[Mac mini Intel] Discussietopic en Mini-FAQ Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 12 Laatste
Acties:
  • 14.423 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302

Kapitein Prozac schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 15:05:
Ik doe er zaken als downloaden (m'n pc is hierin de opslag), muziek luisteren, internetten, mailen, licht fotowerk, films kijken, etc, mee. Praktisch alles behalve gamen dus
Ik gebruik mijn Core Solo voor exact hetzelfde. Prima machine voor dit soort zaken. Overigens kun je er ook perfect mee (arcade)gamen --> Anoniem: 87302 in "Onmisbare tools / software - deel 4" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-05 10:27
Ik ken flashspelletjes die er beter uitzien :P :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Doritos schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 18:03:
Ik ken flashspelletjes die er beter uitzien :P :+
Een paar honderd jaar geleden zou je worden gevierendeeld voor zo'n opmerking :).
Maar serieus, de Mac Mini Core Solo is niet geschikt voor de huidige generatie spellen maar classic gaming kan er prima mee. Of je nu SNES/Megadrive/Arcade of iets anders mee wil spelen, er zijn prima emulators voor. De spellen vind ik zelf ook veel leuker dan de huidige generatie games in veel gevallen. Playability, daar daar het om. Geen fancy graphics. Niet veel mensen associeren de Mac met games maar het kan wel :).

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 87302 op 25-07-2007 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 17:51

KrL

Foto foto..

Zo, sinds vannacht is mijn Solo pimped met een C2D (T7200, hij had al 2gb geheugen gekregen).. Ging nog best makkelijk allemaal maar waar ze al voor waarschuwden op de diverse sites: de klemmetjes/pootjes waarmee de heatsink op het mobo zit zijn echt heel fragiel. Ondanks mijn voorzichtigheid is er een gebroken. Maar gelukkig heb ik een assortimentje boutjes en moertjes en 3.0x20mm (of 12mm) past perfect !

Nog een tipje voor het verwijderen van het oude thermische spul op de heatsink: gebruik een suikerklontje ! Schuurt prima en doordat het zachter is dan het metaal krast het niet.. Daarna met een beetje alcohol schoonmaken en hij is als nieuw :)

Heb nog niet uitgebreid kunnen testen, komt dit weekend nog wel..
Hij start in ieder geval wel een stuk vlotter op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-05 10:27
Als er nieuwe mini's komen (dus hopelijk nieuwe processor),
is het toch logisch dat die voor de release van Leopard komen ?

Want bij de release van Leopard zal ik waarsch men Mini bestellen, maar het zou dan natuurlijk wel erg ---- zijn als er na 2weken een nieuwere versie van de Mini is 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martkrui
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-04 20:31
Even een kleine update van mijn kant.

Omdat de mini een paar dagen normaal gewerkt heeft was het gisteren tijd om de garantie maar eens te verbreken >:)

Ik ben er nu achter gekomen dat het NIET mogelijk is een 3,5" schijf aan te sluiten op de interne Mini voeding voor de 2,5" schijf. De 3,5" draait gewoon niet. Met een externe voeding en de SATA-data aansluiting werkt het wel.

Dus ik heb nu een mini met een 500 GB externe schijf op SATA en helaas toch een extra voeding.
(dus nu ook een kleine twijfel of ik die 500 GB niet gewoon in een Firewire behuizing moet gooien )

Voor mijn gevoel is de performance wel iets vooruit gegaan... Booten en gelijk firefox starten lijkt gewoon wat sneller te gaan. (als ik zin heb zal ik timen)

Vandaag of morgen de T7200 erin zetten...

-= EDIT =-
Vandaag dus.... Wat ik vandaag voor elkaar gekregen heb:
* OSX partitie van m'n 500GB disk gewist
* Bevestigingspin heatsink afgebroken
* Component van moederbord verwijderd met tang 8)7 ;( }:O

Maar... er zit nu wel een T7200 in... en OSX is opnieuw aan het installen dus blijkbaar werkt er nog iets....
* Martkrui keeps fingers crossed

[ Voor 18% gewijzigd door Martkrui op 29-07-2007 12:29 ]

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrL

KrL

Foto foto..

Martkrui schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 10:55:
* Bevestigingspin heatsink afgebroken
* Martkrui keeps fingers crossed
Gaat vrij makkelijk helaas.. Hoe hem je hem weer vast gekregen ?

Is trouwens stil in dit topic.. Niemand meer aan de mini ? Ben gisteren bij de RAF langs gelopen om te vragen hoe het zat met de vroege vogels actie. Ze hebben er idd te weinig gekregen, maar: degenen die al (aan)betaald hadden krijgen nu een Core Duo versie (normaal 619) zonder bij te betalen (dus voor 300e).. Best netjes !
Heb alleen zometeen dus een CD mini over omdat ik m'n via A-Mac gekochte solo al heb gepimpt.. Misschien voor de slaapkamer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:26
Vandaag krijg ik mijn nieuwe CD processor, maar waar moet je op letten wanneer je de heatsink verwijdert of opnieuw bevestigt. Wat is dan het grootste gevaar op het afbreken van de bevestigingspennetjes? En hoe hebben jullie het afbreken gerepareerd? Ik denk dat ik over twee weken eens naar ga kijken (op dit moment heb ik helaas geen tijd om met mijn Mini te gaan sleutelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrL

KrL

Foto foto..

Ging nog best makkelijk allemaal maar waar ze al voor waarschuwden op de diverse sites: de klemmetjes/pootjes waarmee de heatsink op het mobo zit zijn echt heel fragiel. Ondanks mijn voorzichtigheid is er een gebroken. Maar gelukkig heb ik een assortimentje boutjes en moertjes en 3.0x20mm (of 12mm) past perfect !
Mooiste is natuurlijk als je niets breekt, heb het idee dat het bij mij fout ging bij het losmaken op het moment dat hij al door het gaatje (mobo) was en vervolgens door de veer tegen de heatsink zelf 'aansprong'..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deephouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
rclahsen schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 15:15:
{...] Wat is dan het grootste gevaar op het afbreken van de bevestigingspennetjes? En hoe hebben jullie het afbreken gerepareerd? [...]
Gebruik plastic boutjes en moertjes en je hebt die vervelende bevestigingspennetjes niet meer nodig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 223548

KrL schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 14:50:
[...]

Is trouwens stil in dit topic.. Niemand meer aan de mini ? Ben gisteren bij de RAF langs gelopen om te vragen hoe het zat met de vroege vogels actie. Ze hebben er idd te weinig gekregen, maar: degenen die al (aan)betaald hadden krijgen nu een Core Duo versie (normaal 619) zonder bij te betalen (dus voor 300e).. Best netjes !
Heb alleen zometeen dus een CD mini over omdat ik m'n via A-Mac gekochte solo al heb gepimpt.. Misschien voor de slaapkamer :)
Jazeker wel nog steeds aan de Mini :P . Ik draai nu een paar weken met m'n Mini met 1,83ghz CD en ben er behoorlijk tevreden over d:)b

Vind de manier waarop RAF dit afhandelt zeker wel lovenswaardig en zeer correct. Had ik eerlijk gezegd niet verwacht.

Bij mij is het verwisselen van de processor allemaal goed gegaan, (de mijne is ook begonnen als een 1.5 ghz core solo) maar moet zeggen, 't was niet makkelijk. Ik ben er toch zeker een half uur mee bezig geweest om die ellendige heatsink zonder schade los te krijgen |:(
Maar goed, 't is gelukt en zeker de moeite waard geweest. M'n Mini is toch wel veel sneller geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 212115

Voor de liefhebber:
Headless Mac mini OSX Server installation
http://www.bos89.nl/1218

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 223548 schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 20:29:
[...]

Vind de manier waarop RAF dit afhandelt zeker wel lovenswaardig en zeer correct. Had ik eerlijk gezegd niet verwacht.
Hebben ze er ook bijgezegd hoeveel mensen (aan)betaald hebben? Zeg eens eerlijk, zou jij 300 euro neerleggen voor een product dat nog niet geleverd is aan een tent die nog geen jaar ervoor failliet is gegaan en een schuldrenvrije doorstart heeft gemaakt?

Ze liegen niet maar ze hebben het waarschijnlijk over een of twee klanten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-04 19:02

HJR

maandje geleden een mac-mini core solo gekocht bij ifactors voor 349 euri's.
daarna 90 euro kingston memory erin gezet (2 gb) en via ebay een t7200 core2duo op 2ghz op de kop getikt voor 225 euri inclusief verzending uit engeland.
gelukkig bij mij geen pinnetjes afgebroken.
dus voor 664 euro heb ik een supersnelle mac mini.
misschien in de toekomst nog andere dvd speler erin (pioneertje k06l, bij alternate 89 euri) en een grotere hd, 120 gb (2,5" sata) voor 69 euro.
dan heb je toch voor 823 euro euro een hele mooie core2duo mini. bij apple kost de coreduo superdrive variant 799. ben nu iets duurder uit, maar wel meer geheugen (2gb ipv 512) grotere hd 120 ipv 80 en veel snellere einstein 2ghz core2duo ipv 1.83ghz coreduo)

dus als je goedkoop een coresolo op de kop kan tikken, doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martkrui
rclahsen schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 15:15:
Vandaag krijg ik mijn nieuwe CD processor, maar waar moet je op letten wanneer je de heatsink verwijdert of opnieuw bevestigt. Wat is dan het grootste gevaar op het afbreken van de bevestigingspennetjes? En hoe hebben jullie het afbreken gerepareerd? Ik denk dat ik over twee weken eens naar ga kijken (op dit moment heb ik helaas geen tijd om met mijn Mini te gaan sleutelen).
Waar je vooral even op moet letten is dat er rond de gaten waar de pennetjes van de heatsink door heen gaan ook nog componentjes zit. Als je met een tang of whatever je gebruikt uitschiet kan je dat een componentje kosten (is bij mij gebeurd, maar hij werkt nog prima )

Vergeet die pinnetjes.... zorg dat je ze eruit krijgt zonder iets anders te beschadigen.... Als je ze vervangt door boutje/moertje gaat het allemaal nog gemakkelijker in elkaar ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 223548

Anoniem: 87302 schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 06:52:
[...]

Hebben ze er ook bijgezegd hoeveel mensen (aan)betaald hebben? Zeg eens eerlijk, zou jij 300 euro neerleggen voor een product dat nog niet geleverd is aan een tent die nog geen jaar ervoor failliet is gegaan en een schuldrenvrije doorstart heeft gemaakt?

Ze liegen niet maar ze hebben het waarschijnlijk over een of twee klanten!
Je zal ongetwijfeld gelijk hebben, ik ken RAF niet en ken hun verleden dus ook niet. Maar vooruitbetalen of (aan)betalen voor een product wat nog geleverd moet worden begin ik al helemaal nooit aan. Dus misschien is het inderdaad maar voor één of twee personen. Maar dat maakt toch natuurlijk niet uit? Ze hadden ook gewoon alleen dat geld terug kunnen geven met een één of ander slap excuus, toch?
Martkrui schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 09:22:
[...]

Waar je vooral even op moet letten is dat er rond de gaten waar de pennetjes van de heatsink door heen gaan ook nog componentjes zit. Als je met een tang of whatever je gebruikt uitschiet kan je dat een componentje kosten (is bij mij gebeurd, maar hij werkt nog prima )

Vergeet die pinnetjes.... zorg dat je ze eruit krijgt zonder iets anders te beschadigen.... Als je ze vervangt door boutje/moertje gaat het allemaal nog gemakkelijker in elkaar ook nog.
Ik heb er ook zelf een hele tijd mee lopen knoeien, met m'n nagels, schroevendraaiers etc. Achteraf bedacht ik me dat het misschien beter zou zijn gegaan met een pincet.... Misschien een idee voor degene die zijn heatsink nog eens wil verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-01 16:43
Toch wel mooi dat het allemaal maar zo relatief makkelijk kan met de Mac Mini; ik las van iemand die haar Mac moest laten repareren voor 250 € wat achteraf slechts geheugen vervangen bleek te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 223548 schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 12:37:
[...]

Je zal ongetwijfeld gelijk hebben, ik ken RAF niet en ken hun verleden dus ook niet. Maar vooruitbetalen of (aan)betalen voor een product wat nog geleverd moet worden begin ik al helemaal nooit aan. Dus misschien is het inderdaad maar voor één of twee personen. Maar dat maakt toch natuurlijk niet uit? Ze hadden ook gewoon alleen dat geld terug kunnen geven met een één of ander slap excuus, toch?
Ze hebben tientallen mensen met een slap excuus weggestuurd: u was nummer 46 en we hebben we maar veertig gehad....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_man
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-05-2024
Zijn er mensen die ervaring hebben met ITpro in België? Ik zou graag (één jaar na aanschaf) het geheugen van de mini willen uitbreiden, maar ik ben er niet volledig gerust op ...

en eens ik het aandurf om die mini open te halen is het hek van de dam en sneuvelt er wel meer dan alleen het geheugen :/

le·vens·moe (bn.)
1.genoeg van het leven hebbend, het leven als een last beschouwend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The D
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03-03 19:41
Ik heb zelf een standaard mac mini gekoch 1,66Ghz core duo. heb hem geupgrade met een
7200 rpm hd
Superdrive
2 gig geheugen.

Heb hier windows Vista op geinstalleerd zonder bootcamp. Heb voor digitale tv de FireDTV DVB-c aangesloten @Casema.

Al het HD materiaal die ik er op heb getest (MKV-> H264, MPEG2 enz) werken vloeiend.
Ook de tv kanalen NGHD, DiscoveryHD Film1 HD en HD1 werken vloeiend. Het enige kanaal dat ik niet vloeiend krijg is BBCHD(H264 compresie).

Deze HD kanaelen kan ik helaas niet vanuit Vista MCE bekijken maar wel met behulp van het programma DVBViewer(is zeker het kopen waard).

Na het instaleren van nieuwe drivers van de Intel site gaat het een stuk beter maar nog niet perfect.

Nu is mijn eerste vraag.
Als ik een Core 2 Duo processor in miijnMac mini plaats zal ik hier dan iets van merken.
Of is het de moeite niet waard.

Vraag 2
De Intel chip maakt ebruik van shared geheugen. Is het mogelijk om meer geheugen toe te wijzen als video geheugen want als het goed is kan de intel chip tot 225 MB aan geheugen toewijzen en is dit door Apple gelocked op 64MB

O ja je merkt met het laden van programs pas echt dat je een 7200 RPM hd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
@The D

Vraag 1; een C2D in de Mac Mini is nog best de moeite waard imo, het is toch weer zoveel procent sneller (zeker bij zware apps/handelingen). De vraag is dus meer of je het geld ervoor over hebt.

Vraag 2; niet helemaal correct; het begint bij die 64 mb plus 16 mb voor nog iets (weet ik zo even niet), dus 80 mb. Daarna kent OSX meer geheugen toe al naar gelang het nodig is totdat de 225 mb vol zijn natuurlijk. Dit gaat allemaal automatisch en daar kunnen wij, als gebruikers, niks aan veranderen. In Windows is de volle 225 mb wel meteen beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The D
Ok nooit op geled ga toch eve kijken vandaag hoeveel video geheugen er gebruikt word. Want tijden het opstarten zie je alleen een wit scherm gevolgd door het vista laad scherm.
Is er iets van een soort van bios of beteknd dat EFI dat windows vista dit allemaal regelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 207627

Ik denk dat je beter kan wachten met de proc te upgraden tot de snelst mogelijke voor die bepaalde socket/chipset uit is en wat gezakt is in prijs... Naar mijn gevoel voldoet de 1.66 CD nog voor de toepassingen van vandaag de dag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deephouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Anoniem: 207627 schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 16:21:
Ik denk dat je beter kan wachten met de proc te upgraden tot de snelst mogelijke voor die bepaalde socket/chipset uit is en wat gezakt is in prijs... [...]
Inderdaad, de interessante C2D processoren zijn naar mijn mening ook nog steeds te duur om een Mini 1,5Ghz Solo mee op te waarderen.

Ik ben één van de weinige kopers van de Mini solo voor €369 (A-mac) die niet tevreden is over de snelheid van dit apparaat, en heb besloten om hem bij V&A te koop te zetten (inclusief 2x1GB KTAMB667K2/2G Kingston modules die wegens tijdgebrek nog in gesloten verpakking zitten).

Ik denk dat het verschil in snelheid tussen mijn vorige Mac (iMac C2D 2,16Ghz) en de Mini solo toch te groot voor mij is :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
En de mac mini krijgt vandaag ook een upgrade...
"Didn't mention Mac mini today, how is it doing?"

Tim: "We're refreshing the Mac mini today."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:17

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Nieuwe mac Mini:

600 dollar

* 1.83GHz Intel Core 2 Duo
* 1GB memory
* 80GB hard drive1

800 dollar

# 2.0GHz Intel Core 2 Duo
# 1GB memory
# 120GB hard drive

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dahlia
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-12-2021
Erhnam schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 20:42:
Nieuwe mac Mini:

600 dollar

* 1.83GHz Intel Core 2 Duo
* 1GB memory
* 80GB hard drive1

800 dollar

# 2.0GHz Intel Core 2 Duo
# 1GB memory
# 120GB hard drive
Betekent dat dat de oude mac mini goedkoper word ?
En hoeveel verwachten jullie dat de oude mac mini met 512 mb geheugen gaat kosten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
Had ik nou even gewacht met m'n Mini uit juni ;( Naja, dan maar zelf uppen, is de videochip in de nieuwe Mini nog veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dahlia schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 20:53:
[...]

Betekent dat dat de oude mac mini goedkoper word ?
En hoeveel verwachten jullie dat de oude mac mini met 512 mb geheugen gaat kosten ?
Ik denk 499 voor de 1.66 512MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dahlia
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-12-2021
Anoniem: 87302 schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 21:14:
[...]

Valt opzich mee, voor honderd euro meer heb je een core 2 duo 1 gig mem en een 80 gig harde schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:26
Kapitein Prozac schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 21:10:
Had ik nou even gewacht met m'n Mini uit juni ;( Naja, dan maar zelf uppen, is de videochip in de nieuwe Mini nog veranderd?
Nee, eveneens een Intel GMA950

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 191622

Wel jammer dat de mini nog steeds AirPort 802.11g heeft inplaats van N...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Gravedigger
  • Laatst online: 08-04 22:30
Wou altijd een mini kopen, maar heb nu een mini samengesteld en dan kom ik bijna op de prijs van de nieuwe 20' imac uit 8)7

770 euro voor superdrive mini + 140 euro voor wat meer ram erin, 120 voor toetsenbord en muis. Bijna de prijs van een 20' imac, alleen die heeft wel een scherm (ook al hoef ik die niet omdat ik wel een acd heb), een redelijke videokaart een redelijke hdd, maar dan kom je wel erg bekaaid af als je dan een mini gaat kopen 8)7

Alleen jammer dat de imac zo but ugly is... ik haat die baard aan het scherm, staat van geen meter.. Nu weet ik helemaal niet meer welke mac ik ga halen :| Alleen die wireless toetsenbord past goed bij mn acd en g5 kast, nu nog een muis die erbij past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Alhoewel de prijs nog een tikkie aan de hoge kant is, komt er, als Leopard er is, hier waarschijnlijk toch een Mini als gezamenlijke machine voor mij en mijn vrouw. Had 'm eigenlijk eerder willen hebben, maar gezien de hoge prijs wil ik er toch graag gelijk Leopard op. En dan rust ik 'm zelf uit met 3GB en wellicht een snellere HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:46
3GB kan niet... volgens mij lust het moederbord gewoon geen 2GB dimms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Ah okay. Dan wordt het 2GB. :). Thanks voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124681

Jeuj eindelijk Core 2 Duo, nu toch wel aantrekkelijk :) Nieuwe iMac ziet er ook wel geinig uit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eigenlijk is het raar bij Apple. Gisteren nog een 1.66 core duo met 512 MB en 60 GB voor 619 euro.

Vandaag een 1.83 core 2 duo , 1 GB en 80 GB voor 599.

Ze moeten gewoon elke maand laatste dag de prijzen wijzigen, ook al is het maar 3 euro,
Dan begin je een cycle op 600 euro en aan het eind is die 480 euro. En dan heb je weer een nieuwe voor 600 euro. Zou de verkopen continu houden lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pxa270
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-12-2023
Anoniem: 87302 schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 21:14:
[...]
Goed geraden :)

Maar aangezien het uitloopmodellen zijn, bepalen winkels denk ik individueel hoeveel er vanaf gaat. Misschien dat je hem ergens anders nog voor minder kan krijgen in de komende weken. Gezien de specs van het nieuwe 599 model is 499 nog wat aan de dure kant.

[ Voor 13% gewijzigd door pxa270 op 08-08-2007 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-12-2024
pxa270 schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 15:20:
[...]

Goed geraden :)

Maar aangezien het uitloopmodellen zijn, bepalen winkels denk ik individueel hoeveel er vanaf gaat. Misschien dat je hem ergens anders nog voor minder kan krijgen in de komende weken. Gezien de specs van het nieuwe 599 model is 499 nog wat aan de dure kant.
Je link werkt niet goed (edit: nu wel ;) ). Anyway, het is bij A-Mac:

1,66 core duo 499
1,83 core duo 549

http://www.a-mac.nl/amac/...,0/option,com_virtuemart/

Met name de 1,83 Ghz lijkt me nu een goede deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pxa270
Nou, ik geloof dat bij de oude Mini de 512MB Ram op 2x256MB SO-DIMMs zit. Die raak je aan de straatstenen niet kwijt, en het gros van de gebruikers wil denk ik wel meer dan 512MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij de Medimarkt Amstersam (officiele Apple Store) waren ze ook 499 / 549.

Voor 50 euro meer heb je nu dus de Superdrive. Van 799 voor 549 is een goeie deal.
Het model van 499 is t.o.v. het nieuwe 599 model inderdaad relatief duur. 449 Zou een reelere prijs zijn.

Zeg, kan ik nog 369 vangen voor mijn 6 weken oude 1.5 Core Solo 512/60 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wunk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-05 11:52
Eergisteren wat vaags..

Word ik gebeld door Apple of ik de tech support op m'n Mac mini wil verlengen, op zich niet zo heel vreemd, afgezien van het feit dat ik gebeld werd door Apple US, ik kreeg een Amerikaanse dame aan de lijn die wilde weten of ik 't wilde verlengen...

Hallo, ik hem 'em gewoon bij de A-mac in Amersfoort gekocht hoor 8)

Oh en even een leuke passage op de A mac site:
De Intel Core 2 Duo kan gegevens bewerken en instructies uitvoeren in blokken die twee keer zo groot zijn (64 bits in plaats van 32 bits), waardoor de iMac over geavanceerde rekenkracht beschikt. Het resultaat: uitzonderlijke snelheid en veelzijdigheid en betere prestaties - die je zult merken als je werkt met foto's in iPhoto of Aperture, Keynote-presentaties maakt of video's bewerkt in Final Cut Pro. En als je Doom speelt natuurlijk.
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The D
Kapitein Prozac schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 15:47:
@The D

Vraag 1; een C2D in de Mac Mini is nog best de moeite waard imo, het is toch weer zoveel procent sneller (zeker bij zware apps/handelingen). De vraag is dus meer of je het geld ervoor over hebt.

Vraag 2; niet helemaal correct; het begint bij die 64 mb plus 16 mb voor nog iets (weet ik zo even niet), dus 80 mb. Daarna kent OSX meer geheugen toe al naar gelang het nodig is totdat de 225 mb vol zijn natuurlijk. Dit gaat allemaal automatisch en daar kunnen wij, als gebruikers, niks aan veranderen. In Windows is de volle 225 mb wel meteen beschikbaar.
Windows bepaald zelf hoeveel geheugen er nodig is. Max wat ik bij mij heb gezien is 115 MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
Ah, dus ook zoals in OSX, weer wat geleerd. ik gebruik zelf geen Windows op de Mini, daarvoor heb ik m'n pc. Windows op een Mac blijf ik toch een beetje als vloeken in de kerk vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526

Wunk schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 19:36:
Eergisteren wat vaags..

Word ik gebeld door Apple of ik de tech support op m'n Mac mini wil verlengen, op zich niet zo heel vreemd, afgezien van het feit dat ik gebeld werd door Apple US, ik kreeg een Amerikaanse dame aan de lijn die wilde weten of ik 't wilde verlengen...

Hallo, ik hem 'em gewoon bij de A-mac in Amersfoort gekocht hoor 8)

Oh en even een leuke passage op de A mac site:

[...]

8)7
Zo te zien niet al te goed opgelet met het copy/pasten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Zoals altijd als ik iets koop zit ik met het volgende:

Zal ik gaan voor het vorige "top model" met 1,83ghz/512mb/superdrive (550 euro) of voor de nieuwe
1,83ghz/1 gig/combodrive voor 50 euro meer..
Zat er in het oude model ook al een core2duo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldo
ViNyL schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 17:01:
Zoals altijd als ik iets koop zit ik met het volgende:

Zal ik gaan voor het vorige "top model" met 1,83ghz/512mb/superdrive (550 euro) of voor de nieuwe
1,83ghz/1 gig/combodrive voor 50 euro meer..
Zat er in het oude model ook al een core2duo?
Ik zou voor het oude model gaan. Dat was weliswaar een coreduo ipv een core2duo, maar het verschil daartussen is klein (beiden 2mb L2 cache, allebei 1,83Ghz). Bovendien heb je dan meteen een superdrive. Verschil geheugen is ook klein, en je wil uiteindelijk toch 2GB, dus die upgrade is even duur.

PS: bij prowarehouse.nl is het nieuwe model 533 euro en geen 599.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNyL
  • Niet online
Ok dat is inderdaad goed om te weten. Enige blijft het verschil in de software (nieuwe iLife?), maar goed hoeveel ik daar van gebruik is ook de vraag.

Dank je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Zit in de nieuwe ook geen wifi N?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:36
Even een vraagje tussendoor... Als ik nu een nieuwe Mac Mini koop, hoe zit het dan met Leopard? Krijg je die tegen die tijd gratis opgestuurd of iets dergelijks? Of krijg je die gewoon niet?

Staat nergens duidelijk op de site van Apple zelf....

Chookity-pok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Meestal gaat dat pas net voor de nieuwe release in dus de komende maand hoef je het nog niet te verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lowfi schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 18:53:
Zit in de nieuwe ook geen wifi N?
Nee helaas geen N, is toch wel een minpunt als je de mini als entertainment box wil gebruiken.
Maarja ze hebben het waarschijnlijk gedaan vanwegen de Apple TV die wel wifi N heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:36
Anoniem: 191622 schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 19:10:
Meestal gaat dat pas net voor de nieuwe release in dus de komende maand hoef je het nog niet te verwachten.
Dus als ik nu een Mini Mac zou kopen heb ik dus totaal geen recht op Leopard? Ook niet met een kleine bijbetaling ofzo?

Net als bij Windows Vista ging het als volgt: Je kocht een PC met Windows XP. En daarbij kreeg je een bon om bij de release van Vista een upgrade te halen...

Weet iemand of Apple ook aan zulke acties doet? Of dat apple gewoon zegt, Nee...

Chookity-pok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
Saeverix schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 20:14:
[...]

Dus als ik nu een Mini Mac zou kopen heb ik dus totaal geen recht op Leopard? Ook niet met een kleine bijbetaling ofzo?

Net als bij Windows Vista ging het als volgt: Je kocht een PC met Windows XP. En daarbij kreeg je een bon om bij de release van Vista een upgrade te halen...

Weet iemand of Apple ook aan zulke acties doet? Of dat apple gewoon zegt, Nee...
Apple zegt "Nee"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

offtopic:
[quote]Eswip schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 20:32:
[...]
Apple zegt "Nee"...
[/quote]
Computer says "No" :)

Gaan jullie ook de nieuwe BT keyboard bestellen?

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 87302 op 09-08-2007 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-05 11:57

Digistorm

tenax moderator pomorum

Anoniem: 87302 schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 23:39:
offtopic:
[...]
Apple zegt "Nee"...
[/quote]

Ik sta nog niet te popelen :P ... maar misschien als ik er zelf even achter heb mogen zitten dat ik het wel wat vindt ;)

Unum systema ad eos omnes regendos... | Macbook Pro 15" hi-res - Core i7 2635QM (2 GHz) / 8 GB / 160 GB SSD / Radeon 6490M | iPhone 3GS 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldo
Anoniem: 87302 schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 23:39:
offtopic:
[...]
Apple zegt "Nee"...
[/quote]

Ik denk er nog over. Bij de online Apple store 3-5 weken levertijd. Wil hem eigenlijk eerst een keer gezien en gebruikt hebben voordat ik daar 70 euro aan uitgeef. Bovendien doet mijn huidige BT keyboard het ook nog goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNyL
  • Niet online
Op de site van HTR Nederland staan deze twee mac mini's:

Product <Mac Mini 1.83GHz Intel Duo 512Mb/80G/SD
Omschrijving 1,83-GHz Intel Core Duo-processor 2 MB L2-cache 667-MHz frontside-bus 512 MB geheugen (667 MHz DDR2 SDRAM) 80-GB seriële ATA harde schijf1 Double-layer SuperDrive (dvd+r dl/dvd±-rw/cd-rw) Ingebouwd AirPort Extreme en Bluetooth 2.0 Apple
Merk EOL Apple MA608
Prijs € 445,00
Prijs inc. BTW. € 529,55

Omschrijving 1,83-GHz Intel Core Duo-processor 2 MB L2-cache 667-MHz frontside-bus 512 MB geheugen (667 MHz DDR2 SDRAM) 80-GB seriële ATA harde schijf1 Double-layer SuperDrive (dvd+r dl/dvd±-rw/cd-rw) Ingebouwd AirPort Extreme en Bluetooth 2.0 Apple
Merk EOL Apple MA608
Prijs € 461,34
Prijs inc. BTW. € 548,99

Ze hebben exact dezelfde specs maar toch is er een klein prijsverschil. Iemand enig idee wat het verschil tussen de twee is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

ViNyL schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 07:56:
Op de site van HTR Nederland staan deze twee mac mini's:

Merk EOL Apple MA608
Prijs € 445,00
Prijs inc. BTW. € 529,55

Merk EOL Apple MA608
Prijs € 461,34
Prijs inc. BTW. € 548,99

Ze hebben exact dezelfde specs maar toch is er een klein prijsverschil. Iemand enig idee wat het verschil tussen de twee is?
Gezien dat ze hetzelfde type zijn, zal het vast een gevalletje: Foutje bedankt! zijn

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNyL
  • Niet online
Ik denk het zelf ook maar goed, ik heb ze ook maar even gemaild met de vraag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
donaldo schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 00:51:
[...]

Ik denk er nog over. Bij de online Apple store 3-5 weken levertijd. Wil hem eigenlijk eerst een keer gezien en gebruikt hebben voordat ik daar 70 euro aan uitgeef. Bovendien doet mijn huidige BT keyboard het ook nog goed.
Het engelse int. keyboard wordt binnen een week geshipped. Ik heb die iig besteld. Mijn oude apple bt keyboard doet het nog wel goed het is alleen een beetje ranzig. En dat aldoor schoon maken ben ik ook zat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

You misspelled 80 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNyL
  • Niet online
The D schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 13:43:
Ik heb zelf een standaard mac mini gekoch 1,66Ghz core duo. heb hem geupgrade met een
7200 rpm hd
Superdrive
2 gig geheugen.

Heb hier windows Vista op geinstalleerd zonder bootcamp. Heb voor digitale tv de FireDTV DVB-c aangesloten @Casema.

Al het HD materiaal die ik er op heb getest (MKV-> H264, MPEG2 enz) werken vloeiend.
Ook de tv kanalen NGHD, DiscoveryHD Film1 HD en HD1 werken vloeiend. Het enige kanaal dat ik niet vloeiend krijg is BBCHD(H264 compresie).

Deze HD kanaelen kan ik helaas niet vanuit Vista MCE bekijken maar wel met behulp van het programma DVBViewer(is zeker het kopen waard).

Na het instaleren van nieuwe drivers van de Intel site gaat het een stuk beter maar nog niet perfect.

Nu is mijn eerste vraag.
Als ik een Core 2 Duo processor in miijnMac mini plaats zal ik hier dan iets van merken.
Of is het de moeite niet waard.

Vraag 2
De Intel chip maakt ebruik van shared geheugen. Is het mogelijk om meer geheugen toe te wijzen als video geheugen want als het goed is kan de intel chip tot 225 MB aan geheugen toewijzen en is dit door Apple gelocked op 64MB

O ja je merkt met het laden van programs pas echt dat je een 7200 RPM hd hebt.
Is het makkelijk om hem te upgraden naar een superdrive? Je kan dat soort slot in spelertjes dus wel los kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldo
Met studentenkorting is het toetsenbord 72 euro (uit mijn hoofd dacht ik gisteren 70, dus idd een foutje ;) ).

Afbeeldingslocatie: http://www.members.lycos.nl/markpieters/apple/Afbeelding%201.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNyL
  • Niet online
Misschien wat standaard vragen maar:

Als je frontrow gebruikt, hoe zit het dan met DivX ondersteuning? Photoshop etc lijkt me geen probleem op het ding..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-05 20:02
Was het iemand al opgevallen dat de Mini niet meer in 2,0 te bestellen is ?

Afbeeldingslocatie: http://tinyurl.com/3xesxp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
carfreak02 schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 13:56:
Was het iemand al opgevallen dat de Mini niet meer in 2,0 te bestellen is ?

[afbeelding]
Ja, mij, net. En dat terwijl ik net een leuk impulsmomentje had en mijn CC erbij had gezocht.

:(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebradenkip
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-05 10:55
Gisteravond kon je geen van beide bestellen. In de US-store staan ze nog gewoon allebei. Waarschijnlijk gewoon een bugje in de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martkrui
ViNyL schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 13:17:
Misschien wat standaard vragen maar:

Als je frontrow gebruikt, hoe zit het dan met DivX ondersteuning? Photoshop etc lijkt me geen probleem op het ding..
voor zover ik heb gevonden : geen
Met perian heb je wel de codex, dus je kan wel afspelen met quicktime, maar niet via frontrow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kap
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-12-2021

kap

Dinsdagavond heb ik de nieuwe Mac mini besteld. Woensdagmiddag had ik nog geen bevestigingsmail ontvangen. Heb de Apple store gebeld. Er waren problemen. Bestelling zouden ze annuleren en ik moest een nieuwe bestelling doen. Meteen gedaan. Weer geen mail ter bevestiging ontvangen. Donderdagmorgen weer gebeld. Ze zouden het oppakken. s-Middags weer gebeld. Er was nog niets gedaan. Volgens Apple was de eerste bestelling door hun geannuleerd en de tweede zouden ze oppakken. Door een misverstand aan mijn kant heb ik die toen geannuleerd. Dat zie je ook bij bestelstatus, maar de eerste bestelling staat er nog steeds open. Als ik bij mijn credittransactie's ga kijken staat er nog steeds een bedrag van bijna EUR 2000,- (twee maal het bedrag voor een Mac mini, dus één keer te veel) op autorisatie te wachten. Straks maar weer bellen.
Ik heb besteld:
2.0GHz Intel Core 2 Duo
2GB memory
160GB hard drive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kap
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-12-2021

kap

Ik heb daarnet weer met de Apple store gebeld. Eerst met een 0800 nummer, wat ik steeds heb gebeld. Ik kom daar niet zoveel verder mee, naar mijn gevoel. Vervolgens een 0900 nummer gebeld. Degene, die ik daar sprak zou mijn eerste bestelling zo snel mogelijk oppakken. Maandag zou ik een mailtje krijgen. Daar wachten we dan maar op. Er werd wel gezegd dat er problemen met website van de NLstore waren en dat er ontzettend veel bestellingen voor de nieuwe Mac's waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:42
Ik denk er sterk over om de nieuwste Mac Mini te gaan aanschaffen als puur inet en media ps voor in de huiskamer, echter ik heb enkele vragen die hopelijk iemand voor me kan beantwoorden.

- Kan ik de harddisk vervangen door een snellere 7200 variant? Hitte issue? Welke disks zijn aan te raden?
- Welke kabels heb ik nodig om de Mini met digitaal geluid aan te sluiten op de AV en hoe aan te sluiten op TV (geen LCD)?
- Welk geheugen is meeste geschikt om in te bouwen, Corsair?
- Hoe goed/slecht is de draadloze ontvangst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29201

Zat er ook stevig aan te denken om een mini aan te schaffen als desktop pc. Wil eigenlijk het ding hoofdzakelijk gebruiken voor huis-tuin -en keukenwerk. Het moet echter wel een béétje doorwerken, dus een coresolo 1.5 ghz is niet wat voor mij. (gister uitgeprobeerd)

Ik had gehoopt dat er meer 1.66ghz coreduo's voor goede prijsjes verkijgbaar zouden zijn. (meer richting de 400 dan de 500 euro)

Aangezien deze; slecht, niet, of alleen te duur verkrijgbaar zijn, ben ik eens een lijstje gaan maken met een kostenoverzicht van de nieuwe 1.83 ghz c2d mini vs. de nieuwe 20" imac instap.

(aangezien ik nog een crt heb, ga ik ook uit van een nieuwe tft. Tevens ga ik ook uit van de aanschaf van een 'oud' wit apple keyboard, en een wit logitech muisje bij de mini)

(ojah, ik ben student, dus reken voor het gemak de studentenkorting mee voor de mac en de imac)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
Mac mini 1.83 systeem, 1gb, combo, 80gb 5400
---------------------
562   euro      mac
12,5  euro      muis
28    euro      toetsenplank
200   euro  beeldscherm  17"
---------------------
802,5 euro   

Imac,2ghz, 20", 1gb, 250gb 7200, superdrive, ati 128mb
---------------------
1127  euro

Verschil
324,5 euro
---------------------
Voor het verschil van 324 euro heb je:
- 20" (best goede tft) ipv 17" tft                 (oe)
- 2ghz c2d ipv 1.83ghz c2d                      (moah)
- 250gb 7200rpm ipv 80gb 5400rpm          (oe!)
- superdrive ipv combodrive                  (dvd's fikken is handig)
- losse videokaart,  ipv shared mem intern ding  (oe!)
- mooi nieuw toetsenbord en muis            (  :)   )

Eigenlijk vindt ik de mac mini dan best prijzig, en lijkt me de imac een betere keus. Echter;
* Anoniem: 29201 vindt de imac stiekem een beetje protserig ding..... *rent snel de machoek uit...

De mooie kleine bescheiden behuizing, de stilte, en het energieverbruik (wat overigens niet heel veel lager is dan de imac) maken voor mij de mac mini interessant. Echter is de relatief hoge prijs (met name tov. de imac) nog een drempel.

Zijn er toevallig meer mensen die met ditzelfde 'probleem' (ahem) z(i/a)tten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.A.
  • Niet online
Martkrui schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 16:09:
[...]

voor zover ik heb gevonden : geen
Met perian heb je wel de codex, dus je kan wel afspelen met quicktime, maar niet via frontrow
Ik heb een divx in mijn movies directory gezet en deze kon ik keurig vanuit frontrow afspelen (je krijgt dan ook zo een mooie afspelende preview naast de bestandsnaam).

Ik heb wel flip4mac en perian geinstalleerd, ik had begrepen dat wanneer quicktime het af kan spelen je het ook in frontrow kon afspelen. Tot nu toe lijkt dat bij mij prima te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNyL
  • Niet online
Weet iemand wat er precies voor DDR2 in de Mac mini van September 06 zit? (het voorlaatste model dus)

Zondag krijg ik hem binnen en ik wil er vandaag ff wat mem voor halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157044

Ik heb een vraagje over de mac mini.

Ik bezit zelf een CD imac 20"

nu is me zusje voor eurotje of 350-400euro op zoek naar een nieuwe computer zonder scherm en tobo.

Nu keek ik naar macs rond die prijs zag ik dat mac mini wel aantrekkelijk was

Mac mini g4
1,42ghz
512mb ram (breid ik zelf wel uit naar 1gb)
80GB

Is dat beetje vooruit te branden en word niet echt op gegamed maar beetje msn internetten briefje tikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29201

Anoniem: 29201 schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 10:19:
Zat er ook stevig aan te denken om een mini aan te schaffen als desktop pc. Wil eigenlijk het ding hoofdzakelijk gebruiken voor huis-tuin -en keukenwerk. Het moet echter wel een béétje doorwerken, dus een coresolo 1.5 ghz is niet wat voor mij. (gister uitgeprobeerd)
[.......]
Hmm, zojuist bij de apple verkoper geweest, en toch voor een mac mini gegaan. Heb uiteindelijk gekozen voor een nieuwe mac mini core2duo 1.83. En eigenlijk ben ik best blij met mn keuze. 't is zowiezo mn allereerste mac machine, dus ik ben vrijwel onbekend met apple producten.

Wat mij overigens opviel tijdens het uitpakken van het hele zwikkie, is dat alles er behoorlijk luxe uitziet en aanvoelt. (had ik in de winkel niet zo zeer in de gaten....) Durf nu zelfs nog niet mn power adapter op de grond te zetten :D

Btw. het apparaatje is ook akelig stil....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:27
Net ook geweest bij de apple store. had de mini nog nooit in het echt gezien, maar hij is echt akelig klein ja! Super mooi.

Ben eruit, mijn nieuwe pc wordt een mac, allen nu nog bedenken welke, de mini of de Imac. Vind van de imac erg jammer dat ik dan meteen mijn Samsung Syncmaster 931BW voor niks heb gekocht 3 maand terug. Twijfel twijfel.

gebruikt iemand de mini ook als mediapc icm een lcd tv, gezien zijn grootte is hij daar uitermate geschikt voor volgens mij? Of zit je met windows XP mediacentre dan toch beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
koentjuh schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 14:51:
Net ook geweest bij de apple store. had de mini nog nooit in het echt gezien, maar hij is echt akelig klein ja! Super mooi.

Ben eruit, mijn nieuwe pc wordt een mac, allen nu nog bedenken welke, de mini of de Imac. Vind van de imac erg jammer dat ik dan meteen mijn Samsung Syncmaster 931BW voor niks heb gekocht 3 maand terug. Twijfel twijfel.

gebruikt iemand de mini ook als mediapc icm een lcd tv, gezien zijn grootte is hij daar uitermate geschikt voor volgens mij? Of zit je met windows XP mediacentre dan toch beter?
Er zijn aardig wat handige mensen die de Mac Mini als mediastation gebruiken.. Met Apple remote erbij kan dit prima..

Wat betreft je monitor.. je kan natuurlijk dual monitor setup gaan gebruiken.. of hem weer verkopen. Als je hem nog niet zo lang hebt kan je er nog aardig wat geld voor krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
ViNyL schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 11:46:
Weet iemand wat er precies voor DDR2 in de Mac mini van September 06 zit? (het voorlaatste model dus)

Zondag krijg ik hem binnen en ik wil er vandaag ff wat mem voor halen...
Er zit PC5300 (667 Mhz) geheugen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pxa270
Kapitein Prozac schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 15:10:
[...]

Er zit PC5300 (667 Mhz) geheugen in.
En niet te vergeten SO-DIMMs (laptop geheugen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 14:49
Kan ik met de nieuwe Mac Mini met een 1.83GHz Intel Core 2 Duo ook Full HD content afspelen? Of zal ik het geheugen uit moeten breiden naar 2 x 1 GB? Wil hem als mediacenter gebruiken :) Wat voor functies heeft de remote die er bij zit eigenlijk? Play / stop? Of meer?

Thanks _/-\o_ 8)

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb zelf 2 Macs die ik 13 maanden / 2 maanden bezit.
Een MacBook Core Duo 2.0 en een Mac Mini 1.5 Core Solo.

De Core Duo 2.0 is perfect voor alle 720p HD content .mkv bestanden (dat is de nieuwe HD divx maar dan beter). De Core Solo 1.5 is niet krachtig genoeg voor veel 720p mkv bestanden, die ga ik dus uitbreiden.

De Mini is superstil en perfect voor het gebruik op een plasma/lcd.
Ik gebruik de mini als internetmachine, iTunes en MAME arcade emulator.

De MacBook is voor internetten, iTunes en videos en downloaden.

Kortom, de Core 2 Duo voldoet voor vrijwel alles, maar neem minstens 1GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Full-HD films (zowel x264 als h264 of WMV) trekt mijn Core Duo 2.0 Macbook (incl. 2GB) helaas niet. Enkel Quicktime trailers heb ik werkend gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526 schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 21:44:
Full-HD films (zowel x264 als h264 of WMV) trekt mijn Core Duo 2.0 Macbook (incl. 2GB) helaas niet. Enkel Quicktime trailers heb ik werkend gekregen.
Heb je dat wel eens met Bootcamp geprobeerd? Ik vind 720p al goed zat hoor, 4 tot 8 GB voor een filmpje is meer dan voldoende ruimte voor een rip als het origineel 20-30 GB is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302 schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 22:34:
[...]

Heb je dat wel eens met Bootcamp geprobeerd? Ik vind 720p al goed zat hoor, 4 tot 8 GB voor een filmpje is meer dan voldoende ruimte voor een rip als het origineel 20-30 GB is.
720p is ook heel erg mooi, maar ck2000nl vroeg zich af of Full-HD het goed deed. Vandaar mijn reactie. :)

Mijn persoonlijke mening is overigens dat ik 720p tegenwoordig standaard vind, pas op 1080p begint mijn mond open te vallen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Laatst online: 18:59
Ik ben nog wel geïnteresseerd in een vrijwel nieuwe mac mini core solo. Dus deephouse en davidgilmour (en wellicht nog anderen) als jullie je core solo nog kwijt willen, hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heeft er iemand al het nieuwe draadloze tobo in het echt gezien? Perfect dingetje voor ons Mac Mini HTPCtje.

offtopic:
[quote]meesje schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 00:26:
Ik ben nog wel geïnteresseerd in een vrijwel nieuwe mac mini core solo. Dus deephouse en davidgilmour (en wellicht nog anderen) als jullie je core solo nog kwijt willen, hoor ik het graag.
[/quote]
tegen kostprijs (369) doe ik em weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Anoniem: 87302 schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 00:55:
Heeft er iemand al het nieuwe draadloze tobo in het echt gezien? Perfect dingetje voor ons Mac Mini HTPCtje.

offtopic:
[quote]meesje schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 00:26:
[/quote]
tegen kostprijs (369) doe ik em weg :)
Ik ben ook geïnteresseerd in zo'n Mac mini Core Solo. Dus PM me als je een aanbod hebt voor me :)
Uiteraard gaat Meesje voor me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 14:49
@Geqxon: bedankt! Ennuh, wat kan ik met de bijgeleverde remote doen?

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
ck2000nl schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 02:38:
@Geqxon: bedankt! Ennuh, wat kan ik met de bijgeleverde remote doen?
De remote is met name bedoeld voor Front Row, zie hier. Er zitten maar een paar knoppen op, (volume +, -, skip vooruit, skip acheruit, play/pause en menu). Volume +/- werkt altijd als je mac aan staat (ook als je niet frontrow draait), en de skip buttons en de play/pause werken ook in iTunes en andere programma's die ze ondersteunen.

Bovendien werken de volume en skip knoppen als menu navigatie in Front Row en andere software die de remote ondersteunt. Ze zitten in een cirkel, vandaar.

Op zich kan je er alles mee doen, alleen Front Row is nogal beperkt (speelt geen divx af en is (nog) niet aan te passen om dat wel te doen). (Edit: Kan dus wel, bedankt voor de reacties! Ik ga daar ook eens naar kijken!) Ik denk dat je wel andere software kan gebruiken maar ik weet niet of die dan zo handig werkt. Ik zit nooit op een afstand films te kijken dus ik gebruik altijd gewoon VLC met de muis/toetsenbord besturing.

[ Voor 14% gewijzigd door GekkePrutser op 13-08-2007 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:33

SeatRider

Hips don't lie

GekkePrutser schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 04:04:
[...]
Op zich kan je er alles mee doen, alleen Front Row is nogal beperkt (speelt geen divx af en is (nog) niet aan te passen om dat wel te doen). Ik denk dat je wel andere software kan gebruiken maar ik weet niet of die dan zo handig werkt. Ik zit nooit op een afstand films te kijken dus ik gebruik altijd gewoon VLC met de muis/toetsenbord besturing.
FrontRow speelt perfect Divx af. FrontRow is namelijk niets meer dan een schil om iTunes, Quicktime en iPhoto (?). Gewoon Quicktime codecs installeren voor divx, xvid, ogg en wmv (flip4mac) en gaan. Werkt hier perfect. Het enige wat het nog niet speelt is mkv, maar dat is alleen omdat ik me daar nog niet in heb verdiept :).

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Laatst online: 18:59
De draadloze tobo lijkt me ook erg praktisch. Maar kun je met alleen een tobo heel MacOSX besturen? M.a.w. kun je met je tobo op schoot op de bank zitten en alles opstarten (zonder dat je daar een muis voor nodig hebt)? Ik heb totaal geen ervaring met Mac, vandaar mijn vraag.

BTW. Hoe stuur ik een PM via got.tweakers.net?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
SeatRider schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 09:09:
[...]

FrontRow speelt perfect Divx af. FrontRow is namelijk niets meer dan een schil om iTunes, Quicktime en iPhoto (?). Gewoon Quicktime codecs installeren voor divx, xvid, ogg en wmv (flip4mac) en gaan. Werkt hier perfect. Het enige wat het nog niet speelt is mkv, maar dat is alleen omdat ik me daar nog niet in heb verdiept :).
Als het goed is kan je als je Perian installeert MKV afspelen in Front Row (en QuickTime Player natuurlijk). Je moet wel eerst de complete film inladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNyL
  • Niet online
Ik heb net het memory van me Mini geupgrade. Ik heb 256 MB laten zitten en 1GIG bijgeplaatst. Nu lijkt ie ineens wat "trager". Ligt dit aan mij of is het ook slomer om een 256 module te laten zitten bij een 1GIG module...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pxa270
Dat zou goed kunnen. Als je 2 identieke modules gebruikt werkt het geheugen in dual channel mode (dubbele bandbreedte, hoewel veel mensen zeggen daar in de praktijk weinig van te merken). De specs en timings moeten geloof ik vrij goed afgestemd zijn voor dual channel, dus zelfs met 2x1gb modules werkt het soms maar als single channel als de specs net wat te veel verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldo
ViNyL schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 16:25:
Ik heb net het memory van me Mini geupgrade. Ik heb 256 MB laten zitten en 1GIG bijgeplaatst. Nu lijkt ie ineens wat "trager". Ligt dit aan mij of is het ook slomer om een 256 module te laten zitten bij een 1GIG module...?
Zou niet moeten dat je systeem trager wordt als je van 512 naar 1,25 GB gaat. Wordt het geheugen wel goed herkend, heb je een memtest gedaan? Misschien is je nieuwe module kapot. Heb zelf een tijd 1,25 GB in mijn MacBook gehad en dat werkte prima (transcend module + originele apple 256mb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNyL
  • Niet online
Ik denk dat het ook een eerste indruk was. Nu ik er een tijd mee werk valt het idd wel mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutsky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-05 11:18
Ik heb al even zitten zoeken, maar kan nog geen concrete antwoorden vinden. Is het mogelijk om de grafische kaart van de MacMini (core solo) een resolutie van 720x576 interlaced te laten uitsturen. Ik heb nu de DVI naar s-video adapter, maar de resolutie en scherpte op mijn analoge breedbeeld is niet echt geweldig. Nu wil ik kijken of met een VGA naar RGB kabel beter is. Zodoende krijg is wel breedbeeld (gaat niet via s-video), maar ik heb het vermoeden dat de grafische kaart dit niet kan. Zodra ik de TV aansluit met mijn huidige adapter kan ik de resolutie selecteren, maar als ik een monitor via een VGA kabel aansluit kan ik geen 720x576i selecteren...
Pagina: 1 ... 10 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.