Ervaring werken bij Atos Origin Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 20 Laatste
Acties:
  • 78.639 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201323

MrWilliams schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 13:34:
[...]

wettelijk gezien is het gewoon 1 maand (en mag het in principe niet langer dan 1 maand zijn), als je echt weg wilt kan dat dus ook in een maand.
In je contract staat dat er gewerkt wordt volgens de arbeidsvoorwaardengids, en daarin staat 3 maanden, dus onderstaande is van toepassing. Van de Jurofoon:
Voor de werknemer
De opzegtermijn voor de werknemer bedraagt 1 maand (dit is bepaald in artikel 7:672 lid 3 Burgerlijk Wetboek). Deze wettelijke opzegtermijn kan alleen schriftelijk worden gewijzigd. Dit kan in de individuele arbeidsovereenkomst (let hier dus op als u een nieuw contract tekent) maar ook in de CAO (collectieve arbeidsovereenkomst). Ondanks deze mogelijkheden om af te wijken van de wettelijke regeling mag de opzegtermijn voor de werknemer nooit langer zijn dan 6 maanden. De opzegtermijn voor de werknemer kan alleen langer zijn dan de wettelijke termijn wanneer de opzegtermijn voor de werkgever 2 keer zo lang is (artikel 7:672 lid 6 Burgerlijk Wetboek). Wanneer de werkgever de opzegtermijn voor de werknemer verlengt en deze verlenging niet volgens de regels is gedaan, geldt de wettelijke regeling.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 201323 op 30-01-2008 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-05 15:21
MrWilliams schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 13:34:
[...]

wettelijk gezien is het gewoon 1 maand (en mag het in principe niet langer dan 1 maand zijn), als je echt weg wilt kan dat dus ook in een maand.
Dat dacht ik ook, maar dat is helemaal niet het geval. Het mag best 3 maanden zijn. Echter is het dom om zo'n opzeg termijn te hanteren, hoe langer het opzeg termijn, hoe minder gemotiveerd mensen zullen zijn.
Ik had een tijdelijk contract bij AO en dan heb je dus een opzeg termijn van 1 maand. Ik wilde na 2 maanden weg en in eerste instantie dacht men dat ze mij 3 maanden vast konden houden... Na goed overleg gewoon uit gekomen overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201323

Abom schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 13:52:
[...]
Echter is het dom om zo'n opzeg termijn te hanteren, hoe langer het opzeg termijn, hoe minder gemotiveerd mensen zullen zijn.
Klopt, ik heb halverwege Mei opgezegd en mocht pas echt pas in September weg, en dat schiet gewoon niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:32

Boy

www.byoscoop.nl

ik wilde afgelopen jaar 1 oktober vertrekken...vroeg het eind augustus en wilde ook de eerste 2 weken van september verlof pakken

maar m'n practice manager zei: "of per 1 september, anders 3 maanden uitzitten..." (nog niet eens persoonlijk, maar via m'n directe manager...)

1 september betekende 4 dagen later...dat redde ik niet...

heb toen maar gezegd 1 oktober of 3 maanden...is 1 oktober geworden...vond het een beetje kinderachtig van 'm...

Ik zat trouwens in de leegloop vanaf 1 september...

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbokh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-12-2024

hbokh

Unox: the worst OS!

Iemand een idee waarom de (blijkbaar vernieuwde) Outlook Web Access het niet (meer) doet?
Niet vanuit AOPICS, noch middels SecurID... :?

Ik blijf deze foutmelding krijgen:
Error Code: 500 Internal Server Error. The parameter is incorrect. (87)

This is my sick nature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23844

Vergeet niet je wachtwoord van het netwerk (laptop wachtwoord) in het derde veld in te vullen. Voor de rest hetzelfde invullen als voorheen dus a-nummer en pin+secure_id.

Kan ook zijn dat je netwerk wachtwoord is verlopen, maar dan krijg je een not-authorized melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stubby
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:54
hbokh schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 14:48:
Iemand een idee waarom de (blijkbaar vernieuwde) Outlook Web Access het niet (meer) doet?
Niet vanuit AOPICS, noch middels SecurID... :?

Ik blijf deze foutmelding krijgen:
Error Code: 500 Internal Server Error. The parameter is incorrect. (87)
Je moet nu 3 velden vulden:

Userid (A of NL nummer)
Wachtwoord (je SecureIDpin en de huidige secureId code)
Wachtwoord (je wachtwoord om op het Europe domein aan te loggen)

Dan zou het moeten werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:11
http://www.computable.nl/nieuws.jsp?id=2331743
Vakbondsleden massaal tegen CAO-voorstel Atos

Meer dan 90 procent van de medewerkers van Atos Origin die zijn aangesloten bij een vakbond, heeft tegen het cao-voorstel van hun werkgever gestemd. Ze vinden een minimale loonsverhoging van 2 procent te laag.

Personeelsleden van Atos Origin die lid zijn van de vakbonden FNV Bongenoten, CNV en De Unie, hebben massaal (90,3 procent) tegen het onderhandelingsresultaat voor een nieuwe cao bij hun werkgever gestemd.

Een te laag loonbod is het grootste bezwaar van de werknemers. Atos Origin biedt een minimale loonsverhoging van 2 procent aan en een variabel percentage dat wordt berekend aan de hand van prestaties van de medewerker. Volgens het bedrijf komt de gemiddelde loonsverhoging daarmee op 4,5 procent. De bonden eisen een minimale vaste loonsverhoging van 3,5 procent en meer inzicht in de beoordelingsstructuur van het variabele percentage voor loonsverhoging.

Eerder noemde FNV Bondgenoten de automatiseerder een ‘arrogante werkgever' omdat de werkgever inmiddels eenzijdig de loonsverhoging zou invoeren. "De mensen zijn boos en geïrriteerd door deze arrogante houding van de werkgever", aldus Nevin Demirtas, bestuurder van FNV Bondgenoten.

Demirtas vindt de systematiek voor de berekening van salarisverhoging "ondoorzichtig en veel te ingewikkeld." FNV heeft Atos Origin een brief gestuurd: "Ik heb ze op het hart gedrukt dat ze moeten luisteren naar de werknemers. Alle bonden en de centrale ondernemingsraad hebben het cao-onderhandelingsresultaat afgewezen", zegt Demirtas. FNV nodigt het bedrijf uit om opnieuw rond de tafel te gaan voor onderhandelingen.

Yesterday's home runs don't win today's games. - Babe Ruth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43565

Tzja, de hele jongere generatie die over het algemeen beter af zijn met Atos' CAO, zijn niet lid van een vakbond, dus dat is dan denk ik wel logisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:58
Ik vind het eigenlijk niet zo gek dat men ontevreden is. Is het niet zo dat een flink deel van het Atos personeel van Philips afkomt uit het verleden? Als je dan vergelijkt dat je bij Philips 3,5% de komende 2 jaar vast (vorige jaren meer richting de 1%) krijgt + een deel afhankelijk van de beoordeling (wat bij zeer goed makkelijk kan oplopen tot nog eens 7% bv) dan is het verschil toch wel erg groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoutWout
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-02 22:03
Ik ga over een paar uur praten met AO over een afstudeerstage bij de Strategic Sourcing afdeling (standplaats Utrecht)
Bij de keuze van de organisatie voor mijn afstudeerstage houd ik in mijn achterhoofd dat het heel goed mijn eerste werkgever kan/zal zijn.

Zijn er nog specifieke onderwerpen die ik moet laten langskomen? Iemand nog goede vragen?

Red een boom, eet een bever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexxx
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-05 22:21
BoutWout schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 10:27:
Ik ga over een paar uur praten met AO over een afstudeerstage bij de Strategic Sourcing afdeling (standplaats Utrecht)
Bij de keuze van de organisatie voor mijn afstudeerstage houd ik in mijn achterhoofd dat het heel goed mijn eerste werkgever kan/zal zijn.

Zijn er nog specifieke onderwerpen die ik moet laten langskomen? Iemand nog goede vragen?
Ik weet niet wat voor opleiding je doet (hbo/wo), maar tijdens mijn gesprek (wo afstudeerstage) heb ik flink ingezet op begeleiding en commitment vanuit atos. Dit heeft goed uitgepakt, dwz een stuur en projectgroep waar ik ten alle tijden beroep op kan doen en wekelijkse meetings met mijn begeleiders. Daarnaast direct de eerste dag al 20 kennismakings afspraken (over 2 weken verspreid) ingepland met mogelijke waardevolle bronnen voor mijn onderzoek.

Wat ook van belang is wanneer je een wo afstudeerder bent, is dat de organisatie weet dat je onderzoek doet. Onderzoek doen is iets anders dan een afstudeeropdracht uitvoeren op het hbo (iets dat ik ook gedaan heb). Vaak wil een bedrijf duidelijke resultaten zien en dat is bij onderzoek niet altijd het geval. Een voorafgaande literatuurstudie van een aantal weken kan wellicht als overbodig gezien worden en hebben ze liever dat je de handjes laat wapperen.

Succes in iedergeval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-05 09:34

Gast1981

room with a moose!

Wie heeft wat meer (inside) info over de Atos CAO onderhandelingen?

Ik las op Source dat het aanbod van AO door de bonden was afgewezen.

Maar toch zijn er al enkele CAO zaken doorgevoerd?!
Bijv. de opgekrikte leasebedragen.

Is het zo dat de CAO dus deels in werking in getreden?
Hoe zit het dan met de loonsverhogingen?
Al wel deels meegerekend, of wordt dat later met terugwerkende kracht gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:58
Dit topic is inmiddels meer dan een jaar oud. In ICT-(werkgevers)-land is iedereen erbij gebaat een zo accuraat en actueel mogelijk overzicht te hebben. Eerst door bijna 2000! reacties heen moeten ploegen hoort daar niet bij. Het is dan ook de wens om een nieuw deel aan te maken in deze topicreeks :)

Uiterlijk zondag 16 februari gaat dit topic dicht om plaats te maken voor deel 2. Het zou mooi zijn als iemand voor die tijd een nieuw topic zou willen openen met een startpost met relevante info, een link naar dit topic, etc. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wacky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-05 15:57

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Nu ook met Flickr account

Pagina: 1 ... 19 20 Laatste

Dit topic is gesloten.