Ervaring werken bij Atos Origin Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 20 Laatste
Acties:
  • 78.957 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 17:03:
Is polytalent een soort intermediar? Wat is de toegevoegde waarde van polytalent? Wat weerhoudt jij (jullie) ervan om niet met hen in zee te gaan maar direct met Atos Origin zelf?
Je hebt in eerste instantie een contract met Polytalent, niet met hun opdrachtgever zelf. Als het nu ergens zwart-op-wit staat dat de opdrachtgever je overneemt dan is er niks aan de hand. Dat is voor zover ik begreep hier niet aan de orde. Eerst opleiding volgen bij Polytalent (MCSE, MCSA, Prince) jaar in praktijk brengen, en daarna gesprek met de opdrachtgever of je over kan, gaat en mag. Zo niet, dan ben je weg. Of zoals Corrosie hier eerder zei:
Atos Origin heeft toen per 1 dember het contract van 5 van mijn collega's (die toen nog geen stage-opdracht hadden) opgezegd, en PolyTalent heeft die mensen toen ontslagen.
Na afloop van het jaar bij PolyTalent was ik de enige die een betaalde opdracht heeft gekregen. Van de 9 man die zijn begonnen, ben ik de enige geweest die door Atos Origin is overgenomen. (En niet omdat ik het meeste "talent" had, want er zat zeker een aantal goede programmeurs tussen)
Contact met de daadwerkelijke dienstverlener heeft mijn voorkeur in plaats van 'schimmige' personeelsbureau's met lastige overnameregelingen. Niet alle bureau's over één kam scherend overigens. :) Zou het wel willen, maar dan moeten er hele goede afspraken liggen.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2007 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Platypussy
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-09 14:31
Ik had vanmiddag dus ook een gesprek bij Atos Origin in Amsterdam. AO is daar samen met KPN en Getronics bezig met een grootschalig project bij de ING Bank. De vacature houdt in dat je na 4 weken opleiding (2 bij Polytalent en 2 bij AO zelf in Amsterdam), en daarna aan de slag gaat als accountbeheerder, oftewel er werken tig duizend mensen bij ING, en die moeten allemaal passende account hebben op de computers, van de mainframes tot de workstations, dit ga je dus regelen. De manager die ik te spreken kreeg ging er prat op dat hij zeer transparant was en de zaken niet verbloemde, wat op zich te prijzen is. Het beeld dat hij echter schetste van de functie was dat er totaal geen uitdaging in zit, althans in het begin nog wel, maar dat je het zeer waarschijnlijk al na een paar maanden beu bent, en dat je dan nog 9 maanden door moet. Natuurlijk heb je naast de functie tal van certificaten die je kunt behalen, maar het vooruitzicht van saai werk vond ik niet erg aantrekkelijk. Verder was het een kwestie dat zij jou gebruiken (dat klinkt sowieso al niet fijn), maar dat jij hen net zo goed kan gebruiken dmv hun faciliteiten en netwerk. Ik kan nog verder gaan, maar waar het op neerkomt, is dat ik de sfeer niet bij mij vond passen, en ik in zal gaan op het aanbod van de andere detacheerder waar ik in onderhandeling ben, TTP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Ik zit ook bij IPS (West, niet Noord) en daar heb je in feite twee richtingen: techniek en projectmanagement. Het is voornamelijk detacheerwerk maar je kunt ook op projecten komen binnen de AO organisatie zelf. Ik doe nu een dik half jaar projectmanagement voor een grote klant van AO. Aangezien die klant het gros van de ICT werkzaamheden aan AO heeft uitbesteed ben ik 90% v.d. tijd intern bij AO bezig en 10% bij de klant (meetings, voortgangsessies en intakes). Daarvoor zat ik als techneut bij een andere klant, 100% v.d. tijd. Dus het kan nogal verschillen.

IPS is een groeiend onderdeel binnen AO en imo een van de betere waar je terecht kunt komen :) Door het verschillende werk en de opleidingsmogelijkheden kun je jezelf er goed ontplooien

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klinkt goed. :) Ik heb viavia iemand gesproken die bij IPS Noord werkzaam is, en dat hoorde erg goed wat hij mij vertelde. Over het algemeen minder bureaucratie in vergelijking met andere onderdelen van AO (volgens hem) en inderdaad groeiend. Ik ben zelf een technisch persoontje en op zoek naar een combinatie van technisch beheer/consultancy, die zou ik daar wel moeten kunnen vinden? Enig idee hoe dat met junioren zit, neem aan dat ook binnen IPS traineeships worden gegeven? Hoe is de cultuur (sfeer) in deze business unit?

Nog een laatste vraag: hoe zit de sollicitatieprocedure in elkaar? Maandag de 11e heb ik een eerste gesprek, wordt dat vervolgd met competentietests e.d.?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2007 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:44
Ik ben sinds 2,5 maand in dienst bij Atos Origin. Nu moet ik een poolauto uit gaan zoeken. Ik heb gehoord dat je ook eventueel uit de Market een auto mag kiezen. Klopt dit? En ik hoorde ook dat als je uit de market kiest, je eigen leasebedrag word verlaagd naar het leasebedrag ten tijde van de ingang van het leasecontract van de auto die je uit de market kiest. Weet iemand of dit klopt?

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, leasemarket of pool is om het even. En dat geldt ook voor de contracten. Dus bij auto's van voor 1 januari 2006 krijg je een +/- 10,- minder leasenorm. En je moet niks, ze kunnen je niet dwingen om een relatief 'dure' poolauto te gaan rijden.

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2007 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Met moeten bedoel ik dat ik nu in een relatief kleine Ibiza op benzine rijd. Voor mijn eigen gemak "moet" ik uit de pool kiezen.

Bedankt voor de verdere info, herugrim.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06:26

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Verwijderd schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 20:57:
Nog een laatste vraag: hoe zit de sollicitatieprocedure in elkaar? Maandag de 11e heb ik een eerste gesprek, wordt dat vervolgd met competentietests e.d.?
Nee, althans ik kreeg dat niet. 3e gesprek alweer ;x
1e was een orienterend gesprek
2e met een manager van sap
3e met de afdeling manager

Zo ging het ongeveer!

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat 3e was een arbeidsvoorwaardengesprek? Kreeg vandaag te horen dat het in principe in twee gesprekken gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
Abbadon schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 20:43:
IPS is een groeiend onderdeel binnen AO en imo een van de betere waar je terecht kunt komen :) Door het verschillende werk en de opleidingsmogelijkheden kun je jezelf er goed ontplooien
Ook IPS West. Hoewel ik binnenkort overstap naar een vaste betrekking buiten de detacheerders, deel ik je mening dat IPS een van de betere is binnen AO.

Bij de leasemarket neem je een contract over, met de daarbij behorende leaseprijs. Dat kan dus inderdaad voordeliger zijn dan dezelfde auto nieuw. De pool zitten in mijn ervaring vaak 'rare' auto's in, of auto's met erg hoge leasetarieven.

Shameless plug: staat op de leasemarket een nette Fiesta 1.6 TDCI :D

[ Voor 25% gewijzigd door ijdod op 07-06-2007 10:09 ]

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Laros
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-07 22:09

Jan Laros

Aerschtuner

XTREEMRaGE schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 16:26:
[...]

Nee, althans ik kreeg dat niet. 3e gesprek alweer ;x
1e was een orienterend gesprek
2e met een manager van sap
3e met de afdeling manager

Zo ging het ongeveer!
Wie heb je gesproken binnen de SAP Practice? Mag per DM :). ook voor als nog vragen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06:26

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Verwijderd schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 18:27:
Dat 3e was een arbeidsvoorwaardengesprek? Kreeg vandaag te horen dat het in principe in twee gesprekken gaat.
Dat is het ook inprincipe, maar ik had nog een orienterend gesprek. Dus vandaar dat ik 3 had ;)

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Laros

Jan Laros

Aerschtuner

XTREEMRaGE schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 00:21:
[...]

Dat is het ook inprincipe, maar ik had nog een orienterend gesprek. Dus vandaar dat ik 3 had ;)
Je hebt in ieder geval met twee toppers gesproken ;). Als iemand meer vragen heeft over Atos kan hij of zij me DM-en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmiddag 1e gesprek gehad. Ze hadden voor mij een functie ingedachten bij Move ICT, valt nu nog onder IPS, in mijn geval IPS Noord. Klanten door het gehele land. Wat de functie inhoudt bevalt me wel, is wel zo beetje wat ik zoek. Ik had nog wel verteld dat ik wel genoeg zelfkennis heb om te weten dat mijn maximale reistijd naar een klant anderhalf uur heen en anderhalf uur terug is. Bij structureel langere reizen kan je mij na een paar dagen bij elkaar vegen. Volgens mij ligt daar het breekpunt nu, omdat ze mij ook willen sturen naar het zuiden omdat daar 50% van het werk inmiddels zit. Lastig.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2007 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Laros

Jan Laros

Aerschtuner

Is een paar dagen per week in een hotel veblijven dan geen optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Laatst online: 13:59

Boy

www.byoscoop.nl

Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2007 @ 17:13:
Vanmiddag 1e gesprek gehad. Ze hadden voor mij een functie ingedachten bij Move ICT, valt nu nog onder IPS, in mijn geval IPS Noord. Klanten door het gehele land. Wat de functie inhoudt bevalt me wel, is wel zo beetje wat ik zoek. Ik had nog wel verteld dat ik wel genoeg zelfkennis heb om te weten dat mijn maximale reistijd naar een klant anderhalf uur heen en anderhalf uur terug is. Bij structureel langere reizen kan je mij na een paar dagen bij elkaar vegen. Volgens mij ligt daar het breekpunt nu, omdat ze mij ook willen sturen naar het zuiden omdat daar 50% van het werk inmiddels zit. Lastig.
Ik heb gemerkt dat een uur bij mij ech wel de top is. Daarna ga ik me er echt aan storen. Ik rij nu 50 tot 55 minuten enkel en begin het de laatste tijd steeds meer te lang te vinden...weet even nog niet wat ik ermee aan moet.

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan Laros schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 08:47:
Is een paar dagen per week in een hotel veblijven dan geen optie?
Breekt me ook op, ben wat dat betreft een echte thuisslaper. Kijk, als ik 1 dag in de week naar Eindhoven moet ga ik niet klagen. Mijn maximale reistijd is echt 1.5 uur heen en 1.5 uur terug, langer breekt het me echt op. Bij een eventuele tweede gesprek (wordt vandaag gebeld of ik door ga) ga ik dat punt nogmaals bespreken. Tijdens het eerste gesprek hield ik wel alle opties open, maar de mentaliteit was zoiets als 'klant is koning' wat uiteraard waar is. Met niet zoveel woorden werd kenbaar gemaakt dat je niet moet klagen als je structureel langer in de auto zit.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2007 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar woon je?
Eindhoven is ruk! Als je de A50 af moet kun je TomTom + 30 minuten aanhouden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga solliciteren voor een job met skillevel 4

volgens deze post staat dat gelijk aan Salaris band 3 positie 85.

wat is dat uitgedrukt in euries, kortom, wat kan ik vragen?
en was is het leasebedrag voor deze band?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 10:27:
Waar woon je?
Eindhoven is ruk! Als je de A50 af moet kun je TomTom + 30 minuten aanhouden....
Groningen......

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2007 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Laros

Jan Laros

Aerschtuner

Definitely gewoon aankaarten bij je tweede gesprek. Als je er eerlijk over bent, wordt dat gewoon gewaardeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Groningen -> Eindhoven is 2 uur 25 minuten volgen de routeplanner 8)7
Alleen op de A50 bij Nijmegen, Oss en Eindhoven komen daar al 30 minuten bij...
Oftewel: reken maar op minimaal 3 uur 15 als je echt naar eindhoven moet, rond de ochtendspits :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan Laros schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 10:47:
[...]

Definitely gewoon aankaarten bij je tweede gesprek. Als je er eerlijk over bent, wordt dat gewoon gewaardeerd.
Bij het eerste gesprek heb ik het punt direct al op tafel gelegd en dat werd ook gewaardeerd maar eigenlijk ter kennisgeving aangenomen. Dat was mijn gevoel tenminste. Bij een tweede gesprek zal ik er weer de nadruk op gaan leggen. Ik heb gewoon een grens van die 1.5 uur. Twee maanden ben ik vier dagen per week op en neer geweest van Groningen naar Baarn. Dat ging nog in 1.5 uur tijd (beetje doortrappen op de A7/A6) maar langer dan dat no way. Niet structureel in ieder geval.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2007 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 10:27:
ik ga solliciteren voor een job met skillevel 4

volgens deze post staat dat gelijk aan Salaris band 3 positie 85.

wat is dat uitgedrukt in euries, kortom, wat kan ik vragen?
en was is het leasebedrag voor deze band?
Voor 40 uur:
BP60 = 2.167
BP85 = 3.070
BP90 = 3.251
BP95 = 3.431
BP100 = 3.612
BP120 = 4.334

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 10:59:
[...]

Voor 40 uur:
BP60 = 2.167
BP85 = 3.070
BP90 = 3.251
BP95 = 3.431
BP100 = 3.612
BP120 = 4.334
dat is wel een heel erg groot verschil tussen 60 en 85.

wat betekenen deze dingen? kom je altijd binnen op 60 ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eigenlijk moet je even een stukje terugzoeken. Het bedrag waarop je binnenkomt staat vrij los van je bandpositie, je moet alleen zorgen dat je eigenlijk zo ver mogelijk van je referentiepunt afzit.

Kom je binnen op bijvoorbeeld 2,5k, dan groei je naar BP 85, dus 3070,-. En afhankelijk van hoever je van BP85 zit krijg je er meer of minder bij. Maar kom je binnen op 3000,- dan groei je dus bijna helemaal niks meer. Doel bij AO is dat je altijd zo ver mogelijk van je referentiepunt afblijft imho ;)

Leasebedrag voor salarisband III is 545,- ex brandstof.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2007 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 11:26:
[...]

dat is wel een heel erg groot verschil tussen 60 en 85.

wat betekenen deze dingen? kom je altijd binnen op 60 ofzo?
Het zijn percentages
De bedragen die er achter staan komen overeen met percentage van het BP100 salaris.
Dus BP60 is 60% van BP100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 00:19

djidee

Mr. Slungel

reken voor meppel-zwolle ook een 20min extra vanaf 6.45 ongeveer, dan loopt het al vast bij lankhorst en nieuwleusden.. Dan inderdaad de brug bij Ewijk, das ook altijd een ramp... Soms kun je nog beter in de trein stappen als in de spits vanaf Groningen naar het zuiden moet. Alleen liggen de meeste locaties niet echt in de buurt van een station.

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 11:52:
[...]

Het zijn percentages
De bedragen die er achter staan komen overeen met percentage van het BP100 salaris.
Dus BP60 is 60% van BP100.
ok ik snap het. eigenlijk is het dus het best om laag te starten in een zo hoog mogelijke band.

maar het lijkt wel reeel in in te gooien op BP85

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 22:36
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 12:38:
[...]

ok ik snap het. eigenlijk is het dus het best om laag te starten in een zo hoog mogelijke band.

maar het lijkt wel reeel in in te gooien op BP85
Klopt, die aanbieding zal je ook krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 10:55:
[...]

Bij het eerste gesprek heb ik het punt direct al op tafel gelegd en dat werd ook gewaardeerd maar eigenlijk ter kennisgeving aangenomen. Dat was mijn gevoel tenminste. Bij een tweede gesprek zal ik er weer de nadruk op gaan leggen. Ik heb gewoon een grens van die 1.5 uur. Twee maanden ben ik vier dagen per week op en neer geweest van Groningen naar Baarn. Dat ging nog in 1.5 uur tijd (beetje doortrappen op de A7/A6) maar langer dan dat no way. Niet structureel in ieder geval.
De norm reistijd (ook uit klantoogpunt) is 1 uur max.
Gr-Ehv is dan niet realistisch. Veel Move ICT gebeurt landelijk en wisselt dus enorm van locatie.
Ik zou voor IPS Noord wat klussen gaan ipv Move ICT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wvkreg schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 14:32:
[...]

Ik zou voor IPS Noord wat klussen gaan ipv Move ICT
Bij wie zou ik dan moeten aankloppen? De recruiter die voor mij een afspraak heeft gemaakt voor het 1e gesprek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wvkreg schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 14:30:
[...]

Klopt, die aanbieding zal je ook krijgen
Daar ben ik erg blij om.

dan nog over de lease regeling:

ik lees veel over bepaalde wagens die er al zijn, maar kan je als nieuwe werknemer gewoon elke nieuwe auto kiezen zolang je maar genoeg bijbetaald? voor dat bedrag lease je misschien net een simpele golf sdi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 15:18:
ik lees veel over bepaalde wagens die er al zijn, maar kan je als nieuwe werknemer gewoon elke nieuwe auto kiezen zolang je maar genoeg bijbetaald? voor dat bedrag lease je misschien net een simpele golf sdi.
Normaliter moet je als nieuwe werknemer een auto uit de leasemarkt/pool nemen en die oprijden. Zo staat het in de officiele regeling. Ik heb echter via dit forum vernomen dat sommige afdelingen hier niet zo nauw mee omspringen en hun werknemers gewoon een nieuwe auto laten uitzoeken. En tegen bijbetaling kan 'alles'. Een Golf 2.0SDI Trendline doet al 580,-.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2007 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 15:18:
[...]

Daar ben ik erg blij om.

dan nog over de lease regeling:

eerst krijg je een huurauto, na je proeftijd kun je een poolauto uitzoeken of je blijft lekker in je huurauto rond rijden. Zodra je op vast contract gaat moet je officieel eerst een poolauto gereden hebben voordat een leaseauto mag uitzoeke, maar dat gaat wel eens anders.

Maar zolang je slechts een jaarcontract hebt zie ik je niet snel een nieuwe leaseauto krijgen :)

Voor meer dan 200 euro bijtelling moet je toestemming hebben van je manager, maar ik denk niet dat een manager daar moeilijk om gaat doen. Als jij denkt het te kunnen betalen...

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2007 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 14:37:
[...]

Bij wie zou ik dan moeten aankloppen? De recruiter die voor mij een afspraak heeft gemaakt voor het 1e gesprek?
yes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorix Jim
  • Laatst online: 14-09 11:08
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 15:35:
[...]

eerst krijg je een huurauto, na je proeftijd kun je een poolauto uitzoeken of je blijft lekker in je huurauto rond rijden. Zodra je op vast contract gaat moet je officieel eerst een poolauto gereden hebben voordat een leaseauto mag uitzoeke, maar dat gaat wel eens anders.

Maar zolang je slechts een jaarcontract hebt zie ik je niet snel een nieuwe leaseauto krijgen :)

Voor meer dan 200 euro bijtelling moet je toestemming hebben van je manager, maar ik denk niet dat een manager daar moeilijk om gaat doen. Als jij denkt het te kunnen betalen...
Geen bijtelling maar bovennorm.. bijtelling is namelijk de belasting en bovennorm is het bedrag wat je extra bijlegt bovenop je leasenorm/budet.

Daarnaast zou ik aanraden om zo lang mogelijk met je huurauto te doen, zelf heb ik bijvoorbeeld 1.5 jaar lang rondgereden met mn huurauto (polo) en er staat nergens hard beschreven dat je je huurauto moet inleveren als je een vast contract krijgt (althans, er staat nergens beschreven hoe lang je met je huurauto mag doen ;)). Ken collega's zat die er nog steeds in rijden, het scheelt je een hoop geld. Vaak als je de huurauto waarin je rijdt wilt gaan leasen dan moet je al bijbetalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Of je lang met je poolauto wil rijden ligt aan jezelf. Ik rijd nu een ibiza maar heb op de market een Renault Megan GT gevonden, kost 90,- in de maand meer, maar is ook een stuk meer auto.

Het is maar net wat je ervoor over hebt.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Glorix Jim schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 08:33:
[...]

Geen bijtelling maar bovennorm.. bijtelling is namelijk de belasting en bovennorm is het bedrag wat je extra bijlegt bovenop je leasenorm/budet.

Daarnaast zou ik aanraden om zo lang mogelijk met je huurauto te doen, zelf heb ik bijvoorbeeld 1.5 jaar lang rondgereden met mn huurauto (polo) en er staat nergens hard beschreven dat je je huurauto moet inleveren als je een vast contract krijgt (althans, er staat nergens beschreven hoe lang je met je huurauto mag doen ;)). Ken collega's zat die er nog steeds in rijden, het scheelt je een hoop geld. Vaak als je de huurauto waarin je rijdt wilt gaan leasen dan moet je al bijbetalen.
bovennorm idd, thnx 4 the correctie. De huurfaq meldt wel degelijk dat een huurauto voor maximaal 1 jaar is, maar je kunt inderdaad best jaren in een huurauto rond blijven rijden. Huurauto's kunnen wel zomaar omgewisseld worden door het verhuurbedrijf voor een andere auto in dezelfde klasse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mensen die veel willen bijbetalen, vergeet onderstaande even niet.

Hoe ziet de boeteregeling eruit in geval van het voortijdig inleveren van de lease-auto?
Voor lease-auto’s die besteld zijn ná 1-1-2006 is de boeteregeling bij het vroegtijdig/voortijdig inleveren van de lease-auto als volgt:
• Een standaardboete van 1,5 maal het maandelijks leasebedrag ongeacht het tijdstip waarop de auto (vroegtijdig) wordt ingeleverd.
• Een aanvullende boete ter hoogte van het bedrag ‘boven norm’ voor de resterende looptijd indien de medewerker een ‘boven norm’ bedrag heeft groter dan onderstaande percentages:

Salarisband Boetevrije normoverschrijding
I, II en A, B Tot 20% van het normlease bedrag
III en C Tot 15% van het normlease bedrag
IV, D en hoger Tot 10% van het normlease bedrag

Bij overschrijding van de in het overzicht genoemde percentages wordt de boete berekend over het gehele ‘boven norm’ bedrag.

Het kan dus een hele dure grap worden als je je auto niet kwijtraakt.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2007 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 14:23:
Voor de mensen die veel willen bijbetalen, vergeet onderstaande even niet.

Hoe ziet de boeteregeling eruit in geval van het voortijdig inleveren van de lease-auto?
Voor lease-auto’s die besteld zijn ná 1-1-2006 is de boeteregeling bij het vroegtijdig/voortijdig inleveren van de lease-auto als volgt:
• Een standaardboete van 1,5 maal het maandelijks leasebedrag ongeacht het tijdstip waarop de auto (vroegtijdig) wordt ingeleverd.
• Een aanvullende boete ter hoogte van het bedrag ‘boven norm’ voor de resterende looptijd indien de medewerker een ‘boven norm’ bedrag heeft groter dan onderstaande percentages:

Salarisband Boetevrije normoverschrijding

Bij overschrijding van de in het overzicht genoemde percentages wordt de boete berekend over het gehele ‘boven norm’ bedrag.

Het kan dus een hele dure grap worden als je je auto niet kwijtraakt.
geld deze regel dan ook als je ontslagen wordt? lijkt me toch van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En zo wordt ik heen en weer geslingerd. :P Move ICT ging niet lukken vanwege inderdaad de reistijd, heb ik nu een gesprek bij Test Services. Niet iets waar ik direct voor sta te springen. Wat dat betreft heb ik wel een hekel aan recruiters, die denken dat alles wat ze voor je zoeken goed is. Ik ga gewoon het gesprek aan, zie het wel. :)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2007 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 14:59:
[...]

geld deze regel dan ook als je ontslagen wordt? lijkt me toch van niet.
Uh nee, maar dan is dat the least of your worries lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 16:14:
[...]

Uh nee, maar dan is dat the least of your worries lijkt me.
nee ok, maar dan is het ook een logische regel, jij krijgt een mooie auto van de zaak, vervolgens ga je na 2 jaar weg omdat je ergens anders beter af bent, en hun lekker dokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou lees dat van dat bedrag boven norm nog even.

Als je 545,- leasenorm hebt, en je leased een auto die duurder is dan 626,- (15% boven norm), en je raakt em niet kwijt dan mag je wat je bovennorm hebt, over de looptijd van de auto afbetalen. Stel dat dat na 2 jaar is, dan heb je nog een looptijd van 2,5 jaar. 30 maanden x 81,- = 2430,-. Wel iets om rekening mee te houden lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorix Jim
  • Laatst online: 14-09 11:08
Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 16:25:
[...]

nee ok, maar dan is het ook een logische regel, jij krijgt een mooie auto van de zaak, vervolgens ga je na 2 jaar weg omdat je ergens anders beter af bent, en hun lekker dokken.
'mooie' auto's zijn vaak (eigenlijk altijd, mits je een fox/clio op gas gaat leasen) bovennorm dus ik vind het geen goede reden van AO om dit soort acties te doen. Daarnaast betaalt diegene van die de pool een auto haalt niet minder in leaseprijs ondanks dat het een 2e hands auto is.

Daarnaast als je weggaat kan je eerst zelf proberen om je auto kwijt te raken aan een collega, dan hoef je die boete niet te betalen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, ik heb eindelijk mijn 3e gesprek eergisteren achter de rug en heb een leuke aanbieding gekregen. Als het goed is moet het contract eind deze week of begin volgend week op de deurmat liggen.

Mijn sollicatieprocedure bestond uit 3 gesprekken, ik moet wel toegeven dat die 3 gesprekken verspreid waren over 2 maanden ongeveer. Dat vond ik wel wat jammer ten opzichte van LogicaCMG en Sogeti die 1 dags solliciatieprocedure hadden.

Binnenkort ga ik bij SAP afdeling werken, ik geloof de DT&T team (technische kant -> ABAP, JAVA, PORAL etc.)

maar eerst ga ik het contract goed doornemen als ik hem eenmaal heb. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Laros

Jan Laros

Aerschtuner

Dat is AD&T :). Application Developement & Technology. Leuke club! Ik ga daar 1 juli voor werken. Ik stap over vanuit een andere unit. Als je vragen hebt, stuur me maar een DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Owh das mooi :D, dus jou zie ik misschien terug tijdens de masterclasse op 1 juli of... hoeft jij dat niet te volgen?

Ik had trouwens nog een vraag, als ik daar 1 juli begin hoe wordt mijn huurauto geregeld, krijg ik dat van tevoren aangeleverd thuis, of is dat gewoon op 1 julie ophalen in utrecht/anrhem/veldhoven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Laatst online: 13:59

Boy

www.byoscoop.nl

Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 14:36:
Owh das mooi :D, dus jou zie ik misschien terug tijdens de masterclasse op 1 juli of... hoeft jij dat niet te volgen?

Ik had trouwens nog een vraag, als ik daar 1 juli begin hoe wordt mijn huurauto geregeld, krijg ik dat van tevoren aangeleverd thuis, of is dat gewoon op 1 julie ophalen in utrecht/anrhem/veldhoven?
Bij mij stond ie klaar op de eerste dag bij m'n vestiging...alleen jammer dat ik dat niet van te voren te horen had gekregen :) was ik daar met twee auto's...de volgende dag laten afzetten...

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Laros

Jan Laros

Aerschtuner

Stuur me even een mail op jan@tweakers.net. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wacky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-09 21:19

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Nou, mijn afstudeeropdracht is goedgekeurd door Fontys, dus ik mag me 27 augustus ook bij Atos Origin melden :)

Mijn afstudeeropdracht is gericht op het koppelen van Cognos aan SAP R/3 of SAP B/W (wordt nog besloten), heb er zin in :D

Nu ook met Flickr account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-09 08:48
Proficiat! Veel plezier! Bij welke vestiging? Zuid?

Yesterday's home runs don't win today's games. - Babe Ruth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaTiezl schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 19:01:
dat weet ik zelf niet, maar voor mij zou rijswijk het best zijn maar volgens mij zijn er geen sap activiteiten daarzo dus wordt het utrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wacky

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

DaTiezl schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 19:01:
Voor de theoretische zaken kan ik in Veldhoven terecht (om de hoek) maar voor de praktische uitvoering (Cognos koppelen met SAP) zal ik naar Utrecht moeten. Dat wordt vroeg aanrijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1 oktober begin ik bij consulting in Utrecht. Nou komt er toch weer een vraag over de leasebak... ;) Wat is de allergoedkoopste Leon, Focus, Golf of Megane op gas / diesel die te leasen is? En zullen er nog veranderingen zijn mbt leaseregeling in 2008 die al bekend zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2007 @ 10:03:
1 oktober begin ik bij consulting in Utrecht. Nou komt er toch weer een vraag over de leasebak... ;) Wat is de allergoedkoopste Leon, Focus, Golf of Megane op gas / diesel die te leasen is? En zullen er nog veranderingen zijn mbt leaseregeling in 2008 die al bekend zijn?
Er is nog niks bekend voor 2008 ( maar verwacht ook niks ) en voor een aardige 600,- kun je een van deze auto's op gas leasen. Overigens geldt voor starters wederom dat ze bijna altijd een pool/market auto moeten nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:48

Mex

Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2007 @ 10:03:
De Leon op gas is in dat rijtje het goedkoopste, ik betaal voor mijn rode Reference op gas €560.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2007 @ 10:27:
[...]

Er is nog niks bekend voor 2008 ( maar verwacht ook niks ) en voor een aardige 600,- kun je een van deze auto's op gas leasen. Overigens geldt voor starters wederom dat ze bijna altijd een pool/market auto moeten nemen.
Bij het SAP gedeelte is het nemen van een pool auto niet zo standaard, meestal wordt het toch een nieuwe. Een beetje een leuke complete leon of golf zit volgens mij boven de 600. Een focus is er alleen in diesel en die is iets goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wacky

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Welke voorwaarden gelden er eigenlijk bij het leasen van een auto? Hoeveel kilometers per jaar, incl/excl benzine en wat is het basisbedrag voor starters?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2007 @ 13:24:
[...]

Bij het SAP gedeelte is het nemen van een pool auto niet zo standaard, meestal wordt het toch een nieuwe. Een beetje een leuke complete leon of golf zit volgens mij boven de 600. Een focus is er alleen in diesel en die is iets goedkoper.
Dat is een kwestie van bending the rules. Daarin staat namelijk dat het verplicht is voor een nieuwe medewerker om een auto uit de pool/market te pakken. Blijkbaar vind het MT van de BU's dit geen belangrijk issue en dus laten sommige sub-pu managers dit wel toe. Overall AO is dat natuurlijk dom want men managed constant op kosten, en auto's die in de pool/market zitten komen op een gegeven moment stil te staan. Stilstaande autos moeten toch aan de leasemaatschappij betaald worden en kosten AO dus geld. Maar das mijn mening.

@Wacky: 54 maanden/150k km bij gas of 180k km bij Diesel. Leasebedrag voor starters, 489,- excl brandstof voor skill lvl 2/3. En ik heb vorige week ook nog een DKV pas gekregen om ook in het buitenland direct te kunnen tanken op kosten van AO. Daarnaast kun je altijd nog je brandstofkosten declareren.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2007 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C@SP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 11:40

C@SP

Biertje ??

Als je in de SAP Talent Academy terecht komt krijg je van mij op 10 juli een Cursus SAP NetWeaver Portal :)

"If you can't convince people with arguments, dazzle them with bullshit"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje.

Is het nou zo dat iedereen een lease auto krijgt bij atos? ook als je eigenlijk vanaf 1 plek remote beheer doet.

Ik zag namelijk een paar leuke vacatures staan bij EUS, maar dat is echt remote werkplek beheer vanaf 1 vestiging hoorde ik van een kennis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2007 @ 14:32:
Is het nou zo dat iedereen een lease auto krijgt bij atos? ook als je eigenlijk vanaf 1 plek remote beheer doet.

Ik zag namelijk een paar leuke vacatures staan bij EUS, maar dat is echt remote werkplek beheer vanaf 1 vestiging hoorde ik van een kennis.
Nee niet iedereen krijgt een leaseauto. En bij EUS denk ik dat er inderdaad veel vanaf de locatie zelf gedaan wordt. Support van hardware etc is toch uitbesteed aan de leveranciers zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 00:19

djidee

Mr. Slungel

Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2007 @ 14:32:
Ik heb een vraagje.

Nou hier niet, goed, zit ik ook nog extern (polytalent), op 1 contract en first line , maar geloof niet dat die mogelijkheden er zijn hier. Niet dat ik daar op zit te wachten/voor opgeleid ben (had ik mijn school maar moeten afmaken, maar toch)

edit: Maar ik zit dan ook niet bij EUS, maar Eis (CIC North om precies te zijn)

[ Voor 6% gewijzigd door djidee op 19-06-2007 07:47 . Reden: foutje ]

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wacky schreef op maandag 18 juni 2007 @ 13:43:
Welke voorwaarden gelden er eigenlijk bij het leasen van een auto? Hoeveel kilometers per jaar, incl/excl benzine en wat is het basisbedrag voor starters?
met een maximum van 12.000 kilometer privé per jaar, al wordt er niet gevraagd om een kilometerregistratie bij te houden en wordt er dus ook niet zo heel precies naar gekeken.

Vandaag SCWCD (certificering) gehaald :*)
Relaxed punt voor java-programmeurs die bij Atos-Origin beginnen: je begint met 3 maanden training waarin ik nu mijn SCJP en mijn SCWCD certificeringen heb gehaald :)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2007 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2007 @ 14:52:
[...]

Nee niet iedereen krijgt een leaseauto. En bij EUS denk ik dat er inderdaad veel vanaf de locatie zelf gedaan wordt. Support van hardware etc is toch uitbesteed aan de leveranciers zelf.
Ok, ook niet als bijvoorbeeld exchange specialist o.i.d?

dat is toch een hogere funcite als support medewerker.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2007 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2007 @ 13:56:
[...]

Dat is een kwestie van bending the rules. Daarin staat namelijk dat het verplicht is voor een nieuwe medewerker om een auto uit de pool/market te pakken. Blijkbaar vind het MT van de BU's dit geen belangrijk issue en dus laten sommige sub-pu managers dit wel toe. Overall AO is dat natuurlijk dom want men managed constant op kosten, en auto's die in de pool/market zitten komen op een gegeven moment stil te staan. Stilstaande autos moeten toch aan de leasemaatschappij betaald worden en kosten AO dus geld. Maar das mijn mening.

@Wacky: 54 maanden/150k km bij gas of 180k km bij Diesel. Leasebedrag voor starters, 489,- excl brandstof voor skill lvl 2/3. En ik heb vorige week ook nog een DKV pas gekregen om ook in het buitenland direct te kunnen tanken op kosten van AO. Daarnaast kun je altijd nog je brandstofkosten declareren.
Volgens mij verschilt het heel erg per unit betreft wat mag en wat niet. Bij ons wordt ook gekeken naar de pool maar waar ik op gereageerd had was al weg. Maja nieuw is dan ook niet erg.

Verder heb ik de indruk dat het hetzelfde gaat met de sfeer. Elk onderdeel is een apart bedrijfje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:33
Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2007 @ 15:21:
[...]

Ok, ook niet als bijvoorbeeld exchange specialist o.i.d?

dat is toch een hogere funcite als support medewerker.
Waarschijnlijk niet, tenzij je het erbij weet te lullen tijdens je contract bespreking. Je weet maar nooit wat je kunt regelen in deze tijden. Zeg gewoon dat het een vereiste is voor jou.

Ik heb ook op een afdeling gewerkt waar maar weinig mensen een leasebak nodig hadden, toch hadden enkele ervan een leasebak, om verschillende redenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2007 @ 15:31:
[...]

Volgens mij verschilt het heel erg per unit betreft wat mag en wat niet. Bij ons wordt ook gekeken naar de pool maar waar ik op gereageerd had was al weg. Maja nieuw is dan ook niet erg.

Verder heb ik de indruk dat het hetzelfde gaat met de sfeer. Elk onderdeel is een apart bedrijfje.
Wat mag en niet mag wordt bepaald door de sub-PU managers zelf, die vinken nl op een formulier aan of je recht hebt op een nieuwe of op een poolauto. Maar wederom, in de globale AO regels is het eenduidig vastgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2007 @ 15:31:
[...]

Volgens mij ook.
Bij ons (BAS-Oost) hoefden wij als beginners na onze huurauto's geen poolauto te kiezen. We mochten direct gaan leasen zodra het vaste contract getekend was.
In de "pool" stond destijds trouwens ook bedroevend weinig interessants voor starters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WallyWalt
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-07-2024
Ik ben heel benieuwd wat een gemiddelde team leader verdiend bij AO, heeft iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Laros

Jan Laros

Aerschtuner

C@SP schreef op maandag 18 juni 2007 @ 13:59:
[...]

Als je in de SAP Talent Academy terecht komt krijg je van mij op 10 juli een Cursus SAP NetWeaver Portal :)
Jeuj! :D Mag ik die ook volgen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net gelezen op Source en ook als press release
Een bericht dat 'we' het meest favoriete bedrijf zijn om voor te werken (voor mensen die nog niet bij ons werken)
Volledig PDF staat ook bij automatiseringsgids onder aan de pagina.

Altijd leuk om te horen, ik zou alleen wel graag willen weten wat de reden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C@SP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 11:40

C@SP

Biertje ??

Jan Laros schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 22:37:
[...]

Jeuj! :D Mag ik die ook volgen? :)
Sterker nog, de volgende keer mag jij 'm geven.

"If you can't convince people with arguments, dazzle them with bullshit"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan morgen op gesprek bij Atos in Eindhoven. Het gaat om een tijdelijke klus. Dus er is geen sprake van 1/2 jaar contract. Lijkt meer op UZB-job. Polytalent is de bemiddelaar maar dat is geen UZB.
Kent iemand deze constructie bij Atos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Laros

Jan Laros

Aerschtuner

C@SP schreef op maandag 25 juni 2007 @ 16:10:
[...]

Sterker nog, de volgende keer mag jij 'm geven.
Woei! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoHellDude
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 23:21
Beste mede tweakers :-)

Ik ben klaar met de opleiding bedrijfskundige informatie en heb ondertussen 3 gesprekken (brunel-ict groningen, sogeti en atos) gehad waarvan nog één vervolg gesprek moet komen (atos). Ik heb een financieel bod gekregen van Sogeti. Brunell was voor mij niet zo, maar wel positief gesprek. En atos spreekt mij het meest aan, zij bieden het ING traject van 18 mnd. Het vervolggesprek is op 5 juli en ben echt benieuwd wat hieruit naar voren gaat komen :-)
Zijn er mensen hier die ervaring hebben of hebben gehad met zo'n dergelijk traject? Ik ben echt benieuwd!

canon eos 400d, canon 18-55 kitlens, sigma f4-5.6 70-300mm, canon f1.8 50mm II, canon f4-L 70-200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanenkelen
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:59

vanenkelen

uhmmm.....speechless

Ik vraag me af hoe dit komt / wat er gebeurt is..... Nog geen jaar geleden eindigde Atos Origin helemaal onderaan het lijstje met favoriete werkgevers, ander onderzoek, andere resultaten blijkbaar.

Vraag me af waar het verschil in zit. Binnen AO heb ik namelijk nog niet zo veel zien veranderen het afgelopen jaar......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel ff lezen he..
IT employees on the lookout for a new job would prefer to go work for international IT services company Atos Origin. This makes Atos Origin the Netherlands' favourite employer.
Het gaat over mensen die NIET bij Atos werken ;) En die opmerkingen over een CAO, tja. Salarisverhogingen worden eenzijdig door Atos vastgesteld. Dus Mr Hendriks kan dat nu wel zeggen, maar als de bonden niet akkoord gaan met de CAO m.b.t. salarissen geeft hij ze ook een enorme vinger. Wel even nuanceren dus.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2007 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanenkelen
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:59

vanenkelen

uhmmm.....speechless

Niet te snel door de bocht gaan.....

Mensen die niet bij Atos werken, verkennen ook de markt voordat ze ergens aan de slag (willen) gaan (zie dit hele topic...). En als de mensen binnen Atos zo ontevreden zijn (zie eerste post van dit topic), dan kom je dat tegen. Ik kan me dan niet voorstellen dat je staat te springen om voor dit bedrijf te gaan werken..... En aangezien ik de afgelopen anderhalf/twee jaar niet veel heb zien veranderen binnen de organisatie (niet positief, maar ook niet negatief, ik ben zelf een redelijk tevreden medewerker) vraag ik me af waarom de buitenwereld dan wel positief tegenover deze organisatie staat, terwijl de medewerkers zelf (lijkt mij de belangrijkste graadmeter) niet tevreden zijn.

Dus ergens gebeurt er iets raars met de opzet en de resultaten van dergelijke onderzoeken.... en ik vraag me af wat. Ik denk dat jouw verklaring over enqueteren van Atos'ers vs Niet-Atos'ers dat misschien een heel klein beetje verklaard, maar zeker niet volledig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
PsychoHellDude schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 11:34:
Beste mede tweakers :-)

Ik ben klaar met de opleiding bedrijfskundige informatie en heb ondertussen 3 gesprekken (brunel-ict groningen, sogeti en atos) gehad waarvan nog één vervolg gesprek moet komen (atos). Ik heb een financieel bod gekregen van Sogeti. Brunell was voor mij niet zo, maar wel positief gesprek. En atos spreekt mij het meest aan, zij bieden het ING traject van 18 mnd. Het vervolggesprek is op 5 juli en ben echt benieuwd wat hieruit naar voren gaat komen :-)
Zijn er mensen hier die ervaring hebben of hebben gehad met zo'n dergelijk traject? Ik ben echt benieuwd!
Ik weet helaas niks van het ING traject, maar ik heb wel de afgelopen 2 jaar intern bij Atos gewerkt, ook na een BI opleiding. Toen heb ik ook contact gehad met zowel Brunel, Sogeti als Atos. Het is toen Atos geworden (eigenlijk omdat ze er als snelste bij waren). Inmiddels heb ik de stap gemaakt naar Sogeti. Niet dat Atos zo'n verschikkelijke werkgever is, maar ik vond het geen leuk bedrijf meer.

Dat is verder iets persoonlijks dus dat kan voor jou natuurlijk compleet anders uitpakken. Ik zou kijken naar de beste aanbieding op het moment en natuurlijk welke richting je op wilt. Naar mijn ervaring is Atos helemaal niet slecht op het gebied van loon (vooral die vaste 13e maand is niet standaard bij de grote bedrijven). Mijn gok is dus ook dat het eventuele bod van Atos wel een stukje hoger ligt dan dat van Sogeti. Ik zou je willen aanraden om ook te kijken naar :
- Opleidingsmogelijkheden (Bij Sogeti behoorlijk veel, bij Atos afhankelijk van de plek waar je terecht komt... op mijn oude plek dus niet ;) zelfs niet met wekelijkse herrinneringen aan management)
- Doorgroei (is er een beetje kans op groei of blijf je de komende 3 jaar Junior)
- Vervoer (Krijg je wel/geen auto (ik had er geen), eigen bijdrage, budget (Bij Sogeti ongeveer een klasse hoger en meer keus))

Ik hoop dat je hier wat aan hebt bij je keuze. Atos was voor mij een geslaagde plek om mijn carriere te beginnen en ik ga er van uit dat dat voor jou ook zo zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoHellDude
slacksoff schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 18:08:
[...]

Ik weet helaas niks van het ING traject, maar ik heb wel de afgelopen 2 jaar intern bij Atos gewerkt, ook na een BI opleiding. Toen heb ik ook contact gehad met zowel Brunel, Sogeti als Atos. Het is toen Atos geworden (eigenlijk omdat ze er als snelste bij waren). Inmiddels heb ik de stap gemaakt naar Sogeti. Niet dat Atos zo'n verschikkelijke werkgever is, maar ik vond het geen leuk bedrijf meer.

Dat is verder iets persoonlijks dus dat kan voor jou natuurlijk compleet anders uitpakken. Ik zou kijken naar de beste aanbieding op het moment en natuurlijk welke richting je op wilt. Naar mijn ervaring is Atos helemaal niet slecht op het gebied van loon (vooral die vaste 13e maand is niet standaard bij de grote bedrijven). Mijn gok is dus ook dat het eventuele bod van Atos wel een stukje hoger ligt dan dat van Sogeti. Ik zou je willen aanraden om ook te kijken naar :
- Opleidingsmogelijkheden (Bij Sogeti behoorlijk veel, bij Atos afhankelijk van de plek waar je terecht komt... op mijn oude plek dus niet ;) zelfs niet met wekelijkse herrinneringen aan management)
- Doorgroei (is er een beetje kans op groei of blijf je de komende 3 jaar Junior)
- Vervoer (Krijg je wel/geen auto (ik had er geen), eigen bijdrage, budget (Bij Sogeti ongeveer een klasse hoger en meer keus))

Ik hoop dat je hier wat aan hebt bij je keuze. Atos was voor mij een geslaagde plek om mijn carriere te beginnen en ik ga er van uit dat dat voor jou ook zo zal zijn.
Zo dat is grappig dat je ook met dezelfde 3 contact hebt gehad en dezelfde vooropleiding ;)
Wat ik tot nu toe begrepen heb van het ING traject is dat er allemaal cursussen aangeboden worden, msce/ msca 2003,, itil, mscdpt (zoiets), en nog een stuk of 8 als ik mij nog goed kan herrineren.
Ik weet dat sogeti hele goede opleidingsmogelijkheden heeft, alleen ben bang dat ik verstik in de hoeveel kennis en mogelijkheden die ze aanbieden. In dat opzicht al kies ik voor Atos omdat deze voor mij wat meer stabiliteit biedt. En tja.. bij een grote detacherings organisatie blijf je toch altijd een nummertje :)
Dat is trouwens een goed punt die ik nog niet gesteld heb. De doorgroeimogelijkheden. Wat ik wel weet is dat er na die 18 maand gekeken wordt waar je geplaatst kan worden en op welk gebied (waar je in deze 18 maand voor geleerd hebt).
Als ik zo de ervaringen mag aanhouden is het idd een kleinere reisvergoeding dan sogeti. Bij sogeti krijg ik 680 euries aangeboden, en bij atos heb ik gehoord 485 dus ja dat is idd minder maar het loon is wel meer in verhouding tot sogeti.
Ik ga er eigenlijk vanuit dat Atos het gaat worden voor mij. Fingers crossed, 5 juli gesprek :)

canon eos 400d, canon 18-55 kitlens, sigma f4-5.6 70-300mm, canon f1.8 50mm II, canon f4-L 70-200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Als ik zo de ervaringen mag aanhouden is het idd een kleinere reisvergoeding dan sogeti. Bij sogeti krijg ik 680 euries aangeboden, en bij atos heb ik gehoord 485 dus ja dat is idd minder maar het loon is wel meer in verhouding tot sogeti.
Stiekem valt dat wel mee. Sogeti heeft daar namelijk brandstof bij in zitten. Bij Atos is die 485 (is het niet 489?) ex brandstof (die krijg je er bij in de vorm van een tankpas die niet in dat bedrag valt.)

Qua bedrag ontloopt het elkaar dus niet zo veel. Waar wel een verschil zit is dat Atos een eigen leasemaatschappij heeft (en die komt al snel op 50-100 euro duurder uit voor dezelfde auto bij een maatschappij waar Sogeti leased) en Atos kent een eigen bijdrage van 70euro/maand als je prive wilt rijden.
Ik ga er eigenlijk vanuit dat Atos het gaat worden voor mij. Fingers crossed, 5 juli gesprek :)
Succes! Probeer bij een vast contract trouwens die 3 maanden opzegtermijn te verlagen. Dat klinkt nu niet zo erg maar als je ooit weg wilt, en ze houden je er aan, is dat niet iets om blij van te worden :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vanenkelen schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 17:13:
[...]

Niet te snel door de bocht gaan.....

Mensen die niet bij Atos werken, verkennen ook de markt voordat ze ergens aan de slag (willen) gaan (zie dit hele topic...). En als de mensen binnen Atos zo ontevreden zijn (zie eerste post van dit topic), dan kom je dat tegen. Ik kan me dan niet voorstellen dat je staat te springen om voor dit bedrijf te gaan werken..... En aangezien ik de afgelopen anderhalf/twee jaar niet veel heb zien veranderen binnen de organisatie (niet positief, maar ook niet negatief, ik ben zelf een redelijk tevreden medewerker) vraag ik me af waarom de buitenwereld dan wel positief tegenover deze organisatie staat, terwijl de medewerkers zelf (lijkt mij de belangrijkste graadmeter) niet tevreden zijn.

Dus ergens gebeurt er iets raars met de opzet en de resultaten van dergelijke onderzoeken.... en ik vraag me af wat. Ik denk dat jouw verklaring over enqueteren van Atos'ers vs Niet-Atos'ers dat misschien een heel klein beetje verklaard, maar zeker niet volledig.
Het was meer om het artikel te nuanceren, niet specifiek gericht op jouw reply. Het leek erop alsof Atos Origin medewerkers AO verkozen als beste werkgever voor mensen die niet even verder lezen. Dat verklaart dan misschien een klein stukje van het onderzoek.

Atos Origin is zeker een aardige partij om voor te werken, secundaire arbeidsvoorwaarden als pensioen en vrije dagen zijn zeker niet mis in vergelijking met andere detacheerders en ik heb het de afgelopen 2/3 jaar ook niet veel beter of slechter zien worden. Het enige waar ik me aan ben gaan storen is het gedrag van het MT dat zegt dat medewerkers het grootste goed zijn maar dat nergens uit laten blijken, en dat ging mij op een gegeven moment wat dwarszitten. Ik ben dus ook erg benieuwd naar de beweegredenen van de onderzochten, niet om AO te bekritiseren maar puur vanuit mijn interesse :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 16:50:
Altijd leuk om te horen, ik zou alleen wel graag willen weten wat de reden is.
Met name in de MO tak is de verbazing over dit soort berichten vaak groot. Veel mensen daar zijn via outsourcing bij AO terecht gekomen, en hebben toch een andere feeling met het bedrijf dan iemand die er zelf voor kiest. Dit soort onderzoeken gaat ook vaak over de 'betere' functies, denk aan band 4 en hoger. Da's, ook binnen AO, toch een heel andere wereld.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ijdod schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 09:56:
[...]

Met name in de MO tak is de verbazing over dit soort berichten vaak groot. Veel mensen daar zijn via outsourcing bij AO terecht gekomen, en hebben toch een andere feeling met het bedrijf dan iemand die er zelf voor kiest. Dit soort onderzoeken gaat ook vaak over de 'betere' functies, denk aan band 4 en hoger. Da's, ook binnen AO, toch een heel andere wereld.
Agreed, maar zelfs in band 4 heb je te maken met het MO 'apparaat' en daar moet je wel mee om kunnen gaan. Ook al krijg je een leuk salaris en veel vakantiedagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoHellDude
slacksoff schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 09:44:
[...]

Stiekem valt dat wel mee. Sogeti heeft daar namelijk brandstof bij in zitten. Bij Atos is die 485 (is het niet 489?) ex brandstof (die krijg je er bij in de vorm van een tankpas die niet in dat bedrag valt.)
Zoiets was het wel idd. oh dat is wel mooi van die ex brandstof dat wist ik niet.
Qua bedrag ontloopt het elkaar dus niet zo veel. Waar wel een verschil zit is dat Atos een eigen leasemaatschappij heeft (en die komt al snel op 50-100 euro duurder uit voor dezelfde auto bij een maatschappij waar Sogeti leased) en Atos kent een eigen bijdrage van 70euro/maand als je prive wilt rijden.

[...]
Dat is ook mooi om te weten! hmm, zoiets heeft Sogeti ook, ik weet het verhaal niet echt precies meer maar Sogeti biedt eigenlijk 750 maar daar was iets van 70 euro al afgehaald vandaar die 680 euro... is dit ook die 70 euro prive?

En dan nog, als ik een leuk auto'tje misschien met wat meerprijs kan leasen voor een leuk bedrag dan ben ik tevreden! Hoe zit het trouwens met het aantal jaar wat Atos biedt die je verplicht moet leasen? en hoe zit het met je lease bak als je om wat voor reden dan ook weg gaat bij Atos?
Succes! Probeer bij een vast contract trouwens die 3 maanden opzegtermijn te verlagen. Dat klinkt nu niet zo erg maar als je ooit weg wilt, en ze houden je er aan, is dat niet iets om blij van te worden :X
Ik bespeur een leermomentje ;) kan mij voorstellen als het echt niks meer is, dat het wel 3 hele zure maanden kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PsychoHellDude schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 11:24:
En dan nog, als ik een leuk auto'tje misschien met wat meerprijs kan leasen voor een leuk bedrag dan ben ik tevreden! Hoe zit het trouwens met het aantal jaar wat Atos biedt die je verplicht moet leasen? en hoe zit het met je lease bak als je om wat voor reden dan ook weg gaat bij Atos?
Lease is op basis van 54 maanden en 150.000(LPG)/180.000(Diesel). Ga je eerder uit dienst dan kun je je auto slijten op de leasemarket. Lukt dat niet dan gelden onderstaande regels.

SalarisbandBoetevrije normoverschrijding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoHellDude
Is het dan niet handiger om een goede 2de hands auto te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt er een beetje aan wat je functie wordt :) Als je als consultant van hot naar her moet dan is een leasegebakje makkelijker. Als je elke dag naar een vaste locatie moet dan zou ik lekker een eigen auto kopen. Disucssie is al een aantal keer gevoerd in dit topic maar ook in het leaseregelingen topic, kijk daar even 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoHellDude
zo'n gevoel had ik al het is een veel voorkomende vraag :') Als het goed gaat woon ik een kleine 10 km van mn werk vandaan dus een lease fiets is ook een optie :D :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wacky

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

PsychoHellDude schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 13:35:
zo'n gevoel had ik al het is een veel voorkomende vraag :') Als het goed gaat woon ik een kleine 10 km van mn werk vandaan dus een lease fiets is ook een optie :D :+
Totdat je een project krijgt aan de andere kant van Nederland ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 12:59:
Ligt er een beetje aan wat je functie wordt :) Als je als consultant van hot naar her moet dan is een leasegebakje makkelijker. Als je elke dag naar een vaste locatie moet dan zou ik lekker een eigen auto kopen. Disucssie is al een aantal keer gevoerd in dit topic maar ook in het leaseregelingen topic, kijk daar even 8)
De meeste mensen die naar een vaste locatie moeten worden hebben geen mobiliteitsverkalring en krijgen dus ook geen lease auto of alternatief vervoer (in Groningen ten minste).

Heeft iemand al iets gehord van het tevredenheidsonderzoek dat bij SI gedaan is.
Ik hoor maar geen uitslag.
Heeft iemand al eens een uitslag gezien\gehoord\gekregen.
In Groningen hoor ik maar niets.
Zouden we (als beste werkgever) zo slecht scoren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-09 05:46
Wacky schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 15:04:
[...]

Totdat je een project krijgt aan de andere kant van Nederland ;)
Krijg je wel stevige kuiten van. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filerijder
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-04 21:14
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 18:00:
[...]
Heeft iemand al iets gehord van het tevredenheidsonderzoek dat bij SI gedaan is.
Nee, niks meer van gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Laros

Jan Laros

Aerschtuner

filerijder schreef op maandag 02 juli 2007 @ 07:12:
[...]

Nee, niks meer van gehoord.
De resultaten van het tevredenheidsonderzoek worden op dit moment verzameld en geanalyseerd. Dit gebeurt door een extern bureau dat daarin gespecialiseerd is. Dit zal dus waarschijnlijk wat tijd kosten, maar ik heb vernomen dat de resultaten binnenkort gepubliceerd gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit dat als je op de bank terecht komt?
Over 3 weken eindigt mijn project en ik heb nog geen zicht op wat anders, dus kom ws. op de bank.
Ik kan er op Source niks over vinden, wat is de officiele term voor "bankzitter" :?
Iemand een idee waar je hier meer over kunt vinden? Dingen als:
- wat zijn je plichten (moet je bij andere afdelingen gaan zoeken naar werk)
- moet je op het werk komen en daar 8 uur p/d niks gaan doen
- hoe zit het met je leaseauto, hou je die als je bankzitter bent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kavorka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05 10:53
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 11:15:
Hoe zit dat als je op de bank terecht komt?
Over 3 weken eindigt mijn project en ik heb nog geen zicht op wat anders, dus kom ws. op de bank.
Ik kan er op Source niks over vinden, wat is de officiele term voor "bankzitter" :?
Iemand een idee waar je hier meer over kunt vinden? Dingen als:
- wat zijn je plichten (moet je bij andere afdelingen gaan zoeken naar werk)
- moet je op het werk komen en daar 8 uur p/d niks gaan doen
- hoe zit het met je leaseauto, hou je die als je bankzitter bent
Bij ons (BAS West) als volgt geregeld.

bankzitter = VIP (vrij inzetbaar persoon)

- verplicht aanwezig zijn bij VIP meetings (1x in de week)
- leaseauto behoud je gewoon
- je kan (als er mogelijkheden voor zijn) werken aan interne projecten of gewoon thuiszitten aan de zelfstudie (huis verbouwen etc.)
- je wordt wel geacht zelf te zoeken naar mogelijkheden dmv. het doornemen van openstaande aanbiedingen, praatje maken met sales zodat ze je leren kennen..

[ Voor 7% gewijzigd door kavorka op 03-07-2007 11:40 ]

Pagina: 1 ... 14 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.