Ik heb gisteren ook mijn salarisbrief binnen gehad en zit nu een beetje in dubio over wat ik moet doen. Ik heb gisteren mijn uiterste best gedaan om alle documenten op source, die ook maar iets met het salarismodel hebben te maken, te bestuderen. Maar ik snap echt niet hoe mijn managers op het salaris zijn uitgekomen dat in mijn salarisbrief staat vermeld. Misschien dat iemand hier het mij kan uitleggen. (Voordat ik mijn manager bel/email om aan te geven dat ik denk dat ergens iets niet klopt?)
Ik zal eerst even mijn situatie voor 31 december en na 1 januari uitleggen zoals ik het zelf voor ogen had:
Tot 31 december had ik GCM level SE02 en ik dacht een referentiepunt van 85 in salarisband II met een salaris van 2200 euro.
Wat ik zelf opmaak uit de salarismodellen is dat met een beoordeling 3 (goed) je het salaris niveau van je referentiepunt bereikt (of maak ik hier al mijn eerste denkfout?). Volgens het document
Protocol Salarisontwikkeling 2008 is het salaris wat bij die bandpositie 85 in band II hoort, op een paar euro na, 2400 euro.
Mijn beoordeling was echter een 5 (uitstekend) en een promotie naar GCM level SE03. Uit het document
toelichting beloningssysteem, pag. 8 maak ik op dat bij skill level 3 bandpositie 100 hoort.
Mijn verwachting was dat ik een salaris zou krijgen dat lag tussen de bandposities 100 en 105 in band II. Aangezien er in het laatst genoemde document op pagina 10 staat genoemd dat bij een beoordeling uitstekend er groei mogelijk is tot een positie van 20 punten boven het referentiepunt.
Maar nu dan de situatie zoals beschreven staat in mijn salarisbrief:
Per 31 december 2007 | Per 1 januari 2008 |
GCM SE03 | GCM SE04 |
BAND II | BAND III |
RP 100 | RP 85 |
€2200 | €2400 |
Een aantal zaken die mij dan opvallen:
-Ik had blijkbaar al een referentiepunt van 100 had in band II, terwijl ik dus vrij zeker dacht te weten dat dit 85 was.
-Ik ben bij mijn beoordelingsgesprek begin december blijkbaar direct bevorderd naar SE03 en nu per 1 januari gelijk naar SE04?
In ieder geval lukt het mij op geen enkele manier om het salaris van 2400 euro, dat ik ga verdienen vanaf 1 januari, te koppelen aan mijn banden/bandposities/referentiepunten/GCM en skill levels. Nu las ik een paar posts terug al dat iemand blij moest zijn met een salarisstijging van 6,5%, dus misschien dat ik met mijn stijging van 9,1% dan al niks te klagen zou moeten hebben. Maar slechts 200 euro omhoog gaan bij een beoordeling 5 (uitstekend) is toch wel erg laag? Kan dat wel kloppen? Zeker aangezien ik hierboven nog 2 andere punten beschreef die ik niet kan plaatsen.
Dit is dan ook (nog

) niet zozeer mijn beklag of een rant richting Atos Origin, maar eerder een serieuze poging het "
rechtvaardige" en "
uitlegbare"
bron:document toelichting beloningssysteem, pag. 4 salarissysteem te doorgronden.
"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.