Ervaring werken bij Atos Origin Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 20 Laatste
Acties:
  • 78.629 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-05 10:02
Anoniem: 236305 schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 23:55:
Misschien dat het wel afhankelijk is van de afdeling etc....
Maar bij heel veel andere bedrijven is 2400/2500 gewoon. Philips (WO-er 1e fase), Centric (junior) en Essent IT (trainee). De groeimogelijkheden zijn bij Atos echter wel goed en dat is natuurlijk ook belangrijk. Verder vind ik de inhoud van de functie wel uitdagend dus ik denk dat ik er voor ga...
Grote bedrijven zoals Philips, ASML, Rabobank etc zitten inderdaad op 2500-2700 als WO startsalaris. Maar daar heb je geen auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 213627

Denk dat Atos zeker een goede keus is. Dat salaris trekt echt wel bij. Kan je over een jaar of 3/4 kijken hoe je er dan voor staat en eventueel andere dingen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169536

Topicstarter
Heeft iemand eigenlijk al iets gehoord aangaande de aktiepunten n.a.v. het medewerkerstevredenheidsonderzoek(MTO) dat zo vreselijk negatief was? Ik ben naar zo'n meeting geweest met veel vage taal over 'meer innovatie' en 'meer lease-mogelijkheden en merken' maar dat is nu alweer enkele maanden geleden en concrete punten heb ik nog niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-05 22:34

djidee

Mr. Slungel

vind meer doorgroei en opleidingsmogelijkheden een veel beter punt, aangezien ik nu aan de onderkant vast zit, en er bovenin ruimte genoeg is, maar daar tussenin niet, en dus bij een andere werkgever mag gaan groeien, en dan een paar jaar later (en ervaring rijker) kan ik evt weer terug... Beetje jammer, want sfeertje bevalt me verder hier prima (CIC Groningen)

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:24

Mex

Anoniem: 169536 schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 10:58:
Heeft iemand eigenlijk al iets gehoord aangaande de aktiepunten n.a.v. het medewerkerstevredenheidsonderzoek(MTO) dat zo vreselijk negatief was? Ik ben naar zo'n meeting geweest met veel vage taal over 'meer innovatie' en 'meer lease-mogelijkheden en merken' maar dat is nu alweer enkele maanden geleden en concrete punten heb ik nog niet gezien.
Ik nog niet, tijdens de presentatie vond ik het al erg vooruitstrevend en korte termijn denken. Ben benieuwd of er van die 1e fase iets terecht gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij de presentatie van het tevredenheidsonderzoek werdt gezegd dat er allemaal informatie beschikbaar zou komen om de source, helaas ook niet nog niks gezien.

Vond het ook apart dat het ging om kwartaal 3 met de actie punten die daarbij horen. Het nieuws kregen we echter begin kwartaal 4, beetje apart. Ben benieuwd wat er inderdaad veranderd is in januari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

Anoniem: 213627 schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 12:56:
Bij de presentatie van het tevredenheidsonderzoek werdt gezegd dat er allemaal informatie beschikbaar zou komen om de source, helaas ook niet nog niks gezien.

Vond het ook apart dat het ging om kwartaal 3 met de actie punten die daarbij horen. Het nieuws kregen we echter begin kwartaal 4, beetje apart. Ben benieuwd wat er inderdaad veranderd is in januari.
Ik ga het in ieder geval niet meer meemaken, 30-11 is m'n laatste dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43565

Anoniem: 169536 schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 10:58:
lease-contract is afwachten voor wat ze januari gaan bieden. Wie weet krijgen we er bij de beoordelingen wat over te horen. Maarja, ik rij m'n auto toch nog tot 2011 :) maar misschien gaat de maandelijkse bijdrage wat omlaag... zolang ik er maar geen "ik zoek collega's"-sticker op hoef te plakken :)

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 43565 op 17-10-2007 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-05 15:59
Inderdaad, geen stickers! :) Dat vind ik echt een drama...
We zullen wel zien wat het wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
wvkreg schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 14:34:
Inderdaad, geen stickers! :) Dat vind ik echt een drama...
We zullen wel zien wat het wordt...
Ik wil best een beschaafde sticker op m'n auto, maar dan wel tegen een extra hoge leasevergoeding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100074

heb een jaar lang onzin verkocht op de interne AO helpdesk. werk was wel ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-05 17:00

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Anoniem: 100074 schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 14:49:
heb een jaar lang onzin verkocht op de interne AO helpdesk. werk was wel ok.
??

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236305

Mijn eerste werkdag is 1 november. Ik ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233056

Anoniem: 236305 schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 23:55:
Misschien dat het wel afhankelijk is van de afdeling etc....
Maar bij heel veel andere bedrijven is 2400/2500 gewoon. Philips (WO-er 1e fase), Centric (junior) en Essent IT (trainee). De groeimogelijkheden zijn bij Atos echter wel goed en dat is natuurlijk ook belangrijk. Verder vind ik de inhoud van de functie wel uitdagend dus ik denk dat ik er voor ga...
Ik ben ook starter, maar heb een salaris van3150 kunnen onderhandelen (eerste aanbod was 2950).
Heb wel (bijna) 2 masters, dus kan ermee te maken hebben gehad, maar dat het salaris voor starters vastligt, is dus onzin.
Ik moet trouwens nog beginnen.... It Consultant (AO)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kavorka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-05 11:41
Anoniem: 233056 schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 14:45:
[...]

Ik ben ook starter, maar heb een salaris van3150 kunnen onderhandelen (eerste aanbod was 2950).
Heb wel (bijna) 2 masters, dus kan ermee te maken hebben gehad, maar dat het salaris voor starters vastligt, is dus onzin.
Dat is netjes. Bij AO Bas-West lag/ligt het startsalaris van een HBO-er op 2000 (gebaseerd op cijfers van december 2006).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:41

mphilipp

Romanes eunt domus

Anoniem: 169536 schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 14:39:
[...]
Ik wil best een beschaafde sticker op m'n auto, maar dan wel tegen een extra hoge leasevergoeding!
Daar heb je in principe niets over te zeggen; het is jouw auto niet... ;) Al willen ze dat je in een zuurstokroze auto gaat rijden... >:)

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237009

Beste Atos Origin Starters,

Ik zal je even Waarschuwen!!! Dit is niet de werkgever waar je voor wilt werken als je net van school komt. Het klinkt echt veel beter wat ze aanbieden dan het echt is. Als je je carriere wilt stilzetten en iedere dag achteraan wilt sluiten in de file...dan is dit de ideale werkgever. Ik zal je even op een aantal punten wijzen waar je op moet letten:

A) LeaseAuto: Ja Atos levert leaseauto's af, maar houdt er rekening mee dat je in een Daewoo Matiz mag beginnen en als je het salaris wat Atos levert (ca. 1850-2200 euro starters-salaris) afzet tegen een grote onderneming, bijv. ABN AMRO (Ca. 2500-3200 euro starters salaris) dan rijdt je voor het verschil zelf ook een leuke auto.

B) Politiek - Ja dit heeft niks met PvdA, VVD, CDA te maken, maar bedrijfspolitiek. Dit merk je bij Atos Origin heel erg. Atos bestaat uit mensen die bij hun vorige werkgever zijn ge-outsourced (lees ontslagen zijn) en daardoor bij Atos terecht zijn gekomen. Velen vinden Atos veel slechter en hebben weinig met het bedrijf en doen daardoor ook niet zoveel. Velen van deze groep wachten hun pensioen af. Daarnaast is een tweede grote groep: Schoolverlaters. Als je enthousiast bent nu over hard werken, blijf dan vooral weg.

C) Competenties - Atos Origin is een bedrijf waar je echt inzetbaar moet blijven (ondanks dat er mensen rondlopen die meer dan 30% van hun tijd 'op de bank' doorbrengen. Dit merk je heel erg als je wat wilt (e.g. een conferentie bijwonen); Dat gaat gewoon niet door! Daarnaast verlangt Atos van je als je bijvoorbeeld .net-ter bent dat je ook Java moet kunnen als de tijd rijp is. Learning on the job, terwijl ze wel de klant 90 euro per uur factureren als jij met je ' Java for Dummies' op schoot zit. ;)

D) MasterClass - Een collega van me zei het een keetje als volgt: ' We hebben een bijelkaar gegoogledte masterclass' . Daarmee bedoelde de documenten gewoon van internet kwamen. Het niveau was om te janken en velen hadden dit al op school gehad. Na 7 weken eigenlijk weinig geleerd en alleen een beetje Oracle, SQL enzo gehad. Schiet je niets mee op...

E) Beste Werkgever - Even mijn 'huiswerk' gedaan en iedereen (zelfs mensen in Duitsland) verbaasden zich over het feit dat Atos Origin deze award heeft 'gewonnen'. Echter, als je je huiswerk goed doet, zie je dat Atos Origin het desbetreffende blad wel erg sponsort omdat ze een van de hoofd-adverteerders zijn. Voor een vakblad ruik je dan al gauw corruptie. Ditzelfde hoor je ook bij de wandelgangen van Atos.

F) Parkeren - Tja...'s ochtends sta je om 6:30 op, je worsteld je door de files bij o.a. Zaltbommel en tot je schrik kom je om 8:30 op kantoor. Denk dan niet dat je gewoon op Papendorp kunt Parkeren. Neej! Atos heeft zijn parkeergarage wegbezuinigd en reken er op dat je na 8 uur geen parkeerplaats meer hebt. Dit leidt tot een hoop frustratie want je kan gewoon in Niewengein Parkeren en met de Atos Bus naar je werk. Naar schatting vertraging: 30 minuten.

G) Office Supplies - Als je bij Atos wat wilt doen voor je ontwikkeling/ klant. Mag je rekenen dat je voor een artikel dat niet standaard aanwezig is (bijvoobeeld een studieboek) erg veel moet zeuren voordat je het krijgt. Ikzelf heb dit meegemaakt, terwijl ze je dan gewoon bij de klant laten zitten in de tussentijd. Je krijgt je JAva voor Dummies trouwens echt niet vergoed ;). Bij Logica CMG krijgen ze alle boeken gewoon Gratis thuisgestuurd. Het is maar een tip.

Ik denk dat ik mijn kritiek wel genoeg heb ge-uit. Post gerust een bericht als je meer wilt weten. Ow by the way: onlangs in dienst gegaan van een ander bedrijf...bevalt me prima. goede (brede) doorgroeimogelijkheden :) geen leaseauto, geen file ;). Als laatste wil ik zeggen; als je wat suppport wilt van je werkgever en het idee dat je kan groeien. Ga dan a.u.b. bij een groot NL bedrijf of Amerikaans bedrijf in dienst. Het zijn maar tips. Maar blijf weg van dit bedrijf. Je meot het zelf weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:34
Anoniem: 237009 schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 20:15:
A) LeaseAuto: Ja Atos levert leaseauto's af, maar houdt er rekening mee dat je in een Daewoo Matiz mag beginnen en als je het salaris wat Atos levert (ca. 1850-2200 euro starters-salaris) afzet tegen een grote onderneming, bijv. ABN AMRO (Ca. 2500-3200 euro starters salaris) dan rijdt je voor het verschil zelf ook een leuke auto.
Ik zou wel graag de URL krijgen van het bedrijf waar je als WO-starter voor 3000+ euro kan beginnen (dan wel gerekend zonder 13e maand, winstdeelname of andere extra's! puur bruto maandloon!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
Zou me sterk verbazen dat zij 600 à 700 euro meer dan de collega financiële instellingen gaan betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geloof me nu maar dat je bij ING zoveel als WO-Starter (goede cijfers, goede referenties) kan verdienen. Ken meerdere mensen en zitten na 6 maanden ruim boven de 3000 (basis, excl bonus etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hey Dutchy,

Je verhaal is geweldig mooi en duidelijk gebaseerd op feiten die zeker niet overal kloppen. Kennelijk heb je zelf in een nogal uitzichtloze situatie gezeten. Zelf heb ik geen last van de huurauto, rij iets wat toch echt een slag beter is (inclusief andere starters, ken niemand die formaat matiz rijdt). Papendorp zie ik nauwelijks, maar als je die ziet en iets later bent dan is op 5 min lopen ook een vrije parkeerplaats+nieuw parkeerdek is in aanbouw).

Politiek geldt in elk bedrijf dus ook bij Atos, groei je vroeg of laat door dan krijgt iedereen ermee te maken. Daarnaast blijkt uit je tekst duidelijk dat je in een puur technische omgeving zit, gokje MO? Denk dat dat niet de beste weerspiegeling van Atos is aangezien deze tak inderdaad minder geschikt is voor doorgroeien. Daarnaast is de organisatie vrij star. Kom je binnen bij ES dan weet ik zeker dat de ervaring toch heel anders zal zijn!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237123

Hey Dutchy22,

Ik heb de perfecte thread voor jou:

Slechte ervaringen met detacheerders

Preach it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

Anoniem: 213627 schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 19:30:
Hey Dutchy,

Je verhaal is geweldig mooi en duidelijk gebaseerd op feiten die zeker niet overal kloppen. Kennelijk heb je zelf in een nogal uitzichtloze situatie gezeten. Zelf heb ik geen last van de huurauto, rij iets wat toch echt een slag beter is (inclusief andere starters, ken niemand die formaat matiz rijdt). Papendorp zie ik nauwelijks, maar als je die ziet en iets later bent dan is op 5 min lopen ook een vrije parkeerplaats+nieuw parkeerdek is in aanbouw).
Ik heb ruim een half jaar lang in een Hyundai Atos rond gereden, heb er nog nachtmerries van :/ Dat was 2 jaar geleden, tegenwoordig krijg je een klasse B auto ipv klasse A.
Politiek geldt in elk bedrijf dus ook bij Atos, groei je vroeg of laat door dan krijgt iedereen ermee te maken. Daarnaast blijkt uit je tekst duidelijk dat je in een puur technische omgeving zit, gokje MO? Denk dat dat niet de beste weerspiegeling van Atos is aangezien deze tak inderdaad minder geschikt is voor doorgroeien. Daarnaast is de organisatie vrij star. Kom je binnen bij ES dan weet ik zeker dat de ervaring toch heel anders zal zijn!!!
Ik zit/zat zelf bij ES en kan me in grote lijnen zeker wel vinden in Dutchy's verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik moet zeggen dat ik de kriebels krijg van de verhalen die hier geschreven worden over Atos...Ik moet nog beginnen dus ik ben benieuwd hoe het zal verlopen. Ik ga in ieder geval proberen veel te bereiken bij Atos en dat ik met wat minder salaris begin neem ik dan voor lief. Ik hoop dat mijn positieve gevoel dat ik nu nog heb, het juiste is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Uhm, gefeliciteerd dan met je salaris wat 1000 euro hoger ligt dan dat van mij....Ik neem aan dat je je contract meteen ondertekend hebt terug gestuurd? Bij de afdeling waar ik ga werken lagen de salarissen van starters iig vast. En wat doet een IT consultant eigenlijk? Ga je bij World Class IT werken?
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
wcit is geen ao maar ac!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

relevant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
[...]
Netjes gedaan. Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd bij welk onderdeel je gaat werken.. Atos Consulting? SAP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WallyWalt
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-07-2024
Is er al iets meer bekend van de nieuwe lease auto regeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ixion
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-02-2024

Ixion

[DPC]TeamGrazzie + KletsCows

WallyWalt schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 23:52:
Is er al iets meer bekend van de nieuwe lease auto regeling?
Ik denk met de CAO van 2008, dus zal pas in februari/maart bekend worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Haha, iedereen maakt zich alleen maar druk om de leaseauto-regeling. Echt een giller. Ga maar lekker in de file staan in jullie renaultjes clio enzo. Maken jullie je wel eens druk om opleidingen? Verdien al met al een stuk meer dan jullie op dit moment en krijg geen auto, maar kan er zo eentje leasen/kopen als ik dat wil en geen bijtelling. Super toch! ow en krijg wel een masters betaald :D straks dus nog meer $$$$$$$$$$. Wees dus maar geprezen met het feit dat je straks ook in een toyota mag rijden...misschien mag je wel een smart of een mini rijden. Success er maar mee! Wanneer worden de mensen bij Atos nu eens echt slim...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
@ Dutchy22: aan jouw gedrag kan ik afleiden dat je misschien wel het geld krijgt om een master opleiding te doen, maar de intelligentie om zoiets succesvol te voltooien ontbreekt je helaas ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorix Jim
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 11:33
Anoniem: 237009 schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 13:26:
Haha, iedereen maakt zich alleen maar druk om de leaseauto-regeling. Echt een giller. Ga maar lekker in de file staan in jullie renaultjes clio enzo. Maken jullie je wel eens druk om opleidingen? Verdien al met al een stuk meer dan jullie op dit moment en krijg geen auto, maar kan er zo eentje leasen/kopen als ik dat wil en geen bijtelling. Super toch! ow en krijg wel een masters betaald :D straks dus nog meer $$$$$$$$$$. Wees dus maar geprezen met het feit dat je straks ook in een toyota mag rijden...misschien mag je wel een smart of een mini rijden. Success er maar mee! Wanneer worden de mensen bij Atos nu eens echt slim...
Wat is er mis met een mini? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Dutchy, mijn ''humble opinion'' is dat een Master aan jou niet is besteed.
Een auto maakt niet je baan, dat doe je zelf.
Blijkbaar was je niet tevreden of werd je geschaald op je (echte) niveau en kon hier niet tegen.
Ik wens je dan ook veel succes bij je nieuwe (tijdelijke, 2 maanden proeftijd) werkgever.
Kom ons niet lastig vallen met drogreden en onzinverhalen s.v.p.
Dank je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Haha! einde van de maand, dus ik lach weer het hardst ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je verhaal klopt niet meer helemaal. Althans, niet voor mij als Java programmeur.
Anoniem: 237009 schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 20:15:
Beste Atos Origin Starters,

Ik zal je even Waarschuwen!!! Dit is niet de werkgever waar je voor wilt werken als je net van school komt. Het klinkt echt veel beter wat ze aanbieden dan het echt is. Als je je carriere wilt stilzetten en iedere dag achteraan wilt sluiten in de file...dan is dit de ideale werkgever. Ik zal je even op een aantal punten wijzen waar je op moet letten:
Atos Origin gaat meer focus op kwaliteit leggen (althans, waar ik zit, van de rest weet ik het niet en boeit het me niet :Y) ). Tijd dat elke scholier direct na zijn HBO automatisch binnenkomt is voorbij. De eerste zijn al afgewezen.
Lease is bij Atos Origin inderdaad niet fantastisch. Het weggeven van Deawoo Matizjes hebben ze geloof ik nu wel afgeleerd. Terecht ook overigens gezien je overlevingskansen bij een ongeluk.
B) Politiek - Ja dit heeft niks met PvdA, VVD, CDA te maken, maar bedrijfspolitiek. Dit merk je bij Atos Origin heel erg. Atos bestaat uit mensen die bij hun vorige werkgever zijn ge-outsourced (lees ontslagen zijn) en daardoor bij Atos terecht zijn gekomen. Velen vinden Atos veel slechter en hebben weinig met het bedrijf en doen daardoor ook niet zoveel. Velen van deze groep wachten hun pensioen af. Daarnaast is een tweede grote groep: Schoolverlaters. Als je enthousiast bent nu over hard werken, blijf dan vooral weg.
Outsource-unhappyness zal bij sommige afdelingen ongetwijfeld een rol spelen, maar ik heb er niet zoveel mee te maken.
C) Competenties - Atos Origin is een bedrijf waar je echt inzetbaar moet blijven (ondanks dat er mensen rondlopen die meer dan 30% van hun tijd 'op de bank' doorbrengen. Dit merk je heel erg als je wat wilt (e.g. een conferentie bijwonen); Dat gaat gewoon niet door! Daarnaast verlangt Atos van je als je bijvoorbeeld .net-ter bent dat je ook Java moet kunnen als de tijd rijp is. Learning on the job, terwijl ze wel de klant 90 euro per uur factureren als jij met je ' Java for Dummies' op schoot zit. ;)
Als je er zelf achteraan zit kun je overal heen. .NET'ers en Javanen zitten tegenwoordig in compleet andere afdelingen met andere doelstellingen etc.
D) MasterClass - Een collega van me zei het een keetje als volgt: ' We hebben een bijelkaar gegoogledte masterclass' . Daarmee bedoelde de documenten gewoon van internet kwamen. Het niveau was om te janken en velen hadden dit al op school gehad. Na 7 weken eigenlijk weinig geleerd en alleen een beetje Oracle, SQL enzo gehad. Schiet je niets mee op...
Aangezien bij Java minder junioren binnengehaald gaan worden zal dat Masterclass ook wel veranderen. Niveau van de masterclass is verder gewoon toegespitst op het je zo snel mogelijk kunnen certificeren en dat is best logisch. Hoe het bij Oracle zit weet ik niet.
E) Beste Werkgever - Even mijn 'huiswerk' gedaan en iedereen (zelfs mensen in Duitsland) verbaasden zich over het feit dat Atos Origin deze award heeft 'gewonnen'. Echter, als je je huiswerk goed doet, zie je dat Atos Origin het desbetreffende blad wel erg sponsort omdat ze een van de hoofd-adverteerders zijn. Voor een vakblad ruik je dan al gauw corruptie. Ditzelfde hoor je ook bij de wandelgangen van Atos.
Daar kan ik weinig over zeggen, behalve dan dat ik blijkbaar in andere wandelgangen loop. Ik zou me ook niet zo snel oriënteren op wat zo'n blad schrijft overigens. Dat zijn sowieso vrij oppervlakkige en generieke metingen. Ga gewoon zelf op onderzoek uit.
F) Parkeren - Tja...'s ochtends sta je om 6:30 op, je worsteld je door de files bij o.a. Zaltbommel en tot je schrik kom je om 8:30 op kantoor. Denk dan niet dat je gewoon op Papendorp kunt Parkeren. Neej! Atos heeft zijn parkeergarage wegbezuinigd en reken er op dat je na 8 uur geen parkeerplaats meer hebt. Dit leidt tot een hoop frustratie want je kan gewoon in Niewengein Parkeren en met de Atos Bus naar je werk. Naar schatting vertraging: 30 minuten.
Irritant, zeker, 30 minuten, nee, hooguit 10. Je kan hem namelijk in transferium westraven zetten. De hele dag door pendelen daar Atos Origin busjes heen en weer. Atos Origin's schuld? Geen idee, het zou best wel eens kunnen dat het gemeentebeleid is om maar een maximum aantal parkeerplaatsen toe te staan en de rest naar transferia af te vloeien.
G) Office Supplies - Als je bij Atos wat wilt doen voor je ontwikkeling/ klant. Mag je rekenen dat je voor een artikel dat niet standaard aanwezig is (bijvoobeeld een studieboek) erg veel moet zeuren voordat je het krijgt. Ikzelf heb dit meegemaakt, terwijl ze je dan gewoon bij de klant laten zitten in de tussentijd. Je krijgt je JAva voor Dummies trouwens echt niet vergoed ;). Bij Logica CMG krijgen ze alle boeken gewoon Gratis thuisgestuurd. Het is maar een tip.
Ik heb hier anders al zat vakboeken liggen, daar heb ik niet op gewacht en daar heb ik ook niet voor betaald.
Ik denk dat ik mijn kritiek wel genoeg heb ge-uit. Post gerust een bericht als je meer wilt weten. Ow by the way: onlangs in dienst gegaan van een ander bedrijf...bevalt me prima. goede (brede) doorgroeimogelijkheden :) geen leaseauto, geen file ;). Als laatste wil ik zeggen; als je wat suppport wilt van je werkgever en het idee dat je kan groeien. Ga dan a.u.b. bij een groot NL bedrijf of Amerikaans bedrijf in dienst. Het zijn maar tips. Maar blijf weg van dit bedrijf. Je meot het zelf weten...
Ook niet zo gek veel file. Het blijft detachering, maar Atos Origin houdt meer rekening met de reistijden dan menig andere detacheerder. Uiteraard zal het niet altijd feest zijn.

Hoe dan ook, bij welke afdeling heb je in welke periode gezeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Bij kpn op papendorp is het ook klote parkeren, denk haast gemeente beleid, max zoveel plaatsen per zoveel werknemers... Hier in Groningen is het met parkeerplaatsen krap aan, ben je na 9 uur op de zaak, kun je naar de P+R (5min lopen), dus prima te doen.. Ik fiets elke dag 23 km (enkele reis), dus geen problemen mee (nee, niet omdat ik een matiz kon leasen,en dus de fiets comfortabler is).

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-03 10:36
Welke medewerkers krijgen er dan eigenlijk een daewoo matiz? o.i.d. Ik zit straks in salarisschaal II ref kader 85. Ik heb gehoord van iemand die eerder begonnen is dat je dan een renault clio, seat ibiza klasse hebt. leasebudget is 470 euro. Klopt dit dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
Anoniem: 237009 schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 16:19:
Haha! einde van de maand, dus ik lach weer het hardst ;-)
Lol ben jij een triest knulletje.
Moet zeker ergens voor compenseren? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Carnagy schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 19:23:
Welke medewerkers krijgen er dan eigenlijk een daewoo matiz? o.i.d. Ik zit straks in salarisschaal II ref kader 85. Ik heb gehoord van iemand die eerder begonnen is dat je dan een renault clio, seat ibiza klasse hebt. leasebudget is 470 euro. Klopt dit dan?
In principe kun je dan klasse B leasen en krijg je een klasse A lease auto. Huurauto's is net datgene wat de huurmaatschappij aanlevert en dat kunnen Deawoo Matiz, Fiat Panda, etc. zijn.
Inmiddels wordt er steeds meer direct een klasse B als huurauto verstrekt om er zeker van te zijn dat het idd wat meer ligt in de Renault Clio, Seat Ibiza-range.

en als je een Deawoo Matiz krijgt en je ligt er heel erg wakker van dan moet je gewoon je conclusies trekken, want ik zou persoonlijk ook geen 1000 kilometer per week willen rijen in een koekblik (niet uit status ofzo, maar gewoon om het feit dat je met een ongeluk veel eerder de lul bent in zo'n ding). Los van het feit dat ik met mijn lengte niet eens in zo'n auto zou passen.
Overigens heb ik vrij snel gereageerd op een auto uit de pool. Dat kan natuurlijk altijd.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 43565 op 28-10-2007 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
Anoniem: 43565 schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 19:59:
[...]

In principe kun je dan klasse B leasen en krijg je een klasse A lease auto. Huurauto's is net datgene wat de huurmaatschappij aanlevert en dat kunnen Deawoo Matiz, Fiat Panda, etc. zijn.
Inmiddels wordt er steeds meer direct een klasse B als huurauto verstrekt om er zeker van te zijn dat het idd wat meer ligt in de Renault Clio, Seat Ibiza-range.

en als je een Deawoo Matiz krijgt en je ligt er heel erg wakker van dan moet je gewoon je conclusies trekken, want ik zou persoonlijk ook geen 1000 kilometer per week willen rijen in een koekblik (niet uit status ofzo, maar gewoon om het feit dat je met een ongeluk veel eerder de lul bent in zo'n ding). Los van het feit dat ik met mijn lengte niet eens in zo'n auto zou passen.
Overigens heb ik vrij snel gereageerd op een auto uit de pool. Dat kan natuurlijk altijd.
Ik ben inderdaad ook vrij lang en ik zit meer daarmee idd :) Ik krijg eerst een huurauto en na mn proeftijd een leaseauto.Dan zou ik toch voor een klasse B auto kunnen kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorix Jim
Je afdeling is volgens mij zelfs verplicht om daar aan gehoor te geven tot 8 maanden nadat je een vast contract hebt gekregen. Zij nemen dus de extra toeslag voor hun rekening. Na 8 maanden mag je dat zelf betalen of een lease-auto kiezen (of uit de pool).

Maar ga er maar vanuit dat je meteen een klasse B krijgt, dat kreeg ik ook 3 jaar geleden ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Glorix Jim op 29-10-2007 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
Glorix Jim schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 10:26:
Je afdeling is volgens mij zelfs verplicht om daar aan gehoor te geven tot 8 maanden nadat je een vast contract hebt gekregen. Zij nemen dus de extra toeslag voor hun rekening. Na 8 maanden mag je dat zelf betalen of een lease-auto kiezen (of uit de pool).

Maar ga er maar vanuit dat je meteen een klasse B krijgt, dat kreeg ik ook 3 jaar geleden ;)
Ik ben net gebeld door de unit secretaresse en die vertelde inderdaad dat je 1 klasse hogere auto krijgt dan je band aangeeft. Er waren nu mensen die de nieuwe opel corsa kregen bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
Auto is binnen. Citroen C3. een lekkere ruime auto. Een dingetje is wel wat vreemd :) Het is een Benzine :D

Foutje of is dat mogelijk voor een huurauto? Grote kans dus dat ik deze niet meer zal hebben als leaseauto toch, omdat een leaseauto diesel of lpg moet zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23844

Huurauto's zijn per definitie benzine en kan je ook niet overnemen. Overnemen gaat via de pool of zelf een auto uitzoeken.

Benzine auto's zijn verder gangbaarder en kunnen ze makkelijker 'verkopen' (staat op naam van Atos).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
Anoniem: 23844 schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 12:11:
Huurauto's zijn per definitie benzine en kan je ook niet overnemen. Overnemen gaat via de pool of zelf een auto uitzoeken.

Benzine auto's zijn verder gangbaarder en kunnen ze makkelijker 'verkopen' (staat op naam van Atos).
Ah, ik had begrepen van die secretaresse dat ik deze auto misschien wel zou houden als leaseauto mocht hij bevallen :)

Straks een wat sportiever model uitkiezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Laatst online: 22:56

Boy

www.byoscoop.nl

Carnagy schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 12:18:
[...]

Ah, ik had begrepen van die secretaresse dat ik deze auto misschien wel zou houden als leaseauto mocht hij bevallen :)

Straks een wat sportiever model uitkiezen :)
een Citroen bij Atos? ik ben pas een maand weg en ze hebben nu al het driemerken beleid afgeschaft?

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Boy schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 14:44:
[...]

een Citroen bij Atos? ik ben pas een maand weg en ze hebben nu al het driemerken beleid afgeschaft?
Dus jij was de oorzaak voor het 3 merken beleid :P. Nee alleen qua huur auto kan je wat anders krijgen dan het leasen. Misschien januari...!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Ja wie maakt zich niet druk om de opleidingen!! Maar is wel lekker, als je de auto niet nodig hebt moet je het gewoon laten uitkeren. Maar als je het wel nodig hebt, ja zit er niks anders op he! En als je in de file b wil je wel ‘lekker’ zitten in je auto :D. Maar naast de auto is het natuurlijk van zelf sprekend, dat je up-to-date wilt blijven met de huidige technology...in my case.

En als het goed is, worden de leaseregelingen aangepakt. Maa rik weet niet of het juist goed uitpakt voor ons...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
Ik kom morgen uit etten-leur (vlakbij breda) en wil graag weten hoe lang je er 's ochtends op rijdt? Ik moet er om 9 uur zijn en zet mn auto bij t transferium weg. Hoe laat moet ik thuis wegrijden? Ik had zelf het idee om om 7 uur weg te rijden? Is dat ok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Carnagy schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 18:11:
Ik kom morgen uit etten-leur (vlakbij breda) en wil graag weten hoe lang je er 's ochtends op rijdt? Ik moet er om 9 uur zijn en zet mn auto bij t transferium weg. Hoe laat moet ik thuis wegrijden? Ik had zelf het idee om om 7 uur weg te rijden? Is dat ok?
Geen idee welke vestiging je naar toe wil, maar als het niet naar Arnhem of Groningen is dan denk ik dat je het wel haalt :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
Anoniem: 43565 schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 19:30:
[...]

Geen idee welke vestiging je naar toe wil, maar als het niet naar Arnhem of Groningen is dan denk ik dat je het wel haalt :Y)
Dat is altijd makkelijk. Vestiging Utrecht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Gok Utrecht, moet wel te doen zijn, al is de A27 een ramp als ik dat zo elke dag hoor....

Goed, en ik ben nu verplicht om verder te kijken, per 1-1-2008 is het over voor onze huidige klant op de functie waar ik nu zit... En tsja, als je zelf geen AO contract hebt, ben je het haasje... Wellicht nog een uitstapje naar een unix beheer bij mo ips, heel misschien eus oss, maar gok dat ik het elders moet gaan zoeken. Kwam eraan, slaat desondanks toch nogal in...

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
djidee schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 19:41:
Gok Utrecht, moet wel te doen zijn, al is de A27 een ramp als ik dat zo elke dag hoor....

Goed, en ik ben nu verplicht om verder te kijken, per 1-1-2008 is het over voor onze huidige klant op de functie waar ik nu zit... En tsja, als je zelf geen AO contract hebt, ben je het haasje... Wellicht nog een uitstapje naar een unix beheer bij mo ips, heel misschien eus oss, maar gok dat ik het elders moet gaan zoeken. Kwam eraan, slaat desondanks toch nogal in...
heb je t traject zelf wel eens gereden? Ik vind t namelijk enorm lullig om te laat te komen. Ben er liever een half uur te vroeg dan te laat. Moet nog via t transferium naar atos origin zelf via die bussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Carnagy schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 19:51:
[...]

heb je t traject zelf wel eens gereden? Ik vind t namelijk enorm lullig om te laat te komen. Ben er liever een half uur te vroeg dan te laat. Moet nog via t transferium naar atos origin zelf via die bussen.
Je zit wel aan de verkeerde kant van Breda en ik weet natuurlijk niet hoe lang je aan het slingeren bent voordat je op de snelweg zit. Maar Breda - Utrecht is normaal gesproken een klein uurtje. Reken ongeveer 30 minuten vertraging door file, 10 minuten omdat je van het transferium komt (vergeet niet een uitrijkaartje te vragen), 15 minuten omdat je van Etten-Leur komt, 10 minuten extra omdat het je eerste dag is, reken ruim 2 uur, dan zit je vast wel goed.

Ik rij nu dagelijks heen en weer tussen Arnhem - Amsterdam. Volgens vananaarbeter.nl doe ik er als ik om 6 uur vertrek ruim 3 uur over. In de praktijk is dat een kleine anderhalf uur en ik heb er pas een paar keer langer dan 2 uur over gedaan, dus aan die routeplanner heb je niet veel.
anwb.nl had ook zo'n file routeplanner, maar die was juist weer wat optimistisch in mijn geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het CAO voorstel ligt er: http://www.fnvbondgenoten...igin/252773/555009/555019

Zo te zien is hij alweer een weekje oud. De belangrijkste voorstellen zijn, denk ik, de 3,5% salarisverhoging en 15% verhoging van de leasebedragen ook voor bestaande contracten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casapira
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-05 13:26

casapira

The truth is in me.

Dat zijn hele interessante CAO ontwikkelingen. 15% bij de leasenorm op is erg leuk. Ik denk dat ik nog even wacht met een auto uit de leasemarket zoeken. 20% korting op de auto's uit de poule is ook erg leuk.

Wel jammer dat er geen concrete merken in staan m.b.t. het merkenbeleid.

Verder 3,5 % bij beoordeling op niveau is ook erg prima. Ik had niet zo veel verwacht eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
casapira schreef op donderdag 01 november 2007 @ 12:15:
[..]

Verder 3,5 % bij beoordeling op niveau is ook erg prima. Ik had niet zo veel verwacht eigenlijk.
Dat ligt er, vind ik, maar aan in welke fase van je carrière je zit. Als je een starter of young professional bent met, zeg, 1 tot 3 jaar ervaring, dan heb je meestal een vrij laag salaris en dan zet z’n percentage natuurlijk niet echt aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobbert
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

wat denken jullie dat er overblijft van dit voorstel als atos zijn visie er over laat gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-05 23:49
Vind het erg vaag, als je bijvoorbeeld een "5" beoordeling hebt, wat krijg je er dan bij?

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wacky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-05 15:57

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Je moet de CAO eens doornemen .. daar staat dat heel duidelijk in :)

Nu ook met Flickr account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-05 23:49
Dit zegt de CAO:
  • Voor werknemers met een beoordeling ruim boven niveau (5) en een bandpositie hoger of gelijk dan 0 punten boven hun referentiesalaris een minimale salarisverhoging van 50% van het percentage van wat er opgenomen staat indien de werknemer 1 t/m 5 punten (bij een beoordeling 5) verwijderd is van zijn/haar referentiesalaris.
Ik vind het niet echt duidelijk.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Laatst online: 00:31
Bobbert schreef op donderdag 01 november 2007 @ 13:16:
wat denken jullie dat er overblijft van dit voorstel als atos zijn visie er over laat gaan?
Kruimels en wat wisselgeld. Ondanks de hozanna verhalen in de media zal het straks wel weer iets zijn in de trend van 'Ja, maar met MO gaat het niet goed, dus moeten we tóch nog even met z'n allen de riem verder aantrekken. Volgend jaar vast beter'. Same old same old.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deltaquad
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:40
Anoniem: 169536 schreef op donderdag 01 november 2007 @ 09:49:
Het CAO voorstel ligt er: http://www.fnvbondgenoten...igin/252773/555009/555019

Zo te zien is hij alweer een weekje oud. De belangrijkste voorstellen zijn, denk ik, de 3,5% salarisverhoging en 15% verhoging van de leasebedragen ook voor bestaande contracten.
"De werknemersvertegenwoordiging stelt voor om het percentage in de verhouding voor het betalen
van de pensioenpremie voor werknemers op 40,00% te stellen en die voor de werkgever op 60,00%
."

Ik vraag me alleen af wat het nu is, ik kan dat nergens zo snel terugvinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ixion
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-02-2024

Ixion

[DPC]TeamGrazzie + KletsCows

Ziet er veelbelovend uit.

Vrees alleen dat Abbadon dicht bij de waarheid zal zitten. Enige wat we kunnen doen is braaf uurtjes blijven schrijven en wachten tot de definitieve versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juggels
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-05 21:54
Ixion schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 08:45:

Vrees alleen dat Abbadon dicht bij de waarheid zal zitten. Enige wat we kunnen doen is braaf uurtjes blijven schrijven en wachten tot de definitieve versie.
Amen... Er zal weinig anders opzitten dan wachten tot de definitieve CAO bekend is. ALS ze aan het voorstel vasthouden ziet het er inderdaad veelbelovend uit though.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

OMX2000

By any means necessary...

Ixion schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 08:45:

Ben ik het niet helemaal mee eens. Dit is de inzet voor de onderhandelingen, en kennelijk ruiken de vakbonden bloed. Dit voorstel had in de afgelopen jaren absoluut niet gekund. Dus ik denk zeker wel dat er dingen overeind zullen blijven, maar lang niet alles nee. Ik denk dat met name het verhaal rond de leasevergoedingen realistisch is. Als daar niet iets aan gedaan wordt, verliest het management volledig haar geloofwaardigheid.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mainuser X
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-03 14:37
Ik zal even proberen uit te leggen over de loon systeem van atos origin met de huidige CAO Voostel.

Laten we zeggen dat je in band 2 zit tot 100 (Je zou dan skill 3 moeten zijn)

en band 2 tot band positie 100 is E 2700,- MAX (Dit is een fictief bedrag)

(Het maakt niet uit of je op 85 procent van die band zit. Want dan is die 85 procent van die band jouw 100 procent wat jij max mag verdienen)

Als jij dan op bv E 2300,- krijgt zit jij op band positie

2700/100= 27 Dus bandpostitie 1 is 27

2300/27= 85.15 dit is jouw positie Bandpostietie 85.15
Hoe bereken je je verhoging dan ?

Dat is als volgt atos die hanteert hoe verder je bent hoe meer je krijgt dat is als volg

Bij een beoordeling 3

Jouw band postie is belangrijk

als je nog van je eindpunt vandaan zit met 1-5 bandpunten Dus als je op bandpostie 95 of hoger zit tot 99 krijg je 3.5 %

als je nog van je eindpunt vandaan zit met 5-10 bandpuntenDus als je op bandpostie 90 of hoger zit tot 95 krijg je 3.5 % * 1.20 = 4.2 %

als je nog van je eindpunt vandaan zit met >10 bandpunten Dus als je op bandpostie 90 of lager zit krijg je 3.5 % * 1.40 = 4.9 %

Dit zijn berekenen als je een 3 voor je beoordeling hebt gehad.

Als je een 4 hebt gehad krijg je dit.

als je nog van je eindpunt vandaan zit met 1-5 bandpunten Dus als je op bandpostie 95 of hoger zit tot 99 krijg je 3.5 % * 1.20 = 4.2 %

als je nog van je eindpunt vandaan zit met 5-10 bandpunten Dus als je op bandpostie 90 of hoger zit tot 95 krijg je 3.5 % * 1.40 = 4.9 %

als je nog van je eindpunt vandaan zit met >10 bandpunten Dus als je op bandpostie 90 of lager zit krijg je 3.5 % * 1.60 = 5.6 %

En als je een 5 hebt gehad

als je nog van je eindpunt vandaan zit met 1-5 bandpunten Dus als je op bandpostie 95 of hoger zit tot 99 krijg je 3.5 % * 1.40 = 4.9 %

als je nog van je eindpunt vandaan zit met 5-10 bandpunten Dus als je op bandpostie 90 of hoger zit tot 95 krijg je 3.5 % * 1.60 = 5.6 %

als je nog van je eindpunt vandaan zit met >10 bandpunten Dus als je op bandpostie 90 of lager zit krijg je 3.5 % * 1.80 = 6.3 %

Wordt je band postie bereken voor de verhoging of na de verhogiong ?

Vorige jaar hebben ze eerst de banden met 2 % geloof ik verhoogt en daarne de postitie berekend dat is gunstig voor de mensen. Ik denk dat het zelfde dit jaar ook wel gebeurd. Ik hoop in ieder geval dat het iets duidelijker is nu.

[ Voor 11% gewijzigd door Mainuser X op 05-11-2007 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mainuser X
OMX2000 schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 10:01:
[...]

Ben ik het niet helemaal mee eens. Dit is de inzet voor de onderhandelingen, en kennelijk ruiken de vakbonden bloed. Dit voorstel had in de afgelopen jaren absoluut niet gekund. Dus ik denk zeker wel dat er dingen overeind zullen blijven, maar lang niet alles nee. Ik denk dat met name het verhaal rond de leasevergoedingen realistisch is. Als daar niet iets aan gedaan wordt, verliest het management volledig haar geloofwaardigheid.
Het managment team van atos heeft al toegezegd dat ze dit jaar met de gemidelde lonen mee te stijgen en veel flexiber op te stellen. Kijk op het intranet daar staat het nieuwsbericht na het overleg van 30-10-2007.

Ik ben erg positief dit jaar. (Dit is het eerst na 5 jaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mainuser X
deltaquad_1979 schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 08:18:
[...]

"De werknemersvertegenwoordiging stelt voor om het percentage in de verhouding voor het betalen
van de pensioenpremie voor werknemers op 40,00% te stellen en die voor de werkgever op 60,00%
."

Ik vraag me alleen af wat het nu is, ik kan dat nergens zo snel terugvinden...
Op dit moment is het percentage 45 % werknemer (Wij betalen dit) en 55 % werkgever (dit wordt betaalt door atos) komt er op neer dat wij 40 en atos 60 % moet betalen.

Dit is het pensioen premie wat elke maand ingehouden wordt. Mocht dit doorgaan is het verlaging van 12 % van de premie die jij maandelijks betaalt (inghouden wordt op het salaris) Is niet 12 procent van je salaris maar van de pensieon premie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kavorka
Mainuser X schreef op maandag 05 november 2007 @ 12:44:
Ik zal even proberen uit te leggen over de loon systeem van atos origin met de huidige CAO Voostel.
Duidelijk verhaal. Alleen, als je op een 3,2 procent verhoging komt. Is dit dan 3,2 procent op basis van je huidig salaris of op het referentiesalaris?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mainuser X
kavorka schreef op maandag 05 november 2007 @ 13:02:
[...]

Duidelijk verhaal. Alleen, als je op een 3,2 procent verhoging komt. Is dit dan 3,2 procent op basis van je huidig salaris of op het referentiesalaris?
Dat stuk ben ik dus vergeten.

Vorig jaar zijn ze uitgegaan van je max. Dus als jij maximum 2700 euro mocht verdienen hebben ze gezegd 2700*0.032 = 86.4 ronden ze af naar 87 euro en was dat je loonsverhoging. Maakte niet uit waar je in je band stond.

De jaar daarvoor is het gewoon op je salris berekent. Dus ja daar moeten we nog even op wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
kavorka schreef op maandag 05 november 2007 @ 13:02:
[...]

De verhoging is op basis van je referentiepunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239318

ik zie iets over een 3 merken beleid, welke merken zijn dit en kan je leasen voor 545 euro per maand.
ben mijn aanbod in overweging aan het nemen.
Overigens bij nagenoeg iedere ictbedrijf is het medewerkertevredenheidonderzoek triest qua tevredenheid, dat is niet speficiek atos, ing oracle of wat dan ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 239318 schreef op woensdag 07 november 2007 @ 08:53:
ik zie iets over een 3 merken beleid, welke merken zijn dit en kan je leasen voor 545 euro per maand.
ben mijn aanbod in overweging aan het nemen.
Dit is al erg vaak voorbij gekomen en hier is veel over terug te lezen in oude posts. Even snel uit mijn hoofd zijn de huidige merken Volkswagen, Audi, Skoda, Seat, Renault, Volvo, Ford en Jaguar. Verwacht niet te veel voor die 545; een kale Golf, Leon, Megane, Focus op diesel of een iets minder kale van hetzelfde type op LPG.
Anoniem: 239318 schreef op woensdag 07 november 2007 @ 08:53:
Overigens bij nagenoeg iedere ictbedrijf is het medewerkertevredenheidonderzoek triest qua tevredenheid, dat is niet speficiek atos, ing oracle of wat dan ook
Dat is natuurlijk waar, maar het resultaat was ook dat het bij AO nog slechter was dan bij branchegenoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169536 schreef op woensdag 07 november 2007 @ 09:08:

Dat is natuurlijk waar, maar het resultaat was ook dat het bij AO nog slechter was dan bij branchegenoten.
dan heb je vast het resultaat van mijn huidige werkgever nog nooit gezien, en nee ik ga dat niet bekendmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:14
Gerucht gaat trouwens dat het eerst bod van AO aan de vakbonden 1,25% was waarbij de salaristabellen weer onzichtbaar worden gemaakt. Zo kan het management zich zelf een verhoging van 20% geven, de rest 0,1% zodat je alsnog met wat rekenwerk weer op de 1,25% (wat volgens mij amper de inflatie dekt) uit komt.

"Better ask questions before you shoot"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wast doet een golf station in de lease bij atos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Chocovla schreef op woensdag 07 november 2007 @ 11:36:
Gerucht gaat trouwens dat het eerst bod van AO aan de vakbonden 1,25% was waarbij de salaristabellen weer onzichtbaar worden gemaakt. Zo kan het management zich zelf een verhoging van 20% geven, de rest 0,1% zodat je alsnog met wat rekenwerk weer op de 1,25% (wat volgens mij amper de inflatie dekt) uit komt.
Dat is geen gerucht! Hier staat namelijk:

In oktober heeft CNV Dienstenbond de leden gevraagd punten aan te dragen voor de nieuwe cao. Dit jaar is er voor het eerst gekozen, op voorstel van CNV Dienstenbond, om samen met de andere vakbonden en de ondernemingsraad één voorstellenbrief te maken. In het verleden weken teksten te vaak af met verwarring en discussie tot gevolg en kon de eenheid worden doorbroken. Met de gezamelijke voorstellenbrief geven wij een krachtig signaal af aan de werkgever dat de werknemers in hun wensen op één lijn zitten. Dat dit nodig is maakt het loonbod van de werkgever wel duidelijk: 1,25% voor een heel jaar! Dit komt niet eens in de buurt van onze looneis en voorspelt dan ook een zeer zwaar onderhandelingsjaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mainuser X
Anoniem: 169536 schreef op woensdag 07 november 2007 @ 15:22:
[...]

Dat is geen gerucht! Hier staat namelijk:

In oktober heeft CNV Dienstenbond de leden gevraagd punten aan te dragen voor de nieuwe cao. Dit jaar is er voor het eerst gekozen, op voorstel van CNV Dienstenbond, om samen met de andere vakbonden en de ondernemingsraad één voorstellenbrief te maken. In het verleden weken teksten te vaak af met verwarring en discussie tot gevolg en kon de eenheid worden doorbroken. Met de gezamelijke voorstellenbrief geven wij een krachtig signaal af aan de werkgever dat de werknemers in hun wensen op één lijn zitten. Dat dit nodig is maakt het loonbod van de werkgever wel duidelijk: 1,25% voor een heel jaar! Dit komt niet eens in de buurt van onze looneis en voorspelt dan ook een zeer zwaar onderhandelingsjaar.
Ja heb de brief net binnen van de bond. Wat ik dus begrijp is dat atos origin bestuur kiets voor loons verhogingen op unit basis zo kan een bepaalde unit 1.25 % krijgen en een andere 7 %. Dit willen de bonden niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mainuser X schreef op woensdag 07 november 2007 @ 16:39:
[...]

Ja heb de brief net binnen van de bond. Wat ik dus begrijp is dat atos origin bestuur kiets voor loons verhogingen op unit basis zo kan een bepaalde unit 1.25 % krijgen en een andere 7 %. Dit willen de bonden niet.
Ik begrijp dat bonden altijd voor 'het collectief' gaan. Ze representeren immers hun leden die zich in alle business units bevinden. Echter, in mijn ogen kan je niet je ogen sluiten voor het feit dat binnen sommige onderdelen van het bedrijf medewerkers werken waar op dit moment veel meer vraag naar is in de markt dan in andere units. Dan kan je als bond wel dit soort eisen stellen en inzetten op een collectieve verhoging van, zeg, 3,5% maar dan ga je goede mensen waar veel vraag naar is kwijtraken.

Dat laat AO dus terecht niet gebeuren en dan is het resultaat zoals altijd; Er komt een matig onderhandelingsresultaat waar de bonden dol enthousiast over zijn (kan iemand zich nog de 2 comma nogwat van vorig jaar herinneren bij een maximale beoordeling?) en dan is er per business unit een potje met wisselgeld voor de mensen die ze echt niet willen verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mainuser X
Anoniem: 169536 schreef op woensdag 07 november 2007 @ 17:00:
[...]

Ik begrijp dat bonden altijd voor 'het collectief' gaan. Ze representeren immers hun leden die zich in alle business units bevinden. Echter, in mijn ogen kan je niet je ogen sluiten voor het feit dat binnen sommige onderdelen van het bedrijf medewerkers werken waar op dit moment veel meer vraag naar is in de markt dan in andere units. Dan kan je als bond wel dit soort eisen stellen en inzetten op een collectieve verhoging van, zeg, 3,5% maar dan ga je goede mensen waar veel vraag naar is kwijtraken.

Dat laat AO dus terecht niet gebeuren en dan is het resultaat zoals altijd; Er komt een matig onderhandelingsresultaat waar de bonden dol enthousiast over zijn (kan iemand zich nog de 2 comma nogwat van vorig jaar herinneren bij een maximale beoordeling?) en dan is er per business unit een potje met wisselgeld voor de mensen die ze echt niet willen verliezen.
Ik vind dat jij gelijk hebt maar je moet geen mensen benadelen. Vergeet niet dat de alleen vorige jaar een beetje een loons verhoging heeft plaats gevonden de jaren daar voor was het echt slecht(Niet eens op niveau van inflatie). Het gaat beter met atos nederland maar niet met de mensen omdat je sommige meer wil geven. Dat klopt netuurlijk ook niet. Trouwens het gaat al een aantal jaar goed met atos maar de gewone werknemer ziet en voelt daar niets van terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153776

Ik begin per 1-2-08 bij AO. Wat rijd je voor het leasebedrag van 649 bij Atos? Aangezien ik eerst een jaarcontract krijg zal ik dus wel in een poolauto komen te rijden. Maar kan iemand mij een riedeltje auto's noemen die aan dat leasebedrag zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giohardcore
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:17
Anoniem: 153776 schreef op donderdag 08 november 2007 @ 12:45:
Ik begin per 1-2-08 bij AO. Wat rijd je voor het leasebedrag van 649 bij Atos? Aangezien ik eerst een jaarcontract krijg zal ik dus wel in een poolauto komen te rijden. Maar kan iemand mij een riedeltje auto's noemen die aan dat leasebedrag zitten?
Zonder bijbetalen rijd je daar niet veel voor. Ikzelf rij een Seat Leon Reference op gas en moet 70 euro bijbetalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een Leon Reference voor 649 en dan nog 70 euro bijbetalen??? dat is wel heeeel erg duur.
Ik rij een Focus Futura voor 589. Voor 649 is dus best iets leuks te rijden, het is alleen maar net wat je verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153776

Nou ik rijd nu een VW Passat Comfortline met wat opties en betaal 35 euro bij.
Dus ik zoek iets van :

- VW Passat Comfortline
- Audi A4
- BMW 3-serie
- Citroen c4 of C5
- Renault Laguna
- Ford Mondeo

Dus dat soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

OMX2000

By any means necessary...

Anoniem: 153776 schreef op donderdag 08 november 2007 @ 16:11:
Dus ik zoek iets van :

- VW Passat Comfortline
- Audi A4
- BMW 3-serie
- Citroen c4 of C5
- Renault Laguna
- Ford Mondeo

Dus dat soort dingen.
Dat gaat je voor 645 + 35 euro niet lukken. Op dit moment hebben we keuze uit Volkswagengroep (VW,AUDI, Skoda, Seat), Ford (Ford, Jaguar, Volvo), Renault. Dit wordt naar verwachting aangepast, maar daar weten we nog weinig over.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ben me aan het orienteren maar kan niet goed zien wat mogelijk is qua lease auto
een golf variant zou mooi zijn maar wat kost tie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kavorka
Iemand al iets gehoord over de collectiviteit vd zorgverzekering met IAK? Premies, vergoedingen etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorix Jim
Anoniem: 213627 schreef op donderdag 08 november 2007 @ 15:16:
Een Leon Reference voor 649 en dan nog 70 euro bijbetalen??? dat is wel heeeel erg duur.
Ik rij een Focus Futura voor 589. Voor 649 is dus best iets leuks te rijden, het is alleen maar net wat je verwacht.
Hij doelt met de 79E op de prive bijdrage die je altijd moet betalen.
Trouwens, ik rij een Seat Leon (2) 1.9tdi Stylance voor 633,- (die trouwens zeer binnenkort vrijkomt ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mainuser X
kavorka schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 08:22:
Iemand al iets gehoord over de collectiviteit vd zorgverzekering met IAK? Premies, vergoedingen etc...
Het is zo dat ze eerst obver het salaris praten en daarna pas over de rest.

Het salaris zit eigenlijk niet in het cao. de rest van de arbeidsvoorwaarden wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153776 schreef op donderdag 08 november 2007 @ 16:11:
Dus ik zoek iets van :

- VW Passat Comfortline
- Audi A4
- BMW 3-serie
- Citroen c4 of C5
- Renault Laguna
- Ford Mondeo

Dus dat soort dingen.
Vanavond zal ik er wel even wat getalletjes bij zetten (kan nu niet bij het netwerk). Kijk dan even wat er in onze lease applicatie staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201323

Mainuser X schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 09:40:
[...]

Het is zo dat ze eerst obver het salaris praten en daarna pas over de rest.

Het salaris zit eigenlijk niet in het cao. de rest van de arbeidsvoorwaarden wel.
En dat is het hele euvel. Die 1.25% is nu in het sept/okt overleg eenzijdig vastgelegd door AO en daar kunnen de bonden over "onderhandelen". Maar daar zit weinig ruimte in natuurlijk, want als ze niet overeenkomen dan neemt AO gewoon de 1,25%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mainuser X
Anoniem: 201323 schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 10:10:
[...]

En dat is het hele euvel. Die 1.25% is nu in het sept/okt overleg eenzijdig vastgelegd door AO en daar kunnen de bonden over "onderhandelen". Maar daar zit weinig ruimte in natuurlijk, want als ze niet overeenkomen dan neemt AO gewoon de 1,25%.
Ik krijg elk jaar het gevoel dat AO bij de gesprekken met de bonden gewoon schijt heeft aan de mensen ( sry voor mijn taal gebruik ). Er is al jaren niet slecht gepresteerd door AO nog geen enkel slecht jaar. Maar we hebben nog echt niet een keer een verhoging gehad waar we bij konden zeggen " Kijk we zien het goed presteren nu eindelijk terug in ons vehoging " Tuurlijk krijgen individuvelen wel geld erbij maar collectief al jaren niet. Het moet toch echt een keer wat worden.

Ik vraag me ook echt af wat er gebeurd als we en keer verlies leiden. Salaris verlaging of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201323

Mainuser X schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 12:49:
[...]

Ik krijg elk jaar het gevoel dat AO bij de gesprekken met de bonden gewoon schijt heeft aan de mensen ( sry voor mijn taal gebruik ). Er is al jaren niet slecht gepresteerd door AO nog geen enkel slecht jaar. Maar we hebben nog echt niet een keer een verhoging gehad waar we bij konden zeggen " Kijk we zien het goed presteren nu eindelijk terug in ons vehoging " Tuurlijk krijgen individuvelen wel geld erbij maar collectief al jaren niet. Het moet toch echt een keer wat worden.

Ik vraag me ook echt af wat er gebeurd als we en keer verlies leiden. Salaris verlaging of zo.
Ik denk dat je dan gewoon je mond open moet gaan doen. Anders veranderd er niet heel veel zeg ik uit ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Off topic aan
test ivm postings
OFF topic uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 240124

Hallo allemaal.

Ik begin op 1 januari 2008 bij Atos Consulting als senior. Ik krijg direct een contract voor onbepaalde tijd en ben een mobiele medewerkers met een budget van 650 euro. Wel heb ik een proeftijd voor 2 maanden.

Gezien ik de arbeidsvoorwaarden vervoersregeling niet erg helder vind, post ik hier enkele vragen....

Krijg ik gedurende deze twee maanden een voorloopauto of een huurauto?

Heb ik inspraak in de voorloopauto voordat ik in dienst ben of moet ik gewoon wachten wat er voor mij klaarstaat op mijn eerste werkdag?

Kan ik direct na mijn proeftijd shoppen of dien ik het contract van de voorloopauto uit te rijden?

Ik geloof dat Atos lease overeenkomsten met leaseplan heeft. Op leaseplandirect.nl kun je leaseprijzen zoeken en opvragen. Komen deze overeen met de prijzen zoals ATOS deze hanteert? Zo kost een A3 1.9TDI 3 deurs uitvoering Ambiente daar 658 euro bij 52/35000km.

Verder ben ik een beetje verrast door het parkeerprobleem-nieuws... Zijn hier nog tips en trucs voor die ik moet weten behalve de busjes?

Alvast mijn dank voor jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 240124

PS met voorloopauto bedoel ik: auto in de pool (ex werknemer Atos); en de andere is echt een huurauto, waarover ik ook hier op het forum lees.

Verder nog een vraag: het lijkt wel eilandjes-cultuur bij Atos. Is dat van invloed op je leaseregeling en het wel of niet mogen shoppen van/inspraak hebben een auto...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny58
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-04 20:36
Anoniem: 240124 schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 17:08:
Hallo allemaal.

Verder ben ik een beetje verrast door het parkeerprobleem-nieuws... Zijn hier nog tips en trucs voor die ik moet weten behalve de busjes?
Vroeg beginnen. Ik begin zelf altijd om 7.00. Nooit parkeer problemen. En volgens mij is het tot een uur of 8 ook nog wel te doen. Daarna wordt het lastig.

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

Pagina: 1 ... 17 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.