Ervaring werken bij Atos Origin Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 20 Laatste
Acties:
  • 78.952 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 22:36
kavorka schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 11:39:
[...]

Bij ons (BAS West) als volgt geregeld.

bankzitter = VIP (vrij inzetbaar persoon)

- verplicht aanwezig zijn bij VIP meetings (1x in de week)
- leaseauto behoud je gewoon
- je kan (als er mogelijkheden voor zijn) werken aan interne projecten of gewoon thuiszitten aan de zelfstudie (huis verbouwen etc.)
- je wordt wel geacht zelf te zoeken naar mogelijkheden dmv. het doornemen van openstaande aanbiedingen, praatje maken met sales zodat ze je leren kennen..
Klopt allemaal wel ja, zelfstudie is huis verbouwen.
Wij (ips zuid) hebben alleen geen vip meetings..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xopsterx
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:23
Kan iemand mij die AO lease-uitreken-spreadsheet van Herugrim die eerder in dit topic genoemd is, doen toekomen?
Mail: <mijn nickname> @ hotmeel

alvast bedankt

[ Voor 11% gewijzigd door xopsterx op 06-07-2007 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt in je mailbox :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvs79
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Hey, daar heb ik ook wel interresse in

cvs79 appeding msn.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga geld vragen denk ik, maar hij ligt in je mailbox 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xopsterx
Cheers mate!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upsilon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-05 12:29
Ik heb twee weken terug bij Atos Origin een oriënterend gesprek gehad en vorige week bij Sogeti, echter werd ik afgelopen week gebeld door Atos Origin dat een andere afdeling ook interesse in mij had. Op zich heb ik Atos Origin en Sogeti hoog op mijn lijstje staan, echter krijg ik een beetje het gevoel dat de twee recruiters bij Atos Origin tegen elkaar opboksen, aangezien recruiter #1 mij een dag later opbelde voor een sollicitatiegesprek. Kan iemand mij daar meer over vertellen? Ik heb namelijk sterk het idee dat een recruiter iets extra's krijgt per ondertekend contract, waardoor het tijdens de oriënterende gesprekken misschien wel mooier voorgesteld wordt dan het daadwerkelijk is. Bij Sogeti had ik dat gevoel helemaal niet eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik neem aan dat het externe recruiters zijn? Die krijgen inderdaad een aardige bonus wanneer ze een vacature invullen, dat loopt op tot een aardig aantal maandsalarissen. Ik denk overigens dat interne recruiters ook wel tegen elkaar opboksen, het is gewoon enorm lastig aan goed personeel te komen op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online

Wish

ingwell

Ja hoor, de interne recruiters proberen elkaar ook de vliegen af te vangen. Ben nu benaderd door 2 afdelingen op basis van een CV op Monsterboard. Leve de marktwerking :D

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 00:19

djidee

Mr. Slungel

Laat ze maar lekker tegen elkaar opbieden idd _/-\o_

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upsilon
scheelt alleen wel dat ze één bestand van je bijhouden, dus tegen elkaar uitspelen lukt niet denk ik. vandaag weer op gesprek geweest en weer zeer positief ontvangen door beide partijen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matramurena
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:03
slacksoff schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 18:08:
[...]
Dat is verder iets persoonlijks dus dat kan voor jou natuurlijk compleet anders uitpakken. Ik zou kijken naar de beste aanbieding op het moment en natuurlijk welke richting je op wilt. Naar mijn ervaring is Atos helemaal niet slecht op het gebied van loon (vooral die vaste 13e maand is niet standaard bij de grote bedrijven). Mijn gok is dus ook dat het eventuele bod van Atos wel een stukje hoger ligt dan dat van Sogeti. Ik zou je willen aanraden om ook te kijken naar :
- Opleidingsmogelijkheden (Bij Sogeti behoorlijk veel, bij Atos afhankelijk van de plek waar je terecht komt... op mijn oude plek dus niet ;) zelfs niet met wekelijkse herrinneringen aan management)
- Doorgroei (is er een beetje kans op groei of blijf je de komende 3 jaar Junior)
- Vervoer (Krijg je wel/geen auto (ik had er geen), eigen bijdrage, budget (Bij Sogeti ongeveer een klasse hoger en meer keus))

Ik hoop dat je hier wat aan hebt bij je keuze. Atos was voor mij een geslaagde plek om mijn carriere te beginnen en ik ga er van uit dat dat voor jou ook zo zal zijn.
Ik denk dat, als je alles op z'n merites bekijkt, Atos zo gek nog niet is. Het hangt er wel helemaal vanaf in welke practice je terecht komt, ik heb alleen ervaringen met BAS Oost en BAS Zuid.

Op dit moment zit ik (als ervaren/senior zijnde, dat dan weer wel) op een project tussen mensen van verschillende bedrijven, voornamelijk LogicaCMG en Capgemini. Lui die allemaal strak in het pak lopen om er zoveel mogelijk "professioneel" bij te lopen, dikke leasebakken, maar ik heb daar gisteren keihard doorheen geprikt: de salarissen bij LCMG stijgen namelijk nauwelijks nog als je eenmaal in dienst bent en bij Cap sturen ze je zo naar de andere kant van het land. Verder heb ik gemerkt dat hoe strakker het pak, hoe minder ze weten. De guru hier loopt in een spijkerbroek met T-shirt, de juniors hebben iedere dag een ander keurig gestreken overhemd met bijpassende stropdas om, terwijl ze hier al 3 jaar zitten voor 2100 bruto per maand. En er wordt ongelofelijk moeilijk gedaan over het boeken van de uren, iets wat ik bij Atos nog niet heb meegemaakt ("ik heb de hele ochtend op een vervangende auto moeten wachten, waar kan ik dat op boeken?" "oh... boek maar op meeting of zo, kan je ook niks aan doen tenslotte"). Bijna iedere week hebben ze wel of andere een verplichte bijeenkomst na werktijd op kantoor, ook dat kom ik bij Atos niet tegen.

Atos heeft secundair niet de beste voorwaarden, ik mag als senior (band III) maandelijks 131 euro "boven norm" + 79 euro eigen bijdrage dokken voor een fscking Opel Astra station als voorloopauto (omdat ik niet in een Seat Ibiza op vakantie wil) en de pensioenpremie is ook erg hoog. Maar primair is de boel prima geregeld. Verkijk je trouwens niet op een dertiende maand, die telt namelijk niet mee met het vakantiegeld. Voor een eerlijk vergelijk met een maandsalaris van een bedrijf zonder dertiende maand, moet je het maandsalaris dus corrigeren met een factor 1,07716 (13,96 / 12,96). Verder heb ik nog nooit wat hoeven ondertekenen voor studies en dergelijke.

Het is bij Atos net zo als bij iedere andere detacheerder: je moet geld opbrengen. Alleen houden ze bij Atos wel goed rekening met je woon-werkafstand, het is nog steeds (al wordt het minder zeggen de oude rotten die nog van de BSO/Origin tijd zijn) een sociaal bedrijf. Een kennis van mij zit bij Capgemini en die wordt rustig naar Maastricht gestuurd en daarna naar Amersfoort "want we werken landelijk". Leuk hoor, pas vader geworden en de halve week in een hotel zitten. Bij Atos krijg ik reistijdcompensatie omdat ik iedere dag anderhalf uur over 60 km doe en omdat ik bij de klant niet mag parkeren (parkeerbeleid c.q. betaald parkeren) kan ik mijn parkeerkosten declareren.

Dus het is maar net wat je wilt, veel uiterlijk vertoon, lange werkdagen en droog brood eten of een beetje bij huis je werk relaxed kunnen doen. Dat je dan geen dikke leasebak krijgt, soit.

12x 400Wp solar + Enphase IQ7+ op ZZW / Marstek Venus E v153.215 / Marstek CT002 v120 / Homewizard P1 v5.1903 / Domoticz op RPi 3B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filerijder
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-04 21:14
Mooi gesproken. Ik heb vergelijkbare ervaring binnen mijn unit. Maar toch blijft het af en toe jeuken als het over de lease auto gaat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fraQ
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-12-2024
Mee eens.

Werk nu ongeveer een jaar bij Atos (BAS Zuid) en ben het eigenlijk op alle vlakken met je eens.

Wonende in Zuid-Limburg ben ik tot nog toe niet verder geweest dan Eindhoven (wat ik nog niet zo erg vind) en voor de klussen die verder weg (Tilburg, Breda, Den Bosch, soms Arnhem) zijn, wordt toch vaak eerst gekeken naar mensen die al in Noord-Brabant wonen.

Ook ben ik blij dat de pakkencultuur hier niet zo heerst. We werken hier met een testteam van 4 man die allemaal heel casual gekleed zijn en waar een formele houding al helemaal niet nodig is (dit hangt natuurlijk ook af van het bedrijf waar je bent).

Ook ben je als junior duidelijk niet uitgegroeid qua salaris. Heb al 2x een salarisverhoging gehad en er wordt gesproken over een eventuele verandering van functie-aanduiding naar Medior Testanalist over een paar maanden. Nu zijn dit natuurlijk allemaal maar namen die ook voor Atos Origin voordelig zijn (duurder verkopen), maar dit merk ik zelf natuurlijk ook in de beurs.

Ik kan het goed vinden met mijn collega's (enkele rotte appel heb je overal, maar weinig last van) en ook met de HR-/unitmanagers.

Kortom, ben vooralsnog tevreden met AO :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naar (bijna) het hele Topic gelesen te hebben ziet het voor mij ernaar uit dat Atos Origin leuke voorwaarden bied vooral voor starters.

Morgen ga ik naar mijn Solicitatie gesprek bij Atos Origin zelf, ben heel benieuwd wat hiervan de uitslag zal zijn.

Bemiddeld ben ik door Polytalen, mits alles doorgaat ga ik het (Top) Academy Project volgen ( MCSE2003 in 12 maanden). Zijn er nog nieuws of ervaringen van mensen die dezelfde stap ondernomen hebben ? Het zou mij erg interesseren als er haken en ogen aan het hele verhaal zitten of waar ik expliciet rekenschap mee moet houden ^^. Mischien heeft iemand ook nog een aantal tips voor mij voor de solicitatie van morgen ? ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upsilon
Kom in pak (met das) en wees jezelf. :)
Ik ga zo ook weer voor een sollicitatie daar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als recruiter toch maar even reageren. Het komt helaas wel eens voor dat mensen door 2 recruiters tegelijk benaderd worden. Dat krijg je nou eenmaal als ieder onderdeel eigen recruiters heeft. Het is niet zo dat wij betaald krijgen naar hoe veel kandidaten wij aandragen, dus het is geen interne concurrentie. Het probleem is meer dat je niet altijd meteen tijd hebt om het systeem bij te werken als je iemand gesproken hebt en dat de ander dus niet ziet dat er al contact geweest is. Tegen elkaar opbieden hebben onderdelen nog nooit gedaan voor zover ik weet. Wel komt het vaker voor dat mensen bij 2 onderdelen op gesprek gaan. Als beide gesprekken goed gaan, kan de kandidaat dus gewoon kiezen en dat is toch alleen maar mooi? :)

en pak met das is mooi, maar bij ons onderdeel niet nodig om aangenomen te worden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wacky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-09 21:19

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Liever overdressed dan underdressed ;)

Nu ook met Flickr account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Heb niet eens een pak, nette zwarte broek en een standaard niet schreeuwerig shirt (band teksten/plaatjes etc) zou voldoende moeten zijn, anders is het wellicht een cultuur waar ik me niet in thuisvoel (hou niet van pakje/dasje cultuur)

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
MCSE in 12 maanden, is dat een slaaptraject dan?
Maar goed, Atos is niet voor starters, kan natuurlijk wel, maar juist ervaren gecertificeerde mensen kunnen er goed ''instappen''
Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 17:16:
Naar (bijna) het hele Topic gelesen te hebben ziet het voor mij ernaar uit dat Atos Origin leuke voorwaarden bied vooral voor starters.

Morgen ga ik naar mijn Solicitatie gesprek bij Atos Origin zelf, ben heel benieuwd wat hiervan de uitslag zal zijn.

Bemiddeld ben ik door Polytalen, mits alles doorgaat ga ik het (Top) Academy Project volgen ( MCSE2003 in 12 maanden). Zijn er nog nieuws of ervaringen van mensen die dezelfde stap ondernomen hebben ? Het zou mij erg interesseren als er haken en ogen aan het hele verhaal zitten of waar ik expliciet rekenschap mee moet houden ^^. Mischien heeft iemand ook nog een aantal tips voor mij voor de solicitatie van morgen ? ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wacky

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

wvkreg schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 13:35:
Maar goed, Atos is niet voor starters, kan natuurlijk wel, maar juist ervaren gecertificeerde mensen kunnen er goed ''instappen''
Wel vreemd dat er dan zo actief wordt geworven op hogescholen en dat ik er mijn afstudeerproject ga uitvoeren (BI).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In mijn beleving is Atos zeker ook voor starters. Bij verschillende onderdelen is er een grote verscheidenheid aan startersfuncties (en afstudeerprojecten) met de bijbehorende opleidingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Laros
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-07 22:09

Jan Laros

Aerschtuner

Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 13:44:
In mijn beleving is Atos zeker ook voor starters. Bij verschillende onderdelen is er een grote verscheidenheid aan startersfuncties (en afstudeerprojecten) met de bijbehorende opleidingen.
Ik als medewerker van de ES SAP Practice kan dat in ieder geval beamen. Ervaren herders worden natuurlijk met open armen ontvangen :), maar ook junioren worden met liefde en plezier opgeleid tot ervaren consultants. Er zijn de laatste tijd letterlijk busladingen nieuwe starters begonnen en die worden allemaal op interne cursussen gezet, alsmede officiele SAP-cursussen bij SAP Nederland.

Je moet het natuurlijk wel enigszins waarmaken, maar je krijgt als starter absoluut erg goede mogelijkheden om je te ontwikkelen (en dat kan erg snel gaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Dat klopt. starter met een goede basis is prima natuurlijk... :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoHellDude
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 23:21
Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 17:16:

Dit heb ik ondertussen gehad... ze willen mij hebben als één van de 15 mensen hebben die dit traject gaan doen. maar ik ga ik hier vanaf zien omdat een klasgenoot van mij hier ook mee bezig is geweest en bij ons beide andere dingen zeiden ...
Atos is vast en zeker een goede werkgever maar polytalent en atos lopen zich de hele tijd voor de voeten en ik vind het maar een raar zaakje... als ze al niet duidelijk kunnen zijn in het vervoorden wat er allemaal gedaan moet worden en wat ik kan verwachten en waar ik uberhaubt terecht kom, wat kan ik dan van het werk verwachten en waar ik terecht kom?

zoals iedere naaste van mij hier zegt, kijk eerst maar eens goed om je heen voor een werkgever die betrouwbaar overkomt en waarop je kan vertrouwen. nou polytalent icm met atos vind ik niet...

canon eos 400d, canon 18-55 kitlens, sigma f4-5.6 70-300mm, canon f1.8 50mm II, canon f4-L 70-200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Ik zit via polytalent op dit moment, en behalve het inregelen van cursussen en het wekelijks invullen van mijn urenstaat en evt ziekmeldingen heb ik er verder weinig mee. Nog geen problemen mee gehad, en die hoop ik ook niet te hebben. Hier dus geen slechte ervaringen

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel handig om te weten voor mensen die bij EUS of datacenter werken.
KPN en Atos Origin versterken hun samenwerking en vernieuwen outsourcingsovereenkomsten
Daarnaast begeeft KPN zich op de markt voor werkplekdiensten. Als logisch gevolg van deze strategie zijn beide partijen overeengekomen dat KPN end user services - nu nog geleverd door Atos Origin - na een overgangsperiode zal insourcen. Met de nieuwe outsourcingsovereenkomsten is geen overname van medewerkers gemoeid. Door de toegenomen vraag van andere klanten naar dienstverlening en omdat Atos Origin datacenter services blijft leveren aan KPN, heeft de vernieuwing van de overeenkomsten geen consequenties voor de medewerkers van Atos Origin
Atos Origin en KPN zetten hun bestaande samenwerking op het terrein van datacenter-services gewoon voort. Omdat KPN wil uitgroeien tot een leidende partij in de Nederlandse markt voor infrastructurele IT-dienstverlening - inclusief housing en hosting - draagt Atos Origin het beheer van drie voormalige KPN-datacenters in Nederland over aan KPN. Bij deze overdracht – die aansluit op de strategie die Atos Origin met haar datacenters voor ogen staat – gaat het om drie van de zes van haar Nederlandse datacenters. De strategie is gericht op de verdere consolidatie van bestaande datacenters in strategische locaties met een zeer hoge beschikbaarheid in Nederland en andere belangrijke landen. De overeenkomst met KPN heeft geen gevolgen voor klanten van Atos Origin en de kwaliteit van de hoogwaardige diensten die aan hen worden geleverd.
Dus 3 datacenters gaan over, maar de werknemers blijven.
Alleen het werk gat van Groningen naar Eindhoven.

Nu hebben we 2 locaties in Groningen (HD en Peizerweg).
1 van de 2 zal wel overgaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbokh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-12-2024

hbokh

Unox: the worst OS!

Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 09:14:
Nu hebben we 2 locaties in Groningen (HD en Peizerweg).
1 van de 2 zal wel overgaan
Een van de twee?! :?
Je bedoelt alledrie de voormalige KPN-datacenters komen (weer) in handen van KPN, zowel Henry Dunantlaan als Peizerweg in Groningen, maar ook de bunkers in Bussum.
Zie ook bericht op Computable van vandaag gisteren.

Oh... het ruikt(e) altijd zo lekker technisch "op zaal", daar kan geen lease-(ge)bak tegenop..! :P

[ Voor 8% gewijzigd door hbokh op 19-07-2007 00:24 . Reden: Typo ]

This is my sick nature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hbokh schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 00:16:
[...]

Een van de twee?! :?
Je bedoelt alledrie de voormalige KPN-datacenters komen (weer) in handen van KPN, zowel Henry Dunantlaan als Peizerweg in Groningen, maar ook de bunkers in Bussum.
Zie ook bericht op Computable van vandaag gisteren.

Oh... het ruikt(e) altijd zo lekker technisch "op zaal", daar kan geen lease-(ge)bak tegenop..! :P
Dat las ik later ook.
Blijkbaar is Groningen voor Atos Origin geen 'strategische locatie'
In ieder geval niet voor datacenter activiteiten.

Ik heb liever een leasebak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aakab
  • Laatst online: 12-09 12:35
Ik ben uitgenodigd voor een gesprek in Utrecht. Deze persoon zelf had mijn cv onder ogen gehad en gaf aan manager te zijn. Ik moet zeggen dat ik dit toch deels vrij gek vond omdat niet iemand van P&O mij had gebeld.

Kan iemand mij vertellen of er specifieke dingen in utrecht worden uitgevoerd, of dat atos in alle vestigingen een beetje het zelfde doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Laatst online: 04:07

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Ik ben nog nooit eerst door HRM benaderd voor dat soort zaken, direct door managers, die de afhandeling aan HRM laten.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aakab
Hillie schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 21:12:
Ik ben nog nooit eerst door HRM benaderd voor dat soort zaken, direct door managers, die de afhandeling aan HRM laten.
Oo ok, ik had namelijk een open sollicitatie aangevraagd, maar normaal gesproken verloopt dat (in mijn eigen ervaring) altijd via P&O..maar ok geen gekke situatie dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Verwijderd schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 17:17:
[...]

Dat las ik later ook.
Blijkbaar is Groningen voor Atos Origin geen 'strategische locatie'
In ieder geval niet voor datacenter activiteiten.

Ik heb liever een leasebak
Beetje jammer, Groningen niet strategisch... Met die dikke tyco kabel en straks Google Datacentrum in de eemshaven met koppeling naar de RUG, geen krapte op de arbeidsmarkt zoals men wel in Eindhoven en vooral in Utrecht ervaart. Maar goed, we zullen zien wat het brengt. Als inhuur van Polytalent ben ik benieuwd wat het voor mij gaat brengen (zit op de DU KPN)

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Laatst online: 04:07

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Aakab schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 21:34:
Oo ok, ik had namelijk een open sollicitatie aangevraagd, maar normaal gesproken verloopt dat (in mijn eigen ervaring) altijd via P&O..maar ok geen gekke situatie dus.
Ik heb iets soortgelijks gehad, dat m'n cv eens door wat HR-types was opgepikt en intern rondgestuurd, waarna ik direct door groepsmanagers benaderd werd. Ik verwacht hier iets soortgelijks.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filerijder
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-04 21:14
Aakab schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 20:53:
Ik ben uitgenodigd voor een gesprek in Utrecht. Deze persoon zelf had mijn cv onder ogen gehad en gaf aan manager te zijn. Ik moet zeggen dat ik dit toch deels vrij gek vond omdat niet iemand van P&O mij had gebeld.

Kan iemand mij vertellen of er specifieke dingen in utrecht worden uitgevoerd, of dat atos in alle vestigingen een beetje het zelfde doet?
Ik ben ook rechtstreeks door mijn huidige manager benaderd en heb nooit iemand van P&O of recruiting gesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djidee schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 23:43:
[...]

Beetje jammer, Groningen niet strategisch... Met die dikke tyco kabel en straks Google Datacentrum in de eemshaven met koppeling naar de RUG, geen krapte op de arbeidsmarkt zoals men wel in Eindhoven en vooral in Utrecht ervaart. Maar goed, we zullen zien wat het brengt. Als inhuur van Polytalent ben ik benieuwd wat het voor mij gaat brengen (zit op de DU KPN)
Het zal nog een tijdje duren voordat KPN het werk weer overneemt.
Eindhoven is is natuurlijk de basis (oud Philips rekencentrum).
Groningen is van oudsher een BSO locatie. Er zaten zelfs weinig Philips C&P medewerkers hier.
Pas na de overname van KPN zijn we hier 6-7 keer zo groot geworden.

Waarschijnlijk zal de hosting van andere klanten (dan KPN) verplaatst worden naar andere rekencentra. De mensen van AO blijven voor KPN werken, alleen locatie komt weer in bezit van KPN.
Wellicht zal KPN in de toekomst weer nieuwe medewerkers gaan aannemen om de werkzaamheden over te nemen.

Ik weet niet precies hoe het zit met de krapte op de arbeidsmarkt in Groningen.
Ik weet alleen dat er meer mensen weg gaan dan erbij komen bij de groep waar ik zit.
Dit is al anderhalf jaar het geval.

Het zou te maken het met de snelheid van de organisatie.
Iemand komt op gesprek en moet vervolgens meer dan een week wachten op een antwoord.
Bij andere bedrijven loop je bij wijze van spreken met het contract de deur uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 10:19:
[...]
Waarschijnlijk zal de hosting van andere klanten (dan KPN) verplaatst worden naar andere rekencentra. De mensen van AO blijven voor KPN werken, alleen locatie komt weer in bezit van KPN.
Wellicht zal KPN in de toekomst weer nieuwe medewerkers gaan aannemen om de werkzaamheden over te nemen.
Ik weet niet of jullie ook die mail van de Executive VP van MO hebben gehad maar de mensen die nu voor de DU KPN werken gaan op andere contracten werken en KPN gaat de spullenboel insourcen. Dus de Polytalent mannen die nu voor KPN bezig zijn gaan of wat anders doen of de contracten worden opgezegd lijkt me. Voor de DCM mensen verandert er inderdaad niks.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2007 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serienummer
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-08 01:49
KPN is aan het voelen waar ze geld aan kunnen verdienen. De data centers gaan gebruikt worden om klanten in te brengen.. ik gok.... 3 jaar en dan mag ATOS het weer overnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

serienummer schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 11:08:
KPN is aan het voelen waar ze geld aan kunnen verdienen. De data centers gaan gebruikt worden om klanten in te brengen.. ik gok.... 3 jaar en dan mag ATOS het weer overnemen.
en weer op orde brengen :+

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip* het is hier geen vraag en aanbod

[ Voor 95% gewijzigd door Rukapul op 30-07-2007 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is het startsalaris voor een Young Professional bij AO?
Hoe gaat men om met opleidingskosten van vorige werkgevers? Wordt dit overgenomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djidee schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 13:06:
[...]

en weer op orde brengen :+
Dat krijgen 'we' er Getronics wel bij.
Dat zal niet meer gebeuren denk ik, tenzij 5G mobiel weer voor miljarden €€ verkocht wordt door de overheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 juli 2007 @ 12:16:
Wat is het startsalaris voor een Young Professional bij AO?
Hoe gaat men om met opleidingskosten van vorige werkgevers? Wordt dit overgenomen?
Dat ligt er een beetje aan waar je werkt.
In het Westen liggen de startsalarissen behoorlijk hoger dan in het Noorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 juli 2007 @ 13:14:
[...]

Dat ligt er een beetje aan waar je werkt.
In het Westen liggen de startsalarissen behoorlijk hoger dan in het Noorden
En hoe zit dat in het Zuiden als Microsoft .Netter (Young Professional)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 23:09
Hallo,

Ben pas begonnen bij Atos Origin als onsite support medewerker. Behoorlijk simpel werk en heb het gevoel dat ik behoorlijk onder mijn niveau werk. Dingen zijn slecht geregeld (bijv. pas na 4 weken werken eindelijk een account om op te werken).
Werk er nu via een detacheringsbedrijf, misschien dat ik er nog een contract uit kan slepen na mijn detacheer contract, maar blijf wel andere facatures in de gaten houden aangezien ik zie dat het niet zo makkelijk is om carriere te maken hier (zeker niet vanuit een support functie denk ik) als dat er beloofd word bij een intake gesprek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Starterssalarissen liggen in mijn beleving tussen €2000,- en €2150,- afhankelijk van functie en eventueel locatie. Opleidingskosten overnemen is meestal niet zo'n probleem. Moet je wel zsm aangeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aakab
Een vraag voor de atosers:

Stel je had de keuze tussen de volgende units:
-unit Business Enterprise Solution
-unit World Class IT

Welke zou je dan kiezen, en waarom? Nog typische verschillen tussen beide afdelingen? Carriere patroon verschillend? De een meer of minder internationale kansen dan de ander?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand de AO lease-uitreken-spreadsheet van Herugrim nog? Ik zie hem graag tegemoet :) grietz@gmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xopsterx
Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 15:16:
Heeft er iemand de AO lease-uitreken-spreadsheet van Herugrim nog? Ik zie hem graag tegemoet :) grietz@gmail.com
U got mail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aakab
Kan ik hem ook ontvangen at regiocollege1@gmail.com

Verwijderd

Ook ik zou graag de lease-spreadsheet ontvangen op misterbreezer@yahoo.com.

Ik twijfel tussen een Ford Focus futura Wagon en een Skoda Octavia Combi. Volgens de info van Atos is de leaseprijs van een Skoda 1.9 diesel lager dan die van een 1.6 gas?

Over Atos: ik werk er nu ruim 1,5 jaar en het bevalt me prima! Cursus en masterclass gevolgd, tussentijdse salarisverhoging gehad, en nu de keuze tussen wel of niet permanent mobiel willen worden en daarbij wel of niet een leaseauto.

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2007 09:14 ]

• xopsterx
Herugrim wordt slapend rijk van de royalties!

U got mail

• WallyWalt
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-07-2024
xopsterx schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 09:23:
Herugrim wordt slapend rijk van de royalties!

U got mail
Ikke oooooooooooook, graag naar: eddyraket@gmail.com
Dankuzeerbeleefd

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
wat is die lease-spreadsheet precies ?

Hoe zit het met de lease bij AO ?

is dat bedrag excl brandstof, want het bedrag lijkt nogal laag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het bedrag bij AO is ex brandstof inderdaad en die sheet heb ik destijds gebouwd om voor mezelf te bepalen hoeveel een auto echt ging kosten. Ik zal even in mijn privemailbox thuis duiken voor die sheet aangezien ik aan het genieten ben van 3 weken uitdiensttreed vakantie ;)

EDIT: Hier is ie leechable. Vul alle gele velden in en dan komt in P te staan wat je maandelijks 'kwijt' bent aan je leaseauto.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2007 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 13:05
Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 11:44:
...aangezien ik aan het genieten ben van 3 weken uitdiensttreed vakantie ;)
Mag ik vragen waar je naartoe gaat en wat de reden is om bij AO weg te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WallyWalt
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-07-2024
Die prijzen liggen een heel stuk boven directlease.nl hoe komt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Abom schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 12:42:
[...]

Mag ik vragen waar je naartoe gaat en wat de reden is om bij AO weg te gaan?
AO is in dit geval Atos Origin, Managed Operations, wel een belangrijke nuancering.

De redenen dat ik nu wat anders ga doen zijn er meerdere. Van de ene kant had ik het niet meer naar mijn zin met het MO 'apparaat'. Ik kon prima met de mensen overweg en de klanten waren op zich ook prima. Alleen als je eens iets wilde regelen wat meerdere clubs omvatte in de uitvoering dan kostte dat teveel overhead in plaats van echt werk. Dat leverde mij dan weer een sik op en ik merkte aan mezelf dat het me allemaal niet meer zoveel uitmaakte, dat is dan een moment om wat anders te gaan zoeken. Er zijn ook mensen die hierin een uitdaging zien maar ik ben en blijf toch een techie die dingen wil realiseren denk ik.

Daarnaast vind ik dat er vanuit de business te pragmatisch met resources omgesprongen wordt en dat men niet vraagt wat de resource er zelf van vind dat hij weer 'even' zijn oude jobje op moet pakken. Ik snap dat wel, en vanuit management optiek ook heel terecht, maar in de praktijk gaat dat toch botsen met de ambities van de resource zelf, of niet, maar dan stompt degene gewoon af. Daarnaast is er dus geen/weinig driver om nieuwe mensen dat 'oude' jobje op te laten pakken.

Toen ik in begin van dit jaar ging rondkijken liep ik, geheel onverwacht, tegen een job bij een kleine security toko aan die ik met mijn achtergrond gewoon niet kon weigeren. Ik ben het 'collectieve' voordeel van AO kwijt maar ik ga er qua kennis en leercurve zoveel op vooruit dat ik dit gewoon aan moest grijpen.

Ik sluit ook niet uit dat ik nog ooit terugkom bij AO, ik ben er tijdens sollicitaties achter gekomen dat de secundaire arbeidsvoorwaarden best goed zijn, maar nu even niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-05 17:08
@Aakab: is Enterprise Solution niet het 'normale' Atos en Worldclass IT Atos Consulting? Dacht het nl. van wel en qua werkzaamheden/collega's maakt dit nogal uit. Consulting zijn vaak meer de dure procesgasten en niet technisch die soms werk binnenhalen voor de ES jongens die het echte IT werk mogen doen tegen mindere tarieven. Beetje aangedikt maar wel degelijk waar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg
@Herugrim : feli en geniet van je rust. Doet ik ook. Nog 1,5 week AO en dan een nieuwe job! :)

• Wacky

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

A.s. maandag mijn eerste stagedag (ES BI/CRM)! Eerste dagen zit al volgepland (introductie) en ben ook al uitgenodigd voor de familiedag in de Efteling :P

Ik hoop wel dat ik snel aan m;n werk kan beginnen, moet na 2 weken al een aantal (concept) documenten opleveren!

• Redshark
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:20
greg schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 22:49:
@Herugrim : feli en geniet van je rust. Doet ik ook. Nog 1,5 week AO en dan een nieuwe job! :)
Ben jij er maandag nog bij met de meeting? Nog ff een biertje doen is wel leuk :)
Wacky schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 09:19:
A.s. maandag mijn eerste stagedag (ES BI/CRM)! Eerste dagen zit al volgepland (introductie) en ben ook al uitgenodigd voor de familiedag in de Efteling :P

Ik hoop wel dat ik snel aan m;n werk kan beginnen, moet na 2 weken al een aantal (concept) documenten opleveren!
Gezellig :) Zag je ook al staan in de nieuwsbrief, maandagavond ook van de partij?

• Wacky

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Redshark schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 10:08:
[...]
Gezellig :) Zag je ook al staan in de nieuwsbrief, maandagavond ook van de partij?
Maandagavond 3 september ja :) Werk je al lang bij AO?

(Ik sta trouwens niet vermeld in de nieuwsbrief BICRMAGAZINE ;) of bedoel je een andere nieuwsbrief?)

[ Voor 16% gewijzigd door Wacky op 23-08-2007 10:55 ]

• Redshark
3 sep idd, zit een weekje ernaast :P

Bedoel idd BICRM, dacht dat je erin stond, maar toch niet, haha. Ik zit er sinds eind 2005 dus al een klein poosje :-) Mocht je vragen hebben, vuur maar los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Laros

Jan Laros

Aerschtuner

Atos Origin is inmiddels weer een populaire werkgever en ook als zakenpartner voor de klanten scoren we weer goed:

http://www2.computable.nl/apps/100.php?imago=true

• greg
De 3e (september dus...) begin ik net bij het Orakel en zal er niet bij zijn. Trouwens ook squashen die avond... :) Maarruuh... Red Shark f.k.a. Toeter? Doesn't ring a bell so far.... Maar kom ook weinig op GoT.

Morgen spullen inleveren! Mobiel weg, fleptop weg, auto weg, SecurID weg, pas weg.... maar gelukkig wel een nieuwe tuut op Papendorp... :)

• Wacky

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

greg schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 18:10:
De 3e (september dus...) begin ik net bij het Orakel en zal er niet bij zijn. Trouwens ook squashen die avond... :) Maarruuh... Red Shark f.k.a. Toeter? Doesn't ring a bell so far.... Maar kom ook weinig op GoT.

Morgen spullen inleveren! Mobiel weg, fleptop weg, auto weg, SecurID weg, pas weg.... maar gelukkig wel een nieuwe tuut op Papendorp... :)
Ha Greg, (ex-)BI/CRM-er dus .. ik zag je "afscheidsmail" vandaag. Succes bij Oracle :)

PS: Jan, ik zie op DAS dat je in Veldhoven zit. Ben je er morgen ook? Ik wel in ieder geval, kamer 15 of 16 (begane grond) als er ruimte is :)

[ Voor 11% gewijzigd door Wacky op 30-08-2007 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Laros

Jan Laros

Aerschtuner

Wacky schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 19:46:
[...]

PS: Jan, ik zie op DAS dat je in Veldhoven zit. Ben je er morgen ook? Ik wel in ieder geval, kamer 15 of 16 (begane grond) als er ruimte is :)
Mijn standplaats is inderdaad Veldhoven officieel, maar daar ben ik nagenoeg nooit te vinden. Ik zit nagenoeg altijd op locatie bij klanten of thuis op mijn wannabe kantoor :). In september ben ik trouwens wel twee avonden in Veldhoven voor een CRM meeting.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redshark
greg schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 18:10:

Ik was niet bij je borrel/taartsessie vanmorgen... Als het goed is ben je nu aan het wegzijn :) We kennen elkaar iig wel kan ik je melden, maar doe dat ff via 'n andere weg :)

• Glorix Jim
  • Laatst online: 14-09 11:08
Ken jij mij dan ook Redshark? :)

• Wacky

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Nog meer BI/CRM-ers hier? :)

Ik ben ondertussen aan het worstelen met TCC om directe toegang tot een SAP BW server te krijgen (is normaal alleen via Citrix). Gaat nog lastig worden, ze willen niet meewerken :{

• Glorix Jim
hoi! Back-ender hier! :)

• Redshark
Tuurlijk ken ik jou Sjimmie :) Sharepoint toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorix Jim
Redshark schreef op donderdag 06 september 2007 @ 22:22:
Tuurlijk ken ik jou Sjimmie :) Sharepoint toch?
Hmm.. da's niet zo moeilijk als je naar mn signature loert he ;)
Maareh wij kennen elkaar in t echie? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redshark
Haha, had ik nog niet eens gezien joh :) Maar wij kennen elkaar, je weet toch :P Mailde je 'n tijdje nog met die ellende van m'n Vista drivers :) Dan weet je het wel denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 08:49
Zullen we de (erg) langzame slowchat maar laten voor Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/dm.gif, MSN, Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icq.gif, E-mail, etc., in plaats van hier ;) Reacties hier zijn bij voorkeur relevant voor iedereen en niet slechts twee personen :)

Verwijderd

Even een vraagje:

Ik begin binnenkort bij AO als IT-consultant met band III en eferentiepunt 100. Ik kan echter nergens mn bandpositie vinden. Waar staat dit in het contract?
In welke skill-level begint trouwens de gemiddelde WO-starter?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2007 @ 11:38:
Even een vraagje:

Ik begin binnenkort bij AO als IT-consultant met band III en eferentiepunt 100. Ik kan echter nergens mn bandpositie vinden. Waar staat dit in het contract?
In welke skill-level begint trouwens de gemiddelde WO-starter?
De positie in de band die is bepaald door je salaris.

Ik kwam met WO informatica binnen bij BAS op level 3.

Bij welk onderdeel zit jij? Wat is je achtergrond? En met elk skillevel stroom jij in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:41

OMX2000

By any means necessary...

Weet iemand al iets over de nieuwe lease vergoedingen. Na aanleiding van het werknemers tevredenheids onderzoek bleek dat de leasevergoeding de nummer 1 klacht is van de werknemers (in ieder geval Bas). En ze gaan hier dus echt wat aan doen. Yipieeeeeeee

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OMX2000 schreef op zondag 16 september 2007 @ 16:39:
Weet iemand al iets over de nieuwe lease vergoedingen. Na aanleiding van het werknemers tevredenheids onderzoek bleek dat de leasevergoeding de nummer 1 klacht is van de werknemers (in ieder geval Bas). En ze gaan hier dus echt wat aan doen. Yipieeeeeeee
Ik ben zeer benieuwd. Heb namelijk contractvoorstel thuis liggen (incl. leaseregeling).
Uit welke auto's kun je trouwens kiezen met salarisband II referentie 100?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06:26

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Hier ben ik ook zeer benieuwd naar en natuurlijk niet vergeten dat de bijtelling volgend jaar met 3% omhoog gaat(waarschijnlijk?) :o. Dus zullen ze gewoon 3% erbij gooien op het huidige leasebedrag? Of zullen ze de medewerkers echt verwennen!

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redshark
Verwennen kan je denk ik wel vergeten. Vorige keer werd er ook gedaan alsof je de hoofdprijs had gewonnen toen de vergoeding met weinig omhoog gingen cq prijzen met weinig omlaag. Erg rijk zou ik me voor de zekerheid maar niet rekenen, dat kan het op z'n best nog mee vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:48

Mex

Redshark schreef op maandag 17 september 2007 @ 10:39:
Verwennen kan je denk ik wel vergeten. Vorige keer werd er ook gedaan alsof je de hoofdprijs had gewonnen toen de vergoeding met weinig omhoog gingen cq prijzen met weinig omlaag. Erg rijk zou ik me voor de zekerheid maar niet rekenen, dat kan het op z'n best nog mee vallen.
De vorige keer is er welgeteld 10€ bij gekomen. De leaseprijzen zijn omhoog gegaan, althans, mijn Leon lease ik voor €547 in de maand, dezelfde kost inmiddels €580 aldus de leaseprijzen calculator.
Meer info over mijn Leon vind je op Leasemarket ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^^ volgens mij is de Seat Leon gewoon een duurdere auto geworden dit jaar.
Verwijderd schreef op maandag 17 september 2007 @ 08:45:
[...]

Ik ben zeer benieuwd. Heb namelijk contractvoorstel thuis liggen (incl. leaseregeling).
Uit welke auto's kun je trouwens kiezen met salarisband II referentie 100?
hangt er van af hoeveel je bereid bent zelf bij te leggen :)
en of je genoegen neemt met LPG of dat je liever diesel wil hebben (Diesels zijn een stuk duurder in de aanschaf, belasting enzo). LPG is irritant in het buitenland (weinig tankstations, niet in parkeergarages mogen)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2007 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:48

Mex

Verwijderd schreef op maandag 17 september 2007 @ 11:39:
^^ volgens mij is de Seat Leon gewoon een duurdere auto geworden dit jaar.

[...]

hangt er van af hoeveel je bereid bent zelf bij te leggen :)
en of je genoegen neemt met LPG of dat je liever diesel wil hebben (Diesels zijn een stuk duurder in de aanschaf, belasting enzo). LPG is irritant in het buitenland (weinig tankstations, niet in parkeergarages mogen)
Tanken in het buitenland met LPG is prima te doen, als ze het niet hebben tank je gewoon benzine, sim-pel. De grootste nadelen van LPG zijn de tank achterin en de zeer kleine actieradius.

[ Voor 3% gewijzigd door Mex op 17-09-2007 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kavorka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05 10:53
Leasebedrag omhoog (geen flauw idee per wanneer en hoeveel) en het merkenbeleid vervalt is ons verteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Laatst online: 07:48

Boy

www.byoscoop.nl

Mex schreef op maandag 17 september 2007 @ 11:46:
[...]

Tanken in het buitenland met LPG is prima te doen, als ze het niet hebben tank je gewoon benzine, sim-pel. De grootste nadelen van LPG zijn de tank achterin en de zeer kleine actieradius.
Ik heb een Leon op LPG, actieradius valt wel mee hoor, rij er iets meer dan 400 km mee...
en de tank ligt op de plek van het reservewiel, dus die zie je nog niet eens...

Hij is trouwens in de aanbieding in de poollijst en op de leasemarket :) 610 euro is ie in de lease...

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redshark
Zelfde Leon hier en rij idd ook ruim 400 KM, op zich nog redelijk te doen. Wel ff wennen na een diesel die ruim 900 KM deed, maar dat gaat vanzelf.

Ik heb BTW enkel gehoord dat er 'iets' aan het merkenbeleid gaat veranderen, maar niet wat. Weet je zeker dat het hele beleid vervalt kavorka?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kavorka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05 10:53
Redshark schreef op maandag 17 september 2007 @ 14:32:
Zelfde Leon hier en rij idd ook ruim 400 KM, op zich nog redelijk te doen. Wel ff wennen na een diesel die ruim 900 KM deed, maar dat gaat vanzelf.

Ik heb BTW enkel gehoord dat er 'iets' aan het merkenbeleid gaat veranderen, maar niet wat. Weet je zeker dat het hele beleid vervalt kavorka?
Nope, dat weet ik niet zeker. Ook maar van horen zeggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ixion
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-02-2024

Ixion

[DPC]TeamGrazzie + KletsCows

Ik heb alleen nog maar het woord "versoepeling" aan de actie voor het merken-beleid horen hangen.

De MTO-meeting waar ik bij aanwezig was vond ik wel goed. Atos weet in ieder geval waar het aan schort en durft dit ook toe te geven. Ik ben persoonlijk dik tevreden over de uitkomst, zeker met persoonlijke herkenningspunten.

Nu is het echter wel "eerst zien, dan geloven".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Heeft iemand enig idee per wanneer het leasebeleid aangepast word? Ik moet nl. binnenkort gaan bestellen...

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juggels
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 19:03
artbij schreef op maandag 17 september 2007 @ 15:17:
Heeft iemand enig idee per wanneer het leasebeleid aangepast word? Ik moet nl. binnenkort gaan bestellen...
Die vraag is op onze MTO meeting ook gesteld, en het antwoord dat hierop werd gegeven kwam erop neer dat eerst de OR nog akkoord moet gaan met de plannen, maar dat het uiterlijk 01-01-2008 in place zou moeten zijn. (someone correct me if I'm wrong)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Nu online
Dat zou mooi zijn, met mijn huidige budget kan ik niet echt een fatsoenlijke auto rijden.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wacky

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Je kan toch wel een beetje bijbetalen? Je eigen bijdrage gaat toch van je bijtelling af (bruto!).

• Carnagy
  • Laatst online: 21-07 14:51
Hier ook een aankomend medewerker (IFS/Axapta) van Atos Origin. Contract ligt nu onder mn neus :)

Heb t even snel doorgekeken, maar een keuzelijst van leaseauto's kan ik niet vinden? Weten jullie wat deze zijn? salarisband 2 ref. punt 85

Groeten en tot snel ;)

Verwijderd

Carnagy schreef op woensdag 19 september 2007 @ 11:36:
Hier ook een aankomend medewerker (IFS/Axapta) van Atos Origin. Contract ligt nu onder mn neus :)

Heb t even snel doorgekeken, maar een keuzelijst van leaseauto's kan ik niet vinden? Weten jullie wat deze zijn? salarisband 2 ref. punt 85

Groeten en tot snel ;)
Als mobiele medewerker heb je een leasebudget van 489 per maand (70 euro per maand eigen bijdrage), keuze uit LPG en Diesel en je moet kiezen uit Ford-groep, Volkswagen-groep of Renault. Diesels zijn een stuk duurder dan LPG's. Zeker bij diesel zul je vaak nog iets van 20 à 50 euro bijbetalen (of genoegen nemen met iets kleiners). Denk aan Ford Fiesta, Renault Kangoo, Renault Clio, Seat Ibiza, Skoda Fabia. Prijsklasse rond de 18.000 euro nieuwprijs. Er zijn natuurlijk medewerkers die meer bijleggen om een duurdere auto te kunnen rijden.

Januarie a.s. veranderd de regeling waarschijnlijk.

Bij aanvang krijg je waarsch. eeen huurauto, wat van alles kan zijn.

• Artbij
  • Nu online
Wacky schreef op maandag 17 september 2007 @ 15:52:
Je kan toch wel een beetje bijbetalen? Je eigen bijdrage gaat toch van je bijtelling af (bruto!).
Met een beetje bijbetalen rijd je nog steeds geen fatsoenlijke auto.

Met gestrekt been.

• Juggels
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 19:03
artbij schreef op woensdag 19 september 2007 @ 12:36:
[...]

Met een beetje bijbetalen rijd je nog steeds geen fatsoenlijke auto.
"Fatsoenlijk" is wel erg relatief natuurlijk, ik krijg zelf €489, en rij (+- 800km per week) in een Ibiza 5d 1.9TDI 130pk en ben daar ruimschoots tevreden mee. Hiervoor leg ik iets van 35 euro bij. Uiteraard is een nieuwe auto een stuk duurder, maar als je de pool en market goed in de gaten houdt is daar best wel wat leuks voor n schappelijke prijs te vinden.

• Wacky

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

In de leaesmarket staat nu een Seat Leon 1.6 voor €547,05. Hoef je maar ong. 60 euro bij te leggen. Prachtige auto voor een zeer nette prijs, toch?

• Carnagy
  • Laatst online: 21-07 14:51
Juggels schreef op woensdag 19 september 2007 @ 12:39:
[...]

"Fatsoenlijk" is wel erg relatief natuurlijk, ik krijg zelf €489, en rij (+- 800km per week) in een Ibiza 5d 1.9TDI 130pk en ben daar ruimschoots tevreden mee. Hiervoor leg ik iets van 35 euro bij. Uiteraard is een nieuwe auto een stuk duurder, maar als je de pool en market goed in de gaten houdt is daar best wel wat leuks voor n schappelijke prijs te vinden.
Dat bedrag dat je zelf krijgt is toch op jaarbasis? onkosten + mobiele vergoeding ofzo? Kan iemand em even uitleggen hoe dat zit? Hoe heet die vergoeding(?) die je krijgt? (in jouw geval 489 euro)
Pagina: 1 ... 15 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.