Post hier foto's en specs van je home-cinema! Deel 21 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 32.038 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Als je mooie luidsprekers wilt zien moet je eens naar http://www.sonusfaber.com/ gaan en dan naar Collections -> Domus -> CONCERTO Domus , die zien er fantastisch mooi uit :d

Even een plaatje via Google geript :

Afbeeldingslocatie: http://e-katalog.com.ua/jpg_zoom1/38693.jpg

* -Thunder- begint het in de topic steeds leuker te vinden, gaat zich hier maar is proberen in te burgeren

Edit : voor de belangstellende hier staan een paar mooie Sonus Fabers te koop : klik

[ Voor 49% gewijzigd door -Thunder- op 09-03-2006 18:11 ]

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind ze eerlijk gezegd niet zo heel mooi, wel veel plezier ermee! Ik denk alleen dat je de ondergrond na een tijdje gaat missen. Dat had ik ook mijn oude chario millenium 1 (ook een Italiaanse speaker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

-Thunder- schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 18:06:
Als je mooie luidsprekers wilt zien moet je eens naar http://www.sonusfaber.com/ gaan en dan naar Collections -> Domus -> CONCERTO Domus , die zien er fantastisch mooi uit :d

Even een plaatje via Google geript :

[afbeelding]

* -Thunder- begint het in de topic steeds leuker te vinden, gaat zich hier maar is proberen in te burgeren

Edit : voor de belangstellende hier staan een paar mooie Sonus Fabers te koop : klik
Als je écht een mooi setje wilt zien met mooie Sonus Fabers dan moet je hier eens kijken: http://my.hifi.nl/index.php?user=397
Met de Amati Hommage. Naar mijn mening de mooiste SF sinds het uitkomen van die speaker.

Met Mozilla kan je met de optie 'view image' groteres versies zien van die plaatjes trouwens. Bij IE moet je ze eerst opslaan denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

zimbab schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 18:29:
[...]

Als je écht een mooi setje wilt zien met mooie Sonus Fabers dan moet je hier eens kijken: http://my.hifi.nl/index.php?user=397
Met de Amati Hommage. Naar mijn mening de mooiste SF sinds het uitkomen van die speaker.

Met Mozilla kan je met de optie 'view image' groteres versies zien van die plaatjes trouwens. Bij IE moet je ze eerst opslaan denk ik.
Die zien er inderdaad ook erg netjes uit.

Maar ze kunnen er natuurlijk wel mooi uit zien maar biedt het ons ook iets moois kwa performance ? :D

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:30
[...]

Die gast heeft sowieso een grandioos mooie setup, had 'm al eens eerder gezien. Maar die speakers zijn echt cool, ik kick wel op dat soort hout :9

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:56

R-B

Blokkert

Abbadon schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 18:34:
[...]

Die gast heeft sowieso een grandioos mooie setup, had 'm al eens eerder gezien. Maar die speakers zijn echt cool, ik kick wel op dat soort hout :9
Nu ik jou zo weer zie,

Jij heb net je dvd-speler weggebracht, ik ga hem nu weer ophalen! Mijne was na de 1e reparatie nog stukker dan eerst. Na de 2e reparatie was hij niet meer regiovrij (was hij wel) en nu na de 3e keer moet hij regiovrij zijn, we zullen zien!
Krijg ik ook weer een stuk beter beeld :+ (reserve: Hiteker HE-1200) de "nieuwe" Pioneer dv-454
digital-out werkt niet eens van de hiteker :X

[ Voor 6% gewijzigd door R-B op 09-03-2006 18:57 ]

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 15:03

Daklem

Audio Nerd

lord.farquaad schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 18:06:
[...]
Idd, is dat nou bi-ampen/wire of komen ze op dezelfde aansluiting terminal uit (zo lijkt het nl. wel). Close-upje extra?
Dit is gewoon een normale single wire terminal, zoals op vele speakers.

Echter is mijn kabel van Nordost Bi-Wired dus ik zocht een oplossing hiervoor. Deze oplossing die je hier zit is een bi-wire kabel aansluiten op een single wire terminal.

Zo aansluiten wordt ook wel Shotgunnen genoemd. Inderdaad een apparte manier van aansluiten, maar desalniettemin vind ik het er erg leuk uitzien, en vele zeggen dat de kwaliteit van het geluid er nog op vooruit kan gaan ook! Zelf zou ik dat dus niet weten omdat ik niet anders weet. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

Abbadon schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 18:34:
[...]

Die speakers zijn inderdaad heeeeel érg gaaf!!! Als ik deze zou kunnen betalen had ik daar niet over getwijfeld 8)

Deze kosten maar ongeveer 18.500 euro per paar. ;( . Iets boven mijn budget!

Ik ben benieuwd hoe dat klinkt icm die mooie Krell apparaten en Transparent bekabeling _/-\o_

Ik moet zeggen dat ik dit ook wel 1 van de mooiste sets vind, die ik ken :9~ O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

Verwijderd schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 18:09:
Ik vind ze eerlijk gezegd niet zo heel mooi, wel veel plezier ermee! Ik denk alleen dat je de ondergrond na een tijdje gaat missen. Dat had ik ook mijn oude chario millenium 1 (ook een Italiaanse speaker).
Wat bedoel je ermee, dat ik de achtergrond na een tijdje ga missen? Ik snap je mening niet helemaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

-Thunder- schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 18:32:
[...]

Die zien er inderdaad ook erg netjes uit.

Maar ze kunnen er natuurlijk wel mooi uit zien maar biedt het ons ook iets moois kwa performence ? :D
Ja hoor. Die speakers spelen errug goed mee in hun klasse.
Nog wat mooie foto's van het fabricageproces: http://www.hifi-notes.com/sonusfaberamatifabrikage-nl.htm
Daklem schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 19:20:
[...]

Wat bedoel je ermee, dat ik de achtergrond na een tijdje ga missen? Ik snap je mening niet helemaal :)
Ondergrond zegt ie en ik denk dat ie het fundament bedoelt oftewel een beetje gebrek aan laag.
En je kan trouwens meerdere posts quoten hè (zoals ik nu ook doe) in plaats van 3 replies onder elkaar te plaatsen.

[ Voor 34% gewijzigd door zimbab op 09-03-2006 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

zimbab schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 19:50:
[...]

Ja hoor. Die speakers spelen errug goed mee in hun klasse.
Nog wat mooie foto's van het fabricageproces: http://www.hifi-notes.com/sonusfaberamatifabrikage-nl.htm
[...]

Ondergrond zegt ie en ik denk dat ie het fundament bedoelt oftewel een beetje gebrek aan laag.
En je kan trouwens meerdere posts quoten hè (zoals ik nu ook doe) in plaats van 3 replies onder elkaar te plaatsen.
Kom maar luisteren, dat ik geen gebrek aan laag heb :) Ik vind het laag wat eruit komt erg prettig en precies past bij het geluidsbeeld wat hij geeft. Ik vind de speakers echt perfect voor mijn set!!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daklem schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 20:00:
[...]

Kom maar luisteren, dat ik geen gebrek aan laag heb :) Ik vind het laag wat eruit komt erg prettig en precies past bij het geluidsbeeld wat hij geeft. Ik vind de speakers echt perfect voor mijn set!!! _/-\o_
Mooi toch :P, die stands staan trouwens best goed bij deze speaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Daklem schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 20:00:
[...]

Ik zeg het toch ook niet. Sneeuwbal zei het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

zimbab schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 20:02:
[...]

Ik zeg het toch ook niet. Sneeuwbal zei het.
en Sneeuwbal wist al gezien de vorrige reply, dat ik het tegen hem had ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat über die Sonus Fabers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-02 13:07

ZiegoM

Yammie R1

Mooi hoor! :)

De verkoper in de Hifi Winkel vertelde mij bij het luisteren ook dat de SF's in mijn eigen kamer wat meer laag zouden hebben. In de luisterruimte daar stonden ze ook ruim een meter van de muur. En ze hadden basstraps enz. hangen.

Kwa uiterlijk vind ik ze nog steeds fantastisch, maar ik ben toch blij dat ik vanwege het geluid heb gekozen voor mijn huidige Paradigm's (zeker ook omdat ik ze vrij goedkoop 2e hands kon krijgen, sneller dan de winkel ze kon leveren :) )

Veel luister en vooral ook kijkplezier :9

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
R-B schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 18:52:
[...]

Nu ik jou zo weer zie,

Jij heb net je dvd-speler weggebracht, ik ga hem nu weer ophalen! Mijne was na de 1e reparatie nog stukker dan eerst. Na de 2e reparatie was hij niet meer regiovrij (was hij wel) en nu na de 3e keer moet hij regiovrij zijn, we zullen zien!
Krijg ik ook weer een stuk beter beeld :+ (reserve: Hiteker HE-1200) de "nieuwe" Pioneer dv-454
digital-out werkt niet eens van de hiteker :X
Hoe lang was jij 'm kwijt dan? Ik mis m'n 2910 nu bijna vier weken :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daklem schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 17:54:
Het is een merk wat opkomend is in Nederland. Het begint nu zijn kwaliteiten te tonen, en veel mensen beginnen dat te respecteren en vinden het een mooie italiaanse sound.

Ik vind het ook een fantastisch merk. Een jaar geleden had ik er nog nooit van gehoord! Nu wil ik niks anders meer :D
Met de juiste muziek klinken ze uitstekend, maar probeer er geen metal of iets dergelijks mee te beluisteren daarvoor zijn ze niet echt geschikt :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 20:46

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 22:14:
Met de juiste muziek klinken ze uitstekend
Speakers met een muzikale voorkeur zijn naar mijn mening geen goeie speakers.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLM
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-11-2020

TLM

The Laughing Man

Dit is mijn trots.

Afbeeldingslocatie: http://i34.photobucket.com/albums/d121/HanataKakashi/Afbeelding012klein.jpg

Specs

Geluid:

HK AVR 130
HK DVD 22
HK TS 7

Beeld:

Mycom 26"

Computer / Media Center

AMD 3500+
Asus A8N Deluxe
XFX 6600 GT 128mb
2x 512mb Kingston
860gb Totaal aan HDD's

Dit is nie bedoel als 'Show Off' O-)
Zo ziet het er misschien een beetje uit. Maar ben gewoon erg blij met mijn spulletjes.
Mijn LCDtje heb ik nou alweer een jaar. En mijn HK set alweer een half jaar. (goh wat vliegt de tijd :7 )
En ik kan er nog steeds geen genoeg van krijgen.
Meer foto's volgen nog. Als beetje mee zit gaat me broer nog is het huis uit en deze maanden.
Dan is de zolder van mij, meer ruimte ;)

Stand Alone Agent (GITS SAC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 22:24:
[...]

Speakers met een muzikale voorkeur zijn naar mijn mening geen goeie speakers.
Alleen bestaat de perfecte luidspeaker helaas nog niet. Daarnaast is het een consequentie van je beslissingen, en kan ik sommige dingen wel begrijpen, zoals een beetje upper bass boost (bekend van de 3/5a speakers natuurlijk) bij monitors. Enorm neutrale speakers (zoals studiomonitors) zijn nou niet echt geweldig om te hebben, alleen al omdat een groot deel van je cd'tjes opeens enorm door de mand valt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:02

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 22:52:
[...]

Alleen bestaat de perfecte luidspeaker helaas nog niet. Daarnaast is het een consequentie van je beslissingen, en kan ik sommige dingen wel begrijpen, zoals een beetje upper bass boost (bekend van de 3/5a speakers natuurlijk) bij monitors. Enorm neutrale speakers (zoals studiomonitors) zijn nou niet echt geweldig om te hebben, alleen al omdat een groot deel van je cd'tjes opeens enorm door de mand valt...
Daar heb je gelijk in, een gemiddelde u2 cd is geen lol meer om te luisteren voor mij... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18:49

Sharky

Skamn Dippy!

MikeyMan schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 23:07:
[...]

Daar heb je gelijk in, een gemiddelde u2 cd is geen lol meer om te luisteren voor mij... :X
ik had voorheen een sony receiver, cd speler en luidsprekers. Toch tijd om wat nieuws te halen dus voor Denon icm B&W gegaan. Stuk beter (kan altijd beter natuurlijk) maar toen klonk Queen en aanverwante supervlak afgemixte muziek opeens een stuk minder leuk. Dan hoor je pas hoe slecht sommige muziek eigenlijk is.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Abbadon schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 22:09:
[...]

Hoe lang was jij 'm kwijt dan? Ik mis m'n 2910 nu bijna vier weken :X
1e keer maand of 2
2e keer maand of 2
3e keer maand of 2 :r

En nu is hij terug en jawel: REGIOVRIJ :9~

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Abbadon schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 17:39:
[...]

Ik wil mezelf best wel toelichten, maar hier kan ik weinig mee ;)

Kort: de 2807 is het € 300 goedkopere broertje v.d. 3806, beide hebben exact dezelfde features behalve dat de 3806 iets betere versterking heeft (7*120W tegen 7*110W), iets uitgebreidere stroomverzorging (vijf tegen vier onafhankelijke voorzieningen), officieel Bi-Amping ondersteunt, een HDCD encoder kent en er per Zone meer in is te stellen. Dat mag ook wel voor dat prijsverschil :) Maar de 2807 heeft als extra een Faroudja (FLI-2310) chip waarmee je alle inkomende beeldsignalen kunt deïnterlacen. Ik snap niet waarom zo zoiets niet gelijk in de 3806 hebben gegooid, want zo'n chip kan het beeld absoluut verbeteren (meeste tv's hebben een mindere deïnterlacer).

In feite is de 'betere' receiver op een niet onbelangrijk aspect de mindere. Als er nou een jaar ontwikkeltijd tussen zit soit, maar deze twee jongens zijn vlak na elkaar uitgekomen en zo'n Faroudja chip is tegenwoordig ook niet meer zo prijzig als één, anderhalf jaar geleden. Ik vind het dus een beetje krom eigenlijk :) (als je het beste van beide wilt moet je gelijk de veel duurdere 4306 nemen)
Een versterker is er nogal altijd voor om te versterken, het kan misschien aan mij liggen, maar die features heb je vrij weinig aan: over 2 maanden is het weer allemaal nieuw. Op het versterkervlak echter loopt het niet zo snel. Zelfs mijn a10se is gewoon een betere dan de 3805/3806 (ja ik heb ze gehoord), en die is al best wel wat jaartjes oud

Trouwens, zo'n Faroudja chip heb je eigenlijk niet veel aan: meer en meer mensen gaan over op een htpc en sturen hun panel dus native aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 23:31:
[...]

Een versterker is er nogal altijd voor om te versterken, het kan misschien aan mij liggen, maar die features heb je vrij weinig aan: over 2 maanden is het weer allemaal nieuw. Op het versterkervlak echter loopt het niet zo snel. Zelfs mijn a10se is gewoon een betere dan de 3805/3806 (ja ik heb ze gehoord), en die is al best wel wat jaartjes oud

Trouwens, zo'n Faroudja chip heb je eigenlijk niet veel aan: meer en meer mensen gaan over op een htpc en sturen hun panel dus native aan :)
Tis alleen een receiver, en als je voor een receiver gaat heb je in mijn ogen al de keuze gemaakt om ook wat met beeld te gaan kloten... In dat geval zou zo'n faroudjah chip wel voordeel moeten hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeyMan schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 23:38:
[...]

Tis alleen een receiver, en als je voor een receiver gaat heb je in mijn ogen al de keuze gemaakt om ook wat met beeld te gaan kloten... In dat geval zou zo'n faroudjah chip wel voordeel moeten hebben...
Een receiver heeft niets met beeld te maken hoor :? Tis gewoon een versterker en radio in 1. Je hebt ook stereo receivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Verwijderd schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 23:53:
[...]

Een receiver heeft niets met beeld te maken hoor :? Tis gewoon een versterker en radio in 1. Je hebt ook stereo receivers.
no, in de nieuwe zitten HDMI-Switches ingebouwd. Dat is echt wel beeld :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

MikeyMan schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 23:07:
Daar noem je ook wel een voorbeeld op. Ik vind U2 qua muziek erg de moeite waard maar het gros van de albums, vooral de oudere, zijn opnametechnisch een ramp. Maar ik heb liever neutrale speakers die slechte opnames door de mand laten vallen en goeie opnames het best tot hun recht laten komen dan speakers die zwaar kleuren om overal een verteerbaar lekker geluidje van te maken.

Daarom krijg ik ook meestal kromme tenen als speakers worden aangeprijsd voor een bepaald soort muziek. Maar goed, da's mijn mening. Ik ben wat dat betreft aardig puristisch ingesteld.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Laat mij eens een receiver zien zonder beeld-functie...?

Voor mij is een receiver waar je alles op aansluit... "ontvanger" dus van alles mbt beeld en geluid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
re·cei·ver (de ~ (m.), ~s)
1 tuner-versterker => radiotoestel

Dat zegt Van Dale, ;) en mijn eerste versterker was ook stereo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

MikeyMan schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 00:07:
Laat mij eens een receiver zien zonder beeld-functie...?
Daar zijn er talloze van :D Traditioneel is een receiver idd gewoon een tuner-versterker en die had je in de jaren 70 al volop. Nogsteeds heb je dure stereo receivers die niks met AV te maken hebben. Wat de meeste mensen nu een receiver noemen is eigenlijk een AV-receiver of surround receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

R-B schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 23:53:
[...]

no, in de nieuwe zitten HDMI-Switches ingebouwd. Dat is echt wel beeld :D
dat heeft er wel veel mee te maken ja 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:23

sphere

Debian abuser

[...]

Die plaatjes onderaan, waar je zeg maar gewoon op kan klikken :P ?

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:11

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Verwijderd schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 09:29:
[...]

dat heeft er wel veel mee te maken ja 8)7
Ja, want over HDMI gaat niet alleen maar beeld, ook geluid :*

Als je het over een AV-Recevier hebt zijn opties ala upconversie,upscalen en deinterlacen toch wel belangrijk (faroudja chip enzo) en bijna alle grote merken laten daar (in mijn ogen) toch wel wat punten liggen.

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koffie schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 10:18:
[...]

Ja, want over HDMI gaat niet alleen maar beeld, ook geluid :*
Dat heeft er al helemaal niets mee te maken. Ook over avreceivers van 5 jaar geleden ging beeld: s-video kon je makkelijk switchen en vaak zat er een osd op etc, etc. Dat neemt toch niet het feit weg dat receivers niets met beeld te maken hoeven te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Guido, de tijd staat niet stil ;) Je kan wel blijven vasthouden aan het idee dat een receiver voor het geluid is, maar de moderne A/V (V van video!) receivers doen meer dan dat (vandaar ondermeer de HDMI switches). Dat jij dat bagatelliseert omdat het voor jou schijnbaar niet belangrijk is, prima. Maar dat wil niet zeggen dat jij gelijk hebt, zie alleen alle reacties plus het feit dat bedoelde A/V receivers betaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

TLM schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 22:40:
Dit is mijn trots.

[afbeelding]

Specs

Geluid:

HK AVR 130
HK DVD 22
HK TS 7

Beeld:

Mycom 26"

Computer / Media Center

AMD 3500+
Asus A8N Deluxe
XFX 6600 GT 128mb
2x 512mb Kingston
860gb Totaal aan HDD's

Dit is nie bedoel als 'Show Off' O-)
Zo ziet het er misschien een beetje uit. Maar ben gewoon erg blij met mijn spulletjes.
Mijn LCDtje heb ik nou alweer een jaar. En mijn HK set alweer een half jaar. (goh wat vliegt de tijd :7 )
En ik kan er nog steeds geen genoeg van krijgen.
Meer foto's volgen nog. Als beetje mee zit gaat me broer nog is het huis uit en deze maanden.
Dan is de zolder van mij, meer ruimte ;)
Mooi setje dude! 8)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

sphere schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 09:50:
[...]

Die plaatjes onderaan, waar je zeg maar gewoon op kan klikken :P ?
Ik was vergeten er "rechts" bij te zetten.....de twee rechter foto's dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Verwijderd schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 10:49:
[...]

Dat heeft er al helemaal niets mee te maken. Ook over avreceivers van 5 jaar geleden ging beeld: s-video kon je makkelijk switchen en vaak zat er een osd op etc, etc. Dat neemt toch niet het feit weg dat receivers niets met beeld te maken hoeven te hebben?
Dat heeft er wel mee te maken, daar je volgens mij prima HDMI kunt gebruiken om louter een 7.1 signaal digitaal mee te transporteren.

Receivers _hoeven_ ook niets met beeld te maken hebben, daarom zijn het ook A/V-Receivers (echter noemt iedereen het een receiver).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Mensen die voor een stereo-receiver gaan hebben waarschijnlijk ook geen behoefte aan een interne scaler. Maar mensen die voor een surround-receiver gaan maken graag gebruik van de interne scaler van de receiver ;) . Met HDMI 1.3 heb je in ieder geval heel wat minder gerommel met kabels.

Desondanks geef ik de voorkeur aan een externe scaler, daar zit wel een prijskaartje aan, maar ze zijn beter ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 07:41
mja alleen is hdmi 1.3 nog niet uit.... en zijn er gewoon een boel (kleine) merken die wel daarop wachten om hun hdmi producten uit te brengen. Helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat klopt, ik denk zelfs dat we hier een jaar verder zijn voordat we hier van HDMI 1.3 gebruik kunnen maken.

Ik zit echter niet op HDMI 1.3 te wachten, voor Blu-Ray en HD-DVD is geen HDMI 1.3 nodig. Je kunt ook via S/PDIF Dolby Digital en DTS versturen, DD+, DTS-HD of TrueHD echter niet. Ik heb echter behoefte aan een beter beeld en niet aan een "mogelijk" beter geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Wat bied 1.3 meer tov van 1.2 (of de nu veel gevonden 1.1) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Het enige verschil is het geluidsformaat wat ondersteund wordt want _alle_ HDMI versies doen 1080p @60Hz (wel, het protocol is er geschikt voor, de fabrikant moet dan wel geschikte hardware gebruiken natuurlijk).

1.2 doet als extra t.o.v. 1.1 SACD en 1.3 voegt daar de nieuwe DTS en Dolby Digital formaten (zie post Parasound boven je) aan toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ah, thx ;)
Mijn setup zit geloof ik allemaal op 1.1 (SACD doe ik niet aan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat ik kies voor een yamaha 750 receiver in combinatie met een dvd hd recorder (alleen welke weet ik nog niet, iemand advies?) en mordaunt short speakers. Lijkt me wel goed voor een 17 jarige hbo-student vastgoed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:42
Als je het over een AV-Recevier hebt zijn opties ala upconversie,upscalen en deinterlacen toch wel belangrijk (faroudja chip enzo) en bijna alle grote merken laten daar (in mijn ogen) toch wel wat punten liggen.
Is dat zo belangrijk? Een beetje DVD speler heeft een scaler/deinterlacer aan boord die gelijkwaardig of beter scaled dan de Faroudja chip met zijn fijne chroma bug en macroblocking in de meeste AV receivers die er nu zijn. En anders kan je het altijd nog door je PJ of display laten doen.

Ik zie niet in waarom een deinterlacer in je AV receiver zo belangrijk is.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, de reclame is ook binnen :D

Afbeeldingslocatie: http://tk.files.storage.msn.com/x1pboCV5IJ3MFkypmN-_1g66Qw2kv8APN3whwQmMMywUQWXnZ4UFqQfEEWd0szs0o2EKERReGLpabmDWSl5efbbikPEps50JtwrwUpYQQxYiL0_MgJlSLknLpPgPQxY-R06pxrJex-Q-6Q

Nu nog zoeken voor een mooi plekje om op te hangen zonder dat het stroomdraadje zichtbaar in de weg hangt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dr. Strangelove schreef op zondag 12 maart 2006 @ 00:29:
[...]

Is dat zo belangrijk? Een beetje DVD speler heeft een scaler/deinterlacer aan boord die gelijkwaardig of beter scaled dan de Faroudja chip met zijn fijne chroma bug en macroblocking in de meeste AV receivers die er nu zijn. En anders kan je het altijd nog door je PJ of display laten doen.

^^ met hem

Daarbij hadden we het hiervoor over een gewone receiver, dat heeft nog steeds niets met beeld te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

[...]

Ja, want je kunt nu expliciet een analoog signaal laten upscalen naar een HD resolutie.
De specifieke Yamaha doet het over het algemeen toch echt beter dan scalers in de plasma TV's
Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2006 @ 09:07:
[...]
Daarbij hadden we het hiervoor over een gewone receiver, dat heeft nog steeds niets met beeld te maken.
We weten inmiddels je (ouderwetse) standpunt hierover. Besides, hij noemt al heel specifiek AV Receiver

Maar goed, ieder zijn mening.
Mijn mening is iig dat een AV RECEIVER (AV van Audio/Video) tegenwoordig minimaal alles naar HDMI moet kunnen upconverten, en dan liefst ook nog de OSD over HDMI (wat er ook maar weinig kunnen).
Hebben we eindelijk een standaard die beeld en geluid over 1 simpel kabeltje kan transporteren ... laat de helft van de merken dit onbenut liggen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon2107
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-09-2022

Falcon2107

DUTCH-FALCON

Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2006 @ 01:32:

[afbeelding]

Nu nog zoeken voor een mooi plekje om op te hangen zonder dat het stroomdraadje zichtbaar in de weg hangt :)
Hoe kom je daaraan dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 23:35:
Ik denk dat ik kies voor een yamaha 750 receiver in combinatie met een dvd hd recorder (alleen welke weet ik nog niet, iemand advies?) en mordaunt short speakers. Lijkt me wel goed voor een 17 jarige hbo-student vastgoed :)
Ga eerst eens luisteren! Het kan best zijn dat wharfedale dat wat warmer klinkt beter is op de yamaha, ik heb de mordaunt shorts één keer heel kort gehoord dus kan daar niet over oordelen, maar vrijwel iedereen is er erg positief over! De receiver zelf is echt goed (ik heb hem zelf ;)), vooral de learning remote is erg handig, maar het is niet een warme receiver, dus houd daar rekening mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, bedankt voor je reply. Wat bedoel je precies met "warm" geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Powerbuy via het HTforum.... ZIet er best leuk uit, en is niet bepaald storend onder een film :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2006 @ 12:20:
Hallo, bedankt voor je reply. Wat bedoel je precies met "warm" geluid?
Waarschijnlijk relatief meer bas tegenover middentonen en hoge tonen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgerdrum123
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:17
TimMer schreef op zondag 12 maart 2006 @ 15:13:
[...]

jup nadeel is vaak dat het detail dan verloren gaat (is niet altijd zo hoor!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Een groot deel van de DVD-Players maakt ook gebruik van een Faroudja chipset ;) . De scaler-units van een projector zijn niet beste, vooral in de lagere prijsklasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 21:53

Jag

Koffie schreef op zondag 12 maart 2006 @ 10:26:
[...]

Ja, want je kunt nu expliciet een analoog signaal laten upscalen naar een HD resolutie.
De specifieke Yamaha doet het over het algemeen toch echt beter dan scalers in de plasma TV's
Ja dat klinkt leuk, maar daar heb je dus niks aan. Iets gaat er niets beter uitzien als je het naar een hogere resolutie scaled. Uiteindelijk wordt het zoiezo naar de reso van je panel gescaled (ook een HD resolutie), als je het dan nog eerst naar een andere resolutie scalet (even ervan uitgaande dat je niet op native panel reso draait), heb je er alleen maar nadeel van. Klinkt leuk zo'n Faroudja chip, maar het zit toch wel iets ingewikkelder in elkaar.

Wel ben ik het heel erg met je eens dat het erg handig en wenselijk is om met 1 HDMI kabeltje van je receiver naar je display te gaan en verder alles alleen met je receiver te verbinden (ervan uitgaande dat je receiver kan converteren naar HDMI).
Waar ik me dan wel meteen zorgen om maak: bijna geen enkele LCD heeft 1280x720 of 1920x1080 als panel resolutie. Terwijl dat waarschijnlijk wel de twee enige opties zullen zijn voor de HDMI output van je receiver. Als je bijvoorbeeld ook je HTPC aan je display hebt hangen, moet je dan nog steeds rechtstreeks van je pc naar je display gaan, want met een pc wil je echt wel op native panel resolutie draaien! Of je moet hopen dat je custom reso's kan instellen in je receiver zoals 1366x768, maar dat zal wel niet want dat doet natuurlijk niemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TimMer schreef op zondag 12 maart 2006 @ 15:13:
[...]

Yup, meer bas, iets dat de meeste mensen erg prettig vinden klinken. Vol en warm is niet altijd wat men als neutraal (precies als de artiest het bedoelt heeft) beschouwd, maar vinden de meeste mensen toch wel een pré. Detail in het laag kan hierdoor echter wel minder worden, en dit soort speakers kunnen een beetje teveel van het goede weergeven (zet ze harder en het begint te overheersen en kan kastresonanties veroorzaken).

Kijk ook zeker (ik zeg het maar nogmaals) uit met speakers die alles zeer forward plaatsen, dus recht in je gezicht. Deze klinken in de winkel prachtig (net als meerdere speakers op een rij aan een switch machine, waarvan de minst efficiente altijd het slechts klinken, eenvoudig weg omdat ze minder hard gaan, iets dat positief voor het geluis is meestal tot op zekere hoogte), maar eenmaal thuisgekomen kunnen ze op je zenuwen werken (ze zijn zeer ongeschikt als lekkere achtergrondspeakertjes, wel weer mooi met films meestal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Jag schreef op zondag 12 maart 2006 @ 18:43:
[...]
Ja dat klinkt leuk, maar daar heb je dus niks aan. Iets gaat er niets beter uitzien als je het naar een hogere resolutie scaled. Uiteindelijk wordt het zoiezo naar de reso van je panel gescaled (ook een HD resolutie), als je het dan nog eerst naar een andere resolutie scalet (even ervan uitgaande dat je niet op native panel reso draait), heb je er alleen maar nadeel van. Klinkt leuk zo'n Faroudja chip, maar het zit toch wel iets ingewikkelder in elkaar.
Zo'n Faroudja chip is er ook niet om de scalen maar om te de-interlacen, volgens mij heeft dat meer impact op het beeld dan het upscalen.

Scalen door de receiver of DVD speler kán zeker positief effect hebben of nagenoeg niks bijdragen, er komt idd zoals jij zegt iets meer bij kijken. Ook een naar 720p of 1080i upscaled beeld zal een 1366*768 LCD weer zelf moeten up- of downscalen, maar dit kan soms makkelijker (lees: beter resultaat) voor de tv zijn dan een unscaled 576 of 480 bron zelf volledig up te scalen, afhankelijk van de gebruikte hardware (en hoe het geprogrammeerd is). Het is volgens mij een kwestie van proberen en kun je van te voren er idd niet voetstoots vanuit gaan dat een externe scaler altijd veel bij zal dragen aan een beter beeld.

Mijn ervaring is dat het beeld er subtiel (en dan moet je er ook echt op letten) beter van wordt, maar dat is in mijn specifieke situatie het geval, en dat hangt dan ook nog sterk af van de gebruikte DVD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jag schreef op zondag 12 maart 2006 @ 18:43:
[...]

Waar ik me dan wel meteen zorgen om maak: bijna geen enkele LCD heeft 1280x720 of 1920x1080 als panel resolutie.
Klopt, wat er niet is kun je ook niet door scaling verkrijgen. Ik neem aan dat je LCD-projectoren buiten beschouwing hebt gelaten? Aangezien diverse LCD/DLP-projectoren panels hebben van 1280 x 720 en 1920 x 1080 in aankomst is.

Maar waar je ook voor kiest 720p of 1080i blijft een persoonlijke smaak, wat oogt voor jou beter.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2006 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Zo, net verhuisd, vandaag eindelijk de AV-spulletjes op zitten bouwen en even een paar fotootjes gemaakt.

Overzichtje van de zijkant. Ik ben nog half aan het kamperen, dus nog niet alles staat op z'n definitieve plek.
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/kaj/IMG_8615.JPG

Recht ervoor, vanaf de Fatboy. :P
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/kaj/IMG_8616.JPG

Bovenop de kast:
• harman/kardon AVR-4500
• Pioneer CLD-950
• Thompson TV
• Logitech Z-640
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/kaj/IMG_8621.JPG

De rest van de kast bevat een Akai VHS stereo montagerecorder, een Philips DVD 622 en een Cyberhome CH-DVD 401
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/kaj/IMG_8623.JPG

Eén van mijn pronkstukjes: de Philips 587 Motional Feedback luidsprekers die ik als front-L/R gebruik. Spelen nog prima maar zijn wel aan een kleine onderhoudsbeurt toe, aangezien ze alweer 8 jaar geleden nieuwe voedingselco's hebben gekregen en het is nog langer geleden dat de signaalelco's zijn vervangen.
De Z-640 doet center, sub, surround midden en surround achter; de AVR-5400 is een 7.1 A/V-receiver.
Now playing: You're Under Arrest OVA 1. :)
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/kaj/IMG_8624.JPG

De PC is er alleen voor StepMania, maar ik heb de monitor er even niet aanhangen, en de pads zet ik pas in elkaar als het spulletje z'n definitieve plek heeft.

Wensen voor de toekomst, aangezien ik daar nu ff geen geld voor heb omdat verhuizen duur is:
• Betere surroundspeakers en een center (Z-640 doet het leuk, maar is niet je van het)
• Projector (voorkeur ligt bij de PT AE-900)
• Grotere TV ;) (32" Panasonic CRT is toch wel het minimum)

Ook gaat de apparatuur in een andere kast en zal dit kastje vol worden gestopt met spelconsoles. :) Daarnaast ga ik m'n oude Palm IIIxe met de Omniremote-software inzetten als universele afstandsbediening, aangezien 8 afstandsbedieningen toch wat teveel van het goede is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag eindelijk m'n speakers afgebouwd, staan nu lekker in te spelen.

Afbeeldingslocatie: http://tk.files.storage.msn.com/x1pNWjjkHJ3o_wwMjal57Bma6-7A-TdOfQKmU7QkPWouJIjSGUlnsiAtPjJq1LDywCNijjklgB_mt6zQ9NqLBkMHHkfVF7HkAP9MUJbhAz_mn9fHxIAQopKmdOMzk7mChsBXZJT_qpLerA

De drivers moeten er binnekort wel weer uit om de kasten te lakken. Maar dat zal echter pas volgend weekend gebeuren zoals het er nu naar uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linchpin
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:39
Welke luidsprekers zijn dat? Ze lijken op de Solo 206 van Tony Gee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, maar echter met kleine optische wijziging. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linchpin
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:39
Waar ga je deze speakers voor inzetten? Toch niet als vervanger voor die Carats neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, ik gebruik ze voor m'n stereo setup, ze zullen als ze echt klaar zijn m'n Jean Marie Reynaud speakers vervangen. Buitenste speakers op de foto.

Afbeeldingslocatie: http://tk.files.storage.msn.com/x1pAdjo0uCo2H3h2X9I8jBGJNWQdHgyeL44Z2rcqBmjgntbYRXaiMm-hL_czr8O8mbUAhyi3YuuruR9PINAq8iIVai3ZlmVup1S9Q-EzGknS7pDPBTthUqshQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiekert
  • Laatst online: 30-08 11:55
Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2006 @ 22:34:
Nee, ik gebruik ze voor m'n stereo setup, ze zullen als ze echt klaar zijn m'n Jean Marie Reynaud speakers vervangen. Buitenste speakers op de foto.

[afbeelding]
Vifa Carat _/-\o_ . Mooie speaker, ik heb er 4 van + de center versie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Me too. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 21:42
Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2006 @ 17:56:
[...]

Een groot deel van de DVD-Players maakt ook gebruik van een Faroudja chipset ;) . De scaler-units van een projector zijn niet beste, vooral in de lagere prijsklasse.
Exact de reden waarom ik nog geen nieuwe DVD speler heb én geen AV receiver heb gekocht met die chip. Waarom denk je dat ik hem noemde?

Upscaling van andere analoge bronnen dan een DVD speler vind ik BS omdat de kwaliteit daarvan dermate laag is dat het toch niet loont. Uitzondering is misschien een PS2 of Xbox, maar die generatie consoles is al achterhaald inmiddels en de volgende heeft native HD output.

Leuk zo'n scaler als je nog honderden VHS banden hebt liggen of verslaafd bent aan PSX spelletjes, maar verder... DVD spelers doen het zoals je zegt minimaal even goed of als je mazzel hebt beter.

[ Voor 38% gewijzigd door Dr. Strangelove op 13-03-2006 00:00 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een tijd geleden ook al een keer gepost.
Nu nog maar een keer aangezien er het een en ander is veranderd in de set.

Hieronder een overzicht vanuit de bank waarvan ik kijk
Zit afstand tot tv is ongeveer 3 meter.

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/leendech/htphotos/Afbeelding002.jpg

De surround recierver die ik gebruik is de Sony STR-DB780 QS

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/leendech/htphotos/Afbeelding003.jpg

Achter het klepje zitten nog een aantal extra mogelijkheden.
De dvd speler die ik gebruik is de Sony DVP-NS405

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/leendech/htphotos/Afbeelding004.jpg

Nog een overzichtsfoto vanuit de bank genomen zonder de front covers.

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/leendech/htphotos/Afbeelding008.jpg

De luidsprekers:

2x Front Dynaudio Audience 72
2x Achter/Surround Dynaudio Audience 42
1x Center Dynaudio Audience 122c
1x Subwoofer Sony SAVE-325

Tv is een Philips 28PW9616

De subwoofer is eigenlijk nog het enige wat ik aan de boxen wil veranderen.
Waarschijnlijk komt hiervoor een REL Q150 in de plaats.

Hieronder een foto van de achter luidsprekers + de zitplaats.

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/leendech/htphotos/Afbeelding010.jpg

En nog een closup van de centerspeaker.

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/leendech/htphotos/Afbeelding013.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Mooi setje (en mooie foto's). Heb je de center bewust in het grijs gekozen ipv zwart omdat de tv ook grijs is?

[ Voor 9% gewijzigd door zimbab op 13-03-2006 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2006 @ 01:32:

[afbeelding]

mag ik vragen war je die vandaan haalt? :)

ik wil mijn kamer nog 'opvrolijken' met wat reclamezooi =)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Gitaarwerk schreef op maandag 13 maart 2006 @ 14:32:
[...]

mag ik vragen war je die vandaan haalt? :)

ik wil mijn kamer nog 'opvrolijken' met wat reclamezooi =)
Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2006 @ 14:11:
[...]

Powerbuy via het HTforum.... ZIet er best leuk uit, en is niet bepaald storend onder een film :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

en soms mis je iets :)

dankje zimbab ^^

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zimbab schreef op maandag 13 maart 2006 @ 14:29:
Mooi setje (en mooie foto's). Heb je de center bewust in het grijs gekozen ipv zwart omdat de tv ook grijs is?
Was meer een eis van de vrouw des huizes :-)
Ze wou geen grote zwarte center boven op de tv hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

_Equazor_

Mooie set speakers heb je staan! Krijg je nu niet het gevoel dat je je receiver wilt gaan upgraden, want de dynaudio's zijn enorm muzikaal, en er valt nog zoveel meer uit te halen dan wat je nu hoort :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De sony reciever is eigenlijk te ligt voor de Dynaudio's maar voorlopig moet ik het er mee doen.
Net de upgrade van de speakers (surround/center) gedaan en ben nu nog even blut.:-)

Over een tijdje maar gaan kijken naar een goede versterker van NAD of Arcam, schijnt dat deze goed aansluiten op mijn speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Verwijderd schreef op maandag 13 maart 2006 @ 15:18:
De sony reciever is eigenlijk te ligt voor de Dynaudio's maar voorlopig moet ik het er mee doen.
Net de upgrade van de speakers (surround/center) gedaan en ben nu nog even blut.:-)

Over een tijdje maar gaan kijken naar een goede versterker van NAD of Arcam, schijnt dat deze goed aansluiten op mijn speakers.
Arcam doet het er sowieso wel goed op ja. Dynaudio in Nederland demonstreert heel vaak ook met Arcam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Abbadon schreef op zondag 12 maart 2006 @ 19:04:Scalen door de receiver of DVD speler kán zeker positief effect hebben of nagenoeg niks bijdragen, er komt idd zoals jij zegt iets meer bij kijken. Ook een naar 720p of 1080i upscaled beeld zal een 1366*768 LCD weer zelf moeten up- of downscalen, maar dit kan soms makkelijker (lees: beter resultaat) voor de tv zijn dan een unscaled 576 of 480 bron zelf volledig up te scalen, afhankelijk van de gebruikte hardware (en hoe het geprogrammeerd is). Het is volgens mij een kwestie van proberen en kun je van te voren er idd niet voetstoots vanuit gaan dat een externe scaler altijd veel bij zal dragen aan een beter beeld.
Eerst naar 1280x720 scalen en dan weer naar 1366x768 bijvoorbeeld is een beetje loos, kan me niet voorstellen dat dat een beter resultaat geeft dan in 1 keer naar 1366x768. Als die receiver nou alles naar native panel resolutie zou scalen en dat goed doet, zou je er echt wat aan hebben. Dan heb je idd vanaf je receiver nog maar 1 HDMI kabel nodig. Elke bron met HDMI aansluiten (ook je HTPC en dan native panel reso draaien), maximaal handig en maximale beeldkwaliteit -> de perfecte oplossing :)
Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2006 @ 19:27:
[...]

Ik neem aan dat je LCD-projectoren buiten beschouwing hebt gelaten? Aangezien diverse LCD/DLP-projectoren panels hebben van 1280 x 720 en 1920 x 1080 in aankomst is.
Ja, LCD projectoren gebruiken gelukkig wel HD reso's als paneel resolutie. Erg vervelend dat LCD tv fabrikanten daar weer vanaf gestapt zijn. Waarom moet iedereen zijn eigen resolutie en aspect ratio hebben :?. Voor video niet zo'n ramp niet op native draaien, maar als je er een pc aan hebt hangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op maandag 13 maart 2006 @ 15:01:
[...]

Was meer een eis van de vrouw des huizes :-)
Ze wou geen grote zwarte center boven op de tv hebben.
Die 122c is toch altijd grijs als je het front eraf haalt...?

Leuk dat je ook dynaudio hebt... ;) Hoop dat die 122c wat beter bij je 72's past dan bij mijn 52se's... Niet echt een lekkere match kwa geluid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeyMan schreef op maandag 13 maart 2006 @ 15:49:
[...]

Die 122c is toch altijd grijs als je het front eraf haalt...?

Leuk dat je ook dynaudio hebt... ;) Hoop dat die 122c wat beter bij je 72's past dan bij mijn 52se's... Niet echt een lekkere match kwa geluid...
Zal best wel kunnen, maar de center die ik heb is helemaal zilver, ok de kast.
Dynaudio heeft de hele audience serie in het zilver uitgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
Ik heb de infinity oreus binnen, en ik heb ze net aangesloten. (alleen nog de voorste 3 boxen + de bas.) Maar ik vind de bas bij sommige liedjes wat bonkerig klinken, niet erg mooi dus. Heeft iemand hier een oplossing voor? zoals de bas in een andere hoek plaatsen ofzo? De bas staat trouwens in een kamer van ongeveer 10 bij 5 meter, en ik vraag me af of ik de bas in een andere hoek kan proberen, of dat iemand anders hier ervaring mee heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Kun je dat niet afstellen dan? Verder van de muur kan ook wel helpen... Of met de br (heeft ie die?) van de muur af richten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Op spikes zetten en verder van de muur is het enige wat ik kan bedenken.
Misschien dat je versterker het niet redt qua vermogen.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
  • Nu online
Mijn versterker red het wel, en er zitten volgens mij wel spikes onder. Maar wat bedoel je met br?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Bass reflex ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
  • Nu online
Je bedoelt de kant waar de bas uitkomt? :P

Ik kan het nu trouwens allemaal niet testen, want er is bezoek beneden in de kamer bij de boxen :P
En ik denk niet dat ze er behoefte aan hebben om van de bank te worden gedreunt :)
Maar het meest rotte is nog dat ik het zelf allemaal niet mag verplaatsen, omdat de boxen van m,n vader zijn ;) (jaja, ik ben weer zo'n klein kindje (15) die zit te zeuren hoe het allemaal weer beter kan :9 ) Maar ik wil natuurlijk wel chil GRAW op m'n 360 willen spelen met redelijk normaal geluid, daarom dus mijn vragen :P

[ Voor 114% gewijzigd door JSTPS op 13-03-2006 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-02 13:07

ZiegoM

Yammie R1

Met 'de bas' neem ik aan dat je de subwoofer bedoelt?

Wanneer deze boemerig klinkt zou je eerst kunnen proberen hem wat zachter te zetten (of evt. afstellen met een dbmeter). Als dat niet (genoeg) helpt kan je experimenteren met de plaatsing: zet hem verder van de muur/ uit de hoek.

[ Voor 3% gewijzigd door ZiegoM op 14-03-2006 00:20 ]

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SOEDARKMASTER schreef op maandag 13 maart 2006 @ 22:18:
Ik heb de infinity oreus binnen, en ik heb ze net aangesloten. (alleen nog de voorste 3 boxen + de bas.) Maar ik vind de bas bij sommige liedjes wat bonkerig klinken, niet erg mooi dus. Heeft iemand hier een oplossing voor? zoals de bas in een andere hoek plaatsen ofzo? De bas staat trouwens in een kamer van ongeveer 10 bij 5 meter, en ik vraag me af of ik de bas in een andere hoek kan proberen, of dat iemand anders hier ervaring mee heeft.
Helaas hebben de meeste subwoofers in deze prijsklassen een nogal boemerig geluid, dit klinkt wellicht indrukwekkend op het eerste gezicht, maar echt laag ga je er niet mee. Detail is ook ver te zoeken, in zo'n grote kamer heb je echt een heel goede subwoofer nodig voor een goed laag. Het bonken kan echter wel weggaan door het iets losser van de muur te plaatsen of inderdaad wat zachter te zetten, een subwoofer hoort vrijwel niet op te vallen in het geluidsbeeld (alsof hij niet aanstaat, totdat je hem uitzet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben al enkele maanden dit topic aan t volgen en heb maar eens besloten mijn budget home cinema te plaatsen. Maar waar moet ik mijn afbeeldingen plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Verwijderd schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 16:54:
Ben al enkele maanden dit topic aan t volgen en heb maar eens besloten mijn budget home cinema te plaatsen. Maar waar moet ik mijn afbeeldingen plaatsen?
Daar heb je wat webspace voor nodig, bijvoorbeeld die van je ISP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jag schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 16:58:
[...]

Daar heb je wat webspace voor nodig, bijvoorbeeld die van je ISP.
ISP ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Internet Service Provider.
Oftewel gewoon je provider. Vaak krijg je webspace van ze.
http://home.providernaam.nl/username is vaak het adres. :)
Kijk even op de help pagina van je provider hoe hier plaatjes op te zetten.
Er zijn ook gratis alternatieven zoals Imageshack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Metal schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 17:06:
Of je koopt een router waar je een harddisk/usbstick aan kunt hangen en draait er een http servertje op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Metal schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 17:06:
[...]

Precies. Ik denk dat dat wat meer voor hem is.

http://www.imageshack.us/

Show us the sh*t baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:55

JT

VETAK y0

* JT gaat binnenkort van 5.0 naar 7.2 B)

Nieuwe kamer a 40m2 dus alle ruimte voor 2x12" 8)

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je wel voor de hulp. Nu is het gelukt om de foto's erop te krijgen.

Hier even een overzicht van de home cinema op mijn klein studentenkot. Je ziet ook de center, een Bose 201.
Afbeeldingslocatie: http://img455.imageshack.us/img455/5766/homecinema0010du.jpg

Hier nog een overzichtsfoto, iets meer naar links
Afbeeldingslocatie: http://img455.imageshack.us/img455/9431/homecinema0022cu.jpg

De receiver (Yamaha RX-V457), dvd-speler (Yamaha DVD-S557) en de front rechts. De fronts (FWB-R7) zijn van mijn oude all-in-one set van Philips.
Afbeeldingslocatie: http://img383.imageshack.us/img383/6638/homecinema0055kj.jpg

Front links
Afbeeldingslocatie: http://img383.imageshack.us/img383/7429/homecinema0065ol.jpg

Rear links. Mijn rears zijn oude Akai speakers waarbij de woofer vervangen is door een Visaton WS17E.
Afbeeldingslocatie: http://img105.imageshack.us/img105/8030/homecinema0039vm.jpg

Rear rechts, met daarop mijn studentenklak en dernaast de lege flesjes bier >:)
Afbeeldingslocatie: http://img122.imageshack.us/img122/2134/homecinema0047ms.jpg

En dan tenslotte mijn lieveling, mijn zelfbouw subwoofer met een Visaton Hifi woofer erin _/-\o_
Afbeeldingslocatie: http://img122.imageshack.us/img122/2245/homecinema0072mi.jpg

Voila. Dat is het. Reacties graag !!!

[ Voor 139% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2006 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 10:03
Je plaatjes doen het niet.
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om plaatjes van je audio/video-set te laten zien.
Als je iets post, zet er dan leuke foto's van je eigen set bij.

Zorg dat je plaatjes kleiner dan +/-100Kbyte zijn en niet breder dan 600 pixels! Dat laadt sneller en niet overal worden de plaatjes vanzelf kleiner gemaakt.
Reacties die hier niet aan voldoen worden voortaan leeg gehaald.

** Dit is geen "wat moet ik kopen" topic, lees daarvoor de FAQ even door **
Ook kabeldiscussies vervuilen de thread en deze discussies zijn bewezen doodlopers; als je daadwerkelijk steekhoudende argumenten hebt waarom een kabel van $duur zoveel beter is of vice-versa, start dan een nieuwe thread.