Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Verwijderd
EA geeft geen moer om gamers. Ze gooien hun eigen glazen in. Spore is één van de meest illegale gekopieerde games ooit. Dit hebben ze aan zichzelf te danken. Hoe kunnen ze het in hun bolle hoofden bedenken om zo'n achterlijk en belachelijk systeem als dit door de strotten van eerlijk betalende gamers te duwen? Er zijn systemen die zich inmiddels bewezen hebben (Steam bijvoorbeeld) en er zijn systemen die oneerlijk zijn (Sony's rootkit, Starforce en nu dus EA's DRM). Wanneer leren ze het eens?
Ze slaan de plank volledig mis! Bij deze zal ik nooit meer een EA game kopen en ik hoop dat meer mensen dit zullen doen! Het zijn afzetters bij EA! Ze verkopen wanproducten. Iemand zou een rechtszaak moeten beginnen. Afzetters!
edit, ja als ik van me thuis planeet af kom crasht de game...
[ Voor 28% gewijzigd door MrVegeta op 15-09-2008 22:25 ]
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
ze gooien die DRM niet in om mensen te laten stoppen met downloaden (iedereen wist immers dat dit juist zou betekenen dat er meer gedownload zou gaan worden). ze duwen het erin zodat je het spel niet doorverkoopt als je er op uitgekeken bent en dat je het niet stiekum ook op de pc van je broertje gaat installeren. schandalig als je het mij vraagt, voor mij een reden om het spel niet te kopen.Verwijderd schreef op maandag 15 september 2008 @ 21:06:
Ik heb ook nog even zin om mijn ontevredenheid over de DRM van EA te uiten:
EA geeft geen moer om gamers. Ze gooien hun eigen glazen in. Spore is één van de meest illegale gekopieerde games ooit. Dit hebben ze aan zichzelf te danken. Hoe kunnen ze het in hun bolle hoofden bedenken om zo'n achterlijk en belachelijk systeem als dit door de strotten van eerlijk betalende gamers te duwen? Er zijn systemen die zich inmiddels bewezen hebben (Steam bijvoorbeeld) en er zijn systemen die oneerlijk zijn (Sony's rootkit, Starforce en nu dus EA's DRM). Wanneer leren ze het eens?
Ze slaan de plank volledig mis! Bij deze zal ik nooit meer een EA game kopen en ik hoop dat meer mensen dit zullen doen! Het zijn afzetters bij EA! Ze verkopen wanproducten. Iemand zou een rechtszaak moeten beginnen. Afzetters!
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Games op de pc zijn tegenwoordig maar bagger allemaal half afgemaakte troep.Het is natuurlijk van de idiote dat je de game maar 3 of 5 keer kan installen. Je betaald 49 euro voor een game en je kan er niet mee doen wat je wil

Nog even en ze gaan het toepassen op Films en Muziek Cd's kan je hem 5 keer beluisteren en dan is het over.
Alsof het jou daar niet om zou gaan.RoaDHouse schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 00:27:
Het gaat de heren er alleen maar om veel geld te verdienen.
Verwijderd
De gezonde balans tussen de commercie en een eerlijk herbruikbare game produceren is wel ver te zoeken..
Ik ben het met je eens dat EA zoveel mogelijk geld probeert te verdienen. Ik ben het ook met je eens dat ze dat op de verkeerde manier doen. Ik ben het niet met je eens dat daarom maar alle pc games prut zijn en dat het vast alleen maar erger wordt.
Verwijderd
de grox heb je niet een twee drie uitgeschakeld hoorGlorificationer426 schreef op maandag 15 september 2008 @ 14:59:
Ik heb het afgelopen weekend zitten spelen en er is idd niks aan in de space fase, snap ook niet wat er na nog komt eigenlijk. Enige wat ik nu nog moet doen is 2 vijanden uitschakelen/bondgenootschap aangaan en dan heb ik het uitgespeeld volgens mij....
En dat in praktisch 1 dag ;p
het uiteindelijke doel is om het midden van het universum te bereiken, pas dan heb je spore uitgespeeld
Heb nu ook eindelijk door hoe het werkt met specerijen verzamelen, mijn geld stroomt nu binnen, heerlijk. De grox kom ik helaas nog steeds tegen, is daar iets tegen te doen?
In principe is het een kindergame, bloed en geweldloos en alles zo schattig mogelijk in beeld gebracht. Gameplay mist diepgang, eigenlijk in elke fase. Alles is zo statisch als wat, geen interactie met de (toch al eentonige) omgevingen. De wereld is niet levendig, wezens zijn op vooraf bepaalde plaatsen in en om een nest. Het RTS element van elke stage is te simpel uitgewerkt, het is alsof je allemaal mini games speelt terwijl ik het gevoel wil hebben dat ik dat wezen naar de top van de voedselketen knok.
Blijkbaar het gevolg van inbreng van EA want het zag er toch allemaal heel anders uit.
Eigenlijk is het leukste onderdeel nog het ontwerpen van wezens. Dat zegt een hoop...
Verwijderd
Ik ben ook zwaar ontevreden over Spore. Ik heb de Galactic Edition gekocht via bol.com.
Paar uurtjes gespeeld en toen erop uitgekeken.
De DRM toestanden ben ik ook simpelweg niet over te spreken.
Verwijderd
er zijn naast spore voor de pc ook twee andere versies: "spore creatures" voor de nintendo ds en "spore origins" voor mobiel en ipodVerwijderd schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 11:10:
Waarom staat er in de TT dat het een multiplatform game is? Op welke platformen naast de pc komt deze game nog meer uit dan, de Mac ofzo? Toch niet op de consoles volgens mij.
Ik heb mijn game bij play.com besteld... Geen idee of ik hem kan ruilen... Ik verwacht de game vandaag binnen te krijgen... Maar ik ga hem nog niet eens installeren... ik ruil hem of ik verkoop hem direct verder voor een leuk prijsje.
Vind het jammer dat ik 2 jaar uit mijn leven verknoeid heb aan de hype rondom deze game. Want hij is het niet waard.
En ik zeg niet per definitie dat het een slechte game is.... Ik zeg alleen dat het eindproduct mij niet weet te boeien.. Maar dat kan net zo goed ook iets over mij zeggen.
Verwijderd
Ah ok duidelijk, thanks. Een soort tamagotchi-versies aan de titel en de platforms te horen.Verwijderd schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 11:38:
[...]
er zijn naast spore voor de pc ook twee andere versies: "spore creatures" voor de nintendo ds en "spore origins" voor mobiel en ipod
Probleem is dat ik de game al heb opengemaakt en heb geinstalleerd.Dacide schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 11:48:
volgens mij kan je terugvallen op de consumentenbescherming bij koop op afstand.. dus zonder opgave van reden altijd retourneren binnen 7 dagen.
Ik heb mijn game bij play.com besteld... Geen idee of ik hem kan ruilen... Ik verwacht de game vandaag binnen te krijgen... Maar ik ga hem nog niet eens installeren... ik ruil hem of ik verkoop hem direct verder voor een leuk prijsje.
Vind het jammer dat ik 2 jaar uit mijn leven verknoeid heb aan de hype rondom deze game. Want hij is het niet waard.
En ik zeg niet per definitie dat het een slechte game is.... Ik zeg alleen dat het eindproduct mij niet weet te boeien.. Maar dat kan net zo goed ook iets over mij zeggen.
Ik ben overigens heel erg benieuwd naar de reacties van Will Wright en de developers zelf omtrend deze hele situatie. Zijn daar al dingen over bekend?
(Zal wel iets met kopieren te maken hebben, en gebruikte keys etc)
maar op spel vind ik aardig ontwikkeld tot aan de space tijd. daarna vind ik de stap erg groot zeker om beetje vooruit te gaan.
En is met meer reis halve universum af totdat je worhole kan roei grox uit en klaar.
nou hopelijk kan nog wat plezier uit maken creaters halen maar of dat 50+ euries waard was, nee
één van de games die ik liever eerst de gekopieerde versie van had gespeeld voordat gekocht had
[ Voor 61% gewijzigd door Teunis op 16-09-2008 12:15 ]
Please nerf Rock, Paper is fine. Sincerely yours, Scissor.
GW2:Teunis.6427
(@DiscWout) omg
(@DiscWout) bijna over mn nek :D
(@DiscWout) echt zo een boer laten, hele mond vol kots :D
Verwijderd
niet duidelijk is om lees te
Ik vraag me af wat will zelf vind van zijn spel. Of dat hij het voldoende vind uitgewerkt en of het is geworden wat hij in gedachte had. (ergens in mijn hoofd piept er een stemmetje dat will wright niet echt de top game heeft kunnen maken die die gewilt heeft)Refragmental schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 11:55:
[...]
Ik ben overigens heel erg benieuwd naar de reacties van Will Wright en de developers zelf omtrend deze hele situatie. Zijn daar al dingen over bekend?
[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2008 13:11 ]
Een bedrijf kan in zijn voorwaarden zetten wat ie wilt.. feit is dat hun niet boven de wet staan.Teunis schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 12:10:
lees de voorwaarde er maar eens op na meeste gamesshop nemen geen games terug
Verwijderd
De wet koop op afstand stelt deze niet geldt voor "Cd’s, video’s en cd-roms waarvan de verzegeling is verbroken;" Daarnaast indien je de voorwaarden van het leverende bedrijf accepteert door bij hen te bestellen dan ga je dus ook accoord met eventuele store credit als je een gesealde game weer terugstuurd (iets wat ik in brick-en-mortar stores altijd tegenkom).Dacide schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 19:24:
[...]
Een bedrijf kan in zijn voorwaarden zetten wat ie wilt.. feit is dat hun niet boven de wet staan.
Dat gevoel heb ik nu ook heel erg.Dacide schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 11:48:
Ben nu ontzettend blij dat ik er geen 50 euri aan besteedt heb.
Vond de game al boring op het moment dat je uit het water kwam.
Vriendjes worden of beestjes uitroeien is leuk maar gaat vervelen.
Space stage zit dan wel weer goed in elkaar
bij sommige winkels (bedoel dan geen webshop) sealen ze de DVD doos eerst in een plastic zak, dan kan je hem nog ruilen totdat de zak kapot is. dit is dan wel weer een goed systeem...Teunis schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 12:10:
lees de voorwaarde er maar eens op na meeste gamesshop nemen geen games terug
Klopt maar eerst proberen (dus spelen) kan dan dus niet. dit systeem is meer bedoel voor mensen die een game als kado weggeven, zodat die gene hem dus eventueel kan ruilen ingeval van een dubbel exemplaar.Amplified schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 22:17:
[...]
bij sommige winkels (bedoel dan geen webshop) sealen ze de DVD doos eerst in een plastic zak, dan kan je hem nog ruilen totdat de zak kapot is. dit is dan wel weer een goed systeem...
Verlopig gaat bij spore op de plank, misschien komt die daar nog eens af als ik wow weer even zat ben maar dat lijkt mij sterk.
Please nerf Rock, Paper is fine. Sincerely yours, Scissor.
GW2:Teunis.6427
Verwijderd
Ik heb zelf niet zo'n probleem met Spore, maar snap alleen niet dat mensen ten eerste jaren bezig zijn een game te hypen, daar zelf dan in gaan geloven en dan als de game uit komt teleurgesteld zijn als de game niet aan deze verwachtingen kan voldoen.Teunis schreef op woensdag 17 september 2008 @ 08:48:
[...]
Klopt maar eerst proberen (dus spelen) kan dan dus niet. dit systeem is meer bedoel voor mensen die een game als kado weggeven, zodat die gene hem dus eventueel kan ruilen ingeval van een dubbel exemplaar.
Verlopig gaat bij spore op de plank, misschien komt die daar nog eens af als ik wow weer even zat ben maar dat lijkt mij sterk.
Als je een game koopt op het moment van uitkomen dus voordat er echte ervaringen mee zijn, dan kun je dit soort tegenslagen verwachten.
Ik moet persoonlijk nog even aan de space age wennen, maar komt allemaal wel. Zo niet dan niet, af en toe koop ik wel eens een game die een beetje tegenvalt. Och. Ik koop zoveel games in het jaar dat één tegenvaller nou ook weer geen ramp is.
Nu heb ik ruzie met een ras die mijn planeet net over nam met +10 schepen waar ik dus in me ééntje tegen moet knokken. Dat slaat echt nergens op.
Verwijderd
EA versoepelt de drm van Spore
Door Jurian Ubachs, donderdag 18 september 2008 16:14
Submitter: KrKr, views: 9.023
Electronic Arts maakt een knieval voor consumenten die kritiek hebben geuit op de drm-beveiliging van het spel Spore. Ook heeft de uitgever duidelijkheid gegeven over andere zaken waar spelers over hebben geklaagd.
Box SporeElectronic Arts heeft tegenover MTV Multiplayer verklaard nooit het doel te hebben gehad dat het gemakkelijker is om een illegale versie van een spel te installeren dan een legale versie. Mede daarom wordt een van de meest bekritiseerde onderdelen van de drm-beveiliging binnenkort ongedaan gemaakt. Een versie van Spore kan op maximaal drie verschillende computers worden geïnstalleerd. Dat blijft zo, maar een patch zorgt er binnenkort voor dat een gebruiker de mogelijkheid krijgt om een pc de verleende rechten te ontnemen, zodat ze aan een nieuwe computer kunnen worden toegewezen. Op die manier kan de gebruiker vrijuit kiezen op welke drie computers hij Spore geïnstalleerd wil hebben. In de praktijk blijkt overigens maar een klein deel van de gebruikers het spel meerdere keren te installeren. Uit cijfers van EA blijkt dat slechts 0,4 procent van alle activaties afkomstig is van mensen die het spel ook op twee andere computers hebben gezet.
Electronic Arts ging tegenover MTV Multiplayer ook in op een aantal andere klachten, die onder meer op Amazon zijn geuit. Op de claim dat de Securom-beveiliging malware met zich meebrengt, reageert de uitgever ontkennend. Volgens EA zijn er illegale versies van Spore in omloop waar virussen aan kleven, maar de Securom-beveiliging op de spel-dvd zou clean zijn. Overige klachten zijn volgens EA vooral ontstaan door miscommunicatie, en met name doordat er verkeerde informatie in de handleiding van het spel staat. Bovendien hoeven gebruikers zich geen zorgen te maken over servers die de spelversie goedkeuren, iedere keer dat de speler het spel opstart. Als EA de servers ooit offline haalt zal de drm-beveiliging via een patch worden uitgeschakeld.
M.a.w. heeft het "boycotten" van EA gewerkt?
Ik vind het in ieder geval prima zo, dat je het spel maar op 3 computers mag installeren vind ik niet meer dan normaal, windows mag ook maar op 1 computer en daar hoor je niemand over
@spore zelf, speel het nog steeds in de ruimtefase en het blijft toch nog leuk! Vind alleen het feit dat je steeds nieuwe schepen moet gaan bij allies vervelend.. Ik wil een vloot Shalala (mijn volk) mensen
Denk ook dat het met de creators voor veel games een nieuwe standaard gaat neerzetten. Ze zitten geniaal in elkaar.
Bij veel te komen games gaan we het, denk ik, een beperking vinden dat we onze eigen personages en voertuigen niet lekker kunnen tweaken.
Mag dan qua gameplay minder diepgang hebben, maar gaat wel degelijk een impact hebben op de game industry.
(@DiscWout) omg
Soms is het leuk om te zien wat er grafisch mogelijk is tegenwoordig, maar echt niet elke game hoeft baanbrekend of zelfs tot de huidige 'standaard' te behoren w.m.b. Het veranderd toch 0 aan de gameplay?
"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!
Ik heb de startpost al tijden niet geupdate en heb ook niet echt meer de intentie om dat te doen; ik heb de game niet gekocht. Ik weet ook niet of ik dat nog ga doen, voorlopig.Artwido schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 13:01:
Als ik de sreenshots in de startpost zie dan denk ik laat maar. Is het spel grafisch een tegenvaller?
Vanavond nog even deinstalleren, en niet downloaden daarna. Zo netjes begin ik ondertussen wel te worden.
Redenen:
- Verwaching dat een game zoals Spore - van Will Wright - over jaren en jaren nog te spelen moet zijn. (Net als dat ik verwacht Civilization over 10 jaar nog te kunnen spelen.)
- 'Beveiliging' ... EA kan dan wel zeggen dat je licences kunt revoken, probeer dat eens met een gecrashte PC (en dan nog, windows installeer ik wel vaker opnieuw, dan wil ik juist af van oude SW, niet alles netjes de-installeren)
> De twee bovenstaande zaken gaan naar mijn idee niet samen. (Voldoen niet aan mijn verwachting.)
Werkwijze, voor de anderen die de game terug willen brengen (mits ook vanwege deze redenen natuurlijk):
1. Aangeven wat verwachting was (game die over 10 jaar nog zonder problemen op dan moderne hardware kan draaien, zonder licentieproblemen)
2. Aangeven dat dit waarschijnlijk niet kan door de afwijkende licentie (huur?) voorwaarden
3. Zeggen dat je de koop wilt ontbinden.
Dit was voor mij voldoende om mijn geld terug te krijgen
Eventueel 4. Aangeven dat de winkel wettelijk verplicht is om mee te werken aan ontbinding van de verkoop van een product dat niet voldoet aan de eisen die je daar logischerwijs aan mag stellen (geldig voor alle producten).
Dikke grote vette fleurige pluim voor Saturn Tilburg overigens. Puntje 4 heb ik niet nodig gehad, ook al was de verpakking open en de 8-dagen termijn die op de kassa-bon stond al verlopen. Bij deze winkel zullen ze me zeker vaker terug zien.
EA bash
Vorige game die ik van EA kocht zat ook al vol met bugs... had eigenlijk al besloten geen EA games meer te kopen. Zal me bij deze definitief aan m'n besluit gaan houden. (Met een slag om de arm voor zodra ze bewezen hebben wel een fatsoenlijk bedrijf te zijn voor de klanten.)
Edit: Ben overigens 'pas' halverwege de tribe-stage, en had best verder willen komen. Toch wil ik niet het signaal afgeven dit soort praktijken (niet gewoon vertellen dat sw maar 3x te installeren is) te accepteren. Ben er dan ook niet treurig om.
Je bedoelt dat EA heeft beloofd deze patch ooit uit te gaan maken? Het bestaat dus nog niet? Wat als EA nou failliet gaat? En hoe lang zullen ze die patch aan blijven bieden?Zonde, EA heeft aangegeven met een patch te komen waardoor je pc's zou kunnen de-authoriseren
Nee, EA heeft toch echt afgedaan. Voor mij, persoonlijk.
[ Voor 13% gewijzigd door frankvdtillaart op 19-09-2008 16:00 ]
Happy Blessings <3
Zonde, EA heeft aangegeven met een patch te komen waardoor je pc's zou kunnen de-authoriseren, dus ook na een crash. Zal wel werken doordat er een of andere hash van je pc-configuratie naar de EA-sever wordt gestuurd, die dan dus weer verwijderd kan worden van die server. Je kan het dus wel meer dan drie keer installeren, alleen maar op drie pc's tegelijk. Als je het spel dus op een vierde pc wil installeren zul je een van de andere drie met die patch moeten de-authoriseren. Maar zeg nou zelf, hoe vaak komt dat voor?RedSoniq schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 14:59:
Ik heb gisteren de game teruggebracht naar de winkel.
Vanavond nog even deinstalleren, en niet downloaden daarna. Zo netjes begin ik ondertussen wel te worden.
Redenen:
- Verwaching dat een game zoals Spore - van Will Wright - over jaren en jaren nog te spelen moet zijn. (Net als dat ik verwacht Civilization over 10 jaar nog te kunnen spelen.)
- 'Beveiliging' ... EA kan dan wel zeggen dat je licences kunt revoken, probeer dat eens met een gecrashte PC (en dan nog, windows installeer ik wel vaker opnieuw, dan wil ik juist af van oude SW, niet alles netjes de-installeren)
> De twee bovenstaande zaken gaan naar mijn idee niet samen. (Voldoen niet aan mijn verwachting.)
Werkwijze, voor de anderen die de game terug willen brengen (mits ook vanwege deze redenen natuurlijk):
1. Aangeven wat verwachting was (game die over 10 jaar nog zonder problemen op dan moderne hardware kan draaien, zonder licentieproblemen)
2. Aangeven dat dit waarschijnlijk niet kan door de afwijkende licentie (huur?) voorwaarden
3. Zeggen dat je de koop wilt ontbinden.
Dit was voor mij voldoende om mijn geld terug te krijgen
Eventueel 4. Aangeven dat de winkel wettelijk verplicht is om mee te werken aan ontbinding van de verkoop van een product dat niet voldoet aan de eisen die je daar logischerwijs aan mag stellen (geldig voor alle producten).
Dikke grote vette fleurige pluim voor Saturn Tilburg overigens. Puntje 4 heb ik niet nodig gehad, ook al was de verpakking open en de 8-dagen termijn die op de kassa-bon stond al verlopen. Bij deze winkel zullen ze me zeker vaker terug zien.
EA bash
Vorige game die ik van EA kocht zat ook al vol met bugs... had eigenlijk al besloten geen EA games meer te kopen. Zal me bij deze definitief aan m'n besluit gaan houden. (Met een slag om de arm voor zodra ze bewezen hebben wel een fatsoenlijk bedrijf te zijn voor de klanten.)
Edit: Ben overigens 'pas' halverwege de tribe-stage, en had best verder willen komen. Toch wil ik niet het signaal afgeven dit soort praktijken (niet gewoon vertellen dat sw maar 3x te installeren is) te accepteren. Ben er dan ook niet treurig om.
Verder: voor de geïnteresseerden is er nu op FOK!Games een review van Spore te lezen. Klik hier om erheen te gaan
Cunning linguist.
Ik wil dit topic wel overnemen. Maak ik een nieuwe startpost met betere screens-NMe- schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 14:06:
[...]
Ik heb de startpost al tijden niet geupdate en heb ook niet echt meer de intentie om dat te doen; ik heb de game niet gekocht. Ik weet ook niet of ik dat nog ga doen, voorlopig.
Verwijderd
Geef nou toe, de art direction is niet uniek en niet speciaal. Dezelfde cartoony pictures en images van dergelijke kwaliteit zag ik al in de game: Creatures 3.DarkX schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 13:26:
Waarom moet eigenlijk tegenwoordig elke game grafisch super realistisch zijn oid? Als een game mooi is (art direction), dan boeit het me weinig dat de engine 5 jaar verouderd is eigenlijk.
Waarom zou een game niet mooi zijn? Het kan.
Wat ik eigenlijk het punt van het geheel vind is dat de game hier niet een jaar op mijn machine zal staan, net als alle games van tegenwoordig trouwens.
De tijd van games als Neverwinter Nights en Planescape torment lijken voorbij.
Dus grafish niet uniek en een topper en qua gameplay niet echt een topper, het enige is wat echt uitblinkt zijn de editors. Maar om een game daar op te laten draaien vind ik niet genoeg. Ik heb eigenlijk het spel sinds een week niet meer aangeraakt.
Verwijderd
(@DiscWout) omg
Van mij mag je. Als je een nieuw topic opent gooi ik deze wel dicht.CerielTjuh schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 15:34:
[...]
Ik wil dit topic wel overnemen. Maak ik een nieuwe startpost met betere screens
Overigens kun je de teksten ook gewoon overnemen, al zal er wel aardig wat aangepast/toegevoegd moeten worden.
Verwijderd
Nu net maar overnieuw begonnen gelijk in tribefase, ik dacht, ik ben braaf een omnivoor. Iedereen alleen gelijk mij aanvallen, dus dat doe ik dan ook maar. Probeer dan wat later ook vriendjes te maken, door geschenken te geven, dat lukt nog wel, maar dan loop ik vast.
Ik wil dus van zo'n normaal geel gezichtje naar dat die andere gastjes helemaal bij worden. Dan moet ik ze dus gaan blijmaken ofzo. Maar dan zegt het spel dat ik dat moet doen door op de knopjes te drukken die passen bij de wensen van die gastjes. Ik eerst braaf alle sociale gebouwtjes neerzetten overigens, maar er zijn geen knopjes op om te drukken?!?!?! Heel leuk dat ik ze moet charmeren door op knopjes te drukken die passen bij hun wensen, vooral als er geen knopjes zijn. De handleiding is bovendien bovenmatig bagger en bied ook geen uitkomst.

selecteer leden en klik dan op het huisje met vredesmaak item
Dan heeft hij hem vast en kan je dat gebruiken voor social shiz
Op het groene knopje onderaan in het midden, heb je er links van 4 knopjes staanVerwijderd schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 17:08:
Ik heb spore op een lekker vijandige manier uitgespeelt totaan de spacefase, daarna vond ik het niet interessant meer. In een paar uurtjes gedaan, dus overnieuw begonnen met een herbivoor. Daar kan ik niet echt goed mee overweg alleen...In het begin lukt het wel om vriendjes te maken door alleen te zingen, bij iets sterkere wezens heeft het weinig effect meer, ook niet als ik daar al tier 5 van heb. Andere skills hebben ook niet het gewenste effect lijkt het...
Nu net maar overnieuw begonnen gelijk in tribefase, ik dacht, ik ben braaf een omnivoor. Iedereen alleen gelijk mij aanvallen, dus dat doe ik dan ook maar. Probeer dan wat later ook vriendjes te maken, door geschenken te geven, dat lukt nog wel, maar dan loop ik vast.
Ik wil dus van zo'n normaal geel gezichtje naar dat die andere gastjes helemaal bij worden. Dan moet ik ze dus gaan blijmaken ofzo. Maar dan zegt het spel dat ik dat moet doen door op de knopjes te drukken die passen bij de wensen van die gastjes. Ik eerst braaf alle sociale gebouwtjes neerzetten overigens, maar er zijn geen knopjes op om te drukken?!?!?! Heel leuk dat ik ze moet charmeren door op knopjes te drukken die passen bij hun wensen, vooral als er geen knopjes zijn. De handleiding is bovendien bovenmatig bagger en bied ook geen uitkomst.

Homey — Critics are those without skills to create.
Verwijderd
Ik heb em dus helemaal vriendschappelijk gespeeld.Verwijderd schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 17:08:
Ik heb spore op een lekker vijandige manier uitgespeelt totaan de spacefase, daarna vond ik het niet interessant meer. In een paar uurtjes gedaan, dus overnieuw begonnen met een herbivoor. Daar kan ik niet echt goed mee overweg alleen...In het begin lukt het wel om vriendjes te maken door alleen te zingen, bij iets sterkere wezens heeft het weinig effect meer, ook niet als ik daar al tier 5 van heb. Andere skills hebben ook niet het gewenste effect lijkt het...
Creature fase: Je moet minimaal een gelijkwaardig level hebben van de betreffende skill, dus dance, sing, pose en die andere. Ook helpt het als je met evenveel mensen in je pack bent als zij zijn. Dus als er 3 van hun aan het dansen zijn ook minimaal 3 van jou. Neem geen andere rassen in je pack maar alleen jezelf. Als het dan nóg niet lukt kun je de knop middenonder gebruiken. Dat is een soort "betoverings song" waarmee je ze vet easy overhaalt vriendjes te worden.
Tribal fase: Zorg dat je zoveel mogelijk "units hebt" en verdeel over die units gelijkmatig: Digeredoos, Wooden Horns en dat andere instrument, dus 2 of 3 each. Ga dan met een cadeautje naar de andere tribe en maak de muziek waar zij mee beginnen. Dus het goede instrumentje aanklikken.
Als je door een andere tribe aangevallen wordt zoek je snel de leader en zeg je hoi door in friendly pose op hem te klikken. Dan begint weer het hele muziekritueel en zo sla je de aanval vredig af. Als de leader van de vijandige clan niet reageert schiet je ff wat vuurwerk... Dat heeft een beetje hetzelfde effect als je "uberliedje" uit de Creature fase.
Blijft een rukspel
Overigens heb ik net gezien dat de eerste patch alweer is verschenen die diverse kleine en grote problemen (waaronder een crashbug) en een aantal nieuwe zaken aan het spel worden toegevoegd: zie de Changelog
[ Voor 15% gewijzigd door mindcrash op 20-09-2008 15:02 ]
"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)
http://www.escapistmagazi...ero-punctuation/218-Spore
Dit dus.
"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming
Verwijderd
Geweldig as usualFunkyTrip schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 16:48:
Zero-punctuation heeft ook een Spore review nu. Altijd wel lachen met die reviews van ze, al versta ik de helft vaak niet
http://www.escapistmagazi...ero-punctuation/218-Spore
Die Widget is wel grappigVerwijderd schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 21:47:
.< Als je mijn creatures wilt zien, moet je even naar Cowabungaa zoeken.
Mijn profiel is hier.
Of zoeken naar Supervisor.
Dit dus.
Vind ik niet. I.t.t. B&W 'werkt' Spore wel, ik vond B&W vooral een erg frustrerend spel, Spore heb ik erg veel plezier mee.Flapmo schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 18:20:
Het is dus een beetje als de B&W hype?
Space stage is het overgrote deel van het spel man.Torched schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 20:13:
Dat gevoel heb ik nu ook heel erg.
Ben nu ontzettend blij dat ik er geen 50 euri aan besteedt heb.
Vond de game al boring op het moment dat je uit het water kwam.
Vriendjes worden of beestjes uitroeien is leuk maar gaat vervelen.
Space stage zit dan wel weer goed in elkaar
[ Voor 44% gewijzigd door Hydra op 21-09-2008 12:20 ]
https://niels.nu
Wel vind ik het jammer dat je zodra je naar een volgende fase kunt, eigenlijk niets meer kunt doen in de fase waar je in zit.
Leuk was dat de wezens die ik in mijn pack had zitten in de tribal fase ineens huisdieren zijn geworden.
Ohja, ik ben geen die-hard gamer en had ook geen verwachtingen van SPORE. Waarschijnlijk heeft dat invloed op mijn mening..
Verwijderd
Ik speel het spel nu 2 weken en ben nog steeds redelijk vooraan in de space-fase.

IK vind het al met al een TOP-spel
Helemaal mee eens.Verwijderd schreef op maandag 22 september 2008 @ 10:56:
Toch wel jammer dat dit topic verzandt in een soort van azijnpisserij over DRM en het "gebrek aan diepgang"
Ik speel het spel nu 2 weken en ben nog steeds redelijk vooraan in de space-fase.Elke avond zijn er weer 2-3 uur voorbij voordat ik er erg in heb. Dan moet ik me achter de PC vandaan slepen omdat de volgende ochtend die wekker weer onverbiddelijk is.
Ik kom dan het eerste uur niet in slaap omdat ik nog zoveel "dingen" in het spel wil doen..
![]()
IK vind het al met al een TOP-spel
Verwijderd
Gisteren weer lekker 3 uurtjes space age gespeeld met een rijk, waar ik redelijk ver mee ben inmiddels (heb geloof ik al drie of vier volkjes op space age). Kan ik die rare artifacts trouwens gewoon verkopen aan de hoogst biedende of heeft iemand er nog bijkomend nut van ontdekt.
Off-topic
Dat gezeik moet trouwens nu wel een beetje afgelopen zijn, degenen die het spel niet kopen, niet van plan zijn te kopen of die het niet eens zijn met EA, DRM of andere zaken voegen niet zoveel toe aan een SPORE discussie m.i.
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
Verwijderd
Ik denk dat Creature Stage en Space Stage de leukste zijn. De eerste omdat je dan je wezentje vorm geeft, de tweede omdat je dan het universum ontdekt en allerlei awards, nieuwe spullen en nieuwe rassen kunt ontdekken. Space age heb ik nog niet het einde kunnen ontdekken.Outerspace schreef op maandag 22 september 2008 @ 11:50:
Ik vind die stamfase helaas niet echt leuk. Het bouwen/tweaken van je creatie is imo toch echt het leuke in de game zelf (of ben ik te kortzichtig?).
Vind ik ook de leukste fases. Creature phase niet alleen omdat je dan echt je creature bouwt, maar ook omdat je dan allemaal vage creaties van anderen tegenkomt. Tot nu toe echt de meest vreemde (en leuke) creatures gevonden.Verwijderd schreef op maandag 22 september 2008 @ 11:56:
Ik denk dat Creature Stage en Space Stage de leukste zijn. De eerste omdat je dan je wezentje vorm geeft, de tweede omdat je dan het universum ontdekt en allerlei awards, nieuwe spullen en nieuwe rassen kunt ontdekken. Space age heb ik nog niet het einde kunnen ontdekken.
In de space phase heb ik een planeet bij m'n homeplanet T3 geterraformed met de leukste creatures daarop als een soort 'zoo'. Die gebruik ik ook als 'bron' om andere planeten te terraformen.
Space fase blijft het leukst, en ik moet zeggen dat ik aardig verslaafd ben aan de achievements
mensen van hier mogen mij gerust als buddy toevoegen, me IGN is Str1ngS ^^
TnI 4 Life
Verwijderd
http://www.spore.com/patch
Verwijderd
voeg je mij (1of6Billion) ook toe?
[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2008 09:09 ]
Ik heb trouwens problemen met de bliksemsnel achievement te krijgen (ja mijn spore heb ik Nederlands geïnstalleerd). Heb gisteravond de beschavingsfase in 10-15 minuten uitgespeeld maar nog krijg ik dat ding niet. Mensen nog tips of ervaringen hier mee?
TnI 4 Life
Verwijderd
hopelijk tegen morgen in space stage
al bij al vind ik het spel best meevallen maar ik verlang toch naar gta voor pc
NVm, al gevonden.Str1ngS schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 10:25:
Ik heb trouwens problemen met de bliksemsnel achievement te krijgen (ja mijn spore heb ik Nederlands geïnstalleerd). Heb gisteravond de beschavingsfase in 10-15 minuten uitgespeeld maar nog krijg ik dat ding niet. Mensen nog tips of ervaringen hier mee?
Is opgelost in V1.01
TnI 4 Life
Verwijderd
Idem, ik heb gewoon geen idioot gevonden die mijn exemplaar wil overkopen. Dank u wel DRM.Verwijderd schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 11:28:
Iedereen al weer gestopt met spelen? Volgens mij is dit een van de meest gehypte en geflopte games van de afgelopen tijd...Al meer dan 2 weken geen posts meer...Ik heb 'm in ieder geval al weer doorverkocht, vond er na 2 dagen al niks meer aan.
Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit
Ik bewaar de artifacts nog steeds omdat ze los 45k zijn en samen (alle) een aantal miljoen. Eerst bewaarde ik ze in de cargo, maar op een gegeven moment heb je echt geen plaats meer. Nu liggen ze gewoon op m'n homeplanet en ze worden niet gejat of ze verdwijnen niet als je uitlogt.Verwijderd schreef op maandag 22 september 2008 @ 11:47:
,,,
Gisteren weer lekker 3 uurtjes space age gespeeld met een rijk, waar ik redelijk ver mee ben inmiddels (heb geloof ik al drie of vier volkjes op space age). Kan ik die rare artifacts trouwens gewoon verkopen aan de hoogst biedende of heeft iemand er nog bijkomend nut van ontdekt.
,,,,
Ik vind de spacestage wel wat eentonig worden, maar de nieuwe unlocked weapons/items maken het wel leuk om ze steeds te testen.
Er is ook een patch (let op: bij sommige installeert hij niet (andere drive installed) of ontstaan er andere problemen):
http://www.spore.com/patch
[ Voor 8% gewijzigd door Kixtart op 10-10-2008 12:12 ]
☻/
/▌
/ \
Die DRM is toch aangepast zodat je het spel nu op 3 pc's tegelijk kan installeren, en dan een pc kan deactiveren zodat je het weer op een andere kan zetten?DarthDavy schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 11:56:
[...]
Idem, ik heb gewoon geen idioot gevonden die mijn exemplaar wil overkopen. Dank u wel DRM.
Verwijderd
Vind jij dat wel acceptabel dan? Ik persoonlijk niet.-NMe- schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 13:01:
[...]
Die DRM is toch aangepast zodat je het spel nu op 3 pc's tegelijk kan installeren, en dan een pc kan deactiveren zodat je het weer op een andere kan zetten?
Verwijderd
Ja, ik vind dit wel acceptabel. Ik heb Alcohol 120% al een hele tijd, en daar zit een soortgelijk systeem in, waarbij je het programma maar op één PC geïnstalleerd mag hebben. Drie installaties voor een game die je kunt deactiveren is m.i. een prima oplossing.Verwijderd schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 13:03:
[...]
Vind jij dat wel acceptabel dan? Ik persoonlijk niet.
Maar ik dacht dat er interresant Spore nieuws was, maar het topic wordt alleen maar gekickt door zeikers. Als je het spel gehypt vind, dan heb je dat aan je zelf te danken, die klacht hier herhalen is inmiddels overbodig.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2008 13:32 ]
Volgens mij is het zelfs 5, maar dan nog. Wil je dan, als je een spel koopt, het gelijk op 15 systemen geinstalleerd hebben staan? Je snapt toch ook wel dat de verkoper dit niet wil.Verwijderd schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 13:03:
[...]
Maar ik ben opgehouden met leuke dingen over spore zeggen, het gaat toch alleen maar om zinloos DRM gezeik.
[ Voor 13% gewijzigd door DarkX op 10-10-2008 13:57 ]
Ik vind het meer dan acceptabel. Als ik mijn game tegelijk op mijn pc en laptop wil installeren, dan moet dat kunnen. Misschien nog op de reserve-pc op zolder. Elke andere pc die je daar nog bij wil installeren is IMO fout; dat is gegarandeerd niet voor jezelf maar voor een familielid bedoeld. Meer dan 3 gelijktijdige installaties heeft één persoon nooit nodig.Verwijderd schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 13:03:
[...]
Idem. Vind het nog steeds een tof spel. Hoewel m'n Spore-driften wel wat zijn afgenomen na het vinden van het middelpunt, vind ik het nog steeds tof om nieuwe beesten los te laten op verschillende wereldenDarkX schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 13:56:
Maar ik ben opgehouden met leuke dingen over spore zeggen, het gaat toch alleen maar om zinloos DRM gezeik.
Beetje hetzelfde als mensen die vinden dat als ze WoW kopen dat ze dan tegelijkertijd met hun kinderen moeten kunnen spelen in plaats van dat de eerste uit de server geboot wordt door de speler. Ik zie echt niet waarvoor je meer dan 3 installs (die je dus in kunt trekken) nodig zou hebben.-NMe- schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 14:01:
Ik vind het meer dan acceptabel. Als ik mijn game tegelijk op mijn pc en laptop wil installeren, dan moet dat kunnen. Misschien nog op de reserve-pc op zolder. Elke andere pc die je daar nog bij wil installeren is IMO fout; dat is gegarandeerd niet voor jezelf maar voor een familielid bedoeld. Meer dan 3 gelijktijdige installaties heeft één persoon nooit nodig.
Sowieso is dit eignelijk vriendelijker dan dat verwacht wordt da tje de DVD in de drive houdt.
[ Voor 44% gewijzigd door Hydra op 10-10-2008 14:07 ]
Jah, ik kan desinstalleren... Ik kan ook twee dagen over een format van mijn PC doen terwijl dat voor al dat DRM gezeik op een uurtje geklaard is...was...
En ik installeer spellen soms tegelijkertijd op 3 pc's: mijn desktop, mijn laptop en de desktop van mijn vriendin. En nee, mijn vriendin speelt mijn spellen niet. Ik gebruik die desktop veel om op te gamen terwijl mijn desktop iets anders aan het doen is. DRM beperkt een gebruiker in het gebruik van zijn rechtmatige aangekochte software. En daar kan fanboygedrag niets aan veranderen.
Soit, uiteindelijk is Spore een gehyped spel en buiten de space age valt er niet zoveel te beleven. Als op het einde van het jaar de prijzen worden uitgedeeld, dan zal het mij niet verwonderen als Spore in de negatieve lijstjes zal opduiken. Bij mij komt ie zeker bij "flop van het jaar" op nummer 1. Niet om de DRM, maar gewoon omdat het al spel in zijn totaliteit teleurstelt. De som van de delen maakt het spel beter zoals in de review hier op tweakers stond, maar voor mij stijgt het dan nog niet boven de middelmatigheid uit. En je speelt niet de som van de delen, maar ieder deel apart en behalve de space age is ieder deel ondermaats.
Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit
Verwijderd
Nogmaals, het deactiveren kan ik bij Alcohol gewoon op hun internet site doen, ik neem aan dat EA dit ook voor Spore zal doen. Je koopt namelijk geen software maar een gebruikslicentie. Bij de eindejaars prijzen zal jij iig opgaan voor troll van het jaar.DarthDavy schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 14:28:
Ik desinstalleer niets, ik formateer. Zo ongeveer één keer om de zes maanden, soms sneller als ik iets verkloot heb aan mijn systeem. Dus na anderhalf jaar max werkt mijn Spore niet meer. Dat vinden jullie dus allemaal kunnen?
Jah, ik kan desinstalleren... Ik kan ook twee dagen over een format van mijn PC doen terwijl dat voor al dat DRM gezeik op een uurtje geklaard is...was...
En ik installeer spellen soms tegelijkertijd op 3 pc's: mijn desktop, mijn laptop en de desktop van mijn vriendin. En nee, mijn vriendin speelt mijn spellen niet. Ik gebruik die desktop veel om op te gamen terwijl mijn desktop iets anders aan het doen is. DRM beperkt een gebruiker in het gebruik van zijn rechtmatige aangekochte software. En daar kan fanboygedrag niets aan veranderen.
Soit, uiteindelijk is Spore een gehyped spel en buiten de space age valt er niet zoveel te beleven. Als op het einde van het jaar de prijzen worden uitgedeeld, dan zal het mij niet verwonderen als Spore in de negatieve lijstjes zal opduiken. Bij mij komt ie zeker bij "flop van het jaar" op nummer 1. Niet om de DRM, maar gewoon omdat het al spel in zijn totaliteit teleurstelt. De som van de delen maakt het spel beter zoals in de review hier op tweakers stond, maar voor mij stijgt het dan nog niet boven de middelmatigheid uit. En je speelt niet de som van de delen, maar ieder deel apart en behalve de space age is ieder deel ondermaats.
Verwijderd
Zie hierboven, als je harddisk crashed of je denk er even niet aan te uninstallen dan ben je dus gewoon een install kwijt. Straks moet je een complete administratie gaan bijhouden van alle software als je eens een keer opnieuw wil installeren of nieuw moederbord gekocht hebt. En nee, ik vind dat inderdaad niet acceptabel. 3 of 5 heeft er niks mee te maken. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er bij Spore niet echt naar gekeken heb, maar Bioshock (gebruikt ook SecuROM) werkt wel op deze manier en niet zoals dat geweldige alcohol programmatje waar die andere gozer hierboven het over heeft.Hydra schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 14:05:
[...]
Beetje hetzelfde als mensen die vinden dat als ze WoW kopen dat ze dan tegelijkertijd met hun kinderen moeten kunnen spelen in plaats van dat de eerste uit de server geboot wordt door de speler. Ik zie echt niet waarvoor je meer dan 3 installs (die je dus in kunt trekken) nodig zou hebben.
Sowieso is dit eignelijk vriendelijker dan dat verwacht wordt da tje de DVD in de drive houdt.
[...]
En waar slaat die troll van het jaar award nou weer op? Volgens mij werkt het gewoon zoals hij beschrijft, in ieder geval bij Bioshock wel, wat dus hetzelfde DRM systeem gebruikt.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2008 14:43 ]
Misschien is dat dan handig om dit in de topicstart op te nemen? Sowieso iemand die een nieuwe TS wil maken? Dan hoeft die discussie niet steeds opnieuw plaats te vinden en kan er misschien weer over het spel zelf gesproken worden-NMe- schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 15:27:
Roep geen dingen als je niet weet waar je het over hebt. Je raakt geen installs kwijt. Je mag het spel duizenden keren als je wil, alleen maar op 3 pc's tegelijk. Als je wil dat het op nog een vierde pc draait, dan zul je het op één van de andere drie moeten deïnstalleren. Dat lijkt me in geen geval onoverkomelijk of zelfs maar onredelijk...
And I'm the only one and I walk alone.
Er is blijkbaar veel onduidelijkheid over de specifieke DRM van Spore omdat die veranderd is. Het lijkt me geen probleem om dat te verduidelijken zodat het volgende deel (als iemand dat tenminste nog wil openen) puur over het spel kan gaan.Hydra schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 15:37:
En ja, weer mondt dit uit in een hoop geemmer over DRM. Ik hou m'n mond wel weer verder.
Het zijn er toch 5 inmiddels?-NMe- schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 15:27:
Roep geen dingen als je niet weet waar je het over hebt. Je raakt geen installs kwijt. Je mag het spel duizenden keren als je wil, alleen maar op 3 pc's tegelijk. Als je wil dat het op nog een vierde pc draait, dan zul je het op één van de andere drie moeten deïnstalleren. Dat lijkt me in geen geval onoverkomelijk of zelfs maar onredelijk...
Verwijderd
Lijkt me wel zo prettig voor degenen die wel over Spore willen praten om een kleine waarschuwing te plaatsen om al dat gezuurpruim over DRM te voorkomen. Het is namelijk inmiddels al lang bekend dat het er in zit, dus hoeft niet nog 20 pagina's besproken te worden.-NMe- schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 15:55:
[...]
Er is blijkbaar veel onduidelijkheid over de specifieke DRM van Spore omdat die veranderd is. Het lijkt me geen probleem om dat te verduidelijken zodat het volgende deel (als iemand dat tenminste nog wil openen) puur over het spel kan gaan.
[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2008 16:39 ]
Het is een spel voor jongere kids maar zeker niet voor een breed publiek. Daar vind ik de graphics en de gameplay net even iets te kinderachtig voor.
De ophef erover vind ik dan ook niet terecht.
En online een naam opbouwen door supergave dingen te creeren is ook haast niet te doen door de extreme hoeveelheid beesten/objecten die de sporepedia op worden gekwakt. Kost gewoon te veel tijd helaas. Jammer.
Dit dus.
Verwijderd
Ik heb precies hetzelfde. Moet zeggen dat het me inderdaad erg tegen valt. Leuk om soms nog een beestje te maken (laatst een dingo nagemaakt, was verbaast dat dat nog niet gebeurd wasFunkyTrip schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 17:11:
Ik heb na al die weken van creatures maken (en best goed zoals jullie hebben gezien in dit en het vorige topic) het spel gekocht, een paar uurtjes gespeeld tot city phase en nooit meer aangeraakt... Gek eigenlijk. Boem pats, totaal geen zin meer in na de deceptie van de eerdere fases.
En online een naam opbouwen door supergave dingen te creeren is ook haast niet te doen door de extreme hoeveelheid beesten/objecten die de sporepedia op worden gekwakt. Kost gewoon te veel tijd helaas. Jammer.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2008 21:56 ]
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn