Het grote rijbewijs topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 3.657 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victenn
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 12:51
Zo net even een stukje gereden met de auto van mijn ouders. Wel wennen geen stuur bekrachtiging en versnellingpook schakelde ook net even iets anders. 1 keer af laten slaan gaf net even te weinig gas en dat kan niet met benzine :p

Lastigste was zelf bedenken waar je heen wilt, voorheen hoefde je alleen maar te rijden.

edit: Hoezo mag ik niet rijden, heb netjes een week gewacht hoor. Vandaag me rijbewijs opgehaald :)

[ Voor 13% gewijzigd door victenn op 10-01-2007 21:54 ]

Last FM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:12
Foei vicetnn, je mag nog niet eens rijden. :+

Iig nog gefeliciteerd met het halen van je rijbewijs. ;) Wacht maar tot je het een tijdje hebt, dan kun je genoeg dingen bedenken om met de auto naar toe te gaan. :X

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 12:26

Dav0s

Hr?

Crazy D schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 12:58:
[...]

Zou een beetje vreemd zijn. Dan kun je half Nederland wel schrappen omdat het 'te rustig' zou zijn of zo? Moet iedereen maar in hartje Amsterdam gaan afrijden of zo? (wat overigens misschien niet eens zo slecht zou zijn, mensen die op het platteland lessen eens een echt grote stad in laten rijden, en mensen uit de stad eens op de boereweggetjes laten rijden om ook daar wat ervaring op te doen).
In Zutphen is geen snelweg in de buurt, en een autoweg is eigenlijk ook niet te halen tijdens een examen (dus invoegen hoef je niet tijdens een examen), verder heeft Zutphen hoogstens 20.000 inwoners dus druk is het er ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:14

Duinkonijn

Huh?

victenn schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 21:16:
. 1 keer af laten slaan gaf net even te weinig gas en dat kan niet met benzine :p
Het kan wel. als je een krachtige motor heb of een lichte auto

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-07 16:31
Dav0s schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 21:56:
[...]

In Zutphen is geen snelweg in de buurt, en een autoweg is eigenlijk ook niet te halen tijdens een examen (dus invoegen hoef je niet tijdens een examen), verder heeft Zutphen hoogstens 20.000 inwoners dus druk is het er ook niet...
Zuphen is ook weer niet zo klein hoor. ;) Eerder richting de 35.000.
Ik moet eigenlijk regelen dat ik daar ook examen doe. Is toch niet ver van Doetinchem af, en ik kom er elke dag. O-)
Maar het verkeer rondom en in Zutphen stelt inderdaad niet veel voor. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
  • Laatst online: 05:51
Maandag naar Dordrecht geweest voor mijn theorie en ook in 1x gehaald :) 3 fout maar :) .
* Beerkeeper is daar tevreden over!

Maar ik heb een ander probleem, ik ben bloednerveus door mijn instructeur (en niet bij mijn vader/moeder/andere instructeur (heb namelijk bij een andere rijschool een les gevolgd, die mij adviseerde examen te doen)). Ik heb dus mijn instructeur gebeld om te zeggen tegen hem dat ik mijn examen wil doen. Hij zag het niet zitten omdat mijn niveau op de 80% lag en dat goed genoeg is voor een T.T.T. en niet voor een examen. Na lang genoeg doordrammen toch mijn zin gekregen en over 4 weken staat mijn examen gepland (exacte datum hoor ik volgende week) en heb nog 3 lessen bij hem openstaan. In de tussentijd dat ik niet bij hem terecht kan omdat mijn lessen op zijn ga ik bij een andere rijschool verderlessen en wat lesjes daarvan nemen, om mijn kijktechniek op te krikken. :)

Ik zal je trouwens een voorbeeld geven waaruit blijkt dat ik gewoon zenuwachtig ben met mijn eigen instructeur:
Straatje keren --> linkervoet trilt op en keer als een gek.
Wegrijden uit stilstand --> Vaker gehad van motoruitval.
Dit is in een golf plus v5 tdi.

Komt de andere rijschool mij oppikken voor een lesje hoe het met mij gaat. een Peugeot 207. Totaal nieuwe auto en het volgende resultaat:
Bijzondere verrichtingen --> Uitmuntend.
Motor 0x afgeslagen.
Netjes ritsen.

Alleen ik vergeet soms in de straatjes te kijken, maar dat wist ik al e.d.

Daarbovenop heb ik van mijn eigen rijschool (waar ik inmiddels 18 lessen "ervarener" ben) nog NOOIT onder de motorkap gekeken, vragen gekregen over de banden e.d. of over het dashboard!

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:38
Dav0s schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 21:56:
[...]

Zuthpen bij deventer hebben we het over he? De A1 ligt daar vlak naast en je zit ook met 20 minuten op de A50

[ Voor 4% gewijzigd door 418O2 op 10-01-2007 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
FoutTM schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 23:14:

Daarbovenop heb ik van mijn eigen rijschool (waar ik inmiddels 18 lessen "ervarener" ben) nog NOOIT onder de motorkap gekeken, vragen gekregen over de banden e.d. of over het dashboard!
Dat heb ik ook niet gehad, tot de les voor de TTT en het examen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
RoD schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 23:25:
[...]

Dat heb ik ook niet gehad, tot de les voor de TTT en het examen :)
Volgens mij komt mijn instructeur er ook niet meer op terug, heb nog 3 lessen tegoed, that's it :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thumblex.
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:26
FoutTM bij welke rijschool les je, en moet je ook TTT en examen doen in Dordrecht, ik iig wel ?
Heb ook al een keer gereden in Rotterdam, maar ik rij eigenlijk nog liever in Rotterdam dan in Dordrecht, heb daar meer het gevoel dat alles beter is geregeld mbh borden, stoplichten en ieder z'n eigen weggedeelte, in Dordt lijkt het of soms iedereen maar wat loopt aan te kutten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
Ik rij bij Rijschool Content, en TTT is optioneel (bij jou verplicht? :? ).
Examen wordt waarschijnlijk gehouden in Scheluinen :) lekker dicht bij huis :Y)

edit: Oh wacht volgens mij begrijp ik je vraag :P nee ik doe alleen examen :) TTT laat ik links liggen

[ Voor 25% gewijzigd door Beerkeeper op 11-01-2007 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:34
FoutTM schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 23:32:
[...]

Volgens mij komt mijn instructeur er ook niet meer op terug, heb nog 3 lessen tegoed, that's it :/
Kan je gewoon niet aan hem vragen wat onder de motorkap zit en wat er zoal gevraagd wordt op het examen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
FoutTM schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 23:32:
[...]

Is hier ook pas de laatste les voor mijn TTT besproken. Zo boeiend is het nou ook weer niet...

Ik weet niet of het verstandig is wat je nu doet, bij 2 rijscholen tegelijkertijd rijden. Vooral niet als het rijden in die 207 je beter afgaat als het rijden in die Golf V, en je straks wel je examen gaat rijden in de Golf...

Kun je dan niet beter gewoon overstappen naar die rijschool waar je je fijner bij voelt? :? En ook daar je examen mee rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
Xander schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 13:23:
[...]
Ik weet niet of het verstandig is wat je nu doet, bij 2 rijscholen tegelijkertijd rijden. Vooral niet als het rijden in die 207 je beter afgaat als het rijden in die Golf V, en je straks wel je examen gaat rijden in de Golf...

Kun je dan niet beter gewoon overstappen naar die rijschool waar je je fijner bij voelt? :? En ook daar je examen mee rijden?
Over dat 2 rijscholen tegelijk, ik vind van wel. De auto is bij mij niet van belang, ze rijden en ik kan er prima mee overweg (hell, ik rij zo weg in mijn vader's opel vectra 1.6i) maar het is gewoon de instructeur waar ik zenuwachtig van wordt....

En overstappen gaat nog niet, ik moet eerst mijn pakket afronden (21 lessen + examen) en omdat ik toch nog maar 3 lessen resterend heb, kan ik het net zo goed verkloten op mijn examen. Beter rijden bij hem lukt me toch niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 09:23
Met zo'n instelling lukt dat ook niet nee :p

Ik moet van m'n te snelle koppelgedrag af zien te komen, 1.2 twingo sloeg wel 30x af gister :+ Heel anders rijden dan met de 307HDI, die bouwt rustig op met koppelen en rolt ook iets weg dan. Twingo is gewoon bam uit omdat ik net te langzaam gas bij geef, of een vrooeeeemm omdat ik net iets te snel ben :P

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
NoepZor schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 15:12:
Met zo'n instelling lukt dat ook niet nee :p

Ik moet van m'n te snelle koppelgedrag af zien te komen, 1.2 twingo sloeg wel 30x af gister :+ Heel anders rijden dan met de 307HDI, die bouwt rustig op met koppelen en rolt ook iets weg dan. Twingo is gewoon bam uit omdat ik net te langzaam gas bij geef, of een vrooeeeemm omdat ik net iets te snel ben :P
Het is een kwestie van gewenning :) zoals ik het deed in mijn vader's auto is weer voorzichtig de koppeling aanvoelen en dan na verloop van tijd steeds een strakkere timing/dosering vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s

Dav0s

Hr?

418O2 schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 23:25:
[...]

Zuthpen bij deventer hebben we het over he? De A1 ligt daar vlak naast en je zit ook met 20 minuten op de A50
Maar die rijexamens duren hoogstens 30 minuten (spreek uit ervaring, na er 3 gehad te hebben). Dus dan haal je het niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victenn
FoutTM schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 15:57:
[...]

Het is een kwestie van gewenning :) zoals ik het deed in mijn vader's auto is weer voorzichtig de koppeling aanvoelen en dan na verloop van tijd steeds een strakkere timing/dosering vinden ;)
Jup gisteren was ik soms ook nog even te snel met de koppeling. 1 keer laten afslaan soms op het randje. Vandaag voor de 2e keer alleen gereden en ging perfect. Niet meer af laten slaan en ook niet meer schokkerig rijden. Alleen inparkeren moet ik nog flink mee gaan oefenen want dat lijkt nog nergens op.

Heb ook pas de laatste les voor mijn ttt voor het eerst onder de motorkap gekeken, dus lijkt me vrij normaal. Voor mensen die toch alvast benieuwd zijn is er een goede site: http://www.voertuigcontrole.nl/ staan van een aantal auto's de motorkap inhoud behandeld en andere dingen die de examaminator kan vragen.

[ Voor 3% gewijzigd door victenn op 12-01-2007 00:59 ]

Last FM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Laatst online: 10-09 09:23
FoutTM schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 15:57:
[...]

probleem is bij die twingo dat ie nogal een bijterige koppeling heeft. Dus het is echt snel gas bijgeven en ook precies timen :P Maarja ik wil het volgens mij ook te snel doen :)

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
Vandaag mijn zevende les en het ging echt super, niks op aan te merken behalve dat ik soms een bocht neem alsof ik om een vierkant rijdt, dat ik te snel aan het draaien ben zei 'ie. De heenrit verliep soepel, toen moest ik even stoppen in een woonwijk en haalde mijn rij-instructeur iemand op en mocht zij rijden voor een uurtje terwijl ik de achterbank auto's zat te bekijken (dikke rijkelui-buurt doorgereden met Jaguars, BMW's, Lexus, sjeetje...). Toen kwamen we weer bij haar huis aan en mocht ik weer terugrijden. Ging allemaal goed en eindelijk de kracht van die remmen onder controle zodat we bijna niks voelden als 'ie stil stond. :)

We zijn ook even langs het CBR kantoor geweest om wat te drinken. :)

[ Voor 5% gewijzigd door D. Ninjai op 15-01-2007 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch niks alcoholisch hoop ik :+ O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren rijles gehad. Ging super goed! Was alleen bang toen ik terug na huis werd gebracht door een meid die na mij moest lessen. We hebben bijna 3 keer een aanrijding gehad :|

IK wil mijn rijbewijs heel graag en moet 7 feb. weer op (voor de tweede keer) Weet iemand wat ik kan doen tegen de zenuwen :? Ben echt heel zenuachtig snap er niets van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
Nah, coke. ;)
Verwijderd schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 13:43:
Gisteren rijles gehad. Ging super goed! Was alleen bang toen ik terug na huis werd gebracht door een meid die na mij moest lessen. We hebben bijna 3 keer een aanrijding gehad :|

IK wil mijn rijbewijs heel graag en moet 7 feb. weer op (voor de tweede keer) Weet iemand wat ik kan doen tegen de zenuwen :? Ben echt heel zenuachtig snap er niets van!
Vrouwen achter het stuur, leuk hè. :+

Voor zenuwen is er wel wat aanwezig bij de apotheek of drogist. Bach Rescue Spray of valeriaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:46

_Ernst_

Mark It Zero!

Verwijderd schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 13:43:

Ik heb toen ik moest afrijden ook iets gehaald bij de apotheek, 1 of ander kalmerend middeltje geloof ik. Is gewoon toegestaan en beinvloed je rijgedrag niet, maar het werkte wel (ben er iig mee geslaagd :P) Weet alleen niet meer hoe het heet, zal het vanmiddag eens aan m'n ma vragen.

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 19:28
Moest eigenlijk gistermiddag al afrijden (eerste keer), maar werd 'sochtends uit m'n bed gebeld dat ik ingedeeld stond voor een rijbewijs A. Nu wil ik dat best proberen, maar is toch lastig op zo'n motor als je inmiddels een auto bent gewend :p
Nu vanochtend alsnog geweest voor rijbewijs B en in 1x geslaagd :*)

Uurtje warmrijden voor het examen was wel fijn, beetje wakker worden en op gang komen. Bij het CBR stapt er iemand anders in en je rijdt weer door. Aardige vent opzich, beetje stil, maar deed netjes z'n werk waardoor ik er ook niet zenuwachtig van werd. Geen fouten gemaakt, wel een keer ietsjes geremd terwijl ik voorrang had, maar daar zei hij verder niets over.
Hij vertelde dat ik vanaf morgen bij het stadhuis/gemeente m'n rijbewijs aan kon vragen, m'n rijleraar vertelde echter dat het waarschijnlijk vandaag al mogelijk was.
Vanmiddag om 13.00 stond ik al in het systeem en kon meteen aanvragen en betalen, morgen vanaf 08.00uur ophalen :9 Heb de spoedaanvraag maar gedaan, was in totaal dus € 85,90 kwijt + pasfoto's.

Vroeger heb ik voor examens, presentaties e.d. ook wel wat middeltjes gebruikt tegen de zenuwen, kijk hier eens tussen. Kan me herinneren dat ik toen rode pillen gebruikte, maar die zie ik hier niet tussen staan. Laatste jaren heb ik overigens nergens meer last van, was zelfs niet eens zenuwachtig voor m'n rij-examen, terwijl ik dat van tevoren wel een beetje had verwacht.
Haal je het niet, jammer dan, maak je niet druk, volgende keer beter :)
Het scheelt misschien ook als je je examen-datum aan niemand vertelt. In mijn geval wist enkel m'n vriendin en moeder het, en voor de rest heb ik de datum geheim gehouden. Krijg je die dag tenminste niet van iedereen sms'jes dat ze voor je duimen, scheelt een hoop, en begin je gewoon aan 'weer' een rijles :)

[ Voor 28% gewijzigd door man-o-script op 16-01-2007 16:02 ]

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
man-o-script schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 15:55:
Moest eigenlijk gistermiddag al afrijden (eerste keer), maar werd 'sochtends uit m'n bed gebeld dat ik ingedeeld stond voor een rijbewijs A. Nu wil ik dat best proberen, maar is toch lastig op zo'n motor als je inmiddels een auto bent gewend :p
Nu vanochtend alsnog geweest voor rijbewijs B en in 1x geslaagd :*)

Uurtje warmrijden voor het examen was wel fijn, beetje wakker worden en op gang komen. Bij het CBR stapt er iemand anders in en je rijdt weer door. Aardige vent opzich, beetje stil, maar deed netjes z'n werk waardoor ik er ook niet zenuwachtig van werd. Geen fouten gemaakt, wel een keer ietsjes geremd terwijl ik voorrang had, maar daar zei hij verder niets over.
Hij vertelde dat ik vanaf morgen bij het stadhuis/gemeente m'n rijbewijs aan kon vragen, m'n rijleraar vertelde echter dat het waarschijnlijk vandaag al mogelijk was.
Vanmiddag om 13.00 stond ik al in het systeem en kon meteen aanvragen en betalen, morgen vanaf 08.00uur ophalen :9 Heb de spoedaanvraag maar gedaan, was in totaal dus € 85,90 kwijt + pasfoto's.
Omfg wat een bedrag 8)7 Ben blij dat ik em nog net gehaald heb voordat ze die pasjesmeuk invoerden. Wat een belachelijke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
RoD schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 16:03:
[...]

Omfg wat een bedrag 8)7 Ben blij dat ik em nog net gehaald heb voordat ze die pasjesmeuk invoerden. Wat een belachelijke prijs.
Spoedaanvraag hè. :P

Ik denk dat het normale bedrag wel op de helft zit. Maar iig gefeliciteerd man-o-script. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Pff spoed. Die van mij was nóg sneller klaar. Kon em direct meenemen toen ik bij het gemeentehuis kwam :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_

_Ernst_

Mark It Zero!

D. Ninjai schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 16:10:
[...]

Spoedaanvraag hè. :P

Ik denk dat het normale bedrag wel op de helft zit. Maar iig gefeliciteerd man-o-script. d:)b
Dan is het nog duur. Ik was zo'n 1,5 jaar geleden een euro of 20 (?) kwijt meen ik me te herinneren. Het ding werd in een minuutje in elkaar gezet en ik stond 5 minuten later weer buiten met een mooi rijbewijs incl hoesje :P die goeie ouwe tijd :+

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victenn
Als je er een week op wilt wachten zoals ik heb gedaan is ie de helft idd, was wel ff vervelend heb je je rijbewijs en mag je nog niet rijden. Ondertussen een week me pasje en al heel wat ritjes gemaakt, vanavond ook weer rijden :)

Last FM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
_Ernst_ schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 16:18:
Dan is het nog duur. Ik was zo'n 1,5 jaar geleden een euro of 20 (?) kwijt meen ik me te herinneren. Het ding werd in een minuutje in elkaar gezet en ik stond 5 minuten later weer buiten met een mooi rijbewijs incl hoesje :P die goeie ouwe tijd :+
Cool. :) Net even gekeken hoeveel het bij mij kost: € 34,-. € 40,- komt erbij als ik een spoedaanvraag doe. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
Maar wat maakt die €40 dan nog uit op het totaal van je lessen en je examen? Naast dat is het gewoon scheef, blijkbaar kan het allemaal heel snel, maar alleen als je betaalt :)
Vraag me af hoeveel mensen er uiteindelijk voor het spoed-rijbewijs kiezen...

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_

_Ernst_

Mark It Zero!

Ik denk eigenlijk ook dat ik voor een spoedrijbewijs zou kiezen als ik nu mijn rijbewijs zou halen. Zou echt geen zin hebben in nog een week wachten, nadat ik eerst maanden bezig ben geweest met het behalen ervan :P En op het hele bedrag van het lessen maakt het toch niet veel uit. (al zou je natuurlijk ook uit protest tegen de vrij belachelijk hoge prijs ervoor kunnen kiezen hem een week later op te halen)

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Nu online

M-ThijZ

Riding on Rails

Gisteren een tussentijdse toets gehad, ging allemaal prima en nu mooi een vrijstelling op de bijzondere verrichtingen. :D
Over een maand (14 feb.) het echte examen, heb er vertrouwen in en denk dat ik het wel zal halen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Ik was voor mijn pasje maar €26,05 kwijt. Geen spoed-aanvraag dus idd, dat wordt een stuk duurder. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remond_FRL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-09 15:49
ik ben zo vrolijk, dat ik de rest van GoT even moet mededelen dat vanochtend ik mijn theorie heb gehaald
:D

gelijk 's middags de praktijk aangevraagd, had al eerder gekund, maar voor de eerst keer theorie gezakt
(7 fout |:( )
donderdag maar weer even lessen :9

het is ûs lieke folle, as de ko skiet of de bolle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:37

drooger

Falen is ook een kunst.

Netjes, 'k heb zelf afgelopen vrijdag de theorie gehaald, 3 foutjes. Vergeten hier te posten :+

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remond_FRL
drooger schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 23:17:
Netjes, 'k heb zelf afgelopen vrijdag de theorie gehaald, 3 foutjes. Vergeten hier te posten :+
jij ook gefeliciteerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06 15:11
Vandaag gezakt voor praktijk :( Hij vond dat ik het gevoel miste |:(
Ik snap het niet, alles ging goed; straatje keren, helling proef, kijken, invoegen, inhalen.
Hij vond alleen dat ik op sommige kruispunten wel kon gaan waar ik bleef wachten.
En dat ik had moeten inhalen op de snelweg (was ik het wel mee eens). Maar dit zijn toch niet fouten waarop je iemand laat zakken |:(

(waarschijnlijk heeft die vent volkomen gelijk, maar ben gewoon pist.)

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 23:34

Dennahz

Life feels like hell should.

battler schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 01:04:
Vandaag gezakt voor praktijk :( Hij vond dat ik het gevoel miste |:(
Ik snap het niet, alles ging goed; straatje keren, helling proef, kijken, invoegen, inhalen.
Hij vond alleen dat ik op sommige kruispunten wel kon gaan waar ik bleef wachten.
En dat ik had moeten inhalen op de snelweg (was ik het wel mee eens). Maar dit zijn toch niet fouten waarop je iemand laat zakken |:(

(waarschijnlijk heeft die vent volkomen gelijk, maar ben gewoon pist.)
Dat zijn gewoon dingen waar je handigheid in moet krijgen.... vast zo'n zeikvent. :X

Wanneer ga je weer?

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
M-ThijZ schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 19:51:
Gisteren een tussentijdse toets gehad, ging allemaal prima en nu mooi een vrijstelling op de bijzondere verrichtingen. :D
Over een maand (14 feb.) het echte examen, heb er vertrouwen in en denk dat ik het wel zal halen. :D
Zelf geen TTT gedaan, maar merkte tijdens het examen eigenlijk weinig van de bijzondere verrichtingen. Heb een keer een straatje gekeerd, een bochtje achteruit moeten maken en voor het stoplicht stond ik een keer op een helling, dat was het. Kost juist weer een beetje tijd in het echte examen waarin je andere fouten zou kunnen maken :)

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
man-o-script schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 12:21:
[...]
Kost juist weer een beetje tijd in het echte examen waarin je andere fouten zou kunnen maken :)
Dat is volgens mij gewoon onzin. Als je TTT gedaan hebt duurt je examen waarschijnlijk ook gewoon korter dan wanneer je geen TTT gedaan had...

* Xander was in kwartiertje klaar met examen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
met ^^. Als je TTT gedaan heb en je gaat laatste exame doen dan heb je 2 mogelijkheden:

1. het duurt lang -> meestal gezakt
2. je bent in 15 +/- 30 minuten klaar -> geslaagd.

Ik les iig al een hele tijd(et gaat ook erg goed) maar nog nooit de tijd en zin gehad om theory te halen, binnenkort toch echt eens gaan beginnen :X

[ Voor 30% gewijzigd door LED-Maniak op 17-01-2007 12:37 ]

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victenn
Zou idd maar eens beginnen ja, anders kan je straks geen examen doen omdat je nog geen theorie hebt. Zelf heb ik na 8 lessen oid mijn theorie gehaald, theorieweekend was net geweest toen ik begon met lessen dus moest wachten op de volgende.

Last FM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
Xander schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 12:28:
[...]

Dat is volgens mij gewoon onzin. Als je TTT gedaan hebt duurt je examen waarschijnlijk ook gewoon korter dan wanneer je geen TTT gedaan had...

* Xander was in kwartiertje klaar met examen
Mocht je de rest van je examen niet helemaal zeker genoeg overkomen of een klein foutje gemaakt hebben, dan zou het toch kunnen schelen dat je de bijzondere verichtingen op dat moment wel perfect doet. Gaat dus niet eens zozeer om de tijd die het kost. Daarnaast kost een TTT volgens mij praktisch ook net zoveel als een echt examen, dus waarom zou je dan niet meteen examen doen? Mocht je het de eerste keer niet halen, doe je het nog een keer en ben je hetzelfde kwijt. Was incl. bijzondere verrichtingen ook binnen 20 min. weer terug, waarvan 5 in de file gestaan.

Voor degene die de nieuwe pasjes nog niet hadden gezien:
Afbeeldingslocatie: http://dump.petervanwezel.nl/rijbewijs.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door man-o-script op 17-01-2007 13:37 ]

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
-DG- schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 22:53:
[...]

Zuphen is ook weer niet zo klein hoor. ;) Eerder richting de 35.000.
Ik moet eigenlijk regelen dat ik daar ook examen doe. Is toch niet ver van Doetinchem af, en ik kom er elke dag. O-)
Maar het verkeer rondom en in Zutphen stelt inderdaad niet veel voor. :9
Het verkeer rondom Doetinchem stelt anders ook geen reet voor hoor, ik loop er namelijk op dit moment stage en moet regelmatig met de auto vanaf Doetinchem naar Amsterdam.
Als je wil kan je met 80 door Doetinchem heen scheuren. Alleen tijdens de spits is het er druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik en mijn vriendin hebben een discussie en we hebben beide over de 10 jaar als ons rijbewijs:

Het volgende is het geval en ik denk dat ik wel degelijk gelijk heb:

Afbeeldingslocatie: http://img208.imageshack.us/img208/3203/untitlediw4.png

Ik kom samen met haar aanrijden en ik rij. We naderen de rotonde. De rotonde kun je zelf nemen, maar je kunt er ook omheenrijden voor de doorstroming.

Moet men hier verplicht rechts aanhouden en de buitenring nemen als deze vrij is? Ik dacht het namelijk van wel want mijn afslag (rechtdoor) kan ik dan gewoon nemen.

Hier gold toch de regel die ik geleerd heb: Rechts houden zodra je rechts kunt houden. Dat heb ik gedaan, maar zij zei dat ik de rotonde zelf moest nemen. Te laat , ik zat al op de buitenring en vervolgde keurig mijn weg.

Wie heeft nu gelijk? Nu begin ik zelf ook te twijfelen want zij rijdt al 17 jaar.

Dit bord stond er:

Afbeeldingslocatie: http://proto.thinkquest.nl/~klb019/images/Bord-D03.gif

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2007 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
zo vandaag bij de herkansing wel geslaagd. Ik had helemaal foutloos gereden :*) , ik had hem alleen een keer laten afslaan op een recht stuk zonder een auto voor of achter mij (vraag niet verder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 13:55:
Ik en mijn vriendin hebben een discussie en we hebben beide over de 10 jaar als ons rijbewijs:

Het volgende is het geval en ik denk dat ik wel degelijk gelijk heb:

[afbeelding]

Ik kom samen met haar aanrijden en ik rij. We naderen de rotonde. De rotonde kun je zelf nemen, maar je kunt er ook omheenrijden voor de doorstroming.

Moet men hier verplicht rechts aanhouden en de buitenring nemen als deze vrij is? Ik dacht het namelijk van wel want mijn afslag (rechtdoor) kan ik dan gewoon nemen.

Hier gold toch de regel die ik geleerd heb: Rechts houden zodra je rechts kunt houden. Dat heb ik gedaan, maar zij zei dat ik de rotonde zelf moest nemen. Te laat , ik zat al op de buitenring en vervolgde keurig mijn weg.

Wie heeft nu gelijk? Nu begin ik zelf ook te twijfelen want zij rijdt al 17 jaar.

Dit bord stond er:

[afbeelding]
Of het verplicht is weet ik niet, maar netter is het sowieso. En zo gebruik je de constructie waar het voor bedoeld is: de doorstroming van het verkeer bevorderen. :)

Hoewel dat bord impliceert dat er niks verplicht is volgens mij.

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
@Exuimtum: Volgens mij is niets verplicht, dat bord mag je immers aan 2 kanten voorbij rijden. Je deed het dus gewoon goed, je vriendin's methode (over de rotonde zelf) is ook goed.

Het enige dat ik niet snap is dat je vriendin beweert dat je over de rotonde moet? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

Probleem, probleem... ik wil zsm beginnen met mijn rijbewijs. Echter.. ik ben za,zo,ma in Groningen (vrij) en di,wo,do,vr in Utrecht (werk). Het liefst begin ik in groningen, want dan ben ik vrij ,maar ik weet niet hoe lang ik daar nog woon... kan ik niet beginnen in groningen en dan overstappen in utrecht mocht het nodig zijn? In utrecht wordt lastig want dan alleen 's avonds tijd. Suggesties?

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victenn
Overstappen kan altijd volgens mij, je moet dan alleen wel wennen aan een andere auto en een andere instructeur. Gewoon geen pakket nemen en je lessen per keer betalen, dan kan je altijd overstappen lijkt mij. Of je rijschool er blij mee is is een ander verhaal :p

Last FM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:41
Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 13:55:
I
Ik weet niet of het verplicht is, maar die buitenring ligt er toch juist om ervoor te zorgen dat jij zonder problemen rechtdoor kunt rijden ? Als ik jouw tekening zo zie zie ik eigenlijk geen reden om als je rechtdoor wilt niet de rechterbaan te gebruiken. Als je 3/4 rond zou willen pak je de rotonde zelf (lijkt me dat daarvoor dat bord er ook staat.
Als je je vriendin haar redenatie aan zou houden zou dat stuk weg er omheen er toch voor niks liggen ?

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D. Ninjai schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 13:53:
[...]

Vrouwen achter het stuur, leuk hè. :+

Voor zenuwen is er wel wat aanwezig bij de apotheek of drogist. Bach Rescue Spray of valeriaan.
Ben zelf een vrouw :o . Zal eens gaan kijken bij de drogist dankjewel alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Ernst_ schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 14:15:
[...]

Ik heb toen ik moest afrijden ook iets gehaald bij de apotheek, 1 of ander kalmerend middeltje geloof ik. Is gewoon toegestaan en beinvloed je rijgedrag niet, maar het werkte wel (ben er iig mee geslaagd :P) Weet alleen niet meer hoe het heet, zal het vanmiddag eens aan m'n ma vragen.
Als je dat zou willen navragen heel graag. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Nu online
man-o-script schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 13:17:
[...]

Mocht je de rest van je examen niet helemaal zeker genoeg overkomen of een klein foutje gemaakt hebben, dan zou het toch kunnen schelen dat je de bijzondere verichtingen op dat moment wel perfect doet. Gaat dus niet eens zozeer om de tijd die het kost. Daarnaast kost een TTT volgens mij praktisch ook net zoveel als een echt examen, dus waarom zou je dan niet meteen examen doen? Mocht je het de eerste keer niet halen, doe je het nog een keer en ben je hetzelfde kwijt. Was incl. bijzondere verrichtingen ook binnen 20 min. weer terug, waarvan 5 in de file gestaan.
Bij mijn rijschool kosten bijzondere verrichtingen niet veel meer dan een standaard les. En juist als je onzeker ben zou ik het in 2 delen doen, iemand die erg twijfelt en bijzondere verrichtingen moet gaan doen... Daarnaast kan je bij de TTT dus al een beetje zien hoe het examen wordt gedaan.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
Hmm is dan persoonlijk denk ik. Met m'n rijleraar heb ik ook de laatste lessen steeds 'examen gespeeld' in de buurt van het CBR, incl. uitstappen etc. Dan heb je wel een redelijk gevoel wat het examen voor moet gaan stellen.
Tijdens het examen zelf was ik niet bang voor de bijzondere verrichtingen, gaf juist wel een beetje rust, was eerder bang voor een onoverzichtelijk kruispunt o.i.d. of een invoegstrook van 10 meter :)

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xander schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 14:50:
@Exuimtum: Volgens mij is niets verplicht, dat bord mag je immers aan 2 kanten voorbij rijden. Je deed het dus gewoon goed, je vriendin's methode (over de rotonde zelf) is ook goed.

Het enige dat ik niet snap is dat je vriendin beweert dat je over de rotonde moet? :P
Ze is een linkse vrouw :P

Nee, maar ik ga dat toch even napluizen. Op de autosnelweg heb je ook 2 banen en mag je ook links rijden (in principe dan), maar als je dat doet heb je kans dat je in aanraking komt met Artikel 5 en dan heb je een probleem. Dus ik denk dat dit bord impliceert dat men de rechterkant moet aanhouden, maar naar links mag uitwijken als er rechts geen plaats meer is om de doorstroming te bevorderen.
(Bij rechtdoorgaand verkeer, rechtdoorgaand is de hoofdader). In Oss (bioj de stier) zit ook zo'n leuke rotonde, maar wordt je keurig geleid :)

Dit zit net even iets ingewikkelder inelkaar. Het zou een zooitje worden als een rij auto willekeurig gaat bepalen om links of rechts te rotonde te nemen. Iets om over na te denken. Omdat de een iets sneller de bochten neemt als de ander kunnen er 'veel makkelijker' ongelukken voorkomen.

Ik heb zelf rijbewijs B en C en ik heb me destijds goed verdiept in de theorie. Met het groot rijbewijs ga je stukke dieper in op de basistheorie. Daarom maak ik er een kwestie/vraag van :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2007 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Nu online
man-o-script schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 17:41:
Hmm is dan persoonlijk denk ik. Met m'n rijleraar heb ik ook de laatste lessen steeds 'examen gespeeld' in de buurt van het CBR, incl. uitstappen etc. Dan heb je wel een redelijk gevoel wat het examen voor moet gaan stellen.
Tijdens het examen zelf was ik niet bang voor de bijzondere verrichtingen, gaf juist wel een beetje rust, was eerder bang voor een onoverzichtelijk kruispunt o.i.d. of een invoegstrook van 10 meter :)
Das opzich wel een goed idee ja :|

Zal het eens voorstellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
man-o-script schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 17:41:
Dat wordt bij mij ook gedaan in wellicht de laaste periode van een leerling het echte examenen oefenen. Dan zie ik weinig tot geen reden meer om (in mijn geval) een dure TTT te doen.

Ik ben ook stiekem aan het oefenen met mijn vader op verlaten parkeerplaatsen en dat helpt ook een klein beetje om in de vaart te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
Ik weet niet wanneer ik weer mag, rij-instructeur smste net dat hij weer zou bellen als er plek was.
Hij vindt nog steeds dat ik geen extra lessen nodig heb. Ik baal ook nog steeds als een stekker.
Het was inderdaad een echte zeik vent, geen woord met hem gesproken terwijl ik echt me best deed.
En ik deed alles (in mijn ogen) echt goed. Tuur lijk waren er dingen die beter konden.. zoals zijn houding :+
Ik hoop dat ik snel weer mag, ik heb het idee dat ik wel kan rijden. En dat wil ik ook bewijzen O-)
Hopelijk krijg ik nu iemand anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:58
Mijn zusje is vorige week om precies dezelfde reden gezakt. Ging allemaal goed volgens haar, examinator zei zelfs tegen haar dat ze goed in de gaten had wat er gebeurde. Toch is ze gezakt doordat ze 1 keer op een autoweg een vrachtwagen niet inhaalde (terwijl ze max. snelheid reed) en het niet snel genoeg oprijden van een doorgaande weg. (ze hoefde alleen maar te doorkruizen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yassine
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-09 22:54

yassine

Nothing to it but to do it!

heuker schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 21:56:
Mijn zusje is vorige week om precies dezelfde reden gezakt. Ging allemaal goed volgens haar, examinator zei zelfs tegen haar dat ze goed in de gaten had wat er gebeurde. Toch is ze gezakt doordat ze 1 keer op een autoweg een vrachtwagen niet inhaalde (terwijl ze max. snelheid reed) en het niet snel genoeg oprijden van een doorgaande weg. (ze hoefde alleen maar te doorkruizen)
Bij me zus ook het geval. :( Het is een drama, al 5x gezakt. En steeds hoor ik van der dat het helemaal goed ging 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remond_FRL
yassine schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 22:04:
[...]

Bij me zus ook het geval. :( Het is een drama, al 5x gezakt. En steeds hoor ik van der dat het helemaal goed ging 8)7
na 5 keer zou ik even verder gaan kijken dan me neus lang is
alhoewel, 'uitzonderingen bevestigen.........'

al eens expliciet gevraagd om andere examinator?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
:o wat, bij mij de zelfde reden. Hij zei je probeerde goed afstand te houden op de snelweg maar je had beter kunnen inhalen. Er zat een vrachtwagen heeeel dicht op me. En een honda civic die reed 70 waar je 80 mocht. Vervolgens gaat die civic op de middenbaan rijden 8)7 Tijdens je examen helemaal op de linker baan rijden leek me niet de juiste oplossing, achteraf gezien wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuker
  • Laatst online: 12:58
Ik ben het ergens wel met die examinators eens, niks zo irritant als slakken op de weg, vooral als je erachter staat om in te voegen. Echter vind ik het belangrijker dat men overzicht heeft. Het 'durven' rijden komt in de paar weken daarna wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
Ik ben het daar wel mee eens, je moet gewoon altijd zoveel mogelijk rechts rijden. Maar wat doe je als een malloot 70 rijdt op de middenstrook tijdens je examen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s

Dav0s

Hr?

Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 16:19:
[...]

Als je dat zou willen navragen heel graag. :D
Gaat het niet gewoon over betablokkers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
Gisteravond voor het eerst een ritje gemaakt met m'n nieuwe rijbewijs. Eerst naar een rustige parkeerplaats bij het bos hier in de buurt om een beetje aan te voelen hoe het is in een benzine auto zonder stuurbekrachtiging :+ Was dus een keer of 5 aan het inparkeren overal, staat er ineens een auto achter me 'politie stop'. Ze vroegen zich af wat ik aan het doen was. Vertelde dat ik net 1 dag m'n rijbewijs had en even de auto wou leren kennen. Mocht meteen blazen omdat ze er vanuit gingen dat ik wel wat had gedronken om het te vieren, niet dus :O Mooie binnenkomer 8)7

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
:*) Haha, die is mooi. Ik dacht ze zullen wel blij zijn je hebt je rijbewijs gehaald. En je bent rustig aan het oefenen, dus niet als een malloot de weg op en kijken hoe hardt hij nou echt kan. :+ Nee, in plaats daarvan gelijk blazen. Al zullen ze natuurlijk wel meer ervaring hebben dan alleen met jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
Vond het wel grappig indiedergeval, heb ik het gelijk een keer meegemaakt :P
Ze waarschuwden overigens nog wel dat ik daar niet te lang moest blijven vanwege de homo's en marokkanen die daar 'savonds komen. Ben toen dus maar terug naar huis gereden.
Overigens wel wennen met benzine (i.p.v. diesel) en zonder stuurbekrachtiging (Peugeot 205 van m'n vriendin). Lastig in het begin even het gevoel te vinden met je koppeling omdat je inmiddels anders bent gewend uit je lesauto. I.t.t. wat mijn vriendin zei, is het toch mogelijk zonder gas te geven weg te rijden, vooruit en achteruit, met een benzine auto :+

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 18:39

Crazy D

I think we should take a look.

man-o-script schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 13:00:
Lastig in het begin even het gevoel te vinden met je koppeling omdat je inmiddels anders bent gewend uit je lesauto. I.t.t. wat mijn vriendin zei, is het toch mogelijk zonder gas te geven weg te rijden, vooruit en achteruit, met een benzine auto :+
Kan inderdaad prima, alleen is het wat makkelijker om 'm dan af te laten slaan.

In een 205 stuurbekrachtiging missen? Mietje :+ Ik heb 2 jaar in een Clio diesel getuft zonder stuurbekrachtiging, geen probleem. Alleen de 1e keer dat je daarna in een auto rijdt waarin wel bekrachtiging zit, moet je erg oppassen... als je dan net zo "krachtig" stuurt als dat je gewend was, sta je bijna achterstevoren :+

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

man-o-script schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 13:00:
is het toch mogelijk zonder gas te geven weg te rijden, vooruit en achteruit, met een benzine auto
Als je dat in de stad of in de file doet en je afvraagt wat die scherpe stank en witte rook is: dat is je koppeling die heet wordt en/of verbrandt. Leuk om even aan te tonen dat het kan, maar leer het vooral niet aan als gewoonte. Een nieuwe koppeling kost je een euro of 400 plus arbeidsloon, dus dat wordt een prijzig geintje.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
Kijk da's een tip waar ik wat aan heb >:) Het was ook enkel even om te proberen, handig is anders in de praktijk :) Ben zelf van plan een automaat te kopen overigens, dus zal er niet vaak meer mee te maken hebben.
Crazy D schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 13:05:
[...]
In een 205 stuurbekrachtiging missen? Mietje :+ Ik heb 2 jaar in een Clio diesel getuft zonder stuurbekrachtiging, geen probleem. Alleen de 1e keer dat je daarna in een auto rijdt waarin wel bekrachtiging zit, moet je erg oppassen... als je dan net zo "krachtig" stuurt als dat je gewend was, sta je bijna achterstevoren :+
Met fileparkeren en straatje keren merk ik het nog wel, niet dat het zwaar is, maar je zit te draaien als een gek. :)

[ Voor 56% gewijzigd door man-o-script op 18-01-2007 14:14 ]

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dav0s schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 10:30:
[...]

Gaat het niet gewoon over betablokkers?
Weet ik niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland_EM25
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-09 10:21

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Een veel gebruikt middel bij examenvrees is idd een betablokker. Propranolol is een voorbeeld uit deze medicatiegroep. Vroeger heette dit volgens mij inderal. Wordt ook bij precisiesporten als biatlon gebruikt (en is legaal).

Het is alleen op recept verkrijgbaar en wordt meestal niet aan suikerpatiënten voorgeschreven. Het veroorzaakt namelijk een lage bloeddruk en suikerpatiënten "voelen" niet meer als hun suikergehalte te laag is geworden (hypoglycemie).

Als je zelf last hebt van lage bloeddruk is het niet aan te raden deze medicatie te nemen, het is namelijk oorspronkelijk bedoeld als bloeddruk verlager (antihypertensiva). De arts zal bij het voorschreven van de medicatie ook altijd je bloeddruk willen meten.

Medicatie als oxazepam (valium) of andere zogenaamde benzodiazepinen zijn niet geschikt als kalmeringsmiddel omdat ze ook het reactievermogen sterk beinvloeden. Dit zijn dus ook de medicatie soorten met een zogenoemde gele stikker.

Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-09 09:10

DeluxZ

Livin' the good life

Weeee....vanmorgen opgeweest voor theorie en meteen geslaagd met 1 foutje :)

Ik had het echt helemaal niet verwacht eerlijk gezegd, had zo'n cd van het CBR met oefentoetsen van de 12 maar 2 keer gehaald (zonder theorie door te lezen 8)). Denk dat mijn scooter"verleden" me wel een beetje heeft geholpen :)

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_E
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-07 11:04
Roland_EM25 schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 20:29:

... verhaaltje ....

Medicatie als oxazepam (valium) of andere zogenaamde benzodiazepinen zijn niet geschikt als kalmeringsmiddel omdat ze ook het reactievermogen sterk beinvloeden. Dit zijn dus ook de medicatie soorten met een zogenoemde gele stikker.
Valium is volgens mij diazepam.

Verder klopt het wel. Ik was zelf destijds ook erg zenuwachtig en heb er voor gekozen niks te gebruiken. Uiteindelijk allemaal goedgekomen.

Vraag me af of het daadwerkelijk helpt. Zit toch vooral tussen de oren. Maar inderdaad is het misschien voor sommige een uitkomst.

Let er inderdaad op wat je neemt. Te rustig door medicatie is niet goed. Je moet ten alle tijden kunnen reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
Misschien met je rij-instructeur bespreken over je zenuwen? Dat hij of zij misschien tips (of anders, wie weet) voor je weet om je nervositeit te verlagen want hij of zij wil immers ook dat je slaagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:12

mace

Sapere Aude

man-o-script schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 14:13:
Kijk da's een tip waar ik wat aan heb >:) Het was ook enkel even om te proberen, handig is anders in de praktijk :) Ben zelf van plan een automaat te kopen overigens, dus zal er niet vaak meer mee te maken hebben.
Waarom? Ik zou je juist aanraden om te beginnen met een handgeschakelde, want anders verleer je het schakelen en als je dan in een echte auto mag rijden ipv een mietjesbak ( :+ ) dan durf je misschien niet meer! Mijn tante heeft jarenlang automaat gereden en die kan nu niet meer handgeschakeld rijden, dat is best lastig want je beperkt jezelf heel erg.

Ik heb zelf pas mijn rijbewijs sinds november en ik kan kiezen tussen de seat altea 140pk diesel uit 2006 met DSG bak van mijn vader of de swift 3pits uit 2002 met 5bak van mijn moeder kies ik nu voor de swift enkel en alleen omdat ik goed wil leren rijden, en het gaat steeds beter dus het werkt wel.
DeluxZ schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 00:27:
Weeee....vanmorgen opgeweest voor theorie en meteen geslaagd met 1 foutje :)

Ik had het echt helemaal niet verwacht eerlijk gezegd, had zo'n cd van het CBR met oefentoetsen van de 12 maar 2 keer gehaald (zonder theorie door te lezen 8)). Denk dat mijn scooter"verleden" me wel een beetje heeft geholpen :)
Wacht ff, je gaat op voor theorie zonder te leren?
Het is niet 100% duidelijk uit je verhaal dus als je wel hebt geleerd mag je dit negeren...

Ik vind dat altijd zo irritant, mensen die dat soort dingen onderschatten.
Ze hebben zichzelf er alleen maar mee, maar ik ken een gast die 5x zijn theorie examen gedaan heeft en pas bij de 5e keer een boek open heeft gehad, wat verwachten die mensen eigenlijk :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:39

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

MaCe1337 schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 10:58:

[...]

Het is niet 100% duidelijk uit je verhaal dus als je wel hebt geleerd mag je dit negeren...

Ze hebben zichzelf er alleen maar mee, maar ik ken een gast die 5x zijn theorie examen gedaan heeft en pas bij de 5e keer een boek open heeft gehad, wat verwachten die mensen eigenlijk :?
Deed ik ook... Op de fiets onderweg naar cbr het boekje een beetje doorgebladerd, en gewoon geslaagd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
[...]
Waarom? Ik zou je juist aanraden om te beginnen met een handgeschakelde, want anders verleer je het schakelen en als je dan in een echte auto mag rijden ipv een mietjesbak ( :+ ) dan durf je misschien niet meer! Mijn tante heeft jarenlang automaat gereden en die kan nu niet meer handgeschakeld rijden, dat is best lastig want je beperkt jezelf heel erg.
[...]
Waarom... tja, omdat ik dat wil :) Vind schakelen gewoon onzin, je zet je wasmachine toch ook niet handmatig nog ff op standje centrifugeren als de was schoon is? :+ Woon midden in het centrum van Rotterdam en de meeste ritjes zullen ook binnen de stad zijn. Zie niet in waarom je moeilijk moet doen terwijl het makkelijk kan. M'n broer heeft ook jarenlang automaat gereden (old-timer en daarna nieuw) en moest pas geleden ook in een schakel huurauto, was niets aan de hand, na twee keer optrekken ging het wel weer.
Als je kijkt naar de nieuwe Alfa automaat bijvoorbeeld, die trekt sneller naar de 100 dan een mietje :+ in de schakelversie ;)

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Laatst online: 09-09 09:10

DeluxZ

Livin' the good life

[...]

[...]

Ik heb niet geleerd in de zin van heel het boekje doorlezen. Ik heb die oefentoetsen van die CD en op internet gemaakt, en gewoon gehaald :) Vooral voorrang heb je voordeel mee als je al scooter hebt gereden denk ik (en dan niet zoals als die sjonnies doen overal tussendoor enzo :+ )

[ Voor 28% gewijzigd door DeluxZ op 19-01-2007 14:45 ]

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
Zelf heb ik 1x het hele boekje doorgelezen om zeker te zijn dat ik niets over het hoofd zou zien (borden, suffe regeltjes waar je nooit mee te maken hebt, etc.) en daarna een CD met 10 oefenexamens gedaan, in 1x geslaagd met 3 fout. :)

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thumblex.
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:26
Zo, net m'n TTT gedaan en gehaald :)
Het ging allemaal vrij goed op 1 foutje na, ik liet een gehandicapte die aanstalte maakte tot oversteken niet gaan, had in eerste instantie niet gezien dat ze gehandicapt was, totdat ik d'r hoofd zag en haar loopje :+

Examinator was er voor de rest ook tevreden over, vond het een leuke rit en merkte dat ik de auto onder controle had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
thumblex. schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 15:32:
Zo, net m'n TTT gedaan en gehaald :)
Het ging allemaal vrij goed op 1 foutje na, ik liet een gehandicapte die aanstalte maakte tot oversteken niet gaan, had in eerste instantie niet gezien dat ze gehandicapt was, totdat ik d'r hoofd zag en haar loopje :+

Examinator was er voor de rest ook tevreden over, vond het een leuke rit en merkte dat ik de auto onder controle had.
Netjes :)

* Beerkeeper gaat zometeen weer lessen :Y)
In de peugeot 207 that is ;)

Oh wacht, voordat ik het vergeet :P
8 januari heb ik mijn theorie gehaald :) 3 fout
13 februari heb ik examen :Y)

[ Voor 9% gewijzigd door Beerkeeper op 20-01-2007 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
Gefeliciteerd Thumblex :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
Ik dacht dat ik vandaag om 16:00 hoefde maar om 13:00 stond 'ie aan de deur terwijl ik net de douche in wou stappen, doe ik die deur open in mijn badjas. 8)7 Hup snel aankleden, geld pakken en wegrijden. :P

Mja, ging deze keer ietsjes minder dan de vorige maar mijn rij-instructeur moet momenteel ook taxi-chauffeurs opnieuw opleiden en ik rijd soepeler dan hun dus dat was wel een leuk compliment. Maar ik had erg last van de zon (zonneklep hielp niet veel en heb geen zonnebril op sterkte) en zag op het moment totaal niks meer en toen vergat ik de koppeling in te duwen en stond de auto stil. |:(

Terugrit naar huis verliep soepel en nu hup de douche in. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
_Ernst_ schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 14:15:
[...]

Placebo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneak0r
  • Laatst online: 10:15
Gisteren heb ik om 13.05 uur het praktijkexamen B afgelegd. Ging met een redelijk goed gevoel het examen in en was ook niet zenuwachtig (slechts wat gezonde spanning :) ). Na 45 minuten voor het examen rond te hebben gereden en een kop koffie bij het CBR later, stap ik dan ook in de auto met de examinator. Was best een aardig vent en ik rij vervolgens rustig weg en we touren een half uurtje rond met de auto.

Terug gekomen stap ik met een redelijk goed gevoel de auto uit, lopen samen met zn 3en (instructeur was mee) naar de examenzaal van het CBR. Daar gaat de examinator voor me zitten en zegt: "Helaas, ik moet je teleurstellen, je bent gezakt"... Grmbl... :( :( dan voel je je wel heel erg k*t op zon moment. Ik vroeg hem om uitleg en hij zei dat ik in sommige situaties wat slordig was (eenmalig met ritsen en een keer niet zo heel netjes ingehaald; lees onnodig). Daarnaast reed ik wat te pittig zo af en toe (bij de TT was ik juist te rustig...). Ook veel last gehad van de laagstaande zon icm nat wegdek, vooral bij het naderen van een kruising reed ik dus iets te hard volgens hem (ik zag bijna niets), kon nog ruim op tijd stoppen, zonder hard te remmen. Maarja dat was ook niet de druppel, dus geef de zon ook niet de schuld =)

Toch balen, theorie en TTT in een keer gehaald (had dus ook vrijstelling voor de bijz. verrichtingen). Ik kan gelukkig snel weer (14 februari). Ik geef de examinator geen ongelijk, wat hij zei was waar. Maar het was wel enigzins een net wel/niet situatie, maar ja net niet is gewoonweg niet genoeg.

Thumblex gefeli :) en veel succes op je echte examen zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
  • Laatst online: 11-09 09:30
Ik moet zelf morgen op :+

gelukkig heb ik met mijn instructeur veel examenroutes gereden en veel gepraat overde fouten die ik maakte (hij was examinator dus pietje precies). Ik heb er zelf gewoon een goe dgevoel over en we kunnen niet meer doen dan opletten en me best doen he :P

en ik zet gewoon als ik iets belangrijks heb me telefoon uit :+ kan ik me ook niet irriteren aan het feit dat mensen me bellen etc tijdens afrijden.. tijdesn lessen had ik wel eens me headset bij omdat ik voor belangrijke dingen gebeld kon worden :P

ik les en rijdt dus morgen ook af in een nissan x-trail meen 3.0 dci of 2.0 dat weet ik niet precies..

snelle tank that is :+

[ Voor 10% gewijzigd door sarlo op 24-01-2007 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
3.0 bestaat niet, zal een 2.2 zijn. Aparte keuze voor een lesauto :?

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
man-o-script schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 14:45:
3.0 bestaat niet, zal een 2.2 zijn. Aparte keuze voor een lesauto :?
Ik vind het wel fijn lessen in een grote tank :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
Lijkt me opzich wel ja, totdat je moet straatje keren :p

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
;) suc6 alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ik was maar wat blij dat ik in een kleine auto gelest heb. Scheelt toch een boel ellende bij het verrichten van dingen zoals inparkeren ed. Ook rijdt het imo fijner. Inmiddels lukt alles prima met de grote bak van mn pa, maar in de tijd dat ik nog aan het lessen was moest ik er niet aan denken om in een grote auto rond te rijden.
* RoD reed rond in een kleine Toyota. Type weet ik niet, wel dat ie rood van kleur was :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
man-o-script schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 14:56:
Lijkt me opzich wel ja, totdat je moet straatje keren :p
ik zal eerlijk zeggen dat lukt echt heeel makkelijk met die auto :D.. het lijkt heel moeilijk omdat de auto onderhand net zo breedis als de straat..maar het valt eigenlijk best wel mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Je zult het ook wel gewend zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
Die van mij is ook niet de kleinste (Nissan Almera Tino) maar hij is vrij makkelijk te beheersen vind ik, je voelt goed wat 'ie aan doen is. Alleen het stuurwiel is een beetje groter dan normaal:

Afbeeldingslocatie: http://www.rijschoolreen.nl/images/stories/image005.jpg

Grappig filmpje by the way: Een gemiddelde rijles _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-07 16:31
OMG. :D

Ik heb net m'n rijles geregeld. :)
Ga 1 feb (als ik 18 wordt) meteen beginnen. :9
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.