Ervaring werken bij Atos Origin Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 20 Laatste
Acties:
  • 78.959 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:22
Niet waar, uiteindelijk betaal je geen 100,-. Je komt onder de streep niet op 100,- netto salaris minder uit.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

artbij schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 13:20:
Niet waar, uiteindelijk betaal je geen 100,-. Je komt onder de streep niet op 100,- netto salaris minder uit.
Je betaalt 100euro netto voor je extra bijdrage voor een duurdere auto.
De 100 euro wordt echter verrekent met je bijtelling en daardoor wordt je bijtelling minder.

Je kunt het op twee manieren interpreteren. Je begrijpt in ieder geval wel hoe dat het in elkaar steekt. Daar gaat het toch om?

I rest my case...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Het gaat er mij om dat wanneer ik er voor kies om 100,- boven mijn norm te gaan leasen, het met geen 100,- kost. "Ik betaal het dus niet netto." Verder heb je gelijk.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

artbij schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 14:14:
Het gaat er mij om dat wanneer ik er voor kies om 100,- boven mijn norm te gaan leasen, het met geen 100,- kost. "Ik betaal het dus niet netto." Verder heb je gelijk.
Ja wel dus, dat is een post van 100,- wat gekort wordt op je nettoloon als boven norm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 14:21:
[...]

Ja wel dus, dat is een post van 100,- wat gekort wordt op je nettoloon als boven norm.
Die 100 euro wordt gekort op je loon, dat is helemaal correct.
Echter je bijtelling wordt lager omdat die 100 euro van je bruto bijtelling afgetrokken wordt.

Per saldo kost het je dus geen 100euro netto.

De 100 euro die van je netto salaris afgetrokken wordt, wordt gedeeltelijk gecompenseerd door de lagere bijtelling die in je salaris verwerkt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb voor deze Atos situatie een aardige excel sheet in elkaar gefrot met de echte NETTO kosten. Mocht daar interesse voor zijn dan hoor ik het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Ik heb wel interesse. Maar als je denk dat je echt netto 100,- betaald dan weet ik niet of je excel sheet wel klopt.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met netto 100,- betalen doelde ik op het feit dat die er aan het eind afgaat. Daarom heb deze sheet gemaakt, ik dump em even op je AO account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warezboy
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-09 13:29
Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 14:46:
Met netto 100,- betalen doelde ik op het feit dat die er aan het eind afgaat. Daarom heb deze sheet gemaakt, ik dump em even op je AO account.
Hallo,
zou je het excelsheetje ook ff naar mij willen opsturen?
Alvast bedankt

huh? wie? ikke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Laros
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-07 22:09

Jan Laros

Aerschtuner

Heru, zou je die ook even naar jan@tweakers.net kunnen slinegeren? Ik heb wel wat collega's die dat goed kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

warezboy doe ff mailtje @ spam at dbsec.net ajb, Jan L. komt eraan.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2007 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djidee schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 11:13:
het is ook zo'n eind van het fietsenhok na de voordeur.... (zit in de middelste van de 3). Zowieso, als je op je fietsje komt, kun je die paar meter lopen ook nog wel. En met de auto is om 8 uur nog ruimte zat, moet je maar niet om half 10 nog eens komen aankakken :+

Langs de weg (die haaks op de weg voor de gebouwen langs ligt) parkeren is dichterbij dan het p+r terrein, voor de mensen die echt lui zijn. Gaat straks nog leuk worden als de afrit dichtgaat, moet men helemaal omrijden :D
De echte luie mensen zetten hem vervolgens aan de rechterkant van de weg omdat het links helemaal vol staat tot aan GasTerra.
dan kunnen er geen 2 auto's tegelijk door deze straat.
Ik verwacht binnenkort een parkeerverbod aan de rechterkant van de Rozenburglaan (?)
Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 14:41:
Ik heb voor deze Atos situatie een aardige excel sheet in elkaar gefrot met de echte NETTO kosten. Mocht daar interesse voor zijn dan hoor ik het wel.
Dat doe ik iedere keer als in een auto moet uitzoeken.
Dump alle types die ik zou willen leasen in een Excelsheet en met een paar formules reken je zo uit hoeveel alles echt kost in de maand.

Reken voor de grap ook maar eens uit hoeveel je zakelijk rijdt en hoeveel je uit je lease vergoeding je netto uitbetaald kunt krijgen als je zelf een auto koopt.
Je kunt daar geen nieuwe auto voor rijden, maar een degelijke 2de hands toch zeker wel.

Als je 35.000 km per jaar rijdt kun je leasevergoeding á € 545 netto per maand uitbetaald krijgen (€ 0.19 \km) Als je daarnaast 10.000 prive rijdt, zou een privé auto wel eens veel goedkoper kunnen zijn.

Ik twijfel nog, rij ongeveer 60.000 pj en 45.000 zakelijk

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2007 16:05 . Reden: niet overdrijven ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warezboy
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-09 13:29
Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 15:37:
warezboy doe ff mailtje @ spam at dbsec.net ajb, Jan L. komt eraan.
Ik heb 'm al,
thanx a lot

Stel je voor:
brutosalaris : €2000
netto op mn loonstrook: 1655,70 (incl.reisvergoeding)
leasenorm = €489 / privebijdrage = €70
Als ik een Seat Ibiza 1.9 TDI Sport 3D neem ben ik volgens kolom P 304,28 netto kwijt iedere maand.
Dan hou ik iedere maand €1655,70 - (huidige)reisvergoeding - €304,28 = .... over
klopt dit?

huh? wie? ikke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 00:19

djidee

Mr. Slungel

kom ik aan op mijn fietsje en 40*0.19 per dag :) Maar goed, nu nog extern, straks hopelijk bij AO zelf, en dan zal het nog vrij lang duren voor ik uberhaupt voor een leasertje in aanmerking kom

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@warezboy Globaal gezien wel ja. Als je verder geen dingen bij AO laat afrekenen ( zoals ziektenkosten bij IAK ), en je krijgt nog een X bedrag netto onkostenvergoeding. Maar das geen vetpot.

@Diradical, i agree m.b.t. berekenen en wat goedkoper is. Overigens is dat een andere discussie maar sommige mensen ( zoals ik ) hebben geen zin in die rompslomp, maar je hebt helemaal gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kavorka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05 10:53
edit: lijstje staat al op internet

[ Voor 73% gewijzigd door kavorka op 04-05-2007 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny58
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-08 00:40
Al dat gemail met zo een excel bestandje... blijkbaar is er veel vraag naar. Is er hier nou tussen al die tweakers niemand die een paar kilobytjes aan webspace kan missen?
Iemand van de mensen die het bestandje inmiddels heeft kan het waarschijnlijk wel hosten en een linkje plaatsen. Dat linkje kan dat in het "Ervaring werken bij Atos Origin - Deel 2"-topic in de startpost komen (aangezien we al ruim over de 1000 posts heen zitten).

en anders host ik het bestandje wel

Nog mooier zou het zijn als iemand de, ongetwijfeld uiterst simpele, formules uit het excel bestandje even in een phpformpje kan verwerken.

[ Voor 12% gewijzigd door Johny58 op 03-05-2007 08:48 ]

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier staat ie, en als iemand zich geroepen voelt om dat in php te coden moet ie dat vooral doen :)

http://dropkick.oisec.net/~thijs/leasebijtelling.xls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 16:13:
@warezboy Globaal gezien wel ja. Als je verder geen dingen bij AO laat afrekenen ( zoals ziektenkosten bij IAK ), en je krijgt nog een X bedrag netto onkostenvergoeding. Maar das geen vetpot.

@Diradical, i agree m.b.t. berekenen en wat goedkoper is. Overigens is dat een andere discussie maar sommige mensen ( zoals ik ) hebben geen zin in die rompslomp, maar je hebt helemaal gelijk.
Zo dacht ik er heel lang ook over. Geen gezeur en lekker karren maar.
Maar toen reed ik weinig zakelijk en vooral prive. Sinds ik verhuisd ben rij ik meer dan 200 km per dag woon-werk.
En ik heb nu een beetje dure auto geleased. (meer dan €200 boven norm)
Dat is het eigenlijke probleem. O-)
Ik kan 'm wel betalen, maar het is een beetje zonde van het geld.
Als ik een Ford Focus, ook een vrij luxe, had geleased zou dat mij al €150 pm schelen in bijtelling en boven norm. Dan had ik er nu niet over nagedacht.

Gelukkig zit ik bijna op 1 ton en hoef ik nog maar 80K.
Over 14-15 maanden mag ik 'm dus weer inleveren (als ik in dit tempo doorga) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik denk idem, maar ik heb gekozen voor een relatief goedkope Seat Ibiza op gas met een cataloguswaarde van 18k met 20,- boven norm denk ik.

Die kost me 220,- in de maand. Reken je die 220 terug naar 42% over 22% van je bijtelling kom je op een auto van 29k. Dus de leaseautos bij AO zijn gewoon relatief duur door wat je bijbetaald aan boven norm en privebijdrage. Maar voor die 220,- kan ik me de moeite niet nemen om daar zelf voor te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Denk dat de leaseprijzen van Atos wel meevallen. Als je het vergelijkt met andere bedrijven ben je niet zo heel slecht af. je hebt bij Atos bijvoorbeeld vervangend vervoer, buitenland tanken word vergoed enz. Bij de meeste andere bedrijven lukt dat niet. Kijk bij bijvoorbeeld Sogeti, krijgt iedereen 700,- ofzo en daar moet je het mee doen. Voor die 700,- rijd je ook geen Passaat of Focus.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Laatst online: 13:59

Boy

www.byoscoop.nl

artbij schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 10:56:
Denk dat de leaseprijzen van Atos wel meevallen. Als je het vergelijkt met andere bedrijven ben je niet zo heel slecht af. je hebt bij Atos bijvoorbeeld vervangend vervoer, buitenland tanken word vergoed enz. Bij de meeste andere bedrijven lukt dat niet. Kijk bij bijvoorbeeld Sogeti, krijgt iedereen 700,- ofzo en daar moet je het mee doen. Voor die 700,- rijd je ook geen Passaat of Focus.
Dus als je auto voor een beurt gaat / defect is, moet je zelf maar vervoer regelen?

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Bij veel bedrijven is het zo dat wanneer je auto 1 dag bij de garage staat, je zelf dient te zorgen voor vervangend vervoer. Bv fiets of zelf een auto huren.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

artbij schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 13:15:
Bij veel bedrijven is het zo dat wanneer je auto 1 dag bij de garage staat, je zelf dient te zorgen voor vervangend vervoer. Bv fiets of zelf een auto huren.
maar kan me niet voorstellen dat dat een rib uit je lijf is trouwens, zo'n auto bij je garage huren voor een dag. En buitenland kom ik niet zo snel. Zou ik wat verder weg gaan (frankrijk of zo) dan betaal ik toch een tank benzine zelf. dan denk ik toch dat ik eerder voor de 700 euro vergoeding zou gaan zonder dit dan de 489 euro op dit moment...met wat ik dan maandelijks winst heb kan ik makkelijk die kosten overbruggen van de extra's die we hebben bij Atos...

of begrijp ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-09 12:46
En bij Sogeti kan je ook gewoon je buitenlandse km (onbeperkt) declareren :Y) ;)

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Boy schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 14:06:
[...]

maar kan me niet voorstellen dat dat een rib uit je lijf is trouwens, zo'n auto bij je garage huren voor een dag. En buitenland kom ik niet zo snel. Zou ik wat verder weg gaan (frankrijk of zo) dan betaal ik toch een tank benzine zelf. dan denk ik toch dat ik eerder voor de 700 euro vergoeding zou gaan zonder dit dan de 489 euro op dit moment...met wat ik dan maandelijks winst heb kan ik makkelijk die kosten overbruggen van de extra's die we hebben bij Atos...

of begrijp ik dat verkeerd?
Denk je dat je voor die 700,- is 600,- (lees ik net) een grotere auto kunt rijden dan bij Atos? Ik denk het niet. Als ik de verschillende topic`s doorlees dan is het allemaal hetzelfde, voor de lage categorien kun je net een Clio Diesel ofzo rijden. En bij Atos klim je tenminste nog in leaseprijs als je promotie`s maakt. En je krijg 39,- autovergoeding.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

artbij schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 15:08:
[...]

Denk je dat je voor die 700,- is 600,- (lees ik net) een grotere auto kunt rijden dan bij Atos? Ik denk het niet. Als ik de verschillende topic`s doorlees dan is het allemaal hetzelfde, voor de lage categorien kun je net een Clio Diesel ofzo rijden. En bij Atos klim je tenminste nog in leaseprijs als je promotie`s maakt. En je krijg 39,- autovergoeding.
Nee, ik had het niet over een grotere auto. Maar er werd vermeldt dat bij Atos een vervangende auto en buitenland declareren ( <--- volgens mij heeft dit niets met het leasebedrag te maken) hebt als extra in het leasecontract. Ik vraag me af wat ik extra betaal per maand voor zoiets...

trouwens, waarom zou je niet een grotere/huidige auto goedkoper kunnen rijden met een hoger leasebedrag? Lijkt mij toch wel. Toen ik vergeleek met wat ik via de leaseplan site had berekend en eigenlijk aan lease moest gaan betalen deed vergelijken was het verschil 100 euro per maand...vraag me af wat ik extra heb met die 100 euro per maand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Heb je op de leaseplan site wel 54 maanden en 35k per jaar ingevuld? En vervangend vervoer, verlagen van eigen risico zitten wel degelijk in je leaseprijs.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 09:13:
[...]

Wat jij wil :) Mijn Seat Ibiza Sport 1.4 16v 100pk op LPG was ( inmiddels staat ie er niet meer op ) 50,- goedkoper via de leaseplan.nl site.

Als ik een Volkswagen Golf V1.9TDI66BnsLine3 3d pak dan kost ie bij het OFC 618,- en bij leaseplan met basicplan plus pakket met de opties die jij roept 577,-. En dat is dus zonder quantumkorting een verschil van 41,-.
Deze discussie is al een aantal keer gevoerd, zie o.a. pag 46.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik kom per 1 juni te werken bij BAS - ZUID als Requirement Engineer. Toevallig mensen aanwezig die daar ook werken?

Ik heb als start salaris €2000,00. Kreeg er helaas niks extra's bijgeluld.

Ik ben ook mobiel verklaard. Weet dat ik het eerste jaar een huurauto krijg omdat ik een jaar contract heb getekend. Weet iemand wat voor auto ik kan verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iets van een Polo of Meriva zie ik hier regelmatig op de parkeerplaats staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een polootje klinkt altijd leuk!

Ben allang blij als er een airco en cd speler in zit en het rijd natuurlijk:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 12:59:
Een polootje klinkt altijd leuk!

Ben allang blij als er een airco en cd speler in zit en het rijd natuurlijk:)
Met een polo zou ik heel blij zijn. Een C2 zou ik nl enorm kut vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 13:00:
[...]

Met een polo zou ik heel blij zijn. Een C2 zou ik nl enorm kut vinden.
Vrij offtopic maar waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-09 08:48
Addie ik werk in exact dezelfde functie, vorig jaar september ook gestart bij Zuid als RE, zelfde voorwaarden, contract is inmiddels verlengt voor onbepaalde tijd met verhoring in salaris uiteraard. Ik rij nu nog even mijn huurauto maar ik moet nu gaan leasen. Ik heb gehad: Chevrolet Kalos en 2 Punto Grande, allebij topautotjes! Ze huren bij AVIS in Eindhoven en ik ben daar vorige week nog geweest om mijn auto om te ruilen, volgens mij staan er in die klassen nu alleen Punto's en misschien een aantal Corsa's.

Yesterday's home runs don't win today's games. - Babe Ruth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga volgende week dinsdag beginnen. Maandag word me huurautotje afgeleverd :) Ben benieuwd wat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 13:23:
Ik ga volgende week dinsdag beginnen. Maandag word me huurautotje afgeleverd :) Ben benieuwd wat het is.
Krijgen jullie je huurauto afgeleverd ? Dat is echt relax. Ik start 1 Juni bij Pink en ga ervanuit dat ik met het OV ernaar toe moet :'( en dat mijn sleutels van de huurauto klaar liggen.

Maar afleveren is pas echt goed geregeld.

Kan me voorstellen dat je nieuwsgierig bent. Wat vind je absoluut klote ? ;) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
ik kreeg hem gewoon me op mijn introductiedag, zorgen dat je pa/ma/vriendin/vriend je brengt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juggels
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 19:03
DaTiezl schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 14:06:
ik kreeg hem gewoon me op mijn introductiedag, zorgen dat je pa/ma/vriendin/vriend je brengt!
Of als je verder vanuit het zuiden des lands moet komen: gewoon ff die 7 euro in een treinkaartje investeren en met de bus ongeveer voor de deur uitstappen ;)

Hier ook n maandje geleden gehoord dat m'n contract verlengd is, met bijbehorende (financiele) voordelen :) (augustus 2006 gestart als Tester te BAS Zuid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny58
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-08 00:40
DaTiezl schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 13:16:
Addie ik werk in exact dezelfde functie, vorig jaar september ook gestart bij Zuid als RE, zelfde voorwaarden, contract is inmiddels verlengt voor onbepaalde tijd met verhoring in salaris uiteraard. Ik rij nu nog even mijn huurauto maar ik moet nu gaan leasen. Ik heb gehad: Chevrolet Kalos en 2 Punto Grande, allebij topautotjes! Ze huren bij AVIS in Eindhoven en ik ben daar vorige week nog geweest om mijn auto om te ruilen, volgens mij staan er in die klassen nu alleen Punto's en misschien een aantal Corsa's.
De overeenkomst met AVIS is afgelopen. Autos worden voortaan gehuurd via leaseplan ofzo. Aangezien auto-gerelateerde-zaken centraal worden geregeld voor het OFC zal ook jij hier een brief over hebben gehad(?).

Voor de mensen die momenteel al AVIS autos rijden heeft dit niet direct gevolgen. Maar ik verwacht dat nieuwe medewerkers wel een auto van leasplan krijgen.

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 13:25:
[...]

Krijgen jullie je huurauto afgeleverd ? Dat is echt relax. Ik start 1 Juni bij Pink en ga ervanuit dat ik met het OV ernaar toe moet :'( en dat mijn sleutels van de huurauto klaar liggen.

Maar afleveren is pas echt goed geregeld.

Kan me voorstellen dat je nieuwsgierig bent. Wat vind je absoluut klote ? ;) >:)
Heb het gewoon gevraagd: krijg ik hem op me 1e werkdag of word hij bezorgd. Vond het wel relax dat hij bezorgd kon worden (de Atos locatie in Arnhem is ook niet echt OV vriendelijk te bereiken).

Weet iemand trouwens hoe het met parkeren gaat in Arnhem? Ik heb nog geen badge oid. Moet ik hem ff op de stoep parkeren en binnen een kaart gaan halen oid?

Je bedoelt hoe nieuwsgierig ik naar de auto ben? Ja, enorm: al is deze maar voor 2 maandjes als het goed is. Ik ben bijna 2 meter, dus ik hoop niet dat ik in een koekblik moet rijden.... Ben erg benieuwd :) Zie het maandag wel. Benzinepas enzo zal ik op me eerste werkdag wel krijgen.
Johny58 schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 14:51:
[...]

De overeenkomst met AVIS is afgelopen. Autos worden voortaan gehuurd via leaseplan ofzo. Aangezien auto-gerelateerde-zaken centraal worden geregeld voor het OFC zal ook jij hier een brief over hebben gehad(?).

Voor de mensen die momenteel al AVIS autos rijden heeft dit niet direct gevolgen. Maar ik verwacht dat nieuwe medewerkers wel een auto van leasplan krijgen.
Betekent dat dan ook de leaseplan tarieven gelden (zoals op hun site), of ben ik dan te optimistisch?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2007 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 18:00:
[...]

Heb het gewoon gevraagd: krijg ik hem op me 1e werkdag of word hij bezorgd. Vond het wel relax dat hij bezorgd kon worden (de Atos locatie in Arnhem is ook niet echt OV vriendelijk te bereiken).

Weet iemand trouwens hoe het met parkeren gaat in Arnhem? Ik heb nog geen badge oid. Moet ik hem ff op de stoep parkeren en binnen een kaart gaan halen oid?
Mobiele werknemers mogen in Arnhem niet op het terrein van Atos Origin parkeren (gebrek aan parkeerruimte), maar moeten naar een parkeerplaats 500 meter verderop, waar je op je eerste werkdag (waarsch.) een pasje voor krijgt. (aan de andere kant van de grote bult :) ). Daartussen pendelt een taxibusje (weer eens wat anders dan een paraplu :+ ).
Je bedoelt hoe nieuwsgierig ik naar de auto ben? Ja, enorm: al is deze maar voor 2 maandjes als het goed is. Ik ben bijna 2 meter, dus ik hoop niet dat ik in een koekblik moet rijden.... Ben erg benieuwd :) Zie het maandag wel. Benzinepas enzo zal ik op me eerste werkdag wel krijgen.
Ik geloof dat ze gestopt zijn met het bestellen van huurauto's van de laagste klasse voor nieuwkomers (panda, atos, e.d.), maar dat weet ik niet zeker. Voor mij hadden ze een klasse hoger besteld i.v.m. lengte (overigens, zonder dat ik daar zelf om had gevraagd).
Ik had er één van LeasePlan, maar die had er weer één van Avis, maar vrijdag ruilen ze hem weer om voor eentje van LeasePlan zelf (best jammer, want ik was niet ontevreden over mijn Clio, maar ik krijg er waarsch. een Ibiza voor terug).
[...]

Betekent dat dan ook de leaseplan tarieven gelden (zoals op hun site), of ben ik dan te optimistisch?
Geen idee :) maar volgens mij staat daar wel het e.e.a. over in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 18:34:
[...]

Mobiele werknemers mogen in Arnhem niet op het terrein van Atos Origin parkeren (gebrek aan parkeerruimte), maar moeten naar een parkeerplaats 500 meter verderop, waar je op je eerste werkdag (waarsch.) een pasje voor krijgt. (aan de andere kant van de grote bult :) ). Daartussen pendelt een taxibusje (weer eens wat anders dan een paraplu :+ ).

[...]

Ik geloof dat ze gestopt zijn met het bestellen van huurauto's van de laagste klasse voor nieuwkomers (panda, atos, e.d.), maar dat weet ik niet zeker. Voor mij hadden ze een klasse hoger besteld i.v.m. lengte (overigens, zonder dat ik daar zelf om had gevraagd).
Ik had er één van LeasePlan, maar die had er weer één van Avis, maar vrijdag ruilen ze hem weer om voor eentje van LeasePlan zelf (best jammer, want ik was niet ontevreden over mijn Clio, maar ik krijg er waarsch. een Ibiza voor terug).

[...]

Geen idee :) maar volgens mij staat daar wel het e.e.a. over in dit topic.
Zal nog wel even mailen over het parkeren. Meen je nou serieus dat ze een pendelbusje hebben om 500 meter te overbruggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 22:52:
[...]

Zal nog wel even mailen over het parkeren. Meen je nou serieus dat ze een pendelbusje hebben om 500 meter te overbruggen?
Je moest eens weten hoe lui mensen zijn :) En het is nog best een leuk stukje om te lopen ook nog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klinkt goed al die waggies.

Ik heb net mail contact met Atos gehad en de eerste dag krijg ik mijn autootje. Ik hoop ook wel dat deze niet van het koekblikformaat is aangezien ik ook bijna 2 meters lang ben.

Moet wel met OV heen maar das zo gepiept, de bus stopt voor de deur in Eindhoven.

Zijn er hier nog meer mensen die gaan beginnen als Requirement Engineer of het al zijn?Hoe bevalt het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In BAS West zijn ze idd gestopt met A-klasse auto's. Ik krijg een half jaar terug in mijn eerste week een Hyundai Atos, véééél te klein voor mijn 2.03m. Daarna een half jaar een VW Polo gehad, is goed te doen; nu een Opel Corsa, zelfs nog een fractie ruimer voor de lange chauffeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Laros

Jan Laros

Aerschtuner

Bij ES SAP worden ook geen klasse A-autootjes meer uitgegeven als huurbak :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dan hoop ik dat ze bij Bas Zuid ook geen A-klasse autootjes meer uitgeven als huurbak. Wie kan dat voor me bevestigen:D?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 14:01:
dan hoop ik dat ze bij Bas Zuid ook geen A-klasse autootjes meer uitgeven als huurbak. Wie kan dat voor me bevestigen:D?
Hoop het ook niet voor je...heb 5 maanden 140 km per dag afgelegd in een Matiz...verschrikkelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boy schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 15:39:
[...]

Hoop het ook niet voor je...heb 5 maanden 140 km per dag afgelegd in een Matiz...verschrikkelijk...
I raise that...

Cuore....

:'( :'( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Vind het wel vreemd dat er bij Atos verschillende regels zijn wbt het lease beleid. Ik ben net begonnen bij IPS en ik rijd een Seat Ibiza. Collega`s die skill level III hebben rijden astra`s e.d. Geen Matiz gevonden. Ik wel heel belachelijk trouwens zo`n kleine bak.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het gaat die atos lui ook alleen maar om de lease auto he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:15
Verwijderd schreef op zondag 13 mei 2007 @ 12:55:
het gaat die atos lui ook alleen maar om de lease auto he
Hoezo generaliseren? Ben ondertussen al wat jaren werkzaam bij AO zonder leasebak en vind persoonlijk toch andere dingen zoals beloning en werksatisfactie iets belangrijker dan een stuk blik.

"Better ask questions before you shoot"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chocovla schreef op zondag 13 mei 2007 @ 13:18:
[...]

Hoezo generaliseren? Ben ondertussen al wat jaren werkzaam bij AO zonder leasebak en vind persoonlijk toch andere dingen zoals beloning en werksatisfactie iets belangrijker dan een stuk blik.
Heb je absoluut gelijk in want dat vind ik ook het belangrijkste. Had ook nog een aanbieding van een ander bedrijf gehad als test Eningeer ipv Requirement Engineer. Hier kreeg ik meer loon maar heb voor AO gekozen omdat me dit echt de leukste vacature leek. Plezier is het belagrijkste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ixion
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-02-2024

Ixion

[DPC]TeamGrazzie + KletsCows

Vandaag te horen gekregen dat ik 19 juni examen mag doen voor Prince2 na eerst 3 weken lang op de dinsdagavond van 1700 tot 2200 cursus te hebben.

En als ik die haal heb ik binnen 8 maanden ISTQB, TMap en Prince2 gehaald.

* Ixion geeft zichzelf een toekomstig schouderklopje.

Heeft er iemand ervaring met Prince2? Wat zijn de moeilijke zaken? Is er veel leermateriaal van te vinden op internet? Hebben mensen nog samenvattingen of proefexamens ergens online staan? Tips over waar ik veel op moet letten en wat niet gevraagd wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^ I second that request ^ (proefexamens vooral)

Maar heb je geen leermateriaal gekregen gedurende de cursus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ixion
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-02-2024

Ixion

[DPC]TeamGrazzie + KletsCows

Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2007 @ 14:33:
^ I second that request ^ (proefexamens vooral)

Maar heb je geen leermateriaal gekregen gedurende de cursus?
Ik begin pas 29 Mei met de cursus. Ben ook nog niet actief op zoek geweest, ben ook eigenlijk helemaal NOG niet op zoek. Maar ik dacht, zet gewoon even de vraag uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ixion schreef op maandag 14 mei 2007 @ 11:33:
Vandaag te horen gekregen dat ik 19 juni examen mag doen voor Prince2 na eerst 3 weken lang op de dinsdagavond van 1700 tot 2200 cursus te hebben.

Heeft er iemand ervaring met Prince2? Wat zijn de moeilijke zaken? Is er veel leermateriaal van te vinden op internet? Hebben mensen nog samenvattingen of proefexamens ergens online staan? Tips over waar ik veel op moet letten en wat niet gevraagd wordt?
Op zich is het examen niet zo moeilijk, het is vooral goed lezen en de vraagstelling goed tot je door laten dringen (dubbele ontkenningen e.d.).
Op de site http://www.pmscan.nl kan je oefenvragen maken die goed overeenkomen met het examen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag is trouwens ook bekend gemaakt dat de mogelijke overname van de baan is: http://www.bloomberg.com/...d=azZ_rcKM1YDU&refer=home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Laros

Jan Laros

Aerschtuner

En het aandeel flikkerde meteen 12% omlaag geloof ik :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan kunnen ze nu rustig over een eventuele overname\fusie gaan overleggen.
Dat mogen ze toch pas bekend maken als het rond is.

Dat de koers nu daalt is niet zo vreemd. Maar deze staat nog steeds 15% hoger dan vóór de overname speculaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmiddag werd ik gebeld door Polytalent uit Eindhoven. Men zocht 25 man voor Atos voor een nieuw project bij ING Bank in Leeuwarden. Of ik interesse had voor een oriënterend gesprek volgende week. Nu ben ik nog aan het afstuderen bij Ordina, en had gisteravond mijn CV eens op Monsterboard geplaatst dus ik was wat overdonderd vanmiddag. :P

Mijn CV bestaat voornamelijk uit werkervaring op beheerniveau, na mijn afstuderen ambieer ik ook een beheerfunctie. Iemand die bij Atos is binnengekomen via Polytalent en zijn ervaringen wil delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 14:57:
Mijn CV bestaat voornamelijk uit werkervaring op beheerniveau, na mijn afstuderen ambieer ik ook een beheerfunctie.
Beheerfunctie op welk vakgebied?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
Ixion schreef op maandag 14 mei 2007 @ 11:33:

Ik heb vorige maand dezelfde curus gedaan...geslaagd.

Cursus steld niet zo veel voor. Examen hoef je geloof ik maar 50% van de meerkeuzenvragen goed te hebben...

Ik moet nu btw ook een leaseoto bestellen, weet iemand hoe die procedure precies gaat, ik vind source maar vaag wat dat betreft...

[ Voor 7% gewijzigd door DaTiezl op 16-05-2007 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk ff op Supporter, daar staat het aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag me 2e werkdag, heb een Fiat Grande Punto als huurauto, rijd echt perfect.

Maandag gelijk aan mijn eerste project!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
top auto heb ik ook 2x in huur gehad...heb nu een Colt 5deurs...lelijk al zeg ik het zelf.

Maargoed, veel plezier igg met je eerste project! Waar zit je en wat is je functie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Laros

Jan Laros

Aerschtuner

Verwijderd schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 14:36:
Vandaag me 2e werkdag, heb een Fiat Grande Punto als huurauto, rijd echt perfect.

Maandag gelijk aan mijn eerste project!
Ga eens werken ipv Gotten dan! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
Jan Laros schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 14:46:
[...]

Ga eens werken ipv Gotten dan! ;)
Zijn jouw nieuwsberichten wel allemaal buiten officehours? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:33
DaTiezl schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 16:35:
[...]

Zijn jouw nieuwsberichten wel allemaal buiten officehours? ;)
Hij zit niet meer in z'n proeftijd? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breaker
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Vanmiddag werd ik gebeld door Polytalent uit Eindhoven. Men zocht 25 man voor Atos voor een nieuw project bij ING Bank in Leeuwarden. Of ik interesse had voor een oriënterend gesprek volgende week. Nu ben ik nog aan het afstuderen bij Ordina, en had gisteravond mijn CV eens op Monsterboard geplaatst dus ik was wat overdonderd vanmiddag. :P

Mijn CV bestaat voornamelijk uit werkervaring op beheerniveau, na mijn afstuderen ambieer ik ook een beheerfunctie. Iemand die bij Atos is binnengekomen via Polytalent en zijn ervaringen wil delen?
Ik ben ook benaderd door hun en heb afgelopen week eerste gesprek gehad, ze bieden wel een mooi pakket wat betrefd studies e.d.

Zal mij benieuwen hoe het loopt :) Als ik wat hoor post ik het!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 22:11
Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 14:01:
BAS Zuid was zelfs het eerste met het switchen naar B-klasse auto's als ik me niet vergis. Dat was voor mij eind 2005 het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lzandman
  • Niet online
Ik vind het wel jammer dat iedereen het hier heeft over lease-auto's en salarissen. Was daar een tijdje geleden niet een speciaal topic voor geopend? Ik ben wel benieuwd naar ervaringen met het werk zelf. Dus of je veel kansen krijgt, wat je leuk vind en wat juist niet, hoe de sfeer is enz.

What's the speed of Dark?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
lzandman schreef op zondag 20 mei 2007 @ 01:41:
Ik vind het wel jammer dat iedereen het hier heeft over lease-auto's en salarissen. Was daar een tijdje geleden niet een speciaal topic voor geopend? Ik ben wel benieuwd naar ervaringen met het werk zelf. Dus of je veel kansen krijgt, wat je leuk vind en wat juist niet, hoe de sfeer is enz.
Tja, ik merk zelf dat het op de werkvloer ook gewoon een hot topic is. Maar het lijkt wel alsof je daar niet over mag praten, omdat het slechts een auto is. Voor mij is het gewoon een onderdeel van het totale pakket wat je aangeboden krijgt bij Atos Origin. Maar als je daar minder tevreden over bent, mag je daar best iets over zeggen, ook al is het maar een auto...

Persoonlijk heb ik het erg naar mijn zin (gehad) bij Atos Origin. Ik heb op leuke projecten gezeten op gunstige locaties en ik had dus fatsoenlijke reistijden. Onder collega's was het ook altijd erg gezellig. Maar door gebrek aan ontwikkelingsmogelijkheden (junior tester), ben ik rond gaan kijken op de markt. Niet omdat ik per se weg wilde, ik wilde kijken of er elders meer (ontwikkelings)mogelijkheden waren. Daarom ben ik per 1 juni uit dienst bij Atos Origin. :)

Dat ik er vervolgens op veel 'onderdelen' (salaris, opleidingen, leasevergoeding) op vooruit ga is heel mooi meegenomen. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Tackleberry op 20-05-2007 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Benieuwd of Atos dit jaar ook eens wat aan loonsverhogingen gaat doen.
Hoor om me heen toch aardige dingen:
- Ambtenaren, in 4 jaar tijd 13% omhoog: 4%, 3%, 3%, 3%
- Verzekeringen, in 2 jaar 7% omhoog: 1/6/07 3%, 31/5/08 3%, 31/5/09 1%, 1/6/07 bruto 1x 300 euro

Zal Atos dit jaar door hebben dat hun omzet/winst aan het personeel te danken is en er eens een passende verhoging of bonus tegenover zetten, of wordt het weer het standaard liedje: hosanna cijfers aan het begin van het jaar, gevolgd door mindere verhalen als we richting beoordelingen gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met een soortgelijke constructie ben ik 1 september 2001 bij PolyTalent in dienst getreden. Kreeg daar een jaarcontract, met de intentie dat Atos Origin (Bas-oost) me na een jaar zou overnemen.

Na een COBOL cursus periode van 2 maanden (met nog 8 anderen) ben ik op een soort stage-opdracht terecht gekomen. In de tussentijd gebeurde er iets met een paar Twin Towers en stortte de IT markt in.

Atos Origin heeft toen per 1 dember het contract van 5 van mijn collega's (die toen nog geen stage-opdracht hadden) opgezegd, en PolyTalent heeft die mensen toen ontslagen.

Na afloop van het jaar bij PolyTalent was ik de enige die een betaalde opdracht heeft gekregen. Van de 9 man die zijn begonnen, ben ik de enige geweest die door Atos Origin is overgenomen. (En niet omdat ik het meeste "talent" had, want er zat zeker een aantal goede programmeurs tussen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2007 @ 08:44:
Benieuwd of Atos dit jaar ook eens wat aan loonsverhogingen gaat doen.
Hoor om me heen toch aardige dingen:
- Ambtenaren, in 4 jaar tijd 13% omhoog: 4%, 3%, 3%, 3%
- Verzekeringen, in 2 jaar 7% omhoog: 1/6/07 3%, 31/5/08 3%, 31/5/09 1%, 1/6/07 bruto 1x 300 euro

Zal Atos dit jaar door hebben dat hun omzet/winst aan het personeel te danken is en er eens een passende verhoging of bonus tegenover zetten, of wordt het weer het standaard liedje: hosanna cijfers aan het begin van het jaar, gevolgd door mindere verhalen als we richting beoordelingen gaan?
Meestal duiken er weer problemen op in Italië of UK.
Dat wordt weer gebruikt om de stijging van het salaris te drukken.
Meestal gaat het dan om het oprekken van de banden.
Dat betekend niet dat de meeste werknemers niet stijgen.
Na een paar jaar van bijna stilstaan ging ik er dit jaar ruim 8% bruto op vooruit gegaan
Maar ik verwacht wel dat ze de arbeidsmarkt toeslag (10%) die ik nog heb wel eens zullen gaan afschaffen.
Daar ben ik het natuurlijk niet mee eens. O-)
De schaarste aan gecertificeerde .NETters is er volgens mij nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 11:09:
Meestal gaat het dan om het oprekken van de banden.
Dat betekend niet dat de meeste werknemers niet stijgen.
Supermarkten:
1-7-'07: 2%
1-7-'08: 3%
1-7-'09: 2%
Totaal 7 %

CAO voor Zorgverzekeraars Nederland:
3,0% per 1 juni 2007
2,9% per 1 juni 2008

CAO Sport
- Een structurele loonsverhoging van 2% per 1 juni 2007 en 1 juni 2008
- Een incidentele uitkering van 1% per 1 januari 2008 en 2% per 1 januari 2009

Dixons:
2 procent per 1 mei 2007
0,75 procent per 1 oktober 2007
1 procent per 1 mei 2008
0,5 procent per 1 oktober 2008

Dat van die banden is leuk, maar als je bovenschalig bent dan schiet je daar dus niks mee op.
Veel Atos-medewerkers zijn via insourcing binnen gekomen.
Ze hadden een CAO waarin inflatie gecorrigeerd werd en zitten nu vast in dat banden systeem, waarbij je beoordeling als het meezit voor je inflatiecorrectie zorgt |:(
Lekker krom.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2007 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Breaker schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 15:11:
[...]

Ik ben ook benaderd door hun en heb afgelopen week eerste gesprek gehad, ze bieden wel een mooi pakket wat betrefd studies e.d.

Zal mij benieuwen hoe het loopt :) Als ik wat hoor post ik het!
Graag. :) De gesprekken deze week in Spier (moest jij ook heen?) kon ik niet bijwonen door logistieke problemen aan mijn kant. Jij ook voor ING?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga na een aantal jaar Atos Origin wat anders proberen, 1 september zwaai ik af. Ik heb het echt naar mijn zin gehad maar de tijd is er naar om over te stappen naar een veel kleiner bedrijf, minder overhead, minder prietpraat en wat meer to the point. Ik sluit ook niet uit dat ik nog eens terug ga maar voorlopig ben ik de MO bureaucratie moe. Wel nog even mijn leasegebakkie kwijtraken maar dat moet wel lukken voor die tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wacky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-09 21:19

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Heb 30 mei een gesprek over mijn afstudeerstage Business Intelligence in Utrecht (woon zelf in Eindhoven), uiteindelijke doel is bij ATOS te blijven. Is er iemand hier die op de BI afdeling werkt? Ben eigenlijk wel benieuwd naar de werksfeer etc. :)

Nu ook met Flickr account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorix Jim
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 11:08
Ja ik ben van BI/CRM :) Wat wil je weten en weet je al bij welke unit je komt? Frontend of backend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tackleberry schreef op zondag 20 mei 2007 @ 14:36:
[...]

Tja, ik merk zelf dat het op de werkvloer ook gewoon een hot topic is. Maar het lijkt wel alsof je daar niet over mag praten, omdat het slechts een auto is. Voor mij is het gewoon een onderdeel van het totale pakket wat je aangeboden krijgt bij Atos Origin. Maar als je daar minder tevreden over bent, mag je daar best iets over zeggen, ook al is het maar een auto...

Persoonlijk heb ik het erg naar mijn zin (gehad) bij Atos Origin. Ik heb op leuke projecten gezeten op gunstige locaties en ik had dus fatsoenlijke reistijden. Onder collega's was het ook altijd erg gezellig. Maar door gebrek aan ontwikkelingsmogelijkheden (junior tester), ben ik rond gaan kijken op de markt. Niet omdat ik per se weg wilde, ik wilde kijken of er elders meer (ontwikkelings)mogelijkheden waren. Daarom ben ik per 1 juni uit dienst bij Atos Origin. :)

Dat ik er vervolgens op veel 'onderdelen' (salaris, opleidingen, leasevergoeding) op vooruit ga is heel mooi meegenomen. :)
Ben jij niet één van die gasten uit omgeving Eindhoven (BAS-Zuid) die rond september/oktober 2005 zijn begonnen als Testers, en toen die introcursus van Maintain gevolgd hebben in Arnhem?
Ik zat daar ook bij, ben zelf van BAS-Oost, ook toen begonnen ;)

Mag ik vragen wat die gebreken aan ontwikkelingsmogelijkheden waren voor jou?
Bedoel je daarmee ontwikkelen qua cursussen, of meer het doorgroeien in je vak bij Atos?
Dat laatste merk ik zelf namelijk ook wel een beetje. Je gaat moeizaam richting Medior, en zelfs dan lijkt er qua werk weinig te veranderen.
Met cursussen zijn ze bij BAS-Oost wel vrij soepel. Als je er zelf maar een beetje achteraan gaat kun je vrij veel doen, ook buiten Testen zelf.

Wat ga je nu doen dan? Bij een andere club als Tester verder, of ga je echt iets anders doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wacky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-09 21:19

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Glorix Jim schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 10:00:
Ja ik ben van BI/CRM :) Wat wil je weten en weet je al bij welke unit je komt? Frontend of backend?
Ik heb tijdens een introductiegesprek aangegeven dat ik graag bij Frontend wil gaan werken, of mijn afstudeeropdracht ook binnen dezelfde afdeling uitgevoerd gaat worden weet ik nog niet (krijg volgende week de opdracht te horen).

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de algemene werksfeer, interne opleidingen enzo. Dit wisten ze me helaas bij het introductiegesprek niet te vertellen.

Nu ook met Flickr account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 10:48:
Ben jij niet één van die gasten uit omgeving Eindhoven (BAS-Zuid) die rond september/oktober 2005 zijn begonnen als Testers, en toen die introcursus van Maintain gevolgd hebben in Arnhem?
Ik zat daar ook bij, ben zelf van BAS-Oost, ook toen begonnen ;)
Klopt, daar zat ik ook bij :)
Mag ik vragen wat die gebreken aan ontwikkelingsmogelijkheden waren voor jou?
Bedoel je daarmee ontwikkelen qua cursussen, of meer het doorgroeien in je vak bij Atos?
Dat laatste merk ik zelf namelijk ook wel een beetje. Je gaat moeizaam richting Medior, en zelfs dan lijkt er qua werk weinig te veranderen.
Met cursussen zijn ze bij BAS-Oost wel vrij soepel. Als je er zelf maar een beetje achteraan gaat kun je vrij veel doen, ook buiten Testen zelf.
In die vier maanden in 2005 had ik een mooi aantal cursussen gevolgd, zowel vakinhoudelijk als voor persoonlijke vaardigheden. In 2006 zou het op één cursus uitkomen, maar die werd in overleg met de klant uitgesteld tot nader orde. Dit was inclusief héél vaak mijn HR Manager attenderen op het feit dat ik cursussen nodig had, ik was immers een junior tester die net van school kwam...
Dit betekende in heel 2006 geen enkele cursus! Maar ook al was die ene cursus doorgegaan (wel certificering), dan was dat nóg te weinig.

Het had in mijn geval dus niets te maken met het doorgroeien zélf, dat zat wel goed in BAS Zuid. :)

Dat cursus gedoe heeft me ertoe gezet om op de arbeidsmarkt rond te kijken. CV op Monsterboard en kijken wat er op je af komt.
Wat ga je nu doen dan? Bij een andere club als Tester verder, of ga je echt iets anders doen?
Ik ga bij een gespecialiseerde testclub aan de gang. Klein bedrijfje, geven zelf ook (test)cursussen, contractuele garanties voor opleiding/ontwikkeling. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lzandman
  • Niet online
Tackleberry schreef op zondag 20 mei 2007 @ 14:36:
Bij ons wordt er ook wel over lease-auto's gesproken en ik heb helemaal niet het idee dat er een taboe op rust. Ik vind het alleen jammer dat dit topic vol staat met auto-gerelateerde zaken, terwijl dat in mijn ogen nou juist helemaal niet belangrijk is.

Mijn ervaring is dat je bij Atos heel veel kansen kunt krijgen, maar je moet er zelf wel aktief achteraan zitten. En doe je je werk goed, dan wordt je zeker ook beloond. En sinds Atos bedacht heeft dat ze Techology Leadership willen nastreven is er ook meer ruimte voor cursussen etc. Ik vind het vooralsnog een leuk bedrijf om voor te werken.

What's the speed of Dark?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorix Jim
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 11:08
Wacky schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 11:08:
[...]

Ik heb tijdens een introductiegesprek aangegeven dat ik graag bij Frontend wil gaan werken, of mijn afstudeeropdracht ook binnen dezelfde afdeling uitgevoerd gaat worden weet ik nog niet (krijg volgende week de opdracht te horen).

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de algemene werksfeer, interne opleidingen enzo. Dit wisten ze me helaas bij het introductiegesprek niet te vertellen.
De algemene werksfeer is rielekst, al moet ik zeggen dat ik vrijwel nooit op kantoor ben maar als ik er ben dan heerst er een leuke sfeer. Over de interne opleidingen, als je op zoek bent naar goede datawarehouse trainingen dan zit je helemaal goed bij BI.
Er is trouwens ook weinig verschil tussen de backend en de frontend hoor, die scheiding is alleen maar gemaakt omdat er op een gegeven moment teveel mensen waren in de unit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breaker
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 10:42:
[...]

Graag. :) De gesprekken deze week in Spier (moest jij ook heen?) kon ik niet bijwonen door logistieke problemen aan mijn kant. Jij ook voor ING?
Ik heb deze week 2e gesprek in Amsterdam, zal mij benieuwen!

Voor een bank in het noorden van het land, zal dus ook ongetwijfeld ING zijn

[ Voor 10% gewijzigd door Breaker op 27-05-2007 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Platypussy
  • Laatst online: 05-09 14:31

Ik heb vorige week ook een eerste gesprek gehad met een recruiter van Polytalent in een Van Der Valk hotel in Spier (in Drenthe langs de A28) n.a.v. mijn CV die ik op Monsterboard had gezet. Goed gesprek, maar ze verwachtte iets meer enthousiasme van me. Ik vond het wel degelijk een mooi aanbod, maar had enkele dagen daarvoor ook al met TTP (ook een detacheerder) gesproken over een vrijwel gelijk pakket, maar dan bij Cap Gemini. Heb dit aangegeven (ze vroeg of ik nog met andere partijen in onderhandeling was), en dat het daarom lastig was meteen een keuze te maken. Met TTP heb ik morgenmiddag een tweede gesprek, overmorgen heb ik een gesprek met iemand van Atos Origin in Amsterdam Zuid-Oost. Ik zal nog verslag doen van mijn gesprek met die man van AO :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmorgen heb ik op kantoor gebabbeld met twee oud AO-mensen, zij raden Polytalent af. Beide personen zijn ook begonnen bij Polytalent en zijn met hangen en wurgen na het eerste jaar aan de slag gegaan bij Atos, maar Atos voelde zich op dat moment niet verantwoordelijk om mensen van Polytalent in dienst te nemen, terwijl dit wel van te voren duidelijk werd vermeld. Onzekerheid troef, beide personen hadden het gevoel dat ze werden uitgebuit. De verdere details van de aanbieding van Polytalent ken ik niet, maar dit is wat ik heb meegekregen.

Jou gesprek met Atos in Zuid-Oost is geregeld door Polytalent?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2007 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Platypussy
Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 21:29:
Vanmorgen heb ik op kantoor gebabbeld met twee oud AO-mensen, zij raden Polytalent af. Beide personen zijn ook begonnen bij Polytalent en zijn met hangen en wurgen na het eerste jaar aan de slag gegaan bij Atos, maar Atos voelde zich op dat moment niet verantwoordelijk om mensen van Polytalent in dienst te nemen, terwijl dit wel van te voren duidelijk werd vermeld. Onzekerheid troef, beide personen hadden het gevoel dat ze werden uitgebuit. De verdere details van de aanbieding van Polytalent ken ik niet, maar dit is wat ik heb meegekregen.

Gesprek is geregeld door Polytalent. Polytalent bracht het idd alsof het vanzelfsprekend was dat je naderhand bij AO aan de slag ging. Ik zal dit zeker morgen nog even goed navragen bij dat gesprek met AO! Bedankt in elk geval voor de info :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En toen werd ik gebeld door AO Groningen. Willen een gesprekje met me, maar buiten Polytalent om. Zitten een unit- en recruitmanager bij van Infrastructure Professional Services (IPS). Ging wel erg raar, de dame aan de andere kant van de telefoon vond het vreemd dat er geen telefonische intake heeft plaatsgevonden, is voor mij ook weer een verrassing dit.

Wat houdt IPS precies in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
Vandaag mijn exit gesprek gehad en alle zaken ingeleverd. Alhoewel, mijn tankpas moet ik nog even nazenden, maar dat kan rechtstreeks naar Leaseplan volgens mij. :P

Tijd voor een nieuw hoofdstuk in mijn carrière, maar ik blijf dit topic natuurlijk volgen... :)

[ Voor 3% gewijzigd door Tackleberry op 30-05-2007 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tackleberry schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 23:49:
Vandaag mijn exit gesprek gehad en alle zaken ingeleverd. Alhoewel, mijn tankpas moet ik nog even nazenden, maar dat kan rechtstreeks naar Leaseplan volgens mij. :P

Tijd voor een nieuw hoofdstuk in mijn carrière, maar ik blijf dit topic natuurlijk volgen... :)
Suc6! Ik moet nog 3 maanden :'( Ik merk wel dat de opzegtermijn van 3 maanden voor mij te lang gaat worden. Tuurlijk wil je je best gewoon nog doen maar om mezelf nog zolang te motiveren...

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2007 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Platypussy
Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 15:15:
En toen werd ik gebeld door AO Groningen. Willen een gesprekje met me, maar buiten Polytalent om. Zitten een unit- en recruitmanager bij van Infrastructure Professional Services (IPS). Ging wel erg raar, de dame aan de andere kant van de telefoon vond het vreemd dat er geen telefonische intake heeft plaatsgevonden, is voor mij ook weer een verrassing dit.

Wat houdt IPS precies in?
Sorry, maar na de tweede zin begrijp ik niets meer van je verhaal. Klinkt wel als een beetje een naaistreek van AO om Polytalent zo buiten te sluiten. Polytalent werft jou voor AO, maar daarna worden ze aan de kant gezet.
Ik heb dus vandaag dat gesprek met AO, maar heb gisteren zo'n prima gesprek gehad met detacheerder TTP over een leuke baan met prima opleidingstraject (IT certificaten gevolgd door HBO studie) dat AO dat denk ik moeilijk kan overtreffen.

[ Voor 14% gewijzigd door Platypussy op 31-05-2007 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Platypussy schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 09:03:
[...]

Sorry, maar na de tweede zin begrijp ik niets meer van je verhaal. Klinkt wel als een beetje een naaistreek van AO om Polytalent zo buiten te sluiten. Polytalent werft jou voor AO, maar daarna worden ze aan de kant gezet.
Of ze krijgen gewoon nog een premie van AO. Maar als ik dan mocht kiezen dan ging ik direct bij AO in dienst, dan heb je een stuk meer zekerheid dan eerst bij Polytalent en daarna na AO.

M.b.t. IPS, dat zijn de uurtje-factuurtje mannen/consultants van Managed Operations. Die worden zowel binnen MO als bij klanten weggezet om ondersteuning te verlenen. En naar wat ik begrepen heb vooral op infra gebied, networking, systems en alles daaromheen. Maar er zaten wat IPS'ers hier geloof ik, die kunnen het vast beter vertellen dan ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Platypussy schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 09:03:
[...]

Voor de duidelijkheid: AO nam geen contact met mij op naar aanleiding van Polytalent, van die relatie weten zij niets af. Ik heb met Polytalent zelfs geen gesprekken gevoerd. Eind april heb ik mijn CV bij een recruiter achtergelaten bij AO en naar aanleiding daarvan namen ze contact met mij op voor een gesprek.

Wat je in die post van mij leest is mijn mening over het werken via een wervingsbureau, en niet zo zeer hoe AO handelt. Ik heb zelf graag direct contact met een dienstverlener, niet met een bureau ertussen.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2007 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breaker
  • Nu online
Platypussy schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 20:30:
[...]

Ik heb vorige week ook een eerste gesprek gehad met een recruiter van Polytalent in een Van Der Valk hotel in Spier (in Drenthe langs de A28) n.a.v. mijn CV die ik op Monsterboard had gezet. Goed gesprek, maar ze verwachtte iets meer enthousiasme van me. Ik vond het wel degelijk een mooi aanbod, maar had enkele dagen daarvoor ook al met TTP (ook een detacheerder) gesproken over een vrijwel gelijk pakket, maar dan bij Cap Gemini. Heb dit aangegeven (ze vroeg of ik nog met andere partijen in onderhandeling was), en dat het daarom lastig was meteen een keuze te maken. Met TTP heb ik morgenmiddag een tweede gesprek, overmorgen heb ik een gesprek met iemand van Atos Origin in Amsterdam Zuid-Oost. Ik zal nog verslag doen van mijn gesprek met die man van AO :)
Ik ben zojuist weergekomen uit Amsterdam, had ook gesprek, ze bieden wel iets moois maar de verhalen schrikken mij een beetje af hier.

Ik ben trouwens aangenomen en kan 2 juli beginnen, maar ik denk er toch nog even over na.
Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 21:29:

En deze berichten schrikken mij dus beetje af... maar ja ik wacht contract even af, hoe ze van mij af kunnen e.d. ik merk het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is polytalent een soort intermediar? Wat is de toegevoegde waarde van polytalent? Wat weerhoudt jij (jullie) ervan om niet met hen in zee te gaan maar direct met Atos Origin zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breaker
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 17:03:
Is polytalent een soort intermediar? Wat is de toegevoegde waarde van polytalent? Wat weerhoudt jij (jullie) ervan om niet met hen in zee te gaan maar direct met Atos Origin zelf?
Polytalent is een bureau die mensen, zoals ik, begeleiden in een traject om bijvoorbeeld Atos Origin binnen te komen, zij regelen ook alles kwa opleidingen maar doen er, volgens hun, ook alles aan om je het bedrijf te leren kennen zodat je daar kan binnenstromen. Om het even kort te houden :P
Pagina: 1 ... 13 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.