[Mac mini Intel] Discussietopic en Mini-FAQ Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 12 Laatste
Acties:
  • 14.693 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze belden mij ook van A-mac om te vertellen dat mijn exemplaar was gearriveerd... Ik heb echter mijn bestelling bij deze zaak vorige week geannuleerd maar dat was dus blijkbaar niet goed doorgekomen.

Dus, voor degene die op de 'reservelijst' staat, veel plezier gewenst met 'mijn' exemplaar ;)

En nu maar hopen dat HTR mijn (incl. 2 gb geheugen, nog € 80,-goedkopere) exemplaar ook snel binnen heeft en naar mij verstuurd....

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2007 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_man
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-05-2024
Whieee schreef op zondag 24 juni 2007 @ 13:08:
Een goedkopere Mac-tower (de xMac ?) zou natuurlijk hardstikke mooi zijn en ik hoop ook echt dat het ding er komt, maar ik zie het eigenlijk niet gebeuren. De mini gaat -verwacht ik- wel blijven, maar ik denk dat het ding een redesign krijgt. Als ik me niet vergis hebben de Airport Extreme en de AppleTV dezelfde footprint (correct me if I'm wrong) dus ik zou niet raar opkijken van een plattere Mini, met de footprint van de AppleTV/Airport Extreme :)
Als ik sommigen hier bezig zie over de 'opvolger' van de Mac Mini (net zoals de reactie hierboven) dan komt er maar één woord in mij op: 'Cube'.

Al is een relaunch nog niet echt aan de orde (omdat de Cube nog de status niet heeft van 'retro'), toch voldoet ie aan alle bovenstaande toekomstvisies.

Goedkope, iets grotere Mac Mini:
-> iets groter: check
-> goedkope: (als in instapmodel) steek er standaard de hardware van de Mini in

le·vens·moe (bn.)
1.genoeg van het leven hebbend, het leven als een last beschouwend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben van plan de Superdrive van een Mac mini G4 over te zetten naar een Mac mini Intel.

De bedoeling is dan Combodrive uit de Intel de route andersom te laten afleggen en in de G4 te plaatsen.

Mogelijk? Verstandig? Iemand ervaring mee gehad?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2007 22:33 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat mag geen probleem zijn, beide hebben dezelfde aansluiting voor zover mij bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had toch nog een mazzeltje. A-Mac heeft alsnog voor 369 euro een 1.5 solo kunnen uitleveren. De doos zag er nog goed uit, maar je zag wel dat het uit een magazijn kwam, zaten 2 kleine vlekjes op de doos. Zal dus ergens een halfjaar gestaan hebben. Es ist leider die deutsche Version, aber das macht nichts, denn die Sprache der ich habe ist English. Alleen het boekje is dus in het duits.

Even een clean install gedaan en dan de mkv bestanden getest. Hmm. 720p pakt ie dus toch niet helemaal lekker. Wel tot 3.000 kbs maar daarboven gaat ie frames overslaan.

Ik zal nog even nadenken over wat ik ermee ga doen. Upgraden of in de kast bewaren tot die processors goedkoper worden (zijn nu inderdaad nog 180 euro).

Zal het wat uitmaken als er 1 GB ram inzit voor het afspelen van .mkv bestanden op 6.000 kbs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:24

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 00:02:
Ik had toch nog een mazzeltje. A-Mac heeft alsnog voor 369 euro een 1.5 solo kunnen uitleveren. De doos zag er nog goed uit, maar je zag wel dat het uit een magazijn kwam, zaten 2 kleine vlekjes op de doos. Zal dus ergens een halfjaar gestaan hebben. Es ist leider die deutsche Version, aber das macht nichts, denn die Sprache der ich habe ist English. Alleen het boekje is dus in het duits.

Even een clean install gedaan en dan de mkv bestanden getest. Hmm. 720p pakt ie dus toch niet helemaal lekker. Wel tot 3.000 kbs maar daarboven gaat ie frames overslaan.

Ik zal nog even nadenken over wat ik ermee ga doen. Upgraden of in de kast bewaren tot die processors goedkoper worden (zijn nu inderdaad nog 180 euro).

Zal het wat uitmaken als er 1 GB ram inzit voor het afspelen van .mkv bestanden op 6.000 kbs?
Als het geheugen nu vol zit tijdens het afspelen misschien, maar ik denk dat je CPU de bottleneck is :)

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GR1221
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-08 00:10

Ik moet de mijne nog ophalen, maar zouden ze allemaal Duitstalig zijn, die dozen en boekjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gefeliciteerd. Wellicht heb jij nu het exemplaar gekregen wat ze voor mij hadden gereserveerd ;)

Intussen is mijn exemplaar, besteld bij HTR, nog steeds niet bij hun binnengekomen :( Hoewel ze me 3x hebben bevestigd dat het goed zal komen ben ik er toch nog niet geheel gerust op. :|

Trouwens, ik dacht dat OSX niet taalgebonden was? (met andere woorden, dat je bij elke OSX zelf je taal kunt kiezen zonder dat je een taalgebonden versie koopt) Heb ik dit verkeerd begrepen of klopt dit wel? :$

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2007 09:00 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deephouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 08:50:
[...]Trouwens, ik dacht dat OSX niet taalgebonden was? (met andere woorden, dat je bij elke OSX zelf je taal kunt kiezen zonder dat je een taalgebonden versie koopt) Heb ik dit verkeerd begrepen of klopt dit wel? :$
Dat klopt voor OS X, maar dat geldt natuurlijk niet voor de papieren documentatie die met de Mini wordt meegeleverd.

Ik kan mijn Mini voor €369 trouwens ook ophalen bij A-mac (had ze zondagavond via hun aanbieding op Marktplaats een reserveringse-mail verzonden). Ik laat hem lekker in de doos en wacht de daling van de processorprijzen rustig af. Ik koop met die lage prijzen van nu wel alvast 2x1GB geheugen voordat ze weer omhoog schieten wegens schaarste. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 08:50:
[...]

Gefeliciteerd. Wellicht heb jij nu het exemplaar gekregen wat ze voor mij hadden gereserveerd ;)

Intussen is mijn exemplaar, besteld bij HTR, nog steeds niet bij hun binnengekomen :( Hoewel ze me 3x hebben bevestigd dat het goed zal komen ben ik er toch nog niet geheel gerust op. :|

Trouwens, ik dacht dat OSX niet taalgebonden was? (met andere woorden, dat je bij elke OSX zelf je taal kunt kiezen zonder dat je een taalgebonden versie koopt) Heb ik dit verkeerd begrepen of klopt dit wel? :$
Ik had de mijne al 10 dagen geleden besteld en wou ook bij HTR bestellen en annuleren. Maar van HTR hoorde ik toen dat ze gewoon niet geleverd zouden worden en toen ik A-Mac belde zeiden die dat ze dus later geleverd zouden worden (na 1 juli) en dat ze niet eens alles zouden kunnen uitleveren, dat er al meer bestellingen binnen waren dan dat ze zouden krijgen. Blijkbaar hebben ze dus wel voldoende gehad. Het is echt een goede prijs, want op marktplaats stonden ze bij andere leveranciers voor 419 en 449 en dan is het verschil met de 1.66 CD versie (550 voor leraren/580 voor studenten/620 normale prijs) gewoon te klein.
Ik twijfel alleen nog even over de upgrade. Doel is dus om 720p HD .mkv films te spelen met een bitrate van 5000-6000 kbits. Dat gaat deze processor helaas net niet trekken. Er moet dus een andere processor in, maar dat komt wel na de eerste prijsverlaging.
Alleen over het geheugen. Daar twijfel ik nog over. Er gaat niet gefotoshopt worden of zo dus ik denk dat 1 GB voldoende moet zijn. Wat is dan het handigst? Een reepje van 1 GB kopen en 1.25GB erin plaatsen of 2 losse reepjes van 512 erin doen zodat ik dus 1GB heb?

Over die boekjes, ik had de indruk van HTR gekregen dat die dingen overal vanuit Europa dus op een centraal punt waren. Omdat wij Nederlanders daar niet zo moeilijk over doen (as long as the price is right) zullen ze wel voornamelijk hier naartoe komen. Ik denk niet dat ze het aandurven om Duitse Macs in Frankrijk of de UK te verkopen ;).
Alleen de boekjes zijn in 't Duits. De Mac kun je Engels of Nederlands instellen as you wish.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deephouse schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 09:20:
[...]
Dat klopt voor OS X, maar dat geldt natuurlijk niet voor de papieren documentatie die met de Mini wordt meegeleverd.

Ik kan mijn Mini voor €369 trouwens ook ophalen bij A-mac (had ze zondagavond via hun aanbieding op Marktplaats een reserveringse-mail verzonden). Ik laat hem lekker in de doos en wacht de daling van de processorprijzen rustig af. Ik koop met die lage prijzen van nu wel alvast 2x1GB geheugen voordat ze weer omhoog schieten wegens schaarste. :)
Bedoel je afgelopen zondagavond? Beetje vreemd dan dat ik afgelopen zaterdagavond ook een mailtje heb gestuurd, maar er nog niets van heb gehoord... Heb dan nu wel goede hoop dat ik redelijk bovenaan het stapeltje reserveringen lig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deephouse
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 11:17:
[...]Bedoel je afgelopen zondagavond? Beetje vreemd dan dat ik afgelopen zaterdagavond ook een mailtje heb gestuurd, maar er nog niets van heb gehoord... Heb dan nu wel goede hoop dat ik redelijk bovenaan het stapeltje reserveringen lig.
Yep, afgelopen zondag zo rond 18.00 dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deephouse schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 13:16:
[...]
Yep, afgelopen zondag zo rond 18.00 dacht ik.
Dat is lekker! Ik hoop dat mijn reservering van vorige week donderdag dan ook binnenkort aan de beurt komt. Het wordt mijn eerste Mac en ik kan bijna niet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:29

KrL

Foto foto..

Vandaag gebeld met A-mac en kon nog gewoon reserveren.. Of ik er een krijg is natuurlijk afhankelijk van de aantallen die ze binnenkrijgen maar het klonk in ieder geval positief. Denk dat ik wel meteen de processor vervang door een Duo 2.0 en het geheugen vervang door 2GB..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SeatRider schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 08:22:
[...]

Als het geheugen nu vol zit tijdens het afspelen misschien, maar ik denk dat je CPU de bottleneck is :)
Zijn jullie eigenlijk tevreden met zo'n langzame proc voor zo'n mediatoestanden? Indien hij volledig belast wordt kan ik goed geloven dat een mini teveel geluid maakt om naar een film te kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 19:43:
[...]

Zijn jullie eigenlijk tevreden met zo'n langzame proc voor zo'n mediatoestanden? Indien hij volledig belast wordt kan ik goed geloven dat een mini teveel geluid maakt om naar een film te kijken?
Ik had tijdelijk een Core Duo Mini en dat werkte perfect! Nu ik dus de Core solo heb is die niet krachtig genoeg voor hetgeen ik hem nodig heb (720p .mkv 5.000/6.000 kbit movies).
Dus voor het krachtige werk is die niet geschikt nee. Maar een DVD of een divx of een low bitrate 720p kan die prima hebben.

Overigens ligt het aan de software. Zodra CoreAVC voor de Mac er is dan kun je 720p tot en met zeker 6.000 kbit gewoon draaien. Een core solo in een pc met xp draait dit namelijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-08 23:16
Zoals te lezen op het MF forum;
Raf verkoopt vanaf morgen uit en biedt de Mac Mini Core Solo 1.5 aan voor 299 euro. Staat een uitverkoopfolder op hun site.
Slechts 50 stuks.

http://www.macfreak.nl/cg...c.cgi?forum=18&topic=2720
http://www.raf.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-12-2024
Da´s nog wel een stuk betere aanbieding dan die van A-Mac (waar ik ook gereserveerd heb). Zit erover te denken om naar Amsterdam te rijden morgenochtend. Maar ja, wat is de kans dat ze alle 50 in bijvoorbeeld Utrecht liggen en niet in A'dam?

Iemand ervaring hoe de 'Vroege Vogels Aanbiedingen' werken? Zou je vanaf 8 uur al een Mac Mini kunnen krijgen?

Quote:
Speciaal voor de uitverkoop-start heeft elke winkel een aantal "Vroege Vogels", speciaal voor hen die als eerste bij de start aanwezig willen zijn. Dit zijn artikelen waarvan maar één exemplaar aanwezig is, soms met een klein gebrek maar altijd bijzonder laag geprijsd.

In Amsterdam en Hilversum verzorgt Raf overigens voor deze Vroege Vogels vanaf 08:00 uur een heerlijk ontbijt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

donaldo schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 22:41:
Da´s nog wel een stuk betere aanbieding dan die van A-Mac (waar ik ook gereserveerd heb). Zit erover te denken om naar Amsterdam te rijden morgenochtend. Maar ja, wat is de kans dat ze alle 50 in bijvoorbeeld Utrecht liggen en niet in A'dam?

Iemand ervaring hoe de 'Vroege Vogels Aanbiedingen' werken? Zou je vanaf 8 uur al een Mac Mini kunnen krijgen?

Quote:
Speciaal voor de uitverkoop-start heeft elke winkel een aantal "Vroege Vogels", speciaal voor hen die als eerste bij de start aanwezig willen zijn. Dit zijn artikelen waarvan maar één exemplaar aanwezig is, soms met een klein gebrek maar altijd bijzonder laag geprijsd.

In Amsterdam en Hilversum verzorgt Raf overigens voor deze Vroege Vogels vanaf 08:00 uur een heerlijk ontbijt...
De verkoop begint pas om 9:00 uur dacht ik. 2 maanden geleden hadden ze ook zo een aanbieding bij de opening van Dynabyte hier. O.a. een 500 GB HD voor 79 euro en nog meer. Stond een rij van hier tot Tokyo. Ik denk overigens niet dat ze binnen 5 minuten uitverkocht zijn hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldo
Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 00:41:
[...]

De verkoop begint pas om 9:00 uur dacht ik. 2 maanden geleden hadden ze ook zo een aanbieding bij de opening van Dynabyte hier. O.a. een 500 GB HD voor 79 euro en nog meer. Stond een rij van hier tot Tokyo. Ik denk overigens niet dat ze binnen 5 minuten uitverkocht zijn hoor.
Ik ben vanochtend toch even langsgeweest. Wat een nepvertoning was dat zeg! Ze hadden er zogezegd maar een paar geleverd gekregen ipv 50 en die waren al verkocht om 5 over negen (toen ik binnenstapte). -O- Verder onduidelijk gedoe met nummertjes waarmee een aantal dan alsnog eentje nageleverd zouden krijgen. Anyway verspilde tijd en moeite dus. Was er nog nooit geweest bij die RAF, maar die zaak kwam zeer onprofessioneel over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrL

KrL

Foto foto..

donaldo schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 10:08:
Ik ben vanochtend toch even langsgeweest. Wat een nepvertoning was dat zeg! Ze hadden er zogezegd maar een paar geleverd gekregen ipv 50 en die waren al verkocht om 5 over negen (toen ik binnenstapte). -O- Verder onduidelijk gedoe met nummertjes waarmee een aantal dan alsnog eentje nageleverd zouden krijgen. Anyway verspilde tijd en moeite dus. Was er nog nooit geweest bij die RAF, maar die zaak kwam zeer onprofessioneel over.
Ben zelf in Hilversum bij de RAF geweest (ontbijtje genoten :)) en heb daar rond 9 uur een Mac Mini afgerekend. Stond wel in bestelling maar was nog niet uitgeleverd, geen idee hoe het bij andere vestigingen is maar volgens mij hebben ze een centraal magazijn. Ik krijg vandaag of morgen een belletje als hij binnen is.

RAF is overigens een hele bekende zaak die al lang bestaat. Hebben ook high end en zijn over het algemeen iets duurder dan de anderen maar erg goede service. Met de uitverkoop hebben ze soms hele leuke prijzen, menigmaal dingen voor spotprijzen meegenomen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben blij dat ik niet op de gok naar een filiaal ben gegaan!
Heb de wekker gezet om kwart voor 9, telefoonnummer van het filiaal in Kampen opgezocht, en even gebeld. Ze hadden daar ook geen mini's, maar ze hebben er een voor mij gereserveerd, dus zodra er 1 binnen komt, bellen ze mij op :) Ben benieuwd wie eerder is: A-mac of RAF

(ze zeiden overigens bij RAF wel dat ze ze gegarandeerd nog binnen zouden krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldo
Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 12:24:
Ik ben blij dat ik niet op de gok naar een filiaal ben gegaan!
Heb de wekker gezet om kwart voor 9, telefoonnummer van het filiaal in Kampen opgezocht, en even gebeld. Ze hadden daar ook geen mini's, maar ze hebben er een voor mij gereserveerd, dus zodra er 1 binnen komt, bellen ze mij op :) Ben benieuwd wie eerder is: A-mac of RAF

(ze zeiden overigens bij RAF wel dat ze ze gegarandeerd nog binnen zouden krijgen.
Ik hoop van harte voor jullie beiden je mac mini nog krijgen binnen korte tijd. De indruk die ik kreeg in Amsterdam was dat ze gewoon uitverkocht waren en er geen nabestellingen meer konden worden uitgeleverd boven de vijftig stuks. Levertijd voor degenen die mochten reserveren (die er voor 9 uur waren) was onbekend. Het personeel was lichtelijk in paniek door de belangstelling en deed eigenlijk maar wat had ik het idee. Het is natuurlijk ook gewoon slecht als je je beste aanbieding niet kan leveren als de uitverkoop begint.

Ik wacht volgende week nog af of A-Mac ze dan binnenheeft en anders wacht ik wel tot de huidige generatie EOL is. Dat kan volgens mij ook niet lang meer duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wacht intussen nog steeds op mijn exemplaar van HTR. Heb vandaag nog maar es gebeld, maar ze zijn nog steeds niet binnen :(

Ze hopen ze deze week binnen te krijgen, anders wordt het begin volgende week.. Maar dat zeiden ze vorige week ook al -O-

‘k Heb er inmiddels spijt van dat ik m’n bestelling bij A-mac.nl heb geannuleerd. ‘k Had hem beter gewoon op kunnen halen, een eventuele tweede machine had ik snel genoeg weer voor ’t zelfde geld kunnen verkopen…. |:(

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2007 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martkrui
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 20:56
Ik heb er ook een gereserveerd bij A-Mac.... zou week van 2 Juli moeten komen.

Heb al een Mac Mini, maar die heb ik even bij m'n moeder neergezet zodat ze kan tele-bankieren en mailen, en nu wil ze 'm houden :P

Ik zat ook te denken aan een proc. update, maar in de Mac mini zit toch een S479 socket in en geen S775 ?? En S479 proc's zijn nog aardig prijzig.

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martkrui schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 16:47:
Ik heb er ook een gereserveerd bij A-Mac.... zou week van 2 Juli moeten komen.

Heb al een Mac Mini, maar die heb ik even bij m'n moeder neergezet zodat ze kan tele-bankieren en mailen, en nu wil ze 'm houden :P

Ik zat ook te denken aan een proc. update, maar in de Mac mini zit toch een S479 socket in en geen S775 ?? En S479 proc's zijn nog aardig prijzig.
.NCK schreef op zondag 24 juni 2007 @ 22:34:
[...]

Socket 479, niet te verwarren met die van de Pentium M!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik reed na mijn werk nog even bij RAF langs. De vriendelijke meneer vertelde me dat ze in 25 minuten uitverkocht waren. Hmm, misschien wilde de vriendelijke meneer niet liegen tegen een klant dat ze maar 5 stuks hadden gehad die binnen 5 minuten weg waren. 299 is ook wel erg goedkoop. Stop er een Core Duo processor in en je hebt voor 480 euro een mini die in de winkel 619 euro kost. Alhoewel dat eigenlijk niet de moeite is.

Het gaat gewoon erom dat je voor 299/349/369 gewoon een hele mooi kompjoeter koopt waarmee je kunt internetten/mailen/webcammen/dvdtje spelen/filmpje kijken/muziek rippen en gathering of tweakers lezen.

Dat is de kracht van de Mac Mini Intel Solo Core :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2007 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thommie007
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-09 11:10
Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 20:00:
Ik reed na mijn werk nog even bij RAF. De vriendelijke meneer vertelde me dat ze in 25 minuten uitverkocht waren....."
Vreemd... want toen ik in Utrecht 10 min. na openingstijd binnen stapte kreeg ik te horen dat ze niet eens geleverd waren door Apple omdat ze te goedkoop werden aangeboden... :? :? :?
Wisten ze al een paar dagen.... :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 12:48
had er ook een gereserveerd bij a-mac en hoorde vanavond over de raf-aanbieding: te laat natuurlijk. ik ben benieuwd, zouden straks de twee andere modellen ook afgeprijsd worden? die zijn bijv. bij mailamac niet eens op voorraad... ik krijg wel het gevoel dat er iets zit aan te komen, na deze dumping... :P

... mijn verwachting wordt hoger nu ik net lees dat NewerTech een nieuwe MiniStack v3 heeft uitgebracht, iets wat ze vast niet meer zouden doen als de MacMini op sterven na dood is...

[ Voor 30% gewijzigd door torp op 28-06-2007 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thommie007 schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 21:58:
[...]
toen ik in Utrecht 10 min. na openingstijd binnen stapte kreeg ik te horen dat ze niet eens geleverd waren door Apple omdat ze te goedkoop werden aangeboden... :? :? :?
Wisten ze al een paar dagen.... :( :(
donaldo schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 15:31:
[...]
in Amsterdam was dat ze gewoon uitverkocht waren en er geen nabestellingen meer konden worden uitgeleverd boven de vijftig stuks. Levertijd voor degenen die mochten reserveren (die er voor 9 uur waren) was onbekend. Het personeel was lichtelijk in paniek door de belangstelling en deed eigenlijk maar wat had ik het idee.
KrL schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 10:32:
[...]
Ben zelf in Hilversum bij de RAF geweest (ontbijtje genoten :)) en heb daar rond 9 uur een Mac Mini afgerekend. Stond wel in bestelling maar was nog niet uitgeleverd, geen idee hoe het bij andere vestigingen is maar volgens mij hebben ze een centraal magazijn. Ik krijg vandaag of morgen een belletje als hij binnen is.
donaldo schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 10:08:
[...]

Ik ben vanochtend toch even langsgeweest. Wat een nepvertoning was dat zeg! Ze hadden er zogezegd maar een paar geleverd gekregen ipv 50 en die waren al verkocht om 5 over negen. Verder onduidelijk gedoe met nummertjes waarmee een aantal dan alsnog eentje nageleverd zouden krijgen.
/me gelooft dat er geen een uitgeleverd is...
HTR had tegen mij gezegd dat alles in Europa weg was. Ik heb zelf een Duitse versie gekregen, het 'Europa-verhaal' van HTR is wel plausibel daarmee. Dat alles vanuit heel Europa naar Nederland is gehaald en dat ze nog te weinig hadden. HTR heeft nog niks gehad, RAF ook maar een handjevol of geen. Alleen A-Mac heeft er een aantal gehad en uitgeleverd. Op marktplaats staat ook iemand die ze voor 449 verkoopt en ze niet meer heeft (had er 4).

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2007 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 23:16:

/me gelooft dat er geen een uitgeleverd is...
HTR had tegen mij gezegd dat alles in Europa weg was. Ik heb zelf een Duitse versie gekregen, het 'Europa-verhaal' van HTR is wel plausibel daarmee. Dat alles vanuit heel Europa naar Nederland is gehaald en dat ze nog te weinig hadden. HTR heeft nog niks gehad, RAF ook maar een handjevol of geen. Alleen A-Mac heeft er een aantal gehad en uitgeleverd. Op marktplaats staat ook iemand die ze voor 449 verkoopt en ze niet meer heeft (had er 4).
Als ik dit alles hierboven zo lees ben ik bang dat Davidgilmour wel eens gelijk zou kunnen hebben. Dat HTR nog geen heeft gehad kan ik bevestigen, ik wacht immers ook nog steeds. A-mac heeft idd een aantal gehad en uitgeleverd, HTR zou er oorspronkelijk 35 krijgen, maar krijgt er maar 12. Da's namelijk de hoeveelheid die ze reeds in backorder hadden staan, en die zouden ze gegarandeerd nog uitgeleverd krijgen.

Dat krantje met die aanbieding van RAF was natuurlijk allang gedrukt toen (vorige week?) bekend werd dat Apple Europa lang niet zoveel kon uitleveren dan was gepland. Die actie is daarmee natuurlijk flink in het gedrang gekomen en vandaar ook dat het personeel van de verschillende vestigingen van RAF eigenlijk zelf niet weten waar ze aan toe zijn. (dat is tenminste wat ik tussen de regels doorlees hierboven....) Ik vrees eerlijk gezegd dan ook dat verschillende klanten van RAF (zoniet allemaal) teleurgesteld gaan worden :|

Ikzelf vrees ook nog steeds dat mijn exemplaar uiteindelijk ook niet geleverd zal worden, ondanks dat er telkens door HTR wordt bevestigd dat die van mij nog wel wordt uitgeleverd.... Ik wacht met spanning af -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 00:12:
[...]

Als ik dit alles hierboven zo lees ben ik bang dat Davidgilmour wel eens gelijk zou kunnen hebben. Dat HTR nog geen heeft gehad kan ik bevestigen, ik wacht immers ook nog steeds. A-mac heeft idd een aantal gehad en uitgeleverd, HTR zou er oorspronkelijk 35 krijgen, maar krijgt er maar 12. Da's namelijk de hoeveelheid die ze reeds in backorder hadden staan, en die zouden ze gegarandeerd nog uitgeleverd krijgen.

Dat krantje met die aanbieding van RAF was natuurlijk allang gedrukt toen (vorige week?) bekend werd dat Apple Europa lang niet zoveel kon uitleveren dan was gepland. Die actie is daarmee natuurlijk flink in het gedrang gekomen en vandaar ook dat het personeel van de verschillende vestigingen van RAF eigenlijk zelf niet weten waar ze aan toe zijn. (dat is tenminste wat ik tussen de regels doorlees hierboven....) Ik vrees eerlijk gezegd dan ook dat verschillende klanten van RAF (zoniet allemaal) teleurgesteld gaan worden :|

Ikzelf vrees ook nog steeds dat mijn exemplaar uiteindelijk ook niet geleverd zal worden, ondanks dat er telkens door HTR wordt bevestigd dat die van mij nog wel wordt uitgeleverd.... Ik wacht met spanning af -O-
Ik zou in jouw situatie het zekere voor het onzekere nemen en gewoon een bestellen bij A-Mac en dan de eerste kopen die hem heeft. Zelf 2GB kopen, even openmaken en inklikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
Na de annulering van mijn order bij HTR ben ik toch maar gegaan voor de Mini CD 1.66 Ghz. Ik had het geld en wilde niet langer wachten. Hij is vandaag afgeleverd en meteen de boel overgezet van de Cube naar de Mini. Wel jammer dat ik de stilte van de Cube moet missen maar nu heb ik tenminste weer een snelle Mac 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij het volgende verklaren?

Ik heb een 7 Mbps .mkv film afgespeeld en die gaf het volgende resultaat in vlc
Afbeeldingslocatie: http://img262.imageshack.us/img262/635/picture2jz3.png

En een mpeg van 43(!) Mbps gaf het volgende resultaat.
Afbeeldingslocatie: http://img262.imageshack.us/img262/4449/picture3kh4.png

Hoe kan het dat ze beiden bijna goed worden afgespeeld? Waarom speelt de Core Solo bijna 43 Mbps MPEG af met 10% frames overslaan en heeft ie vergelijkbaar zoveel moeite met een .mkv? Ligt dat aan de compressie en het omrekenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6killer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:55
Zijn er hier meer mensen die last hebben van een brom uit externe boxen (logitech 680) als de mini (core duo 1.5 ghz) uit de sluimer stand komt?

Het is niet direct maar begint na enkele minuten langzaam op te komen, als ik dan in bijv. itunes wat afspeel dan is het gelijk weer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wunk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-09 18:27
Ow, even een FYI, het probleem waar je geen 16:9 kon krijgen via de S-video adapter is opgelost in de leopard release, ongeduldig als ik was heb ik de nieuwe prerelease versie er al opgezet (boefje dat ik ben :P ) en daar kan ik EINDELIJK een werkende 16:9 resolutie krijgen.

Gisteren ook gelijk even de VGA kabel naar m'n beamer doorgetrokken, mijn hemel wat een verschil als je HD content draait in vergelijking met m'n SCART verbonden DVD speler zeg _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wunk schreef op zondag 01 juli 2007 @ 19:09:
Ow, even een FYI, het probleem waar je geen 16:9 kon krijgen via de S-video adapter is opgelost in de leopard release, ongeduldig als ik was heb ik de nieuwe prerelease versie er al opgezet (boefje dat ik ben :P ) en daar kan ik EINDELIJK een werkende 16:9 resolutie krijgen.

Gisteren ook gelijk even de VGA kabel naar m'n beamer doorgetrokken, mijn hemel wat een verschil als je HD content draait in vergelijking met m'n SCART verbonden DVD speler zeg _/-\o_
Dat is dan een verkeerde resolutie, en dan een zeer slechts beeld op je TV geven. Hou je nou gewoon aan het standaard, zoals het hoort, dat geeft het beste beeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 20:22:
Hoe kan het dat ze beiden bijna goed worden afgespeeld? Waarom speelt de Core Solo bijna 43 Mbps MPEG af met 10% frames overslaan en heeft ie vergelijkbaar zoveel moeite met een .mkv? Ligt dat aan de compressie en het omrekenen?
Ja, de H.264 compressie die vaak gebruikt wordt voor .MKV files is in het zwaarste profiel heel erg zwaar om te decoderen. In tegenstelling tot MPEG1 of 2 (4 is wel weer een stuk zwaarder afhankelijk van het profiel). Maar ik moet wel zeggen: VLC heeft een beretrage H.264 codec. Als jouw computer hem 'bijna goed' afspeelt denk ik dat het met mplayer gewoon goed moet gaan!

[ Voor 20% gewijzigd door GekkePrutser op 01-07-2007 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GekkePrutser schreef op zondag 01 juli 2007 @ 19:46:
[...]

Ja, de H.264 compressie die vaak gebruikt wordt voor .MKV files is in het zwaarste profiel heel erg zwaar om te decoderen. In tegenstelling tot MPEG1 of 2 (4 is wel weer een stuk zwaarder afhankelijk van het profiel). Maar ik moet wel zeggen: VLC heeft een beretrage H.264 codec. Als jouw computer hem 'bijna goed' afspeelt denk ik dat het met mplayer gewoon goed moet gaan!
Waar staat de intel versie van mplayer? ik heb de laatste versie gedownload + codec package maar hij crasht bij welke .wmv ik hem opstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wunk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-09 18:27
Verwijderd schreef op zondag 01 juli 2007 @ 19:35:
[...]

Dat is dan een verkeerde resolutie, en dan een zeer slechts beeld op je TV geven. Hou je nou gewoon aan het standaard, zoals het hoort, dat geeft het beste beeld :)
Dat IS een standaard resolutie zoals 'ie in 't mac control panel staat wanneer je de S-video adapter aansluit.

Het probleem was namelijk dat bij een Intel Mac mini i.c.m. een S-video adapter, je op geen enkele manier 16:9 formaat kon krijgen en je dus flinke zwarte balken bij DVD's en video's in front row kreeg te verduren..

Dat hebben ze met leopard gelukkig opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 01 juli 2007 @ 20:36:
[...]

Waar staat de intel versie van mplayer? ik heb de laatste versie gedownload + codec package maar hij crasht bij welke .wmv ik hem opstart.
Ik gebruik ook de nieuwste maar voor .WMV's gebruik ik altijd VLC of QuickTime met de Microsoft plugin... Mijn advies was alleen voor .MKV's bedoeld!

Ik heb ook slechte ervaringen met WMV's in mplayer, en ook in VLC trouwens.

Edit: Inderdaad, ik heb hier 2 versies draaien, de enige is alleen powerpc. Volgens mij is deze net even andere versie wel native Intel.

[ Voor 13% gewijzigd door GekkePrutser op 02-07-2007 03:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GekkePrutser schreef op maandag 02 juli 2007 @ 03:10:
[...]

Ik gebruik ook de nieuwste maar voor .WMV's gebruik ik altijd VLC of QuickTime met de Microsoft plugin... Mijn advies was alleen voor .MKV's bedoeld!

Ik heb ook slechte ervaringen met WMV's in mplayer, en ook in VLC trouwens.

Edit: Inderdaad, ik heb hier 2 versies draaien, de enige is alleen powerpc. Volgens mij is deze net even andere versie wel native Intel.
Thanks voor de link. Ik bedoelde .mkv's, typo. Mplayer doet het beter dan VLC inderdaad, maar slaat nog steeds frames over en heeft meer moeite met het geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GR1221
Ik heb laatst een Mac Mini core solo gehaald, en als ik deze uit de sluimerstand haal, hoor ik een soort gezoem uit het apparaat komen, maar niet uit de speakers. Ik vreg me af of dit bekend is, en of het normaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 21:56
Wat is het maximale aantal GB aan geheugen dat de Mac Mini aankan nadat je een upgrade hebt uitgevoerd naar een C2D cpu?
Met een Core Duo kan hij max 2 gb aan. Dus is het dan bijvoorbeeld 3 gb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GR1221
.NCK schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 15:37:
Wat is het maximale aantal GB aan geheugen dat de Mac Mini aankan nadat je een upgrade hebt uitgevoerd naar een C2D cpu?
Met een Core Duo kan hij max 2 gb aan. Dus is het dan bijvoorbeeld 3 gb?
Ik dacht altijd dat dat een beperking van het moederbord was, maar dat is volgens jou niet zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:10

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Toch schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 07:27:
Ik heb laatst een Mac Mini core solo gehaald, en als ik deze uit de sluimerstand haal, hoor ik een soort gezoem uit het apparaat komen, maar niet uit de speakers. Ik vreg me af of dit bekend is, en of het normaal is.
Dat is de cdrom/dvd drive... Het zelfde als bij de iMac/Macbook..

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
Toch schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 15:42:
[...]

Ik dacht altijd dat dat een beperking van het moederbord was, maar dat is volgens jou niet zo?
Je hebt gelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldo
Op de Mac Mini pagina van A-Mac staat nu dit bij de Core Solo:

* UITVERKOCHT. Reserveringen worden de eerste week van juli geleverd.

Iemand al iets gehoord/email ontvangen dat de Mini afgehaald kan worden? Ik nog niet in ieder geval (reservering: 19 juni).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
Nee, ook nog niets gehoord. Hopelijk laten ze het ook weten als je NIET in aanmerking komt (ik was nogal laat met reserveren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GR1221
donaldo schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 18:06:
Op de Mac Mini pagina van A-Mac staat nu dit bij de Core Solo:

* UITVERKOCHT. Reserveringen worden de eerste week van juli geleverd.

Iemand al iets gehoord/email ontvangen dat de Mini afgehaald kan worden? Ik nog niet in ieder geval (reservering: 19 juni).
Ik heb de mijne al een tijdje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En ook ik heb nog niets gehoord. Heb gereserveerd op de 23e. Wat ik van A-mac heb begrepen, is dat ze ook contact opnemen als er geen mini voor je klaar staat. Hopelijk krijgt de RAF hun exemplaren ook binnen deze week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
Ik heb 22 juni een mini gereserveerd bij A-mac.

Gisteren hadden ze nog geen mini ontvangen, daarnaast weten ze nog niet hoeveel ze er binnen krijgen, maar ze laten het weten.

Dus ik wacht nog even (in spanning) af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had de mijne op de 18e besteld en die kreeg ik de 26e uitgeleverd. Ik denk dat zo een beetje alles tot de 18e als besteldatum uitgeleverd is. Succes voor de wachtenden. 369 euro is gewoon een prima prijs. Op marktplaats wil een grappenmaker er 499 voor hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nog steeds op HTR te wachten :S Besteld op 21 juni....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:07

Exirion

Gadgetfetisjist

Zo bijzonder zijn die prijzen bij A-Mac echt niet. De Media Markt dumpt die oude Mac Mini's ook voor spotprijzen. En bovendien zijn die 'vanaf' prijzen bij A-Mac onzin, want dat zijn de oude Apple prijzen en dus ook oude modellen. De nieuwe modellen zijn net zo duur als bij Apple zelf.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6killer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:55
Toch schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 07:27:
Heb je er soms externe speakers aan hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 00:29:
Zo bijzonder zijn die prijzen bij A-Mac echt niet. De Media Markt dumpt die oude Mac Mini's ook voor spotprijzen. En bovendien zijn die 'vanaf' prijzen bij A-Mac onzin, want dat zijn de oude Apple prijzen en dus ook oude modellen. De nieuwe modellen zijn net zo duur als bij Apple zelf.
Welke MM en welke prijzen? Ik zag voor 399 euro een nieuwe G4 1.25 combo bij de MM Amsterdam. Niet echt goedkoop. Overigens was de adviesprijs van de 1.5 Core Solo altijd nog 649 euro voordat ie vervangen werd door de 1.66 Duo vorige zomer. Dus in 1 jaar van 649 naar 369 is een goeie prijs imo.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2007 01:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GR1221
6killer schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 01:07:
[...]

Heb je er soms externe speakers aan hangen?
Ja, maar als ik die eruit haal merk ik geen verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woohoo *O* HTR heeft zojuist gebeld; m'n Mac Mini is binnen en wordt vandaag onder rembours verzonden d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martkrui
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 20:56
A-Mac belde mij net... *O*

Zit alleen te twijfelen.... EUR 59 voor een mem upgrade naar 1Gig... is dat gewoon 1*512 erbij, of 2*256 eruit en 1*1Gig erin ??
Thx... toch maar gelijk laten upgraden.... later misschien nog C2D er in...

[ Voor 40% gewijzigd door Martkrui op 04-07-2007 16:26 ]

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Laatst online: 16:40
2x 256 eruit, 2x 512 erin.

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2007 @ 19:36:
[...]
Thanks voor de link. Ik bedoelde .mkv's, typo. Mplayer doet het beter dan VLC inderdaad, maar slaat nog steeds frames over en heeft meer moeite met het geluid.
Ah, ik dacht al... Jammer, ik had gedacht dat mplayer het net wel aan zou kunnen. Onder VLC draaien 720p .mkv's prima in elk geval, op mijn 1.66 Ghz core duo mini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldo
Net mail van A-Mac. Voor mij staat er ook eentje klaar! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
Wanner had jij gereserveerd donaldo? Ik wacht nog af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldo
.NCK schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 17:00:
Wanner had jij gereserveerd donaldo? Ik wacht nog af...
19 juni

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GR1221
Voor de mensen met een intel Mini; hoe warm wordt die van jullie? Ik vind dat hij met matige workload al best warm wordt. Nu is dat ook wel zo met mijn MacBook, maar als ik de Mini optil, is het bureau eronder behoorlijk warm, is dat normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, dan zijn er wel veel mensen die toch nog geleverd krijgen, mooi. Ik heb op marktplaats voor 20 euro een 2 x 512 MB setje gekocht, die gaat er later in als ik de processor update t.z.t. Op marktplaats staan veel mensen die hun geheugen uit hun MacBook weg doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
Davidgilmour: 20 euro voor 1GB? Dat is een goede deal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Toch schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 17:24:
Voor de mensen met een intel Mini; hoe warm wordt die van jullie? Ik vind dat hij met matige workload al best warm wordt. Nu is dat ook wel zo met mijn MacBook, maar als ik de Mini optil, is het bureau eronder behoorlijk warm, is dat normaal?
Klopt, bij mij ook. bij mij wordt het bureau niet zo warm (is metaal met veel gaten er in dus de lucht gaat er doorheen), maar de lucht uit de mini is behoorlijk warm, ook als ik weinig doe. Bij de G4 mini kwam er veel minder warmte uit.

Dus, dit hoort wel ja. Wat je wel kan doen is een CD doosje er onder leggen zodat hij beter lucht aan kan zuigen. De enige luchtinlaat is aan de randen van de onderkant, rondom de rubber plaat waar hij op staat (het rooster aan de achterkant is de uitlaat) Als je hem gewoon op de tafel neerzet is er maar een paar millimeter aan weerskanten om lucht aan te zuigen omdat die rubberen plaat zo dun is. Als je hem op een CD doosje legt (zodat hij de gaten niet afsluit), heb je een betere luchtaanzuiging! Het ziet er alleen minder mooi uit.

Ik heb het zelf niet gedaan omdat mijn tafel toch al gaten heeft maar ik hoorde hier en daar dat het wel uit kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

torp schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 18:00:
Davidgilmour: 20 euro voor 1GB? Dat is een goede deal!
Ja, vrijwel nieuw afkomstig uit een 1 week oude MacBook. Die was grupgrade naar 2GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GR1221
GekkePrutser schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 18:32:
[...]

Klopt, bij mij ook. bij mij wordt het bureau niet zo warm (is metaal met veel gaten er in dus de lucht gaat er doorheen), maar de lucht uit de mini is behoorlijk warm, ook als ik weinig doe. Bij de G4 mini kwam er veel minder warmte uit.

Dus, dit hoort wel ja. Wat je wel kan doen is een CD doosje er onder leggen zodat hij beter lucht aan kan zuigen. De enige luchtinlaat is aan de randen van de onderkant, rondom de rubber plaat waar hij op staat (het rooster aan de achterkant is de uitlaat) Als je hem gewoon op de tafel neerzet is er maar een paar millimeter aan weerskanten om lucht aan te zuigen omdat die rubberen plaat zo dun is. Als je hem op een CD doosje legt (zodat hij de gaten niet afsluit), heb je een betere luchtaanzuiging! Het ziet er alleen minder mooi uit.

Ik heb het zelf niet gedaan omdat mijn tafel toch al gaten heeft maar ik hoorde hier en daar dat het wel uit kan maken.
Bedankt! Ik zat zelf te kijken naar wat systemen om de Mac Mini onder mn bureau te hangen, dus dat zou sowieso ook wel schelen denk ik, als ik dat besluit te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldo
Toch schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 18:53:
[...]

Bedankt! Ik zat zelf te kijken naar wat systemen om de Mac Mini onder mn bureau te hangen, dus dat zou sowieso ook wel schelen denk ik, als ik dat besluit te doen.
Ik vind zelf de nushelf er altijd mooi uitzien: http://www.123macmini.com/accessories/reviews/117.html (is in NL trouwens te koop bij macstuff.nl voor zo'n 28 euro).

Ik wil zelf trouwens mijn core solo gaan upgrade met een superdrive. Nu zit ik te twijfelen tussen een panasonic UJ846 drive en een pioneer DVR-K05. Iemand ervaring met inbouwen en deze drives?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
DVR-K05: waar kun je die kopen dan? Ik kan alleen maar de DVR-K06 vinden. Daarover heb ik wat slechte berichten gelezen op xlr8yourmac.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GR1221
donaldo schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 12:46:
[...]

Ik vind zelf de nushelf er altijd mooi uitzien: http://www.123macmini.com/accessories/reviews/117.html (is in NL trouwens te koop bij macstuff.nl voor zo'n 28 euro).
Jammer dat ze niet die aluminiumkleurige dingen hebben.. als je hier een DVD inschuift duw je die Mini er zo uit denk ik. Misschien dat het met wat rubbertjes op te lossen is ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag m'n exemplaar ontvangen met de post *O*
6killer schreef op zondag 01 juli 2007 @ 17:23:
Zijn er hier meer mensen die last hebben van een brom uit externe boxen (logitech 680) als de mini (core duo 1.5 ghz) uit de sluimer stand komt?

Het is niet direct maar begint na enkele minuten langzaam op te komen, als ik dan in bijv. itunes wat afspeel dan is het gelijk weer weg.
Dit heb ik ook, alleen bromt die van mij direct na het ontwaken :? En het komt zeer zeker uit de externe speakers.... 't Is wel verdraaid irritant....

Trouwens, ook die van mij is een Duits exemplaar. Niet dat mij dat wat boeit overigens ;)

Ehm, kregen jullie na het downloaden van alle updates ook een scherm mbt firmware updates die die wilde uitvoeren? 'k Wist niet precies wat ik er mee moest dus heb ik dit maar geannuleerd. (sinds ik mn bios op mn Windows pc een keer heb gesloopt ben ik toch wat voorzichtiger met firmware updates |:( ) Hebben jullie die updates ook uitgevoerd, en wat zou er gebeuren als't misgaat? En heeft het echt veel zin om die firmware updates uit te voeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Dat ligt eraan wat voor firmware updates het waren.

Als het EFI is, is het zeg maar voor je "BIOS". Mocht je Boot Camp willen gebruiken, dan heb je die nodig. Als je helemaal goed voorbereid wilt zijn, kun je de Firmware Restoration CD downloaden.

Naast een EFI update, kan het ook nog een SMC update zijn. De SMC zorgt o.a. voor de aansturing van de fans. Daarnaast waren er geloof ik ook nog Bluetooth updates.

Lees in ieder geval goed de instructies voordat je een firmware update installeert. Het is niet bijzonder moeilijk, maar wel belangrijk dat je de juiste handelingen uitvoert.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thommie007
  • Laatst online: 03-09 11:10
donaldo schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 12:46:
[...]

Ik wil zelf trouwens mijn core solo gaan upgrade met een superdrive. Nu zit ik te twijfelen tussen een panasonic UJ846 drive en een pioneer DVR-K05. Iemand ervaring met inbouwen en deze drives?
Op Marktplaats wordt ie te koop aangeboden voor 149 en 85 euro - zoek maar eens op Superdrive
Ik heb de mijne (Intel 1.5Ghz) overigens directb geupgrade met 2Gb geheugen (en zo'n superdrive) - werkt als een speer !
Pas heb ik er nog een snellere Duo Core in gezet - tja dan heb je echt een snelle Mac

het mag ook zonder bold ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Daedalus op 05-07-2007 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrL

KrL

Foto foto..

Ik verwacht hem vandaag. Ben van plan er vrijwel direct 2GB en een 2.0 GHz CoreDuo of Core2Duo in te stoppen. Wil hem voornamelijk gaan gebruiken voor het afspelen van muziek en films. 720P moet met zowel de CD als de C2D probleemloos gaan maar hoe zit het met de hogere formaten ? Gaat de mini met de C2D 1080i trekken ? 1080P ? Of zelfs met de CD (lijkt me niet) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
Helaas, mijn reservering van 22 juni zat niet bij de gelukkigen die er eentje mochten ophalen bij A-mac... Ik hoop dat iemand hem niet oppikt en ik alsnog een mini mag gaan ophalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
Als jij hem nou ook niet neemt, dan maak ik met mijn reservering van 27 juni ook nog kans. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
Ik vraag me wel af hoeveel ze er uberhaupt geleverd hebben gekregen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmouse
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-09 19:15
Ik ga mijne nu ophalen, net gereserveerd, ligt nu al voor me klaar ...

Alleen niet bij a-Mac maar bij MacHouse.
Kost 449, maar goed, dan heb ik hem tenminste gelijk, houd niet van wachten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deephouse
  • Niet online
Ik heb mijn Mini 1,5Ghz nu ook binnen, maar ik moet zeggen dat ik hem tergend traag vind. Ik heb er 2x512MB ingestopt die ik thuis nog had liggen, maar dan nog duren veel gewone handelingen zoals wisselen tussen vensters ergerlijk lang.

En dan heb ik alleen maar Ms Office geïnstalleerd en heb ik hoogstens Entourage en Safari (4 tabs) tegelijkertijd open staan, en soms met Word erbij.
Apps als iPhoto en iTunes (foto's en muziek staan op een snelle externe firewire schijf, niet op de Mini zelf) zijn niet vooruit te branden.

Ik heb zo m'n bedenkingen of deze uitvoering wel zo geschikt is als fijne kantoormachine (wordt vaak geroepen), laat staan als HTPC zonder processor upgrade en 2GB. Maar een snellere cpu vind ik de investering op dit moment niet waard (€260+ voor een 2Ghz C2D).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

torp schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 13:15:
Als jij hem nou ook niet neemt, dan maak ik met mijn reservering van 27 juni ook nog kans. :9~
Weinig kans denk ik. Mijn reservering van 21 juni, 10 uur 's ochtends, maakt ook geen kans meer op de prijs. Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hhhmm, wel jammer dat A-mac dan niet zelf even een mailtje stuurt naar de personen die buiten de boot zijn gevallen (moi incluis). Nu hoop ik dat de Raf er alsnog een paar heeft binnen gekregen, en dat ik die dan nog op kan halen. Geef het weinig kans, en als het inderdaad niet doorgaat, wacht ik nog wel even totdat er een nieuwe headless mac is :) (hopelijk tegelijk met leopard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pxa270
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-06 15:56
Deephouse schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 14:50:
Ik heb mijn Mini 1,5Ghz nu ook binnen, maar ik moet zeggen dat ik hem tergend traag vind. Ik heb er 2x512MB ingestopt die ik thuis nog had liggen, maar dan nog duren veel gewone handelingen zoals wisselen tussen vensters ergerlijk lang.
Er zijn vast wel mensen hier die hem van je willen overnemen voor €369 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
ik wil wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

macmouse schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 14:11:
Ik ga mijne nu ophalen, net gereserveerd, ligt nu al voor me klaar ...
Alleen niet bij a-Mac maar bij MacHouse.
Kost 449
Dat vind ik dus net te duur. Voor 580 euro kun je als student een Core Duo 1.66 bij Apple kopen. De processor upgrade kost 180 euro als je het zelf wil doen. Het verschil met een nieuwe CD is te klein hierdoor imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deephouse
  • Niet online
pxa270 schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 18:24:
[...]

Er zijn vast wel mensen hier die hem van je willen overnemen voor €369 :)
Hmm misschien doe ik dat wel. Deze Mini is voor mij alleen maar bedoelt als overbrugging tot augustus, dan koop ik een MBP.

Dat neemt niet weg dat iedereen die z'n Mini wel uitrust met 2+Ghz C2D en 2GB ram, een fijn machientje heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldo
Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 17:46:
Hhhmm, wel jammer dat A-mac dan niet zelf even een mailtje stuurt naar de personen die buiten de boot zijn gevallen (moi incluis). Nu hoop ik dat de Raf er alsnog een paar heeft binnen gekregen, en dat ik die dan nog op kan halen. Geef het weinig kans, en als het inderdaad niet doorgaat, wacht ik nog wel even totdat er een nieuwe headless mac is :) (hopelijk tegelijk met leopard)
Ik denk dat ze bij A-Mac misschien nog even wachten met definitief mailen dat het niet doorgaat als alle Mac Mini's daadwerkelijk op zijn. In mijn mailtje stond dat ze de reserveringen tot zaterdag as zouden vasthouden. Misschien dat er maandag nog een paar mensen toch nog een mini kunnen krijgen van mensen die eerder gereserveerd hadden maar de mini niet opgehaald hebben.

Heb de mijne vandaag opgehaald trouwens (met een Duitse sticker over een Scandinavische heen). Werkt prima. Direct geupgrade met een superdrive (pioneer DVR-K05 65 euro, tweedehands bij nowthatsit.nl, was de laatste, er waren nog wel UJ846's op voorraad), even getest en lijkt goed te werken. 2GB staat nog in bestelling. Overigens vind ik hem niet zo heel traag hoor, zelfs niet met 512mb. Mijn MacBook 1,83 CD met 2GB en 7200rpm HD (die overigens al weer drie weken in reparatie is) is natuurlijk wel een stuk sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

donaldo schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 23:34:
[...]
Heb de mijne vandaag opgehaald trouwens (met een Duitse sticker over een Scandinavische heen). Werkt prima. Direct geupgrade met een superdrive (pioneer DVR-K05 65 euro, tweedehands bij nowthatsit.nl, was de laatste, er waren nog wel UJ846's op voorraad), even getest en lijkt goed te werken. 2GB staat nog in bestelling. Overigens vind ik hem niet zo heel traag hoor, zelfs niet met 512mb. Mijn MacBook 1,83 CD met 2GB en 7200rpm HD (die overigens al weer drie weken in reparatie is) is natuurlijk wel een stuk sneller.
Ik vind voor het huis, tuin en keukenwerk (surfen, downloaden, muziek, MAME) de 1.5 core solo met 512MB prima functioneren. Voor basiswerk is die 512MB voldoende en de processor is snel genoeg imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deephouse
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 23:43:
[...]

Ik vind voor het huis, tuin en keukenwerk (surfen, downloaden, muziek, MAME) de 1.5 core solo met 512MB prima functioneren. Voor basiswerk is die 512MB voldoende en de processor is snel genoeg imo.
Tja dan verschillen onze percepties. Ik doe ook alleen maar 'basiswerk' met mijn core solo, en toch kan het gerust 3 of meer seconden duren als ik op het Entouragevenster klik terwijl ik in iTunes zit en Safari ook open heb staan. En dan heb ik er nog 1GB in zitten, met 512MB zal je geduld nog meer op de proef gesteld worden. Het zal ongetwijfeld met Rosetta te maken hebben, maar dan nog vind dat niet meer van deze tijd.

Ik weet dat het ook anders kan, ik kom nl. van een iMac C2D 2,16Ghz met 3GB :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het probleem is inderdaad rosetta, dat is een enorme resource-vreter en dan met name geheugen. Als je alleen native applicaties draait is de 1.5 core solo helemaal geen slecht apparaatje. Al moet je er natuurlijk ook geen wonderen van verwachten; het blijft een budget cpu op een lage kloksnelheid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar zijn die iLife06 bonnen voor die bij mijn Germaanse 1.5 CS Mac Mini zaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

donaldo schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 23:34:
Ik denk dat ze bij A-Mac misschien nog even wachten met definitief mailen dat het niet doorgaat als alle Mac Mini's daadwerkelijk op zijn. In mijn mailtje stond dat ze de reserveringen tot zaterdag as zouden vasthouden.
Weet ik zeker. Ik had al gemaild en ze vertelde me dat als je woensdag niet gebeld was je heel heel weinig kans maakte. Ze hebben nog geen afmeldingen gedaan omdat ze ff een slag om de arm houden voorals mensen hun reserveringen zouden afmelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GR1221
Deephouse schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 14:50:

En dan heb ik alleen maar Ms Office geïnstalleerd en heb ik hoogstens Entourage en Safari (4 tabs) tegelijkertijd open staan, en soms met Word erbij.
Apps als iPhoto en iTunes (foto's en muziek staan op een snelle externe firewire schijf, niet op de Mini zelf) zijn niet vooruit te branden.

Ik heb zo m'n bedenkingen of deze uitvoering wel zo geschikt is als fijne kantoormachine (wordt vaak geroepen), laat staan als HTPC zonder processor upgrade en 2GB. Maar een snellere cpu vind ik de investering op dit moment niet waard (€260+ voor een 2Ghz C2D).
Ik vond hem snel genoeg, totdat ik ook Office weer begon te gebruiken. Die niet-universal apps maken hem echt tergend traag. Geldt overigens ook voor mijn MacBook. Als je office dus niet per se nodig hebt, zou ik het verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
Ach, ik vind het reuze meevallen maar ik ben ook een 7 jaar oude Cube gewend; da's pas wachten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

'k Heb mn Mac Mini nu dus binnen in ik vind hem wel oke qua snelheid. ('t is zoals ik ongeveer had verwacht) Desalniettemin zal ik hem op niet al te lange termijn wel gaan upgraden naar een core duo of core2duo.

Zal het eigenlijk veel uitmaken of ik een core duo of een core2duo erin zet? En zit er qua performance nog veel verschil tussen een 1.83 ghz en een 2 ghz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
Ik denk dat het dan eerder een meetbaar verschil is dan een gevoelsmatig verschil, tenminste mijn Core 2 Duo pc voelt (licht) overgeklokt ook niet sneller aan dan op standaard snelheid. Maar als je dan toch bezig bent zou ik meteen voor de Core 2 Duo gaan; toch weer iets nieuwer, wordt ondersteund, niet of nauwelijks warmer in de Mini en op veel snelheden zijn ze toch weer iets goedkoper dan de Core Duo's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb goed nieuws voor de 1.5 bezitters.
De Core Solo 1.5 kan met Perian 1.0 .x264 .mkv 720p films afspelen zonder frames/sound te skippen, ook met hoge bitrates!

Ik heb net een deel getest met een 8Mbit 8GB Blu-rip van Pirates of the Caribbean en hij pakt hem goed! Echt geweldig want het vereist nogal wat power, dus dat Perian is erg efficient geprogrammeerd. Het zijn codecs voor Quicktime. Je moet wel QT Pro hebben als je full screen wil afspelen. (Ter vergelijking: VLC ging maar tot 3Mbit, daarboven ging het stotteren).

Dus een 512 MB , Core 1.5 Solo in zo een klein kastje kan heel goed als (soort van) HTPC fungeren. Als je muziek wil afspelen, DVD's bekijken, foto's bekijken, 2D games spelen (MAME!) en ook via Quicktime alle videoformats afspelen inclusief divx, x264 mkv en wmv dan voldoet ie.

Nog een grote maar. Hij moet de x264 film eerst geheel laden, dat kan tot 10 minuten duren (ca. 1GB per minuut) maar als die dus eenmaal geladen is dan speelt ie perfect af.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2007 01:48 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.