Ervaring werken bij Atos Origin Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 ... 20 Laatste
Acties:
  • 78.568 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WallyWalt
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-07-2024
Anoniem: 240124 schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 17:08:
Krijg ik gedurende deze twee maanden een voorloopauto of een huurauto?
Tijdens je proeftijd een huurauto daarna moet je een auto uit de pool kiezen (dit is een groep auto's van mensen die weg zijn gegaan waarvan het contract nog loopt), deze auto rijd je totdat de lease ten einde is, daarna mag je pas zelf een auto uit gaan zoeken.

Kortom praat eens met je manager en kijk wat er te regelen valt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-03 10:36
Johny58 schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 18:35:
[...]

Vroeg beginnen. Ik begin zelf altijd om 7.00. Nooit parkeer problemen. En volgens mij is het tot een uur of 8 ook nog wel te doen. Daarna wordt het lastig.
Je kan tot half 9 redelijk makkelijk een plaatsje vinden in utrecht, maar daarna wordt het was lastiger. Je kan je auto in de berm zetten, maar dan riskeer je een boete.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorix Jim
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-05 11:02
WallyWalt schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 22:52:
[...]

Tijdens je proeftijd een huurauto daarna moet mag je een auto uit de pool kiezen (dit is een groep auto's van mensen die weg zijn gegaan waarvan het contract nog loopt), deze auto rijd je totdat de lease ten einde is, daarna mag je pas zelf een auto uit gaan zoeken.

Kortom praat eens met je manager en kijk wat er te regelen valt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 240290

Ik heb een offerte gehad om per 1 januari mijn huidige werkgever te verlaten en te beginnen bij ATOS als project manager en zou graag de voorwaarden bij jullie willen checken.

Huidige werkgever:
1. salaris 3400
2. geen dertiende maand wel eindejaars 500 euro +680 euro flexbudget (opleidingen, etc, niet uitbetaalbaar)
3. gekozen voor geen lease auto (aangezien ik al 2 priveauto's heb)

Aanbieding ATOS:
1. salaris 3450
2. wel dertiende maand
3. 462 euro lease vergoeding

Hoe betaal je de kilometers? Een tankpas? Ik heb geen idee hoe het werkt.

Ik vind het allemaal wel ok behalve die 462 euro lease. Is dat conform voor iemand met bijna 10 jaar werkervaring? Een van mn prive auto's is een 320pk V6 maar daar wil ik dus duidelijk geen werkkilometers mee rijden.

Dank voor eventuele reacties!

Mark.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 240290 op 14-11-2007 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 240124

Hallo Mark,

Schijnbaar zijn er verschillende arbeidsvoorwaarden. Ik heb namelijk bij mijn huidige werkgever wel een 13de maand maar krijg die juist bij ATOS niet want die "hebben ze niet", daavoor in de plaats komt een individuele bonusregeling welke neerkomt op 15% van mijn bruto jaarsalaris. Dat is voor mij dus wat meer dan de 13de maand. Verder heb ik een soortgelijk aanbod gekregen maar wel met een leasebudget van bijna 200 euro meer en ik heb 5 jaar werkervaring. Ik denk alleen dat het aantal jaren werkervaring alleen niet doorslaggevend is maar eerder bij welke business unit je komt te werken en voornamelijk welke vooropleidingen je hebt gehad.

Succes nieuwe collega en veel plezier vanaf 1/1.

Anoniem: 240124 schreef op woensdag 14 november 2007 @ 23:14:
Hallo Mark,

Schijnbaar zijn er verschillende arbeidsvoorwaarden. Ik heb namelijk bij mijn huidige werkgever wel een 13de maand maar krijg die juist bij ATOS niet want die "hebben ze niet", daavoor in de plaats komt een individuele bonusregeling welke neerkomt op 15% van mijn bruto jaarsalaris. Dat is voor mij dus wat meer dan de 13de maand. Verder heb ik een soortgelijk aanbod gekregen maar wel met een leasebudget van bijna 200 euro meer en ik heb 5 jaar werkervaring. Ik denk alleen dat het aantal jaren werkervaring alleen niet doorslaggevend is maar eerder bij welke business unit je komt te werken en voornamelijk welke vooropleidingen je hebt gehad.

Succes nieuwe collega en veel plezier vanaf 1/1.
Hey dank voor de reactie,

Qua vooropleidingen, tja ik heb wo maar weet niet in hoeverre dat iets betekent.

Ben benieuwd in hoeverre ik nog kan onderhandelen over het lease budget.

Anoniem: 169536

Topicstarter
Anoniem: 240290 schreef op woensdag 14 november 2007 @ 21:43:
Ik heb een offerte gehad om per 1 januari mijn huidige werkgever te verlaten en te beginnen bij ATOS als project manager en zou graag de voorwaarden bij jullie willen checken.

[...]

Aanbieding ATOS:
1. salaris 3450
2. wel dertiende maand
3. 462 euro lease vergoeding

Hoe betaal je de kilometers? Een tankpas? Ik heb geen idee hoe het werkt.
[...]
Die 462 EUR komt mij niet bekend voor, kijk nog 'ns goed. Het is of 489, maar dat lijkt me bij een projectmanager wat laag, of 550, of hoger. Over leasebedragen is bij mijn weten echt niet te onderhandelen, die horen namelijk bij je skilllevel. Dus zal je moeten proberen om op een hoger skilllevel binnen te komen..
Anoniem: 240124 schreef op woensdag 14 november 2007 @ 23:14:
Ik dacht altijd dat managers en sales medewerkers een incentive (bonus) regeling hadden i.p.v. een 13e maand. En dat de rest wel 'gewoon' een 13e maand krijgt, maar misschien werkt het anders bij het onderdeel waar jij bent geweest.

Anoniem: 239318

het is moelijk om het ene aanbod met het andere te vergelijken, welke functie , hoeveel werkervaring , opleiding etc zijn allemaal factoren die meetellen.
zelf ga ik per 1-2-2008 beginnen bij Atos. en ben tevreden over hetgene wat ze me bieden.
ik zou anders tenslotte ook de overstap niet nemen

Hallo collega's,

Zou iemand die toegang heeft tot de Supporter het onderstaande eens willen checken:

Ik geloof dat Atos lease overeenkomsten met leaseplan heeft. Op leaseplandirect.nl kun je leaseprijzen zoeken en opvragen. Komen deze overeen met de prijzen zoals ATOS deze hanteert? Zo kost een A3 1.9TDI 3 deurs uitvoering Ambiente daar 658 euro bij 52/35000km.

DANK!

• Bobbert
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

@mathieu.boog

Vergeet ook niet het leasepakket van BasicPlan exclusief brandstof naar BasicPlan plus exclusief brandstof te zetten, dan kom je over het algemeen vrij dicht in de buurt, goedkoper zal Atos nooit zijn, maar veel duurder meestal ook niet. Overigens ga je met het andere leasepakket al naar de € 672.

• casper4253
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-05 12:26
A3 1.9 TDI Ambiente is 719,-
catalogusprijs 31390.

• casper4253
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-05 12:26
Dit is exclusief brandstof. vergelijk hem ook eens met brandstof.

Success.

[ Voor 36% gewijzigd door casper4253 op 15-11-2007 14:57 ]

• hbokh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-12-2024

hbokh

Unox: the worst OS!

@ Moderator(s): wanneer wordt dit topic nou eens gewijzigd in

Lease-auto's en -voorwaarden bij Atos Origin ?

Het gaat bijna nergens anders meer over... :/

This is my sick nature.

Bobbert schreef op donderdag 15 november 2007 @ 14:44:
@mathieu.boog

Vergeet ook niet het leasepakket van BasicPlan exclusief brandstof naar BasicPlan plus exclusief brandstof te zetten, dan kom je over het algemeen vrij dicht in de buurt, goedkoper zal Atos nooit zijn, maar veel duurder meestal ook niet. Overigens ga je met het andere leasepakket al naar de € 672.
Done. Dan kom ik inderdaad uit op 672 volgens Leaseplan, en bij BasicPlan plus met brandstof nationaal op 820, terwijl collega met de volgende info kwam:
A3 1.9 TDI Ambiente is 719,-
catalogusprijs 31390.

Toch vreemd waar die 38 euro verschil dan blijft (710-672), terwijl Atos toch collectief voordeel zou moeten behalen...

Ach, we zien het in het nieuwe jaar wel. Ik moet immers nog van start gaan... :)

Ja ze hadden een foutje gemaakt. Ik ben skill level 4 en dat is idd ~600 euro niet 460.

is skillevel 4 die 545 dan wat in 2008 eventeueel 545 * 1.15 = 626 word ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen idee, ik werk nog niet bij atos.

HR Atos meld mij:

Skill level 2: €489
Skill level 3: €554
Skill level 4: €589 (?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201323

Leasevergoedingen en eigen bijdragen zijn per salarisband. In het geval van technische figuren, en bedragen van mijn tijd:

Salarisband 1 ( skill lvl 1 )
Salarisband 2 ( skill lvl 2-3 ) 489,- eigen bijdrage rond 50,- geloof ik
Salarisband 3 ( skill lvl 4-5 ) 545,- eigen bijdrage, 79,
Salarisband 4 ( skill lvl 6-7 ) 635,- eigen bijdrage rond 90,- ( not sure )
Salarisband 5 ( skill lvl 8-9 ) die weet ik niet eens, mensen in deze salarisband hebben default recht op een auto.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 201323 op 16-11-2007 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 240124 schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 17:17:
PS met voorloopauto bedoel ik: auto in de pool (ex werknemer Atos); en de andere is echt een huurauto, waarover ik ook hier op het forum lees.

Verder nog een vraag: het lijkt wel eilandjes-cultuur bij Atos. Is dat van invloed op je leaseregeling en het wel of niet mogen shoppen van/inspraak hebben een auto...?
Het hangt inderdaad een beetje af van waar je terecht komt. Bij de ene unit mag je na je huurauto wel direct een nieuwe uitzoeken en bij de andere volgens ze het regelement dat je eerst een auto van een ex werknemer uit de pool af mag rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43565

Anoniem: 201323 schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 13:18:
Leasevergoedingen en eigen bijdragen zijn per salarisband. In het geval van technische figuren, en bedragen van mijn tijd:

Salarisband 1 ( skill lvl 1 )
Salarisband 2 ( skill lvl 2-3 ) 489,- eigen bijdrage rond 50,- geloof ik
Salarisband 3 ( skill lvl 4-5 ) 545,- eigen bijdrage, 79,
Salarisband 4 ( skill lvl 6-7 ) 635,- eigen bijdrage rond 90,- ( not sure )
Salarisband 5 ( skill lvl 8-9 ) die weet ik niet eens, mensen in deze salarisband hebben default recht op een auto.
Eigen bijdrage salarisband 2 is 70 euro, hoewel deze dingen hopelijk gaan veranderen met de nieuwe CAO.

salarisband 4 is 649 euro met 90 euro eigen bijdrage, daarboven is het 778 euro met 104 euro eigen bijdrage.

maar je kunt er ook voor kiezen je lease-auto niet privé te gebruiken.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 43565 op 20-11-2007 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zit in salarisband 3. (en skill level 4).

Ik verdien wel bijna tegen de grens van de salarisschaal op die band (93%).

1. Krijgt iedere medewerker van Atos op salarisband 3 een bedrag van 545 euro voor een auto, of verschilt dat per skill level, etc. Dat b.v. iemand laag op band 3 een bedrag van 545 krijgt en iemand iets hoger 589 b.v.

2. Ik heb nog 2 prive auto's dus zou de lease niet prive gebruiken, betaal ik dan 0 euro bijdrage of wel iets.

3. Even heel OT. Ik heb de aanbieding van ATOS thuis en zit het door te nemen. Echter heeft Cap Gemini ook interesse getoont in mij en de normale procedure van 2 weken intake versneld naar 1 week in mijn geval. Ik mag deze week op tweede gesprek. Boven dit alles krijg ik net een telefoontje van Deloitte dat ik deze week op gesprek verwacht wordt.

Solliciteren is voor mij redelijk nieuw, ik zat al een tijdje op mn huidige plek. In hoeverre gaat Atos om met respijt van b.v. 2 weken? Ik wil wel de juiste keuze maken als ik me ergens aan commiteer voor de komende 5-10 jaar. Maar ik wil ook niet onenthousiast klinken...

Iemand die b.v. die bedrijven kent en mij advies kan geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinodambini
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-05 13:52

pinodambini

Dr. Z. Vago

@Testerp

Mag ik vragen voor welke functie je hebt gesolliciteerd bij Deloitte?
Zelf werk ik ook bij Deloitte, en ik moet zeggen, dit is tot nu toe het leukste bedrijf waar ik voor heb gewerkt, ook een zeer goede werksfeer!

De twee andere bedrijven kan ik je niks over zeggen, geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 240290 schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 21:40:
1. Krijgt iedere medewerker van Atos op salarisband 3 een bedrag van 545 euro voor een auto, of verschilt dat per skill level, etc. Dat b.v. iemand laag op band 3 een bedrag van 545 krijgt en iemand iets hoger 589 b.v.
Momenteel krijgt iedere medewerker van een bepaald skillevel hetzelfde leasebedrag. Ik lees net overigens op ons intranet dat na de CAO onderhandelingen van 2008 je leasebedrag bij benadering 635 euro (+16,5%) zal zijn.
2. Ik heb nog 2 prive auto's dus zou de lease niet prive gebruiken, betaal ik dan 0 euro bijdrage of wel iets.
Die eigen bijdrage is voor het prive gebruiken van je leaseauto. Die hoef jij dan uiteraard niet te betalen.
3. Even heel OT. Ik heb de aanbieding van ATOS thuis en zit het door te nemen. Echter heeft Cap Gemini ook interesse getoont in mij en de normale procedure van 2 weken intake versneld naar 1 week in mijn geval. Ik mag deze week op tweede gesprek. Boven dit alles krijg ik net een telefoontje van Deloitte dat ik deze week op gesprek verwacht wordt.

Solliciteren is voor mij redelijk nieuw, ik zat al een tijdje op mn huidige plek. In hoeverre gaat Atos om met respijt van b.v. 2 weken? Ik wil wel de juiste keuze maken als ik me ergens aan commiteer voor de komende 5-10 jaar. Maar ik wil ook niet onenthousiast klinken...
Uhm, 5 tot 10 jaar? Jij klinkt als de ideale werknemer. Neem er rustig de tijd voor. Je hebt ook altijd een proeftijd, die werkt twee kanten op; als jij niet tevrede bent dan ga je weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kavorka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-05 13:10
"Atos Origin zal de salarissen verhogen met gemiddeld 4,5%. De salarisbanden worden met 4% worden verhoogd. Daardoor zal het overgrote deel van de medewerkers een verhoging ontvangen van tenminste 3,5%. De minimale verhoging bij een goede beoordeling bedraagt 2%."

Oftewel, het is afwachten wat je krijgt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbokh

hbokh

kavorka schreef op woensdag 21 november 2007 @ 10:43:
Oftewel, het is afwachten wat je krijgt :)
't Zal vast niet veel zijn... Hier is het laatste nieuws:
CAO-onderhandelingen Atos Origin gestaakt
URL: http://www.computable.nl/...uwsbrief&utm_medium=email

This is my sick nature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kavorka
hbokh schreef op woensdag 21 november 2007 @ 12:55:
[...]

't Zal vast niet veel zijn... Hier is het laatste nieuws:
CAO-onderhandelingen Atos Origin gestaakt
URL: http://www.computable.nl/...uwsbrief&utm_medium=email
Staat dit niet haaks tegenover wat Atos zelf meldt?

"De gesprekken tussen Atos Origin, de vakorganisaties en de centrale ondernemingsraad over de CAO 2008 zijn afgerond. In het kader van de CAO 2008 zijn afspraken gemaakt. Deze zullen binnenkort gedetailleerd op Source worden gepubliceerd."

Of valt "gestaakt" onder "afronden"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbokh

hbokh

Klopt. Maar ook hier geldt: de ene groep krijgt meer dan de andere groep, geheel volgens het 20e eeuwse principe All animals are equal, but some animals are more equal than others - vrij naar George Orwell, Animal Farm (1945). :X

This is my sick nature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:14
kavorka schreef op woensdag 21 november 2007 @ 13:09:
[...]

Staat dit niet haaks tegenover wat Atos zelf meldt?

"De gesprekken tussen Atos Origin, de vakorganisaties en de centrale ondernemingsraad over de CAO 2008 zijn afgerond. In het kader van de CAO 2008 zijn afspraken gemaakt. Deze zullen binnenkort gedetailleerd op Source worden gepubliceerd."

Of valt "gestaakt" onder "afronden"?
Atos heeft een CAO met zichzelf afgesloten :+ Geen verrassing dit, zo lang de vakbonden geen substantieel aantal leden heeft binnen AO zal AO zich niets van de vakbonden aantrekken en altijd een eigen "CAO" afsluiten. Dit alles in het kader van volledige gebrek aan transparantie zodat men weer bepaalde afdelingen waar de nood het hoogst is fors kan belonen terwijl de rest van het gespuis amper een inflatiecorrectie krijgt. What else is new.

"Better ask questions before you shoot"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zie ook, http://www.cnv.nl/home/ni...th%5D=11&cHash=c8da950029
"Atos Origin zal de salarissen verhogen met gemiddeld 4,5%. De salarisbanden worden met 4% worden verhoogd. Daardoor zal het overgrote deel van de medewerkers een verhoging ontvangen van tenminste 3,5%. De minimale verhoging bij een goede beoordeling bedraagt 2%."
De 2% krijg je dus minimaal bij een beoordeling Goed == 4. Ik vraag me af wat je bij een 3 krijgt.

[ Voor 69% gewijzigd door Anoniem: 201323 op 21-11-2007 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aram
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-04 11:36
Anoniem: 201323 schreef op woensdag 21 november 2007 @ 16:26:
Zie ook, http://www.cnv.nl/home/ni...th%5D=11&cHash=c8da950029

[...]

De 2% krijg je dus minimaal bij een beoordeling Goed == 4. Ik vraag me af wat je bij een 3 krijgt.
Goed == 3, en je kunt het interpreteren zoals het jezelf uitkomt natuurlijk. 2% is de bodem en niet de norm.In de meeste gevallen kun je rekenen op een hogere percentage, mits je goed prsteert. Source meldt een gemiddelde stijging van 4,5%.

En als je aan het einde van de dag toch maar 2% krijgt, moet je jezelf eens afvragen waar dat aan ligt, zeker met de huidige krapte op de markt. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

My bad, maar inderdaad als je maar 2% krijgt dan zou het wel eens een idee kunnen zijn om ergens anders te gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pinodambini schreef op woensdag 21 november 2007 @ 07:27:
@Testerp

Mag ik vragen voor welke functie je hebt gesolliciteerd bij Deloitte?
Zelf werk ik ook bij Deloitte, en ik moet zeggen, dit is tot nu toe het leukste bedrijf waar ik voor heb gewerkt, ook een zeer goede werksfeer!

De twee andere bedrijven kan ik je niks over zeggen, geen ervaring mee.
Als project manager (niet junior en niet senior).

Ik heb echt advies nodig. Dit is de eerste keer dat ik solliciteer buiten mijn huidige werkgever om. ATOS heeft snel geaccepteerd en een aanbieding gedaan. Ik vind de aanbieding wel goed en heb niet onderhandeld (had geen 13de maand, nu wel, had geen lease, nu wel, salaris verder hetzelfde).

Echter nu melden Cap Gemini en Deloitte ook dat ze geinterreseerd zijn en hebben spoed procedures opgestart om te kijken wat we kunnen doen.

Mijn voorkeur is nog (net) steeds atos (standplaats, etc) maar je bent toch een idioot als je niet onderhandeld bij je eerste aanbieding als je nog 2 aanbiedingen hebt van Cap en van Deloitte?

Atos deed niet moeilijk over die week maar ik ondervond de reactie wel enigzins vreemd.

Wat is een week (zelfs een maand) bedenktijd als je je ergens aan gaat commiteren voor minstens 5 jaar.

Iemand ervaring/advies om hoe te handelen in dit soort situaties zodat je het beste uithaalt voor jezelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbokh

hbokh

Anoniem: 240290 schreef op woensdag 21 november 2007 @ 18:36:
[...]
Als project manager (niet junior en niet senior).

--- 8< --- knip --- 8< ---

Wat is een week (zelfs een maand) bedenktijd als je je ergens aan gaat commiteren voor minstens 5 jaar.
Niet lullig bedoeld hoor (straks zit ik in je team), maar voor menig project manager is een week bedenktijd een enorme luxe... In the trenches dan. :)
Het klinkt mij vrij redelijk, maar op welke hoeveelheid tijd had jij gehoopt?

This is my sick nature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mainuser X
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-03 14:37
Mainuser X schreef op woensdag 07 november 2007 @ 16:39:
[...]

Ja heb de brief net binnen van de bond. Wat ik dus begrijp is dat atos origin bestuur kiets voor loons verhogingen op unit basis zo kan een bepaalde unit 1.25 % krijgen en een andere 7 %. Dit willen de bonden niet.
Even voot alle duidelijkheid. Dit is wat Atos wilt. alleen de 1.25 is nu 2 % en het gemiddelde is 4,5

• Bobbert
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Anoniem: 169536 schreef op woensdag 21 november 2007 @ 09:03:
Momenteel krijgt iedere medewerker van een bepaald skillevel hetzelfde leasebedrag. Ik lees net overigens op ons intranet dat na de CAO onderhandelingen van 2008 je leasebedrag bij benadering 635 euro (+16,5%) zal zijn.
Gaat het het normbedrag van 489 ook met 16.5% omhoog?

• Juggels
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-04 20:45
Bobbert schreef op donderdag 22 november 2007 @ 08:35:
[...]

Nope, ff n quote van source:

"Een gemiddelde verhoging van de normlease bedragen en het alternatief vervoer budget van 12,5% voor band 1 en 2, 16,5% voor band 3, 10,5% voor band 4, en 6% voor band 5. Deze verhoging is gedifferentiëerd zodat marktconforme leasenormen per band worden bereikt."

Komt er dus concreet op neer dat het bedrag van €489 naar €550 gaat.

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:29
Bobbert schreef op donderdag 22 november 2007 @ 08:35:
[...]

Als je even op source kijkt kun je dat zelf zien.

Maar voor de luie mensen onder ons. Het gaat met 12,5% omhoog.

Met gestrekt been.

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-05 07:05

Croga

The Unreasonable Man

Anoniem: 240290 schreef op woensdag 21 november 2007 @ 18:36:
Ik heb echt advies nodig. Dit is de eerste keer dat ik solliciteer buiten mijn huidige werkgever om. ATOS heeft snel geaccepteerd en een aanbieding gedaan. Ik vind de aanbieding wel goed en heb niet onderhandeld (had geen 13de maand, nu wel, had geen lease, nu wel, salaris verder hetzelfde).

Echter nu melden Cap Gemini en Deloitte ook dat ze geinterreseerd zijn en hebben spoed procedures opgestart om te kijken wat we kunnen doen.
tsja.... Bedenktijd vragen doe je over het algemeen als je de aanbieding in handen krijgt. Het is dan zeker niet raar om 2 weken te vragen. Tenslotte is het voor Atos alleen maar gunstig als je na bedenktijd nogsteeds bij ze wilt werken.

Als ik kijk naar de aanbieders, Atos, Cap, Deloitte dan is er toch wel een behoorlijk verschil daar tussen. Atos is historisch gezien een goede werkgever voor beginnende ITers maar na een jaar of 2/3 kun je veel beter ergens anders terecht. Cap is iets meer op de lange termijn gericht doordat ze niet proberen transparantie in de beloningen te geven (iets wat Atos wel doet maar er gruwelijk in faalt aangezien alle HRMers een andere interpretatie van het systeem hebben die veelal ver afwijkt van hoe het systeem bedoelt is). Deloitte is een bedrijf van een compleet ander caliber die dus ook opdrachten krijgt van een heel ander kaliber. Als je met Deloitte spreekt en ze doen je een aanbieding zou ik niet lang twijfelen. Zeker als je voor 5 tot 10 jaar onder de pannen wilt zijn is Atos zowieso geen optie en lijkt mij ook Cap te beperkt voor je.

• Artbij
Croga schreef op donderdag 22 november 2007 @ 08:57:
[...]

tsja.... Bedenktijd vragen doe je over het algemeen als je de aanbieding in handen krijgt. Het is dan zeker niet raar om 2 weken te vragen. Tenslotte is het voor Atos alleen maar gunstig als je na bedenktijd nogsteeds bij ze wilt werken.

Als ik kijk naar de aanbieders, Atos, Cap, Deloitte dan is er toch wel een behoorlijk verschil daar tussen. Atos is historisch gezien een goede werkgever voor beginnende ITers maar na een jaar of 2/3 kun je veel beter ergens anders terecht. Cap is iets meer op de lange termijn gericht doordat ze niet proberen transparantie in de beloningen te geven (iets wat Atos wel doet maar er gruwelijk in faalt aangezien alle HRMers een andere interpretatie van het systeem hebben die veelal ver afwijkt van hoe het systeem bedoelt is). Deloitte is een bedrijf van een compleet ander caliber die dus ook opdrachten krijgt van een heel ander kaliber. Als je met Deloitte spreekt en ze doen je een aanbieding zou ik niet lang twijfelen. Zeker als je voor 5 tot 10 jaar onder de pannen wilt zijn is Atos zowieso geen optie en lijkt mij ook Cap te beperkt voor je.
Hoe kom je er in hemelsnaam bij dat je niet 5-10 jaar bij Atos zou kunnen werken? Als je past in de Atos cultuur kun je er nog veel langer werken.

Met gestrekt been.

artbij schreef op donderdag 22 november 2007 @ 09:07:
Echter nu melden Cap Gemini en Deloitte ook dat ze geinterreseerd zijn en hebben spoed procedures opgestart om te kijken wat we kunnen doen
het werkt mijn inziens heel simpel , gemiddeld gezien is een bedenktijd van 2 weken op een aanbod heel normaal. Dat bovengenoemde bedrijven nu naar hun zeggen met spoed gaan handelen is leuk maar laat dit zeker niet je gevoel beinvloeden. je kunt gewoon netjes aangeven dat je op meerdere paarden wed en het even op je gemak wil bekijken.
wel belangrijk als een ander bedrijf nu spontaan met een excessief hoger / mooier bod komt vraag dan even goed door wat men verwacht/ bied.

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-05 07:05

Croga

The Unreasonable Man

artbij schreef op donderdag 22 november 2007 @ 09:07:
Hoe kom je er in hemelsnaam bij dat je niet 5-10 jaar bij Atos zou kunnen werken? Als je past in de Atos cultuur kun je er nog veel langer werken.
Eigen ervaring....

Iedereen die bij Atos binnen komt als "beginner" en het lef heeft zijn kop boven het maaiveld te steken (ofwel: Met goede ideeen voor verbetering komt of zin heeft zijn eigen carriere een zet te geven) wordt neer gesabeld. Er wordt wel verantwoordelijkheid uitgedeeld maar niet de bijbehorende authorisatie. Het salarisschalen/banden systeem wordt misbruikt om je te wijzen op wat je zou moeten kunnen om vooruit te komen in dat systeem zonder dat daar de bijbehorende verhogingen voor worden toegekend (beoordeling gaat op basis van verwachting, niet op basis van functie)

Dat is heel leuk als je net begint. Je kunt een mooi CV op bouwen. Als je echter stappen wilt nemen in je carriere is het niet echt handig.

Atos is, net als veel soortgelijke bedrijven, een bedrijf wat je inhuurt voor het kunstje wat je kent. Je wordt aan klanten verhuurd om dat kunstje te gaan uitvoeren. Vooruitgang in je carriere is onmogelijk omdat dat voor Atos geen geld oplevert; tenslotte wordt je het beste betaald voor het kunstje wat je volgens je CV al duizend keer gedaan hebt.

Vandaar dat ik zeg: Atos, en daarmee de meeste bedrijven die in de zakelijke dienstverlening zitten, is geen bedrijf waar je meer dan 3 jaar wilt blijven werken.

• Bobbert
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

artbij schreef op donderdag 22 november 2007 @ 08:48:
Als je even op source kijkt kun je dat zelf zien.

Maar voor de luie mensen onder ons. Het gaat met 12,5% omhoog.
Heb nog geen toegang tot source... kom pas per 1 januari in dienst...

toch bedankt voor de info 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik zag hier een opmerking voorbij komen dat je op de leaseplan site het pluspakket moet selecteren kan iemand mij even vertellen waar ik dat pluspakket kan selecteren
of anders
renault megane station leaseprijs =>
Skoda fabia station leaseprijs =>
Focus wagon station leaseprijs ==>
volkwagen golf leaseprijs ==>
allen met 1.4 lpg motor
dan heb ik ook een goede indicatie
alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 239318 schreef op woensdag 07 november 2007 @ 12:03:
wast doet een golf station in de lease bij atos
Anoniem: 239318 schreef op donderdag 08 november 2007 @ 22:53:
Ben me aan het orienteren maar kan niet goed zien wat mogelijk is qua lease auto
een golf variant zou mooi zijn maar wat kost tie ?
Anoniem: 239318 schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 15:15:
ik zag hier een opmerking voorbij komen dat je op de leaseplan site het pluspakket moet selecteren kan iemand mij even vertellen waar ik dat pluspakket kan selecteren
of anders
renault megane station leaseprijs =>
Skoda fabia station leaseprijs =>
Focus wagon station leaseprijs ==>
volkwagen golf leaseprijs ==>
allen met 1.4 lpg motor
dan heb ik ook een goede indicatie
alvast bedankt
Het is niet echt on-topic en je valt in herhaling. Vraag dit soort dingen gewoon tijdens je contractbespreking, bel de HRM of Recruiter voor deze informatie of check de prijzen van leaseplan inclusief vervangend vervoer en tel daar een eurotje of 50-70 bij op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ok bedankt voor het antwoord,
terug on topic dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
hoe werkt dat inloggen op de webmail ook alweer?

username@atosorigin.com

pincode en daar achter je nummertje wat continu gegenereerd wordt op je token toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mriceke
  • Laatst online: 08-05 10:56
Aankomende woensdag krijg ik een aanbieding van Atos Origin Eindhoven.

Het betreft een functie binnen Atos Origin zelf, voor een nieuw project, namelijk het vanuit het datacentrum van Atos software pakketten implementeren bij andere bedrijven. Bijvoorbeeld ERP in a box, CRM in a box, Backup in a box etc.

Mijn informatie:

MBO Applicatiebeheer niveau 4
Startende functie
21 jaar
1 jaar stage ervaring
Kennis van diverse server applicaties als ISA, AD, Sharepoint etc.
Woon +- 35km van Atos

Heeft iemand een idee wat ik voor aanbieding ik kan verwachten? Wat is een gemiddeld salaris van een Startende MBO icter bij Atos?

Of heeft iemand nog tips waar ik rekening mee moet houden tijdens het gesprek?

Alvast bedankt:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny58
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-04 20:36
Carnagy schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 11:48:
hoe werkt dat inloggen op de webmail ook alweer?

username@atosorigin.com

pincode en daar achter je nummertje wat continu gegenereerd wordt op je token toch?
Dat is voor de VPN verbinding. Voor webmail hoeft het '@atosorigin.com' stuk er niet achter.

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 208171

Ik moet volgende week op sollicitatie gesprek bij AO. Het gaat om een functie met vaste standplaats. Aangezien ik behoorlijk moet reizen is een leaseauto eigenlijk wel gewenst, echter heb ik te horen gekregen dat er voor mensen met een vaste standplaats geen auto beschikbaar is.

Mijn vraag: Zijn er mensen die dit wel voor elkaar hebben gekregen, of is het kansloos?

Verder in het algemeen, nog tips? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
Johny58 schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 13:58:
[...]

Dat is voor de VPN verbinding. Voor webmail hoeft het '@atosorigin.com' stuk er niet achter.
Dat werkte idd. Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny58
Anoniem: 208171 schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 17:58:
Ik moet volgende week op sollicitatie gesprek bij AO. Het gaat om een functie met vaste standplaats. Aangezien ik behoorlijk moet reizen is een leaseauto eigenlijk wel gewenst, echter heb ik te horen gekregen dat er voor mensen met een vaste standplaats geen auto beschikbaar is.

Mijn vraag: Zijn er mensen die dit wel voor elkaar hebben gekregen, of is het kansloos?

Verder in het algemeen, nog tips? :D
Vragen naar mogelijkheden tot thuiswerken? Als je dat 2 dagen in de week hebt scheelt het behoorlijk wat reizen...

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocovla
  • Laatst online: 06:14
Mainuser X schreef op woensdag 21 november 2007 @ 22:51:
[...]

Even voot alle duidelijkheid. Dit is wat Atos wilt. alleen de 1.25 is nu 2 % en het gemiddelde is 4,5
Atos speelt het weer ouderwets slim volgens de verdeel en heers methodiek. Werkt altijd. Gewoon zorgen dat je maar genoeg mensen wel iets geeft, dan kun je de rest van de ontevreden massa een mooi wapen uit handen slaan: saamhorigheid. Machiavelli zou trots op de AO directie zijn.

"Better ask questions before you shoot"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 208171

Johny58 schreef op zondag 25 november 2007 @ 10:25:
[...]

Vragen naar mogelijkheden tot thuiswerken? Als je dat 2 dagen in de week hebt scheelt het behoorlijk wat reizen...
Dat is een slimme, zal ik doen.

[ Voor 51% gewijzigd door Anoniem: 208171 op 25-11-2007 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny58
Is er een (vaste) verhouding tussen het GCM (Global Capability Model) en het banden systeem? Ik heb binnenkort mijn beoordelingsgesprek en weet wel wat mijn nieuwe skill-level wordt volgens het GCM maar ik kan op Source niets terugvinden over de gevolgen hiervan voor mijn salarisband en bandpositie/referentiepunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zoek eens op salaris of banden op source, maar het komt neer op het volgende.

Salarisband 2 ( skill lvl 2-3 )
2 == 2 85
3 == 2 100

Salarisband 3 ( skill lvl 4-5 )
4 == 3 85
5 == 3 100

Salarisband 4 ( skill lvl 6-7 )
6 == 4 85
7 == 4 100

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 201323 op 26-11-2007 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mriceke
  • Laatst online: 08-05 10:56
Aankomende woensdag krijg ik een aanbieding van Atos Origin Eindhoven.

Het betreft een functie binnen Atos Origin zelf, voor een nieuw project, namelijk het vanuit het datacentrum van Atos software pakketten implementeren bij andere bedrijven. Bijvoorbeeld ERP in a box, CRM in a box, Backup in a box etc.

Mijn informatie:

MBO Applicatiebeheer niveau 4
Startende functie
21 jaar
1 jaar stage ervaring
Kennis van diverse server applicaties als ISA, AD, Sharepoint etc.
Woon +- 35km van Atos Origin

Heeft iemand een idee wat ik voor aanbieding ik kan verwachten? Wat is een gemiddeld salaris van een Startende MBO icter bij Atos?

Of heeft iemand nog tips waar ik rekening mee moet houden tijdens het gesprek?
Bijvoorbeeld Lease auto, vakantie dagen, derde maand..?

Alvast bedankt:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajpohv
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-04 08:42
Laat AO maar eerst vertellen wat zij jou willen bieden. Vraag aan hun in welk salarisband / skill-level je terecht komt en hoe dat werkt. Aan de hand van je salarisband (en als ze je de mogelijkheid geven voor een huur(en daaropvolgende lease-)auto weet je gelijk wat je qua auto voor mogelijkheden hebt.

Keur het voorstel niet gelijk goed of af. Neem het mee naar huis, lees goed het contract door en laat het op je inwerken. Daarna kun je (voor dat je tekent!)) bijsturen. Slogan's als: 'Ik heb nog een aanbieding voor x-euro meer per maand, kunnen jullie daarin meegaan?' werken altijd goed. En dan hoef je nog niet eens zo'n aanbieding te hebben.

Succes alvast!

It's a beautiful day!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny58
Atos Origin pakt de kerstgeschenken dit jaar heel anders aan dan (de doos met magneetjes van) vorig jaar:
Beste collega,

Het einde van 2007 nadert en met de feestdagen in het vooruitzicht wil ik je alvast laten weten dat je dit jaar zelf het eindejaarsgeschenk van Atos Origin kunt kiezen.

Rond 7 december ontvang je thuis per post een boekje met informatie over de meer dan duizend keuzemogelijkheden.

Namens de directie van Atos Origin Nederland wens ik je alvast veel plezier toe met het samenstellen van jouw kerstpakket.

Met vriendelijke groet,

Rob Pols
Een hele verbetering lijkt me zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingNothing
  • Laatst online: 30-01-2024
[Rant]
Heb zelf heel even voor Atos Origin mogen werken (helpdesk Eindhoven Strijp 1/2 complex, ongeveer 60 analysten voor verschillende bedrijven)
Dit is al een hele poos terug maar het was echt geen pretje daar. Enige consolatie was dat ik erg leuke collega's had. Salaris was minimaal en er werd gewoon teveel van ons verwacht.

Het was zelfs zo erg als dat wanneer je alleen maar de telefoon oppakt je zelfs dat moest loggen en de klant al moest betalen, pure geld klopperij. Ook hadden we niet de juiste tools en permissies om de klant echt een goede service te leveren. En het volume aan calls was ook veels te hoog. Heb dit 6 maanden volgehouden en zelfs na die periode was er zo goed als niks verandert. Beetje 'dodgy' afdeling daar op het Philips terrein :/
[/Rant]

Die-hard Brexiteer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244129

Jaja ik heb mijn kerstenveloppe binnen. Er zat een Slagharen waardecheque t.w.v. 76 euro voor 4 personen die je kunt besteden tussen...jaja 25 juli en 18 augustus 2008. Ze weten het ook wel weer uit te zoeken qua timing. En een boekje met keuzecadeau' s, waaronder een mini-dvdspeler/ linnenfotoschilderij/ blender/ tijdschriftenabonnement/ wijnpakket/ bakplaat enz. Op een bepaalde site die voor de kerstgeschenken beschikbaar is, kun je uit nog meer cadeaus kiezen. En daar kun je zien dat je voor 700 punten cadeaus kunt kiezen, dus jaja je kunt zelfs 2 cadeaus kiezen......

OOOOH Rob (Pols) maak me gek en doe de groeten aan Wilbert >:) .

Liefs, een eindelijk tijdelijk tevreden medewerkster :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wacky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-05 15:57

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Ik heb nog niks ontvangen maar het zijn toch erg leuke kerstcadeau's waar je uit kan kiezen!

Kleine inhoudelijke aanvulling:
Mijn afstudeerperiode zit er bijna op, nog een paar weekjes! Heb pas geleden te horen gekregen dat ik mag blijven en sta dus op het punt mijn contract te tekenen (ES BI/CRM)!

Nu ook met Flickr account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

KingNothing schreef op donderdag 06 december 2007 @ 09:27:
[Rant]
Heb zelf heel even voor Atos Origin mogen werken (helpdesk Eindhoven Strijp 1/2 complex, ongeveer 60 analysten voor verschillende bedrijven)
Dit is al een hele poos terug maar het was echt geen pretje daar. Enige consolatie was dat ik erg leuke collega's had. Salaris was minimaal en er werd gewoon teveel van ons verwacht.

Het was zelfs zo erg als dat wanneer je alleen maar de telefoon oppakt je zelfs dat moest loggen en de klant al moest betalen, pure geld klopperij. Ook hadden we niet de juiste tools en permissies om de klant echt een goede service te leveren. En het volume aan calls was ook veels te hoog. Heb dit 6 maanden volgehouden en zelfs na die periode was er zo goed als niks verandert. Beetje 'dodgy' afdeling daar op het Philips terrein :/
[/Rant]
Ik heb dat nog gedaan toen het nog uitbesteed was aan het callcenter Sitel. Toen werd het binnengehaald binnen Atos Origin en toen mocht ik niet mee :'(
Vervolgens ergens anders gaan werken (ook een callcenter), toen toch maar gaan studeren en vervolgens alsnog in vaste dienst bij Atos Origin :+ maar dan als Java programmeur

Callcenter werk zuigt inderdaad, daar kan een bedrijf als Atos Origin waarschijnlijk weinig aan veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny58
Onderhandelingsresultaat CAO staat vanaf vandaag volledig op source. Beetje lastig te vinden, als je inlogt op source staat er in de rechter kolom iets over.
Voor de zekerheid een directe link:
https://source.atosorigin...sp?id=NE20071206161735415

Op de hierboven genoemde pagina staan links naar 2 documenten:
-Onderhandelingsresultaat 2008
-Protocol Salarisontwikkeling 2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingNothing
  • Laatst online: 30-01-2024
Anoniem: 43565 schreef op donderdag 06 december 2007 @ 20:54:
[...]
Callcenter werk zuigt inderdaad, daar kan een bedrijf als Atos Origin waarschijnlijk weinig aan veranderen.
Het maakt geen ene ruk uit wat voor service het betreft zijnde het Callcenter werk is of wat dan ook. Kwaliteit of quantiteit en op die afdeling was het duidelijk het laatste. Ik zeg niet dat heel Atos slecht is begrijp me niet verkeerd. Maar goed het is al lang geleden en ik doe zelf ook al lang geen Callcenter werk meer en werk ook niet meer voor Atos :)

[ Voor 20% gewijzigd door KingNothing op 07-12-2007 05:52 ]

Die-hard Brexiteer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

KingNothing schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 05:50:
[...]

Het maakt geen ene ruk uit wat voor service het betreft zijnde het Callcenter werk is of wat dan ook. Kwaliteit of quantiteit en op die afdeling was het duidelijk het laatste. Ik zeg niet dat heel Atos slecht is begrijp me niet verkeerd. Maar goed het is al lang geleden en ik doe zelf ook al lang geen Callcenter werk meer en werk ook niet meer voor Atos :)
Ja, ik geloof je wel hoor. Ik weet nog toen het van Sitel naar Atos Origin ging (het moment dat Atos de boel overnam) en daar moest het vooral goedkoper, efficiënter en met minder mensen. Ofwel het gevolg van een strategiewijziging van bovenaf. Nu beloofde ze al het personeel dat ze overnamen goude bergen en aangezien ze mij destijds niet wilde overnemen is het altijd fijn om te lezen dat het dus ook gewoon lowbudget weinig aandacht afdeling was :)
De economiedrop die daar achteraan kwam zou ook niet veel vreugde gebracht hebben.

Anyway, waar ik nu zit binnen Atos Origin ben ik best tevreden.

CAO-documenten praten alleen nog van gemiddelde. Op zich ziet het er niet slecht uit, en ik denk dat het voor mij ook best een gunstige stap voorwaarts wordt. Maar ik kan me wel voorstellen dat als je uitgegroeid/uitontwikkeld bent en je haalt gewoon een beoordeling 3, dat je 2% best wel zuur is. Geen idee voor hoeveel mensen dat het geval zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Weet iemand al iets over de nieuwe lease-merken?

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

artbij schreef op maandag 10 december 2007 @ 11:08:
Weet iemand al iets over de nieuwe lease-merken?
Enkel dat ze zullen proberen om meer keuzemogelijkheden voor hybride te regelen en dat de huidige afspraken internationaal zijn gemaakt en dus internationaal veranderd moeten worden en dat januari best een strakke deadline is daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 243833

Hi,

Ben per 1-11-07 begonnen bij atos origin:) en bevalt me eigenlijk wel:P

en die introductie dag was boring:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wacky

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Nou ik heb m;n contract getekend, vandaag op de post doen en dan dus per 01-02-2008 in dienst :)

M'n scriptie is voor 99,8% klaar dus no worries hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leejoow
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

leejoow

Dat ben ik!

Wacky schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 15:31:
Nou ik heb m;n contract getekend, vandaag op de post doen en dan dus per 01-02-2008 in dienst :)

M'n scriptie is voor 99,8% klaar dus no worries hier :)
Dan zullen wij wel tegelijk een introdag hebben :) Waarschijnlijk ook per 01-02-2008 in dienst bij BI BE, ben benieuwd naar het aanbod dat ik krijg.

In hoeverre valt daar nog over te onderhandelen?

👨‍🚒 spuitgast ☀️ 8000Wp oost/west, 4425Wp zuid | 🔥 Itho Daalderop HP-S95 | Ontwikkelaar van Itho Daalderop Warmtepomp ESPHome uitleesmodule

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
  • Laatst online: 06-05 12:55
leejoow schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 16:18:
[...]

Dan zullen wij wel tegelijk een introdag hebben :) Waarschijnlijk ook per 01-02-2008 in dienst bij BI BE, ben benieuwd naar het aanbod dat ik krijg.

In deze tijd is er altijd te onderhandelen over salaris... mij is ooit geadviseerd om _altijd_ meer te vragen, ook al lijkt het initiele aanbod nog zo goed...

Overigens heb ik nooit een introdag gehad. Er stond wel een bloemetje op mijn bureau de eerste dag :)

[ Voor 9% gewijzigd door Abom op 11-12-2007 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wacky

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

leejoow schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 16:18:
[...]

Kans is groot ja, ik trouwens BI FE :) Ik heb het standaard startersaanbod gekregen, heb het goed naar mijn zin en heb een heleboel mensen leren kennen, vandaar dat ik getekend heb.

• Johny58
Rond 7 december heb je thuis per post een boekje met informatie over de meer dan duizend keuzemogelijkheden ontvangen.
bron: https://source.atosorigin.com

Ik heb nog niks ontvangen... ben ik de enige?

• casapira
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-05 13:26

casapira

The truth is in me.

Johny58 schreef op donderdag 13 december 2007 @ 09:28:
[...]

bron: https://source.atosorigin.com

Ik heb nog niks ontvangen... ben ik de enige?
Ik denk het wel, ik heb hem inderdaad vorige week al ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wacky

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Ik heb hem ook precies op de 7e binnengekregen, ik zou eens even navragen als ik jou was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny58
Wacky schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 13:12:
Ik heb hem ook precies op de 7e binnengekregen, ik zou eens even navragen als ik jou was :)
Ik heb gisterenmidag even gebeld naar die cadeau dienst en heb gelijk mijn wachtwoord gekregen om in te loggen. Zat er verder nog iets bij die brief met het wachtwoord waar ik achteraan moet gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Alleen als je naar Slagharen wilt met je kinderen. Zat geloof ik een waardebon bij.

Met gestrekt been.

• Wacky

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Heeft er iemand zijn kerstpakket al binnen? Heb het voor de 10e besteld en dan zou het voor de kerst binnen zijn! :)

• Ixion
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-02-2024

Ixion

[DPC]TeamGrazzie + KletsCows

Daarop aansluitend de vraag wie de salarisverhogingsbrief al binnen heeft?

Wordt mijn eerste en ik zit dagelijks bij de brievenbus de wacht te houden.

Ben benieuwd hoe groot de deceptie is :+

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-05 13:21

Kettrick

Rantmeister!

Wacky schreef op donderdag 20 december 2007 @ 13:11:
Heeft er iemand zijn kerstpakket al binnen? Heb het voor de 10e besteld en dan zou het voor de kerst binnen zijn! :)
Ik wacht nog steeds op mijn eerste Donald Duck 7(8)7

Anoniem: 77110

Ixion schreef op donderdag 20 december 2007 @ 15:40:
Daarop aansluitend de vraag wie de salarisverhogingsbrief al binnen heeft?
Ik hoop niet dat onderstaand bericht als flame gewaardeerd gaat worden.
De uitslag is bij mij binnen (via de mail, de officiele brief moet nog komen)
Bijna het hele jaar tot in de late uren gewerkt. Vele complimenten van externe klanten en collega's. :) Te horen krijgen dat je bevorderd gaat worden :9~ , een beoordeling 4 (zeer goed) krijgen _/-\o_ , tijdens het gesprek te horen krijgen dat er door hogerhand geen negatief oordeel over de promotie is gegeven, :> bij ieder item op de beoordeling letterlijk 'boven norm' gelezen 8) . Van mijn manager gehoord dat hij bijzonder blij met mij is. d:)b Vanochtend meerdere mailtjes gelezen van diverse hoge heren dat het bedrijfsresultaat fantastisch is. Zoals eerder gezegd, vandaag is het berichtje binnengekomen.
Ik moet zeggen dat ik bijzonder blij ben met deze graad van waardering. BRUTO wel HONDERDVIJFTIG hele eurie gekregen.(in mijn geval ongeveer 8 tientjes netto per maand.) Dit is echt een bedrag waar ik aan voel dat mijn inspanningen het laatste jaar worden gewaardeerd. Bij het Operations Center weet men zeker hoe men de medewerkers moet waarderen en motiveren. Trouwens geen promotie gekregen. |:(

Ik hoop voor de anderen dat zij beter worden gewaardeerd. Als je positief bent, alsjeblieft, blijf dat. Ik hoor vaker dat buiten het OC alles een stuk beter gaat...Als ik niet net ergens anders aangenomen was *O* , was ik al wel weggegaan. Dit is voor mij de druppel.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 77110 op 20-12-2007 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny58
Mag ik vragen in de buurt van wat voor een schaal/referentiepunt je zit/zat? Ik vraag me namelijk af hoe de groei naar verhouding met je salaris is? Als je het procentueel bekijkt is het dan nog steeds een hele kleine groei? 150 euro bij een salaris van 1850 erbij krijgen is natuurlijk iets anders dan 150 euro bij een salaris van 3500 erbij krijgen.

Ik kreeg overigens gisteren een mailtje met de mededeling dat mijn salarisbrief gisteren is verstuurd. Afhankelijk van de kerstdrukte bij de post hoop ik hem een deze dagen binnen te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zat op 2300, ga nu naar de 2450. Bruto. (draai 92.5%) Niveau: CCNA met allerlei organisatorische bijzaken, zoals o.a. processen bedenken, technisch contactpersoon spelen voor externe klanten, Senior spelen omdat we een hoop nieuwe mensen hebben die van toeten noch blazen weten. (no offense to them, maar Atos is een moeilijke organisatie)
Er zat een foutje in de brief, ik heb die promotie dus wel. Wat mij vooral iriteert, ik werk hier nu een flinke tijd, > 10 jaar (ben onderaan begonnen bij KPN als kabeltrekker, en nu HTS afgestudeerd.) dat mensen die voor precies dezelfde functie aangenomen worden als ik nu meer betaald krijgen, omdat 'ze net binnenkomen' Ik ben laag ingeschaald bij Atos binnengekomen. Dit nekt mij nu.
(but not for long ;) )
<edit> kleine aanpassing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-02 10:35
Anoniem: 77110 schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 10:06:
Ik zat op 2300, ga nu naar de 2450. Bruto. (draai 92.5%) Niveau: CCNA met allerlei organisatorische bijzaken, zoals o.a. processen bedenken, technisch contactpersoon spelen voor externe klanten,
Huh? een verhoging van 6,5% gehad en da's niet genoeg? 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door matthijst op 21-12-2007 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franck
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-12-2024
matthijst schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 10:33:
[...]

Ik kan me voorstellen dat hij dat niet genoeg vindt, bij een switch van werkgever zou hij er wss een stuk meer uit kunnen slepen. In % denken ben ik sowieso tegen met dit soort dingen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06:56

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

matthijst schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 10:33:
[...]

Meer is altijd gewenst :P ;)!

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-02 10:35
Franck schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 15:17:
Ik kan me voorstellen dat hij dat niet genoeg vindt, bij een switch van werkgever zou hij er wss een stuk meer uit kunnen slepen. In % denken ben ik sowieso tegen met dit soort dingen....
1. Hij werkt bij Atos. Atos staat niet bekend om haar enorme salarisverhogingen. Hij kan toch alsnog switchen? Kan hij zijn 150 euro hogere salaris meenemen in de onderhandelingen bij een nieuwe werkgever :9
2. In % denken lijkt me vrij standaard bij CAO-loonsverhogingen. Er werd al aangegeven dat de verhoging tussen de 2-7% zou liggen. Als je dan met 6,5% klaagt dan heb je denk ik het beoordelingssysteem nog niet in de smiezen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22827

Volgens een recent communiqué van de HRO'er van BI/CRM wordt het merkenbeleid uitgebreid met maarliefst BMW en Toyota...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wacky

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Anoniem: 22827 schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 18:15:
Volgens een recent communiqué van de HRO'er van BI/CRM wordt het merkenbeleid uitgebreid met maarliefst BMW en Toyota...
Hé collega in spé :)

Jammer dat het bij BMW en Toyota blijft, had liever Citroën/Peugeot/Opel gezien ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22827 schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 18:15:
Yeah, mini is BMW 8) Heeft ook een hybride variant meen ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

matthijst schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 15:43:
[...]
. Als je dan met 6,5% klaagt dan heb je denk ik het beoordelingssysteem nog niet in de smiezen :|
Ik wil niet l*llig doen, maar ik heb het denk ik uitstekend in de gaten. De 6.5 % is voor mijn zeer goede beoordeling.
Waar ik tegen ageer is de 0 % voor mijn promotie (= verhoging van werkdruk en verantwoording)
Ja, ik ben al ergens anders aangenomen, en inderdaad, ga ik er > 500 Euro (NETTO!) op vooruit. Ik klaag niet, ik vind de kruideniersmentaliteit van Atos belachelijk en hier een signaal mee afgeven naar anderen. Atos is uitstekend voor beginners die willen leren. Als je een doorstromer bent, is het leren ineens niet meer mogelijk (alhoewel er een managerhandtekening onder mijn IOP met opleidingen stond (opleiding van bovenaf tegengehouden)) en is de financiele groei compleet weg, terwijl ik wel in verantwoording groei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
  • Laatst online: 11-05 22:40
Voor Atos-doen is het een aardige salarisstijging, maar als je echt zo goed bent beoordeeld is het onder marktconform.

Vanuit mijn huidige werkgever hoor ik ook de standaard Atos-verhalen van uitgestelde en geannuleerde opleidingen in verband met tegenvallende resultaten.

Ik word er continu aan herinnerd dat ik de goede keuze heb gemaakt om bij Atos Origin weg te gaan, ook al was ik een beginner die veel wilde leren. Begrijp me niet verkeerd, ik had het prima naar mijn zin, maar ik kreeg te weinig middelen om te groeien in mijn vakgebied (Testen). Een jaar lang geen enkele opleiding / cursus / in-house training kunnen volgen als verse schoolverlater vind ik not done...

[ Voor 10% gewijzigd door Tackleberry op 22-12-2007 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je salarisstijging wordt niet alleen op je beoordeling gebasseerd, maar ook op je afstand tot het referentiepunt. Dat houdt in dat je op een gegeven moment niet alleen goed moet presteren, maar op een gegeven moment ook door moet schalen.
Je kunt met een boven-norm beoordeling hoger dan 6.5% zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny58
Ik heb gisteren ook mijn salarisbrief binnen gehad en zit nu een beetje in dubio over wat ik moet doen. Ik heb gisteren mijn uiterste best gedaan om alle documenten op source, die ook maar iets met het salarismodel hebben te maken, te bestuderen. Maar ik snap echt niet hoe mijn managers op het salaris zijn uitgekomen dat in mijn salarisbrief staat vermeld. Misschien dat iemand hier het mij kan uitleggen. (Voordat ik mijn manager bel/email om aan te geven dat ik denk dat ergens iets niet klopt?)

Ik zal eerst even mijn situatie voor 31 december en na 1 januari uitleggen zoals ik het zelf voor ogen had:
Tot 31 december had ik GCM level SE02 en ik dacht een referentiepunt van 85 in salarisband II met een salaris van 2200 euro.
Wat ik zelf opmaak uit de salarismodellen is dat met een beoordeling 3 (goed) je het salaris niveau van je referentiepunt bereikt (of maak ik hier al mijn eerste denkfout?). Volgens het document Protocol Salarisontwikkeling 2008 is het salaris wat bij die bandpositie 85 in band II hoort, op een paar euro na, 2400 euro.
Mijn beoordeling was echter een 5 (uitstekend) en een promotie naar GCM level SE03. Uit het document toelichting beloningssysteem, pag. 8 maak ik op dat bij skill level 3 bandpositie 100 hoort.
Mijn verwachting was dat ik een salaris zou krijgen dat lag tussen de bandposities 100 en 105 in band II. Aangezien er in het laatst genoemde document op pagina 10 staat genoemd dat bij een beoordeling uitstekend er groei mogelijk is tot een positie van 20 punten boven het referentiepunt.

Maar nu dan de situatie zoals beschreven staat in mijn salarisbrief:
Per 31 december 2007Per 1 januari 2008
GCM SE03GCM SE04
BAND IIBAND III
RP 100RP 85
€2200€2400

Een aantal zaken die mij dan opvallen:
-Ik had blijkbaar al een referentiepunt van 100 had in band II, terwijl ik dus vrij zeker dacht te weten dat dit 85 was.
-Ik ben bij mijn beoordelingsgesprek begin december blijkbaar direct bevorderd naar SE03 en nu per 1 januari gelijk naar SE04?

In ieder geval lukt het mij op geen enkele manier om het salaris van 2400 euro, dat ik ga verdienen vanaf 1 januari, te koppelen aan mijn banden/bandposities/referentiepunten/GCM en skill levels. Nu las ik een paar posts terug al dat iemand blij moest zijn met een salarisstijging van 6,5%, dus misschien dat ik met mijn stijging van 9,1% dan al niks te klagen zou moeten hebben. Maar slechts 200 euro omhoog gaan bij een beoordeling 5 (uitstekend) is toch wel erg laag? Kan dat wel kloppen? Zeker aangezien ik hierboven nog 2 andere punten beschreef die ik niet kan plaatsen.

Dit is dan ook (nog ;)) niet zozeer mijn beklag of een rant richting Atos Origin, maar eerder een serieuze poging het "rechtvaardige" en "uitlegbare" bron:document toelichting beloningssysteem, pag. 4 salarissysteem te doorgronden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 246060

Wat mij opvalt is dat iedereen die hier ook maar iets post altijd een uitstekende beoordeling heeft gekregen.( niet om te flamen bedoelt )

Ik zou het ook leuk vinden als mensen eens posten dat ze een wat mindere beoordeling hebben gekregen.Kan me namelijk niet voorstellen dat iedereen het zo super doet.

Ik zeg dit omdat ik de indruk krijg dat je wel heel makkelijk een 5 (uitstekend) als beoordeling krijgt bij Atos en dat de lat dus vrij laag wordt gelegd.Een 5 zo naar mijn mening mag alleen aan de beste medewerker van dat jaar op dat departement gegeven mogen worden.(zo van, dit was onze uitblinker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:56

OMX2000

By any means necessary...

Anoniem: 246060 schreef op zondag 23 december 2007 @ 23:23:
Wat mij opvalt is dat iedereen die hier ook maar iets post altijd een uitstekende beoordeling heeft gekregen.( niet om te flamen bedoelt )

Ik zou het ook leuk vinden als mensen eens posten dat ze een wat mindere beoordeling hebben gekregen.Kan me namelijk niet voorstellen dat iedereen het zo super doet.

Ik zeg dit omdat ik de indruk krijg dat je wel heel makkelijk een 5 (uitstekend) als beoordeling krijgt bij Atos en dat de lat dus vrij laag wordt gelegd.Een 5 zo naar mijn mening mag alleen aan de beste medewerker van dat jaar op dat departement gegeven mogen worden.(zo van, dit was onze uitblinker)
Dat beoordelen klinkt leuk maar is gewoon een manier om mensen het gevoel te geven dat je eerlijk behandelt wordt. Feit is dat iedere afdeling gewoon een vastgesteld budget krijgt waaruit ze haar medewerkers kan belonen. Ik zeg dit omdat er de afgelopen 4 jaar absoluut geen relatie is tussen mijn prestaties en de extra beloning. Jaren dat ik dacht dat ik het niet goed deed kreeg ik extra, jaren dat ik dacht dat ik het heel goed deed kreeg ik juist weinig. Er wordt gewoon vantevoren vastgesteld wie wat krijgt, en daar wordt een verhaal bij verzonnen.

Als je mijn beoordeling van dit jaar zou lezen zou je denken dat ik tien skill levels omhoog zou moeten, maar ik kreeg geen promotie. Klant tevreden, alles is naar wens, maar ik heb iets te vaak mijn uren niet op tijd ingevuld. In mijn ogen zou je op de kleine dingen (profiel, uren, gezicht laten zien op practice) moeten letten als het slecht gaat, niet als al het vakinhoudelijk juist zeer goed gaat. Dus ik was verbijsterd, aangezien ik duidelijk heb aangetoond dat ik minimaal 1 1/2 jaar werk doe van een hoger skillevel.

Het is dus geen Atos bashing of zo wat ik doe, beoordelingen gaan bij veel van onze concullega's op dezelfde manier. Het is dan ook alsof er in Nederland maar één managementstraining is die alle IT managers gevolgd hebben. Dus de manier van beoordelen bij Atos verbaast me niet, soms valt het mee vaak valt het tegen ;) Wat ik niet begrijp is dat geen enkel bedrijf hier juist op inspringt. Ik denk dat degene die een eerlijke en aantoonbaar transparante cultuur heeft echt een ontzettende zuigkracht heeft op IT personeel.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Niet online
Johny58 schreef op zondag 23 december 2007 @ 12:12:
Ik heb gisteren ook mijn salarisbrief binnen gehad en zit nu een beetje in dubio over wat ik moet doen. Ik heb gisteren mijn uiterste best gedaan om alle documenten op source, die ook maar iets met het salarismodel hebben te maken, te bestuderen. Maar ik snap echt niet hoe mijn managers op het salaris zijn uitgekomen dat in mijn salarisbrief staat vermeld. Misschien dat iemand hier het mij kan uitleggen. (Voordat ik mijn manager bel/email om aan te geven dat ik denk dat ergens iets niet klopt?)

Ik zal eerst even mijn situatie voor 31 december en na 1 januari uitleggen zoals ik het zelf voor ogen had:
Tot 31 december had ik GCM level SE02 en ik dacht een referentiepunt van 85 in salarisband II met een salaris van 2200 euro.
Wat ik zelf opmaak uit de salarismodellen is dat met een beoordeling 3 (goed) je het salaris niveau van je referentiepunt bereikt (of maak ik hier al mijn eerste denkfout?). Volgens het document Protocol Salarisontwikkeling 2008 is het salaris wat bij die bandpositie 85 in band II hoort, op een paar euro na, 2400 euro.
Mijn beoordeling was echter een 5 (uitstekend) en een promotie naar GCM level SE03. Uit het document toelichting beloningssysteem, pag. 8 maak ik op dat bij skill level 3 bandpositie 100 hoort.
Mijn verwachting was dat ik een salaris zou krijgen dat lag tussen de bandposities 100 en 105 in band II. Aangezien er in het laatst genoemde document op pagina 10 staat genoemd dat bij een beoordeling uitstekend er groei mogelijk is tot een positie van 20 punten boven het referentiepunt.

Maar nu dan de situatie zoals beschreven staat in mijn salarisbrief:
Per 31 december 2007Per 1 januari 2008
GCM SE03GCM SE04
BAND IIBAND III
RP 100RP 85
€2200€2400

Een aantal zaken die mij dan opvallen:
-Ik had blijkbaar al een referentiepunt van 100 had in band II, terwijl ik dus vrij zeker dacht te weten dat dit 85 was.
-Ik ben bij mijn beoordelingsgesprek begin december blijkbaar direct bevorderd naar SE03 en nu per 1 januari gelijk naar SE04?

In ieder geval lukt het mij op geen enkele manier om het salaris van 2400 euro, dat ik ga verdienen vanaf 1 januari, te koppelen aan mijn banden/bandposities/referentiepunten/GCM en skill levels. Nu las ik een paar posts terug al dat iemand blij moest zijn met een salarisstijging van 6,5%, dus misschien dat ik met mijn stijging van 9,1% dan al niks te klagen zou moeten hebben. Maar slechts 200 euro omhoog gaan bij een beoordeling 5 (uitstekend) is toch wel erg laag? Kan dat wel kloppen? Zeker aangezien ik hierboven nog 2 andere punten beschreef die ik niet kan plaatsen.

Dit is dan ook (nog ;)) niet zozeer mijn beklag of een rant richting Atos Origin, maar eerder een serieuze poging het "rechtvaardige" en "uitlegbare" bron:document toelichting beloningssysteem, pag. 4 salarissysteem te doorgronden.
nou met mijn beoordeling 4 en promotie naar skillLevel 4, salarisband 3 ben ik van 2300 naar 2450 gegaan :(

vorig jaar ging ik met een beoordeling 3 en geen promotie ook al 150 omhoog maar dat is in verhouding natuurlijk meer :(

vind het eerlijk gezegt maar triest dat een promotie maar 150 bruto oplevert: dat motiveert voor geen ene reet natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05 23:22
Hoop droevige Kerstverhalen hier. Is het echt zo erg bij andere BU's ?
BTW: De markt is nu toch goed? Maak dan een statement...solliciteer en vertrek, das makkelijker dan hier een heel boek te typen. :)

[ Voor 48% gewijzigd door wvkreg op 24-12-2007 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kavorka
Leasemerkenbeleid is uitgebreid met de merkenfamilies BMW en Toyota. Vanaf nu kan je een vd volgende merken kiezen als leaseauto:

VAG groep
- Volkswagen
- Audi
- Skoda
- Seat

Ford groep
- Ford
- Volvo
- Jaguar

Renault
- Renault

BMW groep
- BMW
- Mini

Toyota groep
- Toyota
- Lexus

Had liever de Fiat-familie gezien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mainuser X
  • Laatst online: 26-03 14:37
wvkreg schreef op maandag 24 december 2007 @ 10:19:
Hoop droevige Kerstverhalen hier. Is het echt zo erg bij andere BU's ?
BTW: De markt is nu toch goed? Maak dan een statement...solliciteer en vertrek, das makkelijker dan hier een heel boek te typen. :)
Weet jij hoe dit topic heet ? Het is zijn ervaring wat hij met ons deelt. blijkbaar zit jij wel op een goede BU deel ook je ervaring dan weten misschine nieuwe kandidaten dat er ook een leuke kant van Atos is.
Pagina: 1 ... 18 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.