Verwijderd
Je moet de skilllevels niet verwaren met bandposities. Een bandpositie bevat 2 skilllevels. Zo bestaat bandpositie 3 uit de skilllevels 4 en 5.Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2006 @ 15:32:
[...]
Nee, toch? Dat is van 3 naar 4, van 5 naar 6, etc.
Verwijderd
Zonder brandstof. Je krijgt een tankpas ernaast waar je onbeperkt mee (je eigen blikje) kunt tanken (wel fair use).Verwijderd schreef op donderdag 23 november 2006 @ 12:26:
Genoemde bedragen zijn zonder brandstof, maar let er wel op dat; a) je alleen kan leasen via de interne lease organisatie waardoor de prijzen aan de bovenkant van de markt zitten, en b) er nog een eigen bijdrage voor privegebruik is. Die bijdrage is afhankelijk van je leasebedraf, maar bij 489 is het 70 euro en bij 545 79 als ik me niet vergis.
Budfox, je hebt gelijk. 70 en 79 zijn de bedragen.
By the way, 489 en 545 tellen alleen voor nieuw bestelde auto's. Auto's die al bestaan (zoals de mijne) krijgen gewoon 474 en 530 (of zoiets).
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2006 13:29 ]
Hoe zit dat dan als je promotie maakt waardoor je in een andere band komt? Je lease-bedrag gaat dan ineens omhoog, maar dat werkt niet door?Verwijderd schreef op donderdag 23 november 2006 @ 13:26:
By the way, 489 en 545 tellen alleen voor nieuw bestelde auto's. Auto's die al bestaan (zoals de mijne) krijgen gewoon 474 en 530 (of zoiets).
Verwijderd
als je 474 krijgt bij je huidige auto en je gaat naar de volgende band krijg je 530. Die 545 krijg je pas als je een nieuwe auto besteld.Verwijderd schreef op donderdag 23 november 2006 @ 13:34:
[...]
Hoe zit dat dan als je promotie maakt waardoor je in een andere band komt? Je lease-bedrag gaat dan ineens omhoog, maar dat werkt niet door?
OK, dus je moet kijken naar de leasetermijn die hoort bij het jaar waarin je je auto hebt besteld.Verwijderd schreef op donderdag 23 november 2006 @ 13:50:
[...]
als je 474 krijgt bij je huidige auto en je gaat naar de volgende band krijg je 530. Die 545 krijg je pas als je een nieuwe auto besteld.
Verwijderd
Het jaar waarin je hem krijgt.Verwijderd schreef op donderdag 23 november 2006 @ 13:54:
[...]
OK, dus je moet kijken naar de leasetermijn die hoort bij het jaar waarin je je auto hebt besteld.
Hey BF, hoe zit het eigenlijk met de diesel-korting? Bestaat die nog steeds?Verwijderd schreef op donderdag 23 november 2006 @ 12:26:
Genoemde bedragen zijn zonder brandstof, maar let er wel op dat; a) je alleen kan leasen via de interne lease organisatie waardoor de prijzen aan de bovenkant van de markt zitten, en b) er nog een eigen bijdrage voor privegebruik is. Die bijdrage is afhankelijk van je leasebedraf, maar bij 489 is het 70 euro en bij 545 79 als ik me niet vergis.
Dieselkorting, 35 euro, gaat / ging van je norm-lease-bedrag af als je in een diesel-auto rijdt. Dit omdat een diesel goedkoper rijdt, ofzoiets... ja, ik heb het nooit begrepen.

De diesel-korting bestaat nog en is 13 euro.pblom schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 09:38:
Hey BF, hoe zit het eigenlijk met de diesel-korting? Bestaat die nog steeds?
Dieselkorting, 35 euro, gaat / ging van je norm-lease-bedrag af als je in een diesel-auto rijdt. Dit omdat een diesel goedkoper rijdt, ofzoiets... ja, ik heb het nooit begrepen.
Ik dacht dat dit was omdat gas goedkoper rijden is (en beter voor het milieu?)Verwijderd schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 10:48:
[...]
De diesel-korting bestaat nog en is 13 euro.
Je krijgt dus 13 euro minder in leasebedrag...
Verschil per maand tussen diesel en gas (bij de Leon 2) was voor mij geloof ik 60 of 80 euro (bijtelling en zo meegerekend)...ben dus maar gas gaan rijden..
Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl
Andere update. Per september ben ik intern verkast en heb nu een prachtige kans gekregen: ik doe nu iets compleet anders en precies datgene wat ik al een hele poos wou. Heb geen enkele ervaring maar mij wordt alle ruimte en begeleiding gegeven de ervaring op te doen
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
In principe is het best wonderlijk dat OFC leaseplan minder gunstige prijzen heeft dan op de site van leaseplan. Je zou zeggen dat Atos korting krijgt omdat ze zo'n groot wagenpark hebben. Maar goed de prijzen op de leaseplan site zijn wel heel scherp. Dit in combinatie met een hogere leasevergoeding en je kunt weer hele leuke auto's rijden.Abbadon schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 18:19:
Ik kreeg onlangs te horen dat de leaseprijzen op leaseplan.nl een goede indicator kunnen zijn voor de nieuwe leasebedragen. AO leased nu via OFC leaseplan (Origin Fleet Coordination) en ondanks dat dit een onderdeel is van leaseplan is OFC een stuk duurder. Zo kost bijvoorbeeld een Golf 3d 1.9TDI comfl H6 bij Atos € 686 terwijl deze bij leasplan.nl voor € 556 is te krijgen! Aangezien ik begin volgend jaar m'n huurauto inwissel voor een leasebak ben ik wel erg benieuwd naar wat het nu gaat worden.
Andere update. Per september ben ik intern verkast en heb nu een prachtige kans gekregen: ik doe nu iets compleet anders en precies datgene wat ik al een hele poos wou. Heb geen enkele ervaring maar mij wordt alle ruimte en begeleiding gegeven de ervaring op te doenDat weerhoudt me er nu ook even van het heikele punt 'salaris' aan te halen, dat doe ik wel wanneer ik hier wat meer ervaring mee heb en blijkt dat het nieuwe werk me goed af gaat. Op dit moment vind ik de kans sowieso belangrijker dan die paar centen extra.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Verwijderd
Ik hoop dat het werkelijk zo is want dan scheelt het een flinke slok op de borrel! Wordt die Seat Leon toch een stuk haalbaarder door! (scheelt gewoon 80 euro)Abbadon schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 18:19:
Ik kreeg onlangs te horen dat de leaseprijzen op leaseplan.nl een goede indicator kunnen zijn voor de nieuwe leasebedragen. AO leased nu via OFC leaseplan (Origin Fleet Coordination) en ondanks dat dit een onderdeel is van leaseplan is OFC een stuk duurder. Zo kost bijvoorbeeld een Golf 3d 1.9TDI comfl H6 bij Atos € 686 terwijl deze bij leasplan.nl voor € 556 is te krijgen! Aangezien ik begin volgend jaar m'n huurauto inwissel voor een leasebak ben ik wel erg benieuwd naar wat het nu gaat worden.
Andere update. Per september ben ik intern verkast en heb nu een prachtige kans gekregen: ik doe nu iets compleet anders en precies datgene wat ik al een hele poos wou. Heb geen enkele ervaring maar mij wordt alle ruimte en begeleiding gegeven de ervaring op te doenDat weerhoudt me er nu ook even van het heikele punt 'salaris' aan te halen, dat doe ik wel wanneer ik hier wat meer ervaring mee heb en blijkt dat het nieuwe werk me goed af gaat. Op dit moment vind ik de kans sowieso belangrijker dan die paar centen extra.
Verwijderd
OFC is een afdeling van Atos, net zoals TA-veldhoven, BAS West etc. Zij moeten ook winst maken. Aangezien wij direct van OFC leasen en indirect van leaseplan zullen op de prijzen van leaseplan verhogingen komen te staan om de medewerkers van OFC en alle bijkomende kosten te betalen. Volgens mij is dit de reden dat de prijzen van OFC boven die van leaseplan liggen.OMX2000 schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 21:13:
[...]
In principe is het best wonderlijk dat OFC leaseplan minder gunstige prijzen heeft dan op de site van leaseplan. Je zou zeggen dat Atos korting krijgt omdat ze zo'n groot wagenpark hebben. Maar goed de prijzen op de leaseplan site zijn wel heel scherp. Dit in combinatie met een hogere leasevergoeding en je kunt weer hele leuke auto's rijden.
Da's sinds die belastingwijziging van vorig jaar niet ongebruikelijk. Ik begreep dat het administratief gezien gunstiger was.Verwijderd schreef op zondag 26 november 2006 @ 13:41:
Een ander ongebruikelijk punt is ook dat Atos Origin eigenaar is van de auto.
Hmmm, het is enigszins begrijpelijk. Maar je kan me niet vertellen dat het OFC zoveel overhead is dat er zo'n grote prijsverschillen voor nodig zijn. Maar het verklaart in ieder geval het verschil met de "kale" prijs op leaseplan. Het irritante is dat door de huidige leaseregeling de medewerkers de indruk krijgen dat er over de ruggen van de Atos-ers onderhandeld wordt met leaseplan. Een paar jaar geleden werd er gezegd dat de leaseprijzen omlaag zouden gaan, maar een collega merkte terecht op dat sinds de beperking van het aan mogelijke merken het alleen duurder is geworden.Verwijderd schreef op zondag 26 november 2006 @ 13:28:
[...]
OFC is een afdeling van Atos, net zoals TA-veldhoven, BAS West etc. Zij moeten ook winst maken. Aangezien wij direct van OFC leasen en indirect van leaseplan zullen op de prijzen van leaseplan verhogingen komen te staan om de medewerkers van OFC en alle bijkomende kosten te betalen. Volgens mij is dit de reden dat de prijzen van OFC boven die van leaseplan liggen.
Het blijft krom dat je bij Atos als skillevel 6 Architect zonder bijbetaling niet eens een luxe Golf kunt rijden. Terwijl je bij andere bedrijven ervaren ontwikkelaars (zeg skillevel 4-5) dezelfde luxe Golf kunt rijden.
Maar goed, we kijken natuurlijk allemaal uit naar de nieuwe CAO. Wat grappig is dat "onze" CAO voor sommigen een belangrijk pluspunt is t.o.v. de concurrentie (Ordina, CMG etc). Zie : http://www.computable.nl/...p?id=1779186&WT.mc_id=rss
Het is alleen op dit moment zo dat er aan alle kanten aan mensen getrokken wordt. Hoewel ik zeker weet dat het bij de concurrenten van Atos het er op dezelfde manier aan toegaat, weet ik ook dat ik serieus overweeg om weg te gaan als je ergens anders meer dan 500 euro erop vooruitgaat.
Verwijderd
Mag ik je mischien vragen waar je deze informatie vandaan hebt? (ik mag ook volgend jaar een nieuwe auto uitzoeken)Abbadon schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 18:19:
Jan Laros schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 13:48:
Zijn er nog collega's die vanavond ook naar het YES! Eindfeest gaan? Belooft gezellig te worden.

[ Voor 10% gewijzigd door Mex op 01-12-2006 16:06 ]
Quatt in hoekhuis (130m2) met radiatoren, 3680Wp PV zie https://ei.tigoenergy.com/p/wouterb
Ik heb nog niks gehoordVerwijderd schreef op maandag 04 december 2006 @ 11:05:
Nogsteeds niks bekend over de vordering mbt de CAO?
Op intranet ('source', 'dutch news') staat dat er overeenstemming is bereikt, maar er staat geen linkje naar de tabel
Verwijderd
heb het ook gezien ja, maar ben benieuwd naar de resultaten!Verwijderd schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 10:06:
[...]
Op intranet ('source', 'dutch news') staat dat er overeenstemming is bereikt, maar er staat geen linkje naar de tabel
En het lijkt erop dat het ook nog wel even (een weekje) kan duren.
edit: misschien dat er wat op source (intranet) staat inmiddels? Ik kan er niet op: mijn wachtwoord is verlopen

[ Voor 21% gewijzigd door Johny58 op 06-12-2006 10:45 ]
"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.
Als je op die link klikt, staat er alleen wat over loonsstijging van +/- 3 %Verwijderd schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 10:06:
[...]
Als je op die link klikt, staat er dat onderhandelingen afgesloten zijn. Daar gaat het om; Hij is is definitief! Dus ik wil die resultaten zien..Boy schreef op woensdag 06 december 2006 @ 11:10:
[...]
Als je op die link klikt, staat er alleen wat over loonsstijging van +/- 3 %
Op Source staat wel degelijk dat het loon/de leasevergoeding/bjidrage aanvullende zorgverzekering/vergoedingen woon-werk verkeer/etc. in de CAO 2007 verhoogd worden. Er staat echter geen concreet getal/percentage bij.OMX2000 schreef op woensdag 06 december 2006 @ 11:57:
Hmmm vreemd dat er niks over leasevergoedingen in staat, dat was na salaris (duh) het belangrijkste zorgpunt van de Atos-ers...
Verwijderd
Noujah wat mij betreft heeft zoiets geen waarde zolang er niet bij staat welk percentage, immers zou 2-3% vergoeding stijging, de kostenstijging alleen maar dekken en dat is dus geen vooruitgang.Jan Laros schreef op woensdag 06 december 2006 @ 14:23:
[...]
Op Source staat wel degelijk dat het loon/de leasevergoeding/bjidrage aanvullende zorgverzekering/vergoedingen woon-werk verkeer/etc. in de CAO 2007 verhoogd worden. Er staat echter geen concreet getal/percentage bij.
Maar volgens mij is het alleen jammer voor de mensen die net een lease auto hebben...deze krijgen deze verhoging volgens mij niet (alleen bij afsluiten van nieuwe contracten...) of heb ik dit fout?Jan Laros schreef op woensdag 06 december 2006 @ 14:23:
[...]
Op Source staat wel degelijk dat het loon/de leasevergoeding/bjidrage aanvullende zorgverzekering/vergoedingen woon-werk verkeer/etc. in de CAO 2007 verhoogd worden. Er staat echter geen concreet getal/percentage bij.
Verwijderd
Dat was afgelopen jaar wel zo ja. Ik had net 7 maanden een nieuwe leasebak en mag dus niet meeprofiteren van het extra 10-tje wat er vorig jaar bijkwam.Boy schreef op woensdag 06 december 2006 @ 14:56:
[...]
Maar volgens mij is het alleen jammer voor de mensen die net een lease auto hebben...deze krijgen deze verhoging volgens mij niet (alleen bij afsluiten van nieuwe contracten...) of heb ik dit fout?
Verwijderd
Bij Atos noemen ze zoiets "loonsverhoging", bij andere bedrijven "inflatiecorrectie", die je naast je loonsverhoging ontvangt. Oftewel: je moet bij Atos zorgen dat je een goede beoordeling krijgt, wil je er niet jaarlijks met het inflatiepercentage op achteruit gaanVerwijderd schreef op woensdag 06 december 2006 @ 14:40:
Noujah wat mij betreft heeft zoiets geen waarde zolang er niet bij staat welk percentage, immers zou 2-3% vergoeding stijging, de kostenstijging alleen maar dekken en dat is dus geen vooruitgang.

Helemaal leuk is het als je bovenaan je schaalt zit; dan ga je er elk jaar praktisch op achteruit.
Het geeft natuurlijk alweer te denken dat de vakbonden en OR in elke stad vergaderingen beleggen om de medewerkers voor te lichten over de voorstellen...
Het zal mij benieuwen wat je eraan over houdt. Erg jammer dat de tabellen nog niet gepubliceerd zijn, dan weet je tenminste waar het om gaat.
Verwijderd
Alle beloftes die gemaakt zijn tijdens de toespraak 1 september toen ik aangenomen ben zijn al gebroken, dus dat is al een slecht begin m.b.t. mijn vertrouwen in AO.
Enkele punten:
- GEEN flinke salarisverhoging, maar een schamele 1,8% verhoging van de banden.
- GEEN Incidentele uitkering van 600 euro.
- GEEN verhoging van het leasebudget, wel een minimale verlaging van de OFC leasplan auto's van 22 euro, dat maakt ze nog steeds gemiddeld 50 euro duurder dan rechtstreeks bij Leaseplan leasen.
- GEEN winstdeling.
- Dieselkorting is opgeheven, maar met het huidige leasebeleid is bijna elke diesel voor skillevel 1 t/m 4 te duur behalve de volkswagen fox.
- Wel een verhoging van de aanvullende ziektekostenverzekering, maar lang niet iedereen is verzekerd via AO.
Verwijderd
Toevallig ook de verhogingspercentagetabel erbij? Ben wel benieuwd wat een "goed" oplevert namelijk.Verwijderd schreef op donderdag 07 december 2006 @ 15:23:
Verwijderd
2.1% bij een 3 beoordeling.Verwijderd schreef op donderdag 07 december 2006 @ 15:44:
[...]
Toevallig ook de verhogingspercentagetabel erbij? Ben wel benieuwd wat een "goed" oplevert namelijk.
Waar heb je die mail vandaan? Zou je hem kunnen forwarden naar me (adres in sig)? Thanks!Verwijderd schreef op donderdag 07 december 2006 @ 15:23:
Nou ik heb net de resultaten van de onderhandelingen via de mail ontvangen.
Alle beloftes die gemaakt zijn tijdens de toespraak 1 september toen ik aangenomen ben zijn al gebroken, dus dat is al een slecht begin m.b.t. mijn vertrouwen in AO.
Enkele punten:
- GEEN Incidentele uitkering van 600 euro.
- GEEN verhoging van het leasebudget, wel een minimale verlaging van de OFC leasplan auto's van 22 euro, dat maakt ze nog steeds gemiddeld 50 euro duurder dan rechtstreeks bij Leaseplan leasen.
- GEEN winstdeling.
- Dieselkorting is opgeheven, maar met het huidige leasebeleid is bijna elke diesel voor skillevel 1 t/m 4 te duur behalve de volkswagen fox.
- Wel een verhoging van de aanvullende ziektekostenverzekering, maar lang niet iedereen is verzekerd via AO.
Ik begin in jan. Ik heb allemaal papieren gekregen die bijna allemaal verwijzen naar de source pagina verwijzen. Nu ben ik toch benieuwd wat er allemaal staat.
Ik mag netjes een huur auto gebruiken. Athans dat had ik begrepen.
Hebben jullie ook iets van een 13e maand gekregen? iemand vertelde mij dat iedereen dat kreeg die bij AO werkte
[ Voor 15% gewijzigd door serienummer op 07-12-2006 18:17 ]
Goed = 3? Dat betekent dat het nog volop volgens de Philipssystemen werkt.Verwijderd schreef op donderdag 07 december 2006 @ 15:47:
2.1% bij een 3 beoordeling.
Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.
Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.
Voor zover ik weet krijgen we allemaal een 13e maand.serienummer schreef op donderdag 07 december 2006 @ 18:16:
Aangezien ik ook ben aangenomen bij AO ben ik benieuwd waneer ik op die source pagina kan.
Ik begin in jan. Ik heb allemaal papieren gekregen die bijna allemaal verwijzen naar de source pagina verwijzen. Nu ben ik toch benieuwd wat er allemaal staat.
Ik mag netjes een huur auto gebruiken. Athans dat had ik begrepen.
Hebben jullie ook iets van een 13e maand gekregen? iemand vertelde mij dat iedereen dat kreeg die bij AO werkte
Maar ja de uitkomsten uit de CAO besprekingen zijn niet echt verrassend. Het is logisch dat er niet voldaan zal worden aan de eisen die door de werknemers gedaan worden. Alleen de harde eisen zijn een voor 1 gestrand. Het klinkt leuk dat de salarisbanden zijn verhoogd, maar je HR manager kan nu dus onder druk gezet met het beoordelen van mensen. En 2.1 % verhoging voor een "3" was toch al zo.Alleen de leasebedragen zijn dus omlaag gegaan. De prijzen zijn nog steeds niet markt conform, en de vergoedingen ook niet.
Ik hou er een beetje een dubbel gevoel aan over. Dat salaris geloof ik wel, want dat je beoordeling gekoppeld is aan een percentage salarisstijging is onzin. Een "5" zou maximaal 4% inhouden, terwijl ik links en rechts hoor van mensen die een stuk meer stijgen. Maar ik blijf het lease verhaal echt vaag bij Atos. Concreet, concullega's om mij heen hebben 100-150 euro meer te spenderen aan een leaseauto...
Verwijderd
Verrassend weer; ze beweren dat de gemiddelde verhoging 3% was, terwijl het gros van de mensen volgens mij een "goed" heeft gekregen.OMX2000 schreef op donderdag 07 december 2006 @ 18:52:
Het klinkt leuk dat de salarisbanden zijn verhoogd, maar je HR manager kan nu dus onder druk gezet met het beoordelen van mensen. En 2.1 % verhoging voor een "3" was toch al zo.Alleen de leasebedragen zijn dus omlaag gegaan. De prijzen zijn nog steeds niet markt conform, en de vergoedingen ook niet.
Ik hou er een beetje een dubbel gevoel aan over. Dat salaris geloof ik wel, want dat je beoordeling gekoppeld is aan een percentage salarisstijging is onzin. Een "5" zou maximaal 4% inhouden, terwijl ik links en rechts hoor van mensen die een stuk meer stijgen.
Het was dit jaar in ieder geval weer net zoals vorig jaar: de managers mochten een bepaald aantal "zeer goedjes" weggeven. Te triest voor woorden dat je beoordeling dus afhankelijk is van het aantal ZG's die een manager te vergeven heeft.
2,1% is ook weer triest; da's precies de inflatie
Had al zo'n vermoeden, aangezien de vakbonden een voorlichting gaan geven: dat zou niet nodig zijn als de nieuwe CAO zo goed was als je zou mogen verwachten, na alle goede cijfers die er steeds gepresenteerd worden

Kan iemand die verhogingstabel even posten? Aangezien niet iederen die mail heeft gehad?
Of nog beter: de hele mail?
Op zich is het best raar... Een bedrijf maakt meer winst door de prestaties van haar medewerkers, maar rekent dit niet evenredig aan de winstgroei aan hun door.
Ach, het zal wel weer... Ik ga wel weer zien wat er uit mijn beoordeling komt.
Verwijderd
Hoe kom je aan die 4%?Verwijderd schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 08:40:
M'n beoordeling heb ik inmiddels ontvangen en ik heb een maximale score [Uitstekend/"5"] en ik zit uiteraard ook nog maximaal verwijderd van m'n referentiepunt, maar als dat slechts een verhoging van 4% is
Staat dat ondertussen online? Kun je anders ff copy-pasten?
Of kijken wat "goed" voor 85% is? Of is goed voor alle "afstanden" hetzelfde.
Die 4% is uit de CAO van 2006, die van 2007 is nogsteeds niet openbaar..Verwijderd schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 09:47:
Hoe kom je aan die 4%?
Staat dat ondertussen online? Kun je anders ff copy-pasten?
Of kijken wat "goed" voor 85% is? Of is goed voor alle "afstanden" hetzelfde.
Toch wel enige geheimzinnigheid, terwijl de medewerkers het uiteindelijk toch moeten "goedkeuren" bij de vakbonden, zo lijkt het?
[ Voor 146% gewijzigd door matthijst op 08-12-2006 20:27 ]
Haters everywhere but I don’t really care
Er is inmiddels een mail met wat algemene zaken de ronde gegaan. Volgens de planning die ook in dit mailtje genoemd staat is er afgelopen maandag een informatie sessie geweest in Groningen. Is iemand hierbij aanwezig geweest? Is daar meer verteld?matthijst schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 20:26:
Ik ben ook wel benieuwd wanneer de CAO 2007 openbaar wordt gemaakt.
Toch wel enige geheimzinnigheid, terwijl de medewerkers het uiteindelijk toch moeten "goedkeuren" bij de vakbonden, zo lijkt het?
Budfox, zou je die mail even door kunnen sturen? Ik ben eigenlijk wel benieuwdVerwijderd schreef op woensdag 13 december 2006 @ 11:10:
[...]
Er is inmiddels een mail met wat algemene zaken de ronde gegaan. Volgens de planning die ook in dit mailtje genoemd staat is er afgelopen maandag een informatie sessie geweest in Groningen. Is iemand hierbij aanwezig geweest? Is daar meer verteld?
"If you can't convince people with arguments, dazzle them with bullshit"
Dat artikel op Source geeft niet veel duidelijkheid. In ieder geval geen concrete cijfersC@SP schreef op woensdag 13 december 2006 @ 11:51:
Ik denk dat BudFox de mail van Dutchnews bedoeld, die linked naar het artikeltje op Source. Lees dat artikel en je bent een stuk wijzer.
"If you can't convince people with arguments, dazzle them with bullshit"
Ik denk dat salarisverhogingen na beoordeling sowieso subjectief blijven. Dat kun je simpelweg niet aan regels vastknopen, omdat het per situatie te verschillend is. Ik doelde meer op concrete cijfers met betrekking tot leasenorm, bijdrage zfw, etc.C@SP schreef op woensdag 13 december 2006 @ 11:59:
Wel concrete cijfers met betrekking tot salarisbanden, alleen niet met betrekking tot de salarisverhogingen na een beoordeling. Jij kan zo zien wat je per 1 januari krijgt
Verder ga ik geen mailtjes die aan mij gericht zijn doorsturen of anderszins publiceren, sorry. Ik begrijp overigens niet dat andere AO'ers niet hetzelfde mailtje als ik hebben ontvangen, maar er staat iets in over de korting op lopende leasecontracten (22 euro), afschaffing van de dieselkorting, en een gemiddelde salarisstijging van 2.1%

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2006 12:34 . Reden: typo's ]
Verwijderd
We hebben hetzelfde mailtje gehad zie ik, ik en mijn collega's hier werden er een ebetje droevig van.Verwijderd schreef op woensdag 13 december 2006 @ 12:30:
Ik doel natuurlijk op de orientatietabel, zodat ik me kan orienteren aangaande de richting van m'n salarisverhogingDus komop Noorderlingen, weten jullie al meer?
![]()
Verder ga ik geen mailtjes die aan mij gericht zijn doorsturen of anderszins publiceren, sorry. Ik begrijp overigens niet dat andere AO'ers niet hetzelfde mailtje als ik hebben ontvangen, maar er staat iets in over de korting op lopende leasecontracten (22 euro), afschaffing van de dieselkorting, en een gemiddelde salarisstijging van 2.1%
Korting op lopende lease contracten...22 euro per maand erbij in leasebudget?
[ Voor 56% gewijzigd door Boy op 13-12-2006 13:28 ]
Nee, korting op alle lopende contracten.Boy schreef op woensdag 13 december 2006 @ 13:28:
Ik heb geen mailtje gekregen...
Korting op lopende lease contracten...22 euro per maand erbij in leasebudget?
EDIT: ik zal het maar verklappen, we krijgen een staaldraad en koelkastmagneetjes om kerstkaarten/foto's aan die staaldraad te hangen.
[ Voor 41% gewijzigd door WouterB op 14-12-2006 16:42 ]
Quatt in hoekhuis (130m2) met radiatoren, 3680Wp PV zie https://ei.tigoenergy.com/p/wouterb
Verwijderd
En dat zijn?Wouter_bach schreef op donderdag 14 december 2006 @ 15:12:
En de kerstgeschenken zijn ook weer binnen. Wellicht dat eventuele kinderen er nog blij mee zijn...
LOL kan me niet voorstellen dat dit het is...toch? Misschien een onderdeel of zo...Wouter_bach schreef op donderdag 14 december 2006 @ 15:12:
En de kerstgeschenken zijn ook weer binnen. Wellicht dat eventuele kinderen er nog blij mee zijn...
EDIT: ik zal het maar verklappen, we krijgen een staaldraad en koelkastmagneetjes om kerstkaarten/foto's aan die staaldraad te hangen.
Nouuuu zou me niet verbazen, bij ons kreeg je gewoon een fles wijn en that's it...Boy schreef op donderdag 14 december 2006 @ 16:53:
[...]
LOL kan me niet voorstellen dat dit het is...toch? Misschien een onderdeel of zo...
Verder kregen we (tenminste, mijn collega;s vorig jaar dan, ik werk er nog geen jaar) vorig jaar inderdaad ook een fles wijn (had ik persoonlijk meer aan gehad
Als ik dit zo lees, ben ik toch wel blij dat ik vorig jaar opgestapt ben.
Verwijderd
Er zijn maar weinig dingen waardoor je je zo gewaardeerd voelt na een jaar hard werken als een flesje huiswijn van 3 euro 75

En helemaal als je goddomme geen wijn drinkt

Verwijderd
Jij stapt op naar aanleiding van schrale kerstpresentjes?Krypt schreef op donderdag 14 december 2006 @ 17:05:
Zijn ze nu dan toch van die eeuwige fles wijn afgestapt? Een flesje wijn was al weinig, maar alleen een koelkast magneetje is wel erg weinig.
Als ik dit zo lees, ben ik toch wel blij dat ik vorig jaar opgestapt ben.
Neuh, er was veel meer aan de hand. Maar ik heb al met modder gegooid, en dat hoeft niet meer
Om na 6 jaar nog steeds op TS2 te zitten, met sumiere loonsverhogingen die periode maar wel TS3/4 werkzaamheden uitvoeren ben ik maar even verder gaan kijken.
Ik heb ook liever een fatsoenlijke maandelijkse beloning dan zo'n stompzinnig kerstpakket. Doe dan gewoon 50 euro in een envelop met een kaartje, zodat iedereen voor zichzelf kan beslissen hoe het geld uitgegeven wordt.Jan Laros schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 14:55:
Jij stapt op naar aanleiding van schrale kerstpresentjes?
Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.
Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.
True True !!Hillie schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 15:26:
[...]
Ik heb ook liever een fatsoenlijke maandelijkse beloning dan zo'n stompzinnig kerstpakket. Doe dan gewoon 50 euro in een envelop met een kaartje, zodat iedereen voor zichzelf kan beslissen hoe het geld uitgegeven wordt.
Elk jaar da kerstpakket, soms zit er wat leuk tussen. Maar meestal heb je meer aan een kadobon of harde euries in een envelop of via de bank.
Software ontwikkelen in de Achterhoek voor leuke klanten door heel Nederland? Klik hier
Verwijderd
Ik werk op de ICT afdeling bij Interpay en doe daar 2e/3e lijns support (desktop en applicatie).
Ik richt servers in voor projecten. verder doe ik inkoop van hardware
Afgelopen donderdag hoorden we dat wij over gaan naar Atos.
Nu wil ik graag weten hoe de algehele sfeer is binnen AO.
Er werd bij ons gezegd dat de sfeer ongeveer hetzelfde was als bij interpay,
grote organisatie maar binnen de teams wel leuke collega's
Maar als ik dit topic lees krijg ik eigenlijk een veel negatiever beeld.
Ik heb het voordeel dat ik mijn salaris hou en 36 uur mag werken.
Want ik geloof dat ik niet blij wordt van de bedragen die hier genoemd worden
Ik heb een salaris van 2685 euro en dat heb ik hier nog niet echt gezien.
Het alternatief voor Atos was Centric dus ik denk dat ik bij Atos wel beter af ben.
Maar concreet hoe is het werken bij Atos, zijn er echt (bijna)geen positieve punten ?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2006 17:00 ]
Verwijderd
Komt erop neer dat je, als voorbeeld, bij een 'normaal' bedrijf jaarlijks een inflatiecorrectie krijgt van bijvoorbeeld 1,5%. En dat je daarnaast 1x per jaar bedoordeeld wordt en afhankelijk van je beoordeling voor "goed" bv. 50 euro, of voor "zeer goed" 90 euro per maand meer krijgt...
Bij Atos krijg je voor "zeer goed" misschien ook wel 90 euro per maand extra, maar je mist wel je inflatiecorrectie. Of, zoals gebruikelijker, aangezien ze niet zo scheutig zijn met de "zeer goed"-jes: met een "goed" en 2% extra, sta je eigenlijk jaar op jaar stil...
Daarnaast hoor je veel klachten over de leaseregelingen; die schijnt vrij belabberd te zijn.
Persoonlijk vind ik het irritant dat er steeds mailtjes langskomen waarin verteld wordt hoe goed het gaat met Atos (Nederland)... Maar tegen het eind van het jaar zie je er niks meer van terug; CAO-onderhandelingen lopen slecht...
Vorig jaar was het zelfs zo erg dat ze gewoon een nieuwe CAO hadden afgesloten met een of ander klein rotvakbondje (schijnbaar allemaal achterlijke leden die niet kunnen rekenen ofzo). Uiteindelijk na een hoop gedonder is die nog teruggedraaid en aangepast.
En dan natuurlijk jaarlijks die eeuwige fles wijn. OK, een kerstpakket is ook niet alles, vaak een hoop overbodig spul, maar dat geeft je wel meer het idee dat je gewaardeerd wordt...
Tut tut denk er om dit jaar geen fles wijn. We hebben dit jaar een mooie remkabel met kitscherige magneetjesVerwijderd schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 18:30:
En dan natuurlijk jaarlijks die eeuwige fles wijn. OK, een kerstpakket is ook niet alles, vaak een hoop overbodig spul, maar dat geeft je wel meer het idee dat je gewaardeerd wordt...
CAO is ook dit jaar weer om te huilen. Wat ik nog droeviger vind is een vakbondslid wat met droge ogen dit durft te presenteren als zijnde een goed resultaat. Citaat: "Als we zo goed door blijven zetten hebben we over 8 jaar een mooie CAO." Wil ook niet teveel verwijten bij de vakbond neerleggen. Zo lang de organisatie graad binnen AO zo laag blijft kan AO nog vrolijk het huidige ondoorzichtige beleid doorvoeren waarbij sommige afdelingen vrolijk sinterklaassurprises krijgen (IPS) en anderen niet. Waarbij er op sommige afdelingen vrolijk 100 euro netto bij opkomt en andere afdelingen blij mogen zijn met een goedje en de 2.1%. Maar gelukkig hebben we volgens de vakbond nu wel een "openbare" salaristabel.
"Better ask questions before you shoot"
Verwijderd
Ben jij al bij zo'n bijeenkomst geweest?
Zo ja: hoe was de sfeer na afloop? Negatief lijkt het?
Ik ben bij de bijeenkomst in Groningen geweest. Ik wil wel eerst de kanttekening plaatsen dat de Groningse vestiging een flinke hoeveelheid ex-KPN'ers heeft met een voor Atos relatief hoge organisatiegraad. Ook staan deze mensen (waaronder mijn persoontje) bekend als zijnde behoorlijk kritisch jegens AO. Dus al mijn opmerkingen moet ook in die context worden gezien. De uitleg van de vakbond werd inderdaad zeer negatief ontvangen. Op het moment dat alle onderdelen van de CAO bekend waren verlieten flink wat mensen zeer teleurgesteld de kantine onder duidelijke commentaren. Ook werd het trotse feit van de vakbond dat men AO had laten opdraaien voor de verhoging van de aanvullende IAK premie (59 eurocent) met luidkeels hoongelach ontvangen. Dit alles werd de volgende dag op verschillende afdelingen bij verschillende groepen nog eens dunnetjes overgedaan bij de bekende koffieapparaat nababbels.Verwijderd schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 19:20:
@Chocovla
Ben jij al bij zo'n bijeenkomst geweest?
Zo ja: hoe was de sfeer na afloop? Negatief lijkt het?
Ik weet niet of dit typerend is voor de vestiging Groningen of dat andere vestigingen ook zo kritisch zijn opgesteld tov AO maar dit is mijn beleving van het geheel.
AO is vrij groot en net een lappendeken. Door de jaren heen heeft AO vele bedrijfsonderdelen overgenomen waardoor het diverse culturen kent (KPN en Philips om twee grote te noemen) die allemaal weer een eigen sfeer hebben. Onlangs ben ik naar een compleet andere afdeling gegaan (IPS) en heb zo ook definitief het oude KPN gebeuren achter me gelaten. Qua sfeer ben ik er stukken op vooruit gegaanVerwijderd schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 16:47:
Het alternatief voor Atos was Centric dus ik denk dat ik bij Atos wel beter af ben.
Maar concreet hoe is het werken bij Atos, zijn er echt (bijna)geen positieve punten ?
En salarissen zoals jij noemt worden ook gewoon verdiend bij AO hoor, is echt niet bijzonder dus maak je daar geen zorgen om. Alleen het groeien van het salaris is, zoals al door velen hier aangehaald, inderdaad niet echt goed te noemen.
Het klopt wat je zegt, in Groningen hebben de medewerkers voor AO begrippen een relatief hoge organisatiegraad en ze zijn ook behoorlijk kritisch richting AO.Chocovla schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 19:51:
[...]
Ik weet niet of dit typerend is voor de vestiging Groningen of dat andere vestigingen ook zo kritisch zijn opgesteld tov AO maar dit is mijn beleving van het geheel.
Verwijderd
Hoeveel jaartjes ervaring?Verwijderd schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 16:47:
Hallo
Ik werk op de ICT afdeling bij Interpay en doe daar 2e/3e lijns support (desktop en applicatie).
Ik richt servers in voor projecten. verder doe ik inkoop van hardware
Afgelopen donderdag hoorden we dat wij over gaan naar Atos.![]()
Welke opleiding?
Verwijderd
Afstand tot referentiepunt
Beoordeling >10 6 t/m 10 1 t/m 5 0 <11 11 t/m 20
5 2,5% 2,4% 2,3% 2,2% 2,2% 2,1%
4 2,4% 2,3% 2,2% 2,1% 2,1%
3 2,2% 2,2% 2,1%
2
1
""De wijze waarop Atos Origin Nederland de salarisverhoging per 1 januari 2007 uitvoert, zal leiden tot een gemiddelde salarisverhoging van 3%."
NB: verhoging is een percentage van het referentiepunt. Dus zo komen ze aan de gemiddelde 3%.
[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2006 14:41 ]
Iemand trouwens nog gezien dat AO weer goed scoorde in een onderzoek van Trouw?

Ik ben blij dat ik bij Atos werk en niet bij LaurusChocovla schreef op maandag 18 december 2006 @ 14:55:
Met die 3% worden ook alle andere verhogingen meegenomen die buiten de tabel vallen. Zeg maar het extra stukje ruimte wat het management wordt geboden om op individuele basis mensen te belonen.
Iemand trouwens nog gezien dat AO weer goed scoorde in een onderzoek van Trouw?
[afbeelding]

heb je al een vast contract?
Verwijderd
Ik vraag me af hoe dit dan precies in zijn werk gaat, ik ben pas begonnen bij AO.Verwijderd schreef op maandag 18 december 2006 @ 19:19:
Ik zit hier er te shaken van boosheid. Wat krijg ik nu een vette verhoging met m'n uitstekende beoordeling: 2.5%
Je begint op bandpunt 75 en je referentiepunt is 85 voor skillevel 2. Daarna groei je van 85 door naar 100 en word je skillevel 3. Daarna wordt je een salarisband omhoog gehaald en word je referentiepunt 75 en 85 is dan skillevel 4.
Mij werd verteld dat een gezonde normale groei inhoudt dat je binnen 3 tot 4 jaar op skill-level 4 zit. Dat is een groei van 50% in salaris binnen 4 jaar. Als je met een 5 beoordeling (maximaal dus) 2,5% salarisverhoging krijgt dan zit je binnen 15 jaar nog niet eens op 50% salarisstijging.
Kortom wordt je functieniveau bepaald door de maximale salarisgroei of door werkelijke prestatie's?
Of groeit je functieniveau wel mee met je prestatie's en blijft het salaris gewoon achter bij de voor een bepaalde functie vastgesteld salaris, en wordt dat op de duur dan nog gecorrigeerd?
Verwijderd
Ja, zo werkt het, alleen is het volgens mij niet per se zo dat je bij 100% automatisch in skill-level omhoog gaat. Je kunt namelijk tot 120% (dus boven de schaal) gaan.Verwijderd schreef op maandag 18 december 2006 @ 21:01:
Ik vraag me af hoe dit dan precies in zijn werk gaat, ik ben pas begonnen bij AO.
Je begint op bandpunt 75 en je referentiepunt is 85 voor skillevel 2. Daarna groei je van 85 door naar 100 en word je skillevel 3. Daarna wordt je een salarisband omhoog gehaald en word je referentiepunt 75 en 85 is dan skillevel 4.
Er zit toch een overlap tussen de schalen? Van bovenin 3 kom je gewoon onderin 4 terecht.Mij werd verteld dat een gezonde normale groei inhoudt dat je binnen 3 tot 4 jaar op skill-level 4 zit. Dat is een groei van 50% in salaris binnen 4 jaar.
Prestaties, want je kan ook in dezelfde schaal blijven en op 120% blijven hangen.Kortom wordt je functieniveau bepaald door de maximale salarisgroei of door werkelijke prestatie's?
Salaris blijft gewoon achter; je gaat van bovenin "3", naar onderin "4" bijvoorbeeld. Je zit dan in je nieuwe schaal helemaal onderin. Groot voordeel was dan dat je onder de 85% van het RP af zit. En voorheen kreeg je dan de grootste procentuele loonsverhoging; hoe dichter bij het RP, hoe minder hoog de verhoging was....Of groeit je functieniveau wel mee met je prestatie's en blijft het salaris gewoon achter bij de voor een bepaalde functie vastgesteld salaris, en wordt dat op de duur dan nog gecorrigeerd?
Het lijkt erop dat ze dit jaar iedereen een verhoging willen geven
Verwijderd
Maar je plaats in de schaal is toch afhankelijk van het feit of je aan de omschrijving voor die functie voldoet en niet van je salaris?
Dus stel je groeit in 4 jaar 20% in salaris (constant max beoordeling) vanaf start en je bent qua activiteiten een volleerd skillevel 4. Plaatsen ze je dan gewoon op bandpunt 50-60 terwijl je wel activiteiten uitvoert die niet bij dat salaris horen? (want 50-60 wil zeggen dat je nog lang niet aan de eisen voor dat skillevel voldoet)
Want je bent tenslotte skillevel 4 met de verantwoordelijkheden en kennis die daar bij horen en daar hoort ook dat bandpunt 85 van salarisband 3 salaris bij.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2006 22:19 ]
Verwijderd
Ik ging van 2 naar 3. Zit nu op 2350:Verwijderd schreef op maandag 18 december 2006 @ 22:04:
Hoe je het nu verteld zou het dus mogelijk zijn dat iemand die skillevel 4 activiteiten uitvoert, betaald wordt als iemand die tussen skillevel 2 en 3 inzit. En dat ze je dan gewoon lager in de band plaatsen. (bijvoorbeeld bandpunt 60 in salarisband3)
Maar je plaats in de schaal is toch afhankelijk van het feit of je aan de omschrijving voor die functie voldoet en niet van je salaris?
I t/m V BP 60 BP 85 BP 100 BP 120 Band
II 1.625 2.303 2.709 3.251 B
III 2.167 3.070 3.612 4.334 C
Zoals je ziet zit 2350 nog ruim onder BP85 in III. Volgens mij is het niet zo dat je meteen naar een bepaalde BP wordt geplaatst. Je gaat omhoog in schaal, waar je geloof ik ook iets voor krijgt en je hebt je standaard verhogingen...
Voordeel was: hoe verder van BP100, hoe hoger de verhoging.
NB: uit de vorige CAO protocollen, zie je beter de verschillen toen, tussen "goed" en "zeer goed", "uitstekend":
2006:
En het jaar ervoor:
"In het protocol is vastgelegd dat per 1 januari de salarissen worden aangepast. Er is een oriëntatietabel afgesproken die een gemiddelde salarisverhoging van 1,9% oplevert bij een beoordeling goed (3), 3,2% bij zeer goed (4), en 4,3% bij een uitstekende (5) beoordeling. De salarisbanden worden met 2% verhoogd."
2005:
"In het Protocol voor de salarisontwikkeling 2005 is vastgelegd dat de salarisbanden met 4% worden verhoogd en dat er één oriëntatietabel wordt vastgesteld. De overeengekomen oriëntatietabel leidt tot een gemiddelde verhoging van 1,7% bij een goede beoordeling (3) en tot gemiddeld 4% bij een uitstekende beoordeling (5). De individuele verhoging is afhankelijk van prestatie en de afstand tot het persoonlijk referentiepunt."
Verwijderd
Moet ik het dan ook zo zien dat in jouw geval je nog niet aan alle eisen voldoet die gesteld worden aan een skillevel 3, en dat je daarom ook nog niet op bandpunt 85 zit?
Wat me ook nog niet duidelijk is, is dat je meer dan 25% in salaris gestegen bent de afgelopen 2,5 jaar, (uitgaande van het ten gangbare startsalaris van 1850) maar dat je bij maximale beoordelingen de afgelopen 2,5 jaar je nu opgeteld 12% stijging had gehad. Waar komen die overige 13% dan vandaan?
Verwijderd
Ik heb gistermiddag dubbel gelegen. Als je namelijk naar de orientatietabel van 2006 kijkt ( die nu niet meer te openen is op source ) dan valt je 1 ding direct op bij de '> 10' kolom.Verwijderd schreef op maandag 18 december 2006 @ 14:23:
De tabel is bekend:
Afstand tot referentiepunt
Beoordeling >10 6 t/m 10 1 t/m 5 0 <11 11 t/m 20
5 2,5% 2,4% 2,3% 2,2% 2,2% 2,1%
4 2,4% 2,3% 2,2% 2,1% 2,1%
3 2,2% 2,2% 2,1%
2
1
Afstand tot ref
Beoordeling >10
5 4%
4 3%
3 2.2%
Dus in een jaar waarin het beter zou gaan en de CAO zwaarbevochten zou zijn gaan de mensen met een zeer goed of uitstekende beoordeling er op achteruit. Ik spreek niet voor mezelf maar ik kan me voorstellen dat heel veel mensen denken, Ow 0.2% meer voor een 4 en 0.4% meer voor een 5. Je wordt niet echt meer gemotiveerd zo om enorm je best te doen
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2006 09:30 ]
Wat hoor ik nu Abbadon....qua sfeer er vet opvooruit gegaan??........vond je niet gezellig bij onsAbbadon schreef op zondag 17 december 2006 @ 20:12:
[...]
Onlangs ben ik naar een compleet andere afdeling gegaan (IPS) en heb zo ook definitief het oude KPN gebeuren achter me gelaten. Qua sfeer ben ik er stukken op vooruit gegaan
mhhh volgende lan party zullen we dat wel even "bespreken"
Verwijderd
Pfoe, die skillevels zijn wat vaagVerwijderd schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 08:36:
Moet ik het dan ook zo zien dat in jouw geval je nog niet aan alle eisen voldoet die gesteld worden aan een skillevel 3, en dat je daarom ook nog niet op bandpunt 85 zit?
Wat me ook nog niet duidelijk is, is dat je meer dan 25% in salaris gestegen bent de afgelopen 2,5 jaar, (uitgaande van het ten gangbare startsalaris van 1850) maar dat je bij maximale beoordelingen de afgelopen 2,5 jaar je nu opgeteld 12% stijging had gehad. Waar komen die overige 13% dan vandaan?
Ik ging van (SES3) RSP100 naar (SES4) RSP 85
Neem aan dat die "SES3/SES4" voor je skill level staat?
Ik begon bij ATOS niet op 1850, maar rond 2200-2250 vandaar. Da's dus twee keer eindejaarsverhoging van een paar procentjes erbij en dan kom je rond 2350 uit.
Verwijderd
Heh, die probeerde ik ook te openen ja, maar idd: kan opeens niet meer....Verwijderd schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 09:29:
Ik heb gistermiddag dubbel gelegen. Als je namelijk naar de orientatietabel van 2006 kijkt ( die nu niet meer te openen is op source )
NB: vorig jaar was er sprake van dat de pensioenpremie voor iedereen met 1% (of was het zelfs 2%?) omhoog zou gaan. Die hebben ze toen denk ik gecompenseerd met die hogere percentages.
Blijft natuurlijk wel vaag dat dit jaar het verschil tussen goed en zeer goed zo klein is.
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2006 09:50 ]
Verwijderd
SES is een term die in de Global Capability Matrix terugkomt. 2nd line Support Engineering (SES) in dit geval. En de 3 en 4 staat dan voor het skill level wat je bent. Zoek eens op GCM dan vind je het vanzelf.Verwijderd schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 09:46:
[...]
Pfoe, die skillevels zijn wat vaag![]()
Ik ging van (SES3) RSP100 naar (SES4) RSP 85
Neem aan dat die "SES3/SES4" voor je skill level staat?
Ik begon bij ATOS niet op 1850, maar rond 2200-2250 vandaar. Da's dus twee keer eindejaarsverhoging van een paar procentjes erbij en dan kom je rond 2350 uit.
Dit topic is gesloten.