[Speedlinq] Ervaringen - Deel 3

Pagina: 1 ... 9 ... 18 Laatste
Acties:
  • 24.251 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Zelf reken ik mij tot de wat meer ervaren gebruikers en op grond daarvan dacht ik de speedlinq helpdesk niet nodig te hebben...

Eind mei 2006 daarom bij ze geïnformeerd of ik i.v.m studie e.d. naadloos kon overstappen, hetgeen -zo werd verteld- geen énkel probleem zou zijn!
Vervolgens aangemeld, waarbij door speedlinq werd gemeld dat er een bedrag voor het modem van m'n rekening zou worden afgeschreven (hetgeen na een week ook gebeurde) en er na uiterlijk vier weken een welkomstbrief toegestuurd zou worden met definitieve aansluitdatum, inloggegevens etc.
Na vier weken "taal nog teken" gehoord en dus maar een nieuwe welkomstbrief aangevraagd.... Ook hierop niets gehoord en dus onder het motto: "de aanhouder wint" , wederom een nieuwe welkomstbrief aangevraagd, waarop wéér geen enkele reactie kwam.
Vervolgens een aantal malen de helpdesk proberen te bellen, waarbij telkens na ca 10 min. de verbinding van de kant van speedlinq werd verbroken...
Toen maar gaan schrijven om "toch eens" aan de weet te komen hoe het nu met m'n aanvraag was!
Na twee brieven (met twee weken daartussen) nog steeds niets van speedlinq gehoord.
Dán maar een aangetekende brief, waarin ik binnen een week opheldering eiste (inmiddels was het al 19 Juli), omdat mijn oude verbinding er op 25-07 uit zou gaan.
In die brief gaf ik aan, dat ik na de 25ste Juli zonder internet zou komen te zitten en ze mij dus na die datum niet meer per mail konden bereiken. Uiteraard had ik ook m'n thuisadres en een tel.nr opgegeven, waarop ze óók konden reageren.
Wat blijkt: stuurt de fa. speedlinq me ijskoud tóch een mail op de 26ste toen ik al geen internet meer had en waar ik pas later achter kwam doordat ik gelukkig bij kennissen m'n mail kon checken.
Hierin werd medegedeeld dat het nu nóg wel vier tot zes weken kon duren eer de aansluiting kon worden opgeleverd, dus ergens eind augustus begin september... (Hoezo naadloos!)
Uiteraard heb ik ze toen een brief (wederom aangetekend, want anders reageren ze niet) gestuurd waarin ik ze wanprestatie verweet en verteld dat ik per direct m'n contract met speedlinq wenste te beëindigen en op zoek ging naar een andere aanbieder.
@Home kon mij binnen vijf dagen aansluiten en daar ben ik dus -vanwege de tijdsdruk deels noodgedwongen- op ingegaan. Tot dusver geen spijt daarvan overigens!

Voor mij is de eindconclusie dat ik naast financiële schade een héle hoop ellende met die "provider" heb beleefd en ze er in mijn geval méér dan een potje van hebben gemaakt.
Toen @Home al bij mij draaide, werd ik overigens voor het éérst gebeld door een medewerker van speedlinq... (het was toen al begin augustus) : Men had goed nieuws voor mij want ze konden me nu ‘ineens’ toch binnen een week aansluiten. Nadat ik was uitgelachen om deze 'mosterd na de maaltijd' opmerking, heb ik hem naar mijn brief verwezen.. nou, die had hij wel gelezen en toen ik hem vervolgens van een reeds werkende aansluiting op de hoogte bracht kon hij zich onze handelswijze eigenlijk ook wel voorstellen.
Op mijn opmerking dat er door speedlinq helemaal niets gepresteerd was en ik uiteraard wel graag m'n modemgeld retour (€69,-) wenste, wist de medewerker nog te melden dat ze dát eerst intern gingen overleggen...en dat ik nog wel van ze zou horen.... inmiddels ook weer twee weken geleden....
Nee, voor mij NOOIT meer speedlinq!

• Gijsjha
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-01-2024
Tot op heden gebruiker van Orange, maar abo loopt in september af. Vandaar weer goedkoop abo van Speedlinq gespot en in juli afgesloten. De brief met gegevens was binnen 2 weken in huis en het modem in krap 4 weken. Dus tot op heden nog geen problemen ondervonden. Hopelijk houden we dat ook zo. Het abo zal dus in september beginnen te draaien, vanaf het moment dat m'n Orange abo afloopt.

Hoe zit het met de terugbetaling van de aansluitkosten, modem- en aboneegelden? Ik heb namelijk nu ook al een restitutieformulier waarbij ik een kopie van factuur van kpn of Speedlinq moet toevoegen, maar het abo is nog niet ingegaan. Kan ik ook gewoon kopie maken van huidige kpn factuur of de speedlinq-factuur tbv het modem uitprinten en meesturen? Of kan ik toch beter wachten totdat in september een factuur op de mat valt?

• rick77
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-08 14:04

rick77

... get to the point!

Gijsjha78 schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 13:22:
Hoe zit het met de terugbetaling van de aansluitkosten, modem- en aboneegelden? Ik heb namelijk nu ook al een restitutieformulier waarbij ik een kopie van factuur van kpn of Speedlinq moet toevoegen, maar het abo is nog niet ingegaan. Kan ik ook gewoon kopie maken van huidige kpn factuur of de speedlinq-factuur tbv het modem uitprinten en meesturen? Of kan ik toch beter wachten totdat in september een factuur op de mat valt?
Toen ik dit deed was er volgens mij een regel dat ze pas betaalden als twee maal succesvol je maandbedrag was afgeschreven. Ik heb toen ook pas het formulier opgestuurd, maar of je tot dan moet wachten weet ik niet. Hou het wel goed in de gaten en kijk dat je een bevestiging ontvangt.

Verwijderd

poktor schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 10:00:
[...]

Het principe van Speedlinq is heel simpel: Alle helpdesk-kosten zijn bij hun, in tegenstelling tot andere providers, NIET in het abonnement verdiskonteerd. Hierdoor kunnen ze de prijs van hun producten prettig laag houden. Voor klanten met technische kennis en ervaring ideaal, maar voor digibeten, klanten met 2 linkerhanden en weinig tot geen kennis van computers en internet, een regelrechte ramp natuurlijk.

Speedlinq richt zich met hun producten duidelijk op een technisch onderlegde doelgroep.

Ooit deed Demon dit ook, in de tijd dat ze nog betaalbaar waren. Blijkbaar gaf dit zoveel klachten, dat ze hun beleid aangepast hebben, tesamen met hun prijzen: Demon is nu even duur als de rest. Dit was voor mij de reden om over te stappen naar Speedlinq: voor dezelfde snelheid betaalde ik ineens nog maar de helft van wat Demon rekende. :)
Dat is 1 kant van de medaille; de andere kant is dat Speedlinq, wanneer zij fouten maken, de klant laat opdraaien voor de kosten van het oplossen van die problemen. Je moet namelijk je probleem melden via de helpdesk, en vervolgens (is mijn ervaring) dat vervolgens duurt nog twee maanden en drie telefoontjes voordat het ECHT opgelost is. En erg happig om je telefoonkosten te vergoeden zijn ze niet. De helpdesk is in drie van de vier gevallen ook niet kundig en behulpzaam, dat levert dus frustrerende en onconstructieve geldverslindende telefoongesprekken op.
Dus je kunt nog zo technisch zijn, als Speedlinq een probleem veroorzaakt (technisch of administratief) dan zit je toch echt met de gebakken peren. En die zijn vies.

• poktor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 12:26
Verwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 15:00:
[...]

Dat is 1 kant van de medaille; de andere kant is dat Speedlinq, wanneer zij fouten maken, de klant laat opdraaien voor de kosten van het oplossen van die problemen. Je moet namelijk je probleem melden via de helpdesk, en vervolgens (is mijn ervaring) dat vervolgens duurt nog twee maanden en drie telefoontjes voordat het ECHT opgelost is. En erg happig om je telefoonkosten te vergoeden zijn ze niet. De helpdesk is in drie van de vier gevallen ook niet kundig en behulpzaam, dat levert dus frustrerende en onconstructieve geldverslindende telefoongesprekken op.
Dus je kunt nog zo technisch zijn, als Speedlinq een probleem veroorzaakt (technisch of administratief) dan zit je toch echt met de gebakken peren. En die zijn vies.
Zoals ik al eerder schreef, is de oplossing voor de telefoonkosten simpel: vanaf de zaak bellen. :+
Dat er dingen bij Speedlinq mis gaan klopt, ik heb ook 5 weken op mijn VoIP-modem moetn wachten. Telkens op de zaak beleefd geïnformeerd hoe het er mee stond en na levering kreeg ik een maandbedrag teruggestort als compensatie voor het ongemak. Netjes. Men vroeg zelfs in welke vorm ik gecompenseerd wilde worden... :)

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:21

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Verwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 15:00:
[...]
De oplossing is vrij eenvoudig: stuur een fax. Speedlinq kan dan wel niet per e-mail bereikbaar willen zijn, maar een correct opgesteld schrijven dat over de fax bij ze binnen komt rollen werkt uitstekend.Het kost je een zeer beperkte tijd voor een telefonische verbinding tegen normaal tarief in plaats van die dure helpdesk en je hebt de zaken meteen zwart op wit ook nog. Dat is voor mij afdoende reden om rustig mijn oude modem aangesloten te laten. En Windows kan uitstekend faxen >:)

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:43
Freee!! schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 21:55:
[...]

De oplossing is vrij eenvoudig: stuur een fax. >:)
Goed plan... Maar kan het fax nummer niet vinden.

Heb inmiddels toch ook een probleempje.
21-juni : via web X-tra 6016 compleet aangevraagd.
(ingangsdatum 1-9 = einddatum van mijn huidige planet abbo)
28-juni : geld voor modem e.d. afgeschreven.
2-juli : modem ontvangen.
3-juli : brief met inloggegevens ontvangen. Mail werkt. (ook nu nog)
5-aug : brief van KPN met de melding dat adsl wordt via planet wordt gestopt per 13 Aug.
ADSL via planet werkt nu (18-aug) nog steeds...
17-aug : maar eens gaan bellen met KPN of ze inmiddels iets hebben vernomen van speedlinq
om het signaal om te zetten. niets dus.
17-aug : speedlinq gebeld. Ze melden dat de aanvraag op 3 juli is blijven hangen ?????
Ze gaat het doorgeven aan de juiste afdeling. Op de vraag of ze mij kunnen terug bellen
wordt gezegd, dat het een andere afd. is en dat dat niet te garanderen is.

wat nu....

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 12:30
Even een andere vraag: Is je domeinnaam zelf te kiezen bij Speedlinq of krijg je er een toegewezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77

rick77

... get to the point!

Schweino schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 09:45:
Even een andere vraag: Is je domeinnaam zelf te kiezen bij Speedlinq of krijg je er een toegewezen?
automatisch toegewezen, maar die kun je daarna wijzigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Da's netjes, heb er geen zin in dat als ik met IRC verbindinding maak of in een forum post dat iedereen m'n voorletters + achternaam te zien krijgt.

Nog een vraag over de speedtouch 706 (niet de WL versie) modem. Ik heb gemerkt dat dit dus een modem met ingebouwde DHCP server is. Nu wil ik graag gebruik blijven maken van mijn bestaande Linksys router en geen gebruik maken van de DHCP server in de speedtouch. Is de speedtouch op een of andere manier zo in te stellen dat 'ie alleen als modem functioneert en de routerfuncties uitgeschakeld zijn?

Wat ik wil is:

- Speedtouch fungeert alleen als modem
- Linksys router krijgt dus het publieke IP adres zodat ik op de Linksys kan inloggen va HTTP
- DHCP verloopt via de Linksys router en niet via de Speedtouch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77

rick77

... get to the point!

Schweino schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 11:21:
Da's netjes, heb er geen zin in dat als ik met IRC verbindinding maak of in een forum post dat iedereen m'n voorletters + achternaam te zien krijgt.
De reverse dns van je ip adres is niet je subdomein-naam.

web: http://kun-je-zelf-kiezen.speedlinq.nl
mail: catch-all-dus-whatever-hier@kun-je-zelf-kiezen.speedlinq.nl
reverse dns (gekoppeld aan je ip): h<je-ip-adres-zonder-puntjes>.dsl.speedlinq.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poktor
driel24 schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 09:25:
[...]

Heb inmiddels toch ook een probleempje.
21-juni : via web X-tra 6016 compleet aangevraagd.
(ingangsdatum 1-9 = einddatum van mijn huidige planet abbo)
28-juni : geld voor modem e.d. afgeschreven.
2-juli : modem ontvangen.
3-juli : brief met inloggegevens ontvangen. Mail werkt. (ook nu nog)
5-aug : brief van KPN met de melding dat adsl wordt via planet wordt gestopt per 13 Aug.
ADSL via planet werkt nu (18-aug) nog steeds...
17-aug : maar eens gaan bellen met KPN of ze inmiddels iets hebben vernomen van speedlinq
om het signaal om te zetten. niets dus.
17-aug : speedlinq gebeld. Ze melden dat de aanvraag op 3 juli is blijven hangen ?????
Ze gaat het doorgeven aan de juiste afdeling. Op de vraag of ze mij kunnen terug bellen
wordt gezegd, dat het een andere afd. is en dat dat niet te garanderen is.

wat nu....
Terugbellen doen ze nooit, dus hier zul je zelf altijd achteraan moeten blijven zitten. Ik belde 2 a 3 keer per week (beleefd) om te vragen of mijn modem al onderweg was. Blijkt te helpen, want het verzoek aan de andere afdeling (had ik dus ook) was de eerste keer vergeten. Pas bij de 2e keer doorgeven gebeurde er wat. Kost (de baas) een paar centen, maar het werkt wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]poktor schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 14:46:
Ter info: maak je gebruik van Speedlinq Bellen, dan is Bridged mode NIET mogelijk. Voor de VoIP-dienst heeft het ADSL-modem namelijk een eigen IP-adres nodig, wat bij Bridged Mode wordt doorgegeven aan het interne LAN. Wat wel kan, is alle verkeer laten forwarden naar het interne adres. Op de Zyxel 2602 doe je dat door je NAT in SUA-mode te zetten en vervolgens vul je op de eerste regel het interne IP-adres in achter "all ports / all addresses..". Let op: Bij het ISDN-type (63C), wat standaard geleverd wordt met firmware versie MU5 B2 (gedateerd 1/2006) zal dit leiden tot omvallen van het ADSL-modem. Eigenlijk zal ELKE wijziging in de firmware leiden tot een crash, zo instabiel is deze versie. Je zal dan eerst moeten upgraden naar versie MU5 B3 (gedateerd 7/2006), te downloaden bij Tiscali.
Het is aan te raden bij forwarding naar een interne router of server GEEN gebruik te maken van DHCP, maar het interne IP-adres vast te zetten. Zo voorkom je dat het IP-adres na bijvoorbeel een stroomuitval o.i.d. ineens is gewijzigd.

Weet iemand hoe dat werkt bij een Speedtouch 706???? Ik krijg de Voip niet aan de gang. Heb alles geupgrade en handmatig ingesteld (die speedlinq instal-cd sucks om over die helpdesk maar te zwijgen). Via Bridged over de LAN loopt het nu soepel. Wireless was hij onstabiel en traag. Klopt het dat ik bij Bridged geen toegang tot mijn modem meer kan krijgen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poktor
Weet iemand hoe dat werkt bij een Speedtouch 706???? Ik krijg de Voip niet aan de gang. Heb alles geupgrade en handmatig ingesteld (die speedlinq instal-cd sucks om over die helpdesk maar te zwijgen). Via Bridged over de LAN loopt het nu soepel. Wireless was hij onstabiel en traag. Klopt het dat ik bij Bridged geen toegang tot mijn modem meer kan krijgen???
Ook in Bridged-mode moet je toegang kunnen krijgen tot je modem. Echter, dit gaat enkel als je pc in dezelfde ip-range zit als je modem. Wat dit voor Speedtouch is, weet ik niet uit mijn hoofd meer, ik dacht dat dit een 10.1.1.xxx-netwerk was, maar dat weet ik dus niet zeker. Zoek het voor de zekerheid even op. Als het echt niet lukt, kun je je modem altijd nog terugzetten naar fabrieksmode met de reset-toets aan de achterzijde (10 seconden ingedrukt houden). Op internet zijn wel handleidingen te vinden voor het omzetten naar Routed-mode van je Speedtouch. Dit is helaas nodig, daar anders je VoIP niet werkt: dit is namelijk een gevolg van de gebruikte IP-technologie en is dus niet merkgebonden.

EDIT: Ik kwam dit tegen in het forum adslgebruikers.nl:
--------------knip-------------
Als je de router op routed mode zet via de configuratie wizard te downloaden op de volgende site:

http://www.speedtouch.nl/drivers.html#706

Je moet die van 4.6mb hebben. Daar kun je BBned kiezen omdat tweakdsl over het netwerk van BBned gaat.

En dan gewoon de wizard volgen tot dat hij klaar is met het configureren.

Daarna wacht je (afhankelijk per Internet Service Provider (ISP)) 3 - 5 uurtjes. Dan volgt er namelijk een IP lease. En dan krijgt je router het publieke ip adres.

Had het zelfde probleem......

Succes!
----------------knip-----------------

Hiermee zou het wel moeten lukken... :)
Succes!

[ Voor 32% gewijzigd door poktor op 18-08-2006 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
192.168.1.xxx is het bij mijn speedtouch 706, is volgens mij ook niet te wijzigen

[ Voor 29% gewijzigd door Schweino op 18-08-2006 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poktor
Schweino schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 12:49:
192.168.1.xxx is het bij mijn speedtouch 706, is volgens mij ook niet te wijzigen
Is wel degelijk te wijzigen. Heb je het ip-adres gewijzigd en je weet het niet meer, dan rest enkel nog de reset naar factory-default... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Hoe is deze dan te wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik probeer het ff uit .....thanks alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poktor
In de webinterface:
Afbeeldingslocatie: http://www.alcateldsl.com/documentation/ST706WL/R610/InstallSetupGuide/HTML/SysFiles/sig_graphics/Site_Map_ST7xx.gif

Onder "home network" --> "interfaces" kun je een ander ip-adres opgeven voor de LAN-zijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Super, ga het gelijk uitproberen als ik thuis ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poktor
Schweino schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 14:12:
Super, ga het gelijk uitproberen als ik thuis ben
OK, succes!
De installatiehandleiding vind je HIER
Factory default IP-adres is trouwens 192.168.1.254
Ik kijk nog even of ik een uitgebreidere handleiding kan vinden. Check ook even de bijgeleverde CD, daar zou ie ook op moeten staan als PDF.

EDIT:
Gevonden, iemand heeft een Speedtouch-CD op zijn site gezet.
Alle handleidingen vind je HIERRRR!

EDIT2:
Heb effe de handleidingen doorzocht, maar het lijkt erop dat je het ip-adres enkel via telnet (CLI) kunt wijzigen. In de CLI-manual vind je hiervoor alles wat je nodig hebt.

[ Voor 23% gewijzigd door poktor op 18-08-2006 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weer een stap verder met de laatste firmware..................... ik heb nu internet verbinding zonder dat ik in de modem moet wroeten.......(met het juiste verbindingsprotocol nu)
Heb ook toegang tot de modem nu (ik kus uw voeten Poktor)
Als ik nu bij mn Voip Details kijk zie ik een DIK rood kruis door Registered ....heeft dat met die wachttijd te maken?? Bij Home Network heb ik wel een groen vinkje bij de phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poktor
Verwijderd schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 14:54:
Weer een stap verder met de laatste firmware..................... ik heb nu internet verbinding zonder dat ik in de modem moet wroeten.......(met het juiste verbindingsprotocol nu)
Heb ook toegang tot de modem nu (ik kus uw voeten Poktor)
Als ik nu bij mn Voip Details kijk zie ik een DIK rood kruis door Registered ....heeft dat met die wachttijd te maken?? Bij Home Network heb ik wel een groen vinkje bij de phone.
Dank u, dank u... _/-\o_ :D
Voor het SIP-verhaal zul je even de SIP-manual erbij moeten pakken, die vind je HIERRR.
Je hebt van Speedlinq een document gekregen met je SIP-instellingen. Deze moet je invullen in je ADSL-modem op de SIP-pagina (de pagina "Telephony"). Hierna moet het modem zich aanmelden en moet het rode kruis een groen vinkje worden en het VoIP-ledje op het modem moet gaan branden. Dan kun je bellen via internet... :*)
Je ADSL-modem ververst deze registratie automatisch elke 60 seconden, dus het is redelijk belangrijk dat die SIP-gegevens goed ingevuld worden.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De gegevens van de registrar en de proxy heb ik niet ....zijn die noodzakelijk???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poktor
Verwijderd schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 15:20:
De gegevens van de registrar en de proxy heb ik niet ....zijn die noodzakelijk???
Speedlinq maakt hier geen gebruik van dus die kun je leeg laten. Poortnummers (5060) staan standaard al goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even resume .........het signaal komt samengevoegd binnen .....de splitter verdeelt het weer. Moet de splitter er dan wel tussen omdat de telefoon direct in de modem gaat.
En ik moet toch een beltoon hebben als de telefoonlijn actief is .....ik hoor namelijk helemaal niets.....ook niet direct op de lijn. De instellingen staan volgens mij helemaal goed.

Greetzzzzz een diep zuchtende Hicks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap er niets meer van, je hoort toch een dsl signaal te hebben op je modem 706, alvorens je modem gaat configureren.
Ik heb van alles gebprobeerd, via de stopcontact direct in mijn modem en vervolgens via spillter gedaan...maar DSL GAAT NIET BRANDEN...ik ben al 5 dagen bezig, speedlinq heb ik al 65 euro aan beltegoed opgemaakt, het enige wat ze zeggen is dat het dsl signaal is opgeleverd!!
Ik kan toch niets fout doen om het dsl signaal te ontvangen of wel soms?
Via de muur direct naar de modem moet ik een dsl signaal ontvangen, dat ik dan geen internet heb is een ander verhaal, dan moet ik de wizard uitvoeren...maar eerst moet het dsl signaal er zijn.
Ik hoop dat iemand hier kan uitleggen wat ik moet doen, ben namelijk heel erg gefrustreerd geworden en heb zo een spijt van dat ik met speedlinq in zee ben gegaan, gelukkig heb ik mijn oude kabel internet nog tot eind augustus.
KPn lijn heb ik gehuurd, omdat ik eerder nooit een telefoonlijn had.
verder ik heb 6061 plus bellen besteld bij speedlinq.
In principe moeten alle mensen die niet tevreden zijn met de manier hoet het gaat bij speedlinq een klacht indienen bij de consumentenbond, omzo deze verslindende telefoongesprekken en halt toe te roepen, en je word niet eens geholpen.PURE diefstal is dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Monami: ook ik heb het bovenstaande probleem. Mijn lijn zou gisteren opgeleverd moeten zijn en volgens de helpdesk is dit ook gebeurd. Maar ook mijn DSL lampje brandt niet. Ik heb dus geen verbinding....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kreeg eerst verbinding door in de modem de configuratie naar Bridged te wijzigen. PPPoA en 0.35
Daarna heb ik de nieuwste driver software en configuratie bestand opgehaald bij speedtouch 6.1nogwatversie. Toen het verbindindingsprotocol RFC1483 gebruikt. Nu mn voip nog hihi pfff zucht.
Misschien hebben jullie er wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb onlangs een abo op speedlinq bellen genomen en heb daarvoor een Zyxel 2602H-63C gekregen. Punt is dat de standaard sip settings (sip.telefoniedienst.nl) voor Tiscali schijnen te zijn en ik heb adsl via bbned. Na eerdere slechte ervaringen met de helpdesk van speedlinq heb ik vooralsnog geen zin om ze wederom te bellen. Kost je 10 euro en dan weet je nog niks.
Weet iemand hier misschien wat de juiste instellingen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:21

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

driel24 schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 09:25:
[...]
Staat (of stond) ergens in één van deze topics.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poktor
Verwijderd schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 16:55:
Even resume .........het signaal komt samengevoegd binnen .....de splitter verdeelt het weer. Moet de splitter er dan wel tussen omdat de telefoon direct in de modem gaat.
En ik moet toch een beltoon hebben als de telefoonlijn actief is .....ik hoor namelijk helemaal niets.....ook niet direct op de lijn. De instellingen staan volgens mij helemaal goed.

Greetzzzzz een diep zuchtende Hicks
Okee, effe alles doornemen: splitter heb je eigenlijk niet nodig, maar wel als je nog een gewone telefoon gebruikt op die lijn. Voor de zekerheid heb ik hem ertussen gelaten, daar de splitter misschien nog zorgt voor een impedantie-aanpassing op de lijn. Weet ik niet zeker maar voor de zekerheid er maar tussen laten dus. Is tevens een mooie beveiliging tegen blikseminslag.

Als je je ADSL-modem in routed mode gebruikt (MOET voor Speedlinq Bellen!), moet je als protocol Encapsulated Ethernet kiezen. Dit is wat BabyXL gebruikt. Verder dien je als VPI/VCI 0 en 34 te gebruiken en LLC in te stellen. Dit alles even nalopen en dan nog eens je VoIP proberen. Bij mij werkte de boel toen goed.

Succes! :)

[ Voor 3% gewijzigd door poktor op 19-08-2006 02:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poktor
Verwijderd schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 22:47:
Ik heb onlangs een abo op speedlinq bellen genomen en heb daarvoor een Zyxel 2602H-63C gekregen. Punt is dat de standaard sip settings (sip.telefoniedienst.nl) voor Tiscali schijnen te zijn en ik heb adsl via bbned. Na eerdere slechte ervaringen met de helpdesk van speedlinq heb ik vooralsnog geen zin om ze wederom te bellen. Kost je 10 euro en dan weet je nog niks.
Weet iemand hier misschien wat de juiste instellingen zijn?
Klopt dat er Tiscali-settings gebruikt worden. Speedlinq is namelijk een Tiscali-reseller. Je modem heeft derhalve ook als default ip 192.168.1.254. Hieraan herken je een Tiscali firmware, want normaal is het 192.168.1.1, check maar bij Zyxel.com. :)

Ik ga effe zoeken voor je BBned-settings, momentje...

OK, gevonden: BBNed = VPI/VCI: 0, 35
Verder ook hier LLC instellen en als protocol in Bridged mode "1483 Bridged IP" of in Routed mode (nodig voor VoIP!) "Encapsulated Ethernet".
Vervolgens je SIP-page in het modem invullen en bellen maar. :)

Je hebt hetzelfde modem als ik, dus lees vooral mijn eerdere post hierover in dit topic: Je moet het modem in Routed mode zetten vanwege VoIP, dus een eventuele web- of gameserver is dan vanaf internet niet meer te bereiken. Dit is op te lossen via port forwarding. Zorg ook dat je de firmware vervangt door de nieuwste versie, anders hou je problemen met een gammele firmware die telkens omvalt.

Succes!

[ Voor 31% gewijzigd door poktor op 19-08-2006 02:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poktor
Verwijderd schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 18:47:
Ik kreeg eerst verbinding door in de modem de configuratie naar Bridged te wijzigen. PPPoA en 0.35
Daarna heb ik de nieuwste driver software en configuratie bestand opgehaald bij speedtouch 6.1nogwatversie. Toen het verbindindingsprotocol RFC1483 gebruikt. Nu mn voip nog hihi pfff zucht.
Misschien hebben jullie er wat aan.
In Bridged mode werkt VoIP NIET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poktor
Schweino schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 17:59:
Monami: ook ik heb het bovenstaande probleem. Mijn lijn zou gisteren opgeleverd moeten zijn en volgens de helpdesk is dit ook gebeurd. Maar ook mijn DSL lampje brandt niet. Ik heb dus geen verbinding....
Probeer even met een kort kabeltje bij de telefoonaansluiting en ZONDER splitter. Heb je dan wel signaal, dan is het de kabel of de splitter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poktor
Verwijderd schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 17:32:
Ik snap er niets meer van, je hoort toch een dsl signaal te hebben op je modem 706, alvorens je modem gaat configureren.
Ik heb van alles gebprobeerd, via de stopcontact direct in mijn modem en vervolgens via spillter gedaan...maar DSL GAAT NIET BRANDEN...ik ben al 5 dagen bezig, speedlinq heb ik al 65 euro aan beltegoed opgemaakt, het enige wat ze zeggen is dat het dsl signaal is opgeleverd!!
Ik kan toch niets fout doen om het dsl signaal te ontvangen of wel soms?
Via de muur direct naar de modem moet ik een dsl signaal ontvangen, dat ik dan geen internet heb is een ander verhaal, dan moet ik de wizard uitvoeren...maar eerst moet het dsl signaal er zijn.
Ik hoop dat iemand hier kan uitleggen wat ik moet doen, ben namelijk heel erg gefrustreerd geworden en heb zo een spijt van dat ik met speedlinq in zee ben gegaan, gelukkig heb ik mijn oude kabel internet nog tot eind augustus.
KPn lijn heb ik gehuurd, omdat ik eerder nooit een telefoonlijn had.
verder ik heb 6061 plus bellen besteld bij speedlinq.
In principe moeten alle mensen die niet tevreden zijn met de manier hoet het gaat bij speedlinq een klacht indienen bij de consumentenbond, omzo deze verslindende telefoongesprekken en halt toe te roepen, en je word niet eens geholpen.PURE diefstal is dit.
En hier is weer iemand die het niet begrepen heeft. Speedlinq is voor technisch ervaren internetters, net zoals Demon dat ooit was. Demon heeft haar beleid gewijzigd, na veel klachten, daar de meeste mensen zich dit niet realiseren en plompverloren een abbo afsluiten zonder naar de gevolgen te kijken. Internet is een technische aangelegenheid en als je niet over de kennis beschikt, moet je door een helpdesk aan het handje genomen worden. Dit kost veel geld en voor dergelijke abonnementen moet je bij o.a. XS4All zijn, NIET bij Speedlinq.
Speedlinq heeft deze kosten niet in het abonnement meegenomen, maar hanteert een systeem waarbij de klant pas voor een helpdesk betaalt als die nodig is. Voor de technisch onderlegde internetter een feest, voor de gemiddelde klant een drama. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is ook zo Poktor ....hihihi. Ik herinner me het geklooi met mn eerste Adsl verbinding nog. Ik was 1 van de eerste. Maar ik merk ondertussen dat de techniek niet heeft stil gestaan en ik door het probleemloos de nieuwsgroepen leeg trekken wel hahhahah. Maar we worstelen en komen boven.
Er is niks moeilijker dan over de telefoon zien wat er aan de andere kant met een compie aan de hand is. Een dll of ini file-tje niet goed en je kunt uren zoet zijn hihi. Ik probeer die setting even en laat het ff horen vanavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

poktor schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 02:03:
[...]

Klopt dat er Tiscali-settings gebruikt worden. Speedlinq is namelijk een Tiscali-reseller. Je modem heeft derhalve ook als default ip 192.168.1.254. Hieraan herken je een Tiscali firmware, want normaal is het 192.168.1.1, check maar bij Zyxel.com. :)

Ik ga effe zoeken voor je BBned-settings, momentje...

OK, gevonden: BBNed = VPI/VCI: 0, 35
Verder ook hier LLC instellen en als protocol in Bridged mode "1483 Bridged IP" of in Routed mode (nodig voor VoIP!) "Encapsulated Ethernet".
Vervolgens je SIP-page in het modem invullen en bellen maar. :)

Je hebt hetzelfde modem als ik, dus lees vooral mijn eerdere post hierover in dit topic: Je moet het modem in Routed mode zetten vanwege VoIP, dus een eventuele web- of gameserver is dan vanaf internet niet meer te bereiken. Dit is op te lossen via port forwarding. Zorg ook dat je de firmware vervangt door de nieuwste versie, anders hou je problemen met een gammele firmware die telkens omvalt.

Succes!
De instellingen die je hier noemt had ik al eerder gevonden en de firmware had ik ook al vervangen, gewoon internetten gaat dus uitstekend, alleen het bellen wil niet lukken. Het gaat er mij vooral om of het klopt dat ik, ondanks adsl via bbned, moet bellen via Tiscali (sip.telefoniedienst.nl) of dat daar wat anders moet staan.
Die firmware heb ik dus van de Tiscali-site geplukt, misschien is het beter de originele firmware van Zyxel te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

POKTOR: ik heb geen 2 linkerhanden, waar het hierom gaat is dat er geen DSL lampje brand op mijn modem.
Mocht mijn dsl lampje wel branden en ik zou geen internet hebben, dan is het een kwestie van de cdrom met de juiste drivers installeren.
MAAR zonder dsl signaal kun je installeren wat je wilt er gaat niks gebeuren.
WAT ik vermoed is dat er een fout ligt bij BBNED die geen signaal heeft doorgegeven.
zonder en met splitter geprobeerd zonder resultaat, alleen ethernet en powerlampje branden.
Hoop dat iemand het zelfde heeft en mij kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem_
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 18:18:
POKTOR: ik heb geen 2 linkerhanden, waar het hierom gaat is dat er geen DSL lampje brand op mijn modem.
Mocht mijn dsl lampje wel branden en ik zou geen internet hebben, dan is het een kwestie van de cdrom met de juiste drivers installeren.
MAAR zonder dsl signaal kun je installeren wat je wilt er gaat niks gebeuren.
WAT ik vermoed is dat er een fout ligt bij BBNED die geen signaal heeft doorgegeven.
zonder en met splitter geprobeerd zonder resultaat, alleen ethernet en powerlampje branden.
Hoop dat iemand het zelfde heeft en mij kan helpen.
Als de KPN bij jou de lijn test, kijken ze in eerste instantie of er een SYNC mogelijk is (jouw DSL-lampje). Is dat niet het geval (ze worden er weleens op uitgestuurd voordat BBned de schakelaar om heeft gezet), testen ze de koperlijn. Als dat in orde is, zit de taak van KPN erop: het touwtje doet het.
Als KPN dit heeft getest weet je of ze een sync hebben gevonden, misschien kun je dit bij KPN navragen. (Als ze nooit bij je thuis zijn geweest klopt er iets niet).
Mocht KPN geen sync hebben gevonden, maar wel het koper goed hebben kunnen testen, zetten ze dit erbij op hun formuliertje en vertellen ze dat doorgaans ook tegen jou. Dit was bij mij het geval.
In MIJN geval duurde het 1 dagje langer voor ik een sync had. Probeer via KPN informatie los te krijgen over deze test. Misschien kregen ook zij geen SYNC! Daar hoef je niet voor bij KPN aan te kloppen, maar dan weet je in welke richting je het moet zoeken. Als ik in een eerdere post van jou zo lees dat de man van de KPN effe naar het kastje liep en toen weer weg was, lijkt het wel of er sync was, want bij mij is hij meer dan een half uur bezig geweest om het kale koper te testen bij gebrek aan sync.

Bottom line: Zoek uit of KPN wel een sync konden krijgen.
Is dit het geval geweest (of eigenlijk sowieso een goed idee): probeer een ander modem (immers heb je het al zonder splitter geprobeerd, ik neem aan dicht bij je ISRA en met verschillende kabels). Als dit ook niks is dan zit er toch niets anders op dan (na een paar dagen speling t.o.v. de opgegeven opleverdatum) bij speedlinq te gaan informeren. En ja.. dat is duur.. :'(

[ Voor 8% gewijzigd door Jochem_ op 21-08-2006 00:07 . Reden: Verduidelijking ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

zag ik nu dat speedlinq 4mb/1mb aanbied via het KPN netwerk voor 9,95? Dat zou behoorlijk uniek zijn. Dacht dat alleen tiscali of bbnet dit soort prijzen haalde.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiske80
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-04-2024

wiske80

Solid

Cyberpope schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 08:49:
zag ik nu dat speedlinq 4mb/1mb aanbied via het KPN netwerk voor 9,95? Dat zou behoorlijk uniek zijn. Dacht dat alleen tiscali of bbnet dit soort prijzen haalde.
dat zie ik inderdaad op hun site ja.. maar ik neem aan da thet alleen voor het eerste jaar zo is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
poktor schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 02:19:
[...]

Probeer even met een kort kabeltje bij de telefoonaansluiting en ZONDER splitter. Heb je dan wel signaal, dan is het de kabel of de splitter.
Bedankt voor je antwoord, maar dat had ik al geprobeerd. Vrijdag heb ik de helpdesk gebeld en volgens de medewerker was de oplevering technisch wel gereed, maar administratief nog niet bij BBned. Ik neem aan dat ze daar dan nog een accountje voor me moeten aanmaken oid. Maar als het goed is zou ik vandaag signaal moeten hebben (volgens de welkomsbrief de 17e al), dus ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

wiske80 schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 10:01:
[...]

dat zie ik inderdaad op hun site ja.. maar ik neem aan da thet alleen voor het eerste jaar zo is..
Zelfs dan is het een scherpe prijs voor kpn netwerk. Na 1 jaar moet je kiezen voor 2/1 voor 19,95 of 4/1 voor 25 euro. nog erg scherp.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77

rick77

... get to the point!

Cyberpope schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 10:46:
[...]

Zelfs dan is het een scherpe prijs voor kpn netwerk. Na 1 jaar moet je kiezen voor 2/1 voor 19,95 of 4/1 voor 25 euro. nog erg scherp.
KPN strategie met Speedlinq lijkt dus dat ze dit niet gaan integreren in een andere provider, maar direct spotgoedkope abo's gaan aanbieden via Speedlinq. Alle KPN-abo's via Speedlinq waren eerst veeeeel duurder. (Scheelt behoorlijk, voor 6Mbit/768Kbit betaal je bij KPN DirectADSL 50 en bij Speedlinq 30.)

Grappig: Speedlinq staat ook niet op de kpn adsl pagina (http://www.kpn.com/kpn/show/id=874342), terwijl alle andere KPN dochters daar wel te vinden zijn. Waarschijnlijk zou het te veel kannibaliseren op de andere KPN-ADSL providers (m.n. HetNet en DirectADSL).

[ Voor 19% gewijzigd door rick77 op 21-08-2006 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poktor
Verwijderd schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 11:31:
[...]

De instellingen die je hier noemt had ik al eerder gevonden en de firmware had ik ook al vervangen, gewoon internetten gaat dus uitstekend, alleen het bellen wil niet lukken. Het gaat er mij vooral om of het klopt dat ik, ondanks adsl via bbned, moet bellen via Tiscali (sip.telefoniedienst.nl) of dat daar wat anders moet staan.
Die firmware heb ik dus van de Tiscali-site geplukt, misschien is het beter de originele firmware van Zyxel te gebruiken?
Speedlinq is Tiscali-reseller, dus je kunt hun software gebruiken. Sterker nog, de Speedlinq helpdesk adviseert dat zelfs. Voor het bellen maakt Speedlinq inderdaad gebruik van telefoniedienst.nl, zie ook je welkomstbrief met alle gegevens.
Staat je Zyxel wel in Routed mode? Standaard wordt het interne IP-adres dan 192.168.1.33. Heb je dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poktor
Verwijderd schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 11:12:
Is ook zo Poktor ....hihihi. Ik herinner me het geklooi met mn eerste Adsl verbinding nog. Ik was 1 van de eerste. Maar ik merk ondertussen dat de techniek niet heeft stil gestaan en ik door het probleemloos de nieuwsgroepen leeg trekken wel hahhahah. Maar we worstelen en komen boven.
Er is niks moeilijker dan over de telefoon zien wat er aan de andere kant met een compie aan de hand is. Een dll of ini file-tje niet goed en je kunt uren zoet zijn hihi. Ik probeer die setting even en laat het ff horen vanavond.
Zo ben ik ooit begonnen als lid van de pilot-groep van Cai westland/Kabelfoon toendertijd, toen internet via de kabel nog in de kinderschoenen stond. ADSL bestond toen nog niet eens. Via de kabel had je dan 225128 Kbit via de com-poort (DEMOS, weten sommigen nog wel) van je windows95-pc'tje en die verbinding viel om de haverklap uit. Toen Xs4All een tijd later met MxStream kwam(512kbit down voor 75 gulden per maand(!) en een splitter erbij geleverd, zo groot als een sigarenkistje..hihi. Ik heb dat ding nog steeds, trouwens), ben ik snel overgestapt. Dat is volgens mij al meer dan 10 jaar geleden.. :)

[ Voor 8% gewijzigd door poktor op 21-08-2006 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

poktor schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 15:31:
[...]

Speedlinq is Tiscali-reseller, dus je kunt hun software gebruiken. Sterker nog, de Speedlinq helpdesk adviseert dat zelfs. Voor het bellen maakt Speedlinq inderdaad gebruik van telefoniedienst.nl, zie ook je welkomstbrief met alle gegevens.
Staat je Zyxel wel in Routed mode? Standaard wordt het interne IP-adres dan 192.168.1.33. Heb je dat ook?
Het klopt allemaal. Het modem staat in routed mode en het interne ip-adres is 192.168.1.33
Het enige wat ik van speedlinq gekregen heb is een brief met inlog-gegevens voor voip maar verder niets over sip-settings.
Wat ik wel eigenaardig vond is dat ik een speedlinq bellen telefoonnummer kreeg terwijl ik toch had aangegeven dat ik mijn oude kpn-nummer wilde behouden. Op zich is dat ook gebeurd want als ik dat oude nummer bel krijg ik het antwoordapparaat en wat ik inspreek wordt netjes via mail verstuurd. Dat werkt dus wel. Weet alleen niet wat ik nu met dat nieuwe nummer aan moet.
Maar als de sip-instellingen die standaard in het modem staan goed zijn en het wil niet werken ben ik bang dat er iets anders aan de hand is. Dat wordt dus de helpdesk bellen met mijn gsm, daar wordt ik niet blij van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Sinds vandaag signaal, gaat prima tot nu toe. Heb wel al de modem moeten resetten omdat ik geen www pagina's meer kon laden, terwijl usenet en ftp op de achtergrond vrolijk aan het doorjakkeren waren @ 700kb/sec. Kent iemand dit probleem?

Nogmaals een vraag die ik al eerder heb gesteld. Hoe is in de speedtouch 706 een DMZ in te stellen zodat al het verkeer naar mijn achterliggende router wordt doorgerouteert?

[ Voor 27% gewijzigd door Schweino op 22-08-2006 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poktor
Verwijderd schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 19:11:
[...]

Het klopt allemaal. Het modem staat in routed mode en het interne ip-adres is 192.168.1.33
Het enige wat ik van speedlinq gekregen heb is een brief met inlog-gegevens voor voip maar verder niets over sip-settings.
Wat ik wel eigenaardig vond is dat ik een speedlinq bellen telefoonnummer kreeg terwijl ik toch had aangegeven dat ik mijn oude kpn-nummer wilde behouden. Op zich is dat ook gebeurd want als ik dat oude nummer bel krijg ik het antwoordapparaat en wat ik inspreek wordt netjes via mail verstuurd. Dat werkt dus wel. Weet alleen niet wat ik nu met dat nieuwe nummer aan moet.
Maar als de sip-instellingen die standaard in het modem staan goed zijn en het wil niet werken ben ik bang dat er iets anders aan de hand is. Dat wordt dus de helpdesk bellen met mijn gsm, daar wordt ik niet blij van...
Je brief met inloggegevens ZIJN je SIP-instellingen. :) Als het goed is, staat er in die brief een SIP-login: je telefoonnummer + netnummer aan elkaar. Hetzelfde nummer staat vermeld bij je SIP-telefoonnummer. Dan staat er nog een password, wat je als het goed is al op aanraden van Speedlinq gewijzigd hebt op je servicepagina. :)
Al deze gegevens horen in je VoIP-modem, op de SIP-pagina. De overige velden laat je default, met uitzondering van het vinkje bij de poort waar je toestel aan hangt.

Of je password nu nog klopt is natuurlijk de grote vraag. Check daarom ook je Service Pagina, daar vind je alle instellingen. Volgens mij staat daar ook je VoIP-telefoonnummer. Heb je je password al gewijzigd? Speedlinq raadde dat aan namelijk.

[ Voor 31% gewijzigd door poktor op 22-08-2006 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Is het overigens mogelijk een mailforward in te stellen bij speedlinq? Kan de optie nergens vinden namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poktor
Schweino schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 20:43:
Sinds vandaag signaal, gaat prima tot nu toe. Heb wel al de modem moeten resetten omdat ik geen www pagina's meer kon laden, terwijl usenet en ftp op de achtergrond vrolijk aan het doorjakkeren waren @ 700kb/sec. Kent iemand dit probleem?

Nogmaals een vraag die ik al eerder heb gesteld. Hoe is in de speedtouch 706 een DMZ in te stellen zodat al het verkeer naar mijn achterliggende router wordt doorgerouteert?
Port forwarding toepassen op alle poorten, doe ik ook.
Het probleem wat jij noemt ken ik helaas niet, maar ik heb dan ook een Zyxel 2602.. O-)
Misschien een idee voor je: Check de versie van je firmware, schrijf die op en check dan bij Tiscali of er nieuwere firmware is. Als er nieuwe firmware klaarstaat, is het verstandig deze in je modem te zetten, want er worden nog steeds fouten uit de firmware gehaald (ook grove, helaas). Deze apparaten zijn blijkbaar met grote haast uitgeleverd, waarbij men een flinke berg fouten voor lief heeft genomen. :(

[ Voor 30% gewijzigd door poktor op 22-08-2006 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poktor
Schweino schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 17:19:
Is het overigens mogelijk een mailforward in te stellen bij speedlinq? Kan de optie nergens vinden namelijk.
Nee, helaas. Ik heb zelf dit probleem ook niet, want ik draai mijn eigen POP3/SMTP-mailserver. Misschien een idee voor jou? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

poktor schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 17:11:
[...]

Je brief met inloggegevens ZIJN je SIP-instellingen. :) Als het goed is, staat er in die brief een SIP-login: je telefoonnummer + netnummer aan elkaar. Hetzelfde nummer staat vermeld bij je SIP-telefoonnummer. Dan staat er nog een password, wat je als het goed is al op aanraden van Speedlinq gewijzigd hebt op je servicepagina. :)
Al deze gegevens horen in je VoIP-modem, op de SIP-pagina. De overige velden laat je default, met uitzondering van het vinkje bij de poort waar je toestel aan hangt.

Of je password nu nog klopt is natuurlijk de grote vraag. Check daarom ook je Service Pagina, daar vind je alle instellingen. Volgens mij staat daar ook je VoIP-telefoonnummer. Heb je je password al gewijzigd? Speedlinq raadde dat aan namelijk.
Het werkt inmiddels :)
Achteraf had ik alles dus goed gedaan alleen loopt in mijn geval de telefonie niet via telefoondienst.nl maar via ritstele.com. Blijkbaar leiden er meer wegen naar Rome.
Bedankt voor je hulp iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poktor
Verwijderd schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 21:00:
[...]

Het werkt inmiddels :)
Achteraf had ik alles dus goed gedaan alleen loopt in mijn geval de telefonie niet via telefoondienst.nl maar via ritstele.com. Blijkbaar leiden er meer wegen naar Rome.
Bedankt voor je hulp iig :)
Mooi! d:)b
En weer een tevreden Speedlinq-gebruiker erbij.. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

poktor schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 12:53:
[...]

Mooi! d:)b
En weer een tevreden Speedlinq-gebruiker erbij.. *O*
Je werkt bij SL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben sinds kort overgestapt van Versatel (Tele2) naar Speedlinq (BBNET, ADSL X-tra 4096/1024).
De aanvraag heb ik de avond dat ADSL via Versatel niet meer werkte direct opgestart.
Dit was 22-juni, een anderhalve week voor mijn vakantie.
De modem was in de eerste week van mijn vakantie bij de buren afgegeven.
En na thuiskost bleek volgens de ontvangen papieren de verbinding al sinds 7-juli te werken.

De kortingsvoucher heb ik al opgestuurd (31-juli), via speedlinq.nl om een ontvangstbewijs gevraagd, maar na het uitblijven van de bevestiging toch maar gebelt (11-Aug).
Alles was al 3-aug binnen en heb alsnog een ontvangstbevestiging per email ontvangen.
Nu maar wachten tot mijn bankrekening weer volgestort wordt, want deze was aardig leeg geplunderd.

Na aansluiten van de gratis ADSL modem (CopperJet 816-2P) bleek zowel aan de WAN (ADSL) als aan de LAN kant niet te werken.
Alleen de power LED was aan, en ik kreeg dus ook geen IP via DHCP.
Mijn oude Wireless E-Tech ADWG02 modem (met 4 switch poorten) van Versatel gaf wel aan ADSL signaal te zien.

Na inloggen via het management IP 172.19.3.1 leek de configuratie niet geactiveerd te zijn of zo.
Ik heb dit opgelost door via Quick Start > Select Provider Configuratie > (NL) BBned Bridge te selecteren.
De config stond er dus wel in. En na de restart werkte het na behoren.

Hierna ook Wireless E-Tech ADWG02 modem als Bridge RFC1483, LLC, VCI/VPI=35/0 geconfigureerd en deze modem werkt in Bridge mode dus prima.
In bridge mode is het helaas niet mogelijk meer dan 1 PC gelijktijdig aan internet te krijgen.
De E-Tech modem heeft ook een "Router 1483 bridged" mode, ik hoopte hiermee toch mijn netwerkje weer werkend te krijgen.
Deze mode is niet in het manual beschreven. Ik heb diverse instellingen geprobeerd maar het is niet gelukt om de E-Tech ADWG02 in Routed mode te krijgen.
Als iemand het wel gelukt is om de ADWG02 op het BBNET via Speedlinq werkend te krijgen hoor ik dat graag.

Ik heb vervolgens de CopperJet 816-2P (S.W. 6.02 SR4) in routed mode gezet, DHCP geactiveerd en deze aan een van de switch poorten van de ADWG02 aangesloten.
Hiermee heb ik toch mijn wireless netwerkje terug.
Toch overweeg ik een nieuwe ADSL Router te kopen, zat te denken aan de Linksys WAG54GS (~90 Euro). Heeft iemand hiermee een netwerkje werkend via BBNET?

Verder had ik me ook aangemeld voor de gratis newsgroup service (32kB). Ik had heel even overwogen die van 4.95 Euro te nemen, maar na het zien van de compleetheid ben ik toch heel blij dat ik dat niet gedaan heb. Zelfs in a.b.mp3 moet je wel een heel ruime muziekkeuze hebben om twee nummers van je gading compleet binnen te krijgen. Gewoon ongelofelijk zo slecht.
Is dat bij de betaalde news service diensten ook zo?

Ik heb in een aantal berichten iets gelezen over het inleren van de modem. Waar kan ik dat terug vinden? Via Configuration > Ports > Basic Port Attributes > Tx Bit Rate en Rx Bit Rate?
Tx Bit Rate = 960000 (= 937 kbps)
Rx Bit Rate = 3776000 (= 3687 kbps)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 19:27
Ik heb vandaag het bedrag van het modem + aansluitkosten teruggekregen. Verder werkt internet en bellen prima bij Speedlinq. Het kan ook goed gaan. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poktor
Nee hoor, ben gewoon een gebruiker van Speedlinq. Een tevreden gebruiker tot nu toe, dat dan weer wel. :+
Misschien is het grote verschil met de meeste anderen hier, dat ik professioneel 3e-lijns beheerder ben in de banciare wereld en verzot ben op het oplossen van dit soort trubbels. Doe ik al zo'n 20 jaar en is een nogal uit de hand gelopen hobby die nu leuk geld oplevert.... :)

• Schweino
Heb sinds gisteren ook alles werkend gekregen. Heb nu dus 6 mbit (waar ik vreemd genoeg 800kb/sec mee weet te halen) en telefonie. Alles werkt naar behoren, geen klachten dus. Erg netjes allemaal. De firmware van de Speedtouch 706 laat alleen te wensen over qua gebruiksvriendelijkheid naar mijn mening. Ben dan ook voornamelijk Linksys gewend.

Ik heb de voicemail van de VOIP verbinding zo ingesteld dat ik een e-mail krijg en dat ik het per telefoon kan afluisteren. Heb alleen geen idee wat het telefoonnummer is om naar de voicemailcentrale te bellen....

Verwijderd

Ik ben al ongeveer 2,5 jaar een redelijk tevreden gebruiker van Speedlinq. Op af en toe een volledige disconnect van ongeveer een dag (er wordt geen IP adres verkregen) en een standaard te lage uploadsnelheid (haal slechts 80KB/s met mijn 8mbit/1mbit abbo) heb ik verder weinig echt serieuze problemen gehad.

Ik ga nu echter verhuizen en ben me dus opnieuw aan het orienteren op de ADSL/Kabel markt om te zien wat bij mijn wensen aansluit (qua functionaliteit vs. kosten) en ben wel te spreken over het 6016/1024 compleet abbo van Speedlinq. Lekker goedkoop en als het goed is verlost van aparte KPN rekening.

Ik heb echter nog wel twee vragen:

Dit abbo is beschikbaar via Tiscali als via BBNed en ik wil graag een bewuste keuze maken tussen deze twee. Ik heb hier weinig over kunnen vinden in dit topic en vroeg me af of iemand er nog iets zinnigs over kan zeggen?

Daarnaast las ik dat het modem niet in brigded mode kan staan vanwege VoIP. Als ik het goed heb heb ik mijn modem nu in routed mode staan aangezien ik meerdere PC's aan het modem heb hangen. Ik wil na de verhuizing nog steeds meerdere PC's eraan kunnen hangen en dan het liefst alles wireless. Nou vroeg ik me af of dit allemaal wel gaat lukken?

Alvast bedankt voor de reacties.

Verwijderd

Nou hehe mn Voip doet het ook .......................400 keer geprobeerd in verschillende settings. Na het ontvangen van een nieuw wachtwoord waren mn settings ineens wel goed.....vreemd ...maar goed hij doet het. Owww hhihihi als je Speedlinq mailt zeg er dan ff bij dat ze de MAIL beantwoorden en het niet in hun botte kop moeten halen om te antwoorden met "U moet de helpdesk bellen". Dat helpt verrassend goed lol.
Denk dat het grootste probleem zat in de verouderde software die ik erbij kreeg. Toen in via een tijdelijke Bridged instelling de laatste drivers en config kon ophalen was alles kaasie.

• rick77

rick77

... get to the point!

Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 19:05:
Owww hhihihi als je Speedlinq mailt zeg er dan ff bij dat ze de MAIL beantwoorden en het niet in hun botte kop moeten halen om te antwoorden met "U moet de helpdesk bellen". Dat helpt verrassend goed lol.
Hoe kun je Speedlinq tegenwoordig nog mailen dan, sinds ze het "klachtenformulier" van de site hebben gehaald?

• Ghostface
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-08-2024
Ik heb sinds vandaag , mijn nieuwe snelheid ik heb sinds +/- 3 jaar 8 Mbit en nu 20 mbit van Speedlinq en nog steeds tevreden :P

kijken of deze snelheid ook nog bevalt , en in die 3 jaar nooit heldesk nodig gehad , tuurlijk wel eens een downtime maar nooit langer dan een uur :*)

en geduld is soms ook op ze plaats dat mag ook gezegd worden , dat het niet alleen slecht is wat speedlinq aan diensten bied , ja dus een Tevreden Speedlinq User

ook het voip gedeelte doet het perfect zonder moeilijke instellingen zoals ik lees van sommige voipmodem (Zyxel) aansluiten cd erin , wachtwoorden invullen op de benodige velden en bellen ;)

1 en al top 8)

[ Voor 5% gewijzigd door Ghostface op 24-08-2006 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmob
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-07 17:39
Ik heb nu al een tijdje last van wat lijkt op DNS problemen. Eerst was het alleen m'n mail die er last van had (wat wel verdomd lastig is), maar nu is er een tweede geval bijgekomen.
Wat zijn de symptomen?
- Site kan niet bereikt worden, tracert timed out na m'n router of kan naam niet eens resolven
- Site kan ineens wel bereikt worden (random, soms hele dagen niet, soms werkt het een uur ofzo)
- En de site is weer verdwenen.

Het gaat om mail.home.nl en www.mythtv.org (of wiki.mythtv.org) en ik zit op het BabyXl netwerk.

Nu zit ik dus net toevallig te testen en krijg deze frapante uitslag van een tracert.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
  1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  192.168.1.1
  2     *        *        *     Request timed out.
  3     *        *        *     Request timed out.
  4     *        *        *     Request timed out.
  5     *        *        *     Request timed out.
  6     *        *        *     Request timed out.
  7     *        *        *     Request timed out.
  8     *        *        *     Request timed out.
  9     *        *        *     Request timed out.
 10    13 ms    13 ms    14 ms  mail.tilbu1.nb.home.nl [213.51.146.46]

Trace complete.

Wie o wie kan mij helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Schweino schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 09:26:
Heb alleen geen idee wat het telefoonnummer is om naar de voicemailcentrale te bellen....
Heb de helpdesk maar gebeld aangezien hier blijkbaar niemand het wist. Het nummer is 1233, misschien iets voor de startpost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pin0
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ik zal even een ervaring delen met speedlinq,
In februari 2006 een Mega Deal 5120 aangevraagd, in maart kwam de monteur eindelijk. Ik had een doe het zelf pakket maar ik moest wachten op de monteur. Die man komt binnen vraagt waar de aansluiting is, vind het blauwe en roode draadje doet iest met een meter en gaat weer, heeft twee minuten geduurd. :| Ik had toen dus al twee weken internet kunnen hebben als ik bij ontvangst alles aangesloten had. Nevermind, kan ik ik mee leven ik moest toen toch nog van alles klussen.
Naast het modempakket niets anders van Speedlinq gekregen. In juni bij het doen van wat achterstallige administratie eens gecontroleerd of mijn actie korting (69euro modem, 89 euro aansluitkosten) al eens teruggestort zijn. Niet dus, blijkt dat ik een actievoucher volgens de actievoorwaarden moet invullen. (Belachelijk maar goed) Ik zoeken in de papieren die ik bij mijn modempakket heb gekregen maar geen actievoucher en geen actievoorwaarden. Dan maar zoeken op de speedlinq website daar staat het vast wel. Na veel geklik (duidelijk vind ik die site niet) een formulier gevonden om de actievoucher opnieuw aan te vragen. Opgestuurd met een kopie van een factuur (dat moest). Vervolgens niets gehoord, ik wilde dus een email sturen om te vragen of ze het hebben ontvangen. Nergens een email adres te vinden en alles moet via online formulieren en jawel er is zelfs een formulier om een bevestiging van de ontvangst van de actievoucher aan te vragen 8)7
Goed en wel, vrij snel daarna krijg ik dus wel een email (waar ik niet op mag antwoorden) waarin staat dat alles in goede orde is ontvangen en het bedrag teruggestort zal worden. (dat was 29 juni) Begin augustus weer eens gechecked en nog steeds geen geld, nu pak ik de telefoon geen zin om weer een uur hits op de speedlinq site te genereren, nee dan maar 70 eurocent :r per minuut betalen. Wel een aardige mevrouw aan de lijn die één en ander nakeek en het inderdaad raar vond dat het nog niet was overgemaakt en zij zou ervoor zorgen dat het met de volgende betalingsronde meegenomen zou worden, ik moest mijn mail in de gaten houden. Eind augustus dan een mailtje gehad dat ik te laat zou zijn met de actievoucher maar dat ze een uitzondering zouden maken als ik mijn 2 jarige contract nu al een jaar zou verlengen. Ik zou nog geen maand te laat zijn. Ik wilde natuurlijk reageren maar ik mocht niet antwoorden op de email en moest via de faq op de website één en ander zien te achterhalen. Ik alles maar eens goed gelezen en in artikel 4.2 stond dat ik tot september heb om te reageren dus ik was ruim op tijd! Via de website een klacht verstuurd (dat formulier staat nu in mijn bookmarks hoef ik niet meer te zoeken) en jawel er is nu weer een toezegging gedaan en excusses voor het ongemak dat ik alsnog mijn geld krijg.

Uiteindelijk reageren ze dus best addequaat op de gestuurde formulieren, wel vind ik het schandalig dat ze geld vagen voor de hel(p)desk en je ze niet gewoon kan mailen. Ook vind ik het slecht dat je als gebruiker zelf actie moet ondernemen voor de aangeboden korting. De verbinding is hier best ok, ik ben al lang blij dat ik van upc af ben... Zolang je ze dus niet hoeft te benaderen en alles goed gaat is alles best ok maar als je een uitzondering oid. hebt zijn ze zeer slecht berijkbaar. Maar ja daar is de prijs natuurlijk ook naar ;)

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meller
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 17:18

Meller

Much to learn, you still have

Heeft iemand een adres waar je een aangetekende brief heen kan sturen??

Of kan dat ook naar een postbus?

Laat maar, in deel 2 gelezen, check kvk ;-)

[ Voor 18% gewijzigd door Meller op 25-08-2006 14:03 ]

Core i5-4570, 8GB, 250 GB SSD, GT730 2GB, S20, Fossil Gen4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu ook een maandje eigenaar van me 8/1 mbit connectietje! In deze tijd nog geen onstabiele connectie gehad, snachts ook niet zover ik het weet (irc bleef altijd netjes aan iig).

Alleen vind ik het wel bagger dat je 70cent per minuut moet betalen voor een helpdesk waar je soms een kwartier moet wachten om geholpen te worden. En dan helemaal leuk als ze iets beloven en het gebeurt niet... Dus terug bellen en weer een jaar wachten.
Ik heb nu meerdere keren moeten bellen (de modem die ik gekregen had moest opnieuw geconfigt worden, en zo ver ben ik niet met me opleiding :P). De kosten hierdoor zijn wel 57 euro! Natuurlijk wel gedeeltelijk mijn schuld omdat je in de ochtend geen rij hebt, maar ik werk dan wel weer vaak in de ochtend. Maargoed het is een aardig bedrag waar mijn vader niet zo blij mee is...

Maarja.. Ik heb nu wel een leuke up en download... Eerst voor 40 euro per maand 3/0.5 mbit :)
Dus uiteindelijk is het het opzich wel waard..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kingmob schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 00:13:
Ik heb nu al een tijdje last van wat lijkt op DNS problemen. Eerst was het alleen m'n mail die er last van had (wat wel verdomd lastig is), maar nu is er een tweede geval bijgekomen.
Wat zijn de symptomen?
- Site kan niet bereikt worden, tracert timed out na m'n router of kan naam niet eens resolven
- Site kan ineens wel bereikt worden (random, soms hele dagen niet, soms werkt het een uur ofzo)
- En de site is weer verdwenen.

Het gaat om mail.home.nl en www.mythtv.org (of wiki.mythtv.org) en ik zit op het BabyXl netwerk.

Nu zit ik dus net toevallig te testen en krijg deze frapante uitslag van een tracert.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
  1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  192.168.1.1
  2     *        *        *     Request timed out.
  3     *        *        *     Request timed out.
  4     *        *        *     Request timed out.
  5     *        *        *     Request timed out.
  6     *        *        *     Request timed out.
  7     *        *        *     Request timed out.
  8     *        *        *     Request timed out.
  9     *        *        *     Request timed out.
 10    13 ms    13 ms    14 ms  mail.tilbu1.nb.home.nl [213.51.146.46]

Trace complete.

Wie o wie kan mij helpen
Ondanks ik geen tot weinig verstand van dit soort dingen heb, weet ik wel dat het mij ook regelmatig gebeurd dat ik een bepaalde site niet kan bereiken.
Die van jou kan ik overigens ook niet bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 13:04:
Ik ben al ongeveer 2,5 jaar een redelijk tevreden gebruiker van Speedlinq. Op af en toe een volledige disconnect van ongeveer een dag (er wordt geen IP adres verkregen) en een standaard te lage uploadsnelheid (haal slechts 80KB/s met mijn 8mbit/1mbit abbo) heb ik verder weinig echt serieuze problemen gehad.

Ik ga nu echter verhuizen en ben me dus opnieuw aan het orienteren op de ADSL/Kabel markt om te zien wat bij mijn wensen aansluit (qua functionaliteit vs. kosten) en ben wel te spreken over het 6016/1024 compleet abbo van Speedlinq. Lekker goedkoop en als het goed is verlost van aparte KPN rekening.

Ik heb echter nog wel twee vragen:

Dit abbo is beschikbaar via Tiscali als via BBNed en ik wil graag een bewuste keuze maken tussen deze twee. Ik heb hier weinig over kunnen vinden in dit topic en vroeg me af of iemand er nog iets zinnigs over kan zeggen?

Daarnaast las ik dat het modem niet in brigded mode kan staan vanwege VoIP. Als ik het goed heb heb ik mijn modem nu in routed mode staan aangezien ik meerdere PC's aan het modem heb hangen. Ik wil na de verhuizing nog steeds meerdere PC's eraan kunnen hangen en dan het liefst alles wireless. Nou vroeg ik me af of dit allemaal wel gaat lukken?

Alvast bedankt voor de reacties.
Hoe de policy vwb verhuizen is bij speedlinq weet ik niet, maar ik weet wel dat ik als bestaande klant GEEN 6016/1024 compleet abbo kan afsluiten, dit is alleen voor nieuwe klanten. Gisteren heb ik hier toevallig over gebeld, dat ik wilde upgraden naar dat abbo, no way dus. Ik vond het ongehoord dat dit niet kon en heb dit ook kenbaar gemaakt, de dame op de helpdesk begreep en beaamde het en gaf aan dat er veel klachten hierover kwamen en dat het ook zeker met het management besproken zal worden. Veel vertrouwen heb ik er niet in, ze gaan wat dit betreft steeds meer op upc lijken. :(
Ik blijf het jammer vinden, het was zo'n leuk bedrijf waar ik best wel een beetje trots op was toen ik als 1 van de eerste klant werd bij hun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aMUSEd
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-07 13:12

aMUSEd

huup-huup barrrbatruuk

Verwijderd schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 12:05:
[...]
Hoe de policy vwb verhuizen is bij speedlinq weet ik niet, maar ik weet wel dat ik als bestaande klant GEEN 6016/1024 compleet abbo kan afsluiten, dit is alleen voor nieuwe klanten. .
huh, wat was de reden dat dit niet kon?
Ik ben bij mijn aanmelding ervan uit gegegaan dat ik eventueel nog zou kunnen overstappen.. stond in de voorwaarden: upgraden is kostenloos (wel hoger maandbedrag natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poktor
aMUSEd schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 13:22:
[...]

huh, wat was de reden dat dit niet kon?
Ik ben bij mijn aanmelding ervan uit gegegaan dat ik eventueel nog zou kunnen overstappen.. stond in de voorwaarden: upgraden is kostenloos (wel hoger maandbedrag natuurlijk).
In diezelfde voorwaarden staat helaas ook, dat bestaande klanten eerst minimaal 3 maanden geen klant meer moeten zijn, alvorens zij aanspraak kunnen maken op de aanbiedingen.. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 12:05:
[...]

Hoe de policy vwb verhuizen is bij speedlinq weet ik niet, maar ik weet wel dat ik als bestaande klant GEEN 6016/1024 compleet abbo kan afsluiten, dit is alleen voor nieuwe klanten. Gisteren heb ik hier toevallig over gebeld, dat ik wilde upgraden naar dat abbo, no way dus. Ik vond het ongehoord dat dit niet kon en heb dit ook kenbaar gemaakt, de dame op de helpdesk begreep en beaamde het en gaf aan dat er veel klachten hierover kwamen en dat het ook zeker met het management besproken zal worden. Veel vertrouwen heb ik er niet in, ze gaan wat dit betreft steeds meer op upc lijken. :(
Ik blijf het jammer vinden, het was zo'n leuk bedrijf waar ik best wel een beetje trots op was toen ik als 1 van de eerste klant werd bij hun.
Bedankt voor de waarschuwing, gelukkig heb ik er geen last van want ik heb besloten om Speedlinq voor mijn huidige adres op te zeggen en evt. een nieuw abbo af te sluiten voor het nieuwe adres .. :P

Ik blijf echter nog wel zitten met mijn oorspronkelijke vragen:
- wat is een beter keuze BBNed of BabyXL?
- kan ik met VoIP nog steeds meerdere computers wireless toegang geven tot internet?

Aan de hand van onder andere deze info kan ik beslissen naar welke ISP ik ga voor mijn nieuwe woning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmob
poktor schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 14:48:
[...]

In diezelfde voorwaarden staat helaas ook, dat bestaande klanten eerst minimaal 3 maanden geen klant meer moeten zijn, alvorens zij aanspraak kunnen maken op de aanbiedingen.. :'(
Ik ben aan het eind van mijn vorige contract anders probleemloos over gestapt naar een duurder abonnement. Alleen downgraden is niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aMUSEd

aMUSEd

huup-huup barrrbatruuk

poktor schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 14:48:
[...]
Ik begreep dat het alleen om acties ging, niet de reguliere abonnementen.
6/1+bellen voor 30euro is mi geen actie.
kingmob schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 19:48:
[...]
Ik ben aan het eind van mijn vorige contract anders probleemloos over gestapt naar een duurder abonnement. Alleen downgraden is niet mogelijk.
Was dit een van de 'aanbiedingen' van de site of een ander abonnement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rick77 schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 19:11:
[...]

Hoe kun je Speedlinq tegenwoordig nog mailen dan, sinds ze het "klachtenformulier" van de site hebben gehaald?
Via deze heb ik dat gedaan ....vond ik ook ergens op een forum.
http://www.speedlinq-faq.nl/email.phtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
Verwijderd schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 10:50:
[...]

Via deze heb ik dat gedaan ....vond ik ook ergens op een forum.
http://www.speedlinq-faq.nl/email.phtml
Bedankt !!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmob
aMUSEd schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 21:47:
[...]

[...]

Dit was de 'dubbele snelheid' aanbieding. Ik zeg overigens duurder, maar ik bedoel sneller. M'n abonnement is namelijk een tientje per maand (!) goedkoper geworden. Er kan veel gebeuren in een jaar schijnbaar qua prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aMUSEd

aMUSEd

huup-huup barrrbatruuk

kingmob schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 13:57:
[...]
Dit was de 'dubbele snelheid' aanbieding.
ah ok. Blijkbaar weten ze bij SL ook niet wat een aanbieding is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, ik heb nu sinds een tijdje SpeedLinq als mijn provider, maar ik ben niet echt te vreden om het maar zo te zeggen. Het kan ook zijn dat ik iets verkeerd heb staan, maar daarvoor heb ik al mijn hele portomonee leeg gebeld aan de service-lijn van deze provider zelf. Ik zit ~1.8km van de centrale af, dus daaraan ligt het niet, en ook een slechte lijn valt al af.

Mijn modem (CopperJet 816-2P) traint de gegevens die ik nodig heb, om mijn snelheid te krijgen. Dat zijn devolgende waarden:
code:
1
2
Tx Bit Rate     1021200 
Rx Bit Rate     6031400

De upload, geen probleem... Maar nu zit het hem in de download, wat maar liefst 10mbit hoort te zijn (10.000.000 bit). Ik krijg maar 60% van mijn betaalde snelheid!! :'(

Als iemand er meer ervaring mee heeft, om dit goed te zetten, dan hoor ik het zéér graag.
ps. Volgens mij zet SpeedLinq er gewoon een limiet op, maar het kan aan mij liggen :/

[edit]

Ook mijn Speedtouch 510 doet precies het zelfde, net geprobeerd nog:
Reserved Bandwidth (kbit/s) up/down = 1024 / 6176
'k Wist niet dat je ook met een Thomson op internet kon, zo blijkt het maar weer dat het kan :9

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2006 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

Waarom kan speedlinq zo goedkoop ADSL leveren via KPN ? Ik bedoel ik betaal nu 35e per maand voor 3200/512 en hun kunnen daar vrolijk 8mbit/1mbit voro leveren.... Mijn abbo loopt 31 januari af ik zit nog steeds te twijfelen wat ik nemen moet. Op mijn adres is alleen KPN ADSL leverbaar...

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poktor
aMUSEd schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 21:47:
[...]

[...]

6/1+bellen is bij Speedlinq dus wel degelijk een actie. Bij speedlinq heeft alles wat op de frontpage staat de benaming "actie". Ik heb dit nl. ook geprobeerd.
Upgraden mag uiteraard altijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poktor
DaWaN schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 10:16:
Waarom kan speedlinq zo goedkoop ADSL leveren via KPN ? Ik bedoel ik betaal nu 35e per maand voor 3200/512 en hun kunnen daar vrolijk 8mbit/1mbit voro leveren.... Mijn abbo loopt 31 januari af ik zit nog steeds te twijfelen wat ik nemen moet. Op mijn adres is alleen KPN ADSL leverbaar...
check de abbo's bij Tiscali maar, zijn bijna even goedkoop... ;)
De truuk is, dat Speedlinq de helpdesk-kosten niet in de prijs meeneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poktor
Verwijderd schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 16:40:
[...]

Bedankt voor de waarschuwing, gelukkig heb ik er geen last van want ik heb besloten om Speedlinq voor mijn huidige adres op te zeggen en evt. een nieuw abbo af te sluiten voor het nieuwe adres .. :P

Ik blijf echter nog wel zitten met mijn oorspronkelijke vragen:
- wat is een beter keuze BBNed of BabyXL?
- kan ik met VoIP nog steeds meerdere computers wireless toegang geven tot internet?

Aan de hand van onder andere deze info kan ik beslissen naar welke ISP ik ga voor mijn nieuwe woning.
Speedlinq levert op verzoek een Zyxel 2602 met Wifi, dus is mogelijk.. :)
Wat het netwerk betreft, is BabyXL beter, daar je dan nummerweergave in 2 richtingen hebt en je je telefoonboek-vermelding behoudt. Bij BBned kan dat niet. Bbned geeft daarentegen weer wel de mogelijkheid tot het telefonisch afluisteren van je voicemail, wat BabyXL niet heeft. Die sturen je de voicemails enkel via email. Je kunt natuurlijk ook een antwoordapparaat nemen, zoals ik gedaan heb.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aMUSEd

aMUSEd

huup-huup barrrbatruuk

poktor schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 12:23:
[...]
6/1+bellen is bij Speedlinq dus wel degelijk een actie. Bij speedlinq heeft alles wat op de frontpage staat de benaming "actie". Ik heb dit nl. ook geprobeerd.
Upgraden mag uiteraard altijd...
Wat zijn de 'niet-actie prijzen' voor bv 4/1mb en 6/1mb+ bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Laatst online: 12-09 22:33
Ik heb inmiddels al enkele maanden Speedlinq + bellen van die actie bij me moeder en bij ons werkt het als een trein. Alles is gegaan zoals het zou moeten alleen heb ik dus het probleempje gehad dat me SIP instellingen uit me Speedtouch waren nadat de stroom eraf was geweest. Vervoglesn is het nog een keer gebeurd (stroom eraf) maar nu blijft alles er gewoon inzitten (was er dit keer ook veel langer af).

Al met al zeer tevrede over desze goedkope lijn :)

(Oja alleen nummer weergave uit had wle leuk geweest als dat er ook bij zat)

PS> Misschien heb ik gewoon geluk met dat soort dingen want bij me vader werkt Tele2 Compleet TV ook vlekkeloos en @ maximum snelheid :)

Disclaimer: FF afkloppen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poktor
aMUSEd schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 13:16:
[...]

Wat zijn de 'niet-actie prijzen' voor bv 4/1mb en 6/1mb+ bellen?
Hetzelfde bedrag, alleen het modem kost je dan 89 euro, je betaalt 79 euro aansluitkosten en je betaalt 9 euro per maand extra voor het kpn-koper.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aMUSEd

aMUSEd

huup-huup barrrbatruuk

poktor schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 12:32:
[...]
Wat het netwerk betreft, is BabyXL beter, daar je dan nummerweergave in 2 richtingen hebt en je je telefoonboek-vermelding behoudt. Bij BBned kan dat niet.
Heeft BBned wel nummerweergave op inkomende gesprekken?
poktor schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 21:02:
[...]
Hetzelfde bedrag, alleen het modem kost je dan 89 euro, je betaalt 79 euro aansluitkosten en je betaalt 9 euro per maand extra voor het kpn-koper.. :+
Stel je hebt 4/1 + bellen en na een jaar wil je naar 6/1mb + bellen .. je hebt dus al een modem en een aansluiting. Dan ga je toch alleen 30 euro betalen per maand ipv 25 euro?.. of zijn er andere kosten ivm de upgrade?

[ Voor 42% gewijzigd door aMUSEd op 28-08-2006 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poktor
Hoi allemaal,

Ik hoop dat er een paar BabyXL-techneuten meelezen, want ik heb nu iets raars...
Sinds vandaag hoor ik, enkel bij gesprekken van/naar het mobiele net, de andere kant niet meer! :?
Het maakt niet uit, of ik zelf bel of gebeld word, het mobieltje hoor ik gewoon NIET. De mobiel hoort mij echter prima! Ik heb al verschillende mobieltjes geprobeerd, allemaal hetzelfde resultaat. En het mooie is: bel ik een vaste lijn, of een vast nummer belt mij, dan werkt alles prima! 8)7

Iemand die dit nog snapt?

Ik heb de Speedlinq-helpdesk al gebeld, maar die hoorden dit ook voor het eerst. Ik vroeg nog of het te maken had met de vele graafwerkzaamheden hier in de buurt, maar hij zei, en dat klopt ook, dan moeten meer mensen hier last van hebben, dus dat is het niet. Speedlinq zoekt morgen verder, maar misschien is er hier iemand die dit probleem kent? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
Ik wordt als het goed is 1 sept aangesloten...

Wat ik wel een beetje slecht vind is, dat je geen uitgaande nummer melder hebt
met bbned.
Als er een bbned/speedlinq techneut meeleest..... Gaat dat nog een keer veranderen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik heb een probleem met speedlinq maar dan enkel met speedlinq bellen.

Na alles succesvol geinstalleerd te hebben werkte het bellen direct.
Echter na enkele dagen kwam ik erachter dat ik geen kiestoon had op mijn telefoon.
Ik heb als eerste een andere telefoon gebruikt maar hier lag het niet aan.
Op de speedtouch 706 die ik heb branden de volgende ledjes geel:

Power
DSL
Ethernet

Helaas heb ik niet gecheckt welke ledjes brandden toen het bellen wel werkte.
Heeft het ledje DSL te maken met speedlinq bellen of toch met het internetten.

Internetten werkt overigens wel gewoon.

Wat kan het probleem zijn?
Moet ik het modem nog een keer configuren?

Alvast bedankt voor de antwoorden,

Groeten
Gearbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Laatst online: 12-09 22:33
Waarschijnlijk heeft de modem ff zonder stromm gezet en zijn alleen de instellingen van de telefonie eruit. Dus ff opnieuw instellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 23:09:
Ook ik heb een probleem met speedlinq maar dan enkel met speedlinq bellen.

Na alles succesvol geinstalleerd te hebben werkte het bellen direct.
Echter na enkele dagen kwam ik erachter dat ik geen kiestoon had op mijn telefoon.
Ik heb als eerste een andere telefoon gebruikt maar hier lag het niet aan.
Op de speedtouch 706 die ik heb branden de volgende ledjes geel:

Power
DSL
Ethernet

Helaas heb ik niet gecheckt welke ledjes brandden toen het bellen wel werkte.
Heeft het ledje DSL te maken met speedlinq bellen of toch met het internetten.

Internetten werkt overigens wel gewoon.

Wat kan het probleem zijn?
Moet ik het modem nog een keer configuren?

Alvast bedankt voor de antwoorden,

Groeten
Gearbox
Ik heb dit zelfde probleem ook gehad, ik heb namelijk Speedlinq 6/1 Compleet met bellen er dus bij inbegrepen (op het netwerk van BBned). Toen ik mijn brief met de codes had ontvangen en deze in het modem had gezet met behulp van de cd-rom kreeg ik ook geen kiestoon op de telefoon. Ik heb toen ondanks dat ik geen KPN-lijn heb toch eens geprobeerd de bijgeleverde splitter tussen het modem en het telefoonstopcontact te plaatsen. Toen ik het modem vervolgens opnieuw aanzette ging het lampje bij voice (helemaal rechts) direct branden en toen ik nogmaals de telefoon opnam kreeg ik wel een kiestoon en kon ik ook gebeld worden.
Vreemd dat een splitter op een lijn waarop geen telefonie van KPN maar alleen ADSL waar ook het Speedlinq Bellen gedeelte over gaat dit probleem kan oplossen maar het is dus zeker het proberen waard! ;)
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poktor
aMUSEd schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 21:04:
[...]

Heeft BBned wel nummerweergave op inkomende gesprekken?
Dat wel, ja.
[...]

Stel je hebt 4/1 + bellen en na een jaar wil je naar 6/1mb + bellen .. je hebt dus al een modem en een aansluiting. Dan ga je toch alleen 30 euro betalen per maand ipv 25 euro?.. of zijn er andere kosten ivm de upgrade?
Yep: de maandelijkse 9 euro van kpn. Bij de 6/1-actie neemt Speedlinq die voor haar rekening.
Bij een upgrade dus niet... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Weet je dat zeker?

Van http://www.speedlinq.nl/php/privacy.php#actie7:
2.4.b X-tra 6016 COMPLEET Abonnement bestaat uit ADSL met de maximale snelheid van 6016/1024 Kbps en Speedlinq Bellen. Speedlinq factureert per maand €15,50 voor het ADSL, €4,95 voor Speedlinq Bellen en, indien de Klant zijn KPN abonnement opzegt, tevens €9,50 toeslag voor het gebruik van de telefoonlijn conform artikel 11.5 van de Algemene Voorwaarden ADSL. KPN is gerechtigd deze toeslag voor het gebruik van de lijn in rekening te brengen. Speedlinq berekent deze kosten door aan de Klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poktor
Interessant! Maarrr.. dit is de uitleg over de manier waarop het actietarief is opgebouwd. Als je al een aansluiting hebt, lijkt het me zeer sterk, dat Speedlinq ineens de KPN-lasten voor haar rekening neemt. Zoals Speedlinq al schrijft op die pagina: "De KPN-kosten worden aan de klant doorberekend". Ergo: heb je al een abonnement, dan komen daar gewoon kosten bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Dus als je al een KPN lijn hebt, dan betaal je alsnog die 30 euro per maand volgens jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poktor
Schweino schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 11:32:
Dus als je al een KPN lijn hebt, dan betaal je alsnog die 30 euro per maand volgens jou?
Ja. Het is toch simpel: Stel, je hebt een all-in abbo van Speedlinq van vorig jaar, 5Mbit voor 25 eurie. Nu wil je via internet gaan bellen, want dat is lekker goedkoop. Mooiste is dan om over te stappen naar de 6/1-actie van Speedlinq voor 29,95. Hoho, zegt Speedlinq dan, je moet eerst minimaal 3 maanden GEEN klant zijn bij ons. Gaat niet lukken dus. Wat nu? Optie 2 is dan: zelfde abbo aanhouden en voor 4,95 Speedlinq Bellen erbij nemen. Klein addertje: Speedlinq vergoedt nu NIET de extra KPN-kosten, dus die komen er nog eens bovenop. Bummer. :|

[ Voor 5% gewijzigd door poktor op 29-08-2006 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi,

Ik zie momenteel geen voordeel om VOIP van speedlinq te nemen. Kost 5 euri p/m + 9 euri KPN (gebruik van het kopen duhuu). KPN abbo kost 16 euri p/m (32 per 2 mnd) dus komt op hetzelfde neer? Of zie ik iets over het hoofd?

groeten!
poktor schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 11:43:
[...]

Ja. Het is toch simpel: Stel, je hebt een all-in abbo van Speedlinq van vorig jaar, 5Mbit voor 25 eurie. Nu wil je via internet gaan bellen, want dat is lekker goedkoop. Mooiste is dan om over te stappen naar de 6/1-actie van Speedlinq voor 29,95. Hoho, zegt Speedlinq dan, je moet eerst minimaal 3 maanden GEEN klant zijn bij ons. Gaat niet lukken dus. Wat nu? Optie 2 is dan: zelfde abbo aanhouden en voor 4,95 Speedlinq Bellen erbij nemen. Klein addertje: Speedlinq vergoedt nu NIET de extra KPN-kosten, dus die komen er nog eens bovenop. Bummer. :|
Pagina: 1 ... 9 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.