Ikm heb ook inmiddels de speedtouch 706 binnengekregen (ADSL 6MB + telefonie via bbned). 19 juni wordt de adsl opgeleverd. Aangezien ik geen telefoonabonnement heb kreeg ik een brief van KPN
dat ze op 19 juni langskomen. Wat ze eigenlijk komen doen is mij raadsel. De telefoonlijn ligt er nog, tenzij ze het adsl signaal over een ander aderpaar sturen?
Verwijderd
Hoi!
Onbegrijpelijk hoe het zo moeilijk kan zijn om internet aan te sluiten. Grmbl..maar goed. ik heb dus ook alles precies goed aangesloten...echter...internet blijft het niet doen! Komt dat omdat hij niet automatisch intstalleert bij gebrek aan xp (ik heb namelijk windows 98) of moet ik iets veranderen bij de LAN instellingen? Ik heb serieus waar geen idee....
Dacht dat ik technischer was dan dit. Sorry! Misschien dat het hier ergens staat, maar heb het nog niet gevonden...
Misschien kan iemand me helpen?
Thanks!
never mind...already done
Onbegrijpelijk hoe het zo moeilijk kan zijn om internet aan te sluiten. Grmbl..maar goed. ik heb dus ook alles precies goed aangesloten...echter...internet blijft het niet doen! Komt dat omdat hij niet automatisch intstalleert bij gebrek aan xp (ik heb namelijk windows 98) of moet ik iets veranderen bij de LAN instellingen? Ik heb serieus waar geen idee....

Misschien kan iemand me helpen?
Thanks!
never mind...already done
MrVegeta schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 11:09:
Zo, alles is klaar! Mijn adsl lijn is nu werkend.
Heb net even de FEAR demo gedownload, 850 kb/s. Ging opzich allemaal wel goed met speedlinq, tot nu toe niets te klagen.
Het instaleren van de modem etc stelt ook weinig voor, ookal weet ik niet zeker of alles goed werkt. ADSL doet het en heb net een vriend gebeld even mee gepraat en die had ook nergens last van (van mijn kant).
Zo heb ik het nu aan gesloten.
>Naar de mode ADSL.
> Ingang telefoonlijn > splitter >
>Naar de telefoon.
Dus dat werkt als een tietben er wel blij mee nu kan ik lekker de hele dag door goed internetten. Alleen ben ik mijn actievoucher en welkomsbrief kwijt, ik had ze op een dag gepakt om in te vullen toen kwam er iets tuseen en nu zijn ze weg. Ik heb op speedlinq weer een nieuwe actievouchter ingevuld en uitgeprint, en de welkomsbrief opnieuw aangevraagd.
Nu kan ik helaas nog geen gebruik maken de nieuwsgroepen.
Ze gaan kijken of het line-sync lampje op je modem brandt.zx9r_mario schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 08:48:
Ikm heb ook inmiddels de speedtouch 706 binnengekregen (ADSL 6MB + telefonie via bbned). 19 juni wordt de adsl opgeleverd. Aangezien ik geen telefoonabonnement heb kreeg ik een brief van KPNdat ze op 19 juni langskomen. Wat ze eigenlijk komen doen is mij raadsel. De telefoonlijn ligt er nog, tenzij ze het adsl signaal over een ander aderpaar sturen?

Verwijderd
Oke, blijkbaar zijn de Zyxel modems op en krijgen we nu dus een Speetouch 706 Wireless daarvoor in de plaats vooruitgang??zx9r_mario schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 08:48:
Ikm heb ook inmiddels de speedtouch 706 binnengekregen (ADSL 6MB + telefonie via bbned). 19 juni wordt de adsl opgeleverd. Aangezien ik geen telefoonabonnement heb kreeg ik een brief van KPNdat ze op 19 juni langskomen. Wat ze eigenlijk komen doen is mij raadsel. De telefoonlijn ligt er nog, tenzij ze het adsl signaal over een ander aderpaar sturen?
Wat betreft het aansluiten door KPN.... ik had ook (al 5 jaar) geen telefoon abbo meer. Ze doen ff signaal op de lijn zetten kijken of hij op het juiste adres binnenkomt en melden dit dan gereed aan Speedlinq. Monteur is 10 min bezig en jij weet dan in iedergeval dat er prik op het koper staat
[ Voor 200% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2006 17:20 ]
Ik heb de 706 zonder wireless. KPN zet er een testsignaal op? Met een natte vinger beide koperdraadjes vasthouden en wachten op het belsignaal van ca 100V. 
Verwijderd schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 17:08:
[...]
Oke, blijkbaar zijn de Zyxel modems op en krijgen we nu dus een Speetouch 706 Wireless daarvoor in de plaats vooruitgang??
Wat betreft het aansluiten door KPN.... ik had ook (al 5 jaar) geen telefoon abbo meer. Ze doen ff signaal op de lijn zetten kijken of hij op het juiste adres binnenkomt en melden dit dan gereed aan Speedlinq. Monteur is 10 min bezig en jij weet dan in iedergeval dat er prik op het koper staat
Mijn verbinding zou eergisteren zijn opgeleverd, maar vandaag kan ik nog niet internetten.
Is de netwerk en/of PC naam van belang? Dacht het niet....
Ik zie de bui al weer hangen dat ik (net zoals bij Versatel) tig keer moet bellen voordat alles werkt.
Heeft iemand ervaring met het te laat opleveren van de verbinding of kan ik dit zelf misschien oplossen????
Als ik al niet eens op de modem kan komen via 172.19.3.1 is dat niet fijn
Is de netwerk en/of PC naam van belang? Dacht het niet....
Ik zie de bui al weer hangen dat ik (net zoals bij Versatel) tig keer moet bellen voordat alles werkt.
Heeft iemand ervaring met het te laat opleveren van de verbinding of kan ik dit zelf misschien oplossen????
Als ik al niet eens op de modem kan komen via 172.19.3.1 is dat niet fijn
[ Voor 10% gewijzigd door Mooody op 15-06-2006 18:32 ]
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Tijd voor weer eens een positief bericht! Ik heb al twee maanden na aansluiting nog geen enkel probleem ervaren, snelheid als belooft en nog geen enkele storing. Heb een Zyxel met 4 poorten en twee voip poorten gekregen, die vanaf het begin uitstekend functioneert. Zo, tot dusver even een meer positief signaal, want anders krijgt het negatieve wel erg snel de overhand.
Ik heb net een nieuwe (dedicated) aansluiting bij Speedlinq op Tiscali (babyxl) netwerk. 07/06 zou het opgeleverd zijn, dag eerder was KPN langs geweest om lijn te meten, omdat het zonder line-sharing is. Helaas de 7e geen linesync. Afgelopen dinsdag heb ik met Speedlinq gebeld om het probleem aan te melden. Na het gesprek werd ik 15min later gebeld door de helpdesk, omdat nog iets niet helemaal duidelijk was. Vervolgens weer een uur later belde de KPN om een lijnmeting bij mij thuis te doen voor de volgende dag. En gisteren hebben ze het ook direct opgelost. Zeker goede en vooral snelle afhandeling van het probleem lijkt me zo. Ondanks de moeizame start, toch erg positief over de service afhandeling tot dusver!
Als we toch positief aan het doen zijn, ik heb Speedlinq al 4 maanden en geen enkel probleem gehad. Behalve nieuwsgroepen, ook al heb ik 250 kb/s krijg ik meestal 50-60.
Maar ik neem binnenkort toch Eweka.

Ik kan niet klagen over de verbinding, die doet het na een reset van mijzelf inmiddels 27 dagen zonder 1 keer gedropped te zijn. Wat ik wel slecht vind zijn hun voorwaarden die ze voor kortingen hebben. Ik kan me voorstellen dat ze automatische incasso's zeker willen stellen door de korting terug te betalen na 2x goede afschrijving, maar om dan nog een termijn van 6 weken te nemen om de korting te betalen en in mijn geval dat nog niet eens doen vind ik echt waardeloos. Nadat ik na 6 weken een klacht gestuurd heb dat ik de korting nog niet terug gekregen had heb ik zonder andwoord ineens een dag later de korting op mijn rekening staan. Dat moet ook anders kunnen lijkt me. Verder heb ik over de verbinding na 4 maanden niets dan lof!!!
Maandag zou mijn dsl verbinding opgeleverd worden. Heb voor de gein gekeken of er al een dsl signaal opstaat. DSL ledje gaat aan
. Gelijk de laptop eraan gehangen, heb gelijk internet. Het modem traint op 960 / 8.064
.
Heb een 6M abo en speedtest.nl geeft ca 650kbyte/sec down en up varieert tussen de 50-90 kbyte/sec.
Maandag komt een KPN monteur langs om de lijn te testen.
Kan nu eindelijk @Sloom SOMS opzeggen.
Conclusie: het kan ook goed gaan bij Speedlinq. Hulde
Heb een 6M abo en speedtest.nl geeft ca 650kbyte/sec down en up varieert tussen de 50-90 kbyte/sec.
Maandag komt een KPN monteur langs om de lijn te testen.

Kan nu eindelijk @Sloom SOMS opzeggen.
Conclusie: het kan ook goed gaan bij Speedlinq. Hulde
Nou, ik kan niet klagen. Internet werkt en (even afkloppen) blijft werken.
Speedlinq bellen activeren gaat gelukkig ook weer via de website, de scriptfout hebben ze opgelost. Jammer dat ze niet tijdelijk op die pagina neerzetten dat het even niet werkt, scheelt veel mensen weer een telefoontje naar het dure nummer.
Nu heb ik echter een nieuw probleem. Als ik bel met mijn speedlinq bellen (VOIP) nummer, kan de tegenpartij mijn nummer niet zien. Bij het servicepunt zie ik geen optie om dat te veranderen. Is er een manier waarop dat zou moeten kunnen? Ik zag dat het bij XS4all met *31# moet kunnen, maar als ik dat probeer krijg ik een dame aan de lijn die me vertelt dat het nummer niet in gebruik is.
En nog iets: er staat in mijn Speedtouch bij het bel-gedeelte dat ik de server van ritstele.com gebruik. Is dat juist? Het zal haast wel (ik kan immers bellen) maar speedlinq vermeld hier niks over.
Speedlinq bellen activeren gaat gelukkig ook weer via de website, de scriptfout hebben ze opgelost. Jammer dat ze niet tijdelijk op die pagina neerzetten dat het even niet werkt, scheelt veel mensen weer een telefoontje naar het dure nummer.
Nu heb ik echter een nieuw probleem. Als ik bel met mijn speedlinq bellen (VOIP) nummer, kan de tegenpartij mijn nummer niet zien. Bij het servicepunt zie ik geen optie om dat te veranderen. Is er een manier waarop dat zou moeten kunnen? Ik zag dat het bij XS4all met *31# moet kunnen, maar als ik dat probeer krijg ik een dame aan de lijn die me vertelt dat het nummer niet in gebruik is.
En nog iets: er staat in mijn Speedtouch bij het bel-gedeelte dat ik de server van ritstele.com gebruik. Is dat juist? Het zal haast wel (ik kan immers bellen) maar speedlinq vermeld hier niks over.
Verwijderd
Ummm wat betreft dat nummer meezenden he... ik heb in mijn speedtouch onderJochem_ schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 18:53:
Nou, ik kan niet klagen. Internet werkt en (even afkloppen) blijft werken.
"Telephony Services" het volgende staan:
Calling Line Identification Presentation Activation Code *30 Deactivation Code #30 en hij staat verder op Activated. Heb nog geen tijd gehad om hiermee te rommelen.
Edit: Lees net het volgende op de FAQ van Speedlinq:
Bel je via het Bbned netwerk, dan wordt alleen van binnenkomende gesprekken het nummer getoond. Bel je zelf, dan wordt je nummer niet getoond.
En wat betreft "ritstele.com"..... daar bellen we mee

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2006 20:28 ]
Tja, ik dacht dus de hele faq te hebben doorgespit, maar toch nog wat over het hoofd gezien.Verwijderd schreef op zondag 18 juni 2006 @ 20:24:
[...]
Bel je via het Bbned netwerk, dan wordt alleen van binnenkomende gesprekken het nummer getoond. Bel je zelf, dan wordt je nummer niet getoond.
Vind ik wel een groot nadeel, maargoed, het is niet anders.
Dat vermoedde ik al.En wat betreft "ritstele.com"..... daar bellen we meeSpeedlinq verzorgd het bellen gedeelte denk ik niet zelf, maar bieden dit over BBnet aan via ritstele
Bedankt!
Inmiddels ben ik al weer bijna een jaar aangesloten bij speedlinq. Ik ben van plan mijn abonnement op te zeggen en op zoek te gaan naar een ander adsl abonnement (liefst 1 met telefonie). Nu heb ik al eens rondgeneuzd en kom ik toevallig opnieuw uit bij Speedlinq (zie de aanbiedingen op hun homepage). Maar hoe zijn de voorwaarden? Is het toegestaan mijn huidige abonnement op te zeggen (destijds ook aangegaan als actie) en in te gaan op een nieuwe aanbieidng van Speedlinq?
En hoe zijn de ervaringen van mensen die reeds gebruik maken van Speedlinq bellen?
En hoe zijn de ervaringen van mensen die reeds gebruik maken van Speedlinq bellen?
Volgens de site is een abonnementswijziging naar hogere snelheid binnen eigen tariefplan(upgrade) gratis. Alleen geen idee wat ze met 'tariefplan' bedoelen. Downgraden kost geld.Yuco schreef op maandag 19 juni 2006 @ 11:57:
Is het toegestaan mijn huidige abonnement op te zeggen (destijds ook aangegaan als actie) en in te gaan op een nieuwe aanbieidng van Speedlinq?
tariefplan betekent in feite hetzelfde telco-netwerk (BBned (Xtra), BabyXL (All-in), KPN (Comfort))aMUSEd schreef op maandag 19 juni 2006 @ 21:14:
[...]
Volgens de site is een abonnementswijziging naar hogere snelheid binnen eigen tariefplan(upgrade) gratis. Alleen geen idee wat ze met 'tariefplan' bedoelen. Downgraden kost geld.
Verwijderd
Iemand al opgevallen dat Speedlinq traffic door een private ip space trekt?
Private Network binnen 10.0.0.0
3 12 ms 12 ms 12 ms asd-nik-sl-dr01-pc3-250.ne.qinip.net [195.18.64.
150]
4 13 ms 45 ms 13 ms asd-nik-sl-dr01-pc3-250.ne.qinip.net [195.18.64.
150]
5 12 ms 13 ms 12 ms 10.8.10.49
6 13 ms 13 ms 13 ms core1.ams.terremark.net [195.69.145.48]
7 13 ms 13 ms 13 ms 85.112.0.75
8 * * * Request timed out.
9 14 ms 13 ms 13 ms 62.69.179.229
Trace complete.
Een trace naar nu.nl. Andere plekken gaat verkeer ook door 10.8.10.49 of 10.8.10.53 of 10.8.10.45. Nu zou dit volgens RIPE en IANA helemaal niet mogen. Private IP space dient niet gebruikt te worden buiten private networks. Mijn dataverkeer vormt geen onderdeel van het Private Network van Speedlinq. Dit is geen normale routering van netwerkverkeer. Op zich zou ik er niet zo veel moeite mee hebben ware het niet dat dit een niet reguliere route is vanaf andere plekken naar mijn IP en dat is nogal lullig met gebruik van eigen mailservers en spf. Daarnaast gebruik ik zelf het netwerk 10.0.0.0 waardoor mijn eigen routering het niet meer snapt omdat een ander 10.0.0.0 netwerk ineens bereikbaar is!!
Daarnaast renewed de DHCP server mijn lease elke 4 uur met hickups. Hebben hier nog meer mensen last van?
150]
150]
Trace complete.
Een trace naar nu.nl. Andere plekken gaat verkeer ook door 10.8.10.49 of 10.8.10.53 of 10.8.10.45. Nu zou dit volgens RIPE en IANA helemaal niet mogen. Private IP space dient niet gebruikt te worden buiten private networks. Mijn dataverkeer vormt geen onderdeel van het Private Network van Speedlinq. Dit is geen normale routering van netwerkverkeer. Op zich zou ik er niet zo veel moeite mee hebben ware het niet dat dit een niet reguliere route is vanaf andere plekken naar mijn IP en dat is nogal lullig met gebruik van eigen mailservers en spf. Daarnaast gebruik ik zelf het netwerk 10.0.0.0 waardoor mijn eigen routering het niet meer snapt omdat een ander 10.0.0.0 netwerk ineens bereikbaar is!!
Daarnaast renewed de DHCP server mijn lease elke 4 uur met hickups. Hebben hier nog meer mensen last van?
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2006 10:05 ]
Helaas is het niet mogelijk om op te zeggen en een aanbieding te nemen bij hun. Heb ik ook geprobeerd, maar helaas: in de algemene voorwaarden staat, dat je 3 maanden GEEN speedlinq-klant moet zijn geweest om in aanmerking te komen voor een van hun aanbiedingen. Bummer.Yuco schreef op maandag 19 juni 2006 @ 11:57:
Inmiddels ben ik al weer bijna een jaar aangesloten bij speedlinq. Ik ben van plan mijn abonnement op te zeggen en op zoek te gaan naar een ander adsl abonnement (liefst 1 met telefonie). Nu heb ik al eens rondgeneuzd en kom ik toevallig opnieuw uit bij Speedlinq (zie de aanbiedingen op hun homepage). Maar hoe zijn de voorwaarden? Is het toegestaan mijn huidige abonnement op te zeggen (destijds ook aangegaan als actie) en in te gaan op een nieuwe aanbieidng van Speedlinq?
Speedlinq bellen heb ik zojuist aangevraagd, MET nummerporteren en opzeggen van mijn ISDN-lijn. Tele2 heb ik ook al opgezegd, dit moest ik zelf doen. Ik schijn een Zyxel te krijgen, waarvoor in een ander draadje (HIER) de nieuwste firmware te vinden is. Zo te lezen aan te raden, daar het modem hiermee stabieler wordt. Alles moet deze week geleverd en afgerond zijn, dus binnenkort horen jullie hier meer over.
Verwijderd
Vreemd, als ik een tracert commando geef dan krijg ik het volgende:Verwijderd schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 10:04:
Iemand al opgevallen dat Speedlinq traffic door een private ip space trekt?
150]
150]
Trace complete.
Bezig met het traceren van de route naar gl.nu.nl [62.69.179.230]
via maximaal 30 hops:
1 83 ms 99 ms 99 ms speedtouch.lan [192.168.1.254]
2 17 ms 17 ms 16 ms 84.41.176.1
3 17 ms 17 ms 17 ms asd-nik-sl-dr01-gi2-5.ne.qinip.net [62.100.32.153]
4 * * * Time-out bij opdracht.
5 17 ms 18 ms 17 ms core1.ams.terremark.net [195.69.145.48]
6 18 ms 18 ms 18 ms 85.112.0.75
7 * * * Time-out bij opdracht.
8 17 ms 17 ms 17 ms 62.69.179.230
De trace is voltooid.
Misschien doe ik iets verkeerd ... zou kunnen maar ziet er goed uit toch?? Heb ff geen idee waarom hij bij jou over een 10.* range getrokken wordt... ziet er wel vreemd uit ja!
BTW.. ik zit via BBnet met speedlinq X-tra abbo...
Verwijderd
Tot nu toe (week) gaat het lekker met bellen en gebeld worden over Speedlinq BBnet E-tra abbo... hopen dat dit zo blijftYuco schreef op maandag 19 juni 2006 @ 11:57:
Heb ook een BBned abo en kan me herinneren dat ik ook die private 10.x ranges ben tegengekomen in traces. Ik meen (zit nu op m'n werk) dat ik nu ook een vergelijkbare trace krijg als Stablevir dus met een time-out. Nu zat daar volgens mij eerst een 10.x ip adres dat ze nu niet meer laten reageren op ping verzoeken of zo... vandaar de time-out waarschijnlijk.Verwijderd schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 22:13:
[...]
Misschien doe ik iets verkeerd ... zou kunnen maar ziet er goed uit toch?? Heb ff geen idee waarom hij bij jou over een 10.* range getrokken wordt... ziet er wel vreemd uit ja!
BTW.. ik zit via BBnet met speedlinq X-tra abbo...
[ Voor 32% gewijzigd door rick77 op 21-06-2006 08:52 ]
Heeft iemand al een rekening gekregen over het bellen via speedlinq? De belkosten zijn onduidelijk, op de servicepagina wordt er blijkbaar per minuut afgerekend terwijl volgens de voorwaarden alleen de startkosten zouden worden berekend (naar vaste nummers binnen ned)
Draadje: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1141618
Verwijderd
Ik heb gehoord dat dit vaker gebeurt. Je ziet op de factuur straks alle kosten bij elkaar opgeteld staan minnes de korting (gratis bellen naar nationaal exc startkosten). Dit alles onder voorbehoud want heb nog geen rekening gekregen! We wachten rustig af (tenminste ik wel) tot de 1ste rekening voor ik die dure helpdesk weer ga bellen.... zal heus wel goed komen zx9r_mariozx9r_mario schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 11:09:
Heeft iemand al een rekening gekregen over het bellen via speedlinq? De belkosten zijn onduidelijk, op de servicepagina wordt er blijkbaar per minuut afgerekend terwijl volgens de voorwaarden alleen de startkosten zouden worden berekend (naar vaste nummers binnen ned)
Verwijderd
Wat slim is om te doen: een afmeldbrief sturen. Je krijgt dan vanzelf een brief met allerlei aanbiedingen binnen. Helaas niet zo spectaculair als de aanbiedingen op de site, maar in ieder geval beter dan gewoon upgraden. Ik kreeg drie maanden geleden een aanbieiding om te upgraden naar een 6016/1024 abo + een gratis voip-modem, voor 25 eur per maand. Dat heb ik uiteraard gedaan.poktor schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 12:47:
[...]
Helaas is het niet mogelijk om op te zeggen en een aanbieding te nemen bij hun. Heb ik ook geprobeerd, maar helaas: in de algemene voorwaarden staat, dat je 3 maanden GEEN speedlinq-klant moet zijn geweest om in aanmerking te komen voor een van hun aanbiedingen. Bummer.![]()
Speedlinq bellen heb ik zojuist aangevraagd, MET nummerporteren en opzeggen van mijn ISDN-lijn. Tele2 heb ik ook al opgezegd, dit moest ik zelf doen. Ik schijn een Zyxel te krijgen, waarvoor in een ander draadje (HIER) de nieuwste firmware te vinden is. Zo te lezen aan te raden, daar het modem hiermee stabieler wordt. Alles moet deze week geleverd en afgerond zijn, dus binnenkort horen jullie hier meer over.
Verwijderd
Een brief van Speedlinq gehad (ze hebben al wel een bedrag van 198 euri afgeschreven), dat ze het op dit moment niet kunnen leveren omdat de KPN nogniet kan vrijgeven. KPN gebeld; Ja meneer uw opzegging is binnen maar bij ons is er een vertraging opgetreden.Verwijderd schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 21:01:
Op 9 juni Speedlinq X-tra 6016 COMPEET abbo met het Zyxel 2602hw Wireless / Ethernet modem aangevraagd, vandaag bevestigings brief ontvangen.
Benieuwd hoe het verder loopt
Grrrr... we wachten even af totdat we de opzeggingsbrief ontvangen hebben
Kijk wel even welk modem je krijgt. Er zijn 4 verschillende:poktor schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 12:47:
[...]
Helaas is het niet mogelijk om op te zeggen en een aanbieding te nemen bij hun. Heb ik ook geprobeerd, maar helaas: in de algemene voorwaarden staat, dat je 3 maanden GEEN speedlinq-klant moet zijn geweest om in aanmerking te komen voor een van hun aanbiedingen. Bummer.![]()
http://www.demonsupport.nl/firmware/
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Verwijderd
Tja, erg merkwaardig die private netten tussendoor. Volgens diverse RFC's zou dit niet mogen. Ik heb Speedlinq ook al maar een email gestuurd met de vraag of dat niet even anders kan.
Net als de DHCP renewal overigens.
Ik heb daarnaast maar een abuse email gestuurd naar RIPE omdat ik niet al te veel fiducie heb in Speedlinq wat betreft het beantwoorden van een emails.
Ik heb geen idee waarom men een private net gebruikt. Het zou ook met vriend Donner te maken kunnen hebben.
Net als de DHCP renewal overigens.
Ik heb daarnaast maar een abuse email gestuurd naar RIPE omdat ik niet al te veel fiducie heb in Speedlinq wat betreft het beantwoorden van een emails.
Ik heb geen idee waarom men een private net gebruikt. Het zou ook met vriend Donner te maken kunnen hebben.
Verwijderd
Ik heb gisteren de actie van www.best-adsl.nl voor Speedlinq 4096/1024 ADSL + Speedlinq bellen besteld en heb op mijn adres geen vaste telefoonlijn van KPN.
Op http://www.speedlinq.nl/php/overige_tarieven.php zie ik dat er staat dat er €49,00 Installatiekosten (ivm ontbreken telefoonlijn) in rekening worden gebracht. Op www.best-adsl.nl heb ik hier niets over gelezen dus weet iemand hier of deze kosten ook in rekening gebracht als je via deze site hebt besteld?
Op http://www.speedlinq.nl/php/overige_tarieven.php zie ik dat er staat dat er €49,00 Installatiekosten (ivm ontbreken telefoonlijn) in rekening worden gebracht. Op www.best-adsl.nl heb ik hier niets over gelezen dus weet iemand hier of deze kosten ook in rekening gebracht als je via deze site hebt besteld?
Verwijderd
ships... inderdaad zeg... daar had ik ook geen rekening mee gehoudenVerwijderd schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 18:45:
Ik heb gisteren de actie van www.best-adsl.nl voor Speedlinq 4096/1024 ADSL + Speedlinq bellen besteld en heb op mijn adres geen vaste telefoonlijn van KPN.
http://www.speedlinq.nl/php/leesmeer.php
http://www.speedlinq.nl/php/overige_tarieven.phpVoor aanvragen van een ADSL abonnement waarbij klant niet beschikt over een vaste telefoonlijn wordt een extra bedrag aan aansluitkosten geregekend. Zie overige tarieven.
Overige kosten:
Installatiekosten (ivm ontbreken telefoonlijn) € 49,00
Jullie weten dat je ook nog 9,50e/m moet betalen voor het kale koper?Verwijderd schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 18:45:
...
Verwijderd
Ja uiteraard, maar die €49,= waar ik het over heb wordt dus bij Speedlinq ook altijd in rekening gebracht, op welke site (in mijn geval dus www.best-adsl.nl) je ook bestelt en van welke actie je ook gebruik maakt?aMUSEd schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 20:25:
[...]
Jullie weten dat je ook nog 9,50e/m moet betalen voor het kale koper?
Ik heb net x-tra 6016/1024 besteld. Wordt geleverd op 01 sept. 2006Verwijderd schreef op zondag 18 juni 2006 @ 20:24:
[...]
En wat betreft "ritstele.com"..... daar bellen we meeSpeedlinq verzorgd het bellen gedeelte denk ik niet zelf, maar bieden dit over BBnet aan via ritstele
(Op 1 sept loopt mijn jaar bij planet af)
Ben benieuwd hoe dat gaat lopen, de overstap.
Ik ga echt heel veel minder betalen !! Ik ga van +- 70 euro per maand
naar 29.95 per maand.
Ik vind bovenstaande (nummer meezenden) wel een tegenvaller(tje)
Met de huidige technieken moet dit toch niet zo'n probleem zijn ???
Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd
Kan je de ingangsdatum bij speedlinq zelf aangeven? .. ik moet ook wachten tot september.driel24 schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 20:54:
[...]
Ik heb net x-tra 6016/1024 besteld. Wordt geleverd op 01 sept. 2006
Ik heb me via hun site aangemeld.aMUSEd schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 21:14:
[...]
Kan je de ingangsdatum bij speedlinq zelf aangeven? .. ik moet ook wachten tot september.
En daar kun je gewoon opgeven : gewenste opleverdatum.
interessant.. als dat dan gelijk ook de startdatum is van de betalingdriel24 schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 21:44:
[...]
Ik heb me via hun site aangemeld.
Weet iemand hoelang deze aanbieding geldt?Verwijderd schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 18:45:
Ik heb gisteren de actie van www.best-adsl.nl voor Speedlinq 4096/1024 ADSL + Speedlinq bellen besteld
Verwijderd
Staat onder de veelgestelde vragen op de site:
Hierna zullen ze vast wel weer met een nieuwe actie komen op deze site want die is er dan ook al een tijdje.Hoe lang loop deze actie nog ?
Actie loopt t/m 30 juni 2006.
Thx, was nog niet bij me opgekomenVerwijderd schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 23:41:
[...]
Staat onder de veelgestelde vragen op de site:
Hierna zullen ze vast wel weer met een nieuwe actie komen op deze site want die is er dan ook al een tijdje.
De actie van 50% korting op bellen had ik nog nooit eerder gezien.. tja, blijf een hollander he
Was eigenlijk van plan om het 6/1mb abo incl bellen te bestellen maar zie het nut van 6/1 (ipv 4/1) niet helemaal in voor mijn situatie (ben niet zo'n downloader.. meer voor games en surfen).
Het te betalen bedrag tov 6/1 scheelt in het geval van 4/1 actie behoorlijk.
Heb vandaag de eerste factuur ontvangen. Ik had geen telefoonabonnement bij KPN en heb alleen kaal koper. Nu las ik in dit topic dat er een toeslag komt van 49 € als je geen telefoonabo hebt
(blijkbaar bij de aanvraag overheen gelezen, zag dit nergens gespecificeerd).
Op de rekening staan alleen de adsl aansluitkosten van 89 €
.

Op de rekening staan alleen de adsl aansluitkosten van 89 €
Misschien zit de 49 euro in de 89 euro aansluitkosten die speedlinq rekent?zx9r_mario schreef op maandag 26 juni 2006 @ 10:57:
Heb vandaag de eerste factuur ontvangen. Ik had geen telefoonabonnement bij KPN en heb alleen kaal koper. Nu las ik in dit topic dat er een toeslag komt van 49 € als je geen telefoonabo hebt(blijkbaar bij de aanvraag overheen gelezen, zag dit nergens gespecificeerd).
Op de rekening staan alleen de adsl aansluitkosten van 89 €.
Welk abo heb je genomen?.. want meeste zijn zonder aansluitkosten.
Ik heb het 6MB + telefonie abo via BBNed van 29,95 €.aMUSEd schreef op maandag 26 juni 2006 @ 13:00:
[...]
Misschien zit de 49 euro in de 89 euro aansluitkosten die speedlinq rekent?
Welk abo heb je genomen?.. want meeste zijn zonder aansluitkosten.
oh, ok, die 89 euro krijg je weer terug?
Ja, 89 € aansluitkosten en 69 € voor het modem. Modem met voip kost 89 €. Hoef dus uiteindelijk 20 € bij te lappen.aMUSEd schreef op maandag 26 juni 2006 @ 19:54:
oh, ok, die 89 euro krijg je weer terug?
[ Voor 15% gewijzigd door zx9r_mario op 26-06-2006 21:30 ]
Verwijderd
Klopt... heb gisteren de rekening binnen gekregen en bij mij wordt er tot op heden ook nog niet gesproken over de kaal kopen aansluit kostenzx9r_mario schreef op maandag 26 juni 2006 @ 10:57:
Heb vandaag de eerste factuur ontvangen. Ik had geen telefoonabonnement bij KPN en heb alleen kaal koper. Nu las ik in dit topic dat er een toeslag komt van 49 € als je geen telefoonabo hebt(blijkbaar bij de aanvraag overheen gelezen, zag dit nergens gespecificeerd).
Op de rekening staan alleen de adsl aansluitkosten van 89 €.
Had trouwens wel gisteren 6x dat ik mijn modem moest resetten omdat ik steeds niet meer kon surfen terwijl de downloads (met 820 KB) gewoon doorliepen! Heel vreemd en moet aan de speedtouch liggen want na een reset meteen weer internet!!! Vandaag geen last gehad, maar ook niets gedownload. Ik download vanaf usenet met 19 botjes... wellicht dat het modem dit gewoon niet trek... meer mensen last van?
Als je je hele bandbreedte voltrekt blijft er weinig over om te surfen...Verwijderd schreef op maandag 26 juni 2006 @ 23:54:
[...]
Klopt... heb gisteren de rekening binnen gekregen en bij mij wordt er tot op heden ook nog niet gesproken over de kaal kopen aansluit kosten![]()
Had trouwens wel gisteren 6x dat ik mijn modem moest resetten omdat ik steeds niet meer kon surfen terwijl de downloads (met 820 KB) gewoon doorliepen! Heel vreemd en moet aan de speedtouch liggen want na een reset meteen weer internet!!! Vandaag geen last gehad, maar ook niets gedownload. Ik download vanaf usenet met 19 botjes... wellicht dat het modem dit gewoon niet trek... meer mensen last van?
Ik had een paar posts terug beloofd jullie op de hoogte te houden, bij deze: Het VoIP-modem is nog steeds niet gearriveerd. Speedlinq heeft leveringsproblemen hiermee en tussen omzetten van de lijn en het leveren van het VoIP-modem zit nu ruim een week! Gelukkig heb ik een GSM van de zaak, maar voor wie dit niet heeft is dit natuurlijk ronduit K*T, want je hebt gewoon geen telefoon meer. Internet doet het gelukkig wel en de voicemail blijkt ook te werken: ik krijg netjes de emailtjes binnen van de mensen die wat hebben ingesproken. Inmiddels heb ik een interface op mijn server gebouwd, die voor mij de emails scant en als er een voicemail tussen zit, krijg ik een SMSje op mijn GSM. Handig. Als je interesse hebt is HIER het draadje.
Verwijderd
Ja, dat begrijp ik, maar zelfs als ik de downloads stopte ... geen internet meer...., tot ik mijn modem weer resette! DNS servers waren pingbaar onderwijl het probleem zich voordeed echter een naam resolven lukte nietrick77 schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 08:35:
[...]
Als je je hele bandbreedte voltrekt blijft er weinig over om te surfen...

Verwijderd
Nou vannacht was mijn modem weer gecrashed (Speedtouch 706) met newsleecher. Ik had 22 bots openstaan maar na verloop van tijd liggen alle HTTP connecties er mee uit. Skype blijft het gewoon doen maar websurfen no way!! Na een reset van het modem werkt alles weer naar behoren. Het lijkt er dus op dat het aantal connecties die deze 22 bots naar newsservers leggen (en blijven leggen als ze even geen connectie hebben) boven het maxiamale uitkomen van het speedtouch modem
Nu schijnt het zo te zijn dat de speedtouch maximaal 1024 connecties aankan. Hieraan zit ik volgens mij niet met newsleecher als het probleem zich voordoet (zal volgende keer als probleem zich weer voordoet proberen een connection log te posten). Maar ben ik nou echt de enige die hier last van heeft??? Weet iemand toevallig waar het aan zou kunnen liggen?
Heb geen Speedtouch, maar als ik torrents starts worden ook tijdelijk veel connecties waardoor ik een minuutje niet kan surfen, maar m'n Copperjet 816 crasht niet... Neem aan dat je gekeken hebt of je ergens het aantal connecties kunt limiteren? Ik zou niet weten of dit in je modem/router of met aparte software kan...Verwijderd schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 06:19:
Nu schijnt het zo te zijn dat de speedtouch maximaal 1024 connecties aankan. Hieraan zit ik volgens mij niet met newsleecher als het probleem zich voordoet (zal volgende keer als probleem zich weer voordoet proberen een connection log te posten). Maar ben ik nou echt de enige die hier last van heeft??? Weet iemand toevallig waar het aan zou kunnen liggen?
Zit er over na te denken om een speedlink extra 6016 abonnement te nemen, maar had nog wat vragen. Na 5 minuten in de wacht te hebben gestaan a 70 cent per minuut de hoorn er maar opgeknald, lekkere klantenservice is dat.
Maar alsnog mijn vraag, misschien dat hier iemand het weet. Het speedlink extra abonnement loopt via BBned, en ik weet dat op mijn lokatie alleen KPN een hogere snelheid kan aanbieden dan 2 mbit. Toch geeft de site van speedlinq aan dat speedlink extra 6016 bij mij mogelijk moet zijn.
Is het nu zo dat de aansluiting dan toch via KPN loopt, of krijg ik een brakke BBned lijn waar ik maar maximaal 2 mbit op haal terwijl ik voor 6 betaal?
Zijn er overigens ook praktijkervaringen mbt de FUP en veel dataverbruik? Ik verbruik momenteel namelijk ongeveer 300GB per maand en vroeg me af of je met zo'n verbruik kans op gedonder hebt bij Speedlinq.
Maar alsnog mijn vraag, misschien dat hier iemand het weet. Het speedlink extra abonnement loopt via BBned, en ik weet dat op mijn lokatie alleen KPN een hogere snelheid kan aanbieden dan 2 mbit. Toch geeft de site van speedlinq aan dat speedlink extra 6016 bij mij mogelijk moet zijn.
Is het nu zo dat de aansluiting dan toch via KPN loopt, of krijg ik een brakke BBned lijn waar ik maar maximaal 2 mbit op haal terwijl ik voor 6 betaal?
Zijn er overigens ook praktijkervaringen mbt de FUP en veel dataverbruik? Ik verbruik momenteel namelijk ongeveer 300GB per maand en vroeg me af of je met zo'n verbruik kans op gedonder hebt bij Speedlinq.
[ Voor 14% gewijzigd door Schweino op 28-06-2006 12:12 ]
Bij een 6Mbit-verbinding van Speedlinq ligt de limiet bij 150GB...Schweino schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 10:43:
Zit er over na te denken om een speedlink extra 6016 abonnement te nemen, maar had nog wat vragen. Na 5 minuten in de wacht te hebben gestaan a 70 cent per minuut de hoorn er maar opgeknald, lekkere klantenservice is dat.

echt niet.. dat staat nergens... en heb zelf een 6 mbit and lig ruim boven de 250 en nooit iets gehoord..poktor schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 15:00:
[...]
Bij een 6Mbit-verbinding van Speedlinq ligt de limiet bij 150GB...
Het staat wel ergens (meer specifiek hier: http://www.speedlinq.nl/php/privacy.php#gedrag2), alleen kan ik me heel goed voorstellen dat ze er geen punt van maken...wiske80 schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 17:13:
[...]
echt niet.. dat staat nergens... en heb zelf een 6 mbit and lig ruim boven de 250 en nooit iets gehoord..
Verwijderd
Ik heb hetzelfde met de Zyxel 2602h. Prutapparaat.rick77 schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 08:18:
[...]
Heb geen Speedtouch, maar als ik torrents starts worden ook tijdelijk veel connecties waardoor ik een minuutje niet kan surfen, maar m'n Copperjet 816 crasht niet...
Niet met mijn oude Speedtouch 510 v4.
Weer een update: Nog steeds geen VoIP modem... 
Maar weer gebeld, blijkt zelfs nog niet verzonden, terwijl het geld al is afgeschreven! Zit nu al een week zonder telefoon. Denk er daarom over om te gaan dreigen met stornering van die 89 euro als ze binnen een paar dagen nog niet geleverd hebben, want ik word het zat. Die doos van klantenservice roept bij elke lastige vraag (hebben julie misschien leveringsproblemen) dat ze het niet weet. Schiet voor geen meter op.
Weet iemand of het mogelijk is om zelf een VoIP modem te kopen (die heb ik dan goeddoeme een dag later in huis!) en aan te sluiten? Alle gegevens zoals SIP inlog e.d. heb ik in huis.
Maar weer gebeld, blijkt zelfs nog niet verzonden, terwijl het geld al is afgeschreven! Zit nu al een week zonder telefoon. Denk er daarom over om te gaan dreigen met stornering van die 89 euro als ze binnen een paar dagen nog niet geleverd hebben, want ik word het zat. Die doos van klantenservice roept bij elke lastige vraag (hebben julie misschien leveringsproblemen) dat ze het niet weet. Schiet voor geen meter op.
Weet iemand of het mogelijk is om zelf een VoIP modem te kopen (die heb ik dan goeddoeme een dag later in huis!) en aan te sluiten? Alle gegevens zoals SIP inlog e.d. heb ik in huis.
Ik wil 4/1mb of 6/1mb actie-abo van speedlinq nemen icm bellen.
4/1mb is het eerste jaar voordelig (9,95+9,50+2,45/m) tov 6/1mb (29,95/m) en daarom neig ik het 4/1mb abo te nemen. Maar na het eerste jaar wordt het maandbedrag van 4/1mb net zo hoog als 6/1mb dus wil ik dan overstappen naar 6/1mb.
Voordat ik bestel (ik heb nog een dag ivm actieperiode) wil ik even checken bij jullie of ik geen dingen over het hoofd zie.. op- en aanmerkingen zijn dus zeer welkom.
Het verbaast me nl een beetje dat ik de laatste tijd zoveel 6/1mb bestellers voorbij zie komen.
Aangezien ik niet veel download maar wel veel onlinegames speel denk ik dat 6/1mb internet geen voordeel biedt boven 4/1mb.. klopt dat?
4/1mb is het eerste jaar voordelig (9,95+9,50+2,45/m) tov 6/1mb (29,95/m) en daarom neig ik het 4/1mb abo te nemen. Maar na het eerste jaar wordt het maandbedrag van 4/1mb net zo hoog als 6/1mb dus wil ik dan overstappen naar 6/1mb.
Voordat ik bestel (ik heb nog een dag ivm actieperiode) wil ik even checken bij jullie of ik geen dingen over het hoofd zie.. op- en aanmerkingen zijn dus zeer welkom.
Het verbaast me nl een beetje dat ik de laatste tijd zoveel 6/1mb bestellers voorbij zie komen.
Aangezien ik niet veel download maar wel veel onlinegames speel denk ik dat 6/1mb internet geen voordeel biedt boven 4/1mb.. klopt dat?
zelf goed de kleine lettertjes overal lezen, kun je wel switchen na één jaar of sluit je bijv. een 2-jarig contract af? upgraden kan ovetr een jaar alleen tegen de dan geldende prijzen...aMUSEd schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 14:06:
[...]Voordat ik bestel (ik heb nog een dag ivm actieperiode) wil ik even checken bij jullie of ik geen dingen over het hoofd zie.. op- en aanmerkingen zijn dus zeer welkom.
Lijkt me ook wel ja...Aangezien ik niet veel download maar wel veel onlinegames speel denk ik dat 6/1mb internet geen voordeel biedt boven 4/1mb.. klopt dat?
Bedankt voor je reactie!rick77 schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 15:21:
[...]
zelf goed de kleine lettertjes overal lezen, kun je wel switchen na één jaar of sluit je bijv. een 2-jarig contract af? upgraden kan ovetr een jaar alleen tegen de dan geldende prijzen...
In de actievoorwaarden staat een minimale contractduur van 1 jaar.
Ik gok erop dat de prijzen over een jaar waarschijnlijk, qua snelheid, gunstiger zijn.
Maar vrees wel een beetje voor de invloeden van KPN.. wat dat betreft heb ik met de 6/1mb abo meer zekerheid.
Contractsduur is inderdaad gewoon 1 jaar, niets bijzonders aan, waarom wantrouwen mensen het altijd als het goedkoop is?
Die 1024 voor €4,95 loopt ook als een tiet
//
Geen wantrouwen hoor .. meer onzekerheid over toekomst ivm overname kpn.man-o-script schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 08:29:
Contractsduur is inderdaad gewoon 1 jaar, niets bijzonders aan, waarom wantrouwen mensen het altijd als het goedkoop is?Die 1024 voor €4,95 loopt ook als een tiet
Goed om te lezen dat je tevreden bent!
Verwijderd
Dat lijkt me wel ja. Let er op dat je dan meestal je modem dan wel zelf moet configureren voor het BBned-netwerk of BabyXL-netwerk. (BBned: VCI=35; BabyXL: VCI=34; Beiden: Encapsulation=Ened encap). En anders valt dat wel te googlen (met je ouwe modem natuurlijk ;-)poktor schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 12:13:
Hey Allemaal,
Ik heb 1 1/2 week geleden speedlinq compleet 6Mb aangevraagd. Voip, niet te duur en het Zyxel 2602 HW modem erbij voor 80 euro.
Ik krijg vandaag het modem geleverd. Blijkt dat ik een speedtouch 706 geleverd krijg. (Maar 1 voip poort, en maar 2 ethernet aansluitingen.)
Gebeld met Speedlinq. (ze namen binnen 5 minuten op) en daar het bovenstaande aangekaart. Volgens speedlinq zijn er firmware problemen met de Zyxel. (volgens mij niet) Aangegeven dat ik toch liever de Zyxel wil hebben. Maar ze wilde er niet op ingaan. Dat kan niet was het antwoord.
Als het niet in de computer gewijzigd kan worden, kan er volgens de medewerkster van speedlinq niets veranderd worden. Ook het afzien van het abbonement was niet een van de mogelijkheden.
Kort daarna was mijn lontje op, en noemde haar een stom paard en heb opgehangen..... Niet slim misschien, maar lucht wel op...
Kan ik hier nog wat mee?
Greetz RR69
Ik heb 1 1/2 week geleden speedlinq compleet 6Mb aangevraagd. Voip, niet te duur en het Zyxel 2602 HW modem erbij voor 80 euro.
Ik krijg vandaag het modem geleverd. Blijkt dat ik een speedtouch 706 geleverd krijg. (Maar 1 voip poort, en maar 2 ethernet aansluitingen.)
Gebeld met Speedlinq. (ze namen binnen 5 minuten op) en daar het bovenstaande aangekaart. Volgens speedlinq zijn er firmware problemen met de Zyxel. (volgens mij niet) Aangegeven dat ik toch liever de Zyxel wil hebben. Maar ze wilde er niet op ingaan. Dat kan niet was het antwoord.
Als het niet in de computer gewijzigd kan worden, kan er volgens de medewerkster van speedlinq niets veranderd worden. Ook het afzien van het abbonement was niet een van de mogelijkheden.
Kort daarna was mijn lontje op, en noemde haar een stom paard en heb opgehangen..... Niet slim misschien, maar lucht wel op...
Kan ik hier nog wat mee?
Greetz RR69
Als daadwerkelijk kan aantonen dat je betaald hebt voor een Zyxel en je krijgt een ander modem geleverd dan lijkt me dat je het geheel kan ontbinden als speedlinq onwillig is het juiste modem te leveren.
Geldt hier overigens sowieso de wet "koop op afstand" niet voor?
Geldt hier overigens sowieso de wet "koop op afstand" niet voor?
[ Voor 3% gewijzigd door Schweino op 30-06-2006 15:26 ]
Die wet zegt dat je bij een aankoop op afstand (online of telefonisch) binnen 7 dagen de aankoop kostenloos kan annuleren.
Foutief product geleverd hoef je niet te accepteren. Een leverancier kan aangeven dat het bestelde product niet meer leverbaar is en dat dit een vervangend product is. Je moet daar wel mee akkoord gaan natuurlijk, dat kan niet zomaar.
En als een product bijvoorbeeld tijdelijk niet leverbaar is kan je er ook voor kiezen om te wachten in plaats van een vervangend product te accepteren.
Tenzij natuurlijk je vooraf akkoord bent gegaan dat er mogelijk andere cq gelijkwaardige/vervangende apparatuur wordt geleverd. Maar 'gelijkwaardig' is een ruim begrijp natuurlijk. Een modem/router met WiFi en 2 telefonie poorten zijn echt niet de enige criteria voor 'gelijkwaardig'. Gebruikers interface/gemak, aantal portforwards, firewall etc. Alles kan minder of beter zijn.
Als een leverancier je iets verkoopt wat hij zelf uit het assortiment heeft gedaan en zo je een ander product probeert te leveren hoef je daar ook niet mee akkoord te gaan. Je hebt dit immers niet besteld.
Als het binnen 7 dagen is kan je de aankoop annuleren en het geleverde goed terug sturen. Of je dan eerst geld moet terug vragen of het gelijk moet opsturen is even aan jezelf....bedrijven zijn hier niet gemakkelijk in.
Als het langer dan 7 dagen geleden is kan je ze in gebreke stellen wegens het niet nakomen/leveren van wat er is overeen gekomen. Geeft ze dan in die (aangetekende)schriftelijke ingebreke stelling een redelijke termijn (zeg 2 weken) om alsnog te leveren wat er is overeen gekomen anders geef je aan dat je het als ontbonden zal beschouwen.
Denk goed na voordat je deze kant op gaat en probeer het altijd eerst in goed overleg op te lossen!
Foutief product geleverd hoef je niet te accepteren. Een leverancier kan aangeven dat het bestelde product niet meer leverbaar is en dat dit een vervangend product is. Je moet daar wel mee akkoord gaan natuurlijk, dat kan niet zomaar.
En als een product bijvoorbeeld tijdelijk niet leverbaar is kan je er ook voor kiezen om te wachten in plaats van een vervangend product te accepteren.
Tenzij natuurlijk je vooraf akkoord bent gegaan dat er mogelijk andere cq gelijkwaardige/vervangende apparatuur wordt geleverd. Maar 'gelijkwaardig' is een ruim begrijp natuurlijk. Een modem/router met WiFi en 2 telefonie poorten zijn echt niet de enige criteria voor 'gelijkwaardig'. Gebruikers interface/gemak, aantal portforwards, firewall etc. Alles kan minder of beter zijn.
Als een leverancier je iets verkoopt wat hij zelf uit het assortiment heeft gedaan en zo je een ander product probeert te leveren hoef je daar ook niet mee akkoord te gaan. Je hebt dit immers niet besteld.
Als het binnen 7 dagen is kan je de aankoop annuleren en het geleverde goed terug sturen. Of je dan eerst geld moet terug vragen of het gelijk moet opsturen is even aan jezelf....bedrijven zijn hier niet gemakkelijk in.
Als het langer dan 7 dagen geleden is kan je ze in gebreke stellen wegens het niet nakomen/leveren van wat er is overeen gekomen. Geeft ze dan in die (aangetekende)schriftelijke ingebreke stelling een redelijke termijn (zeg 2 weken) om alsnog te leveren wat er is overeen gekomen anders geef je aan dat je het als ontbonden zal beschouwen.
Denk goed na voordat je deze kant op gaat en probeer het altijd eerst in goed overleg op te lossen!
[ Voor 24% gewijzigd door bjck op 30-06-2006 16:05 ]
Ik heb sinds 27 juni mijn verbinding, het 6mbit pakket met voip door bbned.
Kreeg ook een Speedtouch 706 modem i.p.v. een Zyxel 2602 (dus 2x LAN ipv 4 en 1x VOIP ipv 2). Heb de helpdesk gebeld en daar kon iemand alleen maar standaardantwoorden geven die op het scherm voor haar stonden.
Heb vandaag weer gebeld, want op de site staat dat je een modem d.m.v. een RMA kunt omruilen als je de verkeerde hebt gekregen. Volgens de jongen waren er problemen met de Zyxel. Ik kon wel een RMA-aanvraag doen, maar dan kreeg ik gewoon weer dezelfde Speedtouch. Het door mij voorgestelde Speedtouch 780 modem (= hetzelfde als de 706 met wel genoeg poorten) was volgens hem nog niet getest op hun netwerk en konden ze ook niet leveren.
Kortom, ik hoop dat over zeer korte tijd er een vervangend modem beschikbaar komt (Speedtouch 780 of de Zyxel), maar ik betwijfel het ten zeerste.
Misschien dat we met elkaar iets voor elkaar kunnen krijgen, want ik heb nu niet het idee dat er de meest klantvriendelijke mensen rondlopen bij Speedlinq. Argumenten voor mijn gelijk heb ik al klaar staan in een documentje...
Kreeg ook een Speedtouch 706 modem i.p.v. een Zyxel 2602 (dus 2x LAN ipv 4 en 1x VOIP ipv 2). Heb de helpdesk gebeld en daar kon iemand alleen maar standaardantwoorden geven die op het scherm voor haar stonden.
Heb vandaag weer gebeld, want op de site staat dat je een modem d.m.v. een RMA kunt omruilen als je de verkeerde hebt gekregen. Volgens de jongen waren er problemen met de Zyxel. Ik kon wel een RMA-aanvraag doen, maar dan kreeg ik gewoon weer dezelfde Speedtouch. Het door mij voorgestelde Speedtouch 780 modem (= hetzelfde als de 706 met wel genoeg poorten) was volgens hem nog niet getest op hun netwerk en konden ze ook niet leveren.
Kortom, ik hoop dat over zeer korte tijd er een vervangend modem beschikbaar komt (Speedtouch 780 of de Zyxel), maar ik betwijfel het ten zeerste.
Misschien dat we met elkaar iets voor elkaar kunnen krijgen, want ik heb nu niet het idee dat er de meest klantvriendelijke mensen rondlopen bij Speedlinq. Argumenten voor mijn gelijk heb ik al klaar staan in een documentje...
driel24 schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 20:54:
[...]
Ik heb net x-tra 6016/1024 besteld. Wordt geleverd op 01 sept. 2006
Ik heb me via de site aangemeld maar ik heb geen gewenste opleverdatum kunnen opgevendriel24 schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 21:44:
[...]
Ik heb me via hun site aangemeld.
help
Ik kan geen mail meer verzenden via smtp.speedlinq.com?
is er wat veranderd?
is er wat veranderd?
Ik weet niet hoe ik dat dan weer heb gedaan... maar het kan echt !!!aMUSEd schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 20:55:
[...]
[...]
Ik heb me via de site aangemeld maar ik heb geen gewenste opleverdatum kunnen opgeven.. dat is ivm mijn huidige provider/opzegtermijn wel cruciaal.
help
Kijk maar in mijn aanvraag.
http://i65.photobucket.com/albums/h208/driel24/speedlinq.jpg
[ Voor 5% gewijzigd door driel24 op 02-07-2006 12:19 ]
Ja, ik zie het (ik geloof je wel hoordriel24 schreef op zondag 02 juli 2006 @ 12:18:
[...]
Ik weet niet hoe ik dat dan weer heb gedaan... maar het kan echt !!!
Kijk maar in mijn aanvraag.
http://i65.photobucket.com/albums/h208/driel24/speedlinq.jpg
Ik heb inmiddels speedlinq gebeld (enkele euro's armer
edit: voor de zekerheid nog eens de aanvraagprocedure (bijna helemaal
[ Voor 17% gewijzigd door aMUSEd op 02-07-2006 12:38 ]
Verwijderd
En wederom kan ik niet op www.spelpunt.nl komen!!
Net een vriend gebeld die versatel heeft en hij kan er gewoon op, dus ligt niet bij spelpunt..
Meer mensen in de regio Rotterdam e.o. die hier 'last' van hebben?
Thanks alvast voor het checken!
Net een vriend gebeld die versatel heeft en hij kan er gewoon op, dus ligt niet bij spelpunt..
Ik weet het al denk ik.. Aan het begin moet je jou situatie aangeven.aMUSEd schreef op zondag 02 juli 2006 @ 12:31:
[...]
Ja, ik zie het (ik geloof je wel hoor)
Ik heb inmiddels speedlinq gebeld (enkele euro's armer).. maar ik kon het alsnog aangeven dmv een 'Wijziging in Aanvraag'-formulier. Rare zaak dat ik het bij mijn aanvraag niet kon aangeven
edit: voor de zekerheid nog eens de aanvraagprocedure (bijna helemaal)doorlopen maar ik ben geen gewenste opleverdatum tegengekomen.. blijkbaar hebben ze de optie geschrapt.
Met o.a. de vraag heb al adsl.
Misschien komt het daardoor. En krijg ik "gewenste opleverdatum" en jij niet.
Ja, dat zou het kunnen zijn.driel24 schreef op zondag 02 juli 2006 @ 22:14:
[...]
Ik weet het al denk ik.. Aan het begin moet je jou situatie aangeven.
Met o.a. de vraag heb al adsl.
Misschien komt het daardoor. En krijg ik "gewenste opleverdatum" en jij niet.
Ik heb bij kpn-aansluiting 'nee' gezegd.. en dan hebben ze de regie dus niet meer in handen.
Anyway, hopelijk komt het goed..
[ Voor 8% gewijzigd door aMUSEd op 02-07-2006 23:42 ]
Het Zyxel modem kan 2 aparte sip providers aan, het 780 modem niet. Ik wil 2 aparte sip providers met bijbehorend nummer op een aparte voip poort configureren. Dat kan ik wel vergeten met mijn net geleverde 706 modem. Het 780 modem kan het ook niet. De enige oplossing is het Zyxel 2602 modem.manman schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 18:49:
Ik heb sinds 27 juni mijn verbinding, het 6mbit pakket met voip door bbned.
Het is overigens zo dat de helpdeskmedewerkster die ik aan de lijn had instructie had gekregen hoe om te gaan met de vraag over de levering van het 706 modem ipv het zyxel modem. Ik vermoed dat wij niet de waarheid horen. Het zal wel zo weer zijn het met geld te maken heeft, en niet met een technische aangelegenheid.
Tijdens het telefoongesprek met een speedlinq helpdeskmedewerkster ben ik zo boos geworden om de starheid en onwelwillendheid om te helpen dat ik die persoon uitgemaakt heb voor dom paard. Niet slim van mij, maar luchtte wel op.
Ben ik nu de enige die niet meer kan versturen over smtp.speedlinq.com?
ik kan er gewoon op met Speedlinq/Baby Xl , zowel op mij spijkenisse verbinding , als de gene die ik heb ik hoogvlietVerwijderd schreef op zondag 02 juli 2006 @ 13:16:
En wederom kan ik niet op www.spelpunt.nl komen!!
Ik heb in vorige berichten aangegeven dat ik een Alcatel 706 modem heb ontvangen ipv. een Zyxel 2602HW zoals vermeld op de website.
De helpdesk vertelde mij dat ze geinstrueerd waren te vertellen dat er firmware problemen zijn met het Zyxel modem. Uiteraard meteen gaan bellen met de Importeur van Zyxel, en die wees dit resoluut van de hand. Er zijn geen leverings of firmware problemen met het Zyxel 2602HW.
Ik heb dus net een fax naar Speedlinq verstuurd met het verzoek mij het Zyxel2602HW modem te leveren zoals vermeld op de website.
Greetz RR69
De helpdesk vertelde mij dat ze geinstrueerd waren te vertellen dat er firmware problemen zijn met het Zyxel modem. Uiteraard meteen gaan bellen met de Importeur van Zyxel, en die wees dit resoluut van de hand. Er zijn geen leverings of firmware problemen met het Zyxel 2602HW.
Ik heb dus net een fax naar Speedlinq verstuurd met het verzoek mij het Zyxel2602HW modem te leveren zoals vermeld op de website.
Greetz RR69
Vandaag de brief gehad met mijn gebruikersnaam en wachtwoorden enz.Tazzy schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 07:18:
maar ik moet pop3 en smtp zetten op :
mail.<gebruikersnaam>.speedlinq.nl
* Jochem

[ Voor 96% gewijzigd door Jochem op 04-07-2006 16:15 . Reden: onzinnige reply door slecht lezen. ]
Verwijderd
Waarom wil je zo graag die Zyxel? Er is nl. wel degelijk een probleem met de firmware, of de combinatie firmware/hardware. Het apparaat kan nl. maar weinig connecties tegelijk aan, dus als je aan het p2p'en bent ben je altijd even je verbinding kwijt. Dat is mijn frustratie met het ding. Maar ja, als je daar niet om geeft en gewooon die meerdere sip-providers aan wilt kunnen zetten, dan is dat ding wel een goeie keuze.rr69 schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 11:54:
Ik heb in vorige berichten aangegeven dat ik een Alcatel 706 modem heb ontvangen ipv. een Zyxel 2602HW zoals vermeld op de website.
Greetz RR69
Verwijderd
Mijn ervaringen met Speedlinq zijn niet echt positief. Ik heb anderhalf jaar een speedlinq abbonement gehad 2048/1024. Al vanaf het begin was mijn uploadsnelheid 60 inplaats van rond de 90/100, natuurlijk kan het liggen aan de afstand van de centrale, maar sind die recht voor mijn deur staat (weet ook zeker dat ik op die aangesloten zit) lijkt me dat vrij onlogisch, zeker omdat een vriend van mij hetzelfde abbonement had en ook precies een upload van 60 had (woont in andere stad), dus lijkt mij meer een algemene instelling van speedlinq, maar ok het is cheap dus viel ook te verwachten.
Echter toen ik een keer mijn mail wilde checken 's ochtends bleek mijn internet niet te werken, dit gebeurde wel vaker (1 keer in de 2 maanden) dus ik heb gewacht tot rond het middaguur of mijn verbinding hersteld zou worden, dit was helaas niet geval. Daarna ben ik gaan bellen met speedlinq (belachelijke prijzen). Gelukkig had alle standaard dingen al gedaan, zoals modem resetten, modem voor splitter zetten enz, anders had het een hoop geld gekost. Al snel kwam de medewerker tot de conclusie dat mijn verbinding was afgesloten, daarop werd ik doorverbonden naar de adminstratie waar mij werd verteld dat mijn verbinding was opgezegd, volgens speedlinq had ik dit zelf gedaan.
Ik was hier vrij verbaasd over (understatement), zeker omdat op de datum dat de brief was verzonden ik niet in nederland was (Heb ook geen grappige pratical joke vrienden). Zeker omdat je via een ondertekende brief je verbinding moet opzeggen vond ik het vreemd, want dat had ik me toch zeker herinnerd. Het heraansluiten van mijn verbinding was onmogelijk, ik kon alleen een nieuwe verbinding aanvragen, waar ik dan weer een jaar aan vast zat. En ik kon een brief sturen naar de klachtencommissie, maar in ieder geval zou ik 2 tot 3 weken zonder internet zitten.
Ik geloof het verhaal van speedlinq niet, het klopt voor geen meter. Ik kan de brief niet verzonden hebben, en daar komt nog bij dat ze normaal aanbiedingen sturen aan mensen die opzeggen om ze te paaien om toch te blijven, ook die heb ik niet ontvangen. Ik heb sowieso geen brieven gekregen, ik werd gewoon zo afgesloten.
Gelukkig heeft het verhaal een happy end, kon bij een huisgenoot inpluggen en heb nu internet voor 11 euro per maand, inplaats van rond de 50 (incl kpn lijn). Maar Speedlinq krijgt van mij dus een grote 0
Echter toen ik een keer mijn mail wilde checken 's ochtends bleek mijn internet niet te werken, dit gebeurde wel vaker (1 keer in de 2 maanden) dus ik heb gewacht tot rond het middaguur of mijn verbinding hersteld zou worden, dit was helaas niet geval. Daarna ben ik gaan bellen met speedlinq (belachelijke prijzen). Gelukkig had alle standaard dingen al gedaan, zoals modem resetten, modem voor splitter zetten enz, anders had het een hoop geld gekost. Al snel kwam de medewerker tot de conclusie dat mijn verbinding was afgesloten, daarop werd ik doorverbonden naar de adminstratie waar mij werd verteld dat mijn verbinding was opgezegd, volgens speedlinq had ik dit zelf gedaan.
Ik was hier vrij verbaasd over (understatement), zeker omdat op de datum dat de brief was verzonden ik niet in nederland was (Heb ook geen grappige pratical joke vrienden). Zeker omdat je via een ondertekende brief je verbinding moet opzeggen vond ik het vreemd, want dat had ik me toch zeker herinnerd. Het heraansluiten van mijn verbinding was onmogelijk, ik kon alleen een nieuwe verbinding aanvragen, waar ik dan weer een jaar aan vast zat. En ik kon een brief sturen naar de klachtencommissie, maar in ieder geval zou ik 2 tot 3 weken zonder internet zitten.
Ik geloof het verhaal van speedlinq niet, het klopt voor geen meter. Ik kan de brief niet verzonden hebben, en daar komt nog bij dat ze normaal aanbiedingen sturen aan mensen die opzeggen om ze te paaien om toch te blijven, ook die heb ik niet ontvangen. Ik heb sowieso geen brieven gekregen, ik werd gewoon zo afgesloten.
Gelukkig heeft het verhaal een happy end, kon bij een huisgenoot inpluggen en heb nu internet voor 11 euro per maand, inplaats van rond de 50 (incl kpn lijn). Maar Speedlinq krijgt van mij dus een grote 0
Kreeg net wel een melding dat het server ipadres van de speedlinq server op de combined.njabl.org blacklist stond.Tazzy schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 07:18:
was rond 21.00 uur
inmiddels weer mail gestuurd naar dezelfde server en of de server is er weer af of er staat maar 1 op en de andere mailservers niet.
Als ze die al hebben, geen idee hoeveel mailservers speedlinq heeft.
Wie weet heeft dat met je mailprobleem te maken.
en het is toch speedlinq.nl?
[ Voor 3% gewijzigd door piems op 04-07-2006 23:44 ]
24-11-2007 birth of a king! 12-04-2011 birth of a legend!
Van de helpdesk kreeg ik te horen dat KPN met een migratie bezig is en dat het wel tot zaterdag zou kunnen duren... Dus...
Goed, vandaag weer gebeld met de vraag waar mijn voip-modem bleef: kreeg als antwoord dat ik nog maar een weekje geduld moest hebben. Ik ben het nu meer dan zat en schakel de consumentenbond in. Gelukkig ben ik daar lid van.
Hopelijk kan ik het geld wat dit mij al gekost heeft (3 weken lang bellen met GSM + kosten van de speedlinq helpdesk) op hun verhalen.
Hopelijk kan ik het geld wat dit mij al gekost heeft (3 weken lang bellen met GSM + kosten van de speedlinq helpdesk) op hun verhalen.
Verwijderd
Ik heb nu een 8 mbit lijn van Quicknet, aleen omdat mijn moeder wat maandelijkste kosten naar beneden wild doen heeft ze mij gevraagd om een andere internet provider uit te zoeken.
dus nu zag ik de 6016/1024 lijn voor € 29,95. hebben jullie ervaring met deze lijn? of je wel een beetje een redelijke snelheid er uit krijgt, en of de uptime / pingtijden een beetje goed zijn.
bedankt.
dus nu zag ik de 6016/1024 lijn voor € 29,95. hebben jullie ervaring met deze lijn? of je wel een beetje een redelijke snelheid er uit krijgt, en of de uptime / pingtijden een beetje goed zijn.
bedankt.
Verwijderd
Het heeft niks met geld te maken, aangezien de Zyxel modems juist voordeliger zijn dan de Speedtouch VOIP modems (Vooral de Zyxel 2602R's). En er zijn in het verleden wel problemen geweest met het voorradig aantal Zyxels.rr69 schreef op maandag 03 juli 2006 @ 15:11:
[...]
Het is overigens zo dat de helpdeskmedewerkster die ik aan de lijn had instructie had gekregen hoe om te gaan met de vraag over de levering van het 706 modem ipv het zyxel modem. Ik vermoed dat wij niet de waarheid horen. Het zal wel zo weer zijn het met geld te maken heeft, en niet met een technische aangelegenheid.
Tijdens het telefoongesprek met een speedlinq helpdeskmedewerkster ben ik zo boos geworden om de starheid en onwelwillendheid om te helpen dat ik die persoon uitgemaakt heb voor dom paard. Niet slim van mij, maar luchtte wel op.
Waar wel mee heeft te maken is het feit dat de Zyxel modems niet goed compatibel zijn met de SIP servers van de netwerkleverancier. Sommige Zyxels weigeren een aanmelding bij de SIP server te doen terwijl een ST706 hier geen enkel probleem mee heeft.
En een (administratieve) helpdeskmedewerkster zomaar uitschelden is schandalig want zij is echt niet op de hoogte van deze technische problemen. Zij krijgt alleen uit administratief oogpunt te horen dat er geen Zyxel modems meer worden uitgeleverd.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2006 16:58 ]
Blij dat het hier ook nog eens constructief kan, is dit topic uiteindelijk voor bedoeldVerwijderd schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 16:54:
[...]
Het heeft niks met geld te maken, aangezien de Zyxel modems juist voordeliger zijn dan de Speedtouch VOIP modems (Vooral de Zyxel 2602R's). En er zijn in het verleden wel problemen geweest met het voorradig aantal Zyxels.
Waar wel mee heeft te maken is het feit dat de Zyxel modems niet goed compatibel zijn met de SIP servers van de netwerkleverancier. Sommige Zyxels weigeren een aanmelding bij de SIP server te doen terwijl een ST706 hier geen enkel probleem mee heeft.
En een (administratieve) helpdeskmedewerkster zomaar uitschelden is schandalig want zij is echt niet op de hoogte van deze technische problemen. Zij krijgt alleen uit administratief oogpunt te horen dat er geen Zyxel modems meer worden uitgeleverd.
Datalijn is prima, niets op aan te merken. Telefonie echter.... Geen Idee! Ik zit hier met een al 2 weken geleden omgezette lijn, maar geen VoIP-modem, want dat hebben ze nog steeds niet geleverd. Wel hebben ze op dag 1 natuurlijk meteen het geld (89 eurie) voor het modem afgeschreven...Verwijderd schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 16:46:
Ik heb nu een 8 mbit lijn van Quicknet, aleen omdat mijn moeder wat maandelijkste kosten naar beneden wild doen heeft ze mij gevraagd om een andere internet provider uit te zoeken.
bedankt.
Op mijn vraag hoelang het nog ging duren was het antwoord:"nou meneer, gaat u maar uit van zeker nog wel een week hoor"...
ligt het aan mij of lazerd bij iedereen om de haverklap de i-net er uit voor een paar sec ?
ik ben constand naar de site van planet aan het pingen en op het momend dat het gebeurd
request time out :-s.
ik ben constand naar de site van planet aan het pingen en op het momend dat het gebeurd
request time out :-s.
Sorry voor wat spelfouten heb last van dyslectie. graag hier over geen opmerkingen.
Ik heb een 4096/1024 abonnement. Werkt prima. Ik kan downloaden tot zo'n 490 kb. p/s en uploaden tot 120 kb p/s.....en dat voor 9,95 euro
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Ik heb ook een 4096/1024 abbo ,Werkt slecht,klapt er om de zoveel tijd uit,soms na 15min dan weer na 3 uren enz. en dat voor 19,95 euroMooooody schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 23:45:
Ik heb een 4096/1024 abonnement. Werkt prima. Ik kan downloaden tot zo'n 490 kb. p/s en uploaden tot 120 kb p/s.....en dat voor 9,95 euro

Als ik vol zit te downloaden (usenet met een aantal draadjes) dan zakt m'n upload in tot ongeveer 30-40 KB/s. Het zou zo'n 100 KB/s moeten zijn, hoewel m'n modem überhaupt maar op 832 kbps intraint. Als ik de download stil leg dan klimt de upload gelijk naar een 80-90 KB/s, dus dan zit het "goed" (althans, stemt het overeen met de intrain-waarden van het modem).
Kan iemand wat met de info uit m'n speedtouch? Ik zou sowieso toch 1024 up moeten hebben.. zit daar niet zo heel erg mee, maar wel met die terugvallende upstream..
Hoe zit het met die signal-to-noise margin? Wat is normaal? En waar komt die enorme bult FEC errors vandaan, is dat normaal?
Kan iemand wat met de info uit m'n speedtouch? Ik zou sowieso toch 1024 up moeten hebben.. zit daar niet zo heel erg mee, maar wel met die terugvallende upstream..
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| Link Information Uptime: 21 days, 3:47:36 Modulation: ANSI G.992.1 Annex A Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 832 / 8.064 Data Transferred (Sent/Received) [GB/GB]: 8,10 / 179,27 Output Power (Up/Down) [dBm]: 12,0 / 19,5 Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 9,0 / 19,0 SN Margin (Up/Down) [dB]: 6,0 / 8,5 Vendor ID (Local/Remote): TMMB / Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0 Loss of Signal (Local/Remote): 0 / 0 Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0 Loss of Link (Remote): 0 Error Seconds (Local/Remote): 3.351 / 0 FEC Errors (Up/Down): 1.525.458 / 63.962 CRC Errors (Up/Down): 11.376 / 3.646 HEC Errors (Up/Down): 4.874 / 2.211 |
Hoe zit het met die signal-to-noise margin? Wat is normaal? En waar komt die enorme bult FEC errors vandaan, is dat normaal?
Als je aan het downloaden bent moeten er ook pakketjes met info terug gestuurd worden. Ik weet echter niet hoeveel dit is en of dat je terugval in upstream verklaartJochem_ schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 18:09:
Als ik vol zit te downloaden (usenet met een aantal draadjes) dan zakt m'n upload in tot ongeveer 30-40 KB/s.
Een "wide open lijn" (dus een max. 8 Mbit abo op ADSL1 wat jij hebt) heeft altijd de minimale 5.5 - 6.0dB SNRHoe zit het met die signal-to-noise margin? Wat is normaal?
Verwijderd
ik heb nog eens zitten kijken, en ik denk dat ik het volgende afsluit :
snelheid 4096/1024 (ipv 2048/1024)
eerste 12 mnd slechts 9,95 p/mnd*
GRATIS modem & GEEN aansluitkosten
Fair use policy (geen datalimiet!)
aleen nu had ik nog een paar vraagjes, de nieuwsgroepen, hebben die een retentie tijd van ongeveer 3 A 4 dagen? hoe zit het met de kompleetheid van de files van de nieuwsgroepen?en kan je met volle snelheid halen of is die net zoals bij wannadoo gecapped op een bepaalde speed?
en hoelang duurt het als ik het bijv vandaag aanvraag, dat ik ook daad werkenlijk internet hebt, want als ik vandaag mijn oude internet opzeg dan is dat op 31 augustus weg en ik wil niet zonder internet zitten;)
alvast bedankt.
snelheid 4096/1024 (ipv 2048/1024)
eerste 12 mnd slechts 9,95 p/mnd*
GRATIS modem & GEEN aansluitkosten
Fair use policy (geen datalimiet!)
aleen nu had ik nog een paar vraagjes, de nieuwsgroepen, hebben die een retentie tijd van ongeveer 3 A 4 dagen? hoe zit het met de kompleetheid van de files van de nieuwsgroepen?en kan je met volle snelheid halen of is die net zoals bij wannadoo gecapped op een bepaalde speed?
en hoelang duurt het als ik het bijv vandaag aanvraag, dat ik ook daad werkenlijk internet hebt, want als ik vandaag mijn oude internet opzeg dan is dat op 31 augustus weg en ik wil niet zonder internet zitten;)
alvast bedankt.
Staat allemaal op de internetsite van speedlinq hoor.. maareh 256kb/s down voor nieuwsgroepen (voor meer moet je betalen) en iets van 4 weken oplevertijd als je al een kpn-lijn hebt.Verwijderd schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 13:00:
en hoelang duurt het als ik het bijv vandaag aanvraag, dat ik ook daad werkenlijk internet hebt, want als ik vandaag mijn oude internet opzeg dan is dat op 31 augustug weg en ik wil niet zonder internet zitten;)
Maar je kan ook een gewenste opleverdatum geven zoals je een pagina terug had kunnen lezen.
vandaag mijn modem ontvangen....
vreemd, er zit een pakbon bij met daarop : zyxel.
en er zit een speedtouch 716i in.
op deze zitten trouwens wel 2 voip uitgangen op.
Is dit de opvolger van de 706i ?
In de leveringsbrief staat dat ik het nu mag installeren....
Als ik adsl signaal heb.
Maar ja, dat heb ik al, want ik heb nu planet via kpn.
Speedlinq gaat lopen vie bbned. In de aanvraag heb ik gezet vanaf 1 sept.
Hoe merk je nu dat bbned is geactiveerd ?
vreemd, er zit een pakbon bij met daarop : zyxel.
en er zit een speedtouch 716i in.
op deze zitten trouwens wel 2 voip uitgangen op.
Is dit de opvolger van de 706i ?
In de leveringsbrief staat dat ik het nu mag installeren....
Als ik adsl signaal heb.
Maar ja, dat heb ik al, want ik heb nu planet via kpn.
Speedlinq gaat lopen vie bbned. In de aanvraag heb ik gezet vanaf 1 sept.
Hoe merk je nu dat bbned is geactiveerd ?
[ Voor 40% gewijzigd door driel24 op 08-07-2006 12:48 ]
Verwijderd
Ik vermoed dat je dan geen internet meer hebt met je Planet-instellingen. Instellingen veranderen naar BBned, of de andere modem inpluggen als die als default op Bbned geconfigd staat.
Maar even een andere vraag: is het anderen al opgevallen dat het klachtenformulier van de site van Speedlinq is verwijderd? Of ben ik zo dom dat ik het niet meer kan vinden? Als ze dat klachtenformulier er nu ook afgeschaft hebben, weet ik zeker dat ik dit bedrijf haat. Met elke klacht MOET je nu die nare helpdesk bellen, die niets doet...
Je kunt dus nooit KPN en BBNED tegelijk hebben ?Verwijderd schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 13:00:
[...]
Ik vermoed dat je dan geen internet meer hebt met je Planet-instellingen. Instellingen veranderen naar BBned, of de andere modem inpluggen als die als default op Bbned geconfigd staat.
Nee dat kan niet. Je koperlijn/telefoonlijn kan maar aan 1 van beide gekoppeld zijn.
Dus als je internet niet meer werkt van Planet gewoon je andere modem aansluiten.
Dus als je internet niet meer werkt van Planet gewoon je andere modem aansluiten.
Dit topic is gesloten.