[Speedlinq] Ervaringen - Deel 3

Pagina: 1 ... 8 ... 18 Laatste
Acties:
  • 24.250 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-08 14:04

rick77

... get to the point!

Verwijderd schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 13:00:
[...]Maar even een andere vraag: is het anderen al opgevallen dat het klachtenformulier van de site van Speedlinq is verwijderd? Of ben ik zo dom dat ik het niet meer kan vinden? Als ze dat klachtenformulier er nu ook afgeschaft hebben, weet ik zeker dat ik dit bedrijf haat. Met elke klacht MOET je nu die nare helpdesk bellen, die niets doet...
Speedlinq is technisch gezien op dit moment ok, na begin dit jaar twee maanden problemen met het BBned netwerk te hebben gehad. Begin het nu toch ook wel een erg raar bedrijfje te vinden. Ze maken een normale dialoog met het bedrijf - in geval van problemen - op deze manier inderdaad onmogelijk. Niet dat ze ooit fatsoenlijk reageerden op die formulieren maar ja... een normale helpdesk hoort gewoon klantenvragen/klachten via e-mail te beantwoorden. Zolang ze het opzegformulier maar niet verwijderen, want dat heb ik aan het einde van m'n eerste jaar nog nodig denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rick77 schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 13:45:
[...]
Zolang ze het opzegformulier maar niet verwijderen, want dat heb ik aan het einde van m'n eerste jaar nog nodig denk ik ;)
offtopic:
U vraagt wij draaien ...

Nee even serieus, dit formulier is ook weggehaald.

Voortaan is het nodig om een speciaal nummer te draaien om deze opzegging te doen.

Reden?:

Teveel opzeggingen gingen via het formulier de mist in, waardoor mensen niet werden opgezegd. Wat betekende dat er een grote berg administratie rompslomp kwam met bijbehorend gescheld. Dit kwam vaak door onjuist ingevulde formulieren. Vandaar dat er voortaan een belletje nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas1979
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01:42
Speedlinq meldt op hun website dat er een 'bug' bekend is met het copperjet 816 modem, waardoor deze vaak zijn DNS connectie verliest (vandaar telkens geen pagina's, na een aantal keer refreshen weer wel). Dit zou opgelost kunnen worden met een firmware flash. De 'how to' pagina geeft echter aan dat versie 6.02 de nieuwste is, en volgens de interfacepagina van het modem heb ik die er al op zitten (wazig: ik heb de firmware op dat ding nog nooit geupdate voor zover ik me kan herinneren).

Probleem blijft intussen gewoon bestaan. Iemand enig idee hoe dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ballenman schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 18:36:
Speedlinq meldt op hun website dat er een 'bug' bekend is met het copperjet 816 modem, waardoor deze vaak zijn DNS connectie verliest (vandaar telkens geen pagina's, na een aantal keer refreshen weer wel). Dit zou opgelost kunnen worden met een firmware flash. De 'how to' pagina geeft echter aan dat versie 6.02 de nieuwste is, en volgens de interfacepagina van het modem heb ik die er al op zitten (wazig: ik heb de firmware op dat ding nog nooit geupdate voor zover ik me kan herinneren).

Probleem blijft intussen gewoon bestaan. Iemand enig idee hoe dit op te lossen?
CPJ 816's worden inderdaad met de nieuwste Firmware nummertje 6.02 SR4 uitgeleverd.

Om jouw probleem op te lossen kun je eventueel handmatig een DNS server instellen.

(Configscherm > Netwerkverbindingen > Lan-verbinding > Internetprotocol > DNS instellen).

Weet zo niet die van Speedlinq, wel een algemene die ook vaak wordt gebruikt:
code:
1
2
4.2.2.1
4.2.2.2

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2006 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Over dat SMTP gebeuren, ik had altijd een mooi servertje staan dat prima werkte is nu geblokkeerd oid, het werkt niet meer.

Ik wou dus even inloggen (wat ik nog niet heb gedaan geloof ik) op mijn Speedlinq acc. maar blijkbaar is mijn inlog/wachtwoord wel gewijzigd, nu weet ik niet meer precies of ik dat heb gedaan maar mijn standaart wachtwoorden en gebruikersnamen werken niet meer. :(.

Ik heb maar een welkomsbrief aangevraagd en hopelijk staan daar opnieuw de inlog gegevens bij. Ik moet ook nog een Factuur van speedlinq krijgen (die kan je toch via de mail uitdraaie?) en opsture met mijn voucher voor 31 juli! dus ik hoop maandag die brief te krijgen.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77

rick77

... get to the point!

Verwijderd schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 18:12:
[...]
Voortaan is het nodig om een speciaal nummer te draaien om deze opzegging te doen.

Reden?:

Teveel opzeggingen gingen via het formulier de mist in, waardoor mensen niet werden opgezegd. Wat betekende dat er een grote berg administratie rompslomp kwam met bijbehorend gescheld. Dit kwam vaak door onjuist ingevulde formulieren. Vandaar dat er voortaan een belletje nodig is.
Als de procedure hierdoor verbeterd is, kan ik daar niet veel op tegen hebben... Just curious: S3PiR0TH werkt bij Speedlinq?
offtopic:
Maar gelukkig, dit opzeg-nummer kost ook 70ct p/min :Y) (ik weet het, ik kies een goedkope isp, dure telefoonnummers, kan niet alles hebben)
Om jouw probleem op te lossen kun je eventueel handmatig een DNS server instellen.
Weet zo niet die van Speedlinq
dns-servers van speedlinq zijn: 195.18.114.5 en 195.18.115.5
of degene die m'n modem via DHCP heeft gekregen: 62.100.32.133 en 195.18.103.141
CPJ 816's worden inderdaad met de nieuwste Firmware nummertje 6.02 SR4 uitgeleverd.
dacht dat 6.02SR1 de laatste was, dit is ook de laatste versie die op ftp://ftp.allieddata.com/...Info/SupportSite/xDSL.htm te vinden is.

[ Voor 28% gewijzigd door rick77 op 09-07-2006 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 06:47
MrVegeta schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 19:39:
Over dat SMTP gebeuren, ik had altijd een mooi servertje staan dat prima werkte is nu geblokkeerd oid, het werkt niet meer.

Ik wou dus even inloggen (wat ik nog niet heb gedaan geloof ik) op mijn Speedlinq acc. maar blijkbaar is mijn inlog/wachtwoord wel gewijzigd, nu weet ik niet meer precies of ik dat heb gedaan maar mijn standaart wachtwoorden en gebruikersnamen werken niet meer. :(.

Ik heb maar een welkomsbrief aangevraagd en hopelijk staan daar opnieuw de inlog gegevens bij. Ik moet ook nog een Factuur van speedlinq krijgen (die kan je toch via de mail uitdraaie?) en opsture met mijn voucher voor 31 juli! dus ik hoop maandag die brief te krijgen.
Joh werkt een eigen server ook niet? Sugt... had voor vanavond geplanned om er even zelf 1 op te zetten... Heb zelf trouwens de brief met nieuwe gegevens nog niet ontvangen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rick77 schreef op zondag 09 juli 2006 @ 09:40:

[...]

dacht dat 6.02SR1 de laatste was, dit is ook de laatste versie die op ftp://ftp.allieddata.com/...Info/SupportSite/xDSL.htm te vinden is.
Klopt half, allieddata houdt er namelijk eentje achter.

http://www.desaubin.nl/up...r_voatm_adsl2-0602sr4.tbi

Waarom?

Omdat ADSL1 mensen met een drang naar vernieuwing dan ineens het ADSL1 signaal verliezen omdat de router dan staat ingesteld op ADSL2(a).

Wat weer ontevreden klanten oplevert, die de firmware gaan bashen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2006 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzy
Iemand nog wat vernomen over de migratie?

Heb hier nog geen nieuwe gegevens en baal er best wel van.
Ben inmiddels te laat om op te zeggen en te verkassen naar xs4all.
Zit weer een jaar aan speedlinq vast... Yay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77

rick77

... get to the point!

Tazzy schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 11:26:
Iemand nog wat vernomen over de migratie?

Heb hier nog geen nieuwe gegevens en baal er best wel van.
Ben inmiddels te laat om op te zeggen en te verkassen naar xs4all.
Zit weer een jaar aan speedlinq vast... Yay
welke migratie?

als je een contract van vóór de overname door KPN (1-4-2006) hebt, is het nog per maand opzegbaar na de minimum contractperiode van één jaar. Tenminste, als je niet expliciet voor een jaar hebt verlengd, bijv. door in te gaan op een aanbieding of d.m.v. het snelheidswijzigingsformulier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[Speedlinq] Ervaringen

Well I tried ..GREAT PROVIDER SPEEDLINQ :O)
WORST isp EVER - speedlinq !

untill you dare to leave and your foreigner ...RIPP OFF
Obviously Full of better people in here ...so thanks guys for all your uselss comments

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2006 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

I have no problems at all with speedlinq, my 800KB's is just fine. To bad they shut down my SMTP server, but I'll fix it again.

I love (well its a big word) Speedlinq!

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-04-2021
Verwijderd schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 13:44:
[Speedlinq] Ervaringen

Well I tried ..GREAT PROVIDER SPEEDLINQ :O)
WORST isp EVER - speedlinq !

untill you dare to leave and your foreigner ...RIPP OFF
Obviously Full of better people in here ...so thanks guys for all your uselss comments
You're welcome. I'd like to direct you to http://forum.fok.nl, a peaceful place lacking the by you so correctly named "better people". I'm rather sure you'll feel quite at home around there. We'll have to miss your great comments and insightful remarks at this forum, but sometimes seperation is the best solution.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem_
  • Niet online
Iemand anders hier ook problemen met de mailserver (pop) van speedlinq? Mijn outlook wil ineens geen mail meer ophalen, speedlinq server mekkert over een verkeerd password (doch, hij is goed).

edit: het werkt weer.. :z

[ Voor 9% gewijzigd door Jochem_ op 14-07-2006 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas1979
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01:42
heb mijn Copperjet vervangen voor zo'n Zyxel, probleem lijkt inderdaad opgelost. helpdesk niet hoeven belen gelukkig, dus kan nog eten vanavond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErHa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-04-2022

ErHa

(more) RPM equals (more) fun

Ik heb dit weekend mijn Speedlinq pakket binnen incl. Allied CopperJet 816-2P.
Ik had echter al een SpeedTouch 580 voor het wireless deel en deze wilde ik graag houden.

- Ik heb eerst mijn CopperJet 816-2P aan de splitter gehangen (niet aan de pc) om te checken of ik line-synch heb.
- Daarna mijn ST580 (nog voor KPN geconfigged) aan de BBned aansluiting gehangen. Ook alleen voor de line synch check.
- Setup tooltje van de speedtouch.nl pagina gebruikt en het modem geconfigureerd voor het BBNED netwerk als RFC1384 router met LAN & DHCP.
- Wireless beveiliging ingesteld. (WPA en geen nieuwe aansluitingen toestaan )

Toch heb ik nog vraagje:
Ik heb gelezen op een website (weet niet meer waar, kwam ik via Google) dat je na de hardware installatie naar de speedlinq website moet gaan en daar je account moet activeren.
Ik ben naar de website gegaan, maar kon nergens activeren. Klopt dit?

Ik heb wel mijn wachtwoord kunnen wijzigen in een zelf gekozen wachtwoord en mijn mail geopend via web en pop3.

Wie weet het het met dit activeren zit?

[ Voor 3% gewijzigd door ErHa op 17-07-2006 13:38 ]

"When the flag drops, the bullshit stops" by Olav Mol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik moest naar een site van babyxl geloof ik en me daar ergens op klikken maar het is al een tijdje geleden.

Mijn vraag aan jullie is, wat gebruiken jullie voor SMTP programma? Ik gebruik(te) QK-SMTP en dat werkte prima totdat speedlinq iets had gedaan nu laat het programma niets door :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErHa

ErHa

ErHa schreef op maandag 17 juli 2006 @ 13:36:
Ik heb dit weekend mijn Speedlinq pakket binnen incl. Allied CopperJet 816-2P.
Ik had echter al een SpeedTouch 580 voor het wireless deel en deze wilde ik graag houden.

- Ik heb eerst mijn CopperJet 816-2P aan de splitter gehangen (niet aan de pc) om te checken of ik line-synch heb.
- Daarna mijn ST580 (nog voor KPN geconfigged) aan de BBned aansluiting gehangen. Ook alleen voor de line synch check.
- Setup tooltje van de speedtouch.nl pagina gebruikt en het modem geconfigureerd voor het BBNED netwerk als RFC1384 router met LAN & DHCP.
- Wireless beveiliging ingesteld. (WPA en geen nieuwe aansluitingen toestaan )

Toch heb ik nog vraagje:
Ik heb gelezen op een website (weet niet meer waar, kwam ik via Google) dat je na de hardware installatie naar de speedlinq website moet gaan en daar je account moet activeren.
Ik ben naar de website gegaan, maar kon nergens activeren. Klopt dit?

Ik heb wel mijn wachtwoord kunnen wijzigen in een zelf gekozen wachtwoord en mijn mail geopend via web en pop3.

Wie weet het het met dit activeren zit?
Klein schopje.....want ik wil natuurlijk niet dat de boel er ineens mee ophoudt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ErHa schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 17:22:
[...]

Klein schopje.....want ik wil natuurlijk niet dat de boel er ineens mee ophoudt :-)
Activatie is niet nodig voor het Internet via Speedlinq.

Alleen Speedlinq Bellen vereist een activatie via het servicepunt.

Edit 1

SPLQ via BabyXL = Activatie via pagina na modemconfig. (1.254.254.253).
SPLQ via BBNed = Geen Activatie.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2006 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
Veel te warm, ga er dingen van over het hoofd zien.

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2006 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErHa

ErHa

Activatie is niet nodig voor het Internet via Speedlinq.
Alleen Speedlinq Bellen vereist een activatie via het servicepunt.
Edit 1
SPLQ via BabyXL = Activatie via pagina na modemconfig. (1.254.254.253).
SPLQ via BBNed = Geen Activatie.
Hartelijk dank voor de bevestiging.
Ik heb alleen ADSL geen bellen via BBNED, dus voor mij geen activatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rr69
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-03 12:18
Speedlinq bellen op softphone intern netwerk

Ik heb speedlinq bellen wel werkend op mijn modem (Alcatel 706 wireless), maar via een softphone op mijn pc werkt het niet. Ik krijg de lijn niet geregistreerd. Voipbuster gaat prima, maar Speedlinq bellen wil niet echt.

Heeft iemand ervaring hiermee..

Ik gebruik trouwens Axon en IVM van NCH Swiftsound. (AXON is een PBX waarmee je lijnen kan distribueren, IVM is een uitgebreid antwoord apparaat).

Regards RR69

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rr69 schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 11:29:
Speedlinq bellen op softphone intern netwerk

Ik heb speedlinq bellen wel werkend op mijn modem (Alcatel 706 wireless), maar via een softphone op mijn pc werkt het niet. Ik krijg de lijn niet geregistreerd. Voipbuster gaat prima, maar Speedlinq bellen wil niet echt.

Heeft iemand ervaring hiermee..

Ik gebruik trouwens Axon en IVM van NCH Swiftsound. (AXON is een PBX waarmee je lijnen kan distribueren, IVM is een uitgebreid antwoord apparaat).

Regards RR69
Allereerst.

Welke netwerkleverancier heb je? BabyXL of BBNed?

Ten tweede.

Welke SIP server instellingen gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aMUSEd
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-07 13:12

aMUSEd

huup-huup barrrbatruuk

Welke handelingen volgen er nadat de meneer van kpn de kabel heeft geinspecteerd?
Ik probeer een idee te krijgen hoelang na deze handeling het abonnement wordt opgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 19:27
aMUSEd schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 21:09:
Welke handelingen volgen er nadat de meneer van kpn de kabel heeft geinspecteerd?
Ik probeer een idee te krijgen hoelang na deze handeling het abonnement wordt opgeleverd.
Bij mij werkte de verbinding al toen KPN langskwam. Ik heb gezegd dat alles goed werkte en dat was ok.

Ze zullen alleen kijken of de adsl verbinding het doet denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aMUSEd

aMUSEd

huup-huup barrrbatruuk

zx9r_mario schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 08:48:

Bij mij werkte de verbinding al toen KPN langskwam. Ik heb gezegd dat alles goed werkte en dat was ok.
thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo te zien zijn de ervaringen nog al wisselend.

Ik ben zelf nu 1 jaar klant bij Speedlinq (All-in 5120) en ik ben erg tevreden over haar dienst(en).

Zo goed als geen down-time en een snelle verbinding.

Het enige nadeel vind ik de TE dure helpdesk, echter heb ik nooit problemen en hoef ik dus ook nooit te bellen. Maar het blijft een feit dat dit klantonvriendelijk is.

Het contract is bijna verlopen, ik denk dat ik het komende jaar weer Speedlinq kies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzy
Speedlinq BV
Postbus 136
2270 AC Voorburg

Den Haag, 22 juli 2006

D.M. van Turnhout
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Betreft: Stopzetten ADSL abonnement

Ik heb bij mijn weten sinds 1 juli geen mogelijkheid meer tot het versturen van email.
In het schrijven van 19 juni met kenmerk DH/9865123 noch in schrijven van 20 juni met hetzelfde kenmerk is aangegeven dat deze functionaliteit zou verdwijnen.

Ik heb op 1 juli mail gestuurd aan de helpdesk zonder daar buiten bevestiging een reactie op te ontvangen.

Op 5 Juli gesproken met de helpdesk over het feit dat ik geen email kan versturen. Als reactie hierop kreeg ik te horen dat het te maken had met de migratie. In de brief over de migratie zou alles staan werd mij verteld. In deze brief stond echter nog steeds niets vermeld over dat het niet meer mogelijk zou zijn om email te versturen. Na de vraag of het dan wel snel op gelost zou zijn kreeg ik te horen dat het zaterdag (8 Juli) wel opgelost zou zijn. Nadat ik hierover mijn onvrede geuit had kreeg ik te horen dat het misschien woensdag al weer zou werken.

Op 17 Juli heb ik wederom mijn klacht en onvrede geuit via de mail richting uw helpdesk/servicedesk.
Ook hier op heb ik buiten bevestiging nog geen reactie ontvangen.

22 juli heb ik in eerste instantie over dezelfde klacht gesproken met de helpdesk. Deze lieten mij weten dat het nog steeds niet opgelost is. Toen ik dit liet blijken dat ik deze gang van zaken volstrekt belachelijk vind werd ik door verwezen naar de klantenservice.

De klantenservice wimpelde mijn klacht af met het feit dat er een migratie gaande was en dat ik als ik mail wilde versturen maar een hotmail account voor moest afsluiten. Feitelijk heeft de klantenservice mijn klacht niet geaccepteerd! Op mijn vraag per wanneer ik op kon zeggen bleef de dame mij het antwoord schuldig.

Gezien ik Speedlinq meer dan redelijk de ruimte gegeven heb om mijn klacht op te lossen geef ik bij deze aan mijn ADSL abonnement per direct te opzeggen. Ik ben van mening dat jullie toerekenbare tekortkomingen vertoond hebben en dat lid 14.2 uit jullie algemene voorwaarden dan ook niet van toepassing is.

Ons ADSL abonnement staat op naam van mijn partner. Haar gegevens zijn:

M.Berendes
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Relatie nummer: 113534
Order nummer: 130626

De ADSL aansluiting zeg ik in verband met een overstap naar een andere ADSL provider niet op.

Graag ontvang ik zo spoedig mogelijk de bevestiging van stopzetting van ons Speedlinq ADSL abonnement.
Ik verwacht u zo voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Dennis van Turnhout Masha Berendes
Ben zeer benieuwd wat de reactie van Speedlinq gaat worden. XS4all aanvraag is in middels verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Gezien ik Speedlinq meer dan redelijk de ruimte gegeven heb om mijn klacht op te lossen geef ik bij deze aan mijn ADSL abonnement per direct te opzeggen. Ik ben van mening dat jullie toerekenbare tekortkomingen vertoond hebben en dat lid 14.2 uit jullie algemene voorwaarden dan ook niet van toepassing is.

De ADSL aansluiting zeg ik in verband met een overstap naar een andere ADSL provider niet op.

Graag ontvang ik zo spoedig mogelijk de bevestiging van stopzetting van ons Speedlinq ADSL abonnement.
Wat wil je nou :?

Je vraagt om ontbinding (dus ophef/stopzetten van abonnement en dus lijn). Je geeft aan niet op te zeggen en je geeft aan dat je bevestiging wilt van stopzetting :?

'k Snap wel wat je bedoelt, maar kan me voorstellen dat een bedrijf wel denkt van: "nou dan niet".

Misschien was het handig geweest om die melding van niet opheffen van de ADSL lijn (dus niet inzetten van een sloop/ophef opdracht) even nader toe te lichten. Door erbij te melden dat je ondertussen een aanvraag hebt ingediend bij een andere ISP en dat de verbinding wordt overgenomen in plaats van gesloopt moet worden.

Hoop voor je dat het je lukt, als je immers al bent overgestapt ben je een makkelijke 'prooi' voor bedrijven om je aan je contract te houden voor de resterende maanden. Maar de andere optie was bevestiging afwachten wat ook niet handig was en je met kopzorgen laat zitten en misschien een verbinding met sloop opdracht ;)

[ Voor 32% gewijzigd door bjck op 22-07-2006 14:22 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77

rick77

... get to the point!

Tazzy schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 12:49:
[...]Op 5 Juli gesproken met de helpdesk over het feit dat ik geen email kan versturen. Als reactie hierop kreeg ik te horen dat het te maken had met de migratie. In de brief over de migratie zou alles staan werd mij verteld.
Welke migratie :? Ik heb geen brief hierover gezien. Ik gebruik m'n speedlinq e-mail account niet, dus ook niet gemerkt dat de uitgaande mail niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzy
het KPN stuk is over aan het gaan naar een nieuwe mail omgeving
Gemakshalve hebben ze de oude op 27-6 uit gezet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzy
Geen ADSL Abbo maar dat ze wel mijn lijn ADSL ready laten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 17:54
Ik heb ook speedlinq aangevraagd (2 maanden geleden), heb dat formulier op de site van SL ingevuld maar ik heb nog geen bericht ontvangen... Als de zaken daar zo gaan hóef ik niet eens meer ADSL van deze provider...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aMUSEd

aMUSEd

huup-huup barrrbatruuk

Maksvr schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 16:20:
Ik heb ook speedlinq aangevraagd (2 maanden geleden), heb dat formulier op de site van SL ingevuld maar ik heb nog geen bericht ontvangen... Als de zaken daar zo gaan hóef ik niet eens meer ADSL van deze provider...
Dan is er iets mis gegaan (duh) want je hoort binnen uiterlijk 2 weken iets van ze te horen.
Is er al geld afgeschreven door speedlinq? Heb je ook geen bevestigingsmail gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77

rick77

... get to the point!

Het is weer eens zover... iemand anders nog last van een trage verbinding via BBned? Ik krijg een ping van 90-110ms op de eerste hop (na de router): 84.41.176.1 en downloadsnelheden rond de 100-200kBps (op een 8Mbit lijn)

(Ik zie wel een storingsmelding voor BBned op de site van demon, maar of het daar iets mee te maken heeft weet ik niet)

UPDATE:
25 juli: alles lijkt weer in orde :)

[ Voor 8% gewijzigd door rick77 op 25-07-2006 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beehr11
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 28-10-2024
rick77 schreef op maandag 24 juli 2006 @ 20:06:
Het is weer eens zover... iemand anders nog last van een trage verbinding via BBned? Ik krijg een ping van 90-110ms op de eerste hop (na de router): 84.41.176.1 en downloadsnelheden rond de 100-200kBps (op een 8Mbit lijn)

(Ik zie wel een storingsmelding voor BBned op de site van demon, maar of het daar iets mee te maken heeft weet ik niet)
Ja, ook hier in Deventer weer compleet ingekakt BBNED sinds vanavond; zal dat ook door de hitte komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 17:54
aMUSEd schreef op zondag 23 juli 2006 @ 11:54:
[...]

Dan is er iets mis gegaan (duh) want je hoort binnen uiterlijk 2 weken iets van ze te horen.
Is er al geld afgeschreven door speedlinq? Heb je ook geen bevestigingsmail gehad?
Nee, heb wel een bevestigingsmail gehad. Ik heb de brief nog een keer aangevraagd ik ben benieuwd of ik iets krijg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rick77 schreef op maandag 24 juli 2006 @ 20:06:

UPDATE:
25 juli: alles lijkt weer in orde :)
Het is hier (nmgn) idd ook weer het geval...'s avonds (nu dus) trage downloadsnelheden...
Overdag geen idee...
Ben benieuwd hoe lang dit gaat duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77

rick77

... get to the point!

Verwijderd schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 19:47:
[...]

Het is hier (nmgn) idd ook weer het geval...'s avonds (nu dus) trage downloadsnelheden...
Overdag geen idee...
Ben benieuwd hoe lang dit gaat duren.
Hier nu inderdaad ook weer :( (vorig keer duurde 2 maanden, zucht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rick77 schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 19:50:
[...]
Hier nu inderdaad ook weer :( (vorig keer duurde 2 maanden, zucht)
Hier inderdaad ook weer foute boel. Weer dezelfde rotzooi als aan het begin van dit jaar???
Mag hopen dat het idd weer geen 2 maanden duurt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier was het ook kut, net even mn modem gereset, nu weer maximaal? :?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2006 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na modem-reset nog steeds hetzelfde....
Morgen maar even die etters bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biobakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
hier ook een ping van ~100 - ~120

downloadsnelheden geen problemen mee, zal BBned wel weer zijn.

Dat zeg ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 12:30
is BBned zo k*t dan? (heb net zo'n 6mbit + voip abbotje besteld, woonplaats Malden)

[ Voor 62% gewijzigd door Schweino op 25-07-2006 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schweino schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 23:21:
is BBned zo k*t dan? (heb net zo'n 6mbit + voip abbotje besteld, woonplaats Malden)
Om een of andere reden hebben 'we' in maart/april een slechte verbinding gehad, omdat BBned de verbinding te krap had bemeten. En dat is nu ook weer begonnen.
Tijdens de internetspits ('s avonds tussen 18-22h) is de verbinding een stuk trager dan gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aMUSEd

aMUSEd

huup-huup barrrbatruuk

Maksvr schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 18:53:
Nee, heb wel een bevestigingsmail gehad. Ik heb de brief nog een keer aangevraagd ik ben benieuwd of ik iets krijg...
Verwijderd schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 09:22:
Om een of andere reden hebben 'we' in maart/april een slechte verbinding gehad, omdat BBned de verbinding te krap had bemeten. En dat is nu ook weer begonnen.
Tijdens de internetspits ('s avonds tussen 18-22h) is de verbinding een stuk trager dan gewoon.
Als ik dit soort zaken allemaal lees krijg ik het idee dat die jongens het te druk hebben.
Misschien krijgen ze momenteel veel aanvragen en hebben ze daarom capaciteitsproblemen??

Al met al geen fijn vooruitzicht .. september wordt m'n verbinding opgeleverd :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77

rick77

... get to the point!

Probleem zou door BBned verholpen zijn (storing is afgemeld op de storingpagina van Demon en http://www.bit.nl/home/su...ngen-onderhoud/storingen/). Maar ik heb nu echter weer last van hoge pings en lagere, vaak onstabiele, downstream :(
offtopic:
ik wil een kpn adsl-aansluiting

[ Voor 3% gewijzigd door rick77 op 26-07-2006 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rick77 schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 20:33:
Probleem zou door BBned verholpen zijn, maar ik heb nu echter weer last van hoge pings en lagere, vaak onstabiele, downstream :(
Zucht, same thing here...

Wat betreft die KPN-aansluiting...: Ik ook!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biobakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
bij mij zijn de ping problemen over in ieder geval. Tijdens de spits wel wat hoger dan normaal maar niet adsl onwaardig zeg maar.

~50 in de spits zeg maar.

Dat zeg ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Biobakker schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 14:37:
bij mij zijn de ping problemen over in ieder geval. Tijdens de spits wel wat hoger dan normaal maar niet adsl onwaardig zeg maar.

~50 in de spits zeg maar.
Yep... bij mij zijn ze ook over. Gisteren nog zo rond de 100 en nu netjes 16 Ms :)

Edit: Vandaag ook nog oké :)

Zo net ff ping gedaan...

Pingen naar 84.41.176.1 met 32 byte gegevens:

Antwoord van 84.41.176.1: bytes=32 tijd=16 ms TTL=254
Antwoord van 84.41.176.1: bytes=32 tijd=15 ms TTL=254
Antwoord van 84.41.176.1: bytes=32 tijd=17 ms TTL=254

Ping-statistieken voor 84.41.176.1:
Pakketten: verzonden = 37, ontvangen = 37, verloren = 0
(0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in milliseconden:
Minimum = 15ms, Maximum = 17ms, Gemiddelde = 15ms

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2006 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mensen,

Ook ik heb helaas slechte ervaringen met Speedling...
Ik zal het kort houden en hopelijk hebben jullie voor mij een geweldige tip.

Begin juni 2006 las ik in de Metro krant de advertentie van Speedlinq:
ADSL verbinding (4096/1024) voor € 9,95 p/m
Speedling Bellen voor € 2,45 p/m

Ik had nog wel een abonnement van Planet Interent lopen die binnenkort zou aflopen,
dus ik dacht ik ga ervoor ondanks alle negatieve berichten over Speedlinq.
Met KPN als moeder, zal het wel beter gaan had ik gehoopt.
Dus ik bellen naar dat 0900-9290 nummer, en vroeg of het
mogelijk was of ik Speedlinq en Planet Internet tegelijkertijd kon gebruiken.
Meneertje vertelde dat het zeker mogelijk was, maar dan moest ik ook Speedlinq Bellen
erbij nemen. Ik ga akkoord, neem een 1 jaar contract voor de bovengenoemde prijzen.
Telefoongesprek was ook opgenomen vertelde hij mij, dus het komt wel goed dacht ik zo...

Op 7 juli was het dan zover (opleverdatum).
Speedlinq Internet deed het, maar Planet Internet kon niet meer gebruikt worden.
Ik heb gebeld naar klantenservice en ze vertelden mij dat er niks meer veranderd
kan worden. Nou ja, menselijke fouten kunnen gebeuren, dus ik maak er geen probleem van.
Trouwens Speedlinq Bellen heb ik tot nu toe nog niet gebruikt of geactiveerd.

Afgelopen dinsdag krijg ik een factuur van Speedlinq in mijn mailbox met abonnement prijzen wat totaal niet overeenkomt in het Metro krant:
Speedlinq Internet - Juli - € 15,45
Speedlinq Internet - Aug - € 19,95
Speedlinq Bellen - Juli - € 2,24
Speedlinq Bellen - Aug - € 4,95

Ik zal ze morgen wel bellen en vragen om opheldering, maar misschien dat iemand hier
voor mij nog een tip heeft om van dit amateuristisch bedrijf af te komen?

Ik hoor het graag van jullie :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77

rick77

... get to the point!

Verwijderd schreef op zondag 30 juli 2006 @ 19:06:[..]
Begin juni 2006 las ik in de Metro krant de advertentie van Speedlinq:
ADSL verbinding (4096/1024) voor € 9,95 p/m
Speedling Bellen voor € 2,45 p/m

[...]en vroeg of het mogelijk was of ik Speedlinq en Planet Internet tegelijkertijd kon gebruiken.
Meneertje vertelde dat het zeker mogelijk was, maar dan moest ik ook Speedlinq Bellen
erbij nemen. Ik ga akkoord, neem een 1 jaar contract voor de bovengenoemde prijzen.
Telefoongesprek was ook opgenomen vertelde hij mij, dus het komt wel goed dacht ik zo...
Da's natuurlijk onzin dat je twee adsl lijnen op één koperpaar kunt krijgen...
[...]
Speedlinq Internet - Juli - € 15,45
Speedlinq Internet - Aug - € 19,95
Speedlinq Bellen - Juli - € 2,24
Speedlinq Bellen - Aug - € 4,95
Speedlinq werkt (waarschijnlijk ook in jouw geval) met actiekortingen, die na insturen van het voucher (en een tijdje wachten) in één keer worden terugbetaald... enfin, lees de voorwaarden er eens op na... Om je bedragen een beetje te verklaren... 19,95 is (waarschijnlijk) de normale 4/1Mbit prijs p/mnd, dus voor juli: minus 7 dagen dus = 15,45. Bellen hetzelfde zou ik zeggen, alleen die 2,24 is een beetje vreemd (is namelijk niet 3/4 * 4,95).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rick77 schreef op zondag 30 juli 2006 @ 19:27:
Da's natuurlijk onzin dat je twee adsl lijnen op één koperpaar kunt krijgen...
Hmm, ja, ik zei in ieder geval heel duidelijk dat ik mijn Planet Internet en mijn eigen huistelefoonnr wil behouden en gebruik van kan blijven maken. Maar het lijkt erop alsof ze me een oor (lees: Speedlinq Bellen) hebben aangenaaid :)
rick77 schreef op zondag 30 juli 2006 @ 19:27:Speedlinq werkt (waarschijnlijk ook in jouw geval) met actiekortingen, die na insturen van het voucher (en een tijdje wachten) in één keer worden terugbetaald... enfin, lees de voorwaarden er eens op na... Om je bedragen een beetje te verklaren... 19,95 is (waarschijnlijk) de normale 4/1Mbit prijs p/mnd, dus voor juli: minus 7 dagen dus = 15,45. Bellen hetzelfde zou ik zeggen, alleen die 2,24 is een beetje vreemd (is namelijk niet 3/4 * 4,95).
Ja, dat had ik wel begrepen. Maar dit zijn niet de prijzen waarmee ik akkoord ben gegaan, hopelijk is het maar een foutje in hun facturatiesysteempje...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2006 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77

rick77

... get to the point!

Verwijderd schreef op zondag 30 juli 2006 @ 19:36:
[...]
Ja, dat had ik wel begrepen. Maar dit zijn niet de prijzen waarmee ik akkoord ben gegaan, hopelijk is het maar een foutje in hun facturatiesysteempje...
Ben bang dat je het toch niet 100% begrepen hebt. Ze verstoppen dit soort rare voorwaarden nog al diep op hun site... Maar het gaat ongeveer zo: Ze betalen de 9,95 korting p/mnd, samen met je aansluitkosten en modemkosten, in één keer uit nadat je een voucher (bij je welkomstpakket) en een kopie van je (telefoon)rekening hebt opgestuurd. Je betaalt p/mnd dus gewoon 19,95 + 4,95 en je krijgt na een paar maanden en wat gedoe (lees voorwaarden op site en let goed op!!!) een smak geld terug.

http://www.speedlinq.nl/php/privacy.php#actie12

[ Voor 22% gewijzigd door rick77 op 30-07-2006 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze regeling is helaas niet van toepassing op mijn verbinding als ik het goed lees op site.
Ik heb Speedlinq aangevraagd ergens begin juni.
Ik heb ADSL X-tra 4096 Speed Special.

Ik zal wel effe een stukje uit de metro krant advertentie typen:
Je krijgt een razendsnelle ADSL verbinding (4096/1024) tegen een superlage prijs.
Je bespaart ruim 50% t.o.v. hetzelfde abonnement bij andere internet aanbieders.
Je betaalt slechts € 9,95 per maand!
Als je nu ook kiest voor Speedlinq Bellen, ontvang je hierop ook 50% korting.
Je betaalt slechts € 2,45 p/m i.p.v. de normale € 4,95 p/m.... de rest is onzin

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2006 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77

rick77

... get to the point!

Verwijderd schreef op zondag 30 juli 2006 @ 20:00:
Deze regeling is helaas niet van toepassing op mijn verbinding als ik het goed lees op site.
Ik heb Speedlinq aangevraagd ergens begin juni.
Volgens mij verrekent Speedlinq zo alle kortingen, maar je moet het inderdaad maar even in detail navragen/nazoeken... Zou me meer druk maken om het feit dat je verwachtte Planet te kunnen gebruiken naast Speedlinq. Maar goed, Speedlinq is technisch gezien gelijk aan andere BBned providers (problemen die 'we' hebben gehad, lagen bij capaciteitsproblemen bij BBned). Alleen 'service' hebben ze nog nooit van gehoord en je moet bij alles de kleine letterjes 12 keer goed doorlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Wat is overigens het huidige standaard Voip modem welke je krijgt bij een Speedlinq X-tra 6016 abonnement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schweino schreef op maandag 31 juli 2006 @ 01:23:
Wat is overigens het huidige standaard Voip modem welke je krijgt bij een Speedlinq X-tra 6016 abonnement?
Ik heb dit zelfde abonnement half juli aangevraagd en vorige week het Speedtouch 706 modem ontvangen. Volgens mij is dit tegenwoordig gewoon standaard want ik heb dit vaker gelezen in dit topic.

Komende donderdag komt trouwens de KPN tussen 8 en 12 uur langs om de lijn te testen. Ik heb alleen echter een klein probleempje. Ik moet namelijk om 11:30 echt weg naar een afspraak en hoop dus echt heel erg dat ze niet net in dat laatste half uur komen. Ik ga er wel gewoon vanuit dat het ADSL zal werken en ik kan dat dan eventueel ook zelf melden aan Speedlinq maar ik vraag me af of er dan niet een boete in rekening zal worden gebracht dat ik niet aanwezig ben op de afspraak met KPN. Zou het misschien ook mogelijk zijn via Speedlinq deze afspraak met KPN te wijzigen naar een dag dat het me wel (in het gehele tijdvak) uitkomt of zal het waarschijnlijk niet zoveel uitmaken als KPN dus onverhoopt in dat laatste halfuur komt dat ik niet aanwezig kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Heeft de Speedtouch 706 een DHCP server en zo ja, kan deze ook worden uitgeschakeld zodat ik met mijn eigen draadloos router erachter kan werken en alles via deze router kan laten afhandelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem_
  • Niet online
Vraagje: Na stroomuitval ben ik mijn SIP-instellingen in m'n modem kwijt. Ik weet niet meer hoe het stond, en die config-CD van speedlinq wil meteen AL mijn instellingen weggooien als ik die wizard door moet lopen.

Iemand enig idee hoe het komt dat de speedtouch de (sip)instellingen kwijt is??! Dat moet hij toch wel onthouden zou je zeggen?

[ Voor 41% gewijzigd door Jochem_ op 02-08-2006 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SpeedStinq........Nooit doen!! Slechte service, dure en incapabele helpdesk. Onprofessionele aanpak.
Laat dit een waarschuwing zijn.

Ikzelf werk in de industriele ICT en weet dus waar ik over praat. Na zes maanden werkt opeens de connectie bij mijn zus niet meer.
- Gebeld met helpdesk - Ik moest medewerker vertellen wat te doen, want zelf wist ie niks. Probleem niet te traceren. Belooft actie te ondernemen en terug te bellen. Nooit reactie ontvangen.
- Weer gebeld met helpdesk - Bij speedlinq zal de boel gereset worden en belooft dat het volgende dag OK is. Volgende dag nog steeds niet OK.
- Weer gebeld met helpdesk - geconstateerd dat alles in huis ok is en dat probleem ergens anders zit. Dit kan hij niet oplossen omdat hij een 1e lijns medewerker is. Een 2e lijns medewerker moet het oplossen. Belooft actie te ondernemen en terug te bellen. Helpdeks kan niet aangeven hoe lang het gaat duren. Nooit reactie ontvangen
- Klachten E-mail - Nooit reactie ontvangen
- Weer gebeld met helpdesk - Daar krijgen wij te horen dat een andere collega de call onterecht als opgelost heeft aangemeld. Helpdeskmedewerker gaat weer met de 2e lijns praten en belooft terug te bellen.
- Gebeld met de administratieve helpdesk om het contract te ontbinden omdat speedlinq niet levert wat in het contract staat. Antwoord is dat opzeggen pas mogelijk is aan het eind van de contractperiode.
- SpeedStinq belt eindelijk en vraagt terug te bellen
- Weer gebeld met helpdesk. Al onderzoekend is de conclusie dat het probleem niet bij ons ligt, maar bij BBNed. Dit wordt ook toegegeven door helpdesk medewerker
- Klachtenbrief gestuurd SpeedStinq reageert middels e-mail. Hierin wordt doodleuk verteld dat het probleem o.a. aan de huisinstallatie heeft gelegen. De70 euro belkosten gaat niet vergoed worden (ondanks eerdere toezeggingen dat dit wel gedaan zou worden omdat het een BBNed fout is). Als 'bewijs' dat ze wel gereageerd hebben op de klachten, wordt niet de originele email als bijlage toegevoegd, maar wordt gewoon de e-mail tekst ingetikt.
De geïnde abo-kosten zijn wel gerestitueerd

Advies: Denk goed na. Er treden ook storingen op BUITEN je huisinstallatie en dat gaat je dus handenvol geld kosten en zal je bovendien met een hoop frustraties achterlaten. Omdat ze zgn. zo goedkoop zijn is de helpdesk reteduur.

O ja, het geld terugkrijgen met de voucher gaat ook niet van een leien dakje. Ook daar moesten wij specifiek naar vragen omdat het wel heel erg lang duurde.
Laatste punt: Alleen maar slechte ervaringen met de e-mail server van SpeedStinq. Zo'n 30% van de e-mails komen niet door.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2006 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzy
Geachte heer Van Turnhout,

Onlangs heeft u uw Speedlinq abonnement telefonisch opgezegd. Uiteraard betreuren wij het dat u het abonnement wilt beëindigen.

De opzegging is momenteel in behandeling. Mits aan alle voorwaarden voldaan is zal het abonne-ment beëindigd worden per eind augustus 2006. Vanaf deze datum kunt u geen gebruik meer maken van de Speedlinq diensten en wordt de lijn vrijgegeven.

Speedlinq abonnementen zijn altijd scherp geprijsd. Wij nodigen u daarom uit onze website www.speedlinq.nl te raadplegen voor de nieuwste maandelijkse aanbiedingen.

Wij hopen u in de toekomst opnieuw te mogen begroeten als abonnee.

Met vriendelijke groet,

Speedlinq
Customer Care

--
Dit bericht kan niet beantwoord worden. Een reply op deze e-mail zal door Speedlinq niet worden ontvangen.

Indien u een vraag heeft naar aanleiding van deze mail zoekt u op www.speedlinq.nl/faq. Als u wilt reageren gebruikt u de daarvoor bestemde formulieren die u daar kunt vinden.
All done :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-05 08:18
Als ik dit forum zo doorlees heeft (bijna) iedereen problemen met Speedlinq; storingen, geen adsl line, slechte service etc...

Ben ik de enige die zonder problemen gebruikt maakt van Speedlinq :?

Weekje terug een opzegbrief opgestuurd (ondertekend ofcourse), kreeg gister brief terug dat per december mijn abonnement niet verlengt wordt en lekker stop wordt gezet. Dikke prima dus!

Nog iets, volgens mij neemt SL haar 'fair use' niet echt serieus. Elke maand zit ik ongeveer op 250GB downstream (nieuwsgroepen), terwijl mijn fair use toch echt 100GB p/m is :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Hell
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-07 23:34
Hier werkt het ook al een aardige tijd prima.
Ik gebruik alleen hun ADSL, dus zonder de telefonie of andere meuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemonDePemon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 20:57
Ik wil ook graag mijn zegje doen over Speedlinq.

Het begon bij de aansluiting.
Ik nam een aktie 5000 down 1024 up. Ik kreeg een Speedtouch modem die nooit op 1024 up kwam.
Wat bleek na veel onderzoek: Het modem wat ik erbij kreeg kon helemaal geen 1024 aan!
Maximaal 768....genept dus.

Reactie van Speedlinq was zoiets als: "O ja joh!"
Daarnaast had ik ook steeds uitval van de lijn zoals velen dat hebben. (zit hier 300m van de centrale af.) Dus ik wilde om 2 redenen een nieuw modem. Kon niet, ik moest bijbetalen om een ADSL2 modem te krijgen die wel 1024 aankon. Ik boos, en middels een brief laten weten dat ik door deze onduidelijkheid mijn contract wilde ontbinden. Daarop werd ik gebeld, en ik mocht mijn modem terugsturen.

Modem teruggestuurd, nieuwe ontvangen. En omdat ze niet overgestapt waren op een nieuw type, kon deze wel 1024 aan. Blij dus, want de lijnuitval was ook opgelost!

Al met al heeft dit wel een paar maanden geduurd, en heb veel geld verspild aan het 0900 nummer. Je kunt nl. alleen maar bellen met problemen. Je krijgt vervolgens antwoord via de mail, wat 9 van de 10 keer neerkomt op een afschepings email die alleen maar meer vragen oproept. (en boosheid) En ja hoor, je moet weer in de wacht bij ze. Zo verdienen ze nog een beetje extra geld.

Het mag duidelijk zijn...ik heb opgezegd. Mijn contract liep een jaar en wel TOT 1 juli 2006. Ik dus ruim een maand van te voren opzeggen en om bevestiging gevraagd. Gekregen, maar daarin stond dat ik pas per 1 augustus afgesloten zou worden. Vreemd, want ik was ruim op tijd met opzeggen.

Wat blijkt nu: Een jaar contract kun je pas opzeggen als hij afgelopen is en niet daarvoor. Conclusie: je bent minimaal 1 jaar en 1 maand lid en niet een jaar. Let erop dat ze dit zomaar kunnen verlengen naar 3 maanden waardoor je dus niet 1 jaar maar 1 jaar + 3 maanden aan die boeven vast zit.

Het ea. mag volgens de consumentenbond ook nog, mits het in de algemene voorwaarden staat...en dat is helaas zo.

U bent gewaarschuwd....

Nog 17 jaar tot mijn pensioen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Me_Again schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 20:45:
[quote]

In het begin even lage snelheid, nu draait het al een tijdje als een tierelier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Hell
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-07 23:34
Eigenlijk ben ik wel benieuwd waar alle "overstappers" hun nieuwe internetaansluiting aanvragen.
Als ik zo rondkijk op tweakers kom ik heel veel negatieve ervaringen tegen van bijna alle providers.

Problemen kun je dus overal tegenkomen, en omdat alles nu naar tevredenheid werkt, ga ik niet overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Dr_Hell schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 12:45:
Eigenlijk ben ik wel benieuwd waar alle "overstappers" hun nieuwe internetaansluiting aanvragen.
Als ik zo rondkijk op tweakers kom ik heel veel negatieve ervaringen tegen van bijna alle providers.

Problemen kun je dus overal tegenkomen, en omdat alles nu naar tevredenheid werkt, ga ik niet overstappen.
NAtuurlijk lees je alleen over de problemen, niemand start een topic omdat ze tevreden zijn. Probleem bij speedlinq is alleen dat àls er een probleem is dit niet op een fatsoelijke manier wordt opgelost. Ik heb het ook geah dmet een defect modem binnen de garantie.

Ik denk er ook aan om over te stappen maar ik heb geen idee waar naartoe, speedlinq is nog altijd wel lekker goedkoop(helaas wel 24maanden contract) en naast het defecte modem heb nooit problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja hoor, ik heb ook mijn 1e probleem met mijn Speedlinq verbinding! :(

Gisteren is de monteur van KPN (vermoedelijk omdat ik een 6/1 compleet abonnement zonder vaste lijn van KPN heb aangevraagd) langs geweest om te testen in de meterkast bij het IS/RA-punt om te testen of het signaal binnenkwam na de handelingen in de centrale, dit bleek zo te zijn. Daarna bij het telefoonstopcontact in de huiskamer (zit in een flatje dus verder geen andere telefoonstopcontacten) nog nagekeken of het rode en blauwe draadje er wel goed in zaten en dit was ook zo dus het leek allemaal in orde.
Hierna meteen het ontvangen Speedtouch 706 modem op de juiste manier aangesloten op het telefoonstopcontact en aangezet. Gaat het lampje DSL niet branden. :(
Heb meteen contact hierover opgenomen met de helpdesk en die zei dat ik nog maar even een dagje moest wachten omdat het ADSL-signaal pas een dag later op de lijn zou komen. Dit lijkt me sowieso al vreemd gezien de KPN monteur toch al wel degelijk signaal op de lijn heeft waargenomen, of dit moet alleen zijn om te zien dat de verbinding vanaf de centrale naar het huis werkt.
Maar goed, vandaag dus weer geprobeerd. Nog steeds gaat alleen het powerlampje branden maar het DSL-lampje nog steeds niet. :(
Weer contact opgenomen met de dure technische helpdesk, volgens hen moest het ADSL-signaal er nu wel degelijk op zitten maar het kwam dus duidelijk mijn huis niet binnen. Ik moest nu het modem via de splitter aangesloten laten op het telefoonstopcontact en zij zouden dit probleem doorsturen naar bbned. Als het hen lukt om de storing te verhelpen moet het lampje vanzelf gaan branden en heb ik dus internet, mocht dit niet zo zijn dan wordt ik teruggebeld om verder te kijken.

Gelukkig heb ik nog tot 1 september internet via de kabel maar ik vind dit toch een beetje een vreemd probleem wat ik ook verder nog niet heb gelezen en hou m'n hart vast dat het goedkomt. Zijn er hier misschien meer mensen die dit probleem hebben (gehad) en weten jullie hier misschien wat de oorzaak kan zijn en of ik er zelf ook wat kan doen zodat ik wat sneller ben geholpen en gebruik kan maken van mijn verbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer het eens op het isra-punt zelf. Of ben je er zeker van dat de lijn van het isra-punt naar het telefooncontact goed loopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In het IS/RA-punt zelf zie ik als ik het afdekplaatje eraf schroef dit:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/djsjammie/afbeeldingen/00000002.jpg

Lijkt me dus dat alles wel goed is doorverbonden met het stopcontact in de huiskamer. Of zou er in de loop der jaren iets vreemds kunnen zijn gebeurd met de kabel naar de huiskamer toe? Ik woon hier zelf nu een jaar en daarvoor is het huis een half jaar niet bewoond geweest en volgens mij had de vorige bewoner wel een gewone KPN-lijn dus het lijkt me toch vaag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyP0
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-02 12:33

LyP0

it is I , you worst nightmare

kan iemand mij aub helpen, ik zit nu met speedlinq all in 8/1 mbit. Dit heb ik nu al meer dan een jaar en in dat jaar zijn er al 2 modems kapot gegaan en het 3e werkt ook niet goed, poorten die niet open kunnen, erors door conflicten in t modem zelf.Ik had er genoeg van en besloot een eigen modem te kopen, aangezien ik nergens een lijst kon vinden over welke modems ondersteund worden ben ik gaan kijken bij netgear. Daar heb ik namelijk een router van en daar ben ik ook erg te vreden over. Mijn keuze was de netgear dg632. Deze sluit ik aan volgens het boekje maar vervolgens kan deze geen adsl netwerk vinden, alleen het powerlampje en lan lampje gaan branden. Ik heb al vanalles geprobeert, geen splitter er tussen, wel er tussen, reboot, terug naar fabrieks instellingen. Niks mocht baten. Kan iemand mij aub hiermee helpen, ik word echt ziek van dit modem. Als dit niet werk dan was het dat ook, zeg maar dag dag tegen mijn 55 euro per maand speedlinq.

Btw heeft er niemand last van lage snelheid ? ik zou max 1024/128 hebben maar ik red amper 600/70. Dit is niet eens op drukke tijdstippen zoals tussen 5 en 11 savonds, want dan gaan de snelheid pas echt drastisch omlaag . Ik zit geregeld op 350/40 met 100 conections per minut en een ping van over de 60. Dit is echt serieus zo, en dat al meerdere maanden.

ik voel me lekkaah !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien: ik heb zelf ook eens een modem zonder installatie-cd aangesloten, en daar moest ik het VPI, VCI, en encapsulatieprotocol zelf installeren om het werkend te krijgen. Kijk eens of je dat kunt wijzigen in je modem.

Hier een overzicht VPI, VCI en Encapsulatieprotocol instellingen per netwerkleverancier:

Netwerkleverancier_VPI/VCI_Encapsulatieprotocol:

Voor KPN_8/48_PPP en VC multiplexed
Voor BBNed_0/35_RFC1483 (kan soms PPP zijn, maar bij mij RFC1483)
Voor (BBXL)_0/34_RFC1483

Let op dat bij RFC1483 er gekozen wordt voor "Bridged 1483 PPP over ethernet" is altijd Off.

Ik hoop dat het hiermee wel lukt.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2006 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 00:17:
Of zou er in de loop der jaren iets vreemds kunnen zijn gebeurd met de kabel naar de huiskamer toe?
Zou kunnen toch? Ik zou het modem direct op het isra-punt aansluiten, als het dan werkt weet je dat het aan de kabel ligt. Zo niet, dan aan de lijn, en kun je er zelf niks aan doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 10:47:
[...]

Zou kunnen toch? Ik zou het modem direct op het isra-punt aansluiten, als het dan werkt weet je dat het aan de kabel ligt. Zo niet, dan aan de lijn, en kun je er zelf niks aan doen..
Ik heb het even geprobeerd, moest volgens een kennis met dit bijgeleverde aansluitdoosje:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/djsjammie/afbeeldingen/00000011.jpg

Ik heb het rode draadje wat op de foto van het israpunt onderin zit vastgemaakt onder de schroef waaronder het rode draadje uit het aansluitdoosje vast zit (linksonder op de foto dus) en het blauwe draadje onderin onder de schroef rechtsonder. Hierbij lijkt het draadje in het aansluitdoosje trouwens meer groen maar omdat ik in de bijgeleverde telefoondraadjes ook alleen rood en groen als kleuren zie in het stekkertje aan het uiteinde dacht ik dat dit wel moet kloppen. Ook in het bijgeleverde telefoonstopcontact was het zo dat als je het openschroeft de draadjes bovenin rood en groen zijn dus eigenlijk weet ik daarmee nog wel extra zeker dat ik het aansluitdoosje op de foto op de juiste manier op het isra-punt heb aangesloten.
Ik heb het modem vervolgens met een telefoondraadje verbonden met het aansluitdoosje en deze aangezet. Nog steeds met hetzelfde resultaat want weer gaat alleen het power-lampje eerst rood en dan groen branden en dsl blijft uit.

Heb ik misschien nog wat verkeerd aangesloten of heb ik het zo goed gedaan en kan ik concluderen dat het dus echt aan de lijn zelf ligt? Het lijkt me namelijk toch opzich wel vaag omdat de monteur van KPN die na de handelingen in de centrale de lijn kwam testen bij het isra-punt wel heeft geconstateerd dat de lijn vanuit de centrale op zichzelf goed bij mij binnen kwam. Of heeft dit niet direct iets te maken met het ADSL-signaal en ligt daarvoor de verantwoordelijkheid bij bbned?

Ik raak hier echt gewoon gefrustreerd van omdat ik al ervaring heb met zonder internet te zitten en ik toen met de dag wanhopiger werd dus ik hou echt m'n hart vast dat Speedlinq dit voor 1 september (als mijn Casema-verbinding eruit gaat) heeft opgelost gezien de helpdesk ook niet altijd even goed schijnt te zijn...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2006 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyP0
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-02 12:33

LyP0

it is I , you worst nightmare

Verwijderd schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 10:41:
[...]

Misschien:

Ik hoop dat het hiermee wel lukt.
Het is neit dat ik geen acces krijg tot het adsl maar hij kan helemaal geen adsl zien. Het modem zegt gewoon dat er geen adsl kabel is ingestoken of dat deze niet verbonden is met het adsl netwerk.

ik voel me lekkaah !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem_
  • Niet online
Nou, nog maar even een positief punt van mijn kant: SpeedLinq werkt gewoon als een trein. Ik heb nog nooit met een helpdesk hoeven bellen (en misschien wordt het vanaf dat moment wel wat moeilijker, daar heb ik geen ervaring mee).

VOIP is niet altijd geweldig. Soms wat haperingen en echo, belde laatst naar Frankrijk en toen was het helemaal vreselijk. Heb niet het idee dat dat echt aan SpeedLinq ligt (ze besteden het zelfs uit via ritstele als ik het goed begrijp).

In het begin had ik 8 mbit terwijl ik voor 6 mbit betaalde (ook 6 mbit besteld, dus alles alleen maar in mijn voordeel). Nu na 2 maanden teruggezet naar 6 mbit, het was leuk, maar kon natuurlijk niet eeuwig duren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiske80
  • Laatst online: 15-04-2024

wiske80

Solid

hoi, ik ben van plan binnenkort mijn speedlinq op te zeggen, maar als ik artikel 6 van hun algemene voorwaarden lees, staat er dat het contract automatisch met 12 maanden wordt verlengd als er niets gezegd wordt. Is dat echt waar? want meestal kan je toch gewoon na de minimumduur per maand opzeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77

rick77

... get to the point!

wiske80 schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 10:10:
hoi, ik ben van plan binnenkort mijn speedlinq op te zeggen, maar als ik artikel 6 van hun algemene voorwaarden lees, staat er dat het contract automatisch met 12 maanden wordt verlengd als er niets gezegd wordt. Is dat echt waar? want meestal kan je toch gewoon na de minimumduur per maand opzeggen?
Is gewijzigd met de overname door KPN, als je abo echter voor 1 april 2006 is ingegaan kun je na een jaar per maand opzeggen (met een maand opzegtermijn, dus aan het einde van de 13e maand). Ben ik volgens mij ook op de site tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fern
  • Laatst online: 18-08 21:01
wiske80 schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 10:10:
Ja, klopt. Als je niets zegt wordt het gewoon verlengd,is met alle providers zo(stilzwijgende verlenging).
Als je na je contract opzegd,kun je opzeggen wanneer je wil, ook al wordt je contract verlengd met een jaar,kun je gewoon opzeggen met een maand opzeg termijn :)

PowerStation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77

rick77

... get to the point!

Fern schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 12:31:
[...]

Ja, klopt. Als je niets zegt wordt het gewoon verlengd,is met alle providers zo(stilzwijgende verlenging).
Als je na je contract opzegd,kun je opzeggen wanneer je wil, ook al wordt je contract verlengd met een jaar,kun je gewoon opzeggen met een maand opzeg termijn :)
Is volgens mij voor nieuwe (na 1 april 2006) Speedlinq contracten niet zo... zit je weer voor een jaar aan vast. Veel KPN providers werken ook zo: ieder keer stilzwijgende verlenging met een jaar en slechts per jaar opzegbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmob
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-07 17:39
Heeft iemand hier ervaring met de speedtouch510 bridged instellen voor het BaByXL netwerk? Ik heb een nieuwe router met wireless gekocht en ik wil de speedtouch510 bridged instellen. Als ik echter de easy setup gebruik van de webinterface, dan kan ik bij vpi/vci niet voor 0.34 kiezen. Nu heb ik 0.35 gekozen en met de oude router setup ernaast het user.ini bestand aangepast en geupload. Ondanks een error over de WAN-naam of iets in die richting, accepteerde hij de ini wel en wonderwel werkt het ook nog nu, maar aangezien ik totaal niet weet wat ik eigenlijk heb gedaan vertrouw ik het niet zo. Heeft iemand bijvoorbeeld toevallig een goede ini of weet waar ik die kan krijgen?
Ik kan op internet wel een tutorial vinden, maar daar heeft de router een compleet andere webinterface met opties die ik ook wel zou willen hebben...

Je zou toch zeggen dat veel mensen hier ervaring mee hebben, of heeft iedereen gewoon 2 routers in het netwerk? Dat laatste wil ik niet omdat uPnP nooit fatsoenlijk lijkt te werken en de router erg langzaam wordt bij p2p verkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Als het goed is werkt deze user.ini:

user.ini voor bridged babyxl

[ Voor 18% gewijzigd door Tutti-frutti op 07-08-2006 13:20 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmob
Bedankt, ik ga hem gelijk testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmob
Ok, het lijkt er op dat het werkt, bedankt :).
Even voor mensen die dit met de search vinden, ik heb wel onder [env.ini] de hostname en het mac adres verwijderd dat daar stonden, want die liet m'n router behoorlijk in de soep lopen en volgens mij zijn die instellingen overbodig. Ik neem aan dat dat de hostname en macadres van de originele user die deze ini maakte waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

kingmob schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 14:06:
Ok, het lijkt er op dat het werkt, bedankt :).
Even voor mensen die dit met de search vinden, ik heb wel onder [env.ini] de hostname en het mac adres verwijderd dat daar stonden, want die liet m'n router behoorlijk in de soep lopen en volgens mij zijn die instellingen overbodig. Ik neem aan dat dat de hostname en macadres van de originele user die deze ini maakte waren.
Ja.. die waren van mij haha.. lol "GARNAAL" als hostname...

Maar ik kan het ook niet echt leeglaten voor de config volgens mij ?

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmob
Tutti-frutti schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 14:25:
[...]

Ja.. die waren van mij haha.. lol "GARNAAL" als hostname...

Maar ik kan het ook niet echt leeglaten voor de config volgens mij ?
Het stond niet in de standaard config die ik hiervoor had en het werkt nu, dus ik denk dat het prima gaat zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poktor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 12:26
Ter info: maak je gebruik van Speedlinq Bellen, dan is Bridged mode NIET mogelijk. Voor de VoIP-dienst heeft het ADSL-modem namelijk een eigen IP-adres nodig, wat bij Bridged Mode wordt doorgegeven aan het interne LAN. Wat wel kan, is alle verkeer laten forwarden naar het interne adres. Op de Zyxel 2602 doe je dat door je NAT in SUA-mode te zetten en vervolgens vul je op de eerste regel het interne IP-adres in achter "all ports / all addresses..". Let op: Bij het ISDN-type (63C), wat standaard geleverd wordt met firmware versie MU5 B2 (gedateerd 1/2006) zal dit leiden tot omvallen van het ADSL-modem. Eigenlijk zal ELKE wijziging in de firmware leiden tot een crash, zo instabiel is deze versie. Je zal dan eerst moeten upgraden naar versie MU5 B3 (gedateerd 7/2006), te downloaden bij Tiscali.
Het is aan te raden bij forwarding naar een interne router of server GEEN gebruik te maken van DHCP, maar het interne IP-adres vast te zetten. Zo voorkom je dat het IP-adres na bijvoorbeel een stroomuitval o.i.d. ineens is gewijzigd.

NB: je hoeft GEEN DNS-servers op te geven in de Zyxel: bij leeg laten van de DNS-adressen fungeert de Zyxel automatisch als DNS-proxy en geeft derhalve netjes alle DNS-verzoeken door aan de buitenwereld.

NNB: voor mensen met een Zyxel 2602 type 61C (analoge lijn) heeft Tiscali ook nieuwe firmware klaarstaan: MU7 B4. Hiermee kun je de zeer instabiele versie B3 vervangen.

Linkje naar de firmware-page bij Tiscali: HIERRR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poktor
Even een positief bericht tussendoor:
Mijn Zyxel 2602H-63C, voorzien van de nieuwe firmware b3 draait als een zonnetje! Gisteravond heeft mijn vrouw de hele avond met een vriendin zitten bellen, terwijl ik een rits DVD's op volle snelheid uit nieuwsgroepen aan het slurpen was! Op mijn vraag of ze nog iets vreemds heeft gehoord op de lijn, keek ze me vragend aan en vroeg wat er dan zou moeten wezen, ze had niets geks gehoord. Wist zij veel... Mijn 5120/1024 lijn traint op 5510 kbps! Knap werk, Speedlinq!

EDIT: Ik heb er even een oude KPN-rekening bijgepakt en lach me gek: Mijn KPN-rekeningen lagen gemiddeld zo tussen de 100 en 130 euro over 2 maanden (ISDN). Nu ik een week met Speedlinq bel, kan ik de belkosten (1,50) vermenigvuldigen met 4, dan weet ik ongeveer het maandbedrag: 6 euro. Tel hierbij op de abbo-kosten van 4,95 en de 9 euro (is die maandelijks of tweemaandelijks?) voor het kale koper, dan kom ik uit op 19,95. Da's effe wat anders dan maandelijks een goede 50-65 euro te moeten lappen aan KPN! :D

[ Voor 33% gewijzigd door poktor op 10-08-2006 01:13 ]

Verwijderd

ik wou een snelheid formulier invullen,dus van 8064 allin naar 12000kb allin,maar dat formulier herkent die 12000kb niet heel raar,want op hun site staat wel die aanbieding,hebben meer mensen hier last van graag een reactie :? :? :? :? 12000kb allin,voor 40 euro,via babyxl

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2006 20:31 ]

Verwijderd

poktor schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 15:11:
Even een positief bericht tussendoor:
Mijn Zyxel 2602H-63C, voorzien van de nieuwe firmware b3 draait als een zonnetje! Gisteravond heeft mijn vrouw de hele avond met een vriendin zitten bellen, terwijl ik een rits DVD's op volle snelheid uit nieuwsgroepen aan het slurpen was! Op mijn vraag of ze nog iets vreemds heeft gehoord op de lijn, keek ze me vragend aan en vroeg wat er dan zou moeten wezen, ze had niets geks gehoord. Wist zij veel... Mijn 5120/1024 lijn traint op 5510 kbps! Knap werk, Speedlinq!

EDIT: Ik heb er even een oude KPN-rekening bijgepakt en lach me gek: Mijn KPN-rekeningen lagen gemiddeld zo tussen de 100 en 130 euro over 2 maanden (ISDN). Nu ik een week met Speedlinq bel, kan ik de belkosten (1,50) vermenigvuldigen met 4, dan weet ik ongeveer het maandbedrag: 6 euro. Tel hierbij op de abbo-kosten van 4,95 en de 9 euro (is die maandelijks of tweemaandelijks?) voor het kale koper, dan kom ik uit op 19,95. Da's effe wat anders dan maandelijks een goede 50-65 euro te moeten lappen aan KPN! :D
Haai,
Gebruik nu reeds anderjhalf jaar SpLinq en ik heb er ook inderdaad geen klachten over, heb de helpdesk ook nooit hoeven bellen. Een tijdje geleden (begin juli) effe geen connect, modem gereset et voila alles weer voor de bakker.
Denk er ook aan om kpn eruit te doen en te gaan voipen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poktor
Verwijderd schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 20:28:
ik wou een snelheid formulier invullen,dus van 8064 allin naar 12000kb allin,maar dat formulier herkent die 12000kb niet heel raar,want op hun site staat wel die aanbieding,hebben meer mensen hier last van graag een reactie :? :? :? :? 12000kb allin,voor 40 euro,via babyxl
Simpel toch: Gewoon effe bellen! Bij voorkeur vanaf de zaak, of met een GSM van de zaak natuurlijk, doe ik ook! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiske80
  • Laatst online: 15-04-2024

wiske80

Solid

ik ga migreren naar een andere ISP, maar ze willen het Service ID (oftewel Lijn Identificatie Code) hebben van Speedlinq... weet iemand als ze het geven, want ik wil niet zomaar 70 centen gaan betalen... dus als iemand ervaring met het opvragen van dit Service ID bij speedlinq hoor ik het graag?

[ Voor 3% gewijzigd door wiske80 op 11-08-2006 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-09 17:24
ik heb een Linksys WAG200G en kan dus ook bepaalde sites niet bereiken. Ik heb inmiddels de laatste firmware gedownload 1.00.07.
Het stomme is dat ik de sites NIET kan bereiken met een WIRED computer maar WEL met een WIRELESS verbinding???
Wie kan helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 07:38

HaterFrame

Well... Poo came out!

neem aan dat je dat probeert op 2 verschillende pc`s? (bedrade pc en een met wifi?)

Probeer dan eens in CMD ipconfig /flushdns :)

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-09 17:24
Helaas, werkt niet.
Het vreemde is dat ik soms meteen een melding krijg dat de site niet gevonden kan worden en soms duurt het even en zie ik in de browser (FireFox) statusbalk beneden "server <url> opzoeken"
en krijg na een tijdje pas een melding dat ie niet gevonden kan worden.

heb ook met MTU zitten spelen maar lijkt ook niet te werken. Er is een linksys update die ik geinstalleerd heb waar men zegt dat de problemen opgelost zijn voor PPPoA verbinding maar de mijne is er een met RFC 1483 bridged (speedlinq dus over bbned)

Heb met het programma Hide IP op een proxy gezeten, en dan doet hij de sites wel allemaal. Heel vreemd.
http://www.experts-exchan...DSL_Cable/Q_21883298.html
Hier staat de vraag maar ik heb geen account, heeft iemand hier een accountje:P?

OOOO domdom: ik heb 3 wired computers; 2 van de drie hebben een vast IP adres, de derde krijgt er eentje via dhcp. Bij de 2 vaste sonden nog foute DNS entries!!! Je hebt me op een idee gebracht. Het werkt nu; hartstikke bedankt

[ Voor 32% gewijzigd door Coeluh op 12-08-2006 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-07 13:34
Hallo,

Ik heb Speedlinq bellen en vandaag even geprobeerd om hier intern van de ene telefoon naar de andere te bellen. Volgens de tarieven informatie is het 'on-net' bellen geheel gratis, dus je betaald ook geen starttarief. Echter in het servicepunt staat voor dit gesprek:

12-08-2006 12:14:00 0xxxxxxxxx 1 min, 1 sec € 0.05 On net

Heeft iemand anders dit toevallig ook?

P.S. Intern bellen gaat door je eigen nummer te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmob
Bij mij gaat het ook al anderhalf jaar ronduit goed met Speedlinq. Een paar keer een klein probleem gehad, maar over het algemeen ronduit goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor sjammie:
Ik heb sindskort ook speedlinq 6mbit plus bellen aangevraagd met speedtouch modem 706 (voip)
Ik heb nog steeds multikabel internet t/m eind agustus.
gisteren is een man van kpn bij mij thuis geweest en heeft israpunt in mijn huiskamer getest en is vervolgens weggegaan.
vandaag kreeg ik een e-mail van speedlinq dat ik over een dsl signaal zou beschikken.
Ik heb een splitter (pots/analoog) bij gekregen, heb hem via splitter aangesloten en vervolgens ook rechtstreeks in de modem geprobeerd...maar geen dsl signaal.
Ben ook gefrusteerd, want ik heb ongeveer 4 minuten met de klachten service gesproken en 12, 95 op mijn mobiele telefoon was opgeraakt en verbinding was verbroken zonder dat ik wat wijzer ben geworden.
Ik heb nu al zo'n spijt van dat ik van kabel naar dsl ben overgestapt.
Ik laat nu mijn vriend langs komen om te kijken of ik iets fout heb gedaan of dat het ligt aan mijn modem of isra aansluiting.
Het doosje waar je het over hebt heb ik ook, maar weet bij god niet wat ik er mee aanmoet.
Handleiding van cd-rom is volgens mij gewoon standaard en niet voor mij van toepassing.
Ik woon 4 jaar in dit huis en heb nooit een huistelefoon gehad, daarom moet ik dus 9,50 per maand betalen voor het huren van een telefoonlijn. ik betaal dus nu 29,95 (inc 4,95 bellen plus 9,50 lijn).

Ik hoop sjammie als het bij jou is gelukt om een dsl signaal te krijgen dat jij mij kunt mailen hierover. Mijn e-mail is monami26@hotmail.com _/-\o_ _/-\o_

Dit is pure diefstal van speedlinq om zo'n hoge telefoon kosten inrekening te brengen voor technische vragen. Het lijkt wel of ze dit bewust doen, om ons te laten bellen. :?

• poktor
Verwijderd schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 23:52:
voor sjammie:
Ik heb sindskort ook speedlinq 6mbit plus bellen aangevraagd met speedtouch modem 706 (voip)
Ik heb nog steeds multikabel internet t/m eind agustus.
gisteren is een man van kpn bij mij thuis geweest en heeft israpunt in mijn huiskamer getest en is vervolgens weggegaan.
vandaag kreeg ik een e-mail van speedlinq dat ik over een dsl signaal zou beschikken.
Ik heb een splitter (pots/analoog) bij gekregen, heb hem via splitter aangesloten en vervolgens ook rechtstreeks in de modem geprobeerd...maar geen dsl signaal.
Ben ook gefrusteerd, want ik heb ongeveer 4 minuten met de klachten service gesproken en 12, 95 op mijn mobiele telefoon was opgeraakt en verbinding was verbroken zonder dat ik wat wijzer ben geworden.
Ik heb nu al zo'n spijt van dat ik van kabel naar dsl ben overgestapt.
Ik laat nu mijn vriend langs komen om te kijken of ik iets fout heb gedaan of dat het ligt aan mijn modem of isra aansluiting.
Het doosje waar je het over hebt heb ik ook, maar weet bij god niet wat ik er mee aanmoet.
Handleiding van cd-rom is volgens mij gewoon standaard en niet voor mij van toepassing.
Ik woon 4 jaar in dit huis en heb nooit een huistelefoon gehad, daarom moet ik dus 9,50 per maand betalen voor het huren van een telefoonlijn. ik betaal dus nu 29,95 (inc 4,95 bellen plus 9,50 lijn).

Ik hoop sjammie als het bij jou is gelukt om een dsl signaal te krijgen dat jij mij kunt mailen hierover. Mijn e-mail is monami26@hotmail.com _/-\o_ _/-\o_

Dit is pure diefstal van speedlinq om zo'n hoge telefoon kosten inrekening te brengen voor technische vragen. Het lijkt wel of ze dit bewust doen, om ons te laten bellen. :?
Het principe van Speedlinq is heel simpel: Alle helpdesk-kosten zijn bij hun, in tegenstelling tot andere providers, NIET in het abonnement verdiskonteerd. Hierdoor kunnen ze de prijs van hun producten prettig laag houden. Voor klanten met technische kennis en ervaring ideaal, maar voor digibeten, klanten met 2 linkerhanden en weinig tot geen kennis van computers en internet, een regelrechte ramp natuurlijk.

Speedlinq richt zich met hun producten duidelijk op een technisch onderlegde doelgroep.

Ooit deed Demon dit ook, in de tijd dat ze nog betaalbaar waren. Blijkbaar gaf dit zoveel klachten, dat ze hun beleid aangepast hebben, tesamen met hun prijzen: Demon is nu even duur als de rest. Dit was voor mij de reden om over te stappen naar Speedlinq: voor dezelfde snelheid betaalde ik ineens nog maar de helft van wat Demon rekende. :)
Pagina: 1 ... 8 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.