Geldt het ook niet voor nieuw af te sluiten lease-contracten? Lopende contracten zijn moeilijk aan te passen, maar nieuwe deals nietVerwijderd schreef op woensdag 13 september 2006 @ 15:29:
[...]
Dat kunnen ze wel degelijk doen. Toen ik er werkte en dus een leaseauto had, werden de leasebedragen opgehoogd (mocht geen naam hebben, iets van 10-15 euro). Maar natuurlijk alleen voor de nieuwe af te sluiten contracten, niet voor de lopende.
Zou om de interne contracten met personeel gaan lijkt me. Hangt van het contract af of het mogelijk is.
Verwijderd
Ik ben per 1 september begonnen bij Bas Zuid, en heb een Honda Jazz gekregen, leuke auto met goeie stereo en airco. En zelfs een stukje groter dan de Peugeot 207.Jan Laros schreef op woensdag 13 september 2006 @ 08:57:
[...]
Mijn (nieuwe) contract per 1 november heeft nog gewoon een leasebedrag van € 489,=.
Er waren ook mensen die een polo hebben ontvangen maar ook een opel corsa etc. Maar inderdaad allemaal in het B segment. Ik heb zelf nog niks gehoord van de leaseverhoging maar ik hoop ook dat deze eraan gaat komen. Ik zou me graag een Seat Leon leasen in de toekomst namelijk.
Er werd op de introductie dag wel gesproken over marktconforme salaris en lease vergoeding verhogingen. Dit om medewerkers meer te binden omdat het verloop toch erg groot geworden was de laatste jaren.
Ik ben nu bezig met een 3 maanden durende java certificatie, en het bevalt allemaal heel goed tot op heden. Leuke collega's en als ik mijn manager iets vraag komt er altijd snel antwoord!
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2006 08:15 ]
He, mede Bas-zuid collega
. Alleen zit je in een andere unit als ik. Maybe zie ik je nog een keer op een practice meeting.
Ik zit rond de 650 met de lease auto, en ik denk dat ze het niet kunnen maken om alleen de nieuwe mensen / lease contracten te verhogen. Uiteraard zal dit wel welkom zijn ! Maar eens over hebben in utrecht.
En Bas zuid, zitten jullie in HTC tegenwoordig?
En Bas zuid, zitten jullie in HTC tegenwoordig?
Kanonnier zeg maar.
Yep, we zitten in 2 gebrouwen op de High tech Campus idd. Hoewel ik daar nooit kom aangezien is bij klanten gedetacheerd ben.
Hier ook een BAS Zuider (EA&PS). 1 Augustus begonnen en tot nog toe bevalt het prima. De leasevergoeding mocht inderdaad wel wat beter zijn, maar goed....bij mijn sollicitatie werd me al gezegd dat AO niet het beste betaalt van de detacheerders. Desalniettemin hopen dat die leasebudgetverhoging er inderdaad doorkomt. Voor een beetje Seat Ibiza betaal je al snel €600+, laat staan een Leon (en die vind ik nu net mooi
). En dat is met een budgetje van €489 toch minder goed te doen.
Van de andere kant: waar zeuren we over. In China werkt men voor €0,06 per uur.
Van de andere kant: waar zeuren we over. In China werkt men voor €0,06 per uur.

Leon is maar 50E duurder dan een ibiza hoor qua lease
Ook ik heb gisteren van mijn people-manager vernomen dat er wel degelijk iets staat te gebeuren mbt de leaseregeling.
Mijn Leon is besteld iig
Mijn Leon is besteld iig
"If you can't convince people with arguments, dazzle them with bullshit"
Verwijderd
Goed om te horen dat iedereen verneemt dat er iets te gebeuren staat....maar is er ook al iemand die iets concreets gehoord heeft? Dus bijvoorbeeld:C@SP schreef op woensdag 27 september 2006 @ 13:47:
Ook ik heb gisteren van mijn people-manager vernomen dat er wel degelijk iets staat te gebeuren mbt de leaseregeling.
Mijn Leon is besteld iig
- Ingangsdatum veranderingen?
- Hoogte van de leaseverhogingen (bedragen en/of percentages)?
- Of er iets aan het verschil tussen de leasebedragen op leaseplandirect en OFC gedaan wordt?
Eh, neen, helaas nog steeds niks te horen gekregenVerwijderd schreef op woensdag 27 september 2006 @ 14:08:
[...]
Goed om te horen dat iedereen verneemt dat er iets te gebeuren staat....maar is er ook al iemand die iets concreets gehoord heeft? Dus bijvoorbeeld:Kortom: heeft er iemand al iets uit zijn/haar peoplemanager gekregen wat concreet is?
- Of er iets aan het verschil tussen de leasebedragen op leaseplandirect en OFC gedaan wordt?
Klopt het dat die verdraaide secretaresses zowat allemaal alleen op vrijdag werken? Ik krijg gewoon niemand te pakken die me kan helpen met een aantal zaken.
Good for you, girl!C@SP schreef op woensdag 27 september 2006 @ 13:47:
Mijn Leon is besteld iig
Wellicht is het verstandig om het zélf eens na te vragen bij je eigen manager.Verwijderd schreef op woensdag 27 september 2006 @ 14:08:
[...]
Goed om te horen dat iedereen verneemt dat er iets te gebeuren staat....maar is er ook al iemand die iets concreets gehoord heeft? Dus bijvoorbeeld:Kortom: heeft er iemand al iets uit zijn/haar peoplemanager gekregen wat concreet is?
Verwijderd
Inmiddels contact gehad met onze HR Officer.....die meldde mij dat er inderdaad een verandering aan komt en dat deze eigenlijk al voor de zomer er had moeten zijn maar dat het nu al oktober is en dat er nog niks is.....Jan Laros schreef op woensdag 27 september 2006 @ 19:22:
Wellicht is het verstandig om het zélf eens na te vragen bij je eigen manager.

ook heb ik haar gevraagd of het dan alleen voor nieuwe of voor alle contracten zou gaan gelden, het antwoord: alleen voor nieuwe contracten!
Mij is het inmiddels ook via verschillende kanalen bereikt en de vorm en inhoud verschillen nogal. Ik denk dat dit uit gaat lopen op een teleurstelling.
Als ze echt iets willen doen voor het personeel, dan kunnen gewoon die belachelijke 'bijdrage voor privegebruik' afschaffen; alsof de fiscale bijtelling alleen nog niet erg genoeg is!
Als ze echt iets willen doen voor het personeel, dan kunnen gewoon die belachelijke 'bijdrage voor privegebruik' afschaffen; alsof de fiscale bijtelling alleen nog niet erg genoeg is!
Verwijderd
Heb je enkele concrete voorbeelden? Want hier in de zuidelijke wandelgangen hoor ik er maar weinig van?Verwijderd schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 10:56:
Mij is het inmiddels ook via verschillende kanalen bereikt en de vorm en inhoud verschillen nogal. Ik denk dat dit uit gaat lopen op een teleurstelling.
die 70 euro trek je toch van de belasting af? Dat valt best mee.Verwijderd schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 10:56:
Ik denk alleen dat de lease vergoeding lager is dan hij zou moeten zijn. Deze is nu dus maar 10 euro omhoog gegaan het laatste jaar, maar volgens mij is ie de laatste 6 jaar of zo niet meer veranderd. Wat ik gehoord had van andere collega's was dat ze merkten dat ze een stuk kleinere auto nu als nieuwe lease-auto konden uitzoeken dan voorheen. Je wilt normaal toch niet achteruit gaan als je een nieuwe auto krijgt...
Maar dit is maar wat ik gehoord heb, ik heb weinig vergelijkingsmateriaal met andere bedrijven, aangezien ik nog niet voor een ander bedrijf gewerkt heb in de automatisering...
Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl
Verwijderd
Mijn eigen ervaring is dat Atos Origin naar bepaalde groepen medewerkers geen enkel respect heeft. Mensen worden belazerd zonder dat ze er iets aan kunnen doen. Iedereen vindt het heel erg maar doet niets. Ik vind het een uitstekende zaak zoals ik las op een ander forum dat de opdrachtgevers van Atos nu met dit personeels beleid worden geconfronteerd. Je wilt als fatsoenlijke onderneming toch geen zaken doen met deze firma.
Verwijderd
[quote]Verwijderd schreef op woensdag 13 september 2006 @ 15:29:
[...]
Zowel bij Cap als bij AO gewerkt, met sterk wisselende ervaringen. Werk sinds kort bij Yacht. Ben verbaast over de mogelijke klussen. Bevalt na paar maanden nog goed. Behalve die lease-regelingen; Volgens mij is het bij Yacht niet mogelijk meer dan 15% boven lease normbedrag te rijden. Zal dit nog uitzoeken.
Maar wel het volledige boven norm-bedrag tot einde leasecontract (4jr), moeten terugbetalen bij eigen vertrek. En wel voorlopig een jaarcontract met stille verlenging. Dat dan weer wel.
Ook PSU is maar magertjes; 30 € vergoeding p/mnd voor gebruik van eigen PC, I-net & mobieltje. Indien klant eea noodzakenlijk acht beslist de regio-directie hierover...
Ook het salaris is niet het beste in de markt. Magertjes eigenlijk, maar is salaris ooit voldoende dan?
Mooie klussen, prettige collega's is ook wat waard, nl voldoening. Maar ervaring leert; voor hoelang?
[...]
Klopt as een bus! AO & CG moeten beide veel mensen lozen, welke niet bij hun corporate culture passen, via continu stille ontslag-golf. Kijk bv naar al die medewerkers van bedrijven welke men overgenomen heeft.van 13/9
Nog zo'n AO grap: de boeteclausule's werden tegelijkertijd zwaar aangescherpt, als je AO zou verlaten en je betaalde meer dan 15% boven je lease norm (omdat je een grotere auto rijdt) zou je het volledige boven norm bedrag tot einde leasecontract moeten terugbetalen bij je afscheid. Kan in de duizenden euro's lopen, maar goed dat weet je dan als je een nieuwe leaseauto aanschaft. En dat wilden ze wel voor de lopende contracten invoeren met terugwerkende kracht! Gelukkig stak de ondernemingsraad hier een stokje voor, maar niet voordat er intern massaal werd geprotesteerd tegen deze regel!
Dit soort grappen en grollen hing mij op een gegeven moment de keel uit. Constant zijn ze bezig om de medewerkers te grazen te nemen. Dat gevoel krijg je tenminste.
Zowel bij Cap als bij AO gewerkt, met sterk wisselende ervaringen. Werk sinds kort bij Yacht. Ben verbaast over de mogelijke klussen. Bevalt na paar maanden nog goed. Behalve die lease-regelingen; Volgens mij is het bij Yacht niet mogelijk meer dan 15% boven lease normbedrag te rijden. Zal dit nog uitzoeken.
Maar wel het volledige boven norm-bedrag tot einde leasecontract (4jr), moeten terugbetalen bij eigen vertrek. En wel voorlopig een jaarcontract met stille verlenging. Dat dan weer wel.
Ook PSU is maar magertjes; 30 € vergoeding p/mnd voor gebruik van eigen PC, I-net & mobieltje. Indien klant eea noodzakenlijk acht beslist de regio-directie hierover...
Ook het salaris is niet het beste in de markt. Magertjes eigenlijk, maar is salaris ooit voldoende dan?
Mooie klussen, prettige collega's is ook wat waard, nl voldoening. Maar ervaring leert; voor hoelang?
Salaris is nooit genoeg lijkt meVerwijderd schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 14:56:Ook het salaris is niet het beste in de markt. Magertjes eigenlijk, maar is salaris ooit voldoende dan?
Waar ik persoonlijk bij AO tegenaanliep (ja, 3 jaar op 't OSC/CIC gewerkt) is dat 't SLA altijd voor ging. Als iets niet zeker was moest eerst het SLA bekeken worden voordat de klant geholpen werd.
Het 2e wat me tegenviel was dat tijdelijke contracten alsmaar verlengt werden. AO heeft namelijk iets in 't CAO opgenomen zodat ze tijdelijke contracten zonder beperkingen kunnen blijven verlengen. Nou roept iedereen natuurlijk dat dit wettelijk niet mag. Fout. In de wet staat alleen dat dit niet mag tenzij dit in 't CAO opgenomen is. En na 4 contracten ben je dat ook wel beu...
En salaris verhoging? Die heb ik in 3 jaar niet 1 keer gezien.
Ik draag een rok, wat is jouw excuus?
Dag Collega's,
Ik werk nu al een paar maanden bij Atos origin (BAS MIDDEN). Binnenkort komen de beoordelingsronden. Ik wil tijdens de beoordelingsronden het hebben over oa contract verlening (van 1 jaar naar onbeperkt) en onderhandelen. Is dit verstandig of is het beter als ik het op een andere moment ga hebben?
Ik werk nu al een paar maanden bij Atos origin (BAS MIDDEN). Binnenkort komen de beoordelingsronden. Ik wil tijdens de beoordelingsronden het hebben over oa contract verlening (van 1 jaar naar onbeperkt) en onderhandelen. Is dit verstandig of is het beter als ik het op een andere moment ga hebben?
Mij is verteld dat er normaal gesproken pas aan het eind van een jaarcontract kan worden besloten om een contract voor onbepaalde tijd overeen te komen. In mijn geval hebben ze echter wél beloofd dat we na een half jaar gaan praten over een eventuele omzetting naar onbepaalde tijd. Er is dus over te onderhandelen; alleen had je dat waarschijnlijk vóór het tekenen van je contract moeten doenb schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 20:13:
Dag Collega's,
Er valt zeker wel over te praten. Mijn jaar contract is per 1 september omgezet naar dienstverband voor onbepaalde tijd. Ik ben 1 november vorig jaar in dienst getreden bij BAS Oost en heb het het aardig goed naar mijn zin. Ja, er zijn altijd dingen die beter kunnen, maar dat is overal.Jan Laros schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 21:30:
[...]
Mij is verteld dat er normaal gesproken pas aan het eind van een jaarcontract kan worden besloten om een contract voor onbepaalde tijd overeen te komen. In mijn geval hebben ze echter wél beloofd dat we na een half jaar gaan praten over een eventuele omzetting naar onbepaalde tijd. Er is dus over te onderhandelen; alleen had je dat waarschijnlijk vóór het tekenen van je contract moeten doen. Het valt uiteraard wel te proberen.
Het is vooral afwachten wat de reorganisatie ten gevolge heeftTwinwhistle schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 07:49:
Er valt zeker wel over te praten. Mijn jaar contract is per 1 september omgezet naar dienstverband voor onbepaalde tijd. Ik ben 1 november vorig jaar in dienst getreden bij BAS Oost en heb het het aardig goed naar mijn zin. Ja, er zijn altijd dingen die beter kunnen, maar dat is overal.
Ik heb hier nog niks van gehoord hoor? Heb je meer info misschien?Verwijderd schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 09:09:
[...]
Het is vooral afwachten wat de reorganisatie ten gevolge heeft
BAS zal per 1 jan niet meer (lokatie, competentie) georganiseerd zijn, maar enkel (competentie).Redshark schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 15:09:
[...]
Ik heb hier nog niks van gehoord hoor? Heb je meer info misschien?
Verwijderd
Daar heb je gelijk in. Atos neemt het niet zo nauw met respect. Over een nieuwe collega van mij, van de 2e generatie in Nederland, zei een HR-manager tegen de unitmanager in de gang "Ze hebben zo'n k*nkerturk aangenomen, het is toch te gek voor woorden?!". Toen zei de practicemanager "Ach, als het goedkoop kan. Vies, maar wel goedkoop.". Ik lieg niet, dit zeiden ze letterlijk. Ik heb het niet tegen die collega van mij gezegd, omdat hij net in dienst was. En voordat mensen met flauwe reacties komen, nee ik ben niet die collega. Binnen Atos dekken de hooggeplaatste managers elkaar in, ook als het gaat om racisme en sexuele intimidatie tegen vrouwen.Verwijderd schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 10:49:
Mijn eigen ervaring is dat Atos Origin naar bepaalde groepen medewerkers geen enkel respect heeft. Mensen worden belazerd zonder dat ze er iets aan kunnen doen. Iedereen vindt het heel erg maar doet niets. Ik vind het een uitstekende zaak zoals ik las op een ander forum dat de opdrachtgevers van Atos nu met dit personeels beleid worden geconfronteerd. Je wilt als fatsoenlijke onderneming toch geen zaken doen met deze firma.
Ik ben overigens weg bij Atos en mag lekker een paar duizend euro betalen aan studieschulden die ze m'n strot in duwden. Ik wilde die onzincursussen niet. Ze beloven je gratis cursussen en sturen je na een paar maanden met terugwerkende kracht een brief waarin staat hoeveel studieschuld je hebt opgebouwd. Bij Atos verdien je geen geld, je betaalt om er te werken.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2006 15:23 ]
Verwijderd
Dat bovenste kan ik me bijna niet voorstellen, maargoed rotte appels heb je overal.Verwijderd schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 15:07:
[...]
Daar heb je gelijk in. Atos neemt het niet zo nauw met respect. Over een nieuwe collega van mij, van de 2e generatie in Nederland, zei een HR-manager tegen de unitmanager in de gang "Ze hebben zo'n k*nkerturk aangenomen, het is toch te gek voor woorden?!". Toen zei de practicemanager "Ach, als het goedkoop kan. Vies, maar wel goedkoop.". Ik lieg niet, dit zeiden ze letterlijk. Ik heb het niet tegen die collega van mij gezegd, omdat hij net in dienst was. En voordat mensen met flauwe reacties komen, nee ik ben niet die collega. Binnen Atos dekken de hooggeplaatste managers elkaar in, ook als het gaat om racisme en sexuele intimidatie tegen vrouwen.
Ik ben overigens weg bij Atos en mag lekker een paar duizend euro betalen aan studieschulden die ze m'n strot in duwden. Ik wilde die onzincursussen niet. Ze beloven je gratis cursussen en sturen je na een paar maanden met terugwerkende kracht een brief waarin staat hoeveel studieschuld je hebt opgebouwd. Bij Atos verdien je geen geld, je betaalt om er te werken.
Wat betreft die studieschulden ben je daar helemaal zelf bij, als je geen contract hebt getekend voor die cursus ben je zeker niet verplicht iets te betalen. Merk dat je wel veel wrok koestert jegens atos, ik heb nog geen negatieve ervaringen opgedaan binnen Atos....
Tja kan gebeuren. Het zou bij onze unit best wel een vreemde situatie zijn, er lopen nogal wat allochtonen rond. En het is ook een beetje kortzichtig om zo'n instelling te hebben in een multi-national. Zo'n manager mogen ze van mij een klus geven midden in Istanbul, en per ongeluk aan zijn Turkse collega's doorgeven dat hij ze wel "aardig" vindt.Verwijderd schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 15:28:
[...]
Dat bovenste kan ik me bijna niet voorstellen, maargoed rotte appels heb je overal.
Wat betreft die studieschulden ben je daar helemaal zelf bij, als je geen contract hebt getekend voor die cursus ben je zeker niet verplicht iets te betalen. Merk dat je wel veel wrok koestert jegens atos, ik heb nog geen negatieve ervaringen opgedaan binnen Atos....
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Verwijderd
Het klinkt onvoorstelbaar dat zulk gedrag onbestraft blijft binnen een grote organisatie, maar het gebeurt wel. Normaal gebeuren zulke dingen vooral bij magazijnen, postkamers en vergelijkbare banen. Toen die collega van mij net in dienst was werd hij continu vies aangekeken door een paar managers en zei diezelfde unitmanager toen hij langs liep "gadverdamme zeg, ieuwww" terwijl hij een afkeurende blik wierp.Verwijderd schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 15:28:
Dat bovenste kan ik me bijna niet voorstellen, maargoed rotte appels heb je overal.
Daar heb je gelijk in. Ik was zelf stom geweest om het braafjes te tekenen. Ze douwen het echt je strot in en gaan zelfs buiten werktijd om naar je privénummer bellen om die cursussen aan te dringen. Als je dat niet doet, dan krijg je een heleboel managers op je dak voor geheime gesprekken waarin ze je gaan intimideren. Tegen andere collega's en mijzelf ook zeiden ze telkens dat ik die gesprekken maar moet zien als gewone praatjes en het niet door moet vertellen aan managers van andere Atosdivisies zodat die praktijken niet uitlekken. En intussen gaan ze veel provisie vangen voor het wegzetten van mensen en inschrijvingen boeken van cursussen.Wat betreft die studieschulden ben je daar helemaal zelf bij, als je geen contract hebt getekend voor die cursus ben je zeker niet verplicht iets te betalen. Merk dat je wel veel wrok koestert jegens atos, ik heb nog geen negatieve ervaringen opgedaan binnen Atos....
Ik haat die managers echt uit de grond van mijn hart. Ik koester heel veel haat en nijd tegen hen. Het zijn echt van die schijnheilige achterbakse hielenlikkers. Ze verkopen hun moeder voor een dubbeltje. Ik heb wel bij meer grote bedrijven gewerkt, maar het is nooit zo'n maffiabende geweest als bij Atos. Ik geloof best dat er units zijn waar het er beter aan toe gaat bij Atos, maar bij de mijne en bij enkele andere units van ex-collega's van mij is het ook zo. Het is één en al zakken vullen ten koste van de carrière van mensen. In de jaren dat ik voor Atos heb gewerkt heb ik echt mijn kansen op een betere carrière vergald. Ik moest echt veel eerder weg gaan.
Verwijderd
Bij mijn ex-unit werken er zo goed als geen allochtonen. Hooguit enkelen of zo van de paar honderd mensen.OMX2000 schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 15:49:
Tja kan gebeuren. Het zou bij onze unit best wel een vreemde situatie zijn, er lopen nogal wat allochtonen rond. En het is ook een beetje kortzichtig om zo'n instelling te hebben in een multi-national. Zo'n manager mogen ze van mij een klus geven midden in Istanbul, en per ongeluk aan zijn Turkse collega's doorgeven dat hij ze wel "aardig" vindt.
Sjonge jonge, jij hebt het wel héél erg zwaar gehad. Ik kan me bijna niet voorstellen dat de dingen die jij noemt echt gebeurd zijn. Je bent echter erg fanatiek in het afzeiken van AO en dat zal ook zijn reden wel hebben, maar die discriminerende scenes kan ik me echt héél erg moeilijk voorstellen.Ik haat die managers echt uit de grond van mijn hart. Ik koester heel veel haat en nijd tegen hen. Het zijn echt van die schijnheilige achterbakse hielenlikkers. Ze verkopen hun moeder voor een dubbeltje. Ik heb wel bij meer grote bedrijven gewerkt, maar het is nooit zo'n maffiabende geweest als bij Atos. Ik geloof best dat er units zijn waar het er beter aan toe gaat bij Atos, maar bij de mijne en bij enkele andere units van ex-collega's van mij is het ook zo. Het is één en al zakken vullen ten koste van de carrière van mensen. In de jaren dat ik voor Atos heb gewerkt heb ik echt mijn kansen op een betere carrière vergald. Ik moest echt veel eerder weg gaan.
Puur uit nieuwsgierigheid: hoe lang heb je bij Atos gewerkt en waar zit je nu?
Zo komt het ook op mij over. Kijk het kan natuurlijk gebeurd zijn, maar ik geloof niet dat het een structureel probleem is. Als dat wel zo zou zijn zou het wel uit zijn gelekt. Ik geloof best dat in sommige business units de bedrijfscultuur anders is, daarmee heb ik niet het gevoel dat Atos een grote eenheidsworst is. Maar zodra het negatief moet daar zeker tegen opgetreden worden, ik haat zulke mensen niet maar pak ze gewoon op een nette manier aan.Jan Laros schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 13:00:
[...]
Sjonge jonge, jij hebt het wel héél erg zwaar gehad. Ik kan me bijna niet voorstellen dat de dingen die jij noemt echt gebeurd zijn. Je bent echter erg fanatiek in het afzeiken van AO en dat zal ook zijn reden wel hebben, maar die discriminerende scenes kan ik me echt héél erg moeilijk voorstellen.
Verwijderd
Uit privacyoverwegingen zal ik 't niet zeggen, sorry. Maar ik kan je vertellen dat ik werkelijk niets van al mijn berichten uit mijn duim heb gezogen. Je werkt langdurig voor Atos en krijgt er niets voor terug. In plaats van een betere CV of meer ervaring krijg je torenhoge schulden. Die HR-managers schrijven je acher je rug om in bij zoveel mogelijke cursussen, sturen je aan alsof je geen eigen wil hebt en doen aan veel intimidatiepraktijken. Buiten werk om zijn ze de o zo lieve huisvader of moeder, maar binnen Atos laten ze hun ware aard zien. Toen ik pas bij Atos kwam werken vond ik 't al vreemd dat er zoveel mensen met felle ruzie of zelfs bijna fysiek geweld Atos verlieten. Eén van mijn oud-collega's kwam op een gegeven moment zelfs met zware bedreigingen tegen de HR-managers omdat zijn leven helemaal kapot was gemaakt door Atos. Hij ging met felle ruzie weg. Ik dacht aanvankelijk dat het aan hemzelf lag, maar toen zag ik steeds meer medewerkers met vergelijkbare situaties. Het duurde voor mij redelijk lang voordat ik op dezelfde wijze werd behandeld door Atos. In het begin word je helemaal in de watten gelegd om je zoet te houden en dan merk je het niet.Jan Laros schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 13:00:
Sjonge jonge, jij hebt het wel héél erg zwaar gehad. Ik kan me bijna niet voorstellen dat de dingen die jij noemt echt gebeurd zijn. Je bent echter erg fanatiek in het afzeiken van AO en dat zal ook zijn reden wel hebben, maar die discriminerende scenes kan ik me echt héél erg moeilijk voorstellen.
Verwijderd
Het zal inderdaad geen landelijk probleem zijn, maar bij de paar units van mij en collega's van mij is dat zeker wel het geval. Je moet eens weten hoeveel mensen er vertrekken, dat is echt niet normaal. De meesten zijn echt geen jobhoppers of geldwolven. Ik heb met ze samen gewerkt en ken ze als capabele, betrouwbare collega's. Ze zijn gewoon veels te goed voor Atos.OMX2000 schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 15:09:
Zo komt het ook op mij over. Kijk het kan natuurlijk gebeurd zijn, maar ik geloof niet dat het een structureel probleem is. Als dat wel zo zou zijn zou het wel uit zijn gelekt. Ik geloof best dat in sommige business units de bedrijfscultuur anders is, daarmee heb ik niet het gevoel dat Atos een grote eenheidsworst is. Maar zodra het negatief moet daar zeker tegen opgetreden worden, ik haat zulke mensen niet maar pak ze gewoon op een nette manier aan.
Als je een project hebt, ver buiten het bereik van het hogergeplaatste management, dan merk je weinig van ze. Wanneer je contact met ze hebt, dan is het dikke ellende. Op het moment dat je project ophoudt en je op zoek moet naar een volgend project, dan word je werkelijk nog slechter dan een hond behandeld. Het Atosmanagement spuugt echt op haar medewerkers.
Hier komt iets wat ik absoluut niet verzin. Nogmaals, dit is géén leugen. Een collega die bij onze afdeling bij de klant kwam werken had mij verteld dat zijn HR (ook van mijn divisie) tegen hem zei dat hij die job aan moest nemen, want "een hond moet van jongs af aan zijn plaats kennen, anders wordt hij opstandig". Die kerel bleef er nog werken, ik zou hem echt een mep verkopen als ze met zo'n opmerking zouden komen. Atos had de pik op mij omdat ik niet van hun praktijken gediend was. Die collega van mij werkt er nog, maar ik heb gezegt bekijk het maar.
Ik kon er nog jaren blijven werken om mijn terugbetalingsregeling af te zwakken, maar ik was het meer dan zat.
Verwijderd
Hmm die praktijken klinken me erg Vindicat-achtig in de oren. Daar behandelen ze hun "minderen" ook als een hond.Verwijderd schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 16:30:
[...]
Het zal inderdaad geen landelijk probleem zijn, maar bij de paar units van mij en collega's van mij is dat zeker wel het geval. Je moet eens weten hoeveel mensen er vertrekken, dat is echt niet normaal. De meesten zijn echt geen jobhoppers of geldwolven. Ik heb met ze samen gewerkt en ken ze als capabele, betrouwbare collega's. Ze zijn gewoon veels te goed voor Atos.
Als je een project hebt, ver buiten het bereik van het hogergeplaatste management, dan merk je weinig van ze. Wanneer je contact met ze hebt, dan is het dikke ellende. Op het moment dat je project ophoudt en je op zoek moet naar een volgend project, dan word je werkelijk nog slechter dan een hond behandeld. Het Atosmanagement spuugt echt op haar medewerkers.
Hier komt iets wat ik absoluut niet verzin. Nogmaals, dit is géén leugen. Een collega die bij onze afdeling bij de klant kwam werken had mij verteld dat zijn HR (ook van mijn divisie) tegen hem zei dat hij die job aan moest nemen, want "een hond moet van jongs af aan zijn plaats kennen, anders wordt hij opstandig". Die kerel bleef er nog werken, ik zou hem echt een mep verkopen als ze met zo'n opmerking zouden komen. Atos had de pik op mij omdat ik niet van hun praktijken gediend was. Die collega van mij werkt er nog, maar ik heb gezegt bekijk het maar.
Ik kon er nog jaren blijven werken om mijn terugbetalingsregeling af te zwakken, maar ik was het meer dan zat.
Zou me niks verbazen als het Atos Origin in Groningen is waar een paar arrogante ex-Vindiballen manager geworden zijn.
Sinds 1 oktober is de I&A afdeling ge-outsourced en bij Atos Origin terecht gekomen.
Voorheen had die afdeling een webshop op het intranet waar wij tweedehands PC's, monitoren enz konden kopen voor een redelijke prijs.
Sinds 1 oktober is deze winkel gesloten.
Heeft AO soms zelf een bestemming voor tweedehands PC-spul?
Is er hier iemand die bij AO werkt die me dat kan uitleggen?
Ik heb gelukkig net op tijd. (eind september) een P4 aangeschaft daar.

Edit: typo
Voorheen had die afdeling een webshop op het intranet waar wij tweedehands PC's, monitoren enz konden kopen voor een redelijke prijs.
Sinds 1 oktober is deze winkel gesloten.
Heeft AO soms zelf een bestemming voor tweedehands PC-spul?
Is er hier iemand die bij AO werkt die me dat kan uitleggen?
Ik heb gelukkig net op tijd. (eind september) een P4 aangeschaft daar.
Edit: typo
[ Voor 3% gewijzigd door Punkrocker op 29-10-2006 11:26 ]
"What do you get if you multiply six by nine..."
#edit#
[ Voor 99% gewijzigd door naruto op 29-11-2006 22:56 ]
Verwijderd
Dat klopt. Alle nieuwe medewerkers kreeg een tijdje terug een salaris dat 200 euro hoger lag dan de standaardsalaris bij Atos. De reeds aanwezige medewerkers kregen een loonsverhoging van 200 euro om te voorkomen dat er teveel mensen naar de concurrenten vertrekken. Ze hebben de masterclass misbruikt om de nieuwe mensen, die nog het oude salaris kregen, voor te liegen dat zij om de masterclass salarisverhoging krijgen, wat niet het geval is. Dat is ook bij een collega van mij gebeurd. Ik kreeg overigens beduidend minder salarisverhoging omdat ik m'n ontslag al had ingediend, dus ze zagen geen reden meer om mij te belonen, ookal heb ik jarenlang inkomsten binnengehaald voor Atos. En als werkelijke waardering van mijn inzet mag ik lekker duizenden euro's terug betalen aan cursussen die zij achter mijn rug om boekten op mijn naam.b schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 12:51:
Ik werk er nu een paar maanden bij Atos. In die tijd heb ik gemerkt dat er redelijk veel collega's vertrekken (om de twee weken wel eentje). Heeft het hiermee te maken? geen idee. Maar er is mij (en andere collega's) wel iets over komen wat ik niet echt waardeer. Na het volgen van een masterclass kregen wij een brief van atos dat wij erg goed hebben gepresteerd en dat we daarom een loonsverhoging hebben gekregen (erg leuk allemaal) maar achteraf kwamen wij erachter dat ook de andere collega's (niet van dezelfde afdeling) ook een loonsverhoging hebben gekregen met als reden dat het vanwege de concurrentie gaat (anders loopt iedereen naar de concurrentie). Ik heb wel het gevoel dat ik een beetje ben voorgelogen. Beetje jammer allemaal.
Maar ja ik wil niet te snel oordelen over het management gebeuren maar ik wacht nog even af voordat ik begin met solliciteren.
Toen het massale vertrek goed op gang was en met name de KPMG-situatie, kregen wij van het management een mailtje waarin zij aangeven dat de pers liegt en dat er helemaal geen mensen aan 't vertrekken zijn bij Atos en vooral niet uit ontevredenheid. Het is echt een totalitair regime. Kun je nagaan, zij mailen de medewerkers om te vertellen "jullie zijn niet ontevreden hoor, jullie zijn niet aan het vertrekken, dat verbeeld je je maar". Ze zien ons echt als domme mensen.
Verreweg de meeste vertrekkende mensen waren zeer ervaren, vaardige mensen die een hart voor de zaak hadden, totdat de zaak door haar praktijken die mensen weg jaagden. Dat hebben ze allemaal aan zichzelf te danken. Nu proberen ze al die mensen met een lullig bedragje van 200 euro binnen te houden.
Over welke tak van OA hebben we het hier? Ik (BAS) heb geen briefje aangaande een loonsverhoging ontvangenb schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 12:51:
Ik werk er nu een paar maanden bij Atos. In die tijd heb ik gemerkt dat er redelijk veel collega's vertrekken (om de twee weken wel eentje). Heeft het hiermee te maken? geen idee. Maar er is mij (en andere collega's) wel iets over komen wat ik niet echt waardeer. Na het volgen van een masterclass kregen wij een brief van atos dat wij erg goed hebben gepresteerd en dat we daarom een loonsverhoging hebben gekregen (erg leuk allemaal) maar achteraf kwamen wij erachter dat ook de andere collega's (niet van dezelfde afdeling) ook een loonsverhoging hebben gekregen met als reden dat het vanwege de concurrentie gaat (anders loopt iedereen naar de concurrentie). Ik heb wel het gevoel dat ik een beetje ben voorgelogen. Beetje jammer allemaal.
Uhm, als er geen handtekening van jouw hand op een terugbetalingsregeling staat dan hoef je niks terug te betalen, lijkt mij.Verwijderd schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 13:10:
En als werkelijke waardering van mijn inzet mag ik lekker duizenden euro's terug betalen aan cursussen die zij achter mijn rug om boekten op mijn naam.
Verwijderd
Voor zover ik het weet is het Atos-breed, dus alle Atos-divisies kregen het. Het is net als de beoordelingen, waarbij geldt dat als het geld op is, dan heb je pech gehad. Zo ook met de loonstijgingen. Sommigen in mijn afdeling waren later aan de beurt en toen was het geld op omdat de HR-managers nog reserve moest over houden voor hun riante bonussen voor het wegzetten van mensen. Zij die als laatste waren kregen dus niets.Verwijderd schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 17:10:
Over welke tak van OA hebben we het hier? Ik (BAS) heb geen briefje aangaande een loonsverhoging ontvangen
Zoals eerder gezegd was ik zelf stom geweest om het te tekenen. Mijn collega's en ik werden massaal op meerdere cursussen gezet. Wij hadden bij de HR aangegeven dat wij deze cursussen niet wilden. Zij zeiden dat die cursussen, die niet eens afgestemd waren op ons vakgebied, nodig zijn. Uiteindelijk gingen ze achter ons rug om ons inschrijven voor al die cursussen. Ze gingen mij en al mijn collega's in onze privétijd bellen om ons onder druk te zetten. Op werk gingen ze regelmatig gesprekken houden met ons om druk op ons te leggen om die cursussen alsnog te volgen en door al die intimidatie/bedreigingen hebben we het alsnog getekend. Het was inderdaad stom, we hadden het juridisch uit moeten vechten.Uhm, als er geen handtekening van jouw hand op een terugbetalingsregeling staat dan hoef je niks terug te betalen, lijkt mij.
Alles en iedereen die zich in een directe (niet-management) functie zit 200 euro erbij? Als dat zo zou zijn, dan was dat echt wel via de tam-tam bij mij uitgekomenVerwijderd schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 17:40:
Voor zover ik het weet is het Atos-breed, dus alle Atos-divisies kregen het. Het is net als de beoordelingen, waarbij geldt dat als het geld op is, dan heb je pech gehad.
[...]
Verwijderd
Mijn collega's uit verschillende regio's kregen dat. Misschien dat sommige units dat niet kregen, waaronder die van jou. Het stelt in elk geval bar weinig voor. Een heleboel collega's gingen naar de concurrenten of midden- en kleinbedrijven en kregen zonder aarzeling 500 tot 1000 euro meer.Verwijderd schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 19:15:
[...]
Alles en iedereen die zich in een directe (niet-management) functie zit 200 euro erbij? Als dat zo zou zijn, dan was dat echt wel via de tam-tam bij mij uitgekomen
200 euro? Ik weet dat ik en m'n collega's 100 euro/maand erbij hebben gekregen. Beloning voor het goed presteren. Maar volgens mij is het gewoon voor een beetje compensatie van de salarissen bij de concurrentie.
En bij welke unit zit jij?Boy schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 22:33:
200 euro? Ik weet dat ik en m'n collega's 100 euro/maand erbij hebben gekregen. Beloning voor het goed presteren. Maar volgens mij is het gewoon voor een beetje compensatie van de salarissen bij de concurrentie.
Ik heb hier ook niets van meegekregen en ik zit bij BAS Oost. Maar wanneer is dit precies gebeurd dan?Boy schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 22:33:
Ik heb dus ook niks vernomen en zit ook bij BAS Oost.Twinwhistle schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 11:12:
Ik heb hier ook niets van meegekregen en ik zit bij BAS Oost. Maar wanneer is dit precies gebeurd dan?
Dat AO enkel nog voorloopauto's uit de B-klasse zou leveren, lijkt te kloppen. Hier is vanochtend een nette Renault Clio afgeleverd
.
#edit#
[ Voor 98% gewijzigd door naruto op 29-11-2006 22:58 ]
Verwijderd
Het is voor het gelijk trekken van de salarissen naar een markt-conform niveau. Dat schreven ze zelf in een Atosnieuwsbrief. Dat komt er dus op neer dat ze willen voorkomen dat de concurrenten medewerkers van Atos weg lokken met hogere salarissen. Als jouw unit daar niet aan deed zou het best kunnen zijn dat ze bij jullie niet massaal vertrokken. Landelijk gezien is er wel een groot vertrek van Atospersoneel sinds vorig jaar. Bij ons was er in ieder geval een grote uitstroom van mensen.Boy schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 22:33:
Ik zit bij TA in Veldhoven.
Ik heb dit in Juli geloof ik gekregen, of Juni misschien...Twinwhistle schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 11:12:
[...]
Ik heb hier ook niets van meegekregen en ik zit bij BAS Oost. Maar wanneer is dit precies gebeurd dan?
Ik had het eerste jaar een jaarcontractJan Laros schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 14:08:
Dat AO enkel nog voorloopauto's uit de B-klasse zou leveren, lijkt te kloppen. Hier is vanochtend een nette Renault Clio afgeleverd.
Maar heb een poolauto (Ibiza) voor een half jaar kunnen bemannen na elke dag controleren van de poollijst en snel reageren...toen was ik toch wel even blij!
ik kan je verzekeren dat de laatste 2 jaar mijn nieuwe collega's allen een Matiz/Atos/Panda/Ka of ander gebakje wordt aangeboden.Jan Laros schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 14:08:
Dat AO enkel nog voorloopauto's uit de B-klasse zou leveren, lijkt te kloppen. Hier is vanochtend een nette Renault Clio afgeleverd.
Lijkt me geen pretje om hier iedere dag mee door de spits te wringen.
snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.
Verwijderd
Dat verschilt dus per Practice, in Zuid krijgt iedereen een B klasse auto.aardbeix15 schreef op woensdag 01 november 2006 @ 08:17:
[...]
ik kan je verzekeren dat de laatste 2 jaar mijn nieuwe collega's allen een Matiz/Atos/Panda/Ka of ander gebakje wordt aangeboden.
Lijkt me geen pretje om hier iedere dag mee door de spits te wringen.
PS. Is er al iets meer bekend over de onderhandelingen mbt salarisverhogingen en leasevergoeding?
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2006 13:23 ]
Weet iemand of de laptops die nu uitgegeven worden inmiddels van intel core duo processors? Iedereen die een laptop krijgt (tenminste bij BAS) krijgt meestal een Dell D610 (in die klasse) laptop. De opvolger D620 heeft dual core... Heeft iemand recentelijk een laptop gekregen? Zo ja watvoor type is het?
Het valt me trouwens wel op in dit topic (en in andere topics over grote automatiseerders):
des te meer meuk, des te minder vakinhoudelijk kennis
des te meer meuk, des te minder vakinhoudelijk kennis
[ Voor 20% gewijzigd door Alarmnummer op 03-11-2006 21:46 ]
Het zijn tegenwoordig D620's, leuke dingetjes. Krijg mijne ook binnenkortOMX2000 schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 21:04:
Weet de laptops die nu uitgegeven worden inmiddels van intel core duo processors? Iedereen die een laptop krijgt (tenminste bij BAS) krijgt meestal een Dell D610 (in die klasse) laptop. De opvolger D620 heeft dual core... Heeft iemand recentelijk een laptop gekregen? Zo ja watvoor type is het?
@Hierboven: Zit wel wat in inderdaad. De meuk is blijkbaar toch erg belangrijk voor veel mensen hier. Valt me op dat je hier vooral ook starters/YP's over hoort. Ben er zelf ook wel blij mee moet ik zeggen, is toch een fijn extraatje. Voor vakinhoudelijke kennis kan ik bij aarbeix15 terecht op ons 'eigen' forumpje
Ok dan. Mijn huidige laptop heb ik alweer 3 jaar dus ben aan een nieuwe toe. En wat betref die vakinhoudelijke kennis. Het zou best ambitieus zijn om in een topic op GoT alle verschillende takken van sport bij Atos te bespreken. Ik denk dat je in deze topic vooral de dingen kun bespreken die we bij Atos gemeen hebben.Redshark schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 22:00:
[...]
Het zijn tegenwoordig D620's, leuke dingetjes. Krijg mijne ook binnenkort
@Hierboven: Zit wel wat in inderdaad. De meuk is blijkbaar toch erg belangrijk voor veel mensen hier. Valt me op dat je hier vooral ook starters/YP's over hoort. Ben er zelf ook wel blij mee moet ik zeggen, is toch een fijn extraatje. Voor vakinhoudelijke kennis kan ik bij aarbeix15 terecht op ons 'eigen' forumpje
Voor vakinhoudelijke kennis gebruik ik (binnen AO) andere mogelijkheden. Mailen/bellen/binnenlopen of interne fora. Vooral gemeenschappelijke zaken als sfeer/begeleiding e.d komen hierlangs, en vooral van mensen die in dienst (willen) gaan bij AO.OMX2000 schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 22:10:
[...]
Ok dan. Mijn huidige laptop heb ik alweer 3 jaar dus ben aan een nieuwe toe. En wat betref die vakinhoudelijke kennis. Het zou best ambitieus zijn om in een topic op GoT alle verschillende takken van sport bij Atos te bespreken. Ik denk dat je in deze topic vooral de dingen kun bespreken die we bij Atos gemeen hebben.
Edit: W.b.t je laptop moet je even wachten op een mailtje van de laptop-lease-knakkers.
[ Voor 6% gewijzigd door Redshark op 03-11-2006 22:21 ]
Heb ook gesolliciteerd bij AO
Het is wel zo dat er een bepaald gevoel opkomt als je al deze verhalen ziet.
Natuurlijk zul je altijd minderleuke mensen tegenkomen.
Laten we hopen dat het voor mij goed komt..
Het is wel zo dat er een bepaald gevoel opkomt als je al deze verhalen ziet.
Natuurlijk zul je altijd minderleuke mensen tegenkomen.
Laten we hopen dat het voor mij goed komt..
Succes! Het loopt ook wel los hoor. Negatieve verhalen hoor je overal en zo ook bij Atos. Desondanks heb je toch gesolliciteerd en vind je blijkbaar dus iets wat je aanspreek binnen het bedrijf. Prima dus. Mocht blijken dat je het niks vind dan moet je het gewoon niet doen en verder zoeken tot je iets vind wat je aanspreekt
Ik ben net begonnen bij AO, dit is mijn eerste week, ik werk voor onderdeel ES
tot nu toe is mijn ervaring positief, de sfeer is goed, de mensen zijn aardig en ik ga over ongeveer 2 weken beginnen aan mijn eerste klus, de dag voordat ik begon met werken kreeg ik een leuke Clio en bij aanvang een flaptop, dell D610, een oudje van een andere collegea maar ik vind dat niet zo erg. Jammer om te lezen dat hier toch een aantal mensen zijn met negatieve ervaringen. ik hoop er geen last van te hebben. ik weet dat de bond 15% verhoging is leasebedrag gaat "eisen" wat hier na onderhandelingen van overblijft valt natuurlijk nog te bezien.
mijn start salaris is markt conform, dus qua geld heb ik geen klagen. groetjes een tevreden medewerker
tot nu toe is mijn ervaring positief, de sfeer is goed, de mensen zijn aardig en ik ga over ongeveer 2 weken beginnen aan mijn eerste klus, de dag voordat ik begon met werken kreeg ik een leuke Clio en bij aanvang een flaptop, dell D610, een oudje van een andere collegea maar ik vind dat niet zo erg. Jammer om te lezen dat hier toch een aantal mensen zijn met negatieve ervaringen. ik hoop er geen last van te hebben. ik weet dat de bond 15% verhoging is leasebedrag gaat "eisen" wat hier na onderhandelingen van overblijft valt natuurlijk nog te bezien.
mijn start salaris is markt conform, dus qua geld heb ik geen klagen. groetjes een tevreden medewerker
If you don't stand for something you'll fall for everything
Zijn er nog dingen waar je goed rekening mee moet houden. Zoals zaken bij solicitaties?
Jullie hebben nu de ervaring.
Ik kan me voorstellen dat je een proeftijd hebt van een maand.
Ga je dan al opleidingen volgen. moet je die betalen als je niet door gaat in de proefperiode.
is de opleiding naar keuze (natuurlijk wel werk gericht) Ik bedoel mag je zelf kiezen waar je hem doet. bijv. LOI, NTI. enz.
Ga je dan al opleidingen volgen. moet je die betalen als je niet door gaat in de proefperiode.
is de opleiding naar keuze (natuurlijk wel werk gericht) Ik bedoel mag je zelf kiezen waar je hem doet. bijv. LOI, NTI. enz.
[ Voor 54% gewijzigd door serienummer op 12-11-2006 11:20 ]
De opleidingen die starters en YPs krijgen bij in dienst treding zijn meestal door AO georganiseerd en geproduceerd. Er is inderdaad sprake van een terugbetalingsregeling, maar gaat alleen op als op jou aangeven het dienstverband wordt beeindigd.. Je kan in de gesprekken met je HRM (Human Resource Manager) aangeven of je cursussen wil volgen. Als je bijvoorbeeld van ontwikkelaar wilt 'groeien' (ahemserienummer schreef op zondag 12 november 2006 @ 11:05:
Zijn er nog dingen waar je goed rekening mee moet houden. Zoals zaken bij solicitaties?
Voor zover ik weet is er van terugbetalingsregelingen geen sprake. Ik kan me niet herinneren dat ik ergens een krabbeltje onder heb gezet hierover. Hoogstens een presentielijst maar dat is weer een ander verhaal.
Verwijderd
Hangt ervan af bij welke unit je zit. Bij sommigen hoef je inderdaad niet te betalen. Bij velen geldt een terugbetalingsregeling voor alle cursussen, hoe klein die ook zijn. Het is dus mogelijk dat je voor een cursus van nog geen 150 euro al een terugbetalingsregeling moet tekenen. Ik had pech dat ik bij zo'n unit zat. Ze schrijven medewerkers dan buiten hun eigen medeweten om in cursussen en verplichten je naar zo'n cursus te gaan. Achteraf sturen ze een factuur naar je huis zodat je lekker kan betalen, mocht je weg willen gaan. Ik weigerde enkele van die cursussen en kreeg toen een slechte beoordeling en Atos dreigde mijn salaris te verlagen of me te ontslaan. Tenzij ik voor die terugbetalingsregelingen tekende.Redshark schreef op zondag 12 november 2006 @ 14:09:
Voor zover ik weet is er van terugbetalingsregelingen geen sprake. Ik kan me niet herinneren dat ik ergens een krabbeltje onder heb gezet hierover. Hoogstens een presentielijst maar dat is weer een ander verhaal.
Kwam op de site van CNV dit tegen. Misschien interessant voor jullie:
- Met betrekking tot de loonstijging stellen wij voor een percentage van 2,5% structureel door invulling van dit percentage in de matrix in de cel beoordeling 3 en -5 tot 0 afstand referentiepunt.
- Daarbij vragen wij, gezien de bescheiden loonstijging de afgelopen jaren en de goede resultaten van het bedrijf, tevens een eenmalige en incidentele uitkering van 600 euro.
- CNV Dienstenbond stelt tevens voor een werkgeversbijdrage voor de levensloopregeling in te stellen.
- CNV Dienstenbond stelt voor om het uitstel van de premieverhoging van 1% met 12 maanden te verlengen.
- CNV Dienstenbond stelt voor de reiskostenvergoedingen te verhogen met 15%. Ditzelfde percentage geldt tevens voor de verhoging van het norm leasebedrag.
- Met betrekking tot de loonstijging stellen wij voor een percentage van 2,5% structureel door invulling van dit percentage in de matrix in de cel beoordeling 3 en -5 tot 0 afstand referentiepunt.
- Daarbij vragen wij, gezien de bescheiden loonstijging de afgelopen jaren en de goede resultaten van het bedrijf, tevens een eenmalige en incidentele uitkering van 600 euro.
- CNV Dienstenbond stelt tevens voor een werkgeversbijdrage voor de levensloopregeling in te stellen.
- CNV Dienstenbond stelt voor om het uitstel van de premieverhoging van 1% met 12 maanden te verlengen.
- CNV Dienstenbond stelt voor de reiskostenvergoedingen te verhogen met 15%. Ditzelfde percentage geldt tevens voor de verhoging van het norm leasebedrag.
[ Voor 9% gewijzigd door matthijst op 14-11-2006 11:42 ]
Haters everywhere but I don’t really care
Zeker interessant! Ik zou het wel zo correct vinden als je in het vervolg er even een bronvermelding erbij doet: http://www.cnvdienstenbon...html?id=2827&cat=algemeenmatthijst schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 11:39:
Kwam op de site van CNV dit tegen. Misschien interessant voor jullie:
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2006 12:14 ]
Verwijderd
Vooral het laatste punt mbt 15% leasevergoeding vind ik interresant, is er al bekend hoe AO gereageerd heeft op deze voorstellen?
Ik wil niet negatief gaan klinken over die onderhandelingen. Maar ik heb steeds het gevoel dat het afgaat met een sisser. Je hoort even heel veel over onderhandelingen, dan wordt er op een onduidelijk moment een knoop doorgehakt, maar ik merk er echt weinig van.Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 12:39:
Vooral het laatste punt mbt 15% leasevergoeding vind ik interresant, is er al bekend hoe AO gereageerd heeft op deze voorstellen?
Ik verwacht dat er van de CNV voorstellen bijna alles zal sneuvelen. En dat we rond de 5 procent meer leasevergoeding krijgen. Begrijp me niet verkeerd, natuurlijk hoop ik op meer. Maar ik heb niet het gevoel dat de onderhandelingen echt serieus verlopen bij Atos.
Atos Nederland is een van de beter draaiende divisies binnen Atos. Dus ik vraag me af of Atos Nederland uberhaupt met wat aan de onderhandeltafel kan komen, aangezien de lasten van de andere divisies min of meer door "ons" gedragen worden.
Verwijderd
Toen ik aangenomen ben (1 sep dit jaar), werden ons in ieder geval ruime beloftes gedaan mbt salarisverhogingen en zeker verhoging van het leasecontract. Dit was ook wel nodig volgens de spreker omdat het inmiddels algemeen bekend is dat zeker dat laatste niet meer marktcomform is.OMX2000 schreef op woensdag 15 november 2006 @ 00:22:
[...]
Ik wil niet negatief gaan klinken over die onderhandelingen. Maar ik heb steeds het gevoel dat het afgaat met een sisser. Je hoort even heel veel over onderhandelingen, dan wordt er op een onduidelijk moment een knoop doorgehakt, maar ik merk er echt weinig van.
Ik verwacht dat er van de CNV voorstellen bijna alles zal sneuvelen. En dat we rond de 5 procent meer leasevergoeding krijgen. Begrijp me niet verkeerd, natuurlijk hoop ik op meer. Maar ik heb niet het gevoel dat de onderhandelingen echt serieus verlopen bij Atos.
Atos Nederland is een van de beter draaiende divisies binnen Atos. Dus ik vraag me af of Atos Nederland uberhaupt met wat aan de onderhandeltafel kan komen, aangezien de lasten van de andere divisies min of meer door "ons" gedragen worden.
Dit alles om het verloop wat inmiddels flink opliep de kop in te drukken.
Ik hoop dat ze deze belofte toch waar gaan maken.
Wie heeft die beloften gedaan dan?Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2006 @ 11:27:
[...]
Toen ik aangenomen ben (1 sep dit jaar), werden ons in ieder geval ruime beloftes gedaan mbt salarisverhogingen en zeker verhoging van het leasecontract. Dit was ook wel nodig volgens de spreker omdat het inmiddels algemeen bekend is dat zeker dat laatste niet meer marktcomform is.
Dit alles om het verloop wat inmiddels flink opliep de kop in te drukken.
Ik hoop dat ze deze belofte toch waar gaan maken.
Ik hoop dat je die 'beloften' wel op papier hebt laten zetten aangezien zien ze straks anders niks meer waard zijn.
Verwijderd
Dat niet, maar deze zijn dan ook gedaan tijdens het welkomstpraatje van de eerste werkdag, kortom alle starters hebben dat praatje gehad. Het zou me dus verbazen als ze dat niet nakomen.cvs79 schreef op woensdag 15 november 2006 @ 12:41:
Ik hoop dat je die 'beloften' wel op papier hebt laten zetten aangezien zien ze straks anders niks meer waard zijn.
Post verwijderd
[ Voor 91% gewijzigd door serienummer op 16-11-2006 18:37 ]
Ik bedoelde ook niet een naam, maar meer een functie; dus HRM-er, Unit Manager, Recruiter, of whatever om de belofte op waarde te schatten. Maar als ze het zelfs al zeggen op de intro-dag, dan lijkt het erg serieus.Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2006 @ 12:35:
Dat lijkt me niet erg relevant, ik zit in ieder geval bij de afdeling in Eindhoven.
Verwijderd
Welke afdeling in Eindhoven zit je dan?Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2006 @ 12:35:
[...]
Dat lijkt me niet erg relevant, ik zit in ieder geval bij de afdeling in Eindhoven.
Ik ben wel heel benieuwd wat voor een auto ik nu kan gebruiken.
Ik zit in band II.
Waneer hebben jullie te horen gekregen wat voor een auto jullie mochten gebruiken.
Ik zit in band II.
Waneer hebben jullie te horen gekregen wat voor een auto jullie mochten gebruiken.
'mogen gebruiken'? Je hebt gewoon een bedrag van 489 euro per maand... kijk in de poollijst (zoek maar op source) of je kunt eentje gaan leasen...serienummer schreef op donderdag 16 november 2006 @ 18:36:
Ik ben wel heel benieuwd wat voor een auto ik nu kan gebruiken.
Ik zit in band II.
(en zoals velen: boven budget moet je gewoon bijdokken...)
[ Voor 6% gewijzigd door Boy op 16-11-2006 18:56 ]
Verwijderd
Afhankelijk van je skill level natuurlijk.Boy schreef op donderdag 16 november 2006 @ 18:56:
[...]
'mogen gebruiken'? Je hebt gewoon een bedrag van 489 euro per maand... kijk in de poollijst (zoek maar op source) of je kunt eentje gaan leasen...
By the way, die 489 is incl. brandstof.
Exclusief toch? Iig. dat is bij mij het geval..Verwijderd schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 10:58:
[...]
Afhankelijk van je skill level natuurlijk.
By the way, die 489 is incl. brandstof.
Verwijderd
OK, ligt eraan hoe je het bekijkt. Je krijgt 489 met een tankpas erbij. Ik zie die 2 dingen als 1 geheel. Het is wel zo dat je onbeperkt kun tanken (fair-use).kavorka schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 11:35:
[...]
Exclusief toch? Iig. dat is bij mij het geval..
Waar werk jij dan? TA-Veldhoven?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2006 11:59 ]
Als je het op die manier bekijkt is het inderdaad inclusiefVerwijderd schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 11:55:
[...]
OK, ligt eraan hoe je het bekijkt. Je krijgt 489 met een tankpas erbij. Ik zie die 2 dingen als 1 geheel. Het is wel zo dat je onbeperkt kun tanken (fair-use).
Waar werk jij dan? TA-Veldhoven?
Ik begin per 1 december bij Atos (BAS West)
Ja ben ik met je eens maar ik heb die lijst nog niet.Boy schreef op donderdag 16 november 2006 @ 18:56:
[...]
'mogen gebruiken'? Je hebt gewoon een bedrag van 489 euro per maand... kijk in de poollijst (zoek maar op source) of je kunt eentje gaan leasen...
Het is wachten op die lijst.. Heb nog niet echt een duidelijk beeld wat voor een soort auto`s er beschikbaar is.
ik denk dat het een huur of een pool auto wordt. Dat haal ik uit alle gegevens die ik heb gekregen...
Op dag 1 staat er gewoon een Hyundai Atos, Fiat Seicento of Fiat Panda voor je klaarserienummer schreef op zondag 19 november 2006 @ 12:13:
Ja ben ik met je eens maar ik heb die lijst nog niet.
Het is wachten op die lijst.. Heb nog niet echt een duidelijk beeld wat voor een soort auto`s er beschikbaar is.
ik denk dat het een huur of een pool auto wordt. Dat haal ik uit alle gegevens die ik heb gekregen...
Bij mijn afdeling (ES SAP) worden er alleen nog klasse B auto's als voorloper uitgegeven. Ik heb een Renault Clio onder mijn tere billetjes nuVerwijderd schreef op zondag 19 november 2006 @ 12:22:
[...]
Op dag 1 staat er gewoon een Hyundai Atos, Fiat Seicento of Fiat Panda voor je klaar
Over een week heb ik een beoordelingsgesprek met mijn manager. Onlangs heb ik te horen gekregen dat ik een skilllevel ben gestegen. Nou vraag ik mij af hoe het zit met mijn salaris. (het is veranderd van II85 naar II100). Om eerlijk te zijn snap ik er geen reet van die salarisbanden. Kan iemand mij misschien uitleggen hoe dit zit? en kan het kloppen dat het voor kan komen dat je salaris niet automatisch omhoog gaat als van skill level stijgt>?
hopelijk kan een van jullie een antwoord geven op mijn vragen.
Wat ik heb begrepen is het volgende. Het voordeel van je nieuwe referentiepunt (II100) is dit; Je hebt een totaalbeoordeling (van matig (1) tot uitstekend (5)) daar komt straks na de CAO onderhandeling een percentage bij. Dit percentage nemen ze van je referentiepunt, dus zeg 5% van II100 is ongeveer 130 euro erbij.b schreef op woensdag 22 november 2006 @ 10:01:
Over een week heb ik een beoordelingsgesprek met mijn manager. Onlangs heb ik te horen gekregen dat ik een skilllevel ben gestegen. Nou vraag ik mij af hoe het zit met mijn salaris. (het is veranderd van II85 naar II100). Om eerlijk te zijn snap ik er geen reet van die salarisbanden. Kan iemand mij misschien uitleggen hoe dit zit? en kan het kloppen dat het voor kan komen dat je salaris niet automatisch omhoog gaat als van skill level stijgt>?
Verwijderd
BudFox heeft gelijk. Als je een skill level stijgt betekent dat niet dat je loonstijging hebt. Sterker nog, als je een skilllevel stijgt blijft in principe je loon gelijk. Alleen als je loonverhoging krijgt krijg je dat over een hoger bedrag (II 100)b schreef op woensdag 22 november 2006 @ 10:01:
De verdeling van skillleven en salaris band is als volgt:
Skillevel 0 => Salaris band 1 positie 85
Skillevel 1 => Salaris band 1 positie 100
Skillevel 2 => Salaris band 2 positie 85
Skillevel 3 => Salaris band 2 positie 100
Skillevel 4 => Salaris band 3 positie 85
Skillevel 5 => Salaris band 3 positie 100
De hele systematiek omtrent dit item is verdeeld in beoordelingssysteem en salarissysteem.
Het salaris systeem is het hele verhaal m.b.t. de bandposities en referentie salarissen. De salaris stijgingen worden bepaald door atos management.
Het beoordelingssysteem kun je cijfers krijgen van 1-5. Verder behoort promotie naar een volgend skillleven ook hiertoe. Dit bepaalt het management van je vestiging. Wel is het zo dat je vestiging van hogerhand te horen krijgt dat maximaal x % maar een 5 mag hebben enzovoort. Hoger management legt de verdeling vast waar je vestiging zich aan moet houden.
Als je nog wat wilt weten, gewoon vragen.
Mij is naast een promotie ook eindelijk een vast dienstverband geboden. Alleen staat daar expliciet in dat de opzegtermijn 3 maanden wordt. Dit vind ik erg lang. Wat zijn jullie ervaringen daarmee?
Verwijderd
Over het algemeen valt het wel mee en zijn die 3 maanden niet erg vast. Collega's die weggingen en bv. geen opdracht hadden (detachering) konden in principe per de 1e van de volgende maand gaan. Die 3 maanden zijn pas van belang als je bij een klant zit. Het is iets wat bij het contract hoort.Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2006 @ 12:22:
Mij is naast een promotie ook eindelijk een vast dienstverband geboden. Alleen staat daar expliciet in dat de opzegtermijn 3 maanden wordt. Dit vind ik erg lang. Wat zijn jullie ervaringen daarmee?
Ik vind het wel erg lang en navraag bij collega's van Sogeti en Ordina leert mij dat de opzegtermijn daar gewoon een maand is..Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2006 @ 12:50:
Over het algemeen valt het wel mee en zijn die 3 maanden niet erg vast. Collega's die weggingen en bv. geen opdracht hadden (detachering) konden in principe per de 1e van de volgende maand gaan. Die 3 maanden zijn pas van belang als je bij een klant zit. Het is iets wat bij het contract hoort.
Verwijderd
Je kunt natuurlijk ten alle tijde proberen om dat nog uit te onderhandelen. Nee heb je, ja kun je krijgen.Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2006 @ 13:06:
[...]
Ik vind het wel erg lang en navraag bij collega's van Sogeti en Ordina leert mij dat de opzegtermijn daar gewoon een maand is..
De 3 maanden zijn inderdaad langer dan bij concullega's.
Bedankt voor de uitleg jongens. Maar Kayke, wat bedoel je precies hiermee? Ik benamelijk van skillevel 2 naar 3 gegaan (niet dat het wat zegt of zo). Maar het is in iedergeval duidelijk dat als je van skilllevel stijgt dat het niet betekent dat je loon ook stijgt.Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2006 @ 12:12:
[...]
Alleen als je loonverhoging krijgt krijg je dat over een hoger bedrag (II 100)
Verwijderd
Klopt. Je loont stijgt niet met je promotie.b schreef op woensdag 22 november 2006 @ 13:21:
[...]
Bedankt voor de uitleg jongens. Maar Kayke, wat bedoel je precies hiermee? Ik benamelijk van skillevel 2 naar 3 gegaan (niet dat het wat zegt of zo). Maar het is in iedergeval duidelijk dat als je van skilllevel stijgt dat het niet betekent dat je loon ook stijgt.
Je loont kan in principe alleen maar stijgen door de loonsverhoging aan het eind van het jaar. De loonsverhoging wordt bepaald aan de hand van je referentiesalaris. Je referentiesalaris stijgt als je een promotie maakt.
Referentiesalaris = Het salaris waar je uiteindelijke naartoe kunt groeien als je lang genoeg in dat skilllevel zit. Het referentiesalaris voor 2006 is als volgt:
II 85 (skill level 2) 2262
II100 (skill level 3) 2661
Stel je loon is 2000 euro.
Als je in level 2 zit en je krijgt 5% loonsverhoging betekent dat je nieuwe loon 2000 + (5% van 2262) = 2113.10 euro wordt.
Als je in level 3 zit en je krijgt 5% loonsverhoging betekent dat je nieuwe loon 2000 + (5% van 2661) = 2133.05 euro wordt.
Stel je blijft in skill level 2 zitten en je maakt nooit promotie meer en je hebt steeds een 3 als beoordeling dan kun je maximaal groeien tot 2262 euro.
Ik hoop dat het duidelijk is.
Even aanvullend op het bovenstaande: je leasenorm is volgens mij wel gekoppeld is aan je skilllevel. Nu weet ik niet precies waar de scheiding ligt, maar als je bijv van skilllevel 3 naar 4 gaat dan betekent dat ook dat je leasenorm omhoog gaat.
Verwijderd
Ook als je van 2 naar 3 omhoog gaat scheelt dat 70 euro ongeveer..Twinwhistle schreef op woensdag 22 november 2006 @ 15:01:
Even aanvullend op het bovenstaande: je leasenorm is volgens mij wel gekoppeld is aan je skilllevel. Nu weet ik niet precies waar de scheiding ligt, maar als je bijv van skilllevel 3 naar 4 gaat dan betekent dat ook dat je leasenorm omhoog gaat.
Is er al iets bekend mbt de cao onderhandelingenen wat er werkelijk geraliseerd gaat worden van de eisen van de FNV?
Nee, toch? Dat is van 3 naar 4, van 5 naar 6, etc.Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2006 @ 15:27:
Ook als je van 2 naar 3 omhoog gaat scheelt dat 70 euro ongeveer..
Is er al iets bekend mbt de cao onderhandelingenen wat er werkelijk geraliseerd gaat worden van de eisen van de FNV?
Dit topic is gesloten.