[Speedlinq] Ervaringen - Deel 3

Pagina: 1 ... 10 ... 18 Laatste
Acties:
  • 24.253 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 12:30
poktor schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 11:43:
[...]

Ja. Het is toch simpel: Stel, je hebt een all-in abbo van Speedlinq van vorig jaar, 5Mbit voor 25 eurie. Nu wil je via internet gaan bellen, want dat is lekker goedkoop. Mooiste is dan om over te stappen naar de 6/1-actie van Speedlinq voor 29,95. Hoho, zegt Speedlinq dan, je moet eerst minimaal 3 maanden GEEN klant zijn bij ons. Gaat niet lukken dus. Wat nu? Optie 2 is dan: zelfde abbo aanhouden en voor 4,95 Speedlinq Bellen erbij nemen. Klein addertje: Speedlinq vergoedt nu NIET de extra KPN-kosten, dus die komen er nog eens bovenop. Bummer. :|
Maar, stel: Je hebt een KPN belbudget abbo van ongeveer 10 euro per maand, je neemt speedlink 6/1+bellen, en je zegt je KPN abonnement niet op. Dan betaal je volgens mij aan speedlink geen 30 euro maar slechts 20 euro als ik zo hun voorwaarden lees. Je betaalt die lijnhuur alleen als je je KPN abonnement opzegt.
Verwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 12:53:
[...]
Of zie ik iets over het hoofd?
Wat dacht je van de belkosten? KPN berekent kosten per minuut, Speedlinq niet (naar vaste lijnen binnen Nederland), alleen een starttarief van 5 cent per gesprek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poktor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 12:26
Schweino schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 13:49:
[...]

Maar, stel: Je hebt een KPN belbudget abbo van ongeveer 10 euro per maand, je neemt speedlink 6/1+bellen, en je zegt je KPN abonnement niet op. Dan betaal je volgens mij aan speedlink geen 30 euro maar slechts 20 euro als ik zo hun voorwaarden lees. Je betaalt die lijnhuur alleen als je je KPN abonnement opzegt.
Nog effe de actievoorwaarden gelezen en inderdaad, je hebt de keuze (enkel bij de actie 6/1+bellen) om je KPN-abbo te behouden. De 9 euro wordt dan niet doorberekend, want je houdt je KPN-abbo, met bijbehorende kosten. Je bent zo wel duurder uit dan wanneer je je lijn laat opzeggen door Speedlinq.
[...]

Wat dacht je van de belkosten? KPN berekent kosten per minuut, Speedlinq niet (naar vaste lijnen binnen Nederland), alleen een starttarief van 5 cent per gesprek.
En een tarief van 20 cent per minuut als je naar een mobiel belt. Echter: dit wordt per seconde afgerekend, dus je betaalt bijvoorbeeld maar 2 cent als je 5 seconden belt met een mobiel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmob
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-07 17:39
Niemand die me kan helpen met mijn DNS problemen?
(paar posts terug)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poktor
kingmob schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 14:31:
Niemand die me kan helpen met mijn DNS problemen?
(paar posts terug)
Ik weet niet hoe je configuratie is, maar ervanuit gaande, dat je met 1 pc op internet zit, raad ik je aan, om de beide Speedlinq-DNS-servers in je Network Neighbourhood op te voeren. Vermoedelijk staan je DNS-servers nu nog op Autoconfig, dus hoor je ze via DHCP van Speedlinq binnen te krijgen, maar als je ze vast invult, zal e.e.a. vermoedelijk beter werken. Stap 2 is een cachingDNS server lokaal installeren, maar probeer dit eerst maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
poktor schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 14:22:
[...]
Nog effe de actievoorwaarden gelezen en inderdaad, je hebt de keuze (enkel bij de actie 6/1+bellen) om je KPN-abbo te behouden. De 9 euro wordt dan niet doorberekend, want je houdt je KPN-abbo, met bijbehorende kosten. Je bent zo wel duurder uit dan wanneer je je lijn laat opzeggen door Speedlinq.
17 hele eurocenten per maand maar liefs :) (Speedlinq berekent 9,50 euro aan lijnhuur en een belbudget abonnement bij KPN is 9,67). Je hebt dan wel het voordeel dat je een 2e telefoonlijn met eigen nummer hebt waar je bijvoorbeeld een fax aan kan hangen.

Ik heb laatst speedlinq op kaal koper genomen en heb er achteraf spijt van dat ik er geen KPN lijn op had laten zetten om bovengenoemde reden. Speedlinq brengt me namelijk 49 euro extra in rekening omdat ze het op kaal koper hebben moeten installeren, terwijl ik voor dit bedrag ook een KPN lijn had kunnen nemen...

[ Voor 4% gewijzigd door Schweino op 29-08-2006 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErHa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-04-2022

ErHa

(more) RPM equals (more) fun

Ik kreeg vandaag een email waarin stond dat mijn ingestuurde actievoucher niet was ontvangen.
Waarschijnlijk als automatische reactie op het invullen van het ontvangstbevestigingsformulier zo'n 2 weken geleden toen ik ook de actievoucher + kopie rekeningen ingezonden heb.

Is dit een veel voorkomend verschijnsel of kan ik er vanuit gaan dat als ik het morgen voor een 2e keer verstuur dit wel aankomt?

Ik zag trouwens ook op de online invulbare actievoucher dat je ook kunt faxen. Dit ga ik ook als extra proberen. Iemand daar ervaringen mee?

[ Voor 6% gewijzigd door ErHa op 29-08-2006 20:24 ]

"When the flag drops, the bullshit stops" by Olav Mol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aMUSEd
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-07 13:12

aMUSEd

huup-huup barrrbatruuk

poktor schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 09:09:
Yep: de maandelijkse 9 euro van kpn. Bij de 6/1-actie neemt Speedlinq die voor haar rekening.
Bij een upgrade dus niet... :+
thx .. mmm, das nou jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-08 19:45

evaarties

Powerball @ 12.582

Zijn er meer mensen die last hebben dat mail verstuurt via smtp van speedlinq naar een hotmailadres niet aankomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poktor
evaarties schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 10:42:
Zijn er meer mensen die last hebben dat mail verstuurt via smtp van speedlinq naar een hotmailadres niet aankomt?
nope, nog nooit meegemaakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poktor
Schweino schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 16:06:
[...]

17 hele eurocenten per maand maar liefs :) (Speedlinq berekent 9,50 euro aan lijnhuur en een belbudget abonnement bij KPN is 9,67). Je hebt dan wel het voordeel dat je een 2e telefoonlijn met eigen nummer hebt waar je bijvoorbeeld een fax aan kan hangen.

Ik heb laatst speedlinq op kaal koper genomen en heb er achteraf spijt van dat ik er geen KPN lijn op had laten zetten om bovengenoemde reden. Speedlinq brengt me namelijk 49 euro extra in rekening omdat ze het op kaal koper hebben moeten installeren, terwijl ik voor dit bedrag ook een KPN lijn had kunnen nemen...
Vreemd, bij mij was het net andersom: Ik had ISDN en wilde hiervanaf vanwege de kosten. Speedlinq ADSL had ik al en ze begonnen met Speedlinq bellen te adverteren. Navraag leerde dat omzetten door KPN van een ISDN-lijn terug naar analoog mij 175 euro zou gaan kosten, terwijl Speedlinq gratis je lijn, ook ISDN, afkoppelt, je nummer porteert en Speedlinq bellen+ADSL op het kale koper zet. Zo gezegd zo gedaan dus, nooit een rekening voor het omzetten ontvangen.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XoReP schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 00:25:
Waarschijnlijk heeft de modem ff zonder stromm gezet en zijn alleen de instellingen van de telefonie eruit. Dus ff opnieuw instellen ;)
Dank u, dit heeft het probleem verholpen. weer wat geleerd en ik weet nu ook meteen dat het ledje voice aan moet staan wil uberhaupt kunnen bellen ;)

• poktor
ErHa schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 19:14:
Ik kreeg vandaag een email waarin stond dat mijn ingestuurde actievoucher niet was ontvangen.
Waarschijnlijk als automatische reactie op het invullen van het ontvangstbevestigingsformulier zo'n 2 weken geleden toen ik ook de actievoucher + kopie rekeningen ingezonden heb.

Is dit een veel voorkomend verschijnsel of kan ik er vanuit gaan dat als ik het morgen voor een 2e keer verstuur dit wel aankomt?

Ik zag trouwens ook op de online invulbare actievoucher dat je ook kunt faxen. Dit ga ik ook als extra proberen. Iemand daar ervaringen mee?
Ook gehad. Gewoon na een of twee weken nogmaals versturen, dan krijg je ineens wel antwoord.

• poktor
poktor schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 21:08:
Hoi allemaal,

Ik hoop dat er een paar BabyXL-techneuten meelezen, want ik heb nu iets raars...
Sinds vandaag hoor ik, enkel bij gesprekken van/naar het mobiele net, de andere kant niet meer! :?
Het maakt niet uit, of ik zelf bel of gebeld word, het mobieltje hoor ik gewoon NIET. De mobiel hoort mij echter prima! Ik heb al verschillende mobieltjes geprobeerd, allemaal hetzelfde resultaat. En het mooie is: bel ik een vaste lijn, of een vast nummer belt mij, dan werkt alles prima! 8)7

Iemand die dit nog snapt?

Ik heb de Speedlinq-helpdesk al gebeld, maar die hoorden dit ook voor het eerst. Ik vroeg nog of het te maken had met de vele graafwerkzaamheden hier in de buurt, maar hij zei, en dat klopt ook, dan moeten meer mensen hier last van hebben, dus dat is het niet. Speedlinq zoekt morgen verder, maar misschien is er hier iemand die dit probleem kent? :?
Ok, ter info voor iedereen: het probleem loste zich vanzelf op gisteren. Speedlinq belde vandaag netjes om te vragen of ik nog problemen had en wist te melden dat dit kwam door werkzaamheden bij de telefonie-dochter van Baby-XL. Keurig! d:)b d:)b d:)b d:)b

• kingmob
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-07 17:39
poktor schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 14:54:
[...]

Ik weet niet hoe je configuratie is, maar ervanuit gaande, dat je met 1 pc op internet zit, raad ik je aan, om de beide Speedlinq-DNS-servers in je Network Neighbourhood op te voeren. Vermoedelijk staan je DNS-servers nu nog op Autoconfig, dus hoor je ze via DHCP van Speedlinq binnen te krijgen, maar als je ze vast invult, zal e.e.a. vermoedelijk beter werken. Stap 2 is een cachingDNS server lokaal installeren, maar probeer dit eerst maar.
Ik heb een netwerk van 4 PC's een psp en een ipaq (overkill eigenlijk). Wat ik nu voorlopig heb gedaan, is de automatisch opgehaalde DNS servers vast ingesteld in m'n router en daarbij de primary en secondary omgedraaid. Wonderwel lijkt het nog te helpen ook.

Verwijderd

Hallo,

Ik heb een beetje een probleem in mijn hele huis eigelijk. Sinds gisteravond werkt me BBNED 8/1mbit connectie van speedlinq zeer slecht. Als (lees: "als") ik een site kan openen, duurt het tot 30 seconde voordat ik de pagina pas volledig geladen heb. (nu ik dit bericht typ, zijn alle smileys hieronder nog niet geladen)

Maar mijn telefoon doet het ook niet..
Kan dit een probleem zijn van Speedlinq of BBned?.. Of zal het van KPN zijn waar ik nog wel me telefoon heb?

Alvast bedankt,

Jim - ZKtaS

• poktor
Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 14:50:
Hallo,

Ik heb een beetje een probleem in mijn hele huis eigelijk. Sinds gisteravond werkt me BBNED 8/1mbit connectie van speedlinq zeer slecht. Als (lees: "als") ik een site kan openen, duurt het tot 30 seconde voordat ik de pagina pas volledig geladen heb. (nu ik dit bericht typ, zijn alle smileys hieronder nog niet geladen)

Maar mijn telefoon doet het ook niet..
Kan dit een probleem zijn van Speedlinq of BBned?.. Of zal het van KPN zijn waar ik nog wel me telefoon heb?

Alvast bedankt,

Jim - ZKtaS
Tja... Een langzame verbinding ligt doorgaans bij de provider of de netbeheerder...
VoIP behoort het trouwens wel altijd te blijven doen. reboot je router eens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal me nu maar beginnen met schamen, het DNS cache zat gewoon vol :$
In me oude alcatel modem had ik hier nooit problemen mee, maar deze nieuwe copperjet gaat nu al na 2 weken uptime moeilijk doen.. En dat wist ik dus niet :)

Maarja Poktor en Lord_Gaav (irc) bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:29
driel24 schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 09:25:
[...]

Goed plan... Maar kan het fax nummer niet vinden.

Heb inmiddels toch ook een probleempje.
21-juni : via web X-tra 6016 compleet aangevraagd.
(ingangsdatum 1-9 = einddatum van mijn huidige planet abbo)
28-juni : geld voor modem e.d. afgeschreven.
2-juli : modem ontvangen.
3-juli : brief met inloggegevens ontvangen. Mail werkt. (ook nu nog)
5-aug : brief van KPN met de melding dat adsl wordt via planet wordt gestopt per 13 Aug.
ADSL via planet werkt nu (18-aug) nog steeds...
17-aug : maar eens gaan bellen met KPN of ze inmiddels iets hebben vernomen van speedlinq
om het signaal om te zetten. niets dus.
17-aug : speedlinq gebeld. Ze melden dat de aanvraag op 3 juli is blijven hangen ?????
Ze gaat het doorgeven aan de juiste afdeling. Op de vraag of ze mij kunnen terug bellen
wordt gezegd, dat het een andere afd. is en dat dat niet te garanderen is.

wat nu....
Update....

Vandaag om 13.30 valt het adsl van planet weg.
Kijk via IP in mijn modem.... Zit er al gelijk een nieuwe verbinding op !!!
(en nog te snel ook 8000/1000)

Precies op de afgesproken datum.

Speedlinq : mijn complimenten. :)

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Jammer, 2 x een actie voucer opgestuurt en geen geld gekregen, blijkbaar zijn ze alle 2 verdewenen in hun administratie oid..

Verder goede ISP.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splendid
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-09 13:54
Laat maar weer :'(

[ Voor 93% gewijzigd door Splendid op 01-09-2006 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Adsl Instap Surfen van Hetnet i.c.m. Kpn belbudget. Ik bel nooit en ik kan alleen adsl nemen via kpn (i.v.m. nieuwbouwwijk).

Ik betaal als volgt:

Kpn adsl: 20 euro
Kpn vaste telefonie 10 euro
Het net: 0 euro

Als ik overstap naar speedlinq@kpn 4mbit actie dan zou ik 10 euro moeten betalen voor adsl. Als ik overstap wordt mijn hetnet abo per einde contract datum beeindigd, maar ik betaal niets aan hetnet dus dat is niet erg.

Mijn vraag is: Krijg ik dan 10 euro retour van speedlinq en blijf ik die kpn adsl kosten van 20 euro doorbetalen? Dan zou ik iedereen van AIS adviseren om over te stappen??? Meer snelheid voor minder. Overstapkosten zijn al afgeschaft binnen kpn dacht ik. Volgens de actie zou ik dan ook een modem gratis erbij krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poktor
driel24 schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 15:45:
[...]

Update....

Precies op de afgesproken datum.

Speedlinq : mijn complimenten. :)
Ja leuk he? Ik zit al meer dan een jaar bij speedlinq en heb onlangs Speedlinq Bellen bij mijn 5000/1000 abbo genomen, maar bij een snelheids-check de afgelopen week blijk ik nu op 6000/1000 gezet te zijn, zonder dat het me een cent extra kost!

Speedlinq, Thanx! *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* d:)b d:)b d:)b d:)b d:)b d:)b d:)b d:)b d:)b d:)b d:)b d:)b d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yassine
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-09 22:54

yassine

Nothing to it but to do it!

Had ik ook. Ze komen in de map Ongewenste E-mail.! kijk daar eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:38

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

yassine schreef op zondag 03 september 2006 @ 01:40:
[...]
Had ik ook. Ze komen in de map Ongewenste E-mail.! kijk daar eens
Ik heb ook verhalen gehoord van mail die helemaal niet aankomt (en waar ook geen foutmelding van terugkomt), ook naar Hotmail maar van diverse ISP's en andere mail-providers. Wat die verhalen gemeenschappelijk hadden, was de gebruikte e-mail client: Thunderbird.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruzz321
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-01-2021
Hallo ,

Ik heb sinds Januari 2005 Speedlinq All-In 8064 Tiscali/BaByXL en ben tot nu toe zeer tevreden.

Ik betaal maadelijks 55,00 euro , maar op de website wordt al geadverteerd met 12000/1024 (babyXL) voor 40 euro per maand. Ik voel met dus wel een beetje opgelicht. Wat is de beste manier(snelste) om aan dat abbonement te komen voor die prijs ?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:38

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Snelheidswijziging aanvragen, mag zonder meer na ruim een jaar. En als dat niet lukt, even "dreigen" met opzeggen (dan kwam er in het verleden in ieder geval verrassend vlot een verrassend goed aanbod uit de bus rollen).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist de 6 mbit + telefonie aanbieding besteld inclusief een nieuwe telefoonlijn. Ben benieuwd of het me gaat bevallen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indexample
  • Niet online
laatmaar

[ Voor 91% gewijzigd door indexample op 04-09-2006 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic-marc
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-05 17:00
Mijn zus was dus even overgestapt van kpn direct-adsl naar speedlinq over bbned, maar sinds de oplevering van 21 Augustus heeft ze nog steeds geen signaal op de kabel, de tientallen euro's die we tot nu toe kwijt zijn met bellen naar de helpdesk hebben tot nu toe niets opgeleverd (enige wat ze kunnen zeggen is je moet KPN bellen want je kunt je modem niet direct op het ISRA punt aansluiten)
en bij KPN zeggen ze weer idemdito: bel speedlinq, wij kunnen verder niks betekenen voor je!
Dus nu gaan we een brief sturen om de boel op te zeggen en al het geld terug te laten storten! Het is ronduit een belachelijke provider die het maar moet doen van de inkomsten van hun 0900 nummers!

Dus ik zou zeggen denk er maar even goed over na om een paar euro's te besparen aan een goedkope provider zoals Speedlinq, maar betaal liever wat voor wat extra kwaliteit (stabiele lijn, ECHTE oplevering) want anders raak je dat geld toch wel weer kwijt aan de helpdesk.

Just my opinion..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurnHard
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-08 13:53
Kan iemand een screenshot maken van de VOIP config in een copperjet 1616 modem. Ik krijg het niet aan de praat. krijg wel een beltoon maar daarna alleen een in gesprek toon. Op de status pagina staat dat VOIP Unregistred is. Er staat dus iets fout. Moet de config handmatig invullen want heb een firmware update gedaan. mijn dank zou groot zijn want wordt er helemaal gek van, voor me gevoel alles al geprobeerd maar zal wel een klein dingetke over het hoofd zien

BurnHard.nl ICT Solutions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poktor
magic-marc schreef op maandag 04 september 2006 @ 16:23:
Mijn zus was dus even overgestapt van kpn direct-adsl naar speedlinq over bbned, maar sinds de oplevering van 21 Augustus heeft ze nog steeds geen signaal op de kabel, de tientallen euro's die we tot nu toe kwijt zijn met bellen naar de helpdesk hebben tot nu toe niets opgeleverd (enige wat ze kunnen zeggen is je moet KPN bellen want je kunt je modem niet direct op het ISRA punt aansluiten)
en bij KPN zeggen ze weer idemdito: bel speedlinq, wij kunnen verder niks betekenen voor je!
Dus nu gaan we een brief sturen om de boel op te zeggen en al het geld terug te laten storten! Het is ronduit een belachelijke provider die het maar moet doen van de inkomsten van hun 0900 nummers!

Dus ik zou zeggen denk er maar even goed over na om een paar euro's te besparen aan een goedkope provider zoals Speedlinq, maar betaal liever wat voor wat extra kwaliteit (stabiele lijn, ECHTE oplevering) want anders raak je dat geld toch wel weer kwijt aan de helpdesk.

Just my opinion..
TIP: laat er eens een kennis met een technische achtergrond naar kijken. Als ik je probleem zo lees, doe je iets niet goed. KPN heeft gelijk dat ze zeggen "we kunnen je niet helpen", want vanaf het ISRA-punt is het hun verantwoordelijkheid niet meer. Speedlinq heeft een kwalitatief niet zo beste helpdesk, dus je beste optie is een techneut er naar laten kijken.

Speedlinq is een provider voor techneuten en gaat uit van een flinke portie zelfredzaamheid op technisch gebied bij de klant, maar het zou beter zijn als ze dit ook duidelijk zouden uitdragen. Demon ging in het verleden ook zo te werk, maar daar zijn ze na veel klachten van teruggekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem_
  • Niet online
driel24 schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 15:45:
Ik heb ook 2 maanden "te snel" gehad. 8mbit ipv 6 mbit (BBned). Nu klopt het (helaas ;)) weer gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aMUSEd

aMUSEd

huup-huup barrrbatruuk

poktor schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 11:14:
Speedlinq is een provider voor techneuten en gaat uit van een flinke portie zelfredzaamheid op technisch gebied bij de klant, maar het zou beter zijn als ze dit ook duidelijk zouden uitdragen.
Ja, dit zou inderdaad beter zijn.
Het is echter voor de klant moeilijk te bepalen hoe 'zelfredzaam' deze moet zijn. Ik ben geen IT-techneut, maar meestal kom ik er wel uit door wat te proberen, te lezen en trial&error-kunsten.
Dus heb ik de gok genomen met het vertrouwen dat ik er wel uitkom omdat ik in het verleden problemen altijd wel heb kunnen oplossen (met informatie van anderen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poktor
aMUSEd schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 13:16:
[...]
Ja, dit zou inderdaad beter zijn.
Het is echter voor de klant moeilijk te bepalen hoe 'zelfredzaam' deze moet zijn. Ik ben geen IT-techneut, maar meestal kom ik er wel uit door wat te proberen, te lezen en trial&error-kunsten.
Dus heb ik de gok genomen met het vertrouwen dat ik er wel uitkom omdat ik in het verleden problemen altijd wel heb kunnen oplossen (met informatie van anderen).
"met informatie van anderen", he? Dusss... laat de hulptroepen maar weer opdraven! *O* *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aMUSEd

aMUSEd

huup-huup barrrbatruuk

poktor schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 13:41:
"met informatie van anderen", he? Dusss... laat de hulptroepen maar weer opdraven! *O* *O*
:D misschien.. ach, iedereen z'n kwaliteiten ;)
Wie weet, staat m'n modem goed ingesteld en m'n router en m'n pc ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:29

slaay

Natuurbeleven.com

Ik ben van plan om Speedlinq X-tra 12000 SPEED SPECIAL aan te vragen op het KPN netwerk.

Ik zag in de poll dat er maar heel weinig mensen Speedlinq via KPN hebben, speciale reden hiervoor?

Daarnaast, welk modem krijg je bij het 12 mbit abonnement via KPN? Want ik zie in dit topic allerlei verschillende modems voorbij komen, maar op de website staat ook niet vermeld welk modem je krijgt.

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poktor
slaay schreef op woensdag 06 september 2006 @ 00:25:
Ik ben van plan om Speedlinq X-tra 12000 SPEED SPECIAL aan te vragen op het KPN netwerk.
OK, succes! :)
Ik zag in de poll dat er maar heel weinig mensen Speedlinq via KPN hebben, speciale reden hiervoor?
eeehh... de prijs? De KPN-verbindingen zijn het duurst... ;)
Daarnaast, welk modem krijg je bij het 12 mbit abonnement via KPN? Want ik zie in dit topic allerlei verschillende modems voorbij komen, maar op de website staat ook niet vermeld welk modem je krijgt.
Weet ik ook niet. Het is ADSL2, dus er zijn meerdere mogelijkheden. Ik kreeg een Zyxel2602, maar anderen kregen op hetzelfde abonnement een alcatel speedtouch of een copperjet. Het is blijkbaar maar net wat ze op voorraad hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aMUSEd

aMUSEd

huup-huup barrrbatruuk

slaay schreef op woensdag 06 september 2006 @ 00:25:
Nieuw in het pakket?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-08 14:04

rick77

... get to the point!

poktor schreef op woensdag 06 september 2006 @ 16:25:
eeehh... de prijs? De KPN-verbindingen zijn het duurst... ;)
Niet meer... recentelijk een flinke prijsverlaging doorgevoerd (heeft ongetwijfeld te maken met de aankoop door KPN begin dit jaar).
Nee, toen ik Speedlinq bestelde (eind 2005) ook al, maar toen waren de prijzen nog op het niveau van andere KPN-aanbieders zoals Planet. Dus erg onaantrekkelijk.

[ Voor 32% gewijzigd door rick77 op 06-09-2006 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:29

slaay

Natuurbeleven.com

Waar ik woon is geen BabyXL/Tiscali beschikbaar. Alleen bbned en kpn.
De prijzen voor bbned en kpn liggen nu helemaal gelijk. Aangezien ik voorheen ervaring heb met het KPN netwerk en zeer tevreden over was, is mijn keuze op kpn netwerk gevallen.

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Damn, zie het nu pas dat de prijzen zijn verlaagd.... Heb net 2 weken een Xtra 6016 compleet lijn voor 30 euro in de maand. Als ik nu wil upgraden naar een 12/1 + voip lijn voor 35 euro in de maand zal dat zeker weer niet kunnen....

[ Voor 31% gewijzigd door Schweino op 06-09-2006 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KPN vertelde me eens dat je geen belbudget abonnement kunt krijgen als je ADSL hebt, kan alleen met bel-basis. ;( Of is dit inmiddels achterhaald? (zouk dan errug graag willen weten!)

mzl

[quote]Schweino schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 13:49:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aMUSEd

aMUSEd

huup-huup barrrbatruuk

Schweino schreef op woensdag 06 september 2006 @ 21:05:
Als ik nu wil upgraden naar een 12/1 + voip lijn voor 35 euro in de maand zal dat zeker weer niet kunnen....
Je kan altijd nog na een jaar overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Hoi,

Ik heb graag hulp nodig voor mijn zus. Het installatiepakket is haar niet toegezonden, maar de helpdesk vertelt dat ze wel internet op de lijn heeft staan. Dit is bekend:

Inlognaam bekend
Wachtwoord bekend
In- en uitgaande mailserver bekend

Nu wil ze gebruik gaan maken van haar vorige modem van Tiscali. Dit modem is een Zyxel Prestige 2602H-61C ADSL/VOIP. Zou iemand alsjeblieft kunnen vertellen of het mogelijk is om de instellingen handmatig in die Zyxel in te voeren. Of is er een link voor andere modems icm Speedlinq? Ze kan in de webinterface van de Zyxel komen dus dat is geen probleem.

Bij voorbaat dank!! :)

[ Voor 59% gewijzigd door objectief2 op 07-09-2006 05:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet volgens mij alleen de volgende instellingen invoeren:
1483 Bridged IP
VPI/VCI: 0,35

Dit is wel voor internet, ik heb geen VOIP dus dat weet ik helaas niet...

• poktor
Verwijderd schreef op woensdag 06 september 2006 @ 23:15:
Je moet volgens mij alleen de volgende instellingen invoeren:
1483 Bridged IP
VPI/VCI: 0,35

Dit is wel voor internet, ik heb geen VOIP dus dat weet ik helaas niet...
Bijna goed. ;)
VCI = 34 voor BabyXL, 35 voor BBNed.

Speedlinq is een Tiscali-reseller, dus verder zou het meteen moeten werken.

• rick77

rick77

... get to the point!

poktor schreef op donderdag 07 september 2006 @ 09:58:
[...]

Bijna goed. ;)
VCI = 34 voor BabyXL, 35 voor BBNed.
Klopt, ...
Speedlinq is een Tiscali-reseller, dus verder zou het meteen moeten werken.
maar Speedlinq verkoopt ook KPN (Comfort) en BBNed (Xtra) lijnen. Aangezien er voorheen een Tiscali aansluiting was, is dat wellicht nu weer (via Speedlinq) zo.

• poktor
rick77 schreef op donderdag 07 september 2006 @ 11:04:
[...]

Klopt, ...

[...]

maar Speedlinq verkoopt ook KPN (Comfort) en BBNed (Xtra) lijnen. Aangezien er voorheen een Tiscali aansluiting was, is dat wellicht nu weer (via Speedlinq) zo.
Deden ze al: Je hebt 2 relevante zaken bij internetproviders: de accounts en de lijnen. Speedlinq verkoopt lijnen van de Netbeheerders: KPN, BBned en BabyXL. Daarnaast verkoopt Speedlinq accounts. Lijnen en accounts zijn beide afkomstig van Tiscali, die deze per bundel afneemt van de Netbeheerders.
Speedlinq is trouwens niet de enige die dit doet: Ook o.a. compuserve, AOL, Telebyte, Solcon, Studenten.net, Scarlet en Quicknet kopen hun producten in bij Tiscali. Voor een volledig overzicht klik je HIERRR.

Verwijderd

Nu heb ik mijn E-Tech ADWG02 toch als routed (i.p.v. bridged) kunnen instellen.
De support team van E-Tech heeft me hierbij ontzettend goed geholpen.
Dus toch met meerdere pc gelijktijdig het internet op.
Voor geintereseerden de instellingen:

Zorg ervoor dat er geen verbindingen meer ingesteld staan in het linkermenu (tussen Modem en Log Out). Klik op New Connection. Vul in:
Name = BBNed
Type = Router RFC1483
Options NAT en Firewall = aangevinkt
Encapsulation = LLC
Default gateway = aangevinkt
VPI = 0
VCI = 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben sinds juli lid van de SPeedlinq club. De beloofde snelheden worden gehaald. Een bevestiging van het aankomen van het actievoucher heeft enige moeite gekost maar da's nu ook voor elkaar. Binnenkort verwacht ik dus de actiekaorting op de giro,

Maar... als leek op het gebied van htp heb ik wel een vraagje waar andere Speedlinqers mogelijk ervaring mee hebben.

Ik zag dat als ik http//mijnnaam.speedlinq.nl/ in mijn IE balk typ, ik uitkom op de server van Speedlinq waar ik eventueel bestandjes kan plaatsen. Als volslagen leek op dit terrein ben ik inmiddels zover dat ik een progje heb gedwonload (FileZilla). Dit vrselijk gemakkelijk ogende progje "zegt" helaas iedere keer als ik op connect klik, dat er geen verbinding valt te maken.

Bijgevoegd een screendump van het instellingenscherm. WAT heb ik fout ingesteld?
note: op de plaats waar in de screendump staat "mijn-account", heb ik in het echt keurig netjes mijn domeinnaam staan (inc. koppelstreepje).
Op de plaats van gebruiker het door Speedlinq aan mij toegewezen accountnummer + wachtwoord.
Iemand enig idee waarom het spul niet wil werken?

edit: het plaatsen van een screendump wilde niet echt lukken. Mogelijk iemand tioch een tip?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2006 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan maar even handmatig wat ingesteld moest worden:

op de plaats van host moest ik achter
htp.
mijn domeinaam invullen. Die luidt dus mijn-naam.speedlinq.nl
Er staat nu dus htp.mijn-naam.speedlinq.nl

De poort is een standaard waarde van het progje.
De servertype is standaard FTP

Vervolgens bij USER en daaronder bij PASSWORD de door Speedlinq aan mij gestuurde gegevens.
Iemand enig idee waarom 't niet wil werken?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2006 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
? htp ?

= http://..............

denk ik
Verwijderd schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 11:47:
Dan maar even handmatig wat ingesteld moest worden:

op de plaats van host moest ik achter
htp.
mijn domeinaam invullen. Die luidt dus mijn-naam.speedlinq.nl
Er staat nu dus htp.mijn-naam.speedlinq.nl

De poort is een standaard waarde van het progje.
De servertype is standaard FTP

Vervolgens bij USER en daaronder bij PASSWORD de door Speedlinq aan mij gestuurde gegevens.
Iemand enig idee waarom 't niet wil werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

poktor schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 12:32:
[...]

Speedlinq levert op verzoek een Zyxel 2602 met Wifi, dus is mogelijk.. :)
Wat het netwerk betreft, is BabyXL beter, daar je dan nummerweergave in 2 richtingen hebt en je je telefoonboek-vermelding behoudt. Bij BBned kan dat niet. Bbned geeft daarentegen weer wel de mogelijkheid tot het telefonisch afluisteren van je voicemail, wat BabyXL niet heeft. Die sturen je de voicemails enkel via email. Je kunt natuurlijk ook een antwoordapparaat nemen, zoals ik gedaan heb.. ;)
Een wat late reactie maar bedankt voor je antwoord, Speedlinq it's gonna be again ...

Zie ook net dat de prijs weer is verlaagd dus komt mooi uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

hoi, mijn ouders hebben speedlinq aangevraagd en de modempakket gekregen.

Ik heb hier echter geen installatiehandleiding of CD (meer).
Het gaat om een speedtouch 706 modem.

Kan iemand mij misschien vertellen hoe dit geinstalleerd en geconfigureerd moet worden?'

Ik zie een vreemde POTS/analoog splitter, en ik zie ook een telefoonsymbool op de modem zelf. Moet ik de splitter nog gebruiken of kan ik (net als de wanadoo livebox) de telefoonlijn direct op de dsl-poort van de modem aansluiten en de telefoon aan de telefoonpoort?
Het gaat niet om een isdn-verbinding.

Tevens, welke instelling moet ik nou gebruiken voor de modem. Bridged of Routed PPP? Bridged, dan krijg ik wel een IP, maar geen internetverbinding, internetlampje op modem wordt wel groen. Of moet ik zelf nog een verbinding maken en "inbellen".

Als ik routed doe, moet ik een v## getal invoeren. 35 of zo. Welke is nou het juiste voor speedlinq? Ik weet niet of ik babyxl of bbned heb als ik geen verbinding kan krijgen....
Als ik de username/password invoer en dan op finish klikt, wordt de internetlampje rood....

[ Voor 3% gewijzigd door kmf op 09-09-2006 23:06 ]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tevens, welke instelling moet ik nou gebruiken voor de modem. Bridged of Routed PPP? Bridged, dan krijg ik wel een IP, maar geen internetverbinding, internetlampje op modem wordt wel groen. Of moet ik zelf nog een verbinding maken en "inbellen".

Als ik routed doe, moet ik een v## getal invoeren. 35 of zo. Welke is nou het juiste voor speedlinq? Ik weet niet of ik babyxl of bbned heb als ik geen verbinding kan krijgen....
Als ik de username/password invoer en dan op finish klikt, wordt de internetlampje rood....

Probeer deze instellingen eens uit. Bij 1 van de drie zou je internet moeten krijgen.

Netwerkleverancier_VPI/VCI_Encapsulatieprotocol:

KPN_8/48_PPP en VC multiplexed
BBNed_0/35_RFC1483 (kan soms PPP zijn, maar bij mij RFC1483)
Tiscali BabyXL_0/34_RFC1483

Let op dat bij RFC1483 er gekozen wordt voor "Bridged 1483 PPP over ethernet" is altijd Off.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 12:06

greatgonzo

schit-te-rend!

iets wat me niet helemaal duidelijk is: als je compleet neemt, (incl. Speedlinq Bellen
incl. vaste lijn toeslag) voor 24,95 neemt, moet je dan ook nog een abbo bij kpn nemen? (lees: belbudget á 10 euro).

Hoe is het trouwens met opzeggen, is dat nog makkelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem_
  • Niet online
greatgonzo schreef op zondag 10 september 2006 @ 11:26:
iets wat me niet helemaal duidelijk is: als je compleet neemt, (incl. Speedlinq Bellen
incl. vaste lijn toeslag) voor 24,95 neemt, moet je dan ook nog een abbo bij kpn nemen? (lees: belbudget á 10 euro).

Hoe is het trouwens met opzeggen, is dat nog makkelijk?
Je zegt zelf: "incl. vaste lijn toeslag", dus kpn hoef je niet meer te betalen. Ook geen belbudget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

athlonkmf schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 23:05:
hoi, mijn ouders hebben speedlinq aangevraagd en de modempakket gekregen.

Ik heb hier echter geen installatiehandleiding of CD (meer).
Het gaat om een speedtouch 706 modem.

Kan iemand mij misschien vertellen hoe dit geinstalleerd en geconfigureerd moet worden?'

Ik zie een vreemde POTS/analoog splitter, en ik zie ook een telefoonsymbool op de modem zelf. Moet ik de splitter nog gebruiken of kan ik (net als de wanadoo livebox) de telefoonlijn direct op de dsl-poort van de modem aansluiten en de telefoon aan de telefoonpoort?
Het gaat niet om een isdn-verbinding.

Ik ga vanavond weer naar mijn ouders toe om te proberen hun internet voor elkaar te krijgen (ik neem wel een oude router mee en een oude zyxel van demon)

Kan er iemand misschien zo aardig zijn om een foto of een scan van de installatiehandleiding te maken zodat ik deze kan meenemen voor de zekerheid. Ik heb daar dan natuurlijk geen internet meer.

Ik print die gegeven instellingen ook uit.
Netwerkleverancier_VPI/VCI_Encapsulatieprotocol:

KPN_8/48_PPP en VC multiplexed
BBNed_0/35_RFC1483 (kan soms PPP zijn, maar bij mij RFC1483)
Tiscali BabyXL_0/34_RFC1483

Let op dat bij RFC1483 er gekozen wordt voor "Bridged 1483 PPP over ethernet" is altijd Off.
Maar kan iemand me toch kort uitleggen hoe ik een PC direct aangesloten op de modem kan gebruiken?

Hebben jullie misschien ook een DNS-serveradres voor me dat ik kan invullen etc?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Nog een paar vraagjes:
- wil het gaan koppelen op een wlan, heb ik dan een single of multi-pc modem nodig?
- is het aanleggen moeilijker dan een standaard adsl lijn, wat mij wel lukt? Dat hele Voip bellen is nieuw voor me.
- gaat opzeggen nog gemakkelijk, of is er veel gedoe?

[ Voor 71% gewijzigd door greatgonzo op 10-09-2006 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

aanvullende vraag: als ik zo rondlees op hun site, lijkt het alsof het instaleren icm een wlan een mission impossible is. Is dit nog een beetje te doen voor iemand die wel weet hoe je een adsl verbinding aanlegt, maar nog geen kaas gegeten heeft van een wlan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
greatgonzo schreef op maandag 11 september 2006 @ 20:30:
aanvullende vraag: als ik zo rondlees op hun site, lijkt het alsof het instaleren icm een wlan een mission impossible is. Is dit nog een beetje te doen voor iemand die wel weet hoe je een adsl verbinding aanlegt, maar nog geen kaas gegeten heeft van een wlan?
Eitje :P Het installeren van dat modem nam meer tijd in beslag aangezien nergens vermeld stond welke service geinstalleerd moest worden :/ Na een minuut of 6 met de helpdesk was ik erachter. Heb er daarna een Netgear-router achter gehangen. CD erin en de stappen volgen en klaar. Zal met de meeste merken ook prima gaan aangezien dat Copperlink modem gelukkig geen 'standaard'ip-adres van 192.168.1.1 heeft. Aangezien sommige (wireless) routers dat hebben wil dat soms nogal eens problemen geeft...maar in het algemeen: totaal geen probleem en goed zelf te doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

die helpdesk van hun is k8t, misschien dat jullie dit weten:
Ik denk erover om adsl bij te bestellen (comfort 6016 compleet):
- Ik heb geen kpn telefoon aansluiting, blijven de maandkosten dan 29,95 of komt daar nog 9,50 bij
- wat zijn de combinatie mogelijkheden wat een wlan betreft (types PCI/PCMCIA kaarten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Laatst online: 21:50

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Misschien een wat vreemde vraag, maar zijn er hier ook mensen die zonder meer tevreden zijn met Speedlinq? :) Ik lees hier (uiteraard) alleen vooral over de problemen.

Zo zit het: ik heb nu chello. Nu wil ik overstappen van UPC TV naar satelliet, en dan kun je (als je UPC TV opzegt) ook geen telefonie en internet meer van ze afnemen. Speedlinq is de enige ADSL aanbieder die positief uit mijn postcodecheck komt (Arnhem). Dat komt waarschijnlijk omdat ik in een glasvezelwijk woon (Rijkerswoerd).

Ik zit dan dus vast aan Speedlinq en een KPN lijntje, so be it. Maar dan wil ik eigenlijk wel net zo tevreden zijn als ik nu ben bij chello. De snelheid (chello classic) is vrijwel altijd maximaal en de laatste keer dat de verbinding eruit heeft gelegen kan ik me niet eens meer herinneren. Kan wel meer dan een jaar geleden zijn. Zijn er mensen die dit soort goede ervaringen ook met Speedlinq hebben?

[ Voor 4% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 12-09-2006 09:40 ]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09-2024
Ik heb al 6 maanden SpeedlinQ zonder een probleem whatsoever. Nog nooit de helpdesk oid hoeven te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zich tevreden met Speedlinq. Ik heb eerst twee jaar een Tiscali-aansluiting gehad; nooit problemen, altijd de maximale snelheid. Nu een half jaar BBned, en daar de eerste twee maanden wat geklooi mee gehad, maar dat lag aan BBned, niet aan Speedlinq.
Het enige probleem wat ik met Speedlinq heb is als ze een administratieve misser maken, dat ze er vaak erg lang over doen om het recht te zetten. uiteindelijk doen ze het wel, maar er gaat vaak een lange tijd overheen en het kost een paar keer bellen.
Verder is het wel allemal ok. Heb overigens alleen internet, geen SL-bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poktor
greatgonzo schreef op zondag 10 september 2006 @ 19:22:
Nog een paar vraagjes:
- wil het gaan koppelen op een wlan, heb ik dan een single of multi-pc modem nodig?
- is het aanleggen moeilijker dan een standaard adsl lijn, wat mij wel lukt? Dat hele Voip bellen is nieuw voor me.
- gaat opzeggen nog gemakkelijk, of is er veel gedoe?
Opzeggen = bellen.
Het opzeg-formulier is van de site verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

objectief2 schreef op maandag 11 september 2006 @ 21:16:
[...]

Eitje :P Het installeren van dat modem nam meer tijd in beslag aangezien nergens vermeld stond welke service geinstalleerd moest worden :/
Kan je dat dan even ophelderen? welke service moet geinstalleerd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

greatgonzo schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 08:30:
die helpdesk van hun is k8t, misschien dat jullie dit weten:
Ik denk erover om adsl bij te bestellen (comfort 6016 compleet):
- Ik heb geen kpn telefoon aansluiting, blijven de maandkosten dan 29,95 of komt daar nog 9,50 bij
- wat zijn de combinatie mogelijkheden wat een wlan betreft (types PCI/PCMCIA kaarten)
All-in 6016 COMPEET: dit abonnement is inclusief:
- 12 maanden voor 24,95 per maand.
- razendsnel 6016/1024 K/bits internet
- onbeperkt Speedlinq Bellen t.w.v. abonnement van 4,95 p/mnd
- kosten toeslag voor het opzeggen / niet hebben van een vaste lijn t.w.v. 9,50 p/mnd

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 16:53:
[...]

- 12 maanden voor 24,95 per maand.
- razendsnel 6016/1024 K/bits internet
- onbeperkt Speedlinq Bellen t.w.v. abonnement van 4,95 p/mnd
- kosten toeslag voor het opzeggen / niet hebben van een vaste lijn t.w.v. 9,50 p/mnd
dus ik betaal 9,50 extra omdat ik geen kpn lijn heb?

Verwijderd

greatgonzo schreef op woensdag 13 september 2006 @ 08:17:
[...]

dus ik betaal 9,50 extra omdat ik geen kpn lijn heb?
[...]

Als ik zo lees dan is die 9,50 al inbegrepen.

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

als ik zo lees: kosten toeslag voor het opzeggen / niet hebben van een vaste lijn t.w.v. 9,50 p/mnd

betaal ik dan dus 9.50 extra. Hoerig is dat ze geen gewone helpdesk hebben, alleen formulieren of bellen naar een duur nummer

edit: lama, er staat twv, dus wel inc

[ Voor 7% gewijzigd door greatgonzo op 13-09-2006 12:36 ]

• poktor
BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 09:38:
Misschien een wat vreemde vraag, maar zijn er hier ook mensen die zonder meer tevreden zijn met Speedlinq? :) Ik lees hier (uiteraard) alleen vooral over de problemen.

Zo zit het: ik heb nu chello. Nu wil ik overstappen van UPC TV naar satelliet, en dan kun je (als je UPC TV opzegt) ook geen telefonie en internet meer van ze afnemen. Speedlinq is de enige ADSL aanbieder die positief uit mijn postcodecheck komt (Arnhem). Dat komt waarschijnlijk omdat ik in een glasvezelwijk woon (Rijkerswoerd).

Ik zit dan dus vast aan Speedlinq en een KPN lijntje, so be it. Maar dan wil ik eigenlijk wel net zo tevreden zijn als ik nu ben bij chello. De snelheid (chello classic) is vrijwel altijd maximaal en de laatste keer dat de verbinding eruit heeft gelegen kan ik me niet eens meer herinneren. Kan wel meer dan een jaar geleden zijn. Zijn er mensen die dit soort goede ervaringen ook met Speedlinq hebben?
Heb al anderhalf jaar Speedlinq, waarbij de verbinding er ongeveer 3 keer een paar uur uit heeft gelegen. Let wel: dat was rond 3 uur 's nachts... :z

• phreako
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-09 08:12
hallo mensen! Mijn speedlinq connectie is maandag geactiveerd (vrijdag kpn monteur langsgeweest om te controleren). Alles leek okee, groene lampjes op het (zyxel) modem bij DSL en Internet. Ik heb toen een laptop per draad aangesloten op het modem en de stappen uit de handleiding op cd gevolgd.

Dit ging allemaal prima, en ik kon mijn verbinding activeren via een externe pagina van Tiscali (ik zit op het BabyXL netwerk). Toen ik op activeren klikte, echter, klapte het Internet signaal eruit (rood lampje).

Dit schijnt te liggen aan signaalverlies, en dat kan gezien de situatie bij ons thuis is best kloppen.. Vanaf het ISRA punt loopt het naar een telefoonaansluiting in de muur, die weer via een stekker naar het modem loopt. Er zit geen POTS/analoog kastje tussen.

Ik baal er een beetje van, want ik was niet thuis toen het gecheckt werd en mijn vader heeft het modem etc. aangesloten. Ik heb al wel het pots-kastje er eens tussen geprobeerd, maar dat mocht niet baten. Ik las dat het modem direct op het ISRA-punt moet, maar ik zit nu met een probleempje, want mijn ISRA punt is nogal oud en ziet er tamelijk vreemd uit. Er zit geen gewone telefoonconnector op maar er komen losse draadjes uit. Hoe moet ik dit op het POTS-kastje aansluiten??

Ik zit nu op de universiteit, maar ik heb eigenlijk tamelijk hard internet nodig, ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Bedankt.

• rick77

rick77

... get to the point!

Shivan Dragon schreef op woensdag 13 september 2006 @ 14:19:
Dit schijnt te liggen aan signaalverlies, en dat kan gezien de situatie bij ons thuis is best kloppen.. Vanaf het ISRA punt loopt het naar een telefoonaansluiting in de muur, die weer via een stekker naar het modem loopt. Er zit geen POTS/analoog kastje tussen.
als de afstand niet te lang is zou dat niet heel erg veel moeten uitmaken (mits goede kwaliteit koper), maar voor de zekerheid wel checken natuurlijk! Misschien overbodig, maar de splitter moet echt als allereerste op de lijn zitten (anders klapt het er inderdaad uit zodra de telefoon gebruikt wordt).
Ik baal er een beetje van, want ik was niet thuis toen het gecheckt werd en mijn vader heeft het modem etc. aangesloten. Ik heb al wel het pots-kastje er eens tussen geprobeerd, maar dat mocht niet baten. Ik las dat het modem direct op het ISRA-punt moet, maar ik zit nu met een probleempje, want mijn ISRA punt is nogal oud en ziet er tamelijk vreemd uit. Er zit geen gewone telefoonconnector op maar er komen losse draadjes uit. Hoe moet ik dit op het POTS-kastje aansluiten??
Normaalgesproken moeten rood en blauw uit het ISRA punt (of welke andere combinatie het telefoonsignaal op zit) op de buitenste twee contacten van het POTS-kastje (neem aan dat je het doosje om een RJ11 aansluiting te creeren uit twee draden bedoelt, wat bij mij ook in het installatiepakker zat). Wat je ook kunt doen is de twee draden uit het ISRA punt direct op de splitter bevestigen met klemmetjes die net boven de RJ11 aansluiting zitten op de splitter (als je tenminste dezelfde splitter als ik heb).

Verwijderd

greatgonzo schreef op woensdag 13 september 2006 @ 12:35:
edit: lama, er staat twv, dus wel inc
And there was light :*)

Ik ga deze abonnement nemen. Levertijd van ongeveer 4 weken is wel redelijk.Maar ik moet wel wachten voor de telefoon kabel in mijn nieuwe woning. En dat is pas eind deze maand. :|

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Tjezus... Dat is niet ff installeren dat speedlinq.

Volgens mij heb ik alles op een goede manier aangesloten, maar krijg ik geen IP adres.

maar 1 stap install. No way. Je krijgt een cd die vooral ingesteld staat voor BBnet / Tiscali, maar niets over KPN. Dat mag je zelf uitzoeken. (het is dat ik weet dat het PPPoA is, maar anders kom je er niet uit).

Het is de alcatel 541 modem... dan hoef ik toch in de router straks niets meer in te stellen of wel.

Weet er iemand een website hoe je het moet installeren. Lang geleden dat ik een PPPoA modem geinstalleerd heb.

[ Voor 10% gewijzigd door Cyberpope op 13-09-2006 22:22 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• poktor
rick77 schreef op woensdag 13 september 2006 @ 14:43:
[...]

als de afstand niet te lang is zou dat niet heel erg veel moeten uitmaken (mits goede kwaliteit koper), maar voor de zekerheid wel checken natuurlijk! Misschien overbodig, maar de splitter moet echt als allereerste op de lijn zitten (anders klapt het er inderdaad uit zodra de telefoon gebruikt wordt).

[...]

Normaalgesproken moeten rood en blauw uit het ISRA punt (of welke andere combinatie het telefoonsignaal op zit) op de buitenste twee contacten van het POTS-kastje (neem aan dat je het doosje om een RJ11 aansluiting te creeren uit twee draden bedoelt, wat bij mij ook in het installatiepakker zat). Wat je ook kunt doen is de twee draden uit het ISRA punt direct op de splitter bevestigen met klemmetjes die net boven de RJ11 aansluiting zitten op de splitter (als je tenminste dezelfde splitter als ik heb).
Het hoeft niet perse rood en blauw te zijn, helaas. Bij mij is het transparant en lichtgroen.. :)
Er is toendertijd gelukkig wel een minuscuul rubber ringetje om dit aderpaar gedaan, zodat het herkenbaar is. Maar desalniettemin zou ik dus niet enkel op de kleuren afgaan.. :/

• rick77

rick77

... get to the point!

poktor schreef op donderdag 14 september 2006 @ 13:05:
[...]Het hoeft niet perse rood en blauw te zijn, helaas.
Daarom staat er ook 'normaalgesproken' en 'of welke andere combinatie...' ;) Is in ieder geval makkelijk te testen (wel voorzichtig, want er staat een irritant - weet niet hoeveel volt - stroompje op) door de combinatie te zoeken die bij de telefoon een kiestoon geeft.

• poktor
rick77 schreef op donderdag 14 september 2006 @ 13:36:
[...]

Daarom staat er ook 'normaalgesproken' en 'of welke andere combinatie...' ;) Is in ieder geval makkelijk te testen (wel voorzichtig, want er staat een irritant - weet niet hoeveel volt - stroompje op) door de combinatie te zoeken die bij de telefoon een kiestoon geeft.
Standaard -48 volt en als je gebeld wordt 120 volt wisselspanning. Kun je een leuke opduvel van krijgen, ja.. :P
Alleen als je je KPN hebt opgezegd, hoor je natuurlijk niets meer. Da's lastig zoeken, hoor... :+

[ Voor 8% gewijzigd door poktor op 14-09-2006 13:41 ]

Verwijderd

Even een kort vraagje, ik ben aan het twijfelen om van versatel naar speedlinq over te stappen vanwege de voip en het 4mbit/1mbit abonnement (kan alleen kpn netwerk, en dit hiervoor nog nergens gezien).

Mijn vraag is dat als ik IP telefoons ga gebruiken (die rechtstreeks op het netwerk kunnen), of ik dan nog steeds een router nodig heb met voip?

• driel24
Ik heb het 716 speedtouch modem met twee voip poorten.

Kan ik op iedere poort een apart nummer zetten ?
Ik wil graag mijn eigen nr. (van de portering) op poort 1
en het speedlinq nr. op poort 2.
Technisch kan de speedtouch het in ieder geval wel.

(het "portering nr." op beide poorten werkt wel)

[ Voor 9% gewijzigd door driel24 op 14-09-2006 15:30 ]

Verwijderd

vraagje aan de speedlinq goeroes _/-\o_
ik heb een abonnement genomen op bbned en een allied data copperjet 816-2p gekregen
kan ik mijn huidige speedtouch 546\modem blijven gebruiken als router (sommige apparaten hebben nl. en vast ip adres) ?
ik kan het pas gaan testen als de lijn opgeleverd wordt maar misschien weet een van jullie het
dat scheelt weer wat tijd O-)
b.v.d.

Verwijderd

Ik heb het internet van Speedlinq om 1.8. aangevraagd. Na een week, de modemkosten (70) zijn van mijn rekening afgeschreven, maar geen modem is tot vandaag (6 weken later!) afgelevert. Maar niet alleen dat, ik heb ook een welkomstbrief ontvangen. De brief gaat: "In deze brief informieren wij je over de datum waarop je Speedlinq aansluting wordt opgelevert" maar er staat geen opleverdatum in het brief! Zo geen modem, geen internet, geen opleveringdatum na 7 weken. Natuurlijk heb ik naar Speedlinq geschreven (meer dan 2 weken verleden) maar geen antwoord. Ik ga echt niet 70c/min klantenservice probieren. Het is geen vout van mij. Warom zou ik enige euros voor de fout van Speedlinq betalen? En, het lijn werkt goed, ik heb al Tiscali en Quicknet voor enige jaren gebruikt, met geen oplevering problem. Ik schrijf hier om andere te waarchuwen. GEEN SPEEDLINQ! 8)7 |:(

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Tja.. ze zorgen wel dat je de helplijn belt he... Ik zit te proberen om internet bij iemand te installeren. Wil maar niet lukken. Kies elke keer netjes KPN, want hij is (staat groot in de brief) verbonden via KPN. Het is ook een KPN abbo want Tiscali en BBnet zijn niet leverbaar.....

Na een tijdje proberen toch maar eens de helpdesk gebelt. Wat blijkt, moet je in de wizard wel tiscali kiezen, anders werkt hij niet... Had je dat niet ff in de welkomsbrief kunnen zetten???

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 september 2006 @ 23:50:
Ik heb het internet van Speedlinq om 1.8. aangevraagd. Na een week, de modemkosten (70) zijn van mijn rekening afgeschreven, maar geen modem is tot vandaag (6 weken later!) afgelevert. Maar niet alleen dat, ik heb ook een welkomstbrief ontvangen. De brief gaat: "In deze brief informieren wij je over de datum waarop je Speedlinq aansluting wordt opgelevert" maar er staat geen opleverdatum in het brief! Zo geen modem, geen internet, geen opleveringdatum na 7 weken. Natuurlijk heb ik naar Speedlinq geschreven (meer dan 2 weken verleden) maar geen antwoord. Ik ga echt niet 70c/min klantenservice probieren. Het is geen vout van mij. Warom zou ik enige euros voor de fout van Speedlinq betalen? En, het lijn werkt goed, ik heb al Tiscali en Quicknet voor enige jaren gebruikt, met geen oplevering problem. Ik schrijf hier om andere te waarchuwen. GEEN SPEEDLINQ! 8)7 |:(
Ook hier begin juni speedlinq aangevraagd, half juni 198 euri afgeschreven, zou op 29 juni opgeleverd worden.
Eind juni geen speedlinq, half juli maar eens bellen; order loopt nog. (had gelukkig mijn kabelboer nog maar een maandje aangehouden, want stel je voor dat er wat mis gaat 8) )
31 Juli weer gebeld, order loopt nog. Toen direct maar laten annuleren, zowel telefonisch, via het web-formulier en nog eens schriftelijk. Maar nooit eens die 198 euri terugboeken, lijken wel KPN-praktijken.
Nu eindelijk begin sept. geld terug en zit ik nog een jaar aan mijn kabelboer vast :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErHa

ErHa

ErHa schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 19:14:

Ondertussen 2 tot 3 weken later, heb ik de formulieren al gefaxt naar Speedlinq en nogmaals per post verzonden.
Steeds ook weer een nieuwe ontvangstbevestiging via de website aangevraagd.
maar nog steeds geen enkele bevestiging terug

Zit er hier soms een Speedlinq medewerker mee te lezen die zo vriendelijk wil zijn om te kijken of mijn inzending binnengekomen is?
Ik ben bekend onder sp680388 of mail me even op "r.p.hendriks apestaart gmail.com" of zie profile voor overige info.

Ik wil natuurlijk wel dat geld van de actie terug.

Ondanks dat de contacten met de administratie niet lukken, ben ik gelukkig wel tevreden over mijn verbinding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Agree met poster hierboven, speedlinq levert een prima verbinding hier, haal regelmatig 800kb en heb eigenlijk nog nooit downtime gehad.

Ik heb 3 x een voucher opgestuurd en toen niet meer aan gedacht, toen was het "opeens" eind juli en had ik het geld nog niet, toen vroegen me ouders hoe het er mee zat en nu krijg ik te horen dat ik te laat ben met het terug vragen van het geld.

Best jammer, wat maakt het nou uit of een medewerker 250 euro overmaakt op maand 7 of 8? (voorbeeld).

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
Dag allemaal..

Ik heb het volgende probleem...
Ik heb het Copperjet 1616-2p router gekregen bij mijn Speedlinq 4096/1024 abo via BBNed.
Oplevering is geen probleem, de lijn staat..!! ...

Maar ik kan niet met de voorinstellingen (Quickstart -> BBned) het modem configureren!
Als ik de procedure doorloop en de 1616 start op, zijn alle instellingen blanco (geen waardes te zien)!
Ik moet dus me de hand de WAN opzetten (lukt prima). LAN is O.K.
Het lijkt of hij reset naar de fabrieksinstellingen bij de bovenstaande procedure.

Mijn einddoel is om te bellen via (Speedlinq) ritstele.com. Ik krijg geen verbinding met de sip server.

Kan iemand mij vertellen wat de instellingen zijn bij de VIOP.

Bij voorbaat dank voor de hulp!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Overigens, bij die actievoucher moet je een kopie van je speedlinq factuur bijvoegen. Ik neem aan dat ze daarmee een printje van je factuur per e-mail bedoelen aangezien ik nog nooit een factuur per post van ze heb ontvangen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Hell
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-07 23:34
Toen ik een hele tijd geleden al ging zeuren over het geld dat ik nog terug moest krijgen van de aktievoucher, zei Speedlinq ook dat ik te laat was met het invullen&opsturen van de voucher.

Gelukkig had ik een kopie gemaakt van de voucher, waar heel duidelijk op stond tot wanneer die geldig was. Na het mailen daarvan heb ik gelukkig gewoon m'n geld gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnelheidsDuivel
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-08 21:32
Met dit topic zitten we al bijna op 1000 posts en wordt het dus tijd voor een [Speedlinq] Ervaringen - Deel 4. Door gebrek aan tijd en interesse wil ik geen volgend deel meer maken.

Dus de vraag is: Wie wil het volgende deel gaan maken? De topicstart kan, na aanpassing weliswaar, hergebruikt worden. Heb je interesse, reageer dan gewoon even in dit topic.

Als laatste zal ik nog even mijn mening geven over Speedlinq:
Persoonlijk heb ik nooit problemen gehad met Speedlinq, niet met het aansluiten, met de verbinding en niet met de administratie. Prijs/kwaliteitverhouding vind ik super, je krijgt een snelle verbinding tegen een lage prijs. In mijn ogen is het jammer dat ze zoveel geld vragen voor de helpdesk, aangezien ze geen goedwerkende alternatieven hiervoor hebben. Customer service is duidelijk nog een leerpunt voor dit bedrijf, misschien heeft dit te maken met de snelle groei van deze provider.
Conclusie: zolang er zich geen problemen voordoen, krijg je veel waar voor je geld. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
cornfed99 schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 14:04:
Dag allemaal..

Ik heb het volgende probleem...
Ik heb het Copperjet 1616-2p router gekregen bij mijn Speedlinq 4096/1024 abo via BBNed.
Oplevering is geen probleem, de lijn staat..!! ...

Maar ik kan niet met de voorinstellingen (Quickstart -> BBned) het modem configureren!
Als ik de procedure doorloop en de 1616 start op, zijn alle instellingen blanco (geen waardes te zien)!
Ik moet dus me de hand de WAN opzetten (lukt prima). LAN is O.K.
Het lijkt of hij reset naar de fabrieksinstellingen bij de bovenstaande procedure.

Mijn einddoel is om te bellen via (Speedlinq) ritstele.com. Ik krijg geen verbinding met de sip server.

Kan iemand mij vertellen wat de instellingen zijn bij de VIOP.

Bij voorbaat dank voor de hulp!!!!!
Nieuwe ontwikkelingen ...

Heb net een accountje gepakt bij Voipbuster en het modem ermee ingesteld.
Werkt perfect !!!
Dus definitief géén hardware deffect.

• ErHa

ErHa

ErHa schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 09:21:
[...]

Ondertussen 2 tot 3 weken later, heb ik de formulieren al gefaxt naar Speedlinq en nogmaals per post verzonden.
Steeds ook weer een nieuwe ontvangstbevestiging via de website aangevraagd.
maar nog steeds geen enkele bevestiging terug

Zit er hier soms een Speedlinq medewerker mee te lezen die zo vriendelijk wil zijn om te kijken of mijn inzending binnengekomen is?
Ik ben bekend onder sp680388 of mail me even op "r.p.hendriks apestaart gmail.com" of zie profile voor overige info.

Ik wil natuurlijk wel dat geld van de actie terug.

Ondanks dat de contacten met de administratie niet lukken, ben ik gelukkig wel tevreden over mijn verbinding!
Was gisteren rustig op mijn werk dus ben toch maar gaan bellen.
Bleek dat ze mijn documenten op 18 aug hadden ontvangen. Terwijl ik op 30 aug een mail kreeg waarin stond dat het nog niet ontvangen was.
Ze beloofden een nieuwe ontvangstbevestiging te sturen die ik ook eind van de middag per mail kreeg.
En toen ik 's avonds op postbank online keek, stond ineens ook het geld erop :*) .......vast toevallig, maar daar geloof ik niet in

• cornfed99111
cornfed99 schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 23:48:
[...]

Nieuwe ontwikkelingen ...

Heb net een accountje gepakt bij Voipbuster en het modem ermee ingesteld.
Werkt perfect !!!
Dus definitief géén hardware deffect.
Ik zit nog steeds met het zelfde probleem..??? :? :?

Welke instellingen(waardes) zijn er ingesteld op het menuitem Voip in het modem (1616-2p) als je
belt met Speedlinq.
Dan weet ik òf ik òf hun een probleem hebben.
Ik probeer de helpdesk tot het laatst uit te stellen.

Bij voorbaat dank!! _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door cornfed99111 op 16-09-2006 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbombastic
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-02 21:29
Als je Speedlinq internet + bellen wilt nemen, moet je dan ook zelf je KPN telefoonabonnement opzeggen of doet Speedlinq dit voor je?

[ Voor 4% gewijzigd door mrbombastic op 17-09-2006 20:59 ]

Before me there was many, after me there will be none. I'm the one!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poktor
mrbombastic schreef op zondag 17 september 2006 @ 20:57:
Als je Speedlinq internet + bellen wilt nemen, moet je dan ook zelf je KPN telefoonabonnement opzeggen of doet Speedlinq dit voor je?
Lees de voorwaarden, zou ik zeggen.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poktor
Verwijderd schreef op donderdag 14 september 2006 @ 23:50:
Ik heb het internet van Speedlinq om 1.8. aangevraagd..... afgelevert. .... informieren ... in het brief! .... probieren. ... is geen vout van mij. ...het lijn werkt goed, ...(
OMG.. :D 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnelheidsDuivel
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-08 21:32
Nog maar 'n keertje ;)
SnelheidsDuivel schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 21:27:
Met dit topic zitten we al bijna op 1000 posts en wordt het dus tijd voor een [Speedlinq] Ervaringen - Deel 4. Door gebrek aan tijd en interesse wil ik geen volgend deel meer maken.

Dus de vraag is: Wie wil het volgende deel gaan maken? De topicstart kan, na aanpassing weliswaar, hergebruikt worden. Heb je interesse, reageer dan gewoon even in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

@SnelheidsDuivel, waarom post je niet gewoon een nieuwe SP? Dat is toch alles wat er moet gebeuren? Wij gaan wel door met zeuren tegen speedlinq.

Anyway, ik heb wat goed nieuws (voor mij althans).
Heb net even (8 min x 0,70 = 5,60 euro) met speedlinq gebeld over het actiegeld. Ze hebben de voucher in Augustus ontvagen maar er is geen geld overgemaakt, nu gaan ze op "onderzoek" om te kijken of alles klopt, het geld zou 26 september of 26 oktober op onze rekening staan.

Nu vraag ik me af wat ze moeten "onderzoeken".

"Ze hebben het nu al 6 maanden, alles goed betaald, check."
"De 3 actie voucher zijn alle 3 aangekomen, check"
"Even de betalingslijst van augustus er bij pakken, hey hier staat geen storting van ons naar hun rekening"
"Doen we dat nu even, check".

Of denk ik nu te makkelijk :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsjha
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-01-2024
Even voor de zekerheid twee vraagjes. Ik heb nu Orange, welke 30 september afloopt (Zou contractueel eigelijk 28e moeten zijn, maar ze sluiten het pas de 30e af) en m'n Speedlinq BBned Xtra 4Mb gaat de 29e in. Neem aan dat op zich geen probleem is en dat Speedlinq dan gewoon de 293 Orange afkapt.Toch??

Verder heb ik m'n modempakket al sinds juli in huis, maar hierbij zat geen cdrom. Op zich heb ik die niet nodig, maar als de instellingen in het modem niet kloppen... Juist een mogelijk probleem, want immers tzt geen i-net voordat het modem is geconfigt. Het betreft een Copperjet 816-2p. Mocht ik namelijk vantevoren de cd kunnen downloaden of iig de instellingen voor Bbned netwerk al hebben, scheelt dat veel ergernis. Dus iemand een link? BvD _/-\o_
Pagina: 1 ... 10 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.