[Speedlinq] Ervaringen - Deel 3

Pagina: 1 ... 5 ... 18 Laatste
Acties:
  • 24.244 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-08 14:04

rick77

... get to the point!

Daan® schreef op zondag 09 april 2006 @ 00:11:
Down 45-210 Kb
Up 100Kb
Connections 122-325
Ping 12 -43ms
De download is niet bepaald wat het zijn moet zeg maar....
doe eens in een dos box "tracert www.nu.nl" 10 tegen een dat je eerste hops 84.41.176.1 en 62.100.32.153 zijn... in dat geval, welcome to the club.
Als ik in het modem ga zoeken blijk ik ook niet een 10Mbit verbinding te hebben maar een 8Mbit..
Firmware die alleen ADSL1 aankan? Geen idee, ken dit modem niet... kan natuurlijk ook het max. van je lijn zijn...
Wat ik wel apart vond is dat ik nergens mijn username+ password van speedlinq hoefde in te vullen, is dat normaal??
ja, alleen KPN netwerk werkt met username+pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan®
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-09 14:47
rick77 schreef op zondag 09 april 2006 @ 09:41:
[...]

doe eens in een dos box "tracert www.nu.nl" 10 tegen een dat je eerste hops 84.41.176.1 en 62.100.32.153 zijn... in dat geval, welcome to the club.

[...]

Firmware die alleen ADSL1 aankan? Geen idee, ken dit modem niet... kan natuurlijk ook het max. van je lijn zijn...

[...]

ja, alleen KPN netwerk werkt met username+pass
Oke bedankt, zal eens kijken of er een firmware update is. Zal de tracert ook even proberen

Update: via tracert kom ik idd die 2 ip adressen tegen.. :( Jammer dat ik dus ook bij de club hoor, is er al iets bekend over hoe en wanneer dit opgelost gaat worden? Of is het enige wat je kan doen bellen met de "helpdesk" die je niet kunnen helpen?
Ik krijg al spijt dat ik @home heb opgezegt, maar dat loopt nog tot 1 mei. heb ik dus blijkbaar keuze uit twee "slechten" :P

[ Voor 27% gewijzigd door Daan® op 09-04-2006 18:42 ]

He who laughs last.. Thinks slowest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beehr11
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 28-10-2024
Daan® schreef op zondag 09 april 2006 @ 15:32:
[...]
Update: via tracert kom ik idd die 2 ip adressen tegen.. :( Jammer dat ik dus ook bij de club hoor, is er al iets bekend over hoe en wanneer dit opgelost gaat worden? Of is het enige wat je kan doen bellen met de "helpdesk" die je niet kunnen helpen?
Ik krijg al spijt dat ik @home heb opgezegt, maar dat loopt nog tot 1 mei. heb ik dus blijkbaar keuze uit twee "slechten" :P
Oplossen bij Speedlinq? Moehahahahaha... Dit snelheids probleem via BBNED loopt al sinds begin februari 2006!!!
Het zal dus nog wel ff duren....
Welkom bij de club :+

Tip: http://www.deombudsman.nl/ wil/kan bemiddelen als er meerdere klachten binnnen komen over Speedlinq en de belabberde snelheden. Misschien kunnen we gezamelijk er een klacht deponeren?

[ Voor 15% gewijzigd door Beehr11 op 09-04-2006 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beehr11 schreef op zondag 09 april 2006 @ 20:15:
[...]
Tip: http://www.deombudsman.nl/ wil/kan bemiddelen als er meerdere klachten binnnen komen over Speedlinq en de belabberde snelheden. Misschien kunnen we gezamelijk er een klacht deponeren?
Wat hoop je daarmee te bereiken?
Het enige wat ik wil is dat mijn internet sneller wordt en ik heb het idee dat Speedlinq daar op dit moment niet zoveel aan kan doen... Ombudsman of niet..
Of wil jij forceren dat je van Speedlinq afkunt en dat je je geld terugkrijgt? Dan wil ik misschien de club wel joinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smattie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-09-2024
[quote]Verwijderd schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 19:37:
[...]

Ik denk dat je niet erg sterk staat als je 7.1 en 7.2 hebt gelezen:

[i]7.1 Speedlinq spant zich naar zijn beste vermogen in de Speedlinq Dienst 24 uur per dag, zeven dagen per week beschikbaar te stellen.

quote]

Ik beste laatst op zondag, is de helpdesk er niet! Dus 7 dagen per week kunnen ze ook al niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnelheidsDuivel
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-08 21:32
Ik denk dat samen een officiële klacht indienen bij Speedlinq, via de ombudsman of niet, wel zin kan hebben. Het heeft in ieder geval meer zin dan allemaal apart de klachtenbox van Speedlinq "spammen".
Je krijgt dan in ieder geval een officiële reactie en daar kunnen eventueel stappen op ondernomen worden. Er kan bijvoorbeeld gesproken worden over restitutie van abonnementsgeld en ze kunnen inzicht geven in de problemen en de termijn waarop deze verholpen moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan®
SJ_online schreef op maandag 10 april 2006 @ 11:09:
Ik denk dat samen een officiële klacht indienen bij Speedlinq, via de ombudsman of niet, wel zin kan hebben. Het heeft in ieder geval meer zin dan allemaal apart de klachtenbox van Speedlinq "spammen".
Je krijgt dan in ieder geval een officiële reactie en daar kunnen eventueel stappen op ondernomen worden. Er kan bijvoorbeeld gesproken worden over restitutie van abonnementsgeld en ze kunnen inzicht geven in de problemen en de termijn waarop deze verholpen moeten zijn.
Dat heeft idd meer zin dan klachten formulier in te vullen. Maar om welke postcodes gaat het eigenlijk? Of is het mee een landelijk probleem van BBNed??

(PS nu een dowload van 6.5-7.4 Mbit)

[ Voor 4% gewijzigd door Daan® op 10-04-2006 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 20:07
En naast dat:
Disclaimer: De down- en uploadsnelheden van onze producten kunnen variëren. Welke snelheid gehaald wordt is afhankelijk van een aantal factoren, zoals de kwaliteit van de koperdraad (telefoonlijn), afstand tot de centrale, modem of computer. Speedlinq biedt geen enkele garantie t.a.v. de te behalen snelheid.
De down- en upload snelheden van onze producten kunnen beinvloed worden door functionaliteiten en instellingen van bepaalde type modems / routers. Voor de exacte modem / router specificaties verwijst Speedlinq daarom naar de informatie van de betreffende modem / router producent of leverancier. Speedlinq biedt geen enkele garantie t.a.v. de te behalen snelheid.
:)

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnelheidsDuivel
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-08 21:32
Bovenstaande disclaimer gaat denk ik niet op voor snelheden die een 1/8 bedragen van de in de specificaties genoemde snelheden.
Daarnaast zijn sommige algemene voorwaarden/disclaimers in strijd met het Nederlandse recht (dit zie je vaak bij webshops). Ik vraag me af hoe dat met de bovenstaande disclaimer zit. Hoe het precies zit zou ik niet weten, heb geen rechten gestudeerd.

Stel:
Ik wil een auto kopen. Ik hou van snelheid dus koop ik een snelle auto. Maar na aanschaf van mijn snelle auto blijkt deze auto slechts de snelheden te halen van een middenklasse auto. De auto is dus helemaal niet zo snel als ik op grond van de advertentie/specificaties had mogen verwachten. Als ik dat van te voren geweten had, had ik wel een middenklasse auto genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
Geef ik je deels gelijk in, maar de disclaimer staat er bij, dus had je het kunnen "weten". 1/8 van de snelheid is inderdaad niet normaal, maar topsnelheden zijn nu eenmaal niet altijd en overal te behalen.

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77

rick77

... get to the point!

De disclaimer gaat m.i. vooral over de apparatuur van de klant en de kwaliteit van het koper en de afstand tot de centrale en staat in de voorwaarden van naar ik aanneem elke ISP. Daar ligt in dit geval het probleem niet. Het probleem dat nu speelt is een capaciteitsprobleem of van Speedlinq en XB networks of van BBned... en tsja of dat onder de voorwaarden valt... het lijkt me in ieder geval niet de intentie van deze voorwaarden...

misschien off-topic, maar di/wo-nacht is landelijk BBned onderhoud gepland (http://www2.internl.net/c....cgi?sectie=werkzaamheden)

[ Voor 23% gewijzigd door rick77 op 10-04-2006 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rick77 schreef op maandag 10 april 2006 @ 17:30:
misschien off-topic, maar di/wo-nacht is landelijk BBned onderhoud gepland (http://www2.internl.net/c....cgi?sectie=werkzaamheden)
Waarom vernemen we zulke zaken niet van Speedlinq?

Tnx anyway _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Mon Apr 10 2006 om 20:30:07 UTC+0200)

Download : 55.7 KByte/sec
Upload : 100.5 KByte/sec
Connection : 298.0 Conn/min

Vanavond weer maar eens gebeld. Ten eerste dat het weer rete-traag is en daarnaast waarom ik geen antwoord krijg op alle meldingen die ik al gedaan heb.
Ik ga nu gebeld worden door de manager.
Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rick77 schreef op maandag 10 april 2006 @ 17:30:
misschien off-topic, maar di/wo-nacht is landelijk BBned onderhoud gepland
Dat scheelt weer, kan ik gewoon rustig slapen ipv van de dan wel snelle internetverbinding profiteren. :z

Maarre even zonder gekheid, bedankt voor de info
BieOnsTuus schreef:
Ben benieuwd.
ik ook.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2006 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indexample
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
ik zou van 256/256 geupgrade worden naar 1024/512.....

dus ik doe speedtest: 25 down, 45 up |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77

rick77

... get to the point!

Verwijderd schreef op maandag 10 april 2006 @ 20:32:
Vanavond weer maar eens gebeld. Ten eerste dat het weer rete-traag is en daarnaast waarom ik geen antwoord krijg op alle meldingen die ik al gedaan heb.
Ben benieuwd.
Hou ons op de hoogte...
eperon schreef op maandag 10 april 2006 @ 21:46:
ik zou van 256/256 geupgrade worden naar 1024/512.....

dus ik doe speedtest: 25 down, 45 up |:(
[Speedlinq-cynisme]die downloadsnelheid is nog best goed, 1/4 van je snelheid, wij halen minder dan 1/10[/Speedlinq-cynisme]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.webwereld.nl/a...t-voetbalkijkers-versatel|tele2.html

Zelfde probleem?
Mss kunnen ze van elkaar leren hoe het zo snel mogelijk op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds kort ook speedlinq (4096/1024 BBNED - CJ 816 modem), het frapante is dat het de eerste paar dagen prima werkte. Echter nu op speedtest is m'n upload vaak hoger dan download.
Upload is gewoon prima (70% - 80% van het beloofde), alleen download is niks ( max 25% van beloofde). Echter torrents etc. gaan vaak gewoon op goede snelheid (of iig betere snelheid (50-75%)van beloofde).

Zijn er mensen die b.v. ftp met een gegarandeerde snelle host hebben uitgeprobeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiske80
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-04-2024

wiske80

Solid

Verwijderd schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 10:32:
Heb sinds kort ook speedlinq (4096/1024 BBNED - CJ 816 modem), het frapante is dat het de eerste paar dagen prima werkte. Echter nu op speedtest is m'n upload vaak hoger dan download.
Upload is gewoon prima (70% - 80% van het beloofde), alleen download is niks ( max 25% van beloofde). Echter torrents etc. gaan vaak gewoon op goede snelheid (of iig betere snelheid (50-75%)van beloofde).

Zijn er mensen die b.v. ftp met een gegarandeerde snelle host hebben uitgeprobeerd ?
over de snelheid heb ik eingelijk nooite te klagen.. altijd 95% van het beloofde (5mbit/1mbit) voro zowel upload als download.. maar daarentegen zit ik wel bij BabyXL, dus misschien heeft dat er ook iets mee te maken.

het enige probleem is die regelmatige internet uitvallen van speedlinq waar meer mensen hier over kunnen meepraten..

[ Voor 3% gewijzigd door wiske80 op 11-04-2006 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet precies of deze vraag in dit forum of in Netwerken hoort, aangezien het probleem bij Speedlinq of aan mijn netwerk zou kunnen liggen.
Sinds januari dit jaar heb ik 2048/1024 ADSL via de Best-ADSL actie en bij mij is niet de snelheid een probleem (waarmee ik blijkbaar een van de weinige ben ;)), maar wel dat ik zeer regelmatig geen verbinding meer heb. Het ligt volgens mij niet aan de DNS, want het direct pingen naar een IP-adres (van bijv. Google) werkt dan ook niet meer. Het vreemde is dat het releasen en daarna weer renewen van de DHCP instellingen van mijn router er voor zorgt dat de boel vervolgens weer draait. Ik krijg dan o.a. weer precies hetzelfde IP-adres, maar toch werkt dan alles weer. Weer iemand waar het probleem zou kunnen liggen?

Mijn 'netwerksituatie': ik heb de Allied Data CopperJet 816-P2 modem, aangesloten op een Linksys WRT54G router. De modem functioneert als bridge en heeft (net zoals de router) de laatste firmware geïnstalleerd. Ik zit op het BabyXL netwerk en zit in de 84.41.xxx.xxx IP range.

Overige gegevens:
  • Resultaten van http://www.speedtest.nl:
    Download: 238.9 KByte/sec,
    Upload: 82.9 KByte/sec,
    Connection: 888.0 Conn/min
  • Screenshot van het statusscherm van mijn router: Afbeeldingslocatie: http://vialupo.nl/routertn.gif
  • Traceroute naar NU.nl:
    code:
    1
    2
    3
    4
    5
    6
    7
    8
    9
    10
    11
    12
    13

Tracing route to gl.nu.nl [62.69.184.229]
    over a maximum of 30 hops:

1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  62.69.184.229
      2     9 ms     8 ms     7 ms  84.41.149.1
      3     9 ms    10 ms    10 ms  asd-nik-sl-dr01-pc3-250.ne.qinip.net [195.18.64.150]
      4    10 ms     9 ms     9 ms  asd-nik-sl-dr01-pc3-250.ne.qinip.net [195.18.64.150]
      5    10 ms    10 ms     9 ms  10.8.10.53
      6    10 ms     9 ms    10 ms  10.8.10.45
      7    10 ms    10 ms    10 ms  core1.ams.terremark.net [195.69.145.48]
      8     *        *        *     Request timed out.
      9     *        *        *     Request timed out.
     10    10 ms    27 ms    10 ms  62.69.184.229

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77

rick77

... get to the point!

Verwijderd schreef op maandag 10 april 2006 @ 20:13:
[...]
Waarom vernemen we zulke zaken niet van Speedlinq?
beetje laat maar toch...
Geachte Speedlinq abonnee,

Hierbij stellen wij u op de hoogte van geplande werkzaamheden op ons
netwerk.

Deze werkzaamheden zullen uitgevoerd worden in de nacht van 11 op 12 april
2006 tussen 0:00 en 1:00 uur.

Hierbij is het mogelijk dat er een korte onderbreking zal plaatsvinden in de
ADSL dienstverlening.

Deze werkzaamheden vinden plaats om de snelheid van de ADSL dienst te
optimaliseren.

We hopen u hiermee voldoende geinformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,
Speedlinq
In al mijn naiviteit hoop ik - voor de zoveelste keer - nog steeds dat dit de oplossing is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyddil
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-01-2021
Ik zie dat je nu ook telefonie van speedlinq kan nemen, zonder kpn. Alleen vraag ik me af, als ik telefonie neem en ik heb al een adsl abbonoment bij speedlinq via babyxl, en ik wil af van kpn, gaat dat me nog steeds 5 euro per maand voor internet telefonie kosten + 25 euro per maand voor internet, of komen nog extra kosten erop omdat ik wegga van kpn.

en ik las ergens dat als je kpn wilt gaan sluiten, dat je de resterende maanden dat je nog bij kpn bent moet afbetalen, klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rick77 schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 17:39:
In al mijn naiviteit hoop ik - voor de zoveelste keer - nog steeds dat dit de oplossing is...
Ik ook, maar ik ben bang ... (....ach laat ik maar zwijgen)
Morgenochtend even vergelijken met morgenavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kyddil schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 21:04:
Ik zie dat je nu ook telefonie van speedlinq kan nemen, zonder kpn. Alleen vraag ik me af, als ik telefonie neem en ik heb al een adsl abbonoment bij speedlinq via babyxl, en ik wil af van kpn, gaat dat me nog steeds 5 euro per maand voor internet telefonie kosten + 25 euro per maand voor internet, of komen nog extra kosten erop omdat ik wegga van kpn.

en ik las ergens dat als je kpn wilt gaan sluiten, dat je de resterende maanden dat je nog bij kpn bent moet afbetalen, klopt dat?
Als je weggaat bij KPN moet je Speedlinq € 9.95 extra betalen voor de "huur van de lijn". Dit is exclusief je abonnement op Internet bellen.
Overigens is dit bij alle providers zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyddil
  • Laatst online: 18-01-2021
Verwijderd schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 22:19:
[...]

Als je weggaat bij KPN moet je Speedlinq € 9.95 extra betalen voor de "huur van de lijn". Dit is exclusief je abonnement op Internet bellen.
Dat las ik op de advertentie in de krant ook, maar op de site zie ik het nergens staan :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorikc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:51
Dan kun je beter een belbudget lijntje houden (Kost maar € 9,67 per maand en dan heb je ook nog een backup-telefoonlijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit waren de resultaten van vanmorgen (na de werkzaamheden van vannacht):

(Overgenomen op Wed Apr 12 2006 om 06:40:17 UTC+0200)

Download : 723.3 KByte/sec
Upload : 100.7 KByte/sec
Connection : 777.0 Conn/min

Dit is echter geen garantie want deze snelheden haal ik 's-morgens vaak.
De ellende begint pas 's-avonds.
Vanavond even proberen.
Wordt vervolgd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sicko
  • Laatst online: 14-06-2024
heb jij geluk, ik heb dus nog geen verschil gemerkt. Alles nog steeds even traag, 100mb bin bestand van speedtest.bbned.nl begint met 600KB/S en zakt daarna snel terug naar 80KB/S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dit gedonder ook via Tiscali/BabyXL aan de gang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 april 2006 @ 09:26:
Is dit gedonder ook via Tiscali/BabyXL aan de gang?
Nope, geen vertraagde verbinding op babyxl. Wel problemen met time-outs oid, maar ik zit op bbned, dus weet er het fijne niet van. staat hierboven vast wel iets over

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2006 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
Verwijderd schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 22:19:
[...]

Nog niet bij alle providers helaas ;) Voor de duidelijkheid, dit zijn de kosten die KPN aan Speedlinq rekent voor gebruik van het koper, en die zij weer doorrekenen aan de klant.

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

man-o-script schreef op woensdag 12 april 2006 @ 10:21:
[...]
Voor de duidelijkheid, dit zijn de kosten die KPN aan Speedlinq rekent voor gebruik van het koper, en die zij weer doorrekenen aan de klant.
Dat bedoelde ik te zeggen maar bij jou komt het duidelijker over! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tis trouwens € 9,50, belbudget kost € 9,67, dus ben je 17 cent kwijt voor een gegarandeerd werkende telefoonlijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ho ho, het is nog geen avond. Ik zal vanavond de verbindingen hier ook nog een keer plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Mededeling:

Mijn 1 jaar apo verliep vandaag. Was All-in 3072 (353 kb/s download was wat ik altijd haalde)
Ik heb gister dat formulier gestuurd om een snelheidswijziging aan te vragen. Ik heb 8064 aangevraagd.
Kom ik net thuis en check voor de gein ff speedtest.nl Zie ik ineens een snelheid van 903 kb/s. Dat betekent dat ze in 1 dag de snelheid hebben gewijzigd. Heb ff een torrent gedownload om te testen. Hij ging gemiddeld 890 met een uitschieter naar 910 kb/s.

Ik moet zeggen dat ze dit erg snel hebben gedaan en dat ik dit een pluspunt vind van speedlinq. Iedereen klaagt wel over ze. Maar ze doen ook goede dingen. Ik ben erg blij met deze snelheid.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77

rick77

... get to the point!

so far so good... 798kBps 100mb file op http://speedtest.bbned.nl
In de TweakDSL- en Surfsnel-topics melden mensen ook verbeteringen in de snelheid trouwens. Dus duidelijk een BBned probleem, dat vannacht hopelijk fatsoenlijk is aangepakt. Enige kritiek op Speedlinq is de schandalig slechte communicatie met z'n klanten. BieOns... heeft de manager trouwens nog gebeld? (stomme vraag waarschijnlijk)

[ Voor 9% gewijzigd door rick77 op 12-04-2006 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier ook beter (4096/1024 bbned)
code:
1
2
3
4
5
(Overgenomen op Wed Apr 12 2006 om 17:33:16 UTC+0200)

Download : 447.4 KByte/sec
Upload : 94.8 KByte/sec

425kBps op speedtest.bbned.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HOEI, de snelheid is nu ok!!! 850 kB/sec :)

Hopen dat het zo blijft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:38

HaterFrame

Well... Poo came out!

Nu nog de Time-Outs van het babyXL netwerk zien weg te werken en Speedlinq heeft hopelijk de jaarlijkse problemen weer achter de rug.

Overigens houd ik dit probleem:
18 days 06:54:09
xDSL linestate up (downstream: 6144 kbit/s, upstream: 768 kbit/s)
18 days 06:53:37
xDSL linestate down

Af en toe disconnect het modem, is al wel stukken minder maar wel vervelend |:(

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben zeer tevreden over de snelheid nu:

(Overgenomen op Wed Apr 12 2006 om 20:01:47 UTC+0200)

Download : 651.0 KByte/sec

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2006 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sicko
  • Laatst online: 14-06-2024
bij mij dus niet, ik heb wel in het begin bij het downloaden van een bestand een uitschieter omhoog naar 800KB/S, maar de snelheid kakt behoorlijk snel in weer naar 140KB/S hooguit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoera, het probleem lijkt opgelost:
download van 850 kbs op 6mbit lijn >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rick77 schreef op woensdag 12 april 2006 @ 17:30:
so far so good... 798kBps 100mb file op http://speedtest.bbned.nl
In de TweakDSL- en Surfsnel-topics melden mensen ook verbeteringen in de snelheid trouwens. Dus duidelijk een BBned probleem, dat vannacht hopelijk fatsoenlijk is aangepakt. Enige kritiek op Speedlinq is de schandalig slechte communicatie met z'n klanten. BieOns... heeft de manager trouwens nog gebeld? (stomme vraag waarschijnlijk)
Ha ha ha ha ha (dus niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77

rick77

... get to the point!

Verwijderd schreef op woensdag 12 april 2006 @ 22:02:
download van 850 kbs op 6mbit lijn >:)
mazzelaar - vreemd... je modem moet dan toch ook op 8Mbit trainen of niet?
(mijn modem traint op 7616/1024 en ik haal downstream op speedtest.bbned.nl 800kBps met het 100mb bestand)

[ Voor 29% gewijzigd door rick77 op 13-04-2006 07:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rick77 schreef op donderdag 13 april 2006 @ 07:38:
[...]

mazzelaar - vreemd... je modem moet dan toch ook op 8Mbit trainen of niet?
(mijn modem traint op 7616/1024 en ik haal downstream op speedtest.bbned.nl 800kBps met het 100mb bestand)
Mijn modem traint op 1024 / 8032 ... ik denk dat ze een foutje hebben gemaakt. Het zoveelste administratieve foutje.
"Een fout van de bank in uw voordeel. U gaat naar de Barteljorisstraat en komt langs Start."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan®
Ik haal nu 7.5Mbit op 10Mbit adsl2. De afstand tot de centrale is 1800 meter, als je dan de curve erbij pakt zou je zeggen dat ik de 10Mbit moet kunnen halen. In het modem staat 1020/8124, dus toch nog niet 100% verbinding????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennie
  • Laatst online: 08-09 10:27

Tennie

Music Comes in Silver Pills

Daan® schreef op donderdag 13 april 2006 @ 14:30:
Ik haal nu 7.5Mbit op 10Mbit adsl2. De afstand tot de centrale is 1800 meter, als je dan de curve erbij pakt zou je zeggen dat ik de 10Mbit moet kunnen halen. In het modem staat 1020/8124, dus toch nog niet 100% verbinding????
Nope, ff je modem aan en uit zetten (10 mins) kijken wat er gebeurt.

Mijn snelheid (BBned) is weer als tevoren, ben ongeveer blij :) (7 Mbit op piektijden op een 8 Mbit verbinding).

Ga eens wat vaker op kraamvisite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan®
--haste-- schreef op donderdag 13 april 2006 @ 14:56:
[...]

Nope, ff je modem aan en uit zetten (10 mins) kijken wat er gebeurt.

Mijn snelheid (BBned) is weer als tevoren, ben ongeveer blij :) (7 Mbit op piektijden op een 8 Mbit verbinding).
Het helpt wel iets (1021 / 9147 volgens modem) Ik haal nu 8.2Mbit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77

rick77

... get to the point!

rick77 schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 09:21:
Net een fax gestuurd waarin ik vraag wanneer ik weer normaal gebruik kan maken van mijn verbinding, welke procedure ik dien te volgen om mijn abo-geld over de afgelopen periode terug te vorderen [...]
Antwoord op mijn fax (niet te geloven, ze kunnen nog met klanten communiceren). Problemen zouden nu verholpen moeten zijn (D'uh!), maar helaas, geen abo-geld terug. Ik heb immers gebruik kunnen maken van mijn verbinding, snelheid niet gegarandeerd, etc...

[ Voor 16% gewijzigd door rick77 op 13-04-2006 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-04-2021
Ik heb 3 weken terug een abo aangevraagd, en kreeg maandag de modem. Wat een chique geval is dat, en ook luxer dan ik besteld had. Afijn, ik blij, even aansluiten en dat grapje werkt ook al volgens mij, ondanks dat de oplevering voor volgende week dinsdag pas gepland staat. Goed bezig die lui, al hebben ze wel mijn naam fout verwerkt. Ben trouwens connected via BabyXL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Of speedlinq /tiscalie/baby XL zijn bezig met onderhoud of ze hebben weer een probleem met dns. Vele .com adressen zijn weer eens niet te bereiken (tracert geeft direct al:Unable to resolve target system name www.google.com. ) En dat terwijl de nederlandse site`s probleemloos werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07 18:27
MaNiC_MiNd schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 02:59:
Of speedlinq /tiscalie/baby XL zijn bezig met onderhoud of ze hebben weer een probleem met dns. Vele .com adressen zijn weer eens niet te bereiken (tracert geeft direct al:Unable to resolve target system name www.google.com. ) En dat terwijl de nederlandse site`s probleemloos werken.
Zelfde probleem bij mij, ook baby xl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Damn, das best vervelend aangezien ik nog wat dingen moet downloaden :(

Hmm net een half uurtje helemaal geen verbinding gehad, ik ben nu serieus moe te worden van speedlinq. Morgen gaat er iig een opzeg brief de deur uit, k stap wel over op een andere provider.

[ Voor 58% gewijzigd door HaterFrame op 14-04-2006 03:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Polle schreef op donderdag 13 april 2006 @ 23:42:
Wat een chique geval is dat, en ook luxer dan ik besteld had.
Welk modem heb je gekregen dan?
Toevallig een Zyxel 2602h-61r ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMT
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-09 14:37

JMT

MOEHHHHHH

@ dns probs, had ik ook afg nacht, maar was na een half uurtje zoiets weer opgelost....

Edit: Maar ook andere dns-servers van andere ISP's werkten niet echt trouwens... Dus of 't nou aan Speedlinq/BabyXL etc lag mag een andere Joost weten.... :)

[ Voor 49% gewijzigd door JMT op 14-04-2006 11:16 ]

Tamtidam... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb weer last van een lage snelheid, 5 minuten een testbestand gedownload met 90 kb/s :(
Update: Het is weer de goede snelheid :)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2006 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polle
Verwijderd schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 10:49:
[...]

Welk modem heb je gekregen dan?
Toevallig een Zyxel 2602h-61r ??
Yup, dat is hem volgens mij. Ik geloof niet dat ik deze versie besteld had, want deze heeft VoiP en een 4-poorts hub. Was wel belachelijk slecht verpakt trouwens, gewoon zonder schuim ofzo in een kartonnen doos, wel nieuw, want alles was gesealed en er zat folie op het transparante plastikje van de ledjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Polle schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 19:53:
[...]

Yup, dat is hem volgens mij.
Ik heb dat modem ook gekregen... enne niet zo tevreden. Eh zeg maar, ontevreden: als je ook maar 1 p2p-programma open hebt staan, dan loopt de NAT-tabel van het modem binnen een minuut vol, en dan crasht ie dus. Erg onpraktisch.
Mijn speedtouch 510 heeft nergens last van.

/edit: maar dat is nogal off-topic, het gaat hier natuurlijk niet over modems, maar over Speedlinq.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2006 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polle
Nouja, goed, het gaat eigenlijk wel over Speedlinq, omdat zij blijkbaar een ondeugdelijk modem leveren. Afijn, ik heb mijn oude Demon modem ook nog, mocht ik ook problemen krijgen dan knoop ik die er wel weer aan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Polle schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 13:59:
Nouja, goed, het gaat eigenlijk wel over Speedlinq, omdat zij blijkbaar een ondeugdelijk modem leveren. Afijn, ik heb mijn oude Demon modem ook nog, mocht ik ook problemen krijgen dan knoop ik die er wel weer aan. :)
Dat is relaxt: ik gebruik nu ook weer mijn oude modem, alleen jammer dat ik daar niet mee kan voipen.
Laat het weten of je er problemen mee hebt. Ik hoop van niet trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Nu we het over modems etc hebben :). Ik heb hier zon Copperjet -p2 (oid, zon oranje modem) staan. Ik heb hier een apache server aanstaan, maar ik kan nog niet van buitenaf mijn localhost bekijken. Iemand enig idee hoe ik die modem kom zodat de poorten kan open zetten voor mijn apacha server?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorikc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:51
Als je niets aan dat modem aangepast hebt (hij stond als modem ingesteld bij mij), is alles gewoon open en moet je toch echt kijken naar je firewall op je pc enzo. Als je 'm als router ingesteld hebt, moet je zijn bij Add reserved mapping (zie ook pag. 28 van de manual).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Nou, ik ben weer een beetje gelukkiger. Mijn Speedtouch 546 heeft na een firmware upgrade van 5.2.7.19 naar de laatste 5.4 (en een hoop gepiel in telnet om alles weer als vanouds te configgen) geen uitval meer vertoond. Mijn verbinding lijkt stabiel. Eerder leek m'n modem op verschillende momenten totaal geen verkeer meer naar buiten te tolereren, terwijl ik geen probleem had met Demon. Blijkbaar toch compatibility issue ofzo, 't euvel is nu wonderbaarlijk weg.
Dus, heb je toevallig BabyXL in de 84.41.x.x reeks en een Speedtouch met uitval, update es naar de nieuwste firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand een idee welke voip-modems Speedlinq op dit moment levert aan mensen op het BBned-netwerk?

Ik (op BBned) heb namelijk een Zyxel 2602h-61c gekregen. Dit modem is een 'Tiscali'-modem, want het accepteert alleen Tiscali-firmware en is alleen toegankelijk via een 'speciaal' ip-adres wat alleen voor de Tiscali-versie werkt.

Ik vind het vreemd dat ik dit modem heb gekregen en heb er dan ook alleen maar problemen mee: spontane modem-resets als ik een p2p-progje start (ik heb de NAT-poorten geforward en rules in de firewall ge-edit), en voipen lukt ook niet langer dan een minuut: dan reset het modem zich weer.

Op aanwijzing van de Zyxel-helpdesk (deze reageert wel op email, hoera!!) heb ik iets veranderd zodat de NAT-tabel niet volloopt... maar ook dat werkt niet.

Ik heb het idee dat dit modem niet voor het BBned-netwerk is bedoeld, want mensen die ermee het Tiscali netwerk opgaan lijken er weinig problemen mee te hebben, terwijl ik het maar niet goed aan de praat krijg.

Vandaar mijn vraag, weet iemand toevallig of Speedlinq voor verschillende netwerken, verschillende voip-modems verstrekt? En als dat niet het geval is, hoe in hemelsnaam ik dit modem vlekkeloos werkend krijg?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2006 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
Op dit moment worden er nog helemaal geen VoIP modems geleverd voor abonnementen op BBned als ik het goed heb. Vreemd dus dat je die hebt ontvangen, enige manier is denk ik even contact opnemen met Speedlinq, zelf oplossen heeft in dit geval niet zo veel zin lijkt me:
http://www.speedlinq.nl/php/form_nieuwehardware.php

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

man-o-script schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 22:57:
Op dit moment worden er nog helemaal geen VoIP modems geleverd voor abonnementen op BBned als ik het goed heb.
Bedankt voor de info. Hoe weet je dat eigenlijk? Hier staan namelijk wel voip-modems in hun lijstje van BBned.
Ik ga ze zo even bellen en dan laat ik even weten wat de helpdesk te melden heeft.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2006 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij Speedlinq blijken ze dit modem (Zyxel 2602h-61c) inderdaad te leveren aan mensen die op het BBned-netwerk zitten. En dattie niet out-of-the-box werkt is mijn probleem. De gebruiksaanwijzing kun je van de Zyxel-site downloaden.
Aldus de helpdesk. :( :( :( :( :( :( :(

Er werd mij nog een tip gegeven (30s de reset-knop indouwen zodat de NAT-tabel ook gereset zou zijn), maar dat heeft geen effect.

Wordt vervolgd.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2006 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinStn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09-2024
Woensdag 19 april zou BabyXL werkzaamheden verrichten aan mijn verbinding vanwege het optimaliseren van de dienstverlening. Resultaat is dat er geen enkele ADSL signaal meer op mijn lijn staat. Gisteravond meteen gebeld; allerlei standaard procedures moeten uitvoeren. Na 10 minuten gesprek (inmiddels €7,00) krijg ik te horen dat de supervisor zegt dat ik nog maar een paar dagen moet wachten omdat er nog steeds werkzaamheden gaande zijn bij BabyXL. Ik geef nog aan: er staat in de melding dat alles om 12:00 uur weer zou werken maar nee hoor...

Uiteraard heb ik vanochtend weer gebeld en nu gaan ze toch maar een call doorsturen naar BabyXL. Het kan vier dagen duren. Ik vroeg hoe het zit wanneer je internet bellen hebt, is dan de oplostijd sneller? Nee hoor, ook gewoon vier dagen. Ja dat vond de medewerker van Speedlinq zelf ook wel een beetje gek.

Voorlopig neem ik dus maar geen internet bellen, al was ik het wel van plan want mobiel bellen naar de helpdesk van Speedlinq kost me nog meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinStn
  • Laatst online: 29-09-2024
Gelukkig sinds vanmiddag 17:00 uur doet ie het weer. Heb alleen een ander IP nummer en Gateway IP nummer gekregen, dus ben weer een hele tijd bezig geweest met mijn US robotics modem. Die werkt nooit zo snel. Maar nu draait alles weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polle
Hum, ik moet zeggen een beetje spijt gehad te hebben na het aanmelden bij Speedlinq toen ik het topic alhier ontdekte, ik begon een beetje te vrezen voor problemen. Maar vandaag is alles officieel opgeleverd, de lijn was echter al 4 dagen actief. Nu kan ik dus officieel zeggen dat hier eigenlijk wel alles uitstekend werkt, met het Tiscali-modem op BabyXL, 3Mbit verbinding.

Het modem loopt ook niet dicht bij gebruik peer2peer verbindingen. Ben al met al erg tevreden eigenlijk, snelle oplevering, een telefoontje naar de technische helpdesk zonder wachttijd (had zelf wat fout gedaan). Als ze nu mijn knaakjes nog terugstorten nadat ik morgen die voucher op de bus heb gedaan ben ik eigenlijk best tevreden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet zeggen dat sinds mijn vorige post alles prima loopt, snelheid perfect, pingtijden ok, geen downtime.... Mag ook wel eens gezegd worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77

rick77

... get to the point!

Verwijderd schreef op donderdag 20 april 2006 @ 22:55:
Moet zeggen dat sinds mijn vorige post alles prima loopt, snelheid perfect, pingtijden ok, geen downtime.... Mag ook wel eens gezegd worden. :)
Same here... sinds een dikke week alles weer prima in orde met de verbinding. Was ook de reden dat ik voor Speedlinq heb gekozen (na GoT gelezen te hebben: prima verbinding voor lage prijs, dacht: die helpdesk heb ik toch niet vaak nodig, ik neem de gok gewoon). Echter ik vind dat ISPs en Telco's met het oog op zaken als telefonie en IP TV gewoon een veel stabielere verbinding moeten leveren met een bepaalde gegarandeerde capaciteit. Dit soort capriolen pik je ook niet met een telefoon of kabel-tv-verbinding. Stel je voor dat je tussen 19.00 en 22.00 uur alleen tv kan kijken met 1 frame p/s, denk dat een kabelbedrijf veel klanten zou kwijt raken als dit 2 maanden lang zou spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 april 2006 @ 22:55:
Inderdaad! Snelheid is ook weer prima hiero. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Vanmorgen rond 7:30 had ik geen internet connectie. Rotterdam Centrum/3031.. nog meer mensen last van? Ik ben nu op het werk dus ik kan niet meer checken.

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

Ik woon in Enschede (Boswinkel) en ben ook van plan om het 2/1 abonnement van Speedlinq te nemen (www.bestadsl.nl). In principe ben ik blij met download van 100-150 kb p/s en upload van 30-40 kb p/s, ga ik dit halen?

Ik twijfel nog tussen dit abonnement en het 19,95 abonnement van SpeedXS (komt op zo'n 30 euro p/m incl. jaarkosten)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennie
  • Laatst online: 08-09 10:27

Tennie

Music Comes in Silver Pills

De problemen van een paar week geleden zijn bij mij nu helemaal opgelost(BBned range 88.211...88). Ik heb nu ook totaal geen last meer van connectie onderbrekingen (wat ik voor de problemen zelfs nog wel had). Ook kan ik stellen dat de verbinding stukken stabieler is geworden(geen extreme drops meer).

Ga eens wat vaker op kraamvisite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooooody schreef op zondag 23 april 2006 @ 22:55:
Ik woon in Enschede (Boswinkel) en ben ook van plan om het 2/1 abonnement van Speedlinq te nemen (www.bestadsl.nl). In principe ben ik blij met download van 100-150 kb p/s en upload van 30-40 kb p/s, ga ik dit halen?
Nu de problemen zijn opgelost neem ik aan dat je dit gaat halen, ik denk wel sneller zelfs. Als je achterhaalt hoever je van 'de centrale' woont en ff zoekt op dit forum welke afstanden ongeveer welke snelheid geven ben je al een heel eind. (Ik bv. woon 750m van de centrale en haal met het 8/1 abo 850/110)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiske80

wiske80

Solid

hmm.. vreemd ding vandaag... mijn modem traint op minder dan normaal, waardoor mijn snelheid ook lager is.. ik heb een 5/1 abbo en vandaag traint modem op;
Tx Bit Rate 576000
Rx Bit Rate 4608000

normaal is het :
Tx Bit Rate 986000
Rx Bit Rate 5108000

ik heb dit wel eens eerder gehad, maar als modem stekker eruit haal en er weer in zet dan traint it weer goed.. Maar nu al 4 keer gereset maar steeds niet.. Op zich geen slechte snelheid alleen dat de upload wel de helft van normaal aan kan..

Iemand anders nog dit vandaag?

PS. het gaat om een copperjet 816-2P

[ Voor 4% gewijzigd door wiske80 op 25-04-2006 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77

rick77

... get to the point!

wiske80 schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 10:56:
ik heb dit wel eens eerder gehad, maar als modem stekker eruit haal en er weer in zet dan traint it weer goed..
Lijkt me op het eerste gezicht geen algemeen probleem, omdat de trainingswaarden de verbinding tussen je modem en de centrale betreft. Standaard vraagje: direct op ISRA geprobeert, zodat je zeker weet dat het niet aan je bekabeling thuis ligt of storing van andere apparaten binnenshuis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiske80

wiske80

Solid

rick77 schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 11:29:
[...]

Lijkt me op het eerste gezicht geen algemeen probleem, omdat de trainingswaarden de verbinding tussen je modem en de centrale betreft. Standaard vraagje: direct op ISRA geprobeert, zodat je zeker weet dat het niet aan je bekabeling thuis ligt of storing van andere apparaten binnenshuis?
tis nu allemaal weer in orde hoor.. traint weer prima and snelheid ook weer normaal.... ben misschien gwoon te snel van stapel gelopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op maandag 24 april 2006 @ 17:17:
[...]

Nu de problemen zijn opgelost neem ik aan dat je dit gaat halen, ik denk wel sneller zelfs. Als je achterhaalt hoever je van 'de centrale' woont en ff zoekt op dit forum welke afstanden ongeveer welke snelheid geven ben je al een heel eind. (Ik bv. woon 750m van de centrale en haal met het 8/1 abo 850/110)
1887 meter zie ik...
Nog te doen denk je?

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooooody schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 18:07:
[...]

1887 meter zie ik...
Nog te doen denk je?
Jazeker: check bv http://www.yellowhead.com/adsl.htm (komt uit deze thread [rml][ ADSL] Tabel afstand <--> snelheid[/rml] )

Daar staat dat je op een afstand van 2700m nog max. 6.1 Mbit kunt halen.

Dus met een 2/1 abo zul je wel 200/100 halen of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Hm...ik heb besloten dat ik het 10/1 abbo van SpeedXS neem van 19,95 p/m :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
  • Laatst online: 21-09-2024
Ik weet niet of het al bekend was, met de search kwam er niets uit, iig. Er staat ook niets in de startpost over.
De nieuwgroepen worden nu wel ondersteund door speedlinq. Je moet er dus wel voor dokken, alhoewel 256 kbps download gratis is, voor hogere snelheden moet je dokken v.a. 4,95 per maand. Zie de uitleg (even scrollen naar benee). 256 kbs stelt volgens mij echt niets voor, en voor v.a. 4,95 moeten er wel betere verkrijgbaar zijn.

Andere links:
FAQ
Tarieven -onderaan

[ Voor 8% gewijzigd door Haijo op 26-04-2006 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
  • Laatst online: 11-08 07:34
Mooooody schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 22:18:
Mm ik hoop voor je dat je wel hebt gezien dat je lid moet zijn van SpeedXS om voor 19,95 euro per maand, dat abo te krijgen. Lidmaatschap kost je 99,95 per jaar. Dus dan zit je weer ff wat hoger per maand. Dit staat op de site van SpeedXS zelf. Check dit even voordat je het afsluit zou ik zeggen.

flickr - WOT Profile - Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiske80

wiske80

Solid

Mooooody schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 22:18:
inderdaad.. komt er 99.95 per jaar bij dus je maand prijs wordt ~28 euro. Ik zat hiervoor bij speedxs en helemaal geen slecht ISP... zit mischien te overwegen terug te gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Ik wist van de 99,95 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:25
Is dat telefonie met speedlinq een beetje betrouwbaar?

Op de site staat dat het wel leverbaar is alleen dan pas leverbaar in april.
Volgensmij is het april, of?

Waar kon je ook alweer testen hoever je ongeveer van centrale zat?

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://pcdb.bbned.nl

Ben ook wel benieuwd naar dat telefonie... 5 euro is niet duur voor alleen starttarief (met een vriendin als mij ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fern
  • Laatst online: 18-08 21:01
Ik heb nu sinds 28-4 tot nu,29-4,(8604 VV) dat de verbinding eruit klapt na zo'n 1 minuut internetten ,en dat omstreeks 13:00 uur.
Ik kan dan gaan resetten maar dat geeft helemaal niets,nu 21:00 heb ik na reset wel weer verbinding.
Het ging toch wel enkele weken goed,maar nu begint het gedonder weer.
Ik hoop in iedergeval dat er nu na de overname wel een kwaliteits verbetering wordt doorgevoerd anders kunnen ze het wel schudden met deze abonnee :(

PowerStation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fern
  • Laatst online: 18-08 21:01
LED-Maniak schreef op donderdag 27 april 2006 @ 00:44:
Is dat telefonie met speedlinq een beetje betrouwbaar?
Ik denk net zo betrouwbaar als hun internet ;(

PowerStation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
Nieuwe acties per 1 mei: Speedlinq X-tra (BBned) 1024 voor € 4,95, een nieuwe Speed special met dubbele snelheid (4096 voor € 9,95) en een compleetpakket incl. telefonie zonder KPN voor € 29,95 :)

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

man-o-script schreef op maandag 01 mei 2006 @ 00:03:
Nieuwe acties per 1 mei: Speedlinq X-tra (BBned) 1024 voor € 4,95, een nieuwe Speed special met dubbele snelheid (4096 voor € 9,95) en een compleetpakket incl. telefonie zonder KPN voor € 29,95 :)
Nette actie! Zelf ben ik voor de 3/1 actie van tfortelecom gegaan (€9.95).

Ik krijg deze week het modempakket binnen, nadat ik mij op 18 april via de tfortelecom site bij hun had geregistreerd. Opleveringsdatum is als het goed is 04-05-06, 3 weken na de registratie. Best netjes al zeg ik het zelf!

Zit er eigenlijk een splitter / tangetje etc. in het modempakket?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
Splitter wel, tangetje niet dacht ik.

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand wat de instellingen zijn voor de ST510 easy setup op het speedlinq (BabyXL) netwerk? Heb namelijk al 1 dag geen line sync, splittertest al gedaan, maar wil het toch ff opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister modem pakket ontvangen.

Het is een Zyxel 2602/R zo uit mijn hoofd. Internet + VoIP.

In het pakket zat netjes:
  • 1 Modem + Stroom
  • 1 Splitter
  • 2 Korte telefoonkabels +/- 25 cm
  • 2 Lange telefoonkabel +/- 2 m.
  • 1 LAN Kabel +/- 2m.
  • 1 Telefoonstopcontact
  • 1 Telefoonplug
  • 1 Installatie CD-Rom
  • 1 Ietsje wat ik niet thuis kan brengen
Tot nog toe dus zeer tevreden.

Als ik vandaag of morgen mijn PC krijg dan installeer ik de modem en zal ik melden of het werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
Verwijderd schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 13:25:
  • 1 Ietsje wat ik niet thuis kan brengen
Ben benieuwd wat dat dan moet zijn? :p

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanski82
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-08 12:51
ok speedlinq heeft storing in doetichem(volgends de mederwerker) en ook in Enschede :-s
mmmm.
alles gedaan maar geen resultaat netwerkbeheerder is naar de centrale om te kijken wat er aan de hand is.

mijn tracert naar planet i-net IP loopt al op de 2e hop stuk (dus wijkcentrale).

dan maar de ISDN modem aangelingert nu :-p

ik hoop dat het snel is opgelost.

Sorry voor wat spelfouten heb last van dyslectie. graag hier over geen opmerkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NokiaFan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:12
daanski82 schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 18:53:
ok speedlinq heeft storing in doetichem(volgends de mederwerker) en ook in Enschede :-s
mmmm.
alles gedaan maar geen resultaat netwerkbeheerder is naar de centrale om te kijken wat er aan de hand is.

mijn tracert naar planet i-net IP loopt al op de 2e hop stuk (dus wijkcentrale).

dan maar de ISDN modem aangelingert nu :-p

ik hoop dat het snel is opgelost.
Doet ie het alweer bij jou? Hier namelijk ook al 2 dagen geen internet.
Heb modem opnieuw gestart en heb nu een IP adres in de 88. range i.p.v. de gebruikelijke 82. range.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er was inderdaad storing in de regio Doetichem.

Dit dankzij migratiewerkzaamheden van BabyXL.

Men kreeg wel netjes IP, ingetrainde snelheid en linesync.
Alleen werkte internet voor geen meter.

Bij mensen thuis kapte hij na de 2e hop.
Een traceroute naar het IP van de mensen toe liep vast op
de 6e/7e hop. Wijkcentrale dus.

'Officiele oplossing' van BabyXL was een harde reset van het modem
en daarna een herconfig, alleen ken ik geen enkel geval waarbij
dat werkte.

Jammer genoeg geen idee wanneer het is opgelost.
Er word wel aan gewerkt.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2006 14:26 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.