[Discussie] Het GeForce 7 topic - Deel 9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 3.240 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

7900 GX2 --> Ik vermoed twee GTX cores vanwege 1024MB geheugen, en ook de X in de de naam. Ik had toch gezegt dat er snel een 1024MB kaartje ging komen, jullie videokaartenbouwers zijn ook zo voorspelbaar :P

Ediejo, Niet te geloven!!

Driver 84.17 blijken belangrijk te zijn voor de performance in FEAR, sommmige reviewers gebruiken andere drivers, bijv 84.11. Net zoals er verschil is bij Cat 6.2 en 6.3
laten we ook nog maar eens wachten tot de officele WHQL driver van nVidia komt, zal niet lang meer op zich laten wachten.

de goedkoopste X1800XT 256MB zie ik in de PW voor 344,- staan, niet slecht als je denkt dat ie behoorlijk gedropt is. X1800XL is niet meer interessant. De 7900GT is al onder de 300,- @ launch in NL >:) Dat belooft dus wat. Zeker weten dat ATi niet veel verder meer kan zekken met de XT, kiek maar naar de XL.

CJ, denk jij nou echt dat die GTO te unlocken valt, zoja, heb je bewijzen/geruchten daarover dan? Vooral jij moet toch weten dat die periode hoogstwaarschijnlijk achter ons ligt, ten tweede gaat ATi zich in de nesten werken als het mogelijk zou zijn, ik bedoel, ze zullen nu al niet veel winst maken op de X1800XT.
Zeg nou eerlijk welke cores zullen de meeste OC potentie hebben, lijt me toch echt wel zeer helder.

Voor de rest sluit ik me volledig aan bij XanderDrake, die naar mijn inzien, toch wat objectiever probeert te blijven dan de tegenpartij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-09 22:41

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Ediejo schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 17:42:
[...]
Leef je uit. ;) Dan zet ik het straks in de Extreme Lian Li en probeer daar weer boven uit te komen. ;) Om de 9000 punten te halen heb ik alleen de fsb op 210 gezet kaarten stock ;)
Dan moeten we toch als eerste nederlander de 10000 grens proberen te doorbreken :)
Eventueel in SLI mischien leuk om dat eens te proberen.

computer voor alle werkzaamheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoRRel82
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-05-2020

BoRRel82

Eat, sleep, game, repeat!

Mmmm... na al die reviews e.d. ga ik toch de overstap maken naar nvidia })
K ga maar eens zo'n 7900 bestellen, ik baal een beetje van de drivers van ati

heb nu een x850 XT PE, maar mijn keuze is gemaakt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ediejo
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

Op verzoek verwijderd

EB cardetailing tot aan uw huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
Verwijderd schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 17:35:
[...]

Jammer dat ATi toch ook steeds shimmeringproblemen blijft houden:

http://enthusiast.hardocp...wMSwxOCwsaGVudGh1c2lhc3Q=
Tja...
Comparatively, texture crawling is much worse on NVIDIA GPUs than on ATI GPUs from our experience, but rest assured this is a problem that is present in both teams’ technologies. I noticed distinctly that moving from a NVIDIA-based GPU to the ATI Radeon X1900 XTX or XL very much reduced this “shimmering” problem in World of Warcraft as textures had less crawling. However, there was still some noticeable. Texture crawling is definitely worse on the GeForce 7800/7900 GPUs though. We were using the default driver settings for both NVIDIA and ATI.
Beide hebben last van shimmering, maar blijkbaar is het op de een enorm storend en op de ander een stuk minder. Eigenlijk is het toch stom dat dit nog steeds niet gefixed is. Ik vind het wel goed dat reviewers zoals die van HardOCP nu eindelijk eens gaan letten op dat soort dingen en ze er dan ook op gaan beoordelen. Je ziet vaak bij hun al dat op ATi kaarten HQ AF aangezet kan worden en dat dit alleen maar mooier beeld oplevert terwijl de performance niet echt drastisch naar beneden gaat.

Op 3DCenter zijn een aantal leuke artikelen verschenen over filteringtruukjes en het verschil in performance tussen Q en HQ bij ATI & nVidia. Daaruit blijkt dat ATi's Quality AF instellingen, te vergelijken is met nVidias High Quality AF instellingen. Toch testen veel reviewsites "Quality vs Quality". 3DCenter liet nu zien dat het aanzetten van High Quality op nV kaarten zo'n 10% performancedrop oplevert. En dan hebben we het nog niet eens over het feit dat het uitschakelen van de optimalisaties in OGL games vaak betekent dat de optimalisaties nog gewoon werken...

Zie deze grafiek: CLICK

Dit is toch eigenlijk te gek voor woorden? Als je een dure kaart koopt dan mag je verwachten dat je ook daadwerkelijk de beste IQ krijgt zonder dat je eerst gigantisch lang moet lopen prutsen. Maar ja, wat niet weet wat niet deert. De meeste mensen hebben het niet eens door. Dus ik raad hen dan ook aan om niet op zoek te gaan naar slechte filtering en shimmering, want als je het eenmaal gevonden hebt, dan stoor je je er gigantisch aan. Helaas speel ik vaak (MMO)RPGs dus dan zit je vaak te staren naar vlakke gebieden en zie je het extra snel. :X ;(
Verwijderd schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 17:49:
CJ, denk jij nou echt dat die GTO te unlocken valt, zoja, heb je bewijzen/geruchten daarover dan? Vooral jij moet toch weten dat die periode hoogstwaarschijnlijk achter ons ligt, ten tweede gaat ATi zich in de nesten werken als het mogelijk zou zijn, ik bedoel, ze zullen nu al niet veel winst maken op de X1800XT.
Zeg nou eerlijk welke cores zullen de meeste OC potentie hebben, lijt me toch echt wel zeer helder.

Voor de rest sluit ik me volledig aan bij XanderDrake, die naar mijn inzien, toch wat objectiever probeert te blijven dan de tegenpartij.
Zie mijn post hier: [rml]CJ in "[ Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - D..."[/rml] over het hoe en waarom er verwacht wordt dat de X1800GTO te unlocken is...

Kijk ook naar de geschiedenis. X800GTO. R480 core. Dure core. Duur 256-bit PCB. Toch verkocht in het sub $199 segment. En toch (vaak) te unlocken. De cores waren er nu eenmaal. ATi had een voorraad. Weg gooien is geen optie... En ze weg gooien kost ze meer geld dan ze verkopen voor minder geld. ;) Verkopen > Weggooien. Fabrikanten als ATi en nVidia verdienen meer geld dan je denkt aan een core hoor. :7

[ Voor 10% gewijzigd door CJ op 10-03-2006 18:07 ]

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Ediejo schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 18:00:
[...]
Na de Cebit zet ik het in de Extreme Lian Li Promo mach gt 2 en 2 waterloops moet te doen zijn door de 10000 punten heen in 06 ;)
Ik moet zo even mijn spullen op gaan halen het ligt al klaar alleen de zin ontbreekt mij nog om auto te gaan rijden :+
Als het even meezit post ik vanavond/vanacht de eerste resultaten hier en kijk ik hoever hij gaan wil.
Kan jij trouwens al toelichten hoeveel verschil in procenten er is in single en sli opstelling want op de fp is dat niet echt overtuigend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:49

XanderDrake

Build the future!

Edwin van Cleef schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 17:50:
Dan moeten we toch als eerste nederlander de 10000 grens proberen te doorbreken :)
Eventueel in SLI mischien leuk om dat eens te proberen.
Hehehehe :) Go for it!

Was het trouwens niet een ongeschreven regel dat zodra een generatie GFX kaarten boven 10.000 3dmark's uitkomt, dat Futuremark een nieuwe versie van 3Dmark moet gaan maken :P ?

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 22:28

edward2

Schieten op de beesten

Ediejo schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 17:36:
Hier de eerste de harde benchmaks van de 7900GTX kaarten van Point of View. Ik zeg maar 1 ding bye bye ATI en ook die heb ik kunnen testen oké niet op een fx-60 maar toch ook ze zijn sneller en de beeld opbouw is imo ook beter van de 7900GTX.

3DMark06 alles stock.

[afbeelding]

Als je zo dicht in de buurt zit van de 9000 dan zet ik de cpu toch iets hoger. En kijk eens aan de eerste Nederlandse pc die door de 9000 punten gaat in 3DMark06

[afbeelding]
Impressive, volgens mij is de 10000 haalbaar...

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:47
XanderDrake schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 18:09:
[...]
Was het trouwens niet een ongeschreven regel dat zodra een generatie GFX kaarten boven 10.000 3dmark's uitkomt, dat Futuremark een nieuwe versie van 3Dmark moet gaan maken :P ?
ja dat mag ook wel eens een keertje!
3Dmark06 was toch nauwelijks een nieuwe bench te noemen? gewoon een opfrisser van 05 met HDR en een gekke optelsom als eindresultaat... :?

:/

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ediejo
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

Op verzoek verwijderd

[ Voor 12% gewijzigd door Ediejo op 10-03-2006 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-08 14:23

McGryphon

Veul vrouwkes!

lijkt me ook, heb zelf onlangs de 1200-grens op 3dmark03 doorbroken met mijn rig :P
k ben aan het sparen voor een nieuw systeempje, komt denk ik over een half jaar ofzo, een GeForce 7x00 kaart in :)

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat zou wel lachen zijn, 3dmark op zijn kop gezet. :P

Als de GTO unlockbaar mocht blijken, dan is het voor de tweaker een zeer interessant kaartje, absoluut. >:) Moet ik er wel bij vermelden dat De X800GTO moeilijkere methoden eist om te unlocken dan nVidia's unlockbare tegenstanders. Vrijwel altijd een biosflash/mod nodig, terwijl bij nVidia Rivatuner meestal voldoet. Wat dus ook een stuk veiliger en simpeler is. Ik moet eerlijk zeggen dat ik mijn unlockbare kaart nog niet heb durven te flashen, heb nog nooit een GFXkaart geflashed, maar voornamelijk omdat ik eerst even een goede A-drive moet gaan zoeken. :P

Och ja de keuze van welke Hi-end kaart je kiest ligt erg aan je voorkeuren. X1900XT(X) is gewoon een zeer goede kaart voor de Hi-end gamer op hoge resolutie en AA. Moet wel gezegt worden dat de meeste reviewers de voorkeur geven SSAA over ATi's vorm van AA. Belangrijk is dat de performancedrop van de G71 veel minder is dan van de G70.

Ik hoop dat de R590 snel komt, met hopelijk een beter getweakeed core, zeker nu nVidia komt met de GX2. En de G71 van XFX die op 750Mhz loopt + 1.9Ghz memory. Goed voor de concurrentie en de prijs. Wat blijft het toch lekker hard gaan in GFX land itt de CPU markt. Ben net zoals jullie techniekgeil 8)
Gelukkig komt Intel met de Conroe, wat weer een lekkere stap voorwaarts is. ;)
Wie weet is mijn volgende setup wel Intel + ATi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Verwijderd schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 18:30:
Ik hoop dat de R590 snel komt, met hopelijk een beter getweakeed core, zeker nu nVidia komt met de GX2.
Tegenover GX2 (oftewel de dual G71 @ 500Mhz voor Quad SLi) heeft ATi geen R590 nodig... Daar heeft ATi Gemini GPU voor.... 2 cores op 1 PCB. En ipv Quad SLi heet het 4GPU (tenzij ze de naam inmiddels weer verandert hebben).

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd, was ik even vergeten. Was de Gemini techniek dan ook voor de R580 en/of meerdere GPU's. Ik kan me iets herinneren over 2 x R530 of 2 x R560.

Wat me erg opvalt aan deze techniek, is dat ze het niet zelf hebben bedacht maar dat bijv ASUS dit al langer toepastte. Niet dat veel mensen een dual 7800GT hebben gekocht, die haalden liever een iets minder presterend maar goedkopere 7800GTX512MB.
Het is dan ook een erg kleine markt. Voordeel is wel dat de GPU bakkers deze techniek beter kunnen optimaliseren nu.

Mensen niet vergeten dat er ook een nieuwe nForce schipset op Cebit is gepresenteerd, maar dit is meer iets voor het algemene nVidia topic, ik ga eens checken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShAd0w
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-08 19:13
ik zie dat bij de X1900XTX en 7900GTX het verschil vooral zit in de hogere resoluties en met AA en AF aan....

maar stel je voor dat je nog maar un 17" TFT'tje hebt (zoals de meeste mensen, en ik ook heb :P)
dan zit je vast aan een resolutie van max 1280x1024...

en dan zet je alles natuurlijk op het hoogste met AA en AF vol open.

welke is dan beter... volgens mij toch ATi, omdat die beter presteren met AA en AF....

maar is het voor iedereen die nu een kaart koopt, niet beter wachten tot half 2006,,,,
want dan komen de DX10 kaarten uit, en anders kun je de volgende spellen (Crysis,, met de CryTek 2 engine) niet meer vol spelen, omdat die DX10 gaat gebruiken...

dusss... ik wacht met deze 2 kaarten,,, en mijn volgende is dan meteen de beste DX10 kaart...

kijken welke er dan beter presteert... nVidia of ATi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
DX10 zelf komt helaas maar waar pas in januari - februari 2007 uit, en volgens mij alleen voor vista. Je zal dus zelf de keus moeten maken of je tot die tijd wil wachten.
En wat betreft de keuze NVIDIA / ATI; wacht even een maandje tot de prijzen wat duidelijker zijn, en kijk dan welke spellen je speelt en welke kaart daar het beste in presteerd.

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShAd0w
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-08 19:13
Maar met een DX10 kaart kun je toch ook nog gwoon DX9 spellen spelen...

lijkt raar als dat niet kan ;)

Maar je hebt dan idd pas echt wat aan die kaarten in 2007...
maar dan ben je wel future-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Verwijderd schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 19:24:
Idd, was ik even vergeten. Was de Gemini techniek dan ook voor de R580 en/of meerdere GPU's. Ik kan me iets herinneren over 2 x R530 of 2 x R560.

Wat me erg opvalt aan deze techniek, is dat ze het niet zelf hebben bedacht maar dat bijv ASUS dit al langer toepastte.
Hmm, jij zit zeker nog niet zo lang in de GPU-wereld? ;)

ATi heeft al jaren multiple GPUs op 1 PCB... ken je de ATi Rage Fury Maxx nog? En ze hadden al werkende R200s in Quad opstelling op 1 PCB... Vanaf de R200 (Radeon 8500) konden er al tot zo'n 256 cores aan elkaar geschakeld worden. E&S gebruikt al tijden multi R300/R420 opstellingen in haar professionele flightsimulators.

Afbeeldingslocatie: http://common.ziffdavisinternet.com/util_get_image/1/0,3363,sz=1&i=13700%20,00.jpg

Filmpje van wat er mogelijk was met 4 R200s uit bovenstaand plaatje

Het was een kwestie van tijd totdat ATi of nVidia of een onafhankelijke AIB hetzelfde idee weer uit de kast zou trekken. Nu brengen ze het gewoon weer terug onder een andere naam zoals bv Gemini, DUAL (bij Asus), of hoe ze het ook mogen noemen bij Gigabyte.

[ Voor 7% gewijzigd door CJ op 10-03-2006 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Heb de onderdelen binnen ik ga er mee aan de slag meer volgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CJ, dat was me wel bekend, hoewel ik me idd niet zolang hiemee bezig houd op dit niveau tenmiste. Maar dat is wel voor totaal een andere markt he, niet voor de normale consument. ;)
Ik weet uit welke Hi-end markt Ati afkomstig is waar ze nog steeds multi-GPU systemen voor maken net zolas nVidia dat ook doet. Maar dat zijn wel extreem dure "desktopkaartjes".
Dus eigenlijk niet relevant voor ons.
Het gaat erom dat het nu voor de normale consument op de desktop wordt gebracht met de nadruk op gameperformance. ;)

Ben benieuwd Edwin, keep us informed :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2006 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ediejo
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoeveel gaat de prijs van de 7900GT in de komende 2 weken nog zakken denken jullie? Want ik heb gewacht met kopen van systeem om er toch mss een 7900GT in te stoppen, maar hij is nu (350 euro) toch net iets te duur nog, als hij gewoon 300 was.. dan was het nog te doen... Maar gaat de prijs van de 7800gt nu ook erg omlaag? Want dan ga ik daar gewoon voor, die is nog goed genoeg lijkt mij :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zit er over te denken een 7600GT te halen.. of 6800GS dat is mijn probleem ook meteen :P

heb nu een 6600GT en dat is wel een vooruitgang tog ?

het gaat me hoofdzakelijk om AA & FSAA en die dingen

allebij 256MB mem, maar 128Bit tegen 256Bit..

welke kan ik het beste nemen ?

(mobo word P5GD1 Pro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 22:26

SgtStrider

Fractal Switchover!

Verwijderd schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 21:49:
Hoeveel gaat de prijs van de 7900GT in de komende 2 weken nog zakken denken jullie? Want ik heb gewacht met kopen van systeem om er toch mss een 7900GT in te stoppen, maar hij is nu (350 euro) toch net iets te duur nog, als hij gewoon 300 was.. dan was het nog te doen... Maar gaat de prijs van de 7800gt nu ook erg omlaag? Want dan ga ik daar gewoon voor, die is nog goed genoeg lijkt mij :9
Bij Azerty ligt ie al voor 300 euro :) En dalingen komen zeker hoor, alleen de pricewatch-billy's mogen wel weer eens wakker worden, want ik heb al serieus 40 GT's toegevoegd... waar niks gedaan mee wordt :(

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:03
Ik heb hem pre-ordered bij PC Megastore, een Asus EN7900GT ;) €299,95 vond ik wel een schappelijk prijsje voor mijn 9600Pro vervanger 8)7

Spuug

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 22:28

edward2

Schieten op de beesten

Die XFX 7900 GTX is wel een beest zeg, factory overclocked op 690/1750 mhz. de boel is weer aardig in evenwicht zo.
Het valt mij overigens op dat de 7900 in pure speedsmodes aardig blaast in FEAR met de nieuwe 84xx drivers en dat ATI in AF en AA modes pas langszij komt, of nipt wint.
Je zou geneigd zijn te zeggen dat de memcontroler hier eerder de winst veroorzaakt dan de shaderperf, want in de puur mode moeten die shaders toch ook berekend worden. Of zijn het de shaderpipes die bij NV meer moeten combineren met zwaardere texture loads omdat ze niet dedicated zijn ?

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Kan nog niet testen heb hier een DOA mobo liggen :'(
Even kijken of ze morgen willen ruilen anders duurt het nog langer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zie dat bij de X1900XTX en 7900GTX het verschil vooral zit in de hogere resoluties en met AA en AF aan....

maar stel je voor dat je nog maar un 17" TFT'tje hebt (zoals de meeste mensen, en ik ook heb )
dan zit je vast aan een resolutie van max 1280x1024...

en dan zet je alles natuurlijk op het hoogste met AA en AF vol open.

welke is dan beter... volgens mij toch ATi, omdat die beter presteren met AA en AF....
Ik heb ook (nog) een 17" LCD, en speel bijv. Battlefield 2 op mijn 1900XTX @ 1280/6xADAA/16xHQAF. De 6xAA modus heb ik altijd een voordeel gevonden bij Ati, bij Nvidia is 4xAA het maximaal speelbare in recente games @ 1280. 6xAA heeft Nvidia niet en 8xSSAA is simpelweg onspeelbaar.
En daarnaast natuurlijk het HQAF voordeel van Ati:

[H]ardocp over AF in Battlefield2:

ATI’s HQ AF really helps with image quality in an outdoor game like BF2 when compared to NVIDIA’s way of doing filtering. There are a lot of angles to the ground textures in BF2 and having the filtering performed in ATI’s superior way can indeed provide a noticeably better visual quality and overall better gaming experience. You can find forum arguments all over the Net about Red Vs. Green when it comes to texture filtering, but this is one situation where ATI’s technology clearly leads in the real-world gaming experience battle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nice :9 296 euro by www.azerty.nl en die is dan dus beter dan ene 7800gtx :o _/-\o_
Ook bij www.sallandautomatisering.nl 306 euro

Misschien, omdat die mensen bij pricewatch wel HEEL lui zijn, kunnen wij een soort lijst maken van sites die hem verkopen voor rond de 300 euro? Daar zullen veel mensen veel aan hebben denk ik, waaronder ik :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 12:01:
Nice :9 296 euro by www.azerty.nl en die is dan dus beter dan ene 7800gtx :o _/-\o_
Ook bij www.sallandautomatisering.nl 306 euro

Misschien, omdat die mensen bij pricewatch wel HEEL lui zijn, kunnen wij een soort lijst maken van sites die hem verkopen voor rond de 300 euro? Daar zullen veel mensen veel aan hebben denk ik, waaronder ik :*)
Ik heb ze net gebeld, levertijd onbekend. Net zoals alle andere shops....
De XFX bij Alternate is ook al niet op voorraad. Denk dat ik m in Duitsland haal voor 300 euro, levertijd 3-5 dagen }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericr
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 16:27
EVGA heeft als snelste 7900GT een Superclocked 550/1580
Point of View alleen een standaard 450/1320
Asus een TOP-versie op 520/1440
AOpen standaard 450/1320
XFX een XXX versie op 560/1650
Sparkle standaard 450/1320
Leadtek standaard 450/1320

Van alle versies van de 7900GT is de XXX versie van XFX dus de snelste, XFX heeft dan ook nog twee extreme editions op 520/1500 en 550/1630.

Scheelt gemiddeld zo'n € 50,- tussen de snelste versies (XXX en Extreme) en een standaardkaart. Prestatieverschil zo'n 15-20% beter, aanzienlijk dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Laatst online: 21:56

nFo

Ericr schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 13:05:
EVGA heeft als snelste 7900GT een Superclocked 550/1580
Point of View alleen een standaard 450/1320
Asus een TOP-versie op 520/1440
AOpen standaard 450/1320
XFX een XXX versie op 560/1650
Sparkle standaard 450/1320
Leadtek standaard 450/1320

Van alle versies van de 7900GT is de XXX versie van XFX dus de snelste, XFX heeft dan ook nog twee extreme editions op 520/1500 en 550/1630.

Scheelt gemiddeld zo'n € 50,- tussen de snelste versies (XXX en Extreme) en een standaardkaart. Prestatieverschil zo'n 15-20% beter, aanzienlijk dus.
Ja leuk, maar elke 7600GT videokaart haalt die: 560/1650 wel, dus ik zou niet weten waarom je meer geld uit zou uitgeven voor XXX. :?
http://www.vr-zone.com/?i=3335&s=19
660/1700

[ Voor 4% gewijzigd door nFo op 11-03-2006 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap 1 ding niet....... Waarom zijn alle tests zo verschillend ? De ene test maakt de 7900GTX gehakt met elke 1900 serie op hoge resoluties en de ander verliest deze weer dik..

Als ik de test moet geloven van VR-Zone dan schopt de 7900 elke kaart onder zijn kont op hoge resoluties.. Zie : http://www.vr-zone.com/?i=3335&s=1

De kaart die je ziet in de test van VR-Zone, is dat nou een rev kaart ? Welk merk kaart is dat die gebruikt is ? Ik wou de Asus mischien kopen, maar vind die koeler niks met die stomme aap erop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fern
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 21:01
Verwijderd schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 15:07:
Ik snap 1 ding niet....... Waarom zijn alle tests zo verschillend ? De ene test maakt de 7900GTX gehakt met elke 1900 serie op hoge resoluties en de ander verliest deze weer dik..

Als ik de test moet geloven van VR-Zone dan schopt de 7900 elke kaart onder zijn kont op hoge resoluties.. Zie : http://www.vr-zone.com/?i=3335&s=1

De kaart die je ziet in de test van VR-Zone, is dat nou een rev kaart ? Welk merk kaart is dat die gebruikt is ? Ik wou de Asus mischien kopen, maar vind die koeler niks met die stomme aap erop :)
Ze testen ook maar met 4xAA,terwijl de X1900 6xAA aankan,nogal vreemd dat ze dat niet even mee testen.maar goed misschien dat de nieuwe generatie Nvidia kaarten dat wel ondersteunen,ziet er wel gelikter uit met 6xAA :9

edit:ik zag ook dat ze testen met een X1800 XTX,misschien een sample van Ati :?

[ Voor 5% gewijzigd door Fern op 11-03-2006 15:26 ]

PowerStation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 16:23

KhaZ

Alfa Romeo

Ik zit te denken aan 2x7900GTX, vraag me alleen een paar dingen af:

1: Is m'n mobo, A8N-SLI van Asus goed genoeg, en geen bottleneck voor deze 2 monsters? Welke andere raden jullie aan?
2: Wanneer komt de 512 mb DDR3 versie?

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KhaZ schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 16:14:

1: Is m'n mobo, A8N-SLI van Asus goed genoeg, en geen bottleneck voor deze 2 monsters? Welke andere raden jullie aan?
WOW 2 7900 SLI dan mag je er wel een hekwerk omheen bouwen want dat wordt echt een monster volgens mij!!! Heb je wel al met de NUON overlegt trouwens _/-\o_ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericr
nFo schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 14:51:
[...]

Ja leuk, maar elke 7600GT videokaart haalt die: 560/1650 wel, dus ik zou niet weten waarom je meer geld uit zou uitgeven voor XXX. :?
http://www.vr-zone.com/?i=3335&s=19
660/1700
7600GT is toch wel iets anders dan 7900GT, cores van de 7900GT zullen waarschijnlijk ook 550 halen zonder al te veel problemen maar met die XXX ben je daar zeker van. Net zo goed als het geheugen van een plain 7900GT waarschijnlijk wel de 1700 (850) kan halen. Ik denk dat ik voor die enkele tientallen euro's meer voor de zekerheid kies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fern schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 15:24:
[...]

Ze testen ook maar met 4xAA,terwijl de X1900 6xAA aankan,nogal vreemd dat ze dat niet even mee testen.maar goed misschien dat de nieuwe generatie Nvidia kaarten dat wel ondersteunen,ziet er wel gelikter uit met 6xAA :9

edit:ik zag ook dat ze testen met een X1800 XTX,misschien een sample van Ati :?
Check deze test van Neoseeker b.v. :
http://www.neoseeker.com/...eviews/evga7900gtx/6.html

Ook op 1600x1200 en 4xAA en 16xAF alleen maakt de 1900XT de 7900GTX af..

Ik weet niet meer wat ik moet geloven :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Verwijderd schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 16:35:
[...]

Check deze test van Neoseeker b.v. :
http://www.neoseeker.com/...eviews/evga7900gtx/6.html

Ook op 1600x1200 en 4xAA en 16xAF alleen maakt de 1900XT de 7900GTX af..

Ik weet niet meer wat ik moet geloven :X
Zie mijn post hier en dan halverwege. Het beste kan je gewoon alle reviews er even bij pakken en het dan vergelijken. Als 1 site (dit geval VR-Zone) resultaten geeft die niet overeenstemmen met 10 andere (zie m'n lijstje) dan kan je denk ik zelf wel wat conclusies maken over de betrouwbaarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Laatst online: 21:56

nFo

Ericr schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 16:28:
[...]

7600GT is toch wel iets anders dan 7900GT, cores van de 7900GT zullen waarschijnlijk ook 550 halen zonder al te veel problemen maar met die XXX ben je daar zeker van. Net zo goed als het geheugen van een plain 7900GT waarschijnlijk wel de 1700 (850) kan halen. Ik denk dat ik voor die enkele tientallen euro's meer voor de zekerheid kies.
Ja, sorry ik dacht dat ik 7600GT las. B) 7(8)7
Maar het hetzelfde verhaal geld voor de: 7900GT.
Misschien gooien ze er wat meer voltage er door heen, maar verder is er niks verandert zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericr
nFo schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 17:37:
[...]

Ja, sorry ik dacht dat ik 7600GT las. B) 7(8)7
Maar het hetzelfde verhaal geld voor de: 7900GT.
Misschien gooien ze er wat meer voltage er door heen, maar verder is er niks verandert zo te zien.
Je hebt een zekere overklokker, voor enkele tientallen euro meer. Ik kijk overigens eerst wat de ervaringen zijn met de diverse merken, maar je kan er vanuit gaan dat ze voor die XXX-versies ook sneller ram gebruiken. Als die dan nog wat headroom heeft naar boven toe kom je redelijk in de buurt van een standaard 7900GTX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ericr schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 18:07:
[...]

Je hebt een zekere overklokker, voor enkele tientallen euro meer. Ik kijk overigens eerst wat de ervaringen zijn met de diverse merken, maar je kan er vanuit gaan dat ze voor die XXX-versies ook sneller ram gebruiken. Als die dan nog wat headroom heeft naar boven toe kom je redelijk in de buurt van een standaard 7900GTX.
Bij Alternate zijn de 7600GT Extreme 's al op voorraad en leverbaar binnen 24 uur (staat er tenminste) en voor maar €229 is dit niet een lage introductieprijs?

Core 580
Mem 1500!

Dit wordt waarschijnlijk mijn volgende kaart ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 16:23

KhaZ

Alfa Romeo

KhaZ schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 16:14:

Weet er iemand anders misschien iets?

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ediejo
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ediejo schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 19:48:
Deze is voor petervandamned, hij ging met 10 punten over de score heen. ;)

Hier mijn antwoord.

[afbeelding]

Ook de vga kaarten een stukje hoger gezet. ;)

[afbeelding]

Point of View is weer de snelste van Nederland. >:)
HuH ? Ik dacht dat je al over de 10.000 zat ? Of had je het spul nog niet in de LianLi ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

Helaas, de specs van de Gainward GX2 zijn bekend, en het betreft maar een dual-gt kaartje. Jammer, aangezien dual-gtx niet past in mijn Shuttle, en het toch een mooi iets zou zijn. Dan is het de 900 euro absoluut niet waard.

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Ben nu 3dmark05 aan het benchen.
Heb een mank systeem omdat het geheugen niet in mijn mobo blijkt te werken.
Ik heb de clocksettings al opgeschroeft tot 750 core en 913 mem en het draait nog steeds.
Wel ben ik er achter gekomen dat software als nv hardpage en rivatuner de kaart niet uit kunnen lezen en ik dus hiermee niet kan ocen.
Powerstrip bracht voor mij de uitkomst en een eerste testbenchmark kwam op 11256 punten op mijn 4400+ cpu.
Probeer zo even de pics te hosten in mijn fotoalbum hier op tweakers zet ik ze hier online.

*edit*
heb de core al terug moeten schroeven vanwege artifacts in 3dmark 03,05 en 06
Een stabiele overclock ben ik nu aan het draaien op: core 724mhz mem 921mhz

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/40d2649ce7876eee72dae1ee2503a581/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5b37bd3426a1daf0a64e5d46ee2a3dc8/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3813e290b26451e7dc964eb306a6f7d0/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/d6e773156a0fb2cb2dbcb1cd9833b0e3/thumb.jpg

Ik heb brak pc2700geheugen in mijn config zitten wat dus een behoorlijke bottleneck is voor mijn setup.
Mijn OCZ Titanium kan niet in mijn setup draaien omdat ik dan totaal geen beeld krijg.
De max oc van dit kaartje zie je in de pic ik heb het gevoel dat hij harder zou kunnen want de temp komt niet boven de 43 graden uit
Ook powerstrip gaf bij mij problemen dus heb ik een standaard oc tooltje gebruikt zodat ik hem in de nvsettings omhoog kan gooien.
Kom ik erboven krijg ik artifacts heb de core ook op 900 gehad maar dan krijg ik freezes van mijn beeldscherm.
Met wat beter geheugen zal ik zeker met gemak boven deze score uit kunnen komen omdat ik dan mijn cpu kan ocen.

[ Voor 68% gewijzigd door Edwin van Cleef op 12-03-2006 00:19 . Reden: spelvoudjus verwijderd :p ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Even een mededelinkje, vooral aan het adres van Jcvjcvjcv...

Het [Discussie] Het GeForce 7 Topic - Deel 10 is mijn pakkie aan vanaf nu, in overleg met Hacku. Zonder daarvan te weten en te overleggen met Hacku had Jcvjcvjcv gewoon een copypaste van dit topic als zijnde deel 9 geopend, nou goed... het zij hem vergeven, maar bij deze dus: deeltje 10 is voor mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 18:25

spanx

_Sp[A]nX_

wie kan mij vertellen wat verstandiger is... een 6800 GT/Ultra kopen (PCI_E) of toch een 7600 GT?

Weet iemand de voor/nadelen te noemen?

Damn it's good 2b a Tweaker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

spanx schreef op zondag 12 maart 2006 @ 12:14:
wie kan mij vertellen wat verstandiger is... een 6800 GT/Ultra kopen (PCI_E) of toch een 7600 GT?

Weet iemand de voor/nadelen te noemen?
Een 7600 GT zonder twijfel. De 7600 verbruikt minder stroom, neemt een enkel slot in beslag (itt 2 met ultra), heeft een stille koeler, en is qua prijs/performance een stuk betere keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jejking schreef op zondag 12 maart 2006 @ 11:27:
Even een mededelinkje, vooral aan het adres van Jcvjcvjcv...

Het [Discussie] Het GeForce 7 Topic - Deel 10 is mijn pakkie aan vanaf nu, in overleg met Hacku. Zonder daarvan te weten en te overleggen met Hacku had Jcvjcvjcv gewoon een copypaste van dit topic als zijnde deel 9 geopend, nou goed... het zij hem vergeven, maar bij deze dus: deeltje 10 is voor mij :)
Graag. _/-\o_
Er kwam maar geen nieuw deel en omdat er nog een vraag aan mij open stond uit het vorige deel heb ik dit gedaan. Misschien kan deze nu al dicht zodat jij deel 10 kan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand of de 7900GT van asus of xfx al verkrijgbaar zijn :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2006 @ 12:57:
Ik heb al verscheidene shops gebeld en allemaal zeggen ze hetzelfde.
Nog geen bekende datum van de importeur wanneer de 7900GT leverbaar is.

Ik wacht nog even tot na de 15e als de CeBit is afgelopen maar als hij daarna nog niet in NL leverbaar is bestel ik de XFX7900GT XT voor 316 euro bij www.hardwareschotte.de.

Kan niet w88 :Y)

*edit

Verzendkosten naar Nederland zijn €17,50 euro bij hardwareversand.de..
Familie in Duitsland net over de grens kan ook makkelijk zijn... :9

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2006 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoelang zou je vooruit kunnen met een: amd 64 3200+ asrock sli bordje 1024mb geheugen en een 7600gt..

Wat ik ermee wil doen? gamen! ik hoef niet perzee AA en hdr en alles.. maar gewoon lekker speelbaar op 1024 bij 768

Denken jullie dat dat haalbaar is?

oo ja: Als je je afvraagt waarom een sli bordje? maar 7 euro duurder als een non sli en dan kan ik er ook gebruik dan maken;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2006 @ 13:04:
[...]

Ik heb al verscheidene shops gebeld en allemaal zeggen ze hetzelfde.
Nog geen bekende datum van de importeur wanneer de 7900GT leverbaar is.

Ik wacht nog even tot na de 15e als de CeBit is afgelopen maar als hij daarna nog niet in NL leverbaar is bestel ik de XFX7900GT XT voor 316 euro bij www.hardwareschotte.de.

Kan niet w88 :Y)
nee ik ook niet :9

maar wat zijn de verzend kosten daar :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

GA-K8N-SLI met een 7600 GT is denk ik verstandig...

heb nu een MSI K8N Neo2 Platinum met een 6800 GT (AGP)

wil mij Athlon64-3200+ gewoon overprikken en gaan!

iemand geintereseerd in mijn mb en vid kaart?

kan ik in de toekomst de andere 16x pci_E gebruiken voor een bv PCI_E 1x kaart?

[ Voor 20% gewijzigd door spanx op 12-03-2006 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spanx schreef op zondag 12 maart 2006 @ 13:41:
GA-K8N-SLI met een 7600 GT is denk ik verstandig...

heb nu een MSI K8N Neo2 Platinum met een 6800 GT (AGP)

wil mij Athlon64-3200+ gewoon overprikken en gaan!

iemand geintereseerd in mijn mb en vid kaart?

kan ik in de toekomst de andere 16x pci_E gebruiken voor een bv PCI_E 1x kaart?
Zat te denken aan dat asrock sli bordje.. de kans is niet heel groot dat ik sli ga gebruiken... maar altijd leuk om erbij te hebben en de reviews zeggen dat et een goed bord voor zijn prijs is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

ik krijg gelijk een nare bijsmaak van ASROCK....

vooroordeel: z-merk

ik weet dat het een voor oordeel is maar ik hou het toch bij de bekendere merken....

ik heb er nog geen berichten over gehoord goed/slecht , dus veel goeds kan het niet zijn....

[ Voor 24% gewijzigd door spanx op 12-03-2006 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey , ik ga een nieuwe videokaart kopen.
Nu zit ik wel te twijfelen.

Een XFX Geforce 7900GT XXX : 370euro
Een Sapphire X1900XT : 460 euro

Welke kan ik het best kopen ? Ik twijfel nog :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben bezig met een nieuw systeem samen stellen.. Ik ben over het meeste uit op 1 ding na.. De CPU..

Gezien ik wil gaan gamen op een resolutie van 2560x1600 is de CPU geen factor meer begrijp ik ? Waarom zou ik dan puur voor games b.v. een 4400X2 willen met 1MB cache ? Ik kan dan toch beter een "simpelere" CPU kopen zoals de 3800+ of de X2 versie ?

VGA zou uiteraad worden 7900GTX in SLi

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2006 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2006 @ 12:52:
Graag. _/-\o_
Er kwam maar geen nieuw deel en omdat er nog een vraag aan mij open stond uit het vorige deel heb ik dit gedaan. Misschien kan deze nu al dicht zodat jij deel 10 kan maken?
Prima, dan gooi ik hier zo de link naar het nieuwe topic neer want de TS is al af >:)
Sorry, toen reageerde ik een beetje traag, had het beter eerst over kunnen nemen en daarna moeten editten, beetje dom maar goed, shit happens in life :)

Okee jongens, hier graag verder! [Discussie] Het GeForce 7 Topic - Deel 10

[ Voor 13% gewijzigd door Jejking op 12-03-2006 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spanx schreef op zondag 12 maart 2006 @ 14:16:
ik krijg gelijk een nare bijsmaak van ASROCK....

vooroordeel: z-merk

ik weet dat het een voor oordeel is maar ik hou het toch bij de bekendere merken....

ik heb er nog geen berichten over gehoord goed/slecht , dus veel goeds kan het niet zijn....
Waarom? volgens alle reviews is het asrock bordje dat ik wil dual-sata2 ( die met agp en pci-e ) een prima bordje.. of heb je goeie onderbouwde mening waarom jij een 7600gt en een a64 3200 niet op zon bordje neer wou zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade!
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-01-2022
Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2006 @ 18:14:
[...]

Waarom? volgens alle reviews is het asrock bordje dat ik wil dual-sata2 ( die met agp en pci-e ) een prima bordje.. of heb je goeie onderbouwde mening waarom jij een 7600gt en een a64 3200 niet op zon bordje neer wou zetten?
Een goed onderbouwde mening heeft hij niet, zegt hij zelf ook. Alleen een vooroordeel dat betekend dat hij persoonlijk liever een asus, gigabyte,... bord zou hebben. Maar als jij je goed voelt bij dit moederbord moet je het zeker kopen, prijs/kwaliteit is zeer goed dus zie ik niet in waarom niet.

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Renegade! schreef op zondag 12 maart 2006 @ 18:33:
[...]

Een goed onderbouwde mening heeft hij niet, zegt hij zelf ook. Alleen een vooroordeel dat betekend dat hij persoonlijk liever een asus, gigabyte,... bord zou hebben. Maar als jij je goed voelt bij dit moederbord moet je het zeker kopen, prijs/kwaliteit is zeer goed dus zie ik niet in waarom niet.
Oke... maar ik luister ook graag naar kritiek... investeer liever gelijk in iets als dat ik over half jaar zoiets heb van... had ik die maar nooit gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 23:54
Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2006 @ 14:29:
Hey , ik ga een nieuwe videokaart kopen.
Nu zit ik wel te twijfelen.

Een XFX Geforce 7900GT XXX : 370euro
Een Sapphire X1900XT : 460 euro

Welke kan ik het best kopen ? Ik twijfel nog :(
en dat vraagt die in een nvidia topic ;)
koop de 7900 GTX :P net iets duurder dan de x1900xt maar goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor paar euro extra heb ik een asus mobotje.. gezien dat daar niks negatiefs over te vinden valt neem ik die maar mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

Asrock is een dochteronderneming van Asus. Het enige wat de Asrocks missen zijn vaak de extra features (2xGbit, etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killingdjef
  • Laatst online: 02-09 21:00
Asrock is de budget-markt terwijl Asus er dus boven zit (beide zijn met elkaar verwant). Voor standaard setups zonder veel overclock opties e.d. zou ik voor de Asus gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcio
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-08 13:48
ik ding vind wel verrekte irritant, ik heb in comp winkel stage gelopen. maar dan merk je pas echt hoe had die techniek en hoe hard de prijzen onder druk staan maar qua techniek het is eigenlijk heel lastig bij te houden in de winkel. je wilt iets zeggen wat het beste en dan is er binnen 4 weken al beter spul wat mij betreft gaat het iets te snel. zal wel aan mij liggen maar op het laatst weet je niet wat je de klant het beste zeggen wat nou het beste is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ediejo
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

Op verzoek verwijderd

[ Voor 58% gewijzigd door Ediejo op 13-03-2006 07:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Nice spul man, ik hoop voor je dat je wat leuke resultaten kan boeken! Succes, keep us in touch >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Is het trouwens nog steeds zo dat HDR niet gesupport wordt als je SLi draait ?
Ik wil er namenlijk nog een 7800GT bij plaatsen.

[ Voor 3% gewijzigd door SileX op 13-03-2006 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

SileX schreef op maandag 13 maart 2006 @ 08:50:
Is het trouwens nog steeds zo dat HDR niet gesupport wordt als je SLi draait ?
Ik wil er namenlijk nog een 7800GT bij plaatsen.
Hoe kom je daar nu bij :? In álle cases wordt door Nvidia hardwarematig HDR ondersteunt, vanaf de Geforce 6xxx en 7xxx. Het enige wat je niet gaat lukken is HDR + het toevoegen van AntiAliasing, maar ja... dat ondersteunt de kaart gewoon niet. Ik denk dat je dát bedoelde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Jejking schreef op maandag 13 maart 2006 @ 08:57:
[...]

Hoe kom je daar nu bij :? In álle cases wordt door Nvidia hardwarematig HDR ondersteunt, vanaf de Geforce 6xxx en 7xxx. Het enige wat je niet gaat lukken is HDR + het toevoegen van AntiAliasing, maar ja... dat ondersteunt de kaart gewoon niet. Ik denk dat je dát bedoelde ;)
Je hebt gelijk, dat was het.... doh :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcio
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-08 13:48
zie dit :p http://www.guru3d.com/article/Videocards/325/

7900 gtx superclocked

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

heeft de 7600 GT niet een zwaar nadeel ivm geheugen adressering? 128 bits ipv 256? heel vreemd om het op 128 bits te doen terwijl de chip makkelijk 256 aankan?

kosten? of tweakers irriteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kosten denk ik.

Bah, ik krijg de neiging om mijn 7800 GT met slecht werkende fan-control te verkopen en dan een 7900 GTX te kopen, die zijn tenminste stil gekoeld (en sneller :9~ ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en deze: http://www.guru3d.com/article/Videocards/326/
met nieuwe drivers wordt de overwinning van ATi in FEAR maar heel klein in IQ modes. Was blijkbaar een bugje dat ze gefixed hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Ediejo schreef op maandag 13 maart 2006 @ 07:20:
En de eerste echte review is er ook. Als ik de Nederlanse review lees, dan zeggen ze mem loopt op 800Mhz lol kijk eens met een bios editor dan loopt hij wel op 1600Mhz. ;)

De Review op Guru3d. Nu is het bewijs er dus echt ATI is knok-out. ;)

Ik heb de kaarten ook een stukje oc'ed en kijk eens aan.

[afbeelding]

Ook de videokaarten wat omhoog gezet.

[afbeelding]

Er wordt een wedstrijd georganiseerd, wie bouwt de snelste P.C. van Nederland. Om de hoek hier staat de Lian Li met een DFI plank erin. :P Uiteraard heb ik op de Cebit met DFI gesproken en met g-skill. Alle twee willen ze meewerken. ;)
Heb je al geprobeerd wat de max is van de PoV 7900GTX op lucht?

Zoals je in mijn eerdere posting kan zien vind ik het oc gehalte van mijn XFX 7900GTX een beetje tegenvallen terwijl de temperatuur goed blijft.
Het kan natuurlijk zijn dat ik een niet goed werkende temperatuurcensor heb maar boven de eerder gemelde settings krijg ik toch last van artifacts.

*edit*
Ik zie trouwens dat je er de 83.91 drivers op hebt staan en ik heb 83.90
Op de nvidiasite kom ik niet verder als de 81.98 drivers :?

[ Voor 8% gewijzigd door Edwin van Cleef op 13-03-2006 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

SileX schreef op maandag 13 maart 2006 @ 08:59:
Je hebt gelijk, dat was het.... doh :+
Geeft niks, kan gebeuren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atrax
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-08 12:10
Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2006 @ 12:57:
Volgens Alternate krijg ik de XFX 7900GT Extreme morgen thuis afgeleverd. Dus neem aan dat ie dan verkrijgbaar is ;)

11x Eging 245Wp & Involar MAC250A = 2695Wp, richting: Zuid, helling: 20º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat denken jullie? Zal de prijs van een 7900GT binnen twee maanden dalen tot ongeveer 260 euro of zal de prijs voorlopig nog wel aanhouden? Ik wil een nieuwe kaart kopen en een 7600 XFX extreme is 229. Maar ik zou er van balen als de prijs van een 7900GT binnen twee maanden 260/270 is.
Dan praat ik over een normale 7900GT van 300 euro (Sparkle bv).

Volgens Guru3D is het aannemelijk dat de prijzen dalen binnen enkel maanden omdat het aanbod dan groter wordt. Op zich zit ik ook met die 128 bit bus van de 7600GT in mn maag. Het lijkt wel alsof dat net niet voldoet en daarom clocken ze de mem op 1500Mhz. Best wel extreem veel. Of zou dat heel goed geheugen zijn? Ik heb het gevoel dat een 7600GT een beetje een miskoop zou kunnen gaan worden... Hij scoort wel goed en is zeker voldoende als je een spel op 1280x1024 speelt.

Hoe zien jullie dat?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2006 16:34 . Reden: extra info toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat de prijs mss iets zal zakken maar niet veel. Wel komt in julie ongeveer de 8000 serie uit _/-\o_

Als je 2 maanden wilt wachten zou ik het doen....

Maar nou mijn vraag, ik heb zon 350 euros te bestenden voor een nieuwe kaart, is het verstandig om te wachten tot de highend van de 8000 serie, of zal die volgens jullie veel duurder worden, en kan ik beter een 7900GT ofzo kopen? bvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Atrax schreef op maandag 13 maart 2006 @ 16:17:
[...]

Volgens Alternate krijg ik de XFX 7900GT Extreme morgen thuis afgeleverd. Dus neem aan dat ie dan verkrijgbaar is ;)
aaah mooi :D

bestel hem zowiezo bij mijn pa maar heb niet elke keer de kans om bij zijn leverancier te kijken of ze hem al hebben..

binnekort maar eens vragen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dax
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:08

Dax

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 13 maart 2006 @ 16:33:
Wat denken jullie? Zal de prijs van een 7900GT binnen twee maanden dalen tot ongeveer 260 euro of zal de prijs voorlopig nog wel aanhouden? Ik wil een nieuwe kaart kopen en een 7600 XFX extreme is 229. Maar ik zou er van balen als de prijs van een 7900GT binnen twee maanden 260/270 is.

Volgens Guru3D is het aannemelijk dat de prijzen dalen binnen enkel maanden omdat het aanbod dan groter wordt. Op zich zit ik ook met die 128 bit bus van de 7600GT in mn maag. Het lijkt wel alsof dat net niet voldoet en daarom clocken ze de mem op 1500Mhz. Best wel extreem veel. Of zou dat heel goed geheugen zijn? Ik heb het gevoel dat een 7600GT een beetje een miskoop zou kunnen gaan worden... Hij scoort wel goed en is zeker voldoende als je een spel op 1280x1024 speelt.

Hoe zien jullie dat?
Dan vraag ik me toch af over welke spellen je het hebt. Battlefield 2 op die resolutie met die kaart is kantjeboord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killingdjef
  • Laatst online: 02-09 21:00
Verwijderd schreef op maandag 13 maart 2006 @ 17:14:
Ik denk dat de prijs mss iets zal zakken maar niet veel. Wel komt in julie ongeveer de 8000 serie uit _/-\o_

Als je 2 maanden wilt wachten zou ik het doen....

Maar nou mijn vraag, ik heb zon 350 euros te bestenden voor een nieuwe kaart, is het verstandig om te wachten tot de highend van de 8000 serie, of zal die volgens jullie veel duurder worden, en kan ik beter een 7900GT ofzo kopen? bvd.
Ik denk dat highest-end net als de 7800GTX 512mb rond de 600-700 euro gaat kosten. Maar of je nu koopt of wacht... je moet zelf afwegen of je NU die kaart nodig hebt of kan wachten tot de zomer. Persoonlijk zou ik, als je een geforce 6 of hoger hebt wachten op de geforce 9 in verband met WGF2.0, de "directx voor vista" so to speak. Hopelijk en waarschijnlijk is het met de geforce 9 ook mogelijk om HDR+AA te draaien terwijl dat met de 8 series nog niet helemaal zeker is.

Een vraag van mijn kant:
HDR+AA werkt niet op een Geforce 7 series.. ligt dat aan dat het gewoon niet samen wil werken of aan het feit dat de frames perseconde zo erg inzakt dat het onspeelbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Laatst online: 18:05
killingdjef schreef op maandag 13 maart 2006 @ 17:24:
[...]

Een vraag van mijn kant:
HDR+AA werkt niet op een Geforce 7 series.. ligt dat aan dat het gewoon niet samen wil werken of aan het feit dat de frames perseconde zo erg inzakt dat het onspeelbaar is?
Ik heb zelf een 7800GTX 512MB, maar deze kaart kan met Half-Life 2 Lost Coast, HDR+AA aan!

[ Voor 40% gewijzigd door Danielson op 13-03-2006 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lost Coast gebruikt geen echte HDRI, ook Serious Sam 2 niet... Daar kan je gewoon AA en AF gebruiken icm HDRI.. MAar niet bij spellen die het echt gebruiken zoals oblivion, next gen games :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Iemand een EVGA 7800 GT CO kopen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

killingdjef schreef op maandag 13 maart 2006 @ 17:24:
[...]

Ik denk dat highest-end net als de 7800GTX 512mb rond de 600-700 euro gaat kosten. Maar of je nu koopt of wacht... je moet zelf afwegen of je NU die kaart nodig hebt of kan wachten tot de zomer. Persoonlijk zou ik, als je een geforce 6 of hoger hebt wachten op de geforce 9 in verband met WGF2.0, de "directx voor vista" so to speak. Hopelijk en waarschijnlijk is het met de geforce 9 ook mogelijk om HDR+AA te draaien terwijl dat met de 8 series nog niet helemaal zeker is.
Ja maar Windows vista komt rond mei al als het goed is... Dus de 8 serie zal toch al windows vista ondersteunen?? Ik heb nu een 6600GT met 128 mb geheugen.Maar ik ga ook niet voor de aller highest end, maar dan voor bijvoorbeeld de 8800GT ipv GTX....

Ik kan wachten tot de zomer, en dan zal ik ook aardig wat meer centen hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 maart 2006 @ 17:38:
[...]

Ja maar Windows vista komt rond mei al als het goed is... Dus de 8 serie zal toch al windows vista ondersteunen?? Ik heb nu een 6600GT met 128 mb geheugen.Maar ik ga ook niet voor de aller highest end, maar dan voor bijvoorbeeld de 8800GT ipv GTX....

Ik kan wachten tot de zomer, en dan zal ik ook aardig wat meer centen hebben...
duhh, Vista komt pas in December...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu ik vrijwel zeker voor de 7900GTX ga struikel ik alleen nog over 1 ding, de Fan.
Ik weet dat dit dezelfde is als de 7800GTX512MB hoe zit het echter met de geluidsproductie hiervan?
Ik koop namelijk in het ergste geval een waterkoelingset erbij maar deze zal voor mij betekenen dat qua budget er geen SLI meer inzit , anders valt er nog wel wat te regelen voor een 2de kaart?
Hoe zouden jullie deze dingen tegen elkaar opwegen?
ik ben geen extreme overklokker en ik kan ook wel tegen een beetje geluid, ik heb nu echter een PC met een krotte Spire koeling die je 2 kamers verder nog hoord (in 'optimale situaties met deuren open')
dit wil ik niet nog een keer.

Misschien een beetje Offtopic: Maar met een XP120 op mijn X2 CPU die er aan zit te komen zal de 7900 veruit het meeste geluid maken lijkt me?
Hoeveel zal het schelen als ik gewoon een Reserator set van Zalman erbij deed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ediejo
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Ediejo schreef op maandag 13 maart 2006 @ 19:18:
[...]
Geluid valt erg mee ivm de grote fan. X1900XTX makt veel meer lawaai
Tijdens gamen kan je de fan nog aardig horen maar idle valt het allemaal wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

De pagina kan niet worden weergegeven. :?

*verkeerde knopje moest edit zijn 8)7 *

[ Voor 9% gewijzigd door Edwin van Cleef op 13-03-2006 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 maart 2006 @ 16:33:

Tsja, de prijs kan mogelijk nog wel wat zakken. Zie hier het prijsverloop van de 7800 GT:

http://www.tweakers.net/ext/i/?ProduktID=123418

Nou is dat niet helemaal vergelijkbaar 1 met het waarschijnlijke prijstraject van de 7800 serie, maar je kan er wel donder op zeggen dat ze hier de eerste paar maanden niet veel aan doen - waarom zouden ze ook, ze zitten met een kaart die net zo snel is als de 7800GTX (tenminste, wat ik ervan gelezen heb), maar op de prijs van zijn goedkopere broertje. Dat is al behoorlijk goedkoop. Ik zou dus niet al teveel rekenen op een dikke prijsdaling. Als je dan moet kiezen tussen de 7600 en de 7900... Ik zelf heb de 7900 gekozen, zonder twijfel, maar ja, dat was in mijn budget meegerekend. Daarbij heb ik een Dell 2405FPW, waarvan de resolutie (1920x1200) nogal veeleisend kan zijn tov de videokaart, dus ik wilde wel een high end kaart. Met een beetje geluk 2 wordt het dus nu de 7900GT voor een wat mij betreft zeer acceptabele prijs.

1 De 7900 serie is duidelijk een end-of-line produkt (hierna komt de 8 serie), en het grote geld om de kosten uit de ontwikkeling van de 7 serie te halen is al binnen - dat zie je ook aan de introductieprijs van de 7900GT, bij Azerty is de Asus versie 8 euro duurder dan de Club3D versie van de 7800GT. Toch spannend. :)

2 Ik heb wel vette mazzel dat Azerty de 7800 niet kon leveren, want ik zag vandaag de prijs van die 7900 en heb mijn pending order (van 21 feb) voor de 7800GT omgezet naar een 7900GT voor een extra dikke 8 euri! ;)

Nog wel een kleine vraag: hoeveel nut heeft het volgens de experts alhier om de TOP versie van de Asus 7900GT over de "gewone" versie te kopen (GPU clockspeed van 450 -> 520 MHz en mem speed van 1.3 -> 1.44 GHz), voor die 27 extra euro's? Naast de hoeveelheid eventuele performance winst vraag ik me ook af in hoeverre dit resulteert in extra herrie van de fan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:54

Bever!

3

Danielson schreef op maandag 13 maart 2006 @ 17:26:
[...]

Ik heb zelf een 7800GTX 512MB, maar deze kaart kan met Half-Life 2 Lost Coast, HDR+AA aan!
Duh dat werkt zelfs op een shader model 2 kaart.

Anyway gf7 kan hardwarematig geen hdr + msaa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:16

Aight!

'A toy robot...'

@ kryz die TOP is normaal gesproken stiller?

Maja ik vind het geen geld 27 euro voor een stabiele overlock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

http://www.geizhals.net/eu/a191901.html

Iemand al een webshop gezien in NL met de XXX op voorraad of in bestelling? Het is duidelijk dat dit het ultieme GT-tje is :)

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.