslagen, maar ik heb er gewoon geen zin meer in. Er komt geen einde aan... Heb alle badges en kan al sinds lange tijd reizen door de wormholes.. Heb de hele melkweg al gekoloniseerd, maar er komt geen einde aan...
Valt wel mee. Je kunt door gewoon te blijven jumpen een heel eind komen. Maar stel je niet te veel voor van dat 'centrum'. Toen ik dat bereikt had, was ik ook door m'n objectieven heen en sindsdien het spel (dat ik gewoon blind gekocht heb) niet meer aangeraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:41

MsG

Forumzwerver

Ik kom elke keer in een save loop terecht en ik weiger een niveau lager te gaan :). Dus ligt hier ook weg te rotten. De iso's althans :').

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
Na dat hele gedoe met DRM heb ik niet eens meer het spel gedownload om te kijken of het de moeite waard was voordat ik het kocht; ik heb er spontaan de interesse door verloren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
NMe schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 16:36:
Na dat hele gedoe met DRM heb ik niet eens meer het spel gedownload om te kijken of het de moeite waard was voordat ik het kocht; ik heb er spontaan de interesse door verloren.
Dat was juist het mooie als je het downloade. dan had je daar geen last van. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
Zo hypocriet ben ik niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hydra schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 14:12:
[...]

Valt wel mee. Je kunt door gewoon te blijven jumpen een heel eind komen. Maar stel je niet te veel voor van dat 'centrum'. Toen ik dat bereikt had, was ik ook door m'n objectieven heen en sindsdien het spel (dat ik gewoon blind gekocht heb) niet meer aangeraakt.
Maar wat is dat centrum dan eigenlijk.....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Verwijderd schreef op maandag 29 juni 2009 @ 07:41:
[...]

Maar wat is dat centrum dan eigenlijk.....?
Gewoon een stelsel dat je moet bereiken. Niets bijzonders. En als je het gehaald hebt krijg je een special. Daarna kan je gewoon verderspelen.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tot nu toe ging ik altijd willekeurig door de wormholes, maar ze hebben eigenlijk allemaal een lokatienaam. Is het mogelijk om die lokatie ergens in te typen, zodra ik gericht ergens heen kan...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Verwijderd schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 14:36:
Tot nu toe ging ik altijd willekeurig door de wormholes, maar ze hebben eigenlijk allemaal een lokatienaam. Is het mogelijk om die lokatie ergens in te typen, zodra ik gericht ergens heen kan...?
Volgens mij wordt 't compleet random gegenereerd. Gewoon kijken of je dichter bij 't centrum komt als je jumped. Zo niet; terug. Zo wel; mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iedere keer als ik dit topic gekicked zie worden denk ik weer aan alle flaws die deze game heeft.
Het mini game gehalte waar niks van doorwerkt, hoe hoog de verwachtingen waren en wat het uiteindelijk afleverde, en de gruwelijke space stage waar je constant werd lastig gevallen met dezelfde recurring events.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

Uhu ook helemaal mee eens, feit bijft gewoon. Dat de technologie voor games nog niet sterk genoeg is gameplay op alle gebieden voldoende aan te vullen. Dat zou een veel te grote uitgebreide zware game wroden :D

Desondanks ik gameplay op praktisch elke gebied vond falen was het de eerste keer spelen nog best grappig, nergens problemen tegen gekomen en speelde vanaf het begin op hard. Was wel erg jammer.
In de space stage sloeg het inderdaad nergens op elke 2min een aanval op een planeet en of towns nou vol stonden met turrets of niet maakte geen kont verschil met de overlevings kansen, alleen met sneller neerhalen als je er zelf bij bent. Uiteindelijk had ik dat opgelost door alle soorten om me heen op te kopen tot friendly en de gene die niet wilde buigen na een paar mil heb ik helemaal afgemaakt.
Meeste waren wel om te kopen gezien miljoenen makkelijk en snel te halen waren met een paar trade routes en heel de tijd het zelfde rondje snel vliegen. Opgang komen is lastiger wel.

Toen was het rustig en kon ik zelf door gaan nouja tot ik in het centrum van het universum weer verder ging. met overnemen komen die gare aliens weer om de 2sec. Had het er toen al helemaal snel mee gehad.

Blijft natuurlijk als nog een leuk expiriment. Ik zie het zelf meer als een begin naar een mogelijk nieuwe tijdperk in gamen zeker voor multiplayer. Bij webgames heb je bijvoorbeeld veel spellen waar je met 1 town, plek, planeet begint en meer kan opbouwen en uitbreiden en je kan agessief doen en iedereen aanvallen en raiden voor grondstoffen en technologie of je kan verdedigend spelen en via eigen mijnen en velden meer grondstoffen binnen halen. Vaak heb je hier ook verschillende servers in omdat nieuwe spelers op oude servers laten spelen vaak weinig kans hebben met al sterke spelers daar ed.

Maar zie hier bijvoorbeeld dat bepaalde melkwegen of stelsels een server zou zijn waar een X aantal mensen op kunnen en je dus vanaf het begin al met een aantal andere spelers "knokt" aka op eet :+
ofc is het meeste nog steeds gewoon random ai stuff in de begin statges. Vanaf tribe minder en city praktisch niets meer. En zo verder, lijkt me met meer uitwerking met veel potentie en niet alleen in spore zoals het nu is maar het online systeem natuurlijk uitwerken.
Zoals planeten met protectie tot een bepaalde stage of meer vlucht mogelijkheden, doorgaan vanaf andere planeet in de stage waar je zat. Vast wel uit te werken.

Laten we hopen dat we over 5 jaar het echte werk eens mogen mee maken in deze stijl :)

you should not attack your enemy before fully understanding his potentials

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hydra schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 15:28:
[...]

Volgens mij wordt 't compleet random gegenereerd. Gewoon kijken of je dichter bij 't centrum komt als je jumped. Zo niet; terug. Zo wel; mooi.
Nee het is niet random.
De volgende keer dat ik het spel weer opstart, zijn dezelfde wormholes weer met elkaar verbonden namelijk. En ze geven het niet voor niets een naam (voorbeeld AXE2103). Er zou dus nog wel een badge of feature te verdienen moeten zijn waarmee je wel lokaties kunt intypen... Anders vind ik het niet zo goed bedacht allemaal, hadden ze de namen ook wel weg kunnen laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Iemand de uitbreiding ervan gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al de rode wormholes ingeweest? (je hebt de normale blauwe, waar je gewoon doorheen kunt, maar er zijn ook rode, een brandend middelpunt)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin5210
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-07 21:39
Ik heb het spel gedownload voor te testen en een klein uurtje gespeeld. Ik start het nooit meer op zo iets saai heb ik nog nooit meegemaakt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
robin5210 schreef op maandag 13 juli 2009 @ 22:22:
Ik heb het spel gedownload voor te testen en een klein uurtje gespeeld. Ik start het nooit meer op zo iets saai heb ik nog nooit meegemaakt :p
Bedankt voor de mededeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
daves2hd schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 12:06:
Uhu ook helemaal mee eens, feit bijft gewoon. Dat de technologie voor games nog niet sterk genoeg is gameplay op alle gebieden voldoende aan te vullen. Dat zou een veel te grote uitgebreide zware game wroden :D
Dat Spore een flop is geworden voor veel mensen heeft niks te maken met dat het anders te zwaar zou zijn. Meer content betekent niet dat een game 'zwaar' wordt. Ze hebben gewoon veel te weinig tijd aan inhoud gespeeld. De end-game, space stage, is al hoewel het op zich wel leuk is (heb me er toch aardig wat uren mee vermaakt), behoorlijk snel saai. Je hebt continue dezelfde events. Dat je uitbreidingen moet kopen voor gewoon basiscontent is belachelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

robin5210 schreef op maandag 13 juli 2009 @ 22:22:
In een uurtje zit je nog in een van de eerste fases toch? Maar ik ben er zelf ook mee gestopt hoor, op zich wel grappig dat rondlopen op een planeet en het "evolueren" van je karakter maar het is ook niet helemaal mijn spel. Al had ik het de laatste fase wel graag even geprobeerd als ik er het geduld voor had :)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik vond spore best okay maar de ruime fase was gewoon irritant, je had 1 schip en daarmee moest je de hele universum regelen? Zo stom, ben je op onderzoek uit wordt je thuis planeet aangevallen, kkan je weer helemaal terug vliegen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
MrVegeta schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 11:25:
Ik vond spore best okay maar de ruime fase was gewoon irritant, je had 1 schip en daarmee moest je de hele universum regelen? Zo stom, ben je op onderzoek uit wordt je thuis planeet aangevallen, kkan je weer helemaal terug vliegen!
Ja, dat was wel het meest irritante. Op een gegeven moment boeide me 't ook niet echt meer. Ik zorgde dat ik gewoon vriendjes was met iedereen om me heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hydra schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 12:19:
[...]

Ja, dat was wel het meest irritante. Op een gegeven moment boeide me 't ook niet echt meer. Ik zorgde dat ik gewoon vriendjes was met iedereen om me heen.
dan nog had je de groglurk of hoe ze ook heten. En waardeloze turrets :X. En vriendjes die de hele tijd in problemen raakte :X
*rage

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2009 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locutes
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-03-2023

Locutes

Serve the Borg Collective

Verwijderd schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 14:21:
[...]

dan nog had je de groglurk of hoe ze ook heten. En waardeloze turrets :X. En vriendjes die de hele tijd in problemen raakte :X
*rage
Ik kreeg/krijg altijd de neiging om maar te denken dat mijn "vriendjes" en/of colonies het maar niet konden snappen hoe die turrets werkten. :'(

Zo kwam het althans over op mij :/

We are the Borg,
The existence as you know it is over,
We will add your biological and technological distinctiveness to our own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Locutes schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 14:41:
Ik kreeg/krijg altijd de neiging om maar te denken dat mijn "vriendjes" en/of colonies het maar niet konden snappen hoe die turrets werkten. :'(

Zo kwam het althans over op mij :/
Die dingen werkten om een of andere reden alleen maar als je zelf aanwezig was op die planeet. Die enkele vliegende turrets dus. Maar dan schoten ze ook de tegenstanders compleet aan gort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Nu online

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Het maken van content is het leukste van het spel...die creature editor is weergaloos!
Je zou denken dat ze om dat aspect toch wel een echte game kunnen maken!

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoop dat iemand nog reageert naar zoveel jaren maar,

Ik heb het spel eindelijk gekocht want het is super goedkoop nu maar ik krijg na instalatie steeds
de foutmelding dat mijn laptop de game niet kan starten(GL 5626).
Ik heb het 3 keer al herinstalleerd maar het werkt nog steeds niet.
Bij de winkel hebben ze mij ook geen goede registratiecode gegeven dus heb er een van internet gebruikt.
(misschien licht het daaraan)
Ik heb al in compatibiliteitsmodus xp sp 3 geprobeert te installeren en toen kwam het verder (tot het 2e keer vragen van de registratiecode).
Heb al een aantal keer gecheckt of mijn systeemeisen voldoende zijn, maar dat is het wel (ik kan ook sims 3 spelen), daar zou het dus niet aan moeten liggen.
Help? XD

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2014 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BombaAriba
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07:21

BombaAriba

Ondertitel

Verwijderd schreef op zondag 19 januari 2014 @ 16:41:
Hoop dat iemand nog reageert naar zoveel jaren maar,

Ik heb het spel eindelijk gekocht want het is super goedkoop nu maar ik krijg na instalatie steeds
de foutmelding dat mijn laptop de game niet kan starten(GL 5626).
Ik heb het 3 keer al herinstalleerd maar het werkt nog steeds niet.
Bij de winkel hebben ze mij ook geen goede registratiecode gegeven dus heb er een van internet gebruikt.
(misschien licht het daaraan)
Ik heb al in compatibiliteitsmodus xp sp 3 geprobeert te installeren en toen kwam het verder (tot het 2e keer vragen van de registratiecode) maar dan werkt die code dus niet meer (van internet).
Heb al een aantal keer gecheckt of mijn systeemeisen voldoende zijn, maar dat is het wel (ik kan ook sims 3 spelen), daar zou het dus niet aan moeten liggen.
Help? XD
De code/serial van het internet moet wel kloppen met de versie van de software die je gebruikt. Maar hierover praten is niet toegestaan op Tweakers. Ik zou toch nog eens die winkel aanschieten om een juiste code te krijgen die wel werkt. (Of geld terug eisen en ergens anders kopen)

We can believe what we choose. We are answerable for what we choose to believe. -John Henry Newman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Verwijderd schreef op zondag 19 januari 2014 @ 16:41:
Bij de winkel hebben ze mij ook geen goede registratiecode gegeven
Heel gek idee hoor. Maar misschien even terug naar de winkel en vragen om een goede code.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:51
dit heb ik gevonden met een google search:
I did a little digging and this error message Not Found: GL: 5626 is usually a combination of a corrupted install and server licensing error. This may be associated with installing Spore on top of Creature Creator--Creature Creator is supposed to be uninstalled prior to installing Spore.

I didn't see much on this error in our Forum however there is some mention of it in the UK forum.

A few possible fixes:

Try right clicking the Spore icon and Run as Administrator (for Vista users)

Please try manually uninstalling Creature Creator--which is different than using control panel so please do click the link and follow the directions as indicated.

How do I back up saves / How do I back up saved games?
http://help.spore.com/cgi...std_adp.php?p_faqid=20401

Manually Uninstall Creature Creator
http://help.spore.com/cgi...std_adp.php?p_faqid=19880

If the problem still persists you will need to back up your save game data, if any, and then manually uninstall Spore , Cute and Creepy if you have it, and reinstall Spore.

Manually Uninstall Spore - More Thorough, Includes Registry entries
http://help.spore.com/cgi...std_adp.php?p_faqid=20380

Manually Uninstall Cute & Creepy Parts Pack
http://help.spore.com/cgi...std_adp.php?p_faqid=20849

Manually Uninstall EA Download Manager ( EADM )
http://help.spore.com/cgi...std_adp.php?p_faqid=11090
Pagina: 1 ... 13 14 Laatste