[Mac mini Intel] Discussietopic en Mini-FAQ Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 12 Laatste
Acties:
  • 14.427 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140651

Als je niet zeker of je het mag plaatsen, doe dat dan ook niet. Dit soort zaken horen in V&A.

[ Voor 63% gewijzigd door Daedalus op 08-07-2007 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceOnFire
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Tot mijn verbazing vandaag alsnog gebeld door A-Mac dat ik de allerlaatste was die ze blij konden maken. Ik vrees dus dat iedereen die nu nog niets gehoord heeft niet tot de gelukkigen behoort. Fijn apparaatje overigens, lekker stil en toch nog best vlot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302

Heeft iemand dit al geprobeerd om de Mac Mini als 'airport express' zender te gebruiken?

http://www.smashsworld.co...irport-extremeexpress.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-04 21:56
IceOnFire, gefeliciteerd en bedankt voor de melding. Benieuwd of ik dit nog van A-Mac te horen krijg.

Nou, dan zal ik nu maar de nieuwe MacMini afwachten :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 223548

Ik heb mijn Mac Mini nu in m’n Windows thuisnetwerk gehangen. Dit werkt op zich prima maar….

Ik heb een externe harde schijf aan m’n mac hangen, via firewire. Nu zou ik ook graag deze harde schijf kunnen aanroepen vanaf één van m’n andere Windows pc’s (met zowel lees als schrijfrechten). Is dit mogelijk en hoe moet ik dit dan instellen? Ik kan die externe schijf namelijk niet zien in m’n Windows netwerk….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37864

Anoniem: 223548 schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 14:42:
Ik heb mijn Mac Mini nu in m’n Windows thuisnetwerk gehangen. Dit werkt op zich prima maar….

Ik heb een externe harde schijf aan m’n mac hangen, via firewire. Nu zou ik ook graag deze harde schijf kunnen aanroepen vanaf één van m’n andere Windows pc’s (met zowel lees als schrijfrechten). Is dit mogelijk en hoe moet ik dit dan instellen? Ik kan die externe schijf namelijk niet zien in m’n Windows netwerk….
Opzich wel. Als het goed is zie je wel je home direrctory in het windows netwerk. Als dat werkt, werkt in ieder geval je SMB server op de apple goed. Als je op de apple smb.conf edit en daar een share voor je externe disk toevoegt zou dat dan ook moeten werken.
(Voor het hoe en wat moet je maar even googlen. Het werkt hetzelfde als op linux en er is ruim voldoende over te vinden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
Teken deze petitie om de MacMini te redden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

torp schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 14:31:
Teken deze petitie om de MacMini te redden.
Ik hoop dat ie verdwijnt, dan hebben we een collector's item.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 207627

Vraagje;

Wanneer ik een dvdrip converteer in handbrake (zowel mpeg-4 als h.264) schiet het CPU-gebruik van mijn mini naar 150-160%, hetgeen normaal is. Voor mpeg-4 haalt hij rond de 60 fps, voor h.264 ongeveer 20. Ook dit lijkt mij normaal (gezien overige resultaten van 1,66 ghz mini's op het benchmarkforum van handbrake), doch hoor je de fans bijna niet.

Zoveel te beter natuurlijk, maar toch enigzinds vreemd aangezien dit maximale belasting zou moeten zijn. Bovendien maakt hij na 1 minuut Age of Empires 3 al véél meer geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302 schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 17:43:
[...]

Ik hoop dat ie verdwijnt, dan hebben we een collector's item.
Zouden er niet teveel van verkocht zijn om over een collector's item te kunnen spreken?
Bovendien hoop ik later nog een vaste computer te kunnen hebben die even stil, klein en toch krachtig is. Bovendien is het lage energieverbruik ook iets dat vandaag de dag niet onbelangrijk is...
Als alle nieuw verkochte computers maar 25-40 watt zouden gebruiken + scherm...

Als je erover nadenkt, voor de prijs van een mac pro kan je 5 mini's kopen... Hang hier wat USB-schijven aan en laat ze samenwerken als supercomputer (deze software (Xgrid) zit toch standaard in OSX) en je hebt een perfecte server....

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 207627 op 11-07-2007 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 207627 schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 18:07:
[...]

Zouden er niet teveel van verkocht zijn om over een collector's item te kunnen spreken?
Bovendien hoop ik later nog een vaste computer te kunnen hebben die even stil, klein en toch krachtig is. Bovendien is het lage energieverbruik ook iets dat vandaag de dag niet onbelangrijk is...
Als alle nieuw verkochte computers maar 25-40 watt zouden gebruiken + scherm...

Als je erover nadenkt, voor de prijs van een mac pro kan je 5 mini's kopen... Hang hier wat USB-schijven aan en laat ze samenwerken als supercomputer (deze software (Xgrid) zit toch standaard in OSX) en je hebt een perfecte server....
Apple staat voor vernieuwing. Ik vind het daarom prima dat ie verdwijnt. Er komt vast iets voor terug dat ook erg mooi en goed is. Iedereen die er nu een wil hebben kan er nog een kopen bij www.apple.com :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
Apple staat voor vernieuwing. Ik vind het daarom prima dat ie verdwijnt. Er komt vast iets voor terug dat ook erg mooi en goed is.
Voor mij heeft de Mini voldoende mogelijkheden en de form factor is perfect (je stopt hem zo in je tas, m.i. een groot voordeel tov. de Cube). Ik zou al blij zijn met een sneller model voor een fatsoenlijke prijs, de upgrade van vorig jaar was onbetekenend en de prijs te hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218971

Anoniem: 223548 schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 14:42:

Geen enkel probleem. Installeer het gratis proggie Sharepoints op je Mac, even instellen (wijst zichzelf) en je kunt moeiteloos vanaf elke XP/Vista machine je externe HD die aan je Mac hangt benaderen. Via het ip-nummer van je mac, of als DNS vanuit je fileexplorer. Let natuurlijk wel op dat je 'm op FAT32 hebt geformatteerd (onder NTFS alleen read)

http://mac.softpedia.com/...ilities/SharePoints.shtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sharepoints is gewoon een gui wrapper rond smb.conf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:03
Ik kreeg van a-mac nog een mailtje dat er een mini voor mij klaarstond.

Ik vraag me nu echter af, is de mini ECHT waar voor zijn geld of is deze gewoonweg te traag om leuk mee te kunnen werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GR1221
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-05 15:35
.NCK schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 18:26:

Ik vraag me nu echter af, is de mini ECHT waar voor zijn geld of is deze gewoonweg te traag om leuk mee te kunnen werken?
Je kunt er prima op werken, mits je universal apps gebruikt. Ik denk dat hij met 1024mb perfect werkbaar is.. ik meen dat A-Mac dat voor 79 inbouwt, tenminste toen ik hem ophaalde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

.NCK schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 18:26:

Het is voor 369 euro een perfecte PC. Ik surf er mee, luister muziek, bekijk natuurfilms met mooie vrouwelijke oost-europese zoogdieren, en speel er MAME mee. Ik vind het de meest waardevolle PC die ik ooit gekocht heb. Heb ooit eens 3.000 gulden betaald voor een Pentium 400 met alles erop en eraan, 900 euro voor een Creative Slix met Pentium IV 2,67 en nu dus 369 euro voor dit ding. Geen geld dus.

512 MB voldoet zolang je niet veel multitaskt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
Toch schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 18:27:
[...]

Je kunt er prima op werken, mits je universal apps gebruikt. Ik denk dat hij met 1024mb perfect werkbaar is.. ik meen dat A-Mac dat voor 79 inbouwt, tenminste toen ik hem ophaalde.
Ze bouwen er 1 gb in voor 59,-. Maar 2 GB is natuurlijk fijner... echter is het wel zo dat de CPU dan weer de bottleneck is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28134

Nou, als ik jou was zou ik hem maar niet ophalen joh, veel te veel gedoe ;)
Ik heb de dag na jouw gereserveerd, dus als jij hem gewoon even afzegd, doe je me een groot plezier.

Ben benieuwd of ze er niet toch nog een paar vinden, want kennelijk was IceOnFire toch niet de allerlaatste... Kom op jongens bij A-mac, pers er ook nog even een Mini voor mij uit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302 schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 19:20:
[...]

Het is voor 369 euro een perfecte PC. Ik surf er mee, luister muziek, bekijk natuurfilms met mooie vrouwelijke oost-europese zoogdieren, en speel er MAME mee. Ik vind het de meest waardevolle PC die ik ooit gekocht heb. Heb ooit eens 3.000 gulden betaald voor een Pentium 400 met alles erop en eraan, 900 euro voor een Creative Slix met Pentium IV 2,67 en nu dus 369 euro voor dit ding. Geen geld dus.

512 MB voldoet zolang je niet veel multitaskt.
Voor 369,- is het inderdaad een perfecte computer. Toch is 'ie voor mijn gevoel te traag, al heb ik er direct 2Gb ram in laten zetten. (in vergelijking met mn AMD64 3800+ en dan met name bij het gebruik van CS3 en multi-tasking) Ik heb daarom gisteravond besloten om via Ebay een (tweedehands) 1.83 Ghz Core duo (T2400) chip aan te schaffen. Ik hoop ' em begin volgende week te krijgen :P

Eigenlijk was het mijn plan om over een tijdje een Core2Duo 2ghz te kopen maar zie het toch niet zitten nog een aantal maanden aan te blijven modderen met deze Core solo processor.... |:( en een nieuwe Core2Duo was me nu nog ff te prijzig (voor mijn portomonnee.) En ach, een Mac mini met 1.83 ghz core duo met 2gb geheugen voor een totaalprijs van 601,- is toch ook geen slechte koop ;) en ik ben er toch wel zeker van dat mn Mini heel wat meer 'maxi' wordt met die core duo processor :)

ps. thx @ Borezz voor die tip van Sharepoints, werkt perfect d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-01 16:43
Met een Core Duo is de Mac Mini ook een fijne machine in combo met 2 Gig geheugen. De enige bottleneck waar ik tegenaan gelopen ben is de onboard graphics. Het gebrek aan harde schijf ruimte heb ik opgelost door m'n game pc als fileserver/externe opslag in te zetten (toch zat ruimte vrij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:29
Anoniem: 28134 schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 22:23:
Nou, als ik jou was zou ik hem maar niet ophalen joh, veel te veel gedoe ;)
Ik heb de dag na jouw gereserveerd, dus als jij hem gewoon even afzegd, doe je me een groot plezier.

Ben benieuwd of ze er niet toch nog een paar vinden, want kennelijk was IceOnFire toch niet de allerlaatste... Kom op jongens bij A-mac, pers er ook nog even een Mini voor mij uit :D
IceOnFire was niet de laatste: ik ben gisteren ook gebeld: er is dus nog niet een kleine kans, maar houd er maar, net als ik, geen rekening mee. Overigens ga ik hem wel ophalen hoor, morgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martkrui
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-04 20:31
Ik heb zitten kijken naar een NAS, maar die zijn (als je wat leuke features wilt) bijna net zo duur als m'n nieuwe mini.

Dus daarom wilde ik een USB of Firewire disk aan m'n mini hangen.... maar dat is qua snelheid niet ideaal en de interne schijf zou ook wat sneller mogen....

Nu lijkt mijn plan om de interne schijf te vervangen mbv :
Afbeeldingslocatie: http://www.techcable.com/IMAGES/292910.jpg
(Male to Female Extender Cable)

voor een extern geplaatste 500GB 3,5" disk...

Als ik die kabel tenminste ergens kan bestellen...

Mini met 1Gig en snellere disk lijkt me prima om mee te werken....

-=EDIT @ hieronder
let wel even op 2,5" of 3,5" drives... in de mini moet een 2,5"

[ Voor 6% gewijzigd door Martkrui op 13-07-2007 11:35 ]

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kapitein Prozac schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 00:43:
Met een Core Duo is de Mac Mini ook een fijne machine in combo met 2 Gig geheugen. De enige bottleneck waar ik tegenaan gelopen ben is de onboard graphics. Het gebrek aan harde schijf ruimte heb ik opgelost door m'n game pc als fileserver/externe opslag in te zetten (toch zat ruimte vrij).
Bij welke applicaties merk jij de beperkingen van de onboard graphics dan?

Een snellere HD heb ik ook nog over zitten denken (nu ik mn mini volgende week toch open moet maken voor het vervangen van de processor) maar weet eigenlijk niet wat voor een HD ik zou moeten kopen ter vervanging (behalve dat het dan een 7200 rpm zou moeten worden). Iemand tips? ('t moet in ieder geval niet te duur :$ )

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 223548 op 13-07-2007 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ziekloon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-04 10:57
Martkrui schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 10:51:
Ik heb zitten kijken naar een NAS, maar die zijn (als je wat leuke features wilt) bijna net zo duur als m'n nieuwe mini.

Dus daarom wilde ik een USB of Firewire disk aan m'n mini hangen.... maar dat is qua snelheid niet ideaal en de interne schijf zou ook wat sneller mogen....

Nu lijkt mijn plan om de interne schijf te vervangen mbv :
[afbeelding]
(Male to Female Extender Cable)

voor een extern geplaatste 500GB 3,5" disk...

Als ik die kabel tenminste ergens kan bestellen...

Mini met 1Gig en snellere disk lijkt me prima om mee te werken....
Hier staat een leuk howto hiervoor.. misschien heb je er wat aan:
http://www.macintouch.com...s/minimonster/phase2.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martkrui
ziekloon schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 13:08:
[...]
Hier staat een leuk howto hiervoor.. misschien heb je er wat aan:
http://www.macintouch.com...s/minimonster/phase2.html
Thx.. dat is dus wat ik wil doen.... Enige verschil is dat ik ook de power aansluiting wil verlengen. Dat scheelt weer een voeding.

Sata M-F verleng kabel heb ik al wel gevonden in NL online shop, maar de power verlenging nog niet.. tips welkom :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Martkrui schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 14:30:
[...]

Sata M-F verleng kabel heb ik al wel gevonden in NL online shop, maar de power verlenging nog niet.. tips welkom :P
Hhmm dit lijkt me eigenlijk ook nog niet zo gek. Bij welke webshop heb jij die Sata M-F verlengkabel gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martkrui
Anoniem: 223548 schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 15:10:
[...]

Hhmm dit lijkt me eigenlijk ook nog niet zo gek. Bij welke webshop heb jij die Sata M-F verlengkabel gevonden?
http://www.nowthatsit.nl/categorie.asp?categorie_id=213

Dit was na een korte google actie, dus ken de shop verder niet. En dit is een 150Mb/s en geen 300. Ik heb geen idee of dat voor de mini nog iets uitmaakt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GR1221
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-05 15:35
Anoniem: 87302 schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 19:20:
[...]

natuurfilms met mooie vrouwelijke oost-europese zoogdieren
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
Nu lijkt mijn plan om de interne schijf te vervangen (...) voor een extern geplaatste 500GB 3,5" disk...
Interessant dit. Maar ook onhandig dat die externe ALTIJD nodig is, omdat je niet meer intern kunt opstarten... Terwijl de hd er nog wel in zou kunnen passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
Anoniem: 223548 schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 10:53:
[...]

Bij welke applicaties merk jij de beperkingen van de onboard graphics dan?
Niet zozeer met applicaties, meer in het algemeen; bv. met Dashboard, Exposé of minimaliseren naar het dock, meestal soepel maar soms keihard op het scherm gegooid. Vind het niet zo'n probleem hoor, het viel me alleen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martkrui
torp schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 17:17:
[...]
Interessant dit. Maar ook onhandig dat die externe ALTIJD nodig is, omdat je niet meer intern kunt opstarten... Terwijl de hd er nog wel in zou kunnen passen.
Hoe bedoel je "Terwijl de hd er nog wel in zou kunnen passen" ?? 3.5" schijf krijg je er niet in lijkt me ?

En ik laat de mini gewoon staan dus dan maakt zo'n externe - interne schijf niet uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
Hoe bedoel je
Ik bedoel dat de hd uit de Mini weggehaald wordt, en dat je hem niet meer kunt opstarten zonder dat tweede kastje. Maar jij vindt dat niet erg, begrijp ik.

[ Voor 10% gewijzigd door torp op 13-07-2007 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
Er kan weer iemand blij worden gemaakt, ik heb besloten het niet te doen, ik kom er qua budget net niet uit. Dus hopenlijk maakt AiRWiN428 of een andere Gotter nog een kansje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ghehehe, dat zou even mooi zijn!
maar helaas ben ik bang dat er nog wel wat reserveringen tussen ons in zitten. Dan hadden we het nog beter zo kunnen doen dat jij de reservering laat staan, maar ik hem ophaal, of iets dergelijks. Maargoed, dat zou ook niet helemaal fair zijn.

Hoop nog wel dat ik een belletje krijg, maar ik reken er maar niet meer op.

Heb nog contact gehad met de RAF, en daar zeiden ze dat ze nog een alternatief vanuit apple verwachten voor de mini's die niet geleverd zijn. Daar verwacht ik dus al helemaal niets meer van :p nog andere mensen die bij de RAF eentje hebben gereserveerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet iemand hier toevallig meer over?
Anoniem: 207627 schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 18:03:
Vraagje;

Wanneer ik een dvdrip converteer in handbrake (zowel mpeg-4 als h.264) schiet het CPU-gebruik van mijn mini naar 150-160%, hetgeen normaal is. Voor mpeg-4 haalt hij rond de 60 fps, voor h.264 ongeveer 20. Ook dit lijkt mij normaal (gezien overige resultaten van 1,66 ghz mini's op het benchmarkforum van handbrake), doch hoor je de fans bijna niet.

Zoveel te beter natuurlijk, maar toch enigzinds vreemd aangezien dit maximale belasting zou moeten zijn. Bovendien maakt hij na 1 minuut Age of Empires 3 al véél meer geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
Ik vermoed dat de fan snelheid eerder verhoogd wordt bij gebruik van de onboard graphics dan bij het gebruik van de cpu. Misschien omdat de onboard graphics in de chipset zit en minder kan hebben qua warmte?

[ Voor 26% gewijzigd door Kapitein Prozac op 14-07-2007 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nou jongens, mijn gebeden zijn gehoord! Vandaag werd ik eerst gebeld door de RAF
"ja, ik ben bang dat ik slecht nieuws heb. Van de 50 mac mini's die apple had toegezegd, zijn er maar 40 binnengekomen... Helaas staat u op nummer 46 van de lijst met reserveringen."

Nouja, dat was ook wel te verwachten en ik ging er toch niet meer van uit dat ik uberhaupt een mini zou krijgen.

Nog geen uur later belde A-Mac, en die had wél goed nieuws! Er was nog een mac mini vrijgekomen, en of ik nog interesse had.

Nou en of!

Hij vroeg nog of ik er misschien extra geheugen bij wou laten zetten. Nou wil ik dat sowieso maar ik vraag me af hoeveel duurder het is als zij het doen, dan wanneer ik het zelf doe. Weet iemand de actuele prijs om bijj A-mac 2Gb in te laten bouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
@AiRWiN428: Heb je misschien toch de mini gekregen waar ik recht op had ;)

1GB kost 59,- euro en 2GB kost 159,- euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:29
Anoniem: 28134 schreef op maandag 16 juli 2007 @ 21:27:
nou jongens, mijn gebeden zijn gehoord! Vandaag werd ik eerst gebeld door de RAF
"ja, ik ben bang dat ik slecht nieuws heb. Van de 50 mac mini's die apple had toegezegd, zijn er maar 40 binnengekomen... Helaas staat u op nummer 46 van de lijst met reserveringen."

Nouja, dat was ook wel te verwachten en ik ging er toch niet meer van uit dat ik uberhaupt een mini zou krijgen.

Nog geen uur later belde A-Mac, en die had wél goed nieuws! Er was nog een mac mini vrijgekomen, en of ik nog interesse had.

Nou en of!

Hij vroeg nog of ik er misschien extra geheugen bij wou laten zetten. Nou wil ik dat sowieso maar ik vraag me af hoeveel duurder het is als zij het doen, dan wanneer ik het zelf doe. Weet iemand de actuele prijs om bijj A-mac 2Gb in te laten bouwen?
Gefeliciteerd! Ik ben donderdag gebeld en zaterdag heb ik hem om 17.26 uur opgehaald bij A-Mac in Utrecht. Ik heb er wel 2 GB geheugen ingezet en ik denk dat het wel een goede beslissing is. Wellicht is 2GB op dit moment overkill, maar aan geheugen kun je nooit genoeg hebben denk ik dan weer.

Mijn ervaringen met het Macje zijn goed! :) Ik vind hem erg lekker werken, maar ik moet wel bekennen dat ik MS Office nog niet geprobeerd heb. Ik wacht daar nog even mee totdat MS een Universal Binary uitbrengt (dat zal wel bij de volgende uitvoering zijn, denk ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
MS Office middels Rosetta vind ik nog prima te doen, weliswaar met een CD maar een paar seconden wachten is toch niet zo erg (imo dan).

2 Gb geheugen is echt geen overkill; ik zit geregeld met m'n geheugengebruik boven de 1 Gb en dan heb ik nog niet eens zoveel bijzonders open staan. Geheugen los kopen komt zo rond de 100 euro (2x 1GB PC5300 DDR2 SO-DIMM Kingston KTA-MB667/1G) dus met een beetje durf qua inbouwen kan je weer wat besparen. Zelf heb ik de weg van de minste weerstand bewandeld door meteen de genoemde 2 Gb Kingston geheugen te laten inbouwen door Mail-a-Mac free of charge. Zelf inbouwen was toch niet goedkoper ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martkrui
Dacht ik een leuk setup te kunnen creeren met een externe-interne schijf, is die kabel die ik daarvoor nodig heb niet te krijgen in NL.

De Sata Data verleng kabel is nog wel te vinden, maar een male-female sata voedingskabel heb ik nog niet gevonden.

Paar bedrijven gemailed in de USA maar die willen dus niet leveren buiten USA. Een gevonden die het wel wil, maar dan gelijk $30 verzendkosten rekend.

Als iemand ooit zoiets tegenkomt "22-pin Male Female SATA Cable" please let me know...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-12-2024
Anoniem: 28134 schreef op maandag 16 juli 2007 @ 21:27:
Het valt me op dat in dit topic en ook op vergelijkbare topics op andere sites er geen één post staat van iemand die wel een Mac Mini via RAF heeft gekregen (over A-Mac wel). Het lijkt er een beetje op alsof de RAF helemaal niets heeft uitgeleverd en nu iedereen maar belt met bovenstaand verhaal. Als ik ongelijk heb laat het dan maar weten.

Ik ben erg tevreden over mijn Mini (A-Mac). Heb er nu 2GB en een superdrive ingezet (bij elkaar 165 euro aan upgrades). 2GB scheelt echt een stuk. Ben een beetje aan het rondkijken voor nog een grotere en snellere HD, de processor voldoet voorlopig wel voor waar ik hem voor gebruik (internet, foto´s, mediacenter achtige dingen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor die 60 euro ga ik het lekker zelf inbouwen inderdaad!
Ben er nog niet helemaal uit wat voor muis/tobo ik ga kopen. Logitech S530 of een apple setje, het logitech setje is wel goedkoper dan het draadloze apple setje. Maar de S530 kwam op mij een beetje krakkemikkig over, en de toetsaanslag was ook vrij gevoelloos, al kan dat komen doordat het een afgeraust mediamarkt-demo-plankje was. De muis van de s530 lijkt me wel lekkerder in de hand liggen, maar is niet zo mooi, en heeft geen scroll-balletje. Een bedraad toetsenbord en muis van apple is nog goedkoper (eigenlijk ongeveer net zo duur als het draadloze logitech setje), maar dat is weer niet handig als ik hem op de TV aansluit...
Als ik bij A-mac kom zaterdag kan ik dan denk je voor dezelfde prijs als in de Apple store een toetsenbord/muiscombo kopen? Dan is een wireless mighty mouse en toetsenbord samen 103 euro in plaats van 130 als je het los koopt in de winkel. Je koop het nu namelijk wel samen met een computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
Je kan het altijd proberen maar ik denk niet dat ze het doen; het was geen build to order systeem zoals bij Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:57

KrL

Foto foto..

Voor mij een vergelijkbaar verhaal als een paar posts terug: Een mini besteld bij de RAF maar vooalsnog niet gebeld. Ben er afgelopen donderdag nog geweest en toen zeiden ze dat ze in A'dam wel binnen zijn gekomen maar in Hilversum nog niet. Ze verwachten ze trouwens nog wel.
En toen werd ik gisteren opeens gebeld door A-Mac dat ze een mini voor me hadden. Dus vandaag opgehaald en er meteen 2GB in laten zetten. Online natuurlijk een stuk goedkoper te krijgen maar ik wil er binnen niet al te lange tijd een snellere (C2D 2.0) processor in zetten zonder dat ik m'n garantie verlies: hij is nu geopend door een officieel Apple repair centre, mocht er ooit een probleem zijn dan kan ik de 1.5 terugzetten en hem ter reparatie aanbieden.

Hij is nu aan het updaten, morgen ga ik hem inrichten als mediaplayer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordofthelints
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-01-2024

lordofthelints

Evil_ivanhoe in former GoTlife

Als er nog mensen zijn die interesse hebben in een core duo T2400 cpu? Hij is nieuw, ik heb alleen de doos even los gehad.
Ik heb hem over, ik heb helaas geen Mac mini kunnen bemachtigen, dus heb er weinig aan.

[ Voor 15% gewijzigd door lordofthelints op 18-07-2007 03:09 ]

Moederborden..... Kunnen die in de afwasmachine??? || Specs, zie: http://specs.tweak.to/list/2481

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 19:07

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 223548 schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 10:53:
maar weet eigenlijk niet wat voor een HD ik zou moeten kopen ter vervanging (behalve dat het dan een 7200 rpm zou moeten worden).
7200 rpm is helemaal niet nodig en is overrated door veel mensen. Ik heb een halfjaar geleden alles vergeleken en ben uitgekomen op een Seagate Momentus 5400.3 schijfje van 160GB. Het snelheidsverschil met de 7200 rpm uitvoering is verwaarloosbaar en hij maakt minder lawaai en produceert minder warmte. Ook niet onbelangrijk als je in een Mini inbouwt...

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

donaldo schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 17:02:
[...]
Het valt me op dat in dit topic en ook op vergelijkbare topics op andere sites er geen één post staat van iemand die wel een Mac Mini via RAF heeft gekregen (over A-Mac wel). Het lijkt er een beetje op alsof de RAF helemaal niets heeft uitgeleverd en nu iedereen maar belt met bovenstaand verhaal. Als ik ongelijk heb laat het dan maar weten.
Toen ik de melding las van RAF moest ik er gelijk aan denken dat ze dus 0 geleverd hebben gekregen en dat ze nu met een l*lverhaal komen. RAF is een redelijk arrogante High End Audio zaak die vorig jaar failliet is gegaan en een doorstart heeft gemaakt.
Als ze een beetje ballen hadden dan hadden ze gewoon een deal met Apple gemaakt en iedereen een Core Duo aangeboden voor 399 of 429 als alternatief. Nu laat je meer dan honderd klanten die 's ochtends vroeg om 8 uur daar in Hilversum/Amsterdam hebben gestaan in de steek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pxa270
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-12-2023
Anoniem: 87302 schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 08:44:
[...]
Als ze een beetje ballen hadden dan hadden ze gewoon een deal met Apple gemaakt en iedereen een Core Duo aangeboden voor 399 of 429 als alternatief. Nu laat je meer dan honderd klanten die 's ochtends vroeg om 8 uur daar in Hilversum/Amsterdam hebben gestaan in de steek.
Wat voor deal had je in gedachten? Heb je al ergens een CD mini gezien voor minder dan €618 (of €580 voor studenten)? Als Apple gewoon nee zegt kan RAF helemaal niets doen, en ze gaan die dingen echt niet met €100 tot €200 euro verlies voor eigen rekening verkopen.

[ Voor 6% gewijzigd door pxa270 op 18-07-2007 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dextertje
  • Laatst online: 10-05 01:17
* dextertje is gemaild dat er een MacMini voor hem klaarstaat bij A-Mac!
Had 't eigenlijk niet verwacht (25 juni gereserveerd, dankzij deze topic), dus ben wel blij. :)
donaldo schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 17:02:
[...]
Ik ben erg tevreden over mijn Mini (A-Mac). Heb er nu 2GB en een superdrive ingezet (bij elkaar 165 euro aan upgrades). 2GB scheelt echt een stuk.
[...]
Ik wil in elk geval ook het geheugen upgraden, maar vind 159 euro wel veel, als je (bijvoorbeeld bij crucial.com) ook gewoon 2 GB kunt kopen voor 80-90 euro.
Wat voor superdrive heb je er ingezet?
Enne, hoe moeilijk was het nou echt om de MacMini te openen? Ik heb wel foto's gezien en instructies gelezen over hoe het moet, maar ben wel benieuwd naar gebruikerservaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pxa270 schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 09:55:
[...]

Wat voor deal had je in gedachten? Heb je al ergens een CD mini gezien voor minder dan €618 (of €580 voor studenten)? Als Apple gewoon nee zegt kan RAF helemaal niets doen, en ze gaan die dingen echt niet met €100 tot €200 euro verlies voor eigen rekening verkopen.
€550 voor leraren via Apple. Of ze hadden 50 Core Duos kunnen opkopen en daar een Core Solo in stoppen en de processoren los verkopen of retour naar Apple. Waar het omgaat is dat zij adverteren met een aanbieding waarvan ze 0 op voorraad hebben en daarna tegen klanten liegen. Dat is stijlloos. Maar ik had niet anders van ze verwacht. Ze hadden met Apple gewoon goede afspraken moeten maken.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 87302 op 18-07-2007 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dextertje schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 11:02:
Enne, hoe moeilijk was het nou echt om de MacMini te openen? Ik heb wel foto's gezien en instructies gelezen over hoe het moet, maar ben wel benieuwd naar gebruikerservaringen.
Gebruikerservaring heb ik niet ('k heb mijn core duo chip nog niet binnen dus heb m'n mini zelf nog niet opengehad) maar misschien heb je dit filmpje nog niet gezien:

http://eshop.macsales.com...?page=Video/mini/med.html

Zo'n filmpje is toch nog weer handiger dan foto's of geschreven instructies ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 223548 op 18-07-2007 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dextertje
  • Laatst online: 10-05 01:17
Anoniem: 223548 schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 11:36:
[...]

Gebruikerservaring heb ik niet ('k heb mijn core duo chip nog niet binnen dus heb m'n mini zelf nog niet opengehad) maar misschien heb je dit filmpje nog niet gezien:

http://eshop.macsales.com...?page=Video/mini/med.html

Zo'n filmpje is toch nog weer handiger dan foto's of geschreven instructies ;)
Bedankt, wist wel dat er een filmpje was, maar had die nog niet gezien (had op dat moment geen zin om Quicktime te installeren). 't Ziet er niet al te moeilijk uit... 2GB ga ik er in elk geval zelf in zetten, misschien dat ik later ook maar een core 2 duo erin zet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104653

Ik wil mijn G4 aansluiten op een LCD-TV met HDMI aansluiten maar weet niet goed welke kabels ik hier best voor kan gebruiken?

Een kabel met aan de ene kant HDMI en aan de andere kant DVI zoals deze:
Afbeeldingslocatie: http://elektronica-online.nl/productimages/22560.jpg
http://elektronica-online.nl/content_details.php?id=6603

Of een verloopstekker van DVI naar HDMI zoals deze:
Afbeeldingslocatie: http://elektronica-online.nl/productimages/20176.jpg
http://elektronica-online.nl/content_details.php?id=8740

Wordt het geluidsignaal dan ook meegegeven? Zo niet, hoe geeft ik het geluidsignaal dan wel door?

Weet er ieman toevallig ook of er een manier is om de Apple remote te kunnen gebruiken icm de oude G4??

Alvast bedankt!

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 104653 op 18-07-2007 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12609

Geluidssignaal kan niet over DVI.

Dus, optische uitgang (toslink) of analoge mini-jack naar 2x tulp als je hem analoog op een versterker wilt aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo, 'k heb vandaag m'n (tweedehands aangeschafte) 1.83 ghz core duo processor binnengekregen, en zojuist in m'n mac geplaatst. Ik moet zeggen, het openen van de Mac mini was een fluitje van een cent met een goeie plamuurmes. Dat viel dus erg mee............

maar die heatsink :X |:( 8)7 Wat een ongelofelijke k*tconstructie :S Maar, 't is me uiteindelijk toch gelukt om 'em zonder schade aan die pennetjes eraf en terug erop te krijgen d:)b O-)

't Is zeker wel de moeite waard, m'n mini is er een stuk vlotter mee geworden 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is ook niet echt de bedoeling dat je er zelf aan zit te prutsen.
Ik heb in mijn mini (1.66) de harddisk vervangen en moest daarvoor een of ander schuimrubber ding lospeuteren en overzetten op de andere disk. Geheugen daarentegen is een fluitje van een cent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117456

Anoniem: 87302 schreef op zondag 08 juli 2007 @ 01:47:
Ik heb goed nieuws voor de 1.5 bezitters.
De Core Solo 1.5 kan met Perian 1.0 .x264 .mkv 720p films afspelen zonder frames/sound te skippen, ook met hoge bitrates!

Ik heb net een deel getest met een 8Mbit 8GB Blu-rip van Pirates of the Caribbean en hij pakt hem goed! Echt geweldig want het vereist nogal wat power, dus dat Perian is erg efficient geprogrammeerd. Het zijn codecs voor Quicktime. Je moet wel QT Pro hebben als je full screen wil afspelen. (Ter vergelijking: VLC ging maar tot 3Mbit, daarboven ging het stotteren).

Dus een 512 MB , Core 1.5 Solo in zo een klein kastje kan heel goed als (soort van) HTPC fungeren. Als je muziek wil afspelen, DVD's bekijken, foto's bekijken, 2D games spelen (MAME!) en ook via Quicktime alle videoformats afspelen inclusief divx, x264 mkv en wmv dan voldoet ie.

Nog een grote maar. Hij moet de x264 film eerst geheel laden, dat kan tot 10 minuten duren (ca. 1GB per minuut) maar als die dus eenmaal geladen is dan speelt ie perfect af.
Ik heb precies dezelfde machine, maar heb een domme vraag:

Heeft de resolutie invloed op het stotteren van een x264 .mkv 720p film? M.a.w. als ik zo'n film afspeel op een andere resolutie dan 1080x720, hoort hij dan niet te stotteren? Ik speel bijvoorbeeld planet earth af op 1360x768 en dan skipped hij toch frames?! Zowel bij quicktime (perian) als bij vlc. Of heeft de afspeel resolutie daar geen invloed op?

Denk je dat wat meer interngeheugen zal helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117456

Anoniem: 117456 schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 11:03:
[...]

Ik heb precies dezelfde machine, maar heb een domme vraag:

Heeft de resolutie invloed op het stotteren van een x264 .mkv 720p film? M.a.w. als ik zo'n film afspeel op een andere resolutie dan 1080x720, hoort hij dan niet te stotteren? Ik speel bijvoorbeeld planet earth af op 1360x768 en dan skipped hij toch frames?! Zowel bij quicktime (perian) als bij vlc. Of heeft de afspeel resolutie daar geen invloed op?

sorry.....1280x720 ipv 1080 natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-12-2024
Anoniem: 104653 schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 20:08:
Ik wil mijn G4 aansluiten op een LCD-TV met HDMI aansluiten maar weet niet goed welke kabels ik hier best voor kan gebruiken?

Een kabel met aan de ene kant HDMI en aan de andere kant DVI zoals deze:
[afbeelding]
http://elektronica-online.nl/content_details.php?id=6603

Of een verloopstekker van DVI naar HDMI zoals deze:
[afbeelding]
http://elektronica-online.nl/content_details.php?id=8740

Wordt het geluidsignaal dan ook meegegeven? Zo niet, hoe geeft ik het geluidsignaal dan wel door?

Weet er ieman toevallig ook of er een manier is om de Apple remote te kunnen gebruiken icm de oude G4??

Alvast bedankt!
Die bovenste kun je het beste nemen, dan heb je niet nog een andere kabel nodig voor het beeld. Bij die onderste heb je nog een DVI kabel nodig. Ik heb zelf ook zo'n bovenste icm met een philips plasma, geeft mooi beeld. Geluid moet nog apart.

Apple remote icm G4 kan volgens mij niet. Wat wel kan is een keyspan remote. Link: http://www.keyspan.com/products/urm15t/homepage.spml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Temperatuurvraagje...

Hoe warm kan/ mag een 1.83 ghz Core duo (T2400) worden?

't Valt me namelijk nogal op dat de temperaturen van m'n Mac mini (naar mijn idee) nogal hoog zijn.

'k Was net een cd aan't importeren in Itunes en dan gaat de temperatuur van mn pc naar deze waarden:

Ambient: 50 graden
CPU A Heatsink: 59 graden
CPU A temperature diode: 79 graden
northbridge position 1: 54 graden
northbridge position 2: 56 graden
CPU core 1: 81 graden
CPU core 2: 88 graden

Nu is't op mn computerkamer wel 25 graden en staat mn Mac op een cd-doosje. Maar zijn deze temperaturen niet te hoog?

Nu Itunes klaar is zakken de temperaturen van de cores overigens wel snel weer naar waarden rond de 60 graden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
Ik heb vergelijkbare temperaturen maar ik heb er tot nu toe geen last van gehad dus ik neem maar aan dat het goed zit. In zo'n kleine behuizing is het altijd warmer dan in een ruime tower behuizing. Je zou de fan sneller kunnen laten draaien (is wel een progje voor te vinden) maar dan heb je weer meer lawaai.

http://www.versiontracker...o/macosx/31130&vid=351019
http://www.conscius.de/~eidac/index.html

[ Voor 37% gewijzigd door Kapitein Prozac op 19-07-2007 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kapitein Prozac schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 22:21:
Ik heb vergelijkbare temperaturen maar ik heb er tot nu toe geen last van gehad dus ik neem maar aan dat het goed zit. In zo'n kleine behuizing is het altijd warmer dan in een ruime tower behuizing. Je zou de fan sneller kunnen laten draaien (is wel een progje voor te vinden) maar dan heb je weer meer lawaai.
Oke bedankt, ben ik weer gerustgesteld _/-\o_

't Maakt me verder ook niet uit hoor, als ik maar weet dat het geen kwaad kan en dat ik weet dat het geen probleem is wat is ontstaan door mijn processor upgrade. Ik heb m'n temperaturen namelijk niet echt in de gaten gehouden toen ik de 1,5 ghz core solo er nog in had zitten.

'k ben alleen niet echt gewend aan deze temperaturen. Mijn pc (een overclockte AMD 64 3000+ @ 2,4 ghz) komt onder full load niet boven de 48 graden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104653 schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 20:08:
Gewoon bij de mac store /a-mac halen. Goedkoop,, en super kwaliteit kan ik je uit eigen ervaring vertellen.
Ofwel: 2 witte mac kabeltjes heb je nodig:
1x van dvi naar hdmi voor je lcd tv (de mac werkt echt super op full hd). Eur 20,-
1x voor geluid: optisch kabeltje van je mac ear naar je dts systeem. Meen dat het toslink heet. Ook eur 20,-

http://www.a-mac.nl/amac/...,0/option,com_virtuemart/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117456 schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 11:03:
[...]

Volmondig: JA!
Ik speel de planet earth full hd's af op mijn mac mini duo core met 1gb op een 37'' met full hd, en deze is absoluut supervloeiend.
Broertje heeft 512 geheugen, en deze hapert.

Overigens: sinds een paar weken is de free versie van quicktime EINDELIJK geschikt om full screen af te spelen. Kwaliteit is voor m'n gevoel beter dan de VLC player.

Voor dvd's (mijn grote video_ts library :-) ) ik heb de beste ervaringen met het proggie 'Matinee'. Jammer dat Frontrow hier niet zo goed mee overweg kan. En via de omweg met DVDassist is dat een hoop gedoe. Iemand andere suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-05 11:57

Digistorm

tenax moderator pomorum

Anoniem: 223548 schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 22:35:
[...]

Oke bedankt, ben ik weer gerustgesteld _/-\o_

't Maakt me verder ook niet uit hoor, als ik maar weet dat het geen kwaad kan en dat ik weet dat het geen probleem is wat is ontstaan door mijn processor upgrade. Ik heb m'n temperaturen namelijk niet echt in de gaten gehouden toen ik de 1,5 ghz core solo er nog in had zitten.

'k ben alleen niet echt gewend aan deze temperaturen. Mijn pc (een overclockte AMD 64 3000+ @ 2,4 ghz) komt onder full load niet boven de 48 graden :P
Dat komt ook door het formaat (en de herrie ;)) van je pc waarschijnlijk. Ik heb vroeger een Shuttle systeem gehad, en die werd net zo warm als een Mac Mini ... klein formaat is lastiger koelen, maar in tegenstelling tot mensen kunnen silicium chips wel wat warmte verdragen ;)

Unum systema ad eos omnes regendos... | Macbook Pro 15" hi-res - Core i7 2635QM (2 GHz) / 8 GB / 160 GB SSD / Radeon 6490M | iPhone 3GS 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-05 10:27
Ik weet niet ofdat deze kleine vraag hier thuishoort, ik hoop van wel. :)

Ik ben van plan om in oktober een Mac Mini te kopen (oktober omdat dan Leopard uit is (?) )
Maar ik heb op verschillende sites en fora's gehoord dat 512 RAM te weinig is voor Mini,

Komt dat omdat deze personen veel aan foto- videobewerking doen of is 512 voor OS X (Leopard!) gewoon te weinig voor iemand die alleen wat muziek luisterd, filmpje bekijkt, wat internet en chat en mischien een fototje bewerkt ?

Dan vraag numero 2, is de kans groot dat de Mac Mini een andere look/ andere specs krijgt ofdat de Mini zelfs zal verdwijnen ? :?

Dan men laatste en ook domste vraag ( :+ ),met deze vraag loop ik echt al erg lang rond, maar geen enkel screenshot filmpje helpt me hiermee,namelijk;

Waar gaat een venster naartoe als je het minimaliseerd ?
En hoe krijg je dat venster weer open ?
Heeft het iets met die driehoekige pijltjes onder het icoontje te maken (op het dock), of hoe zit dat nu ?
Het klinkt zoals je nu waarschijnlijk denkt er dom, maar toch een doordachte vraag voor een Windowsgebruiker }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Een geminimaliseerd venster gaat naar het dock, aan de rechterkant. Vanuit daar kan je het ook weer omhoog halen. :)

[ Voor 21% gewijzigd door Frietsaus op 21-07-2007 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Ok, bedankt voor je reactie, maar waarvoor dienen die pijltjes onder de icoontjes dan voor ? 8)7 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Als een programma actief is wordt dat met zo'n pijltje aangegeven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:17
512 is echt veel te weinig voor wat dan ook. Constant geswap van harddisk waar je echt helemaal gek van wordt. Ik zou als je een mini koopt gewoon er 2Gb in stoppen het kost tegenwoordig niet zo veel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lowfi schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 23:20:
512 is echt veel te weinig voor wat dan ook. Constant geswap van harddisk waar je echt helemaal gek van wordt. Ik zou als je een mini koopt gewoon er 2Gb in stoppen het kost tegenwoordig niet zo veel meer.
512 is wel degelijk genoeg als je slechts 1 taak tegelijk doet of 'm als mediacenter gebruikt. Ok, waarschijnlijk doet niemand dat tegenwoordig maar het is absoluut niet onwerkbaar als je een beetje uitkijkt. (Ik kom van 512 in mijn macbook.)

2 gig is echter absoluut een aanrader/verplichting, het verhoogt het gebruiksplezier enorm en is niet duur inderdaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 207627 schreef op zondag 22 juli 2007 @ 01:34:
[...]

512 is wel degelijk genoeg als je slechts 1 taak tegelijk doet of 'm als mediacenter gebruikt. Ok, waarschijnlijk doet niemand dat tegenwoordig maar het is absoluut niet onwerkbaar als je een beetje uitkijkt. (Ik kom van 512 in mijn macbook.)

2 gig is echter absoluut een aanrader/verplichting, het verhoogt het gebruiksplezier enorm en is niet duur inderdaad...
Ik gebruik hem alleen om te surfen en MAME te spelen en als mediacenter, nooit tegelijk en dan voldoet dat prima met 512 MB.

Wat zijn de ervaringen met 1GB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martkrui
Anoniem: 218971 schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 11:13:
[...]
Voor dvd's (mijn grote video_ts library :-) ) ik heb de beste ervaringen met het proggie 'Matinee'. Jammer dat Frontrow hier niet zo goed mee overweg kan. En via de omweg met DVDassist is dat een hoop gedoe. Iemand andere suggesties?
Ik zit hier ook een beetje mee... http://centerstageproject.com/the-future.php gaat de goede kant op. Hiermee kan je dus naast iTunes ook gewoon door een folder browsen. Maar het is nog niet af.
Ook de linux port van XBMC die daarna naar OSx geport gaat worden lijkt mij wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
OK, weer bedankt voor de uitgebreide informatie, er zal dus 2gig geheugen inkomen :*)
Heeft ook iemand een idee (of antwoord :+ ) op men nu nog laatste vraag ?

"Dan vraag numero 2, is de kans groot dat de Mac Mini een andere look/ andere specs krijgt ofdat de Mini zelfs zal verdwijnen ? :? "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
Het is nog niet bekend of de Mac Mini gaat verdwijnen maar er zijn wel vermoedens. Persoonlijk denk ik dat ie gaat verdwijnen maar wanneer is dus de vraag. Als er nog een upgrade voor de Mac Mini komt zal dat beperkt blijven tot een processor upgrade (die je zelf ook zou kunnen doen) en misschien nog de toevoeging van IEEE 802.11n.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Ik heb nog wat gekeken op de Apple-site, en een Mac Mini (2gig RAM) kost al vlug 1000€ (250€ voor 2gig RAM :X ), en dan heb je nog geen scherm :/

Maar je hebt ook nog de iMacs, het 17 inch lijkt me wel wat,
maar het lijkt me zo groot en lomp,lijkt dat nu of zijn de verhoudingen in het 17" model niet echt schitterend ?

Ik ben een student van 16, dus geld speeld een grote rol :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
Voor extra ram kan je beter niet in de Apple store kijken. Mijn Mac Mini heeft me bij Mail-a-Mac 712 euro gekost incluis 2 Gb ram (gratis ingebouwd) en verzendkosten. Als student (scholier?) kan je ook nog korting krijgen maar ik weet niet hoe dat geregeld is bij de diverse dealers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131051

Doritos schreef op zondag 22 juli 2007 @ 23:59:
Ik heb nog wat gekeken op de Apple-site, en een Mac Mini (2gig RAM) kost al vlug 1000€ (250€ voor 2gig RAM :X ), en dan heb je nog geen scherm :/

Maar je hebt ook nog de iMacs, het 17 inch lijkt me wel wat,
maar het lijkt me zo groot en lomp,lijkt dat nu of zijn de verhoudingen in het 17" model niet echt schitterend ?

Ik ben een student van 16, dus geld speeld een grote rol :)
Hoe groter, hoe eleganter en 'sleek'-er ze worden. Dat is een feit. Dus ze zijn niet groot (17") maar zien er wel lomp uit. En zo heb ik er ook altijd over gedacht.

Het kader, en de behuizing is te groot en te lomp tov het scherm. Maar dat beter dus met de 20" waar dat in verhouding steeds harmonieuzer wordt.

Maar als het budget opgetrokken wordt naar 17" iMac niveau, neem dan gewoon een macbook? Heb je nog eens het voordeel van draagbaarheid indien je dat zou willen (en geloof me, ik heb geen laptop maar ik zou het wel willen). Op je werkplek hang je er gewoon een externe tft aan.

Daarvoor vind ik de mac mini ook zo dubbel. Alle nadelen van een laptop, zonder de voordelen van een laptop. Voort dat beetje extra kan je mijns inziens beter sparen voor een macbook (heb je ook nog eens scherm en isight, enz...).

Mac mini lijkt me meer iets voor een relax pc'tje op de kamer, of aan de tv, of in de woonkamer. (of voor de kids). Geen idee, ik verander dagelijks van overtuiging, so don't mind me :p . Voorlopig denk ik dat je beter af bent met een laptop dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Of probeer een (tweedehands of refurbished) mac mini te kopen met een 1.5 ghz intel core solo processor, die is voor redelijk geld wel verkrijgbaar. Koop vervolgens een (tweedehands) intel core duo processor en extra geheugen en je bent klaar 8)

Op deze wijze heb ik in totaal maar 600 euro betaald voor een Mac mini met een 1.83ghz intel core duo processor en 2 gb geheugen :P En ik heb mijn Mac mini incl. die 2 gb geheugen dan ook nog nieuw gekocht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Dat Mail-a-Mac lijkt me wel wat, dan heb ik ;

een Mac mini 1.83GHz Core Duo
Kingston 2048 MB
Apple wit toetsenbord
Apple Mighty Mouse
------------------------------------
Voor maar 893.10 € :o

Een Macbook is niet echt iets voor mij aangezien de Mac altijd hier blijft :)
En een Mini 2dehands kopen, dat heb ik ook niet zo graag aangezien het dan niet nieuw is :+

Heeft ook nog iemand anders ervaring met Mail-a-Mac oid ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stetho
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-05 22:38
Doritos schreef op maandag 23 juli 2007 @ 10:14:
Dat Mail-a-Mac lijkt me wel wat, dan heb ik ;

een Mac mini 1.83GHz Core Duo
Kingston 2048 MB
Apple wit toetsenbord
Apple Mighty Mouse
------------------------------------
Voor maar 893.10 € :o

Een Macbook is niet echt iets voor mij aangezien de Mac altijd hier blijft :)
En een Mini 2dehands kopen, dat heb ik ook niet zo graag aangezien het dan niet nieuw is :+

Heeft ook nog iemand anders ervaring met Mail-a-Mac oid ? :)
volgens mij heb je het dan over ex de BTW...

I'm a bit .... confused. I find the Rails framework sexy. Is that wrong? Am I dirty?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
ow, ik had de muis en toetsenbord er niet bijgerekend 8)7
Dus voor Mac mini 1.83 Ghz + 2gig RAM € 893,10 euro (nettobedrag=€ 750,50:))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martkrui
Ik heb nu bijna alle onderdelen binnen voor m'n upgrade.

M'n speciale kabel voor externe-"interne schijf" is vandaag binnengekomen. (Toch maar besteld in US bij cablesondemand.com) ( EUR 40 )
Ook inmiddels een T7200 (2GHz) 2e hands gekocht. (EUR 180)

Nu nog een 500 GB 16 MB buffer 7200 rpm WD schijfje kopen (ong EUR 100) en even m'n nieuwe MACje ophalen want die staat nog steeds bij een vriend van me.

Ben benieuwd naar de performance sprong van een core solo 1.5 512MB met "trage" schijf naar bovenstaande systeem :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Martkrui schreef op maandag 23 juli 2007 @ 15:35:
Ik heb nu bijna alle onderdelen binnen voor m'n upgrade.

M'n speciale kabel voor externe-"interne schijf" is vandaag binnengekomen. (Toch maar besteld in US bij cablesondemand.com) ( EUR 40 )
Ook inmiddels een T7200 (2GHz) 2e hands gekocht. (EUR 180)

Nu nog een 500 GB 16 MB buffer 7200 rpm WD schijfje kopen (ong EUR 100) en even m'n nieuwe MACje ophalen want die staat nog steeds bij een vriend van me.

Ben benieuwd naar de performance sprong van een core solo 1.5 512MB met "trage" schijf naar bovenstaande systeem :9
Zou je niet beter gelijk ook 2gig geheugen plaatsen, nu je je Mac toch openmaakt? Dat maakt namelijk ook nogal een groot verschil.

Ik heb vorige week mijn 1.5 ghz core slomo solo :+ vervangen voor een 1.83 ghz core duo en ik vind het verschil toch wel enorm. Ben wel erg nieuwsgierig naar jou resultaten met een snellere harde schijf.

Wel een reteduur kabeltje trouwens |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104653

Anoniem: 12609 schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 20:25:
Geluidssignaal kan niet over DVI.

Dus, optische uitgang (toslink) of analoge mini-jack naar 2x tulp als je hem analoog op een versterker wilt aansluiten.
Mijn TV heeft deze ingangen: 15pol. D-Sub, 2x Scart, S-Video, Komponenteneingang, 2x HDMI mit HDCP, PC Audio, Antenne

en ik wil dat het geluid uit de bowen vd tv komt.

Zit ik dan juist als ik een mini-jack naar tulp koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:57

KrL

Foto foto..

Ik heb inmiddels al een klein weekje m'n Solo 1.5 met 2GB draaien. Moet zeggen dat ik er erg tevreden mee ben, met de solo speelt hij al vloeiend 720p .mkv's af (Frontrow met Perian). Had de Core2Duo 2.0 GHz al besteld en is vandaag binnengekomen dus die gaat er binnenkort ook nog in.. Twijfel alleen of ik het bij Frontrow hou of dat ik er Bootcamp met XP opgooi en eens met Mediaportal ga spelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotoklaasje
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-05 17:57
Anoniem: 104653 schreef op maandag 23 juli 2007 @ 20:06:
[...]

Mijn TV heeft deze ingangen: 15pol. D-Sub, 2x Scart, S-Video, Komponenteneingang, 2x HDMI mit HDCP, PC Audio, Antenne

en ik wil dat het geluid uit de bowen vd tv komt.

Zit ik dan juist als ik een mini-jack naar tulp koop?
hangt er van af wat die "pc ingang" voor stekkers heeft. Als dat tulp is ,dan wel. Anders moet je denk ik mini-jack naar mini-jack hebben.

http://www.klaasje.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

KrL schreef op maandag 23 juli 2007 @ 22:48:
Ik heb inmiddels al een klein weekje m'n Solo 1.5 met 2GB draaien. Moet zeggen dat ik er erg tevreden mee ben, met de solo speelt hij al vloeiend 720p .mkv's af (Frontrow met Perian). Had de Core2Duo 2.0 GHz al besteld en is vandaag binnengekomen dus die gaat er binnenkort ook nog in.. Twijfel alleen of ik het bij Frontrow hou of dat ik er Bootcamp met XP opgooi en eens met Mediaportal ga spelen..
Wat voor .mkv's? Welke bitrate? Ik vind dus dat Perian het nog niet goed doet met MKV's. Lange laadtijd en toch vaak frames skippen. En hij pakt geen DTS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Ik heb een aantal troubleshooting posts afgesplitst naar een nieuw topic. Dit topic is in principe alleen bedoeld voor het discussiëren over de Mac Mini en het uitwisseling van ervaringen. Troubleshooting posts horen in een nieuw topic. Zie ook Policy Apple Talk (update 10 juni 2007) en Invulling en behandeling Grote Topics aangepast.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martkrui
Crosspostje van mij : http://gathering.tweakers...message/28453567#28453567

Nu even een weekje oid. origineel laten draaien. Daarna upgraden.

Voor de niet HK access hebbenden:
Afbeeldingslocatie: http://kruissen.com/blog/wp-content/uploads/2007/07/img_0352_s.jpg
M'n nieuwe TV + Mac

[ Voor 30% gewijzigd door Martkrui op 25-07-2007 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotoklaasje
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-05 17:57
Martkrui schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 10:20:
Crosspostje van mij : http://gathering.tweakers...message/28453567#28453567

Nu even een weekje oid. origineel laten draaien. Daarna upgraden.
ik kan je crosspostje niet lezen... HK?

http://www.klaasje.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Ik heb een vraagje over Mail-a-Mac,
Ik zal dus in Oktober waarschijnlijk een Mini kopen, dus met 2gig RAM
Zo dus;
Afbeeldingslocatie: http://img263.imageshack.us/img263/3774/miniju4.jpg

Dan nu de vragen, als ik de Mac bestel, zit dat geheugen er dan al in, of moet ik dat er zelf in monteren?
En vraag 2,welke taal van Mac OS X staat er op die Mini (ik woon in België)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Doritos schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 11:53:
Ik heb een vraagje over Mail-a-Mac,
Ik zal dus in Oktober waarschijnlijk een Mini kopen, dus met 2gig RAM
Zo dus;
[afbeelding]

Dan nu de vragen, als ik de Mac bestel, zit dat geheugen er dan al in, of moet ik dat er zelf in monteren?
Waarschijnlijk los, maar anders bel/mail je ze toch?
En vraag 2,welke taal van Mac OS X staat er op die Mini (ik woon in België)
Mac OS X is multilingual. Als je voor het eerst opstart kun je kiezen uit Engels, Japans, Frans, Duits, Spaans, Italiaans, Nederlands, Zweeds, Deens, Noors, Fins, Chinees, Koreaans of Braziliaans Portugees. Achteraf kun je nog switchen. Je kunt zelfs voor iedere gebruiker een andere taal instellen.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Ik heb dus een mailtje gestuurd, en ik heb al een antwoord gekregen,
Goedendag,

Ik ben van plan om een Mac Mini te gaan kopen bij jullie online shop.
Maar aangezien 512 RAM - te - weinig is voor OS X, zou ik er ook een bankje van 2gig bij willen kopen.

Als ik dan mijn Mac Mini ontvang, zit die 2gig dan al in de Mini, of moet ik die daarna nog in monteren ?

Alvast bedankt, Filip
13:18 (14 minutes ago)
Filip,

In de Macmini zitten twee sloten, beide gevult met 256MB. Dus totaal 512MB
geheugen.
Je kunt er of 2x 512MB in plaatsen of 2x 1GB. 2GB modules gaann niet werken
in een macmini.

mvg,
Dus zal ik 2x 1gig moeten nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
Yep, 2x 1 Gb, en als je ze meebestelt worden ze er meteen ingezet door Mail-a-Mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Kapitein Prozac schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 14:06:
Yep, 2x 1 Gb, en als je ze meebestelt worden ze er meteen ingezet door Mail-a-Mac.
Idd, ik had het daarnet nog even gevraagd :)
Ik zie dat je ook een Mac Mini hebt, mag ik vragen wat je er mee doet, en of de mini je bevalt -oa de draadloze netwerkkaart- ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
Ja hoor, de Mac bevalt me prima. Ik heb wel eerst mogen wennen aan OSX middels het hele illegale OSX op een Pentium 4 gebeuren; was overigens snel gewend. Daarna overgestapt op een tweedehands Cube maar deze was toch echt te langzaam en nu dus de Mac Mini. Ik doe er zaken als downloaden (m'n pc is hierin de opslag), muziek luisteren, internetten, mailen, licht fotowerk, films kijken, etc, mee. Praktisch alles behalve gamen dus. Ik heb m'n Mac middels kabel aangesloten op het netwerk met Airport voor noodgevallen. De keren dat ik draadloos het internet op moest werkte alles probleemloos en snel genoeg voor normaal internet gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Ok bedankt voor de info :)
Weet iemand ofdat de system requirements van Mac OS X Leopar veel hoger zijn dan die van Tiger ?
Pagina: 1 ... 9 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.