[Mac mini Intel] Discussietopic en Mini-FAQ Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste
Acties:
  • 14.410 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dextertje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-05 16:45
ViNyL schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 07:56:
Op de site van HTR Nederland staan deze twee mac mini's:

(specs)
Merk EOL Apple MA608
Prijs € 445,00
Prijs inc. BTW. € 529,55

(specs)
Merk EOL Apple MA608
Prijs € 461,34
Prijs inc. BTW. € 548,99

Ze hebben exact dezelfde specs maar toch is er een klein prijsverschil. Iemand enig idee wat het verschil tussen de twee is?
Misschien weet je het inmiddels al, maar het goedkoopste model was een demomodel. Is nu uitverkocht.
Heb zelf nu de andere besteld...
Daar hebben we V&A voor.

[ Voor 8% gewijzigd door Daedalus op 13-08-2007 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-05 07:07
Erwinh schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 08:28:
Ik heb al even zitten zoeken, maar kan nog geen concrete antwoorden vinden. Is het mogelijk om de grafische kaart van de MacMini (core solo) een resolutie van 720x576 interlaced te laten uitsturen. Ik heb nu de DVI naar s-video adapter, maar de resolutie en scherpte op mijn analoge breedbeeld is niet echt geweldig. Nu wil ik kijken of met een VGA naar RGB kabel beter is. Zodoende krijg is wel breedbeeld (gaat niet via s-video), maar ik heb het vermoeden dat de grafische kaart dit niet kan. Zodra ik de TV aansluit met mijn huidige adapter kan ik de resolutie selecteren, maar als ik een monitor via een VGA kabel aansluit kan ik geen 720x576i selecteren...
Misschien DisplayConfigX eens proberen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-05 22:24
ZIjn er sowieso nog plaatsen waar de oude mac mini wordt verkocht. Kan op mijn werk niet googlen, dus vandaar deze vraag even tussen door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dextertje
koentjuh schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 14:03:
ZIjn er sowieso nog plaatsen waar de oude mac mini wordt verkocht. Kan op mijn werk niet googlen, dus vandaar deze vraag even tussen door.
Bedoel je de nét verouderde (1,66Ghz en 1,83Ghz) of de nog oudere modellen van vorig jaar (Core Solo en 1,66Ghz)?

[ Voor 70% gewijzigd door Daedalus op 13-08-2007 16:38 . Reden: Spullen verhandelen hoort in V&A ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutsky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-05 13:40
Sweet! Bedankt, dit ga ik eens proberen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-05 22:24
dextertje schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 14:15:
[...]
Bedoel je de nét verouderde (1,66Ghz en 1,83Ghz) of de nog oudere modellen van vorig jaar (Core Solo en 1,66Ghz)?
De net verouderde. Ik wil hem vooral gebruiken om mijn divx verzameling mee af te spelen (gaat nu via laptop) en dan heb ik de allernieuwst niet nodig namelijk. Aangezien ik toch nog geen HD content gebruik (hoewel de tv het wel aankan, maargoed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 227856

meesje schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 11:18:
De draadloze tobo lijkt me ook erg praktisch. Maar kun je met alleen een tobo heel MacOSX besturen? M.a.w. kun je met je tobo op schoot op de bank zitten en alles opstarten (zonder dat je daar een muis voor nodig hebt)? Ik heb totaal geen ervaring met Mac, vandaar mijn vraag.
Ik weet zo niet of je alles kunt, maar je komt een heel eind. Er is een regelpaneel 'keyboard shortcuts' waarmee je allerlei acties aan een toets kunt koppelen, eventueel kan je dit met een tool als Automator nog uitbreiden.

Ik zal vanavond eens kijken hoe ver ik kom. Zelf was ik wel van plan een muis of iets dergelijks aan mijn HTPC-setup toe te voegen (ook met een Mac mini, maar ik wil er wat meer mee dan alleen video bekijken).

HJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dextertje
koentjuh schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 14:37:
[...]

De net verouderde. Ik wil hem vooral gebruiken om mijn divx verzameling mee af te spelen (gaat nu via laptop) en dan heb ik de allernieuwst niet nodig namelijk. Aangezien ik toch nog geen HD content gebruik (hoewel de tv het wel aankan, maargoed).
De oude modellen zijn nog verkrijgbaar bij achtr.nl (heb ik er net een bij besteld). Verder zou ik het zo niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wout-hugo
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-09-2023
dextertje schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 16:15:
[...]

De oude modellen zijn nog verkrijgbaar bij achtr.nl (heb ik er net een bij besteld). Verder zou ik het zo niet weten.
Bij www.raf.nl zijn ook nog oude Mini's te koop voor slechts 299 euro incl. btw:
Apple Mac Mini MA205
Intel Core Solo 1,5 GHz
512MB geheugen
60GB HDD
Combo-drive

Maar als je hier leest, zie je dat de aanbieding er vorige maand ook al was en RAF zegt dat ze hem niet kunnen uitleveren ivm. problemen bij Apple NL. Je zou er altijd een telefoontje aan kunnen wagen :9

MacBook Black C2D 2.16GHz 160GB 4GB -- Dell 24" -- iPhone 3G 16GB -- iPod Nano 3G -- Canon PowerShot S90 -- Smart Roadster Coupe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

meesje schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 11:18:
De draadloze tobo lijkt me ook erg praktisch. Maar kun je met alleen een tobo heel MacOSX besturen? M.a.w. kun je met je tobo op schoot op de bank zitten en alles opstarten (zonder dat je daar een muis voor nodig hebt)?
Je kunt applicaties in elk geval starten en alle menu-opties bereiken. Bestanden openen gaat ook. Je gebruikt de optie 'full keyboard access' hiervoor.

Toetscombinaties

Ik moet wel zeggen dat eea met een muis een stuk vlotter gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
dextertje schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 13:03:
[...]

Misschien weet je het inmiddels al, maar het goedkoopste model was een demomodel. Is nu uitverkocht.
Heb zelf nu de andere besteld...
[mbr]Daar hebben we V&A voor.[/]
Ik heb zelf bij HTR het niet demo model gekocht, met dvd fikker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martkrui
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-04 20:31
Anoniem: 227856 schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 19:08:
[...]

Je kunt applicaties in elk geval starten en alle menu-opties bereiken. Bestanden openen gaat ook. Je gebruikt de optie 'full keyboard access' hiervoor.

Toetscombinaties

Ik moet wel zeggen dat eea met een muis een stuk vlotter gaat.
Ik gebruik deze
en dat bevalt me aardig goed...

Soms moet ik het keyboard iets kantelen om de muis wat soepeler te laten lopen, en de enter toets mist soms een aanslag, maar in de praktijk valt dat allemaal nogal mee.

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Werkt dat goed op de Mac? Volgens de site zijn de systeemeisen "Windows Vista, XP-MCE, XP, 2000 or XBOX 360". Toetsenbord en trackball zullen niet zo'n probleem zijn, maar worden die 16 extra toetsen wel herkend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martkrui
play-pause , volume, mute , scrollwiel , mouse , normal keys werken prima.

prev/next en de rest van de speciale toetsen niet.
het schijnt dat je een XML file kan bouwen voor je eigen kb zodat je alle functies kan gebruiken, maar ik heb nog geen functies gemist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:16

SeatRider

Hips don't lie

Martkrui schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 10:21:
[...]

Ik gebruik deze
en dat bevalt me aardig goed...

Soms moet ik het keyboard iets kantelen om de muis wat soepeler te laten lopen, en de enter toets mist soms een aanslag, maar in de praktijk valt dat allemaal nogal mee.
Ik heb zelf de voorloper daarvan (de 2800) en die heeft het probleem dat ie soms de muis en of het keyboard niet herkent. USB los en weer erin lost dat probleem dan op. Heb je dat met deze al eens meegemaakt?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dextertje
wout-hugo schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 16:41:
[...]

Bij www.raf.nl zijn ook nog oude Mini's te koop voor slechts 299 euro incl. btw:
Apple Mac Mini MA205
Intel Core Solo 1,5 GHz
512MB geheugen
60GB HDD
Combo-drive
Ze staan inmiddels niet meer op de webshop. Maar da's ook niet relevant, want koentjuh wilde niet de modellen van vorig jaar, maar de modellen die 2 weken geleden nog actueel waren, dus de 1,66 GHz of 1,83GHz.

Terug ontopic: ik vroeg me af waar de Mac Mini zoal voor gebruikt wordt. Ikzelf heb 'm om diverse redenen gekocht:
  • Goedkope manier om OS X eens uit te proberen
  • Stille machine voor bij je LCD-tv en versterker. Oftewel: als mediaspeler
  • Om te internetten in de woonkamer (heb geen fatsoenlijke laptop en vrouwlief wil er geen normale computer hebben)
Op m'n werk hebben we er een gekocht, puur omdat het de goedkoopste manier was om Mac OS X te draaien (nodig vanwege het testen van websites op Safari). Zo kwam ik er mee in aanraking.

Wat zijn jullie beweegredenen om er een te kopen/overwegen/in deze thread rond te neuzen?

[ Voor 17% gewijzigd door dextertje op 16-08-2007 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-05 12:38
Ik heb een Mini gekocht, omdat ik eigenlijk altijd al gecharmeerd ben geweest van het beestje. Klein, maar toch geschikt voor de dingen waar ik een computer voor gebruik (tikwerk, surfen, mailen en muziek via AirTunes). Ik had alleen in 2004 mijn pc vervangen en ik vind het niet noodzakelijk om een computer na een jaar of 2 al te vervangen. Daarnaast ben ik wel aan OS X gewend, omdat mijn ouders ook met Mac werken (een iMac G3/400 (Graphite), een Powerbook G4 en een iBook G4).

In juni is echter een van de harde schijven van mijn pc naar de hardeschijvenhemel gegaan (nooit meer Maxtor voor mij) en heb ik het besluit genomen om geen geld meer in mijn oude pc te steken. Toen kwam ik wel een aanbieding op internet tegen van A-mac, voor een Mac Mini voor 369. Uiteindelijk heb ik op 14 juli hem opgehaald.

Ik heb inmiddels wel een CoreDuo processor gekocht (er zit namelijk een CoreSolo-processor in), maar ik moet nog even de moed verzamelen om mijn Mac Mini open te halen om daarna de processor te vervangen :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb een mini (G4 1.42) als mijn primaire computer. Ik wilde mijn G3 vervangen door iets beters zonder de hoofdprijs te betalen, en ik wilde een computer met een los beeldscherm (om via een KVM ook de werk-PC eraan te kunnen hangen) dus de iMac viel af.

Ik denk erover een tweede mini (nieuwe type) aan te schaffen als HTPC.

(Macgebruiker sinds 1993)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wunk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-05 15:24
Even een leuke.., ik probeer net MS Office van m'n mini te verwijderen.., ik zie netjes een uninstaller staan..

Resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://www.wunk.net/pics/removeoffice.jpg

Hoe los ik DAT nou weer op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dextertje
Wunk schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 19:08:
Even een leuke.., ik probeer net MS Office van m'n mini te verwijderen.., ik zie netjes een uninstaller staan..

Resultaat:

[afbeelding]

Hoe los ik DAT nou weer op :P
Interessant. 8)7
Helaas zou ik het ook niet weten. Wat ik wel wou zeggen: mooie desktop, zo met die schaduwen in de dock. Hoe krijg je die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurkaN
  • Laatst online: 07-05 19:21
dextertje schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 20:21:
[...]

Interessant. 8)7
Helaas zou ik het ook niet weten. Wat ik wel wou zeggen: mooie desktop, zo met die schaduwen in de dock. Hoe krijg je die?
Dat is Leopard a.k.a Mac OS 10.5 (BETA 9A466) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martkrui
SeatRider schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 16:53:
[...]

Ik heb zelf de voorloper daarvan (de 2800) en die heeft het probleem dat ie soms de muis en of het keyboard niet herkent. USB los en weer erin lost dat probleem dan op. Heb je dat met deze al eens meegemaakt?
Deze versie heeft dat niet meer. De eerste versie van dit KB had dat probleem inderdaad.
Ik heb dit probleem nog niet gehad. Ook geen problemen bij disk kiezen bij opstarten enzo.

Dus dit KB'tje werkt perfect voor mijn mini gebruik zoals:

Hij hangt aan m'n full HD 42" lcd om lekker op de bank te kunnen internetten en MSN'en (ctrl +scrlwiel FTW *O* )
Daarnaast natuurlijk voor films kijken. sabNZB en open FTD werkt gewoon te perfect.
En ik heb ook nog Guitar Rig 2 draaien om lekker te tokkelen/raggen met koptelefoon op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-01 16:43
OSX was ik al bekend mee geraakt door de illegale Tiger image voor de pc maar het gedoe rondom was ik zat dus kocht ik een tweedehands Cube voor een leuk prijsje. Na een tijdje daarmee gewerkt te hebben viel mijn oog op de Intel CD Mini om mijn Cube te vervangen. Ik wilde eerst wachten op de nieuwe Mini en Leopard maar de traagheid van de Cube deed me besluiten om meteen maar een Mini te bestellen. Een iMac wilde ik sowieso al niet (heb een prachtig Samsung 214T 21" scherm) en een Mac Pro was veel te duur voor mijn budget. Aangezien ik niet game op de Mac (daarvoor heb ik een C2D pc) was de Mini prima keuze. Een Macbook had ook nog gekund maar het hele traject van laptop als desktop vervanger had ik al eens doorlopen met als resultaat dat de laptop toch nooit echt van z'n plaats kwam. Het nijpende tekort aan schijfruimte heb ik opgelost door mijn pc als opslag/fileserver te gebruiken. Ik gebruik mijn Mini voor internetten, downloaden, mailen, office, films, licht fotowerk, muziek, etc, the usual dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

rclahsen schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 17:58:
In juni is echter een van de harde schijven van mijn pc naar de hardeschijvenhemel gegaan (nooit meer Maxtor voor mij)
Waarom, omdat er eentje stuk is gegaan? Vroeg of laat doen ze dat allemaal, gemiddeld na 100.000 uur, maar dat kan (flink) lager of hoger liggen in de praktijk.
Ik heb inmiddels wel een CoreDuo processor gekocht (er zit namelijk een CoreSolo-processor in), maar ik moet nog even de moed verzamelen om mijn Mac Mini open te halen om daarna de processor te vervangen :$
Er staan mooie tutorials op het internet over hoe dat te doen, je schijnt erg op te moeten letten met de bevestiging van de cooler, verder is het nogal krap van binnen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-05 12:38
SeatRider schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 08:59:
[...]

Waarom, omdat er eentje stuk is gegaan? Vroeg of laat doen ze dat allemaal, gemiddeld na 100.000 uur, maar dat kan (flink) lager of hoger liggen in de praktijk.
Niet echt, voor 5 tientjes koop je een nieuwe harde schijf, maar zie het niet als een echte reden maar meer als een aanleiding. Samen met die aanbieding maakte het voor mij 1 + 1 = 2 :)

Maar ik wil geen Maxtor meer, omdat dit de tweede schijf is van Maxtor die de 3 jaar niet haalt. In de zomer van 2004 heb ik de eerste gehaald en na 7 maanden was ie dood :{. Fijn als je bezig bent met je scriptie (gelukkig stond daarvan nog een kopie op mijn iPod en in mijn mail). Wel zonder gezeur een nieuw exemplaar gekregen van de winkel, maar die is na ruim 2 jaar ook dood gegaan. Ik heb in die computer ook nog een Seagate uit 2001 zitten die nog steeds draait als een zonnetje, maar goed: iedereen zal wel een merk hebben waar hij persoonlijk minder goede ervaringen mee heeft ;)
Er staan mooie tutorials op het internet over hoe dat te doen, je schijnt erg op te moeten letten met de bevestiging van de cooler, verder is het nogal krap van binnen ;).
De tutorials heb ik al wel gelezen en een aantal tips neem ik wel mee hoor, maar ik moet me nog even 'mentaal' voorbereiden voordat ik de cpu gaan vervangen :)

[ Voor 26% gewijzigd door rclahsen op 15-08-2007 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

rclahsen schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 09:55:
Maar ik wil geen Maxtor meer, omdat dit de tweede schijf is van Maxtor die de 3 jaar niet haalt. In de zomer van 2004 heb ik de eerste gehaald en na 7 maanden was ie dood :{. Fijn als je bezig bent met je scriptie (gelukkig stond daarvan nog een kopie op mijn iPod en in mijn mail). Wel zonder gezeur een nieuw exemplaar gekregen van de winkel, maar die is na ruim 2 jaar ook dood gegaan. Ik heb in die computer ook nog een Seagate uit 2001 zitten die nog steeds draait als een zonnetje, maar goed: iedereen zal wel een merk hebben waar hij persoonlijk minder goede ervaringen mee heeft ;)
Vast. Alleen valt er zo weinig over te zeggen. De eerste seagates waren niet zo denderend, de eerste Maxtors wel, maar tegenwoordig heeft Seagate Maxtor overgenomen, dus wat is nu nog wijsheid? Samsung? WD? Daarna houdt het wel een beetje op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302

rclahsen schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 09:55:
De tutorials heb ik al wel gelezen en een aantal tips neem ik wel mee hoor, maar ik moet me nog even 'mentaal' voorbereiden voordat ik de cpu gaan vervangen :)
Ik wil de mijne ook upgraden t.z.t. Ben benieuwd naar jouw bevindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dextertje
SeatRider schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 10:11:
[...]

Vast. Alleen valt er zo weinig over te zeggen. De eerste seagates waren niet zo denderend, de eerste Maxtors wel, maar tegenwoordig heeft Seagate Maxtor overgenomen, dus wat is nu nog wijsheid?[..]
Seagate geeft op hun eigen HDD's (Barracuda, Momentus) 5 jaar garantie. De producten die van Maxtor komen hebben 3 jaar Seagate garantie...
Hmm, nu ik dit zo schrijf, vraag ik me af wat er eigenlijk in mijn Mac Mini voor HDD zit.
(na de Mac te hebben wakker gemaakt):
Ah, het is de ST96812AS, een Seagate dus. :)
(even later):
Helaas... heb m'n disk gecheckt bij Seagate, maar de garantie moet worden afgehandeld door de reseller, dus er zit helaas geen 5 jaar Seagate garantie op. :'( En een Apple carepack vind ik toch wat duur voor een Mac Mini.

[ Voor 14% gewijzigd door dextertje op 15-08-2007 12:35 ]

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
Ik zit eens te kijken, maar was het niet handiger geweest van Apple om de Mac mini ook gelijk in een nieuw jasje te steken bij de laatste upgrade? Bovenop ook wat zilver, en een zwart appeltje, net als bij de nieuwe iMac.

waar is de 1.66 Ghz Mac Mini nu het goedkoopst?

• The D
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03-03 19:41
Ik ben er uit zie dit artikel PC World. Die nieuwe mac zijn een stuk sneller dus ik ga zeker upgraden naar een core 2 duo 1,83GHZ 2GHZ is mij iets te duur en het verschil is niet eens zo groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-04 21:56
lowfi schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 13:44:
3GB kan niet... volgens mij lust het moederbord gewoon geen 2GB dimms.
Verbazingwekkend, maar de nieuwe Mini kan WEL tot 3GB aan. OWC biedt zelfs een matched pair upgrade aan. Lees ook hun tests waaruit blijkt dat tweemaal 2GB zelfs nog ietsje meer snelheidswinst oplevert dankzij de dual-channel memory mode.

[ Voor 3% gewijzigd door torp op 18-08-2007 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-05 07:31

KrL

Foto foto..

KrL schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 14:50:
[...]

Gaat vrij makkelijk helaas.. Hoe hem je hem weer vast gekregen ?

Is trouwens stil in dit topic.. Niemand meer aan de mini ? Ben gisteren bij de RAF langs gelopen om te vragen hoe het zat met de vroege vogels actie. Ze hebben er idd te weinig gekregen, maar: degenen die al (aan)betaald hadden krijgen nu een Core Duo versie (normaal 619) zonder bij te betalen (dus voor 300e).. Best netjes !
Heb alleen zometeen dus een CD mini over omdat ik m'n via A-Mac gekochte solo al heb gepimpt.. Misschien voor de slaapkamer :)
Werd gisteren gebeld: de mini was binnen.. Vandaag opgehaald en wat blijkt: heb zelfs de C2D 1.83 gekregen zonder bijbetaling (dus voor 299) ! Da's best klasse, zeer netjes opgelost.. Moest even wachten maar dan heb je ook wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

KrL schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 15:31:
[...]

Werd gisteren gebeld: de mini was binnen.. Vandaag opgehaald en wat blijkt: heb zelfs de C2D 1.83 gekregen zonder bijbetaling (dus voor 299) ! Da's best klasse, zeer netjes opgelost.. Moest even wachten maar dan heb je ook wat :)
Dat is netjes van ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Trouwens jammer dat de C2D mini's niet gebruik maken van de Santa Rosa chipset die al wel in de nieuwe iMac en MBP zit. De daarbij behorende nieuwe grafische chip GMA X3100 zou echt een enorme vooruitgang zijn voor 3D applicaties ten opzichte van de GMA 950.

Als ze die er in hadden gestopt dan had ik er wel eentje gekocht denk ik. Ik heb het vermoeden dat ze geen zin hadden om het moederboard ontwerp te veranderen.

Apple verkoopt zijn Mac Mini nog steeds als systeem voor "Casual Gamers" maar dat vind ik toch een beetje te ver gaan. Je kan er echt niks meer op draaien dat nu uitkomt.

Maargoed, misschien in een volgende revisie dan en ik heb net een paar maanden geleden de CD 1.66 gekocht dus ik kan nog wel even vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De Mac Mini is een perfecte retrogamers machine. Hij is klein, stil, 4 USB ports en Mame draait erop! En dan heb ik nog maar een Core 1.5 Solo.

Anoniem: 87302 in "Onmisbare tools / software - deel 4"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 207627

Anoniem: 87302 schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 12:30:
[...]

De Mac Mini is een perfecte retrogamers machine. Hij is klein, stil, 4 USB ports en Mame draait erop! En dan heb ik nog maar een Core 1.5 Solo.

Anoniem: 87302 in "Onmisbare tools / software - deel 4"
Punt is dat bij aanbevolen games voor de mini Ratatouille bijstaat. Kijk je naar de specs zie je 128 mb vram...
Zou toch niet mogen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet iemand nog waar de Core 1.66 het goedkoopst is? 499 bij de MM. Ik dacht dat ik een website zag voor 480 euro, anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step
  • Laatst online: 06-05 17:30

Step

step@tweakers.net#

KrL schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 15:31:
[...]

Ik had 'em vrijdag al in ontvangst genomen maar ik kan inderdaad dit verhaal bevestigen hier. :) O-)

~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177223

Ik zou graag Windows XP SP2 op de mac mini willen installeren, en dan 720p (en 1080p) HD fillems in Windows willen afspelen. Gaat dat lukken met de Mac mini? M.a.w. zijn de benodigde specs dan precies hetzelfde, of draait het onder Windows langzamer, en moet ik dus een extra snelle processor installeren in de mac mini?

[edit: ik heb het dan dus over kopies van mijn HD-DVD's/BR's 720p en 1080p films in .avi formaat. Ik wil namelijk de Mac Mini als mediacenter gebruiken voor dergelijke films, aangesloten op een HDTV]

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 177223 op 22-08-2007 02:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Anoniem: 177223 schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 01:59:
Ik zou graag Windows XP SP2 op de mac mini willen installeren, en dan 720p (en 1080p) HD fillems in Windows willen afspelen. Gaat dat lukken met de Mac mini? M.a.w. zijn de benodigde specs dan precies hetzelfde, of draait het onder Windows langzamer, en moet ik dus een extra snelle processor installeren in de mac mini?

[edit: ik heb het dan dus over kopies van mijn HD-DVD's/BR's 720p en 1080p films in .avi formaat. Ik wil namelijk de Mac Mini als mediacenter gebruiken voor dergelijke films, aangesloten op een HDTV]
Fillems? :X

Het hangt een beetje af welke processor je erin hebt, maar als het onder OSX draait, zal het onder Windows ook wel lukken. Het zal ook afhangen van de gebruikte codecs/player.

Het is in ieder geval niet zo dat Windows langzamer draait omdat het een mac is, er wordt namelijk niks geemuleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177223 schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 01:59:

Met elke Mac Core Duo *kun* je alle 720p mkv H264 films afspelen, ook via OS X.
Dat zijn precies de films die jij in eigen bezit hebt. Ik download ze overigens legaal uit de nieuwsgroepen :). 1080p wordt moeilijk op elke Mac met OS X. 1080p gaat wel lukken met XP met CoreAVC op elke Core2Duo denk ik. Windows is overigens als het om het afspelen van mkv containers met H264 een veel beter geschikt apparaat dan de Mac. De software voor de Mac is om te huilen. (QT met Perian wil eerst 15 minuten de film 'laden'... en VLC crasht vaker dan Windows 98 op een doordeweekse zondag.) Met Mediaplayer Classic op XP en CoreAVC gaat het afspelen van HD content (nogmaals mkv h264 materiaal) prima en crashvrij.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 87302 op 22-08-2007 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Anoniem: 87302 schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 10:14:
[...]

Met elke Mac Core Duo *kun* je alle 720p mkv H264 films afspelen, ook via OS X.
Dat zijn precies de films die jij in eigen bezit hebt. Ik download ze overigens legaal uit de nieuwsgroepen :). 1080p wordt moeilijk op elke Mac met OS X. 1080p gaat wel lukken met XP met CoreAVC op elke Core2Duo denk ik. Windows is overigens als het om het afspelen van mkv containers met H264 een veel beter geschikt apparaat dan de Mac. De software voor de Mac is om te huilen. (QT met Perian wil eerst 15 minuten de film 'laden'... en VLC crasht vaker dan Windows 98 op een doordeweekse zondag.) Met Mediaplayer Classic op XP en CoreAVC gaat het afspelen van HD content (nogmaals mkv h264 materiaal) prima en crashvrij.
De huidge VLC (0.8.6c) is anders behoorlijk stabiel. De a versie crashte inderdaad regelmatig, namelijk op het moment dat het OSD menu aan het uitfaden was, en je de muis bewoog (waardoor ie dus weer moest verschijnen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gaaf. Dank voor de respons! Ik ben namelijk op zoek naar een zo klein/compact mogelijk mediacenter apparaat, waarop ik daarnaast ook nog kan internetten, of een oud spelletje spelen ofzo als ik zin heb. Een HTPC dus in een zo compact mogelijke kast. Het enige andere wat in de buurt komt is dan de AOpen mini pc, of Shuttles XPC's o.i.d. Maar inclusief alle benodigde apparatuur kom je op dezelfde prijs als je Mac Mini, en dan heb je nog geen OS, afstandsbediening, en de unieke Apple-vormgeving!

Vraagje: werkt de afstandsbediening (apple remote) ook onder Windows XP?
En als ie niet werkt, werkt dan de Apple wireless keyboard en mighty mouse onder Windows XP? (de mac mini moet natuurlijk wel zoveel mogelijk lijken op een mediacenter-device, en niet een computer :))

Trouwens, ik bedenk me nu dat ik natuurlijk ook een macbook kan gebruiken als mediacenter, want die speelt dan die 720p films natuurlijk ook af... en als ik erop moet werken, koppel ik 'm af en neem 'm mee naar boven. Voor volledigheid namelijk mijn huidige situatie: Mijn huidige PC is erg oud en kapot. Daarom zit ik nu te dubben over het aanschaffen van een [1] macbook (ter vervanging van deze PC en ook te gebruiken als mediacenter om bovengenoemde films op de TV af te spelen), of [2] de mac mini + een tweede pc. Scenario 1 is goedkoper en dan heb ik meteen zo'n coole macbook, maar met scenario [2] heb ik altijd een mediacenter (mac mini) in de huiskamer staan, en een vaste PC boven -- ook wel zo fijn... Ik twijfel nog wat slim is. Wat zouden jullie doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuntherS
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-10-2024
De Apple Remote werkt ook onder Windows XP/Vista ja, maar ik weet niet of hij met alle programma's samenwerkt.. Ik dacht alleen iTunes als ik mij niet vergis, tenzij er een programma voor is om dit te veranderen. Het wireless Apple keyboard en mighty mouse werken zonder problemen in Windows dus dan kan je het altijd op deze manier doen moest het niet lukken met de remote ;)

Je keuze is moeilijk te zeggen..

Met een MacBook heb je natuurlijk het voordeel dat hij overal mee naartoe kan :) Maar dan is de vraag: Zou je graag op verschillende plaatsen willen werken op je computer of liever op een vaste plaats?

Met een Mac Mini aangesloten, moet je natuurlijk nooit meer de kabels uittrekken en dergelijke. Alles blijft netjes op zijn plaats staan. Hetzelfde natuurlijk voor je vaste PC. Het gaat erom wat je zelf het fijnste zou vinden. :)

• IceOnFire
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
De Apple remote werkt inderdaad gedeeltelijk; mocht je bijvoorbeeld media center willen gebruiken kan je alleen t geluid harder en zachter zetten, navigeren moet je met toetsenbord/muis doen. Voor wat betreft het afspelen van 720p mkv H264 bestanden; zelfs op de mini met core solo is dit onder windows vista (en ik neem aan dus ook xp) met media player classic en coreavc prima te doen.

• The D
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03-03 19:41
IceOnFire schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 09:59:
De Apple remote werkt inderdaad gedeeltelijk; mocht je bijvoorbeeld media center willen gebruiken kan je alleen t geluid harder en zachter zetten, navigeren moet je met toetsenbord/muis doen. Voor wat betreft het afspelen van 720p mkv H264 bestanden; zelfs op de mini met core solo is dit onder windows vista (en ik neem aan dus ook xp) met media player classic en coreavc prima te doen.
Het werkt wel als je een bepaalde driver instaleer. Maar vond ik te veel moeite ik heb dus gewoon een microsoft IR aangesloten en logitech Harmony remote. Dan heb ik een vraag is het mogelijk om de apple IR te gebruiken. Onder windows.

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Anoniem: 177223 schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 21:34:
Gaaf. Dank voor de respons! Ik ben namelijk op zoek naar een zo klein/compact mogelijk mediacenter apparaat, waarop ik daarnaast ook nog kan internetten, of een oud spelletje spelen ofzo als ik zin heb. Een HTPC dus in een zo compact mogelijke kast. Het enige andere wat in de buurt komt is dan de AOpen mini pc, of Shuttles XPC's o.i.d. Maar inclusief alle benodigde apparatuur kom je op dezelfde prijs als je Mac Mini, en dan heb je nog geen OS, afstandsbediening, en de unieke Apple-vormgeving!
Strict genomen krijg je er ook geen XP bij he ;).
werkt dan de Apple wireless keyboard en mighty mouse onder Windows XP? (de mac mini moet natuurlijk wel zoveel mogelijk lijken op een mediacenter-device, en niet een computer :))
Ja dat werkt wel gewoon.

Ik zou het eerst eens met OSX proberen, ik had exact jouw gedachtengang een paar maanden terug, zocht ook een mooie HTPC en kwam hierop uit. Nooit de behoefte gehad XP erop te zetten.

• levdr
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-12-2024
Dag allemaal,

Ik volg deze draad al wekenlang omdat ik aan een nieuwe Mac toe ben en deze keer niet all-in-one wil kopen. Nu wilde ik de mac mini 1,83 Ghz kopen (de uitvoering met Superdrive). Ik had een 22 of 24 inch scherm eraan willen hangen maar de Raf verkoper vertelde me dat de mac mini dat niet aankon vanwege de beperkte grafische kaart in deze mini. Volgens hem was 20" de limiet. Nou zou dat wel kunnen maar het Raf-joch was onaangenaam en duidelijk erop uit me het duurste aan te smeren dat hij daar had. Vandaar toch maar even hier vragen. Wat is het grootste scherm dat ik aan een mac mini van 1,83 Ghz kan hangen? Dank alvast!

grt,
Levina

Mac Pro 2,26 GHz 8 Core, iMac 20" Intel C2D 2,16GHz

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

De grootte van het scherm maakt niet uit, het gaat allemaal om de resolutie. De maximale resolutie die een Mac Mini aankan is 1920x1200. Dit staat ook in de specificaties. Je zou zelfs een 30" Apple Cinema Display op een Mini aan kunnen sluiten, alleen kun je niet gebruik maken van de optimale resolutie (2560x1600).

Voor desktopwerk zul je er weinig merken als je de maximale resolutie gebruikt. Alleen Exposé zal wat trager aanvoelen. Voor spellen is 1920x1200 zeer waarschijnlijk teveel van het goede.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

SeatRider schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 16:01:
[...]

Ik zou het eerst eens met OSX proberen, ik had exact jouw gedachtengang een paar maanden terug, zocht ook een mooie HTPC en kwam hierop uit. Nooit de behoefte gehad XP erop te zetten.
Werkt divx/xvid etc dan ook onder OSX? Daar zit ik een beetje mee: ik wil natuurlijk wel mijn divx/xvidjes (met o.a. ac3 audio) kunnen blijven kijken. Ik dacht dat dat niet goed werkte onder OSX? (Ja, ik ben totale Apple-n00b...)

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Anoniem: 177223 schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 19:56:
[...]

Werkt divx/xvid etc dan ook onder OSX? Daar zit ik een beetje mee: ik wil natuurlijk wel mijn divx/xvidjes (met o.a. ac3 audio) kunnen blijven kijken. Ik dacht dat dat niet goed werkte onder OSX? (Ja, ik ben totale Apple-n00b...)
Ja hoor dat werkt perfect. Er zijn Codec packs (Perian) en anders is er altijd nog VLC wat bijna alles wel afspeeld. Helaas is VLC zelf nogal buggy. (OS X versie crasht nogal vaak) :)

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Satch schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 20:02:
[...]

Ja hoor dat werkt perfect. Er zijn Codec packs (Perian) en anders is er altijd nog VLC wat bijna alles wel afspeeld. Helaas is VLC zelf nogal buggy. (OS X versie crasht nogal vaak) :)
De huidige VLC doet t vrij aardig. Geeft bij mij alleen aan het einde van de film/serie soms een seek error. Lees anders de rest van het topic ook even, heb e.e.a. al vaker aangehaald ;)

The D schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 15:54:
[...]

Het werkt wel als je een bepaalde driver instaleer. Maar vond ik te veel moeite ik heb dus gewoon een microsoft IR aangesloten en logitech Harmony remote. Dan heb ik een vraag is het mogelijk om de apple IR te gebruiken. Onder windows.
Als ik op de Microsoft keyboards website of op de Logitech keyboards website kijk, zie ik maar bij 1 keyboard support staan voor de Mac (de speciale mac keyboards, die hel duur zijn). Werkt bijvoorbeeld een Microsoft Wireless Optical Desktop 700 of een Logitech Cordless Desktop EX110 ook onder OSX?

(Misschien zou ik nog wel het liefste het Microsoft Media Center keyboard gebruiken. Maar ook daarvan begrijp ik niet of die onder OSX werkt...

Satch schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 20:02:
SeatRider schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 20:10:
De huidige VLC doet t vrij aardig. Geeft bij mij alleen aan het einde van de film/serie soms een seek error. Lees anders de rest van het topic ook even, heb e.e.a. al vaker aangehaald ;)
Kijk, dat is nou leuk! Dan komt die Mac mini er dus gewoon, en probeer ik het gewoon met OSX! Ook leuk om daar eens in te duiken. Thanks!

Anoniem: 177223 schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 22:20:
Kijk, dat is nou leuk! Dan komt die Mac mini er dus gewoon, en probeer ik het gewoon met OSX! Ook leuk om daar eens in te duiken. Thanks!
Mame draait ook perfect op de Mac Mini als je oude spellen wil spelen :)

--> Anoniem: 87302 in "Onmisbare tools / software - deel 4"

Anoniem: 157044

Klein vraagje over de mac mini, heb voor me zusje een mac mini g4 gekocht.

Nu is me vraag ondersteund de mac mini ook fornt row en de remote?

• IceOnFire
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
The D schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 15:54:
[...]

Het werkt wel als je een bepaalde driver instaleerd. Maar vond ik te veel moeite
ik ben even driftig aan t zoeken geweest naar een dergelijke driver, maar ik kan niet echt iets vinden, weet je toevallig nog hoe dat heette of waar dat te vinden was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martkrui
Anoniem: 87302 schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 22:51:
[...]

Mame draait ook perfect op de Mac Mini als je oude spellen wil spelen :)

--> Anoniem: 87302 in "Onmisbare tools / software - deel 4"
combineer het met MameLib en 1 of 2 el-cheapo USB gamepads.... en spelen maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Anoniem: 177223 schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 22:17:
[...]

Als ik op de Microsoft keyboards website of op de Logitech keyboards website kijk, zie ik maar bij 1 keyboard support staan voor de Mac (de speciale mac keyboards, die hel duur zijn). Werkt bijvoorbeeld een Microsoft Wireless Optical Desktop 700 of een Logitech Cordless Desktop EX110 ook onder OSX?

(Misschien zou ik nog wel het liefste het Microsoft Media Center keyboard gebruiken. Maar ook daarvan begrijp ik niet of die onder OSX werkt...
Die Microsoft mediacenter keyboards schijnen idd alleen met MCE te werken. Trust heeft er ook eentje, die doet t wel gewoon met XP en OSX.

Verder werken Apple en Logitech/MS keyboards gewoon, de USB varianten in ieder geval. Een speciaal mac keyboard heeft ipv een Windows key een appeltje, en mist de 'rechtermuisknoptoets'. Voor de rest werkt t goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Anoniem: 157044 schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 23:31:
Klein vraagje over de mac mini, heb voor me zusje een mac mini g4 gekocht.

Nu is me vraag ondersteund de mac mini ook fornt row en de remote?
Nee, de G4 mac mini ondersteunt de remote niet omdat die nog geen infrarood ontvanger heeft. Alleen de intel versie heeft dat.

Frontrow kan er wel op maar alleen met een hack (Sorry ik heb geen link naar de hack zelf).

Maarja, zonder afstandsbediening heb je niet zo veel aan frontrow (als ik toch aan de computer zit dan start ik liever gewoon VLC, sneller en meer opties).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-04 13:14
Goedenavond tweakers :)

Ik heb maar 1 simpele vraag, wat is er vernieuwd in het laatste model van de Mac Mini, het enigste wat ik heb kunnen vinden is dat hij een nieuwe processor heeft (Core 2 Duo) en een nieuwere versie van iLife.

Is dat alles of is er meer ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
Standaard een grotere harde schijf en er kan meer geheugen aangesproken worden; 3 Gb ipv 2 Gb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Kapitein Prozac schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 19:25:
Standaard een grotere harde schijf en er kan meer geheugen aangesproken worden; 3 Gb ipv 2 Gb.
En standaard meer geheugen.. en ook nog wat goedkoper geloof ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

GekkePrutser schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 11:33:
Maarja, zonder afstandsbediening heb je niet zo veel aan frontrow
Afbeeldingslocatie: http://www.keyspan.com/products/usb/errf1/gr/gr.prodPg.banner.ERRF1.jpg

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arro
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-11-2022
Martkrui schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 09:16:
[...]

combineer het met MameLib en 1 of 2 el-cheapo USB gamepads.... en spelen maar...
MameLib?
Ik heb hier even op gegoogled echter zonder resultaat. Kan je misschien uitleggen wat MameLib precies is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martkrui
Sorry, ik was lui met typen

Mame Library

That's the one...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Ah, dat wist ik niet, dat er ook vervangende AB's waren! Bedankt voor de tip. Wel een lelijk ding trouwens vergeleken met die van Apple :/ Maar als die niet op je computer werkt dan moet je toch wat natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28134

Ik heb nog even naar de RAF gebeld om te vragen hoe het nou komt dat sommigen wel een nieuwe C2D mini hebben kunnen krijgen voor 299 euro, en anderen (zoals ik), die wel bij de eerste 50 gereserveerden zaten, zomaar weggebonjourd zijn.

Ze zouden er eerst 50 krijgen, en dus zou ik er ook eentje krijgen (nr. 46)
Toen bleek dat ze er maar 40 zouden krijgen, en kreeg iedereen boven de 40 een telefoontje dat ze pech hadden, en dat hun eventuele aanbetaling teruggegeven zou worden.
Toen kregen ze er ineens nog maar 30, en zijn de nummers 31 tot en met 40 gematst met een C2D mini. Het zou dus niets te maken moeten hebben met of je hebt aanbetaald of niet.

Heel jammer, had graag gezien dat ze dan ook 1 lijn trekken voor alle gereserveerden tot en met de 50e, aangezien ze die eerst wel al toegezegd hadden.

Mijn mini Core Solo maakt het goed, en blijft waarschijnlijk bij mijn ouders in de woonkamer staan aangezien zij er toch ook wel enthousiast over zijn. Daarom zou het wel verdomde mooi zijn geweest als de RAF mij ook gematst had, dan kon ik er ook eentje meenemen naar mijn namer. :)

Horen jullie overigens ook een hele hoge piep uit de adapter komen als de mini in de slaapstand staat? Die van mij doet dat wel, en ik ben wel benieuw of dat 'normaal' is. Anders moet ik weer even terug naar A-mac voor een nieuwe adapter.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 28134 op 27-08-2007 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Anoniem: 28134 schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 14:59:
Horen jullie overigens ook een hele hoge piep uit de adapter komen als de mini in de slaapstand staat? Die van mij doet dat wel, en ik ben wel benieuw of dat 'normaal' is. Anders moet ik weer even terug naar A-mac voor een nieuwe adapter.
Ik heb er twee, de ene wel en de andere niet. Ik merk het op in slaapstand. Je hoort een hoge piep als het pulserende lampje uit staat, en dat wisselt dan af als het lampje fel wordt. Mijn mini's zijn beiden 2e hands gekocht, dus voeding gewoon gewisseld met die in de huiskamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Hier ben ik weer, om weer de beste prijs/kwaliteit te zoeken voor men Mac Mini :)

Het word dus een Mac Mini (2Ghz-versie), met 2gig RAM, maar kan je ook goed werken met 1.5gig ?
Want dat maakt nogal uit in prijs aangezien er in de Mac 2x512 zit, dus bij 1.5 moet ik maar 1xgig kopen en bij 2gig dus 2x1gig.

Dan zoek ik nog de goedkoopste online (of offlineshop, maar liefst in Vlaams-Brabant, of Limburg)
De online shop had ik al gevonden, mail a mac.nl maar nu heb ik een nog goedkopere shop gevonden, namelijk prowarehouse.nl

Even wat screenshots van mijn winkelkarretjes :)

MAIL-A-MAC
Afbeeldingslocatie: http://img407.imageshack.us/img407/8380/mailamacml4.jpg

PRO WAREHOUSE
Afbeeldingslocatie: http://img407.imageshack.us/img407/2551/prowarehousexb8.jpg

Hopelijk kunnen jullie me wat info/tips geven :)
Even erbij zeggen dat ik de Mac pas in Oktober ga kopen omdat...ja idd...Mac OS X 10.5 uitkomt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Wat heeft het voor zin om dan nu al winkelwagentjes te maken en te posten, in 2 maanden kan er nog wel iets veranderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
de goedkoopste blijft meestal de goedkoopste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deephouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
SeatRider schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 16:15:
Wat heeft het voor zin om dan nu al winkelwagentjes te maken en te posten, in 2 maanden kan er nog wel iets veranderen :)
Inderdaad dat lijkt me ook zinloos om daar nu al naar te gaan kijken, zeker omdat geheugenprijzen bijna altijd dagprijzen zijn.

Overigens lijkt de vergelijking van de mandjes niet te kloppen, want bij het eerste mandje heb je een 2GB module geselecteerd en bij het tweede mandje een 1GB module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arro
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-11-2022
Anoniem: 28134 schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 14:59:
Dat had mijn voeding ook, dit was inderdaad niet normaal en ik heb (helaas pas na een dag of 5) een nieuwe voeding gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
Gewoon de 2x 1Gb geheugen doen en vragen of ze het er meteen voor je in zetten; dat doen ze bij Mail-a-Mac sowieso, weet niet of ze dat bij Prowarehouse ook standaard doen. Dat geheugen bij de Mail-a-Mac screenshot is de 2 Gb reep terwijl het 2x 1Gb moet zijn. Kan natuurlijk ook meteen 2x 2Gb doen, heb je 3 Gig geheugen paraat :P (of wordt het dan alsnog 4 Gig bij Leopard?)

• Deephouse
  • Niet online
Ik heb gisteren een Mini C2D 2.0 Ghz gekocht bij Mediamarkt en er 2 x 2GB geheugen ingestopt. Wát een verademing zeg ten opzichte van mijn Mini core solo die ik 2 weken geleden verkocht heb.

Wat mij betreft levert deze config pas een goede office & internet computer op. Rosetta flitst over het scherm en is eindelijk geen vertragende factor meer, net zoals XP in Fusion overigens met 1,5GB aan toegewezen geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GekkePrutser schreef op maandag 02 juli 2007 @ 03:10:
[...]

Ik gebruik ook de nieuwste maar voor .WMV's gebruik ik altijd VLC of QuickTime met de Microsoft plugin... Mijn advies was alleen voor .MKV's bedoeld!

Ik heb ook slechte ervaringen met WMV's in mplayer, en ook in VLC trouwens.

Edit: Inderdaad, ik heb hier 2 versies draaien, de enige is alleen powerpc. Volgens mij is deze net even andere versie wel native Intel.
heb je ook een link naar een versie van Intel Mplayer die ook ASS subtitles in .mkv containers pakt of .srt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Deephouse schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 22:15:
Ik heb gisteren een Mini C2D 2.0 Ghz gekocht bij Mediamarkt en er 2 x 2GB geheugen ingestopt. Wát een verademing zeg ten opzichte van mijn Mini core solo die ik 2 weken geleden verkocht heb.

Wat mij betreft levert deze config pas een goede office & internet computer op. Rosetta flitst over het scherm en is eindelijk geen vertragende factor meer, net zoals XP in Fusion overigens met 1,5GB aan toegewezen geheugen.
Had je niet beter even gewacht tot Oktober (Leopard-release) ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

GekkePrutser schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 13:46:
Wel een lelijk ding trouwens vergeleken met die van Apple :/ Maar als die niet op je computer werkt dan moet je toch wat natuurlijk.
Ik gebruik 'm zelfs regelmatig met m'n macbook. Dit ding heeft twee prettige zaken. Het eerste is dat er een polsbandje aan kan, waardoor vallen geen probleem meer is, en het andere voordeel is het bereik in een zaal. 50-60 meter is geen probleem, en dat heb ik al eens nodig gehad. Je macbook bij de projector, dit ding in je hand met jezelf op het podium, en het blijft werken. Een muur beperkt je bereik wel behoorlijk, maar vanuit de slaapkamer luistert de mini nog netjes.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zijn er nog oude Core Duo modellen gesignaleerd onder de 480 euro in het wild?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 232049

Deephouse schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 22:15:

_/-\o_ ..wauw...
Ik lees op de site van Apple dat er maximaal 2 x 1GB in de mac mini C2D kan?
Hoe is het mogelijk dat er 4GB in kan? Hoeveel is eigenlijk het uiterste maximum?

Ik heb wel een site gevonden die memory upgrades voor de mini uitvoert en (maarliefst) 3GB adviseert :|
http://www.123macmini.com/news/story/729.html

->1 GB 667-MHz DDR2 SDRAM (PC2-5300) op twee DIMM's, uitbreidbaar tot 2 GB

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 232049 op 04-09-2007 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deephouse
  • Niet online
Anoniem: 232049 schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 15:56:
[...]

_/-\o_ ..wauw...
Ik lees op de site van Apple dat er maximaal 2 x 1GB in de mac mini C2D kan?
Hoe is het mogelijk dat er 4GB in kan? Hoeveel is eigenlijk het uiterste maximum?

Ik heb wel een site gevonden die memory upgrades voor de mini uitvoert en (maarliefst) 3GB adviseert :|
http://www.123macmini.com/news/story/729.html

->1 GB 667-MHz DDR2 SDRAM (PC2-5300) op twee DIMM's, uitbreidbaar tot 2 GB
Tja het is een beperking waar alle C2D-producten van Apple last van hadden totdat de Santa Rosa chipset door Apple werd gebruikt. Van de 4GB is maar 3GB (sommige sites beweren zelfs 3,3GB) door OS X te gebruiken. Dit geldt ook voor de nieuwste Mini's. En ik heb deze modules ook even in een Macbook C2D gestoken en ook dan is maar 3GB te gebruiken.
Ik heb geen idee waarom Apple zou schrijven dat er maximaal maar 2 x 1GB in kan.

Maar 3GB maakt het echt tot een groter Mac-genot :9

• KrL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-05 07:31

KrL

Foto foto..

Na een tijdje met Frontrow/Mediacentral te hebben gestoeid ben ik toch Mediaportal (XP, bootcamp) eens gaan proberen. Je bent even bezig met configureren maar dan speelt hij ook wel alles. Nog meer mensen ervaring met Mediaportal op de Mini ?

Ik loop nu alleen tegen het probleem aan dat hij de interne speaker niet uitschakelt terwijl ik m'n versterker via de optische spdif heb aangesloten. Iemand hier ervaring mee of tips hoe ik deze uit kan schakelen ?

edit: deze hack geprobeerd om te interne speaker geheel uit te schakelen en het werkt..

[ Voor 15% gewijzigd door KrL op 06-09-2007 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 14:49
Als ik de screenshotjes mag geloven, gaat er in de mac mini gewoon laptop geheugen?

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124681

ck2000nl schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 18:29:
Als ik de screenshotjes mag geloven, gaat er in de mac mini gewoon laptop geheugen?

Jup, dat heb je goed gezien :>

Zie ook: \[Mem-ervaringen] Intel Mac

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 124681 op 07-09-2007 19:06 . Reden: Linkje ]

Mediamarkt Amsterdam heeft een aanbieding:

De oude voorraad Core Duos gaat weg als 'demo'. 90% nieuw en een of twee echte demos. Mac Mini 1.66 Core Duo voor 449. Sommige met combo en sommige met superdrive. En voor 499 heb je de 1.83 Superdrive 80GB versie.

Dat is mijn 3e Mac Mini in 3 maanden.
(1.66 Core Duo combo 619 tijdelijk gehad en teruggebracht, 1.5 Core Solo na 2 maanden tegen kostprijs weggedaan en nu voorlopig definitief de 1.83 Core Duo 80GB).

• filenox
Hier ben ik dan weer, met opnieuw een vraag voor de Mac Mini :9 ,

Ik was wat aan het kijken op de site van Apple en ik zag dat de Mac Mini maar een 5200 rpm-schijf heeft, en aangezien ik niet van lange boottijden hou, wou ik even vragen ofdat iemand de boottijd weet (of kan schatten) met een Mini 2 Ghz en 1.5 ( of 2gig RAM) :)

Ik heb het even voor je uitgeprobeerd.
Mac Mini G4 1.42 met 1 Gb RAM en een 7200 rpm 3,5" FireWire opstartschijf:
55 seconden totdat het Dock verschijnt. De eerste 25 seconden is er geen disk-activiteit (zal hardwarecontrole zijn), bij 50 seconden begint het opbouwen van het bureaublad, en bij 55 seconden is de machine bruikbaar (er worden dan nog wel wat services opgestart, maar dat gebeurt op de achtergrond).

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Doritos schreef op woensdag 12 september 2007 @ 18:00:
Hier ben ik dan weer, met opnieuw een vraag voor de Mac Mini :9 ,

Ik was wat aan het kijken op de site van Apple en ik zag dat de Mac Mini maar een 5200 rpm-schijf heeft, en aangezien ik niet van lange boottijden hou, wou ik even vragen ofdat iemand de boottijd weet (of kan schatten) met een Mini 2 Ghz en 1.5 ( of 2gig RAM) :)
Hoe vaak start je je Mac nou..? Ik heb dat ding altijd op standby. (MacBook)

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

We zitten inmiddels al ruim over de 1000 posts heen. Heeft iemand zin om deel 2 te maken, met een uitgebreide topicstart? Toestemming vragen kan via Mail, DM, IRC, MSN of ICQ.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:28

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Kapitein Prozac schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 16:47:
[..]
Kan natuurlijk ook meteen 2x 2Gb doen, heb je 3 Gig geheugen paraat :P (of wordt het dan alsnog 4 Gig bij Leopard?)
Nee, dit blijft 3GB. Het is namelijk geen software beperking; immers werken de Mac Pro, MacBook Pro en XServe prima met 4GB en meer. De beperking zit hem in de chipset die gebruikt wordt in de Mac Mini, MacBook en MacBook Pro voor mid-2007. De geheugencontroller in die chipset kan niet meer dan 4GB adresseren, en binnen die 4GB dienen ook alle overige geheugenadressen (PCIe e.d.) te vallen. Netto houd je dan iets meer dan 3GB over. Dit gaat met Leopard niet veranderen. De nieuwe chipset (van het Santa Rosa platform) die ook in de nieuwe iMacs en MacBook Pro's te vinden is heeft dit probleem niet.

Launching containers into space

• filenox
MrAcid schreef op woensdag 12 september 2007 @ 23:04:
[...]

Hoe vaak start je je Mac nou..? Ik heb dat ding altijd op standby. (MacBook)
Standby, dan staat de PC volgens mij nog aan (??), en maakt hij nog steeds geluid, dus niet echt handig voor in de slaapkamer ;)
Is er geen slaapstand-modus (à la Windows) voor de Mac, waarbij alles op de HD wordt opgeslagen, en dat de mini vervolgens sneller opstart ?

Want die 55 sec, vind ik toch redelijk traag hoor :(

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:17
Doritos schreef op donderdag 13 september 2007 @ 17:03:
[...]

Standby, dan staat de PC volgens mij nog aan (??), en maakt hij nog steeds geluid, dus niet echt handig voor in de slaapkamer ;)
Is er geen slaapstand-modus (à la Windows) voor de Mac, waarbij alles op de HD wordt opgeslagen, en dat de mini vervolgens sneller opstart ?

Want die 55 sec, vind ik toch redelijk traag hoor :(
In de slaapstand maakt de Mini geen geluid meer hoor.

• filenox
Dat kan ik toch moeilijk geloven, aangezien er nog steeds hardware draait (dus ook fans etc) ? :?

Anoniem: 124681

Doritos schreef op donderdag 13 september 2007 @ 19:12:
Dat kan ik toch moeilijk geloven, aangezien er nog steeds hardware draait (dus ook fans etc) ? :?
Misschien moet je eerst even wat meer lezen hier in het Apple gedeelte, want geloof me: een mac maakt géén geluid als hij in slaapstand is, nog sterker: ook als ie aan staat zul je hem niet horen, tenzij je zware apps gaat runnen.

Anoniem: 37526

Doritos schreef op donderdag 13 september 2007 @ 19:12:
Er staat enkel stroom op het geheugen.

• filenox
Ik lees hier redelijk veel topic, maar nergens gaat iemand zeggen
"He, mijn mini maakt nu ineens geluid, terwijl die normaal geen geluid maakt" :+

Kan iemand ook even zeggen hoe lang het booten duurt op een mini met ongev 2gig ram en een 2ghz c2d.

En weet iemand hoeveel/wanneer OS X 10.5 zou gaan kosten/ gereleased wordt (meer info dan "in Oktober")

Anoniem: 167846

Je kunt instellen of je het naar de hardeschijf of het geheugen wilt opslaan (via de terminal).
Het stond standaard aan op de Powerbook, maar kan ook gebruikt worden op andere Apple hardware, werkt perfect om m'n iMac.

Zie de volgende link:

http://andrewescobar.com/...w-to-safe-sleep-your-mac/

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Doritos schreef op donderdag 13 september 2007 @ 19:28:En weet iemand hoeveel/wanneer OS X 10.5 zou gaan kosten/ gereleased wordt (meer info dan "in Oktober")
Ergens einde oktober voor €129, tenzij ze het weer uitstellen.

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste

Dit topic is gesloten.