Het Grote Audi-topic Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 18 Laatste
Acties:
  • 9.827 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08-2024
Chaoss schreef op zondag 09 april 2006 @ 00:56:
nice... kwa looks staat 18" echt het beste.

hij zou nog wel een paar cm dichterbij het asfalt mogen liggen :+ 8)
I know maar comfort is ook belangrijk. Ik moet met deze auto ook klanten van en naar het station rijden dus zoals ik eerder al zei moet het een beetje zakelijk blijven.

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:14

Sorcerer8472

Mens sana?

Prijzen van de nieuwe TT zullen redelijk dicht bij die van de oude liggen (probeer en vergelijk maar eens op www.audi.de - daar zit hij al in de configurator :9)

Wat gelijk opvalt is dat je weinig meer hoeft aan te klikken bij de extra opties. Ik persoonlijk zou voor de 2.0 TFSi gaan, die paar tienden seconde die je sneller gaat met de 3.2-motor zijn wel erg duur met het fors hogere brandstofverbruik etc. dus alleen leuk als je toch geld te veel hebt of het daar echt per sé aan wilt uitgeven. (6.4 tegen 5.7 seconden voor 0-100: de automaat is sneller dan de handschakelbak vanwege een dubbele koppeling waardoor er continu aandrijving is, genoemde getallen zijn van de automaat)

Vraag me wel af of er nou elektrisch dimmende spiegels op het ding zitten, staat geen woord over geschreven op de Duitse Audi-site :P Wel leuk, dat spoilertje dat er met 120 km/h uit komt. Ik vind dat het nieuwe model sowieso ook wat dingetjes van Carrera + 350Z heeft gejat, naast dat hij inderdaad ook wel wat op die Ford lijkt :+

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:48

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Puresmoker schreef op zondag 09 april 2006 @ 07:04:
[...]

I know maar comfort is ook belangrijk. Ik moet met deze auto ook klanten van en naar het station rijden dus zoals ik eerder al zei moet het een beetje zakelijk blijven.
Billstein schijnt setjes te hebben die erg goed zijn kwa behoud van comfort,

hoeft ook niet direct 8cm naar beneden, 2-3cm scheelt al een heel stuk.
Sorcerer8472 schreef op zondag 09 april 2006 @ 09:32:

Wat gelijk opvalt is dat je weinig meer hoeft aan te klikken bij de extra opties. Ik persoonlijk zou voor de 2.0 TFSi gaan, die paar tienden seconde die je sneller gaat met de 3.2-motor zijn wel erg duur met het fors hogere brandstofverbruik etc. dus alleen leuk als je toch geld te veel hebt of het daar echt per sé aan wilt uitgeven. (6.4 tegen 5.7 seconden voor 0-100: de automaat is sneller dan de handschakelbak vanwege een dubbele koppeling waardoor er continu aandrijving is, genoemde getallen zijn van de automaat)
en nog een ander voordeel bij de 2.0T is dat je hem easy kunt chippen.... heb je zo 20% extra vermogen, dan komje kwa snelheid aardig in de buurt van de 3.2, overigens is een verschil van 0,7s is aardig wat.

[ Voor 50% gewijzigd door Chaoss op 09-04-2006 10:58 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
Sorcerer8472 schreef op zondag 09 april 2006 @ 09:32:

de 3.2FSI heeft veel meer power onderin, het is net een diesel. Ik heb namelijk ook in de A4 2.0TFSI en 3.2FSI gereden. De 3.2 is gewoon lekker schakel lui. Dus als je teveel geld hebt en je wilt een krachtige TT dan moet je de 3.2 nemen.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

KappeNou schreef op zondag 09 april 2006 @ 15:58:
[...]

de 3.2FSI heeft veel meer power onderin, het is net een diesel. Ik heb namelijk ook in de A4 2.0TFSI en 3.2FSI gereden. De 3.2 is gewoon lekker schakel lui. Dus als je teveel geld hebt en je wilt een krachtige TT dan moet je de 3.2 nemen.
Nu heb je ook nog een DSG die tot de mogelijkheden behoort, dan ben je of heel erg schakellui, of juist in de stemming, en dan wil je wel schakelen... Die 2.0T is zo gek nog niet. ;)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
spk2go schreef op zondag 09 april 2006 @ 18:57:
[...]

Nu heb je ook nog een DSG die tot de mogelijkheden behoort, dan ben je of heel erg schakellui, of juist in de stemming, en dan wil je wel schakelen... Die 2.0T is zo gek nog niet. ;)
Het is dus net wat je zelf wilt. Een sportieve rijder met niet al te veel geld zal de 2.0TFSI nemen en hem chippen. en de zakenman die wilt cruisen met genoeg power onderin die neemt de 3.2FSI.
Ik zou persoonlijk ook een 2.0TFSI nemen en hem naar MTM rijden :P

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

nouhja sportief of zakenman... het is maar net wat je voorkeur heeft, een NA V6 of een 4 in lijn turbo zijn totaal andere motoren kwa karakter, bekijk het verschil in de koppelcurve maar eens, het is maar net wat je voorkeur heeft.

verder moetje als zakenman sowiezo niet in een TT rijden imho :P trouwens als een aannemer, verzekeringsagent whatever in een dikke bak komt voorrijden... dan zoek ik sowiezo een ander want blijkbaar verdienen ze dan teveel. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:54
nu nog een TT met een 1.8 turbo + supercharger :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rejgun
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:30

Rejgun

Leven is Bier drinken

Ik hoopp dat ze deze daadwerkelijk in productie gaan nemen. Ziet er wat mij betreft geweldig uit. Bij deze is de eerste bestelling dan ook geplaatst :)

Afbeeldingslocatie: http://clabedan.typepad.com/photos/uncategorized/audishootingbrakeconcept1.jpg

Audi: Vorsprung durch Technik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

KappeNou schreef op zondag 09 april 2006 @ 02:31:
[...]

leuke bak :P (btw buitenlands nummerbord?)
Hier in Zoetermeer rijdt er ook eentje rondt :D

[afbeelding]
volgensmij is dat geen RS4 maar z'n A4 DTM editie aan de wielkasten en voorbumper te zien :P :9
overigens vind ik die nieuwe TT van achter op de Renault Megane lijken ;)
lol wat m'n onderbuurman dus zegt

[ Voor 16% gewijzigd door GoldenSample op 10-04-2006 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:28

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Rejgun schreef op maandag 10 april 2006 @ 18:47:
Ik hoopp dat ze deze daadwerkelijk in productie gaan nemen. Ziet er wat mij betreft geweldig uit. Bij deze is de eerste bestelling dan ook geplaatst :)

[afbeelding]
Ik weet niet of ik het hier mag zeggen hoor, maar ik vind het een beetje een Mégane kontje. Gelukkig vind ik de Mégane erg geslaagd, dus deze vind ik ook wel aardig voorzover ik hem/haar heb gezien.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

GoldenSample schreef op maandag 10 april 2006 @ 18:52:
[...]

volgensmij is dat geen RS4 maar z'n A4 DTM editie aan de wielkasten en voorbumper te zien :P :9
Kenteken Info

Voertuigsoort Info Personenauto
Merk Info QUATTRO
Handelsbenaming Info AUDI RS4; 309 KW V8 QUATTRO
Kleur(en) Info Blauw
Brandstof Info Benzine
Aantal cilinders Info 8
Cilinderinhoud Info 4163 cm3
Aantal zitplaatsen Info 5
Aantal staanplaatsen Info N.v.t.

Overigens is dat plaatje toch geen TT? Of was het een concept TT?

[ Voor 7% gewijzigd door bartvl op 10-04-2006 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
GoldenSample schreef op maandag 10 april 2006 @ 18:52:
[...]

Ik heb net nog bij een A4 DTM gestaan bij wittebrug :Y) En kijk nou maar goed het is overduidelijk een RS4 :D de DTM ziet er niet zo breedt uit en heeft een andere bumperkit, en heeft ook over heel de lengte van de onderbumper een carbon skirt. Zie ook de RS4 spiegels.. op de DTM edition zijn het gewoon A4 spiegels maar dan in het zwart. En zie natuurlijk de info hier boven ;)

Btw dat is geen TT maar een concept car :Y)

Even voor de duidelijkheid de A4 DTM edition 2.0TFSI 220PK en de RS4 van hier.

Afbeeldingslocatie: http://auto.tom.com/img/assets/200412/1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~gobiu004/rs4.jpg

En hier de nieuwe TT

Afbeeldingslocatie: http://www.autowereld.com/imagesDB/640/646195547116_tt.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.autowereld.com/imagesDB/640/646195551147_tt.jpg

[ Voor 59% gewijzigd door KappeNou op 10-04-2006 19:30 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:45
Je had het ook kunnen zien aan het quatro plaatje in de grill, de DTM edition heeft namelijk gewoon FWD ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdc
  • Laatst online: 22:56

xdc

KappeNou schreef op maandag 10 april 2006 @ 19:19:
[...]

Ik heb net nog bij een A4 DTM gestaan bij wittebrug :Y) En kijk nou maar goed het is overduidelijk een RS4 :D de DTM ziet er niet zo breedt uit en heeft een andere bumperkit, en heeft ook over heel de lengte van de onderbumper een carbon skirt. Zie ook de RS4 spiegels.. op de DTM edition zijn het gewoon A4 spiegels maar dan in het zwart. En zie natuurlijk de info hier boven ;)

Btw dat is geen TT maar een concept car :Y)

Even voor de duidelijkheid de A4 DTM edition 2.0TFSI 220PK en de RS4 van hier.

[afbeelding]
[afbeelding]

En hier de nieuwe TT

[afbeelding]
[afbeelding]
heb zojuist de audi tt in de configurator gestopt op de audi.de website

kom met een 2.0 tfsi lederen bekleding ,xenon , uit op zo rond de 38.000 euro?!
kan dit ?

Op autoweek , staat de nieuwprijs van de oude TT basis 180pk versie op 45.000 euro!!

Als hij echt (maar) 38.000 euro is .... :P (nou ja een full option a3 (sportback) kost dat ook)

zie ik wat over het hoofd ? 8% bpm?

[ Voor 5% gewijzigd door xdc op 10-04-2006 22:27 ]

slimmehotspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

3p0x schreef op maandag 10 april 2006 @ 21:35:
Je had het ook kunnen zien aan het quatro plaatje in de grill, de DTM edition heeft namelijk gewoon FWD ;)
volgens mij is DTM ook quattro...

die foto van RejGun is idd geen TT maar en het Audi Shooting brake concept, dat gaat een neiwue hatckback van Audi worden, stond ook in het laatste Audi magazine.

@hierboven idd wat je nog mist is een bak bealsting verschil tussen duitsland en nederalnd, ga er maar vanuit dat die opgegeven prijs van autoweek klopt.

[ Voor 40% gewijzigd door Chaoss op 10-04-2006 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
3p0x schreef op maandag 10 april 2006 @ 21:35:
Ik snap je niet.. ik post een foto van een RS4 met een RS4 plaatje in de grill.. en ik post een DTM foto met een quattro plaatje in de grill, want de DTM A4 uitvoering is altijd Quattro met een 2.0 TFSI met 220PK inplaats van 200PK.. Gewoon een limite opgave met alleen die specs.

[ Voor 18% gewijzigd door KappeNou op 10-04-2006 23:03 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

nog een plaatje van de TT MK2 met de optionele 19" velgen eronder gesjopt:

Afbeeldingslocatie: http://www.audiforum.nl/phpBB2/files/tt-mk2-19__101.jpg

bruuuuuut 8)

[ Voor 9% gewijzigd door Chaoss op 13-04-2006 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 15:34

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

xdc schreef op maandag 10 april 2006 @ 22:26:
[...]

heb zojuist de audi tt in de configurator gestopt op de audi.de website

kom met een 2.0 tfsi lederen bekleding ,xenon , uit op zo rond de 38.000 euro?!
kan dit ?

Op autoweek , staat de nieuwprijs van de oude TT basis 180pk versie op 45.000 euro!!

Als hij echt (maar) 38.000 euro is .... :P (nou ja een full option a3 (sportback) kost dat ook)

zie ik wat over het hoofd ? 8% bpm?
Nee, 45,2% BPM op de netto catalogusprijs. Je kunt absoluut niet een prijs in Duitsland vergelijken met een prijs in Nederland.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Maasluip schreef op donderdag 13 april 2006 @ 13:59:
[...]
Nee, 45,2% BPM op de netto catalogusprijs. Je kunt absoluut niet een prijs in Duitsland vergelijken met een prijs in Nederland.
idd zonder BPM worden ze door audi hier het goedkoopste verkocht en met bpm is de prijs ineens weer heel anders.. Dus we moeten gewoon wachten op de NL prijs
Maar ga er maar vanuit dat die +- even duur wordt als de oude.

[ Voor 9% gewijzigd door KappeNou op 13-04-2006 14:08 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rejgun
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:30

Rejgun

Leven is Bier drinken

Ga dan toch maar uit van een stukje duurder. Blijft echt niet bij de oude prijs.

Audi: Vorsprung durch Technik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Rejgun schreef op donderdag 13 april 2006 @ 19:12:
Ga dan toch maar uit van een stukje duurder. Blijft echt niet bij de oude prijs.
meestal gaat de prijs zo'n 2000€ omhoog.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Ummm, die nieuwe TT klopt gewoon niet, de wielbasis is/lijkt veel te klein en vooral met grote wielen zoals foto hierboven wordt het meer een speelgoedauto. Bovendien vind ik heb erg laf, niemand zal hem lelijk vinden, maar geen karakter. De vorige is wat gedateerd maar meer pure uitstaring.

Voor de TS ik mis nog wat oudjes de 50, 70 en orginele coupe.

mooie slanke pure coupe.
http://www.malross.co.uk/..._s/audi_coupe_s_front.jpg

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

tomleeuw schreef op donderdag 13 april 2006 @ 21:56:
Ummm, die nieuwe TT klopt gewoon niet, de wielbasis is/lijkt veel te klein en vooral met grote wielen zoals foto hierboven wordt het meer een speelgoedauto. Bovendien vind ik heb erg laf, niemand zal hem lelijk vinden, maar geen karakter. De vorige is wat gedateerd maar meer pure uitstaring.

mooie slanke pure coupe.
Mja, veel te grote wielen is in :+

En zoals met veel dingen is dit vooral even wennen denk ik, dan vind jij em vast ook wel mooi ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

tomleeuw schreef op donderdag 13 april 2006 @ 21:56:

mooie slanke pure coupe.
de wielbasis van de nieuwe TT is iig iets alnger en breder, dus dat hij korter oogt is idd vrij vreemd :P magoed eerst maar eens de "echte" foto's afwachten.

idd 50, 70 en coupe S missen... magoed dan is er nog wel meer Audi geschiedenis vanaf 1899

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Voor de mensen die de live uitzending niet hebben gezien hier wat foto's van de nieuwe TT;)

Afbeeldingslocatie: http://www.germancarfans.com/news/2060407.007/2060407.007.mini5L.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.germancarfans.com/news/2060407.007/2060407.007.mini6L.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.germancarfans.com/news/2060407.007/2060407.007.mini8L.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.germancarfans.com/news/2060407.007/2060407.007.mini9L.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.germancarfans.com/news/2060407.007/2060407.007.mini13L.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.germancarfans.com/news/2060407.007/2060407.007.mini16L.jpg

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
vind hem op deze foto's niet zo heel erg mooi overkomen, maar misschien is dat irl wel anders..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:07
vind em juist errrrug vet overkomen op die fotos!

lekker kort ogend, gedrongen achterkantje. lekker aggresief imho
erg mooi wagentje :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

ik ben ook erg benieuwd hoe hij er irl uitziet... en wat ik er dan van vind :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Op foto 2 ziet hij/zij er erg kort uit. Té kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
bartvl schreef op zondag 16 april 2006 @ 11:18:
Op foto 2 ziet hij/zij er erg kort uit. Té kort.
het is gewoon nog het oude concept TT met een face lift. De oude was heel succesvol, dus vandaar.. Ik denk als je erbij staat dat die overkomt als de oude TT alleen met een heel nieuw gezicht.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:11
What about de nuvolari?
Dat vind ik dus echt een mooie wagen :9~
10x beter dan de nieuwe TT
Is er al iets bekend over de productie, want dan ga ik vast sparen... O-)

Afbeeldingslocatie: http://www.wall.autotime.ru/audi/nuvolari/img/audi_nuvolari_9.jpg
Afbeeldingslocatie: http://forums.autoweek.com/servlet/JiveServlet/download/31-21711-484238-20026/Audi%20Nuvolari%20quattro2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.audiworld.com/news/03/geneva/nuvolari/nuvolari01b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Opperhoof schreef op zondag 16 april 2006 @ 13:30:
What about de nuvolari?
Dat vind ik dus echt een mooie wagen :9~
10x beter dan de nieuwe TT
Is er al iets bekend over de productie, want dan ga ik vast sparen... O-)

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Zo gaat +- de A5 eruit zien :P En de nieuwe A4 krijgt ook een beetje die looks

[ Voor 4% gewijzigd door KappeNou op 16-04-2006 13:33 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Afbeeldingslocatie: http://www.audiforum.nl/phpBB2/files/a7-355_688.jpg

in dit gaat de A7 worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
God knows... Ziet er meer uit als die plaatjes van de nieuwe A4
als er een A7 komt moet die dan tegen de CLS gaan ofzo :? De A5 snap ik wel.. dat moet de coupe van audi worden

[ Voor 32% gewijzigd door KappeNou op 16-04-2006 22:18 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

imho is dit een CLS met audi grille en koplampen :/

maar idd de A7 moet de tegenhanger van de CLS worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
  • Laatst online: 15:45
KappeNou schreef op maandag 10 april 2006 @ 23:01:
[...]

Ik snap je niet.. ik post een foto van een RS4 met een RS4 plaatje in de grill.. en ik post een DTM foto met een quattro plaatje in de grill, want de DTM A4 uitvoering is altijd Quattro met een 2.0 TFSI met 220PK inplaats van 200PK.. Gewoon een limite opgave met alleen die specs.
Je hebt helemaal gelijk (chaos dus ook :+ ), ik heb gewoon verkeerd gekeken :P
Ik had het gewoon moeten weten want ik heb er tests van gelezen (en er zelfs in gezeten :X)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
CLS, 6-Serie, DB9 stijl dus.. vind hem wel geil :) De a5 is ook mooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:40

OMX2000

By any means necessary...

Rejgun schreef op maandag 10 april 2006 @ 18:47:

[afbeelding]
De nieuwe TT had wat mij betreft er meer zoals op dit plaatje eruit mogen zien.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
KappeNou schreef op zondag 16 april 2006 @ 13:33:
[...]

Zo gaat +- de A5 eruit zien :P En de nieuwe A4 krijgt ook een beetje die looks
lijkt me niet hoor

de nuvolari is een soort tegenhanger voor de mercedes CL. oftewel een enorm grote coupe met alle luxe die je kunt bedenken en een bakbeest van een motor in het vooronder.

de A5 zou meer een coupe van a4 of a6 worden, wat meer een tegenhanger van een clk bijv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
bolleh schreef op maandag 17 april 2006 @ 00:28:
[...]

lijkt me niet hoor

de nuvolari is een soort tegenhanger voor de mercedes CL. oftewel een enorm grote coupe met alle luxe die je kunt bedenken en een bakbeest van een motor in het vooronder.

de A5 zou meer een coupe van a4 of a6 worden, wat meer een tegenhanger van een clk bijv
ik bedoel kwa uiterlijk. Niet de grote van de auto zelf ;)
OMX2000 schreef op maandag 17 april 2006 @ 00:26:
[...]

De nieuwe TT had wat mij betreft er meer zoals op dit plaatje eruit mogen zien.
Dat kan toch niet :? dan is het geen 2 seater roadster meer.. Waarmee moet audi dan komen om tegen de Z4 en SLK te concureren.

Ik vindt de looks wel slim. Gewoon het oude vertrouwde tt concept gelaten, wat nu zelfs nog extreem goed verkoopt. en vervolgens gewoon iets stoerder maken. Ik zou ook wel liever een totaal nieuwe TT zien.. maar het gaat om verkoop cijfers. Mercedes heeft precies het zelfde gedaan met de nieuwe SLK

[ Voor 47% gewijzigd door KappeNou op 17-04-2006 04:22 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
ach, vergeet ook niet dat audi flink wat lef had om de eerste TT vrijwel hetzelfde te laten als de concept. dat doen niet veel fabrikanten ze na

mercedes deed een beetje hetzelfde met de CLS, heel gewaagd model voor een merk als mercedes en dat werpt gewoon zn vruchten af als dat succesvol blijkt, zoals je ziet dat audi het ook al gaat proberen met zon wagen. maar eenmaal na die eerste stap moet je niet weer radicaal anders gaan doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

idd doordat de MK1 TT bijna gelijk aan het concpet was is hij zo populair geworden... nadeeltje daarvan was wel dat de eersten allemaal van dewegvlogen door een aerodynamica foutje... is later opgelost door het achter spoilertje op de mk1.

persoonlijk vind ik de MK1 niet echt een mooie auto... mij te bol en te vrouwelijk (zou me er niet voor schamen als mijn vrouwtje in een TT zou rijden). Opvallend is dat op het Audi forum bijna alle eigenaaren van de MK1 de MK2 maar niets vinden en andersom de personen die de MK! niets vinden zijn helemaal weg van de MK2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Chaoss schreef op maandag 17 april 2006 @ 21:35:
idd doordat de MK1 TT bijna gelijk aan het concpet was is hij zo populair geworden... nadeeltje daarvan was wel dat de eersten allemaal van dewegvlogen door een aerodynamica foutje... is later opgelost door het achter spoilertje op de mk1.

persoonlijk vind ik de MK1 niet echt een mooie auto... mij te bol en te vrouwelijk (zou me er niet voor schamen als mijn vrouwtje in een TT zou rijden). Opvallend is dat op het Audi forum bijna alle eigenaaren van de MK1 de MK2 maar niets vinden en andersom de personen die de MK! niets vinden zijn helemaal weg van de MK2.
Is denk ik niet helemaal raar. als je naar Afbeeldingslocatie: http://www.germancarfans.com/news/2060407.007/2060407.007.mini5L.jpg kijkt, dan lijkt het wat meer een mannelijke auto geworden te zijn. Met daarmee jouw verhaal over het vrouwelijke van de MK1 en voila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
bartvl schreef op maandag 17 april 2006 @ 21:39:
[...]

Is denk ik niet helemaal raar. als je naar [afbeelding] kijkt, dan lijkt het wat meer een mannelijke auto geworden te zijn. Met daarmee jouw verhaal over het vrouwelijke van de MK1 en voila.
nu kan een man tenminste zeggen dat die een TT heeft :P
Hij is nu gewoon wat stoerder, maar hij heeft nog wel een beetje de vormen waardoor de MK1 zo'n suc6 was. Ik ben echt benieuwd naar de roadster versie :)

[ Voor 17% gewijzigd door KappeNou op 17-04-2006 23:27 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik heb een Q7 promo dvd gevonden met daarop wat footage van de Q7 en zijn functies. En nog wat andere Audi filmpjes enzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik was gisteren bij het sponsoren-gala van Go Ahead Eagles (om mensen op te pikken met de taxi) en daar stonden van 3-4 Q7's en 2-3 Touaregs. Waren door Pouw (VW/Audi dealer) beschikbaar gesteld voor prive-vervoer. Aangezien ik moest wachten heb ik er maar ff een rondje omheen gelopen.

Donders, wat een geile bak

(Stonden btw nog meer dikke wagens, waaronder een 996 carrera S met 19 inch ofzo er onder, lekkerrrrrrrr )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Laatst online: 20:40

OMX2000

By any means necessary...

Ik zag een paar weken geleden de Q7 bij mij in de straat staan. En ik werd er niet echt warm van. Misschien moet ik er nog aan wennen... De mooiste audi's voor mij nu zijn de A6 Avant's, en liefst zo dik mogelijk!

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
OMX2000 schreef op zondag 23 april 2006 @ 16:15:
Ik zag een paar weken geleden de Q7 bij mij in de straat staan. En ik werd er niet echt warm van. Misschien moet ik er nog aan wennen... De mooiste audi's voor mij nu zijn de A6 Avant's, en liefst zo dik mogelijk!
Ik zag gister een nieuwe S6 avant voorbij blazen :D

[ Voor 3% gewijzigd door KappeNou op 23-04-2006 16:23 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THIJZEL
  • Niet online
Over blazen gesproken.. Een filmpje met 2 gekken, één in een (oude)RS4, de ander in een (oude)M5..: http://www.gumball-3000.c...4-on-the-moscow-ringroad/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdc
  • Laatst online: 22:56

xdc

THIJZEL schreef op zondag 23 april 2006 @ 23:53:
Over blazen gesproken.. Een filmpje met 2 gekken, één in een (oude)RS4, de ander in een (oude)M5..: http://www.gumball-3000.c...4-on-the-moscow-ringroad/
gaaf filmpje
ik was allang gechrashed.........

slimmehotspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
THIJZEL schreef op zondag 23 april 2006 @ 23:53:
mja dat filmpje is uit de tijd dat de RS4 pas net uit was.. verder werdt dit filmpje altijd beschreven met RS4 vs M3.. maja in iedergeval die RS4 is een stukje sneller :P btw wel gekken.. die mogen ze van mij opsluiten

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-07 16:04

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Zijn hier mensen met ervaring met de "powerbox" ? Dit kastje kan je voor 40,- krijgen waardoor je ± 25pk en ± 40nm koppel meer krijgt en kan in vrijwel elke VAG-auto gebruikt worden. Ik kan me haast niet voorstellen dat het zo goedkoop kan dus ben bang dat dan de bekende spreuk weer op gaat; if it's too ....
Afbeeldingslocatie: http://i21.ebayimg.com/04/i/06/ca/75/61_2.JPG

[ Voor 3% gewijzigd door WooK op 24-04-2006 12:14 ]

I'm not as think as you stoned I am

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

het enige wat een powerbox doet is je ECU faken zodat die meer brandstof gaat inspuiten, en meer brandstof is meer vermogen... je tdi gaat ook automatisch roken als een idioot (meer als met een chip)

Ik heb mijn auto laten chippen omdat ik het risico niet wil lopen dat er iets onnodig kapot gaat, bij chippen wordt je gehele motormanagement aangepast en de turbodruk ietsje verhoogd, maar het blijft wel allemaal op elkaar afgestemd.

maargoed chippen kost ook wat meer dan zo'n powerbox (waar alleen maar een weerstandje inzit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Chaoss schreef op maandag 24 april 2006 @ 13:03:
het enige wat een powerbox doet is je ECU faken zodat die meer brandstof gaat inspuiten, en meer brandstof is meer vermogen... je tdi gaat ook automatisch roken als een idioot (meer als met een chip)

Ik heb mijn auto laten chippen omdat ik het risico niet wil lopen dat er iets onnodig kapot gaat, bij chippen wordt je gehele motormanagement aangepast en de turbodruk ietsje verhoogd, maar het blijft wel allemaal op elkaar afgestemd.

maargoed chippen kost ook wat meer dan zo'n powerbox (waar alleen maar een weerstandje inzit)
juist, chippen kost je gemiddeld > €500,-
Maar voor 40,- kan ik het wellicht gewoon proberen. Mocht hij echt achterlijk gaat roken, kan ik hem er ook zo weer tussenuit halen en weer verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

op de duitse ebay zijn ze een stuk goedkoper:
http://cgi.ebay.de/Tuning...40182QQrdZ1QQcmdZViewItem

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

WooK schreef op maandag 24 april 2006 @ 13:21:
[...]

juist, chippen kost je gemiddeld > €500,-
Maar voor 40,- kan ik het wellicht gewoon proberen. Mocht hij echt achterlijk gaat roken, kan ik hem er ook zo weer tussenuit halen en weer verkopen.
ken een hele goeie chipper die doet het voor 500,- krijg je wel een perfect lopende auto voor terug met een bak extra koppel.

maar het kan ook wel goedkoper ik was iets van 400,- kwijt maar dat was incl het leegmaken van de kat, het dichten van de egr en het optijd zetten van de brandstofpomp.

je kan het proberen jah... je kan ook ff zelf gaan solderen... je betaald nu 40 euro voor een plastic stekker met daarin 1 enkel weerstandje wat misschien 50 cent kost...

[ Voor 13% gewijzigd door Chaoss op 24-04-2006 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Chaoss schreef op maandag 24 april 2006 @ 15:05:
[...]

ken een hele goeie chipper die doet het voor 500,- krijg je wel een perfect lopende auto voor terug met een bak extra koppel.

maar het kan ook wel goedkoper ik was iets van 400,- kwijt maar dat was incl het leegmaken van de kat, het dichten van de egr en het optijd zetten van de brandstofpomp.

je kan het proberen jah... je kan ook ff zelf gaan solderen... je betaald nu 40 euro voor een plastic stekker met daarin 1 enkel weerstandje wat misschien 50 cent kost...
Ik zou mijn nieuwe audi persoonlijk naar MTM of ABT brengen en 1000€ lappen.. Ik vindt dat je dan wel meer zekerheid hebt dat het echt goed is.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

KappeNou schreef op maandag 24 april 2006 @ 16:15:
[...]

Ik zou mijn nieuwe audi persoonlijk naar MTM of ABT brengen en 1000€ lappen.. Ik vindt dat je dan wel meer zekerheid hebt dat het echt goed is.
dat mag je vinden :P ik vind dat je dan vooral voor de naam betaald ;) bij ABT hou je garantie op je blok (als je auto nieuw is) niet omdat ze beter tunen, maar omdat ze minder vermogen uit je blok halen.

Hartog tuning is een echte Audi-tuner, kost 500,-
Jeroen Dick is ook zeer bekend kost rond de 600,-

bij beide wordt je motormanagement volledig custom aangepakt. er zijn overigens ook dealers die samen werken met JD hou je ook de garantie, maar het kost nog steeds stukken minder dan een chippie van ABT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

ben zondag ook naar het Duits autofestival geweest @ TT-circuit, niveau was dit jaar iig een stuk hoger dan voorgaande jaren... waren ook wat meer Audi's te zien (maar nog veel te wenigi in verhouding met de rest).

Jeffrey deed mee met zijn 530pk sterke S2 aan de sprints, kheb er wat filmpjes van geschoten en aan elkaar geplakt:

http://video.google.com/v...374238&q=coupe+s2&pl=true

:D 5 cillinder power!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Chaoss schreef op maandag 24 april 2006 @ 15:05:
[...]
Zijn die duurdere versies wel beter dan of is dat weerstandje dan gewoon verstelbaar oid?
KappeNou schreef op maandag 24 april 2006 @ 16:15:
[...]

ik ook alleen is het niet mijn audi maar die van de leasemaatschappij :) En om nou 1000,- uit te geven voor 3 jaar plezier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

WooK schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 12:07:
[...]

Zijn die duurdere versies wel beter dan of is dat weerstandje dan gewoon verstelbaar oid?
er zijn idd powerboxen die instelbaar zijn... daar zijn ook weer heel veel varianten van... de duursten kosten dan ook iets van 250-300 euro maar daar zit dan ook weer een complete chip in. (zit dus wat tussen een simpele powerbox en chip in.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chaoss schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 11:28:
ben zondag ook naar het Duits autofestival geweest @ TT-circuit, niveau was dit jaar iig een stuk hoger dan voorgaande jaren... waren ook wat meer Audi's te zien (maar nog veel te wenigi in verhouding met de rest).

Jeffrey deed mee met zijn 530pk sterke S2 aan de sprints, kheb er wat filmpjes van geschoten en aan elkaar geplakt:

http://video.google.com/v...374238&q=coupe+s2&pl=true

:D 5 cillinder power!! _/-\o_
Super! Audi Powerrrrr! _/-\o_
Heb je ook wat tech-specs van die auto en/of paar mooie plaatjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Verwijderd schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 19:59:
[...]

Super! Audi Powerrrrr! _/-\o_
Heb je ook wat tech-specs van die auto en/of paar mooie plaatjes?
specs
JE Pistons
Pauter rods
Compression ratio 7,9:1
Flowed cilinderhead
Performance inlet and exhaust cams
Torque plate honed engine
60 x 30 x 7,5 cm aluminium intercooler
SFS 3” turbo hoses
Tial 50 mm BOV
Arp Cilinderhead bolts
bosch 5 bar motorsport 044 fuelpump
650 CC injectors @ 3,8 bar
RS2 direct coil ignition
High Octane tubular exhaustmanifold SS321
High Octane SS 304 3” full Exhaust system with single silencer
Seperate wastegate exit
Reversed intake manifold
Earls oil feed and return line, Ano-tuff connectors
k27/29 KKK turbo 1,7 bar @ redline
Custom remap by www.mrctuning.com
6-speed EDU gearbox (S4 2001)
High Octane aluminium lightweight flywheel (3,5 kg)
Spec sintermetaal clutch stage 3
15 x 30 cm external oilcooler Earls
530 HP / 650 NM @ 4040 rpm
1/4 mile: 11.61 @ 196 km/h (street tires)
1/8 mile: 7.712 sec (street tires)
60 ft: 1.777 sec (street tires)
Afbeeldingslocatie: http://213.10.120.146/vwsite/duitseautosportdag23aprilassen/photos/photo186.jpg
Afbeeldingslocatie: http://213.10.120.146/vwsite/duitseautosportdag23aprilassen/photos/photo131.jpg
Afbeeldingslocatie: http://213.10.120.146/vwsite/duitseautosportdag23aprilassen/photos/photo132.jpg
Afbeeldingslocatie: http://213.10.120.146/vwsite/duitseautosportdag23aprilassen/photos/photo130.jpg

ik heb 1x een stukje met hem meegereden... gewoon alleen ff optrekken... serieus je weet niet wat je overkomt :D

[ Voor 18% gewijzigd door Chaoss op 25-04-2006 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo hee, daar is serieus aan gesleuteld!

Wat is er met de rechter koplamp? Of is dat de air intake geworden? Is ie bog wel toegelaten op de openbare weg of helemaal geprept voor dit soort evenementen?

Erg stoere bak, lekker voorbeeld van wolf in schaapskleren, denk dat verschillende mensen verrast hebben gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
1,7 Bar :D hmm daar moet idd ook flink aan gesleuteld worden!

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

die koplamp is eruit om dat daarachter het luchtfilter ligt, mag uiteraard niet op de openbare weg, hij verwijderd de koplamp zodra hij meedoet aan sprints hoe meer frisse lucht des te beter.

enne dat ding mag wel quattro hebben maar in de eerste 2 versnellingen spinnen alle wielen :D bij de volgende sprint (zandvoort volgens mij) gaat hij op 4 slicks rijden... issie dus nog wat rapper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

die gozer is trouwens ook bezig met het bouwen van een Audi Sportquattro replica.... sweet :D daar komt dan dit S2 blok in wat hij naar de 600pk gaat tunen en dan gaat hij die gebruiken voor de sprints ipv deze S2. De S2 zal dan wel weer een standaard S2 blok krijgen.

[ Voor 26% gewijzigd door Chaoss op 27-04-2006 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:29
Heb gisterenmiddag even gereden met de nieuwe Sportsback van een collega, een 1.9 TDI met 105 pk en een chip. Geen idee hoeveel vermogen die zit maar het reed zeker niet verkeerd, heerlijke stoelen en een stuk groter als mn eigen A3. Zeker de zitting grootte is beter! Viel me op dat je amper merkt dat het een diesel is, echt stil en totaal geen verschil in de koppeling, net zo soepel als die van mij. Wat mij betreft wordt mn volgende auto een SB :)

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

is een TDI wel eens niet soepel in de koppeling dan?

de A3 SB is zeker een mooie wagen... oogt van buiten ook wat "meer" dan een gewone A3

[ Voor 47% gewijzigd door Chaoss op 27-04-2006 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 23:57
De nieuwe A3 vind ik sowieso een prachtige auto, daar hebben ze designtechnisch niet super veel aan veranderd, maar het is toch een enorm mooie auto. :)

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
Chaoss schreef op donderdag 27 april 2006 @ 11:34:
is een TDI wel eens niet soepel in de koppeling dan?

de A3 SB is zeker een mooie wagen... oogt van buiten ook wat "meer" dan een gewone A3
Ik heb afgelopen week met een Golf IV TDI met 115 pk + chip gereden en dat was flink trappen op die koppeling... Die gaf goed tegengas! Ook is het bereik een stuk korter. Met mn eigen A3tje hoef je er geen kracht op te zetten iig en kun je hem veel verder intrappen/meer op laten komen om vooruit te gaan.

Ja vind het eigenlijk vreemd dat het een A3 SB geworden is, het heeft niks van een A3 maar gaat meer naar de A4 Avant toe. Had voor mij logischer geweest als dit de A5 geworden was.

Buiten dat, een hele mooie auto, zeker dat S-line pakket bevalt me wel. Vind de SB een stuk mooier dan de nieuwe 3 deurs A3.

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

A5 had niet gekunt, krijg je een auto die wat lijkt op een A4 Avant maar wel kleiner is maar met een hoger serie nummer.

en van voren tot het raam is de A3 SB wel hetzelfde als de A3, soort van A3 avant :+

[ Voor 9% gewijzigd door Chaoss op 27-04-2006 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

marccom schreef op donderdag 27 april 2006 @ 10:13:
Heb gisterenmiddag even gereden met de nieuwe Sportsback van een collega, een 1.9 TDI met 105 pk en een chip. Geen idee hoeveel vermogen die zit maar het reed zeker niet verkeerd, heerlijke stoelen en een stuk groter als mn eigen A3. Zeker de zitting grootte is beter! Viel me op dat je amper merkt dat het een diesel is, echt stil en totaal geen verschil in de koppeling, net zo soepel als die van mij. Wat mij betreft wordt mn volgende auto een SB :)
het is sportback, zonder S. Hoe komen mensen er toch bij om hem sportsback te noemen, het bekt niet eens lekker imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Oeh, vanmiddag de Q7 gezien bij het Wilhelminapark in Utrecht. Indrukwekkende bak _O_ Maarja, hij slurpt dan ook gigantische hoeveelheden benzine of diesel :+

Naja, wat zouden jullie doen als je het geld had en kon kiezen tussen een A3SB 2.0TFSi of een A4 sedan 2.0TFSi? Mét motivatie! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

ik zou voor de A4 gaan.

puur om het model, over het algmeen ben ik meer een man van de sedans dan de hatchbacks. komt nog bij dat de nieuwe A4 met sijn SFG een verschrikkelijk mooi model is, gespierde flanken en een sexy kontje... wat wil je nog meer?

kwa ruimte indeling weet ik het verschil niet echt tussen een A4 en A3SB... motorisch zijn ze sowiezo gelijk dusjah dan is alleen het verschil in design/model wat er voor zorgt dat je een van biede kiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 10:03
SFG? Wat is dat?

En het hangt er maar vanaf hoeveel geld je wil uitgeven. Sowieso betaal je voor de SB teveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

btw zaterdag middag heb ik een afspraak bij EPS voor een nieuwe einddemper... eentje die beter past bij mijn achterbumper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Dupje schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 22:04:
SFG? Wat is dat?

En het hangt er maar vanaf hoeveel geld je wil uitgeven. Sowieso betaal je voor de SB teveel.
SFG is Single Frame grille... tjah SB is ook wel erg veel auto hoor... denk dat het kwa ruimte maar een beetje scheelt met de A4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
Chaoss schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 22:05:
[...]

SFG is Single Frame grille... tjah SB is ook wel erg veel auto hoor... denk dat het kwa ruimte maar een beetje scheelt met de A4.
A3 heeft toch ook zo'n singleframe neus? En ga voor de A4 als je het kunt betalen. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Dupje op 02-05-2006 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Dupje schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 22:06:
[...]

A3 heeft toch ook zo'n singleframe neus?
jah :P alle modellen worden vanaf nu geleverd met een SFG, maar op de ene wagen komt hij beter tot zijn recht dan op de andere wagen, persoonlijk vind ik de SFG erg mooi op de A4, A6 en A8 wat minder op de A3 en nog minder op de TT en Q7... maargoed das een kwestie van smaak.

[ Voor 3% gewijzigd door Chaoss op 02-05-2006 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
Precies. Zo ben ik zelf helemaal niet eens aan moderne audi's :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Ik vind het bij de A4 en A6 geweldig, die SFG. Maar bij de A8 weer ontzéttend jammer. Twee chrome lijstjes op de neus gaf hem wat meer breeeeeeeeedte. Lekker stoer. Nu vind ik het meer patserig staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Chaoss schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 22:04:
btw zaterdag middag heb ik een afspraak bij EPS voor een nieuwe einddemper... eentje die beter past bij mijn achterbumper.
Goeie zaak, EPS ruled. Beetje duur, maar het is dan ook een fucking goede zaak (wat ik er dan van weet)
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 20:27:
Oeh, vanmiddag de Q7 gezien bij het Wilhelminapark in Utrecht. Indrukwekkende bak _O_ Maarja, hij slurpt dan ook gigantische hoeveelheden benzine of diesel :+

Naja, wat zouden jullie doen als je het geld had en kon kiezen tussen een A3SB 2.0TFSi of een A4 sedan 2.0TFSi? Mét motivatie! :)
Als je het zelfde optiepakket hebt de A4 natuurlijk. Maar ik zou zelf liever een afgeladen A3SB hebben dan een kale a4..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

nouhja ik werd gister door EPS gebeld... ze wisten niet zeker of de bestelde einddemper al binnen zou zijn.... en dat terwijl ik 6 weken geleden al een afspraak gemaakt heb 8)7

magoed ze zouden me vanmiddag bellen, ze verwachten hem vandaag... vrij lullig want dr moet een nieuwe uitlaat onder anders kom ik niet door de apk en die loopt volgende week zaterdag af :X

[ Voor 3% gewijzigd door Chaoss op 05-05-2006 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
Chaoss schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 14:03:
nouhja ik werd gister door EPS gebeld... ze wisten niet zeker of de bestelde einddemper al binnen zou zijn.... en dat terwijl ik 6 weken geleden al een afspraak gemaakt heb 8)7

magoed ze zouden me vanmiddag bellen, ze verwachten hem vandaag... vrij lullig want dr moet een nieuwe uitlaat onder anders kom ik niet door de apk en die loopt volgende week zaterdag af :X
Jeetje dat schiet niet op zeg, handig...

Kun je er niet gewoon tijdelijk een normale demper onderhangen? Kosten niet zo veel gebruikt?

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

418O2 schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 11:03:
Als je het zelfde optiepakket hebt de A4 natuurlijk. Maar ik zou zelf liever een afgeladen A3SB hebben dan een kale a4..
Dat is het punt... een afgeladen A3SB is even duur als een redelijk volgeladen A4. 2.0T kost evenveel iig (inclusief Prolinepakket, waarbij je bij de A4 een heel stuk meer krijgt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Sorcerer8472 schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 21:29:
[...]

Dat is het punt... een afgeladen A3SB is even duur als een redelijk volgeladen A4. 2.0T kost evenveel iig (inclusief Prolinepakket, waarbij je bij de A4 een heel stuk meer krijgt).
a3 sportback 2.0TFSI = 35.500 en een a4 avant 2.0TFSI = 42.000 (limo = 40)

voor 6,500 kan je wel wat opties nemen op je A3.. zelfs quattro als je niet heel veel opties neemt.
Dus het is maar net hoeveel ruimte je nodig hebt

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

ik heb zojuist op m'n rug achter mijn auto gelegen met een fohn in mn handen om een stukje gaas uit mijn bumper te halen.

rara waar ik vanmiddag heen ga!? B)

[ Voor 7% gewijzigd door Chaoss op 06-05-2006 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

ben net een half uurtje thuis! :P

had helaas vergeten een camera mee te nemen dus ik heb geen foto's van de montage. Ik heb nu een paar pics geschoten met een digitale videaocamera dus de kwaliteit is behoordlijk braque... magoed het zijn pics.

btw het lijkt alsof de sierstukken nogal een kleurverschil hebben maar dat is irl niet zo! komt door de brakke camera ofzo:

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/johanw/audi/EPS/eps1tn.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/johanw/audi/EPS/eps2tn.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/johanw/audi/EPS/eps3tn.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/johanw/audi/EPS/eps4tn.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 23:57
Mjah, heel veel mensen gaan nu vast zeiken op je wagen, maar ik vind het eigenlijk best wel nice. Hoe is de sound nu? Is dat ook beter?

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
whahahahahaha :D mja ik hou wijzelijk mijn mond maar!

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

KappeNou schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 22:42:
[...]

a3 sportback 2.0TFSI = 35.500 en een a4 avant 2.0TFSI = 42.000 (limo = 40)

voor 6,500 kan je wel wat opties nemen op je A3.. zelfs quattro als je niet heel veel opties neemt.
Dus het is maar net hoeveel ruimte je nodig hebt
Ik had het over de A4 limo. Vergelijk maar es wat je daar krijgt als je voor Pro Line gaat!

In de configurator op audi.nl kun je trouwens helaas niet een A3 2.0-turbo zónder quattro selecteren, dus sowieso slecht te vergelijken. Quattro heeft bij de A3 daarnaast een lagere meerprijs dan bij de A4, dus als je dat weer gaat meenemen in je vergelijking wordt de A4 wel langzaampjes duurder :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, quattro in een A4 is duurder omdat dat een ECHTE quattro aandrijving is met een torsen diff (en permanent 4 wiel aandrijving).
De quattro in een A3 is eigenlijk puristisch genomen niet het echte quattro systeem; dat heet bij VW 4- motion en werkt met een haldex koppeling dwz standaard heb je 2 (voor) wiel aandrijving, mocht ie doorslippen dan wordt het 4-wiel.TT heeft het zelfde systeem, bouwplatform van A3 en TT is de VW golf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

RobertJ schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 20:58:
Mjah, heel veel mensen gaan nu vast zeiken op je wagen, maar ik vind het eigenlijk best wel nice. Hoe is de sound nu? Is dat ook beter?
valt mee, grotendeels positieve reactie's gehad :P jah het past gewoon bij de bumper sterker nog zo'n bumper moet eignelijk met LR einddemper.

sound is gelijk gebleven als met de standaard remus... waarschijnlijk ga ik over een tijdje nog een keer naar EPS om de middendemper te vervangen voor een rechte pijp maar zelfs dan zal het geluid nog minimaal blijven, zal hoogstens wat gaan grommen bij het optrekken... en het scheelt weer 2 90 graden bochten
KappeNou schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 21:05:
whahahahahaha :D mja ik hou wijzelijk mijn mond maar!
doe dat dan ook, wat zo'n reactie slaat nergens op.., want je kan ook "gewoon" zeggen dat het niet JOUW ding is, ik bedoel je rijd niet voor niets een standaard gezindswagen.

[ Voor 13% gewijzigd door Chaoss op 07-05-2006 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
Chaoss schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 19:19:
ben net een half uurtje thuis! :P

had helaas vergeten een camera mee te nemen dus ik heb geen foto's van de montage. Ik heb nu een paar pics geschoten met een digitale videaocamera dus de kwaliteit is behoordlijk braque... magoed het zijn pics.

btw het lijkt alsof de sierstukken nogal een kleurverschil hebben maar dat is irl niet zo! komt door de brakke camera ofzo:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
ben benieuwd wie er het eerst is en jouw foto's post in het foute tuning topic O-)
maargoed ieder zn ding idd :)
ziet er iig wel netjes afgewerkt uit, beter dan 90% van de neppe uitlaten die je tegen komt.

stond gister trouwens naast een S4 Avant, huidige model.
zitten ook 4 pijpjes onder :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Chaoss schreef op zondag 07 mei 2006 @ 00:15:
[...]

doe dat dan ook, wat zo'n reactie slaat nergens op.., want je kan ook "gewoon" zeggen dat het niet JOUW ding is, ik bedoel je rijd niet voor niets een standaard gezindswagen.
ik vindt 4 uitlaten zoizo overdreven onder een audi (ook de nieuwe S modellen), maar onder een a4 diesel helemaal :P
en ja bij mij zie je idd helemaal geen uitlaten ;)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
ist een diesel ja? Dan is het wel een beetje sneu imo, maar het ziet er wel donders goed uit iig :)
Pagina: 1 ... 3 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.