Dit was bij mij ook aan de hand, ik kreeg op een gegeven moment wel een ip (ergens zaterdagmiddag) maar toen stond spontaan napt uit. Na wat uurtjes gevloek werkte het spontaan na het aanzetten van napt weer.rick77 schreef op zondag 02 april 2006 @ 09:11:
Jullie gisteren ook last gehad van storing? kreeg de hele dag (laatste keer dat ik gecheckt heb was laat in de middag) geen ip... (BBned 8/1 abo)
Verwijderd
Jeps... Werkt nu wel weer goed.. Zelfs de downloadsnelheid is redelijk tot goed te noemen nurick77 schreef op zondag 02 april 2006 @ 09:11:
Jullie gisteren ook last gehad van storing? kreeg de hele dag (laatste keer dat ik gecheckt heb was laat in de middag) geen ip... (BBned 8/1 abo)
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2006 12:15 ]
zucht... zakt langzaamaan in naarmate de dag vordert... maar da's niks nieuwsVerwijderd schreef op zondag 02 april 2006 @ 12:14:
[...]
Zelfs de downloadsnelheid is redelijk tot goed te noemen nu
Ja, ook hier gisteren tot ca. 18:00 uur geen verbinding BBNET, heb ze gebeld.
= Landelijke storing.
Ook gemeld over de trage snelheden de laatste weken/maanden. Wordt aan gewerkt
.
Mijn opmerking: plaats /spreek een bericht in op het moment dat een klant beld over de storing werd niets mee gedaan, later nog eens gebeld.
Ik ga een klachten formulier invullen over de gemaakte telefoon kosten, 10 minuten in de rij. Ze hadden gewoon een bandje moeten inspreken Komt weer amateuristisch over allemaal, kosten lopen wel weer zo op.
Daarnaast plaats ik een opmerking dat ik financieel gecompenseerd wil worden voor de vele weken trage verbinding, terwijl ik een 8/1 verbinding heb.
= Landelijke storing.
Ook gemeld over de trage snelheden de laatste weken/maanden. Wordt aan gewerkt

Mijn opmerking: plaats /spreek een bericht in op het moment dat een klant beld over de storing werd niets mee gedaan, later nog eens gebeld.

Ik ga een klachten formulier invullen over de gemaakte telefoon kosten, 10 minuten in de rij. Ze hadden gewoon een bandje moeten inspreken Komt weer amateuristisch over allemaal, kosten lopen wel weer zo op.
Daarnaast plaats ik een opmerking dat ik financieel gecompenseerd wil worden voor de vele weken trage verbinding, terwijl ik een 8/1 verbinding heb.
Verwijderd
Ook hier vanaf vrijdag avond geen fatsoenlijke verbinding via die
... (censuur).
Af en toe kreeg ADSL modem wel een IP maar daarbij regelmatig andere DNS servers toegestuurd via DHCP.
DNS servers zijn niet benaderbaar (de mail exchange ook niet). Traceroute loopt vast in 62.100.32.153. Meeste van internet wel benaderbaar als je een openstaande DNS server van iemand anders gebruikt.
Uiteraard was zaterdag de helpdesk onbereikbaar en wordt er niet teruggebeld.
Over die helpdesk kun je ook een boekje opendoen (ze weten de tijdsduur altijd flink te rekken). Hoe dan ook ze kosten altijd veel geld, dus misschien toch maar weer terug naar een provider die iets duurder is maar een gratis helpdesk heeft.
Af en toe kreeg ADSL modem wel een IP maar daarbij regelmatig andere DNS servers toegestuurd via DHCP.
DNS servers zijn niet benaderbaar (de mail exchange ook niet). Traceroute loopt vast in 62.100.32.153. Meeste van internet wel benaderbaar als je een openstaande DNS server van iemand anders gebruikt.
Uiteraard was zaterdag de helpdesk onbereikbaar en wordt er niet teruggebeld.
Over die helpdesk kun je ook een boekje opendoen (ze weten de tijdsduur altijd flink te rekken). Hoe dan ook ze kosten altijd veel geld, dus misschien toch maar weer terug naar een provider die iets duurder is maar een gratis helpdesk heeft.
Nou mijn verbinding hier doet ook erg vreemd. Om de 4 uur valt hij weg. Dan wordt er een nieuwe DHCP request gedaan vanaf mijn Speedtouch 580 richting speedlinq. Wat is nou het geval, elke keer als ik kijk wat er mis is blijkt bij het menu advanced -> ip adresses en dan het internet ip, de optie translation niet op napt te staan. Als ik dat weer op napt zet werkt alles weer als normaal, weet iemand hier een oplossing voor mischien? zijn er anderen die dit ook hebben?
mijn modem is dus een speedtouch580 die in routed mode staat. op de lan werkt alles perfect.
mijn modem is dus een speedtouch580 die in routed mode staat. op de lan werkt alles perfect.
vandaag bij mijn ouders alles plat
eerst geen verbinding tussen pc en modem
na alles gereset te hebben werkt die verbinding wel en brande beide lampjes van adsl en netwerk.
in moden config scherm staat: adsl ok en netwerk ok,
maar geen verbinding met internet.
na alles gereset te hebben werkt die verbinding wel en brande beide lampjes van adsl en netwerk.
Bij mij ook. Ik krijg geen ip-adres. Moet me nu behelpen met een dial-up verbinding. Vanaf vanacht licht het er al uit trouwens.fazertje schreef op zondag 02 april 2006 @ 22:00:
vandaag bij mijn ouders alles plat
Bij mij is ook een tijdje de stekker eruit geweest
Zijn er mensen die via Niewsgroepen normaal kunnen downloaden? (betaalde servers mag ook als het maar werkt)
Ik hoop dat KPN daar wat aan kan doen want dit is waardeloos
Zijn er mensen die via Niewsgroepen normaal kunnen downloaden? (betaalde servers mag ook als het maar werkt)
Ik hoop dat KPN daar wat aan kan doen want dit is waardeloos

tsssssss, weer een storing vanochtend. Zaterdag ook heel de dag eruit gelegen en zo nog een paar keer afgelopen maand. Het wordt nu wel heel erg, kan bijna evenvaak niet internetten als wel. KLacht indienen heeft ook niet echt zin want dat heb ik al 3 keer gedaan. (niet over storingen maar toch) Of zou het nu ze overgenomen zijn door kPN wel nut hebben?
Verwijderd
Fijn, ik heb weer internet!
Vanaf zaterdagavond, en de hele zondag geen internet gehad...
prutsers...
prutsers...
Verwijderd schreef op maandag 03 april 2006 @ 08:44:
Fijn, ik heb weer internet!
prutsers...

/EDIT (9.40) m'n ip geeft weer antwoord...
[ Voor 8% gewijzigd door rick77 op 03-04-2006 09:37 ]
Zojuist speedlinq helpdesk aan de lijn gehad (na maximaal 2 minuten wachttijd) en die vertelde me dat er op het BBNed-netwerk sinds vrijdag een "hele vervelende" storing zou zijn...
idem, en zojuist vertelde mijn vriendin dat internet er nog steeds uit lagrick77 schreef op maandag 03 april 2006 @ 08:47:
[...]
ik had net de hele zaterdag geen net en zondag wel, nu zie ik - vanaf m'n werk - dat m'n ip een time-out geeft bij een ping-request... zal dus bij mij wel weer down zijn
![]()
Verwijderd
Ja, van zaterdagmorgen 8 uur tot 8 uur 's avonds.rick77 schreef op zondag 02 april 2006 @ 09:11:
Toen was de downloadsnelheid echter wel sneller dan de snelheden die we de laatste tijd halen!
Gisteren schijnen er ook weer problemen geweest te zijn. Mijn schoonbroer had gisteren hele dag geen internet (ook Speedlinq en woont in dezelfde straat als mij). Zelf had ik wel.
hmm, klopt, maar nu weet ik ook waaraan dat lag... omdat andere aansluitingen eruit lagen...Verwijderd schreef op maandag 03 april 2006 @ 09:46:
[...]Toen was de downloadsnelheid echter wel sneller dan de snelheden die we de laatste tijd halen!
Verwijderd
Wat ben ik jaloers. Zat voorheen bij Demon. Nooit sores gehad. December 2005 overgestapt naar Speedlinq. Blunder van 2005BoukeHaarsma schreef op maandag 03 april 2006 @ 00:16:
Whoepie, nog een maandje en ik ben van speedlinq af! On with demon.

Maar 8 maandjes weer dan ben ik er vanonder!
dat vraag ik me dus ook af. Als je klanten weten wat er aan de hand is overspoelen ze je helpdesk ook niet met vragen, gaan klanten niet zelf lopen prutsen aan modems en instellingen waardoor ze van de regen in de drup raken en zullen je klanten minder klagen op forums....
Ik heb dus ook al sinds vrijdagavond een storing, aantal keren behoorlijk zitten rommelen met 3 adsl modems. Niks hielp uitteraard. Ook hier bleek het te liggen aan het onbereikbaar zijn van de DNS servers van speedlinq.
Zowel de 195 en de 66 doen het niet, niet te pingen.
Bel vanmorgen 6 minuten met de
helpdesk, kunnen ze zelf ook niks bekijken of doormeten vanwege een landelijke storing bij bbned. Of ik later op de dag terug wil bellen.....stelletje prutsers.
Ik word zo moe van die Speedlinq...zit er sinds half januari en er al zo onwijs genoeg van die amateur toko. Zat voorheen bij Demon en had ook zelden problemen, als ze er al waren dan had je tenminste een (gratis) nummer om te bellen en werd je vaak netjes geholpen.
En dan heb ik het ook nog niet eens over die actievouchers waarbij je je dure geld pas terug krijgt van de actie na maanden.
Vraag je om een ontvangst bevestinging van de toegestuurde papieren, krijg je 2 dagen erna keurig een mail dat alles netjes is ontvangen en dat uitbetaling plaatsvind volgens de voorwaarden.
Na een week krijg je nog een email, dat ze nogsteeds niets ontvangen hebbben??????
Snapt u het nog?
Speedlinq is echt bar en boos achter zo'n betaalnummer.
Ik kreeg een 10Mbit ADSL2+ aansluiting met een Copperjet 816-2p. Blijkt dat modem dat "out of the box" niet te ondersteunen. Alleen ADSL1 dus. Moet je zelf, na googlen, achterkomen dat je de firmware moet upgraden voor ADSL2+ ondersteuning. Alleen een beetje kenner weet dit....de gemiddelde gebruiker dus niet en krijgt dus ADSL1 op zijn ADSL2+ aansluiting!!!!
Zelfs ik kom op 1725 meter afstand tot de centrale niet op de 10Mbit, max 8300 Mbit gezien nu.
Niet netjes, klachten indienen helpt niet, verschuilen ze zich achter de algemene voorwaarden. (Niks gegarandeerd etc.)
Echt een toko om nooit meer terug te komen.
De prijs is goed maar je krijgt er zoveel ergernis voor terug.
Maar ik begrijp dat ik dus niet de enige ben met storingen op de DNS van Speedlinq?
Zowel de 195 en de 66 doen het niet, niet te pingen.
Bel vanmorgen 6 minuten met de
Ik word zo moe van die Speedlinq...zit er sinds half januari en er al zo onwijs genoeg van die amateur toko. Zat voorheen bij Demon en had ook zelden problemen, als ze er al waren dan had je tenminste een (gratis) nummer om te bellen en werd je vaak netjes geholpen.
En dan heb ik het ook nog niet eens over die actievouchers waarbij je je dure geld pas terug krijgt van de actie na maanden.
Vraag je om een ontvangst bevestinging van de toegestuurde papieren, krijg je 2 dagen erna keurig een mail dat alles netjes is ontvangen en dat uitbetaling plaatsvind volgens de voorwaarden.
Na een week krijg je nog een email, dat ze nogsteeds niets ontvangen hebbben??????
Snapt u het nog?
Speedlinq is echt bar en boos achter zo'n betaalnummer.
Ik kreeg een 10Mbit ADSL2+ aansluiting met een Copperjet 816-2p. Blijkt dat modem dat "out of the box" niet te ondersteunen. Alleen ADSL1 dus. Moet je zelf, na googlen, achterkomen dat je de firmware moet upgraden voor ADSL2+ ondersteuning. Alleen een beetje kenner weet dit....de gemiddelde gebruiker dus niet en krijgt dus ADSL1 op zijn ADSL2+ aansluiting!!!!
Zelfs ik kom op 1725 meter afstand tot de centrale niet op de 10Mbit, max 8300 Mbit gezien nu.
Niet netjes, klachten indienen helpt niet, verschuilen ze zich achter de algemene voorwaarden. (Niks gegarandeerd etc.)
Echt een toko om nooit meer terug te komen.
De prijs is goed maar je krijgt er zoveel ergernis voor terug.
Maar ik begrijp dat ik dus niet de enige ben met storingen op de DNS van Speedlinq?
[ Tesla MY Juniper AWD 19” | Voorheen: Tesla M3 LR AWD 19", Renault Zoe ZE50 R135 ]
Ik heb donderdagmiddag een email ontvangen van Speedlinq waarin stond dat van 7:00 tot 8:00 ik geen internet zou hebben wegens werkzaamheden (mail kwam dus als mosterd na de maaltijd
) en ik daarna een ander IP adres zou krijgen.
Die ochtend vond ik het alweer vervelend dat internet het niet deed, maar ik maakte me er niet druk om aangezien ik toch de hele dag weg was. Toen ik terugkwam had ik dus die email ontvangen
Die ochtend vond ik het alweer vervelend dat internet het niet deed, maar ik maakte me er niet druk om aangezien ik toch de hele dag weg was. Toen ik terugkwam had ik dus die email ontvangen
Inderdaad...wouter1971 schreef op maandag 03 april 2006 @ 11:42:Maar ik begrijp dat ik dus niet de enige ben met storingen op de DNS van Speedlinq?
Hoelang heb jij die storing al Dirkson? Ik sinds vrijdagavond namelijk.
Heb wel een IP en ben ook van buitenaf bereikbaar....webserver werkt namelijk prima en ook downloaden vanaf de webserver het internet op werkt prima.
Alleen het internetten werkt niet vanaf LAN => WAN, DNS onbereikbaar enzo.
Herkenbaar dus?
Enig idee hoelang dit nog gaat duren?
Heb wel een IP en ben ook van buitenaf bereikbaar....webserver werkt namelijk prima en ook downloaden vanaf de webserver het internet op werkt prima.
Alleen het internetten werkt niet vanaf LAN => WAN, DNS onbereikbaar enzo.
Herkenbaar dus?
Enig idee hoelang dit nog gaat duren?
[ Tesla MY Juniper AWD 19” | Voorheen: Tesla M3 LR AWD 19", Renault Zoe ZE50 R135 ]
Al dat gevloek tegen BBNet heeft niet veel nut. Ik heb Speedlinq via BabyXL en heb totaal 0 problemen gehad de afgelopen tijd. Ja het ligt er wel eens zelden uit, maar meestal ligt dat dus aan BBNet of BabyXL.
Als je *maar* 8,3 mbit haalt moet je dan klagen? Ik vind van niet, dat is nog steeds enorm veel, 10 mbit is het maximum, maar haalde jij vroeger ooit de volle 10mbit met je 10mbit coax netwerkje of op een 10mbit hubje? Natuurlijk niet, ging je toen ook op forums vloeken en tieren op de Cisco/Intel/HP whatever omdat je maar 5mbit haalde?
Werkt de DNS niet van Speedlinq? Waarom denk je dat het mogelijk is om 3 of meer DNS addressen in windows/linux in te stellen? Er zijn meer DNS servers in de wereld, stel die dan ook in.
Als je *maar* 8,3 mbit haalt moet je dan klagen? Ik vind van niet, dat is nog steeds enorm veel, 10 mbit is het maximum, maar haalde jij vroeger ooit de volle 10mbit met je 10mbit coax netwerkje of op een 10mbit hubje? Natuurlijk niet, ging je toen ook op forums vloeken en tieren op de Cisco/Intel/HP whatever omdat je maar 5mbit haalde?
Werkt de DNS niet van Speedlinq? Waarom denk je dat het mogelijk is om 3 of meer DNS addressen in windows/linux in te stellen? Er zijn meer DNS servers in de wereld, stel die dan ook in.
"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter
Het is overigens BBned ipv BBnet.Al dat gevloek tegen BBNet heeft niet veel nut. Ik heb Speedlinq via BabyXL en heb totaal 0 problemen gehad de afgelopen tijd. Ja het ligt er wel eens zelden uit, maar meestal ligt dat dus aan BBNet of BabyXL.
En ik heb geen gevloek gezien wellicht komt het zo over maar ik heb er sinds februari regelmatig "even" uitgelegen maar dit is een dieptepunt.
Als men je 10Mbit belooft en je ervoor betaald moet je 10Mbit krijgen op die afstand.Als je *maar* 8,3 mbit haalt moet je dan klagen? Ik vind van niet, dat is nog steeds enorm veel, 10 mbit is het maximum, maar haalde jij vroeger ooit de volle 10mbit met je 10mbit coax netwerkje of op een 10mbit hubje? Natuurlijk niet, ging je toen ook op forums vloeken en tieren op de Cisco/Intel/HP whatever omdat je maar 5mbit haalde?
Als je de ADSL2+ curve (afstand tot centrale/snelheid) bekijkt dan is 13 a 14 Mbit zelfs mogelijk.
Ik had voorheen 8Mbit en zat op 7,8Mbit dus ben er weinig op voorruit gegaan dus.
Je begrijpt ons probleem niet helemaal, uiteraard staan er 2 ingesteld maar ze zijn geen van beide bereikbaar. Dit zijn de DNS servers die Speedlinq zelf via de WAN DHCP uitdeeld.Werkt de DNS niet van Speedlinq? Waarom denk je dat het mogelijk is om 3 of meer DNS addressen in windows/linux in te stellen? Er zijn meer DNS servers in de wereld, stel die dan ook in.
Ik heb dus geen internet.
Als ik de DNS van bijv. Demon instel als DNS dan kan ik een DEEL van het internet bereiken.
Niet alles dus, het grappige is dan dat bijvoorbeeld de Speedlinq website zelf niet bereikbaar is.
zit nu ook te internetten met de dns's van demon... gisteren nog geen last van gehad...
Precies, en men belooft je geen 10Mbit. Die curve is heel leuk, maar soms lopen lijnen niet rechtuit en soms is de kwaliteit van de lijnen niet zo goed. Dat zijn zaken waar niets aan veranderd wordt.wouter1971 schreef op maandag 03 april 2006 @ 15:39:
Als men je 10Mbit belooft en je ervoor betaald moet je 10Mbit krijgen op die afstand.
Als je de ADSL2+ curve (afstand tot centrale/snelheid) bekijkt dan is 13 a 14 Mbit zelfs mogelijk.
Kan ook aan de modems liggen, je zou eens kunnen kijken of je kan uitzoeken of een ander adsl2+ modem sneller verbindt. Maar het ligt meer voor de hand dat de lijn nu gewoon gemaxt is.Ik had voorheen 8Mbit en zat op 7,8Mbit dus ben er weinig op voorruit gegaan dus.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Verwijderd
Hier was het vanavond weer al foute boel. Tot paar tellen terug helemaal geen internet.
Helpdesk niet bereikbaar (wachttijd meer dan 15 minuten)
Zaterdag al naam + tel.nr achtergelaten. Inmiddels 48 uur verder nog geen reactie.
SPEEDLINQ SUX
Helpdesk niet bereikbaar (wachttijd meer dan 15 minuten)
Zaterdag al naam + tel.nr achtergelaten. Inmiddels 48 uur verder nog geen reactie.
SPEEDLINQ SUX
Zo bij mij zijn sinds een half uur de DNS servers weer te bereiken.
Hoera! Weer internet!
Ik hoop dat er iemand bij Speedlinq dit forum leest en eens een mededelingen pagina opent op de Speedlinq website zodat mensen niet onnodig hoeven te bellen met Speedlinq a 70 cent/min.
Onee, dit vooral niet doen....spekt de kas lekker
Hoera! Weer internet!
Ik hoop dat er iemand bij Speedlinq dit forum leest en eens een mededelingen pagina opent op de Speedlinq website zodat mensen niet onnodig hoeven te bellen met Speedlinq a 70 cent/min.
Onee, dit vooral niet doen....spekt de kas lekker
Sinds net weer internet, woehoe. Het ligt er nu vaker uit dan dat ie het doet
Nu met wel +/-30Kb/s, normaal +/-100)
Hier in Gorinchem ook weer online sinds een uur of half 8!
Vanaf vrijdagmiddag was de verbinding weg. Dus ruim 3 dagen de boel plan
Het is weer zover, nu trager dan ooit.... Ik heb een 8/1 Megabit abbo via BBNET.....
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Mon Apr 3 2006 om 22:17:44 UTC+0200)
Download : 90.6 KByte/sec
Upload : 90.5 KByte/sec
Zondag na een dag storing was de verbinding weer snel, ze kunnen het ook geen dag normaal houden daar!
Wat een AMATEURS, heb al weer spijt dat ik bij @Home ben weggegaan...
(Overgenomen op Mon Apr 3 2006 om 22:17:44 UTC+0200)
Download : 90.6 KByte/sec
Upload : 90.5 KByte/sec
Zondag na een dag storing was de verbinding weer snel, ze kunnen het ook geen dag normaal houden daar!
Wat een AMATEURS, heb al weer spijt dat ik bij @Home ben weggegaan...
Verwijderd
wazig zeg, ik heb dus de hele dag nergens last van gehad.
Ik dacht zelfs rond 20.30 dat ze het lek boven hadden, aangezien ik toen nog steeds met 850kbit zat... maar dat was dus omdat ik de 'enige' was die kon internetten...
Nu is het gelukkig weer normaal... traag etc...
Ik dacht zelfs rond 20.30 dat ze het lek boven hadden, aangezien ik toen nog steeds met 850kbit zat... maar dat was dus omdat ik de 'enige' was die kon internetten...
Nu is het gelukkig weer normaal... traag etc...
En ik zit nog steeds met mijn dial-up verbinding. Vanaf zaterdag op zondag down
Vanmorgen zei de helpdesk dat het vanavond weer goed zou zijn.
Gateway is helemaal dood
Vanmorgen zei de helpdesk dat het vanavond weer goed zou zijn.
Gateway is helemaal dood
Verwijderd
Als je een 8192 abo hebt en je haalt snelheden tussen de 100 en 200 KByte/sec dan vind ik dat je reden hebt tot klagen.Macros schreef op maandag 03 april 2006 @ 15:14:
Als je *maar* 8,3 mbit haalt moet je dan klagen?
Als jij naar de bakker gaat, betaalt voor een heel brood, ben je dan ook tevreden met een half brood?
Heb sinds zeer kort ook speedlinq (overgestapt van @home), van het weekend tot en met maandag geen internet gehad. Na een half uur bellen van de 70 eurocent p/m helpdesk
, bleek dat er inderdaad problemen waren in mijn regio.
De verbinding doet het inmiddels weer.
De snelheid is rond de 6 Mbit (down) ipv de 8 die ze zeggen dat je moet hebben.
Heb mijn copperjet 816-2p geupdate van firmware 6.00SR1ADSL1 naar 6.02 SR2 ADSL2, maar dit werpt verder geen vruchten af.
Kan dit kloppen? (bijvoobeeld door de lengte kabel naar het kastje)

De verbinding doet het inmiddels weer.
De snelheid is rond de 6 Mbit (down) ipv de 8 die ze zeggen dat je moet hebben.
Heb mijn copperjet 816-2p geupdate van firmware 6.00SR1ADSL1 naar 6.02 SR2 ADSL2, maar dit werpt verder geen vruchten af.
Kan dit kloppen? (bijvoobeeld door de lengte kabel naar het kastje)
[ Voor 8% gewijzigd door Tennie op 04-04-2006 10:14 ]
Ga eens wat vaker op kraamvisite!
Wat betreft de lengte van te telefoonkabel dat maakt veel verschil uit qua uit getrainde snelheid.
En let op dat deze kabel ook VRIJ ligt en daar bedoel ik mee dater geen transformators, TV's, speakers op of naast de draad liggen.
tussen isra en modem liefst een kabel van max 1 meter
isra --------splitter---------modem
|-----------------------------------| = dus 1 meter
En let op dat deze kabel ook VRIJ ligt en daar bedoel ik mee dater geen transformators, TV's, speakers op of naast de draad liggen.
tussen isra en modem liefst een kabel van max 1 meter
isra --------splitter---------modem
|-----------------------------------| = dus 1 meter
Sorry voor wat spelfouten heb last van dyslectie. graag hier over geen opmerkingen.
Nou, ik heb er een subwoofer, een hoop kabels en transformators naast liggen:P
Ik zal eens kijken wat er gebeurt als ik de modem eens aan de muur bevestigen(ipv los liggend op de grond achter de tv in de kabels), ik laat het je wel weten als er verbetering is.
Ik zal eens kijken wat er gebeurt als ik de modem eens aan de muur bevestigen(ipv los liggend op de grond achter de tv in de kabels), ik laat het je wel weten als er verbetering is.
Weet iemand het mail adres van speedlinq? Ik ben een leuke mail aan het opstellen
Speedlinq
Postbus 60163
1320 AE Almere
De informatie is te achterhalen door een printversie van een formulier te genereren.
Postbus 60163
1320 AE Almere
De informatie is te achterhalen door een printversie van een formulier te genereren.
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
een maand of 13 geleden nam ik een abonnement op speedlinq 256/256 a 15 euro per maand.
inmiddels zijn de abonnementen flink goedkoper geworden, en biedt speedlinq voor 15 euro per maand veel snellere abo's aan. Echter ga ik nog steeds 256/256 en betaal ook 15 euro....
Per email heb ik (vlak voordat ik 1 jaar lid was) gevraagd om mij dan ook om te zetten naar die snellere abo's voor het zelfde geld, maar er is niets veranderd. en dat is ook gebeurd
[BBnet]
inmiddels zijn de abonnementen flink goedkoper geworden, en biedt speedlinq voor 15 euro per maand veel snellere abo's aan. Echter ga ik nog steeds 256/256 en betaal ook 15 euro....
Per email heb ik (vlak voordat ik 1 jaar lid was) gevraagd om mij dan ook om te zetten naar die snellere abo's voor het zelfde geld, maar er is niets veranderd. en dat is ook gebeurd
[ Voor 23% gewijzigd door indexample op 04-04-2006 18:52 ]
Je moet het per mail aangeven. Mijn abo liep per Jan dit jaar af en ik heb gemaild om mijn abo van 4mbit naar 8mbit om te zetten en binnen een week was het veranderd. (BabyXL)eperon schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 18:29:
een maand of 13 geleden nam ik een abonnement op speedlinq 256/256 a 15 euro per maand.
Per email heb ik (vlak voordat ik 1 jaar lid was) gevraagd om mij dan ook om te zetten naar die snellere abo's voor het zelfde geld, maar er is niets veranderd.
Is dit normaal? je zou toch verwachten dat je snelheid verhoogd wordt, anders zit er niets anders op dan abo opzeggen en dezelfde weer aanvragen?
Lucky Goldstar
Ja, ja mensen, wat een feest bij Speedlinq, LINK wordt je er ondertussen van!
(Overgenomen op Tue Apr 4 2006 om 18:54:18 UTC+0200)
Download : 73.3 KByte/sec
Upload : 88.4 KByte/sec
Verwijderd
I will join the party!!!!!!!!!!Beehr11 schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 18:56:
Ja, ja mensen, wat een feest bij Speedlinq, LINK wordt je er ondertussen van!![]()
(Overgenomen op Tue Apr 4 2006 om 19:10:07 UTC+0200)
Download : 59.5 KByte/sec
Upload : 100.6 KByte/sec
42.2kBps dit is toch wel het absolute dieptepunt...
Verwijderd
Zojuist klachtenformulier weggedaan naar Facturatie:
Aangezien de verbindingen al geruime tijd beneden alle peil zijn, of uberhaupt niet werken, zou het Speedlinq stijl aandoen (en haar abonnementhouders recht) dit eens financieel te compenseren! Mijn klachten zijn (als het goed is) bij u bekend onder bovenvermelde data.
Ben benieuwd!
Aangezien de verbindingen al geruime tijd beneden alle peil zijn, of uberhaupt niet werken, zou het Speedlinq stijl aandoen (en haar abonnementhouders recht) dit eens financieel te compenseren! Mijn klachten zijn (als het goed is) bij u bekend onder bovenvermelde data.
Ben benieuwd!
Ik heb ook al veel problemen deze maand, inderdaad deze zaterdag lag het er heeeeel lang uit!!(Groningen)
Resultaten van http://www.speedtest.nlVerwijderd schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 19:12:
[...]
I will join the party!!!!!!!!!!
(Overgenomen op Tue Apr 4 2006 om 19:10:07 UTC+0200)
Download : 59.5 KByte/sec![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Upload : 100.6 KByte/sec
(Overgenomen op Tue Apr 4 2006 om 20:52:45 UTC+0200)
Download : 49.5 KByte/sec
Upload : 96.5 KByte/sec
edit:
ja dit ook een 8/1 abbo
ja dit ook een 8/1 abbo
[ Voor 4% gewijzigd door Sicko op 04-04-2006 20:53 ]
Ik heb mijn aanloop problemen met de verhuizing ook wel gehad maar verbindingsproblemen eigenlijk nooit.
Effe afkloppen.
hier gaat de verbindig keurig op 850KB/s
Heb het 8mbit abbo op babyxl.
zaterdag ook niets gemerkt van problemen ( Hier ook Groningen)
Effe afkloppen.
hier gaat de verbindig keurig op 850KB/s
Heb het 8mbit abbo op babyxl.
zaterdag ook niets gemerkt van problemen ( Hier ook Groningen)
24-11-2007 birth of a king! 12-04-2011 birth of a legend!
Misschien ligt 't inderdaad toch "gewoon" aan BBNED.... Ik (via BabyXL) heb geen (echte) problemen meer gehad de laatste weekjes...
Tamtidam... :)
Verwijderd
O... M... G... ongelovelijk...
(Overgenomen op Tue Apr 4 2006 om 21:47:31 UTC+0200)
Download : 38.7 KByte/sec
Upload : 94.5 KByte/sec
Connection : 1187.0 Conn/min
Ping test Nederland : 16.0 ms
Upload is dik 2 keer de download...

Wanneer doen ze er eens iets aan... Dit is niet normaal meer
(Overgenomen op Tue Apr 4 2006 om 21:47:31 UTC+0200)
Download : 38.7 KByte/sec
Upload : 94.5 KByte/sec
Connection : 1187.0 Conn/min
Upload is dik 2 keer de download...

Wanneer doen ze er eens iets aan... Dit is niet normaal meer
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2006 21:48 ]
HUH??
Download : 224.7 KByte/sec
Upload : 81.5 KByte/sec
Connection : 721.0 Conn/min
Ik een 8/1 Mbit lijn dat is toch niet normaal!!
Download : 224.7 KByte/sec
Upload : 81.5 KByte/sec
Connection : 721.0 Conn/min
Ik een 8/1 Mbit lijn dat is toch niet normaal!!
Heb met speedlinq gebeld, ze vertelden mij dat er problemen waren met 2 ip reeksen (88.211.xxx.xx en nog één). Vandaar dus die kloeten in de lijn. En als je dus net niet op die reeks zit, heb je geluk.
Verwijderd
Ja jongens, jullie willen goedkoop=duurkoop.
Voor die lage prijzen kan je ook niets verwachten.
Als het meezit is het mooi meegenomen, maar je kan niets afdwingen.
Ik zit al jaren bij Planet, nu via Internetplusbellen en bijna nooit problemen en altijd de gegarandeerde snelheid.
Ik betaal wel iets meer, voor minder (relatieve) snelheid, maar de kwaliteit is veel beter!
En als ik de helpdesk nodig heb, heb ik vrijwel direct iemand aan de lijn.
Als het meezit is het mooi meegenomen, maar je kan niets afdwingen.
Ik zit al jaren bij Planet, nu via Internetplusbellen en bijna nooit problemen en altijd de gegarandeerde snelheid.
Ik betaal wel iets meer, voor minder (relatieve) snelheid, maar de kwaliteit is veel beter!
En als ik de helpdesk nodig heb, heb ik vrijwel direct iemand aan de lijn.
Het maakt niet uit wat de prijs is, het product moet gewoon deugdelijk zijn.Verwijderd schreef op woensdag 05 april 2006 @ 00:49:
Gelukkig heb ik met BabyXL nooit snelheidsproblemen
Het zal ook wel aan BBned liggen, aangezien ze afgelopen tijd wat meer problemen hebben gehad. Ik heb sinds januari speedlinq 8/1 abbo. Maar nog nooit een snelheid gehaald boven de 200kb/s, maar de snelheid die ik nu haal is helemaal triest.
... en 84.41.xxx.xxx (dat kunnen wel een paar mensen hier bevestigen, waaronder ik--haste-- schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 23:37:
Heb met speedlinq gebeld, ze vertelden mij dat er problemen waren met 2 ip reeksen (88.211.xxx.xx en nog één). Vandaar dus die kloeten in de lijn. En als je dus net niet op die reeks zit, heb je geluk.
Dat klopt. Ik behoor tot de laatste reeks.rick77 schreef op woensdag 05 april 2006 @ 07:39:
[...]
... en 84.41.xxx.xxx (dat kunnen wel een paar mensen hier bevestigen, waaronder ik)
Het probleem dat je helemaal geen verbinding meer zou hebben zou nu opgelost moeten zijn. Echter bij mij blijft het probleem dat ik zonder internet blijf zitten
Mijn complimenten trouwens aan de helpdesk. Ondanks lange wachttijd goed en kundig geholpen

Ja... er zit er in ieder geval eentje die verstand van zaken heeft (heb ik een aantal malen gesproken)... maar ze kunnen ook niet meer doen dan problemen die verder gaan dan verkeerd aangesloten splitters e.d. doorzetten naar de 2e lijns support...geruudt schreef op woensdag 05 april 2006 @ 08:00:
[...]
Gisteren 3 kwartier aan de telefoon gehangen. Helaas zonder resultaat, behalve dat mijn probleem naar 2e lijns wordt geschopt.
Mijn complimenten trouwens aan de helpdesk. Ondanks lange wachttijd goed en kundig geholpenHad ik niet verwacht.
Weet je wat dat kost? 45 x € 0,70 = €31,50. Ga je die kosten terugvragen? Ik bel dus echt niet naar zo;n helpdesk. Heb het 1 keer gedaan omdat mijn modem binnen de garantie kapot ging, die kosten heb ik ook nooit terug gezien(3x een klachtenformulier ingevuld)geruudt schreef op woensdag 05 april 2006 @ 08:00:
[...]
Dat klopt. Ik behoor tot de laatste reeks.
Het probleem dat je helemaal geen verbinding meer zou hebben zou nu opgelost moeten zijn. Echter bij mij blijft het probleem dat ik zonder internet blijf zittenGisteren 3 kwartier aan de telefoon gehangen. Helaas zonder resultaat, behalve dat mijn probleem naar 2e lijns wordt geschopt.
Mijn complimenten trouwens aan de helpdesk. Ondanks lange wachttijd goed en kundig geholpenHad ik niet verwacht.
Ik heb stiekem op het werk ff gebeld, wel op tijden dat er het minst wordt gebeld(staan statistieken op de speedlinq site), werd binnen 5 minuten geholpen.thejoker80 schreef op woensdag 05 april 2006 @ 08:32:
[...]
Weet je wat dat kost? 45 x € 0,70 = €31,50. Ga je die kosten terugvragen? Ik bel dus echt niet naar zo;n helpdesk. Heb het 1 keer gedaan omdat mijn modem binnen de garantie kapot ging, die kosten heb ik ook nooit terug gezien(3x een klachtenformulier ingevuld)
Ik heb vanmorgen gekeken en mijn verbinding is weer zoals het hoort(rond 7 Mbit), hoop dat het nu zo gaat blijven, anders ga ik huilen.
Ben gisteren rond 3 a 4 uur bezig geweest mijn modem, router en andere isra dingen aan de muur te plakken. Heb toen ook maar de hele meuk aan contact dozen en kabels geordend (220v kabels de andere kant op gelegd dan de modem en router. Verder de modem en router wat hoger op de muur dan de kabel kastjes en de rest (tegen de interferentie). Al met al toch wel grappig resultaat.
Snelheidsproblemen treden alleen op drukke tijden op... 's ochtends is er bij mij ook niks aan de hand... dus juich maar niet te vroeg... (kijk eens of je ip in één van de twee ranges die hierboven genoemd worden zit)--haste-- schreef op woensdag 05 april 2006 @ 09:31:
[...]
Ik heb vanmorgen gekeken en mijn verbinding is weer zoals het hoort(rond 7 Mbit), hoop dat het nu zo gaat blijven, anders ga ik huilen.
Sorry, maar ik kwam zelf met die conclusie.rick77 schreef op woensdag 05 april 2006 @ 10:15:
[...]
Snelheidsproblemen treden alleen op drukke tijden op... 's ochtends is er bij mij ook niks aan de hand... dus juich maar niet te vroeg... (kijk eens of je ip in één van de twee ranges die hierboven genoemd worden zit)
Maar goed, ik zat dus gisteravond rond 0:00 uur te testen, waarbij hij ook zo baggerslecht was(dit wat niet echt een druk moment is, of ik heb het verkeerd).
Kun je dit misschien nader uitleggen? Ik heb 88.211.xxx.xx (BabyXL) maar heb geen problemen. (af en toe een korte downtime, laatste alweer een tijd geleden)--haste-- schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 23:37:
misschien moet je je upload en download test eens apart doen...
ik kan rustig full up- en downloaden tegelijk met bv torrents of iets anders.
maar zodra ik speedtest gebruik en alle test te gelijk uitvoer...dan krijg ik problemen
ik heb het 5000/1000 BabyXL abo voor 12.50 p/m en ben zeer tevreden over speedlinq... (jammer dat ze gekocht zijn door kpn
)
ik download altijd op drukke momenten, speel BF2 en heb zeer strakke pings (meestal 15 ms)
ik kan rustig full up- en downloaden tegelijk met bv torrents of iets anders.
maar zodra ik speedtest gebruik en alle test te gelijk uitvoer...dan krijg ik problemen
ik heb het 5000/1000 BabyXL abo voor 12.50 p/m en ben zeer tevreden over speedlinq... (jammer dat ze gekocht zijn door kpn
ik download altijd op drukke momenten, speel BF2 en heb zeer strakke pings (meestal 15 ms)
[ Voor 22% gewijzigd door nexhil op 05-04-2006 11:24 ]
Verwijderd
Wat betreft die ip-ranges, dat lijkt me onzin: mijn ip is 82.151.xxx.xxx: ik zit op het BBned-netwerk, en heb net zoveel problemen als de anderen in de 'spits'-uren.
daarom de mensen die hier nu problemen hebben met de snelheid zitten allemaal op het bbned netwerk, en niemand met babyxl.
Maar in andere topics van providers met bbned zie ik weer geen problemen, dus is het alleen speedlinq in combinatie met bbned?
Maar in andere topics van providers met bbned zie ik weer geen problemen, dus is het alleen speedlinq in combinatie met bbned?
Ik zit op BBned, misschien dat er daar alleen problemen zijn?Benotti schreef op woensdag 05 april 2006 @ 11:15:
[...]
Kun je dit misschien nader uitleggen? Ik heb 88.211.xxx.xx (BabyXL) maar heb geen problemen. (af en toe een korte downtime, laatste alweer een tijd geleden)
Misschien valt jouw ip-range er ook wel onder.Verwijderd schreef op woensdag 05 april 2006 @ 11:49:
Wat betreft die ip-ranges, dat lijkt me onzin: mijn ip is 82.151.xxx.xxx: ik zit op het BBned-netwerk, en heb net zoveel problemen als de anderen in de 'spits'-uren.
Het betreft zowieso alleen het BBned netwerk. Dat met die ip-ranges is blijkbaar niet waar (in ieder geval niet beperkt tot 2 ranges). Echter, wat ik me kan herinneren is dat de eerste hops in de traceroutes (een tijdje geleden gepost) van de mensen met problemen hetzelfde waren... nl. 84.41.172.1 en 62.100.32.153Verwijderd schreef op woensdag 05 april 2006 @ 11:49:
Bij wie het probleem ligt (BBned of Speedlinq's netwerkleverancier XB networks) is mij ook niet duidelijk... heb ik te weinig verstand van... inderdaad wel vreemd dat weinig andere BBned providers er last van hebben (bij TweakDSL lees ik wel vergelijkbare(?) problemen)...
Kan iemand met meer verstand van zaken misschien uitleggen of de claim die ze bij Speedlinq maken - dat het een BBned probleem is - klopt?
/EDIT: ben wat aan het lezen geslagen... vergelijkbaar probleem (oud... 2004) wordt hier (http://www.adslforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=10553) gemeld en er wordt een goede uitleg bij gegeven... combineer dit met het feit dat BBned ISP-specifieke NRP's heeft (http://www.vreer.net/adsl/infra-nw.html) en... een verklaring voor het probleem: te weinig bandbreedte omdat Speedlinq "teveel" snelle abo's heeft verkocht... probleem lijkt dus af te hangen van de NRP waar je op aangesloten bent. Waarschijnlijk zitten mensen met problemen op dezelfde NRP (84.41.172.1 ?). Bij TweakDSL wordt donderdag een noodoplossing uitgevoerd door klanten naar een andere NRP te switchen (zie TweakDSL thread).
btw... correct me if i'm wrong...
[ Voor 39% gewijzigd door rick77 op 05-04-2006 13:56 ]
Dat idee kreeg ik ook na het lezen van de reacties.cm_sicko schreef op woensdag 05 april 2006 @ 12:31:
daarom de mensen die hier nu problemen hebben met de snelheid zitten allemaal op het bbned netwerk, en niemand met babyxl.
Ik zit ook op het Speedlinq - BabyXL netwerk (met ip 84.41.x.x) met 6016/1024 en haal normale snelheden.
Het lijkt idd op een probleem Speedlinq i.c.m. BBned
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
Verwijderd
idd, dat bedoelde ik ook..rick77 schreef op woensdag 05 april 2006 @ 13:06:
Het betreft sowieso alleen het BBned netwerk.
Ik heb net even teruggelezen (alsof ik niks beters te doen heb...), en die tweede hop is idd telkens dezelde, maar de eerste is tot op bepaalde hoogte steeds variabel, nl. 84.41.***.1Echter, wat ik me kan herinneren is dat de eerste hops in de traceroutes (een tijdje geleden gepost) van de mensen met problemen hetzelfde waren... nl. 84.41.172.1 en 62.100.32.153
Verwijderd
Nice work!rick77 schreef op woensdag 05 april 2006 @ 13:06:
[...]
/EDIT: ben wat aan het lezen geslagen... vergelijkbaar probleem (oud... 2004) wordt hier (http://www.adslforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=10553) gemeld en er wordt een goede uitleg bij gegeven... combineer dit met het feit dat BBned ISP-specifieke NRP's heeft (http://www.vreer.net/adsl/infra-nw.html) en... een verklaring voor het probleem: te weinig bandbreedte omdat Speedlinq "teveel" snelle abo's heeft verkocht... probleem lijkt dus af te hangen van de NRP waar je op aangesloten bent. Bij TweakDSL wordt donderdag een noodoplossing uitgevoerd door klanten naar een andere NRP te switchen (zie TweakDSL thread).
btw... correct me if i'm wrong...
Het lijkt dus echt niet aan Speedlinq te liggen..?
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2006 14:00 ]
Ik wou al zeggen.... ik zit ook @ 84.41.x.x reeks (met BabyXL) en blijkbaar (gelukkig) op een 'goeie' NRP....
Tamtidam... :)
Verwijderd
Ik heb al meer dan 2 jaar een All-in abbonnement bij Speedlinq
Het gaat om een 768 abbo op het BabyXL netwerk.
Het word dus tijd om dit eens te gaan upgraden omdat je voor hetzelfde bedrag nu veel hogere snelheden kunt halen.
Ik zat zelf te denken aan het All-in 6016 abbo (Snelheid: 6016/1024 Kbit/s)
Nu staat er op het wijzigingsformulier de volgende waarschuwing:
SMC7404BRA EU
De manual / specificaties zijn hier te vinden..
Kan iemand met verstand van zaken mij vertellen of ik met deze barricade de maximale 6mbit kan halen ?
(exuse me, ik ben een leek op dat gebied
)
Het word dus tijd om dit eens te gaan upgraden omdat je voor hetzelfde bedrag nu veel hogere snelheden kunt halen.
Zelf gebruik ik een SMC ADSL Barricade:Een USB modem is geschikt tot een snelheid van 3072 K/bits. Als je een nieuw modem nodig hebt vraag dan gerust bij 'opmerkingen' om een voordelige aanbieding!
SMC7404BRA EU
Kan iemand met verstand van zaken mij vertellen of ik met deze barricade de maximale 6mbit kan halen ?
(exuse me, ik ben een leek op dat gebied
hoi,
ik betaal 2 abonnementen .. 1x een surfnet abo voor mezelf (dat gebruik maakt van het BBned netwerk) en, omdat mn ouders een goedkoop ADSL abo wilden hebben en ik wel tevreden was met BBned, ook nog een speedlinq abo met BBned als achterliggende ISP.
enfin, de afgelopen 2 maanden wil BBned de abo's migreren naar een snellere versie, en daarvoor moeten ze de wijkcentrales aanpassen naar ADSL2+, en dat loopt niet helemaal vlekkeloos.
Dus .. ze zijn aan het werk, en zo af en toe heb ik hoge pings of lage snelheden, maar over het algemeen gaat het goed. En ik ben binnenkort (hopelijk) beter af, dus ik klaag nog niet.
Het ADSL bij mn ouders vertoont ook kuren, maar ja, ik kan het begrijpen als ze ook daar aan de wijkcentrales aan het sleutelen zijn. En al met al betalen ze nu minder voor internetten als toen met het modempje, voor een tig keer zo snelle verbinding (als ie staat dan).
Ik wou dus alleen maar zeggen .. 2 verschillende BBNed abo's en tijdelijk effe problemen. Maar eigenlijk voor de rest nooit gehad.
ik betaal 2 abonnementen .. 1x een surfnet abo voor mezelf (dat gebruik maakt van het BBned netwerk) en, omdat mn ouders een goedkoop ADSL abo wilden hebben en ik wel tevreden was met BBned, ook nog een speedlinq abo met BBned als achterliggende ISP.
enfin, de afgelopen 2 maanden wil BBned de abo's migreren naar een snellere versie, en daarvoor moeten ze de wijkcentrales aanpassen naar ADSL2+, en dat loopt niet helemaal vlekkeloos.
Dus .. ze zijn aan het werk, en zo af en toe heb ik hoge pings of lage snelheden, maar over het algemeen gaat het goed. En ik ben binnenkort (hopelijk) beter af, dus ik klaag nog niet.
Het ADSL bij mn ouders vertoont ook kuren, maar ja, ik kan het begrijpen als ze ook daar aan de wijkcentrales aan het sleutelen zijn. En al met al betalen ze nu minder voor internetten als toen met het modempje, voor een tig keer zo snelle verbinding (als ie staat dan).
Ik wou dus alleen maar zeggen .. 2 verschillende BBNed abo's en tijdelijk effe problemen. Maar eigenlijk voor de rest nooit gehad.
Ik heb een x-aantal weken geleden (16 februari j.l.) al geklaagd bij Speedlinq via de fax: 070 - 3830185 over mogelijke CAPACITEITS-PROBLEMEN vooral in de spits-uren, dit werd door Speedlinq afgedaan met een e-mail dat dat niet waar is.
Edit e-mail antwoord Speedlinq: "Op dit moment gebruiken wij echter nog maar een klein gedeelte
van de maximale capaciteit, en omdat ADSL met zich mee brengt dat u een
directe verbinding naar de centrale heeft (in tegenstelling tot kabel,
waarbij u inderdaad de bandbreedte moet delen met alle klanten in de zelfde
straat), kan dit niet de oorzaak zijn."
Waarom heb ik dan ALTIJD en ALLEEN tijdens de spits-uren zo'n rete trage download snelheid, waar ik ook test, welke website ik ook bezoek.....
En zo zijn we weer een aantal weken verder en nog steeds niets opgeschoten.
=============================
Tracing route to gl.nu.nl [62.69.179.229]
over a maximum of 30 hops:
1 32 ms 22 ms 22 ms 84.41.176.1
2 24 ms 23 ms 23 ms asd-nik-sl-dr01-gi2-5.ne.qinip.net [62.100.32.153]
3 * * * Request timed out.
4 24 ms 23 ms 23 ms core1.ams.terremark.net [195.69.145.48]
5 24 ms 24 ms 24 ms 85.112.0.75
6 * * * Request timed out.
7 24 ms 23 ms 24 ms 62.69.179.229
Trace complete.
Edit e-mail antwoord Speedlinq: "Op dit moment gebruiken wij echter nog maar een klein gedeelte
van de maximale capaciteit, en omdat ADSL met zich mee brengt dat u een
directe verbinding naar de centrale heeft (in tegenstelling tot kabel,
waarbij u inderdaad de bandbreedte moet delen met alle klanten in de zelfde
straat), kan dit niet de oorzaak zijn."
Waarom heb ik dan ALTIJD en ALLEEN tijdens de spits-uren zo'n rete trage download snelheid, waar ik ook test, welke website ik ook bezoek.....
En zo zijn we weer een aantal weken verder en nog steeds niets opgeschoten.
=============================
Tracing route to gl.nu.nl [62.69.179.229]
over a maximum of 30 hops:
1 32 ms 22 ms 22 ms 84.41.176.1
3 * * * Request timed out.
4 24 ms 23 ms 23 ms core1.ams.terremark.net [195.69.145.48]
5 24 ms 24 ms 24 ms 85.112.0.75
6 * * * Request timed out.
7 24 ms 23 ms 24 ms 62.69.179.229
Trace complete.
[ Voor 28% gewijzigd door Beehr11 op 05-04-2006 18:46 ]
dat is ongeveer de dag dat bij mij de problemen ook begonnen, weekje erna was het gefixt, voor 5 dagen ofzo, waarna de problemen opnieuw begonnen.Beehr11 schreef op woensdag 05 april 2006 @ 18:27:
Ik heb een x-aantal weken geleden (16 februari j.l.) al geklaagd
"BBned is ermee bezig" (wel al lang, zonder enige vooruitgang of communicatie naar de klant toe... )En zo zijn we weer een aantal weken verder en nog steeds niets opgeschoten.
komt me bekend voor...1 32 ms 22 ms 22 ms 84.41.176.1
Ik ga ook ff klagen daar, kan niet tegen die pieken en dalen(en dan al helemaal niet tegen het dalen van die twee
).
Ik heb nu 2 maand speedlinq en het was tot het vorige weekend gewoon heel goed, tot dat er dus het hele weekend geen internet was. Toen maandag 't internet het weer deed, heb ik inderdaad op de spitsuren alleen maar een stroeve verbinding gehad... (Veel klagen dus jongens, moeten ze maar opschieten met dat gedoe!)
Ik heb nu 2 maand speedlinq en het was tot het vorige weekend gewoon heel goed, tot dat er dus het hele weekend geen internet was. Toen maandag 't internet het weer deed, heb ik inderdaad op de spitsuren alleen maar een stroeve verbinding gehad... (Veel klagen dus jongens, moeten ze maar opschieten met dat gedoe!)
[ Voor 4% gewijzigd door Tennie op 05-04-2006 21:33 ]
Verwijderd
JOEHOE DAAR GAAN WE WEER
(Overgenomen op Wed Apr 5 2006 om 21:42:14 UTC+0200)
Download : 46.1 KByte/sec
Upload : 99.1 KByte/sec
----------------------------------------------------------------------------
Bezig met het traceren van de route naar gl.nu.nl [62.69.179.229]
via maximaal 30 hops:
1 17 ms 17 ms 17 ms 84.41.176.1
2 18 ms 17 ms 18 ms asd-nik-sl-dr01-gi2-5.ne.qinip.net [62.100.32.153]
3 * * * Time-out bij opdracht.
4 * * * Time-out bij opdracht.
5 19 ms 18 ms 18 ms core1.ams.terremark.net [195.69.145.48]
6 18 ms 18 ms 19 ms 85.112.0.73
7 * * * Time-out bij opdracht.
8 19 ms 19 ms 18 ms 62.69.179.229
De trace is voltooid.
(Overgenomen op Wed Apr 5 2006 om 21:42:14 UTC+0200)
Download : 46.1 KByte/sec
Upload : 99.1 KByte/sec
Bezig met het traceren van de route naar gl.nu.nl [62.69.179.229]
via maximaal 30 hops:
1 17 ms 17 ms 17 ms 84.41.176.1
2 18 ms 17 ms 18 ms asd-nik-sl-dr01-gi2-5.ne.qinip.net [62.100.32.153]
3 * * * Time-out bij opdracht.
4 * * * Time-out bij opdracht.
5 19 ms 18 ms 18 ms core1.ams.terremark.net [195.69.145.48]
6 18 ms 18 ms 19 ms 85.112.0.73
7 * * * Time-out bij opdracht.
8 19 ms 19 ms 18 ms 62.69.179.229
De trace is voltooid.
[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2006 21:51 ]
Verwijderd schreef op woensdag 05 april 2006 @ 16:49:
Ik heb al meer dan 2 jaar een All-in abbonnement bij Speedlinq
[...]
Zelf gebruik ik een SMC ADSL Barricade:
SMC7404BRA EU
(exuse me, ik ben een leek op dat gebied)
Ja, het is geen USB-modem en is geschikt tot 8Mbit/sModem Standards ITU G.992.1 (G.dmt) [...] LAN Interface 4 RJ-45 10 BASE-T/100 BASE-TX ports
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
zit vandaag thuis, ipv dat ze wat aan het probleem doen wordt het nu ook al gedurende de dag langzamer
downstream nu al onder de 500kBps (8/1 abo)
Verwijderd
Ze zijn iig wel snel met het omzetten.. Gisterenmiddag heb ik dat wijzigingsformulier ingevuld en vanochtend zat ik al op 6/1
Verwijderd
Ik ben naïef en hoop dat dat is omdat ze er iets aan doen..?...zucht...rick77 schreef op donderdag 06 april 2006 @ 13:39:
zit vandaag thuis, ipv dat ze wat aan het probleem doen wordt het nu ook al gedurende de dag langzamerdownstream nu al onder de 500kBps (8/1 abo)
Nou, ik zit op BabyXL met 84.41.xxx.xxx, heb elke avond toch wel minstens 3x uitval, gewoon onbereikbare gateway ineens. Modem resetten helpt vaag genoeg (via telnet, al is de webinterface goed te bereiken, daar zit voor zover ik weet geen mooie resetknop), maar Speedtouch 546 wordt ondersteund en zou goed moeten werken. Eerste 2 maanden ook geen probleem gehad, en 's morgens gebeurt t ook niet, vanaf 17u00 ongeveer wel. Geen echte snelheidsproblemen, maar uitval is irritanter vind ik. K zal ze maar s bellen, maar heb echt geen idee waarom dit telkens gebeurt.
[ Voor 11% gewijzigd door BèR op 06-04-2006 17:01 ]
Ik zit ook met BabyXL op 84.41.xxx.xxx en heb heel soms een uitvallende verbinding. Een tijdje geleden was het elke avond mis, maar de afgelopen weken heb ik niets te klagen. Gewoon met de gratis Copperjet 810 modem aangesloten (Edimax routertje erachter). Je kunt dan idd eens proberen te bellen. Gezien de statistieken zou ik zo vroeg mogelijk eens proberen te bellen, misschien heb je dan geluk en is de wachttijd korter (http://www.speedlinq.nl/php/contact.php)misbehavingman schreef op donderdag 06 april 2006 @ 16:56:
Nou, ik zit op BabyXL met 84.41.xxx.xxx, heb elke avond toch wel minstens 3x uitval, gewoon onbereikbare gateway ineens. Modem resetten helpt vaag genoeg (via telnet, al is de webinterface goed te bereiken, daar zit voor zover ik weet geen mooie resetknop), maar Speedtouch 546 wordt ondersteund en zou goed moeten werken. Eerste 2 maanden ook geen probleem gehad, en 's morgens gebeurt t ook niet, vanaf 17u00 ongeveer wel. Geen echte snelheidsproblemen, maar uitval is irritanter vind ik. K zal ze maar s bellen, maar heb echt geen idee waarom dit telkens gebeurt.
Net een fax gestuurd waarin ik vraag wanneer ik weer normaal gebruik kan maken van mijn verbinding, welke procedure ik dien te volgen om mijn abo-geld over de afgelopen periode terug te vorderen en voorgesteld om mijn abo voortijdig op te zeggen als ze geen normale verbinding kunnen leveren (overigens dit alles op een nog redelijke toon, heeft m.i. geen zin om te gaan schelden in faxen/mails).
Zucht... misschien helpt het als we op deze manier de druk erop houden.
offtopic:
kwam er na verzending achter dat m'n mobiel nummer in de fax niet klopte, maarja... ze zullen me toch wel niet proberen te bellen...
kwam er na verzending achter dat m'n mobiel nummer in de fax niet klopte, maarja... ze zullen me toch wel niet proberen te bellen...
Ik heb bijna een jaar geleden een Speedlinq abonnementje aangevraagd voor mijn schoonouders, tot grote tevredenheid mag ik wel zeggen. Tot een maand geleden, opeens was de verbinding weg. Ik heb een paar uur lopen zoeken, maar kon niks vinden. Helpdesk gebeld, en het was schijnbaar een bekend probleem met het type modem. Firmware cd opgestuurd, volgende dag binnen.
Helaas bleek ook dit niet te werken, dus de Helpdesk nogmaals gebeld. Het duurde wel erg lang voordat ik geholpen werd (@ € 0,70 per minuut) maar de Helpdesker wist waar hij het over had, en nadat ik liet weten wat ik allemaal geprobeerd had kwam hij met de mededeling dat er een nieuw modem opgestuurd zou worden, "was de enige oplossing".
Ik moet het modem nog krijgen, maar de kwaliteit van de Helpdesk vind ik zeker goed te noemen!
Helaas bleek ook dit niet te werken, dus de Helpdesk nogmaals gebeld. Het duurde wel erg lang voordat ik geholpen werd (@ € 0,70 per minuut) maar de Helpdesker wist waar hij het over had, en nadat ik liet weten wat ik allemaal geprobeerd had kwam hij met de mededeling dat er een nieuw modem opgestuurd zou worden, "was de enige oplossing".
Ik moet het modem nog krijgen, maar de kwaliteit van de Helpdesk vind ik zeker goed te noemen!
And if you don't expect too much from me, you might not be let down.
Alé toch effenkes makkelijk als ge dit erbij vermeld, neen?Sherlock schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 10:03:
Ik heb bijna een jaar geleden een Speedlinq abonnementje aangevraagd voor mijn schoonouders, tot grote tevredenheid mag ik wel zeggen. Tot een maand geleden, opeens was de verbinding weg. Ik heb een paar uur lopen zoeken, maar kon niks vinden. Helpdesk gebeld, en het was schijnbaar een bekend probleem met het type modem. Firmware cd opgestuurd, volgende dag binnen.
- Over welke modem(s) heb je het dan wel niet?
- Welke firmware(s)
- Welk netwerk?
Bij voorbaat dank dan èh
- Modem:

- Firmware weet ik niet omdat ik dus niet bij het modem in kon loggen
- BBned netwerk

- BBned netwerk
Verwijderd
Ik help je het hopen. Ik heb de laatste weken meerdere keren klachtenformulieren ingevuld, adresgegevens achtergelaten bij helpdesk, klantenservice gebeld. Moet je vertellen hoeveel reacties ik al gehad heb?rick77 schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 09:21:
0,0

Is dat niet de Copperjet 816-2P? Mijn ouders hebben die ook, maar tot nu toe nog geen problemen...Sherlock schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 12:09:
- Modem:
[afbeelding]
- BBned netwerk

Yep, dat is 'em.
Hé! Die heb ik ook. Ik heb ook gelukkig geen echte problemen, af en toe heb ik geen verbinding, dan haal ik de stekker er uit (modem) ga ik naar de wc, sluit ik hem weer aan en doet ie het weer. En anders even rebooten. Ik heb helemaal geen serieuse problemen
.
Zit ook mooi op mijn 250gb per maand data verbruik.
Ps. Weten jullie of upload ook bij dataverkeer hoord? Tot nu toe hou ik daar wel rekening mee. 200gb download 50gb upload.
In oktober houd onze andere kabel verbinding op, die van @home en stapt het hele gezin over naar ADSL, dan kunnen we zien of speedlinq nog goed loopt, zo ja gaan we door, zo nee nemen we een ander.
Zit ook mooi op mijn 250gb per maand data verbruik.
Ps. Weten jullie of upload ook bij dataverkeer hoord? Tot nu toe hou ik daar wel rekening mee. 200gb download 50gb upload.
In oktober houd onze andere kabel verbinding op, die van @home en stapt het hele gezin over naar ADSL, dan kunnen we zien of speedlinq nog goed loopt, zo ja gaan we door, zo nee nemen we een ander.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Uit de Alg. voorwaarden Speedlinq:
http://www.speedlinq.nl/php/privacy.php#gedrag2
Artikel 14 - Overmacht
Edit: 14.4 Wanneer Speedlinq wegens een niet toerekenbare tekortkoming voor een periode langer dan drie maanden achtereen niet aan zijn verplichtingen kan voldoen, zijn zowel Speedlinq als de Klant bevoegd de overeenkomst door middel van een schriftelijke verklaring op te zeggen. De Klant dient Speedlinq dan wel alle mogelijkheid gegeven te hebben tot herstel van het functioneren.
Nou, sinds 16 februari fax ik de helpdesk, telefoneer de helpdesk en e-mail ik mijn klachten over de wel heel erg trage snelheden voor een 8/1 BBNED aansluiting, nog iets meer dan een maand te gaan en ik zeg AJUU Speedlinq!
Als er dan nog niets is veranderd aan de snelheids/capaciteits problematiek via BBNED.
Tot nu toe vind ik het een zeer klant-on-vriendelijk bedrijf. Mensen meer dan 3 weken laten wachten op antwoord op een ingediende schriftelijke klacht. Duur help-desk nummer die je ook moet gebruiken als de leverancier (Speedlinq) ernstig te kort komt in de dienstverlening (internet verbinding).
Artikel 14 - Overmacht
Edit: 14.4 Wanneer Speedlinq wegens een niet toerekenbare tekortkoming voor een periode langer dan drie maanden achtereen niet aan zijn verplichtingen kan voldoen, zijn zowel Speedlinq als de Klant bevoegd de overeenkomst door middel van een schriftelijke verklaring op te zeggen. De Klant dient Speedlinq dan wel alle mogelijkheid gegeven te hebben tot herstel van het functioneren.
Nou, sinds 16 februari fax ik de helpdesk, telefoneer de helpdesk en e-mail ik mijn klachten over de wel heel erg trage snelheden voor een 8/1 BBNED aansluiting, nog iets meer dan een maand te gaan en ik zeg AJUU Speedlinq!
Als er dan nog niets is veranderd aan de snelheids/capaciteits problematiek via BBNED.
Tot nu toe vind ik het een zeer klant-on-vriendelijk bedrijf. Mensen meer dan 3 weken laten wachten op antwoord op een ingediende schriftelijke klacht. Duur help-desk nummer die je ook moet gebruiken als de leverancier (Speedlinq) ernstig te kort komt in de dienstverlening (internet verbinding).
[ Voor 16% gewijzigd door Beehr11 op 08-04-2006 18:46 ]
Hmm, misschien nog een uitweg dus... klacht over capaciteitsproblemen is volgens mij begin maart officieel in behandeling genomen door de support afdeling (ik heb in ieder geval op 6 maart gebeld en toen werd mijn klacht doorgezet naar de 2e lijn door een overigens uiterst behulpzame medewerker)... mijn hoop is echter nog steeds dat KPN met een aanbod komt voor bestaande Speedlinq klanten om over te stappen naar KPN of Planet ofzo... mijn vertrouwen in BBned is behoorlijk gedaald en KPN is het enige andere netwerk dat hier beschikbaar is... neem aan dat ze nog wel op zoek zijn naar nieuwe klanten voor IPB (ik houd me in ieder geval aanbevolen)Beehr11 schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 18:42:
Artikel 14 - Overmacht
Nou, sinds 16 februari fax ik de helpdesk, telefoneer de helpdesk en e-mail ik mijn klachten over de wel heel erg trage snelheden voor een 8/1 BBNED aansluiting, nog iets meer dan een maand te gaan en ik zeg AJUU Speedlinq!![]()
Mocht het zover komen, dat we ons kunnen beroepen op art. 14.4, is het misschien handig om met een aantal mensen hier iets te ondernemen...
Inderdaad ronduit schandalig de manier waarop ze hun klanten behandelen, maarja daar had ik me ook niet al te veel van voor gesteld toen ik een abo afsloot. Ik had me echter wel wat anders bij m'n verbinding voorgesteld. Heb destijds (nov/dec 2005) welbewust voor Speedlinq gekozen, omdat op GoT niet veel klachten over de verbinding opzich te lezen waren.
[ Voor 13% gewijzigd door rick77 op 08-04-2006 19:28 ]
Verwijderd
Ik denk dat je niet erg sterk staat als je 7.1 en 7.2 hebt gelezen:Beehr11 schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 18:42:
Artikel 14 - Overmacht
7.1 Speedlinq spant zich naar zijn beste vermogen in de Speedlinq Dienst 24 uur per dag, zeven dagen per week beschikbaar te stellen.
7.2 De postcodecheck controleert of de Dienst op de gekozen locatie geleverd zou kunnen worden. Echter, of de door Klant gekozen snelheid daadwerkelijk gehaald kan worden, is onder andere afhankelijk van de afstand tussen aansluitpunt en wijkcentrale, de kwaliteit van de vaste lijn en van de interne bekabeling. Speedlinq kan de kwaliteit van de Dienst en de gekozen snelheid nooit garanderen.
De dienst wordt namelijk wel geleverd (internet) terwijl de kwaliteit (snelheid) niet kan worden gegarandeerd. Pas als jij geen internet hebt leveren zij de dienst niet en zouden zij daarmee niet voldoen aan de verplichtingen op grond waarvan jij dan je abonnement zou kunnen opzeggen.
Ik denk dat die vlieger niet opgaat.
Dan gebruiken ze misleidende reclame: in diverse advertenties beweren ze dat ze tot de snelste provider zijn verkozen met een hoop tam tam daar om heen, daarnaast vergelijken ze zelf bv. via de Best-ADSL acties andere providers met snelheden en prijzen.Verwijderd schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 19:37:
[...]
Ik denk dat je niet erg sterk staat als je 7.1 en 7.2 hebt gelezen:
7.1 Speedlinq spant zich naar zijn beste vermogen in de Speedlinq Dienst 24 uur per dag, zeven dagen per week beschikbaar te stellen.
7.2 De postcodecheck controleert of de Dienst op de gekozen locatie geleverd zou kunnen worden. Echter, of de door Klant gekozen snelheid daadwerkelijk gehaald kan worden, is onder andere afhankelijk van de afstand tussen aansluitpunt en wijkcentrale, de kwaliteit van de vaste lijn en van de interne bekabeling. Speedlinq kan de kwaliteit van de Dienst en de gekozen snelheid nooit garanderen.
De dienst wordt namelijk wel geleverd (internet) terwijl de kwaliteit (snelheid) niet kan worden gegarandeerd. Pas als jij geen internet hebt leveren zij de dienst niet en zouden zij daarmee niet voldoen aan de verplichtingen op grond waarvan jij dan je abonnement zou kunnen opzeggen.
Ik denk dat die vlieger niet opgaat.
Reclame Code Commissie inschakelen? Onjuist en oneerlijk gebruik van reclame?
De consumentenbond inschakelen? Ik voel me in ieder geval zwaar belazerd. Ik kan niet eens meer normaal via internet web TV bekijken of zo. Vroeger wel. Dat was ook de reden dat ik dit snelle (lmaar helaas zeer langzame) 8/1 Megabit abbo heb gekozen.
[ Voor 7% gewijzigd door Beehr11 op 08-04-2006 21:42 ]
Verwijderd
Zou ik niet de moeite vinden: de RCC kan alleen maar zeggen dat ze die reclame niet meer moeten maken oid. Daar wordt ons internet niet sneller van...Beehr11 schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 21:39:
[...]
Reclame Code Commissie inschakelen? Onjuist en oneerlijk gebruik van reclame?
dat zou misschien een deel van het abo-geld en/of telefoonkosten terugbezorgen: dat is Radar nog niet zolang geleden gelukt (maand of drie/vijf).De consumentenbond inschakelen? Ik voel me in ieder geval zwaar belazerd. Ik kan niet eens meer normaal via internet web TV bekijken of zo. Vroeger wel. Dat was ook de reden dat ik dit snelle (lmaar helaas zeer langzame) 8/1 Megabit abbo heb gekozen.
Speedlinq wilde zich toen namelijk graag in de studio verweren tegen ontevreden klanten en omdat Speedlinq een goed imago wil hebben, hebben ze daar ook de moeite genomen om de problemen van al die klanten op te lossen (verkeerde facturatie en nog wat geneuzel). Daarbij zat ook het terugbetalen van het bellen naar de helpdesk voor problemen die de klanten niet hadden veroorzaakt, maar waarbij de schuld bij de administratie van Speedlinq lag.
Dussss mss met ze allen klachten bij Radar neerleggen?
Ik heb vanmiddag mijn modem(speedtouch 546) binnen gekregen voor het ADSL2 10Mbit abbo op BBNed.
Nadat ik alles had aangesloten, en via de cr rom de setting had geinstalleerd leek alles prima in orde.
Dus maar even een bezoek gebracht aan speedtest.nl..
Down 45-210 Kb
Up 100Kb
Connections 122-325
Ping 12 -43ms
De download is niet bepaald wat het zijn moet zeg maar....
Als ik in het modem ga zoeken blijk ik ook niet een 10Mbit verbinding te hebben maar een 8Mbit..
Tevens heb ik geprobeerd om via modem settings die ik hier op het forum gevonden heb de boel aan de praat te krijgen, maar dan heb ik geen internet verbinding..
Iemand een idee wat ik nog zou kunnen proberen?
Wat ik wel apart vond is dat ik nergens mijn username+ password van speedlinq hoefde in te vullen, is dat normaal??
Nadat ik alles had aangesloten, en via de cr rom de setting had geinstalleerd leek alles prima in orde.
Dus maar even een bezoek gebracht aan speedtest.nl..
Down 45-210 Kb
Up 100Kb
Connections 122-325
Ping 12 -43ms
De download is niet bepaald wat het zijn moet zeg maar....
Als ik in het modem ga zoeken blijk ik ook niet een 10Mbit verbinding te hebben maar een 8Mbit..
Tevens heb ik geprobeerd om via modem settings die ik hier op het forum gevonden heb de boel aan de praat te krijgen, maar dan heb ik geen internet verbinding..
Iemand een idee wat ik nog zou kunnen proberen?
Wat ik wel apart vond is dat ik nergens mijn username+ password van speedlinq hoefde in te vullen, is dat normaal??
He who laughs last.. Thinks slowest
Dit topic is gesloten.