'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Oh Man!!!dragon9114 schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 22:19:
http://www.pistolwimp.com/media/45747/ je kunt best veel lol beleven met deze game
Kheb echt behoorlijk hard moeten lachen om die Robin Williams
Best raar om zo'n bekende persoon te horen praten over welke spellen hij speelt en leuk vind. Blijkt toch dat het maar gewone mensen zijn
Verwijderd
maar goed het is en blijft een acteur, wie weet krijgt ie wel betaalt om zo positief te zijn
Kan niet wachten op Spore 2
"Will Wright, will you marry me?"
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
2017 ofzo
traktor scratch!
http://www.youtube.com/watch?v=P3DRiREBm9Q
hier nog een x robin williams plays spore !!!
echt dubbel liggen dit man
Je ziet gelijk hoe makkelijk het ook echt is om een beest te maken.

In een onlangs gehouden interview met GameSpy liet Will Wright weten dat zijn aankomende game Spore niet alleen aan de PC voorbehouden is. Ook zal Spore verschijnen op de PS3, Xbox 360 en Nintendo Wii. De PC is wel het eerste platform waarop de game het levenslicht zal zien.
Eerder werd al gemeld dat de game ook op de Nintendo DS en PSP zal komen, ongetwijfeld in een iets andere vorm. verwachtingen zijn dat de game rond april/mei 2007 in de winkels ligt.

Althans het gaat over het 'Next-Gen'*-gedeelte van Spore:
KlikUltimately the true significance of Spore may be measured in how widely its technology is adopted. If successful, it could raise the game of user-generated content throughout the industry.
Er is ook een interview (video) met Will Wright op die pagina
*link weggehaald, omdat het de layout verneukte*
Hij wil het rtsp-protocol niet in URL gooien?
* Next-Gen betekent voor mij echt next generation games, en niet gewoon grafisch mooier. Xbox360 en PS3 zijn bijvoorbeeld alles behalve next-gen. Spore en Nintendo Wii daarentegen zie ik wel als next-gen
Edit:
Ah, de FP heeft het ook opgepakt
Hoge verwachtingen voor gebruikerscontent games
[ Voor 80% gewijzigd door anandus op 20-05-2006 16:21 ]
+1 scherpAlsem schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 16:45:
[...]
dat is het zelfde als vragen naar het doel van het leven
Verder mooie TS, Ben zelf ook zeer geinteresseerd in dit spelDat klinkt natuurlijk allemaal leuk en aardig, maar wat is dan nu het doeL van het spel?
Edit: Nog een rammelende zin gevonde in de TS:
Is het al duidelijk wanneer de eerste open-beta's verschijnen?. So yeah, you should be able to do something that looks kind of looks like an octopus.
[ Voor 37% gewijzigd door Flapp op 20-05-2006 17:39 ]
"Stilte, een gat in het geluid...."
Foutje verbeterd, thanks.Flapietoetoe schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 17:29:
Typefoutje in de TS
[...]
Verder mooie TS, Ben zelf ook zeer geinteresseerd in dit spel
Rammelende zin inderdaad, maar het is een letterlijke quote, dus die laat ik zo staan.Edit: Nog een rammelende zin gevonde in de TS:
[...]
Ik denk niet dat je erop moet rekenen dat die er überhaupt gaan komen. Er gaan geruchten dat de creature editor een eerdere release krijgt dan het complete spel, net zoals dat bij The Sims 2 gebeurde. Echter is niks zeker. Vooralsnog lijkt het spel in april/mei 2007 uit te komen.Is het al duidelijk wanneer de eerste open-beta's verschijnen?
https://niels.nu
Verwijderd
http://www.powerweb.nl/ar...rubriek=423271&id=1508269
Misschien niet zo'n interessant, maar het is wat
Ik denk dat het doel van het spel wel verschilt met 'de zin van het leven' en zeker met ieders zijn eigen levensdoel.Alsem schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 16:45:
[...]
dat is het zelfde als vragen naar het doel van het leven
Always shoot for the moon. Even if you miss you will land among the stars...
[ Voor 4% gewijzigd door NMe op 30-05-2006 16:33 ]
Verwijderd
Heb je enig idee hoeveel exemplaren van the sims er verkocht zijn?Verwijderd schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 23:30:
gaat zon spel als dit niet enorm snel vervelen? beetje beestjes maken en thats it? beetje overhyped allemaal imo
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
Verwijderd
ok, heel uitgebreid beestjes maken dan-NMe- schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 23:47:
Heb je überhaupt de moeite genomen om een review door te lezen of naar één van de verschillende demofilmpjes te kijken?
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2006 09:33 ]
Of een soort simcity spelen, Of een soort Galactic Civilizations spelen. Of een soort Age of Empires. Of. Of. Of.Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 09:32:
[...]
ok, heel uitgebreid beestjes maken danlijkt me wel grappig voor even, maar voor de langere termijn lijkt het me niet interresant genoeg... alleen maar beestjes creeeren
Het beestje creeëren is maar een onderdeel. Net als dat je je huis kan bouwen in de Sims, of je schepen kan ontwerpen in Galactic Civilizations 2
Vraagje: is er al iets bekent over een beperking, maximum aan armen, benen, ogen enz. of kan je echt een gigantisch wezen maken (30 poten 10 ogen 5 monden) Ik kan me best voor stellen dat waneer het te veel lichaams delen zijn dat mijn pc het niet meer trekt.
Wii \\ xbox 360 \\ samsung 32a656 \\ pc: e6400, hd3870, p5w dh deluxe
Overigens kun je wel maar zoveel ledematen kwijt als dat je beest groot is. En ik heb geen idee hoe groot je ze kan/mag maken.
Verwijderd
ding met 100 poten en 20 monden ofzo
Zit al te denken aan een Beholder-achtig creature
Maar goed.
In een wat meer serieuzer opzicht, waarom duurt het nog zo lang voordat dit spel uit gaat komen? En dan eigenlijk vooral omgekeerd, waarom wordt dit spel al zo hard gehypet zo lang voordat het uit gaat komen? Ik bedoel, deel 1 dateert van 15 maart 2005. Werd de Sims ook zo lang van te voren al aangekondigd?
Shabbaman schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 16:15:
Tjee, als ik jullie ideeën lees over wat er allemaal geëvolueerd moet worden, kan ik alleen maar denken: "Zou je ook een beest met z'n poepgat op z'n voorhoofd kunnen maken?".
- Het lijkt me heel sterk dat je poepgaten kunt plaatsen op je beesten.
- Ranzige content wordt weggefilterd en bij herhaling mag/kun je je creaties niet meer uploaden.
Het duurt nog zo lang omdat Wright blijkbaar van EA ruim de tijd krijgt om een goed product af te leveren. Juist door die enorme hype heeft EA heel wat verwachtingen waar te maken, en no way dat ze dit willen verprutsen.In een wat meer serieuzer opzicht, waarom duurt het nog zo lang voordat dit spel uit gaat komen? En dan eigenlijk vooral omgekeerd, waarom wordt dit spel al zo hard gehypet zo lang voordat het uit gaat komen? Ik bedoel, deel 1 dateert van 15 maart 2005. Werd de Sims ook zo lang van te voren al aangekondigd?
En waarom het gehyped wordt? Programmeertechnisch zit het briljant in elkaar. De replaywaarde is (lijkt me) ook enorm. Je hebt gewoon totale vrijheid, en dat trekt mensen heel erg aan. The Sims werd ook aardig gehyped vooraf, en is ook mateloos populair geworden. (Een beetje tè populair zelfs naar mijn smaak. Gelukkig lijkt de mogelijkheid tot expansion packs me voor Spore erg klein.)
Overigens zit de echt interessante "evolutie" van binnen, en niet zozeer in langere klauwen. Ik betwijfel of er echt iets in het spel zit over rudementaire lichaamsdelen, het ziet er erg cosmetisch uit.
Wie is trouwens de ontwikkelaar van SimLife, is dat niet ook Wright?
Je hebt verschillende stats bij je beest. Scherpe klauwen op een goeie plaats zorgen voor een hoge attack stat. Goed geplaatste benen en goeie voeten zorgen voor speed, en zo zijn er nog een stuk of 4 stats. Die zijn allemaal pas te upgraden als je daar genoeg upgrade points voor hebt, dus die echt interessante evolutie moet je eerst eens verdienen.Shabbaman schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 17:00:
Overigens zit de echt interessante "evolutie" van binnen, en niet zozeer in langere klauwen. Ik betwijfel of er echt iets in het spel zit over rudementaire lichaamsdelen, het ziet er erg cosmetisch uit.
Verwijderd
Maareh, kan je ook evolueren tot ruimte wezen/civilisatie als je onderwater blijft? Wil een soort van onderwater rijkdom uitbouwen.
Zat er ook aan te denken om het ultime moord monster te maken.
Verwijderd schreef op maandag 26 juni 2006 @ 12:48:
Die Google ads zitten ECHT op de verkeerde plek (offtopic note).
Hier kan je erover discussieren: [rml][ AdSense] Feedback[/rml]
JupsMaareh, kan je ook evolueren tot ruimte wezen/civilisatie als je onderwater blijft? Wil een soort van onderwater rijkdom uitbouwen.
Je hebt dan koepels gevuld met water
Je kan vogelachtigen maken, maar die nestelen nog steeds op de grond, geloof ik
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
Verder zijn er wel een paar regels die met wat creativiteit te omzeilen zijn. Tentakels zijn niet mogelijk, aangezien alles met skeletten werkt; de animaties worden nou eenmaal op basis van dat skelet gemaakt. Echter, als je heel veel kleine botjes aan elkaar maakt, dan kun je wel iets maken dat goed een tentakel benadert.
denk alleen dat dit niet echt "gunstig" is, gezien het je veel punten zal kosten al dat te upgraden maar als je er geen wapen op zet het gewoon een nutteloos aanhangsel is en in de loop van evolutie gaan nutteloze dingen vaak weg
ik mis nogsteeds screenshots waar hele planeten vol zijn gestampt als bijna 1 grote stad, het blijven kleine steden met een muurtje eromheen. tuurlijk zullen veel mensen na een korte tijd citybuilden al snel willen vliegen maar zullen er ook best wel wat zijn die gewoon flink zin hebben 1 zonnestelsel vol te bouwen en dan pas echt ruimte verkennen. maar het spel is nog niet af dus er is nog hoop op veel verandering ^^
you should not attack your enemy before fully understanding his potentials
Niet heel veel nieuwe info, maar toch leuk om te lezen.
Wat er ook instaat:
Dus binnenkort krijgen we weer wat meer te zien en te horen over Spore!GS: We understand that the game will be going on tour in Germany for the Games Convention later this month. What's being shown there?
WW: We're going to be at Leipzig. We'll have [Spore] on the floor so that people can actually come up and experiment with it. We'll be doing demos. [Editor's note: According to EA, Wright himself will be present on the floor, giving demonstrations in person.]
Verwijderd
Bron?Shabbaman schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 13:15:
Eind 2007 ondertussen...
Als je bron een (web)winkel is: die doen ook maar wat. Ze weten de releasedatum net zo min als jij en ik.
GS: Finally, we've heard a few different dates get tossed around for the release of Spore. When is the game scheduled to launch?
WW: We're saying the second half of next year [2007] for now.
Zelf ben ik aanhanger van het complot wat EA voert. Spore komt gewoon voor kerst uit.
mja denk niet echt dat je kan rekenen en vooruit kijken naar een release date maar dat we gewoon maar op moeten w8en tot hij echt af is voorlopig verw8 ik geen vaste release date maar alleen schattingen
maar voor iets wat dan bijna binnen een jaar af moet zijn hebben ze nogwel heel weinig laten zien vind ik dan
Ik kan niet wachten op een aantal nieuwe screenshots
Van een site geplukt:
CURRENT CONFIRMATIONS:
- Venom Spray for creatures
- Hands selection affects social skills
- Feathers and fur textures
- Decorative body-parts like flowers, leaves, fins, and spikes.
- Rings around planets
- Armor-like skin
- Hand-held weapons (though this was known) - but we now know there are clubs
[ Voor 48% gewijzigd door Ixion op 24-08-2006 11:55 ]
Die screens staan AFAIK al een hele tijd op spore.ea.com?Shabbaman schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 11:33:
Nieuwe screenies! Al staat er niet echt wat nieuws op, het is wel weer eens wat anders.
Zo'n beperking komt er zeker weten wel op te zitten. Anders creeer je op den duur vanzelf een beest waarmee je je hele pc vast zal laten lopen. Verglijkbaar met galactic civilisations. Daar zit ook een beperking in die ik subtiel verwijderd had. Vervolgens heb ik een schip gebouwd dat tot in de details was uitgewerkt. Bestond uit meer dan 100.000 parts. Toen ik deze in het spel gooide veranderde mn spel in een diavoorstelling met 1 frame per minuut.-NMe- schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 20:46:
Ik denk niet dat daar een beperking op zit. Ze zullen eerder het aantal beesten dat je in één keer in beeld kan zien beperken dan het aantal ledematen per beest. Zoveel extra rekenwerk kost dat namelijk niet.
Overigens kun je wel maar zoveel ledematen kwijt als dat je beest groot is. En ik heb geen idee hoe groot je ze kan/mag maken.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Verwijderd
Spore daarentegen is echt "fantasie" creatief zijn. Je kan je dan veel moeilijker verplaatsen in je eigen creaties. Dan wordt het echt meer een Sandbox spel ipv realistische simulatie waar je over van kan dromen.
Voor de echte gamers zal Spore veel meer aanspreken dan Sims, maar voor de casual speler denk ik haast niet dat Spore zo goed zal aanslaan als Sims. Ik zie iig niet heel veel meiden/vrouwen dit spel kiezen ipv The Sims.
Zoals het er nu naar uitziet is Spore mijn ultieme sandbox spel. Ik hou zeer veel van sandbox games, en ook heel veel van "dierlijke" simulaties. SimAnt heb ik verschrikkelijk lang gespeeld. Dat vond ik echt een meesterlijk spel. Voor mij is het dus onmogelijk dat Spore een slecht spel gaat worden.
Gaaf stuk inderdaad. Alles van Spore wordt ook goed uitgelegd
Geinig:
An entire planet in Spore — teeming with plants, weather and creatures — takes up about 80K of memory. [...] You could download an entire galaxy of Spore planets before you could download all the tracks on “Dark Side of the Moon.”
[ Voor 28% gewijzigd door anandus op 11-10-2006 13:45 ]
Verwijderd
Kan ik van andere hedendaagse spellen dus echt niet zeggen

Dat wordt nu wel erg krap dan.Ixion schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 16:20:
Zelf ben ik aanhanger van het complot wat EA voert. Spore komt gewoon voor kerst uit.
Ik zie net trouwens dat er een nieuwe video is, zometeen even kijken.
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
*zucht*¨het lijkt me ook dat er tóch expansions aan gaan komen...Gevonden @ www.sporerevolution.com
Spore release date pushed some more
I just read a great Will Wright interview from GameSpot, entitled EA not Spore-ing until late '07. The article was written by Tor Thorsen, and the interview entitled Will Wright talks Spore, Leipzig, next-gen was written by Andrew Park. Both were published on August 9th. I pulled three important facts out of this interview.
Firstly, the release date has furthur been pushed to at least July 2007. They are in the home-stretch because all levels are playable, but they still have a lot of fine tuning to do.
http://www.sporerevolution.com
IGN released an interview with Will Wright on August 9th entitled Interview: Will Wright on Breeding Spore, by Daemon Hatfield. A lot of what has been said already is being repeated, but they have some fresh expansion pack questions that really caught my eye.
Yes- they are planning on expansion packs. I quote Will Wright: "We've thought a little about that. When you're making a game, you start out with all these ideas. Then as the deadline draws near, you have to start cutting stuff out. And that stuff is the first content you want to get into expansions." With the next couple questions, he continues on to say that one of the things on the cusp of being cut out right now is the ability to have underwater creatures.
[ Voor 36% gewijzigd door Elvis op 30-11-2006 00:19 ]
Verwijderd
Er komen dus minder mogelijkheden/features die je 'god' mogelijkheden geeft (waar de game om draait), in dit geval geen onderwater mogelijkheden. Je moet dus extra geld betalen om de game volledig te kunnen spelen.
Dat is precies dezelfde CRAP wat men bij de Battlefield series ook steeds aanhalen... en bij Battlfield zijn ze drukker bezig nieuwe expansions te maken dan de game te fixen, ik zie geen enkele reden waarom dit zou veranderen bij Spore of ieder ander game uitgegeven door EA.I quote Will Wright: "We've thought a little about that. When you're making a game, you start out with all these ideas.
Mijn support heb ik bij deze opgegeven voor Spore...
Verder is het ook gewoon een erg ambitieus project dat door de gigantische omvang een hel moet zijn om te maken als programmeur. Het is geen crap dat deadlines ideeën in de prullenbak laten verdwijnen, dat gebeurt gewoon bij elke game. Ik denk dat je ook had gezeurd als ze ineens de deadline naar 2008 hadden verschoven. Nu doen ze dus beiden; én de deadline wat verschuiven, én een beetje snijden in de content. Ik ben van mening dat de gulden middenweg hier inderdaad de beste is.
http://online.wsj.com/pub...=86272812&bctid=348410999
Zo te zien is Spore nu flink grafisch onder handen genomen. Moet zeggen dat het er nu ook aantrekkelijk uit begint te zien. Maarja, iedereen weet wel dat Spore het natuurlijk van de gameplay moet hebben.
PS.: Niet klikken als je het wachten niet kan verdragen!
Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl
Even kijken hoor.
Hier werkt 'ie prima met Fx 2.0.
Spore is niet echt mijn ding. Net zoals de vorige games van Wright kan het mij niet zo lang vastgrijpen maar het lijkt me wel eens leuk om een vreemde dier in elkaar te zetten en te zien voortgroeien. Misschien dat 'ie me dan ergens vastgrijpt.
Hier niet, en ik krijg ook niet de melding dat ik een plugin mis ofzo.D. Ninjai schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 21:45:
Hier werkt 'ie prima met Fx 2.0.
Ik moet zeggen dat, hoewel het hele spel mij leuk lijkt, voor mij ook het maken van creatures het interessantst zal zijn. De rest is allemaal ondergeschikt.Spore is niet echt mijn ding. Net zoals de vorige games van Wright kan het mij niet zo lang vastgrijpen maar het lijkt me wel eens leuk om een vreemde dier in elkaar te zetten en te zien voortgroeien. Misschien dat 'ie me dan ergens vastgrijpt.
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
PS.: Werkt prima in Firefox hoor.
Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl
Het was op de E3 al opgepoetst.Arx schreef op zondag 10 december 2006 @ 12:47:
Meende dat het wat opgepoetst was. Heb al een hele tijd niet meer om gekeken naar Spore. Lijkt me nog steeds wel geinig om het spelen. Ben benieuwd hoe het eind resultaat is.
Oh, en om ons tot die tijd niet te vervelen: een "nieuw" plaatje van een boerderij: hier.
[ Voor 23% gewijzigd door NMe op 01-02-2007 19:18 ]
Verwijderd
Ben alleen bang dat mijn comp niet echt up to date is voor dit spel.
Ik heb er een hard hoofd in maar het zou wel erg leuk zijn....
http://totalspore.com/art...-news/spore-demo-at-sxsw/Will Wright lead the Keynote for SXSW (South by Southwest) which is an interactive festival held in Austin today.
Study everything, You'll find something you can use
vraag me nog steeds af of het spel ooit nog uitkomt
traktor scratch!
Ze liggen zo ver redelijk op productie schemaErikie schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 15:04:
jammer, ik kon tot 60% afkijken, daar waar hij volgens mij de stad & civs behandelde. op youtube wil hij ook niet laden
vraag me nog steeds af of het spel ooit nog uitkomt(hopelijk nog voor 2010
)
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
...en toch laten ze in dit filmpje wéér de tribal- en city stages niet zien.Postius schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 00:16:
[...]
Ze liggen zo ver redelijk op productie schema
Verwijderd
In deze laten ze wat meer zien, nog steeds niet veel maar het is iets.-NMe- schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 10:52:
[...]
...en toch laten ze in dit filmpje wéér de tribal- en city stages niet zien.
http://www.gametrailers.c...id=17722&type=mov&pl=game
Saru mo ki kara ochiru | Even monkees fall from trees | jabber: twbms.ate.jabber.org
Ziet er goed uit, ik begin er vertrouwen in te krijgen dat het spel dit jaar nog uitkomt. Alleen hoop ik wel iets eerder dan rond de kerst.
roch gedelijk wat verandert als je naar oudere dingen kijkt, zowel interface als graphics
spel blijft nog wel op m'n lijstje staan
@ topicstarter: bij de vaak gestelde vragen staat bij de laatste vraag nog de naam revolution, dat moet natuurlijk de Wii zijn [/mierenneukerij]
Ik heb niet de indruk dat de graphics slechter zijn geworden, hooguit wat kleuriger?daves2hd schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 16:35:
[...]
roch gedelijk wat verandert als je naar oudere dingen kijkt, zowel interface als graphicsgraphics lijken 'simpeler'. kan ook aan mij liggen of gewoon dat ze met een mindere comp presenteerde
maar ik denk dat er aardig wat aangepast is voor betere preformance ed, zie maar eens hoeveel mensen al probs met Supreme Commander hebben, zelfs B&W2 draait op weinig systemen vloeiend (alles op high) door met alle werelden (onderandere door slechte programering).
Er zijn voor zover ik weet nog geen systeemvereisten bekend.wimjongil schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 16:44:
Heb je hier een heel goede computer voor nodig dan? Want het klinkt natuurlijk retegaaf
Aangepast.@ topicstarter: bij de vaak gestelde vragen staat bij de laatste vraag nog de naam revolution, dat moet natuurlijk de Wii zijn [/mierenneukerij]
systeem eisen om het vloeiend te kunnen draaien (vooral op space niveau met nog een redelijke instellingen) zullen denk ik niet al te laag liggen, hoger dan gemiddeld denk ik iig.-NMe- schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 16:57:
[...]
Ik heb niet de indruk dat de graphics slechter zijn geworden, hooguit wat kleuriger?
[...]
Er zijn voor zover ik weet nog geen systeemvereisten bekend.
ik heb het woord slechter niet gebruikt ?