serienummer schreef op zondag 14 januari 2007 @ 19:13:
Mensen zien natuurlijk al snel de slecht dingen. Het glas is sneller half leeg dan half vol.
Ik vraag me wel een af. De mensen die niet tevreden zijn... Hoe waren jullie toe je bij atos kwamen werken. "Dit is geen afbreuk van jullie hoor begrijp het niet verkeerd" Hadden jullie een diploma of niet.
Bij de divisie waar ik zat werd je niet aangenomen zonder relevante HBO of universitaire diploma.
Ik heb van veel mensen begrepen dat ze boos waren op het bedrijf omdat ze een slechte beoordeling hadden of beter gezecht te weining loonsverhoging.Of een te mager kerstpakket of helemaal geen kerstpkt (Ik praat uit ervaring van mensen van andere bedrijven) Maar ze vergaten wel heel even dat ze zonder iets van een diploma bij het bedrijf binnen kwamen.
Het ging mij en al mijn collega's nooit om de kerstpakketten, want dat was altijd een ding van 5 euro dat mooi bij de verzameling oude kranten kon.
Nu lopen ze rond met een CCNA, CCNP, ITIL, Prince2 enz. Allemaal van de baas. Dan is de vraag of je wel mag klagen of niet.
Als je de diploma niet hebt gehaald ligt dat dan omdat je dat niet mag of niet wild. Zelf ontplooing heb je zelf in de hand.
Ik heb jaren bij Atos gewerkt en ben sinds eind vorig jaar eruit gestapt, dus niet zo heel lang geleden. Al mijn Atoscollega's en ik hadden allemaal een HBO of universitaire vakgerelateerde diploma's. We zijn er uiteindelijk allemaal uitgestapt. Niet zozeer om meer te verdienen, maar uit onvrede over de gang van zaken.
Ik werk nu al een 3 weken bij AO en tot nu toe bevalt het prima. Ik wordt goed begleid en ondersteund. Krijg alle tijd als je het ook maar laat zien dat je het kan en begrijpt.
Ik was al bezig met een cursus en ik krijg zelf tijd om daar iets mee te doen. zeer mebuigend bedrijf.
Toen ik pas bij Atos zat werd ik net als mijn nieuwe collega's als koning behandeld. Alles draaide om ons. We kregen cursussen aangeboden, kregen veel begeleiding en we werden echt met washandjes behandeld. Als we een vraag of wens hadden, dan werd het gelijk behartigd en alles was bespreekbaar. Later, toen we al langer in dienst waren, werden we net als alle andere Atosmedewerkers behandeld, dus niet erg prettig. Op een paar collega's na zijn alle Atoscollega's met wie ik had samengewerkt vertrokken uit extreme onvrede. Ik had het nog een tijdje uitgehouden omdat ik toen nog niet echt wist wat ik anders wilde gaan doen. Op een gegeven moment hield ik het echt niet meer uit in dit bedrijf en ging met extreem veel tegenzin naar werk elke dag.
Ik ben nu bij een ander bedrijf. Het is niet super qua loon en voorwaarden, maar wel een noodzakelijke tijdelijke uitweg, want ik hield het geen seconde langer uit bij Atos. Mijn privéleven leed eronder en ik had het gevoel dat mijn werk me dusdanig frustreerde dat ik mijn dagelijkse bezigheden na werk niet meer kon doen. In het weekend kon ik nergens meer van genieten omdat ik angst had om maandag weer richting "dat gebouw" te gaan. Toen ik na m'n laatste werkdag bij Atos vertrok had ik het gevoel dat ik de gevangenis verliet en dat overdrijf ik niet. Als ik toevallig langs mijn voormalige Atoskantoor rij en dat gebouw zie krijg ik al koude rillingen. Nooit meer Atos voor mij.
[
Voor 4% gewijzigd door
Verwijderd op 15-01-2007 01:08
]