Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Fox

Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 13:27:
Best teleurstellend die limiet qua toevoegingen. :( Ik zat gisteren na 5 minuten al aan de limiet.
Inderdaad, ik vindt persoonlijk die limiet wel erg laag. Als ik bijvoorbeeld 4 paar benen en 2 paar armen heb dan zit je al bijna aan die limiet. Hoop dat ze die limiet flink opschroeven voor de release van het volledige spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:54

MsG

Forumzwerver

Dat denk ik niet, hoe hoger de complexiteit hoe zwaarder de systeemeisen. Al vind ik ze ook wel laag. Bedenk alleen dat er straks tientallen van zulke verschillende soorten lopen met elk hun eigen dingen. Daar zal je pc het druk genoeg mee hebben :).

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 10:04
Hm mijn probleem opgelost...gedowngrade naar ATI Catalyst 8.5...en t werkt weer :) ook met die data map van die uitgebreidere versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58
Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 12:54:
Ook in de CC heb ik al een soortgelijk probleem... ik wil graag mijn beesten groeperen om het overzicht te behouden, dus alle draakjes bij elkaar etc. Maar je kan nu nog geen folderstructuur aanbrengen, waardoor alles wat je download op een grote hoop komt en alleen onderverdeeld wordt in 'all', 'Maxis' of 'My Creations'.
Ik hoop dat ze hier ook snel wat aan gaan doen.
Folderstructuur? Je creatures hebben toch tags? :?

Belangrijk:
Voor de mensen die problemen hebben met het crashen van de creature creator of last hebben van andere bugs: kijk hier eens. De crash bij het saven waar ik last van had was trouwens ook opgelost met het updaten van mijn graka-driver. Gek genoeg overigens aangezien de demo prima werkte zonder die update.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-NMe- schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 14:18:
[...]
Folderstructuur? Je creatures hebben toch tags? :?
Ja, maar een beetje browsen zal lastig worden als je veel creatures hebt.
Ik heb bijvoorbeeld al een grote rij met draakjes gedownload (heb wel zin in een drakenplaneet), maar ook een grote groep wat vagere beestjes.
Nu kan ik die draken er dus niet uitfilteren om de rest een beetje door te nemen (ik kan natuurlijk wel alle draakjes apart bekijken door tags).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:35

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Hier ben ik ook bang voor... aan de ene kant is diversiteit natuurlijk wel leuk, maar er zijn nu al meer dan 360k creatures. Een beetje browsen zit er dan niet echt in. Als Spore launched zijn er vast miljoenen creatures in de Sporepedia, ga dan maar eens een leuke zoeken voor je planeet.
Sterker nog, jouw planeet/planeten worden volgens het gameconcept 'random' aangevuld met creaties van andere spelers. En je ziet nu al mensen die het ene creature na het ander uitpoepen zonder veel kwaliteit (als je het echt goed wil doen ben je al gauw een uur bezig aan een mooi beest). Grote kans dat er enorm veel bagger tussen zit. Ik hoop dus dat je kan filteren op gebruikersnaam in de vorm van "add user to list of users to take creatures from" ofzoiets. Aangezien er nu 10 jarige gastjes de ene default blob met 2 handen en een mond na de andere uploaden.... daar word je niet vrolijk van.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

[...]

Hier ben ik ook bang voor... aan de ene kant is diversiteit natuurlijk wel leuk, maar er zijn nu al meer dan 360k creatures. Een beetje browsen zit er dan niet echt in. Als Spore launched zijn er vast miljoenen creatures in de Sporepedia, ga dan maar eens een leuke zoeken voor je planeet.
Ik denk dat ik (met zorg) de volledige monster manual van D&D ga proberen te repliceren in Spore :)
Daar is vast een markt voor.
Displacer Beasts, Cockatrices, Shambling mounds, Goblins enzo.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MsG schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 13:58:
Dat denk ik niet, hoe hoger de complexiteit hoe zwaarder de systeemeisen. Al vind ik ze ook wel laag. Bedenk alleen dat er straks tientallen van zulke verschillende soorten lopen met elk hun eigen dingen. Daar zal je pc het druk genoeg mee hebben :).
Imo hadden ze ook wel een béétje hoger gemogen. Laag is goed, kun je ook wel verwachten van een Will Wright spel, is ook niet zo erg en op zich alleen maar goed, maar ik denk dat het nu wel erg ten koste gaat van kwaliteit. Als ze het een stapje (of misschien wel 2) hoger hadden gedaan, hadden de systeemeisen nog steeds laag geweest. Bijv 1 GB RAM ipv 512 (voor XP dan in dit geval), om maar iets te noemen. Dat lijkt me nog steeds laag, maar je kan er in ieder geval wel meer mee.
Als ik nu in ieder geval naar een wezen van mij kijk, ziet dat er echt ook uit als een knip-en-plak ding en geen écht wezen. Wat ik daarmee bedoel, is dat bijv handen, voeten, wapens, random aanhangsels zoals botplaten en dergelijke niet echt eruit zien alsof ze echt deel zijn van het wezen, alsof ze daadwerkelijk eraan gegroeid zijn maar er aan gehangen zijn.
Ik hoop dat dit soort zaken aangepast worden, maar ik weet natuurlijk niet hoe de Creature Editor die we nu hebben te vergelijken is met het volledige eindproduct op het gebied van de punten die ik hierboven genoemd heb. Ik hoop dat ze dat bijschaven, je ziet uiteraard wel eens vaker dat demo's grafisch van een lagere kwaliteit zijn dan het eindproduct. Maar goed, telt die Creature Editor ook als demo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-01-2024

kaluro2

Kaluro.650

Ugh, deze thread is echt niet meer safe for work.. als mensen nou eens thumbnails zouden gebruiken zou ik niet steeds van die 800x600 plaatjes op m'n scherm zien verschijnen, hoogst irritant als ik hier op m'n werk zit, waar menig persoon zicht heeft op mn scherm.

Naja verder wel coole creatures gezien tot nu toe :p onmogelijk te missen met zulke grote afbeeldingen.

Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 15:14:
[...]

Imo hadden ze ook wel een béétje hoger gemogen. Laag is goed, kun je ook wel verwachten van Als ik nu in ieder geval naar een wezen van mij kijk, ziet dat er echt ook uit als een knip-en-plak ding en geen écht wezen. Wat ik daarmee bedoel, is dat bijv handen, voeten, wapens, random aanhangsels zoals botplaten en dergelijke niet echt eruit zien alsof ze echt deel zijn van het wezen, alsof ze daadwerkelijk eraan gegroeid zijn maar er aan gehangen zijn.
Ik ben bang dat dat meer aan jou ligt dan aan het spel. Als je alles de goede maat en hoek geeft, dan ziet het er allemaal best goed uit. :)
Ik hoop dat dit soort zaken aangepast worden, maar ik weet natuurlijk niet hoe de Creature Editor die we nu hebben te vergelijken is met het volledige eindproduct op het gebied van de punten die ik hierboven genoemd heb. Ik hoop dat ze dat bijschaven, je ziet uiteraard wel eens vaker dat demo's grafisch van een lagere kwaliteit zijn dan het eindproduct. Maar goed, telt die Creature Editor ook als demo...
Deze Creature Creator ís het eindproduct. Als het goed is is dit precies hoe het maken van een creature in de uiteindelijke game werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FunkyTrip schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 14:57:
[...]

Sterker nog, jouw planeet/planeten worden volgens het gameconcept 'random' aangevuld met creaties van andere spelers. En je ziet nu al mensen die het ene creature na het ander uitpoepen zonder veel kwaliteit (als je het echt goed wil doen ben je al gauw een uur bezig aan een mooi beest). Grote kans dat er enorm veel bagger tussen zit. Ik hoop dus dat je kan filteren op gebruikersnaam in de vorm van "add user to list of users to take creatures from" ofzoiets. Aangezien er nu 10 jarige gastjes de ene default blob met 2 handen en een mond na de andere uploaden.... daar word je niet vrolijk van.
Je kan als het goed is in de volledige game aanklikken of je alleen je eigen beesten wilt, je eigen beesten en die van vrienden, of alles. Dus het is mogelijk om alleen kwaliteit beestjes te krijgen, als je genoeg mensen kent die goede dingen maken, en dan ook dingen maken die bij jouw planeten passen.
Ook kunnen mensen/communities natuurlijk zelf een Sporepedia bouwen... het enige wat je nodig hebt om creatures te importeren zijn zeer kleine .png files. Dus een eigen database beginnen met kwalitatief goede creatures en die delen is misschien ook een optie.
Ik denk dat ik (met zorg) de volledige monster manual van D&D ga proberen te repliceren in Spore :)
Daar is vast een markt voor.
Displacer Beasts, Cockatrices, Shambling mounds, Goblins enzo.
Daar zijn volgens mij al mensen mee bezig (zoek maar eens op 'd&d'), maar dat is inderdaad wel een goed idee. Ik denk overigens sowieso dat er meer vraag is naar mooie, al bedachte creatures, dan naar nieuwe beesten (mensen zullen liever in een wereld rondlopen die ze al kennen en tot hun verbeelding spreekt dan wat rare wezens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 15:43:
Daar zijn volgens mij al mensen mee bezig (zoek maar eens op 'd&d'), maar dat is inderdaad wel een goed idee. Ik denk overigens sowieso dat er meer vraag is naar mooie, al bedachte creatures, dan naar nieuwe beesten (mensen zullen liever in een wereld rondlopen die ze al kennen en tot hun verbeelding spreekt dan wat rare wezens).
Dat vermoeden had ik al. Dus moet je met kwaliteit komen en net iets mooier en beter dan je voorganger. Denk ook dat er een hoop gecopycat zal gaan worden.

Ik merk ook dat ik liever een beest creeer dat al bestaat, maar dan met lichte fantasie elementen (dus een giraffe met ogen op stengels) dan een totaal wazige hoop ledematen.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:09

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Dit is die van mij :)

Afbeeldingslocatie: http://www.strengholt-online.nl/spore-erhnam.jpg

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox
  • Niet online

Fox

Mijn kleine creature collectie. :)

Afbeeldingslocatie: http://img90.imageshack.us/img90/7356/32193293ht6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img356.imageshack.us/img356/9664/31430331hv1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img90.imageshack.us/img90/1879/84479570rg8.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img356.imageshack.us/img356/4489/37169516zg2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img90.imageshack.us/img90/553/56387194zp4.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door Fox op 19-06-2008 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forcepoint
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-09 14:11
Komen mooie creaties voorbij!!
Ouch, bij die 2de zal de kleinere versie wel wat pijn voelen :+

Hier mijn vogelachtig ding:
Afbeeldingslocatie: http://xs228.xs.to/xs228/08254/cre_loposorus-0684aba5_sml420.jpg

En mijn, tja, meest mislukte :P :
Afbeeldingslocatie: http://xs228.xs.to/xs228/08254/cre_-0681ece8_sml492.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Forcepoint op 19-06-2008 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermometer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:28

Thermometer

Whoop Whoop!

Wtf?! Spore zelf kost volgens de Ea store in NL €54,99 en in amerika maar $49,95!!!! Wat een afzetters...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox
  • Niet online

Fox

Sander1991 schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 19:13:
Wtf?! Spore zelf kost volgens de Ea store in NL €54,99 en in amerika maar $49,95!!!! Wat een afzetters...
Wij betalen dus 35.00$ ( 70% ) meer dan america voor een digitale download? Goude markt europa. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom is er nu een creature creator? Pure hype opbouwen voor de volledige versie van het spel of wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:11
Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 20:16:
Waarom is er nu een creature creator? Pure hype opbouwen voor de volledige versie van het spel of wat?
Denk idd voor niets anders.
En damn, dat prijsverschil! :X
We slikken het maar met z'n allen, daar mag ooit nog verandering in komen hoop ik dan.

Wat zijn de systeem eisen eigenlijk?
Heb zelf een oud beesie maar krijg in Spore wel echt interesse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sander1991 schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 19:13:
Of je haalt m gewoon bij Play.com voor 42€. Die USA/EU prijzen zullen altijd zo blijven, zeker met deze koers. Hetzelfde zie je ook al op Steam gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:22
Puur om de mensen iets tastbaars te geven misschien? Het spel is al een flinke tijd in ontwikkeling en is ook al enkele malen uitgesteld geweest. Door het uitbrengen van de Creature Creator kunnen de mensen dus daadwerkelijk even spelen met het maken van een Creature en zijn ze even zoet. En zo weten wij, de consument ook, dat het niet lang meer zal duren voordat Spore er is.

@ Mutatie, zoeken > systeemeisen > vinden... ;)

[ Voor 31% gewijzigd door JanW op 19-06-2008 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_DoubleU
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-09 12:02

The_DoubleU

Tweaker in München

En als Spore uitkomt dan zijn er al heel veel beestjes die je kan importeren. I.p.v 30 beestjes gemaakt door Maxis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 20:16:
Ik denk eigenlijk dat het grotendeels is om de Sporepedia te vullen. In je spel heb je straks honderden (duizenden?) planeten die bevolkt moeten gaan worden met beesten. Als je dan kan putten uit een database met een paar miljoen beesten, dan kun je wel even vooruit voordat je twee keer hetzelfde beest tegenkomt op een andere planeet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
-NMe- schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 14:18:
Belangrijk:
Voor de mensen die problemen hebben met het crashen van de creature creator of last hebben van andere bugs: kijk hier eens. De crash bij het saven waar ik last van had was trouwens ook opgelost met het updaten van mijn graka-driver. Gek genoeg overigens aangezien de demo prima werkte zonder die update.
De demo werkte prima, en de volledige versie ook de eerste paar keer. En opeens crashed 'ie iedere keer. Zwaar irritant.

Ik heb m'n Ati drivers naar 8.6 geupgrade; geen soelaas, zwaar balen dit :(

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
Iemand anders hierboven moest juist downgraden naar 8.5 om het weer te laten werken. ;) En anders: verwijder de download manager eens van je systeem; wil ook nog wel eens werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-NMe- schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 15:28:
[...]

Ik ben bang dat dat meer aan jou ligt dan aan het spel. Als je alles de goede maat en hoek geeft, dan ziet het er allemaal best goed uit. :)
Tsja wat is goed? Ik wil met bijv botplaten de buik van mn beest bedekken, maar dan zie ik hoe ik het ook vorm van plaats, dat het slecht in elkaar overloopt. Het ziet er niet uit alsof het echt 1 groot deel is. Misschien vergt het oefening, maar ik noem het eigenlijk een beetje slordigheid van de producer, dat aanhangsels en ornament e.d niet "groeien" uit het wezen, als je begrijpt wat ik bedoel.
[...]

Deze Creature Creator ís het eindproduct. Als het goed is is dit precies hoe het maken van een creature in de uiteindelijke game werkt.
Jammer, ik had meer verwacht, en ook een paar dingen anders. Ach, misschien expansions, of Spore 2 :P

Maarrr, ik zie hierboven wel hele vette creatures staan! Blijf dat topwerk maar afleveren ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2008 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FunkyTrip schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 14:57:
[...]

Daar heb ik nog niet bij stilgestaan...

Maar werd er lang geleden niet eens gezegd dat er een soort van controle zou zijn op wat mensen uploaden? Wat betreft kwaliteit en eventueel ook 'aanstootgevendheid'.

Beeld je maar eens in dat je die job hebt, duizenden creatures beoordelen of ze er mee door kunnen of niet :p Ik meen me vaag zoiets te herinneren dus...

Ongelooflijk cool principe trouwens, de game die ik altijd al heb willen spelen volgens mij :) Games met user generated content zijn gewoon ALTIJD de max, zeker als er een gemakkelijke editor in zit.
(denk aan trackmania)
Beeld je later eens in, je komt op planeten terecht waar je geconfronteerd wordt met creatures van anderen, de ongebrijdelde variatie/fantasie...

Ik merk dat mijn creatures redelijk hallucinante beesten uit een slechte lsd trip zijn. Terwijl ik hier boven vooral erg leuke cartoonachtige beestjes tegenkom :) Ook maar eens proberen...
Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 15:14:
[...]

Als ik nu in ieder geval naar een wezen van mij kijk, ziet dat er echt ook uit als een knip-en-plak ding en geen écht wezen. Wat ik daarmee bedoel, is dat bijv handen, voeten, wapens, random aanhangsels zoals botplaten en dergelijke niet echt eruit zien alsof ze echt deel zijn van het wezen, alsof ze daadwerkelijk eraan gegroeid zijn maar er aan gehangen zijn.
Daar ben ik het niet mee eens. Bij de Maxis creatures is er op het einde ergens eentje (Solothy) dat erg op een komisch cartoonfiguurtje lijkt en er 'geïntegreerd' uitziet. Dus niet als een samenplaksel maar als één figuurtje.

Afbeeldingslocatie: http://b.imagehost.org/0551/solothy.jpg

Het ligt dus echt aan de persoonlijke skills hoor! :)

Trouwens, ik had in het begin niet door dat je die blob ook dikker kon maken door over de wervels te scrollen. Dus een 'klassieke kop' maak je dus door de bovenste wervel wat dikker te maken en er dan een BEK aan te hangen. Ik dacht steeds dat die bekken dus een volledige kop voorstelden, waarna ik de oogjes ergens op die bek zette :X (het kan natuurlijk ook, alles kan ;) )

Wat mij betreft is het handig om toch eens de creatures van maxis zelf te laden en te bekijken. Je kan er een paar interessante tips uit halen.

De interface is super: helemaal 'gaming nieuwe stijl'. Iets wat met een pc game vaak geen evidentie is. Alles wat je wil zit er in, maar toch ziet het er super strak en erg toegankelijk uit. Iedereen kan er mee aan de slag. Dit spel kan niet anders dan een absolute hit worden!! We worden zeker overspoeld door beestjes :)

En de prijs kan me nu dus eens echt niets schelen he. Voor deze game tel ik blindelings die 50 euro (of welke prijs dan ook) neer. Eindelijk nog eens een pc game met sublieme gameplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 21:50:
[...]

Daar ben ik het niet mee eens. Bij de Maxis creatures is er op het einde ergens eentje (Solothy) dat erg op een komisch cartoonfiguurtje lijkt en er 'geïntegreerd' uitziet. Dus niet als een samenplaksel maar als één figuurtje.

[afbeelding]

Het ligt dus echt aan de persoonlijke skills hoor! :)
Muah, tips zoals wat jij zei over het maken van een goed hoofd werken zéker, maar wat ik eigenlijk bedoelde is dat sommige aanhangels er niet uitzien alsof ze écht een deel uitmaken van het wezen, en dit valt me vooral op met ornamenten en wapens, bijv die punten die je op je wezen hebt zitten. Ze zien er zeg maar niet echt uit alsof ze echt úit het wezen gegroeid zijn, snap je :P Dat vind ik, op zich, wel een beetje slordig van de producer. Van die scherpe randjes eraf halen. Dan hadden de systeemeisen vast wel iets hoger geweest, maar goed 1 Gig ram ipv 512 Gig ram is tegenwoordig nog steeds erg weinig (om maar wat te noemen) ;)
PS: Super leuk beesie wat je daar hebt :D
PPS: D'oh, zie ik net dat dat een Maxis wezen is, ach ja :P

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2008 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKillingBean
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-08 18:20
Hoe kun je een dik lichaam maken? Als ik aan de pijltjes trek dan wordt het alleen langer. Als ik de lichaam heel klein maak en vervolgens weer aan de pijlen ga trekken, dan kan ik alleen een langwerpig lichaam maken.

PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheKillingBean schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 22:05:
Hoe kun je een dik lichaam maken? Als ik aan de pijltjes trek dan wordt het alleen langer. Als ik de lichaam heel klein maak en vervolgens weer aan de pijlen ga trekken, dan kan ik alleen een langwerpig lichaam maken.
Met je muis op een lichaamsdeel/ornament/ruggenwervel staan en dan scrollen met je muiswiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iets anders: waar in dat prentje hierboven maxis staat, staat bij mij mijn volledige naam.

Ik heb die nergens ingevoerd (niet geregistreerd) dus ik vermoed dat het spel dat gehaald heeft uit de naam van m'n xp account of computer naam.

Maar hoe zorg ik er voor dat daar niet m'n volledige naam staat. Ik heb niet graag dat m'n volledige naam online verspreid wordt. Ik probeer online/offline identiteit dan ook zoveel mogelijk gescheiden te houden.

En een nickname is natuurlijk veel leuker en herkenbaarder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 22:20:
Iets anders: waar in dat prentje hierboven maxis staat, staat bij mij mijn volledige naam.

Ik heb die nergens ingevoerd (niet geregistreerd) dus ik vermoed dat het spel dat gehaald heeft uit de naam van m'n xp account of computer naam.

Maar hoe zorg ik er voor dat daar niet m'n volledige naam staat. Ik heb niet graag dat m'n volledige naam online verspreid wordt. Ik probeer online/offline identiteit dan ook zoveel mogelijk gescheiden te houden.

En een nickname is natuurlijk veel leuker en herkenbaarder...
Correct, hij pakt je windows username. Maar voor online moet je toch een nieuw account aanmaken, waar je een nickname moet invullen. Geuploade creatures komen dan met die nickname in de Sporepedia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Mijn 1e D&D conversie :)

Afbeeldingslocatie: http://i32.tinypic.com/spkyu9.jpg

bron:

Afbeeldingslocatie: http://www.iwozhere.com/SRD/images/MM35_PG67a.jpg

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow, niet slecht gedaan :) Ook mooi hoe je die achterste poten heel dierlijk hebt gekregen. Moet ik nog even aan werken denk ik. (dus een dikkere 'bil' en drie gewrichten. Wist niet eens dat je die kon kiezen.)

Figuurtje is niet zo groot zeker? Gezien de lange staart en de beperkte 'spine-lengte'?
Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 23:21:
[...]

Correct, hij pakt je windows username. Maar voor online moet je toch een nieuw account aanmaken, waar je een nickname moet invullen. Geuploade creatures komen dan met die nickname in de Sporepedia.
Ok, mooi d:)b Thx

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2008 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 00:43:
[...]

Wow, niet slecht gedaan :) Ook mooi hoe je die achterste poten heel dierlijk hebt gekregen. Moet ik nog even aan werken denk ik. (dus een dikkere 'bil' en drie gewrichten. Wist niet eens dat je die kon kiezen.)
Er zitten een aantal beensoorten met 4 gewrichten tussen (incl. aanhechting). Snap eigenlijk niet wat nu het verschil is tussen de verschillende armen/benen behalve dan het aantal gewrichten. Zij lijken me allemaal gelijk uiteindelijk. De diktes kun je immers met het scrollwieltje veranderen.
Figuurtje is niet zo groot zeker? Gezien de lange staart en de beperkte 'spine-lengte'?
Hij's niet zo groot nee. Da's ook wel jammer. Het is heel lastig in te schatten hoe groot een beest is t.o.v. de andere beesten die je maakt. Zou eigenlijk nog een soort resizer moeten zijn waarmee je de hele size kan aanpassen, zodat je chinpanslee niet net zo groot is als de lollifant.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
FunkyTrip schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 00:51:
[...]

Er zitten een aantal beensoorten met 4 gewrichten tussen (incl. aanhechting). Snap eigenlijk niet wat nu het verschil is tussen de verschillende armen/benen behalve dan het aantal gewrichten. Zij lijken me allemaal gelijk uiteindelijk. De diktes kun je immers met het scrollwieltje veranderen.
Het verloop is anders. De "spierballen" op de armen zijn allemaal anders. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Hoe kun je trouwens de boel mooi inkleuren? Je kunt elke keer maar uit een kleurtje of 15 kiezen en nooit echt donker ofzo. En dan zie ik op de sporepedia allerlei beesten in kleuren die ik nooit voor elkaar krijg. Dan moet ik 'paint like' kiezen. Maar dat zou natuurlijk niet moeten lijkt me!

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermometer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:28

Thermometer

Whoop Whoop!

FunkyTrip schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 01:24:
Hoe kun je trouwens de boel mooi inkleuren? Je kunt elke keer maar uit een kleurtje of 15 kiezen en nooit echt donker ofzo. En dan zie ik op de sporepedia allerlei beesten in kleuren die ik nooit voor elkaar krijg. Dan moet ik 'paint like' kiezen. Maar dat zou natuurlijk niet moeten lijkt me!
als je je muisknop ingedrukt houd wanneer je op een kleur staat, krijg je een heleboel van die soort kleuren, donkerder en lichter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn 2 creaties:
Alien Buttboy
http://www.youtube.com/watch?v=QyWAC0h80RM

en naamloos
http://www.youtube.com/watch?v=8V46txbffL0

Geweldig al die creaties op de Spore Channel van Youtube :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slamdance
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 13:19
Hier ook een aantal van mijn creaties.

Ben nog niet zo bedreven in het maken van creatures zoals sommige hier, maar ben erg tevreden met de vogel achtige die ik gisteren gemaakt heb.

Het zijn de 128px plaatjes uit de creature directory dus als het goed is zijn ze te laden in de creature creator

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~baartw/Spore/Creatures/pagp.png Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~baartw/Spore/Creatures/Zerkon.png

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~baartw/Spore/Creatures/Kimzim.png Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~baartw/Spore/Creatures/Ouviyle.png

Is er overigens ook een normale manier om de editor in het engels te krijgen?
Ik heb nu in de locales directory de map nl-nl gerenamed naar nl-nl2 en een kopie gemaakt van de en-us direcotry om die vervolgens nl-nl te noemen.

Mijn spore is nu in het engels maar het lijkt mij dat daar toch een nettere manier voor moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik krijg sterke herinneringen aan Masters of Orion 2. Ik vraag me af of je de wat meer dierlijke rassen daaruit zou kunnen maken in Spore.

http://www.angelfire.com/...ture/moo2race.html#Alkari

Zou wel leuk zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

De mogelijkheden zijn iig vrijwel eindeloos. Als je hier en daar wat sites bezoekt zie je ook gewoon gepantserde superhelden langskomen. Je kunt hele borstpartijen namaken met die beenplaatjes.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
Slamdance schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 08:22:
Is er overigens ook een normale manier om de editor in het engels te krijgen?
Ik heb nu in de locales directory de map nl-nl gerenamed naar nl-nl2 en een kopie gemaakt van de en-us direcotry om die vervolgens nl-nl te noemen.

Mijn spore is nu in het engels maar het lijkt mij dat daar toch een nettere manier voor moet zijn.
Volgens mij is er ergens een settingsfile. En anders heb ik hierboven al eens een pagina gelinkt waarop staat hoe het moet, wat precies is wat je al gedaan hebt. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door NMe op 20-06-2008 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Een verbeterde Displacer Beast
Afbeeldingslocatie: http://i27.tinypic.com/112526s.jpg

En een Bulette :D
Afbeeldingslocatie: http://i26.tinypic.com/16m7oyd.jpg

bron:
Afbeeldingslocatie: http://www.wizards.com/dnd/images/dx20060906%20_bulette.jpg

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10-2023
Leuk speelgoed die creature creator :D ben er zelf ook flink mee aant stoeien.. zal even proberen een aantal van mijn creaties te posten.

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FunkyTrip schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 12:57:
Een verbeterde Displacer Beast
[afbeelding]

En een Bulette :D
[afbeelding]

bron:
[afbeelding]
Je hebt het duidelijk goed onder de knie, Funky :) Mooie resultaten. Keep 'em coming!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik heb maar alle help files online gegooit.

Je vind ze HIER. (Misschien iets voor in de openings post)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MsG schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 13:58:
Ik heb nu alles al op de hoogste resolutie draaien zonder enige problemen, wat dat betreft heb ik nog geen enkele game gevonden de mijn systeem echt op de proef stelt (crysis draaide op 1na hoogste game specs). Ik heb het gevoel dat ze op dit aspect hebben ingeleverd, zodat een breder publiek getroffen kan worden.. Maar er moeten toch manieren zijn om high end gamers een groter limiet te geven en daarbij de low end users niet te belasten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roflol! Ik heb precies dezelfde gemaakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 13:56:
[...]

Ik heb nu alles al op de hoogste resolutie draaien zonder enige problemen, wat dat betreft heb ik nog geen enkele game gevonden de mijn systeem echt op de proef stelt (crysis draaide op 1na hoogste game specs). Ik heb het gevoel dat ze op dit aspect hebben ingeleverd, zodat een breder publiek getroffen kan worden.. Maar er moeten toch manieren zijn om high end gamers een groter limiet te geven en daarbij de low end users niet te belasten?
De doelgroep van maxis is imo nooit echt de crysis lui geweest. Dat diezelfde lui dit toevallig ook leuk vinden is nu mooi meegenomen. Maar ik denk niet dat je anders kan verwachten. Je wilt gewoonweg niet dat iemand met een "trekt net sims 2"-pc ineens jouw creature krijgt voorgeschoteld met 30 armen en benen, waardoor hij huilend naar pappie rent omdat de computer verandert is in een diavoorstelling.

offtopic:
Je zegt dat je geen game hebt gevonden die je pc op de proef stelt, maar blijkbaar draait crysis niet op de hoogste settings, dan lijkt me dat toch wél een game die jouw pc op de proef stelt.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pythagorasABC
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:33

pythagorasABC

A²+B²=C²

Alle creaties zien er zeer goed uit, daarom ben ik zelf ook begonnen:

Afbeeldingslocatie: http://i30.tinypic.com/23ih5zr.jpg

Het probleem is dat de voor- en achterkant zijn omgewisseld...
En weet iemand een manier om andermans creaties(van internet) te bewerken?

tot nu toe vind ik het in ieder geval zeer verslavend!

Silence is better than unmeaning words. ~Pythagoras

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FunkyTrip schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 09:58:
De mogelijkheden zijn iig vrijwel eindeloos. Als je hier en daar wat sites bezoekt zie je ook gewoon gepantserde superhelden langskomen. Je kunt hele borstpartijen namaken met die beenplaatjes.
De mogelijkheden zijn niet eindeloos, na zoveel toevoegingen kan je niets meer toevoegen. ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MsG schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 14:01:
[...]

De doelgroep van maxis is imo nooit echt de crysis lui geweest. Dat diezelfde lui dit toevallig ook leuk vinden is nu mooi meegenomen. Maar ik denk niet dat je anders kan verwachten. Je wilt gewoonweg niet dat iemand met een "trekt net sims 2"-pc ineens jouw creature krijgt voorgeschoteld met 30 armen en benen, waardoor hij huilend naar pappie rent omdat de computer verandert is in een diavoorstelling.

[ot] Je zegt dat je geen game hebt gevonden die je pc op de proef stelt, maar blijkbaar draait crysis niet op de hoogste settings, dan lijkt me dat toch wél een game die jouw pc op de proef stelt.
Mwa, geen glitches gehad in crysis en nogsteeds een nette framerate. Heb eigenlijk crysis niet lang genoeg getest en gespeeld om het volle werk te proberen. Misschien nog eens doen als ik de file nog kan vinden.

Anyway..

Nadat ik laatst door TalpaCreative ben uitgenodigd om t.v. formats in te dienen op die nieuwe website van ze zit ik boordevol ideeen dus nog eentje: Eerder besproken werd dat er gefiltert kan worden op "friends only" waardoor je dus qualiteit krijgt ipv de standaard bagger die nu op Spore word losgelaten. Waarom zou daar niet een high res selectie in kunnen zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 13:10:
[...]

Je hebt het duidelijk goed onder de knie, Funky :) Mooie resultaten. Keep 'em coming!
Bij deze dan :)

Umber hulk (vind dit mijn beste tot nu toe, veel details toegevoegd)

Afbeeldingslocatie: http://i32.tinypic.com/2l8voef.jpg

bron:
Afbeeldingslocatie: http://www.umberhulk.com/graphics/umberhulk-3rd-edition.jpg

Profiel is hier: http://www.spore.com/view/profile/Supervisor

[ Voor 7% gewijzigd door FunkyTrip op 20-06-2008 14:34 ]

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die editor is vast niet los in de winkel te koop..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

pythagorasABC schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 14:02:
Alle creaties zien er zeer goed uit, daarom ben ik zelf ook begonnen:

[afbeelding]

Het probleem is dat de voor- en achterkant zijn omgewisseld...
En weet iemand een manier om andermans creaties(van internet) te bewerken?

tot nu toe vind ik het in ieder geval zeer verslavend!
Op de sporepedia, een beestje aanklikken, dan op download klikken en dan het beestje dat dan geopend wordt in de editor slepen.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox
  • Niet online

Fox

Weet iemand ook of je armen of benen kan draaien? Dit is eigenlijk wel een gemis. Ik wil een creature maken die 2 paar benen hebben die allebij een andere kant op staan maar ik heb zover nog geen optie gevonden om dit te kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
heb me maar eens een eend gemaakt

Afbeeldingslocatie: http://ll-823.ea.com/spore/static/image/500/001/823/500001823908_lrg.png

een papegaai-achtige

Afbeeldingslocatie: http://ll-798.ea.com/spore/static/image/500/001/798/500001798023_lrg.png

een lizard-dude

Afbeeldingslocatie: http://ll-795.ea.com/spore/static/image/500/001/795/500001795980_lrg.png

een slang/rups

Afbeeldingslocatie: http://ll-412.ea.com/spore/static/image/500/001/412/500001412465_lrg.png

en een ogre

Afbeeldingslocatie: http://ll-838.ea.com/spore/static/image/500/001/838/500001838830_lrg.png

verder in totaal nu 10 gemaakt, dit vind ik de betere...
SniperFox schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 14:44:
Weet iemand ook of je armen of benen kan draaien? Dit is eigenlijk wel een gemis. Ik wil een creature maken die 2 paar benen hebben die allebij een andere kant op staan maar ik heb zover nog geen optie gevonden om dit te kunnen doen.
je kan de knie verplaatsen he...

jij wilt iets als in

/---\

[ Voor 94% gewijzigd door Dutch2007 op 20-06-2008 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Hij bedoeld geloof ik dat de voeten en tenen vooraan naar voren wijzen en achteraan naar achteren, dus gedraaid. Dat kan geloof ik niet, net zoals asymmetrie niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox
  • Niet online

Fox

Dutch2007 schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 14:46:

je kan de knie verplaatsen he...

jij wilt iets als in

/---\
Ik bedoel dat je de voet zelf ook kan draaien zodat hij zo staat.

_/---\_ in plaats van zo _/---_\

Ik vermoed dat dit niet kan door problemen met animaties en dergelijke. Maar misschien zie ik iets over het hoofd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
net nog even geprobeerd, maar dat kan inderdaad niet...

http://www.youtube.com/watch?v=gJ_LKMd8P_g

die is ernstig, een harrier als creature gemaakt :P

[ Voor 47% gewijzigd door Dutch2007 op 20-06-2008 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-09 14:33

hayate666

zwaardfetisjist

FunkyTrip schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 14:28:
*post een umberhulk in spore gemaakt*
Wow! Die is wel erg mooi geworden! :D

As it turned out, the stone was mightier than both the sword and the pen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Afbeeldingslocatie: http://i25.tinypic.com/aea6wo.jpg

Bron:
Afbeeldingslocatie: http://www.iwozhere.com/SRD/images/tn_MM35_PG234.jpg

Een bestaand fantasy creature proberen te maken is soms best een uitdaging! Soms ziet ie er in het echt best saai uit. Deze lizardslang (yuanti) heb ik maar wat kleding gegeven. Soort armor :D

Afbeeldingslocatie: http://i27.tinypic.com/etw8l1.jpg

Bron:
Afbeeldingslocatie: http://www.coolstuffinc.com/images/Products/Misc%20Art/Dungeons%20and%20Dragons/TN/Yuan-Ti%20Abomination.jpg

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-08 19:19
Hebben jullie de volle versie ofzo?
Wel heel vet die ogre en Umber Hulk

[ Voor 34% gewijzigd door Rynji op 20-06-2008 21:12 ]

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SniperFox schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 15:15:
[...]

Ik bedoel dat je de voet zelf ook kan draaien zodat hij zo staat.

_/---\_ in plaats van zo _/---_\

Ik vermoed dat dit niet kan door problemen met animaties en dergelijke. Maar misschien zie ik iets over het hoofd. :)
Als je Tab ingedrukt houdt als je een deel van je creature hebt geselecteerd verschijnen er meer asses waardoor je het in alle gewenste richtingen kan draaien. Ik weet alleen niet of wat je wilt dan ook mogelijk is, maar ik zou het eens proberen.

@ Funky: erg goede gelukte beesten! Ik zou alleen de ogen van de Umber Hulk wat groter maken. Ik vond dat meestal wel een van de kenmerken van een Umber Hulk; grote ogen... en die in jouw versie vind ik net iets te klein. ook zou ik de Seeodesiac gebruiken (of hoe die ook heet) als ogen, lijkt me net wat beter. Maar mijn persoonlijke mening :).

Overigens ben ik zeer benieuwd of je een mooie Griffin (/Gryphon/Griffon) kan maken :)... mij lukt het nog niet helemaal (heb overigens nog niet de volle versie, ga die denk ik dadelijk maar kopen):
Afbeeldingslocatie: http://img134.imageshack.us/img134/615/griffinoneut0.png
Ook de creaties die tot nog toe in de Sporopedia zitten zijn het net-niet.

Mocht je je geroepen voelen, hier nog wat reference materiaal: http://www.fantasy-illust...sy_art/zuberi_detail.html
Ik zal je eeuwig aanbidden als je een mooie Zuberi kan toveren :).

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2008 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcManiaxx
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-09 16:13

PcManiaxx

ondertitel duh

Leuk al die creaties :)

Wanneer kunnen we nou een "echte" demo van spore verwachten?

*Download de editor demo ook even* ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Laatst online: 22:44
Mijn eerste serieuse creature, Snouty! :)

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://fixer.nl/spore/creaties/CRE_Slakkie-06862ef6_sml.jpg

Mijn hele simpele slak. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox
  • Niet online

Fox

Afbeeldingslocatie: http://img95.imageshack.us/img95/5615/littlebi6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img59.imageshack.us/img59/8294/tinylw6.jpg

Little en Tiny, zijn het geen schatjes? O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pythagorasABC

pythagorasABC

A²+B²=C²

mijn zeepaardje:
Afbeeldingslocatie: http://img256.imageshack.us/img256/5030/zeepaardjebj7.png

Ik had wat moeite met de buik/dikte van het zeepaardje, want het lukte me niet om dat helemaal goed in te stellen.

Het was jammer dat ik er geen onderdelen bij kon plaatsen om hem helemaal af te maken.

het "clip-probleempje" onderaan is ook jammer...

en Little en Tiny zijn zeker schatjes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Laatst online: 17:59

Bloodclot

Jawier!

hmmm goed dat ik geen god ofzo ben geweest....

http://www.youtube.com/watch?v=wypGFj3IsNI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speeder1988
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-09 20:58
Mijn eerste creatie in de Trail versie ( het vreemde is dat ik met het beest een gelijkenis zie met men broertje :P ):

http://www.youtube.com/watch?v=xLMvwvl2SWI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Beetje bizar dat er nog geen patch uit is gekomen voor die crashes. En daar betaal je dan voor :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Misschien ligt het aan je PC? Heb hier in al die uren nog geen 1 crash gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hydra schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 11:13:
Beetje bizar dat er nog geen patch uit is gekomen voor die crashes. En daar betaal je dan voor :S
Welke crashes? De CTD met de full version?
Die had ik eerst ook, even gegoogled en het blijkt dat (jawel) de EA download manager daar het probleem van is. Uninstall die en presto, Creature Creator loopt als een zonnetje.

Volledige versie dus toch gekocht. En de extra opties zijn erg leuk. Je hebt veel echt leuke nieuwe toevoegingen. En nu kan ik ook alles importeren van Sporepedia en bekijken, erg leuk.

Edit: overigens is mijn spore username Hierkomik (Soulflame was al bezet, en ik gebruik 'Hierkomik' op sommige andere sites) en ik tag alles met Hierkomik, Soulflame en tweakers.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2008 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Mijn complete verzameling tot nu toe:

Locathah:
Afbeeldingslocatie: http://ll-232.ea.com/spore/static/image/500/002/232/500002232699_lrg.png

Kobold (een vrouwtje ;) ):
Afbeeldingslocatie: http://ll-218.ea.com/spore/static/image/500/002/218/500002218271_lrg.png

Belker:
Afbeeldingslocatie: http://ll-212.ea.com/spore/static/image/500/002/212/500002212078_lrg.png

Aranea:
Afbeeldingslocatie: http://ll-212.ea.com/spore/static/image/500/002/212/500002212383_lrg.png

Formian:
Afbeeldingslocatie: http://ll-039.ea.com/spore/static/image/500/002/039/500002039229_lrg.png

Carrion Crawler:
Afbeeldingslocatie: http://ll-007.ea.com/spore/static/image/500/002/007/500002007539_lrg.png

Imp:
Afbeeldingslocatie: http://ll-991.ea.com/spore/static/image/500/001/991/500001991484_lrg.png

Spider Eater:
Afbeeldingslocatie: http://ll-944.ea.com/spore/static/image/500/001/944/500001944493_lrg.png

Yuan-Ti (lizardfolk):
Afbeeldingslocatie: http://ll-898.ea.com/spore/static/image/500/001/898/500001898055_lrg.png

Ethereal Pilcher:
Afbeeldingslocatie: http://ll-885.ea.com/spore/static/image/500/001/885/500001885750_lrg.png

Digester:
Afbeeldingslocatie: http://ll-831.ea.com/spore/static/image/500/001/831/500001831321_lrg.png

Rust Monster:
Afbeeldingslocatie: http://ll-809.ea.com/spore/static/image/500/001/809/500001809173_lrg.png

Vergelijk mijn versies met die van anderen en als je een betere tegenkomt, laat het me weten, want dat kan ik niet op me laten zitten natuurlijk 8)

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trouwens, weet iemand al welke rol de Creature Creator in de game gaat vervullen?

Als in, ik dacht/hoopte altijd een beetje dat de Spore evolutie op amoebe niveau zou beginnen, maar zo te zien begin je dus met al best wel ver ge-evolueerde beestjes. Of maak je met de Creature Creator meer een "blueprint/dna" waar door evolutie nog best wel wijzigingen in kunnen gaan gebeuren zeg maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de uiteindelijke rol van de CC is om al een uitgebreide collectie aan wezens te hebben zodra de game uit komt

ja, je begint als een cellig wezen maar uiteindelijk zal je toch aan land gaan. nu maken de spelers de wezens die je aan land zal tegenkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 14:33:
Trouwens, weet iemand al welke rol de Creature Creator in de game gaat vervullen?

Als in, ik dacht/hoopte altijd een beetje dat de Spore evolutie op amoebe niveau zou beginnen, maar zo te zien begin je dus met al best wel ver ge-evolueerde beestjes. Of maak je met de Creature Creator meer een "blueprint/dna" waar door evolutie nog best wel wijzigingen in kunnen gaan gebeuren zeg maar?
je moet het zo zien: in de wereld doe je dingen, zoals het eten van dingen op amoebe niveau. Met dergelijke opdrachten verdien je 'mutatie' geld waarmee je in de editor je wezen aan kan passen, stukje bij beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Verwijderd schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 16:10:
[...]

je moet het zo zien: in de wereld doe je dingen, zoals het eten van dingen op amoebe niveau. Met dergelijke opdrachten verdien je 'mutatie' geld waarmee je in de editor je wezen aan kan passen, stukje bij beetje.
Inderdaad. Je kunt het ook zien aan de DNA punten score. Hoe meer DNApunten je hebt verzameld hoe meer je los kan gaan. Tot een bepaalde hoogte natuurlijk. Ik heb meestal nog 1000 DNA punten over als je de complexiteit-limiet haalt.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjado
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-03 18:03

Tjado

Dé man

heeft de betaalde versie van de Creature Creator nou ALLE parts? of staan er nogsteeds '?' lege item slots zeg maar? Iemand zei namelijk dat de betaalde nogsteeds niet alles is, en dan zou ik hem dus minder snel echt kopen.

Die ene, met die snor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
Tjado schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 16:30:
heeft de betaalde versie van de Creature Creator nou ALLE parts? of staan er nogsteeds '?' lege item slots zeg maar? Iemand zei namelijk dat de betaalde nogsteeds niet alles is, en dan zou ik hem dus minder snel echt kopen.
Alles zit er gewoon in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 19:43
Haha OMG, volgens mij heb ik een easter egg ontdekt in de Creature Creator (maybe alleen demo). Als je in het hoofdmenu zit met die melkweg op de achtergrond kan je die laten draaien door te klikken met de muis en een slinger te geven. Probeer eens een hele harde slinger te geven, ik schrok me de pleuris :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Verwijderd schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 13:11:
[...]

Welke crashes? De CTD met de full version?
Die had ik eerst ook, even gegoogled en het blijkt dat (jawel) de EA download manager daar het probleem van is. Uninstall die en presto, Creature Creator loopt als een zonnetje.
Hier niet. GFX drivers up/downgraden, EADM deinstalleren, SCC opnieuw installeren, SCC met hoge prio opstarten, in compatibiliteitsmodus starten, niets helpt. En er zijn meer mensen bij wie die suggesties niet werken. Echt brak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

hmm ik heb iedere keer de voeten enzo verkeerd om, kan ze ook niet draaien, iemand een idee hoe dat moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lex schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 18:05:
hmm ik heb iedere keer de voeten enzo verkeerd om, kan ze ook niet draaien, iemand een idee hoe dat moet?
Het beestje van het lichaam krijgt van te voren een voorkant en achterkant. Door als eerste ff benen te testen kun je zien wat de orientatie is.

Je kan het in het begin ook zien door te kijken naar de pijlen waarmee je de ruggegraat kunt uitrekken enzo. Het handigste in het begin is denk ik eerst ff pootjes eronder, dan body modellen en dan eventueel andere pootjes of wat ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

oke, het lag dus niet aan mij :P stond zo stom nu :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Het platform heeft zelf ook een pijl, dat is de voorkant ;). Vind t echter wel onflexibel dat je niet makkelijk ff alles kan flippen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Yes!

Hij werkt weer! Deze beschrijving hielp:
http://www.spore.com/comm/faq

EADM deinstalleren of die dll weggooien hielp bij mij dus niet, maar die file updaten met die nieuwe wel, gelukkig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Martinator schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 17:17:
Haha OMG, volgens mij heb ik een easter egg ontdekt in de Creature Creator (maybe alleen demo). Als je in het hoofdmenu zit met die melkweg op de achtergrond kan je die laten draaien door te klikken met de muis en een slinger te geven. Probeer eens een hele harde slinger te geven, ik schrok me de pleuris :D
Nou volgens mij heb jij die niet ontdekt aangezien die easter egg al dagen over de forums gonst :P

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
FunkyTrip schreef op zondag 22 juni 2008 @ 14:17:
[...]

Nou volgens mij heb jij die niet ontdekt aangezien die easter egg al dagen over de forums gonst :P
Die easter egg was al gevonden voordat de editor officieel uitkwam, en zelfs voordat de gelekte demo verspreid werd. Ik heb een filmpje gezien waarin iemand die editor reviewde en meteen even die easter egg liet kijken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
net maar eens een bidsprinkhaan en een assgier gemaakt..

bid-sprinkhaan/praying mantis
Afbeeldingslocatie: http://ll-444.ea.com/spore/static/image/500/002/444/500002444779_lrg.png

aasgier/vulture

Afbeeldingslocatie: http://ll-316.ea.com/spore/static/image/500/002/316/500002316316_lrg.png

en deze

sluiper

Afbeeldingslocatie: http://ll-804.ea.com/spore/static/image/500/000/804/500000804080_lrg.png

en de rest van me beestjes zijn te bezichtingen op : http://www.spore.com/view/profile/dutch2005

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 19:43
FunkyTrip schreef op zondag 22 juni 2008 @ 14:17:
[...]
Ik heb hem ontdekt omdat ik er niets eerder over gelezen heb, waardoor het een persoonlijke ontdekking was. Dat de hele wereld hem al kende is nieuws voor mij.
-NMe- schreef op zondag 22 juni 2008 @ 15:17:
[...]
Die easter egg was al gevonden voordat de editor officieel uitkwam, en zelfs voordat de gelekte demo verspreid werd. Ik heb een filmpje gezien waarin iemand die editor reviewde en meteen even die easter egg liet kijken. :P
Och wat loop ik achter, ik ga me wel even zitten schamen in een hoekje.

Pff... :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi. Fantastisch die demo. Leuk om te zien dat het hier ook een beetje leeft. Klein vraagje...Enig idee hoe / of je je vleugels kan gebruiken in de demo??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pythagorasABC

pythagorasABC

A²+B²=C²

dat kan, bij accessoires volgens mij

en even een tip voor iedereen: als je scrollt kun je een arm/been/vleugel/etc groter maken, zo ook bij het skelet.
dit wist ik eerst niet maar vind ik wel zeer handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben niet zo artistiek als jullie, maar dit zijn mijn creaties tot nu toe:

http://www.spore.com/sporepedia#qry=srch-loerelau

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Ik dacht, kom laat ik eens een vliegtuig maken, want ik zag al een trein langskomen bij de featured content. Toen ik 'm af had en ik even op airplane zocht kwam ik een hoop andere airplane probeersels tegen... Maar de mijne is de enige met inzittende :D

Airplane Willy :)
Afbeeldingslocatie: http://i27.tinypic.com/2lo6dxk.jpg

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FunkyTrip schreef op zondag 22 juni 2008 @ 23:53:
Ik dacht, kom laat ik eens een vliegtuig maken, want ik zag al een trein langskomen bij de featured content. Toen ik 'm af had en ik even op airplane zocht kwam ik een hoop andere airplane probeersels tegen... Maar de mijne is de enige met inzittende :D

Airplane Willy :)
[afbeelding]
holy hell, nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoewel sommige leuk zijn, zou ik ze toch niet in mijn game wereld willen hebben. Persoonlijk zou ik meer het fictieve monster effect willen hebben ipv copieen van de echte wereld of een vliegtuig. Nogmaals leuk gedaan, maar zou het niet in "mijn" Spore ervaring willen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2008 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2008 @ 12:18:
Hoewel sommige leuk zijn, zou ik ze toch niet in mijn game wereld willen hebben. Persoonlijk zou ik meer het fictieve monster effect willen hebben ipv copieen van de echte wereld of een vliegtuig. Nogmaals leuk gedaan, maar zou het niet in "mijn" Spore ervaring willen.
Dus een beest met het lichaam als een vliegtuig noem jij kopieën uit de echte wereld??
hahaha 8)7
Pagina: 1 ... 7 ... 14 Laatste