The space between is where you'll find me hiding, waiting for you
Verwijderd
Verwijderd
Ik hoop echt dat spore zijn verwachtingen in lost!
er zijn nog steeds spores te verkrijgen op kapaza, ebay,2dehands,... trouwens ;-)
Verwijderd
http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=213893
Sorry hoor, maar geen bloed in Creature Stage? Belachelijk. Is dat de reden dat ik geen één video meer heb gezien hoe een creature een andere creature opeet? Ik zat echt te kwijlen toen ik de eerste filmpjes zag van hoe Spore eruit zag en het aanvallen en opeten van andere dieren. Dat zag er echt verdomd realistisch uit, bloed en al. Maar nu hebben ze dat blijkbaar zo aangepast dat het er verschikkelijk nep uit gaat zien. Om maar te zwijgen over hoe belachelijk dit eruit gaat zien in tribal/civ stage.Jowsuf asks: In the ESRB Content Rating it says 'Animated blood', but in all the latest previews I have not seen any blood. Is there blood in the game/is there an option to turn it on or off?
Lucy Bradshaw: There really is not blood per se. The only stage that has this is a little in Space if you laser creatures on the ground, but it is very limited, not graphic.
Nu maar hopen dat de mod community het spel realistisch zullen maken want van Will Wright en zijn team heb ik weinig hoop. Die gaan, enigszins begrijpelijk, toch voor het geld.
Volkomen legaal via de Electronic Arts Download manager !!
Jammer dat m'n internet niet wat sneller is, download duurt nog 3 uur
iets te vroeg gejuicht

Bij de release op 4 september zal het ongeveer 30 minuten in beslag nemen om het spel te decrypteren voor je het kunt starten.
Nou ja, dan hoef ik dan iig niet zolang te wachten
[ Voor 36% gewijzigd door tjeerdoo op 31-08-2008 12:47 ]
Note to self, eerst refreshen, dan posten
En er is nog geen download voor de mac beschikbaar, ik hoop dat die er op 4 sept wel zal zijn...
[ Voor 9% gewijzigd door Gerco op 31-08-2008 12:51 ]
- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!
[ Voor 21% gewijzigd door PainkillA op 31-08-2008 13:05 ]
Hoe denk je anders dat ze profiteren van al die mensen die 7 euro betaald hebben voor de creature creator?PainkillA schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 12:58:
hoe durven ze er in vredesnaam 55 euro voor te vragen op die ea store. Dat zijn geen prijzen van deze tijd. Play.com heeft alles voor 40. En dit voor een download en niet eens een echte dvd met boekje etc.
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Waar heb je een dvd of boekje voor nodig? Ik betaal 55 euro voor een spel die ik meteen op de release datum kan starten zonder naar de winkel te moeten, zonder nog te moeten installeren. Ik speel liever het spel dan met 40 paupers in de rij te moeten staan om een spelletje te kunnen spelen. Een download is een plus geen min, en ik ben bereid voor die service te betalen.PainkillA schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 12:58:
hoe durven ze er in vredesnaam 55 euro voor te vragen op die ea store. Dat zijn geen prijzen van deze tijd. Play.com heeft alles voor 40. En dit voor een download en niet eens een echte dvd met boekje etc.
Daar kosten games meestal niet erg veel...
nee.. anders had ik het wel geweten. Steam heeft altijd goede prijzen en het steam platform werkt uitstekend.Pap3rclip schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 17:17:
Kan je hem niet via Steam komen?
EA heeft z'n eigen electronisch distributie systeem in de vorm van EALink / EA downloader....lijkt me niet erg waarschijnlijk dat ze ooit voor distributie via een concurrerend systeem zullen kiezen. Ik ga de game zelf overigens gewoon in de winkel halen...die paar dagen wachten maakt ook niks uit op de ontwikkeltijd en het telkens uitstellen van de release.Pap3rclip schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 17:17:
Kan je hem niet via Steam komen?
Verwijderd
Daar heb je dan ook weer webshops voor, sturen het netjes naar je thuis. Uiteraard moet je dan wel een goeie hebben die het ook (als je dat persee wilt) op de releasedag levert.Seth_Chaos schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 17:13:
[...]
Waar heb je een dvd of boekje voor nodig? Ik betaal 55 euro voor een spel die ik meteen op de release datum kan starten zonder naar de winkel te moeten, zonder nog te moeten installeren. Ik speel liever het spel dan met 40 paupers in de rij te moeten staan om een spelletje te kunnen spelen. Een download is een plus geen min, en ik ben bereid voor die service te betalen.
Zelf ben ik er eigenlijk toch nog niet helemaal uit of ik m nou wel of niet koop. Ik krijg er toch wel een beetje een Black & White gevoel bij wat allemaal veelbelovend was, maar het toch niet allemaal kon waarmaken. Zal de reviews en GoT wel in de gaten houden
Verwijderd
Waar ze ook nog eens besparen op: CD/DVD / Boekjes/ Hoesje al die spullen die je normaal gesproken mee geleverd krijgt hoeven ze nu niet te leveren. Dus daar besparen ze al op wat ze zouden kunnen verrekenen met de kosten van bandbreedte.Seth_Chaos schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 17:13:
[...]
Waar heb je een dvd of boekje voor nodig? Ik betaal 55 euro voor een spel die ik meteen op de release datum kan starten zonder naar de winkel te moeten, zonder nog te moeten installeren. Ik speel liever het spel dan met 40 paupers in de rij te moeten staan om een spelletje te kunnen spelen. Een download is een plus geen min, en ik ben bereid voor die service te betalen.
- iRacing profiel | Ryzen 7700x | 4070 | 32GB DDR5 | -
Dacht dat de officiële release pas op de 4e of zelfs 5e lag.
Heb hem zelf via ebay besteld, wordt pas de 7e verstuurd. Maar hou me vast aan de filosofie dat ik 3,5 jaar wacht en die week er dan ook nog wel bij kan
Als je de "gewone" versie dus reserveert, krijg je de Galactic Edition!

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk
Bwaaahhhhhh - Chewbacca
- iRacing profiel | Ryzen 7700x | 4070 | 32GB DDR5 | -
* JanW gaat ook even de stad door lopen!
[ Voor 52% gewijzigd door JanW op 02-09-2008 16:14 ]
Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama
Nedgame in apeldoorn heeft ze voldoende op voorraad, net binnen....
Wat een .. GRRRRR
TIP: Ga niet voor de NL versie, zit vol met spelfoutenJanW schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 16:44:
Van degenen die hem al geïnstalleerd hebben. Als je kiest tijdens de installatie voor de Engelse versie, krijg je dan ook de Engelse taal, of toch de Nederlandse?

Zie de modwarning vriendTarghor schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 16:44:
Ik werd net gebeld door Dynabyte, ze hebben ze al binnen idd. Vanavond even ophalen en dan maar spelen
[ Voor 60% gewijzigd door Donnie op 02-09-2008 17:07 ]
Verwijderd
http://www.youtube.com/watch?v=20G2N1SFhQA
Helaas al kies je zelf voor Engels tijdens de installatie het spel zelf is dan nog steeds in het Nederlands. Wel beetje onwennig maar leuk spel ik ga verderJanW schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 16:44:
Van degenen die hem al geïnstalleerd hebben. Als je kiest tijdens de installatie voor de Engelse versie, krijg je dan ook de Engelse taal, of toch de Nederlandse?
Stom dat dat niet gewoon meteen gebeurt als je bij de installatie al kiest voor Engels.
[ Voor 74% gewijzigd door NMe op 02-09-2008 18:35 ]
Haha goed bezig man, dit ga ik zeker even doen! Bedankt dat je deze tip wil delen met ons! Toch altijd wel weer leuk hoe snel dat gaat met dit soort dingen...JanW schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 18:03:
In Data\Locale staat een map nl-nl, als je van de inhoud van die map een back-up maakt en dan uit de map en-us de bestanden kopieert en in de eerst genoemde map plakt is het spel Engels
Stom dat dat niet gewoon meteen gebeurt als je bij de installatie al kiest voor Engels.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Verwijderd
Wees daar maar zeker van, maar toch ga ik het kopen gewoon voor die regenachtige dagen die eraan komen. (hoewel ik nog 13 games heb liggenBor de Wollef schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 21:24:
Ik wacht nog even op de eerste normale speel ervaringen (dus niet het eerste uur gehype) voor ik beslis of ik de game ga kopen of niet. Ik ben een beetje bang dat er weinig van het concept van het eerste uur over is gebleven onder de EA vlag.
In Amstelveen was geen enkele shop die Spore voor release datum wou verkopen aan me.
Verwijderd
Heb de waterstage gedaan, die was best mooi vond ik en wel aardig om te spelen. Maar nu op het land is het zo'n beetje exact hetzelfde. Ik ben carnivoor dus ik jaag wat op andere beesten, daar krijg ik weer nieuwe onderdelen voor en wat punten waarmee ik mijn beestje weer kan verbeteren. En daar ben je dan een half uur mee bezig, de omgeving is ook nog eens saai en ongeveer even mooi als World of Warcraft, behalve dan dat WoW een hele scheut stijl heeft wat ik bij Spore vind ontbreken.
Hopen dat de volgende stage leuker is, volgens mij is het dan een beetje RTS.
Helaas zit ik nu nog op werk, maar straks wordt het zeker wel de hele avond spore spelen! Het valt mij op hoe rustig het omtrent die spel is op GoT, de hype lijkt hier niet zo groot als in het buitenland ofzo...
Verwijderd
volgens mij was dat iets wat ze wilden bewaren voor een eventuele expansion, net als echt vliegen in creature stage (in civilisation stage is het wel mogelijk). Maar pin me er niet op vastVerwijderd schreef op woensdag 03 september 2008 @ 13:49:
Heeft er iemand al geprobeert:
Onderwater beschaving te bouwen?
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Onderwaterbeschavingen zijn inderdaad niet mogelijk, maar of het al dan niet in een expansion komt is niet bekend gemaakt. We hebben daar in dit topic wel over gespeculeerd.Verwijderd schreef op woensdag 03 september 2008 @ 13:55:
[...]
volgens mij was dat iets wat ze wilden bewaren voor een eventuele expansion, net als echt vliegen in creature stage (in civilisation stage is het wel mogelijk). Maar pin me er niet op vast
Verwijderd
als je op kapaza spore in drukt kan je trouwens nog steeds een spore wezentje kopen!!
Dit rts gedeelte vind ik toch wat tegenvallen. Het lijkt me opzich wel vet om iedereens beesten in je wereld te hebben rondlopen maar ja ik weet niet... ik heb het id dat het redelijk snel gaat vervelen. Moet overigens wel vermelden dat ik het spel heb gedownload en nog niet gekocht. Ga me hier aub niet op afbranden. Ik was in 1e instantie van plan dit spel te kopen aangezien een groot deel van dit spel toch om de online opties gaat maar nogmaals, ik ben nog niet compleet overtuigd.
Gepassioneerd Landschapsfotograaf
Weet iemand hier waar de savegames opgeslagen worden?
je hebt sing, dance, en charm en evt nog wat. Je moet kijken wat het andere beest doet. Zingt hij dan moet je ook zingen, danst hij dan moet je ook dansen enz.Bart1983 schreef op woensdag 03 september 2008 @ 15:28:
Kan iemand mij uitleggen hoe ik een dieren bij mijn groep kan krijgen (pact)? Ik denk dat ik dan met die dieren moet gaan zingen maar hoe werkt dat precies ik krijg dat roze balkje nooit helemaal vol.
moet er wel bij vermelden dat je verschillende levels dans/sing enzo hebt. De lichaamsdelen die je op je beest heb geplakt bepalen welk lvl je hebt
[ Voor 13% gewijzigd door adros op 03-09-2008 15:33 ]
Gepassioneerd Landschapsfotograaf
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Als religieuse stad kan je ze bekeren. Ik heb nu een religieuse stad met religieuse auto's en die schieten zo'n beam waardoor je de ander "bekeert" tot jouw religie... komt zich op hetzelfde neer als militair, behalve dan dat de units daarna voor jou vechten (jammer genoeg kan je ze niet besturen).Lt. Marx schreef op woensdag 03 september 2008 @ 16:35:
Dat RTS gedeelte zuigt echt hard. Je heb 3 typen steden economisch/militair en religieus. Ik begon als economische stad. Je kan dan andere steden over kopen. Maar eigenlijk nooit militaire steden omdat hun als plan hebben je te veroveren. Vervolgens komen ze je aanvallen en het enige wat je kan doen is kleine torentjes bouwen. Militaire units kan je niet bouwen want die kun je alleen maar bouwen met de militaire stad. Kortom: je bent kansloos als religieuze of economische stad. Alleen als militaire stad kan je eigenlijk normaal spelen.
Ik vind de civ phase wel cool, alleen jammer dat mijn planeet zo klein is, misschien zijn andere planeten wat groter.
Fort Dera en de Deramobile;

(ik kon hem btw gister al gewoon kopen bij e-plaza
[ Voor 16% gewijzigd door JDeraGear op 03-09-2008 17:29 ]
Heb hem trouwens net besteld bij play.com voor 38 euro en gratis verzend.
Misschien hebben ze dat geblokkeerd omdat mensen het spel nog niet eens in bezit zouden mogen hebben?Donnie schreef op woensdag 03 september 2008 @ 17:47:
Nog meer mensen problemen hier met het aanmelden bij spore? Ik kan niet eens registreren!
Jewel, want hij lag gister gewóón in de winkel, bij E-plaza, die kregen op dinsdag levering van EA. Volgens de verkoper heeft hij er expliciet naar gevraagd en was het geen probleem dat ze het voor de officiele releasedatum verkochten.-NMe- schreef op woensdag 03 september 2008 @ 18:25:
[...]
Misschien hebben ze dat geblokkeerd omdat mensen het spel nog niet eens in bezit zouden mogen hebben?
Schei nou eens uit met dat wijsneuserige commentaar... en hou het topic over het spel?!
Ben trouwens tegen de eerste glitch aangelopen in de CIV phase. Wanneer er een epic de grenzen van je stad binnenwandelt, kan je hem dus niet meer aanvallen

Ik had hem eerst bekeerd met wat autootjes, en toen liep ie steeds achter dag groepje auto's aan. Mooi, dacht ik, kan die mooi met me mee vechten. Totdat de bekering ineens 'uitgewerkt' is ofzo, en hij mijn stad aan gort begint te stampen, zonder dat ik wat terug kan doen!

ik heb 4 van de 10 stadjes ingenomen als religieuse leider, alleen nu is een andere factie zó machtig geworden dat ie de andere 6 bezit, en heeft een militaire factie... met andere woorden, hij walst compleet over me heen met zijn militaire vliegtuigjes, en er is geen ruk dat ik kan doen... ik kan af en toe een eigen vliegtuigje eruit poepen, maar die zijn láng niet zo sterk, en hij heeft er VEEL meer.
Je zou zeggen, begin opnieuw... maar dat kan dus niet
Ik MOET dus gaan zitten wachten totdat geel mij compleet van de planeet afveegt voordat ik opnieuw kan proberen... omfg
Kleine screenshot ter ondersteuning. Mijn laatste stad, onder aanval van tig vliegtuigjes, geen geld om nog wat te bouwen, en geen mogelijkheid tot overgave/onderhandelen/reloaden van game...

-edit-
ah lekker, na 10 minuten doelloos zitten kijken hoe ik word afgeslacht blijkt dus dat ie daarna gewoon de laatste savegame laadt... waar de schade dus al onomkeerbaar was. Godver. kan ik gewoon een compleet nieuw spel beginnen vanwege een foutje in de Civ fase!
Advies gewenst!!
[ Voor 32% gewijzigd door JDeraGear op 03-09-2008 20:39 ]
Release datum is officieel 8e toch? Nou het is morgen de 4e en Bol.com stuurt me net een mailtje dat mijn pre-order vandaag op de post is gegaan. Rofl
Zooitje!!!
Ik installeer mooi pas na officiele release date!
Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.
Kortom: kan ik net zo goed de Galactische Editie als de Galactic Edition kopen? (Dimension Plus heeft ze namelijk beide schijnbaar)
"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)
Das vreemd, de fok!games releasedate is de 4e...DutchManticore schreef op woensdag 03 september 2008 @ 20:58:
Euh ik dacht dat EA had aangekondigd dat mensen die voor de release datum speelden gebanned zouden worden?? Dat de content van andere players niet meer gedownload zou worden ivm verdenking piracy?
Release datum is officieel 8e toch? Nou het is morgen de 4e en Bol.com stuurt me net een mailtje dat mijn pre-order vandaag op de post is gegaan. Rofl
Zooitje!!!
Ik installeer mooi pas na officiele release date!
En ik ben toch al 2 dagen de nederlands versie aan het spelen en nog steeds niet gebanned
(moeten ze ook eens proberen ik heb gewoon betaald
Ik zal dalijk even voor je kijken.mindcrash schreef op woensdag 03 september 2008 @ 21:01:
Hoe zit dat nou met talen? Is het met een Nederlandse doos alsnog mogelijk om Engelstalig te spelen (net zoals bijv. bij de Sims 2). Ik wil geen tweede Black & White ervaring... ik erger me namelijk dood aan vertaalde games
[ Voor 20% gewijzigd door JDeraGear op 03-09-2008 21:07 ]
Ik heb het spel nu in bezit voor de DS. Het is natuurlijk heel erg anders dan de pc versie. Om te beginnen start je niet in het water, maar op het land. Je begint met een standaard beestje die je al snel kunt aanpassen naar wens. Bij de DS versie heb ik op dit moment het gevoel dat het een soort van adventure/RPG is. Ben nog aan het begin, maar ben nu alleen wat opdrachtjes aan het uitvoeren, verkennen en beestjes vechten of vriendelijk maken. Om de zoveel tijd stijg je een level en kan je je beestje weer versterken met nieuwe onderdelen. Ik ben nog maar net bezig en ben nog lang niet klaar, maar ik hoop wel dat ik strax wat meer vrijheid krijg in mijn spel. Op dit moment is het nog lineair een verhaaltje volgen en uitvoeren. Ik zou me zo ook nog niet kunnen bedenken wat ik zou moeten doen met meet vrijheid, maar we wachten af.ph4ge schreef op woensdag 03 september 2008 @ 16:56:
Iemand al ervaring met de DS versie?
Ik neem aan dat als je voor de daadwerkelijke release date niet zo achterlijk bent om een account bij EA te maken voor Spore en een goede firewall gebruikt, dat EA dan érg weinig kan doen zodra je de boel installeerd en je firewall zeurt dat een programma met de naam spore.exe o.z.d. een outbound connectie wil maken...DutchManticore schreef op woensdag 03 september 2008 @ 20:58:
Euh ik dacht dat EA had aangekondigd dat mensen die voor de release datum speelden gebanned zouden worden?? Dat de content van andere players niet meer gedownload zou worden ivm verdenking piracy?
[ Voor 11% gewijzigd door mindcrash op 03-09-2008 21:21 ]
"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)
Het enige waarom de registratie nu niet werkt is omdat het hele spore domein momenteel down is wegens onderhoud. Wss voor de grote release zo... (usa enzo)
Verwijderd
oh ik vind het spelen mét creature wel heel leuk hoor. Ze hebben best goed gemaakt hoe je kan focussen op de verschillen tussen aggressief, economisch of sociaal spelen.Verwijderd schreef op woensdag 03 september 2008 @ 22:11:
Als ik een beetje rondsurf, kan ik de ervaringen met Spore een beetje als volgt samenvatten: creature maken is leuk, spelen met je creature is minder leuk. Ik zag zoiets al een beetje aankomen, dat ze wel heel erg gefocussed hebben op het maken van de creature (en zelfs dat vond ik een béétje tegenvallen, maar goed dat is een beetje mijn eigen schuld) en dat het spelen mét je creature, en later de tribe en civ, een beetje naar achteren is geduwt. Maar goed het spel is net uit, laten we niet té pessimistisch worden, hoewel ik wel een beetje ga twijfelen of ik het spel wel meteen wil.
Verwijderd
Maar het lijkt me sterk dat ze je account dan bannen. Ten eerste kunnen ze toch wel zien of je een officiële cd key hebt of niet? (betaald of niet dus? Dat kan immers prima bij andere games)
En daarnaast, hoe wil je nu dat een gewone consument weet op welke dag de release is?? Wij zijn allemaal iets meer 'begaan' met gamen, maar zelfs dan zou ik daar helemaal geen rekening mee houden. Je plaats een pre-order bij een gameshop, zij zeggen dat je de game mag komen halen, daarmee is de kous af voor de gewone consument. Jan met de pet weet echt niet wat officiële releasedate en bannen en meer van dat allemaal is. Hij krijgt de game en gaat spelen.
Als het echt zo zou zijn mag je wat mij betreft gewoon teruggaan naar de gameshop en een nieuwe versie eisen, want het is in feite hun schuld, consument treft geen blaam.
Ik heb even zitten meekijken met de game trouwens. Ik weet nog niet goed wat ik er van moet denken. Allemaal wel goed bedacht volgens mij, en heel 'universeel' en 'open', maar het wordt snel meer van hetzelfde vrees ik.
De creatures zullen wel allemaal verschillend zijn, maar uiteindelijk merk je daar 'weinig' van (ok, je ziet het wel, maar het 'doet' niet zoveel met spelervaring, het zijn gewoon andere beestjes die je moet mollen) Volgens mij kan je op drie dagen wel een 'game' naar het hoogste level spelen. Opnieuw dan maar? Gaat volgens mij na een tijdje wel vervelen. Het is in elk geval mooi bedacht, daar twijfel ik niet aan en het is een mijlpaal voor een nieuw soort game.
Ook het evolutieconcept is een beetje vreemd aangepakt. Telkens je mag evolueren kan je in principe een totaal ander beest gaan bouwen, zo leek het wel? Ze zouden bepaalde dingen moeten locken of beperken in vrijheid zodat je echt evolutie hebt, en niet ineens van een ding met vier poten naar een vogelachtig iets gaan evolueren.
Ik denk dat LBP meer mijn type 'user generated content' game is (totaal anders natuurlijk, maar als ik gewoon concept user generated content vergelijk)
Hartstikke mee eens. Mijn beest in de visfase had ik gewoon steeds dingetjes toegevoegd. Als ik nu terugkijk ziet dat er leuk uit van een klein beestje met alleen ogen en een staart naar extra vinnen, grotere bek, etc.Ook het evolutieconcept is een beetje vreemd aangepakt. Telkens je mag evolueren kan je in principe een totaal ander beest gaan bouwen, zo leek het wel? Ze zouden bepaalde dingen moeten locken of beperken in vrijheid zodat je echt evolutie hebt, en niet ineens van een ding met vier poten naar een vogelachtig iets gaan evolueren.
Maar daarna toen ik ging rondlopen krijg je allerhande benen etc, je kan gewoon van 2 benen en 2 handen naar 4 benen gaan en daarna weer naar één poot oid, echte evolutie is er niet in te vinden ofzo.
Daarnaast zijn de eerste 3 stages kwa gameplay ook best hetzelfde, het draait allemaal om nieuwe evolutiedelen te verzamelen, of dat is door tegen andere beestjes op te eten, of wat andere knopjes in te drukken op het juiste moment, het gaat allemaal bijna precies hetzelfde, of de eerste 3 stages zo ongeveer tenminste, zit nog niet ver in de Tribes stage.
In die tribe stage ben je ook binnen een uur als je wil, belachelijk kort en ik zie mezelf het niet meer dan een paar keer doorlopen allemaal, het is te saai en eentonig.

... nog steeds erg gedrochtelijk, maar hij kan iig vliegen met zijn oren.
Het is allemaal wat simpel nog, gaat niet echt diep. Ook ik had verwacht dat je na bepaalde keuzes vast zat aan die evolutie, maar je kan dus idd vrij blijven veranderen. Soms vind ik het ook wel jammer dat dit geen mmo wereld is waar alle andere spelers ook rondlopen. Het had perfect mogelijk geweest.
Weet iemand overigens hoe je invert muis aan kan zetten voor de cameravoering? Ben dit zo gewend en kan nergens in het menu de instellingen vinden er voor.
Ben 't met je eens dat de 'evolutie' ver te zoeken is, je bent helemaal vrij te doen en laten wat je wilt met je beest. Ook de gameplay is wat simpel en niet zo diep (tot nu toe, ben nog niet voorbij Tribal).Grannd schreef op woensdag 03 september 2008 @ 23:37:
[...]
Hartstikke mee eens. Mijn beest in de visfase had ik gewoon steeds dingetjes toegevoegd. Als ik nu terugkijk ziet dat er leuk uit van een klein beestje met alleen ogen en een staart naar extra vinnen, grotere bek, etc.
Maar daarna toen ik ging rondlopen krijg je allerhande benen etc, je kan gewoon van 2 benen en 2 handen naar 4 benen gaan en daarna weer naar één poot oid, echte evolutie is er niet in te vinden ofzo.
Daarnaast zijn de eerste 3 stages kwa gameplay ook best hetzelfde, het draait allemaal om nieuwe evolutiedelen te verzamelen, of dat is door tegen andere beestjes op te eten, of wat andere knopjes in te drukken op het juiste moment, het gaat allemaal bijna precies hetzelfde, of de eerste 3 stages zo ongeveer tenminste, zit nog niet ver in de Tribes stage.
In die tribe stage ben je ook binnen een uur als je wil, belachelijk kort en ik zie mezelf het niet meer dan een paar keer doorlopen allemaal, het is te saai en eentonig.
Maar is dat niet juist 't punt/doel van 't spel? Dingen maken dus en delen met de rest die het spel ook heeft? We zijn misschien gewend zo snel mogelijk naar 't einde van een game te rennen, maar dat is denk ik niet waar 't voor gemaakt is (gezien die hele Sporepedia, Sporecasts, Creature Creator, je hele online profiel etc.). Als je die creators niet leuk vind en het ontdekkings-deel van 't spel ook niet, dan zul je er idd. niet veel aan vinden, of te simpel vinden.
En de space phase schijnt wat dieper te zijn qua gameplay, dus misschien is er nog hoop voor de diepgang
Verwijderd
Alle versies per nieuwe fase van uw creature worden naar het schijnt bewaard (kijk bij my documents) dus je kan elke fase opnieuw beginnen met uw creature van dat moment.
Ehm, dankjewel, maar ik begrijp je uitleg niet helemaal.Verwijderd schreef op donderdag 04 september 2008 @ 01:16:
Ik heb het net voorgelegd aan iemand die het ook speelt. Blijkbaar kan je toch gewoon elke fase die je 'unlockt' hebt gewoon opnieuw beginnen, en daar uw creature loaden.
Alle versies per nieuwe fase van uw creature worden naar het schijnt bewaard (kijk bij my documents) dus je kan elke fase opnieuw beginnen met uw creature van dat moment.
Anyway ik heb het anders opgelost; als je eenmaal op je planeet bij de civ fase bent kan je bij een andere planeet gelijk vanaf die fase beginnen. Als je dan gewoon dezelfde creatures en voertuigen selecteert die je eerst gemaakt had, maakt het niet zoveel uit.
Ik ben nu inmiddels al bij de Galactische fase, de truc van de civ fase is rushen. Je moet gewoon als een tierelier fabriekjes en woningen bouwen, en direct alles wat ook maar 1 stad heeft overnemen, en dan red je het makkelijk (op religieus in ieder geval
Galactische fase ben ik nog niet echt lang mee bezig geweest maar ziet er een STUK uit gebreider uit qua mogelijkheden dan het voorgaande, ziet er echt naar uit dat ze híer voornamelijk op gefocused hebben.
Je kan dus géén andere taal instellen.mindcrash schreef op woensdag 03 september 2008 @ 21:01:
Hoe zit dat nou met talen? Is het met een Nederlandse doos alsnog mogelijk om Engelstalig te spelen (net zoals bijv. bij de Sims 2). Ik wil geen tweede Black & White ervaring... ik erger me namelijk dood aan vertaalde games
Kortom: kan ik net zo goed de Galactische Editie als de Galactic Edition kopen? (Dimension Plus heeft ze namelijk beide schijnbaar)
(maar ik moet zeggen dat ik me tot nu toe nog niet heb geërgerd aan de vertaling.)
Verwijderd
Microbiologisch leven fase: Flop. Totaal niet uitgewerkt, hebt geen vrijheid daarin verder te evolueren: Je groeit, krijgt krachten: Klaar land op. Geen: Ik ben een vis en kies ervoor om als Baracuda te leven of als scholen vis. Nope: Ik ben een snotje en ik groei tot ik te groot ben om nog een snotje genoemd te worden.
Land fase: Redelijk vermakelijk maar wederom erg gebonden aan 5 fases doorwerken waarna het verder ontwikkelen een beetje ophoud. Enige voordeel hier is: Je kan na klaar te zijn gestoomd voor civ fase nog zelf even doorgaan om de onderdelen te blijven vinden.
Civ fase: Wederom erg kort, niet uitgebouwd. Eigenlijk waren alle momenten die je in de video's zag datgene wat het spel was. Het was geen sneak preview, nee het was alles wat de game te bieden al had. Er is niets uitgewerkt.
Ontwikkelde fase: Daar ben ik nu. Lekker je eigen huis ontwerpen, je eigen voertuigen. Het bied meer diepgang.
Wat ik ook jammer vind is overgang fases: Je word door niets tegengehouden om niet helemaal 100% opnieuw een wezen te maken. Nu had ik voor mezelf zo iets van: Ow ik wil zo'n staartje houden met fliebertjes... maar het doet niets, dus na evolutie fase 2 waren bijna alle gelijkenissen met het wezentje wat uit het water stapte verdwenen. Zelfs de kleur geel werd voor een donker groene kleur makkelijk verruild.
En dan nu of ik het leuk vind of niet:
Yep, het is een leuke game. En ik zou het nog 10x toffer vinden als het niet sinds 2005-2006 was gehyped, verwachtingen bij mij en bij vele anderen zoals hier te lezen is volgens mij veel te hoog. Waardoor je eigenlijk teleurstelling na teleurstelling krijgt. Vergelijk het als tante truus die je een Ferrari beloofd als je 18 word en nooit gerookt hebt en dan op het moment supreme aankomt met een 20 jaar oude F40 in ziekenhuiskleur wit met enorme schade.
De game heeft eigenlijk dezelfde fouten gemaakt als Black and White destijds deed, veel belovend lijken maar eigenlijk het niet waarmaken.
Enige vraag die ik mijzelf nu stel is: Dit weekend Assasins Creed spelen of Spore.
Ben nu net toe aan de civ stage, maar dat doe ik morgen verder. Vond het allemaal vrij kind based en supersnel doorlopend helaas. Zelfs op hard (
Opeens word het spel diep. Een erg groot verschil met alle fasen hiervoor. Je moet op veel meer dingen letten, en er komt wat meer micromanagement bij kijken. Daarnaast is het gewoon heel erg leuk om met je UFO rond te vliegen...
De space fase is iig waar het echte spel van Spore ligt. Ik heb de vorige fases allemaal in 15 minuten tot 2 uur doorgehaald, maar de space fase zal me denk ik in ieder geval langer meegaan dan de andere fases bij elkaar... En dan nog een paar uurtjes daarbij
"if you do things right, people won't be sure you have done something at all"
Voor mij valt de lol van het evolueren en het ontwerpen weg zodra de functie daarvan alleen maar esthetisch is. De fases lijken allemaal belachelijk veel op elkaar. Loop naar een ander nest/dorp/stad en vriendelijk of vijandelijk zorg dat ze bij jou horen. Doe dit in elke fase 10x en je zit in de space age.
De space age is andere koek. Hier kan je volgens mij uren bezig blijven met andere quests en rondvliegen met je space ship. Maar ik was zelf daar een beetje de uitdaging al kwijt. Het interesseerde me gewoon niet zo veel meer om een space uit te bouwen zonder doel.
Als je 6 type spellen gaat combineren dan zijn de individuele onderdelen natuurlijk minder dan het spel waar ze van afgeleid zijn, het gaat erom of dat de "sum of all parts" wel groot genoeg is om te vermaken. En verder, het is en blijft een sim-game, ook al draagt het die titel niet. Wat wil zeggen dat het meer om bouwen/ontwerpen gaat, en eerder de casual gamer aanspreekt dan de hardcore rts liefhebber. Mensen die wel een hardcore rts oid hadden verwacht vind ik een tikje naief.
Of de game nu daadwerkelijk dit waarmaakt kan ik echter nog niet over oordelen
"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!
Het is alweer een poos geleden dat ik 5 uurtjes achter elkaar een spel gespeeld heb, waarvan ik nadien niet meteen zoiets had van nu heb ik er even genoeg van.
Verwijderd
Bij de ufo phase heb je allemaal missies etc die je moet voltooien. Dan wordt het dus pas echt leuk.
Dit dus.
Had graag verschillende soorten van evolutie meegemaakt, van zee naar land wezens (keus of je zee wijzen blijft) van grote loge sterke beesten naar kleinere handiger wezens. Nu heb ik 0,0 evolutie gezien. Alleen mijn idiote supersized raptor die alles en iedereen pwnt. Dacht je komt wel t-rexen , sabeltand tijgers enzo tegen die moet overwinnen....
In het begin had dit spel me verwachting waargemaakt...na een tijdje werd het uber boring....jammer zeg.
http://www.twitch.tv/jannustitannus
Wie wil mijn spore overkopen voor 39,99 ?
Verwijderd
Wil niet zeggen dat ze het niet beter hadden kunnen uitwerken. Wat ze nu gedaan hebben is: Race zo snel mogelijk naar space waar de quests en leuke dingen in liggen.Seth_Chaos schreef op donderdag 04 september 2008 @ 09:34:
Ik vindt het een geweldig spel. En voldoet precies aan mijn verwachtingen. Het is een sandbox game. Je moet het spel in zijn totaliteit bekijken en niet alleen de afzonderlijke fases. De fases zijn geen aparte games maar onderdeel van een groter geheel.
Ze hebben het spel zo lopen hypen omtrent evolutie, dat ze er toch iets meer aandacht aan hadden moeten besteden.