Het Grote Audi-topic Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 18 Laatste
Acties:
  • 9.828 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
@chaoss: ik ben zelf totaal niet van de gaas bumpers en dubbele uitlaten, maar voor zover ik iets dergelijks kan beoordelen ziet het er gewoon goed uit ;). Zolang alles er netjes afgewerkt uit ziet, en de uitlaten vooral niet scheef hangen vind ik het best kunnen!

Ik had persoonlijk wel één klein dingetje anders gedaan denk ik, de sierstukken:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/gvvreede/chaos_exhaust2.jpg

Fear my paint skills ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:48

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

ze hangen er prima magoed, daar betaal je bij EPS ook dik voor :P

@hierboven jah ovaal had ik ook kunnen kiezen maar persoonlijk vind ik rond mooier.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Trouwens, magische uitlaten maken ze daar bij EPS :P
Ik wilde een bescheiden uitlaatje zonder overdreven herrie. vanaf de kat zonder tussendemper. perfect rustig geluidje en merkbaar vermogens winst gemeten door snelheid/Toerental verhouding. Gemiddeld scheelt het iets van 500 toeren met dezelfde snelheid en omstandigheden. Dank jullie
berichtje uit het gastenboek :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

418O2 schreef op zondag 07 mei 2006 @ 05:29:
ist een diesel ja? Dan is het wel een beetje sneu imo, maar het ziet er wel donders goed uit iig :)
waarom als ik je op de snlweg voorbij blaas en je alleen mijn achterkant nog maar te zien krijg zie jij niet dat ik een tdi heb ;)

hell... Audi reced tegenwoordig zlefs met TDI's.. sterker nog ze winnen er zelfs mee _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:54
juah, maar toch vind ik het niet echt racemotoren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:06

Wimo.

Shake and Bake!

Chaoss schreef op zondag 07 mei 2006 @ 11:43:
[...]

waarom als ik je op de snlweg voorbij blaas en je alleen mijn achterkant nog maar te zien krijg zie jij niet dat ik een tdi heb ;)

hell... Audi reced tegenwoordig zlefs met TDI's.. sterker nog ze winnen er zelfs mee _/-\o_
Heb je een 2.5 TDI quattro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wimo. schreef op zondag 07 mei 2006 @ 12:15:
[...]
Heb je een 2.5 TDI quattro?
Het is een gechipte 1.9 TDI met 143pk/330nm uit '98 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:06

Wimo.

Shake and Bake!

Auw, ok :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

145pk 330nm :P

[ Voor 44% gewijzigd door Chaoss op 07-05-2006 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:29
Zo na de Sportback van vorige week heb ik vandaag even met een A6 3.0 TDI (Limousine)gereden. Wát een ding zeg, heerlijk zoveel ruimte en zo'n mooie grote glimmende cockpit vol met elektronica :)

Helaas wel een automaat (vind ik niks) maar het loopt wel erg lekker. Mooi diep en zwaar geluid wat je met de ramen dicht eigenlijk niet hoort.

Auto was bijna full options, alleen de TV module ontbrak. Lekker compleet beestje dus.

Qua overzichtelijkheid ben ik er nog niet helemaal uit maar dat was misschien het goed zetten van de spiegels enzo, redelijk grote dode hoeken door de lengte van de auto. Het vol leder interieur lijkt mij wel wat voor in mn A3, daar kun je heerlijk lang lekker in liggen :)

Weer een leuke ervaring erbij dus. Nu de A4, de A4 cabrio en de A8 nog, dan heb ik de Audi modellenlijn gehad, gezocht dus; mensen met leuke bovenstaande auto's ;)

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

heb vanmorgen 4 nieuwe banden besteld.... komen er vanmiddag al om omdat de achtersten letterlijk tot op de draad versleten zijn :X

verder nog 2 schokdempers voor achter, wiellager linksvoor en een draagarm linksvoor, dat wordt donderdag gemonteerd + een nieuwe APK.

gaat lekker zo incl de EPS uitlaat heb ik dan in totaal iets van €2000,- uitgegeven 8)7 voorlopig maar op water en brood!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:50
@ Chaoss, ziet er netjes uit hoor de uitlaten, met een dergelijke bumper had ik hetzelfde gedaan.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
Zo, maar ff de mugjes erafgespoeld dus Ik heb maar meteen wat foto's genomen. Tenminste zover dat het kon in het schemer met een verkeerd afgestelde camera :X

klik: 1 2 3 4

ow ja en nog 1 van hoe mijn uitlaten verborgen zitten ;) >klik<

Ik zal binnenkort wel ff het interieur meenemen als iemand dat interreseerd :>

[ Voor 27% gewijzigd door KappeNou op 09-05-2006 13:08 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel errug donker zo zeg, dat kan beter! Foto 1 is uit focus (niet de ford 8)7 ), en de andere zijn gewoon te donker. Probeer es met daglicht, dat zal er stukken beter uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:07
diesels hebben vaak een naar beneden gebogen uitlaat uiteinde, daar een chromen sierstuk op douwen dat recht naar achter staat is niet echt super nee, maar bmw doet tegenwoordig op sommige modellen hetzelfde.

die hebben een chromen stukje recht naar achter, maar daarin zit de eigenlijke uitlaat die daarin dus naar beneden door het sierstukje heen komt. ziet er goed uit(mits je bij een stoplicht staat en er echt goed op let/kennis van hebt) en de dieseluitstoot blijft zoveel mogelijk op de grond liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
bolleh schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 00:04:
diesels hebben vaak een naar beneden gebogen uitlaat uiteinde, daar een chromen sierstuk op douwen dat recht naar achter staat is niet echt super nee, maar bmw doet tegenwoordig op sommige modellen hetzelfde.

die hebben een chromen stukje recht naar achter, maar daarin zit de eigenlijke uitlaat die daarin dus naar beneden door het sierstukje heen komt. ziet er goed uit(mits je bij een stoplicht staat en er echt goed op let/kennis van hebt) en de dieseluitstoot blijft zoveel mogelijk op de grond liggen
bij mij zitten ze ook naar beneden, maar je ziet ze alleen als je op je hurken er achter zit. gelukkig ook geen diesel ;)
Daarintegen heeft de nieuwe Q7 3.0TDI gewoon rechte donkere uitlaten. in tegenstelling van de 3.0TDI A4, A6 en A8 die gewoon naar beneden gebogen uitlaten hebben

[ Voor 6% gewijzigd door KappeNou op 10-05-2006 00:37 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:07
KappeNou schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 00:35:
[...]

bij mij zitten ze ook naar beneden, maar je ziet ze alleen als je op je hurken er achter zit. gelukkig ook geen diesel ;)
Daarintegen heeft de nieuwe Q7 3.0TDI gewoon rechte donkere uitlaten.
klopt, ik zeg ook niet dat alleen diesels het hebben, of dat alle diesels het hebben ;)

veel nieuwe diesels kunnen hun uitlaat gewoon recht naar achter zetten omdat ze een goeie roetfilter hebben en het dieseldeeltjes verhaal dus niet meer opgaat. het gaat er puur om dat die deeltjes zoveel mogelijk op de grond blijven liggen, als ze zich in de lucht verspreiden is dat namelijk zeer schadelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
bolleh schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 00:37:
[...]

klopt, ik zeg ook niet dat alleen diesels het hebben, of dat alle diesels het hebben ;)

veel nieuwe diesels kunnen hun uitlaat gewoon recht naar achter zetten omdat ze een goeie roetfilter hebben en het dieseldeeltjes verhaal dus niet meer opgaat. het gaat er puur om dat die deeltjes zoveel mogelijk op de grond blijven liggen, als ze zich in de lucht verspreiden is dat namelijk zeer schadelijk
uhu maar het viel mij dus ook op, omdat ik niet echt andere dikke nieuwe diesels dat zie hebben ;)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisW
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ook dit is Audi...

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/46349e9071924b77ebca95f8bffee3b1/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/cc7364b87c9da0ac81cb843f28895539/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/6b256fe5b822f2a26ad1ab4b503f3c62/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:28

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

KappeNou schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 00:38:
[...]

uhu maar het viel mij dus ook op, omdat ik niet echt andere dikke nieuwe diesels dat zie hebben ;)
A6 heeft het iig ook.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
nee die heeft dat niet :Y) je ziet hier namelijk super veel 3.0TDI quatro's rijden en die hebben gewoon uitlaten naar beneden.
Misschien krijgt de nieuwe 3.0TDI met 233PK rechte uitlaten, maar die zie je nu nog niet op de weg.

[ Voor 43% gewijzigd door KappeNou op 13-05-2006 02:17 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

KappeNou schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 02:14:
[...]

nee die heeft dat niet :Y) je ziet hier namelijk super veel 3.0TDI quatro's rijden en die hebben gewoon uitlaten naar beneden.
Misschien krijgt de nieuwe 3.0TDI met 233PK rechte uitlaten, maar die zie je nu nog niet op de weg.
ja, dat bedoel ik dus :P
Hier in de buurt staat ook een A6 3.0 TDI. Vet ding joh! En die uitlaten naar beneden vind ik eigenlijk wel mooi. Weet ook niet waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdc
  • Laatst online: 22:56

xdc

kreeg vandaag een mail binnen over een meeting van audiforum bij pon in leusden
gaat iemand daar van hier heen ?

slimmehotspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-09 09:02
Hoe hoog is de zithoogte bij de Audi A2? We zitten zo een beetje te kijken en te zoeken, maar ik zie nergens op internet zo'n tekeningetje met de lengte, hoogte etc. etc. van de binnenkant van de auto, en voor ons is dat ivm handicap wel van zeer groot belang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
gisteren ff met me pa samen proefrit gemaakt in de A4 cabrio 1.8T. rijdt wel lekker..
Dus ik zal de eerste week augustus pics posten van de A4 cabrio 3.2 Quattro tiptronic pareleffect zwart full options :P

[ Voor 5% gewijzigd door KappeNou op 14-05-2006 18:13 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Je maakt een testrit met een 1.8T, vind dat die erg lekker rijdt en vervolgens koop je de 3.2? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Muse schreef op zondag 14 mei 2006 @ 18:18:
Je maakt een testrit met een 1.8T, vind dat die erg lekker rijdt en vervolgens koop je de 3.2? :?
mja het was meer om te kijken hoe de auto is.. hoe die rijdt op rechte wegen, hoe stil is die, hoeveel last heb je van wind, hoeveel ruimte heb je etc..
zoizo al eerder in de A6 3.2 quattro gereden, dus we wisten wat dat blok kan. en we weten ook hoe quattro rijdt.
eigenlijk zou de 2.0TFSI ook wel genoeg zijn, maar die kan je in de cabrio niet eens met quattro krijgen :? dus dan maar de 3.2 quattro..
De 3.2 quatro proefrit kon ook pas in juli 8)7 want pon heeft er alleen 1 voor de pers :?

[ Voor 21% gewijzigd door KappeNou op 14-05-2006 18:26 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Laatst online: 20:14

Sorcerer8472

Mens sana?

Ook echt nagevraagd of hij niet tóch met quattro kan? Meestal kunnen ze wel wat fixen samen met buitenlandse garages toch? (als hij officieel niet in NL te krijgen is dus)

[ Voor 17% gewijzigd door Sorcerer8472 op 14-05-2006 22:09 ]

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Sorcerer8472 schreef op zondag 14 mei 2006 @ 22:09:
Ook echt nagevraagd of hij niet tóch met quattro kan? Meestal kunnen ze wel wat fixen samen met buitenlandse garages toch? (als hij officieel niet in NL te krijgen is dus)
ik heb ook in de car configurator @ audi.de gekeken en daar heb je hem ook alleen in 3.2 en 3.0TDI :? Ze zeiden bij de audi dealer dat audi kijkt naar vorige modelen met quatro hoeveel er daarvan verkocht zijn in die motor range.. Bij de cabrio hebben ze dus gedacht dat ze niet genoeg 2.0TFSI quatro's zouden verkopen ofzo..

[ Voor 14% gewijzigd door KappeNou op 14-05-2006 23:16 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Maar goed, mijn punt was dat een motor een heleboel uit kan maken voor het karakter van een auto. Sowieso zal de motor een stuk zwaarder zijn, dus krijg je zeer waarschijnlijk al een ander weggedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
KappeNou schreef op zondag 14 mei 2006 @ 18:22:
De 3.2 quatro proefrit kon ook pas in juli 8)7 want pon heeft er alleen 1 voor de pers :?
daar wil je niet in rijden, geloof me.

Mijn oom had eens een S4 als testauto. Ding had misschien 4000km gereden en er was al vanalles mis (koppeling enzo)

de pers gaat niet echt zuinig om met test-auto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Muse schreef op zondag 14 mei 2006 @ 23:34:
Maar goed, mijn punt was dat een motor een heleboel uit kan maken voor het karakter van een auto. Sowieso zal de motor een stuk zwaarder zijn, dus krijg je zeer waarschijnlijk al een ander weggedrag.
ja dat snap ik, maar ik probeer uit te leggen dat ik daarvoor niet die proefrit heb gemaakt. De planning is ook niet om met een A4 cabrio te gaan racen. hij moet gewoon lekker soepel zijn en ook wat pk's hebben voor wanneer je het nodig hebt. Ik denk dat het wel gaat lukken met een 255PK 3.2L V6 :P

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

xdc schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 23:31:
kreeg vandaag een mail binnen over een meeting van audiforum bij pon in leusden
gaat iemand daar van hier heen ?
Yup, als vaste Audiforum bezoeker zal ik er bij zijn! AF meetings zijn wel tof zeker als de opkomst een beetje groot is (ik hoop op 100 AF-wagens)

[ Voor 15% gewijzigd door Chaoss op 15-05-2006 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Altijd leuk een dieselcabrio (@ 3.0 TDi A4 Cabrio) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Sorcerer8472 schreef op maandag 15 mei 2006 @ 13:52:
Altijd leuk een dieselcabrio (@ 3.0 TDi A4 Cabrio) :+
haha ja tis net wat je wilt :P de eerste 2 jaar klinkt zo'n audi diesel nog wel goed. maar daarna voel je je echt kloten als je met kap open rijdt :+
ik ben echt benieuwd hoe die 3.2 klinkt in een cabrio! in de A6 hoor je hem ook al aardig, dus met dak open zal het vast een feest zijn :P

[ Voor 19% gewijzigd door KappeNou op 15-05-2006 14:12 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

boeieuh dan weet je tenminste dat je motorblok loopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Chaoss schreef op maandag 15 mei 2006 @ 19:52:
boeieuh dan weet je tenminste dat je motorblok loopt...
hahaha ik zou precies het zelfde zeggen als ik een diesel had ;)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

KappeNou schreef op maandag 15 mei 2006 @ 19:53:
[...]

hahaha ik zou precies het zelfde zeggen als ik een diesel had ;)
ik doelde op de 3.2.... :O

btw mijn diesel maakt niet meer lawaai dan toen hij nieuw was, en ik heb geen cabrio dus binnenin hoor ik hem sowiezo niet lopen... en dat is nog geen eens een pompverstuiver 8)7

maar imho mag je een V6, V8 of nog veel beter: een 5 cillinder best horen lopen.

[ Voor 9% gewijzigd door Chaoss op 15-05-2006 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Chaoss schreef op maandag 15 mei 2006 @ 21:57:
[...]

ik doelde op de 3.2.... :O

btw mijn diesel maakt niet meer lawaai dan toen hij nieuw was, en ik heb geen cabrio dus binnenin hoor ik hem sowiezo niet lopen... en dat is nog geen eens een pompverstuiver 8)7

maar imho mag je een V6, V8 of nog veel beter: een 5 cillinder best horen lopen.
op die fiets :o
maar je wilt zeggen dat jij die A4 nieuwe uit de winkel hebt :? en zoizo kep het over de nieuwe generatie diesels ;) ik heb in die 3.0TDI gereden en dat klonk niet zoals het wel bekende diesel geluid.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

niet? nou das vaag, ik dacht toch echt dat een pompverstuiver iets rustiger liep dan een directe inspuiting. Heb wel eens gereden met een A4 pompverstuiver 115pk dus de opvolger vna mijn blok, was toch wel te merken dat die iets smoother liep dan de mijne... vooral het verschil in koude start was merkbaar.

zou verwachten dat zo'n 3.0 helemaal wel smooth moet lopen... of had je een maandag ochtend model? ik zou iig niet klagen met een cabrio en 3.0 tdi :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Chaoss schreef op maandag 15 mei 2006 @ 22:16:
niet? nou das vaag, ik dacht toch echt dat een pompverstuiver iets rustiger liep dan een directe inspuiting. Heb wel eens gereden met een A4 pompverstuiver 115pk dus de opvolger vna mijn blok, was toch wel te merken dat die iets smoother liep dan de mijne... vooral het verschil in koude start was merkbaar.

zou verwachten dat zo'n 3.0 helemaal wel smooth moet lopen... of had je een maandag ochtend model? ik zou iig niet klagen met een cabrio en 3.0 tdi :9
ik bedoel ook dat die super super smooth liep! je merkte totaal niet dat het een diesel was. maar ik zag laatst een nieuwe 530D en die had wel gewoon dat gare diesel geluid.. Bij de audi dealer zeiden ze dat die 3.0TDI ook na 1 a 2 jaar veel minder mooi zou gaan klinken.. maarja dat moet ik zelf horen..

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

ik wou al zeggen...

kan ik me echt moeilijk voorstellen, wat is er na 2 jaar ineens anders aan het blok? dan is zo'n tdi nog maar amper ingereden :+

[ Voor 14% gewijzigd door Chaoss op 15-05-2006 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Chaoss schreef op maandag 15 mei 2006 @ 22:30:
kan ik me echt moeilijk voorstellen, wat is er na 2 jaar ineens anders aan het blok? dan is zo'n tdi nog maar amper ingereden :+
ik heb geen idee.. maar je kent die super luidruchtige diesel toch wel? die klinken als een vrachtwagen die uit elkaar valt. Geloof me die rijden zo echt niet de dealer uit. Het lijkt me dat er wel wat kan veranderen kwa geluid. maar kep geen idee bij die nieuwe diesels van audi..

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

die ken ik jah... maar niet van audi, zolang ze niet afgeragt zijn mogen ze niet super beroerd lopen lijkt me, dat het anders loopt dan benzine lijkt me duidelijk dat is ook geen vergelijken.

's winters met -5 en dan 's ochtends een diesl starten tjah dan komt er heel wat geweld los, maar een warme diesel moet gewoon goed lopen of ze nou 1 of 10 jaar oud zijn. de mijn is in de 3 jaar dat ik hem heb niet veranderd... zodra het blok gaar is verkoop ik hem... maar ik denk dat dat nog heeeeeeeel wat jaren kan duren.

[ Voor 21% gewijzigd door Chaoss op 15-05-2006 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Chaoss schreef op maandag 15 mei 2006 @ 23:25:
die ken ik jah... maar niet van audi, zolang ze niet afgeragt zijn mogen ze niet super beroerd lopen lijkt me, dat het anders loopt dan benzine lijkt me duidelijk dat is ook geen vergelijken.

's winters met -5 en dan 's ochtends een diesl starten tjah dan komt er heel wat geweld los, maar een warme diesel moet gewoon goed lopen of ze nou 1 of 10 jaar oud zijn. de mijn is in de 3 jaar dat ik hem heb niet veranderd... zodra het blok gaar is verkoop ik hem... maar ik denk dat dat nog heeeeeeeel wat jaren kan duren.
mja dus je weet niet hoe die klonk toen die uit de fabriek kwam ;) ze zeiden bij de audi dealer dus dat ze de eerste 2 jaar een beetje van geluid veranderen, en daarna blijven ze het zelfde klinken. Maarjah ik weet niet of dat waar is, ik heb geen ervaring met diesels.
het lijkt me alleen dat een 3.0BMW blok +- even lekker hoort te klinken als een 3.0audi blok. en die 530d die ik hoorde klonk zoals een opel diesel, en die was aan het nummerbord te zien wel een jaar oud. en die 3.0TDI waar ik in gereden heb klonk super, maar die was net nieuw :? dus ik weet echt niet of ze nou wel of niet gelijk hebben..

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

neej maar ik weet wel hoe een 1. 9 115pk pompverstuiver jonger dan 2 jaar klonk/klinkt, vergelijkbaar met die van mij maar wat smoother, en volgens mij had dat met het pompverstuiver vs directe inspuiting te maken en niet met het leeftijds verschil opzich ;)

geluid zal wel iets vervangen, uitlaat raakt vervuild en ook de inlaat... direct bij aanschaf de EGR maar afsluiten, blijft het blokje lekker schoon van. dan mogen ze mij bij de dealer uitleggen wat er in 2 jaar aan dat blok veranderd waardoor het geluid mee veranderd.

[ Voor 13% gewijzigd door Chaoss op 15-05-2006 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

dit is pas hardcore audi:

http://videos.streetfire....973-A4E5-A5969A262AD1.htm

dat geluid! :D :'( _/-\o_ :D

[ Voor 7% gewijzigd door Chaoss op 15-05-2006 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

jah die had ik ook al enes gezien, man wat een gedrocht die A4 :D dan is die urq toch een stuk mooier om te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Het vorige 2.5 TDI (180 pk) blok wat oa in het vorig model A4 lag was een typisch voorbeeld van tractor/vrachtwagen sound!
Enorm luidruchtig en ongecultiveerd. Daarnaast hebben alle 1.9 TDI motoren van VAG die typische diesel sound, maar dat is eigenlijk ook het enige minpunt eraan.

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie heeft ergens een foto waar je de bluetooth module aan het werk ziet in je schermpje, dus dat het scherm laat zien dat je een binnenkomende oproep hebt of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
nog ff wat foto's nadat ik hem had afgespoten. vorige waren een beetje donker..
let niet op de velgen enzo want kep hem alleen afgespoten :P

buiten: 1 2 3

binnen: dash, teller , tiptronic , voorin , voorin2 , achterin , gps + cd

ten slot nog wat vergelijk materiaal voor de gene met die A4 1.8

20 tot 130
0 tot 80
90 tot 140
geluid 2.4 V6 30V

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
KappeNou schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 22:25:
nog ff wat foto's nadat ik hem had afgespoten. vorige waren een beetje donker..
let niet op de velgen enzo want kep hem alleen afgespoten :P

buiten: 1 2 3

binnen: dash, teller , tiptronic , voorin , voorin2 , achterin , gps + cd

ten slot nog wat vergelijk materiaal voor de gene met die A4 1.8

20 tot 130
0 tot 80
90 tot 140
geluid 2.4 V6 30V
Waarom is je FIS in het Duits? Mooie A6 verder! Eindelijk daglicht foto's ;)

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
marccom schreef op zondag 21 mei 2006 @ 12:38:
[...]

Waarom is je FIS in het Duits? Mooie A6 verder! Eindelijk daglicht foto's ;)
geen idee.. dat start scherm is altijd duits. verder is het wel engels, en in gps mode is het NL. hij is ook al bijna 6 jaar oud dus toen hadden ze misschien nog geen vertalingen :? gekke duitsers :9~

[ Voor 13% gewijzigd door KappeNou op 21-05-2006 15:02 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

KappeNou: kleverrrrrrrrrrrr! :{

Geef Audi-rijders geen slechte naam :N

[ Voor 46% gewijzigd door Sorcerer8472 op 21-05-2006 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
O-)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En nog ff wat DTM newzzz: Tom Kristensen heeft vanmiddag op Oscherleben met zijn Audi A4 DTM gewonnen en leidt op dit moment het DTM kampioenschap! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Verwijderd schreef op zondag 21 mei 2006 @ 19:58:
En nog ff wat DTM newzzz: Tom Kristensen heeft vanmiddag op Oscherleben met zijn Audi A4 DTM gewonnen en leidt op dit moment het DTM kampioenschap! :)
ja ik zag het live :9~ mooie bakken toch die A4 DTM's met singelframe! er stond bij wittebrug vorig jaar het oudere model die ook nog mee rijdt in de DTM. geile bak!

[ Voor 22% gewijzigd door KappeNou op 21-05-2006 20:07 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

De DTM-uitvoering van de A4 die je bij de dealer kunt bestellen is ook mooi. 220pk, 6-bak quattro, heel klein stukje lichter, stijlvolle sportieve achterbumper, 0-100 in 6.9 seconden.

Afbeeldingslocatie: http://www.autoweek.nl/images/800/c/63a8f9510f5c4ba6245fced84bf3bb9c.jpg

Anyway, ontopic: Audi bevestigt komst Q5, A5 en S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 21:32:
De DTM-uitvoering van de A4 die je bij de dealer kunt bestellen is ook mooi. 220pk, 6-bak quattro, heel klein stukje lichter, stijlvolle sportieve achterbumper, 0-100 in 6.9 seconden.

[afbeelding]

Anyway, ontopic: Audi bevestigt komst Q5, A5 en S3
zker weten! kep er ingezeten want hij staat namelijk bij wittebrug :P leuk recarro interieur! Alleen jammer dat ze hem niet rw drive hebben gemaakt.. aangezien die lemans bakken ook rw drive zijn.. was leuk geweest 220PK op je achterwielen!

[ Voor 4% gewijzigd door KappeNou op 23-05-2006 22:35 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:11
Volgens mij krijg je 220pk beter op de weg met 4 wielen dan met 2, dus wat dat betreft worden de specs beter. Imho is het enigste voordeel van rwd dat je kan driften tegen over quatro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Opperhoof schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 09:54:
Volgens mij krijg je 220pk beter op de weg met 4 wielen dan met 2, dus wat dat betreft worden de specs beter. Imho is het enigste voordeel van rwd dat je kan driften tegen over quatro.
hoezo beter? 220PK krijg je makkelijk op de weg met rw drive.. bijna alle supercars zijn RW drive :Y)
met RW drive krijg je veel sportievere handling, en is over het algemeen vaak sneller dan AWD. Niet voor niets zijn bijna alle populaire race sporten op het circuit RW drive.. net zoals de DTM
Ik weet dat audi nooit een 300+ pk RW auto zou maken aangezien ze altijd voor veiligheid gaan, maar een 220 PK DTM uitvoering zou leuk geweest zijn aangezien alles of :r voorwiel aangedreven zou zijn of 4x4..

[ Voor 5% gewijzigd door KappeNou op 24-05-2006 13:09 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Opperhoof schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 09:54:
Cirkel van Kamm doet er alles aan toe. Met 4WD kan je harder acceleren in de bochten.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Chevy454 schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 13:11:
[...]

Cirkel van Kamm doet er alles aan toe. Met 4WD kan je harder acceleren in de bochten.
valt wel mee met 220PK.. als je zoals de RS4 420PK hebt dan idd wel.. dan krijg je gewoon die pk's niet goed op de weg, 220PK is een ander verhaal.. Met RW drive heb je ook minder understeer waardoor het DTM/race gevoel meer naar boven komt ;)
Vandaar dat het leuk was geweest als audi had laten zien wat ze kunnen doen met een 2.0TFSI RWD A4.

[ Voor 11% gewijzigd door KappeNou op 24-05-2006 13:25 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

met een quattro kunje ook prima driften hoor, vooral als je veel vermogen hebt (ja meer dan 220pk) is het vrij easy, neem bv een Urquattro volgens mij hebben die een aandrijvings verdeling van 70% achter en 30% voor... dus dat is al bijna rwd.

heb vrijdag een stukje mee gereden in een 2.0 TFSI quattro en als je die een bocht omgooid komt de achterkant je ook vrolijk voorbij.... ok het wegdek was wel nat :P

die DTM uitvoering van de A4 is idd wel bruut om te zien! echte DTM kan me niet zo heel veel boeien. Wat mij betreft mocht Audi wel weer met rally beginnen... en dan het liefst met een hardcore-Audi: 5-cillinder turbo en quattro 8)..... aaaaah de goeie ouwe tijd van de groep B rally B)

[ Voor 6% gewijzigd door Chaoss op 29-05-2006 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf weer een beetje rond zitten kijken en kwam een redelijk interessante Audi Coupe tegen...vrij goedkoop, maar wel met nieuwe apk (let op, tot vorige week stond er in de advertentie dat er wat werk voor de apk aan zat, maar nu is hij gekeurd) en relatief weinig kilometers. Mijn evenoude Honda heeft er nu 219.XXX op staan, dus toch een flink stuk meer.

De advertentie in kwestie

Zijn er bij dit soort auto's waar je rekening mee moet houden, is het een absolute afrader, of is zo'n auto toch wel lekker om mee rond te rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
Verwijderd schreef op maandag 29 mei 2006 @ 12:15:
Ik heb zelf weer een beetje rond zitten kijken en kwam een redelijk interessante Audi Coupe tegen...vrij goedkoop, maar wel met nieuwe apk (let op, tot vorige week stond er in de advertentie dat er wat werk voor de apk aan zat, maar nu is hij gekeurd) en relatief weinig kilometers. Mijn evenoude Honda heeft er nu 219.XXX op staan, dus toch een flink stuk meer.

De advertentie in kwestie

Zijn er bij dit soort auto's waar je rekening mee moet houden, is het een absolute afrader, of is zo'n auto toch wel lekker om mee rond te rijden?
Jammer van die grille en die geblokte stickers voor, de velgjes staan wel aardig. Informeer is op Audiforum.nl voor de voor en nadelen van een Coupe :)

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Chaoss schreef op maandag 29 mei 2006 @ 10:38:
met een quattro kunje ook prima driften hoor, vooral als je veel vermogen hebt (ja meer dan 220pk) is het vrij easy, neem bv een Urquattro volgens mij hebben die een aandrijvings verdeling van 70% achter en 30% voor... dus dat is al bijna rwd.

heb vrijdag een stukje mee gereden in een 2.0 TFSI quattro en als je die een bocht omgooid komt de achterkant je ook vrolijk voorbij.... ok het wegdek was wel nat :P

die DTM uitvoering van de A4 is idd wel bruut om te zien! echte DTM kan me niet zo heel veel boeien. Wat mij betreft mocht Audi wel weer met rally beginnen... en dan het liefst met een hardcore-Audi: 5-cillinder turbo en quattro 8)..... aaaaah de goeie ouwe tijd van de groep B rally B)
mja driften kan wel, maar met RW drive is het toch echt 10 keer leuker ;) kijk ook maar naar die fifth gear dat tiff in de nieuwe RS4 met 85% op de achterwielen het ook doet, maar vervolgens niet echt leuk vindt.. dat heb ik ook met mijn quattro

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

@GC-stef:

3 dingen die direct opvallen:

1 - hij heeft het front van een nieuwer type, dit is een type 89 maar hij heeft het front van een B4 ( '91+) dat kan 2 dingen betekenen.. de auto is van iemand geweest die een B4 front vele malen mooier vondt en daar geld en tijd ingestoken heeft om hem om te bouwen OF de auto heeft schade gehad en er is toen een B4 front opgekomen.... je mag zelf kiezen welke de meest voor de hand liggende situatie is geweest, maar ik geef je 95% zekerheid dattie front schade heeft gehad.

2- hij is in '99 geimporteerd... combineer dat met de extreme lage km-stand van 165k en de kans is groot dat de km-stand bij het importeren terug gedraaid is voordat hij op NL kenteken is gekomen, het zou me niets verbazen als hij 265k of zelfs 365K heeft gelopen ipv 165k.

3- de oerlelijke grille,

voordeel van deze 2.3 5 cillinder is dat het een oerdegelijk blok is! met normaal gebruik en onderhoud is 4-5 ton voor zo'n blok geen enkel probleem, ze hebben soms last van een of ander electro probleem waardoor hij beroerd loopt weet het fijne er niet van maar dat merk je snel genoeg tijdens een test-rit nogmaals mechanisch zijn ze oerdegelijk.

voor een eerlijke '89'er coupe is 1000 een lage prijs want voor een eerlijke leuke coupe betaal je 1500-2000 euro, voor een coupe met nieuwer front, import en verdacht lage km-stand is het euh... een redelijke prijs? Als je persee deze wilt zou ik iig nog afdingen tot 750 ofzo maar persoonlijk zou ik een andere zoeken, ik koop liever eentje met 250k op de teller die goed onderhouden is en waarvan de km-stand klopt.

ik zou bv eerder bij deze gaan kijken

of deze orgineele B4

voor de rest zijn het auto's die ivm gewicht en nieuwprijs niet goedkoop in wegenbelasting en verzekering zijn (iig iets duurder dan je CRX kwa wegenbelasting, verzekering mischine niet veel)

[ Voor 39% gewijzigd door Chaoss op 29-05-2006 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verzekering was juist het punt waaro ik bleef steken, ivm korting/aanbieding etc betaal ik nu 58 euro verzekeringspremie per maand voor een 131pk sterke auto. De audi zou 40 per maand meer kosten.

Maar dit is goede info, binnen kort is informeren of ze bij de dealer deze wagens wel eens voor handelaren binnen krijgen, dan kmo ik er waarschijnlijk een stuk beter weg ivm goede contacten/relaties daar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

misschien datje met een verzekerings maatschpij ook nog wel wat kunt onderhandelen (vooral bij de kleinere maatschapijen lukt dat vak wel)... die Coupe heeft maar 5pk meer dus daar zal het niet aan liggen, daarnaast staan ze niet echt bekend als "de rijdende doodskisten" zoals een CRX.

valt me echt tegen 98 euro! das zo ongeveer evenveel als wat ik betaal voor mijn A4 all risk.

[ Voor 12% gewijzigd door Chaoss op 29-05-2006 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry, was 50 euro meer, 110 euro voor een WA verzekering, maar dat was dan een WA+ verzekering. Viel mij dus ook wel enigzins mee.

Dat het een schadebak is zou niet zo hee lveel uit moeten maken, als ie maar goed gemaakt is. Mijn auto rijd immers ook nog, en dat was ook een schade bak, welke wél slecht hersteld was. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

tjah echt goed gemaakte schade is idd niets mee.... maar dan moet het zo geod gemaakt zijn dat het niet meer te zien is.

slecht gemaakte schade kan ten eerste lelijk zijn (slecht gespoten delen, scheef hangende bumpers etc) maar ook technische problemen geven zoals roest op plaatsen waar je het niet verwacht en opmerkt! (want een coupe hoort niet te roesten die dingen zijn vanaf 89 al volledig gegalvaniseerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
misschien wat voor de audi fans

promo filmpjes nieuwe TT : >klik< >klik<

Fifth gear, RS4 VS M3 CS: >klik<

[ Voor 21% gewijzigd door KappeNou op 30-05-2006 22:22 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THIJZEL
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
zucht, heeft er iemand ff €15k á €20k voor deze student liggen?
Zou zooo graag een S3-tje willen hebben.

Afbeeldingslocatie: http://www.rs-auto.com/images_old/image_1704_8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
De nieuwe S3 komt, misschien worden ze dan goedkoper ;)

Zou ook nog wel eens zo'n ding willen hebben, Mauritsiusblauw :9 Volgende week is de PON meeting van AF, wellicht dat er dan wat S3's te bewonderen zijn!

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik ben bezig met het zoeken naar een goede Coupe. Ik ga even sparen en denk eind augustus/september het geld bijelkaar te hebben.. Ik merk al wel dat een goede moeilijk te vinden is. Ik wil het liefst een zwarte 2.3 v5. En anders een rode met een mooie lak..

Ik werk al een half jaar als taxi-chauffeur en rij ongeveer 600km in de week gemiddeld en rij prive ook nog wel eens wat.. Dus qua rij-ervaring zit het wel goed dus.. Ik verwacht anders nl opmerkingen over mijn leeftijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THIJZEL
  • Niet online
marccom schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 01:43:
De nieuwe S3 komt, misschien worden ze dan goedkoper ;)

Zou ook nog wel eens zo'n ding willen hebben, Mauritsiusblauw :9 Volgende week is de PON meeting van AF, wellicht dat er dan wat S3's te bewonderen zijn!
In dit tempo van sparen maakt het niet zo veel uit dat de nieuwe S3 uitkomt ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
THIJZEL schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 10:04:
[...]

In dit tempo van sparen maakt het niet zo veel uit dat de nieuwe S3 uitkomt ;).
En ze blijven zo duur.. :(

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

418O2 schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 04:22:
Ik ben bezig met het zoeken naar een goede Coupe. Ik ga even sparen en denk eind augustus/september het geld bijelkaar te hebben.. Ik merk al wel dat een goede moeilijk te vinden is. Ik wil het liefst een zwarte 2.3 v5. En anders een rode met een mooie lak..
de 2.3 is geen V5 maar een 5-cillinder in lijn ;)

goede keuze trouwens de 2.3 is een vele malen beter blok dan de 2.6 en 2.8 V6, als ik jouw was zou ik zoeken naar een 2.3 quattro... of nog beter de 2.3 20V quattro :D

en waarom zouden we over je leeftijd zoeken, van mij mage best in een coupe rijden... is ook niet bepaald een onverantwoordelijke racebak met zijn 136pk

[ Voor 14% gewijzigd door Chaoss op 04-06-2006 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
naja, ik vind zelf 20-jarigen niet altijd even goed passen in vlottere auto's.

Maar de 20v is geen optie.. Ik ben namelijk al bang dat ik die 15v niet eens verzekerd krijg

daarnaast zijn 20v's een stuk duurder in aanschaf en ook onderhoud vrees ik. En de schaarste werkt ook niet echt mee

[ Voor 27% gewijzigd door 418O2 op 04-06-2006 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

ze zijn erg schaars dat is waar... aanschaf zijn ze ook iets duurder. onderhoud zal niet veel uitmaken denk ik.

magoed die 20V is met zijn 170 wel echt vlot! en op AF zijn er lui die er andere injectoren in hebben en dan chippen dan komen ze op ongeveer 190pk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

20-jarigen in vlotte auto's kan best. Je moet gewoon niet te vaak/veel op het gaspedaal rammen en eigenlijk geen risico's nemen die je in een Subaru Justy ook niet zou nemen :+

Verzekeren is een ander verhaal, maarja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THIJZEL
  • Niet online
Als ze te schaars zijn kan je in Duitsland gaan kijken, daar zijn er een stuk meer en zijn ze een stuk goedkoper.
Audi coupé's op mobiele.de
Zie ook Auto importeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
zou dat bij zon auto nog veel uitmaken? je hebt er volgens mij wel heel veel werk aan (importeren, contact met het RDW, belastingsdienst, veel tijd en benzine kwijt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:36

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Ik ben in de markt voor een nieuwe auto (lease).
Nu ben ik er al uit dat het een A3 Sportback wordt ik twijfel alleen tussen 2 modellen:
A3 SB Ambiente 2.0TDI 103kw (140pk) DSG
A3 SB Ambiente 2.0TDI 125kw (170pk)

Beide zijn ongeveer even duur (dsg is iets duurder). Ik ga woensdag proefrijden met de dsg. Iemand ervaring met die bak en weegt dat op tegen 30pk meer?

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Danfoss schreef op zondag 04 juni 2006 @ 21:12:
Ik ben in de markt voor een nieuwe auto (lease).
Nu ben ik er al uit dat het een A3 Sportback wordt ik twijfel alleen tussen 2 modellen:
A3 SB Ambiente 2.0TDI 103kw (140pk) DSG
A3 SB Ambiente 2.0TDI 125kw (170pk)

Beide zijn ongeveer even duur (dsg is iets duurder). Ik ga woensdag proefrijden met de dsg. Iemand ervaring met die bak en weegt dat op tegen 30pk meer?
Als je een tiptronic bak neemt zou ik idd wel de DSG nemen. Normale tipronic schakeld echt sloom, waar ik me gewoon aan erger :r (DSG is sneller dan hand geschakeld)
De 170PK is gewoon sneller. Ik zou persoonlijk een 170PK handgeschakeld nemen als ik uit die 2 moest kiezen. Je mag zo'n lease bak zker niet na de hand chippen? dan zou ik wel voor de DSG gaan

[ Voor 12% gewijzigd door KappeNou op 04-06-2006 23:34 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

418O2 schreef op zondag 04 juni 2006 @ 17:45:
zou dat bij zon auto nog veel uitmaken? je hebt er volgens mij wel heel veel werk aan (importeren, contact met het RDW, belastingsdienst, veel tijd en benzine kwijt)
idd er zit veel werk aan... dat is het grote probleem... en je gaat er niet zo ff kijken.

staan er genoeg op mobile.de te koop van erg goedkoop tot prijzen die ze er hier in nl ook voor vragen. wilje een echt mooie en goed onderhouden coupe dan betaal je in duitsland bijna evenveel als hier, tel daar nog zo'n 750-1000 euro bpm bij op en je schiet er al niets mee op.

Als je gaat kijken voor een S2 dan kan het misschien uit daar rijden er veel meer van rond in duitsland in een goeie conditie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:36

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

KappeNou schreef op zondag 04 juni 2006 @ 23:33:
[...]

Als je een tiptronic bak neemt zou ik idd wel de DSG nemen. Normale tipronic schakeld echt sloom, waar ik me gewoon aan erger :r (DSG is sneller dan hand geschakeld)
De 170PK is gewoon sneller. Ik zou persoonlijk een 170PK handgeschakeld nemen als ik uit die 2 moest kiezen. Je mag zo'n lease bak zker niet na de hand chippen? dan zou ik wel voor de DSG gaan
Chippen heeft volgens mij heeft zoveel nut, omdat de DSG bak maar max 350nm mag hebben. Dan zou de chipwinst beperkt zijn.

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Danfoss schreef op maandag 05 juni 2006 @ 10:39:
[...]

Chippen heeft volgens mij heeft zoveel nut, omdat de DSG bak maar max 350nm mag hebben. Dan zou de chipwinst beperkt zijn.
Dat zou nog niet zo'n probleem zijn, aangezien MTM er zelfs maar max 390nm uit haalt en 177PK. Als je dan een iets mindere chip neemt met 170PK en 350NM..
Waar haal je zoizo die info vandaan dat DSG maar max 350nm aan kan? DSG maakt toch gebruik van 2 koppelingen :? Dan zou 350+ NM geen enkel probleem moeten zijn.. Het DSG systeem zit namelijk ook in de 1001PK W16 Quad Turbo Bugatti veyron :/
Beetje vreemd als audi zo'n zwak DSG systeem in hun auto's zou leggen.

[ Voor 6% gewijzigd door KappeNou op 05-06-2006 15:28 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 15:34

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

KappeNou schreef op maandag 05 juni 2006 @ 15:27:
[...]

Waar haal je zoizo die info vandaan dat DSG maar max 350nm aan kan? DSG maakt toch gebruik van 2 koppelingen :? Dan zou 350+ NM geen enkel probleem moeten zijn.. Het DSG systeem zit namelijk ook in de 1001PK W16 Quad Turbo Bugatti veyron :/
Ik denk ook niet dat 350 Nm de absolute top voor een DSG koppeling is, misschien wel voor de specifieke bak die VW en Audi monteert.

Ik lees hier over aanpassingen van de DSG bak tot 650 Nm en vanaf 650 Nm. Kost wel wat. Minstens € 2600,-.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THIJZEL
  • Niet online
Maasluip schreef op maandag 05 juni 2006 @ 16:48:
[...]
Ik denk ook niet dat 350 Nm de absolute top voor een DSG koppeling is, misschien wel voor de specifieke bak die VW en Audi monteert.

Ik lees hier over aanpassingen van de DSG bak tot 650 Nm en vanaf 650 Nm. Kost wel wat. Minstens € 2600,-.
Idd, ik denk dat de DSG bak van de Veyron ietsjes duurder is dan die van de VW golf GTI :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
THIJZEL schreef op maandag 05 juni 2006 @ 17:18:
[...]

Idd, ik denk dat de DSG bak van de Veyron ietsjes duurder is dan die van de VW golf GTI :D
joh, maar ze gebruiken wel de zelfde techniek.. Met een normale koppeling van b.v. je Toureq V10 TDI met 750NM kan je die 1001PK ook niet verwerken ;)

[ Voor 4% gewijzigd door KappeNou op 05-06-2006 18:44 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry64
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 21:23
Iemand hier toevallig een exploded view van een audi 80 3a 2.0 8v blok uit 1990? Anders moet ik volgende week even naar de dealer toe om er 1 te halen, als ze die al hebben ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

hier nog 2 filmpjes van een rappe S2:

filmpje 1
filmpje 2

1/8 mile: 6.0407 sec @ 189.74 km/h (117 mph)
1/4 mile: 9.2 sec @ 257 km/h (160 mph)

blijven toch stoere wagens :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Chaoss schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 15:16:
hier nog 2 filmpjes van een rappe S2:

filmpje 1
filmpje 22

1/8 mile: 6.0407 sec @ 189.74 km/h (117 mph)
1/4 mile: 9.2 sec @ 257 km/h (160 mph)

blijven toch stoere wagens :D
die gaat wel af :9~

hier nog wat filmpjes van dahlback voor de gene die ze nog nooit gezien heeft.

S4: >klik<

S2: >klik<

sports Quattro: >klik<

RS6 vs S2: >klik<

en de golf RSI met het audi block: >1< >2< >3< >4< >5< >6< >7<

btw alleen te openen met internet explorer

[ Voor 15% gewijzigd door KappeNou op 06-06-2006 15:55 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

KappeNou schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 15:38:
[...]

die gaat wel af :9~

hier nog wat filmpjes van dahlback voor de gene die ze nog nooit gezien heeft.

S4: >klik<

S2: >klik<

sports Quattro: >klik<

RS6 vs S2: >klik<

en de golf RSI met het audi block: >1< >2< >3< >4< >5< >6< >7<

btw alleen te openen met internet explorer
Hier geen problemen met firefox hoor (1.5.0.4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THIJZEL
  • Niet online
De nieuwe TT in het zwart is mooooooi!

Afbeeldingslocatie: http://mishilo.image.pbase.com/o4/08/490708/1/58410941.DTM038.jpg
Afbeeldingslocatie: http://misheli.image.pbase.com/o4/08/490708/1/58410943.DTM039.jpg
Dat kontje: O+
Afbeeldingslocatie: http://mishuna.image.pbase.com/o4/08/490708/1/58410950.DTM041.jpg
Afbeeldingslocatie: http://mk29.image.pbase.com/o4/08/490708/1/58410958.DTM044.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Laatst online: 10-09 23:50
Gemeen bakkie zo, alleen lijkt hij wat hoog op de poten te staan ?

// en nu maar wachten wanneer de eerste replica's uitgaan komen van deze velg :)

[ Voor 39% gewijzigd door Wom op 07-06-2006 00:48 ]

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Pagina: 1 ... 4 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.