Uhu ook helemaal mee eens, feit bijft gewoon. Dat de technologie voor games nog niet sterk genoeg is gameplay op alle gebieden voldoende aan te vullen. Dat zou een veel te grote uitgebreide zware game wroden
Desondanks ik gameplay op praktisch elke gebied vond falen was het de eerste keer spelen nog best grappig, nergens problemen tegen gekomen en speelde vanaf het begin op hard. Was wel erg jammer.
In de space stage sloeg het inderdaad nergens op elke 2min een aanval op een planeet en of towns nou vol stonden met turrets of niet maakte geen kont verschil met de overlevings kansen, alleen met sneller neerhalen als je er zelf bij bent. Uiteindelijk had ik dat opgelost door alle soorten om me heen op te kopen tot friendly en de gene die niet wilde buigen na een paar mil heb ik helemaal afgemaakt.
Meeste waren wel om te kopen gezien miljoenen makkelijk en snel te halen waren met een paar trade routes en heel de tijd het zelfde rondje snel vliegen. Opgang komen is lastiger wel.
Toen was het rustig en kon ik zelf door gaan nouja tot ik in het centrum van het universum weer verder ging. met overnemen komen die gare aliens weer om de 2sec. Had het er toen al helemaal snel mee gehad.
Blijft natuurlijk als nog een leuk expiriment. Ik zie het zelf meer als een begin naar een mogelijk nieuwe tijdperk in gamen zeker voor multiplayer. Bij webgames heb je bijvoorbeeld veel spellen waar je met 1 town, plek, planeet begint en meer kan opbouwen en uitbreiden en je kan agessief doen en iedereen aanvallen en raiden voor grondstoffen en technologie of je kan verdedigend spelen en via eigen mijnen en velden meer grondstoffen binnen halen. Vaak heb je hier ook verschillende servers in omdat nieuwe spelers op oude servers laten spelen vaak weinig kans hebben met al sterke spelers daar ed.
Maar zie hier bijvoorbeeld dat bepaalde melkwegen of stelsels een server zou zijn waar een X aantal mensen op kunnen en je dus vanaf het begin al met een aantal andere spelers "knokt" aka op eet

ofc is het meeste nog steeds gewoon random ai stuff in de begin statges. Vanaf tribe minder en city praktisch niets meer. En zo verder, lijkt me met meer uitwerking met veel potentie en niet alleen in spore zoals het nu is maar het online systeem natuurlijk uitwerken.
Zoals planeten met protectie tot een bepaalde stage of meer vlucht mogelijkheden, doorgaan vanaf andere planeet in de stage waar je zat. Vast wel uit te werken.
Laten we hopen dat we over 5 jaar het echte werk eens mogen mee maken in deze stijl