Afgezien van zwaartekrachtproblemen zie ik eigenlijk niet echt problemen met de natuurkunde?

- Een niet zo'n grote knip-en-plak 'feel'.
Waarom? Dat is namelijk juist één van hun grote adverteerpunten, ook in al die jaren voordat het spel uitkwam, inclusief in alle video's die je hebt kunnen bekijken. Als je hier andere verwachtingen van had, dan is dat toch echt je eigen schuld.

- Meer invloed op het vormen van ledematen, handen en voeten, wapens en details (natuurlijk wel tot een bepáálde grens

)
Ik vind inderdaad ook wel dat er wat meer verschillende soorten ledematen (en vooral staarten!) mogelijk hadden mogen zijn. En die wapens bevallen me vaak ook niet echt; ze zijn óf super onrealistisch, óf supersimpel.

- Meer vrijheid om je beestje te kleuren.
Dat is altijd mooi meegenomen, maar je kán al zoveel.

En hopelijk in de volledige versie van het spel:
- Kleren
- Dúidelijke tekenen dat je wezen inderdaad is uitgegroeid tot een intelligent, zelfbewust wezen dat zich gedraagt en er uitziet (vandaar kleren) alsof het de gebouwen en voertuigen die jij voor hem ontwerp ook zelf zou kunnen ontwerpen. (dus niet dat je wezen daadwerkelijk dingen zelf gaat ontwerpen, maar alleen eruitziet/doet alsof het dat ook heeft gedaan, alsof hij de maatschappij waar hij in leeft zelf heeft opgebouwd, snap je wat ik bedoel?)
Dat was het wel een beetje.
Waarom zouden kleren een teken van intelligentie zijn? Wezens met een dikke vacht hebben geen kleren nodig, hooguit als ze preuts zijn. En preutsheid is juist niet iets intelligents, want waarom zou welk willekeurig wezen zich schamen om zijn lichaam te laten zien? Wat dat betreft zijn wij mensen juist raar.

Of je wezen er verder naar jouw idee uitziet alsof hij een beschaving kan ondersteunen, dat is geheel aan jezelf in het uiteindelijke spel.