Dus de conclusie is..dat developers niet zijn te vertrouwen, zowel met het geven van release dates, als met het principe geheimhouding. What else is new
, hehehe.

Verwijderd
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Verwijderd
Huh meen je dat nou? Bedoel je die video van circa een uur? Volgens mij zaten daar toch echt media gastjes bij. Will maakte toen nog een grapje die ging van "If I go too fast, just make something up!" Ik ken geen videos van voor die tijd om eerlijk te zijn.-NMe- schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 16:44:
Je weet dat Spore in de eerste instantie aan andere developers is getoond en niet aan het grote publiek? En dat de eerste hype ontstond doordat één van die developers een zelf opgenomen video van de presentatie online heeft gezet?
Verwijderd
September 7, 2008!!!!Hi, I’m Will Wright and I’m working on a new game called Spore™. You’ve heard of it? Oh, that’s right, you signed up to get the Official Spore Newsletter. According to my notes, we haven’t sent a single newsletter out. Maybe that’s why I’ve been hearing from so many fans wanting some new information on Spore.
While we finish up the game over the next few months, we’ll be sharing more information with you and other fans. As a newsletter subscriber, you’ll be among the first to get new Spore information, screenshots, videos and other cool features from the Spore team. Check out our launch date teaser, and of course you can visit Spore.com for updates anytime.
Thanks again. You’ll hear from us soon.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2008 18:59 ]
Steam profiel UPlay JirnsumNL
Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl
Steam profiel UPlay JirnsumNL
Verwijderd
Verwijderd
Hopelijk doen ze dat niet...Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 22:35:
Als we geluk hebben brengen ze nog een creature editor uit enkele maanden voordat het spel zelf uitkomt. Zodat gebruikers content kunnen maken oid.
Verwijderd
Dat gebeurt geloof ik niet, want het spel kijkt op wat voor "niveau" je speelt, en past daar dan hun content op aan. Zodat je inderdaad niet zomaar gepwned kan worden door betere creatures van andere spelers voordat je er echt redelijk op voorbereid bent.Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 23:39:
Hopelijk doen ze dat niet...
Dan raak je meteen gepwned door de Borg of een ander uberras zodra je gaat spelen, de eerste paar weken wou ik toch wel even gewoon spelen
haalt de uitdaging er denk ik af en toe ook wel uitZodat je inderdaad niet zomaar gepwned kan worden door betere creatures van andere spelers voordat je er echt redelijk op voorbereid bent.
[ Voor 26% gewijzigd door daves2hd op 13-02-2008 03:26 ]
you should not attack your enemy before fully understanding his potentials
Verwijderd
Ik weet niet of ik de verleiding kan weerstaan om niet gelijk in space mode te beginnen-NMe- schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 11:01:
Och, ik neem aan dat je ook gewoon zelf kan kiezen voor een chronologisch verloop als je dat leuker vindt. Als anderen dat niet willen, their loss.Ik zou er geen probleem mee hebben als je kan kiezen op welke stage je instapt, ik zou toch vanaf het begin spelen.
But instead, the five phases held up as five different, related games. And the designers weren't playing that down either; Spore lets gamers choose which areas to play and how to progress. Gamers can move through all stages in a linear pattern, or just pick-and-choose favorites.
Verwijderd
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2008 19:25 ]
http://www.xbmcfreak.nl/
Centraal in de strategie van EA staan de editors en dan met name de Creature Editor. Die zal voordat Spore in de winkel ligt al gratis te downloaden zijn en ook de met de gratis versie gemaakte beesten kunnen in de Sporepedia geplaatst worden.
Verwijderd
Ik wist het!-NMe- schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 12:35:
Centraal in de strategie van EA staan de editors en dan met name de Creature Editor. Die zal voordat Spore in de winkel ligt al gratis te downloaden zijn en ook de met de gratis versie gemaakte beesten kunnen in de Sporepedia geplaatst worden.
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2008 13:18 ]
Study everything, You'll find something you can use
Verwijderd
Hoeft niet:Castor385 schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 14:13:
Ik hoop ergens in het begin van de zomer, maar ik denk dat het pas eind augustus/begin september wordt. Dit is toch een soort van demo-versie. Doorgaans komen die 1 of 2 weken voor de officiele release uit (soms pas daarna, laten we dat niet hopen). Dit zou toch moeten dienen als een soort warm/lekker-makertje zodat mensen het spel gaan kopen.
Q: ‘”The Sims” has an unusual degree of user participation, because people can go out and make and share new furniture, clothes, etc. Was that something you envisioned from the start?
Will Wright: ‘We were very interested in that before we shipped the game. So we released a lot of tools before the game shipped, like six months before, so that people could build new things…and built up quite a large library of game content that was available Day One.
Verwijderd
Zeker voor dit spel heel relevant. Hoeven zij minder te doen, maar wel meer interesse en meer content. Dus ik denk dat we binnenkort Creature/ Vechicles/ Building & Planet Editors gaan zien.Castor385 schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 15:06:
Als dat patroon zich zou herhalen, is dat een mooie opsteker voor ons!
https://niels.nu
Dit dus.
Verwijderd
Verwijderd
Hoeft niet. Een "sky world" expansie. Een "underground" expansie. Een "space stations" expansie. Een "Space Creatures" expansie. Ik wil een beest dat planeten kan opeten! Yum yum! Dan heb je nog een expansie voor space warfare, space trade etc. Meen me trouwens wel iets te herinneren over space trade, maar niet echt over space warfare, waar je echt schepen kan bouwen/managen naast je eigen ufo.-NMe- schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 10:47:
Het enige dat er te expanden valt is inderdaad onderwatersteden en nieuwe parts voor je creatures. De rest haal je toch al automatisch van het net af.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2008 19:18 ]
Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Veel minder blurry, video, alleen over spore:Arx schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 19:56:
Voor de mensen die niet kunnen wachten: blurry shots van Spore op de iphone.
http://www.engadget.com/2...-iphone-press-conference/
Verwijderd
http://googleblog.blogspo...s-its-way-into-spore.htmlThe creature creator is core to the Spore game experience, and seamlessly integrates with YouTube. It will be released within the commercial game and as a standalone free download for PCs prior to the game’s launch.
Dit dus.
Sommige krabbensoorten hebben links en rechtsvoor verschillende klauwen.-NMe- schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 21:11:
Vanuit realistisch oogpunt is dat gewoon niet reëel. Symmetrie is belangrijk voor grotere bewegingsvrijheid en dus voor overleving en verdere evolutie.
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
Ze zijn voor spore heel erg bezig met community's, dus daar valt Youtube wel goed in lijkt me-NMe- schreef op maandag 31 maart 2008 @ 12:21:
Dat is toch niks nieuws? -NMe- in "[PC] Spore: Will Wright's new toy - Deel 2"
Het enige nieuwe hieraan is dat het blijkbaar in YouTube wordt geïntegreerd, al vraag ik me af wat ik me daar precies van voor moet stellen.
Verwijderd
Verwijderd
Ah, dus het geld wat ze nu gebruiken voor die Iphone ontwikkelaars, die hadden ze niet beter in een paar extra programmers kunnen steken voor de PC/360/PS3 variant?-NMe- schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 17:44:
De iPhone game is een totaal ander iets dat misschien wel door een totaal ander team gemaakt is. Je kan wel met-smileys gaan strooien maar feit blijft dat je de motieven ervoor niet kent. En het zou me niks boeien als er later een expansion uitkomt die die functionaliteit toevoegt.
Dus je denkt een project te kunnen versnellen door er simpelweg meer programmeurs tegenaan te gooien?Verwijderd schreef op maandag 07 april 2008 @ 12:27:
Ah, dus het geld wat ze nu gebruiken voor die Iphone ontwikkelaars, die hadden ze niet beter in een paar extra programmers kunnen steken voor de PC/360/PS3 variant?
Verwijderd
Met een poort naar een ander platform gaat het in ieder geval niet sneller.Hydra schreef op maandag 07 april 2008 @ 12:37:
[...]
Dus je denkt een project te kunnen versnellen door er simpelweg meer programmeurs tegenaan te gooien?
Ook niet langzamer. Daarentegen vertraagt het toevoegen van developers aan een project dat al vertraagd is het proces alleen maar. Basic SE wetten.Verwijderd schreef op maandag 07 april 2008 @ 12:58:
Met een poort naar een ander platform gaat het in ieder geval niet sneller.
is dit echt voor de psp? ik heb dit spelletje een half jaar geleden al eens gespeeld als flashgame, ook via een spore website tegen gekomen.HammerT schreef op maandag 07 april 2008 @ 18:50:
Nieuw spelletje voor de psp, deed me wel denken aan de eerste fase van spore
[video]
Verwijderd
Het zou mij EA kennende in ieder geval niets verbazen. Ik hoop wel dat dit niet zo'n Sims achtig product wordt waarna je na 7 expansionpacks later (!) een game hebt waar geen structuur meer in zit.-NMe- schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 17:44:
Het zou me niks boeien als er later een expansion uitkomt die die functionaliteit toevoegt.
http://psp.ign.com/articles/856/856787p1.html Ik lees nu ook dat het eerder al voor de PS3 wasMarble schreef op maandag 07 april 2008 @ 18:58:
[...]
is dit echt voor de psp? ik heb dit spelletje een half jaar geleden al eens gespeeld als flashgame, ook via een spore website tegen gekomen.
Nouja Will Wright heeft wel een heleboel tijd gekregen voor z'n game na het succes van de sims. Dat is dan wel weer ff andersVerwijderd schreef op maandag 07 april 2008 @ 23:01:
[...]
Het zou mij EA kennende in ieder geval niets verbazen. Ik hoop wel dat dit niet zo'n Sims achtig product wordt waarna je na 7 expansionpacks later (!) een game hebt waar geen structuur meer in zit.
Verwijderd
Nou hoop het niet, dat was toch ook al het geval met The Sims 2. Kon je een kerstboom en dat soort zooi kopenHammerT schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 07:24:
[...]
http://psp.ign.com/articles/856/856787p1.html Ik lees nu ook dat het eerder al voor de PS3 was
maar beter on topic![]()
[...]
Nouja Will Wright heeft wel een heleboel tijd gekregen voor z'n game na het succes van de sims. Dat is dan wel weer ff andersMaar ik verwacht juist veel online content die je kan kopen. Een online comunity waar je gratis zooi kan downloaden maar ook kan betalen voor dingen die van EA komen of misschien andere mensen hebben gemaakt.
Het is geen port. Het is een implementatie van één van de phases van het spel, namelijk de meest simpele van allemaal: de tidepool phase. Zo'n spel schrijft een beetje hobbyist in een paar dagen.Verwijderd schreef op maandag 07 april 2008 @ 12:58:
[...]
Met een poort naar een ander platform gaat het in ieder geval niet sneller.
Niemand verplicht je om die expansions ook te kopen. Je kan er toch voor kiezen om zo'n absurde expansion te laten liggen en alleen de goeie aan te schaffen?Verwijderd schreef op maandag 07 april 2008 @ 23:01:
[...]
Het zou mij EA kennende in ieder geval niets verbazen. Ik hoop wel dat dit niet zo'n Sims achtig product wordt waarna je na 7 expansionpacks later (!) een game hebt waar geen structuur meer in zit.
Verwijderd
Hmm dus de gratis versie is maar 25% "compleet"? Dat vind ik nou jammer. Was 100% niet gewoon beter geweest om nieuwe klanten te lokken?IGN: So can you confirm the Spore Creature Creator will be in the SimCity Box when it ships in June?
Patrick Buechner: A trial version of the Spore Creature creator will be available for free through a variety of sources including as a download from Spore.com and in The SimCity Box. There will also be a version of the Creature Creator available at retail. The free Creature Creator has about 25-percent of the creature making parts from Spore. The retail version will have 100-percent. It's up to the players to choose which version they want, but they'll all be available at approximately the same time.
Er komt ook een retail versie. Ben ik wel benieuwd hoeveel die gaat kosten. En of je korting krijgt op het spel. Sowieso zorgen ze met een creature editor dat er voor de release al een enorme community is, en dat houdt een spel in leven.Verwijderd schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 13:36:
Hmm dus de gratis versie is maar 25% "compleet"? Dat vind ik nou jammer. Was 100% niet gewoon beter geweest om nieuwe klanten te lokken?
[ Voor 20% gewijzigd door Hydra op 18-04-2008 15:15 ]
Dus als ik het goed begrijpt, gaan ze een demo van een demo uitbrengen, en als je de hele demo wil moet je deze kopen?Verwijderd schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 13:36:
[...]
Hmm dus de gratis versie is maar 25% "compleet"? Dat vind ik nou jammer. Was 100% niet gewoon beter geweest om nieuwe klanten te lokken?
Demo simulatiespel Spore vanaf 17 juni te downloaden
Electronic Arts heeft vandaag vrijgegeven dat we vanaf 17 juni aan de slag kunnen met de demo van het veelbelovende simulatiespel Spore. Deze demo, die ook deel uit zal maken van SimCity Societies Deluxe, biedt je de mogelijkheid zelf wezens te ontwerpen.
Deze zelfgecreëerde wezens kun je niet alleen delen met je vrienden, maar ook op zeer eenvoudige wijze op Youtube gezet worden. De demo kent volgens ontwikkelaar Maxis ongeveer 25 procent van de mogelijkheden die de uiteindelijke versie van Spore bevat.
Mocht je overigens een wezen vormgeven waar je absoluut mee door wilt spelen, dan kun je deze ook overzetten naar de volledige versie. Op deze manier zal het universum van Spore direct bij de release, die op dit moment gepland staat voor 5 september, goed bevolkt zijn.
Van spore.com:anandus schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 12:33:
Is er al iets bekend over de systeemeisen voor de demo?
Vraag: Zal ik zometeen een hyper moderne nieuwe computer nodig hebben op Spore te kunnen spelen?
Ondanks dat Spore een unieke gameplay ervaring biedt, is ons team hard bezig zeker te stellen dat Spore toegankelijk is voor een zo breed mogelijk publiek.
Why not? Ik zie niet echt wat negatiefs?Shabbaman schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 14:28:
IGN heeft een hands-on van de creature editor. Ik kan nou niet echt zeggen dat ik echt enthousiast wordt van dat verhaal.
Wat had je dan verwacht, als ik vragen mag, van de Creature Editor?Shabbaman schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 15:41:
Nee. Maar ik zit nou niet echt te wachten op het plakken van een paar ampjes op een stuk klei en dan te bekijken hoe het eruit ziet als hij danst.
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
[ Voor 10% gewijzigd door NMe op 23-05-2008 15:46 ]
QFT. Ik mag hopen dat de rest van het spel meer is dan leuke animaties, dat is waar ik op doel met mijn laatste opmerking. Het spelelement van Spore zit 'm niet in de editor. Het enige wat die editor laat zien zijn de grafische mogelijkheden van het spel. Wat je wel kan zien aan de editor is dat het geen vooruitgang is ten opzichte van sims2. Ik kijk ook al lang uit naar dit spel, maar ik mag hopen dat de andere subgames wel enige vooruitgang laten zien t.o.v. bestaande spellen.-NMe- schreef op maandag 26 mei 2008 @ 09:40:
Maar de creature editor is dan ook nog geen game.
Het lijkt mij dat je met de editor ook bepaald hoe je beest zich gaat gedragen in de wereld (of wat hij juist goed en niet goed kan). Net als in de dieren werledShabbaman schreef op maandag 26 mei 2008 @ 10:45:
[...]
QFT. Ik mag hopen dat de rest van het spel meer is dan leuke animaties, dat is waar ik op doel met mijn laatste opmerking. Het spelelement van Spore zit 'm niet in de editor. Het enige wat die editor laat zien zijn de grafische mogelijkheden van het spel. Wat je wel kan zien aan de editor is dat het geen vooruitgang is ten opzichte van sims2. Ik kijk ook al lang uit naar dit spel, maar ik mag hopen dat de andere subgames wel enige vooruitgang laten zien t.o.v. bestaande spellen.
Wow...een vrijwel oneindige bron van creativiteit als ik het zo zie!Sander1991 schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 19:09:
Zie Hier heel veel filmpjes van mensen die een creature gemaakt hebben. De sporepedia is trouwens ook al online! en de spore site heeft een overhaul gekregenCheck de sporepedia hier al 186 creaties!
Dit dus.
Of bedoelen ze gewoon dat het beest als plaatje zichtbaar is in je game, want dat lijkt me vrij nutteloosHow do you see one of these Creatures in your Spore Creature Creator? Right Click on the thumbnail image of the creature. Save the image to your desktop. Drag the saved image from your desktop into the Spore Creature Creator. Voila! The Creature is in your game.
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
De box is nutteloos at the end of the day, dus waarom zou je een box willen?
Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo
Misschien zit er wel een code verwerkt in het plaatje (steganografie?) die de game decodeert en automatisch het bijbehorende bestand download?Cloud schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 09:56:
Wat ik bijzonder vind bij Sporepedia, is dat je blijkbaar dieren kunt importeren in je game, door het plaatje ervan (.png!) in je Creature Creator te slepen?
[...]
Of bedoelen ze gewoon dat het beest als plaatje zichtbaar is in je game, want dat lijkt me vrij nutteloos
Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas
Correct, ik heb eerst een interview met Will Wright gelezen een tijdje terug, die vertelde dat ze als "plan" hadden om een heel klein image-bestand te gebruiken, die Spore kan decoderen naar de informatie.MaximusTG schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 10:09:
[...]
Misschien zit er wel een code verwerkt in het plaatje (steganografie?) die de game decodeert en automatisch het bijbehorende bestand download?
Verdraaid, was ik toch te laat met mn patentaanvraagSander1991 schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 12:59:
[...]
Correct, ik heb eerst een interview met Will Wright gelezen een tijdje terug, die vertelde dat ze als "plan" hadden om een heel klein image-bestand te gebruiken, die Spore kan decoderen naar de informatie.
Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas
Verwijderd
Noem me ouderwets, maar ik wil een doosje erbij als ik een spel koop, inclusief CD/DVD met het spel én de handleiding. Als ik een spel zou willen downloaden dan zou ik het wel illegaal gedaan hebben; het doosje en installatiegemak zijn juist redenen voor mij om het spel te kopen.kaluro2 schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 09:57:
[...]
De box is nutteloos at the end of the day, dus waarom zou je een box willen?
Dient er alleen voor om handleiding+cd-roms in kwijt te kunnen.
Met op de achterkant wat screenshots voor marketing doeleinden.
Vooruit je hebt geen handleiding, maar je hebt een key+de game, en daar draait 't uiteindelijk om, en ik durf mn dubbele espresso erom te verwedden dat er online een handleiding beschikbaar is, pdf formaat.
En het ziet er retestoer uit natuurlijk als je zo'n plaatje de editor insleept en het beestje met een mooie morph van plaatje in echt, groter, 3d model ziet veranderen.MaximusTG schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 13:44:
Wel slim idee, want het is veel leuker om in een browser door zon SporePedia heen te bladeren dan als het ingame zou zijn; Zo'n plaatje is dan heel makkelijk te herkennen en terug te vinden als je deze gedownload hebt.
[ Voor 29% gewijzigd door FunkyTrip op 12-06-2008 17:38 ]
Dit dus.
hoop creativiteit en mogelijkheden, maar tot nu toe nog geen enkel "stoer" ras gezien. noch humanoid. alles lijkt gewoon een kleipop van een of andere grappige alien. is fine maar vraag me af of je ook gewoon iets kan maken wat er uit ziet als echt mens of "mensachtige" alien met een 'stoerdere' look laat maar zeggenFunkyTrip schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 09:35:
[...]
Wow...een vrijwel oneindige bron van creativiteit als ik het zo zie!
Hoop dat er uiteraard wel veel meer filtermogelijkheden bijkomen, want die sporepedia zit straks vol met tienduizenden creaties. En dan is uniekheid ineens een stuk minder makkelijk te behalen helaas.
Lijkt me geen probleem. Gewoon de "blob" rechtop zetten, breder maken bij de schouders en het hoofd, smaller bij het middel en de nek en dan de juiste ledematen kiezen.daves2hd schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 22:35:
[...]
hoop creativiteit en mogelijkheden, maar tot nu toe nog geen enkel "stoer" ras gezien. noch humanoid. alles lijkt gewoon een kleipop van een of andere grappige alien. is fine maar vraag me af of je ook gewoon iets kan maken wat er uit ziet als echt mens of "mensachtige" alien met een 'stoerdere' look laat maar zeggen
Dit dus.
Verwijderd
Waarom eigenlijk? En trouwens, had ik niet ergens iets gelezen over een "Easter Egg" waarbij je in Spore Aarde kon bezoeken? Wat zou daar dan rondlopen?FunkyTrip schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 09:14:
Ze hebben al gewaarschuwd dat het vrijwel onmogelijk is om een anatomisch correct mens te maken.
De systeemeisen van Spore vallen dus alleszins mee. Minimaal heb je een 2,0 GHz Pentium 4-processor nodig, met 512 MB RAM en een 128 MB videokaart. Nu PC's al standaard zijn uitgerust met al deze getalletjes in de dubbele, zo niet vierdubbele hoeveelheid, zou Spore bij niet veel mensen voor problemen moeten zorgen. Vista-gebruikers moeten trouwens iets meer RAM in hun PC steken: 768 MB. Je bent krankjorum als je dat besturingssysteem draait met zo weinig geheugen, maar je kunt er in ieder geval Spore mee spelen. Spore snoept overigens ook nog eens 6 GB van je hardeschijf. Mac-bezitters hebben overigens 1GB RAM en een Intel Core Duo-processor nodig om het spel te kunnen spelen.
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq