Ervaring werken bij Atos Origin Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 20 Laatste
Acties:
  • 78.955 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:41

OMX2000

By any means necessary...

Boy schreef op zondag 24 december 2006 @ 01:25:
Ik weet nooit hoe dat zit met het salaris...
Ik ben 4% voorruit gegaan. Dit was m'n tweede ronde (zit vanaf begin volgend jaar 2 jaar bij Atos) en hoorde eens van een conculega dat je de eerste 3 jaar flink moet groeien normaal gesproken met salaris. Ik heb er vrij weinig verstand van.

Ik ben trouwens ook niet zo iemand die dan in onderhandeling gaat of zo...ga ervanuit dat ze me geven wat ze het waard vinden, maar dat is natuurlijk naief van me ;)
Dat is ook hoe het in de regel werkt. Je krijgt wat je verdient. Maar soms heeft het management een steuntje in de rug nodig om overtuigd te worden dat je wat meer verdient. En dan bedoel ik niet het cliche "ik krijg bij de concurrent 20% meer, wat hebben jullie voor mij over?". Dat werkt misschien een keer goed, maar je krijgt er geen goede naam van. Je moet op een overtuigende manier beargumenteren dat je vindt dat je meer waard bent.

Persoonlijk heb ik nooit onderhandeld over mijn salaris bij Atos, ben er niet goed in. Maar ik heb in het begin wel aangekaart dat ik niet tevreden was met mijn salaris, mensen met dezelfde functie verdiende een stuk meer. Daar is wat aan gedaan.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn hier ook mensen bij werken bij de ECM-unit van AO? Ik ben benieuwd wat voor opdrachten AO binnenhaalt op dit terrein. Iemand ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 22:36
-MM- schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 11:52:
Ik werk sinds september bij Atos Origin en ik moet zeggen dat ik het er best wel naar mijn zin hebt. Het startsalaris is redelijk goed en als je kiest om het vervoersbudget bruto bij je salaris op te tellen (dan kan je dus geen leasebak meer rijden) houd je aardig wat over :)

Verder is een bedrijf als AO denk ik uitstekend om te starten. Ik heb al bij Ahold gewerkt en ik zit nu bij KPN. Als starter is het erg belangrijk om ervaring op te doen en persoonlijk wil ik dat het liefst zo breed mogelijk. Die kans biedt Atos je wel, dus wat dat betreft een prima bedrijf hoor!

Tja en over ons Kerstcadeau kan ik ook maar 1 ding zeggen: Waardeloos!! Geef dan alles aan het goede doel ipv iedereen magnetjes geven die direct in de vuilnis belanden. Dan liever een kaartje oid met daarop de boodschap dat ze alles aan het goede doel geven uit naam van de medewerkers. Dat had ik nou wel weer kunnen waarderen.
Sorry welke afdeling AO?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 21:32

Froggy

...

Het 'Kerstpakket' voor volgend jaar is ook al uitgezocht:
http://dump.geenstijl.nl/mediabase/8209/0ce3b6fe/index.html

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:48

Mex

Hmmz, ik heb de brief nog niet gehad.. Zijn er meedere die hun brief nog niet gehad hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breagor
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:25
ja ook ik heb mijn brief nog niet gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier wel, pas 4 maanden in dienst en toch al een leuke verhoging :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 'm ook binnen en de verhoging is boven verwachting; ruim 17%.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2006 21:17 ]

• wvkreg
Vraagje: Klopt het dat Atos Origin nu alleen nog maar jaarcontracten uitgeeft?
Vorig jaar sept. was het nog 2 maanden proef en dan onbep. tijd? Wat is de reden hiervoor?
Mijn eerste aanbieding was 2 mnd daarna onbep tijd. Ik heb echter zelf mijn startdatum verplaatst van 1-9-2006 naar 1-2-2007. Nu krijg ik een jaarcontract. Ik wil graag weten wat de reden hiervan is?

• Mex

Mex

Verwijderd schreef op woensdag 27 december 2006 @ 20:58:
Bij mij is de brief vandaag gekomen, ook ruim 17%, maar dat was al bekend. *O*

Verwijderd

In welke units zit die 17% :)

Ennu, voor zover ik weet is een jaarcontract normaal bij AO. Misschien dat als je met meer kennis/ervaring binnenkomt dat er over een vast contract te praten is, maar default 1 jaar.

• wvkreg
Verwijderd schreef op donderdag 28 december 2006 @ 13:33:

Ennu, voor zover ik weet is een jaarcontract normaal bij AO. Misschien dat als je met meer kennis/ervaring binnenkomt dat er over een vast contract te praten is, maar default 1 jaar.
Toch vind ik het raar dat ze sept. vorig jaar 2 mnd dan onbepaald aanbieden en nu een jaarcontract...

• Mex

Mex

Verwijderd schreef op donderdag 28 december 2006 @ 13:33:

Ik zit bij ES SAP en heb destijds als schoolverlater direct een contract voor onbepaalde tijd gekregen.

Verwijderd

Het is maar wat je doelstelling is. Als je voor een vaste baan gaat zodat je je hypotheek en maandelijkse lasten kan betalen, dan biedt een bedrijf als Atos uitkomst. Voor vakinhoudelijke kennis en ervaring moet je bij een midden- of kleinbedrijf zijn. Ik heb zelf jaren bij Atos gewerkt in diverse technische en adviserende functies en nu zit ik bij een klein bedrijf waar ik veel meer leer. In de detachering zul je voornamelijk politiek leren, iets wat je niet bij een klein bedrijf leert. Voor je CV is het beter om daar niet te werken. Je draait dan namelijk projecten die voor buitenstaanders weinig tot niets zeggen. Het enige waar ze naar kijken bij sollicitaties zijn je opleiding, eventuele cursussen, en direct toepasbare vakkennis. Bij Atos zul je voornamelijk met geautomatiseerde maatwerksystemen werken waarbij je die kennis niet kan gebruiken bij andere bedrijven. In een midden- of kleinbedrijf leer je veel meer standaardtechnologieën.

• Johny58
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-08 00:40
Tussen de hele CAO/salaris discussie door heb ik een (Atos Origin specifieke) lease auto vraag. Ik val in de groep met het kleinste leasebudget binnen AO (+/- €489 uit mijn hoofd). Nu mag ik per 1/1 een lease auto gaan uitkiezen en ben ik best bereid meer bij te betalen. Is er een limiet dat gesteld wordt aan de overschrijding van het max. lease bedrag? In de voorwaarden zie ik steeds terugkomen 'na goedkeuring door de manager'. Maar heeft iemand hier daar al ervaring mee? Ik zit er namelijk over na te denken om een Skoda Octavia (al dan niet combi - station uitvoering) te leasen. Rekening houdend met het feit dat ik als beginner toch wel op korte termijn nog een stijging van mijn salaris kan verwachten en ook gewoon bereid ben voor een stuk luxe wat meer te betalen. Van collega's begrijp ik dat overschreidingen met +/- €70,- niet zo een probleem zijn. Maar ik zit bij de keuze voor een Skoda Octavia volgens mij meer richting de +/- €250 overschrijding te kijken... Mag/kan dat?

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

Verwijderd

In de praktijk lijkt me dat geen enkel probleem. Reken alleen eens voor jezelf uit wat zon grap nou echt maandelijks kost en kijk dan of het je nog waard is. 2 voorbeelden:

- Skoda Octavia 1.6 Ambiente LPG
lease 650
fiscwaarde 23660
bijbetalen 161

Als je dan uitrekent wat het kost ben je met alle aftrek een 330,- kwijt

- Skoda Octavia 1.9 TDI Ambiente
lease 665
fiscwaarde 26860
bijbetalen 176

Idem, maar dan 359,-

En als je meer dan 250 overschrijdt,

Skoda Octavia Combi 1.9TDI77Eleg DSG DPF
lease 749
fiscwaard 31644
bijbetalen 260

Kom je met alle aftrek op 445,- netto in de maand.

Wat houd je dan verder nog over aan salaris ;) Hier is de eventuele verlaging nog niet in meegenomen overigens.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 28 december 2006 @ 16:03:
Het is maar wat je doelstelling is. Als je voor een vaste baan gaat zodat je je hypotheek en maandelijkse lasten kan betalen, dan biedt een bedrijf als Atos uitkomst. Voor vakinhoudelijke kennis en ervaring moet je bij een midden- of kleinbedrijf zijn. Ik heb zelf jaren bij Atos gewerkt in diverse technische en adviserende functies en nu zit ik bij een klein bedrijf waar ik veel meer leer. In de detachering zul je voornamelijk politiek leren, iets wat je niet bij een klein bedrijf leert. Voor je CV is het beter om daar niet te werken. Je draait dan namelijk projecten die voor buitenstaanders weinig tot niets zeggen. Het enige waar ze naar kijken bij sollicitaties zijn je opleiding, eventuele cursussen, en direct toepasbare vakkennis. Bij Atos zul je voornamelijk met geautomatiseerde maatwerksystemen werken waarbij je die kennis niet kan gebruiken bij andere bedrijven. In een midden- of kleinbedrijf leer je veel meer standaardtechnologieën.
Bij kleine bedrijven zullen ze minder snel geneigd zijn om vaste contracten uit te delen en grote bedrijven als AO doen hier inderdaad minder moeilijk over. De rest van je reactie is behoorlijk onzinnig; misschien was het scenario van toepassing op jou, maar je kan dergelijke opmerkingen niet generaliseren tot iedere AO medewerker. In mijn ervaring hebben mensen bij AO veel invloed op wat ze zoal gaan leren (persoonlijke ontwikkeling) en dus hoe je in de toekomst inzetbaar bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serienummer
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-08 01:49
Het vald toch vreselijk tegen die leaspijzen.
Ik val ook in het laaste cat. 489.
7 tientjes wil ik ook nog wel betalen. 560 euro ongeveer.
Daar heb je dan niet echt een wagen voor.

Aan de andere kant je krijgt een auto van de zaak klagen mag dus zeker niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kavorka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05 10:53
serienummer schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 13:19:
Aan de andere kant je krijgt een auto van de zaak klagen mag dus zeker niet..
Als je deze auto nodig heb om je werkzaamheden uit te voeren, vind ik dat je wel mag klagen als de voorziening ervoor niet goed is.

Zeker als je je ook nog eens bedenkt dat je een belachelijke € 70 eigen bijdrage betaalt bovenop je bijtelling. Als je dan ook nog eens de dure leaseprijzen bekijkt van Atos ten opzichte van andere bedrijven, dan heb je alle recht om te klagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na de verlaging moet je voor 560 een deftige Ibiza al dan niet op gas of diesel of een Fiesta op diesel kunnen leasen. Das toch een prima eerste autotje. Ik had ook liever een FR gehad, maar lekker belangrijk zeg, je kunt van A naar B :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 13:29:
Na de verlaging moet je voor 560 een deftige Ibiza al dan niet op gas of diesel of een Fiesta op diesel kunnen leasen. Das toch een prima eerste autotje. Ik had ook liever een FR gehad, maar lekker belangrijk zeg, je kunt van A naar B :)
Als ik ooit m'n eigen toko start, dan mag jij bij me komen werken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 14:59:
[...]

Als ik ooit m'n eigen toko start, dan mag jij bij me komen werken 8)7
Das prima, dan lease ik mn eigen oldtimer wel terug. Dat is nog voordeliger dan zon fifiza.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbullet
  • Niet online
Als je wilt werken bij Atos, zet dan in op een loon boven marktconform.
Kijk niet alleen naar je bruto loon, maar ook wat er netto van overblijft. Weinig!

Kerstpakket bescrhijft de situatie van de meesten.

Pana 5j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 08-09 16:24

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

mrbullet schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 23:04:
Als je wilt werken bij Atos, zet dan in op een loon boven marktconform.
Kijk niet alleen naar je bruto loon, maar ook wat er netto van overblijft. Weinig!

Kerstpakket bescrhijft de situatie van de meesten.
OMFG. Dat het bedrijf nog bestaat!

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hello,

I'd like to know (if you have this information) how AO are applying the 30% tax ruling in general and regarding the lease auto's.

Thanks in advance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guanche
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-04-2024
Ik ben net begonnen bij AO bij de Support Desk (contract OIDS). Nadat ik gesoliciteerd had heb ik de berichten eens vluchtig doorgelopen hier en natuurlijk ook in de krant gelezen over het snelle verloop. Nu heb ik zelf het idee dat dit soort geluiden natuurlijk sneller voorkomen bij grote bedrijven, dus heb me niet laten ontmoedigen.

Mijn eerste indrukken zijn goed, ik word goed gestuurd en van een (te) strikte werkomgeving is gelukkig geen spraken. Ik werk vanuit een uitzend-bureau en combineer het baantje met mijn studie. Het salaris vond ik afdoende, het minimum loon van een 23 jarige voor een 21 jarige is niet slecht (scheelt weer een euro'tje p/u).

Verder zit ik nog in mijn proeftijd en hoop ik dat ik deze met succes mag doorlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serienummer
guanche schreef op zondag 31 december 2006 @ 16:45:
Ik ben net begonnen bij AO bij de Support Desk (contract OIDS). Nadat ik gesoliciteerd had heb ik de berichten eens vluchtig doorgelopen hier en natuurlijk ook in de krant gelezen over het snelle verloop. Nu heb ik zelf het idee dat dit soort geluiden natuurlijk sneller voorkomen bij grote bedrijven, dus heb me niet laten ontmoedigen.

Mijn eerste indrukken zijn goed, ik word goed gestuurd en van een (te) strikte werkomgeving is gelukkig geen spraken. Ik werk vanuit een uitzend-bureau en combineer het baantje met mijn studie. Het salaris vond ik afdoende, het minimum loon van een 23 jarige voor een 21 jarige is niet slecht (scheelt weer een euro'tje p/u).

Verder zit ik nog in mijn proeftijd en hoop ik dat ik deze met succes mag doorlopen.
Succes met je baan. Laten we hopen dan dat je het gaat bevallen.
Volgende week ga ik er ook beginnen. Maar dan in NL west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDiver
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 08:27
marrik schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 12:45:
Bij welke unit zou je komen te werken?

Overigens staan dingen als concurrentiebeding in de arbeidsvoorwaarden, lees deze dus goed door! Daarin staat ook dat je 3 maanden opzegtermijn hebt! Misschien wel handig om te weten...
Wat vaak vergeten word is dat de werknemer ook op staande voet ontslag kan nemen. Je vergooit dan wel je recht op een uitkering maar als je wat nieuws hebt mag dat niet uitmaken.

Eindelijk is de kleur GROEN weer thuis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TheDiver schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 07:36:
[...]
Wat vaak vergeten word is dat de werknemer ook op staande voet ontslag kan nemen. Je vergooit dan wel je recht op een uitkering maar als je wat nieuws hebt mag dat niet uitmaken.
Daar is wel een zogenaamde dringende rede voor nodig. Vermeende seksuele intimidate of whatever.. Dat gaat dus niet zomaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Johny58 schreef op donderdag 28 december 2006 @ 16:13:
Tussen de hele CAO/salaris discussie door heb ik een (Atos Origin specifieke) lease auto vraag. Ik val in de groep met het kleinste leasebudget binnen AO (+/- €489 uit mijn hoofd). Nu mag ik per 1/1 een lease auto gaan uitkiezen en ben ik best bereid meer bij te betalen. Is er een limiet dat gesteld wordt aan de overschrijding van het max. lease bedrag? In de voorwaarden zie ik steeds terugkomen 'na goedkeuring door de manager'. Maar heeft iemand hier daar al ervaring mee? Ik zit er namelijk over na te denken om een Skoda Octavia (al dan niet combi - station uitvoering) te leasen. Rekening houdend met het feit dat ik als beginner toch wel op korte termijn nog een stijging van mijn salaris kan verwachten en ook gewoon bereid ben voor een stuk luxe wat meer te betalen. Van collega's begrijp ik dat overschreidingen met +/- €70,- niet zo een probleem zijn. Maar ik zit bij de keuze voor een Skoda Octavia volgens mij meer richting de +/- €250 overschrijding te kijken... Mag/kan dat?
In principe kan/mag dat. Als de manager het goed en/of geoorloofd vindt. Een collega's betaalt bv. 380 euro's per maand bij. Gewoon even vragen bij je manager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheDiver schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 07:36:
[...]

Volgens mij vergooi je altijd je recht op uitkering als je zelf ontslag neemt. Ook wanneer je 3 maanden uitwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand al wat de nieuwe prijzen gaan worden van de lease-auto's?
Want ik zie erg weinig gewijzigd worden aan die website?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Johny58 schreef op donderdag 28 december 2006 @ 16:13:
Tussen de hele CAO/salaris discussie door heb ik een (Atos Origin specifieke) lease auto vraag. Ik val in de groep met het kleinste leasebudget binnen AO (+/- €489 uit mijn hoofd). Nu mag ik per 1/1 een lease auto gaan uitkiezen en ben ik best bereid meer bij te betalen. Is er een limiet dat gesteld wordt aan de overschrijding van het max. lease bedrag? Van collega's begrijp ik dat overschreidingen met +/- €70,- niet zo een probleem zijn. Maar ik zit bij de keuze voor een Skoda Octavia volgens mij meer richting de +/- €250 overschrijding te kijken... Mag/kan dat?
Je moet even oppassen voor het volgende. Toen ik er nog werkte (ben zo snel mogelijk weggegaan bij die boevenbende) hebben ze een regeltje ingevoerd dat je tot 15% zonder problemen boven je normbedrag mag leasen. Je mag meer leasen, maar je moet dan het bedrag wat je boven je norm (dus boven die 15 %) zit aan AO terugbetalen als je het bedrijf verlaat voor het aflopen van het leasecontract. Dat kan stevig in de papieren lopen bij een looptijd van 4,5 jaar, dat kunnen duizenden euro's zijn....

Deze boete staat nog buiten de normale boeteclausule van 1,2 of 3 maanden (afhankelijk van de leeftijd van de auto) x het maandelijke leasebedrag als je het bedrijf verlaat.

Aan iedereen die ontevreden is bij AO (en anders wel degene die het gaan worden): kijk verder. De markt trekt aan, je kan nu weer kiezen. Ga daar weg, het kan namelijk veel beter (eigen ervaring).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Laros
  • Laatst online: 27-07 22:09

Jan Laros

Aerschtuner

Verwijderd schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 15:56:
Weet iemand al wat de nieuwe prijzen gaan worden van de lease-auto's?
Want ik zie erg weinig gewijzigd worden aan die website?
De actuele prijzen zou je hier moeten kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juggels
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 19:03
Jan Laros schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 16:26:
[...]

Dat zou officieel daar te zien moeten zijn inderdaad, maar de prijzen die hierop staan zijn niet veranderd ten opzichte van de prijzen < 01-01-2007. Is denk ik nog even afwachten, zo snel zijn ze niet bij OFC & co ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C@SP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 11:40

C@SP

Biertje ??

Jan Laros schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 16:26:
[...]

Die pagina is alleen te bekijken via Atos Lan of VPN.

"If you can't convince people with arguments, dazzle them with bullshit"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:49
Verwijderd schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 15:59:
Deze boete staat nog buiten de normale boeteclausule van 1,2 of 3 maanden (afhankelijk van de leeftijd van de auto) x het maandelijke leasebedrag als je het bedrijf verlaat.
Dat is voor bepaalde functiegroepen dus domweg een boete op ontslag. Niet bepaald redelijk te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die boeteregeling is voor alle functiegroepen. Voor Salarisband 2/II is het 20%, 3/III 15% en 4/IV 10% wat je boven norm mag leasen zonder die afbetaalregeling. Grappige is dat het een beetje een kip ei verhaal is.

In den beginne waren autos betaalbaar met de vergoeding die men kreeg. De vergoeding groeide een jaar of 5 ( sinds 2000 ) niet maar de leaseprijzen natuurlijk wel. Daardoor gingen steeds meer mensen duurder leasen ( lees exorbitant meer leasen ) en wanneer deze mensen vertrokken bleef AO met dure autos zitten. Als reactie daarop is deze boeteregeling ingevoerd. Aldus... Als ze nu gewoon de leasevergoedingen ook geindexeerd hadden.... Pikant detail is wel dat ze vorig jaar geprobeerd hebben om dit voor alle lopende contracten door te voeren, en de 'verhoging' van 11 ( of wat het was ) enkel voor nieuwe contracten.

Andere optie mocht je van je auto af willen, rijd em total loss, dan is het leasecontract ook afgelopen. Of je nieuwe baas neemt de auto over, of je laat hem de boete betalen, als ze je toch willen...

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2007 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Laros

Jan Laros

Aerschtuner

Verwijderd schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 21:55:

Andere optie mocht je van je auto af willen, rijd em total loss, dan is het leasecontract ook afgelopen. Of je nieuwe baas neemt de auto over, of je laat hem de boete betalen, als ze je toch willen...
Op leasemarket kun je de auto aanbieden, zodat een andere medewerker het contract over kan nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Juggels schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 17:27:
[...]
Dat zou officieel daar te zien moeten zijn inderdaad, maar de prijzen die hierop staan zijn niet veranderd ten opzichte van de prijzen < 01-01-2007. Is denk ik nog even afwachten, zo snel zijn ze niet bij OFC & co ;)
Dat is normaal. Duurt vaak toch wel 2 maanden (minimaal een maand) voordat de pagine ververst wordt. Als je de prijzen wilt weten kun je het beste OFC bellen en de prijzen vragen die je wil weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan Laros schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 22:31:
[...]

Op leasemarket kun je de auto aanbieden, zodat een andere medewerker het contract over kan nemen.
Klopt, maar niet iedereen wil veel bijbetalen, en als je eens in de leasepool kijkt staan daar alleen maar dure autos. De cheape auto's zijn zo van de leasemarket maar de 700+ auto's willen toch wel eens lang blijven staan hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net even globaal mijn belastingformulier ingevuld, en ik kwam tot de conclusie dat Atos de eigen bijdrage voor de leaseauto netto aftrekt van mijn salaris. Dit mag gewoon bruto afgedragen worden. kortom ik krijg volgens mij nog geld terug, maar waar vul je dat dan in bij de belasting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aram
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-08 19:19
Verwijderd schreef op zondag 07 januari 2007 @ 13:33:
Ik heb net even globaal mijn belastingformulier ingevuld, en ik kwam tot de conclusie dat Atos de eigen bijdrage voor de leaseauto netto aftrekt van mijn salaris. Dit mag gewoon bruto afgedragen worden. kortom ik krijg volgens mij nog geld terug, maar waar vul je dat dan in bij de belasting?
Uit mijn hoofd: op het scherm waarin je de fiscale waarde van je auto opgeeft kan je ook de zelf betaalde eigen bijdrage opgeven. Dit heeft trouwens alleen nut als je ook prive gereden heeft.

Dit heeft natuurlijk verder niets te maken met deze topic, dus back on topic :*) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Atos trekt de eigen bijdrage al van de bijtelling af voor heffing van loonbelasting. Reken maar even na, klopt precies.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2007 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 09:41:
[...]

In principe kan/mag dat. Als de manager het goed en/of geoorloofd vindt. Een collega's betaalt bv. 380 euro's per maand bij. Gewoon even vragen bij je manager.
Even een tip.
Vraag aan het eind van de maand of je even met je manager mag praten.
Hij denkt dat je uit dienst gaat en is blij dat hij alleen maar een goedkeuring voor een lease overeenkomst hoeft te tekenen.

Tenminste dat gebeurde, onbewust, bij mij O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 december 2006 @ 20:58:
8.6 % bij mij en een skill level omhoog.
Blijkbaar was er een reparatie nodig tov ex-KPN Softwarehuis medewerkers
Het is wel de hoogste salaris stijging sinds 1999 geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De kans is groot dat ik ook een aanbieding krijg binnenkort voor een contract bij ATOS. Als ik dit topic lees ga ik nog even series nadenken zeker ook omdat een ander bedrijf het ook wel ziet zitten met mij.

Waar ik erg beniewd naar ben is of ATOS nog steeds op dezelfde manier met mensen omgaat en of er iemand erveringen heeft met werken in de vestiging Arnhem, meer specifiek de afdeling LIMS.

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Verwijderd schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 17:02:
De kans is groot dat ik ook een aanbieding krijg binnenkort voor een contract bij ATOS. Als ik dit topic lees ga ik nog even series nadenken zeker ook omdat een ander bedrijf het ook wel ziet zitten met mij.

Waar ik erg beniewd naar ben is of ATOS nog steeds op dezelfde manier met mensen omgaat en of er iemand erveringen heeft met werken in de vestiging Arnhem, meer specifiek de afdeling LIMS.

Naja, als je al leest over de manier hoe men de werknemer beloont met kerst dan weet ik al genoeg.

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Laros

Jan Laros

Aerschtuner

FrankGuthrie schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 23:48:
[...]

Naja, als je al leest over de manier hoe men de werknemer beloont met kerst dan weet ik al genoeg.
Dit is al meerdere malen besproken in dit topic, dus het is niet nodg om daar nog dieper op in te gaan. Bovendien is het door mensen die wél zelf bij Atos Origin werken gewoon gemeld bij het management. Het management heeft op haar beurt de doorgaans negatieve reacties omtrent het 'kerstcadeau' ter harte genomen en zal daar iets mee gaan doen. Het is dus geen reden om iemand van een eventuele keuze voor AO af te praten. Helemaal niet als je zelf geen ervaring hebt met het bedrijf en de beloningsstructuur, de sfeer en de opdrachten/klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Jan Laros schreef op zondag 14 januari 2007 @ 00:00:
[...]

Dit is al meerdere malen besproken in dit topic, dus het is niet nodg om daar nog dieper op in te gaan. Bovendien is het door mensen die wél zelf bij Atos Origin werken gewoon gemeld bij het management. Het management heeft op haar beurt de doorgaans negatieve reacties omtrent het 'kerstcadeau' ter harte genomen en zal daar iets mee gaan doen. Het is dus geen reden om iemand van een eventuele keuze voor AO af te praten. Helemaal niet als je zelf geen ervaring hebt met het bedrijf en de beloningsstructuur, de sfeer en de opdrachten/klanten.
Geef ook mijn eigen mening, en praat hem/haar niks aan. Ik denk dat hij/zij wel groot genoeg is om zelf te kunnen bepalen of het al dan niet verstandig is om verder te kijken. Daar hoef jij echt niet voor in te grijpen.

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filerijder
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-04 21:14
Het kerstpakket laten meetellen in je beslissing om wel of niet bij Atos Origin te komen werken vind ik een beetje slap. Zaken als financiële beloning, secondaire arbeidsvoorwaarden, groeimogelijkheden, collega's en sfeer vind ik dan toch een stuk belangrijker als je kijkt naar werkgevers.

Als ik naar mijn eigen kerstpakket kijk dit jaar dan zie ik de procenten salaris verhoging die ik gekregen heb veel meer als een uiting van waardering dan de veel besproken magneetjes die het eigenlijke kerstpakket vormden. De salaris verhoging komt namelijk van mijn manager en ik vind zijn waardering veel belangrijker dan waardering van de CEO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
filerijder schreef op zondag 14 januari 2007 @ 14:39:
[..]

Als ik naar mijn eigen kerstpakket kijk dit jaar dan zie ik de procenten salaris verhoging die ik gekregen heb veel meer als een uiting van waardering dan de veel besproken magneetjes die het eigenlijke kerstpakket vormden. De salaris verhoging komt namelijk van mijn manager en ik vind zijn waardering veel belangrijker dan waardering van de CEO.
Natuurlijk is een mooie structurele salarisverhoging aan het einde van het jaar veel mooier dan een kerstpakket, maar ze hadden het gewoon helemaal achterwege moeten laten. Het is een bron van ergenis en tevens slechte publiciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filerijder
Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2007 @ 15:22:
[...]

Het is een bron van ergenis en tevens slechte publiciteit.
Als ze geen kerstpakket hadden uitgedeeld was dat waarschijnlijk weer een bron van ergernis geweest. De slechte publiciteit vind ik veel vervelender. Op deze manier moet ik mezelf straks op verjaardagen nog gaan verdedigen waarom ik bij Atos Origin werk en dat terwijl ik er naar volle tevredenheid werk. Natuurlijk zijn er altijd wel zaken voor verbetering vatbaar maar dat is overal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serienummer
Mensen zien natuurlijk al snel de slecht dingen. Het glas is sneller half leeg dan half vol.
Ik vraag me wel een af. De mensen die niet tevreden zijn... Hoe waren jullie toe je bij atos kwamen werken. "Dit is geen afbreuk van jullie hoor begrijp het niet verkeerd" Hadden jullie een diploma of niet.
Ik heb van veel mensen begrepen dat ze boos waren op het bedrijf omdat ze een slechte beoordeling hadden of beter gezecht te weining loonsverhoging.Of een te mager kerstpakket of helemaal geen kerstpkt (Ik praat uit ervaring van mensen van andere bedrijven) Maar ze vergaten wel heel even dat ze zonder iets van een diploma bij het bedrijf binnen kwamen. Nu lopen ze rond met een CCNA, CCNP, ITIL, Prince2 enz. Allemaal van de baas. Dan is de vraag of je wel mag klagen of niet.
Als je de diploma niet hebt gehaald ligt dat dan omdat je dat niet mag of niet wild. Zelf ontplooing heb je zelf in de hand.

Ik werk nu al een 3 weken bij AO en tot nu toe bevalt het prima. Ik wordt goed begleid en ondersteund. Krijg alle tijd als je het ook maar laat zien dat je het kan en begrijpt.
Ik was al bezig met een cursus en ik krijg zelf tijd om daar iets mee te doen. zeer mebuigend bedrijf.

Begrijp goed dat ik niemand aan het afkraken ben. ben alleen maar op zoek naar een reactie van wat jullie vinden.

Greets
Serienummer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
serienummer schreef op zondag 14 januari 2007 @ 19:13:
Maar ze vergaten wel heel even dat ze zonder iets van een diploma bij het bedrijf binnen kwamen. Nu lopen ze rond met een CCNA, CCNP, ITIL, Prince2 enz. Allemaal van de baas. Dan is de vraag of je wel mag klagen of niet.
Het is voor zowel werkgever als werknemer een pre als je dergelijke certificaatjes haalt omdat je dan makkelijker inzetbaar bent.

Ik werk zelf met veel mensen uit AO's ontwikkeling en consultancy takken en de mensen die daar werken hebben veelal (zeg 95%) een technische HBO of universitaire studie genoten, dus dat 'zonder diploma het bedrijf binnen' vind ik wat overtrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serienummer
[
Ik werk zelf met veel mensen uit AO's ontwikkeling en consultancy takken en de mensen die daar werken hebben veelal (zeg 95%) een technische HBO of universitaire studie genoten, dus dat 'zonder diploma het bedrijf binnen' vind ik wat overtrokken.
Ja ok daar heb je wel gelijk in.
Ik bedoel meer een gespecialiceerde diploma. Bij een school opleiding kan je vaak maar een deel van bijv. CCNA halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen zien natuurlijk al snel de slecht dingen. Het glas is sneller half leeg dan half vol.
Ik vraag me wel een af. De mensen die niet tevreden zijn... Hoe waren jullie toe je bij atos kwamen werken. "Dit is geen afbreuk van jullie hoor begrijp het niet verkeerd" Hadden jullie een diploma of niet.
Bij de divisie waar ik zat werd je niet aangenomen zonder relevante HBO of universitaire diploma.
Ik heb van veel mensen begrepen dat ze boos waren op het bedrijf omdat ze een slechte beoordeling hadden of beter gezecht te weining loonsverhoging.Of een te mager kerstpakket of helemaal geen kerstpkt (Ik praat uit ervaring van mensen van andere bedrijven) Maar ze vergaten wel heel even dat ze zonder iets van een diploma bij het bedrijf binnen kwamen.
Het ging mij en al mijn collega's nooit om de kerstpakketten, want dat was altijd een ding van 5 euro dat mooi bij de verzameling oude kranten kon.
Nu lopen ze rond met een CCNA, CCNP, ITIL, Prince2 enz. Allemaal van de baas. Dan is de vraag of je wel mag klagen of niet.
Als je de diploma niet hebt gehaald ligt dat dan omdat je dat niet mag of niet wild. Zelf ontplooing heb je zelf in de hand.
Ik heb jaren bij Atos gewerkt en ben sinds eind vorig jaar eruit gestapt, dus niet zo heel lang geleden. Al mijn Atoscollega's en ik hadden allemaal een HBO of universitaire vakgerelateerde diploma's. We zijn er uiteindelijk allemaal uitgestapt. Niet zozeer om meer te verdienen, maar uit onvrede over de gang van zaken.
Ik werk nu al een 3 weken bij AO en tot nu toe bevalt het prima. Ik wordt goed begleid en ondersteund. Krijg alle tijd als je het ook maar laat zien dat je het kan en begrijpt.
Ik was al bezig met een cursus en ik krijg zelf tijd om daar iets mee te doen. zeer mebuigend bedrijf.
Toen ik pas bij Atos zat werd ik net als mijn nieuwe collega's als koning behandeld. Alles draaide om ons. We kregen cursussen aangeboden, kregen veel begeleiding en we werden echt met washandjes behandeld. Als we een vraag of wens hadden, dan werd het gelijk behartigd en alles was bespreekbaar. Later, toen we al langer in dienst waren, werden we net als alle andere Atosmedewerkers behandeld, dus niet erg prettig. Op een paar collega's na zijn alle Atoscollega's met wie ik had samengewerkt vertrokken uit extreme onvrede. Ik had het nog een tijdje uitgehouden omdat ik toen nog niet echt wist wat ik anders wilde gaan doen. Op een gegeven moment hield ik het echt niet meer uit in dit bedrijf en ging met extreem veel tegenzin naar werk elke dag.

Ik ben nu bij een ander bedrijf. Het is niet super qua loon en voorwaarden, maar wel een noodzakelijke tijdelijke uitweg, want ik hield het geen seconde langer uit bij Atos. Mijn privéleven leed eronder en ik had het gevoel dat mijn werk me dusdanig frustreerde dat ik mijn dagelijkse bezigheden na werk niet meer kon doen. In het weekend kon ik nergens meer van genieten omdat ik angst had om maandag weer richting "dat gebouw" te gaan. Toen ik na m'n laatste werkdag bij Atos vertrok had ik het gevoel dat ik de gevangenis verliet en dat overdrijf ik niet. Als ik toevallig langs mijn voormalige Atoskantoor rij en dat gebouw zie krijg ik al koude rillingen. Nooit meer Atos voor mij.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2007 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 15 januari 2007 @ 01:06:
[...]

Toen ik pas bij Atos zat werd ik net als mijn nieuwe collega's als koning behandeld. Alles draaide om ons. We kregen cursussen aangeboden, kregen veel begeleiding en we werden echt met washandjes behandeld. Als we een vraag of wens hadden, dan werd het gelijk behartigd en alles was bespreekbaar. Later, toen we al langer in dienst waren, werden we net als alle andere Atosmedewerkers behandeld, dus niet erg prettig. Op een paar collega's na zijn alle Atoscollega's met wie ik had samengewerkt vertrokken uit extreme onvrede. Ik had het nog een tijdje uitgehouden omdat ik toen nog niet echt wist wat ik anders wilde gaan doen. Op een gegeven moment hield ik het echt niet meer uit in dit bedrijf en ging met extreem veel tegenzin naar werk elke dag.

[..] Als ik toevallig langs mijn voormalige Atoskantoor rij en dat gebouw zie krijg ik al koude rillingen. Nooit meer Atos voor mij.
Ik vind het wel normaal dat ze in het begin iets meer hun best doen om het je naar de zin te maken, maar jij hebt een ware aversie gekregen tegen AO. Wat is je dan zoal aangedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FrankGuthrie schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 23:48:
[...]

Dat kerstgebeuren ligt helemaal aan de vestiging waar je werkt. Ik heb bij TA Veldhoven, naast het kerst cadeautje van Atos, nog een kerstpakket van TA gehad en daar ben ik zeer zeker over te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Greets
Serienummer
Half leeg is ook positief!! Het is immers bijna leeg en vervolgens kun je hem weer volmaken.

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Laatst online: 07:48

Boy

www.byoscoop.nl

Verwijderd schreef op maandag 15 januari 2007 @ 08:27:
[...]

Dat kerstgebeuren ligt helemaal aan de vestiging waar je werkt. Ik heb bij TA Veldhoven, naast het kerst cadeautje van Atos, nog een kerstpakket van TA gehad en daar ben ik zeer zeker over te spreken.
Inderdaad, ik vind dat onze vestiging het netjes heeft afgehandeld. Was zelf ook erg blij met het pakket, aangezien ik nu ook sinds kort op mezelf woon...

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deltaquad
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 12:09
Dan heb je eindelijk eten wou je zeggen,,,, :/

Ik heb liever een goede salarisverhoging en een flurt kerstpakket dan een mindere verhoging en een mooi kerstpakket (wat het geval is bij TA)

[ Voor 61% gewijzigd door deltaquad op 15-01-2007 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

deltaquad_1979 schreef op maandag 15 januari 2007 @ 16:27:
Dan heb je eindelijk eten wou je zeggen,,,, :/

Ik heb liever een goede salarisverhoging en een flurt kerstpakket dan een mindere verhoging en een mooi kerstpakket (wat het geval is bij TA)
Eten? Volgens mij zit jij niet bij TA, want er zat niets eetbaars bij, alleen borden en glazen en dergelijk...

Ik heb ook liever een goede salarisverhoging, maar kan me niet voorstellen dat dit iets met het pakket te maken heeft...

stel dat het een pakket is van 75 euro of zo (ik weet het totaal niet, gok maar wat, ik denk dat ik goed ruim gok) dan zou je dus 6,25 euro erbij hebben gekregen maandelijks..vetpot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boy schreef op maandag 15 januari 2007 @ 17:23:
Ik heb ook liever een goede salarisverhoging, maar kan me niet voorstellen dat dit iets met het pakket te maken heeft...

stel dat het een pakket is van 75 euro of zo (ik weet het totaal niet, gok maar wat, ik denk dat ik goed ruim gok) dan zou je dus 6,25 euro erbij hebben gekregen maandelijks..vetpot...
Onze kerstpakketten waren elk jaar niet duurder dan 3 euro. Zelfs de verpakking was duurder dan de inhoud. Die paar euro konden ze net zo goed op je rekening storten. De koffie die je in 1 dag dronk was al duurder dan dat kerstcadeau. Wij kregen nooit salarisverhoging, alleen inflatiecorrectie. Pas eind vorig jaar kwamen ze met salarisverhogingen omdat de helft van Atos vluchtte naar andere bedrijven. Toen deden ze een wanhoopspoging door iedereen 200 bij te schuiven. Behalve de werknemers die al ontslag hadden ingediend natuurlijk, want die zijn ze al kwijt en hoeven ze niet meer te bedanken voor hun jarenlange inzet vinden ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Verwijderd schreef op maandag 15 januari 2007 @ 19:58:
[...]

Onze kerstpakketten waren elk jaar niet duurder dan 3 euro. Zelfs de verpakking was duurder dan de inhoud. Die paar euro konden ze net zo goed op je rekening storten. De koffie die je in 1 dag dronk was al duurder dan dat kerstcadeau. Wij kregen nooit salarisverhoging, alleen inflatiecorrectie. Pas eind vorig jaar kwamen ze met salarisverhogingen omdat de helft van Atos vluchtte naar andere bedrijven. Toen deden ze een wanhoopspoging door iedereen 200 bij te schuiven. Behalve de werknemers die al ontslag hadden ingediend natuurlijk, want die zijn ze al kwijt en hoeven ze niet meer te bedanken voor hun jarenlange inzet vinden ze.
oh ja dat 100 - 200 euro verhaal...bij ons was het 100...

inflatiecorrect, hoeveel is die normaal? (vroeg me af hoeveel van m'n loonsverhoging door inflatie verloren gaat)

[ Voor 4% gewijzigd door Boy op 15-01-2007 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boy schreef op maandag 15 januari 2007 @ 20:42:
inflatiecorrect, hoeveel is die normaal? (vroeg me af hoeveel van m'n loonsverhoging door inflatie verloren gaat)
Ongeveer 2%. Dat komt neer op een paar tientjes bruto, dus netto ongeveer 10 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Verwijderd schreef op maandag 15 januari 2007 @ 20:45:
[...]

Ongeveer 2%. Dat komt neer op een paar tientjes bruto, dus netto ongeveer 10 euro.
hmm, dan heb ik een netto verhoging van 2 % :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serienummer
Verwijderd schreef op maandag 15 januari 2007 @ 01:06:

Ik ben nu bij een ander bedrijf. Het is niet super qua loon en voorwaarden, maar wel een noodzakelijke tijdelijke uitweg, want ik hield het geen seconde langer uit bij Atos. Mijn privéleven leed eronder en ik had het gevoel dat mijn werk me dusdanig frustreerde dat ik mijn dagelijkse bezigheden na werk niet meer kon doen. In het weekend kon ik nergens meer van genieten omdat ik angst had om maandag weer richting "dat gebouw" te gaan. Toen ik na m'n laatste werkdag bij Atos vertrok had ik het gevoel dat ik de gevangenis verliet en dat overdrijf ik niet. Als ik toevallig langs mijn voormalige Atoskantoor rij en dat gebouw zie krijg ik al koude rillingen. Nooit meer Atos voor mij.
Nou ok dan ben jij misschien een van de gene (zoals je het nu omschrijft) die zeer tot zeer slecht behandeld bent. Nee niet leuk. dat snap ik ook wel.
Verwijderd schreef op maandag 15 januari 2007 @ 07:55:
[...]
. Wat is je dan zoal aangedaan?
Dan zou ik dat ook wel willen weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

serienummer schreef op maandag 15 januari 2007 @ 21:09:
Nou ok dan ben jij misschien een van de gene (zoals je het nu omschrijft) die zeer tot zeer slecht behandeld bent. Nee niet leuk. dat snap ik ook wel.

Dan zou ik dat ook wel willen weten.
Ik heb het allemaal uitgebreid omschreven in eerdere posts in dit topic. Gewoon even naar de eerdere pagina's navigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Wat is te verwachten van een huurauto in je proeftijd? (merk en type) Wat voor auto wordt dat? Mijn leasebedrag is 548, maar das van latere zorg. Band III schaal 85...ik hoor het graag ivm vergelijking andere aanbiedingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvs79
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Ik gok een opel corsa / VW Polo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Laros

Jan Laros

Aerschtuner

wvkreg schreef op maandag 22 januari 2007 @ 14:01:
Wat is te verwachten van een huurauto in je proeftijd? (merk en type) Wat voor auto wordt dat? Mijn leasebedrag is 548, maar das van latere zorg. Band III schaal 85...ik hoor het graag ivm vergelijking andere aanbiedingen :)
Ik zit in Band II RP 85 en heb een Clio en een Modus gereden. Jij krijgt waarschijnlijk ook een huurbak uit die klasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Jan Laros schreef op maandag 22 januari 2007 @ 14:04:
[...]

Ik zit in Band II RP 85 en heb een Clio en een Modus gereden. Jij krijgt waarschijnlijk ook een huurbak uit die klasse.
Een Golf is dus in de lease out of the question? zonder bijbetalen natuurlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Ligt volgens mij aan de vestiging, maar iedereen bij ons ( iig band 1 en 2) rijdt gewoon een Hyundai Atos...anders moet je bijbetalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny58
Ligt inderdaad sterk aan de afdeling waar je komt te werken. De autos komen bij Avis vandaan. Dus je kan op de website zien wat je minimaal krijgt.
Toen ik begon bij Atos kreeg iedereen een A-klasse (Chevrolet (Deawoo) Matiz, Fiat Panda). Na een maand werd besloten dat alle nieuwe werknemers een B-klasse auto kregen (Seat Ibiza, Opel Corsa, Ford Fiesta, Skoda Fabia hatchback). Maar je kan ook mazzel hebben dat ze net geen B-klasse hebben staan en dat je een C-klasse meekrijgt (Skoda Fabia Combi, Opel Astra hatchback, Renault Megane). En misschhien heb je vanuit je salarisband III al gelijk recht op een C-klasse. Daarnaast kan je binnen je klasse ook zonder al te veel moeite nog eens een ruilpoging doen bij Avis.

Let hierbij wel op dat als je recht hebt op een B-klasse maar eerder een C-klasse hebt meegekregen, omdat de B-klasses niet beschikbaar warren, dat je vooral geen ruil pogingen doet! (ik heb het op de harde manier moeten leren)

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Ok bedankt...ik laat wel weten wat het wordt...zal het deze week horen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Laatst online: 14-09 13:33
wvkreg schreef op maandag 22 januari 2007 @ 14:01:
Ik kreeg eind vorig jaar een Polo als huurauto (spiksplinternieuwe 1.4 afgehaald bij Avis). Ik zit in dezelfde band, alleen skill level hoger (bandpositie 100) maar daar geldt hetzelfde leasebedragje voor.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Abbadon schreef op maandag 22 januari 2007 @ 19:13:
[...]

Ik kreeg eind vorig jaar een Polo als huurauto (spiksplinternieuwe 1.4 afgehaald bij Avis). Ik zit in dezelfde band, alleen skill level hoger (bandpositie 100) maar daar geldt hetzelfde leasebedragje voor.
Hmmzz huurauto wordt bezorgd vertellen ze mij. Da's vreemd dan toch? Jij haalde af?
:o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Laros

Jan Laros

Aerschtuner

wvkreg schreef op maandag 22 januari 2007 @ 21:31:
[...]

Hmmzz huurauto wordt bezorgd vertellen ze mij. Da's vreemd dan toch? Jij haalde af?
Bij mij werd hij ook netjes thuis afgeleverd :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Jan Laros schreef op maandag 22 januari 2007 @ 22:31:
[...]

Bij mij werd hij ook netjes thuis afgeleverd :).
Tuurlijk, da's ook normaal , maar ik snap de poster nu wel. Ik laat weer weten hoe het afloopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 18:03
wvkreg schreef op maandag 22 januari 2007 @ 14:16:
[...]

Een Golf is dus in de lease out of the question? zonder bijbetalen natuurlijk..
snap het even niet meer, eerst is het leasebudget te weinig en dan wordt er een golf gekozen? Voel je je daar stoerder in ofzo? prototype golfrijders etc naja laat ik daar niet over beginnen. Je hebt te weinig budget en je kiest voor een in verhouding te dure auto. Bij volkswagen krijg je echt weinig auto voor je geld! Als ik jou was zou ik is verder shoppe bij andere merken krijg je heel wat meer auto voor je geld. Kom je misschien toch uit met je leasebudget :+

[ Voor 4% gewijzigd door thefox154 op 23-01-2007 07:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:41

OMX2000

By any means necessary...

thefox154 schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 07:52:
[...]

snap het even niet meer, eerst is het leasebudget te weinig en dan wordt er een golf gekozen? Voel je je daar stoerder in ofzo? prototype golfrijders etc naja laat ik daar niet over beginnen. Je hebt te weinig budget en je kiest voor een in verhouding te dure auto. Bij volkswagen krijg je echt weinig auto voor je geld! Als ik jou was zou ik is verder shoppe bij andere merken krijg je heel wat meer auto voor je geld. Kom je misschien toch uit met je leasebudget :+
Nou en stoerder of niet, het is nu eenmaal zo dat de een meer waarde hecht aan een mooie auto dan de ander. Ik ga toch ook niet zeggen dat Kieboom stoer loopt te doen met zijn auto's, kennelijk is voor sommige mensen hun auto een statussymbool.

Beetje overtrokken dit... Ja het klop Volkwagen en Audi zijn redelijk prijzig, maar door hun hoge restwaarde zijn de leaseprijzen vaak nog wel betaalbaar. Het enige nadeel van een dure auto is de hoge bijtelling. En de reden dat er zoveel Golfjes rondrijden is omdat het gewoon hele fijne tijdloze auto's zijn.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
thefox154 schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 07:52:
[...]

Ach, zo'n reactie kun je verwachten. Als je 250 km per dag rijdt, dan etc. De redenatie is logisch maar het is niet nodig om het uit te leggen vind ik. Als je nou iets wist van het 3-merken beleid bij AO was al je typewerk overbodig geweest, maar goed. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
[...]

Ik kon 'm ook bezorgd krijgen ;) Maar dan zou het een dag later zijn geworden. Aangezien Avis hier in Utrecht niet zo ver van het station ligt kon ik mooi aan het einde van m'n laatste werkdag met de trein de auto ophalen om daags erop met de auto naar m'n werk te gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff een vraagje voor de OV'ers onder ons.. :) Ik heb binnenkort een afspraak om 8.30 en zal vanuit Groningen naar Utrecht moeten reizen met het OV. Wat is beste manier om het hoofdkantoor van ATOS te bereiken? Is dit makkelijk met de bus te doen vanaf Utrecht Centraal of zijn er nog andere mogelijkheden?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2007 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny58
Atos Origin maakt gebruik van een transferium vlakbij de vestiging om het tekort aan parkeerplaatsen op te vangen. Er rijden constant pendelbusjes tussen het transferium en Papendorp. En naar mijn weten is het idee van een transferium dat het goed bereikbaar moet zijn met het openbaar vervoer. Ik zie er in iedergeval regelmatig trams rijden.

Ik weet echter niet meer precies hoe het transferium heet, dus misschien dat iemand anders hier jou daar antwoord op kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-09 21:52

WouterB

3680 Wp

Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 15:58:
ff een vraagje voor de OV'ers onder ons.. :) Ik heb binnenkort een afspraak om 8.30 en zal vanuit Groningen naar Utrecht moeten reizen met het OV. Wat is beste manier om het hoofdkantoor van ATOS te bereiken? Is dit makkelijk met de bus te doen vanaf Utrecht Centraal of zijn er nog andere mogelijkheden?

De betere optie is om op het busstation bus 29 te pakken en dan op de laatste halte uit te stappen (3e halte na de prins claus brug(= wannabee erasmusbrug). Vanaf de halte zie je AO liggen (mits geen dikke mist, anders ff iemand vragen :))

Quatt in hoekhuis (130m2) met radiatoren, 3680Wp PV zie https://ei.tigoenergy.com/p/wouterb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filerijder
Johny58 schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 16:18:
Ik weet echter niet meer precies hoe het transferium heet, dus misschien dat iemand anders hier jou daar antwoord op kan geven.
Het transferium heet Westraven en ligt aan de Griffioenlaan 1in Utrecht. Er komen inderdaad regelmatig trams voorbij maar ik heb hier geen ervaring mee aangezien ik altijd met de auto in het transferium sta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Vanaf CS is lijn 29 idd beste optie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Laatst online: 11:06
filerijder schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 18:37:
[...]

Het transferium heet Westraven en ligt aan de Griffioenlaan 1in Utrecht. Er komen inderdaad regelmatig trams voorbij maar ik heb hier geen ervaring mee aangezien ik altijd met de auto in het transferium sta.
Vanaf CS vertrekt elke 7 minuten een tram. Ritje naar het transferium duurt ca. 14 minuten. (plus dan nog een kort ritje met de pendelbus naar Papendorp) :)

Nevertheless, om vanuit Groningen op tijd in Utrecht te zijn is het niet bepaald uitslapen geblazen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cool, harstikke bedankt allemaal! Lijn 29 zal het dan worden :)

En inderdaad, uitslapen zit er helaas niet bij. t'Is jammer dat ik nu juist op die ene dag geen auto tot mijn beschikking heb maar zo moet het ook goed te doen zijn! Gelukkig is het maar eenmalig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Een auto zou ook een kansloze bezigheid zijn geweest; om 09:00 is alles bomvol en staan de auto's zelfs buiten de poort op illegale plekken (bermen, stoep, politie kan er altijd fijn scoren). 't Is er te gek voor woorden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04:07

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Misschien zie ik iets enorm over het hoofd, maar wat doet een aanzienlijk deel van het personeel van een detacheerder op het kantoor? Zitten die niet bij een klant? Nogmaals, ik kan iets heel simpels over het hoofd zien hoor.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggy
  • Laatst online: 10-08 21:32

Froggy

...

Vandaag een brief gehad met daarin de nieuwe leasebedragen. Voor mijn Skoda Octavia ga ik nu i.p.v. € 690,- drie tientjes minder betalen.
Wat moeten jullie betalen?

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Laatst online: 11:06
Hillie schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 22:50:
Misschien zie ik iets enorm over het hoofd, maar wat doet een aanzienlijk deel van het personeel van een detacheerder op het kantoor? Zitten die niet bij een klant? Nogmaals, ik kan iets heel simpels over het hoofd zien hoor.
Veel support gebeurd remote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serienummer
[...]

Ik kreeg eerst een A klasse auto Moet je denken aan een twingo 1.2. Deze is thuis voor de deur afgeleverd.
Maar omdat ik redelijk war KM maak heb ik een dag later de a klasse omgeruild voor een b klasse.
Opel corsa 1.2
Prima auto. straks krijg ik een voorloop auto en dan wordt de car weer omgeruild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Hillie schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 22:50:
Er zijn ook heel veel werkzaamheden voor klanten die niet op locatie uit hoeven te worden gevoerd. Denk aan beheer op afstand voor grote klanten die het gros van hun IT hebben uitbesteed aan AO. Zo ben ik b.v. wel gedetacheerd, maar dan naar een customer unit binnen AO en de projecten voer ik ook voornamelijk uit vanaf AO locatie (voor een klant die de IT bij AO heeft ondergebracht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04:07

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Ah, OK, da's alweer duidelijker. Dat support-stuk had ik inderdaad over het hoofd gezien.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filerijder
Voor wie het interesseert; OFC heeft de nieuwe lease prijzen op het intranet gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

filerijder schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 16:06:
Voor wie het interesseert; OFC heeft de nieuwe lease prijzen op het intranet gezet.
Jah dat verschil loont wel zeg :(
Pagina: 1 ... 9 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.