Heeft iemand een idee welke
voip-modems Speedlinq op dit moment levert aan mensen op het BBned-netwerk?
Ik
(op BBned) heb namelijk een Zyxel 2602h-61c gekregen. Dit modem is een 'Tiscali'-modem, want het accepteert alleen Tiscali-firmware en is alleen toegankelijk via een 'speciaal' ip-adres wat alleen voor de Tiscali-versie werkt.
Ik vind het vreemd dat ik dit modem heb gekregen en heb er dan ook alleen maar problemen mee: spontane modem-resets als ik een p2p-progje start (ik heb de NAT-poorten geforward en rules in de firewall ge-edit), en voipen lukt ook niet langer dan een minuut: dan reset het modem zich weer.
Op aanwijzing van de Zyxel-helpdesk (deze reageert wel op email, hoera!!) heb ik iets veranderd zodat de NAT-tabel niet volloopt... maar ook dat werkt niet.
Ik heb het idee dat dit modem niet voor het BBned-netwerk is bedoeld, want mensen die ermee het Tiscali netwerk opgaan lijken er weinig problemen mee te hebben, terwijl ik het maar niet goed aan de praat krijg.
Vandaar mijn vraag, weet iemand toevallig of Speedlinq voor verschillende netwerken, verschillende voip-modems verstrekt? En als dat niet het geval is, hoe in hemelsnaam ik dit modem vlekkeloos werkend krijg?
[
Voor 4% gewijzigd door
Verwijderd op 18-04-2006 21:40
]