Ervaring werken bij Atos Origin Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 20 Laatste
Acties:
  • 78.956 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
wvkreg schreef op maandag 22 januari 2007 @ 14:16:
Een Golf is dus in de lease out of the question? zonder bijbetalen natuurlijk..
Voor een Golf zonder bijbetalen moet je toch denken aan minstens band IV... Naar mijn bescheiden mening zit AO wat dat betrefd per band een klasse te laag.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:41

OMX2000

By any means necessary...

Eehm, weet er iemand wat er gebeurd wanneer je met een diesel bak bijna aan de 180.000 km zit voordat je aan de 4 1/2 zit? Ik ga naar verwachting in 2 3/4 jaar de 180.000 grens overschrijden. Krijg je een boete of zijn ze daar redelijk flexibel in?

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:48

Boy

www.byoscoop.nl

OMX2000 schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 11:51:
Eehm, weet er iemand wat er gebeurd wanneer je met een diesel bak bijna aan de 180.000 km zit voordat je aan de 4 1/2 zit? Ik ga naar verwachting in 2 3/4 jaar de 180.000 grens overschrijden. Krijg je een boete of zijn ze daar redelijk flexibel in?
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij krijg je een seintje op het moment dat je je kilometers gemaakt hebt dat de auto terug moet en dan mag je weer een nieuwe uitzoeken...

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redshark
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:20
Je leasetermijn is 4,5 jaar of 180.000 km (diesel). Hetgene wat het eerst komt is hetgeen at telt. Je mag dus een nieuw karretje uitzoeken bij 180.000 km zonder boete.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

De nieuwe lease bedragen nu inclusief de korting, of exlusief? Want waar zit het grote verschil (70 euro in het geval van een Volvo V50) in tussen het leasebedrag waar leaseplan op haar site mee adverteert, en het leasebedrag van OFC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filerijder
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-04 21:14
OMX2000 schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 12:58:
De nieuwe lease bedragen nu inclusief de korting, of exlusief? Want waar zit het grote verschil (70 euro in het geval van een Volvo V50) in tussen het leasebedrag waar leaseplan op haar site mee adverteert, en het leasebedrag van OFC.
Als ik naar de prijzen voor mijn huidige auto kijk dan zijn de prijzen op het intranet inclusief de korting.

Waar het grote prijs verschil door ontstaat blijft al jaren een onopgelost raadsel. Misschien zoek ik niet hard genoeg, maar op de site van leaseplan (www.leaseplan.nl) kan ik geen leaseprijzen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

filerijder schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 13:51:
[...]

Als ik naar de prijzen voor mijn huidige auto kijk dan zijn de prijzen op het intranet inclusief de korting.

Waar het grote prijs verschil door ontstaat blijft al jaren een onopgelost raadsel. Misschien zoek ik niet hard genoeg, maar op de site van leaseplan (www.leaseplan.nl) kan ik geen leaseprijzen vinden.
Ga naar : http://nl.sitestat.com/le...andirect&ns_type=clickout en klik dan op Auto kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filerijder
Thanks. Al is het een beetje met gemengde gevoelens aangezien ik nu weet dat ik voor mijn auto bijna 50 euro teveel betaal. Is toch weer € 50,- x 54 maanden = € 2700,- x +/- 4.500 lease auto's = €12.150.000,- Wat op zich een boel geld is toch?

(Onder het motto van gemak dient de mens ben ik er in de bovenstaande berekening even vanuit gegaan dat mijn € 50,- een gemiddelde is.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

filerijder schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 14:52:
[...]

Thanks. Al is het een beetje met gemengde gevoelens aangezien ik nu weet dat ik voor mijn auto bijna 50 euro teveel betaal. Is toch weer € 50,- x 54 maanden = € 2700,- x +/- 4.500 lease auto's = €12.150.000,- Wat op zich een boel geld is toch?

(Onder het motto van gemak dient de mens ben ik er in de bovenstaande berekening even vanuit gegaan dat mijn € 50,- een gemiddelde is.)
Op een seat Leon 1.9 tdi sportstyle scheelt het al 70 euro tussen leaseplan en atos. En die auto is nog een stuk goedkoper in de lease ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Ik weet natuurlijk niet hoe de OR aan de onderhandelingstafel zit. Maar ik vind het toch echt vreemd dat ze nooit dit grote verschil als argument gebruiken om het bestuur onder druk te zetten. Nu lijkt het alsof het bestuur de sier heeft kunnen maken met een korting op de leaseprijzen, terwijl er ergens nog heel wat aan de strijkstok blijft hangen. Tel daar bij op dat je bij Atos altijd 10% eigen bijdrage hebt, dan ga je jezelf toch afvragen wat daar de echte reden achter is.
En het eerdere argument dat het OFC ook geld kost lijkt me niet dekkend genoeg. Uitgaande van 50 euro gemiddeld verschil tussen leaseplan en OFC leaseprijs, strijken ze 50 * 4500 = 225.000 euro per maand op. Kan me niet voorstellen dat een administratieve afdeling, wat eigenlijk alleen een doorgeefluik is, zoveel kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Redshark schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 16:12:
Je leasetermijn is 4,5 jaar of 180.000 km (diesel). Hetgene wat het eerst komt is hetgeen at telt. Je mag dus een nieuw karretje uitzoeken bij 180.000 km zonder boete.
Klopt als een bus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OMX2000 schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 09:14:
. Kan me niet voorstellen dat een administratieve afdeling, wat eigenlijk alleen een doorgeefluik is, zoveel kost.
Dat niet alleen, maar bedenk ook nog even wat er aan korting met dergelijke hoeveelheden bedongen kan worden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggy
  • Laatst online: 10-08 21:32

Froggy

...

Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 09:31:
[...]

Dat niet alleen, maar bedenk ook nog even wat er aan korting met dergelijke hoeveelheden bedongen kan worden....
Precies! Dat komt er dus nog eens boven op! Denk maar niet dat AO de Leaseplan prijzen betaald. Het 4-merken beleid is niet voor niks ingevoerd......

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OMX2000 schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 09:14:
Ik weet natuurlijk niet hoe de OR aan de onderhandelingstafel zit. Maar ik vind het toch echt vreemd dat ze nooit dit grote verschil als argument gebruiken om het bestuur onder druk te zetten. Nu lijkt het alsof het bestuur de sier heeft kunnen maken met een korting op de leaseprijzen, terwijl er ergens nog heel wat aan de strijkstok blijft hangen. Tel daar bij op dat je bij Atos altijd 10% eigen bijdrage hebt, dan ga je jezelf toch afvragen wat daar de echte reden achter is.
En het eerdere argument dat het OFC ook geld kost lijkt me niet dekkend genoeg. Uitgaande van 50 euro gemiddeld verschil tussen leaseplan en OFC leaseprijs, strijken ze 50 * 4500 = 225.000 euro per maand op. Kan me niet voorstellen dat een administratieve afdeling, wat eigenlijk alleen een doorgeefluik is, zoveel kost.
Ik vraag em af hoe je er bij komt dat OFC een onderdeel van atos is?
Het is toch ofc@leaseplan.nl ? Kortom die mensen zitten aan de kant van leaseplan, dat is toch gewoon service vanuit leaseplan, dezelfde service die je krijgt als je zelf een auto least als je rechtstreeks naar hen gaat.
Waarom zou dat extra moeten kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 14:00:
[...]

Ik vraag em af hoe je er bij komt dat OFC een onderdeel van atos is?
Het is toch ofc@leaseplan.nl ? Kortom die mensen zitten aan de kant van leaseplan, dat is toch gewoon service vanuit leaseplan, dezelfde service die je krijgt als je zelf een auto least als je rechtstreeks naar hen gaat.
Waarom zou dat extra moeten kosten?
Het zijn Atos medewerkers die bij leaseplan zitten. Zie ook : Mex in "Ervaring werken bij Atos Origin"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OMX2000 schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 14:57:
[...]

Het zijn Atos medewerkers die bij leaseplan zitten. Zie ook : Mex in "Ervaring werken bij Atos Origin"
Noujah dat evranderd de zaak dan nogsteeds niet, als ik daar een auto wil leasen krijg ik normaal gesproken die service van leaseplan, en nu moet ik er 70 euro per maand meer voor betalen omdat dezelfde service van AO medewerkers afkomt? Complete onzin lijkt me dit.

Ik vraag me ook echt af waarom onze vertegenwoordiging naar het management toe dit niet aankaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maakt ook niet uit, collega van mij heeft met dezelfde voorwaarden een auto opgevraagd bij leaseplan als hij deze prive zou leasen en kwam 100,- goedkoper in de maand uit. Toen hij dat aankaartte gaf HR aan dat hij ook voor het alternatief vervoersbudget mocht kiezen en het zo direct regelen met leaseplan, maarja dan heb je BTW en geen tankpas. Dat schiet dus niet echt op.

Over dat 4 merken beleid heb ik nu al een aantal verhalen gehoord maar de volgende klinkt het meest plausibel.

Dat 4 merken beleid betekend enkel dat Atos tegen 4 merken heeft gezegd, 'als jullie willen dat onze medewerkers met jullie autos rijden dan schok nu maar eens 1 miljoen ( ik roep maar wat ) euro op tafel en dan komen jullie bij ons in de leaseregeling'.

Wat krijg je dan, dat die 1 miljoen weer terugverdiend moet worden via de lease van de autos. i.e. er kan waarschijnlijk minder korting bedongen worden en de leaseprijs komt hoger te liggen dan voor iemand die particulier leased of niet een dergelijk wurgcontract aan de importeur oplegt.

Het is niet voor niks dat als je bij de DEALER (die dus instructies van importeur heeft) komt en zegt dat je van atos komt dat er bijna niks meer te regelen is.

De hele leaseregeling bij Atos Origin trekt gewoon van geen kant. Enige wat je kan doen om je gram te halen is veel prive km's maken zodat je kosten eruit zijn. Vakantie naar Italie en je zit zo aan 600,- brandstof ( op benzine/gas althans ), nog 360 te gaan ( (12*79(eigen bijdrage band III)-600=360) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04:07

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Verwijderd schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 10:05:
Maakt ook niet uit, collega van mij heeft met dezelfde voorwaarden een auto opgevraagd bij leaseplan als hij deze prive zou leasen en kwam 100,- goedkoper in de maand uit. Toen hij dat aankaartte gaf HR aan dat hij ook voor het alternatief vervoersbudget mocht kiezen en het zo direct regelen met leaseplan, maarja dan heb je BTW en geen tankpas. Dat schiet dus niet echt op.
Waar wordt die tankpas uit betaald? Misschien valt dat ook onder die 100 euro?

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Laatst online: 07:48

Boy

www.byoscoop.nl

Hillie schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 11:29:
[...]

Waar wordt die tankpas uit betaald? Misschien valt dat ook onder die 100 euro?
Ik dacht dat dat onder die 70 euro eigen bijdrage zat...

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De tankpas wordt nergens uit betaald. Die factuur gaat rechtstreeks van Travelcard naar Atos Origin. Die 79,- eigen bijdrage is voor het prive gebruik van de auto, a 12.000km per jaar, hoe ze aan een 'kostprijs' van 79,- komen weet ik niet. Er zijn echter genoeg andere toko's waar je ook 12k prive mag rijden en waar je geen prive bijdrage hebt. Enige voordeel is dan wel dat je bij AO in het buitenland ook voor niks mag tanken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 10:05:

Over dat 4 merken beleid heb ik nu al een aantal verhalen gehoord maar de volgende klinkt het meest plausibel.

Dat 4 merken beleid betekend enkel dat Atos tegen 4 merken heeft gezegd, 'als jullie willen dat onze medewerkers met jullie autos rijden dan schok nu maar eens 1 miljoen ( ik roep maar wat ) euro op tafel en dan komen jullie bij ons in de leaseregeling'.

Wat krijg je dan, dat die 1 miljoen weer terugverdiend moet worden via de lease van de autos. i.e. er kan waarschijnlijk minder korting bedongen worden en de leaseprijs komt hoger te liggen dan voor iemand die particulier leased of niet een dergelijk wurgcontract aan de importeur oplegt.

Het is niet voor niks dat als je bij de DEALER (die dus instructies van importeur heeft) komt en zegt dat je van atos komt dat er bijna niks meer te regelen is.

De hele leaseregeling bij Atos Origin trekt gewoon van geen kant. Enige wat je kan doen om je gram te halen is veel prive km's maken zodat je kosten eruit zijn. Vakantie naar Italie en je zit zo aan 600,- brandstof ( op benzine/gas althans ), nog 360 te gaan ( (12*79(eigen bijdrage band III)-600=360) ;)
Ik snap het ook gewoon niet waarom je zoveel frustratie opwekt over zoiets bij je medewerkers terwijl dat op het totale kostenplaatje echt niet de dikke winst oplevert. Dit kost de medewerker meer dan dat het het het bedrijf werkelijk oplevert. Tevreden werknemers zijn goede werknemers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 14:04:
Tevreden werknemers zijn goede werknemers.
En duurder dan polen/indiers en schoolverlaters...

Ik wil niet sarcastisch lijken maar keer op keer blijkt weer ( in mijn omgeving zie ik het ook ) dat AO weinig moeite doet om goede mensen te houden en heel veel moeite doet om nieuwe mensen binnen te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filerijder
Bij ons in de practice zie ik toch dat er steeds meer moeite wordt gedaan om mensen binnen te houden en tevreden te houden. Aan de leaseregeling kan een practicemanager helaas ook niks veranderen dus moet er maar het beste van gemaakt worden en dat proberen ze bij ons tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Laros
  • Laatst online: 27-07 22:09

Jan Laros

Aerschtuner

filerijder schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 21:14:
Bij ons in de practice zie ik toch dat er steeds meer moeite wordt gedaan om mensen binnen te houden en tevreden te houden. Aan de leaseregeling kan een practicemanager helaas ook niks veranderen dus moet er maar het beste van gemaakt worden en dat proberen ze bij ons tenminste.
Dat is bij mijn practice (SAP) idem dito. Goede salarisverhogingen, véél scholing, cursussen en seminars en goede unit- en practice meetings. Je moet er natuurlijk wel zelf voor werken uiteindelijk, maar het wordt zeker gewaardeerd en beloond :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustSomeone
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:01
Hoe kan ik achterhalen wat mijn huurauto mij netto kost eigenlijk?

Ik wil graag weten wat ik met een lease auto meer kwijt ben ten opzichte van van 'niets', maar dan wil ik de netto kosten van de huurauto weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filerijder
JustSomeone schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 10:07:
Hoe kan ik achterhalen wat mijn huurauto mij netto kost eigenlijk?

Ik wil graag weten wat ik met een lease auto meer kwijt ben ten opzichte van van 'niets', maar dan wil ik de netto kosten van de huurauto weten.
Voor de belastingdienst bestaat er geen verschil tussen een huur of een lease auto. Je kunt het dus net zo uitrekenen als de berekening voor de leaseauto.

Leaseplan heeft daar een handig formuliertje voor (http://www.leaseplan.nl/fisc_fin/fiscale_bijteller.asp) dat het snel uittelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-09 21:52

WouterB

3680 Wp

filerijder schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 13:02:
[...]

Voor de belastingdienst bestaat er geen verschil tussen een huur of een lease auto. Je kunt het dus net zo uitrekenen als de berekening voor de leaseauto.

Leaseplan heeft daar een handig formuliertje voor (http://www.leaseplan.nl/fisc_fin/fiscale_bijteller.asp) dat het snel uittelt.
Daarnaast kost een huurauto (tenzij je op eigen verzoek een te grote huurauto hebt gekregen) je aan lease precies je normleasebedrag. Je kunt de kosten ook op je salarisstrook zien: bijtelling * belasting% + privebijdrage = netto kosten :) (Van de bijtelling op je loonstrook is de privebijdrage (en eventuele bijbetaling voor boven-lease-norm) al afgetrokken).

Quatt in hoekhuis (130m2) met radiatoren, 3680Wp PV zie https://ei.tigoenergy.com/p/wouterb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Misschien dat ik binnenkort maar eens een mailtje ga sturen naar het OR en dat ik graag zou willen weten hoe de leaseprijzen bij Atos tot stand komen. Ik denk dat het een recht van de medewerkers is om te weten waar zij zoveel geld aan kwijt zijn. Ik wil voor mezelf kunnen bepalen of ik het het nog wel waard is om een lease auto te rijden bij Atos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 22:36
Auto (huur) is geworden: Opel Astra 1.6 Twinset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wvkreg schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 22:21:
Auto (huur) is geworden: Opel Astra 1.6 Twinset
Met bijbetaling neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OMX2000 schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 20:51:
Misschien dat ik binnenkort maar eens een mailtje ga sturen naar het OR en dat ik graag zou willen weten hoe de leaseprijzen bij Atos tot stand komen. Ik denk dat het een recht van de medewerkers is om te weten waar zij zoveel geld aan kwijt zijn. Ik wil voor mezelf kunnen bepalen of ik het het nog wel waard is om een lease auto te rijden bij Atos.
Goed plan, eventueel zou je dit mischien ook kunnen vragen aan de manager bij OFC, lijkt me toch dat zoiets wel inzichtelijk te maken is. Ik zie wel dat de verschillen momenteel minder groot zijn dan vorig jaar tussen leaseplan en atos. Maar atos zou juist goedkoper moeten zijn en niet duurder dan leaseplan.
Tevens is het zo dat het leasebudget echt niet markcomform is, mede afgestudeerde die dus ook als starter zijn begonnen kunnen zonder bijbetaling een seat leon rijden. Nou bij atos kun je niet eens een ibiza rijden zonder bijbetaling.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2007 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filerijder
Als ik me niet vergis heeft Atos Origin vorig jaar een lease benchmark laten uitvoeren. Heeft ooit iemand daar iets van vernomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiseGuy!
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-09 15:38
filerijder schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 08:20:
Als ik me niet vergis heeft Atos Origin vorig jaar een lease benchmark laten uitvoeren. Heeft ooit iemand daar iets van vernomen?
Ja, het gevolg van de leasebenchmark is dat de leaseprijzen zijn aangepast (meer richting de échte leaseprijzen van leaseplan), de dieselboete van 13,- verdwenen is.

Hetgeen niet betekent dat de leaseregeling oké is, verre van zelfs...

we only make way for the man who boldly pushes past us

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Verwijderd schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 22:29:
[...]

Met bijbetaling neem ik aan?
Huurauto...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welk skill level?

Tot en met skill level 5 moet je bijbetalen. Kan niet anders. Ik zit in level 4 en heb laatst voor mijn leasebudget een corsa als huurauto gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny58
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-08 00:40
Verwijderd schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 11:17:
[...]

Welk skill level?

Tot en met skill level 5 moet je bijbetalen. Kan niet anders. Ik zit in level 4 en heb laatst voor mijn leasebudget een corsa als huurauto gehad.
Is niet helemaal waar: De verhuurmaatschappij kan niks hebben staan uit de B klasse (waar een corsa in zit). En dan krijg je automatisch een auto mee uit een hogere klasse. heb zelf maanden lang rondgereden in een C-klasse. Alleen de bijtelling is vaak hoger.

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johniron
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-02 13:06
Ik ga per 1 mei uit dienst. Ik probeer mijn auto via marketplace aan een andere medewerker over te dragen.

Weet iemand wat er gebeurd als ik mijn auto bijvoorbeeld per 1 april kan overdoen? heb ik dan automatisch recht op een huurauto of vervoersbudget?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

johniron schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 20:34:
Ik ga per 1 mei uit dienst. Ik probeer mijn auto via marketplace aan een andere medewerker over te dragen.

Weet iemand wat er gebeurd als ik mijn auto bijvoorbeeld per 1 april kan overdoen? heb ik dan automatisch recht op een huurauto of vervoersbudget?
Normaliter heb je dan recht op een huurauto. Maar informeer even bij je secretaresse, die weet dat zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Johny58 schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 11:33:
[...]

Is niet helemaal waar: De verhuurmaatschappij kan niks hebben staan uit de B klasse (waar een corsa in zit). En dan krijg je automatisch een auto mee uit een hogere klasse. heb zelf maanden lang rondgereden in een C-klasse. Alleen de bijtelling is vaak hoger.
Bij lease heb je toch pas bijtellling
Bij huren is er toch geen sprake van. Pas bij een poolauto of zit ik helemaal mis en mis ik de AO gedachte? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvs79
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Een huurauto door de werkgever geleverd word door de belastingdienst gewoon gezien als lease-auto en dus moer er ook gewoon bijtelling ingehouden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Klopt:

Een pool- dan wel huurauto is een door Atos Origin ter beschikking gestelde auto. Fiscaal gezien is er geen verschil tussen een ter beschikking gestelde lease-auto dan wel een ter beschikking gestelde pool- of huurauto.

Conform de Huurautoregeling betaalt een mobiele medewerker bij een “standaardauto” geen financiële bijdrage. Als de huurauto meer dan 500 km per jaar privé gebruikt betaalt hij de voor hem geldende bijdrage privé-gebruik.

[ Voor 33% gewijzigd door wvkreg op 09-02-2007 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Laros

Jan Laros

Aerschtuner

wvkreg schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 11:58:
Connform de Huurautoregeling betaalt een mobiele medewerker bij een “standaardauto” geen financiële bijdrage. Als de huurauto meer dan 500 km per jaar privé gebruikt betaalt hij de voor hem geldende bijdrage privé-gebruik.
Precies. Wél eigen bijdrage privé gebruik (€ 70,=), maar geen bijdrage wanneer de auto boven norm is. Je betaalt altijd fiscale bijtelling als je de auto van de zaak ook privé benut. Huur- of leasebak, maakt geen snars uit :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a3konijn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 23:08
Ik kom nog maar op zo'n 10 euro verschil tussen de AO leaseplan prijs en de leaseplan direct prijzen. En dan wordt er nog berekend ook voor 48 maanden en 35000 kilometer terwijl LPG auto's voor 35000 - 54 maanden geleased worden. Dus dat zou die 10 euro best kunnen verklaren

Wordt er door jullie in het vergelijk met de AO Leasplan v.s. LeaseplanDirect prijzen ook rekening gehouden met het feit dat je bij de www.leaseplandirect.nl standaard een BasicPlan leasepakket krijgt.

Hierin ONTBREKEN de volgende zaken die bij AO leasplan auto's wel geregeld zijn:
- Geen Eigen risico bij schade (Leaseplan rekent standaard 300 euro per geval)
- Hulpverlening in de woonplaats en in het buitenland
- Schadeverzekering inzittenden
- Repatriering
- Vervangend vervoer ook in buitenland, indien auto niet binnen x uur gerepareerd wordt.
- etc. etc. (Denk aan rechtshulp, medische care, transport van inzittenden, vervangend vervoer)

Hiervoor moet je het Basicplan plus kiezen en dit komt al gauw zo'n 15 euro duurder uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Hmmm het kan kennelijk per geval verschillend zijn. Ik heb bij leaseplan een Volvo V50 Edition II Sport opgezocht. Die kom bij leaseplandirect op ca 800 euro uit. Via OPC is die auto 70 euro duurder. Zoek het zelf maar op. En zelfs in het geval dat de lease auto's via OFC 15 euro duurder zijn, is het nog zo dat Atos een redelijk groot wagenpark heeft.
Maar goed ik heb mijn mailtje nog niet naar OFC gestuurd. Tot die tijd kan ik eigenlijk weinig zeggen over de lease regeling bij Atos. Ik ben er zeker wel sceptisch over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorix Jim
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 11:08
a3konijn schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 22:33:
Ik kom nog maar op zo'n 10 euro verschil tussen de AO leaseplan prijs en de leaseplan direct prijzen. En dan wordt er nog berekend ook voor 48 maanden en 35000 kilometer terwijl LPG auto's voor 35000 - 54 maanden geleased worden. Dus dat zou die 10 euro best kunnen verklaren

Wordt er door jullie in het vergelijk met de AO Leasplan v.s. LeaseplanDirect prijzen ook rekening gehouden met het feit dat je bij de www.leaseplandirect.nl standaard een BasicPlan leasepakket krijgt.

Hierin ONTBREKEN de volgende zaken die bij AO leasplan auto's wel geregeld zijn:
- Geen Eigen risico bij schade (Leaseplan rekent standaard 300 euro per geval)
- Hulpverlening in de woonplaats en in het buitenland
- Schadeverzekering inzittenden
- Repatriering
- Vervangend vervoer ook in buitenland, indien auto niet binnen x uur gerepareerd wordt.
- etc. etc. (Denk aan rechtshulp, medische care, transport van inzittenden, vervangend vervoer)

Hiervoor moet je het Basicplan plus kiezen en dit komt al gauw zo'n 15 euro duurder uit.
Ja maar dan nog zou het goedkoper moeten zijn, Leaseplandirect is namelijk gericht op particuliere afname. Dan zou je verwachten dat AO toch een wat grotere korting zou krijgen als men zo collectief auto's daar afneemt. Maargoed ik ben allang blij met die korting op de huidige contracten en dat de dieselboete weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a3konijn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 23:08
Beetje lastig zoeken zonder motortype... :)
Voor alle duidelijkheid: Ik zeg in mijn vorige post niet dat OFC 15 euro duurder is dan LeaseplanDirect door al die verschillen die ik noem. Leaseplan zelf rekent zo'n 15 euro extra voor het uitgebreidere pakket aan services die wij via OFC ook hebben. Standaard rekent deze site echter zonder deze extra's.
Maar voor wat betreft dat verschil van 70 euro: Wat ik wel altijd heb begrepen is dat ze wat Renault betreft best nog scherpe deals hebben. Misschien dat dat het verschil verklaard. Mijn auto werd ook bijna 30 euro goedkoper dit jaar terwijl collega's met bijvoorbeeld een Skoda er maar 5 tot 10 euro op vooruit gingen. Maar ja dan nog zou je mogen verwachten dat het via OFC goedkoper is gezien het 4 merken beleid en de grote aantallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:33
Volgens mij moet er een apart AO-lease thread gestart worden, het gaat al enkele pagina's alleen over het leasen.

Mijn ervaring met AO is niet zo goed geweest. Ik heb het 3,5 maand volgehouden. Ik heb het zo lang volgehouden omdat ik heel erg leuke collega's had, anders had ik de proeftijd waarschijnlijk niet eens vol gemaakt.
Ik heb het idee dat ze hoofdzakelijk in de problemen komen door het grote verloop wat ze hebben. Daar zouden ze echt iets aan moeten veranderen, ze moeten meer na denken hoe ze mensen binnen kunnen houden ipv alleen maar mensen binnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04:07

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Abom schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 16:06:
Volgens mij moet er een apart AO-lease thread gestart worden, het gaat al enkele pagina's alleen over het leasen.
Er is al een aparte leasethread, en er is door Rukapul al een paar keer gewezen op het feit dat je daar terecht kunt voor leasediscussies.

Wat ik wel grappig vind is dat toch een aantal van die ICT-detacheerderverzameltopics een overdreven zware leasegeleutercomponent hebben. Geeft dat aan waar het eigenlijk om gaat in dat wereldje?

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hillie schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 18:29:
[...]

Er is al een aparte leasethread, en er is door Rukapul al een paar keer gewezen op het feit dat je daar terecht kunt voor leasediscussies.

Wat ik wel grappig vind is dat toch een aantal van die ICT-detacheerderverzameltopics een overdreven zware leasegeleutercomponent hebben. Geeft dat aan waar het eigenlijk om gaat in dat wereldje?
Nou bij atos houdt men er een apart leasebeleid op na wat voor mensen buiten atos totaal niet interresant is, maar onder de collega's wel veel onvrede wekt, dat is waarom dit binnen dit topic besproken word en niet in het apparte topic wat over leasezaken gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Abom schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 16:06:
Inderdaad valt mij ook op :) Maar om even terug te komen op mijn vraag hoe het is om te werken voor ATOS ivm een aanbieding die ik van hen had gekregen een paar weken geleden: Ik heb inmiddels gekozen voor een andere werkgever. En de reden is simpelweg omdat ik daar het idee heb echt een meerwaarde te kunnen zijn voor dat bedrijf en ik echt het gevoel krijg dat men blij met me is als ik daar kom werken. Het blijft echter natuurlijk altijd lastig om aan de hand van een paar gesprekken te bepalen, maar een eerste indruk blijft belangrijk. Wat mij echter geholpen heeft in de beslissing is om een aantal gesprekken te hebben met mensen op de werkvloer zonder managers. Dan krijg je toch een beter beeld van een bedrijf dan tijdens gesprekken met een aantal managers/afdelingshoofden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Laros

Jan Laros

Aerschtuner

Ik heb mijn SAP certificering binnen. Mede mogelijk gemaakt door Atos Origin :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:48

Mex

Jan Laros schreef op zondag 11 februari 2007 @ 19:19:
Ik heb mijn SAP certificering binnen. Mede mogelijk gemaakt door Atos Origin :).
Welke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klie2003
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 31-08 01:31
Ik heb binnenkort een gesprek met een recruiter van BAS.
Ik wil iets algemeens weten over de onderdeel BAS. Hoe gaan ze te werk?
Word je gedetacheerd of werk je vanuit een project basis vanuit Atos Origin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Laros

Jan Laros

Aerschtuner

SAP Solution Consultant Supply Chain Management Order Fullfillement with MySAP ERP 2005.
SD-certificering dus :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:10

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Je zou het elke dag maar moeten uitspreken :) .. Gefeli!

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan Laros schreef op zondag 11 februari 2007 @ 20:57:
[...]

SAP Solution Consultant Supply Chain Management Order Fullfillement with MySAP ERP 2005.
SD-certificering dus :).
Sow hey en ik dacht met mijn Microsoft .NET Framework 2.0 Application Development Foundation al een hele mond vol te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klie2003
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 31-08 01:31
klie2003 schreef op zondag 11 februari 2007 @ 20:17:
Ik heb binnenkort een gesprek met een recruiter van BAS.
Ik wil iets algemeens weten over de onderdeel BAS. Hoe gaan ze te werk?
Word je gedetacheerd of werk je vanuit een project basis vanuit Atos Origin?
Iemand antwoord op mijn vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

klie2003 schreef op maandag 12 februari 2007 @ 23:38:
[...]

Iemand antwoord op mijn vraag?
Bij Bas wordt je meestal gedetacheerd. Het kan ook zijn dat Bas je intern verhuurd aan het SDMC (Software Development & Maintenance Center), dan kom je in een ontwikkelstraat te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juggels
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 19:03
Ik zelf ben nu sinds augustus in dienst bij BAS, en na het traineeship 2 projecten gedaan: 1x op detacheringsbasis en nu zit ik inderdaad bij het SDMC (Eindhoven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit ook sinds augustus bij BAS. Zit nu nog op de bank en mijn eerste echte project moet nog komen. (Ben pas afgestudeerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 18:21
Lange topic, zo.

Ik werk er niet, ga er ook niet werken, maar ben benieuwd, hebben jullie straks ook van die grote discussies, wie er waar komt zitten, in dat nieuw grote kantoor van atos ergens in zuiden van land?

Zag bij collega op de kamer plattegrond en wat aanzichten van dat gebouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 12:14:
Ik zit ook sinds augustus bij BAS. Zit nu nog op de bank en mijn eerste echte project moet nog komen. (Ben pas afgestudeerd)
Je bent in de tussentijd bezig geweest met kleine projecten of kleine klusjes? of hoe moet ik dat zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand zijn jaaropgave al binnen van atos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Laros

Jan Laros

Aerschtuner

Verwijderd schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 13:24:
iemand zijn jaaropgave al binnen van atos?
Deze zou op 12 februari verstuurd worden, dus je zou hem vandaag binnen moeten krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan Laros schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 13:37:
[...]

Deze zou op 12 februari verstuurd worden, dus je zou hem vandaag binnen moeten krijgen.
Mooi zo dankje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filerijder
Jan Laros schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 13:37:
[...]

Ik heb hem binnen. Conclusie: Atos Origin is mooi op tijd en er gaat veel geld naar de belasting :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 12:58:
[...]

Je bent in de tussentijd bezig geweest met kleine projecten of kleine klusjes? of hoe moet ik dat zien?
Ik heb eerst een maand op de campus gezeten, beetje geleerd over .NET, daarna heb ik 3 maanden op MO gezeten voor een stageachtige opdracht met Reporting Services. Ondertussen dus ook examen gedaan. Nu zit ik weer op de bank en zit ik in het Right To Play project. Misschien dat ik in maar een masterclass voor starters ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 10:39:
[...]

Ik heb eerst een maand op de campus gezeten, beetje geleerd over .NET, daarna heb ik 3 maanden op MO gezeten voor een stageachtige opdracht met Reporting Services. Ondertussen dus ook examen gedaan. Nu zit ik weer op de bank en zit ik in het Right To Play project. Misschien dat ik in maar een masterclass voor starters ga doen.
Right to play? Wat houdt dat precies in?
Ik heb een aanbod gekregen en daar ga ik waarschijnlijk ook op in (of er moet nog iets heel raars gebeuren tussen nu en vanavond :+ ). Ik ga wel voor Java overigens, lijkt me persoonlijk leuker dan .NET, al heeft het allebei zijn voors en tegens..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 februari 2007 @ 11:08:
[...]

Right to play? Wat houdt dat precies in?
Ik heb een aanbod gekregen en daar ga ik waarschijnlijk ook op in (of er moet nog iets heel raars gebeuren tussen nu en vanavond :+ ). Ik ga wel voor Java overigens, lijkt me persoonlijk leuker dan .NET, al heeft het allebei zijn voors en tegens..
Right To Play is een organisatie van oa Johan Olav Koss en die zetten zich in voor sporten in ontwikkelingslanden. Atos is bezig de website van hun te makne, kosteloos. Waarin de mensen alle skunnen bijhouden. Welke vrijwilligers waar te werk gaan, de giften kunnen ze bijhouden etc. etc.

Maar goed vanaf 1 maart ga ik naar een Trainee masterclass in Utrecht.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2007 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe en waar moet ik nu kijken wat ik voor het leasebedrag van 489 kan leasen?
Ik heb een aanbieding van Atos en wil kijken wat voor auto ik daarbij kan krijgen.

Ik zag in de cao 07 dat de dieselkorting (hoezo korting, is toch boete) van 13 euro verdwijnt. en dat de auto's gemiddeld 22 euro goedkoper werden (in schaal 2).

Maar als ik gewoon op de site http://www.leaseplandirect.nl/ kijk zie ik alleen consumenten leasebedragen. Een standaard Leon 1.8Tdi kost in de lease 557,27. Is dat de prijs die ik ongeveer kan aanhouden (dan moet ik dus bijna 70 euro bijlappen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Verwijderd schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 20:34:
Ik heb een aanbieding van Atos en wil kijken wat voor auto ik daarbij kan krijgen.

Ik zag in de cao 07 dat de dieselkorting (hoezo korting, is toch boete) van 13 euro verdwijnt. en dat de auto's gemiddeld 22 euro goedkoper werden (in schaal 2).

Maar als ik gewoon op de site http://www.leaseplandirect.nl/ kijk zie ik alleen consumenten leasebedragen. Een standaard Leon 1.8Tdi kost in de lease 557,27. Is dat de prijs die ik ongeveer kan aanhouden (dan moet ik dus bijna 70 euro bijlappen).
Klopt
Voor 489 moet je rekenen op een Polo 1.4 3d 1.4
Onder de 550 is er echt weinig leuks te leasen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 20:34:

Ik heb hetzelfde leasebedrag in m'n aanbod staan :) . Wat ik van het lease-topic heb begrepen kunnen we rekenen op iets van de klasse Daewoo Matiz :Y) Het schijnt dat AO niet de allebeste lease-deals heeft.

Ach, persoonlijk maakt het me niet zoveel uit. Je moet per jaar 22% van de catalogus-prijs aan de belasting betalen. Met een autootje van 10.000 euro is dat 2200 euro per jaar, dus 183 min de 70 euro eigen bijdrage is 113 euro per maand bruto. Bij een auto van 18.000 euro betaal je al 260 euro bruto aan de belasting.

en korting hoeft niet altijd voor een voordeeltje te staan hoor. Als je gekort wordt op je uitkering ben je in de regel meestal ook niet zo blij :)

Overigens ben ik wel benieuwd of iemand de financiële consequenties weet wanneer je besluit de 12.000 kilometer-limiet te overschrijden met privé-kilometers. Retourtje Portugal is natuurlijk al 8000 kilometer :+

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2007 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prive kilometers hebben geen consequenties. Het is gewoon een vangnet om je alsnog op te pakken mocht je 100k km prive rijden per jaar.

Tel bij de leaseplan prijzen nog een goeie 30 tot 50 euro op en dan kom je op de Atos prijzen. En de 70,- eigen bedrage niet vergeten natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus als ik die leon wil moet ik ca 70 euro bijlappen volgens de leaseplan site. Echter zijn de prijzen dus nog ca 40 euro duurder. Dus ik moet in totaal 110 euro bijlappen. (ex de 70 euro die al standaard is)

Wat kan ik nu qua arbeidsvoorwaarden het beste doen (zonder doorgroeimogelijkheden etc. te bekijken). Ik heb een andere aanbieding die 200 euro minder salaris oplevert echter wel met Leon zonder bijbetaling. Dan zit ik bij AO toch beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het trouwens met die salarisbanden. Bij een salaris van zeg maar 2310 en een BP van 100. Kan je dan doorgroeien in dezelfde schaal tot 2709? Hoe werkt dat wanneer je een goede beoordeling krijgt? Ze hebben het over het verschil in punten tot aan je referentiepunt. Maar wat is dan mijn referentiepunt (dat is dan 100 volgens contract/aanbieding) en wat is mijn eigen punt? Wordt dit bepaald bij mijn eerste functioneringsgesprek?

Verwijderd

Check even Ervaring werken bij Atos Origin daar is wat meer uitgelegd over de referentiepunten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 21:50:
Dus als ik die leon wil moet ik ca 70 euro bijlappen volgens de leaseplan site. Echter zijn de prijzen dus nog ca 40 euro duurder. Dus ik moet in totaal 110 euro bijlappen. (ex de 70 euro die al standaard is)

Wat kan ik nu qua arbeidsvoorwaarden het beste doen (zonder doorgroeimogelijkheden etc. te bekijken). Ik heb een andere aanbieding die 200 euro minder salaris oplevert echter wel met Leon zonder bijbetaling. Dan zit ik bij AO toch beter?
Ik heb het even opgezocht. Een standaard kale leon (zonder airco en mett lak) zit nu op:

Seat Leon 1.9TDI D 23951 610

Dus als je leasebedrag 545 is moet je 65,- boven norm betalen en 79,- eigen bijdrage. Netto bijtelling voor deze auto is 185,-. Totale netto kosten zonder aftrek:

185
65
79
-----+
329

Met aftrek eigen bijdrage en bedrag boven norm kom je op: 267,- Dat is wat de auto je netto kost per maand. Nu bij een ander bedrijf heb je die 185,- netto bijtelling ook voor een Leon. En 200,- bruto is wel 100,- netto. Dus AO is wel iets voordeliger. Maar de leaseauto is wel het laatste factor op basis van waarop ik een werkgever kies, imho :)

Verwijderd

De eigen bijdrage is toch 70, toch niet 79?

• Juggels
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 19:03
Verwijderd schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 09:47:
De eigen bijdrage is toch 70, toch niet 79?
Dit kan allebei het geval zijn: het is afhankelijk van je skillevel/salarisband hoeveel je eigen bijdrage privé gebruik is.

Verwijderd

Juggels schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 09:56:
[...]

Dit kan allebei het geval zijn: het is afhankelijk van je skillevel/salarisband hoeveel je eigen bijdrage privé gebruik is.
oja, ik zie het, maar voor peoples06 geld dus 70, want hij mag ook maar voor 489 euro leasen.

dus dat wordt dan: 121+70+185 = 376

Ik neem wel gewoon iets goedkoops :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2007 10:54 ]

Verwijderd

373 euro per maand. Daar komt de bijtelling van 22% dus nog bij. want voor 373 euro kan ik de vectra die ik nu prive rijd niet betalen per maand. (afschrijving, verzekering, brandstof, etc.)

De 185 is de 22% bijtelling zie ik dus (=leaseprijs*0,22 belasting /12mnd) en dan hier 42% belasting over.
Wat heeft iedereen dan met het krappe leasebudget? Dat scheelt wellicht 50 a 100 euro bij de diverse bedrijven? Ik krijg bij Atos een hoger startsalaris dan bij andere werkgevers.

Als ik voor netto 373 een Leon kan rijden ben ik zeer gelukkig.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2007 20:25 ]

• wvkreg
okay maar het gaat af van je netto loon...
ik heb nu een opel astra en betaal 414 van mijn nettoloon, das een flinke hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het blijft een hoop geld. Maar het is net een 150 euro meer dan een krappe kleine wagen.
Das mij het dubbel en dwars waard. Mijn salaris is ongeveer 2300 bruto.
Denken jullie trouwens dat het mogelijk is de eerste 2 jaar een kleine 400 euro te stijgen? (mijn referentiepunt is 100, schaal 2. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:33
Verwijderd schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 11:46:
Denken jullie trouwens dat het mogelijk is de eerste 2 jaar een kleine 400 euro te stijgen? (mijn referentiepunt is 100, schaal 2. )
Bij AO? Ik geef je weinig kans. Tenzij ze echt in gaan zien dat ze toch iets aan het beoordelings- en beloningssysteem moeten wijzigen.
Sowieso moeilijk te zeggen, aangezien wij geen zicht hebben op je functioneren :)

[ Voor 9% gewijzigd door Abom op 23-02-2007 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Verwijderd schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 11:17:
[...]

Welk skill level?

4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Laros

Jan Laros

Aerschtuner

Abom schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 11:51:
[...]

Bij AO? Ik geef je weinig kans. Tenzij ze echt in gaan zien dat ze toch iets aan het beoordelings- en beloningssysteem moeten wijzigen.
Sowieso moeilijk te zeggen, aangezien wij geen zicht hebben op je functioneren :)
Kan zeker wel. Ik ken collega's die het in een ruim jaar hebben gedaan (dus in 2 beoordelingsronden). Hogere bedragen ken ik ook en die zijn zelfs na een half jaar al gevallen :). (500€)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan Laros schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 13:48:
[...]

Kan zeker wel. Ik ken collega's die het in een ruim jaar hebben gedaan (dus in 2 beoordelingsronden). Hogere bedragen ken ik ook en die zijn zelfs na een half jaar al gevallen :). (500€)
Dat is dan vast niet bij een bas Unit, jij zit bij Sap toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Jan Laros schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 13:48:
[...]

Sluit ik me bij aan... Je kan zeker hard groeien bij Atos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 13:51:
373 euro per maand. Daar komt de bijtelling van 22% dus nog bij. want voor 373 euro kan ik de vectra die ik nu prive rijd niet betalen per maand. (afschrijving, verzekering, brandstof, etc.)

De 185 is de 22% bijtelling zie ik dus (=leaseprijs*0,22 belasting /12mnd) en dan hier 42% belasting over.
Wat heeft iedereen dan met het krappe leasebudget? Dat scheelt wellicht 50 a 100 euro bij de diverse bedrijven? Ik krijg bij Atos een hoger startsalaris dan bij andere werkgevers.

Als ik voor netto 373 een Leon kan rijden ben ik zeer gelukkig.
Dan moet je mischien even eerlijk rekenen. Want hoe jij nu rekent klopt van geen kant.
Ik heb net even zitten rekenen aan een Seat Leon 1.9TDI Sportstyle.

Ik ben hier uitgegaan van 4,5 jaar bezit met elk 24.000km werk en 12.000 km prive.
Waarna ik verwacht 12.000 terug te krijgen voor de auto.
En een verbruik van 1:15.

Situatie zelf kopen:
De kosten die hierbij komen kijken:
- Lening van 26.000 euro
- Wegenbelasting
- Verzekering (volledig)
- Brandstof
- Waardenvermindering
- Onderhoud

Dat kost per Maand ongeveer 740 euro netto.

Van Atos krijg je voor die auto in dezelfde situatie qua vergoedingen:
2.000km * 0,19 cent vergoeding netto = 380 euro netto.
En daarna 489 - 380 euro bruto uitbetaald = 63 euro netto

Tottaal Netto: 443 euro netto

Kortom deze auto kost je werkelijk 300 euro netto in de maand.

Situatie leasen:
- 161 euro boven norm.
- 70 euro eigen bijdrage
- Bijtelling

Als ik deze auto lease via leaseplan betaal ik vanwege het boven norm leasebedrag en de bijtelling 325 euro netto per maand.

En een Seat Ibiza1.4 TDI Trendstyle
Ik ben hier uitgegaan van 4,5 jaar bezit met elk 24.000km werk en 12.000 km prive.
Waarna ik verwacht 8.000 terug te krijgen voor de auto.
En een verbruik van 1:18.

Situatie zelf kopen:
De kosten die hierbij komen kijken:
- Lening van 16.600 euro
- Wegenbelasting
- Verzekering (volledig)
- Brandstof
- Waardenvermindering
- Onderhoud

Dat kost per Maand ongeveer 580 euro netto.

Van Atos krijg je voor die auto in dezelfde situatie qua vergoedingen:
2.000km * 0,19 cent vergoeding netto = 380 euro netto.
En daarna 489 - 380 euro bruto uitbetaald = 63 euro netto

Tottaal Netto: 443 euro netto

Kortom deze auto kost je werkelijk 137 euro netto in de maand.

Situatie leasen:
- 22 euro boven norm.
- 70 euro eigen bijdrage
- Bijtelling

Als ik deze auto lease via leaseplan betaal ik vanwege het boven norm leasebedrag en de bijtelling 181 euro netto per maand.

Dan kun je ook nog bij de dealer leuke extra's erbij praten want die word niet enorm gekort door de leasemaatschappij en je kunt de auto laten chiptunen en doen wat je ermee wilt.
En mischien nog wel het belangrijkste, als je en duurdere auto wilt zit je neit vast aan atos vanwege het terugbetalen van het boven norm bedrag.

Dus zelf kopen met een persoonlijke lening is gewoon goedkoper dan leasen bij atos via leaseplan.
En DATzegt denk ik alles over het leaseprijzen van Atos Origin

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2007 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filerijder
Verwijderd schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 11:46:
Het blijft een hoop geld. Maar het is net een 150 euro meer dan een krappe kleine wagen.
Das mij het dubbel en dwars waard. Mijn salaris is ongeveer 2300 bruto.
Ja zonder twijfel kan dit. Ik ken meerdere collega's die dit gelukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filerijder
Verwijderd schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 17:23:
[...]
En een Seat Ibiza1.4 TDI Trendstyle
Waarna ik verwacht 8.000 terug te krijgen voor de auto.
En een verbruik van 1:18.
[...]
Het voordeel van leasen is alleen dat je een aantal zekerheden krijgt. Je hebt geen gat in je begroting als je i.p.v. 24.000km ineens 36.000km zakelijk moet rijden. Uitgaande van het bovenstaande rekenvoorbeeld vergoed Atos maximaal 489 per maand aan kilometer vergoeding. In dit geval dus maximaal 2.573km.

Houd hier wel rekening mee als je de keuze maakt om je eigen auto te blijven rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

filerijder schreef op zondag 25 februari 2007 @ 13:25:
[...]

Het voordeel van leasen is alleen dat je een aantal zekerheden krijgt. Je hebt geen gat in je begroting als je i.p.v. 24.000km ineens 36.000km zakelijk moet rijden. Uitgaande van het bovenstaande rekenvoorbeeld vergoed Atos maximaal 489 per maand aan kilometer vergoeding. In dit geval dus maximaal 2.573km.

Houd hier wel rekening mee als je de keuze maakt om je eigen auto te blijven rijden.
Zoals je ziet word dit verhaal wat ik hierboven getikt heb gunstiger namate je meer rijdt. Tot de grens van 2573 km. Hierna word het weer ongunstiger. 3000 km per maand voor de baas rijden is even gunstig als 2000 km rijden. Ik verwacht nooit meer dan 3500 km per maand te moeten gaan rijden voor de baas als ik eerlijk ben. En gemiddeld kom je over 4,5 jaar dan echt wel onder de 3000 uit. Kortom het is dus gewoon altijd voordeliger.

Ik ben wel benieuwd over welke zekerheden jij het dan precies hebt? Want zover als ik het kan zien heb ik deze allemaal in mijn berekening hierboven meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 10:47
Je hebt nog niet echt rekening gehouden met schade, lak / ruitschade, parkeerschade, lekke banden, total-loss. Dat soort zaken, ongelukken hoef je niet altijd zelf veroorzaakt te hebben.. Voordeel van lease is dat je hierover geen zorgen hoeft te maken, bij serieuze ongelukken wordt direct vergangend vervoer geregeld e.d. Als je zelf koopt zul je eventueel nog lid willen worden van de ANBW ofzo, of bij het kopen nog een molibiteitservice moeten afsluiten bij de dealer/importeur van het merk waarin je rijdt. Ook als je leasebak voor een kleine/grote beurt moet, krijg je direct een andere auto mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal zeggen, staar je in elk geval niet blind op de leaseauto. Je zal snel genoeg merken dat het werk dat je moet doen en vooral alle situaties eromheen (verplichte bijeenkomsten, nodige reistijd naar andere afdeling, het al dan niet serieus nemen van jouw wensen, etc.) het belangrijkst zullen zijn.

De salarisgroei verschilt per type afdeling ja. Het kan zijn dat je ergens zit waar je redelijke salarisverhogingen krijgt, maar als je ergens zit waar ze zich afstemmen op salarissen van andere bedrijven dan hoef je niet op salarisverhoging te rekenen, tenzij de concurrenten ineens veel meer gaan betalen en mensen bij Atos weg lopen.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2007 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sybr_E-N schreef op zondag 25 februari 2007 @ 13:56:
Je hebt nog niet echt rekening gehouden met schade, lak / ruitschade, parkeerschade, lekke banden, total-loss. Dat soort zaken, ongelukken hoef je niet altijd zelf veroorzaakt te hebben.. Voordeel van lease is dat je hierover geen zorgen hoeft te maken, bij serieuze ongelukken wordt direct vergangend vervoer geregeld e.d. Als je zelf koopt zul je eventueel nog lid willen worden van de ANBW ofzo, of bij het kopen nog een molibiteitservice moeten afsluiten bij de dealer/importeur van het merk waarin je rijdt. Ook als je leasebak voor een kleine/grote beurt moet, krijg je direct een andere auto mee.
Nou volgens mij zit er bij deze auto gewoon een verzkering, en 600 euro per jaar voor onderhoud meegerekend. Daarvan word natuurlijk ook de vervangende auto betaald. Ik begrijp dat als je een auto afschrijft door een ongeluk dat mijn bonus-malus korting minder zal zijn maar dan nog scheelt dit slechts een enkel tientje of 2 per maand.
Ook heb ik ruim voldoende berekend voor onderhoud, dus een lekke band word daaar gewoon door opgevangen.
Uiteraard sluit ik een mobiliteitsgarantie af bij dit verhaal want dat zijn de kosten niet.

Wat ik duidelijk wil maken dat zon leaseauto inderdaad lekker makkelijk is, maar dat veel mensen zich blind staren op dit makkelijke, terwijl ze eigenlijk natuurlijk flink getild worden.
Want als jij als particulier goedkoper een eigen auto kunt hebben dan een bedrijf met een merkcontract met 1 leasemaatschappij en 5000 auto's, dan weet jij wel dat je getild word.

Het punt waar ik ernstig moeite mee heb is dat ik het vermoeden heb dat ik getild word door Atos en niet door Leaseplan.(De bovengenoemde Seat Leon is namelijk direct bij Leaseplan 60 euro goedkoper te leasen dan bij atos zelf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
wat kost een auto van 23000 qua bijtelling bij AO? als je er wel prive mee rijdt natuurlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wvkreg schreef op zondag 25 februari 2007 @ 15:55:
wat kost een auto van 23000 qua bijtelling bij AO? als je er wel prive mee rijdt natuurlijk?
Bijtelling is onafhankelijk van het bedrijf waarvoor je werkt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Verwijderd schreef op zondag 25 februari 2007 @ 16:05:
[...]

Bijtelling is onafhankelijk van het bedrijf waarvoor je werkt....
Dat begrijp ik wel...maar waar en hoe kan ik het berekenen? Vond nl mijn bijtelling (414 euro van netto) wel erg hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:11

SmartDoDo

Woeptiedoe

Ik zie een enorme discussie over leaseauto's en bedragen, dat hoort hier niet thuis aangezien het weinig van doen heeft met Atos Origin zelf.

Zie Ervaringen leasevergoedingen, -regelingen en -tarieven voor discussie over leasezaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SmartDoDo schreef op zondag 25 februari 2007 @ 16:16:
[mbr]Ik zie een enorme discussie over leaseauto's en bedragen, dat hoort hier niet thuis aangezien het weinig van doen heeft met Atos Origin zelf.

Zie Ervaringen leasevergoedingen, -regelingen en -tarieven voor discussie over leasezaken.[/mbr]

Zoals je kunt zien, aan mijn post en aan de posts van sommige andere gebruikers heerst er onvrede over het leasebeleid van atos origin, ik ben het zeker met je eens dat algemene lease zaken prima in die thread gezet kunnen worden. Maar specifieke afwijkingen in het Atos leasebeleid lijken me hier meer op hun plaats.
Pagina: 1 ... 10 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.