Ervaring werken bij Atos Origin Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 20 Laatste
Acties:
  • 78.951 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK, @Griffen:
Dus dan is het: Band III, RSP85, skillevel 4 --> 2350,-
Oftewel: geen verband tussen skillevel en salaris. Of in ieder geval niet zo dat skilllevel 4 automatisch een salaris van RSP85 oplevert, zo lijkt het?

Aangezien BP 85 voor band III, op 3.070 ligt.

@Herugrim: of mis ik iets?

edit: ah, vat 'm denk ik: band III bestaat uit skillevels 4 en 5. "Mijn" referentiepunt ligt op 85% van band III (want skillevel 4, skillevel 5 heeft een refpunt van 100%), da's dus 3000 euro per maand.
Van 2350 naar 3000 is het "groeitraject":

- Zolang het actuele salaris het salaris behorend bij het RP nog niet heeft bereikt is salarisgroei mogelijk. Daarboven is groei alleen nog mogelijk bij structureel zeer goed (4) of uitstekend (5) functioneren.
- Naarmate de bandpositie van het actuele salaris het RP dichter nadert neemt de relatieve snelheid van de salarisgroei af.
- Salarisverhogingen worden berekend als een percentage van het salaris behorende bij het RP van de medewerker. Hiervoor worden de salarisbanden gehanteerd die gelden per de datum waarop de salarisverhoging ingaat.
- Het salaris van medewerkers die op 1 september, of later in het jaar, in dienst zijn gekomen, wordt niet per 1 januari daaropvolgend aangepast.

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2006 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zou dan dus inhouden dat een bepaald prestatieniveau niet beloond wordt met een vastgesteld salaris maar dat het puur onderhevig is aan of je gelukkig bent ingestapt qua economische periode.

Even reageren op je edit: Omdat je zegt "groeitraject", houdt dit dan in dat ook je functioneren nog niet op skillevel 4 is, dat je daar dus ook meot groeien? Of is het nu gewoon geduldig op dit niveau doorblijven functioneren totdat je op je referentiepunt zit, kortom je salaris laten groeien?

(Je kunt natuurlijk ook doorgroeien naar skillevel 5, maar dan zit je op den duur zo ver onder in de band dat de financiele compensatie niet in verhouding staat tot het werk wat je doet)

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2006 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 10:21:
OK, @Griffen:
Dus dan is het: Band III, RSP85, skillevel 4 --> 2350,-
Oftewel: geen verband tussen skillevel en salaris. Of in ieder geval niet zo dat skilllevel 4 automatisch een salaris van RSP85 oplevert, zo lijkt het?

Aangezien BP 85 voor band III, op 3.070 ligt.

@Herugrim: of mis ik iets?
Je salarisband en ref is afhankelijk van je skilllevel. En het lage skilllevel in een band heeft ref 85 en hoge ref 100. Dus skill level 2 en 3 zitten in salarisband II met respectievelijke 85 en 100 als referentiepunt.

Skill level 4 en 5 zitten in salarisband III met ref punt 85 voor skill lvl 4 en ref punt 100 voor skill lvl 5.

Je echte salaris staat daar weer los van. De referentiepunten zijn punten waar je naartoe groeit en in een ideale situatie kom je daar nooit op. Immers in een ideale situatie promoveer je naar het volgende skill level ( en dus ref punt ) voordat je bij je referentie uitkomt. Als je namelijk aan je referentie zit is de groei nog maar nihil ( zie ook de tabel ), naarmate je dichterbij je referentie komt groei je minder.

Het voorbeeld van 2350,- wat jij noemt zit geloof ik rond III 65, dus nog meer dan 10 punten van je referentiepunt af. Overigens het punt waar je nu op zit krijg je altijd te zien in de brief van je salarisverhoging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 10:33:
Dat zou dan dus inhouden dat een bepaald prestatieniveau niet beloond wordt met een vastgesteld salaris maar dat het puur onderhevig is aan of je gelukkig bent ingestapt qua economische periode.
Daar zit wel enige rek in is mijn ervaring. Als je goed presteerd en je durft daar voor uit te komen ( en er is ruimte binnen de Sub PU ) dan kan daar extra beloning tegenover staan. Daarbij is het ook weer enigzins afhankelijk welke BU je zit, ik heb het idee dat SI en Consulting conjunctuur afhankelijker zijn. Nu gaat het goed en kan er wat meer bij. Plus als je ergens anders 500,- meer kan verdienen ( wat je nu veel ziet ) dan moeten ze wel wat doen om je te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

't is me weer duidelijk (altijd ff weer zoeken, het is nou niet de meest voor de hand liggende methode die ze gebruiken). Zie ook mijn edit hierboven nog...

En inderdaad: je moet zorgen dat je onderin een schaal zit, zo ver mogelijk van je referentiepunt.
Dit jaar lijkt het erop dat ze iedereen een verhoging willen geven, aangezien de percentages allemaal redelijk gelijk liggen. Voorheen was dat niet zo; dan kreeg je vlak bij je referentiepunt een stuk minder dan iemand die >10 zat, meen ik me te herinneren?

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2006 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:48

Boy

www.byoscoop.nl

Verwijderd schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 09:46:
[...]

Pfoe, die skillevels zijn wat vaag :D
Ik ging van (SES3) RSP100 naar (SES4) RSP 85
Neem aan dat die "SES3/SES4" voor je skill level staat?

Ik begon bij ATOS niet op 1850, maar rond 2200-2250 vandaar. Da's dus twee keer eindejaarsverhoging van een paar procentjes erbij en dan kom je rond 2350 uit.
Ben jij als starter begonnen bij TA op 2200-2250? Of had je al ervaring?

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, had al ervaring.
Komop, we hebben het hier wel over Atos, die zullen wel zo laag mogelijke startsalarissen geven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C@SP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 11:40

C@SP

Biertje ??

Iemand een idee wanneer de nieuwe (persoonlijke) salarissen bekend worden gemaakt?

"If you can't convince people with arguments, dazzle them with bullshit"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:48

Mex

C@SP schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 11:43:
Iemand een idee wanneer de nieuwe (persoonlijke) salarissen bekend worden gemaakt?
De brief gaat 20 december de deur uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:41

OMX2000

By any means necessary...

Helaas is het bij Application Developers zo dat promoveren van 5 naar 6 heel wat meer voeten in aarde heeft dan van bijv. 3 naar 4 of 4 naar 5. Hier is niet alleen je HR manager verantwoordelijk voor.
Laat ik nou net een skill level 5 hebben :( Ik heb mijn beoordelingsgesprek nog niet gehad, maar ik ben echt benieuwd naar wat het wordt.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Mex schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 11:44:
[...]

Ook voor degene die nog geen gesprek hebben gehad? Lijkt me vreemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

OMX2000 schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 11:45:
[...]

Ook voor degene die nog geen gesprek hebben gehad? Lijkt me vreemd...
Dan ben je erg laat met je gesprek, iedereen in m'n directe omgeving heeft z'n gesprek al gehad. Als je na 1 sept bent begonnen krijg je de brief sowieso niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Laros
  • Laatst online: 27-07 22:09

Jan Laros

Aerschtuner

Mex schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 11:47:
[...]

... Als je na 1 sept bent begonnen krijg je de brief sowieso niet.
:'( Ach,zo slechts is het salaris nou ook weer niet ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OMX2000 schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 11:44:
Helaas is het bij Application Developers zo dat promoveren van 5 naar 6 heel wat meer voeten in aarde heeft dan van bijv. 3 naar 4 of 4 naar 5. Hier is niet alleen je HR manager verantwoordelijk voor.
Laat ik nou net een skill level 5 hebben :( Ik heb mijn beoordelingsgesprek nog niet gehad, maar ik ben echt benieuwd naar wat het wordt.
Promoties zijn al bekend voor zover ik weet. En promotie van elk skill level gaat helemaal via de grote bazen hoor. Dat is echt niet alleen aan je HR manager. Lijkt me sterk dat dat iets uitmaakt voor 3->4, 4->5 of 5->6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier is de tabel van vorig jaar overigens, die is miraculeus opgedoken ergens ;)

Afstand tot referentiepunt
Beoordeling >10 6 t/m 10 1 t/m 5 0 <11 11 t/m 20

5 4,0% 3,0% 2,3% 1,5% 1,5% 1,0%
4 3,0% 2,3% 1,5% 1,0% 1,0%
3 2,0% 1,5% 1,0%
2
1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

Jan Laros schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 11:48:
[...]

:'( Ach,zo slechts is het salaris nou ook weer niet ;).
Jouwe niet nee ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C@SP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 11:40

C@SP

Biertje ??

Mex schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 11:44:
[...]

Hoe kom je aan die wijsheid? Begin erg nieuwsgierig te worden nu na de beloftes van een aantal leidinggevenden.

"If you can't convince people with arguments, dazzle them with bullshit"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

C@SP schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 12:16:
[...]

Hoe kom je aan die wijsheid? Begin erg nieuwsgierig te worden nu na de beloftes van een aantal leidinggevenden.
Peoplemanager die hier tegenover mij zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verandert er verder nog iets?
Standaard reiskostenvergoeding voor woon-werkverkeer bv.?
Of de onkostenvergoeding... of kilometerdeclaratiebedrag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je krijgt de brief altijd voor het nieuwe jaar ( dat weet ik uit ervaring ;) ) en als je nu nog geen gesprek hebt gehad dan is er toch echt iets niet goed. Die moesten namelijk voor half november gehouden zijn.

BTW, ook uit ervaring. Leidinggevenden is relatief, een leidinggevende is imho een Sub-PU manager. Alles wat daaronder zit kan veel beloven maar heeft vaak weinig/geen middelen om ook daadwerkelijk iets te kunnen betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 12:32:
Verandert er verder nog iets?
Standaard reiskostenvergoeding voor woon-werkverkeer bv.?
Of de onkostenvergoeding... of kilometerdeclaratiebedrag?
Die worden allebei met een cent verhoogd ( rond die koers ). Standaard woon-werk wordt 19ct en zakelijk wordt ook met 1ct verhoogd. Maar aangezien de leasenorm niet verhoogd wordt kun je straks minder zakelijke kilometers declareren uit je potje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 12:35:
Die worden allebei met een cent verhoogd ( rond die koers ). Standaard woon-werk wordt 19ct en zakelijk wordt ook met 1ct verhoogd. Maar aangezien de leasenorm niet verhoogd wordt kun je straks minder zakelijke kilometers declareren uit je potje.
Standaard woon-werk 19 cent? Weet je dat zeker?
Lees net op Source dit namelijk: "De [huidige] vergoeding woon-werkverkeer is EUR 0,13 netto per kilometer."
Zou dan 6 ct hoger worden?

Enig idee wat de kostprijs van ons kerstpakket dit jaar is geweest?
50ct - 1 euro :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm nee dan weet ik het ook niet zeker, 1ct erbij iig. Ik heb een leasegebak dus voor mij ook niet zo van toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit, woon-werk wordt 14ct, hier tevens de rest van de CAO-resultaten:
https://source.atosorigin...ngsresultaat_CAO_2007.doc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leaseprijzen
Met ingang van 1 januari 2007 worden alle leaseprijzen van Leaseplanauto’s verlaagd. Dit geldt ook voor de lopende contracten.
De verlaging per maand bedraagt voor band I/II + A/B gemiddeld EUR 22, voor band III + C gemiddeld EUR 23, voor band IV + D gemiddeld EUR 29 en voor band V + E gemiddeld EUR 31.
Tevens vervalt met ingang van 1 januari 2007 de dieselkorting van EUR 13 voor alle dieselauto’s. Het vervallen van de dieselkorting geldt voor alle lopende contracten (ook voor de niet Leaseplanauto’s).

Dit is zo humor. Als ik een VW Golf in II of III lease, dan is de auto in III goedkoper? Wat een onzin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

Verwijderd schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 13:32:
Leaseprijzen
Met ingang van 1 januari 2007 worden alle leaseprijzen van Leaseplanauto’s verlaagd. Dit geldt ook voor de lopende contracten.
De verlaging per maand bedraagt voor band I/II + A/B gemiddeld EUR 22, voor band III + C gemiddeld EUR 23, voor band IV + D gemiddeld EUR 29 en voor band V + E gemiddeld EUR 31.
Tevens vervalt met ingang van 1 januari 2007 de dieselkorting van EUR 13 voor alle dieselauto’s. Het vervallen van de dieselkorting geldt voor alle lopende contracten (ook voor de niet Leaseplanauto’s).

Dit is zo humor. Als ik een VW Golf in II of III lease, dan is de auto in III goedkoper? Wat een onzin...
Let even op het woordje gemiddeld. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook dat ja, ik krijg 0 verlaging en mijn buurman 44,46,58 of 61 verlaging. Is dan idd het gemiddelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 13:33
breagor schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 09:40:
[...]

Wat hoor ik nu Abbadon....qua sfeer er vet opvooruit gegaan??........vond je niet gezellig bij ons ;)
mhhh volgende lan party zullen we dat wel even "bespreken" >:)
8)7

Feli nog, zag laatst dat je eindelijk eens fatsoenlijk bent gaan verdienen in die fietsenmakerij daar. Behoorlijke sprong :P

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breagor
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
@abbadon : yup werd wel tijd, maar het "stilstaan"van de laatste jaren is wel goedgemaakt :)

gelukkig zit ik in de branche met hoge vraag en veel werk...waar denk je anders dat ik die pc van betaal :*)

Ik spreek je later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is maar net waar je blij mee bent. De leaseprijzen worden nu verlaagd. Dat betekent dat ze dus te hoog waren. :(
Leaseplan hanteerde voor individuele klantjes leaseprijzen die lager lagen dan bij Atos Origin die een collectief contract had. Ik denk dat AO er toch wel een aantal procenten onder zat. Daarnaast heeft AO extra kortingen bedongen door het drie merken beleid. En dan worden vervolgens hogere prijzen doorberekend aan de eigen werknemers. :( :(
Het is een grof schandaal dat een bedrijf als Atos Origin op deze manier zijn eigen werknemers bezwendeld. :( :( :(
Een paar vraagjes:
- Worden we gecompenseerd voor de teveel betaalde eigen bijdrage?
- Is er bij de OR en bonden nu inzicht in de opbouw van de nu gehanteerde leasetarieven. Het lijkt me dat inzage gewenst is nu gebleken is dat AO met een vork schrijft.
- Waarom heeft dit geen consequenties voor de manager die deze zwendel heeft opgezet? Een ontslag op staande voet lijkt me gewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,Weet jullie wat de nieuwe lease bedragen zijn geworden voor Band ||| ?
voor 2006 was dit EUR 545/Maand en was spraken van een stijging van een paar10tjes in 2007.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2006 @ 01:05:
Het is maar net waar je blij mee bent. De leaseprijzen worden nu verlaagd. Dat betekent dat ze dus te hoog waren. :(
Leaseplan hanteerde voor individuele klantjes leaseprijzen die lager lagen dan bij Atos Origin die een collectief contract had. Ik denk dat AO er toch wel een aantal procenten onder zat. Daarnaast heeft AO extra kortingen bedongen door het drie merken beleid. En dan worden vervolgens hogere prijzen doorberekend aan de eigen werknemers. :( :(
Het is een grof schandaal dat een bedrijf als Atos Origin op deze manier zijn eigen werknemers bezwendeld. :( :( :(
Jij hebt 'm door!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2006 @ 12:18:
voor 2006 was dit EUR 545/Maand en was spraken van een stijging van een paar10tjes in 2007.
Niets dus, enkel de autos worden gemiddeld 2 tientjes goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twinwhistle
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:47
Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2006 @ 12:18:
Als ik het goed heb begrepen stijgen de leasenorm bedragen niet in 2007, in plaats daarvan worden de prijsen in de leasprijzenapplicatie verlaagd. Oftewel het blijft 545 p/m alleen krijg je meer waar voor je geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:37

TDB

PSN: TDBtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twinwhistle schreef op woensdag 20 december 2006 @ 12:46:
[...] Oftewel het blijft 545 p/m alleen krijg je meer waar voor je geld.
Dat is subjectief. De ibi die ik goedkoop rijd is in een jaar tijd 40,- duurder geworden in de lease. Nu zou ie 20-30 goedkoper worden. Dus dat valt allemaal wel mee qua waar voor je geld ;)

Daarbij, bij een nieuw contract weet je toch niet wat de prijs is. Dus daar kan die 20-30 zo weer bij. Enkel de mensen die al een leasecontract hebben zien een verschil.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2006 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik las ergens dat een 3 merken policy is bij AO. Kan iemand mij vertellen welke merken zijn dat en wat kan je ongeveer rijden voor lease budget 545?
Ik zal beginnen per 1 feb. en wil weten wat voor auto kan ik verwachten. Momenteel rij ik Peugeot Diesel 307 SW 2L. met allerijl opties...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2006 @ 16:26:
Ik las ergens dat een 3 merken policy is bij AO. Kan iemand mij vertellen welke merken zijn dat en wat kan je ongeveer rijden voor lease budget 545?
Ik zal beginnen per 1 feb. en wil weten wat voor auto kan ik verwachten. Momenteel rij ik Peugeot Diesel 307 SW 2L. met allerijl opties...
even uit m'n hoofd de merken:
Volkswagen, Skoda, Seat, Volvo, Jaguar, Ford, Renault....dat was het volgens mij...

Wat je kan rijden voor 545 weet ik het eigenlijk niet te zeggen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filerijder
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-04 21:14
Wat je kan rijden voor 545 weet ik het eigenlijk niet te zeggen....
Ik heb het even opgezocht.

Renault Clio 1.5DCI85 TeamS SL voor 567 euri
Seat Ibiza 1.9TDI74 Sensation5d voor 567 euri
Volkswagen Polo 1.9TDI74 Trendl 3d voor 564 euri
Skoda Fabia Combi 1.4TDI59 Elegance voor 562 euri
Ford Fiesta 1.6TDCI Sport 3d voor 561 euri

Dit is een lijstje van de duurste auto's per merk die je zou kunnen kiezen. Ik heb al rekening gehouden met de gemiddelde korting in de nieuwe CAO.

De tegenhanger van de peugeot 307 SW is in het 3 merkenbeleid van AO de Megane GT. De goedkoopste hiervan is de Megane 1.4 GT Authentique op LPG voor 587 euri.

Succes met kiezen :? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja of een wat luxere uitvoering op gas. Maar grotere autos dan dat wordt al aardig bijbetalen inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allemaal bedankt voor de snelle informatie. Ik vind lease bedragen erg laag in vergelijking met andere bedrijven. Nu heb ik budget EUR 750 incl. brand stof en GEEN eigen bijdragen (EUR 80/maand).
Hoe zit het met werk gebieden? Ik woon in Tilburg en ga beginnen in Utrecht als BI developer.
Is het denkbaar dat je als consultant wordt naar Amsterdam of Den Haag ingezet ?
Ik heb dit een tijdje gedaan bij mijn huidige werkgever en was echt niet leuk. bijna 5 uur/ dag in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
Abbadon schreef op maandag 18 december 2006 @ 19:33:
Je hebt je idd voor niks uitgesloofd, iemand met een 'goed' krijgt er nagenoeg hetzelfde bij :P
Wow, zijn er dan afdelingen waar die beoordeling is gekoppeld aan daadwerkelijk presteren? Weet wel dat sommige afdelingen de 4/5 beoordelingen gebruiken bij de meest schrijnende gevallen, qua salaris. Dit jaar nog steeds geen vetpot, maar voor de gevallen in kwestie helpen alle beetjes.
Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2006 @ 01:05:
Daarnaast heeft AO extra kortingen bedongen door het drie merken beleid.
Kwade tongen beweren dat het niet eens zozeer een bewust beleid was, maar dat slechts 3 merken accoord gingen met de Atos voorwaarden...
Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2006 @ 21:55:
Allemaal bedankt voor de snelle informatie. Ik vind lease bedragen erg laag in vergelijking met andere bedrijven. Nu heb ik budget EUR 750 incl. brand stof en GEEN eigen bijdragen (EUR 80/maand).
Hoe zit het met werk gebieden? Ik woon in Tilburg en ga beginnen in Utrecht als BI developer.
Is het denkbaar dat je als consultant wordt naar Amsterdam of Den Haag ingezet ?
Ik heb dit een tijdje gedaan bij mijn huidige werkgever en was echt niet leuk. bijna 5 uur/ dag in de auto.
Hangt van je werk af, onmogelijk is het zeker niet. Leasebedragen zijn uit mijn hoofd voor 54 maanden @ 35k km/jr.

@groeitraject en bandposities: dit is het eerste jaar dat ik bij AO werk dat de salarissen (gemiddeld) harder stijden dan de bijbehorende bandposities.

@kerstpakket: in aantallen boven de 1500 stuks al onder de EUR 5,75 per stuk. En dan nog sier maken met 10% naar een goed doel :P.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Als ik het mag vragen, waarom ben je erbij weggegaan en waarom heb je voor Atos gekozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggy
  • Laatst online: 10-08 21:32

Froggy

...

Verwijderd schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 13:56:
Ook dat ja, ik krijg 0 verlaging en mijn buurman 44,46,58 of 61 verlaging. Is dan idd het gemiddelde.
Heb jij hierover al bericht gehad dan? En hoe dan (brief/mail/mondeling)?

iRacing

• Juggels
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 19:03
En de reactie van het management op onze reacties op het kerstpakket:

Linkje naar Source

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:37

TDB

Juggels schreef op donderdag 21 december 2006 @ 07:30:
En de reactie van het management op onze reacties op het kerstpakket:

Linkje naar Source
Jammer dat ik dát niet kan lezen......

PSN: TDBtje

• Haijo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09-2024

• Juggels
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 19:03
Bij deze het stukje dan voor de mensen die het niet lezen kunnen ;)
Kerstgeschenk 2006

By: Marianne Hewlett, Senior Vice President Marketing & Communications
December 20, 2006
Utrecht - De afgelopen week is het kerstgeschenk aan alle medewerkers uitgedeeld. De reacties hierop variëren van positief tot teleurgesteld, reden om dit geschenk even in het juiste kader te plaatsen en wat uitleg te geven.

De afgelopen jaren hebben we veel reacties gehad op de fles wijn als standaard kerstgeschenk. Medewerkers vonden dit weinig creatief en daarnaast stelde niet iedereen alcohol op prijs. Ook kwam de vraag naar voren of we het geld niet beter aan een goed doel zouden kunnen geven. We hebben ons hierover beraad en besloten om dit jaar een ander cadeau te kiezen, waarbij een gedeelte naar een goed doel gaat. In dit geval de Smiley organisatie, die tracht minder bedeelden ook een beetje geluk te brengen. Dit leek ons goed te passen bij de kerstgedachte, waarbij de grootte of het aantal cadeaus niet het belangrijkste is, maar de aard van het cadeau en de gedachte erachter. Het idee is daarnaast nog getest bij een aantal medewerkers uit verschillende disciplines, die hier positief op gereageerd hebben.

We hebben zeker hard gewerkt het afgelopen jaar, en het bedrijfsresultaat is prima. De beloning hiervoor is echter niet het kerstcadeau maar vooral de waardering van je baas, collega’s en klanten en dit komt ongetwijfeld op andere manieren tot uitdrukking. Het kerstcadeau is een kleine attentie, waarmee iedereen hopelijk met een glimlach de kerstperiode ingaat en tevens een bijdrage levert aan een klein stukje geluk voor de minder bedeelden in deze wereld.

Ik wens je heel fijne feestdagen en mocht je nog eens van gedachten willen wisselen over alternatieven voor het kerstgeschenk dan hoor ik graag van je.

Namens het RMT
Marianne Hewlett
Senior Vice President Marketing & Communications

• filerijder
Allemaal bedankt voor de snelle informatie. Ik vind lease bedragen erg laag in vergelijking met andere bedrijven.
Volgens mij heeft iedereen bij Atos Origin het gevoel dat de lease bedragen aan de lage kant zijn. Afgelopen jaar schijnt er zelfs een Lease benchmark te zijn uitgevoerd om te kunnen toetsen of dit gevoel ook klopt. Ik heb de resultaten daarvan echter nooit gezien.
Nu heb ik budget EUR 750 incl. brand stof en GEEN eigen bijdragen (EUR 80/maand).
Hoe zit het met werk gebieden?
Met je nieuwe budget ga je er dus ongeveer 245 euro op achteruit. 205 euro van je budget en nog ongeveer 40 euro netto van de eigen bijdrage je mag de 80 euro immers van de belasting aftrekken. Je gaat wel minder bijtelling betalen aangezien je nu welhaast een goedkopere auto moet gaan rijden. :? Voorzover dat dat meetelt dan. Ik hoop dat je de salaris onderhandelingen goed gevoerd hebt zodat je daar wel wat extra hebt kunnen bedingen.
Ik woon in Tilburg en ga beginnen in Utrecht als BI developer.
Ik weet niet hoe het bij de afdeling BI in zijn werk gaat, maar bij andere afdelingen is het is zeker niet ondenkbaar dat je vanuit Tilburg in Adam of Den Haag ingezet wordt. Ik merk wel om me heen dat als je een beetje onderhandeld met je manager dat er vaak toch wel iets te regelen is om het wat aangenamer te maken. bijvoorbeeld enkele dagen van thuis uit werken of een hotel overnachting zodat je niet elke dag heen en weer hoeft, maar dit is afhankelijk van de afdeling, je manager, de klant, de mogelijkheden binnen de opdracht en het belangrijkste hoe assertief dat je zelf bent.

• sjaak
  • Laatst online: 07-09 17:05

sjaak

un giorno credi

In die context is het presentje mijn inziens te waarderen, vraag ik me af waarom dat achteraf is? Als je er een begeleidende brief bij doet heb je direct een stuk meer waardering. (Overigens niet bij AO werkt of gaat werken hoor ;))

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

sjaak schreef op donderdag 21 december 2006 @ 08:40:
In die context is het presentje mijn inziens te waarderen, vraag ik me af waarom dat achteraf is? Als je er een begeleidende brief bij doet heb je direct een stuk meer waardering. (Overigens niet bij AO werkt of gaat werken hoor ;))
mwoh, ik vind een gedeelte naar een goed doel (of van mijn part die hele 6 euro) een goed idee. Maar dit straalt best weinig waardering verder uit.
Als je kijkt dat (dit las ik ergens) 39 euro per kerstpakket van de belasting afgetrokken kan worden, kon dit 'kerstpakket' ook een gedeelte zijn van een wat completer kerstpakket...

Ik had liever gehad dat de hele 6 euro die ze aan mij hebben uitgegeven hadden gegeven aan het goede doel en geen kerstpakket dan dit...

• Mex

Mex

Boy schreef op donderdag 21 december 2006 @ 09:02:
[...]
Ik had liever gehad dat de hele 6 euro die ze aan mij hebben uitgegeven hadden gegeven aan het goede doel en geen kerstpakket dan dit...
Inderdaad, mee eens!

Verwijderd

Boy schreef op donderdag 21 december 2006 @ 09:02:
[...]

mwoh, ik vind een gedeelte naar een goed doel (of van mijn part die hele 6 euro) een goed idee. Maar dit straalt best weinig waardering verder uit.
Als je kijkt dat (dit las ik ergens) 39 euro per kerstpakket van de belasting afgetrokken kan worden, kon dit 'kerstpakket' ook een gedeelte zijn van een wat completer kerstpakket...

Nomaalgesproken is het zo dat je vantevoren aan kunt geven wat er gebeurt met jouw kerstpresentje.
Bijvoorbeeld volledige donatie of een kerstpakket. Nu is er gewoon zomaar even besloten dat het grootste gedeelte gedoneerd wordt aan een stichting waarvan ik het bestaan niet eens ken, beetje raar.

• OMX2000

OMX2000

Ik weet niet of er een brief bij het kerstpakket zat, maar als Senior Vice President Marketing & Communications (wat een titel) lijkt het me toch wel dat je dan ervoor had kunnen zorgen dat er een uitleg bij het pakket zou zitten. Dat had een hele hoop negatieve reacties voorkomen, en waarschijnlijk ook een positief in plaats van negatief bericht bij de Telegraaf.

Volgend jaar een nieuwe kans...

• Mex

Mex

Kan er iemand iets vinden over de 'Smiley organisatie' ? Met google krijg ik niks relevants gevonden.

[ Voor 28% gewijzigd door Mex op 21-12-2006 09:37 ]

• OMX2000

OMX2000

Ok inkoppertje dan maar... Da's de geheime bijnaam van het directie team... zij lachen wij huilen. Misschien dat ze volgend jaar geld over maken aan "the Cryin' Organisation" :P

• filerijder
Mex schreef op donderdag 21 december 2006 @ 09:26:
Kan er iemand iets vinden over de 'Smiley organisatie' ? Met google krijg ik niks relevants gevonden.
deze misschien? http://www.smileycollection.net/association.htm

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 21:55

TVL

Mex schreef op donderdag 21 december 2006 @ 09:26:
http://www.allgifts.nl/de...nken.asp%3Fartnr%3D251474

Hier staan prijzen bij. Kosten zijn 5,65 en bij afname van veel meer stuks wordt het denk ik nog goedkoper. Ik meen dat 10 % hiervan naar een goed doel gaat. Dus hier zal het goede doel ook al heel erg blij mee zijn met die paar centen. Ik vind het een aanfluiting voor het bedrijf, met zet zich hier heel erg voor schut mee. Heel veel mensen gooien het ding weg dus een aardige belasting voor het milieu. Hierbij komen nog de besprekingen voor de nieuwe CAO die bar slecht zijn uitgevallen voor het personeel. Echt vrolijk van dit bedrijf wordt ik niet.

Verwijderd

En de 'salarisverhoging' is net door de baas persoonlijk gebracht.

Verwijderd

Bij mij gistermiddag. Hier werd verteld dat bij de 100 3% hoort en bij 85 ongeveer 4%... Ik zou rond de 4% krijgen, dat valt mee.

Tevens werd vermeld dat men daadwerkelijk inziet dat de mensen in rap tempo vertrekken....daarom de hogere percentages.....

PS: ik zie bij allgifts niks over goede doelen....?!?!??

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Volgens mij kan de topictitle van dit topic veel beter omgedoopt worden naar 'bash en klaag hier over AO' :D

Damn, volgens mij mag mijn huisgenoot echt blij zijn dat ie vorig jaar voor Deloitte consulting heeft gekozen en niet voor AO, als ik dit allemaal zo lees zie ik echt helemaal niks positiefs :o

Is het that bad?

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2006 @ 10:38:
Bij mij gistermiddag. Hier werd verteld dat bij de 100 3% hoort en bij 85 ongeveer 4%... Ik zou rond de 4% krijgen, dat valt mee.

Tevens werd vermeld dat men daadwerkelijk inziet dat de mensen in rap tempo vertrekken....daarom de hogere percentages.....
3% van jouw salaris, niet 3% van het referentiepunt. En inderdaad, 2.5% is in mijn geval 4% verhoging van mijn salaris. Vorig jaar was dat nog 4% van het referentiepunt, en dat was in mijn geval bijna 6% salarisverhoging. Dus dat scheelt stiekem toch wel aardig.

Verwijderd

Euhmmmmm, het antwoord staat volgens mij in de afgelopen 31 (!) pagina's...

Zelfs de ATOS Originals zijn al (erg) gematigd positief.....

Verwijderd

kamstra schreef op donderdag 21 december 2006 @ 10:42:
Damn, volgens mij mag mijn huisgenoot echt blij zijn dat ie vorig jaar voor Deloitte consulting heeft gekozen en niet voor AO, als ik dit allemaal zo lees zie ik echt helemaal niks positiefs :o

Is het that bad?
In de wandelgangen gaat er over Consulting een ander verhaal qua salarisverhoging maar zolang ik dat niet van een AC'er zelf gehoord blijft dat een gerucht. Wat daar wel zo is, is dat het gentlemens agreement met KPMG afgelopen is ( 3 jaar geen personeel terugkopen ) en ik hoor dat het daar vrij hard leeggekocht word door tokos als deloitte, pwc en kpmg.

En is het zo slecht? Nee ik vind van niet, er is genoeg ruimte om je te ontplooien, leuke dingen en nieuwe dingen te doen. Enige maar daarbij is dat je je mond wel open moet doen, anders gebeurt het niet.

Enige 'slechte' is het hypocriete geblaat dat het personeel het grootste goed is, en dat je het moet doen om de waardering van je collega's, baas en klant. Daar koop je niks voor als je over moet werken of als er van je gevraagd wordt of je net dat extras wil doen. Het is in dat licht dat alle verbeteringen van de arbeidsomstandigheden zo tegenvallen. Het strookt gewoon niet met wat er geroepen wordt.

• TVL

TVL

Directie vind ik slecht, heel slecht voor het personeel. De leaseprijzen die naar beneden bijgesteld zijn komen ten lasten van de leasemaatschappij (leaseplan) waarmee net een nieuw contract is afgesloten. AO heeft ook verschillende deals met importeurs dat ze geld terugkrijgen als ze zoveel auto's in de lease wegzetten. Dit geld komt volledig ten goede van het bedrijf zelf. Met alles waar maar een cent op te besparen valt stelt AO zich op als een keiharde onderhandelaar. Hierbij schuwt het bedrijf het niet om personeel te benadelen.

Resultaten van het bedrijf zijn heel erg goed maar het personeel merkt hier niet zo heel veel van.

[ Voor 8% gewijzigd door TVL op 21-12-2006 11:19 ]

Verwijderd

TVL schreef op donderdag 21 december 2006 @ 11:16:
De leaseprijzen die naar beneden bijgesteld zijn komen ten lasten van de leasemaatschappij (leaseplan) waarmee net een nieuw contract is afgesloten
Ik denk niet dat die ten laste komen van, ik denk dat ze die gewoon verdient hebben de afgelopen jaren. Als je zelf een offerte als particulier opvraagd bij leaseplan ben je 100,- goedkoper uit. Dus daar zit nog genoeg marge.

• Froggy
  • Laatst online: 10-08 21:32

Froggy

...

TVL schreef op donderdag 21 december 2006 @ 11:16:
Resultaten van het bedrijf zijn heel erg goed maar het personeel merkt hier niet zo heel veel van.
Nou, we krijgen wel altijd mailtjes met alle succesverhalen hoor! Maar desondanks lijkt er financieel niet veel meer in te zitten dan een uiterst schrale inflatiecorrectie!
Ben zelf oud KPN-er en kreeg gisteren voor het eerst sinds de outsourcing een complete 13e maand. Wat je daarvan overhoud wordt je ook niet vrolijk van. Eerst delen ze je jaarsalaris door 13 om zodoende een 13e maand te "genereren" en vervolgens mag je de helft aan de Belastingdienst dokken. Geweldigie constructie! Mijn jaarsalaris staat al sinds de overname stil of gaat achteruit ondanks promotie naar hoger skill-level en altijd een zeer goed/goede beoordeling. 2007 wordt beslist anders!

iRacing

• matramurena
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:03
ijdod schreef op woensdag 20 december 2006 @ 22:11:
Wow, zijn er dan afdelingen waar die beoordeling is gekoppeld aan daadwerkelijk presteren? Weet wel dat sommige afdelingen de 4/5 beoordelingen gebruiken bij de meest schrijnende gevallen, qua salaris. Dit jaar nog steeds geen vetpot, maar voor de gevallen in kwestie helpen alle beetjes.
Er zijn voor die "schrijnende gevallen" (lees: zij die waardevol zijn voor Atos en de benen dreigen te nemen) tussentijdse salarisverhogingen mogelijk, van 150 a 200 euro per maand. Dat wordt stil gehouden, maar ik ken meerdere mensen die het gekregen hebben.
Kwade tongen beweren dat het niet eens zozeer een bewust beleid was, maar dat slechts 3 merken accoord gingen met de Atos voorwaarden...
Dat klopt, de winstmarge voor de dealer is in de orde van 100 euro. Je mag eigenlijk niet eens koffie drinken bij de dealer, dat is verlies voor hen :p

Nog kwadere tongen beweren dat Atos de korting, vanwege deze voorwaarden, jarenlang in eigen zak heeft gestoken. Nu pas wordt die korting kennelijk doorberekend aan het personeel en worden over de hele linie de leasebedragen verlaagd. Ik rijd zelf redelijk budget-neutraal in zo'n beetje de allerkaalste Megane (1,4 op LPG), maar die heb ik al 2 1/2 jaar, inmiddels zijn de prijzen zover gestegen (en het budget achtergebleven) dat ik exact dezelfde auto alleen met fikse bijbetaling kan leasen! Bij ons rijdt iedereen in een Skoda Fabia, Seat Ibiza of in een Renault Clio, niet alleen juniors, ook degenen met 5 jaar ervaring. Pas op managementniveau of als senior consultant (Band IV, dus vanaf skill level 6) kom je zonder bijbetaling in een Golf SDI o.i.d. terecht. Als je iemand in een S60 of een Passat aan ziet komen, weet je dat ze minstens 200 euro per maand bijdokken, ook al zijn ze manager...
@kerstpakket: in aantallen boven de 1500 stuks al onder de EUR 5,75 per stuk. En dan nog sier maken met 10% naar een goed doel :P.
Ik had veel liever gezien dat ze dan het gehele bedrag (toch zo'n euro of 50.000) aan een goed doel schonken voor daklozen o.i.d., daar krijg ik tenminste een kerstgevoel van. Echt, dat zie ik veel liever dan zo'n wurgkoordje met wat magneetjes. Hier krijg ik meer een gevoel van dat we met speelgoed worden zoetgehouden en er gaat nog een grijpstuiver naar een goed doel, nou ja beter dan niks zal ik maar zeggen.

Overigens doet het management op practiceniveau echt hun best om binnen de beperkingen die zij ook hebben, het je naar de zin te maken. Ik heb net een lekker stukje kerstkrans op, werd hier bij de klant bezorgd :)

12x 400Wp solar + Enphase IQ7+ op ZZW / Marstek Venus E v153.215 / Marstek CT002 v120 / Homewizard P1 v5.1903 / Domoticz op RPi 3B

• Jan Laros

Jan Laros

Aerschtuner

Overigens doet het management op practiceniveau echt hun best om binnen de beperkingen die zij ook hebben, het je naar de zin te maken. Ik heb net een lekker stukje kerstkrans op, werd hier bij de klant bezorgd
Hear hear! Gisteren erg geslaage pratice meeting in HC Utrecht gehad. Was super geregeld!

Verwijderd

practices doen inderdaad hun best, maar zijn afhankelijk van......

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2006 @ 10:45:
[...]

3% van jouw salaris, niet 3% van het referentiepunt. En inderdaad, 2.5% is in mijn geval 4% verhoging van mijn salaris. Vorig jaar was dat nog 4% van het referentiepunt, en dat was in mijn geval bijna 6% salarisverhoging. Dus dat scheelt stiekem toch wel aardig.
Ik ben pas gestart bij AO dus voor mij is niet alles even doorzichtig. Ik vraag me nu af of het zo is dat:
a) Mijn salaris (1,8% * referentiepuntsalaris) + 2,2% voor de goed beoordeling stijgt?
b) in totaal 2,2% dus de bandverhoging zit dan al in die 2,2%

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2006 @ 12:24:
[...]

Ik ben pas gestart bij AO dus voor mij is niet alles even doorzichtig. Ik vraag me nu af of het zo is dat:
a) Mijn salaris (1,8% * referentiepuntsalaris) + 2,2% voor de goed beoordeling stijgt?
b) in totaal 2,2% dus de bandverhoging zit dan al in die 2,2%
- Eerst krijg je eventueel promotie wat een nieuw referentiepunt impliceert.
- Dan wordt de band opgerekt. Met de 1.8% dit jaar, dus je ref punt komt 1.8% verder te liggen
- Daarna krijg jij 2.2% van je referentiepunt salarisverhoging

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2006 @ 12:28:
[...]

- Eerst krijg je eventueel promotie wat een nieuw referentiepunt impliceert.
- Dan wordt de band opgerekt. Met de 1.8% dit jaar, dus je ref punt komt 1.8% verder te liggen
- Daarna krijg jij 2.2% van je referentiepunt salarisverhoging
Dus mijn situatie, ik zit in band 2.
Nieuw referentiepunt: 2.709

Huidig salaris + 0.022 * 2.709 = nieuw Salaris

• filerijder
Overigens doet het management op practiceniveau echt hun best om binnen de beperkingen die zij ook hebben, het je naar de zin te maken.
Volledig mee eens.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2006 @ 12:50:
Dus mijn situatie, ik zit in band 2.
Nieuw referentiepunt: 2.709

Huidig salaris + 0.022 * 2.709 = nieuw Salaris
Jap

• TVL

TVL

Hoorde zelfs dat ze bij Practice BACS een MP3 speler kregen. Toch vreemd dat bij de één meer kan als bij de ander.

Verwijderd

TVL schreef op donderdag 21 december 2006 @ 13:38:
Hoorde zelfs dat ze bij Practice BACS een MP3 speler kregen. Toch vreemd dat bij de één meer kan als bij de ander.
Klopt ook, weliswaar een USB 1.1 256mb ding, maar hij doet het prima kan ik je vertellen. Vorig jaar is er ook iets dergelijks geweest met zakmessen en bt headsets binnen BACS. Schijnbaar doen we het, het beste binnen MO. Daar heeft het wat lagere management dus nog wel invloed op gelukkig.

Verwijderd

Boy schreef op woensdag 20 december 2006 @ 22:47:
[...]

Als ik het mag vragen, waarom ben je erbij weggegaan en waarom heb je voor Atos gekozen?
Nu twijfel ik enorm om te beginnen. Mijn huidige werk gever wil graag dat ik blijf en heeft EUR 250
meer aangeboden dan AO.
Lease auto regeling bij huidige baas is ook perfect....
Ik dacht om te gaan switchen naar een groot bedrijf zoals AO maar ik zie steeds dat het niet verstandig is

Verwijderd

http://nieuwsbeeld.telegr...kket_van_Atos_Origin.html

Dit zegt volgens mij genoeg! Een kerstpakket van €5,65 (exclusief de kwantum korting voor 10.000 stuks)

• Jan Laros

Jan Laros

Aerschtuner

Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2006 @ 16:57:
http://nieuwsbeeld.telegr...kket_van_Atos_Origin.html

Dit zegt volgens mij genoeg! Een kerstpakket van €5,65 (exclusief de kwantum korting voor 10.000 stuks)
Ja, want een Kerstpakket, dat is het belangrijkste criterium bij een overstap naar een nieuwe werkgever! :D

Denk goed na wat je wilt met je loopbaan en vergelijk de arbeidsvoorwaarden, maar ook zéker de mogelijkheden tot (persoonlijke) ontwikkeling.

• Uiligheid
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-03 17:12

Uiligheid

alle gekheid op een stokje

Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2006 @ 10:49:
[...]

In de wandelgangen gaat er over Consulting een ander verhaal qua salarisverhoging maar zolang ik dat niet van een AC'er zelf gehoord blijft dat een gerucht. Wat daar wel zo is, is dat het gentlemens agreement met KPMG afgelopen is ( 3 jaar geen personeel terugkopen ) en ik hoor dat het daar vrij hard leeggekocht word door tokos als deloitte, pwc en kpmg.
Niet gekocht. Mensen stappen over en willen weer terug naar consultancy werk dat niet alleen beheer en SI gerelateerd is. Dat is althans wat ik vaak hoor.

Ceterum censeo Carthaginem esse delendam

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09:27
Jan Laros schreef op donderdag 21 december 2006 @ 17:00:
[...]

Ja, want een Kerstpakket, dat is het belangrijkste criterium bij een overstap naar een nieuwe werkgever! :D
Niet belangrijk, maar het geeft wel aan wat de fatsoensnormen van een werkgever zijn. Ik was erg blij met m'n kerstpakket, kerstdiner en kerstkaart met persoonlijke boodschap van mijn leidinggevende. Vooral dat laatste deed mij deugd. Ik werk niet bij AO overigens (had er bijna wel gewerkt, maar dat is gelukkig afgeketst op het contract).
Een paar koelkastmagneetjes vind ik echt onfatsoenlijk en uit de posts hierboven maak ik op dat de functiewaardering ook geen echte vetpot is.

[ Voor 7% gewijzigd door biobak op 21-12-2006 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vampier
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-04-2015

Vampier

poke-1,170

Ik woon en werk in de US, mijn chef heeft me zelfs een Best Buy certificate van $25 gegeven. Dat kerstpakket van Atos Origin laat een boel van het bedrijf zien.... ik zou me schamen om als corporate zoiets aan mijn personeel te geven. Het werkt niet echt motiverend en geeft een verkeerd beeld naar potentieele klanten.

[ Voor 19% gewijzigd door Vampier op 22-12-2006 02:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL

TVL

Het hoger management denkt inderdaad niet aan het personeel maar alleen aan de centjes. Lager management probeert er soms nog wat van te maken. Het ligt er heel erg aan welke divisie je werkt. Er zijn altijd wel mooie verhaaltjes om de dingen die krom zijn weer recht te praten door het hoger management (daar hebben ze volgens mij patent op). Ik ben het er ook mee eens dat zo iets als een kerstkado een afspiegeling is van hoe het management over zijn personeel denkt en het waardeerd. Zeker als je in de media en naar het personeel roept dat het zo fantastich met je bedrijf gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Per 1 januari wordt de pensioenpremie 1% verhoogd.
Dit was in de vorige CAO een paar maanden uitgesteld, maar gaat nu wel door.
Dus trek van die 2.4 procent verhoging even die 1% af en bedenk je daarnaast dat de inflatie op 1,6% staat...

Tel uit je winst :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MM-
  • Laatst online: 22-08 10:59

-MM-

D&#039;oh!!

Ik werk sinds september bij Atos Origin en ik moet zeggen dat ik het er best wel naar mijn zin hebt. Het startsalaris is redelijk goed en als je kiest om het vervoersbudget bruto bij je salaris op te tellen (dan kan je dus geen leasebak meer rijden) houd je aardig wat over :)

Verder is een bedrijf als AO denk ik uitstekend om te starten. Ik heb al bij Ahold gewerkt en ik zit nu bij KPN. Als starter is het erg belangrijk om ervaring op te doen en persoonlijk wil ik dat het liefst zo breed mogelijk. Die kans biedt Atos je wel, dus wat dat betreft een prima bedrijf hoor!

Tja en over ons Kerstcadeau kan ik ook maar 1 ding zeggen: Waardeloos!! Geef dan alles aan het goede doel ipv iedereen magnetjes geven die direct in de vuilnis belanden. Dan liever een kaartje oid met daarop de boodschap dat ze alles aan het goede doel geven uit naam van de medewerkers. Dat had ik nou wel weer kunnen waarderen.

What's the point of living if you can't feel alive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

En ik heb de brief binnen... Ennnn een kleine 7% erbij gekregen. Ben benieuwd wat de rest heeft gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OMX2000 schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 17:34:
En ik heb de brief binnen... Ennnn een kleine 7% erbij gekregen. Ben benieuwd wat de rest heeft gehad.
Dat heb je dan toch netjes gedaan en dan niet conform de tabel ;) Ik heb er 3.6% bij conform de 4 -> 2.4% verhoging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redshark
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Ik heb de brief ook gehad. Ga een functielevel omhoog en 9,52% salaris erbij. Prima wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

Ik heb de brief nog niet gehad maar weet al wel dat ik er ruim 17% bij krijg, erg netjes dus :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04:07

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Interessant, krijgen jullie dat soort verhogingen niet in een 1-op-1 met je chef of groepsleider te horen?

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redshark
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Ik iig wel, maar kreeg de officiele brief pas gister binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 22:36
Ik begin in februari bij AO. Ik zit in Band 3, 85. Leasebedrag is volgens mij 545. Wat voor merk / type auto (uit de pool natuurlijk) kan ik verwachten? Wat is de trend van de laatste tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
Uit de pool is moeilijk te zeggen, ik heb het gevoel dat daar vooral auto's inzitten die overgekomen zijn uit insourcing en dergelijke. Modellen buiten het beleid, en tegen over het algemeen hoge tarieven. In salarisband drie kan je zonder bijbetalen een nette Fiesta, Polo of Clio (of vergelijkbaar) rijden; Wellicht een kale auto uit een klasse hoger.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

a

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2007 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

a.

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2007 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 13:33
OMX2000 schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 17:34:
Dik drie procent, schiet niet erg op dus. Daar ga ik dit jaar dus wel wat aan doen (wil ook een skill level omhoog).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Abbadon schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 22:49:
[...]

Dik drie procent, schiet niet erg op dus. Daar ga ik dit jaar dus wel wat aan doen (wil ook een skill level omhoog).
Heb je dat gepolst bij je HR manager? Ik heb mijn gesprek nog voor de boeg, maar ik heb kenbaar gemaakt dat ik wil doorgroeien. Ik hoop dat ik het komende jaar een skillevel omhoog kan. Dat zou super zijn.

Trouwens, als ik mijn salaris vergelijk met dat van andere concullega's om mij heen, valt het op zich echt wel mee. Sterker nog er zijn er maar weinig die zoveel verdienen. Het enige waar ik over kan klagen zijn de lease prijzen en vergoedingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Ik weet nooit hoe dat zit met het salaris...
Ik ben 4% voorruit gegaan. Dit was m'n tweede ronde (zit vanaf begin volgend jaar 2 jaar bij Atos) en hoorde eens van een conculega dat je de eerste 3 jaar flink moet groeien normaal gesproken met salaris. Ik heb er vrij weinig verstand van.

Ik ben trouwens ook niet zo iemand die dan in onderhandeling gaat of zo...ga ervanuit dat ze me geven wat ze het waard vinden, maar dat is natuurlijk naief van me ;)

Pagina: 1 ... 8 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.