Ervaring werken bij Atos Origin Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 20 Laatste
Acties:
  • 78.950 views sinds 30-01-2008

• Wacky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-09 21:19

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Maandbudget: EUR 489,- + eigen bijdrage van 70 euro (aftrekbaar van je bijtelling)
Onkostenvergoeding: standaard ca. 40, indien je leaseauto hebt komt daar ca. 30 bij (of andersom)
GSM: je betaalt 5 euro per maand (vergoeding goederen in natura oid)

Niet slecht he, voor een stagiare? Had twee weken geleden introductieweek :+

Nu ook met Flickr account

• XTREEMRaGE
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06:26

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Carnagy schreef op woensdag 19 september 2007 @ 12:56:
[...]

Dat bedrag dat je zelf krijgt is toch op jaarbasis? onkosten + mobiele vergoeding ofzo? Kan iemand em even uitleggen hoe dat zit? Hoe heet die vergoeding(?) die je krijgt? (in jouw geval 489 euro)
leasebedrag? krijg je per maand.

btw is het nog geen tijd om onderhand een deel 2 te starten? ;x

[ Voor 11% gewijzigd door XTREEMRaGE op 19-09-2007 13:06 ]

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

Verwijderd

artbij schreef op woensdag 19 september 2007 @ 12:36:
[...]

Met een beetje bijbetalen rijd je nog steeds geen fatsoenlijke auto.
Mwa, ik rij een Renault Clio uit maart 2007 (uit de pool). Ik zit ruim, het ding heeft Airco, Cruise Control en Begrenzer beide met geheugen en tiptoetsjes op het stuur, een goede franse vering, goede radio-cd-mp3-speler en ik leg nog geen 20 euro per maand bij.

Het ding heeft nog drie weken op de poollijst gestaan en ik was de eerste die reageerde :)

nu zit ik er tot 2011 aan vast :P

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2007 13:12 ]

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:48

Boy

www.byoscoop.nl

Wacky schreef op woensdag 19 september 2007 @ 12:53:
In de leaesmarket staat nu een Seat Leon 1.6 voor €547,05. Hoef je maar ong. 60 euro bij te leggen. Prachtige auto voor een zeer nette prijs, toch?
heyheyhey! promoot die van mij ook effe...ok, is wel 610 en lpg...maar heeft leuke opties :)

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

• Wacky

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Boy schreef op woensdag 19 september 2007 @ 13:10:
[...]
heyheyhey! promoot die van mij ook effe...ok, is wel 610 en lpg...maar heeft leuke opties :)
Haha, leuk autootje ja! :)

Tis wel het soort auto en prijsklasse waar ik aan zit te denken, als ik een contract krijg aangeboden na mijn afstuderen :) Die 120 euro bijbetalen valt reuze mee en is nog van de bijtelling aftrekbaar ook. Altijd nog goedkoper dan mijn eigen auto blijven rijden (verzekering, wegenbelasting, brandstof).

(staat ie trouwens hier op het parkeerterrein op De Run? :P)

[ Voor 5% gewijzigd door Wacky op 19-09-2007 13:43 ]

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Wacky schreef op woensdag 19 september 2007 @ 13:42:
[...]

Haha, leuk autootje ja! :)

Tis wel het soort auto en prijsklasse waar ik aan zit te denken, als ik een contract krijg aangeboden na mijn afstuderen :) Die 120 euro bijbetalen valt reuze mee en is nog van de bijtelling aftrekbaar ook. Altijd nog goedkoper dan mijn eigen auto blijven rijden (verzekering, wegenbelasting, brandstof).

(staat ie trouwens hier op het parkeerterrein op De Run? :P)
LOL, inderdaad! sta tegenover de plek waar de motors staan...maar heeft nog maar 1 1/2 week te gaan...had een gegadigde, maar die wilde helaas parkeersensoren, die heb ik niet...

En het OFC doet maar 1 x per week de poollijst updaten en hebben er nu zo handig een vakje met 'gereserveerd' erin staan. Weet dus dat die persoon 'm toch niet pakt maar ze kunnen dat gereserveerd niet weghalen voor maandag!!! Dan wordt de lijst past geupdate! Dus iedereen denkt nu dat ie niet beschikbaar is...heb dus nog maar 1 week anders de boete betalen...weer lekker geregeld...

• Wacky

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Boy schreef op woensdag 19 september 2007 @ 13:49:
[...]

LOL, inderdaad! sta tegenover de plek waar de motors staan...maar heeft nog maar 1 1/2 week te gaan...had een gegadigde, maar die wilde helaas parkeersensoren, die heb ik niet...

En het OFC doet maar 1 x per week de poollijst updaten en hebben er nu zo handig een vakje met 'gereserveerd' erin staan. Weet dus dat die persoon 'm toch niet pakt maar ze kunnen dat gereserveerd niet weghalen voor maandag!!! Dan wordt de lijst past geupdate! Dus iedereen denkt nu dat ie niet beschikbaar is...heb dus nog maar 1 week anders de boete betalen...weer lekker geregeld...
Toevallig, daar staat mijn auto ook :P

Wel balen van je auto, loopt dat flink op zo'n boete?

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Wacky schreef op woensdag 19 september 2007 @ 13:53:
[...]

Toevallig, daar staat mijn auto ook :P

Wel balen van je auto, loopt dat flink op zo'n boete?
Sinds 1/1/2006 geld een nieuwe boeteregeling. Ik heb 'm op 12/12/2005 besteld, dus val nog onder de oude.

Eerst was het dus anderhalf keer het leasebedrag, dat is dus 915 euro, wat ik nu moet betalen.

En vanaf 1/1/2006 geld dat als je leasebedrag een bepaald percentage boven je leasebudget zit, je het bedrag boven budget x aantal nog lopende maanden moet betalen.

dus dat zou voor mij dan betekenen 915 + (120 * 35) = 5115 euro! (als ik het goed begrepen heb). Dus dan geven ze je die boete, en vervolgens zetten ze 'm tegen hetzelfde leasebedrag in de poollijst denk ik...steken ze toch 4200 euro sowieso in de zak...

• Wacky

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Oef, heb jij ff geluk :)

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:41

OMX2000

By any means necessary...

Boy schreef op woensdag 19 september 2007 @ 14:00:
[...]

Sinds 1/1/2006 geld een nieuwe boeteregeling. Ik heb 'm op 12/12/2005 besteld, dus val nog onder de oude.

Eerst was het dus anderhalf keer het leasebedrag, dat is dus 915 euro, wat ik nu moet betalen.

En vanaf 1/1/2006 geld dat als je leasebedrag een bepaald percentage boven je leasebudget zit, je het bedrag boven budget x aantal nog lopende maanden moet betalen.

dus dat zou voor mij dan betekenen 915 + (120 * 35) = 5115 euro! (als ik het goed begrepen heb). Dus dan geven ze je die boete, en vervolgens zetten ze 'm tegen hetzelfde leasebedrag in de poollijst denk ik...steken ze toch 4200 euro sowieso in de zak...
Je kunt ook voortijdig je lease-auto aan een collega slijten. Dan krijg je ook geen boete.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Verwijderd

marrik schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 13:00:
[...]

Klopt, maar is afhankelijk van factoren. Je kunt beter proberen af te spreken om de wettelijke termijn te hanteren (1 maand) en dit op te laten nemen in je contract.
Dat heeft geen zin want 3 maanden staat in de CAO, en de CAO gaat boven het contract. Wanneer je in goed overleg weg gaat, is het meestal een maand.

@TS Het verschil tussen de twee functies is dat een software engineer programma´s maakt en een application developper bestaande applicaties aanpast, zoals je bv in SAP een hoop kunt bijbouwen. Qua waardering en beloning is het hetzelfde.

Verders vinden veel van mijn collega´s Atos idd een s#it bedrijf. Er is heel weinig aandacht voor medewerkers. Mij bevalt dat weer goed, want dat betekend ook veel vrijheid.

• Wacky

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2007 @ 23:22:
[...]
Verders vinden veel van mijn collega´s Atos idd een s#it bedrijf. Er is heel wienig aandacht voor medewerkers. Mij bevalt dat weer goed, want dat betekend ook veel vrijheid.
Ik denk dat dat heel erg afhangt van de practice waar je werkt, ik loop nu een aantal weken stage bij BI/CRM maar ben daar heel warm ontvangen en collega's zijn oprecht geinteresseerd in mijn afstudeeropdracht. Heb tot op heden niks te klagen :)

Verwijderd

Je kunt het idd treffen, maar ik heb nog niet gemerkt dat er een centraal beleid is om het medewerkers naar de zin te maken.

Managers worden alleen op geld afgerekend, sommigen denken dan dat ze de meeste winst kunnen maken door een schoft te zijn, anderen door het medewerkers naar de zin te maken...

Verwijderd

Ligt er ook aan bij welke practise je zit, op de ene practise behandelen ze naar je kwaliteit, op de andere practise ben je een Excel sheetje, ( bij mij het geval ). Promotie, Salarisverhogingen alleen mogelijk wanneer dat conform de Excel sheet gaat. Maar mij dan wel op opdrachten aanbieden voor skilllevels die ver boven mijn "skill-level" liggen. Wat ik erg vreemd vind soms, gezien de markt er niet echt naar is dat de Baas hele bizarre "eisen" stelt aan de it-werknemer.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2007 08:26 ]

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

Boy schreef op woensdag 19 september 2007 @ 14:00:
Je moet ook zien dat je 'm kan 'verkopen' aan een collega. Als die 'm direct overneemt is er geen boete.

Evengoed is het leasegedoe bij Atos een beetje ziek. Je kunt maar uit een beperkt aantal auto's kiezen. Dat zijn dus alleen merken die Atos betalen per auto die geleased wordt. En tegen de werknemers zeggen ze dat het is om de prijzen lager te houden. Onzin, want de leasebedragen zijn best hoog voor een bedrijf met een dergelijk wagenpark. En de auto's uit de pool zijn niet goedkoper. Dom, want zo stimuleer je pool-gebruik. Bij Oracle kon je zonder extra eigen bijdrage een auto uit 1 categorie hoger pakken uit de pool. Je betaalde dan alleen het basisbedrag uit je eigen categorie. Zo is die pool zo weer leeg. Maar bij Atos lijken ze te willen verdienen aan hun mensen. Kenmerkt het bedrijf wel een beetje. Blij dat ik er weg ben. Op zich leuk voor beginners, die kunnen er wat leren. Maar zodra je wat weet en ervaring hebt: wegwezen en voor een echt bedrijf gaan werken.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2007 @ 08:19:
Ligt er ook aan bij welke practise je zit, op de ene practise behandelen ze naar je kwaliteit, op de andere practise ben je een Excel sheetje, ( bij mij het geval ). Promotie, Salarisverhogingen alleen mogelijk wanneer dat conform de Excel sheet gaat. Maar mij dan wel op opdrachten aanbieden voor skilllevels die ver boven mijn "skill-level" liggen. Wat ik erg vreemd vind soms, gezien de markt er niet echt naar is dat de Baas hele bizarre "eisen" stelt aan de it-werknemer.
Ja, en dan dien je je ontslag in en je zegt dat je interessanter werk gaat doen. Je wilt dingen doen die ze je niet kunnen bieden. En dan blijkt dat ze ineens wél de poeplat kunnen trekken. Maar ja...dan hebben ze mijn verhaaltje weer niet begrepen.

Ze zijn bij die tent helemaal niet geinteresseerd in kennis opbouw. Kijk maar eens naar die grote beheercontracten die ze afsluiten. Massawerk willen ze doen. ICT op industrieel nivo. Zoals ik al zei: leuk om te leren, en dat moet je daar weg.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

OMX2000 schreef op woensdag 19 september 2007 @ 18:40:
[...]

Je kunt ook voortijdig je lease-auto aan een collega slijten. Dan krijg je ook geen boete.
Dat weet ik...maar dat is niet zo handig aangezien dat ... OFC niet echt goed werkt...zie m'n vorige post beetje terug: Boy in "Ervaring werken bij Atos Origin"

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Boy schreef op donderdag 20 september 2007 @ 09:06:
Dat weet ik...maar dat is niet zo handig aangezien dat ... OFC niet echt goed werkt...zie m'n vorige post beetje terug: Boy in "Ervaring werken bij Atos Origin"
Je kunt 'm toch ook 'te koop' aanbieden op het intranet? Ik heb dat indertijd ook gedaan en was 'm zo kwijt. Op zich werdt ik wel geholpen omdat ik de laatste Alfa Romeo had (mocht niet meer nl), dus de mensen die eens niet in een Renault Xienix of Griepgolf willen rijden vielen over elkaar heen om 'm te bemachtigen.
Er zijn genoeg mensen die alleen maar uit de pool halen. Als je het een beetje uitkient kun je zo elk jaar een andere auto rijden. Maar dat is natuurlijk alleen echt handig voor mensen die niet persé iets groots moeten hebben of een trekhaak oid. En parkeersensoren zijn voor watjes ;)

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

mphilipp schreef op donderdag 20 september 2007 @ 09:38:
[...]

Je kunt 'm toch ook 'te koop' aanbieden op het intranet? Ik heb dat indertijd ook gedaan en was 'm zo kwijt. Op zich werdt ik wel geholpen omdat ik de laatste Alfa Romeo had (mocht niet meer nl), dus de mensen die eens niet in een Renault Xienix of Griepgolf willen rijden vielen over elkaar heen om 'm te bemachtigen.
Er zijn genoeg mensen die alleen maar uit de pool halen. Als je het een beetje uitkient kun je zo elk jaar een andere auto rijden. Maar dat is natuurlijk alleen echt handig voor mensen die niet persé iets groots moeten hebben of een trekhaak oid.
Ja, heb 'm ook (wat ik denk dat jij bedoelt) op de leasemarket staan...afwachten...maar het bedrijf waar ik heen ga, neemt de eventuele boete over, dus voor mij is het niet zo'n probleem. Maar ik doe graag m'n best voor ze om te voorkomen dat ze die boete moeten betalen...
En parkeersensoren zijn voor watjes ;)
haha, ja ik had zelf toen ook zoiets toen ik 'm ging bestellen van 'je hoort je auto te kennen, dus die dingen moet je niet nodig hebben'. Wel eens in eentje gereden met parkeersensoren en moet zeggen dat ik het toch wel grappig vond. Niet echt nodig, maar wel leuk. zou er zelf toch nog steeds niet iets voor bijbetalen bij een auto denk ik...

Maar de persoon meldde dat hij niet zo'n parkeerheld was en dan kan ik me er wel wat bij voorstellen. Die Leon is ook best onoverzichtelijk...maar ik heb er niet zo'n probleem mee, went...

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:48

Mex

Wacky schreef op woensdag 19 september 2007 @ 12:53:
In de leaesmarket staat nu een Seat Leon 1.6 voor €547,05. Hoef je maar ong. 60 euro bij te leggen. Prachtige auto voor een zeer nette prijs, toch?
Dat is de mijne ;) en die is al weg, alleen OFC is niet zo snel, dus het is nog niet 100% rond..

Wie waren er op de MTO meeting van ES SAP..? Daar werd namelijk nogal heftig gereageerd..

[ Voor 11% gewijzigd door Mex op 20-09-2007 10:04 ]

• deltaquad
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 12:09
Boy schreef op donderdag 20 september 2007 @ 09:06:
[...]

Dus je gaat weg bij Atos? En is het niet zo dat het bedrag dat over je limiet heengaat ook 1,5 keer meegeteld word, het lijkt me stug dat we duizenden euri moeten gaat dokken.

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

deltaquad_1979 schreef op donderdag 20 september 2007 @ 10:12:
[...]

Dus je gaat weg bij Atos? En is het niet zo dat het bedrag dat over je limiet heengaat ook 1,5 keer meegeteld word, het lijkt me stug dat we duizenden euri moeten gaat dokken.
Snap even niet precies wat je bedoelt...weet wel ook nog van een collega die wel in de nieuwe regeling viel. Hij zou toen geloof ik zo'n 3000 euro moeten betalen, maar heeft de auto kunnen overdragen...had ook een Leon, maar had een hoger skillevel -> hoger lease budget -> boven budget bedrag is dan natuurlijk ook minder...

als ik ook 1 skillevel hoger was geweest, zou ik, als voor mij de nieuwe regeling van kracht zou zijn geweest, ook een heel stuk minder boete hebben gehad dan...

maar ik ga inderdaad weg...zijn verschillende redenen voor, maar hoofdzakelijk omdat m'n opdracht afliep ben ik gaan denken wat ik nou precies wilde, nog langer 50 minuten tot een uur enkele reis hebben, of kijken of er wat meer in de buurt is...heb een bedrijf gevonden wat qua kilometers minder heen en terug is als ik nu gewend ben in een enkele reis (28 km vs. 60-70km enkele reis).

M'n laatste opdracht heb ik ook met enorme tegenzin gedaan. Heeft een jaar geduurd waarvan ik de laatste maanden echt heel erg de pest in had. Dan ga je automatisch wat verder kijken.

edit:

denk dat ik nu wel begrijp wat je bedoelt, dat boven limiet bedrag moet je sowieso ook 1,5 x betalen natuurlijk...gewoon het leasebedrag van de auto...

[ Voor 24% gewijzigd door Boy op 20-09-2007 10:29 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2007 @ 23:22:
[...]

Verders vinden veel van mijn collega´s Atos idd een s#it bedrijf. Er is heel weinig aandacht voor medewerkers. Mij bevalt dat weer goed, want dat betekend ook veel vrijheid.
Dat beeld herken ik binnen SI/BAS Arnhem/Utrecht niet eigenlijk.
Maar ik heb wel het idee dat de cultuur erg verschilt per vesteging en bij de grote verstegingen waarsch. ook per afdeling. Maar bij BAS Java in Arnhem is het best gezellig :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2007 16:09 ]

• deltaquad
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 12:09
Boy schreef op donderdag 20 september 2007 @ 10:25:
[...]

Snap even niet precies wat je bedoelt...weet wel ook nog van een collega die wel in de nieuwe regeling viel. Hij zou toen geloof ik zo'n 3000 euro moeten betalen, maar heeft de auto kunnen overdragen...had ook een Leon, maar had een hoger skillevel -> hoger lease budget -> boven budget bedrag is dan natuurlijk ook minder...

als ik ook 1 skillevel hoger was geweest, zou ik, als voor mij de nieuwe regeling van kracht zou zijn geweest, ook een heel stuk minder boete hebben gehad dan...

maar ik ga inderdaad weg...zijn verschillende redenen voor, maar hoofdzakelijk omdat m'n opdracht afliep ben ik gaan denken wat ik nou precies wilde, nog langer 50 minuten tot een uur enkele reis hebben, of kijken of er wat meer in de buurt is...heb een bedrijf gevonden wat qua kilometers minder heen en terug is als ik nu gewend ben in een enkele reis (28 km vs. 60-70km enkele reis).

M'n laatste opdracht heb ik ook met enorme tegenzin gedaan. Heeft een jaar geduurd waarvan ik de laatste maanden echt heel erg de pest in had. Dan ga je automatisch wat verder kijken.

edit:

denk dat ik nu wel begrijp wat je bedoelt, dat boven limiet bedrag moet je sowieso ook 1,5 x betalen natuurlijk...gewoon het leasebedrag van de auto...
Ow nu begrijp ik 'm. Jij hebt een leaseauto waarvoor je meer dan 20% moet bijbetalen. Ik kom 50 euro boven mijn leasebudget uit en de startdatum is in 2005 dus voor mij zou zo'n boete niet gelden gelukkig.

Succes met je nieuwe baan! Als het werk niets is wordt de afstand belangrijk idd. Blijf je nog steeds in de technische automatisering?
De cursus POE was iig wel gezellig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

deltaquad_1979 schreef op donderdag 20 september 2007 @ 17:08:
[...]

Ow nu begrijp ik 'm. Jij hebt een leaseauto waarvoor je meer dan 20% moet bijbetalen. Ik kom 50 euro boven mijn leasebudget uit en de startdatum is in 2005 dus voor mij zou zo'n boete niet gelden gelukkig.

Succes met je nieuwe baan! Als het werk niets is wordt de afstand belangrijk idd. Blijf je nog steeds in de technische automatisering?
De cursus POE was iig wel gezellig :)
Jazeker, blijf in de TA. Ga werken aan medische apparatuur waar ik zal programmeren van embedded t/m de UI...

POE was inderdaad gezellig :) ken je mij daarvan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mphilipp schreef op donderdag 20 september 2007 @ 08:47:
[...]

Ja, en dan dien je je ontslag in en je zegt dat je interessanter werk gaat doen. Je wilt dingen doen die ze je niet kunnen bieden. En dan blijkt dat ze ineens wél de poeplat kunnen trekken. Maar ja...dan hebben ze mijn verhaaltje weer niet begrepen.

Ze zijn bij die tent helemaal niet geinteresseerd in kennis opbouw. Kijk maar eens naar die grote beheercontracten die ze afsluiten. Massawerk willen ze doen. ICT op industrieel nivo. Zoals ik al zei: leuk om te leren, en dat moet je daar weg.
Inderdaad, de baten houden ze voor hunzelf, maar ik zie er niets van terug. Ik als level 2, word aangeboden voor opdrachten die level 4 mensen vragen. Ik weet hoe dat gaat: "Kijk naar zijn profiel, die is eigenlijk level 4 hoor, maar we houden hem level 2, want in het excel sheetje staat, Level ophoging = per 1 januari 2009 mogelijk.

En dan :? waarom de verloop zo hoog is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
  • Laatst online: 21-07 14:51
Hoe zit dat met mij en een lease auto. Ik ben straks junior en na mn proefperiode kan ik d8 ik een lease auto uitkiezen. Ik ben vrij lang (2 meter) en pas bijv niet fatsoenlijk in een peugot 206, maar wel goed in een ford fiesta.

Mag ik een auto zelf kiezen of wordt er eerst naar de poollijst gekeken? Hoe zit het als je een 2e hands auto van de poollijst krijgt. betaal je dan minder per maand aan atos (leasebudget) of is de waarde van de belastingdienst anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat een groot deel van je vragen al beantwoord is in het topic.

- Eerste auto is huurauto hier heb je nagenoeg geen invloed op, als het echt onmogelijk is erin te rijden dan kan je in overleg met leaseplan wel een andere auto regelen. Dat is alleen wel lastig en er zelf achteraan gaan.
- Poolauto is maar relatief de auto is gebruikt maar aan prijs veranderd niks. Bij de meeste units ben je ook niet verplicht om een poolauto te nemen omdat deze meestal te duur zijn. Sommige units zijn hier echter strenger in en dan moet je echt naar de poolauto's kijken (is dus maar net waar je zit)

Verder gaat er nog iets veranderd worden aan het leasebeleid per januari, niemand weet alleen nog wat. Als je binnenkort binnenkomt dan zal je daar wel mee te maken krijgen.

Er zitten hier trouwens best wat heel lange mensen dus het zal wel goedkomen met de auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag iedereen. Even situeren, ikzelf ben Belg, mijn vrouw is Hong Kong Chinees. Reeds geruime tijd willen we terugkeren naar Hong Kong en/of China (en/of Taiwan). Nu las ik de thread "Werken bij AO" op dit forum, ging even kijken op de website en zag tot mijn grote vreugde dat Atos in alle landen waar wij zouden willen wonen vestigingen heeft.

Weet iemand wat over werken voor AO buiten Europa? Kan ik solliciteren met de uitdrukkelijke vraag in Hong Kong geplaatst te worden? (verblijfsvergunning, werkvergunning e.d. om in HK/China te mogen wonen en werken zijn allemaal piekfijn in orde).

Iemand onder jullie die ooit voor een AO vestiging buiten Europa gewerkt heeft?

Bedankt voor alle info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou er heen verhuizen en dan gaan solliciteren. Vanaf de halve wereldbol solliciteren is niet handig. Verder is HK natuurlijk een stuk harder dan NL. Veel concurrentie van hoog opgeleiden vanuit mainland CN en IN lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Carnagy schreef op zondag 23 september 2007 @ 18:47:
Hoe zit dat met mij en een lease auto. Ik ben straks junior en na mn proefperiode kan ik d8 ik een lease auto uitkiezen. Ik ben vrij lang (2 meter) en pas bijv niet fatsoenlijk in een peugot 206, maar wel goed in een ford fiesta.

Mag ik een auto zelf kiezen of wordt er eerst naar de poollijst gekeken? Hoe zit het als je een 2e hands auto van de poollijst krijgt. betaal je dan minder per maand aan atos (leasebudget) of is de waarde van de belastingdienst anders?
Bij mij hadden ze met het vragen van de huurauto gelet op mijn lengte (ik ben ook twee meter) zonder dat ik daar zelf om gevraagd had trouwens :) .
dwz, dat ze om een klasse B auto gevraagd hadden ipv een klasse A auto. Al geloof ik dat ze tegenwoordig sowieso niet snel meer een klasse A auto aanvragen voor nieuwe medewerkers, maar dat weet ik niet zeker. Welke auto het dan daadwerkelijk wordt weten ze niet en zonder goede reden gaan ze een huurauto niet vervangen als er niet een zeer goede reden voor is. Het niet in de auto passen is een zeer goede reden :Y)

Je mag maximaal een jaar in een huurauto blijven rijden, dus gewoon de poollijst in de gaten houden en reageren als je een keer iets interessants voorbij ziet komen en niet reageren als er niets interessants op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wacky

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Huurauto mag je toch maximaal een half jaar ná je proeftijd rijden? Dus 2 + 6 = 8 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

(verwijderd)

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2007 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wacky schreef op maandag 24 september 2007 @ 12:23:
Huurauto mag je toch maximaal een half jaar ná je proeftijd rijden? Dus 2 + 6 = 8 maanden.
de FAQhuur-voorloop op source spreekt van een maand tot een jaar.

Maar op een gegeven moment krijg je vanzelf een belletje met dat je eens moet gaan kijken naar een poolauto. Ik denk dat je het beter in eigen hand kunt houden en zelf de market- en poollijsten in de gaten kunt houden. Binnen een half jaar komt er vast wel een keer iets aantrekkelijks voorbij. Ik heb iig vrij snel een leuke auto gevonden in de pool :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2007 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gesolliciteerd bij AO en mijn sollicitatiegesprek wordt gevoerd in het engels. Waar ik benieuwd naar ben, is het bij hun belangrijk dat je engels spreekt alsof het je moedertaal is of is het ook okay wanneer je gewoon goed engels spreekt en misschien af en toe even moet nadenken over een woord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Laros
  • Laatst online: 27-07 22:09

Jan Laros

Aerschtuner

Verwijderd schreef op maandag 24 september 2007 @ 17:37:
Ik heb gesolliciteerd bij AO en mijn sollicitatiegesprek wordt gevoerd in het engels. Waar ik benieuwd naar ben, is het bij hun belangrijk dat je engels spreekt alsof het je moedertaal is of is het ook okay wanneer je gewoon goed engels spreekt en misschien af en toe even moet nadenken over een woord?
Dat ligt natuurlijk aan de functie waarin je terecht komt. Ik heb op een project waar de voertaal Engels was en als je begrijpt wat ze zeggen en je kunt jezelf verstaanbaar maken, dan is het goed. Het is wel belangrijk dat je het aangeeft wanneer je iets niet begrijpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 22:11
Wacky schreef op maandag 24 september 2007 @ 12:23:
Ik heb van 1 september 2005 t/m 31 mei 2007 bij Atos Origin gewerkt en alleen maar in huurauto's gereden... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 12:21:
En dan :? waarom de verloop zo hoog is.
Dat vinden ze niet erg. It doesn't take a rocket scientist to figure that out. Als wij dat hier kunnen bedenken, weten die 'knappe koppen' rondom meneer Kwekkeboom dat ook wel. Ze willen geen specialisten hebben, of in ieder geval niet teveel. En ze moeten niet vervelend worden. Specialisten zijn te duur en niet geschikt voor het werk dat AO graag wil doen (bron: kwekkeboom zelf). Ze willen Nr.1 in outsourcing worden. There you have it... Wat besteed je uit: simpel werk, massawerk, automatisering op industriële schaal. Gespecialiseerde functies hebben ze natuurlijk wel nodig, maar niet zo heel erg veel. Ze hebben hun datacenters en die draaien wel door. Eenmaal opgezet heb je geen leger specialisten nodig om dat draaiende te houden. Een leger beheerders en een paar specialisten is voldoende. En die specialisten die ze houden, zijn de mannen die ze met hun reet klem zetten in een leuke positie en dus niet weg kunnen (vrouw/kinderen/hypotheek).

Klinkt erg zwartgallig, ik weet het. Er zal hier en daar wel wat leuke dingen gebeuren, maar het mag geen geld kosten. Kennis opbouw is niet belangrijk en mag ook niets kosten. Ze laten zonder echt tegen te stribbelen behoorlijk waardevolle mensen gaan. Het is m.i.gewoon policy.

Evengoed is het een leuke toko voor beginnende ICT'ers die er wat cursussen kunnen volgen. De collega's op de bu waar je zit kunnen natuurlijk erg aardig zijn en het zal niet altijd een straf zijn om voor een dergelijk bedrijf te werken. Maar zodra je wat ervaring hebt, moet je gewoon weg. Tenzij je het geluk hebt dat je in een project terecht komt waar ze wél leuke dingen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.vacature.com/tv

Aflevering 4 gaat specifiek over Atos Origin (Belux).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Laros

Jan Laros

Aerschtuner

Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 09:01:
http://www.vacature.com/tv

Aflevering 4 gaat specifiek over Atos Origin (Belux).
Niet waar. Het gaat over Atos Consulting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparidem
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-08 13:51
mphilipp schreef op maandag 24 september 2007 @ 23:12:
[...]
Dat vinden ze niet erg. It doesn't take a rocket scientist to figure that out. ....
Ik vind je verhaal erg eenzijdig. Outsourcing is vooral interessant voor de MO business, maar helemaal niet voor BI of BAS. En MO is misschien 40% van de omzet, dus helemaal niet maatgevend voor de complete organisatie.

Ik zit zelf in BAS ET (emerging technology, daar valt Java/JEE softwareontwikkeling/maatwerk onder) en herken jouw verhaal helemaal niet. Toen ik bij AO kwam drie jaar geleden heb ik zelf een IOP (opleidingsplan) gemaakt en alle punten die ik daar zelf in heb gezet, heb ik ook daadwerkelijk gekregen. Daar stonden een aantal certificeringen, conferenties en een softwarearchitectuur opleiding. Allemaal kennisopbouw. Uiteraard is alles in overleg met je HRM en je moet geen wonderen verwachten, maar ik heb zeker wel de indruk dat er rekening gehouden wordt met het ontwikkelplan wat je zelf (of in overleg) hebt vastgesteld.

En dat het verloop hoog is, verbaast me niets, we zitten in een bull market, dus er wordt flink getrokken uit de markt. Ik wordt bijna dagelijks gebeld door headhunters die me gouden bergen beloven, maar uiteindelijk net zo'n soort baan voor me hebben, als ik nu al heb, maar dan bij één van de concollega's. Ga ik dus niet op in, ik heb het nu naar m'n zin, er wordt naar me geluisterd en krijg de opleidingen en conferenties die ik wil volgen en heb behoorlijk inspraak op de klussen die ik krijg. Bij een nieuwe baas is dat altijd maar weer afwachten, en of dat die paar centen extra waard is....

[ Voor 23% gewijzigd door sparidem op 25-09-2007 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

sparidem schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 13:27:
[...]
Ik vind je verhaal erg eenzijdig. Outsourcing is vooral interessant voor de MO business, maar helemaal niet voor BI of BAS. En MO is misschien 40% van de omzet, dus helemaal niet maatgevend voor de complete organisatie.
Ik zat bij BAS...

En ik zat in de (hoe heet het ook al weer) kennisgroep Oracle van de vestiging en was ook afgevaardigde voor die vestiging in de landelijke groep (geen idee meer hoe het heet). Toen de omzet van MO bleek tegen te vallen, moesten we ineens de uren voor de meetings anders gaan schrijven (reizen op de eigen vestiging enzo) en sowieso het aantal uren dat we konden schrijven beperken. Dat werd na protest wel weer teruggedraaid, maar het geeft aan hoe men tegen kennisopbouw aan kijkt. Het mag, maar het mag niet teveel kosten.
Daarnaast heb ik gewoon gezien hoe ze te werk gaan met die outsourcing contracten. Ik heb er zelf op gewerkt. Ze nemen van bedrijf XYZ de IT mensen over en die moeten nu ineens voor een detacheerder gaan werken, terwijl ze liever tot hun pensioen in dat stoffige kantoortje hadden willen zitten. Dat straalden die mensen echt uit (uitzonderingen daargelaten). Daardoor sneuvelen een hoop mensen, maar daar is AO rijk genoeg voor. Dan ga je gewoon de outplacement in. Maakt het uit, het zijn maar mensen.

Zo zijn er meer dingen die ik daar heb zien gebeuren waardoor ik de indruk kreeg dat ik bij de Lidl van de IT werkte. Ik zeg niet dat het bij elke vestiging of tak zo zal gaan, maar bepaalde dingen zijn gewoon beleid.

Wat jij aanhaalt (je IOP) heeft natuurlijk iedereen, en daar gaat het niet om. Punt is dat ze blijkbaar niet in staat zijn écht goede mensen vast te houden. Dat heeft niet alleen met de markt te maken. Ik heb mensen weg zien gaan die heel erg waardevol waren voor de organisatie. Ze gaven cursussen en waren wandelende instituten. Iedereen kende ze (in heel AO). Zo was er een die heel veel privétijd stak in zijn werk (java architect). Hij heeft bv ook zelf Oracle (erbij) geleerd omdat die lekker bezig waren met Java enzo. En dan laten ze zo iemand gaan. Zo zijn er meer. Ze blijken dus niet in staat om een omgeving te creëren waarin die mensen graag willen werken. En dat is jammer, want dát bedoel ik met kennis opbouw. Dat is geen cursusje volgen om je MCSE, maar échte kennis: praktijkkennis. Onvervangbaar.

En inderdaad: mijn verhaal is eenzijdig, omdat ik een bijzonder slechte indruk van het bedrijf heb gekregen. Gelukkig kan ik het stuk voor stuk onderbouwen. Ik roep niet zomaar iets. AO heeft gedurende 2 jaar (of was het anderhalf?) deel uitgemaakt van mijn inmiddels 20-jarige carrière. Ik heb genoeg gezien en genoeg vergelijkingsmateriaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparidem
Ik snap wel dat als de IT afdeling van een bedrijf ge-outsourced word naar AO, een (aanzienlijk deel van) de medewerkers uit zo'n afdeling opstapt om verschillende redenen. Ik heb dat ook zien gebeuren bij het softwarehouse van KPN. Sommigen roepen dat ze niet uit eigen vrije wil hebben gekozen voor AO, andere roepen dat ze niet bij een detacheerder willen zitten, omdat ze meer vastigheid willen hebben qua locatie bijvoorbeeld. Dat kunnen afdoende redenen zijn voor mensen om op te stappen. Volgens mij gaat AO daar ook vanuit op het moment dat ze zo'n club binnenhalen. Dat is volgens mij ook niet verkeerd, want je hebt ander soort mensen nodig bij een detacheerder, dan bij een interne IT afdeling. In dit soort gevallen gaat het AO vooral om het binnenhalen van de opdrachten. Daar is AO niet anders in dan de andere grote toko's.

Dat AO de super zware specialisten niet weten vast te houden vind ik ook bijzonder jammer. AO kan wat te inflexibel zijn en niet genoeg inspelen op persoonlijke behoeftes van dat soort specialisten. Dat die specialisten niet genoeg aan hun trekken komen past niet bij het image wat AO op het moment probeert uit te dragen ('technology leadership'). Dus ik hoop dat daar wat aan gaat veranderen.

Omgekeerd geldt natuurlijk ook dat deze superspecialisten vanwege de markt hele hoge eisen kunnen stellen en dat het niet vreemd is als AO niet overal aan kan voldoen.

[ Voor 6% gewijzigd door sparidem op 25-09-2007 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

sparidem schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 16:13:
Daar is AO niet anders in dan de andere grote toko's.
Daarom ben ik daar nu ook van genezen. Ik ben ooit begonnen bij een klein bedrijf, daarna overgestapt naar Oracle. Daar heb ik met heel veel plezier gewerkt. Toch weer een andere uitdaging aangegaan die iets anders uitpakte en toen naar AO. Dat viel enorm tegen. Oracle was wat dat betreft 10x beter en veeeel professioneler. Inmiddels is het bij Oracle ook verandert. Ik werk nu bij een redelijk jong bedrijf dat veel meer aansluit bij mijn ambities.
Dat die specialisten niet genoeg aan hun trekken komen past niet bij het image wat AO op het moment probeert uit te dragen ('technology leadership'). Dus ik hoop dat daar wat aan gaat veranderen.
Don't get you hopes up too high. Ik vind de organisatie alles behalve professioneel voor een tent die tot de grootste IT'ers ter wereld behoort (zo niet de grootste is). Wat ik bv erg amateuristisch vind is dat ze steunen op de welwillendheid van een aantal ervaren consultants in offertetrajecten. Die moeten dan in de avonduren (of ze worden eventjes bij een klant weggehaald) meewerken aan offertes. Bij Oracle hebben ze daar de sales-consultants voor. Die zijn dedicated daarmee bezig. Kost een klein beetje geld, maar zoals een toenmalige collega al zei: je kunt makkelijk in die functie ook billable bezig zijn (proof of concepts bv). En je hoeft natuurlijk niet 5 man per vestiging daarvoor vrij te maken. Je kunt 1 of 2 vast daarvoor aanstellen en een stuk of wat indien nodig. Is makkelijk te doen. Maar nu verliezen ze gewoon offertes of maken ze fouten omdat er niet de nodige aandacht aan besteed kan worden. En dat vind ik erg amateuristisch voor een bedrijf van dat formaat.
Omgekeerd geldt natuurlijk ook dat deze superspecialisten vanwege de markt hele hoge eisen kunnen stellen en dat het niet vreemd is als AO niet overal aan kan voldoen.
Volgens mij is dat een dooddoener. Geld wordt pas belangrijk als het werk of de omgeving niet interessant (meer) is. Ze hoeven geen topsalarissen te betalen, maar als het werk leuk en uitdagend is, blijven die mensen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

mphilipp schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 17:07:
[...]
Volgens mij is dat een dooddoener. Geld wordt pas belangrijk als het werk of de omgeving niet interessant (meer) is. Ze hoeven geen topsalarissen te betalen, maar als het werk leuk en uitdagend is, blijven die mensen wel.
Inderdaad, dat is exact de reden dat ik AO ga verlaten. 2 jaar geleden keek ik alleen nog maar naar salaris, inmiddels ben ik er achter dat salaris niet het belangrijkste is, ik kijk nu naar het soort werk, uitdaging, soorten projecten, soorten klanten, toekomst, ontwikkeling en dan pas het salaris. Aangezien AO het op al deze punten (mijn visie) slecht doet heeft mij doen besluiten per 1 december ergens anders te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mex schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 19:10:
Aangezien AO het op al deze punten (mijn visie) slecht doet heeft mij doen besluiten per 1 december ergens anders te beginnen.
En waarom denk je dat het bij je nieuwe werkgever beter is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 20:18:
[...]

Bij de nieuwe werkgever werkt al een ex-AO'er (sinds 1-1-'07) waar ik uitvoerig mee gesproken heb, hij komt van dezelfde afdeling als ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Laros

Jan Laros

Aerschtuner

Mex schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 20:27:
[...]

Bij de nieuwe werkgever werkt al een ex-AO'er (sinds 1-1-'07) waar ik uitvoerig mee gesproken heb, hij komt van dezelfde afdeling als ik.
Wat zijn de projecten die je daar zijn beloofd?

Ik heb juist precies de andere kant van AO ervaren. Ik ben in november 2006 begonnen als SAP SD Trainee, omdat dat een logische stap was na mijn vorige werkgever/functie. Ik heb voor ongeveer 12K aan cursussen gevolgd en ben toen op een project gezet wat op zich best aardig was (niks bijzonders, maar voor een junior best een uitdaging).

In de loop van mei 2007 ging mijn interesse steeds meer uit naar de technische kant van SAP en ben ik eens gaan praten met wat mensen. Een andere manager aangesproken en in goed overleg werd besloten om mij over te plaatsen naar een andere unit binnen de SAP Practice. ook binnen die unit kan ik weer cursussen volgen naar hartelust en de projecten die ik momenteel doe, zijn precies wat ik zoek.

Het kan dus wel, maar misschien moet je een beetje geluk hebben.

In ieder geval veel succes bij Frodo en we komen elkaar vast nog weleens tegen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 13:05
Ik heb exact dezelfde ervaring met AO als Mex en mphilipp. Ik ben vorig jaar oktober naar AO gegaan met het idee om daar ervaring en kennis op te doen door de grote projecten en de kennis van je directe collega's...dat heb ik geweten...na 3 maanden dwijlen met de kraan open, hield ik het voor gezien en ben ik naar een kleine detacheerder gegaan.
Ik heb bij AO niet eens te maken gehad met de zaken waar de meeste collega's over klaagden; cursussen en het beloningssysteem...

Ik zit nu bij IBM gedetacheerd. IBM heeft hun zaakjes toch veel beter op orde (ook niet perfect). Een van de redenen is volgens mij omdat IBM heel veel subcontractors heeft, waardoor het kennis niveau gewoon veel hoger ligt.

[ Voor 15% gewijzigd door Abom op 25-09-2007 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mphilipp schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 15:13:
Ze nemen van bedrijf XYZ de IT mensen over en die moeten nu ineens voor een detacheerder gaan werken, terwijl ze liever tot hun pensioen in dat stoffige kantoortje hadden willen zitten. Dat straalden die mensen echt uit (uitzonderingen daargelaten). Daardoor sneuvelen een hoop mensen, maar daar is AO rijk genoeg voor. Dan ga je gewoon de outplacement in. Maakt het uit, het zijn maar mensen.
Zo gaan ze daar inderdaad met mensen om: je bent een "nummer" dat meekomt in een insourcing deal. Als er werk voor je is, prima, maar komt er 20 man binnen en is er maar voor 10 man werk, dan "worden die andere 10 toch even omgeschoold".

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 20:18:
[...]
Dat kan nooit moeilijk zijn...

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 23:48:
Zo gaan ze daar inderdaad met mensen om: je bent een "nummer" dat meekomt in een insourcing deal. Als er werk voor je is, prima, maar komt er 20 man binnen en is er maar voor 10 man werk, dan "worden die andere 10 toch even omgeschoold".
Zo gaat dat. Maar als ze het (detacherings) werk eigenlijk helemaal niet willen doen, wat moet je dan met ze? Je haalt het leven van die mensen behoorlijk overhoop, want ze moeten dan een andere baan gaan zoeken. En wie wil iemand die het niet trekt bij zijn huidige baas? Afgezien van hoe dat precies komt, maar zo komt het wél een beetje over. Wég zekerheden, wég veiligheid. Voor die mensen heel erg belangrijk, daarom willen ze ook graag werken in een stabiele en zekere omgeving. Die mensen gaan bewust werken bij grote banken of verzekeraars, multinationals...allemaal zekerheid. Die is in 1x weg bij een detacheerder. Je weet ineens niet meer waar je volgende maand kan zitten...ik vind het heerlijk, maar er zijn mensen die dit doodeng vinden.

• sparidem
mphilipp schreef op woensdag 26 september 2007 @ 00:27:
[...]

Zo gaat dat. Maar als ze het (detacherings) werk eigenlijk helemaal niet willen doen, wat moet je dan met ze? Je haalt het leven van die mensen behoorlijk overhoop, want ze moeten dan een andere baan gaan zoeken. En wie wil iemand die het niet trekt bij zijn huidige baas? Afgezien van hoe dat precies komt, maar zo komt het wél een beetje over. Wég zekerheden, wég veiligheid. Voor die mensen heel erg belangrijk, daarom willen ze ook graag werken in een stabiele en zekere omgeving. Die mensen gaan bewust werken bij grote banken of verzekeraars, multinationals...allemaal zekerheid. Die is in 1x weg bij een detacheerder. Je weet ineens niet meer waar je volgende maand kan zitten...ik vind het heerlijk, maar er zijn mensen die dit doodeng vinden.
Wat een onzin! Bij AO heb je net zo goed een vast contract en kan je niet zomaar op straat worden gezet. Alleen qua werk moet je jezelf wat flexibeler opstellen, wat je weet niet meer zeker dat je volgende week ook nog achter datzelfde bureautje zit, of dat je wellicht bij een andere bedrijf gedetacheerd zit. Ik vind dat leuk, anderen niet, prima, heb ik geen probleem mee.

En dat je niet meer aan een baan komt omdat je het niet meer trekt bij je huidige baas is ook geen argument. Ik ken er meer die zijn gegaan omdat ze gewoon simpelweg niet bij een detacheerder wilden werken. Prima, dat is hun keuze. En dat is ze absoluut niet aangewreven bij de sollicitaties. Het is wel raar als je dan bij een CapGemini of LogicaCMG aanklopt, dan klopt je verhaal niet.

En als laatste: het is niet de keuze van AO om een afdeling in de uitverkoop te zetten, dat is nog altijd het bedrijf wat van die afdeling af wil. AO is één van de kandidaten die bieden op een afdeling die geoutsourced wordt. AO is dus ook niet degene die schuldig is aan het brengen van onzekerheid aan de werknemers.

Verwijderd

sparidem schreef op woensdag 26 september 2007 @ 08:15:
Wat een onzin! Bij AO heb je net zo goed een vast contract en kan je niet zomaar op straat worden gezet.
Dat is waar, maar als je geinsourced bent betekent dat wel: meer reizen, andere werkzaamheden. En allemaal gedwongen. Het is doorgaans geen vrije keus.
En als laatste: het is niet de keuze van AO om een afdeling in de uitverkoop te zetten, dat is nog altijd het bedrijf wat van die afdeling af wil. AO is dus ook niet degene die schuldig is aan het brengen van onzekerheid aan de werknemers.
Ook waar, maar Atos is wel degene die nieuwe werknemers "simpelweg omschoolt", of ze probeert zo laag mogelijk in te schalen. Of ze in een lage schaal inschaalt waar ze bovenschalig zijn en dus geen uitzicht op groei hebben. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
  • Laatst online: 08-09 08:48
Onze Bernard zegt de groeten....

Afbeeldingslocatie: http://www.atosworldline.com/images/mccm/bernard.jpg

Yesterday's home runs don't win today's games. - Babe Ruth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juggels
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 19:03
Au revoir dan maar voor Bernard ;)

Ben benieuwd wie z'n stokje gaat overnemen, of dat we zonder Global CEO verdergaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Ow, ik zie dit opeens en heb het mailtje maar uit de vuilnisbak van Outlook gevist...dacht dat het weer een standaard mailtje was hoe goed het ging en zo...maar ok, hij vertrekt per 1 okt. Da's toevallig, want dat doe ik ook :)

Ik ga dus samen met Bernard AO verlaten...jullie allemaal ook nog veel succes in de toekomst! Maar ik blijf dit topic ook nog wel in de gaten houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

sparidem schreef op woensdag 26 september 2007 @ 08:15:
[...]
Wat een onzin! Bij AO heb je net zo goed een vast contract en kan je niet zomaar op straat worden gezet. Alleen qua werk moet je jezelf wat flexibeler opstellen, wat je weet niet meer zeker dat je volgende week ook nog achter datzelfde bureautje zit, of dat je wellicht bij een andere bedrijf gedetacheerd zit. Ik vind dat leuk, anderen niet, prima, heb ik geen probleem mee.

En dat je niet meer aan een baan komt omdat je het niet meer trekt bij je huidige baas is ook geen argument. Ik ken er meer die zijn gegaan omdat ze gewoon simpelweg niet bij een detacheerder wilden werken. Prima, dat is hun keuze. En dat is ze absoluut niet aangewreven bij de sollicitaties. Het is wel raar als je dan bij een CapGemini of LogicaCMG aanklopt, dan klopt je verhaal niet.

En als laatste: het is niet de keuze van AO om een afdeling in de uitverkoop te zetten, dat is nog altijd het bedrijf wat van die afdeling af wil. AO is één van de kandidaten die bieden op een afdeling die geoutsourced wordt. AO is dus ook niet degene die schuldig is aan het brengen van onzekerheid aan de werknemers.
Altijd al problemen met (begrijpend) lezen gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 22:36
Abom schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 23:00:
Ik heb exact dezelfde ervaring met AO als Mex en mphilipp. Ik ben vorig jaar oktober naar AO gegaan met het idee om daar ervaring en kennis op te doen door de grote projecten en de kennis van je directe collega's...dat heb ik geweten...na 3 maanden dwijlen met de kraan open, hield ik het voor gezien en ben ik naar een kleine detacheerder gegaan.
Ik heb bij AO niet eens te maken gehad met de zaken waar de meeste collega's over klaagden; cursussen en het beloningssysteem...

Ik zit nu bij IBM gedetacheerd. IBM heeft hun zaakjes toch veel beter op orde (ook niet perfect). Een van de redenen is volgens mij omdat IBM heel veel subcontractors heeft, waardoor het kennis niveau gewoon veel hoger ligt.
Hilarisch...AO beviel niet en dan ga je naar IBM? Leg eens uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 00:19

djidee

Mr. Slungel

Juggels schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 09:10:
Au revoir dan maar voor Bernard ;)

Ben benieuwd wie z'n stokje gaat overnemen, of dat we zonder Global CEO verdergaan
Ik zal een open sollicitatie sturen :)

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
  • Laatst online: 08-09 08:48
djidee schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 11:01:
[...]

Ik zal een open sollicitatie sturen :)
ik gok dat er wel weer een of andere fransoos komt..

Yesterday's home runs don't win today's games. - Babe Ruth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philippe Germond is de nieuwe CEO, of op zijn minst leader of the boards, maar dat is geloof ik hetzelfde.

Eerder is al een mailtje gestuurd dat Philippe de taken over zou nemen. Dus inderdaad een fransman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparidem
mphilipp schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 09:35:
[...]

Altijd al problemen met (begrijpend) lezen gehad?
Altijd al problemen gehad om je gedachtes helder (voor anderen) op te schrijven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik zie wat functies staan als Technisch Expert & Consultant GIS. Ik heb zelf 11 jaar ervaring als Gis Consultant in GE Smallworld. Op dit moment is mijn functie Senior GIS Consultant.
Ik rijd als leaseauto een VW Passat Comfortline met wat opties.

Wat is een (betrouwbare) salarisindicatie voor iemand als mij met meer dan 11 jaar ervaring?
Hoe zit het met leaseauto's bij Atos? Kun je een kiezen en dan met km-stand 10 of zo met de
auto beginnen te rijden?
Keert Atos Origin winstdeling uit aan zijn werknemers?

Ik ben even benieuwd of iemand mij hierover wat kan vertellen.
Op dit moment werk ik bij een redelijk klein detacheringsbureau.

Groeten Danny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 30 september 2007 @ 22:07:
Hoi,

Ik zie wat functies staan als Technisch Expert & Consultant GIS. Ik heb zelf 11 jaar ervaring als Gis Consultant in GE Smallworld. Op dit moment is mijn functie Senior GIS Consultant.
Ik denk dat je dat wel kan vergeten bij Atos of je moet erg veel bijbetalen of in de allerhoogste salarisschaal komen bij Atos (en aangezien je techneut bent betwijfel ik dat).
Wat is een (betrouwbare) salarisindicatie voor iemand als mij met meer dan 11 jaar ervaring?
Hoe zit het met leaseauto's bij Atos? Kun je een kiezen en dan met km-stand 10 of zo met de
auto beginnen te rijden?
Voor zover ik weet kan je gewoon in een nieuwe lease auto rijden.

Trouwens, waarom wil je bij Atos werken? Waarom niet bij een bedrijf wat GIS door zijn aders heeft stromen en echt GIS competentie heeft waarvan jij zelf ook nog wat kan leren?

Groeten Danny
Ze hebben een dertiende maand.

Maar.... als je natuurlijk echt wilt weten wat ze te bieden hebben voor iemand zoals jij dan zit er niks anders op dan er gewoon te gaan praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Laros

Jan Laros

Aerschtuner

Verwijderd schreef op zondag 30 september 2007 @ 22:07:
Hoi,

auto beginnen te rijden?

Groeten Danny
Mail me even je gegevens op jan@tweakers.net. Dan zal ik kijken of ik deze info voor je op kan snorren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

sparidem schreef op zondag 30 september 2007 @ 14:48:
[...]
Altijd al problemen gehad om je gedachtes helder (voor anderen) op te schrijven ?
Doorgaans niet. Maar misschien verwacht ik teveel. Het was gewoon in het Nederlands gesteld. Misschien kijk je er te persoonlijk naar en zie je het allemaal als een afkeuring van je eigen keuze. Zou zomaar kunnen.

Als je het nog een keer goed leest zul je tot de ontdekking komen dat jouw reactie niet klopt met wat ik schrijf. En meer zeg ik er niet over. Als je het niet snapt, jammer maar helaas. Alles voor eigen rekening. Jouw reactie klopt iig niet. Je reageert op iets dat ik niet gezegd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
Ik kreeg vandaag een mooie bos bloemen waarin ik welkom werd geheten in de IFS/Axapte Unit. Moet toch zeggen dat ik dat wel heel leuk vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 13:05
wvkreg schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 10:44:
[...]

Hilarisch...AO beviel niet en dan ga je naar IBM? Leg eens uit.
Hoezo is dat hilarisch? Ik ben als IT'er bij een productie bedrijf naar, AO gegaan met een bepaald beeld van grote IT-toko's; professioneel en (te) strak geregeld. AO, in tegenstelling tot IBM, voldoet daar helemaal niet aan. AO is een bijmekaar geraapt zooitje ongeregeld.

Ik ben naar IBM op intake geweest omdat hier veel collega's werken die het hier prima naar hun zin hebben.

Ik heb het prima naar mijn zin bij IBM en ik ken geen enkele IBM'er die erover denkt om weg te gaan, hoogstens ergens anders naartoe binnen IBM. Bij AO moest ik zoeken naar mensen die _niet_ weg wilden, bij AO heerstte gewoon een grafstemming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Carnagy schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 01:31:
Ik kreeg vandaag een mooie bos bloemen waarin ik welkom werd geheten in de IFS/Axapte Unit. Moet toch zeggen dat ik dat wel heel leuk vind.
Ik kreeg zelfs een bos bloemen voor het krijgen van m'n HBO diploma:*)
(ik ben anderhalve week voor m'n afstudeerpresentatie en zo'n 5 maanden voor m'n diplomauitreiking bij Atos Origin gaan werken) .

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2007 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jobhoppy: Wat bedoel je met een bedrijf dat echte gis competenties heeft en aan welk bedrijf denk je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WallyWalt
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-07-2024
Uhm.... met welke proxy kan ik op MSN vanuit het AOSN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wacky

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Probeer dezelfde proxy eens als je IE gebruikt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WallyWalt
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-07-2024
Wacky schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 21:53:
Probeer dezelfde proxy eens als je IE gebruikt? :)
Dat was ook mijn eerste idee maar dat werkt dus niet, kan geen verbinding maken via die proxy...

Edit:
Herstel... Windows live messenger werkt wel met die proxy maar Pidgin niet.

[ Voor 14% gewijzigd door WallyWalt op 09-10-2007 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2007 @ 08:50:
[...]
Ook waar, maar Atos is wel degene die nieuwe werknemers "simpelweg omschoolt", of ze probeert zo laag mogelijk in te schalen. Of ze in een lage schaal inschaalt waar ze bovenschalig zijn en dus geen uitzicht op groei hebben. O-)
Hallo,

Ik ben starter, WO en heb een aanbieding gekregen van AO die naar mijn mening best laag is in vergelijking met andere bedrijven.

2075 bruto
Ingeschaald op salarisband II referentiepunt 85

Wie weet of het gebruikelijk is salarisonderhandelingen te voeren bij Atos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey sweetr,

Over wat voor functie gaat het? Tegenwoordig is het best aantrekkelijk om als starter binnen te komen omdat je zeker in de eerste 3 jaar heel sterk kan groeien en daar ook in geinvesteerd wordt, hangt dus alleen wel weer erg af van waar je binnenkomt en vooral wat voor functie.

Onderhandelen moet je trouwens zoiezo doen of het nou bij atos is of niet, zullen ze ook niet raar van opkijken en iets stijgen zullen ze wel moeten bij dit bedrag denk ik, meeste starters bij onze unit komen binnen op 2100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:49
Verwijderd schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 14:21:
[...]

Hallo,

Ik ben starter, WO en heb een aanbieding gekregen van AO die naar mijn mening best laag is in vergelijking met andere bedrijven.

2075 bruto
Ingeschaald op salarisband II referentiepunt 85

Wie weet of het gebruikelijk is salarisonderhandelingen te voeren bij Atos?
Bij een startbod dat objectief gezien 10%-20% te laag is voldoet een "nee dank u, het salaris is te laag" toch prima? Daar hoef je weinig aan toe te lichten want dat het laag is weten ze zelf ook wel.

[ Voor 7% gewijzigd door Rukapul op 13-10-2007 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De functie is BI developer. Ben net klaar aan de uni dus geen ervaring met salarisonderhandelingen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou eens gaan kijken bij Atos Consulting. Die tak is meer gericht op WO'ers en komen binnen op salarisband III ref 85. Verklaart wellicht ook het salarisverschil.

Heb je trouwens zelf gekozen voor BI Developer of ben je benaderd voor die functie? Ik stel deze vraag omdat een BI Developer erg praktijk gericht is en WO'ers doorgaans niet deze ervaring hebben (HBO'ers daarentegen wel). Omscholen d.m.v masterclasses/cursussen is natuurlijk geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik denk is dat je even verder moet kijken, binnen atos liggen veel mogelijkheden. Als de cultuur van atos je aanstaat kan je ook navraag doen bij andere onderdelen, zeg wat je zoekt en ze weten hier wel wat er op dat vlak te bieden is.

Zit zelf bij ES sap en daar nemen ze veel mensen aan. Goed opleidingsprogramma ook en veel mogelijkheden, je moet het zelf dan natuurlijk nog wel willen. Kijk je naar verschillen tussen consulting en origin dan is origin als starter op het moment aantrekkelijker denk ik. Origin heeft namelijk een zeer goed trainingsprogramma waar het bij consulting op dit moment nog iets minder is. Heb diverse mensen gesproken van consulting en die zijn zo nu en dan best jaloers op onze mogelijkheden.

Daarnaast denk ik dat het salaris wat je nu geboden hebt gekregen lager is dan wat je binnen atos(algemeen) kan krijgen. Bij origin ligt het zoals ik al zei rond de 2100 en bij consulting ik denk 2325 ofzo.

Als je twijfelt over een salaris, vooral aangeven wat naar jou idee goed is. Je hebt denk ik toch niks te verliezen, het is een markt waarbij de sollicitant veel te zeggen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 00:55:
Als je twijfelt over een salaris, vooral aangeven wat naar jou idee goed is. Je hebt denk ik toch niks te verliezen, het is een markt waarbij de sollicitant veel te zeggen heeft.
Als je ervaring hebt ja...als je alleen geleerd hebt, kun je nog niet veel. Ergo: niet zo heel veel te eisen, tenzij je hele goede cijfers hebt, leuke stage beoordelingen oid.

Persoonlijk zou ik niet zo vreselijk zwaar tillen aan een starterssalaris. Volgens mij is uitdagend werk met goede scholingsmogelijkheden iets belangrijker dat een paar tientjes meer. Investeren heet dat. Het grote geld komt vanzelf wel als je dat waard bent. Eerst werk, dan geld. Ouderwets standpunt, maar het gaat wél het langste mee. AO is leuk om te starten; lekker leren en ervaring opdoen. Daarna naar een leuke toko gaan die interessante dingen doen en waar je de ruimte krijgt om zelf dingen te doen/op te zetten/uit te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weten jullie wat de salarissen zijn als business consultant(WO) bij Zorg&ICT, wat zijn de opleidingsmogelijkheden(budget etc.), winstdeling etc...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 22:36
wrong place wrong time wrong person at wrong company
Goed dat je voor IBM hebt gekozen dan.
Ik ben het niet met je eens, maar zit ook niet op jouw BU
Abom schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 11:17:
[...]

Hoezo is dat hilarisch? Ik ben als IT'er bij een productie bedrijf naar, AO gegaan met een bepaald beeld van grote IT-toko's; professioneel en (te) strak geregeld. AO, in tegenstelling tot IBM, voldoet daar helemaal niet aan. AO is een bijmekaar geraapt zooitje ongeregeld.

Ik ben naar IBM op intake geweest omdat hier veel collega's werken die het hier prima naar hun zin hebben.

Ik heb het prima naar mijn zin bij IBM en ik ken geen enkele IBM'er die erover denkt om weg te gaan, hoogstens ergens anders naartoe binnen IBM. Bij AO moest ik zoeken naar mensen die _niet_ weg wilden, bij AO heerstte gewoon een grafstemming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb eerst HBO gedaan en daarna WO. Ik heb ervaring in IT-gerelateerde bijbanen, echter niet in de BI. Eerder is een gesprek bij Consulting op niks uitgelopen omdat zij in mij niet een business consultant zagen.

Salaris is idd niet alles, maar als ik zie dat ze mij bij Atos aanbieden wat ik ook zou verdienen in als ik fulltime mijn bijbaan zou doen (waar ik in principe geen opleiding voor heb hoeven doen) dan ga ik toch vraagtekens zetten.
Ik weet dat ik meer waard ben dan dat nl....
Gelukkig zijn er meer bedrijven die mij graag willen hebben, zodat ik wel kan onderhandelen zonder het risico te lopen straks helemaal geen baan te krijgen.
Ik zou echter graag bij Atos willen werken omdat het beeld dat ik heb gekregen tijdens de gesprekken met Atos erg positief waren (maar dan wel voor een iets hoger salaris)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:01
mphilipp schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 01:18:
[...]

Als je ervaring hebt ja...als je alleen geleerd hebt, kun je nog niet veel. Ergo: niet zo heel veel te eisen, tenzij je hele goede cijfers hebt, leuke stage beoordelingen oid.

Persoonlijk zou ik niet zo vreselijk zwaar tillen aan een starterssalaris. Volgens mij is uitdagend werk met goede scholingsmogelijkheden iets belangrijker dat een paar tientjes meer. Investeren heet dat. Het grote geld komt vanzelf wel als je dat waard bent. Eerst werk, dan geld. Ouderwets standpunt, maar het gaat wél het langste mee. AO is leuk om te starten; lekker leren en ervaring opdoen. Daarna naar een leuke toko gaan die interessante dingen doen en waar je de ruimte krijgt om zelf dingen te doen/op te zetten/uit te werken.
Jij spreekt misschien over "een paar tientjes", maar het aanbod dat sweetr hier krijgt is ongeveer 500 euro lager dan het marktconforme bedrag.
Vijfhonderd euro is nou net ietsje meer dan een paar tientjes ;)
Ik zou zelf ook niet vitten op 100 euro boven of onder de norm, maar als het al over een halve K gaat dan moet het wel een zeer leuke job zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon aankaarten en het gesprek aangaan, Atos zal daar zeker niet van schrikken ze zullen het eerder waarderen (bij ons athans). Het bedrag wat je nu te horen krijgt is lager dan de bedragen die ik ken dat is het enige wat me al opviel. De salaris stijging is bij een goede prestatie wel goed trouwens, zeker in de eerste 3 jaar. Maar ook daar weet ik de verschillen tussen de units niet van.

Wil je verder echt richting de techniek of meer functioneel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

phobosdeimos schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 23:43:
[...]
Jij spreekt misschien over "een paar tientjes", maar het aanbod dat sweetr hier krijgt is ongeveer 500 euro lager dan het marktconforme bedrag.
We hebben het toch over AO? Verwacht dan ook niet teveel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht bij jou niet maar er zijn op het moment genoeg voorbeelden waarbij het kennelijk wel mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 10:46:
Wellicht bij jou niet maar er zijn op het moment genoeg voorbeelden waarbij het kennelijk wel mogelijk is.
Klopt. Als je ontslag neemt in ineens van alles mogelijk...

verwacht van mij geen positieve woorden over AO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparidem
Verwijderd schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 23:27:
Ik heb eerst HBO gedaan en daarna WO. Ik heb ervaring in IT-gerelateerde bijbanen, echter niet in de BI. Eerder is een gesprek bij Consulting op niks uitgelopen omdat zij in mij niet een business consultant zagen.

Salaris is idd niet alles, maar als ik zie dat ze mij bij Atos aanbieden wat ik ook zou verdienen in als ik fulltime mijn bijbaan zou doen (waar ik in principe geen opleiding voor heb hoeven doen) dan ga ik toch vraagtekens zetten.
Ik weet dat ik meer waard ben dan dat nl....
Gelukkig zijn er meer bedrijven die mij graag willen hebben, zodat ik wel kan onderhandelen zonder het risico te lopen straks helemaal geen baan te krijgen.
Ik zou echter graag bij Atos willen werken omdat het beeld dat ik heb gekregen tijdens de gesprekken met Atos erg positief waren (maar dan wel voor een iets hoger salaris)
Kijk goed naar de vooruitzichten. Je salarisbod is misschien wel hetzelfde als wat je nu in je (ongeschoolde) baantje doet, maar daar zit waarschijnlijk niet veel stijging meer in het salaris. Atos (en veel andere commerciële bedrijven) geven starters een lager salaris, maar als het bevalt kan dat in het begin heel hard groeien. Dat zie ik in je (ongeschoolde) baantje niet gebeuren.

Toen ik tien jaar geleden begon in de ICT kreeg ik een startsalaris van 3500 gulden. Dat was toen ook geen supersalaris. Het klikte over en weer, en het eerste jaar kreeg ik in totaal 23% loonsverhoging, in het tweede jaar 18%. Dat was niet bij Atos, maar wel bij een bedrijf met behoorlijk conservatieve salarisen. Geen internet-hype bedrijf dus, waar alles mogelijk leek.

Staar je dus niet blind op het startsalaris. Belangrijkste is dat het klinkt en dat je groeimogelijkheden hebt. Je kunt later alsnog incasseren als de groei je niet hard genoeg gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb inmiddels laten weten dat ik het bedrag te laag vind en dat ik meer waard ben. Het wachten is op een bericht van Atos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

sparidem schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 09:30:
Staar je dus niet blind op het startsalaris. Belangrijkste is dat het klinkt en dat je groeimogelijkheden hebt. Je kunt later alsnog incasseren als de groei je niet hard genoeg gaat.
Precies. Zoek naar een bedrijf dat je die mogelijkheden kunt bieden. Als je je best doet en laat zien wat je in je mars hebt, moet een goede werkgever zien wat je waard bent. Ziet ie dat niet, heeft ie pech en ga je naar iemand die je inzet, kennis en kunde wél waardeert. Maar verwacht niet op voorhand een geweldig salaris.
Toen ik in de vorige eeuw bij Oracle ging werken, kreeg ik eerst ook een redelijk conservatief salaris. Maar al na een half jaar kreeg ik opslag. Dat was ongebruikelijk, maar men zag mijn toegevoegde waarde (zeer snel zelfstandig bij een aantal klanten aan de slag) en wilde dat belonen. En weer na een half jaar kwam er weer wat bij. Zo kan het dus ook gaan. Sommige bedrijven snappen de waarde van hun personeel en willen ze graag houden. Sowieso vertelde Oracle toen dat een werknemer die ontslag neemt heel erg veel geld kost. Dat kunnen ze beter in salaris steken dan in HRM activiteiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nul op het request. De reden is dat het starterssalaris in principe gelijk is voor iedereen en er geen uitzonderingen gemaakt worden. De groeimogelijkheden zijn wel goed naar mijn inzien.
Ik moet er nog even goed over nadenken de functieinhoud spreekt namelijk wel erg aan en bovendien ben ik ervan overtuigd dat ik meer waard ben en dat zal ik ook bewijzen (als ik de baan accepteer dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 12:37:
Nul op het request. De reden is dat het starterssalaris in principe gelijk is voor iedereen en er geen uitzonderingen gemaakt worden. De groeimogelijkheden zijn wel goed naar mijn inzien.
Ik moet er nog even goed over nadenken de functieinhoud spreekt namelijk wel erg aan en bovendien ben ik ervan overtuigd dat ik meer waard ben en dat zal ik ook bewijzen (als ik de baan accepteer dan).
Misschien kan je aan ze vragen wat de mogelijkheden zijn van een opslag nadat je je waarde bewezen hebt. Welke doorgroeimogelijkheden je hebt etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 16:11
Nul op het request. De reden is dat het starterssalaris in principe gelijk is voor iedereen en er geen uitzonderingen gemaakt worden.
Lol, mooi standaard antwoord :)

Overigens denk ik dat 2075 + auto en onkostenvergoeding helemaal niet zo slecht is. Volgens mij zitten de meeste grote softwarehuizen rond dat bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

t_captain schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 14:15:
[...]

Lol, mooi standaard antwoord :)

Overigens denk ik dat 2075 + auto en onkostenvergoeding helemaal niet zo slecht is. Volgens mij zitten de meeste grote softwarehuizen rond dat bedrag.
Ik had 1700 + auto en zo bij Atos in het begin...toen begon de economie aan te trekken (na een half jaar) en hebben ze me gelijk getrokken met de rest van de nieuwe mensen, kreeg ik geloof ik 2050 of zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

Nul op het request. De reden is dat het starterssalaris in principe gelijk is voor iedereen en er geen uitzonderingen gemaakt worden.
Is onzin, (iig 2 jaar geleden) ik ben met 3 mede studenten begonnen bij Atos, alle 4 dezelfde studie en op zelfde moment afgestudeerd en we kregen alle 4 een ander startsalaris, verschil tussen hoogste en de laagste was 200€.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Mex schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 14:42:
Is onzin, (iig 2 jaar geleden) ik ben met 3 mede studenten begonnen bij Atos, alle 4 dezelfde studie en op zelfde moment afgestudeerd en we kregen alle 4 een ander startsalaris, verschil tussen hoogste en de laagste was 200€.
Doet me denken aan Animal Farm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorix Jim
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 11:08
Mex schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 14:42:
[...]

Hier niet.. met 8 personen tegelijk begonnen allemaal hetzelfde startsalaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien dat het wel afhankelijk is van de afdeling etc....
Maar bij heel veel andere bedrijven is 2400/2500 gewoon. Philips (WO-er 1e fase), Centric (junior) en Essent IT (trainee). De groeimogelijkheden zijn bij Atos echter wel goed en dat is natuurlijk ook belangrijk. Verder vind ik de inhoud van de functie wel uitdagend dus ik denk dat ik er voor ga...
Pagina: 1 ... 16 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.