Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop dat het spel de beloftes nakomt, dus dat er werkelijk veel variaties mogelijk zijn met evolueren. Zo ja, dan wordt dit spel een toppertje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 14:16

Erikie

www.erikie.nl

en we wachten nog steeds met spanning :)

(al 2 jaar geloof ik :))

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van mij mag het inderdaad gereleased worden :p

Alleen dan moet ik waarschijnlijk ook gelijk een nieuwe computer kopen. Sowieso een nieuw processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digit7722
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-11-2018

digit7722

Rule # 217

Erikie schreef op donderdag 05 april 2007 @ 00:37:
en we wachten nog steeds met spanning :)

(al 2 jaar geloof ik :))
Ja al twee jaar wachten en telkens weer hypen.
Het word te gek zegt de developer. weer nieuwe features erbij, kijk toch die screenshots.

tegen de tijd dat het uitkomt boeit het straks niemand meer.

Hmmm daikatana anyone :P

You can't free a fish from water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58
Ik ben inderdaad bang dat de fans allemaal afhaken voor het spel uitkomt. Straks moet ik het doen met door anderen gegenereerde content, maar zijn die anderen er gewoon niet. :+

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tooms
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-01 21:43
Ik zit ook een behoorlijke tijd in spanning te wachten op Spore. Het vervelnde vind ik wel is dat het helemaal niet duidelijk is wanneer hij zo ongeveer uitkomt. Kan wel zelf een indicatie maken. Maar zou toch fijn zijn als je wat input krijgt vanuit de developer zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castor385
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:21
Het laatste bericht omtrent de release datum was: "septemberish". In hoeverre dit nog klopt is natuurlijk de vraag. Ik verwacht in de loop van de komende dagen een bericht over een nauwkeuriger release datum.

Study everything, You'll find something you can use

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Ik hoop écht dat will wright geen "peter molyneux" aan het doen is met Spore. Black & White 2 was ook zo'n sneu verhaal...

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-06 07:47
eerst zien, dan geloven ... teveel games met het daikatana-syndroom voorbij zien komen inmiddels :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie TS -NMe-. Dit lijkt me wel echt een geweldig spel, het zou alleen wel fijn zijn als er iets binnen afzienbare tijd gereleased gaat worden. We wachten nu al zo lang :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 09:54

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Spore is nu mogelijk tot na maart 2008 uitgesteld. :X

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
Wordt Spore nu vertraagd omdat de winst omlaag is gegaan, of gaat de winst nu omlaag omdat Spore vertraagd is? Ik haal het er niet uit. 8)7

Verder inderdaad wel klote. :X Mogelijk wordt het blijkbaar uitgesteld tot het fiscale jaar 2009, en dat begint pas over 22 maanden. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:10
-NMe- schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 07:37:
Wordt Spore nu vertraagd omdat de winst omlaag is gegaan, of gaat de winst nu omlaag omdat Spore vertraagd is? Ik haal het er niet uit. 8)7

Verder inderdaad wel klote. :X Mogelijk wordt het blijkbaar uitgesteld tot het fiscale jaar 2009, en dat begint pas over 22 maanden. :X
Idd klote =( maar er staat dat EA een winstwaarschuwing uit geeft over het fiscale jaar 2008 omdat spore uitgesteld word/is.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Noooooo :(
* anandus leest nu pas dat Spore is uitgesteld tot 2k8 :(

Nouja, 'pas', het is nog binnen de 24 uur :P
De evolutionaire game Spore van The Sims-bedenker Will Wright komt op zijn vroegst begin 2008 op de markt. Dit meldde John Riccitiello, de baas van gamesgigant Electronic Arts, tijdens de bekendmaking van de ietwat teleurstellende financiele cijfers van de uitgever. Spore heeft al aardig wat uitstel achter de rug, want het zou oorspronkelijk nog in 2006 op de markt komen. Waarmee het uitstel te maken heeft is niet bekend, maar het ambitieuze concept en de komst van consoleversies, zouden de boosdoeners kunnen zijn.

[ Voor 65% gewijzigd door anandus op 09-05-2007 13:06 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-08 03:22

hayate666

zwaardfetisjist

Ze willen de release vast koppelen aan die van Duke Nukem Forever. ;)

As it turned out, the stone was mightier than both the sword and the pen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castor385
Zut.

Ik hoopte op een iets positiever bericht dan dit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
[..] en de komst van consoleversies, zouden de boosdoeners kunnen zijn.
:X

Ik hoef die DS, PSP en Wii-versies niet hoor, als ik de PC-versie maar kan spelen. 8)7 Wat een onzin, dat koppelen van releasedates. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Typisch EA, kwantiteit komt voor kwaliteit :( Uitmelken die hap dus (zie ook: De gehele Sims 2 serie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrisT
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-09 14:44
Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 22:15:
Typisch EA, kwantiteit komt voor kwaliteit :( Uitmelken die hap dus (zie ook: De gehele Sims 2 serie)
Nee, ze maken juist minder winst door het later uit te moeten brengen:
LOS ANGELES (Reuters) - Electronic Arts Inc. (ERTS.O: Quote, Profile, Research posted a wider quarterly loss on Tuesday and forecast fiscal-2008 adjusted profit below expectations, saying its widely anticipated video game, "Spore," could be delayed.

Nederlandse Civilization community DutchCiv.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 22:15:
Liever uitstel dan een brak spel? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Laatst online: 14:30

The Zep Man

🏴‍☠️

-NMe- schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 11:58:
[...]

Liever uitstel dan een brak spel? :P
Of het wordt uitstel en een brak spel...

* The Zep Man mompelt iets over 'Daikatana'...

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
* DexterBelgium herhaalt als een mantra: halflife2halflife2halflife2halflife2halflife2halflife2halflife2halflife2.

Ook uitstel (met de meest idiote redenen: onze broncode is gepikt (wie herinnert zich die nog) en dan tóch de meeste verwachtingen voldaan.

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
The Zep Man schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 09:42:
[...]
Of het wordt uitstel en een brak spel...

* The Zep Man mompelt iets over 'Daikatana'...
Kun je nagaan hoe brak het spel zou zijn als ze het nú uit zouden brengen, zoals EA meestal gedaan zou hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
-NMe- schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 15:02:
[...]

:X

Ik hoef die DS, PSP en Wii-versies niet hoor, als ik de PC-versie maar kan spelen. 8)7 Wat een onzin, dat koppelen van releasedates. :(
Aan de andere aknt: Op hoe meer verschillende consoles het is, hoe meer mensen dit spel kunnen spelen, hoe meer verschillende beesten/gebouwen/planeten we tegenkomen.

Dit spel is wat dat betreft afhankelijk van kwantiteit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
Hmm, ik had er nog niet bij stilgestaan dat die consoleversies natuurlijk ook allemaal met het internet verbonden kunnen worden. Dit schept mogelijkheden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eigenlijk best wel ironisch dat dit spel eigenlijk niet eens zo een heel sterk voorbeeld is van evolution maar van creationism: je creert immers alles zelf.

Ik zou het in principe niet erg vinden als er behalve de normale "sandbox" mode ook een "Free Evolution" mode komt waarbij alles random gebeurt qua vorm en maten van alle dingen in het universum van Spore en dat je moet roeien met de riemen die je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd
  • Laatst online: 24-03-2024

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

-NMe- schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 11:10:
[...]

Kun je nagaan hoe brak het spel zou zijn als ze het nú uit zouden brengen, zoals EA meestal gedaan zou hebben. :)
muah EA kennende zorgen ze bij uitstel meestal niet voor verbeteringen maar gaan ze zjuist dingen (mogenlijkheden, extra's etc) uit het spel halen om in een expansion te persen >.>''

uitstel kan ook gewoon eens niet helemaal aan EA liggen maar gewoon gebonden aan de tijd, zoals bekend zijn er al een aantal games in de 'vrijheid om te doen wat je wil' genre en 'alles is gesimmuleerd en niet voor gescript' gefaald. door slechte uitwerking (omdat die simmulatie scripts veel meer tijd kosten vaak een compromie ervoor maken en snel afwerken) en preformance issues.
denk dat dit er ook wat mee te maken kan hebben, zijn er meer mensen die niet echt de vertrouwen hebben dat dit soort spellen direct goed slagen na een aantal andere games :p

het enige wat we kunnen doen is blijven hopen op verbeteringen en dat het voor de verandering eens echt allemaal lekker, vrij en goed werkt. die release date zal waarsch nog wel vaker rond draaien :o

[ Voor 48% gewijzigd door daves2hd op 12-05-2007 07:42 ]

you should not attack your enemy before fully understanding his potentials

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
Verwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 02:45:
Ik zou het in principe niet erg vinden als er behalve de normale "sandbox" mode ook een "Free Evolution" mode komt waarbij alles random gebeurt qua vorm en maten van alle dingen in het universum van Spore en dat je moet roeien met de riemen die je hebt.
Dat zou inderdaad wel leuk zijn, maar dan lijkt het me wel handig als je je eigen gebouwen en voertuigen wel nog mag ontwerpen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
MetroidPrime schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 02:46:
Spore is nu mogelijk tot na maart 2008 uitgesteld. :X
Erg jammer om dit te horen. Dit is het enige spel tot nu toe waar ik echt echt naar uit kijk om te kunnen spelen en ik zit er al jaren naar uit te kijken. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:43

Shabbaman

Got love?

Crap. Spore uitgesteld tot "fiscal 09", met andere woorden, tweede helft 2009. Onvoorstelbaar. Een spel zo lopen te hypen, en het dan tot in de eeuwigheid uitstellen. Geen goede reclame voor EA.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Shabbaman schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 08:54:
Crap. Spore uitgesteld tot "fiscal 09", met andere woorden, tweede helft 2009. Onvoorstelbaar. Een spel zo lopen te hypen, en het dan tot in de eeuwigheid uitstellen. Geen goede reclame voor EA.
WTF -O-

Spore wordt ongeveer uitgesteld tot het volgende millenium en SimCity is een digitale duplo aan het worden./me schud hoofd :N

Wat is er aan de hand daaro?
Spore Nukem Forever? :(

Overigens: Fiscal year 2009 is wanneer precies? Mei 2009 of 2008 ofzo?
(Ik volg dat nooit)

[ Voor 7% gewijzigd door anandus op 20-06-2007 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bah, zo vind ik het echt niets meer aan hoor. NOG 2 jaar wachten? Hype het dan niet inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
Vlgs mij is fiscal year 2009 het boekjaar dat eindigt in 2009 (of vergis ik me? Ze hebben in elk geval in mei dit jaar al cijfers Q4 Fiscal 2007 gepubliceerd). Dus is dit geen nieuws, nl. fiscal 2009 is ten vroegste maart 2008.

Hun jaren zijn gebroken in die zin dat hun boekjaar begint wanneer Q2 van het kalenderjaar begint afaik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Hm, ja, sorry voor eventuele verwarring die ik heb veroorzaakt. Fiscal 2009 begint 1 april 2008, en dat het zo lang was uitgesteld wisten we eigenlijk al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
Ik vraag me net als de schrijver van het artikel af wat er zo lang duurt. De gameplay lijkt aardig af, al heb ik bepaalde stages niet meer gezien sinds de eerste video. Zouden de eerdere stadia van het spel nog niet klaar zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:10
-NMe- schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 00:36:
Ik vraag me net als de schrijver van het artikel af wat er zo lang duurt. De gameplay lijkt aardig af, al heb ik bepaalde stages niet meer gezien sinds de eerste video. Zouden de eerdere stadia van het spel nog niet klaar zijn?
Wellicht is het spel zo zwaar met alles stadia erin dat ze het uitstellen om te optimalizeren/de gemiddelde PC sneller te laten worden?

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Tsja, nu begeven we ons wel op het vlak van de pure speculatie. Het ziet er nou niet ZO goed uit dat het niet zou draaien op een geforce 7300 ofzo. Simulaties kunnen wel veel rekenkracht vragen (huge maps in civ, anyone?), maar gezien het feit dat dit spel al zo lang in ontwikkeling is zou je toch zeggen dat het uitgangspunt geen quadcore geweest is.

Mijn gok? DX10. Ze worden door Microsoft gepusht om het alleen in DX10 uit te brengen, en nu moeten ze wachten op fatsoenlijke drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 13:04
Nou, eerlijk gezegd heb ik liever dat spellen pas worden uitgebracht als ze echt klaar zijn. Het is in ieder geval beter dan buggy spellen uitbrengen. (Wat EA in het verleden al vaker heeft gedaan.)

Het is waar dat ze de hype te vroeg hebben gestart, maar heeft EA daar wel wat over te zeggen? Will Wright mag toch zelf bepalen of en waar hij zijn ideeën showt. (En daarmee allerlei mensen enthusiast maakt. :) )

My Dwarf Fortress ASCII Reward: ~~@~~####,.".D",.B""

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shabbaman schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 09:15:
Tsja, nu begeven we ons wel op het vlak van de pure speculatie. Het ziet er nou niet ZO goed uit dat het niet zou draaien op een geforce 7300 ofzo. Simulaties kunnen wel veel rekenkracht vragen (huge maps in civ, anyone?), maar gezien het feit dat dit spel al zo lang in ontwikkeling is zou je toch zeggen dat het uitgangspunt geen quadcore geweest is.

Mijn gok? DX10. Ze worden door Microsoft gepusht om het alleen in DX10 uit te brengen, en nu moeten ze wachten op fatsoenlijke drivers.
Dat denk ik ook, zal ook wel iets te maken hebben met dat games voor Vista/Windows om aan die eisen te voldoen. Maar Vista loopt niet onder de gamers ook mede dankzij die drivers, nu was het bij XP ook zo dat het ongeveer 2 jaar heeft geduurd voordat een merendeel het gebruikte maar Vista heeft weinig redenen om het momenteel aan te schaffen.

Op papier zien de technische specificaties er leuk en goed uit maar in de praktijk zijn er gewoon grotere problemen dan met XP het geval was (drivers, inleveren van snelheid, de prijs van de hardware, de prijs van Vista zelf en de 64 bit versie van Vista met de incompatibiliteit van veel applicaties want 32 bit lijkt me zinloos geld aan te besteden als dat niet de toekomst is en kan je sowieso beter bij XP blijven IMHO).

Misschien dat men af wil wachten hoe Vista zich ontwikkeld onder de gamers en kunnen ze gelijk de tijd gebruiken om het e.e.a. te finetunen. Maar een ander stemmetje zegt mij dat EA om marketing technische redenen het uitstelt omdat men tijd nodig heeft om bijvoorbeeld de boel in orde te moeten maken voor expansions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

VyperX schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 11:00:
[...]
Nou, eerlijk gezegd heb ik liever dat spellen pas worden uitgebracht als ze echt klaar zijn. Het is in ieder geval beter dan buggy spellen uitbrengen. (Wat EA in het verleden al vaker heeft gedaan.)

Het is waar dat ze de hype te vroeg hebben gestart, maar heeft EA daar wel wat over te zeggen? Will Wright mag toch zelf bepalen of en waar hij zijn ideeën showt. (En daarmee allerlei mensen enthusiast maakt. :) )
't blijft EA, dus aan het eind zal er toch wel weer gerushed moeten gaan worden omdat EA zegt, nu moet het af. of de release date nou de week er na is of 6 maanden later pas.

verder heeft EA er heel veel over tezeggen, geld kraantje dicht en contractje weg en foetsie is het... + EA heeft waarsch de publish rechten al dus zou niemand anders het mogen/kunnen uitbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
daves2hd schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 14:50:
[...]

't blijft EA, dus aan het eind zal er toch wel weer gerushed moeten gaan worden omdat EA zegt, nu moet het af. of de release date nou de week er na is of 6 maanden later pas.

verder heeft EA er heel veel over tezeggen, geld kraantje dicht en contractje weg en foetsie is het... + EA heeft waarsch de publish rechten al dus zou niemand anders het mogen/kunnen uitbrengen.
Ik denk dat de maker van de meest succesvolle game reeks ook en ongeveer heel EA's bestaansrecht tegenwoordig toch wel wat gewicht in de strijd kan gooien.

Als er 1 bedrijf is dat lang kan doen over een ontwikkeling zonder er aan onder door te gaan is EA het wel. Samen met Valve natuurlijk.

[ Voor 9% gewijzigd door Postius op 21-06-2007 19:12 ]

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M1lamb3r schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 08:31:
[...]

Wellicht is het spel zo zwaar met alles stadia erin dat ze het uitstellen om te optimalizeren/de gemiddelde PC sneller te laten worden?
LOL, das heel erg simpel, dan hoef je namelijk helemaal niets te doen, dat doen de fabrikanten als Intel, AMD en nVidia al voor je ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arieleks
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08-2013
En toen was het (weer) stil rond Spore..... :'(

Is er nog nieuws bekend, nieuwe screenshots, wat dan ook?

- Rietberg - sieben Mal sympatisch -

There are only 10 types of people, those who make stupid jokes about binary numbers and those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Je bent wat voorbarig. Nieuw: spore op ign.

Om terug te komen op dat DX10 statement: is het niet zo dat de xbox360 op een soort DX9 draait? In dat geval ligt het niet zo voor de hand dat ze voor de PC-versie uitgegaan zijn van DX10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Shabbaman schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 12:10:
Je bent wat voorbarig. Nieuw: spore op ign.

Om terug te komen op dat DX10 statement: is het niet zo dat de xbox360 op een soort DX9 draait? In dat geval ligt het niet zo voor de hand dat ze voor de PC-versie uitgegaan zijn van DX10.
Kan niet wachten op Leipzig, wanneer is dat? :P
Ah, eind augustus (las iets te snel :P ):
IGN: So you guys are going to Leipzig instead of E3 this year. Why did you pass on E3 and pick Germany instead?

Patrick Buechner: E3 is a great event especially when you're unveiling a new game or have some other big news to share. EA obviously has a lot of big games at the show already. Spore has shown well at E3 in the past. It won Best of Show and Best Original Game. Whenever you're going into one of these big events, game developers have to weigh the positive benefits of media and industry coverage to the cost of taking the team down to the show, creating a special demo, and having producers offline for a while so we, in the case of Spore, have already been to E3 and we felt that we should keep the team focused on development. As well we already have this commitment to go to the Games Convention in Leipzig which is Europe's biggest videogame event and that's at the end of August and we didn't want to have multiple events to work towards. The press will be able to play the game at the show behind closed doors.
En ook handig om te weten:
IGN: So April 1st, 2008, or beyond.

Patrick Buechner: Yeah, but I wouldn't say too far beyond.

[ Voor 58% gewijzigd door anandus op 11-07-2007 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Pfff, april 2008...

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoop dat het geen 1 april grap is by then.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-07 21:38
inderdaad, anders is het spel wel heeeeel erg lang in ontwikkeling. Paar jaar geleden wist ik ook van het bestaan van Spore af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Djerique schreef op zondag 15 juli 2007 @ 18:03:
inderdaad, anders is het spel wel heeeeel erg lang in ontwikkeling. Paar jaar geleden wist ik ook van het bestaan van Spore af.
Ik ga me pas zorgen maken als de releasedatum "after Duke Nukem Forever" wordt ;)

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
Djerique schreef op zondag 15 juli 2007 @ 18:03:
Ik heb het al vaker gezegd maar ik zeg het nog eens: zolang ze de tijd nemen om het spel perfect te maken hoor je mij niet klagen. Hoewel ik wel ongeduldig wordt is het het vast waard. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Eerst zou Spore in 2007 het licht zien, dit werd verschoven naar 2008 en vandaag meldt Electronic Arts dat het spel tussen maart en mei van 2009 in de Verenigde Staten zal verschijnen.
Mjah, begint zo wel op Spore Nukem Forever te lijken :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lijkt een beetje op poplous the beginning...
als ik de plaatjes zo zie ;)
vooral dat wereld bolletje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onzin dus, gewoon zelfde datum als altijd.

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2007 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Sorry hoor, maar gamer.nl's bron zegt het als volgt:
Responding to a question of the company's confidence in Will Wright's upcoming evolution simulator Spore, Riccitiello reiterated the title's release date of next spring.

"Right now it's sort of squarely targeted of March-April-May of next year," he affirmed.
Nu kan je gaan zemelen over het verschil tussen next year en coming year, maar er staat hier geen 2009. Kotaku meldt dat het nog steeds over fiscal 2009 gaat, en zoals we hier al eerder concluderen, is fiscal 2009 van april 2008 tot maart 2009. En dat sluit weer aan bij bovenstaande quote, maart/april/mei volgend jaar.

Nog eens: maart/april/mei. 2008.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
Verwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 15:47:
In 2005 was dit spel echt geweldig en origineel, in 2006 nog steeds wel maar minder, in 2007 is het niet eens zo speciaal meer, in 2008 zou het nog een goed spel zijn, in 2009 is het 13 in een dozijn...
Oh? Hoeveel Spore-clones heb je al gezien dan? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Shabbaman schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 16:00:
Sorry hoor, maar gamer.nl's bron zegt het als volgt:

[...]

Nu kan je gaan zemelen over het verschil tussen next year en coming year, maar er staat hier geen 2009. Kotaku meldt dat het nog steeds over fiscal 2009 gaat, en zoals we hier al eerder concluderen, is fiscal 2009 van april 2008 tot maart 2009. En dat sluit weer aan bij bovenstaande quote, maart/april/mei volgend jaar.

Nog eens: maart/april/mei. 2008.
Inderdaad :)
Suf zeg :P

Sorry voor de paniek, iedereen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo te horen wordt het een 10 jaren plan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

patience, good things come to those who wait.

voor mij blijft het belangrijk dat ze de gameplay eens afronden, eindeloze vrijheid hoef ik niet te hebben, dat word te veel om allemaal leuk en perfect af te werken.
over de release date ga ik me niet druk maken, zal voorlopig nog wel vaker gaan schuiven en doen :P
niet alsof er atm een vergelijkbaar spel in ontwikkeling is waar ze rekening mee moeten houden of bij moeten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 16:13:
[...]
Inderdaad :)
Suf zeg :P

Sorry voor de paniek, iedereen :P
Dit is nou al de tweede keer dat de releasedate nog steeds spring 2008 is en dat we toch allemaal in paniek raken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 20:57:
[...]

Dit is nou al de tweede keer dat de releasedate nog steeds spring 2008 is en dat we toch allemaal in paniek raken :P
En allebei door mij, geloof ik :$

* anandus zal het niet meer doen hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
Gewoon eerst even de feiten checken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castor385
Hier nog een aantal interessante video's:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-NMe- schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 16:10:
[...]

Oh? Hoeveel Spore-clones heb je al gezien dan? ;)
Heel veel content zie je eigenlijk al in andere games.

Planeten bevolken, ruimte verkennen etc: EvE Online
Wereldjes uit en inzoemen: Black and white
net zoals de god mode wat je in black and white hebt speel je nu ook voor god terwijl je jou schepsels creeert.

Population zoals eerder genoemt met het wereldje in en uitzoemen.

Wat ik hoop is dat er geen restricties zijn, ik wil organische luchtschepen bouwen met mooie vormen zoals in Babylon 5 (zoals kosh en zijn kornuiten), of als het kan een bevolking in een luchtstad welke vleugels hebben.. Maar tevens vind ik dat niet te snel je naar het : Kom laten we andere werelden gaan bevolken onderdeel moet gaan. Die gehele evolutie in het water vond ik eigenlijk het meest uniek, waar ik later dan weer het gevoel krijg dat je enkel met editor bezig bent om je poppetje nog meer te pimpen. Tevens hoop ik ook dat je een ruimteschip niet een makkelijke evolutie stap zal zijn. Er moet enige uitdaging in zitten hoop ik. Maar dat idee krijg je niet als je nu al te zien krijgt dat je spaceships kan bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
Dat veel games één van de elementen van Spore bevatten wil natuurlijk niet zeggen dat Spore concurrentie heeft. Je hebt computers, faxen, PDA's en telefoons, en tóch zijn MDA's nog populair. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-NMe- schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 13:40:
Dat veel games één van de elementen van Spore bevatten wil natuurlijk niet zeggen dat Spore concurrentie heeft. Je hebt computers, faxen, PDA's en telefoons, en tóch zijn MDA's nog populair. ;)
Het is dan ook een nog niet bestaand product, gezien het nog niet eens gereleased is. Appels / Peren vergelijken, alsof je zegt dat beam technologie nog geen concurrentie heeft. Eerst maar eens zien of spore niet een stille dood sterft omdat het toch de hype niet kan waarmaken of nog beter: Het de grote diversiteit die nu voor ogen heeft technisch niet aankan.. 10.000den spelers met hun eigen schepsels en vele levensvormen wat daaruit stamt in 1 client weten te proppen.. nogsteeds lijkt mij dat de grootste uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theroman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-08 09:37
Verwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 16:23:
zo te horen wordt het een 10 jaren plan :D
Dat associeer ik persoonlijk toch met iets andere dingen. Laten we hopen dat Spore in de schappen ligt voordat we Jeltsin weer op een tank zien staan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 03:17:
[...]

Het is dan ook een nog niet bestaand product, gezien het nog niet eens gereleased is. Appels / Peren vergelijken, alsof je zegt dat beam technologie nog geen concurrentie heeft.
Maar dat was juist jouw punt: je noemt allerlei spellen die één onderdeel van Spore vertegenwoordigen alsof dat een concurrentie voor Spore moet vormen. Dat terwijl het vooralsnog een uniek spel is. Of het de verwachtingen naleeft is een tweede verhaal, maar concurrentie heeft het vooralsnog niet echt. Althans, niet meer dan elk ander spel.
Eerst maar eens zien of spore niet een stille dood sterft omdat het toch de hype niet kan waarmaken of nog beter: Het de grote diversiteit die nu voor ogen heeft technisch niet aankan.. 10.000den spelers met hun eigen schepsels en vele levensvormen wat daaruit stamt in 1 client weten te proppen.. nogsteeds lijkt mij dat de grootste uitdaging.
Het lijkt me dat het grootste probleem is dat ze de zaak snel maken. Het downloaden en de bandbreedte zijn beiden niet echt een probleem. Ervanuitgaande dat een creature-file inderdaad maar 5KB groot is, kunnen de meeste breedbandgebruikers 100 modellen gedownload hebben in een seconde tijd. In een minuut tijd heb je genoeg gedownload om je hele omgeving aan planeten vast gepopuleerd te hebben, en de rest van het downloaden kan waar nodig op de achtergrond gebeuren.

• anandus
  • Niet online
Hier een Leipzig-stukje over Spore,
We meet with EA behind closed doors to check out a playable version of Will Wright's evolutionary life-form simulation game.

Earlier today during a meeting with Electronic Arts, we had an opportunity to sit in on a 30-minute presentation of Spore. Currently scheduled for release in the Spring of 2008, the life-simulation game from The Sims creator Will Wright is purportedly already far enough along in development that it can be played from start to finish.
Maar ik lees niets wat niet in eerdere (veel oudere) demo's of trailers te zien was? Als het spel zo goed als af was, waarom de demo, zoals we dat al kennen, 'doorlopen'?
Jammer, had wel wat nieuwe informatie willen lezen.

• NMe
anandus schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 13:55:
Hier een Leipzig-stukje over Spore,

[...]
Maar ik lees niets wat niet in eerdere (veel oudere) demo's of trailers te zien was? Als het spel zo goed als af was, waarom de demo, zoals we dat al kennen, 'doorlopen'?
Dat valt toch wel mee?
We meet with EA behind closed doors to check out a playable version of Will Wright's evolutionary life-form simulation game.
Today's presentation focused on levels 2 and 3
;)

Dat wij het nog niet kunnen zien is waarschijnlijk gewoon marketing. Zo'n artikelschrijver zal er niet over liegen, denk ik. :P

edit:
Hier staan trouwens nog wat screenshots van de minder vaak geziene stadia van het spel.

Hier nog twee filmpjes met de minder bekende stadia ook erin verwerkt:
http://www.gametrailers.com/player/23832.html
http://www.gametrailers.com/player/23833.html

[ Voor 17% gewijzigd door NMe op 23-08-2007 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuurvoske
  • Laatst online: 12-09 13:00

Vuurvoske

Nunquam cede!

Hoewel ik eigenlijk niet van rts achtige games houd lijkt me deze toch errug vet :D Wist niet eens dat er een topic over was @ GoT. :)

Beroeps brabander

Verwijderd

Spore release date ligt vast: 03/03/2008

http://totalspore.com/art...re-release-date-official/

• NMe
En ze weten het omdat Amazon een datum heeft geprikt? Ik geloof er niks van voordat EA zelf iets naar buiten brengt, want er zijn in het verleden al meer shops geweest die zelf een datum geraden hebben die voor geen meter klopte. :)

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:57

Bezulba

Formerly known as Eendje

idd, puur en alleen om lekker pre-orders binnen te harken... nee gameshopdatums vertrouw ik ook nooit

blup

Verwijderd

Idd...
I know we’ve seen lots of fake pre-orders in the past, but this one is real!
Euh, ja? Want? Net zoiets als voor de trekking roepen 'Ik heb nog nooit de loterij gewonnen, maar dit is het winnnende lot! Ik weet het zeker!'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
Ik vraag me ook af waarom dit zo nodig echt zou moeten zijn... Omdat het Amazon is? Grote bedrijven kunnen niet gokken en kleine wel? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

als de release date echt bekend was hadden ze het allang officieel op de site gezet. amazon.com pakt gewoon een datum waarop hun gokken dat hij rond die tijd uit komt. bol.com doet dit ook zo vaak met games zonder dat de echte release date bekend is. vaak staat het na dat het spel uit is nogsteeds weken lang fout.

verder verwacht ik ook wel een mail als het zo ver al was dat preoderen mogenlijk was van EA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een topickick...

Is er inmiddels al meer bekend over een release date?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castor385
Het laatste nieuws (oktober 2007) was dat het nog 6 maanden zou duren. Gezien het feit dat dit uit oktober 2007 was... kom ik uit op medio april.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laten we hopen dat hij in april in de schappen zal liggen, het zou voor mij in ieder geval een leuk verjaardagscadeautje zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een kleine kick :P

Beste game ooit + Robin Williams = LOL :D http://www.youtube.com/watch?v=V5TXEUiR1Xk

(damnet -O- stond hier al.. ik had gezocht maar op poster in dit topic 8)7)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2008 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
Je meent het. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:46

BaRF

bijna kerst

aaah April zou inderdaad wel mooi zijn, als ik die filmpjes allemaal zie lijkt het allemaal nog zo 'futuristisch' - zo van haha leuke techdemo - maar ik kan echt niet wachten om beesten te gaan maken :P

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 14:16

Erikie

www.erikie.nl

en we wachten nog steeds met spanning :( tbh, die graphics zien er nu wel weer beetje verouderd uit. goed excuus om t nog een jaar uit te stellen :) :(

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
Alsof de graphics echt zoveel boeien. De mensen die al zo lang op het spel wachten doen dat echt niet vanwege de graphics maar vanwege de gameplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

graphics zijn fine hoor, heel oud filmpje is dat. als je de nieuwere bekijkt zie je al een grot verschil, denk niet dat het een probleem zal worden :+ denk dat de render scripts een veel grotere uitdaging zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Fox

Dit is echt één van die spellen waar ik op zat te wachten, maar ik vindt één ding toch wel echt jammer. In de laatste periode is het spel geheel omgegaan van een normale SIM game naar een soort kinder vriendelijke simulator zoals hier en hier te zien. Geen bloed, veel fellere on-natuurlijke kleuren, eencellige dieren met ogen... Ik hoop dat ze het kindervriendelijke niet te overdreven maken. :( Weet iemand misschien meer over dit?

Maar alsnog zit ik met smacht op dit spel te wachten, de gameplay ziet er nog steeds uit als voorheen, wat een goed punt is. :)

Voor wie het nog niet gezien heb: hier zijn nog enkele screenshots en andere media voor wie deze nog niet heeft gezien. ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Fox op 13-01-2008 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
Dat eerste filmpje is niet (helemaal) met de ingame engine gemaakt volgens mij; het is niet meer dan een trailer. Verder zijn de kleuren precies zoals jij ze maakt natuurlijk. ;) En wat bloed betreft, dat zat er ooit in, en ik vermoed dat dat er nog steeds wel in zit, misschien via een registeroptie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens de youtube comments komt Spore deze zomer uit.
De kans is dus groter dat het spel níet deze zomer uitkomt dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
Ik hecht sowieso niet al teveel geloof aan comments op een site die iedereen naar gelieve kan plaatsen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

Verwijderd schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 12:22:
Even een topickick...

Is er inmiddels al meer bekend over een release date?
Volgens een paar posts boven je hoofd:
Was er zelf ook al op naar zoek wanneer dit tijdloos concept nu eindelijk eens in de winkel komt! :) Misschien een idee om die datum in de SP op te nemen? :+

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
Arx schreef op maandag 14 januari 2008 @ 20:22:
Was er zelf ook al op naar zoek wanneer dit tijdloos concept nu eindelijk eens in de winkel komt! :) Misschien een idee om die datum in de SP op te nemen? :+
Lijkt me geen goed plan. Zeker omdat Amazone ook al niet meer zo zeker is van die datum:
Availability: This item will be released on May 1, 2008.
Zoals ik al eerder zei:
-NMe- schreef op donderdag 13 september 2007 @ 09:59:
En ze weten het omdat Amazon een datum heeft geprikt? Ik geloof er niks van voordat EA zelf iets naar buiten brengt, want er zijn in het verleden al meer shops geweest die zelf een datum geraden hebben die voor geen meter klopte. :)
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

-NMe- schreef op maandag 14 januari 2008 @ 21:59:
[...]

Lijkt me geen goed plan. Zeker omdat Amazone ook al niet meer zo zeker is van die datum:

[...]

Zoals ik al eerder zei:

[...]

:)
:+ Sjoot! Ik werd even gelukkig van die release datum, maar dat beeld heb nu goed verstoord. :) Naja, ga ik maar weer undercover voor een paar maanden. :+ Ik meende dat Spore na genoeg af is, schijnbaar toch nog niet zo af. Misschien toch allemaal net iets te ambitieus.

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:46

BaRF

bijna kerst

Goed nieuws dus voor de Mac'ers: Spore komt gelijktijdig uit voor de Mac. Ik hoop niet dat ze daardoor de pc release iets moeten uitstellen?

http://www.spore.com/press_011508.php

release date niet genoemd, enkel 'later this year'...

[ Voor 13% gewijzigd door BaRF op 17-01-2008 17:14 ]

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
Ik heb nou al zo lang op dat spel gewacht dat ik best nog wel iets langer kan wachten als dat betekent dat mensen met een Mac ook content kunnen produceren voor in mijn spel. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castor385
Precies, we zien wel wanneer het komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arx schreef op maandag 14 januari 2008 @ 20:22:
[...]

Volgens een paar posts boven je hoofd:

[...]

:') WRONG, later this year inmiddels. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
Verwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 11:16:
[...]

:') WRONG, later this year inmiddels. :')
Als je nou een post lager had gekeken had je gezien dat ik die post allang ontkracht had en dat je dus deze post met denigrerende smilies niet had hoeven maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat vinden jullie eigenlijk een goede tijd tussen de mededeling en de daadwerkelijke verkoop? Ik vind dat van Spore niet zo al te best getimed moet ik eerlijk zeggen. 1 jaar lijkt mij meer dan genoeg om een community/hype op te bouwen lijkt me. Behalve mensen irriteren zie ik verder niet waarom er zo een lange tijd tussen zou moeten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
Je weet dat Spore in de eerste instantie aan andere developers is getoond en niet aan het grote publiek? En dat de eerste hype ontstond doordat één van die developers een zelf opgenomen video van de presentatie online heeft gezet? :)

Pagina: 1 ... 3 ... 14 Laatste