Ervaring werken bij Atos Origin Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 20 Laatste
Acties:
  • 78.960 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

WiseGuy! schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 08:19:
Primair vind ik het ook allemaal zo-zo en alles valt altijd in het voordeel van de werkgever uit.
Precies! Het is een vreselijke kruidenierstent. Vooral voor iemand als ik die in de glorietijd voor Oracle heeft gewerkt kwam AO me zeer amateuristisch en onprofessioneel over. Toen ik 3 dagen in de leegloop zat kwamen ze aan met een lijst van de laptops (let nu goed op!) die in Excel ingetikt moesten worden. Let wel: we spreken over een jaar of 2 geleden...en dat vragen ze aan iemand met bijna 20jaar Oracle ervaring die een paar dagen geen klus heeft. Laat 'm zelfstudie doen, maar nee...bij AO mag je desnoods het secretariaat gaan helpen. Prutsers!
Zo heeft het merkenbeleid dat paar jaar geleden ingevoerd is helemaal geen enkel effect gesorteerd
Ook zoiets. Ze hebben dus alleen merken die hen betalen. Ik weet van iemand die bij Volvo zit dat Volvo voor elke lease-auto een soort premie betaalt aan AO. En dan idd die hoge leasebedragen. Ik heb sterk de indruk dat ik buiten mijn privé bijdrage veel meer bijdraag aan het leasebedrag. En ik snap sowieso die beperking niet, want ineens kon Jaguar er wél bij. Duidelijk voor wie dat is natuurlijk. Maar als je een Alfa wilt leasen, kan dat niet.
Verder een ont-zettend slecht salesapparaat dat écht niet capabel is om mensen uit de bank te helpen.
Amen! Mijn laatste klus (ze wisten inmiddels dat ik ontslag had genomen) zetten ze me op een project dat liep tot ná mijn laatste werkdag. Tijdens de intake werd verteld hoe belangrijk dit project was en hoe belangrijk de einddatum was (iets met wettelijk verplichtingen enzo). Toch mocht ik niet zeggen dat ik nog maar 2 maanden in dienst zou zijn. Dat heb ik dan ook niet gedaan (braaf!) en die klant was dus helemaal niet blij. Ik heb ze uitgelegd hoe de vork in de steel zat en dat AO alles vooraf wist. Zo kon AO mij dus voor een lekker tarief inhuren bij mijn nieuwe werkgever... ;)

Al met al noem ik mijn periode bij AO mijn slechtste carrière beslissing ooit. Een vreselijke ballentent met incapabel bestuur. Die Kwekkeboom wil alleen maar poppetjes wegzetten op lucratieve outsourcing contracten. Hij is totaal niet geïnteresseerd in kennis opbouw, getuige het feit dat ie échte experts op verschillende gebieden (Oracle, Java) gewoon laat gaan. Dit waren mensen die zeer veel tijd in hun werk staken, cursussen en presentaties gaven en dus volop bezig waren om AO te ondersteunen. Die mensen laten ze gewoon zitten zodat ze op een gegeven moment gewoon weggaan. Het interesseert ze niets. En dan nemen ze weer een tent over met personeel dat helemaal niet bij een detacheerde wil zitten...echt fantastisch. Ik heb écht zitten balen daar. Ongeloofelijk dat zo'n tent nog omzet maakt. Affakkelen die handel...

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 22:11
WiseGuy! schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 11:50:
Kijk en nou gaat het mij niet om zo'n miezerige telefoon. Dat zegt me niet zoveel. Meer een principe-kwestie. Gelijke monnikken, gelijke kappen zeg maar.
Dat geldt ook voor opleidingen en/of cursussen. Ik verlaat Atos Origin per 1 juni. Ik ben rond gaan kijken op de arbeidsmarkt omdat ik in heel 2006 geen enkele cursus heb kunnen volgen. In principe stond er één gepland voor eind november, maar die is in overleg met de klant afgezegd. Shit happens, maar ook al was die cursus (eerste certificering) voor een junior te weinig. Leuk detail; verse junioren krijgen die certificering in hun eerste maand, zelfs afstudeerders. :)

Gedurende het jaar heb ik een aantal keer aan mijn HR Manager (tegenwoordig People Manager?) doorgegeven dat ik het, als junior, de hoogste tijd vond om wat nuttige cursussen te volgen. Pas toen ik er écht vaak naar informeerde leek de bal te gaan rollen. Ik zal niet zeggen dat je moet gaan schreeuwen en stampvoeten, maar het lijkt er wel bijna op. Als je een grote bek hebt lijk je aan de beurt te zijn voor e.e.a.

Nu ga ik absoluut niet weg omdat ik het niet naar mijn zin heb/had (ik heb juist een erg leuke tijd gehad), maar ik ga er bij mijn nieuwe baas op bijna alle vlakken op vooruit. Een klein bedrijf, korte lijnen, direct contact, in-house opleidingen mogelijk; het was een kans die ik dan ook moest grijpen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
Verwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 14:55:
Vraag 2: Is het nu verplicht na je huurauto eerst een poolauto over te nemen? Of kan je bestellen zodra je een vast contract hebt? Omdat alles op de pool (en op de market) of véél te duur of véél te klein is, zie ik hier geen opties tussenstaan voor mij. Aan de andere kant: een auto die nu besteld wordt is al snel 50 of 70 euro duurder p/m dan dezelfde auto die twee jaar terug besteld is. Ik zie dus heel somber in hoe ik voor weinig geld een goede auto kan krijgen. (hopelijk is de nieuwe fabia groter :-S wat je maar 'vooruitgang' noemt)
Johny58 schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 22:06:
Het is de bedoeling dat je eerst op de lease market en in de pool kijkt (lees: enige tijd in de gaten houdt). Mocht je daar niks tussen vinden dat je bevalt dan kun je dit aangeven bij je manager (te duur is bijvoorbeeld een goede reden). Deze kan dan contact opnemen met OFC om daar te laten weten dat je toestemming hebt van je manager om een nieuwe lease auto te bestellen.

Maar volgens mij kan je dit ook allemaal navinden op het intranet (source).
Ze hebben mij eigenlijk nooit gepushed om een auto uit de pool te kiezen, ik kreeg heel eenvoudig een mailtje van mijn Unit Manager (richting OFC) dat ik een lease auto mocht gaan bestellen. Uiteindelijk heb ik dit niet gedaan, in verband met de geruchten over stijgende leaseprijzen eind vorig jaar.

Mede daardoor rijd ik al sinds eind 2005 in een huurauto... :D
belastingtechnisch erg fijn... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Tackleberry schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 15:13:
Ze hebben mij eigenlijk nooit gepushed om een auto uit de pool te kiezen, ik kreeg heel eenvoudig een mailtje van mijn Unit Manager (richting OFC) dat ik een lease auto mocht gaan bestellen.
Ze maken het kiezen uit de pool ook helemaal niet interessant ofzo. Bij Oracle mocht je (altijd) uit de pool kiezen en dan kon je een auto één categorie hoger uitkiezen voor het lagere tarief (het standaard bedrag uit je eigen categorie). Dat stimuleert om uit de pool te kiezen. Maar nee...alles staat in het teken van zo min mogelijk centjes uitgeven.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorix Jim
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 11:08
Ik voel weer de plicht om te reageren dus bij deze :

- Jaguar valt onder de Ford groep en daarom kan je een Ford leasen en geen Alfa Romeo
- Niemand dwingt je om een auto uit de pool te nemen ipv een nieuwe te leasen. Het kan zowel goedkoper als duurder worden als je een auto uit de pool neemt omdat Leaseplan hun leasetarieven aanpast
En als ik de verhalen hoor over het leasen bij concurrenten zoals Cap Gemini/Sogetti/Ordina dan valt het allemaal wel mee met de verschillen (neemt niet weg dat AO dan nog steeds als slechste uit de bus komt)

Daarnaast ben ik het wel eens met die 3 maanden opzegtermijn wat nergens op slaat. Of je moet op de bank komen wanneer je je ontslag indient dan kan je per direct weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Glorix Jim schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 22:08:
- Jaguar valt onder de Ford groep en daarom kan je een Ford leasen en geen Alfa Romeo
Weet ik. Toch blijft het een onbegrijpelijke regeling. Er zit alleen maar voordeel voor AO aan. Een normaal bedrijf biedt je een leasecategorie aan en daar zul je het mee moeten doen. Wil je een dure auto, betaal je bij. Klaar. Simpel. Maar nee, de lease-*knip* verwijzingen naar WO-II zijn nergens voor nodig van AO bepaalt dat je alleen mag kiezen uit merken die AO ervoor betalen. Zo'n regeling is niet uit te leggen, behalve als ie ook nog eens voordelig zou zijn voor degene die in het autootje moet rijden.

Vooledig in de lijn van het AO beleid wat mij betreft. De grootste ballentent die er is. Erg jammer dat de toko van Eckard zó ingezakt is. Ik constateerde het al op het verplicht dagje inburgeren bij AO: de waarden van Eckard zijn volledig weg. Daarvoor in de plaats is 'customer intimacy' gekomen. Ofwel: lege marketingkreten...

Ik herhaal: affakkelen die handel. Opmerkingen als deze laatste zijn nergens voor nodig en ook niet echt wenselijk.

[ Voor 5% gewijzigd door Rukapul op 31-03-2007 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anarchitect713
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-02 10:44
Tackleberry schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 15:13:

Mede daardoor rijd ik al sinds eind 2005 in een huurauto... :D
belastingtechnisch erg fijn... ;)
Sinds wanneer hoef je een auto van de zaak die toevallig een huurauto is en niet geleased wordt niet op te geven aan de belastingdienst? Je moet ook over je huurauto gewoon belasting betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

mphilipp schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 23:23:
[...]
Maar nee, de lease-[mbr]*knip* verwijzingen naar WO-II zijn nergens voor nodig[/] van AO bepaalt dat je alleen mag kiezen uit merken die AO ervoor betalen.
Niet zo overdrijven, knul...én vaker Seinfeld kijken. De lease-nazi heeft niets met WOII te maken en ik kan me niet voorstellen dat ik hier iemand mee kwets. Als je geen gevoel voor beeldspraak hebt, moet je geen moderator worden.

Iets minder denigrerend mag wel, en als je verzocht wordt bepaald taalgebruik niet te gebruiken raad ik je aan dat ook niet te doen
Ik herhaal: affakkelen die handel. [mbr]Opmerkingen als deze laatste zijn nergens voor nodig en ook niet echt wenselijk.[/]
Oh... :z
Jij ook weltrusten, als je wilt trollen ga je dat maar elders doen

[ Voor 14% gewijzigd door SmartDoDo op 01-04-2007 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
anarchitect713 schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 23:38:
Sinds wanneer hoef je een auto van de zaak die toevallig een huurauto is en niet geleased wordt niet op te geven aan de belastingdienst? Je moet ook over je huurauto gewoon belasting betalen.
Het is belastingtechnisch interessant omdat ik in auto's rondrijd die ongeveer 5000 euro goedkoper zijn dan de auto's die ik zou leasen... Bovendien zit je met huren nooit boven je leasebudget. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anarchitect713
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-02 10:44
Tackleberry schreef op zondag 01 april 2007 @ 13:02:
[...]

Het is belastingtechnisch interessant omdat ik in auto's rondrijd die ongeveer 5000 euro goedkoper zijn dan de auto's die ik zou leasen... Bovendien zit je met huren nooit boven je leasebudget. :)
Ah, ok. Er zijn nog steeds mensen die een huurauto niet opgeven omdat ze denken dat het niet hoeft, maar dat is bij jou dus niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:32
Huurauto is echt niet interessanter, in geen enkel opzicht.
Zowel niet voor jou als voor de werkgever en ik snap dan ook niet dat men je laat rijden in en huurauto, kost je werkgever zeker 25 % meer en jou levert het niks op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
anarchitect713 schreef op zondag 01 april 2007 @ 14:11:
Ah, ok. Er zijn nog steeds mensen die een huurauto niet opgeven omdat ze denken dat het niet hoeft, maar dat is bij jou dus niet zo.
Nee, dat is bij mij absoluut niet het geval... :)
wvkreg schreef op zondag 01 april 2007 @ 17:12:
Zowel niet voor jou als voor de werkgever en ik snap dan ook niet dat men je laat rijden in en huurauto, kost je werkgever zeker 25 % meer en jou levert het niks op...
Het levert mij uiteindelijk op dat ik geen boete hoef te betalen voor het afkopen van het leasecontract nu ik per 1 juni elders ga werken. Dat heeft het me uiteindelijk opgeleverd. :)

Het was niet mijn bedoeling om een huurauto te blijven rijden, maar het is toevallig zo uitgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:22
wvkreg schreef op zondag 01 april 2007 @ 17:12:
Boven norm rijden zonder bijbetaling is het enige en grootste voordeel.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a3konijn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 23:08
anarchitect713 schreef op zondag 01 april 2007 @ 14:11:
[...]

Dat is tegenwoordig niet meer mogelijk aangezien dit tegenwoordig direct tussen fiscus en Atos afgehandeld wordt op je loonstrookje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gister mijn contract opgestuurd. Ben nu dus officieel (per 15 mei) een Atos medewerker.

Ik heb in de diverse topics gelezen dat de lease voorwaarden bij atos anders zijn.

Stel, ik kijk op leaseplan.nl , en vind daar een leuke auto voor rond de 500 euro p/m. (mijn leasebedrag zou 489 zijn), hoeveel moet ik er dan bij optellen om tot het bedrag te komen wat ik bij atos zou moeten betalen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Laros
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-07 22:09

Jan Laros

Aerschtuner

Verwijderd schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 10:55:
Ik heb gister mijn contract opgestuurd. Ben nu dus officieel (per 15 mei) een Atos medewerker.

Ik heb in de diverse topics gelezen dat de lease voorwaarden bij atos anders zijn.

Stel, ik kijk op leaseplan.nl , en vind daar een leuke auto voor rond de 500 euro p/m. (mijn leasebedrag zou 489 zijn), hoeveel moet ik er dan bij optellen om tot het bedrag te komen wat ik bij atos zou moeten betalen ?
Welkom en veel succes. Waar kom je precies te werken?
De leaseprijzen zijn op het intranet te vinden. Zoek dus een model dat je wilt lteasen en zodra je toegang hebt kun je uitzoeken wat het kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 10:55:
+/- 50,- minstens. Maar je moet toch een auto uit de leasepool pakken eerst dus voorlopig rijd je nog geen nieuwe auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Laros

Jan Laros

Aerschtuner

Als je een contract voor onbepaalde tijd hebt gekregen, mag je meteen na je proeftijd een auto bestellen (als je een beetje kunt aantonen dat er in de pool niks voor je bijstaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorix Jim
Wie zegt dan dat je eerst een auto uit de pool moet nemen? Ik heb daar nl helemaal geen 'last' van gehad tijdens het bestellen van mn auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Laatst online: 13:59

Boy

www.byoscoop.nl

Glorix Jim schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 13:26:
Wie zegt dan dat je eerst een auto uit de pool moet nemen? Ik heb daar nl helemaal geen 'last' van gehad tijdens het bestellen van mn auto
Volgens mij doen ze er niet moeilijk over bij de meeste vestigingen, maar volgens de regels in je contract moet je eerst eentje uit de pool nemen...dus je neemt eentje die na 3 maanden afloopt of zo en dan kan je weer een nieuwe bestellen :)

Ik had sowieso eentje uit de pool omdat ik een jaarcontract had in het begin en dus geen leaseauto mocht bestellen. Heb eerst 5 maanden in een Matiz gesjeesd en vervolgens eindelijk eentje kunnen bemachtigingen uit de pool die tot precies m'n einde contract liep... :s

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Atos Origin, is een bedrijf die puur op de centen let. Had een paar maanden geleden gesolliciteerd in Groningen. Vonden ze mij te duur (2400 bruto).

HBO Bedrijfskundige Informatica
MCSE 2003

Wat ik bij mijn huidige bedrijf verdien is 2750.

Een woord, *knip* hierboven staat niet voldoende argumentatie om het geknipte qualificatie te rechtvaardigen!

[ Voor 17% gewijzigd door Rukapul op 06-04-2007 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorix Jim
Verwijderd schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 16:58:
Atos Origin, is een bedrijf die puur op de centen let. Had een paar maanden geleden gesolliciteerd in Groningen. Vonden ze mij te duur (2400 bruto).

MCSE 2003

Een woord, [mbr]*knip* hierboven staat niet voldoende argumentatie om het geknipte qualificatie te rechtvaardigen[/]!
Is jouw huidige bedrijf ook zo groot als AO?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, vele malen kleiner...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Verwijderd schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 16:58:

MCSE 2003

Een woord, [mbr]*knip* hierboven staat niet voldoende argumentatie om het geknipte qualificatie te rechtvaardigen[/]!
dan heb je je wel heel slecht gepresenteerd. lijkt me
je huidige salaris is slecht en het AO aanbod is een startsalaris. maar goed...
bij aoe kun je snel groeien en trust me MCSE zegt niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan Laros schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 11:06:
[...]

Welkom en veel succes. Waar kom je precies te werken?
De leaseprijzen zijn op het intranet te vinden. Zoek dus een model dat je wilt lteasen en zodra je toegang hebt kun je uitzoeken wat het kost.
Dankje ! Ik kom bij MES te werken, wat ik precies ga doen was nog niet helemaal duidelijk. Ik word in ieder geval mobiele medewerker. Ik ben aangenomen als Application Developer.

Ik heb een onbepaalde tijd contract. Ik weet dat ik eerst in een huur of poolauto moet gaan rijden in me proeftijd. Maar ik was al een beetje benieuwd wat ik zou kunnen gaan leasen na die 2 maanden :)

Er werd gezegd dat je evt ook na je proeftijd een poolauto kunt nemen, en dat je dan een luxer model kan krijgen voor minder geld. Hoe verhoud zich dit in de praktijk? Zijn er leuke auto's te vinden, voor een leuk leasebedrag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 14:35:
Er werd gezegd dat je evt ook na je proeftijd een poolauto kunt nemen, en dat je dan een luxer model kan krijgen voor minder geld. Hoe verhoud zich dit in de praktijk? Zijn er leuke auto's te vinden, voor een leuk leasebedrag?
Nee, in de pool staan alleen dure auto's. Als er al een keer iets leuks in staat dan zitten er vaak minstens 10 medewerkers tegelijkertijd achteraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Laros

Jan Laros

Aerschtuner

Verwijderd schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 16:21:
[...]

Nee, in de pool staan alleen dure auto's. Als er al een keer iets leuks in staat dan zitten er vaak minstens 10 medewerkers tegelijkertijd achteraan.
Op maandagochtend de poollijst bekijken en meteen reageren. Dan lukt het. Ik had gereageerd op drie auto's en had bij alledrie de eerste keus. Ik rijd nu een Renault Scenic uit de pool. Kost me totaal ongeveer 300 netto per maand. Wel fijne gezinsauto, dus ik ben best bereid wat bij te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij onze sub-PU wordt er wel naar de regels geleefd met leasevehikels. Dus eerst Poolauto en daarna pas een nieuwe uitzoeken. Ik had overigens ook een 307SW voor een paar weken tot einde looptijd en daarna heb ik een nieuwe uitgezocht. Blijkbaar gaan ze er in andere PU's wat 'flexibeler' mee om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Btw, de pool en de market zijn voor het OFC hetzelfde. Want mensen die de auto in de market niet kwijtraken komen daarna in de pool terecht als ze uit dienst zijn. Wat ik destijds deed was gewoon dagelijks op de market kijken en daar een goedkope uitzoeken. Maar een half uur later reageren kon zo 2-3 mensen in de rij schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heren,

Ik heb een aantal vragen over Atos Origin omdat ik afgelopen week een aanbod heb gehad om als requirements engineer te komen werken in BAS zuid.

Salaris: 2900
onkosten vergoeding:83
lease: 545
13de maand
29 vak dagen

En voor jullie om te beoordelen of dit redelijk is:

opleiding: HBO bedrijfskundige informatica (deeltijd)
6 jaar relevante werkervaring, ook bij een grote automatiseerde in verglijkbare functie
leeftijd: 26

1. klinkt dit als een redelijk aanbod?
2. Wat voor een auto kan ik leasen voor dit bedrag? is bijvoorbeeld een renault megane 1.4 GT bsl (LPG) of een leon reference op LPG mogelijk?
3. mijn positie zou band 3 85 worden, biedt dit voldoende groeiperspectief? en staat dit in relatie met de ervaring die ik heb?
4. Ik lees hier dat er vaak ook een mobiel geboden wordt? voor gaan dus?

Ben benieuwd naar jullie antwoorden!

ps. mocht iemand van jullie de CAO van 2007 hebben, deze heb ik nog niet ontvangen en ik ben zeer nieuwsgierig.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2007 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Verwijderd schreef op zondag 08 april 2007 @ 09:17:
Heren,

Ik heb een aantal vragen over Atos Origin omdat ik afgelopen week een aanbod heb gehad om als requirements engineer te komen werken in BAS zuid.

Salaris: 2900
onkosten vergoeding:83
lease: 545
13de maand
29 vak dagen

En voor jullie om te beoordelen of dit redelijk is:

opleiding: HBO bedrijfskundige informatica (deeltijd)
6 jaar relevante werkervaring, ook bij een grote automatiseerde in verglijkbare functie
leeftijd: 26

1. klinkt dit als een redelijk aanbod?
2. Wat voor een auto kan ik leasen voor dit bedrag? is bijvoorbeeld een renault megane 1.4 GT bsl (LPG) of een leon reference op LPG mogelijk?
3. mijn positie zou band 3 85 worden, biedt dit voldoende groeiperspectief? en staat dit in relatie met de ervaring die ik heb?
4. Ik lees hier dat er vaak ook een mobiel geboden wordt? voor gaan dus?

Ben benieuwd naar jullie antwoorden!

ps. mocht iemand van jullie de CAO van 2007 hebben, deze heb ik nog niet ontvangen en ik ben zeer nieuwsgierig.
Heel kort, goed aanbod voor je leeftijd, 6 jaar ervaring en HBO, heb je de VWO overgeslagen dan? :?
CAO kun je wel ergens in dit topic vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wvkreg schreef op zondag 08 april 2007 @ 09:29:
[...]

Heel kort, goed aanbod voor je leeftijd, 6 jaar ervaring en HBO, heb je de VWO overgeslagen dan? :?
CAO kun je wel ergens in dit topic vinden.
JA, ik heb alleen de HAVO gedaan, toen 1 jaar voltijd, 1 jaar alleen gewerkt en sindsdien HEAO BI in deeltijd gedaan.

Zal nog eens kijken in dit Topic of ik de CAO kan vinden. thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Laros

Jan Laros

Aerschtuner

Goed aanbod lijkt me. De auto's die je noemt, zul je met een kleine bijdrage wel moeten kunnen rijden denk ik. CAO ben ik atm te lui voor om op te zoeken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan Laros schreef op zondag 08 april 2007 @ 12:43:
Goed aanbod lijkt me. De auto's die je noemt, zul je met een kleine bijdrage wel moeten kunnen rijden denk ik. CAO ben ik atm te lui voor om op te zoeken :P
in elk geval bedankt voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deltaquad
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 12:09
Verwijderd schreef op zondag 08 april 2007 @ 09:50:
[...]

JA, ik heb alleen de HAVO gedaan, toen 1 jaar voltijd, 1 jaar alleen gewerkt en sindsdien HEAO BI in deeltijd gedaan.

Zal nog eens kijken in dit Topic of ik de CAO kan vinden. thx
O wacht is ff, je bent 36. Niet 26, dan is het volgens mij nog wel een gericht bod van atos. Ik vond het al zoveel voor die leeftijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

deltaquad_1979 schreef op zondag 08 april 2007 @ 16:42:
[...]

O wacht is ff, je bent 36. Niet 26, dan is het volgens mij nog wel een gericht bod van atos. Ik vond het al zoveel voor die leeftijd.
Nee hoor, hij is van 1980, dus 26. Mooi bedrag inderdaad. Die jaren ervaring helpen blijkbaar zeer goed voor een mooi salaris.

Ik heb trouwens een Seat Stylance, bluetooth carkit standaard van Seat (wel mooi, download het telefoonboek naar de auto en op je schermpje zie je dan de namen), radio, dimmende binnenspiegel/regensensor...weet even niet of ik iets mis, maar ik betaal zo'n 636 euro in de lease...(heb je iets van een indicatie). Een reference moet dus wel makkelijk lukken lijkt me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boy schreef op zondag 08 april 2007 @ 18:16:
[...]

Nee hoor, hij is van 1980, dus 26. Mooi bedrag inderdaad. Die jaren ervaring helpen blijkbaar zeer goed voor een mooi salaris.

Ik heb trouwens een Seat Stylance, bluetooth carkit standaard van Seat (wel mooi, download het telefoonboek naar de auto en op je schermpje zie je dan de namen), radio, dimmende binnenspiegel/regensensor...weet even niet of ik iets mis, maar ik betaal zo'n 636 euro in de lease...(heb je iets van een indicatie). Een reference moet dus wel makkelijk lukken lijkt me...
klopt ben inderdaad 26 en kennelijk helpen de jaren ervaring goed. bedankt voor je indicatie ben benieuwd of deze bedragen ook binnen Atos Origin gelden (je leest er nogal wat over).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deltaquad
Boy schreef op zondag 08 april 2007 @ 18:16:
[...]

O ja idd ik heb verkeerd gekeken :-s Jij moet trouwens wel wat bijbetalen zeg voor die Seat :o . Bevalt het trouwens nog wel om onder Aad Vredenbreggie te werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

deltaquad_1979 schreef op zondag 08 april 2007 @ 23:01:
[...]

O ja idd ik heb verkeerd gekeken :-s Jij moet trouwens wel wat bijbetalen zeg voor die Seat :o . Bevalt het trouwens nog wel om onder Aad Vredenbreggie te werken?
Ja, het bedrag was een kleine honderd euro meer dan ik had verwacht (volgens de leaseplan website was het dus een stuk minder). Had toen ook nog het gevoel van : 3 merken beleid, het zal dus wel een mooi bedragje zijn... maar ja.

Aad zie ik zo nu en dan wel eens. Laatst nog met collega's die bij dezelfde klant zitten als ik met de managers wat gegeten bij de Valk en daar naast 'm gezeten en dat was wel gezellig, dus weet niet wat je bedoelt met 'nog wel'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a3konijn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 23:08
Verwijderd schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 11:11:
[...]

+/- 50,- minstens. Maar je moet toch een auto uit de leasepool pakken eerst dus voorlopig rijd je nog geen nieuwe auto.
Onzin. Allereerst moet je eerst eens tegen gelijke voorwaarden vergelijken: Dus 54 mnd en 35000 km/jaar. En dan ook nog een pakket kiezen bij Leaseplan dat o.a. vervangend vervoer, hulp in buitenland etc. etc. heeft i.p.v. het standaard pakket dat je krijgt als je een gewone zoekactie gebruikt. En dan resteert er misschien nog een verschil van een euro of 10 - 20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deltaquad
Boy schreef op maandag 09 april 2007 @ 10:06:
[...]

Ja, het bedrag was een kleine honderd euro meer dan ik had verwacht (volgens de leaseplan website was het dus een stuk minder). Had toen ook nog het gevoel van : 3 merken beleid, het zal dus wel een mooi bedragje zijn... maar ja.

Aad zie ik zo nu en dan wel eens. Laatst nog met collega's die bij dezelfde klant zitten als ik met de managers wat gegeten bij de Valk en daar naast 'm gezeten en dat was wel gezellig, dus weet niet wat je bedoelt met 'nog wel'?
"Nog wel" is voor velen die TA hebben verlaten. Ik dacht trouwens dat je een Seat Leon wilde, die is wel wat goedkoper volgens mij.

[ Voor 18% gewijzigd door deltaquad op 09-04-2007 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:30

OMX2000

By any means necessary...

a3konijn schreef op maandag 09 april 2007 @ 11:09:
[...]

Onzin. Allereerst moet je eerst eens tegen gelijke voorwaarden vergelijken: Dus 54 mnd en 35000 km/jaar. En dan ook nog een pakket kiezen bij Leaseplan dat o.a. vervangend vervoer, hulp in buitenland etc. etc. heeft i.p.v. het standaard pakket dat je krijgt als je een gewone zoekactie gebruikt. En dan resteert er misschien nog een verschil van een euro of 10 - 20.
Da's onzin... Ik kom uit op een verschil van rond de 70 euro in het geval van een V50. Da's gewoonweg niet uit te leggen... Hoe je het ook wend of keert via OFC zou goedkoper of in ieder geval even duur als Leaseplan moeten zijn. In mijn ogen is er absoluut geen toegevoegde waarde van het OFC. Ja misschien die drie mensen die van straat gehouden worden, die net zo goed bij leaseplan zelf kunnen gaan werken.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

a3konijn schreef op maandag 09 april 2007 @ 11:09:
[...]

Wat jij wil :) Mijn Seat Ibiza Sport 1.4 16v 100pk op LPG was ( inmiddels staat ie er niet meer op ) 50,- goedkoper via de leaseplan.nl site.

Als ik een Volkswagen Golf V1.9TDI66BnsLine3 3d pak dan kost ie bij het OFC 618,- en bij leaseplan met basicplan plus pakket met de opties die jij roept 577,-. En dat is dus zonder quantumkorting een verschil van 41,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Abom schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 11:54:
Bij de afdeling waar ik werkte, was dit verschil zelfs op het gebied van lease auto. De ene medewerker had een leasebak, de andere niet. Beide dezelfde functie, beide intern...
Heeft dat te maken met verworven rechten of zijn ze allebei net binnen.
Op zich zit ik ook meestal intern (op dit moment niet)
Sinds 2002 heb ik maar een paar maanden echt bij de klant gezeten.
Alleen de lease auto heb ik nog steeds.

Ik heb ook nog een oud contract waarin staat dat de medewerker recht heeft op een lease auto, zonder verwijzing naar vervoersregelementen.

Daarnaast zijn de mensen zonder lease auto vaak overgenomen. De salarissen lagen bij deze overgenomen onderdeen een stuk hoger. Die auto moet betaald worden uit je tarief. Als je én een hoger salaris én een lease auot hebt, zullen ze voor je een hoger tarief moeten rekenen.
Je kunt je zelf ook uit de markt prijzen.

Nu moet ik wel opmerken dat ik gehoord heb dat BAS Noord, waar ik werk, vorig jaar één van de meest winstgevende BAS vestingen was, o.a. door lagere kosten (= lagere salarissen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er gaat nu weer een gerucht dat Cap Gemini ons (voor een deel) gaat overnemen.
Het gaat maar door met de geruchtenstroom. We zullen binnenkort wel (weer) overgenomen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:30

OMX2000

By any means necessary...

Ik ben mijn source password (WEER) vergeten, zou iemand de salarisbanden I t/m IV hier kunnen posten?

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filerijder
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-04 21:14
Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2007 @ 11:47:
Er gaat nu weer een gerucht dat Cap Gemini ons (voor een deel) gaat overnemen.
Het gaat maar door met de geruchtenstroom. We zullen binnenkort wel (weer) overgenomen worden.

Link is dood. Heeft iemand het artikel?

Nevermind link doet het weer. Wifi hikje of zo.

[ Voor 6% gewijzigd door filerijder op 12-04-2007 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen met welke zorgverzekeraar Atos Origin in zee is gegaan? Wat zijn de ervaringen met deze zorgverzekeraar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorix Jim
IAK
Maar ik zit gewoon lekker bij Agis dus ik weet niet wat de ervaringen zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-06 15:21
Ik heb laatst een cursus gevolgd waar meerdere mensen aanwezig van allerlei bedrijven. Waaronder een medewerker van Atos. De cursusleider gaf een papier aan deze cursist met de melding "je werkgever wilde dat ik op aanwezigheid tekende".

Het kwam dus bij mij over dat deze cursist niet op de hoogte was van dit papier. Deze was dus blijkbaar naar de cursusleider verstuurd zodat er een waterdichte controle zou ontstaan op zijn aanwezigheid. Een werkgever die de aanwezigheid van personeel controleerd op een externe cursus?

Tja, als het mijn baas was geweest die zo'n geintje flikt zou ik niet blij worden. Als je als werkgever dusdanig weinig vertrouwen in je personeel hebt als ze een paar dagen een cursus volgen schept dat wel een goede arbeidsverhouding en leuke werksfeer :r .

Of zal dit slechts een incident zijn? Hebben jullie ervaringen op dit gebied?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny58
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-08 00:40
Het gaat hier waarschijnlijk om het ESF-subsidieformulier. ESF (Europees Sociaal Fonds )-subside is bedoeld voor bijvoorbeeld scholing van werkenden en opleidingen en reïntegratietrajecten voor werklozen:

Op het intranet van Atos staat hier behoorlijk wat informatie over, maar aangezien je waarschijnlijk geen Atos medewerker bent en dus geen toegant hebt, een quotje:
De subsidie voor opleidingen van het Europees Sociaal Fonds (ESF) is één van de belangrijkste subsidies van de Europese Unie in het kader van haar werkgelegenheidsbeleid. Zij ondersteunt met deze subsidie projecten die bijdragen aan de verbetering van de positie van de werknemer op de Europese arbeidsmarkt. In het kort komt het er op neer dat het ESF een groot aantal opleidingen voor medewerkers van Atos Origin mede financiert door de helft van de opleidingskosten (zoals cursusgeld en bijbehorende arrangementskosten) te vergoeden. Tevens vergoedt het ESF de helft van de, door het volgen van de opleiding, gederfde loonkosten.
Overigens zal het voor die specifieke Atos medewerker waarschijnlijk de eerste keer zijn geweest dat hij een cursus volgde als hij dit formulier nooit eerder heeft gezien. Ik heb inmiddels een handjevol cursussen gevolgd en heb hier elke keer zelf zorg voor moeten dragen. Gezien de vrije hoge bijdrage vanuit het ESF is het dan ook niet raar dat Atos er bij medewerkers nogal op aandringt om hier netjes de procedure te volgen.

[ Voor 6% gewijzigd door Johny58 op 18-04-2007 07:41 ]

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Laros

Jan Laros

Aerschtuner

Komende zondag 22 april Droomdag voor de SAP Practice. Wie van jullie komt er allemaal naar De Efteling?

Als je nog niet bij Atos ES SAP werkt, heb je als ervaren SAP Consultant echter ook mogelijkheden om met je gezin naar De Efteling te komen. Op 12 mei is er namelijk weer een recruitment event.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Binnenkort rond ik mijn studie af in de richting informatica beheer op HBO niveau, en ben ook erg geïnteresseerd naar de mogelijkheden die Atos Origin biedt. Ik heb van mijn collega op werk gehoord dat er van die masterclasses aanwezig zijn binnen Atos Origin. Graag wilde ik weten wat die masterclasses zijn en of er nog specifieke richtingen zijn die je kan volgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist een masterclass gevolgd, die was me goed bevallen, enAtos gaat zeker door met deze masterclasses. Erg goed voor starters!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2007 @ 15:39:
Ik heb zojuist een masterclass gevolgd, die was me goed bevallen, enAtos gaat zeker door met deze masterclasses. Erg goed voor starters!
weet jij eventueel welke masterclasses er zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-06 15:21
Johny58 schreef op woensdag 18 april 2007 @ 07:37:
Het gaat hier waarschijnlijk om het ESF-subsidieformulier. ESF (Europees Sociaal Fonds )-subside is bedoeld voor bijvoorbeeld scholing van werkenden en opleidingen en reïntegratietrajecten voor werklozen:

Op het intranet van Atos staat hier behoorlijk wat informatie over, maar aangezien je waarschijnlijk geen Atos medewerker bent en dus geen toegant hebt, een quotje:

[...]

Overigens zal het voor die specifieke Atos medewerker waarschijnlijk de eerste keer zijn geweest dat hij een cursus volgde als hij dit formulier nooit eerder heeft gezien. Ik heb inmiddels een handjevol cursussen gevolgd en heb hier elke keer zelf zorg voor moeten dragen. Gezien de vrije hoge bijdrage vanuit het ESF is het dan ook niet raar dat Atos er bij medewerkers nogal op aandringt om hier netjes de procedure te volgen.
Hoi Johnny,

Toevallig kwam de cursusleider op een later moment terug op zo'n ESF formulier. Hij zei "Als iemand van zijn werkgever een formulier als deze ingevuld wil hebben zien kan je even langskomen of bellen met het secretariaat". Geen enkele aanwezige reageerde hierop.

Ook zie ik niet in waarom zo'n ESF formulier niet kan worden meegegeven aan de cursist en terplekke vraagt om een krabbel van de cursusleiding. In dit geval was toch echt de cursusleider deze medewerker vertelde dat er een formulier voor hem was, dus niet welke hij zelf had meegebracht. Ook vanwege de eerdere quote "je werkgever vroeg of je ik je aanwezigheid wilde registreren" (of iets in die trant), moet ik twijfelen aan je bewering dat het ging om een ESF form.

Maar goed, misschien zit ik er wel naast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Weet iemand wat voor laptops de heavy user laptops van Atos zijn?

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
artbij schreef op donderdag 19 april 2007 @ 11:06:
Heavy user laptops? Nooit van gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny58
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-08 00:40
Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2007 @ 12:27:
[...]

Heavy user laptops? Nooit van gehoord.
Er is van alles mogelijk. Heb er laatst nog een mailtje over gehad dat je specifieke en noodzakelijke eisen kon aangeven.
Ik ben zelf BizTalk onwikkelaar. En werk momenteel nog in BizTalk 2004. Mocht je hier niet bekend mee zijn: Je soms hele grote digrammen (orchestrations) op je scherm staan welke niet zoombaar zijn in de 2004 versie. Dus een hoge resolutie is vereist. Ook wordt er vaak gewerkt met virtuele machines als ontwikkelomgeving dus ook 2GB aan geheugen aanvragen is geen probleem. Indien noodzakelijk is in overleg volgens mij dus van alles mogelijk.

Overigens gaat het voor zover mij bekend om Dell machines.

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

artbij schreef op donderdag 19 april 2007 @ 11:06:
Ik heb nu een tijdelijke Dell centrino duo 1 Gb en ik krijg er straks een laptop met 2Gb geheugen. Wat de andere voordelen zijn naast het geheugen weet ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Johny58 schreef op donderdag 19 april 2007 @ 13:01:
[...]

Er is van alles mogelijk. Heb er laatst nog een mailtje over gehad dat je specifieke en noodzakelijke eisen kon aangeven.
Ik ben zelf BizTalk onwikkelaar. En werk momenteel nog in BizTalk 2004. Mocht je hier niet bekend mee zijn: Je soms hele grote digrammen (orchestrations) op je scherm staan welke niet zoombaar zijn in de 2004 versie. Dus een hoge resolutie is vereist. Ook wordt er vaak gewerkt met virtuele machines als ontwikkelomgeving dus ook 2GB aan geheugen aanvragen is geen probleem. Indien noodzakelijk is in overleg volgens mij dus van alles mogelijk.

Overigens gaat het voor zover mij bekend om Dell machines.
Ik ben BizTalk beheerder en heb idd vaker klachten gehoord over het niet kunnen zoomen in 2004. In 2006 is dat gelukkig geen probleem meer.

Dat mailtje heb ik ook gezien, maar daar stond niet in dat alles mogelijk is. Daar staat in dat er heavy user laptops zijn.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filerijder
Ik heb de laatste tijd vooral mensen gezien met Dell Latitudes D620
- 2Gb geheugen
- 40Gb HD
- DVD lezer / CD-Branden
- BT + Wifi.

Het schijnt dat het aanvragen van grotere schijven geen zin meer heeft iets dat met Vitual PC's toch vaak wel handig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Volgens mij is de D620 de standaard laptop, ben wel benieuwd welk type ze aanbieden.

Virtual machines kun je trouwens beter op een externe disk draaien, dan word de performance een stuk beter.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ikzelf heb geen ervaring met Atos Origin, ben nog veel te jong om te werken :P, maar mijn vader werkt er sinds kort. Hij werkte een tijdje geleden nog bij ING maar is nu overgeplaatst naar Atos omdat zijn afdeling weg zou gaan. Ik heb wel van hem gehoord dat het op dit moment heel hard werken is bij Atos, omdat nu alles opnieuw geordend enzo moet worden. Dus heel chaotisch en hectisch .Ik weet niet hoe oud dat tabelletje is, maar het zou misschien hierdoor kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filerijder
artbij schreef op donderdag 19 april 2007 @ 16:40:
Volgens mij is de D620 de standaard laptop
D620 is inderdaad de standaard laptop. Maar ook de "heavy usage" laptop is een D620 alleen dan met meer geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Laatst online: 14:15
Klopt. Hoeveelheid geheugen is het enige verschil. En dat terwijl 'heavy users' veelal meer gebaat zijn bij hogere resolutie en/of groter scherm maar dat is dus geen optie, 14,1" WXGA en niet meer.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Laros

Jan Laros

Aerschtuner

Ik heb ook een D620 met 1440x900 breedbeeld. Werkt best lekker. In juli krijg ik een nieuwe met 2GB geheugen, omdat ik ook met virtual zooi aan de gang moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Ik krijg een nieuwe laptop met 2 GB geheugen, maar ik krijg geen heavy user laptop. Dus er zijn wel degelijk heavy user laptops.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorix Jim
Erm.. de heavy use is degene met 2gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Glorix Jim schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 08:40:
Erm.. de heavy use is degene met 2gb
Erm... nee hoor, de heavy user is een ander type laptop. Zoals ik hierboven ook al zeg.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Ik vind het een aardig bud bedrijf als je extern bent.
Wanneer je contract wordt verlengt, dus het zou op 31 jan aflopen maar het is verlengt tot zeg 31 mei dan wordt je account alsnog op 31 jan gekilled met de rest.
Dus kom je het gebouw niet meer in, je kan niet meer inloggen omdat ze gehele account weggegooid hebben, niet gedisabled, nee gewoon gedelete. 8)7
Zelfde geldt voor mail.

Een collega van mij is dit nu al 2 keer overkomen...
En het is ruim van te voren aangegeven dat z'n contract verlengt zou worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Laros

Jan Laros

Aerschtuner

De support met pasjes en de toegang tot gebouwen zuigt inderdaad erg hard. Ik mocht op mijn eerste dag het terrein niet op, omdat ik geen pasje had volgens die beveiligingsmuts. Nee trut, dat kom ik nu op mijn eerste werkdag halen! *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
Jan Laros schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 08:52:
De support met pasjes en de toegang tot gebouwen zuigt inderdaad erg hard. Ik mocht op mijn eerste dag het terrein niet op, omdat ik geen pasje had volgens die beveiligingsmuts. Nee trut, dat kom ik nu op mijn eerste werkdag halen! *zucht*
Mooier vind ik dat wanneer je een keer je pasje bent vergeten dat je dan ook buiten het terrein moet parkeren...
En daar is al zoveel plek... :')
En ze controleren als de zenuwen nu tegenwoordig.
Het enigste goede alternatief is parkeren in het transferium.
Krijg je wel een gratis uitrijkaart.
Dat is dan wel weer goed geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Dan kun je beter in Eindhoven op HTC zitten. Daar is parkeerruimte in overvloed.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:48

Mex

Ik heb net m'n nieuwe laptopje gekregen, D620 met 2gb geheugen en 1280x800.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Laros

Jan Laros

Aerschtuner

Geen 1440x900 breedbeeld los kunnen weken Mex? :)

[ Voor 10% gewijzigd door Jan Laros op 20-04-2007 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:48

Mex

Jan Laros schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 10:52:
Geen 1440x900 breedbeeld los kunnen weken Mex? :)
Nee, helaas :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over die pasjes.. ik snap dat niet helemaal :?

Bij de poorten: Je kan toch gewoon via de bezoekersingang naar binnen. Op de knop drukken en je krijgt de receptie aan de lijn die jou vervolgens binnenlaat.

Gebouwen: Bij de receptie een bezoekerspas aanvragen en je hebt toegang tot alle gebouwen?

Pasje vergeten: Receptie of inderdaad transferium

Of mis ik nu iets of zo :? Accounts deleten is idd een zeer slechte zaak though ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Laros

Jan Laros

Aerschtuner

Iedere bezoeker moet door een medewerker opgehaald worden bij de receptie en krijgt niet zomaar een bezoekerspas. Tenminste, in Utrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Jan Laros schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 14:43:
Iedere bezoeker moet door een medewerker opgehaald worden bij de receptie en krijgt niet zomaar een bezoekerspas. Tenminste, in Utrecht.
Dat is in Eindhoven ook, bezoek dient ten alle tijden begleid worden.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
Verwijderd schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 14:29:
Over die pasjes.. ik snap dat niet helemaal :?

Bij de poorten: Je kan toch gewoon via de bezoekersingang naar binnen. Op de knop drukken en je krijgt de receptie aan de lijn die jou vervolgens binnenlaat.

Gebouwen: Bij de receptie een bezoekerspas aanvragen en je hebt toegang tot alle gebouwen?

Pasje vergeten: Receptie of inderdaad transferium

Of mis ik nu iets of zo :? Accounts deleten is idd een zeer slechte zaak though ;)
Pasje vergeten?
Niet parkeren op de bezoekers plaatsen maar op het transferium of op het gras met als risico dat je een bon krijgt.
Je komt dan echt niet binnen met je auto.

Het is al zo vaak gebeurd dat een collega van mij 2 weken niet kan werken onder z'n eigen account omdat dat gedelete is. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Laros

Jan Laros

Aerschtuner

De familiedag van de SAP Practice was een succes! Erg gezellige dag in De Efteling gehad. Wie was er bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga 1 juni beginnen bij AO. Weet iemand of het mogelijk is om tijdens je proeftijd vakantie op te nemen...
Daar heb ik nl nog niets over afgesproken. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Laros

Jan Laros

Aerschtuner

Vast wel. Moet je gewoon even over bellen met je people manager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filerijder
Verwijderd schreef op maandag 23 april 2007 @ 14:24:
Ik ga 1 juni beginnen bij AO. Weet iemand of het mogelijk is om tijdens je proeftijd vakantie op te nemen...
Daar heb ik nl nog niets over afgesproken. 8)7
In overleg is vaak veel mogelijk gewoon even bellen. Hoe eerder je belt hoe gemakkelijker je geholpen kunt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Weet iemand of het mogelijk is om via het keuzesysteem van Atos een pc aan te schaffen?

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Laros

Jan Laros

Aerschtuner

artbij schreef op woensdag 25 april 2007 @ 15:00:
Weet iemand of het mogelijk is om via het keuzesysteem van Atos een pc aan te schaffen?
Geen idee, maar je krijgt toch een laptop van de zaak? En je hebt vast een pc thuis als tweaker :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Laptop is van de zaak voor de zaak, en pc`s verouderen, dat zou je als tweaker moeten weten.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan via het keuzesysteem geen nieuwe PC aanschaffen helaas. Wel een fiets als je niet mobiel bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

artbij schreef op woensdag 25 april 2007 @ 15:00:
Wat is daar het nut van.
PC privé is al lang afgeschaft
Je kunt het bedrag\uren in je keuze systeem laten en in één keer laten uitbetalen wanneer je een PC koopt.
Maar dan kun je het beter op een spaarrekening zetten. Dan krijg je tenminste nog rente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Als je bij Dell bestelt via AO krijg je wel een korting...vraag maar eens na...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lzandman
  • Niet online
Mex schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 10:41:
Ik heb net m'n nieuwe laptopje gekregen, D620 met 2gb geheugen en 1280x800.
Zit je in Utrecht (BAS Midden ofzo)? Want hier in Groningen is 1GB de standaard... :'(

What's the speed of Dark?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lzandman schreef op zondag 29 april 2007 @ 15:05:
[...]

Zit je in Utrecht (BAS Midden ofzo)? Want hier in Groningen is 1GB de standaard... :'(
2GB wordt alleen gegeven op uitdrukkelijk verzoek van je manager. Dus als je 2GB wil moet je je manager overtuigen van de noodzaak daarvan. Als dat niet lukt, zul je waarschijnlijk ook niet zo snel merken dat er "maar" 1 GB in zit (tenzij je er Windows Vista op gaat draaien :Y) ) .

Geen onaardige laptopjes trouwens, die D620. Vergeleken daarmee oogt mijn eigen privélaptop als een kliko :D

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2007 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

artbij schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 09:38:
Dan kun je beter in Eindhoven op HTC zitten. Daar is parkeerruimte in overvloed.
In Groningen is er ook ruimte genoeg.
Er is een P+R op maximaal 300 meter, gemeten tot het verste van de 3 gebouwen.
Alleen klagen veel mensen over de afstand.
Ze klagen zelfs over de afstand van het fietsenhok naar de voordeur en willen dat er een achteringang komt.
Waarschijnlijk moeten we ze een keer naar Utrecht of Rijswijk sturen.
Nu moet ik wel zeggen dat dit allemaal ex-KPNers zijn die zo klagen.
In Groningen lijkt het of KPN Origin overgenomen heeft ipv andersom.
Ik zie ook veel ex-Origin mensen weggaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 00:19

djidee

Mr. Slungel

het is ook zo'n eind van het fietsenhok na de voordeur.... (zit in de middelste van de 3). Zowieso, als je op je fietsje komt, kun je die paar meter lopen ook nog wel. En met de auto is om 8 uur nog ruimte zat, moet je maar niet om half 10 nog eens komen aankakken :+

Langs de weg (die haaks op de weg voor de gebouwen langs ligt) parkeren is dichterbij dan het p+r terrein, voor de mensen die echt lui zijn. Gaat straks nog leuk worden als de afrit dichtgaat, moet men helemaal omrijden :D

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Ik heb een vraag over de bijtelling en de eigen bijdrage zoals die word berekent bij Atos Origin. In het vervoersregelement word gesproken over het bedrag bovennorm. Dit bedrag word netto van je salaris afgehaald. Is het nu zo dat wanneer ik bv 100,- bovennorm leas ik dan die 100,- netto betaal? Of word die van de bijtelling afgehaald?

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Laros

Jan Laros

Aerschtuner

Netto van je salaris af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Niet waar

Ik heb ondertussen al antwoord, het bedrag word eerst verrekend met je bijtelling daarna betaal je het nettto. Je betaald het dus NIET netto.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uh ja in die zin betaal je het dus ook netto he artbij. Lees vooral mijn laatste zin nog even. Na heffing van belastingen gaat het ook nog van je netto loon af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

artbij schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 12:46:
[...]

Niet waar

Ik heb ondertussen al antwoord, het bedrag word eerst verrekend met je bijtelling daarna betaal je het nettto. Je betaald het dus NIET netto.
Het bedrag wordt inderdaad verrekend met je bijtelling waardoor je bruto bijtelling minder wordt (en dus ook automatisch je netto bijtelling). Hetzelfde bedrag wat met je bijtelling verrekend wordt, gaat vervolgens WEL weer van je netto loon af.

Je betaald het dus WEL netto..
Pagina: 1 ... 12 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.