[Speedlinq] Ervaringen - Deel 3

Pagina: 1 ... 6 ... 18 Laatste
Acties:
  • 24.245 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punica
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

punica

Longtime Member

Verwijderd schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 14:23:
Er was inderdaad storing in de regio Doetichem.

Dit dankzij migratiewerkzaamheden van BabyXL.

Men kreeg wel netjes IP, ingetrainde snelheid en linesync.
Alleen werkte internet voor geen meter.

Bij mensen thuis kapte hij na de 2e hop.
Een traceroute naar het IP van de mensen toe liep vast op
de 6e/7e hop. Wijkcentrale dus.

'Officiele oplossing' van BabyXL was een harde reset van het modem
en daarna een herconfig, alleen ken ik geen enkel geval waarbij
dat werkte.

Jammer genoeg geen idee wanneer het is opgelost.
Er word wel aan gewerkt.
Heb ik dus ook gehad, na de migratie van afgelopen zondag in Enschede.
Ik zat eerst op 62.100.x.x, nu op 88.x.x.x
maandagavond een belletje gedaan(6 minuten wachten). Werdt gelijk een ticket voor aangemaakt.

En vandaag doet ie het alweer, redelijk snel dus :)

[ Voor 4% gewijzigd door punica op 03-05-2006 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NokiaFan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:03
Zit nu op m'n werk, maar ik kan inmiddels al wel weer pingen naar m'n modem thuis...
Heb voor de zekerheid de tool + software gedownload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanski82
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-08 12:51
Ik kan weer op i-net.
medio 14 uur is mijn verbinding weer terug.

Sorry voor wat spelfouten heb last van dyslectie. graag hier over geen opmerkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn verbinding werkt. Een 3/1 aansluiting.

Download zit op 350
Upload zit op 88
Connection zit op 1300
Ping via speedtest schiet niet op.

Tot nu toe tevreden op een puntje na:

Het duurt vrij lang voordat de eerste pagina in mijn browser is geopend +/- 10 seconden. Daarna loopt ie als een tierelier. Waardoor kan dit komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorikc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:51
Als je dit overkomt met Internet Explorer, kan het zijn dat IE naar een proxy aan het zoeken is (dat zie je dan ook in de statusbalk). Dat zoeken naar een proxy kun je uitzetten onder Tools/Internet Options/Connections/LAN Settings en dan het vinkje bij Automatically detect settings uitzetten. Tools = Extra in het nederlands :+ ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist wat research gedaan maar er zijn nog een paar dingen die ik niet zeker weet;

situatie van degene die mij om advies vroeg is als volgt:
- KPN, analoge lijn, belbasis abo van 18 euro ofzo
- Planet Comfort 55 euro per maand (27 voor planet en 28 voor kpn)
Planet was al een tijdje geleden opgezegd en per 1 mei uit de lucht. KPN abo is gewoon actief.

Vraag 1:
- klopt het dat volgende kpn factuur alleen 18 euro moet staan ipv 18 + 28? Oftewel; opzegging van planet resulteert in -55 euro of alleen in -27 euro?

Verdere stappen.. twijfel tussen optie 1 en 2:

optie 1:
Speedlinq X-tra 6016 via bbned.
Aanbieding zegt dat het 29,95 per maand is incl telefonie (twv 4,95) en huur kpn-draadje (twv. 9,50)

optie 2:
kpn downgraden naar 9.67 per maand en dan daarbovenop een andere speedlinq abo te nemen van bijvoorbeeld 10 euro per maand + 5 euro telefonie.
Dan zijn totale kosten 9.67 + 10 + 5 (ongeveer). Toch?

Vraag 2:
- hoe zit het precies met je vaste telefoonnummer in optie 1 en 2? Kan je in 2e optie gewoon je nummer op kpn houden en zo bereikbaar zijn (en in nood kunnen bellen) en tegelijk je gesprekken gratis voeren vanaf een ander nummer dat je van speedlinq krijgt voor 5 euro per maand?
Heb je dan ook een splitter nodig en 2 toestellen ofzo?

Vraag 3:
- Er wordt ook wel eens naar t buitenland gebeld maar de tarieven van speedlinq zijn relatief duur net als met KPN nu. Echter, bij kpn kan je een speciaal 0900 nummer bellen (van een of andere vage provider) dat bijvoorbeeld 12 cent per minuut kost en dan word je met betreffende land verbonden. Lekker goedkoop dus. Klopt het dat sommige andere providers (speedlinq ook?) dit soort speciale 0900 nummers blocken zodat je via hun direct moet bellen?

Vraag 4:
Andere providers zoals bijvoorbeeld tiscali en tele2 adverteren ook met een vast bedrag waarbij kpn niet nodig is. Bij 30 euro pakket van tele2, komt daar eigenlijk nog 9.50 bij voor huur kpn lijn of is dat inbegrepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jorikc schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 23:18:
Als je dit overkomt met Internet Explorer, kan het zijn dat IE naar een proxy aan het zoeken is (dat zie je dan ook in de statusbalk). Dat zoeken naar een proxy kun je uitzetten onder Tools/Internet Options/Connections/LAN Settings en dan het vinkje bij Automatically detect settings uitzetten. Tools = Extra in het nederlands :+ ...
Klopt, vond die optie al vreemd :P

Dan gaat ik die maar even weghalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Boll
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:40

Red Boll

Kick Ass!

Van de week mijn modem pakket ontvangen behorende bij een Speedlinq All-in 5120 abo (Via BabyXL dus)

"Aansluiten" ging zonder problemen... heb wat speedtestjes gedaan, die waren aardig. Al zaten er zeker bij de download grote verschillen tussen een test in MS IE en FireFox...

Over de stabiliteit en de snelheid tijden de pieken kan ik nog niks zeggen... Maar tot nu toe ben ik tevreden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fern
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 21:01
Heeft iemand hier ook de Linksys 54GS in combinatie met een ADSL2MUE modem?
Ik heb dus een nieuwe router/switch aangeschaft omdat m'n sweex gaar was.
Ik krijg nu dus geen enkele verbinding met het internet(speedlinq) als ik hem aansluit,instellingen zijn eigenlijk hetzelfde als met de sweex , alleen doe ik toch iets fout,en heeft de linksys meer opties die ik wel allemaal geprobeerd heb,iemand een idee wat ik precies moet instellen? graag dus iemand die ook de Linksys heeft :|

edit.heb het probleem al opgelost :)

[ Voor 5% gewijzigd door Fern op 05-05-2006 22:51 ]

PowerStation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09-2024
Red Boll schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 00:02:
Van de week mijn modem pakket ontvangen behorende bij een Speedlinq All-in 5120 abo (Via BabyXL dus)

"Aansluiten" ging zonder problemen... heb wat speedtestjes gedaan, die waren aardig. Al zaten er zeker bij de download grote verschillen tussen een test in MS IE en FireFox...

Over de stabiliteit en de snelheid tijden de pieken kan ik nog niks zeggen... Maar tot nu toe ben ik tevreden...
Houd met die testen er rekening mee dat FF al begint met downloaden als je erop klikt, itt IE die pas begint nadat hij je meldt dat het begint. Daarom ligt de snelheid van FF hoger in de eerste paar seconden dan die van IE. (FF is imo nog steeds betrouwbaarder - overigens gebruik ik Opera dus het kan me gestolen worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fern schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 16:27:
edit.heb het probleem al opgelost :)
Mooi. Hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warezboy
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 22:57
Ik heb echt heel veel spijt dat ik speedlinq heb genomen. In december 2005 aangevraagd in januari verbinding aangelegd.
Maar wat ik heb gemerkt is, dat ze opzettelijk fouten maken zodat ze ervoor zorgen dat we ze MOETEN bellen. Ik heb netjes de voucher enz opgestuurd om de modem + aansluitkosten terug te kunnen krijgen, maar nog steeds heb ik niets. k heb al 3 keer moeten bellen. elk gesprek van ongeveer 10 minuten, om alles recht te kunnen zetten. heb vorige week een mail gekregen dat het eind mei op mn rekening gestort zal worden. ik hoop dat het dit keet goed gaat, hoewel ik weer het vermoeden heb dat het net zoals de andere 2 keren weer fout is gegaan. maar ja wat kan ik anders doen. We maken ze alleen maar rijker.
Maar aan de andere kant vind ik van hun een slimme aanpak. bij speedlinq stroomt het geld naar binnen vermoed ik door de 0.70 telefoontjes.
een ding weet ik wel zeker: zodra mn contract afgelopen is ga ik gelijk opzeggen. intussen tijd zullen er wel nieuwere aantrekkelijkere goedkopere stabielere betere providers komen.
DUS VOOR DE MENSEN DIE OVERWEGEN SPEEDLINQ ABONNEE TE WORDEN: DOE DAT NIET!!!!

huh? wie? ikke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fern
Ok,had de router IP laatste cijfers op 1.2 gezet omdat m'n modem 1.1 had,moest dus 0.1 worden en dat werkt :)

PowerStation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fern
warezboy schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 22:57:
. intussen tijd zullen er wel nieuwere aantrekkelijkere goedkopere stabielere betere providers komen.
Die goedkopere en stabielere providers zijn eral,ga maar eens checken bij verschillende providers,speedlinq is allang niet meer de goedkopere,de beste(stabiele) waren ze al niet :7

PowerStation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, gisteren bezig geweest met het installeren van mijn modem..... Kon er niet in komen dus Speedlinq maar eens gebeld.
Samen met een medewerker van de "technische helpdesk" bezig geweest maar helaas niks werkte. Hij wist me te vertellen dat het modem een DoA was omdat hem met geen mogelijkheid konden benaderen en hij dus een RMA procedure zou gaan starten. Of ik akkoord was met eventuele onderzoekskosten (€ 30) als het modem toch bleek te werken. Tuurlijk, hij heeft me zelf verteld dat het modem kapot was, alleen jammer dat dit een weer een week ging duren.....

Vandaag tussen de middag eens geprobeerd met een andere netwerkkaart en ja hoor gewoon internet :) Ik denk, ik zal gelijk Speedlinq even bellen om te zeggen dat die RMA procedure gestopt kan worden omdat m'n modem het doet. Na een 10 minuten in de wacht te hebben gestaan doe ik mijn verhaal.

Verteld die gast dat als ik 30 minuten eerder had gebeld hij die RMA had kunnen stoppen maar nu niet meer!! Goh zeg ik, het zou een week duren voordat ik een nieuw modem in huis zou hebben...
Nee zegt ie, het modem is al verstuurd, je kunt het beste het modem terugsturen met een briefje erbij en dan maar duimen |:(

Na veel bekvechten over de telefoon vond ik het wel weer welletjes, zowel hij als zijn "supervisor" (lees: oppersukkel) konden toch niks doen en ik was ondertussen weer een €10 lichter en speedlinq rijker :(

Nu weet ik alleen nog niet wat ik zal doen, het pakketje weigeren bij de postbode en dan maar afwachten, of wat ze me vertelden, terugsturen met een briefje erbij (en die €30 onderzoekskosten betalen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 22:48
ik zou het weigeren, die "boete" ofwel onderzoekskosten kan je later als nog betalen.
bij de tpg kan je een reden opgeven waarom die geweigerd wordt, die wordt dan mee terug gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:53

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Er valt niks meer te onderzoeken (er is een werkende verbinding, modem is niet kapot), dus die onderzoekskosten kunnen ze redelijkerwijs al niet eens meer verlangen. Daarnaast zou ik een schadevergoeding eisen ter hoogte van de telefoonkosten wegens ondeugdelijke "hulp" (bewezen doordat je het uiteindelijk zelf wel voor elkaar kreeg).

Dus inderdaad dat nieuwe modem terugsturen met een briefje dat onderzoekskosten niet betaald worden omdat er aan het nieuwe modem toch niks te onderzoeken valt. Ik zou op dat briefje tevens een verzoek tot betaling van de telefoonkosten bijvoegen. (Die eerste sukkel had minimaal naar de netwerkverbinding moeten vragen.)

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is het ook een kutbedrijf zeg, zoals hierboven (modem-verhaal van Z3R0BURN3R) te lezen valt. Ik heb twee maanden moeten wachten om mijn nieuwe, door hun beloofde voip-modem te krijgen. Heeft me VIER telefoontjes gekost, voor ong € 50.
En nu lukt het ze maar niet de beloofde korting van € 5 per maand (€ 25 ipv € 30) door te voeren. Al twee keer gebeld, en nu ben ik twee maanden verder...
Administratief is het echt het meest belachelijk en kut-georganiseerde bedrijf wat ik ooit ben tegengekomen.
Dat moest ik even kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Heeft Speedlinq poort 25 dicht zitten? Ik wil namelijk een mail server op mijn localhost draaien maar ik kan geen mailtjes versturen.

"Fatal SMTP error relaying the message to server"

Dacht dat dit aan speedlinq lag.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Het zou kunnen. De enige SMTP server die ik gebruik en die op poort 25 zit, is die van Speedlinq zelf.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Zit ik hier goed om er over door te vragen? Wat voor SMTP server levert speedlinq dan, nog nooit van gehoord.

""9-5-2006 19:46:12 - Server is running
9-5-2006 19:46:16 - { 131} START SMTP
9-5-2006 19:46:16 - Requested SMTP connection from 127.0.0.1 [127.0.0.1], ID=131
9-5-2006 19:46:16 - ( 131) Received 160 bytes
9-5-2006 19:46:16 - ( 131) Putting a message from , addressed to 1 recipients, to the outbox
9-5-2006 19:46:16 - ( 131) Message from to 1 recipients has been queued
9-5-2006 19:46:16 - SMTP connection with 127.0.0.1 [127.0.0.1] ended. ID=131
9-5-2006 19:46:16 - { 131} END SMTP
9-5-2006 19:46:17 - Starting delivery thread, ID=132
9-5-2006 19:46:17 - { 132} START Delivery
9-5-2006 19:46:17 - [ 132] Delivering to supersneker@hotmail.com
9-5-2006 19:46:17 - Active delivery threads (ID=132 start): 0
9-5-2006 19:46:17 - [ 132] Attempting to deliver to the domain hotmail.com
9-5-2006 19:46:17 - [ 132] MX data for hotmail.com retrieved from MX cache
9-5-2006 19:46:17 - [ 132] Retrieved 4 MX records for domain hotmail.com:
9-5-2006 19:46:17 - [ 132] Trying the server mx1.hotmail.com: 64.4.50.50
9-5-2006 19:46:38 - [ 132] Winsock error when communicating with exchanger mx1.hotmail.com: 64.4.50.50: [10060] Connection timed out
9-5-2006 19:46:38 - [ 132] Trying the server mx1.hotmail.com: 65.54.245.8
9-5-2006 19:46:42 - [ 132] Message from relayed to 1 recipient(s) on the domain hotmail.com
9-5-2006 19:46:42 - Delivery thread, ID=132, terminated after running for 25,016 seconds.
9-5-2006 19:46:42 - { 132} END Delivery
9-5-2006 19:46:42 - Active delivery threads (ID=132 end): 0""

Dit is de logfile van ArgoSoft SMTP server, wat ik nu dus gebruik, ik zie hier niet echt iets verkeerd in. Jij wel?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Gewoon de eigen SMTP server die hoort bij je Speedlinq e-mail account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr. Liu schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 15:29:

Die eerste sukkel had minimaal naar de netwerkverbinding moeten vragen.
Ik mag hopen dat je eerst zelf wel je zaakjes op orde hebt op je computer alvorens je zowieso ADSL neemt.

In sommige gevallen (waarbij er maar 1 netwerkkaart is) het soms erg moeilijk om een fout te vinden bij de netwerkkaart. Uitgezonderd van dat ene geval waarbij er in aparaatbeheer zo'n mooi uitroeptekentje staat.

Dus kap met BASHEN, ik ga hier toch ook niet lopen klagen dat ADSL niet werkt op mijn Windows 3.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fern
Toch vreemd,vannacht lag ik er weer uit(omstreeks 21:50,8604)en na een reset wel weer verbinding,ik meende in eerste instantie dat m'n router de afgelopen maanden de boosdoener was,maar da's dus gelukkig niet zo,nu ik een andere router heb exact hetzelfde probleem.IP blijft altijd hetzelfde,dus heb niet het idee dat er wat aangedaan wordt,heb vorig jaar nog hetzelde probleem bij hun gemeld,maar nog es doen,kan ik ze weer bij spekken :r

PowerStation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Heb nu mijn mail server weer aan staan loopt nog geen spam door, maar ik vroeg me af hoe het zit met die SMTP config, moet je soms Speedlinq vragen naar een user/pass om SMTP Authentication aan te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fern
Toch maar weer 's gebeld met ze:Kon volgens hun ook aan mijn pc liggen,i.v.m. progs op de achtergrond,deze dus uitgeschakeld,helaas blijft het euvel.Heb dit ook bekeken op m'n andere pc die op het netwerk zit,deze had tegelijkertijd hetzelfde euvel:kon geen server meer benaderen,terwijl het modem dood leuk aangaf dat ie connected was :) .
Heb nu sterk de indruk dat er bij hun servers iets niet goed zit,toch maar weer 's bellen,en tegelijk m'n spaarvarken maar leeg gooien :'(

PowerStation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:38

HaterFrame

Well... Poo came out!

Fern schreef op zondag 14 mei 2006 @ 12:45:
Toch maar weer 's gebeld met ze:Kon volgens hun ook aan mijn pc liggen,i.v.m. progs op de achtergrond,deze dus uitgeschakeld,helaas blijft het euvel.Heb dit ook bekeken op m'n andere pc die op het netwerk zit,deze had tegelijkertijd hetzelfde euvel:kon geen server meer benaderen,terwijl het modem dood leuk aangaf dat ie connected was :) .
Heb nu sterk de indruk dat er bij hun servers iets niet goed zit,toch maar weer 's bellen,en tegelijk m'n spaarvarken maar leeg gooien :'(
Kijk eens in het systemlog van het modem en ga eens opzoek naar enige aanwijzigen dat de verbinding verbroken is. Wij hadden namelijk ook dit probleem, om de paar uur werd zomaar de verbinding verbroken. Dit heeft men op weten te lossen door het modem 1 MB lager in te trimmen en de leases om de 2 uur te laten vernieuwen :+

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tot nu toe ben ik tevreden over mijn verbinding, alleen als ik ga downloaden via Azureus (BT) kan ik niet meer surfen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-08 14:04

rick77

... get to the point!

Verwijderd schreef op maandag 15 mei 2006 @ 14:33:
Tot nu toe ben ik tevreden over mijn verbinding, alleen als ik ga downloaden via Azureus (BT) kan ik niet meer surfen :(
dat ligt waarschijnlijk niet aan de verbinding maar meer aan je instellingen in je torrent-client (max. aantal verbindingen en max. up- en downstreamsnelheden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-09 00:25
Ik heb een appartement in Arnhem gekocht en zit ook aan Speedlinq te denken icm telefonie. Ik heb nog geen kpn abonnement (nog helemaal niets).

Is speedlinq in dit geval aan te raden? Betaal ik die 9,95 abonnementskosten (zeg maar ipv de standaard KPN kosten) na een jaar nogsteeds? Dus als ik het 4012 abonnement neem betaal ik het 1e jaar:

9,95 abonnement internet
9,95 abonnement ipv kpn abonnement
4,95 telefonie

Als ik na 12 maanden niets verander wordt dit 5,05 meer voor dezelfde snelheid, dus zeg maar 30 euro totaal :)

En is men tevreden over het wireless modem van 120 euro? Mijn vriendin en ik werken nl. beide met een laptop dus zodoende zo wireless wel aangenaam zijn...

Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnelheidsDuivel
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-08 21:32
Je kunt ook gewoon KPN belbudget nemen voor 9,71 euro per maand en dan een Speedlinq abonnement voor 9,95.
Wanneer je niet veel gebruik maakt van de vaste telefoon is dat denk ik de beste optie.
Maak je wel veel gebruik van de vaste telefoon dan zou je idd het Speedlinq telefonie abonnement kunnen overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 20:07
€9,67 per maand bij KPN, en vergeet dan de €47,55 aansluitkosten van KPN niet, die je bij Speedlinq niet gaat betalen. Vergeet ook niet dat bellen via BelBudget zowat duurder is als mobiel bellen (10ct overdag binnen regio, 14ct buiten regio).

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Dan kan ik toch veel beter het abo van speedlinq nemen? Is net zo duur als KPN per maand, maar de belkosten zijn veel goedkoper bij Speedlinq?! Of zie ik nu iets over het hoofd?

En wanneer mag ik allemaal gratis bellen bij Speedlinq als ik digitale telefonie erbij neem? En ik neem aan niet naar mobiele nummers? Wat is dus het verschil, buiten die aansluitkosten?

[ Voor 8% gewijzigd door Leolinedance op 17-05-2006 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

Wat raden jullie aan?

Speedlinq All-in 5120/1024 voor 12,50 p/m (babyXL)

OF

Speedlinq X-tra 4096/1024 voor 9,95 p/m (bbned)

Weet iemand het verschil tussen baby en bbned??

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:03
Ik ga binnenkort verhuizen en zit te kijken naar adsl, de verschillende aanbieders e.d.

en als ik kijk naar prijs snelheid dan is dit toch wel een mooie verhouding. Tevens vind ik het prettig een vast ip adres te hebben ivm eigen server(tjes)

Maar wat ik mij nou afvraag, zijn er ook mensen waarbij het wel gewoon werkt allemaal? Ik kan me namelijk voorstellen dat mensen alleen hier komen als het niet (goed) werkt.

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
Mooooody schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 08:46:
Wat raden jullie aan?
Speedlinq All-in 5120/1024 voor 12,50 p/m (babyXL)
OF
Speedlinq X-tra 4096/1024 voor 9,95 p/m (bbned)
Weet iemand het verschil tussen baby en bbned??
Het verschil is dat het andere netwerken zijn :D Heb zelf alleen ervaring met Tiscali (BabyXL), werkt perfect.
BBned heeft i.c.m. o.a. Speedlinq een tijdje last gehad van klapperende verbindingen, schijnt nu allemaal opgelost te zijn.

Persoonlijk zou ik dus kiezen voor het Tiscali abonnement, alhoewel het BBned abo een stuk aantrekkelijker is geprijst :)
Maar wat ik mij nou afvraag, zijn er ook mensen waarbij het wel gewoon werkt allemaal? Ik kan me namelijk voorstellen dat mensen alleen hier komen als het niet (goed) werkt.
Ik post hier ook en heb nooit ergens last van gehad in bijna drie jaar tijd (All-in 8064 Tiscali-netwerk). Ben inmiddels verhuisd en heb Tiscali T12 genomen, maar m'n moeder maakt er nog dankbaar gebruik van ;)

[ Voor 3% gewijzigd door man-o-script op 19-05-2006 09:40 ]

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

prijzen zijn vrijwel gelijk.....
scheelt op den duur 5 euro per maand, waar je 1Mbit download meer voor krijgt...

iemand die me naar de een of de ander kan pushen? :)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
Mooooody schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 10:47:
scheelt op den duur 5 euro per maand, waar je 1Mbit download meer voor krijgt...

iemand die me naar de een of de ander kan pushen? :)
ik heb mijn keuze gemaakt, ik ga voor de babyxl oplossing, zoals boven genoemd minder last van problemen, niet veel duurder (de eerste periode) maar wel sneller en betrouwbaarder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

bewezen sneller en betrouwbaarder?
of bedoel je het verschil tussen 5mbit en 4mbit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
Mooooody schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 11:24:
bewezen sneller en betrouwbaarder?
gebaseerd op ervaring:
man-o-script schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 09:39:
Heb zelf alleen ervaring met Tiscali (BabyXL), werkt perfect.
BBned heeft i.c.m. o.a. Speedlinq een tijdje last gehad van klapperende verbindingen, schijnt nu allemaal opgelost te zijn.

Persoonlijk zou ik dus kiezen voor het Tiscali abonnement, Ik post hier ook en heb nooit ergens last van gehad in bijna drie jaar tijd (All-in 8064 Tiscali-netwerk).
Mooooody schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 11:24:
of bedoel je het verschil tussen 5mbit en 4mbit?
Ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
Mooooody schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 10:47:
Niet echt,

Voor 1 jaar:
Speedlinq X-tra 4096: 9,95 per maand.
Speedlinq All-in 5120: netto 18,75 per maand.

Voor 2 jaar:
Speedlinq X-tra 4096: netto 17,48 per maand (indien dezelfde snelheid).

Qua prijs zou ik dan Speedlinq X-tra 4096 en na 11 maanden kijken wat de nieuwe aanbiedingen zijn :)

[ Voor 13% gewijzigd door man-o-script op 19-05-2006 13:28 ]

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
man-o-script schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 13:28:
[...]

Niet echt,

Voor 1 jaar:
Speedlinq X-tra 4096: 9,95 per maand.

Voor 2 jaar:
Speedlinq X-tra 4096: netto 17,48 per maand (indien dezelfde snelheid).

Qua prijs zou ik dan Speedlinq X-tra 4096 en na 11 maanden kijken wat de nieuwe aanbiedingen zijn :)
maar X-tra = bbned = meer problemen, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben "speedlinq bellen" via het bbned netwerk aan het testen (testbeller).
Ze leverde een zyxel modem/router met 2 analoge poorten, je kun kiezen uit 4 verschillende telefoonummers. geluidskwaliteit perfect ze konden hier op het werk niet merken dat ze nu via VOIP bellen.
BBned heeft in 2005 Rits telecom overgenomen, waar ze nu de Voip diensten mee aanbieden.
Als je via speedlinq (bbned) wilt gaan bellen en je hebt reeds een modem voor het bbned netwerk,
dan zul je aan een andere moeten hebben, de oude modems kunnen alleen Vodsl aan.

De door hun geleverde Zyxel modems worden bijna kant en klaar aangeleverd, alleen je telefoonnummer, wachtwoord en bellen maar.
Hoe er rekening mee dat je 112 en semafoonnummers, videotext, en internetnummers niet via hun kan bellen.
Verder super tevreden over deze nieuwe dienst, :)
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
-Jaap-io schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 13:35:
[...]
maar X-tra = bbned = meer problemen, toch?
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst :)
Er zijn inderdaad problemen geweest bij een stel klanten, nu niet meer iniedergeval.
Tiscali/BabyXL zal vast ook hier en daar wat uitvallers hebben.

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77

rick77

... get to the point!

Ik dacht dat Tiscali juist last had van 'klapperen' (weet niet of veel mensen er nu nog last van hebben). BBned - heb ik zelf, geen Tiscali leverbaar hier - heeft een behoorlijk capaciteitsprobleem (snelheid viel op piekuren terug tot 50-100kbps) achter de rug dat al met al toch 2 maanden geduurd heeft. Na een upgrade van het netwerk van BBned, loopt nu echter alles weer zoals het hoort.

[ Voor 19% gewijzigd door rick77 op 19-05-2006 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
  • Laatst online: 09:39
Ik heb momenteel &Home Soms abo.(750/250 kbit/s voor 18 €) maar wil weer terug naar ADSL. Echter heb ik geen kpn telefoon meer. Aangezien ik ook sneller internet wou hebben voor een lage prijs. Daar komt nog eens 9,50 opslag boven op voor de kale koper.

Nu kwam ik bij Speedlinq uit op het ADSL Xtra 6016 compleet uit met telefonie over het BBNED netwerk. Compleet voor 30€/maand incl de kale koper toeslag. Aangezien het Tiscali & Wanadoo netwerk niet leverbaar is op mijn adres was dit de enige keuze (buiten het kpn netwerk zelf).

Ik heb de aanvraag gedaan en nu maar afwachten. Nu nog @home kabeltv (ala 15,20 :'( alweer) inruilen voor Canal Digital (3,30/maand :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Nogmaals mijn vraag over bellen via speedlinq:

Dan kan ik toch veel beter het abo van speedlinq ipv bij kpn (heb nu nog geen telefoon/adsl in mijn nieuwe huis)? Is net zo duur als KPN per maand, maar de belkosten zijn veel goedkoper bij Speedlinq?! Of zie ik nu iets over het hoofd?

En wanneer mag ik allemaal gratis bellen bij Speedlinq als ik digitale telefonie erbij neem? En ik neem aan niet naar mobiele nummers? Wat is dus het verschil, buiten de aansluitkosten van iets van 50 euro bij kpn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fern
Leolinedance schreef op zondag 21 mei 2006 @ 01:45:
Nogmaals mijn vraag over bellen via speedlinq:

Dan kan ik toch veel beter het abo van speedlinq ipv bij kpn (heb nu nog geen telefoon/adsl in mijn nieuwe huis)? Is net zo duur als KPN per maand, maar de belkosten zijn veel goedkoper bij Speedlinq?! Of zie ik nu iets over het hoofd?

En wanneer mag ik allemaal gratis bellen bij Speedlinq als ik digitale telefonie erbij neem? En ik neem aan niet naar mobiele nummers? Wat is dus het verschil, buiten de aansluitkosten van iets van 50 euro bij kpn?
Volgens mij staat dat toch allemaal netjes op hun site aangegeven :? zou daar eens gaan kijken,anders kun je altijd nog schriftelijk info aanvragen bij beide aanbieders en dit naast elkaar leggen en zien wat in jou voordeel uitpakt :7

edit:heb zelf even gezocht,en beide aanbieders geven duidelijk uitleg over internet telefonie en meest gestelde vragen,dus....probeer eens te googelen ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Fern op 21-05-2006 14:35 ]

PowerStation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet toch een telefoonnummer hebben om speedlinq aan te vragen? anders weten ze de lijn toch niet?

BTW, problemen @ BBNED zijn bij mij over, stabiel en snel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
Je hoeft geen KPN telefoon abo te hebben. Wel betaal je dan 9,50 voor het "kaal koper".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
zx9r_mario schreef op zondag 21 mei 2006 @ 23:20:
Je hoeft geen KPN telefoon abo te hebben. Wel betaal je dan 9,50 voor het "kaal koper".
Ja dat kan ik dus doen. Maar ik kan ook een KPN abo nemen voor 9,50 ofzo per maand. Dat maakt in principe dus niks uit. En of ik nu een KPN abo of een telefoonabonnement van Speedlinq neem, wanneer ik gratis mag bellen en naar wie blijft hetzelfde neem ik aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:34
Hallo,

Ik wil waarschijnlijk ook over naar Speedlinq ADSL. Ik heb de website doorgelezen mbt alle voorwaarden, maar het is mij nog steeds niet 100% duidelijk wb vooraf in rekening-gebrachte kosten. Als ik bij de specificaties zie staan "gratis", betekent dit dan ook echt gratis of worden eerst kosten in rekening gebracht om ze later terug te storten ? En om welke kosten gaat het nu precies ? Modem, aansluitkosten, extra abo kosten (2 maanden), nog meer ?

En weten jullie of het mogelijk is achteraf telefonie erbij te nemen (afhankelijk van modem uiteraard) ?

[ Voor 32% gewijzigd door dafmay op 22-05-2006 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fern
Verwijderd schreef op zondag 21 mei 2006 @ 22:52:

BTW, problemen @ BBNED zijn bij mij over, stabiel en snel :)
Ik zou niet te snel juichen,deed ik ook een keer......en ja hoor.
Bij mij nu ook stabiel sinds m'n laatste telefoontje,heb wel de indruk dat ze "iets"hebben gedaan :)

PowerStation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
Leolinedance schreef op maandag 22 mei 2006 @ 17:16:
[...]

Ja dat kan ik dus doen. Maar ik kan ook een KPN abo nemen voor 9,50 ofzo per maand. Dat maakt in principe dus niks uit. En of ik nu een KPN abo of een telefoonabonnement van Speedlinq neem, wanneer ik gratis mag bellen en naar wie blijft hetzelfde neem ik aan :)
Als je een KPN abo neemt betaal je wel zo'n 50 euro aansluitkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 22:45
Nog meer mensen die last hebben gehad van de 'landelijke storing op het BabyXL netwerk" ?? Hier in Den Haag lag de verbinding eruit. Wanneer het begon weet ik niet, ik kwam van het weekend terug op m`n kamer en internet was d00d. Twee uurtjes terug was alles weer ok.

Voor de rest: Helemaal niks te klagen over speedlinq. Ik haal gewoon de 4MBit downstream (4,1 soms :P ). Alleen m`n upstream is niet wat beloofd is. Ik haal maar zo`n ~800kbps ipv 1Mbit. Tot nu toe is de verbinding er dus nooit uitgeknikkerd en de helpdesk heeft mij goed geholpen bij wat ik nodig had. Was wel duur uiteraard, maarja ze moeten het ergens op verdienen ;)

[ Voor 8% gewijzigd door -ErikE- op 29-05-2006 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07 18:27
p43000 schreef op maandag 29 mei 2006 @ 18:03:
Nog meer mensen die last hebben gehad van de 'landelijke storing op het BabyXL netwerk" ?? Hier in Den Haag lag de verbinding eruit. Wanneer het begon weet ik niet, ik kwam van het weekend terug op m`n kamer en internet was d00d. Twee uurtjes terug was alles weer ok
Zelfde probleem in Rotterdam.

Het kutte van zo'n probleem is dat je niet op internet kunt kijken of het probleem algemeen is of lokaal B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

p43000 schreef op maandag 29 mei 2006 @ 18:03:
Nog meer mensen die last hebben gehad van de 'landelijke storing op het BabyXL netwerk" ?? Hier in Den Haag lag de verbinding eruit. Wanneer het begon weet ik niet, ik kwam van het weekend terug op m`n kamer en internet was d00d. Twee uurtjes terug was alles weer ok.

Voor de rest: Helemaal niks te klagen over speedlinq. Ik haal gewoon de 4MBit downstream (4,1 soms :P ). Alleen m`n upstream is niet wat beloofd is. Ik haal maar zo`n ~800kbps ipv 1Mbit. Tot nu toe is de verbinding er dus nooit uitgeknikkerd en de helpdesk heeft mij goed geholpen bij wat ik nodig had. Was wel duur uiteraard, maarja ze moeten het ergens op verdienen ;)
800 kbps is toch ook het maximum voor adsl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 18:14

alienfruit

the alien you never expected

Wat een prut zeg dat ADSL :) Download is iets sneller dan @home, en de upload die gewoon 40-50kb/s langzamer dan @home dus maar 50-60kb/s :o Okay, het is goedkoper maar daar houd het ook meteen op. Bagger nieuwsserver bij Speedlinq (moet je voor betalen LOL)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Ik wil midden/eind augustus een internetverbinding hebben in Arnhem, telefoon mág eventueel iets later. Wanneer zou ik het aan moeten vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alienfruit schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 12:45:
Wat een prut zeg dat ADSL :) Download is iets sneller dan @home, en de upload die gewoon 40-50kb/s langzamer dan @home dus maar 50-60kb/s :o Okay, het is goedkoper maar daar houd het ook meteen op. Bagger nieuwsserver bij Speedlinq (moet je voor betalen LOL)
Ik haal zo'n 900 kb/sec upload hoor, en mijn downstream trained in op 8090 kb/sec , ook goed dus...

Zit dus redelijk aan de 1Mbit/8Mbit :) en tot zover gaat alles oke.

Oh, wacht, je bedoelt kB/sec!! >:) (8> :7

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2006 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fern
alienfruit schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 12:45:
Het verschilt nogal per gebruiker ,maar soms gaat het er erg slecht aan toe met die up/downstream van speedlinq.Bij mij ligt de verbinding er om de haverklap uit,ging na een telefonische klacht goed,nu 3 weken later begint het weer,ik weet nu zeker dat ik over 6 maanden weg ga,ik heb ze dan 2 jaar de tijd gegeven om de kwaliteit te verbeteren.
Ik zat hiervoor ook bij @Home en die was beter/stabieler dan wat ik nu heb,maar wel duurder.

PowerStation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skywalker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06 08:48

Skywalker

Use the force Luke!!

Kan iemand mij misschien helpen? Ik heb Speedlinq over BBned. Ik heb een Speedtouch 585 multiPC modem, maar ik kan de boel alleen maar in bridged aan de praat krijgen. Dat houdt dus in dat ik maar 1 PC op mijn multiPC modem kan aansluiten, want anders begint ie over IP conflicten.

Kan ik uberhaupt meerdere PC's tegelijk aan mijn speedlinq lijntje hangen?

May the force be with you!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
Mensen, ik heb een 8/2 verbinding met Speedlinq, maar bij speedtest krijg ik constant 6/1 mbit. Nu is er altijd wat signaalverlies maar 2/1 mbit lijkt me wel heel sterk. Is dit reden om bij speedlinq te klagen, krijg ik dan resultaat of is dit toch signaal verlies?

Ook heb ik af en toe een haperende verbinding. Ik heb dan constane line-sync, en als ik de modem ping krijg ik een gem. tijd van 12 ms. Is dit normaal en hoort dit zo? Of is er iets mis met het modem/netwerkkabel?

[ Voor 3% gewijzigd door Haijo op 31-05-2006 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mede speedlinq tweakers,

Ik overweeg om te kiezen voor het X-tra 6016 COMPEET abbo met het Zyxel 2602hw Wireless / Ethernet modem.

Allereerst hoe zijn de ervaringen met dit abbo?
Wat zijn de ervaringen met het Zyxel 2602hw Wireless / Ethernet modem?
Kan je in dit modem meer SIP accounts stoppen?
Wat zijn de mogelijkheden met de webinterface van dit modem?

Hoor het graag, alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit al enkele jaren tot volle tevredenheid bij speedlinq en ik vroeg me af of het mogelijk is bij speedlinq (bbned) om je abonnement op te zeggen en daarna weer een nieuwe aanbieding voor een speedlinq (bbned) abonnement te nemen? Of moet je hiervoor een tijdje wachten?

Ik ben bekend met de regeling van contractsverleningen bij speedlinq. nieuwe prijs en nieuwe snelheid bij minimaal jaar verlenging als je minimale contractsperiode erop zit maar daar krijg je geen (draadloos) modem en telefoon kado. Dus als ik opzeg en mij daarna weer aanmeld accepteert speedlinq mij dan nog? Zijn er mensen die dit al eerder gedaan hebben?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2006 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
Skywalker schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 20:36:
Kan iemand mij misschien helpen? Ik heb Speedlinq over BBned. Ik heb een Speedtouch 585 multiPC modem, maar ik kan de boel alleen maar in bridged aan de praat krijgen. Dat houdt dus in dat ik maar 1 PC op mijn multiPC modem kan aansluiten, want anders begint ie over IP conflicten.

Kan ik uberhaupt meerdere PC's tegelijk aan mijn speedlinq lijntje hangen?
niet veel verstand van netwerken e.d. maar je hebt wel op beide pc's IP hard ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skywalker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06 08:48

Skywalker

Use the force Luke!!

Haijo schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 11:39:
[...]

niet veel verstand van netwerken e.d. maar je hebt wel op beide pc's IP hard ingesteld?
Nee, want die zouden hun IP via DHCP moeten krijgen van de modem/router.

May the force be with you!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sicko
  • Laatst online: 14-06-2024
via de speedtouch configuratie tool kun je hem toch wel op router krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
Ook al heb je DHCP dan kun je nog steeds even proberen om IP hard in te stellen, kan geen kwaad lijkt me. Tenzij je je zorgen maakt over het veiligheidsrisico, maar bij Speedlinq krijg je toch altijd hetzelfde IP adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sicko
  • Laatst online: 14-06-2024
Haijo schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 13:59:
Ook al heb je DHCP dan kun je nog steeds even proberen om IP hard in te stellen, kan geen kwaad lijkt me. Tenzij je je zorgen maakt over het veiligheidsrisico, maar bij Speedlinq krijg je toch altijd hetzelfde IP adres.
srry maar ik zie hier het nut dus niet van in, dit werkt al. Hij krijgt via bridged het ip al van speedlinq rechtstreeks op z'n pc en dat werkt.
Maar die multipcmodem is wel op routed in te stellen via de configuratie tool.
Anders zou je een configuratiebestandje kunnen downloaden via de speedtouch website en die uploaden in je router/modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 22:11:
Wat zijn de ervaringen met het Zyxel 2602hw Wireless / Ethernet modem?
Kan je in dit modem meer SIP accounts stoppen?
Ik heb de wired versie van dit modem, en die is hetzelfde als de wireless op de draadjes na.
Dit modem werkt prima.
Alhoewel: als ik een p2p-programma aanzet (bittorrent, slsk oid) dan reageert het internet een minuut of twee niet meer. Het modem moet dan meer verbindingen maken dan het aankan. Samen met de helpdesk van Zyxel is het me niet gelukt het aantal verbindingen wat het modem maakt goed te begrenzen om deze irritante bug eruit te krijgen.

Je krijgt trouwens een Tiscali-versie van het modem die standaard een ander ip-adres gebruikt dan in alle handleidingen vermeld staat, nl. http://192.168.1.254/
Er kan ook alleen maar tiscali-firmware op. (dit kun je omzeilen door er hardwarematig wat mee te knutselen zie Zyxel 2602 frimware Tiscali -> Standaard )

Meerdere sip-accounts zijn mogelijk.
Wat zijn de mogelijkheden met de webinterface van dit modem?
Wat wil je weten? Via telnet kun je nog veel meer doen met dit modem. (Het benaderen via telnet staat standaard uit, moet je via de webinterface activeren)
Op www.zyxel.nl staat een lijvige handleiding die denk ik al je vragen kan beantwoorden.

Het 6/1 abo functioneert bij mij trouwens goed. (Staat zelfs ingesteld als 8/1 !!! en is dus nog sneller!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
Haijo schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 20:48:
Mensen, ik heb een 8/2 verbinding met Speedlinq, maar bij speedtest krijg ik constant 6/1 mbit. Nu is er altijd wat signaalverlies maar 2/1 mbit lijkt me wel heel sterk. Is dit reden om bij speedlinq te klagen, krijg ik dan resultaat of is dit toch signaal verlies?

Ook heb ik af en toe een haperende verbinding. Ik heb dan constane line-sync, en als ik de modem ping krijg ik een gem. tijd van 12 ms. Is dit normaal en hoort dit zo? Of is er iets mis met het modem/netwerkkabel?
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77

rick77

... get to the point!

wat zijn de trainingswaarden van je modem? als ie max op 6 traint kom je natuurlijk niet hoger.

waarschijnlijker is het echter dat (1) je geen betrouwbare speedtest gebruikt (2) je niet genoeg data genereert met die speedtest (probeer eens de 100MB file te downloaden op speedtest.bbned.nl) (3) je geen rekening houdt met overhead (deel kbps door 9 a 10 om kB te krijgen).

Verder biedt speedlinq/bbned/babyxl volgens mij geen 2 mbit upload, maar alleen 1 mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
Ik heb geen idee wat de trainingswaarden van mijn modem zijn, ik heb een Copperjet nogwat, en geen mogelijkheid tot webinterface dat ik weet. Overhead zou idd kunnnen, maar dat lijkt me niet meer dan 10% en dit is wel iets van 25%. Ik denk idd dat speedtest niet ontzettend betrouwbaar is, dus ik zal die 100 mb download eens even proberen.

En volgens mij moet ik bit delen door 8 om byte te krijgen maar dat heeft hier niet veel mee te maken. :?

[ Voor 15% gewijzigd door Haijo op 02-06-2006 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77

rick77

... get to the point!

Haijo schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 21:56:
Ik heb geen idee wat de trainingswaarden van mijn modem zijn, ik heb een Copperjet nogwat, en geen mogelijkheid tot webinterface dat ik weet.
je kunt het ip van je computer vast instellen op 172.19.3.2 met 172.19.3.1 als gateway dan heb je (zelfs in bridge stand) via 172.19.3.1 (in je browser intikken) toegang tot je modem (als je weer wilt internetten terug zetten op automatisch) -> op "DSL" klikken op status pagina en kijken naar Rx (downstream) en Tx (upstream) bit rate
Overhead zou idd kunnnen, maar dat lijkt me niet meer dan 10% en dit is wel iets van 25%. Ik denk idd dat speedtest niet ontzettend betrouwbaar is, dus ik zal die 100 mb download eens even proberen.

En volgens mij moet ik bit delen door 8 om byte te krijgen maar dat heeft hier niet veel mee te maken. :?
delen door 8 klopt natuurlijk inderdaad, maar om voor overhead in de pakketjes die over je lijn gaan te corrigeren kun je als praktische oplossing je ingetrainde waarden het beste delen door 9 a 10.

speedtest.nl is k%t voor snelle verbindingen (download relatief weinig). het beste kun je een grote file downloaden van speedtest.bbned.nl of speedtest.quicknet.nl, dan krijg je een goede indicatie van je downstream snelheid. (ter vergelijking, met mijn BBned 8/1 abo traint mijn copperjet 816-2P in op 7616/1024 en ik haal een max download 800-810kB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
Tx bit rate: 864000
Rx bit rate: 7904000

Ik krijg het gevoel dat er iets niet goed zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_to_the_S
  • Laatst online: 20-06 09:45
Ik betaal momenteel 50 euro (€23 KPN / €25 (Versatel)) voor 2 Mbit ofzo :S

Nu wil ik overstappen, ik zat te kijken naar dit abbonement:
http://www.breedbandwinkel.nl/details/93#vergelijken

Het eerste jaar betaal je 9,95 en het jaar daarna (als je ervoor kiest om dezelfde snelheid te houden) 19,95. Maar ik vraag me af of die 9,95 echt alles is dat je moet betalen of moet je (net zoals bij versatel) een bedrag aan KPN betalen?

In principe heb ik het volgende allemaal niet nodig:
- E-mail box
- Spamfilter
- Virusfilter
- Webmail
- Homepage

Eigenlijk heb ik alleen de internet verbinding nodig...

Zou dit abbonement een goede keuze zijn?

[ Voor 17% gewijzigd door A_to_the_S op 03-06-2006 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
Als je alleen maar surft, mailt en msned is het een goeie keuze. En ja, je moet of 9,50 bij de KPN betalen of een telefoonabbonement hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Haijo schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 21:56:
Ik heb geen idee wat de trainingswaarden van mijn modem zijn, ik heb een Copperjet nogwat, en geen mogelijkheid tot webinterface dat ik weet. Overhead zou idd kunnnen, maar dat lijkt me niet meer dan 10% en dit is wel iets van 25%. Ik denk idd dat speedtest niet ontzettend betrouwbaar is, dus ik zal die 100 mb download eens even proberen.

Je deelt inderdaad door 8 van Bytes naar bits, maar je verliest op een DSL lijn nog ongeveer 13.7% door overhead. Daardoor deelt iedereen door 10 voor het gemak.

Op speedtest zal je wellicht ergens rond de 700 a 800kByte/s halen. Zij rekenen dat om met 8 weer (foutief voor DSL dus) naar kbps wat uitkomt rond de 6000 inderdaad. Speedlinq zou je dan een verbinding van 9000kbps moeten leveren om speedtest 8000kbps te laten zeggen/behalen.
Haijo schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 13:25:
Tx bit rate: 864000
Rx bit rate: 7904000

Ik krijg het gevoel dat er iets niet goed zit.
Je hebt een 8/1 lijn waar dit prima waardes voor zijn. Je haalt net-aan-niet de 8064 op de Rx (downstream) en upstream is heel normaal voor ADSL1. De 1024kbps upstream wordt bijna nooit gehaald alleen in perfecte combinaties van apparatuur.

Overigens ping je niet je modem toen je die 12ms zag, maar de gateway die ergens in het land staat voor je verbinding.

[ Voor 11% gewijzigd door bjck op 03-06-2006 18:29 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Laatst online: 26-08 09:08

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Ik ga zeer binnenkort verhuizen, maar heb nog ~3 maanden contract te gaan. Nu zit ik dus met een dillema wat ik doe. Ik kan natuurlijk het abo afkopen, en dan zien wat ik ervoor in plaats bestel. Liefst zou ik echter, gezien bij een verhuizing je weer de volledige 1 jaar looptijd opgelegd krijgt hem verhuizen en meteen een heel ander abo nemen, onder een van de nieuwe aanbiedingen. Helaas hebben onze grote vrienden nog altijd geen formulieren waar je dit soort vragen kunt stellen, en gezien het kort dag is en bellen me nogal prijzig is (laat staan dat ze vast niet zomaar een antwoord weten) vroeg ik me dus af of er hier al mensen ervaring mee hebben?

Wat ik netto zou willen is van All-In 5120 (BabyXL, 25/maand) naar de Xtra 4096 aanbieding met voice (BBNed, 14,95 1e jaar). Dus zowel nieuw modem als ander abo, iemand een idee of dit kan en wat voor "onvoorziene" kosten er dan mijn kant op komen buiten de verzendkosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
bjck schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 18:28:
[...]

Je deelt inderdaad door 8 van Bytes naar bits, maar je verliest op een DSL lijn nog ongeveer 13.7% door overhead. Daardoor deelt iedereen door 10 voor het gemak.

Op speedtest zal je wellicht ergens rond de 700 a 800kByte/s halen. Zij rekenen dat om met 8 weer (foutief voor DSL dus) naar kbps wat uitkomt rond de 6000 inderdaad. Speedlinq zou je dan een verbinding van 9000kbps moeten leveren om speedtest 8000kbps te laten zeggen/behalen.

[...]

Je hebt een 8/1 lijn waar dit prima waardes voor zijn. Je haalt net-aan-niet de 8064 op de Rx (downstream) en upstream is heel normaal voor ADSL1. De 1024kbps upstream wordt bijna nooit gehaald alleen in perfecte combinaties van apparatuur.

Overigens ping je niet je modem toen je die 12ms zag, maar de gateway die ergens in het land staat voor je verbinding.
ik heb niks gezegd. De 100 mb test van speedlinq gaf me gemiddeld 800 kb/s. Blijkbaar ben ik gewoon verwend. :+

Bedankt voor jullie hulp!
(kent iemand trouwens nog een goede handleiding voor instellen van modems/routers e.d.?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Sun Jun 4 2006 om 02:31:13 UTC+0200)

Download : 478.8 KByte/sec
Upload : 76.6 KByte/sec
Connection : 457.0 Conn/min
Ping test Nederland : 17.0 ms

1024 all in/babyxl

I have read for a couple of hours on the topics of speedSUCK now!! and I have the same problems as everybody else her!! isn't there anything we can do to get rid of the contract that we have with this horrible provider???? })

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2006 02:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_to_the_S
Haijo schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 17:59:
Als je alleen maar surft, mailt en msned is het een goeie keuze. En ja, je moet of 9,50 bij de KPN betalen of een telefoonabbonement hebben.
Wat bedoel je met:
Haijo schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 17:59:
Als je alleen maar surft, mailt en msned is het een goeie keuze.
Als ik alleen dat zou doen zou een 1024 abbonement ook afdoende zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
Als je -relatief veel- download, zou ik een wat hoger abbonementen nemen, maar wat doe je precies met internet? En 9,95 is toch 1024? Of is dat het 2048 abbo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_to_the_S
Haijo schreef op zondag 04 juni 2006 @ 12:07:
Als je -relatief veel- download, zou ik een wat hoger abbonementen nemen, maar wat doe je precies met internet? En 9,95 is toch 1024? Of is dat het 2048 abbo?
Nee, het abbonement waar de link naar verweest was de Speedlinq X-tra 4096
SPEED SPECIAL! Nu de eerste 12 maanden met dubbelde snelheid (4096 Kbit/s i.p.v. 2048 Kbit/s) voor slechts € 9,95 per maand! Na het eerste jaar betaalt u € 19,95 per maand. U ontvangt een GRATIS ethernet modem (t.w.v. € 69,00) en u heeft GEEN datalimiet!
http://www.breedbandwinkel.nl/details/93#vergelijken

Maar ik download heel wat en ik heb een linux server draaien (meer voor vrienden en familie, niet echt om websites te hosten).
Vandaar dat ik denk dat 4096/1024 wel goed is voor me...

En weet iemand nog een essentieel verschill tussen BBNed en BabyXL (tiscali)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
  • Laatst online: 11-08 07:34
Mede Speedlinq Gebruikers,

Ik zit hier een beetje met een probleem. Ik kan mijn modem niet benaderen. Ik heb reeds in de command prompt(cmd) ipconfig /all gedaan. Hier het IP van de gateway en de dhcp server geprobeerd in te vullen in mijn browser. Bij beide ip's krijg ik echter de melding dat ie geen connectie kan maken. Het lijkt dus wel alsof ze mijn modem hebben afgescherm oid. Het is een Allied Data 810. De installatie vond ik al vreemd gaan. Ik hing de modem aan een laptop stak 'm in en probeerde te surfen. Toen kreeg ik van speedlinq een activeringspagina te zien en toen draaide het hele zaakje. Graag zou ik echter wel toeging willen hebben tot mijn modem. Vandaar deze vraag. Ik heb trouwens een speciaal abbo van een online adsl actie site. 5mbit down en 1mbit up.

[ Voor 7% gewijzigd door Gizzy op 05-06-2006 12:09 ]

flickr - WOT Profile - Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Heb je het al met telnet geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
  • Laatst online: 11-08 07:34
Mr. Liu schreef op maandag 05 juni 2006 @ 15:42:
Heb je het al met telnet geprobeerd?
Nee heb inderdaad nog niet geprobeerd. Bedankt voor de tip!

Edit: Heb het net met telnet geprobeerd. Krijg zowel op het ip van de dhcp server als het ip van de standard gateway de melding: connection refused in putty(telnet)

[ Voor 29% gewijzigd door Gizzy op 05-06-2006 16:00 ]

flickr - WOT Profile - Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killion
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 18:50
Iemand bekent met de Sitecom router+adsl (in 1) die Speedlinq levert?

Deze haald wel de 8mbit snelheid )8054) geloof ik.
maar de up is 768 terwijl ik voor 1024 betaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorikc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:51
Energizer, heb je wel een intern ip van je modem? Als je modem als bridge is ingesteld, kan je je modem niet zomaar bereiken. Als je ip-adres 192.168.x.x of 172.19.x.x of 10.x.x.x is, heb je een intern, privé ip-adres. Ik geloof dat 62.x.x.x bij speedlinq een "echt" ip is.
Zelf heb ik nu Wanadoo, maar ik heb een jaar gebruik gemaakt van het 5/1 abbo van Speedlinq met een Allied Data Copperjet 810.
Als je je ip adres niet herkent in een van de reeksen die ik hierboven schreef, misschien kun je dan de eerste twee getallen geven van je ip-adres (bijvoorbeeld 192.168). Dat is genoeg om te weten of het om een intern ip gaat en geeft je verder geen problemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsoeting
  • Laatst online: 30-05 14:53
Hoi,

Ik ben van plan om over te stappen van Demon naar Speedlinq.
Kan iemand mij vertellen wat voor een modem door hen gebruikt wordt?
Ik hoop een bridge net als bij Demon.
En is de lijn een beetje stabiel.
Heb in 1,5 jaar bij demon 1 keer meegemaakt dat de lijn down ging.
Dit was na een upgrade van de lijn.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nss
  • Laatst online: 09-08 07:07

Nss

The Dude Abides

Killion schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 10:04:
Iemand bekent met de Sitecom router+adsl (in 1) die Speedlinq levert?

Deze haald wel de 8mbit snelheid )8054) geloof ik.
maar de up is 768 terwijl ik voor 1024 betaal.
Dat je modem te laag intraint, ligt in principe niet aan je modem, maar aan de lijn. Het kan goed zo zijn dat je de upload niet optimaal haalt, maar de download wel. Zeker als je een Annex-B (ISDN) lijn hebt. Modem sowieso even direct op is/ra testen met zo kort mogelijke kabels, als je dat nog niet gedaan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem_
  • Niet online
Ik heb sind kort speedlinq + bellen, maar moet me voor dat bellen aanmelden bij hun servicepunt. Door een scriptfout op de website lukt dit echter niet. Iemand soortgelijke problemen? Of juist niet? Of een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jochem_ schreef op maandag 12 juni 2006 @ 18:30:
Ik heb sind kort speedlinq + bellen, maar moet me voor dat bellen aanmelden bij hun servicepunt. Door een scriptfout op de website lukt dit echter niet. Iemand soortgelijke problemen? Of juist niet? Of een oplossing?
Hey Jochem, ik heb sinds vandaag ook speedlinq en had het zelfde probleem op meerdere computers. Na even gebeld te hebben met de helpdesk kreeg ik te horen dat ik vanzelf een brief met activatie codes thuis gestuurd krijg. Script fout krijg je doordat je lijn al wel opgeleverd is maar bij Speedlinq nog niet geactiveerd is. Dit gaan hun (als het goed is) automatisch doen voor je waarna je een brief met de codes krijgt thuisgestuurd. Dit gaat dus allemaal anders dan in de begleidende brief bij je modem pakket.

P.S. zitten wel meer verschillen in hoe ze zeggen dat het lopen gaat tot de praktijk. Kreeg ook een ander modem een SpeedTouch 706 Wireless i.p.v. de Zyxel die ik dacht te krijgen :( Deze werkt op zich wel goed maar heeft maar 2 Ethernet poortjes en 1 Voip en is veel goedkoper dan de zyxel. Heb er nu 149 eurie voor betaalt, mines straks de korting van 69 eurie is 80 eurie en dat kost hij ook in de winkel dus... van een echte spectaculaire aanbieding valt niet te spreken, maar verder ben ik tot nu toe wel tevreden. :9 Vind alleen de helpdesk veel ste duur...
BTW, hebben meer mensen deze modem gekregen??

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2006 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste heer ...........,

Inmiddels is je ADSL verbinding opgeleverd en is het mogelijk om
Speedlinq ADSL te installeren.

Je hebt ook aangegeven gebruik te gaan maken van onze Speedlinq
Bellen dienst.

Om gebruik te kunnen gaan maken van Speedlinq Bellen dien je de
inlogcodes voor Speedlinq Bellen aan te vragen via je Servicepunt.
Hiervoor ga je naar http://www.speedlinq.nl/html/servicepunt.html

Uiterlijk twee werkdagen na ontvangst van de aanvraag, sturen wij je
de brief met je inlogcodes. Hiermee activeer je Speedlinq Bellen.

Mocht je gebruik maken van nummerportering, dan kan het tot 5 dagen
duren voordat wij de brief met je inlogcodes versturen.

Wij raden je aan om nu de aanvraag van je inlogcodes te doen.

De facturatie van Speedlinq Bellen start namelijk 5 dagen na de in
de ADSL welkomstbrief genoemde opleverdatum van je ADSL verbinding.

Met vriendelijke groet,

Speedlinq.

Leuk... ikke dus meteen proberen.... noop wil nog niet werken... wordt ben ik bang dan toch weer bellen naar die duuuuure servicedesk ... als alles geregeld is ga ik echt wel veel bellen om mijn geld er weer uit te krijgen B)

Edit: Net de helpdesk gebeld... tis een bekent probleem en ze zijn er al een paar dagen mee bezig (en dan toch een mail sturen dat je ze kan aanvragen 8)7 Naja... dus ikke vragen of ze het dan telefonisch kunnen doen nu ter plekke... noop kon niet. ik moet wachten tot de website het weer doet! Hmmmm... vreemd... naja... dan ga ik nog maar even lekker van het weer genieten nu O-)

Edit: Mensen.... de website doet het weer bij mij... kep de codes aangevraagd en je kon meteen een telefoonnummer uitzoeken _/-\o_

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2006 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op 9 juni Speedlinq X-tra 6016 COMPEET abbo met het Zyxel 2602hw Wireless / Ethernet modem aangevraagd, vandaag bevestigings brief ontvangen.

Benieuwd hoe het verder loopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 21:01:
Op 9 juni Speedlinq X-tra 6016 COMPEET abbo met het Zyxel 2602hw Wireless / Ethernet modem aangevraagd, vandaag bevestigings brief ontvangen.

Benieuwd hoe het verder loopt
Hmmm, ben ook wel benieuwd welke modem jij krijgt. Ik had namelijk ook die "Zyxel 2602hw Wireless / Ethernet" besteld (hoewel je dat nergenst echt kan aangeven) maar kreeg dus een Speedtouch 706 Wireless ... ook goed maar stuk goedkoper en dan dus niet echt meer een aanbieding.. we wachten af.... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Jezus ik ga ook overstappen. Sinds februari ligt het internet er regelmatig uit via bbned

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aMUSEd
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-07 13:12

aMUSEd

huup-huup barrrbatruuk

Momenteel gebruik ik een linksys router icm kabelinternet (Caiway).
Ik ben van plan om een speedlinq abo (internet + bellen) te nemen icm een 'single-pc-modem'.
Kan ik m'n huidige router (+ het netwerk erachter) gebruiken icm een 'single-pc-modem'?
ToFast schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 21:59:
Jezus ik ga ook overstappen. Sinds februari ligt het internet er regelmatig uit via bbned
Hoe vaak is dit gebeurt bij jou? En hoelang ligt het internet er dan uit?
Pagina: 1 ... 6 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.