Wij (Amsterdam) zijn GMT +1, dus 6 uurtjes, dus 18:00? Dit is trouwens gewoon de demo versie die al eerder is verschenen, toch?Spiked schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 15:54:
CDT uit mn hoofd is GMT-5, wij zijn GMT+2 op dit moment, dus om 19:00 onze tijd is hij beschikbaar? About time! ._.
EDIT: -5. niet -6
Ja, maar dan 100% en niet 25% zoals de demo. Bovendien krijg je die 7 euro terug als je de game straks koopt
.
Toch krijg ik een beetje het Need for Speed tuning gevoel bij dit spel:
Je hebt een leuk wezentje, maar weet dat hij in dit stadium slechter is dan wanneer je hem ook nog vleugels geeft, extra handen, poten, nog een bek, etc. Net zoals bij Need for Speed waarbij de ultra-lelijke spoilers domweg meer punten gaven dan de simpele mooie spoilers. Hierdoor is het een afweging tussen een leuke creatuur welke je mooi vind in zijn huidige vorm, of een beest wat op alle gebieden veel punten scoort en veel kan.
Je hebt een leuk wezentje, maar weet dat hij in dit stadium slechter is dan wanneer je hem ook nog vleugels geeft, extra handen, poten, nog een bek, etc. Net zoals bij Need for Speed waarbij de ultra-lelijke spoilers domweg meer punten gaven dan de simpele mooie spoilers. Hierdoor is het een afweging tussen een leuke creatuur welke je mooi vind in zijn huidige vorm, of een beest wat op alle gebieden veel punten scoort en veel kan.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Nee, niet waar.MsG schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 16:18:
Hierdoor is het een afweging tussen een leuke creatuur welke je mooi vind in zijn huidige vorm, of een beest wat op alle gebieden veel punten scoort en veel kan.
Creatures zijn gelijk.
Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo
Wij zijn GMT+1+DST, dus +2 dacht ik.Verwijderd schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 16:13:
[...]
Wij (Amsterdam) zijn GMT +1, dus 6 uurtjes, dus 18:00? Dit is trouwens gewoon de demo versie die al eerder is verschenen, toch?
En dat is de volledige versie van de creature creator, niet de demo!
[ Voor 11% gewijzigd door Spiked op 17-06-2008 16:24 ]
Verwijderd
Geen taal keuze volgens mij, niet bij het downloaden en ook niet bij de install, alhoewel ik bij de pre-order wel een taal heb opgegeven en volgens bij de spore account registratie.. Maar ja, das typisch a la Sims, beetje voor een breed publiek houden dus automatisch in de taal van het land van herkomst. Je kan anders ook misschien de US versie proberen... alleen das dan weer met registreren anders denk ik...Kees schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 16:06:
Iemand een idee hoe je de taal veranderd naar engels? Ik heb weinig zin om in het nederlands te spelen en zelfs als ik hem download via de engelse site gaat hij in het nederlands. Dat moet ik gewoon niet, ik heb een engelse install en ik wil gewoon een engelse versie kunnen spelen..
Wij in amsterdam zitten op dit moment op GMT+2, de UK op GMT+1, Dit in verband met de klokken die vooruit en achteruit gaan
In de installatie map staat een mapje Locale (in de map Data). Gewoon even een kopie van nl-nl maken en dan en-us (of en-gb) veranderen in nl-nlKees schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 16:06:
Iemand een idee hoe je de taal veranderd naar engels? Ik heb weinig zin om in het nederlands te spelen en zelfs als ik hem download via de engelse site gaat hij in het nederlands. Dat moet ik gewoon niet, ik heb een engelse install en ik wil gewoon een engelse versie kunnen spelen..
Verwijderd
Ah logisch ja, was ook zo bij Kung-Fu Panda. Waar je wel even op moet letten bij SPORE dat je bestaande creatures even moved in de nieuwe mappen. (Creatures ipv WezensJerry schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 16:48:
[...]
In de installatie map staat een mapje Locale (in de map Data). Gewoon even een kopie van nl-nl maken en dan en-us (of en-gb) veranderen in nl-nl.
Nee hoor, kijk maar eens naar het puntensysteem rechts. Als je bijvoorbeeld vleugels hebt kan je ook zweefvliegen, anders niet. Zo ook met de zintuigen en gevechtselementen. Het is dus een beetje kiezen tussen een leuk beestje in zijn vorm of eentje met van elk element de hoogste score.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Ik vind het jammer dat het beestje kijkt met z'n mond en niet met zijn ogen.
Als je bv zijn mond op een andere plek maakt dan z'n ogen, dan kijkt hij rond met het gedeelte waar z'n mond zit.. En dus niet met de ogen. Dus komt het niet heel mooi over om mond en ogen op 'n andere plek te zetten.
Als je bv zijn mond op een andere plek maakt dan z'n ogen, dan kijkt hij rond met het gedeelte waar z'n mond zit.. En dus niet met de ogen. Dus komt het niet heel mooi over om mond en ogen op 'n andere plek te zetten.
Ik irriteer me echt mateloos nu aan dat bizarre accountsysteem van EA. Je ziet nergens wat je orders zijn, krijg de ene java error na de ander en er is totaal nergens enige info hoe je Spore toevoegt
Dit dus.
Spore Creature Creator wordt automatisch toegevoegd aan je EADM, én je krijgt een email dat 'ie "ready to download" is. (Wat je overigens allemaal kan lezen op de EA site zoals hierboven vermeldt)
Maar ze zijn wel wat traag.. Net als firefox.com en vriendjes.
Maar ze zijn wel wat traag.. Net als firefox.com en vriendjes.
Het is inderdaad allemaal wat traag, maar je kan je order al wel terugvinden:FunkyTrip schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 19:22:
Ik irriteer me echt mateloos nu aan dat bizarre accountsysteem van EA. Je ziet nergens wat je orders zijn, krijg de ene java error na de ander en er is totaal nergens enige info hoe je Spore toevoegt
1. Ga naar http://www.electronicarts.nl/
2. Klik linksboven op EA store
3. Klik rechtsboven op Klantenservice
4. En vanaf daar op de link Recente bestel- en aanschafgegevens bekijken.
ps. pas op met de knop "Terugzending"
Ik heb overigens (ook) nog geen e-mail gehad en/of er is nog geen download link bij de EA Download manager. We wachten rustig af

[ Voor 8% gewijzigd door StarWolfer op 17-06-2008 19:43 ]
Ik heb het inmiddels uitgevonden zonder hulp. Maar het is van den gekke dat het zo ingewikkeld allemaal moet. Kon niet eens de downloadmanager opstarten zonder ALLE active-x control vinkjes in internet explorer aan te zetten. "Prompt" mag niet anders zegt ie 'activex controls aanzetten ajb"
Dit dus.
Verwijderd
reply van EA klatenservice op bovenstaande email:Verwijderd schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 14:49:
ik heb een mailtje gestuurd naar de EA Nderland helpdesk met de vraag waarom de demo wel maar de pre-order niet gereleased is... hoop beetje snel antwoord te krijgen aangezien ze wel op de site melden dat ook de volledige versie beschikbaar is!
Geachte heer .....,
Bedankt voor uw e-mail. Zover onze informatie gaat zou het spel vandaag vrijgegeven moeten worden, dus als het goed is ontvangt u ook vandaag een mail met het serienummer dat u nodig heeft om het spel te registreren en te spelen.
U dient een EA account te hebben om het spel te kunnen downloaden. bla bla bla bla
anyhow, het moet dus echt nog vandaag beschikbaar worden...
Op spore.com kun je weer doorklikken naar het aanschaffen en daar staat (nog steeds?) gewoon
Status: Pre-Release Wed Jun 18 12:00:00 CDT 2008;
Morgen dus...
Morgen dus...
Verwijderd
Ja maar sowieso, de pre-order date hangt ook van je input locale af heb ik gemerktKoetjeboe schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 19:56:
Op spore.com kun je weer doorklikken naar het aanschaffen en daar staat (nog steeds?) gewoon
Morgen dus...
Dat was het laatste mailtje dat ik heb gekregen van EA. Zouden ze hem nu stilzwijgend tot 18 juni delayen?Thank you for ordering on Electronic Arts BV. The date when the product that you Pre-Ordered will be released has been changed.
The product listed below will now be available on 17 June 2008
Oh en ik heb gelezen dat Spore een MMO Single player (kan/gaat) worden, heeft iemand hier meer info over?
[ Voor 14% gewijzigd door Spiked op 17-06-2008 20:07 ]
Verwijderd
Leuk dat je de rest van de post ook meeneemtVerwijderd schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 15:40:
[...]
zucht..
Het spel is nog niet eens uit (alleen een uitgeklede versie van de creature editor) en mensen beginnen al te zeuren..
Verwijderd
Wat ze daarmee, gok ik, bedoelen is dat de homemade content van iedere speler geupload wordt en verdeelt wordt over de andere spelers. Je ziet dus wel wat andere spelers allemaal uitspoken, maar als je bijv een random planeet opblaast verneuk je niet opeens het spel voor 1 of ander random 10 jarig manneke ergens aan de andere kant van de wereld, zou toch redelijk kut zijnSpiked schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 20:05:
Oh en ik heb gelezen dat Spore een MMO Single player (kan/gaat) worden, heeft iemand hier meer info over?
Verwijderd
Jah de creatures bestaan uit een zogenaamde "metaball", dat zijn meerdere bollen die mbv een script aan elkaar worden genaait zodat het 1 geheel lijkt. Daarom zie je ook als je die ruggenwervers groter maakt dat dat deel van het lichaam boller wordt.Verwijderd schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 20:15:
[...]
Leuk dat je de rest van de post ook meeneemtIk verwacht niet dat dat veranderd, lijkt me echt een engine dingetje. Hoe kom je er trouwens bij dat het zeuren is? Ik vind het alleen jammer, that's it. Je wilt toch geen high-tech versie van Mr Potato toch? Tuurlijk is er ook de rest van de gameplay, maar daar hebben we het niet over aangezien we nog niet weten wat het is. We hebben het hier op dit moment puur en alleen maar over het maken van creatures.
Die kleine artifacts die je ziet als je bijvoorbeeld benen te dicht op het lichaam zet of ledematen te dicht bij elkaar plaatst komen omdat deze metaballen een lage verdelings factor hebben.. hoe hoger die factor, hoe meer rekenkracht het kost. het ziet er dan wel veel netter uit.
voorbeeldje:

denk dus dat ze een beetje gulden middenweg hebben gekozen zodat zoveel mogelijk mensen het kan draaien op de pc.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2008 21:21 ]
Verwijderd
Voor de mensen die de volledige part-list willen zien;
Mouths:

Eyes:

Arms:

Hands:

Feet:

Weapons:

Misc:
Mouths:

Eyes:

Arms:

Hands:

Feet:

Weapons:

Misc:

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2008 22:19 ]
Verwijderd
Het lijkt me niet dat die onderdelen lijst definitief is, as in, die zal (hopelijk) wel groter worden
Zou ook leuk zijn als je je eigen onderdelen (dus ogen, mond, voeten, handen, armen etc etc) kan ontwerpen. Hopelijk in de volledige versie.
Wat ik me ook afvraag, is of je onderdelen kan "imbedden" in je wezen. Dus niet persee de ogen of mond op het hoofd plakken, maar er ook in kan zetten.
@Hagel3: Aaa, zo dus, jammer maar goed wel begrijpelijk op zich. Het is ook een Will Wright spell
Hopelijk kun je dat aanpassen in de opties in de volledige versie, of wordt dat nog verbeterd of veranderd.
Wat ik me ook afvraag, is of je onderdelen kan "imbedden" in je wezen. Dus niet persee de ogen of mond op het hoofd plakken, maar er ook in kan zetten.
@Hagel3: Aaa, zo dus, jammer maar goed wel begrijpelijk op zich. Het is ook een Will Wright spell
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2008 21:42 ]
Ik weet wel zeker dat je geen eigen handen e.d. kan ontwerpen, dat zijn juist de niet-procedurele dingen waar hardcoded dingen aan zijn verbonden en waar hij uiteindelijk de acties mee moet doen. De procedurele dingen zijn alleen ter verbinding van die dingen. Helemaal procedureel is bij zoiets denk ik toch iets te hoog gegrepen.
Verwijderd
doe es edit en dan check imagesVerwijderd schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 21:25:
Voor de mensen die de volledige part-list willen zien;
Mouths:
[afbeelding]
Eyes:
[afbeelding]
Arms:
[afbeelding]
Hands:
[afbeelding]
Feet:
[afbeelding]
Weapons:
[afbeelding]
Misc:
[afbeelding]
Ik heb nu de trial versie, maar kan je daar nu alles mee? Is het enige verschil het aantal onderdelen/kleuren?
Ik heb namelijk het gevoel dat ik niet zoveel met het lichaam zelf kan doen. Alleen langer maken maar niet dikker.
Ik heb namelijk het gevoel dat ik niet zoveel met het lichaam zelf kan doen. Alleen langer maken maar niet dikker.
Verwijderd
@MsG:
Ja dat is ook weer waar, misschien valt dat wel op te lossen. Dat bijv een zelfgemaakte hand altijd onder een bepaalde klasse valt (door bepaalde criteria/grenzen), en dat daarop de animaties voor die hand gekozen worden. Tis maar een ideetje, nu valt het qua 'oneindige creativiteit' dat wel eens geroepen wordt (her en der) wel mee. True, je kan nog steeds allerhande wezens maken, maar na een tijdje wordt het gebruik van al diezelfde onderdelen (denk ik) wel een klein beetje eentonig. Maar goed da's mijn doemdenken weer, ik denk zoiezo niet dat deze Creature Editor ook op precies deze manier in het volledige spel zit.
Ja dat is ook weer waar, misschien valt dat wel op te lossen. Dat bijv een zelfgemaakte hand altijd onder een bepaalde klasse valt (door bepaalde criteria/grenzen), en dat daarop de animaties voor die hand gekozen worden. Tis maar een ideetje, nu valt het qua 'oneindige creativiteit' dat wel eens geroepen wordt (her en der) wel mee. True, je kan nog steeds allerhande wezens maken, maar na een tijdje wordt het gebruik van al diezelfde onderdelen (denk ik) wel een klein beetje eentonig. Maar goed da's mijn doemdenken weer, ik denk zoiezo niet dat deze Creature Editor ook op precies deze manier in het volledige spel zit.
Verwijderd
Dikker maar je het door op een rugwervel te gaan staan en dan je scroll te gebruiken.The_DoubleU schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 22:12:
Ik heb nu de trial versie, maar kan je daar nu alles mee? Is het enige verschil het aantal onderdelen/kleuren?
Ah bedankt!Verwijderd schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 22:20:
[...]
Dikker maar je het door op een rugwervel te gaan staan en dan je scroll te gebruiken.
Ben het aan het testen op mijn laptop, straks maar eens met muis proberen
Verwijderd
Zo, net de trial gedownload, meteen al leuk verrast: wat een heerlijk ontspannend muziekje op de achtergrond
Hehe, mijn oude enthousiasme laait weer op, langzaam maar zeker
Verwijderd
De echte Spore editor demo heeft dus wel een goede signature, mensen die de eerdere 'release' gedownload hebben doen er goed aan hun PC opnieuw te installeren gezien er dus waarschijnlijk een leuke trojan in die andere zat.
Verwijderd
Wacht....je bedoeld....ik hoop het niet
Ik heb er 1 van FileFront gedownload, is dat er 1 met een trojan? Ik hoop het niet.
Anyway, wat mij opviel, tot nu toe, is dat ik de arm niet kan aanpassen aan de hand. Ik wilde bijv die dunne grijpers (Botstekers) op mijn armen zetten, maar het lijkt echt alsof die dunne vingertjes zomaar poef uit de arm komen: geen fatsoenlijke gevormde hand, alleen die vingertjes. Je kunt de pols ook niet dunner maken, ziet er niet echt goed uit. Idem als je iets op een staart wilt zetten, lichaamsdelen lopen dus niet echt super in elkaar over. Ach ja, misschien veranderd dat nog
Het is een demo (van een demo
) nietwaar.

Anyway, wat mij opviel, tot nu toe, is dat ik de arm niet kan aanpassen aan de hand. Ik wilde bijv die dunne grijpers (Botstekers) op mijn armen zetten, maar het lijkt echt alsof die dunne vingertjes zomaar poef uit de arm komen: geen fatsoenlijke gevormde hand, alleen die vingertjes. Je kunt de pols ook niet dunner maken, ziet er niet echt goed uit. Idem als je iets op een staart wilt zetten, lichaamsdelen lopen dus niet echt super in elkaar over. Ach ja, misschien veranderd dat nog
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2008 22:45 ]
Ben ik met je eens, dit wordt ook nog eens versterkt door het feit dat je creature beter is met meer opties, waardoor de echte creativiteit ondergeschikt is aan de veelzijdigheid/kracht is van je wezen. Maar toch vind ik het wel een tof idee van onze Willie. Nu nog een gebouwen en voertuig editor trialVerwijderd schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 22:15:
@MsG:
Valt me trouwens een beetje tegen dat nergens normaal vermeld staat dat:
- je met scroll vergroot of verkleint
- dat je met ctrl ingehouden wél armen/benen op andere armen/benen kan plaatsen.
Niet om te zeiken, maar ergens valt het onderdelen aantal me ietsjepietsje tegen. Had nog wat meer onderdelen verwacht maar goed
[ Voor 5% gewijzigd door MsG op 17-06-2008 22:47 ]
Ik zit nu op de EA site. Maar als ik de complete koop kan ik die dan NU downloaden en al spelen? Of moet ik dan nog een paar dagen wachten? Vind het vrij onduidelijk
Verwijderd
Groter, dikker, weider. Je kunt maar een paar onderdelen, van wat ik heb gezien, écht aanpassen (bijv die knuppel voor op een staart ofzo kun je stompe stekels of punten geven).Verwijderd schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 22:50:
Vergeet niet dat je elk onderdeel zelf ook nog kan aanpassen
Wat me ook opviel, is dat er fixed motieven en kleuren zijn voor op je wezen
Ook hoop ik dat je een stukje huid een beetje zonder bones kan doen, zodat je echt een soort staart hebt. Bij dat groene demo poppetje in vroegere filmpjes zwiepte hij echt met zijn staart over zijn lichaam heen om aan te vallen. Dat kan ik met mijn poppetjes niet echt goed na doen. Hij doet dan gewoon zo'n suffe kopstoot
.
Verwijderd
dat komt omdat je nog niet echt free-roam hebt, zodra die interactief wordt met andere wezens (in de volledige van spore) je eigenlijk pas echt hoe hij aanvalt.. Je kan nu alleen een soort "stoot"animatie doen maar dat is niet z'n werkelijke aanval...MsG schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 23:01:
Ook hoop ik dat je een stukje huid een beetje zonder bones kan doen, zodat je echt een soort staart hebt. Bij dat groene demo poppetje in vroegere filmpjes zwiepte hij echt met zijn staart over zijn lichaam heen om aan te vallen. Dat kan ik met mijn poppetjes niet echt goed na doen. Hij doet dan gewoon zo'n suffe kopstoot.
WTF? Ik heb die van de link die hier op tweakers werd gegeven (megaupload). Kaspersky zei er verder niets van.Verwijderd schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 22:35:
De echte Spore editor demo heeft dus wel een goede signature, mensen die de eerdere 'release' gedownload hebben doen er goed aan hun PC opnieuw te installeren gezien er dus waarschijnlijk een leuke trojan in die andere zat.
Dit dus.
Verwijderd
Maar Windows begon niet te janken dat de signature niet klopte? Of drukte je gewoon op next next next?FunkyTrip schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 23:55:
[...]
WTF? Ik heb die van de link die hier op tweakers werd gegeven (megaupload). Kaspersky zei er verder niets van.
ik wel iig, maar ik heb er nog niks van gemerktVerwijderd schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 23:57:
[...]
Maar Windows begon niet te janken dat de signature niet klopte? Of drukte je gewoon op next next next?
Verwijderd
Duh, van een trojan hoor je ook niets te merken, dat is het hele ideeAlsem schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 00:04:
[...]
ik wel iig, maar ik heb er nog niks van gemerkt
Ik weet in ieder geval wel als de signature niet klopt van een installatie bestand ik het no way ga installeren, zeker niet als de bron vaag is zoals het geval was bij die gelekte versie.
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2008 00:06 ]
Verwijderd
Vaag, ik kan me niet herinneren dat er een signature foutmelding bijzat. Ik heb ook die MegaUpload link gebruikt.Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 00:05:
[...]
Duh, van een trojan hoor je ook niets te merken, dat is het hele idee
Ik weet in ieder geval wel als de signature niet klopt van een installatie bestand ik het no way ga installeren, zeker niet als de bron vaag is zoals het geval was bij die gelekte versie.
Ik heb een mininova torrent. Maar wat voor signature probleem? Komt me ook niet bekend voor. Iemand een screentje van wat voor Windows check jullie bedoelen?
Modbreak: Laten we maar even niet patsen met warez.
Modbreak: Laten we maar even niet patsen met warez.
[ Voor 66% gewijzigd door NMe op 18-06-2008 00:49 ]
Net mail gehad van EA met de download link
Verwijderd
Download van megaupload is niet meer beschikbaar, dus ik kan geen screenshot maken.
Maar normaal als je een installatiebestand opstart geeft ie aan wie de publisher is en of de signature in orde is. Bij die megaupload download gaf ie aan dat er geen publisher was en de signature niet in orde was, daarom heb ik het toen niet geinstalleerd.
Nu bij de officiele download geeft ie aan dat de publisher EA is en de signature prima in orde.
Maar normaal als je een installatiebestand opstart geeft ie aan wie de publisher is en of de signature in orde is. Bij die megaupload download gaf ie aan dat er geen publisher was en de signature niet in orde was, daarom heb ik het toen niet geinstalleerd.
Nu bij de officiele download geeft ie aan dat de publisher EA is en de signature prima in orde.
Weet iemand hoe ik de volledige versie voor de Mac binnen krijg?
Lijkt alleen of ik de PC versie kan downloaden.
(De trial heb ik wel al draaien)
Nou dan zal zo'n virusscanner die een beetje up to date is die trojan wel vinden toch?Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 00:05:
[...]
Duh, van een trojan hoor je ook niets te merken, dat is het hele idee
Dit dus.
Ja ik ben ook benieuwdSillymidget schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 00:21:
Weet iemand hoe ik de volledige versie voor de Mac binnen krijg?
Vage bedoening dit. Ik heb vanmorgen de volledige versie gedownload met de EA, maar na het downloaden was 'ie 'weg', en ik zie ook nergens iets van een link/snelkoppeling o.i.d. staan. Dus ik kan alleen nog maar de trial opstarten. Heb ik iets gemist?
https://niels.nu
mathijs, wel oppassen heMsG schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 00:10:
Ik heb een mininova torrent. Maar wat voor signature probleem? Komt me ook niet bekend voor. Iemand een screentje van wat voor Windows check jullie bedoelen?
[mbr]Modbreak: Laten we maar even niet patsen met warez. ;)[/]
Modbreak: Hou het even nuttig. Post iets zinnigs of post niets.

[ Voor 9% gewijzigd door NMe op 18-06-2008 13:52 ]
If it aint fixed, it's broken.
Scary!
Anyway, iemand anders die de 'volledige' versie heeft? Hij heeft 'em dus wel gedownload, maar er wordt niks geinstalleerd ofzo, kan vanuit die EA downloader alleen de trial starten.
Anyway, iemand anders die de 'volledige' versie heeft? Hij heeft 'em dus wel gedownload, maar er wordt niks geinstalleerd ofzo, kan vanuit die EA downloader alleen de trial starten.
Ging bij mij ook niet goed. Oplossing was om de trial te verwijderen en dan opnieuw te installeren via dat ding.Hydra schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 12:08:
Scary!
Ah, right, probeer ik dat. Thanks.Koetjeboe schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 12:10:
Ging bij mij ook niet goed. Oplossing was om de trial te verwijderen en dan opnieuw te installeren via dat ding.
Verwijderd
Haha, leuk kipje
Ik vraag me 1 ding af, hoe maak je het lichaam en armen en benen dunner?
Maar ehhh, kun je de volledige versie nog ergens in de winkel krijgen?
Maar ehhh, kun je de volledige versie nog ergens in de winkel krijgen?
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2008 13:33 ]
Sinds ik de volledige versie van de editor geïnstalleerd heb loopt het spel vast als ik mijn creature probeer te saven. Het leuke is: als ik een blob met alleen een mond save dan gaat het wel; save ik wat ingewikkelders, dan loopt het zaakje vast.
Heeft iemand anders dat ook (gehad)?
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Verwijderd
Wauw!Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 13:39:
Mijn beestje
[afbeelding]
Ik ging alleen voor stats, maar de looks zijn ook wel nice geworden
[afbeelding]
Ik vind hem echt goed gelukt, maar kan dit beest nou ook vliegen?
Nog niet, misschien later in een expansion ofzo.Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 14:00:
[...]
Wauw!
Ik vind hem echt goed gelukt, maar kan dit beest nou ook vliegen?
wat bedoelen ze met een "PC versie" een Mac is toch ook een pc?
kan ik het ook op mijn ubuntu machine draaien?
of zien ze PC als een Windows machine.
kan ik het ook op mijn ubuntu machine draaien?
of zien ze PC als een Windows machine.
sexy: use feather kinky:use entire chicken ...
heb me tot nu toe alleen deze --> http://www.youtube.com/watch?v=3mad2GZo46g gemaakt, betere foto's komen nog, even de trial er af gehaald, full version moet ik 5 uur??? nog voor wachten
Mijn eerste creature sinds de full version: http://uk.youtube.com/watch?v=1OU74EQLrIE
Ik kan hem alleen niet saven; heb hem al 3 keer gemaakt, zonder succes.
Ik kan hem alleen niet saven; heb hem al 3 keer gemaakt, zonder succes.

Verwijderd
Ze kunnen waarschijnlijk wel een zweefvlucht maken, als ik in ieder geval naar die insectenvleugels kijk staat er "Zweefvlucht +1" o.i.d.-NMe- schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 14:03:
[...]
Nog niet, misschien later in een expansion ofzo.
Ik had in ieder geval wel een leuk beestje gemaakt, maar is verloren gegaan om de 1 of andere vage reden...
Maar de volledige versie, kun je die echt alleen maar kopen via die EA Store? Dat vind ik zo'n gedoe...ga ik liever even de stad in.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2008 15:47 ]

Mijn humorige kikker beestje.
Best leuk dit, alleen wel jammer dat je nogal snel aan het onderdelen limiet zit, en dat je niet echt te rendering opties wat verder omhoog kan opschroeven. Maar dit hebben ze vast gedaan dat één creature er niet anders uit ziet op twee verschillende PCs.
Verwijderd
op een of andere manier moet ik nog 2 uur wachten voordat ik uhm kan downloaden.. hij staat wel al in me dl que.. vage bedoeling
het is wel grappig, voor even. ik zou echter nooit geld uitgeven aan alleen deze editor, dat is toch maar 5min leuk. ik hoop dat het uiteindelijke spel nog heel wat meer heeft dan alleen het zelf creatures ontwerpen.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Overigens, zoals in de handleiding staat: druk in de creature editor eens op shift + ctrl + c en voer dan "addDNA" in. Je krijgt dan wat meer "geld" om je creature te ontwerpen. De onderdelenlimiet is nog steeds oven groot, maar je kan dus duurder spul kopen voor je beestje.
Ach, bij mij is het compleet binnen, met het blauwe pijltje 'launch game' ervoor, maar als ik er op klik gebeurt er helemaal niets. In de download cache zit wel een .viv bestand van 228mbVerwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 17:51:
op een of andere manier moet ik nog 2 uur wachten voordat ik uhm kan downloaden.. hij staat wel al in me dl que.. vage bedoeling
EA heeft het weer goed voor elkaar
Dit dus.
Heb je eerst de demo van de creator geïnstalleerd gehad? Zo ja: verwijder die eens eerst.
Het zat dus zo: de download was al klaar tijdens het uninstallen van de demo (eventjes mijn 24mbit onderschat). En dat maakte de boel in de war.-NMe- schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 18:54:
Heb je eerst de demo van de creator geïnstalleerd gehad? Zo ja: verwijder die eens eerst.
Zie trouwens dat er in 24 uur al ruim 150.000 beesten zijn geupload... Ze moeten echt een krachtige zoekengine hebben want met dit tempo zijn er straks honderd miljoen entries
Dit dus.
Verwijderd
De 100 miljoen halen ze alleen als ze dat tempo 1,8 jaar volhouden. Misschien overdrijf je een beetje?
Denk dat de eerste dagen het aantal mensen verveelvoudigd. Dus die 1.8 jaar wordt al snel een paar maandenVerwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 20:15:
De 100 miljoen halen ze alleen als ze dat tempo 1,8 jaar volhouden. Misschien overdrijf je een beetje?
Die geroosterde vogel hierboven is trouwens wel stoer...heb 'm zelf wat meer evil gemaakt...

Dit dus.
Mijn poging om een anatomisch correcte stegosaurus te maken... die is wat schattiger 

[ Voor 26% gewijzigd door FunkyTrip op 18-06-2008 21:02 ]
Dit dus.
OMG, wat een ongeloofelijk stoere creaties zie ik hier voorbij komen! 
Ik kan echt niet wachten tot de volledige game uit is en iedereen met z'n creaties aan de slag kan, en je andermans creatie ook echt tegen kunt komen.
Ik kan echt niet wachten tot de volledige game uit is en iedereen met z'n creaties aan de slag kan, en je andermans creatie ook echt tegen kunt komen.
Tesla Model Y RWD (2024)
Oef..oké je kan hele vette creatures maken, maar je kan ze ook zo misvormen dat je medelijden krijgt met het arme dier en je jezelf een beetje ongemakkelijk gaat voelen
leoaq.fm // Jeune Loop
Ik bedoelde meer echt zielig zoals deze zelfgemaakte:FunkyTrip schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 21:14:
Of je maakt gewoon x-rated materiaal
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

leoaq.fm // Jeune Loop
Ok, ik heb mijn pubermomentje gehad... dit is mijn enige XXX critter...

Dit dus.
BTW, je begint steeds met "drie bolletjes" die je dan kan uitrekken enzo, maar hoe maak ik die bollen groter/kleiner om bijv. een hoofd te maken?
leoaq.fm // Jeune Loop

De wijze vader leert den kinders.
ROFL!FunkyTrip schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 21:27:
Ok, ik heb mijn pubermomentje gehad... dit is mijn enige XXX critter...
[afbeelding]

[ Voor 52% gewijzigd door Fox op 18-06-2008 21:39 ]
Verwijderd
Als er echt wat in had gezeten had je dat wel allang gehoord. Dat iemand hier zegt dat de signature niet klopt hoeft niet meteen te betekenen dat er dus ook echt gerommeld mee is.MuSeLive schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 23:01:
Is iemand er al achter of er in die megaupload download een trojan zat?
Die vraag is de afgelopen 2 pagina's al minstens drie keer gesteld en beantwoord. Bovendien staat het ook gewoon in de readme-file.leokennis schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 21:35:
BTW, je begint steeds met "drie bolletjes" die je dan kan uitrekken enzo, maar hoe maak ik die bollen groter/kleiner om bijv. een hoofd te maken?
En anders...Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 23:05:
[...]
Als er echt wat in had gezeten had je dat wel allang gehoord. Dat iemand hier zegt dat de signature niet klopt hoeft niet meteen te betekenen dat er dus ook echt gerommeld mee is.
1) uninstall de huidige versie
2) download de versie die op EA staat
3) online virus scan van bijv trend housecall en klaar
4) je eigen virus scan (al is dit niet direct nodig als deze "on-access" scant.
Ik heb sowieso de echte trial maar gedownload want: Dan kan je normaal inloggen en creatures delen e.d.
Klopt het dat je per speelsessie maar 1 creature kan uploaden? Het gaat aldoor bij 1 goed, totdat ik het spel opnieuw opstart, dan kan ik er weer 1.
Klopt het dat je per speelsessie maar 1 creature kan uploaden? Het gaat aldoor bij 1 goed, totdat ik het spel opnieuw opstart, dan kan ik er weer 1.
Heb ik geen last van, gisteren heb ik er drie achter mekaar toegevoegd
Study everything, You'll find something you can use
Bah. Ik heb de CC al een paar keer opgestart, maar nu krijg ik bij 't starten een crash-to-desktop:
[Application info]
Language: C++
Compiler: Microsoft Visual C++ compiler, version 1310
App path: D:\Games\SPORE\Sporebin\SporeCreatureCreator.exe
App version: 0.0.0.1112
[Exception info]
date: 06-19-08
time: 10.18.45
type: ACCESS_VIOLATION reading address 0x00000034
address: 0x00792b06 "D:\Games\SPORE\Sporebin\SporeCreatureCreator.exe":0x0001:0x00391b06
[Application info]
[Exception info]
address: 0x00792b06 "D:\Games\SPORE\Sporebin\SporeCreatureCreator.exe":0x0001:0x00391b06
Verwijderd
Na wat trial en error ben ik er nu achter hoe je precies creatures moet importen.. dus voor iedereen die nog problemen heeft:
1. Je moet het kleine .png-plaatje van 128x128 gebruiken die ook in de "My Spore Creations\Creatures" directory staan en ook op de online Sporepedia voorkomen. Als je naar de online Sporepedia gaat, en dan naar een creature, krijg je eerst altijd de grotere 256x256 plaatje van het creature te zien... die moet je dus niet hebben, want daar kan de creature creator niets mee (raar, maar waar). Je moet dus echt op 'Download' klikken en dat kleine plaatje saven.
2. Start Spore en ga naar 'Load a creature'
3. Alt-Tab uit Spore en ga naar de plek waar je het plaatje had gesaved en sleep nu het plaatje op het programma in de werkbalk, maar laat niet gelijk je muisknop los. Je gaat dan automatisch terug in Spore, maar heeft je cursor nog steeds een 'plusje'. Laat nu los en je het nieuwe beestje staat in je Sporepedia.
Als je niet de volledige versie van de editor hebt, kan het jammergenoeg zijn dat je het creature niet kan bekijken of editen.
Misschien handig om dit alles in de topicstart te verwerken, en handig om van elk creature in deze thread even een link te maken naar deze .png's zodat mensen ze makkelijk kunnen downloaden en importen
.
Edit: Ik vind overigens nog steeds dat we misschien een apart 'creatures' topic moeten openen, aangezien het dan makkelijk is om naar iedereen's creaties te kijken (nu meerdere pagina's hier doorscrollen), en dat houdt deze thread mooi schoon voor discussie over de game-elementen e.d.
1. Je moet het kleine .png-plaatje van 128x128 gebruiken die ook in de "My Spore Creations\Creatures" directory staan en ook op de online Sporepedia voorkomen. Als je naar de online Sporepedia gaat, en dan naar een creature, krijg je eerst altijd de grotere 256x256 plaatje van het creature te zien... die moet je dus niet hebben, want daar kan de creature creator niets mee (raar, maar waar). Je moet dus echt op 'Download' klikken en dat kleine plaatje saven.
2. Start Spore en ga naar 'Load a creature'
3. Alt-Tab uit Spore en ga naar de plek waar je het plaatje had gesaved en sleep nu het plaatje op het programma in de werkbalk, maar laat niet gelijk je muisknop los. Je gaat dan automatisch terug in Spore, maar heeft je cursor nog steeds een 'plusje'. Laat nu los en je het nieuwe beestje staat in je Sporepedia.
Als je niet de volledige versie van de editor hebt, kan het jammergenoeg zijn dat je het creature niet kan bekijken of editen.
Misschien handig om dit alles in de topicstart te verwerken, en handig om van elk creature in deze thread even een link te maken naar deze .png's zodat mensen ze makkelijk kunnen downloaden en importen
Edit: Ik vind overigens nog steeds dat we misschien een apart 'creatures' topic moeten openen, aangezien het dan makkelijk is om naar iedereen's creaties te kijken (nu meerdere pagina's hier doorscrollen), en dat houdt deze thread mooi schoon voor discussie over de game-elementen e.d.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2008 10:47 ]
Volgens mij was de sporepedia tot gisteren nog gesloten, dus je kon zowiezo nog niet delen. Tenminste bij mij was met de echte versie de wikipedia uitgegrijsd. Hopelijk vandaag wel open dus, want ik wil wel eens zien wat anderen uploaden.MsG schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 09:23:
Ik heb sowieso de echte trial maar gedownload want: Dan kan je normaal inloggen en creatures delen e.d.
Toch eens goed nadenken over een specializatie, want met 100k critters per dag valt jouw unieke beestje echt niet meer op en niets leukers dan in de top van de ratings/downloads/featured lijsten voor te komen.
Dit dus.
Die melding krijg ik sinds vandaag ook ineens...gisteren niks aan de handHydra schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 10:19:
Bah. Ik heb de CC al een paar keer opgestart, maar nu krijg ik bij 't starten een crash-to-desktop:
[Application info]
[Exception info]
Hm t enige wat veranderd is, is dat ik van Catalyst 8.5 naar 8.6 ben gegaan...
[ Voor 5% gewijzigd door agoNITE op 19-06-2008 12:48 ]
Verwijderd
Hier ben ik ook bang voor... aan de ene kant is diversiteit natuurlijk wel leuk, maar er zijn nu al meer dan 360k creatures. Een beetje browsen zit er dan niet echt in. Als Spore launched zijn er vast miljoenen creatures in de Sporepedia, ga dan maar eens een leuke zoeken voor je planeet.FunkyTrip schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 10:47:
[...]
Volgens mij was de sporepedia tot gisteren nog gesloten, dus je kon zowiezo nog niet delen. Tenminste bij mij was met de echte versie de wikipedia uitgegrijsd. Hopelijk vandaag wel open dus, want ik wil wel eens zien wat anderen uploaden.
Toch eens goed nadenken over een specializatie, want met 100k critters per dag valt jouw unieke beestje echt niet meer op en niets leukers dan in de top van de ratings/downloads/featured lijsten voor te komen.
Ook in de CC heb ik al een soortgelijk probleem... ik wil graag mijn beesten groeperen om het overzicht te behouden, dus alle draakjes bij elkaar etc. Maar je kan nu nog geen folderstructuur aanbrengen, waardoor alles wat je download op een grote hoop komt en alleen onderverdeeld wordt in 'all', 'Maxis' of 'My Creations'.
Ik hoop dat ze hier ook snel wat aan gaan doen.
Verwijderd
Best teleurstellend die limiet qua toevoegingen.
Ik zat gisteren na 5 minuten al aan de limiet.