[Discussie] Het GeForce 7 topic - Deel 9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 3.238 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CJ schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 12:47:
[...]

Wat is nVidia's excuus om niets extras toe te voegen?
G80 voor nieuwe features
Quad SLi om de performance kroon weer terug te krijgen

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2006 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

biobak schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 12:45:
[...]

Heb je de stappen uit de startpost gevolgd? Er is bijvoorbeeld een update voor Windows media player nodig voor DXVA: http://www.support.micros...aspx?scid=kb;en-us;888656
Hier schommelt CPU gebruik tussen de 20 en 40% afhankelijk van de 'zwaarte' van de film.
Thanks volgens mij werkt het (Normaal, bij het afspelen van dvd's, zie je het icoontje van de purevideo decoder verschijnen nu niet ?), in mijn HTPC zit een 3500+ en de belasting ligt nu tussen de 40 en 64% _/-\o_ . Ik had die hotfix niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2006 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 23:00
CJ schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 12:47:
[...]
Wat is nVidia's excuus om niets extras toe te voegen? Het enige waar ze nu mee zouden kunnen concurreren is de lage prijsstelling, maar gezien ATi de prijzen al aan het zakken is, heeft nVidia hier voor mij duidelijk de bal laten liggen.
De prijs! dat ding is supergoedkoop te maken!
vergelijk het PCB van de 7900 (vrijwel exact het zelfde 256bit PCB als bij de 7800 = pincompatible dus) met het super ingewikkelt oogende PCB van de x1800/1900 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Althalus schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 13:23:
CJ, vergeet niet dat NVIDIA met deze lineup enorm prijs competatief kan zijn.
Hoewel ze dit keer in mijn ogen niet de winst zullen pakken op het gebied van benchmarks, zullen ze wel op het gebied van prijzen een stuk meer kunnen concureren.
Alleen al als je kijkt naar de die-size van deze kaarten kan je dat vaststellen.
352mm2 (R580) vs 196mm2 (G71).
Maar waar het grote geld ligt is de strijd nog niet beslecht.
G73 VS RV530/RV560 zal spannend worden. Jammer dat de RV560 nog een tijdje weg lijkt te zijn, want dankzij de 128bit memory bus controller zal de transistorcount veel dichter bij de G73 liggen.
We zullen zien ik denk niet dat ze die kaarten heel goedkoop gaan maken. een X1900 XT heb je al voor 459 euro. Dus dan moet een 7900 GTX 400 gaan kosten ? Dat zie ik nog niet gebeuren eerlijk gezegt.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-08 22:50
Astennu schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 14:08:
[...]

We zullen zien ik denk niet dat ze die kaarten heel goedkoop gaan maken. een X1900 XT heb je al voor 459 euro. Dus dan moet een 7900 GTX 400 gaan kosten ? Dat zie ik nog niet gebeuren eerlijk gezegt.
inderdaad , zie ik ook niet gebeuren ..

goofy wacht wel tot juni/juli/augustus.

rond die tijd gaat er kwa hardware ivm windows vista een helehoop veranderen...

bijv de G80 komt dan uit . nu hopen dat ati ook met een dikke tegenstander voor de G80 komt voor die tijd , zodat ze lekker met de prijs gaan spelen..

wordt de ideale tijd voor een nieuwe computer :)

prestaties van de 7900 serie zijn gewoon domweg slecht , met alle respect maar , snel zijn ze zoiezo heel erg . maar ivm de 7800 , vindt ik dat de 7900 der toch wel zo,n 20% a 30% boven had moeten zitten...
de GTX zal heus wel te overclocke zijn . lukt het niet standaard , gooit 1 of andere vriendje stokvisch erwel een voltmod tegenaan ...

[ Voor 20% gewijzigd door ikbengoofy op 09-03-2006 14:23 ]

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Astennu schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 14:08:
[...]

De 7900GTX moet helemaal geen 400 euro gaan kosten. De winstmarge van nvidia is veel groter dan die van ATI bij gelijke prijzen. Ze dwingen ATi tot lagere prijzen.

Ik val wel in herhaling, maar quad SLI wordt het echt helemaal. Zo één kaartje voor een quad sli setup (2 7900GTX'en op mekaar geplakt) zal ongeveer even duur als een X1900XTX worden omdat de G71 core net zo goedkoop te maken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
plus de stroomkosten voor de dual 7900GTX :P

dus de dualcore 7900GTX die dan 1024 geheugen heeft , moet dan volgens jou zo,n 600 euro of minder gaan kosten??

dat denk ik niet .

net zoals dat fijne idee van Quad SLi

welke josti gaat ernou 2 van die duals , of 4 videokaarten kopen?? de rijke meschien , maar ik in iedereval NIET

[ Voor 31% gewijzigd door ikbengoofy op 09-03-2006 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een grappige Nvidia PR slide :

FPS per die size

Afbeeldingslocatie: http://img128.imageshack.us/img128/908/pic74cd.jpg
ikbengoofy schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 14:26:
plus de stroomkosten voor de dual 7900GTX :P

dus de dualcore 7900GTX die dan 1024 geheugen heeft , moet dan volgens jou zo,n 600 euro of minder gaan kosten??

dat denk ik niet .

net zoals dat fijne idee van Quad SLi

welke josti gaat ernou 2 van die duals , of 4 videokaarten kopen?? de rijke meschien , maar ik in iedereval NIET
Nee, ATi fans niet nee.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2006 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
lol , hoe bedoel je liegen over prestaties? :P

ik ben overigens geen ati fan en ook geen nvidia van .. voorkeur gaat wel uit naar nvidia . maar na deze prestaties...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi
de eerste prijzen .... ok D, maar als indikatie:
http://www.alternate.de/h...t1=009&cat2=256&cat3=000&

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi
Gowaritje po ruski?
http://www.ixbt.com/video2/g71-part2.shtml
uitstekend!

[ Voor 10% gewijzigd door Joepi op 09-03-2006 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
Verwijderd schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 14:33:
Een grappige Nvidia PR slide :

FPS per die size
Helaas kijken gamers niet naar FPS per die size. Die kijken gewoon naar de hoogste FPS en IQ modes. Ik denk niet dat winstmarges een probleem zullen zijn. Als je de snelste kaart hebt per segment, dan verkoop je daar ook meer van. De consument kijkt gewoon naar een bepaalde prijsklasse, bv €199-250 en ziet daar de GF7600GT en X1800GTO staan. X1800GTO is sneller en heeft betere specs. Keuze is dan snel gemaakt. Geen consument die maalt over winstmarges.

En Quad SLI wordt het dus niet helemaal...

Quad SLI - Don't Expect Miracles

En als Quad SLI het wel helemaal zou worden, dan doet Gemini GPU (ATi 4GPU) er ook niet voor onder. ;)

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een verschil in coolers zeg. Zit er op GTX zoveel voltage dat i ook een qaudro cooler nodig heeft, dus meer Vcore dan op de 7800GTX?

CJ, niet meteen te pro-ATi he, je hebt zeker gelijk dat nVidia in IQ slecht presteert tegenover de ATi, wat ik ook zeer zwak vind. Niet dat der X1900XTX genoeg FPS geeft op 1600x1200 met 4x AA in FEAR, maar wel beter dan de 7900GTX. Maar ze hadden dat wel kunnen verbeteren, jammer genoeg dus geen technische verbeteringen.
Over het algemeen presteert de nieuwe serie beter dan de eerste benchmarks lieten zien. De score bij het heilige 3dmark is nagenoeg gelijjk, wat ook anders was voor de launch.
BF 2 boven de 100 is niet mee boeiend, ik geloof niet dat de GTX erg in FPS zal droppen.

Maar je eerdere argumenten dat de nVidia slechter zou presteren in shaderheftige games zonder Quality is tegengesproken. Kijk maar naar FEAR en Splintercell. Ati gets beaten. Iets zegt me dan de de 48 pixelprocessors niet zo sterk zijn als men beweerd, aangezien nVidia sneller is op de zelfde clocks dan ATi met maar 24. nVidia is gewoon efficienter, das gewoon een feit.

Idd de meeste mensen die een hi-end kaart kopen, willen ook FSAA, etc. Zelfs ik wil het wanneer ik het eenmaal gezien heb. :P
Maar in de mid klasse is dat op het moment zowiezo niet echt te doen, tenzij je andere effecten uit gaat zetten. Dan lijkt me de GT toch een leuk beestje ivm de concurrent.
Ati X1900 is lekker Hi end, maar midklasse vind ik op het moment maar matig. Dat ze maar eens opschieten met dat prijsstunten dan. Want prijzen, daar is nVidia toch vaak vriendelijker in of niet
G71 is nu eenmaal een tussenstapje

Iig zal het niet lang meer duren voordat er een nieuwe G80 zal komen denk ik, aangezien nVidia niet veel heeft gedaan met de G71, die een klein jaar na de bijna identiek G70 uitkomt. Dat heeft hun wel een hoop kosten bespaard neem ik aan.
Tja en die die-size, volgens mij gaat die asskicken, ik kan niet wachten op de eerste gebruikers reviews en hun overclock ervaringen. Echt benieuwd hoog die core kan komen, met die koeling >:)

Overigens ben ik wel blij dat er een gezonde concurrentie is tussen de twee bedrijven. ATi is zeker koploper kwa techniek en features, wat ik zeer netjes vind, waardoor nVidia eerder gedwogen wordt te volgen en te verbeteren. Alleen vind ik dat ATi wel wat meer in de midklasse markt mag investeren, en niet altijd afdankers van de hi-end gebruikt zoals GTO en XL
We zullen de prijs/prestatie goed in de gaten houden.
Tja dat plaatje van die FPS/mm2, leuk en kan interessant zijn, maar ook al is de die size 10 keer zo groot, het gaat uiteindelijk om de prestatie en wat wij er voor moeten betalen, ook wel het stroomverbruik natuurlijk ;)

Die winstmarges kunnen door de maker wel weer in research geinvesteerd worden, dus ik denk dat je dat niet te snel van tafel moet vegen, nVidia is ook kleiner dan ATi en kan dat geld goed gebruiken neem ik aan. Het is toch logisch dat ze geld bespaart hebben bij de G71 om dat in nieuwe techniek te steken, ze zullen het echt niet aan de armen geven.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2006 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor het leesvoor Joepi, Die laatste benchmark spreekt de eerdere benchmark in dit topic behoorlijk tegen. Altijd van eengemiddelde uitgaan he. :) Was wel te verwachten dat nVidia ging bluffen, was toch verdacht stil had ik al eens eerder gezegt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CJ schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 15:13:
[...]

Helaas kijken gamers niet naar FPS per die size. Die kijken gewoon naar de hoogste FPS en IQ modes. Ik denk niet dat winstmarges een probleem zullen zijn. Als je de snelste kaart hebt per segment, dan verkoop je daar ook meer van. De consument kijkt gewoon naar een bepaalde prijsklasse, bv €199-250 en ziet daar de GF7600GT en X1800GTO staan. X1800GTO is sneller en heeft betere specs. Keuze is dan snel gemaakt. Geen consument die maalt over winstmarges.
Chill CJ, het was als grappig plaatje bedoeld, probeer niet meteen die rooie wasem voor je ogen te krijgen iedere keer. Dit is een nvidia topic remember.

Over de die sizes zegt TR hetvolgende:
"ATI disputes the importance of arcane issues like GPU die size, and at a pretty basic level, they're right to do so. Most folks just want to buy the best graphics card for the money. But ATI wasn't talking down the importance of die size during the Radeon X800 era when people were asking them why they chose to limit their GPU's precision to 24 bits per color channel rather than 32; they were talking up efficient architectures and best use of die area quite eloquently."

Het is maar wat rood en groen goed uitkomt natuurlijk.

Over de 7600vsGTO
"If you want to talk about real value, though, move a step or two down to the GeForce 7600 GT and the Radeon X1800 GTO. The GeForce 7600 GT, in particular, looks to be a great performer for the price and the new king of the sweet spot in PC graphics, much like the GeForce 6600 GT was before it."
En Quad SLI wordt het dus niet helemaal...

Quad SLI - Don't Expect Miracles

En als Quad SLI het wel helemaal zou worden, dan doet Gemini GPU (ATi 4GPU) er ook niet voor onder. ;)
CJ quote de inquirer als bron! :)
Als je het artikel gelezen zou hebben, is quad sli zwaar cpu limited, maar in de hoogste IQ modes zou het toch genoeg moeten zijn om die eerste plaats te grijpen.

Nog wat over het stroomverbruik:
Afbeeldingslocatie: http://techreport.com/reviews/2006q1/geforce-7600-7900/power-load.gif

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2006 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi
Geweldig nieuws, de bluff is helemaal geslaagd. En de prijzen zullen hard aankomen bij Ati.
Hilbert is al aan het fantaseren over 199$ voor een 7800gt >:)
If you do not want to spend such an amount of money then definitely go for that mighty fine 7900 GT. And yes .. are you limited to 199 USD ? Of course that GeForce 7800 GT offers some serious punch for not a lot of money. In retrospect from A to Z all three products are highly recommended and for once I really can't find anything negative (and that really doesn't happen often).
http://www.guru3d.com/article/Videocards/326/23/

BTW: BORG is blijkbaar ook op de Cebit te bewonderen:
http://img478.imageshack.us/img478/7240/dellquad17vb.jpg :9~

[ Voor 11% gewijzigd door Joepi op 09-03-2006 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joepi schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 15:48:
Geweldig nieuws, de bluff is helemaal geslaagd. En de prijzen zullen hard aankomen bij Ati.
Hilbert is al aan het fantaseren over 199$ voor een 7800gt >:)

[...]

http://www.guru3d.com/article/Videocards/326/23/
Ziet er mooi uit, maar ik vind de "harde" launch wel wat tegenvallen. Niet veel G71 kaarten te zien in de benelux. Ik hoop dat ze morgen massaal geleverd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi
aub: nog leverbaar ook! € 599,- :*)
bv. http://www.alternate.nl/h...etails.html?artno=JBXXN3&

[ Voor 13% gewijzigd door Joepi op 09-03-2006 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had daar nog een uurtje geleden gekeken.
Ik trek mijn woorden terug, hard launch it is (alleen sterk boven de MRSP).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit laatste tukje van Firingsqaud is zeer interessant:
Based on our conversations with some of NVIDIA’s board partners though, they’ve got some pretty aggressive plans for ratcheting up the stock speeds of the GeForce 7900 GTX on their overclocked line of boards. Perhaps one of these boards may manage to grab a few of the benchmarks that the X1900 XTX holds today…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi
http://www.hexus.net/content/item.php?item=4872
Aha:Afbeeldingslocatie: http://img.hexus.net/v2/graphics_cards/nvidia/g71g73/images/bench-fp16blend.png
The thing to note that G71 at G70's clocks performance faster in our test level with HDR on. That's what NVIDIA promised, and that's what turns out to be the case. The ROP is further optimised for reading and writing from an FP16 surface in card memory (which consumes more memory bandwidth than nearly anything else the GPU can do), which increases the performance.

NVIDIA have re-engineered the ROP in recent times to allow update of large rendertargets to happen more efficiently (witness a 'double' colour write rate), which is useful for all manner of post-processing effects (to name just one use).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We wachten gewoon tot Joepi alles hier post. :P
Loopt het gehuegen dan wel nog op 800Mhz dus langzamer dan een GTX512MB? Ik denk het wel aangezien er een marginaal verschil is tussen de G71 op stockspeed en de G71 op 7800GTX512MB speeds, tenzij ergens ander de bottleneck ligt.
wie zij dat ze niet aan de core gingen tweaken , he ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2006 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:04

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Tja, snelheidsverschil tussen de 7800GTX512 en 7900GTX is klein, ik zag op xtreem ook al iemand die zijn GTX512 @ zelfde speed had draaien en precies dezelfde score haalde als zijn 7900GTX (hoe komen die gasten altijd zo snel aan dat spul :|) :) .
Wat ik me eigelijk afvraag, zou mijn 7800GTX (256mb) in sli kunnen draaien met een 7900gt? opzich zijn het de zelfde kaarten......

edit: ik ben trouwens echt niet vanplan een 2e kaart erbij te zetten, beter een 1-1,5 jaar wachten en die 400 euri in de zak houden, tot spellen echt minder gaan draaien (kan toch max maar 1280*1024) en dan een 9900GTX erin die toch veel sneller is als 2 gtxen :).

[ Voor 28% gewijzigd door Tortelli op 09-03-2006 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
denk het niet . wel verschillende core die allebij de zelfde snelheid doen..

snap het niet meer zo . ik zie nu weer benches dat de 7900GTX sneller is in fear ....

tegen die tijd dat de 9900 uitkomt kan jou huidige systeem daar echt niet mee samenwerken denk :P

heb je minstens een Quad core 5ghz nodig ofzo :P ( < das wel vet lol )

[ Voor 36% gewijzigd door ikbengoofy op 09-03-2006 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 14:15

DesertShooter

Afgekickt

Tortelli schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 16:19:
Tja, snelheidsverschil tussen de 7800GTX512 en 7900GTX is klein, ik zag op xtreem ook al iemand die zijn GTX512 @ zelfde speed had draaien en precies dezelfde score haalde als zijn 7900GTX (hoe komen die gasten altijd zo snel aan dat spul :|) :) .
Wat ik me eigelijk afvraag, zou mijn 7800GTX (256mb) in sli kunnen draaien met een 7900gt? opzich zijn het de zelfde kaarten......

edit: ik ben trouwens echt niet vanplan een 2e kaart erbij te zetten, beter een 1-1,5 jaar wachten en die 400 euri in de zak houden, tot spellen echt minder gaan draaien (kan toch max maar 1280*1024) en dan een 9900GTX erin die toch veel sneller is als 2 gtxen :).
Nope, alleen als er nieuwe drivers komen die het ondersteunen. Het zijn gewoon 2 heel verschillende kaarten: andere PCB, andere Core, minder ns ram, ander bios enz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi
Het grote wachten is op GDDR4: welke core doet er meer mee? })
Ik ben echt benieuwd, of er iets uitlekt, wat achter de schermen op de Cebit te zien valt...

Ondertussen gaat Wafey Dave weer diep spitten: hij moet het met een GeForce 7600 GT 256MB doen:
http://www.beyond3d.com/previews/nvidia/g73/

[ Voor 34% gewijzigd door Joepi op 09-03-2006 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja ik denk het niet, anders hadden ze dat wel vermeld, al helemaal niet met een GT lijkt me.
Wat ik opzich wel jammer vind want dan zou SLI voor veel en veel meer mensen interessant gaan worden.
Ook zijn ze blijkbaar niet helemaal het zelfde op de diehrink na. Ze hebben hier en daar gelukkig wat liggen tweaken.
Wat dat betreft vind ik ATi's plannen om een andere kaart wel als physicskaart te gebruiken zeer interessant. Ben alleen bang dat er weer niet veel van een dergelijk plan terecht gaat komen of veel te laat.
Het wordt echt wel een hardlaunch. >:) En je ziet meteen dat nVidia nu genoeg performance heeft om de prijzen toch wat hoger te houden dan verwacht, maar we zullen zien
Die 7600GT valt ook boven alle verwachtingen uit. nVidia speelt het spelletje best slim de laatse tijd. geen geouwehoer, concrete feiten komen gewoon bij de lauch.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2006 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Jammer dat nVidia toch steeds shimmeringproblemen blijft houden:
Shimmering, Oh My!

There you go, yes, I said it, “shimmering.” Specifically “texture crawling,” caused by either aggressing filtering or really bad LOD. I notice it using the Dell 2405FPW LCD. I believe the brighter contrast and crisper image coupled with the fact that the screen is just physically larger at a higher resolution all amplifies the problem and makes it extremely visible. I don’t notice it in all games, but there are a couple games in which it did negatively impact my overall level of gaming immersion. While this is another raging Green Vs. Red argument found many places on the Net, we have never specifically addressed it as we have never truly seen it impact our gameplay, but that is simply not the case with our 24” widescreen display.

We found in World of Warcraft there was horrible texture crawling on the ground as you walk through the game. It is most notable on coble stone or dirt paths through forests. Comparatively, texture crawling is much worse on NVIDIA GPUs than on ATI GPUs from our experience, but rest assured this is a problem that is present in both teams’ technologies. I noticed distinctly that moving from a NVIDIA-based GPU to the ATI Radeon X1900 XTX or XL very much reduced this “shimmering” problem in World of Warcraft as textures had less crawling. However, there was still some noticeable. Texture crawling is definitely worse on the GeForce 7800/7900 GPUs though. We were using the default driver settings for both NVIDIA and ATI.

We also noticed texture crawling in EverQuest II. Again on the ground, though this game wasn’t as bad as World of Warcraft. I didn’t really notice it or find anything distracting in games other than those mentioned above. It seems that World of Warcraft is the worst of them all when it comes to shimmering, and it was quite distracting on the large widescreen LCD.

What do we think about this texture crawling issue? We don’t like it and we hope NVIDIA makes some improvements with their filtering quality in their drivers soon. We are aware that you can force a higher mode of texture filtering by turning off some of their optimizations, but honestly we’d like the default filtering quality to simply be better without having to turn off optimizations by hand in their driver control panel. Be aware that some folks are much more alert to this shimmering issue than others, so if you have not seen it, I suggest you don’t go out and look for it.

Do understand that the reason NVIDIA leaves these harsh filtering optimizations on is two-fold. First, on smaller displays, it simply does not make a difference to the vast majority of gamers out there. Second, it gives NVIDIA based GPUs better benchmark numbers. And in the land of video card marketing, where the size of your ePenis score is king, you don’t want to give up a few benchmark points lest you have the other team waving their ePenis back at you.

If NVIDIA is going to leave these optimizations on by default in the driver, and they are well aware that these optimizations negatively impact your gaming experience on larger displays, that is the ruler we are going to judge them by. We will continue to point out filtering issues where we see them impacting our gameplay.
http://enthusiast.hardocp...wMSwxOCwsaGVudGh1c2lhc3Q=

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Handig op een rijtje op EB ;)
quote: Hanners
- Anandtech (GeForce 7600 and 7900 series)
- Beyond 3D (GeForce 7600 series)
- Bjorn 3D (GeForce 7600 and 7900 series)
- ExtremeTech(GeForce 7600 and 7900 series)
- Firing Squad (GeForce 7900 series)
- [H]ard|OCP (GeForce 7900 series)
- Hardware Zone (ASUS GeForce 7900 GT)
- HEXUS (GeForce 7600 and 7900 series)
- Hot Hardware (GeForce 7600 and 7900 series)
- PC Perspective (GeForce 7600 and 7900 series)
- PenStar Systems (eVGA GeForce 7600 CO)
- The Tech Report (GeForce 7600 and 7900 series)
- Tweak Town (BFG GeForce 7900 GTX)
- Club IC (French) (GeForce 7900 GT)
- iXBT (Russian) (GeForce 7600 and 7900 series)
- Hardware.FR (GeForce 7900 series)
- Hardware.FR (GeForce 7600 series)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ten eerste, tja shimmering, één keer geconstateert op mijn kaart, zo snel dat ik er wel eerst even over na moest denken of het wel shimmering was, maar het was het wel degelijk.
Het interesseert me vrij weinig. Tenzij ik het regelmatig tegen kom, wat dus niet is, en heb deze kaart al een half jaar.

Ten tweede als het echt een probleem was, dan zou het veel meer een isseu zijn. En op en top benut worden door (I hate that word) ATi fanboys. ;)
CJ, Je kunt toch ook zeggen dat nVidia het netjes doet, of is dat zo moelijk. Och ja deze wooorden heb ik al eens vaker gelezen. Waarschijnlijk zinloos

Ik moet nVidia wel krediet geven bij deze lauch, niks te vroeg, alles op tijd, netjes. Tenzij de prijzen omhoog gaan en/of de kaarten worden matig leverbaar.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2006 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Als nV gebruiker kan ik me toch ten zeerste storen aan het shimmeringprobleem, zeker omdat je er meer werk voor moet verrichten om het op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja dan heb jij er blijkbaar meer last van de de gemiddelde gebruiker, of je let er mss extra op.
Bij mij tot nu toe geen issue om een oplossing te gaan zoeken.
Maar wie zich eraan ergert moet dus gewoon een merk kopen wat veel minder last heeft van shimmering. Niet dat de keuze op games gebied erg groot is, jammer :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HStyles
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-04 12:44
Wanneer is die 7900 gt nu leverbaar, k moet voor me broer een pc'tje bouwe en wil +- 300 euro uitgeve voor videokaart :-/ of zal het verschil met een 7800 gt niet zo groot zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
gast van XS heeft het al voormekaar gekregen om de core op 900 telaten draaien

Afbeeldingslocatie: http://xtremesystems.org/forums/attachment.php?attachmentid=44517&stc=1&d=1141918126

teminste, dat zegt die....

wel met een vmod naar 1.7volt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ikbengoofy schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 17:44:
gast van XS heeft het al voormekaar gekregen om de core op 900 telaten draaien

[afbeelding]

teminste, dat zegt die....

wel met een vmod naar 1.7volt..
Ziet er wel bruut uit, maar 903 core op een volle bench lijkt me niet slim..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
op -85 wel lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
HStyles schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 17:42:
Wanneer is die 7900 gt nu leverbaar, k moet voor me broer een pc'tje bouwe en wil +- 300 euro uitgeve voor videokaart :-/ of zal het verschil met een 7800 gt niet zo groot zijn?
7900GT is te vergelijken aan 7800GTX 256...

en kost 299 euro

wel tedoen dus :)

heb nu overigens wel zin in de komende reviews en benchmarks die mensen gaan maken.
ben vooral nieuwschierig naar de benches met overgeclockte 7800GT,s.. in sli .

[ Voor 19% gewijzigd door ikbengoofy op 09-03-2006 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben eigenlijk wel benieuwd naar overclockers met alledrie de kaarten. Ik vind alleen de cooler op de 7900GT maar matig, lijkt wel de zelfde als op 7600GT.

1.7v is wel veel, weet niet wat stockvolt is maar ik denk iets van 1.4v. Maar mocht die 900Mhz echt mogelijk zijn, tja dan weten we genoeg.
Tot nu toe gaan de standaard OC kaarten verkocht worden met een core van rond 700Mhz en mem tussen de 1.7 en 1.8 Ghz. Grote kans dat nVidia zegt tegen de fabrikanten; tot hier en niet verder!
Met het vooruitzicht van een ULTRA oid.
Die core moet met een voltage verhoging van 0.1 of 0.2 minstens 100Mhz meer doen lijkt me.

En die dikke cooler, waarom toch, is ie dan goedkoper in productie dan vroeger? Is toch wel netjes, dat je een kaart van 500 euro koopt en gelukkig niet de cooler hoeft te vervangen om verder te kunnen clocken, of voor het geluid. 44dB is toch best te goed doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:54

Bever!

3

Verwijderd schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 18:09:
Ben eigenlijk wel benieuwd naar overclockers met alledrie de kaarten. Ik vind alleen de cooler op de 7900GT maar matig, lijkt wel de zelfde als op 7600GT.

1.7v is wel veel, weet niet wat stockvolt is maar ik denk iets van 1.4v. Maar mocht die 900Mhz echt mogelijk zijn, tja dan weten we genoeg.
.
wilde je ook op -85 gaan draaien dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainless-NL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-06 13:45

Brainless-NL

lolkipo

Echt ziek hoeveel versies er uitkomen van de nieuwe 7900/7600. Blijkbaar klokken ze erg goed >:)

En idd opp heeft de 900mhz core al gehaald!

Afbeeldingslocatie: http://www.xtremesystems.org/forums/attachment.php?attachmentid=44525&stc=1&d=1141924787
img gejat van XS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
Brainless-NL schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 18:27:
Echt ziek hoeveel versies er uitkomen van de nieuwe 7900/7600. Blijkbaar klokken ze erg goed >:)

En idd opp heeft de 900mhz core al gehaald!

[afbeelding]
img gejat van XS
hij heeft de 900 core al gehaald . maar tot nu toe geen benches gezien... , hij zij ook dat met meer volt , er vast wel iemand is die de 1000 core gaat halen..

kijk trouwens op die afbeelding . erkomt ook een 7900GTXXX uit met 600 core en 1800 men :|
tjsa. je moet er maar zin in hebben :P

lol , kom echt bijna nooit op XS , behalve als er nieuw spul uit is , zoals cpu,s gpu.s

ga ik ff kijken wat die gasten ermee uitvreten :P

[ Voor 19% gewijzigd door ikbengoofy op 09-03-2006 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:56

nFo

hjs schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 16:30:
Handig op een rijtje op EB ;)

[...]
Bedankt, zo te zien wordt de: GeForce 7600GT weer een killer qua prijs/performance. >:)
Ik weet ff niet waar ik het zoeken moet. 7(8)7

[ Voor 11% gewijzigd door nFo op 09-03-2006 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat is er mis met een 7900 GT met 600 MHz voor de core en 1800 voor het mem? Zolang hij maar een GT prijsje krijg :9

Ik zie de eerste 7900 kaarten al staan bij Azerty. 296 voor de 7900 GT van Asus en 496 voor de GTX
Ik moet zeggen dat ik mij aardig genaaid voel dat ik 3 weken geleden een 7800 GT (470/1100) voor 339 euro heb gekocht. Alhoewel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
waarom heb je dan niet gewacht met kopen?

ikzelf moet maar zien . als ze goed te clocke zijn wil ik mss de stap wel maken.

anders ga ik wachten op de DX10 videokaarten .. D600 van ati die bijv in augustus uitkomt (als het goed is)

en de G80 serie van nvidia die juni/juli uitkomt... (als het goed is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat blijf je toch houden, gewoon kopen wanneer je iets wil kopen.
GT op 600 is leuk. Volgens mij blijft de GT ook 256MB en de GTX 512MB.
Leuk dat XFX al eentje aankondigt met core op 750Mhz, eens kijken welk voltage ze toepassen.

Valt jullie niet op dat op het lijstje van XFX bij de 7600GT core engine 256 bit staat, wat me een foutje lijkt.
wat betreft de verschillen van benchmarks met qaulity aan. De ene keer is de 7900GTX sneller, dan andere keer de X1900XTX. Het is maar welke kleur zonnebril je het liefste draagt, bij het oordelen welke de beste is. Wat mij betreft gaat het redelijk gelijk op. Zo zie games waar de ene beter in is dan de andere en andersom.
Toch geef ik het voordeel aan nVidia, vanwege de prijs. 7900GTX tegenover X1900XT. En natuurlijk vanwege een veel kleinere core en vanwege minder transistoren --> minder verbruik --> meer ruimte OCen. :)
Nog belangrijker vind ik de goede prestatie van dit merk in de midrange en instap Hi-end markt waar ik persoonlijk veel meer interesse voor heb dan voor de Hi-end en de Top hi-end markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-08 11:25
er staan op de meeste sites 2 versies van de 7900GT
Asus VGA GeForce 7900 GT 256 MB
Chipset nVidia GeForce 7900 GT
Geheugen 256 MB
Type geheugen DDR3
GPU snelheid 450 MHz
Geheugen snelheid 1.3 GHz
Interface PCI Exp-16
RAMDAC 400 MHz
TV-out S-VHS & Composite
Video-in Niet bekend
DVI 2 x
D-sub Ja, convertor

Asus VGA GeForce 7900 GT TOP 256 MB

Chipset nVidia GeForce 7900 GT
Geheugen 256 MB
Type geheugen DDR3
GPU snelheid 450 MHz
Geheugen snelheid 1.4 GHz
Interface PCI Exp-16
RAMDAC 400 MHz
TV-out S-VHS & Composite
Video-in Niet bekend
DVI 2 x
D-sub Ja, convertor

nu komt het op de site van ASUS staan heel andere snelheden bij de topversie

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/rnoppe/performance-chart.jpg

afwachten dus maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
je keuze moet vallen op de kaart die "voor de toekomst" het beste presteert.

idd , de enne is wat beter dan dat , en de ander wat beter in dat ..

maar de ati is beter met 16xAA 4xAA op hoge revoluties.
waar de 7900 niet zogoed mee overweg kan
waar de 7900 weer beter in is is het spelen op normale instellingen zonder AA aan ..

je kan beter kijken naar de dingen die de videokaart ondersteunt , en dan zijn core en geheugenclocks wat minder belangrijk..

zie de 7900 serie maar als een dikke auto met 600PK , maar dan wel met 4 versnellingen ;) (zo ongeveer :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 20:11:
Dat blijf je toch houden, gewoon kopen wanneer je iets wil kopen.
GT op 600 is leuk. Volgens mij blijft de GT ook 256MB en de GTX 512MB.
Leuk dat XFX al eentje aankondigt met core op 750Mhz, eens kijken welk voltage ze toepassen.

Valt jullie niet op dat op het lijstje van XFX bij de 7600GT core engine 256 bit staat, wat me een foutje lijkt.
wat betreft de verschillen van benchmarks met qaulity aan. De ene keer is de 7900GTX sneller, dan andere keer de X1900XTX. Het is maar welke kleur zonnebril je het liefste draagt, bij het oordelen welke de beste is. Wat mij betreft gaat het redelijk gelijk op. Zo zie games waar de ene beter in is dan de andere en andersom.
Toch geef ik het voordeel aan nVidia, vanwege de prijs. 7900GTX tegenover X1900XT. En natuurlijk vanwege een veel kleinere core en vanwege minder transistoren --> minder verbruik --> meer ruimte OCen. :)
Nog belangrijker vind ik de goede prestatie van dit merk in de midrange en instap Hi-end markt waar ik persoonlijk veel meer interesse voor heb dan voor de Hi-end en de Top hi-end markt.
Een veel kleinere core lijkt me eerder een nadeel dan een voordeel. De X1900XT heeft door de grotere core ~100 miljoen transistors extra op dezelfde kloksnelheid.
Deze extra transistors hebben zeker wel meerwaarde zoals de kaart futureproof maken door zeer krachtige dyanamic branching en HDR + AA.
Bij gelijke prijs zou ik zeker voor de X1900 gaan, mocht de 7900GTX tot meer dan 75 euro goedkoper worden dan de X1900XT, dan is de 7900GTX zeker interresant.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2006 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainless-NL

Brainless-NL

lolkipo

Verwijderd schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 20:11:
Volgens mij is dat een ander verhaal dan de geheugeninterface... correct me if i'm wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HStyles
Asus VGA GeForce 7900 GT 256 MB bestelt + de rest van het monster >:) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat futureprrof moeten we nog gaan zien, keuzes lopen niet altijd goed af hoor. Waar blijft die DB dan? Ben wel benieuwd naar Oblivan vergelijking.

Ok de X1900 is eerder op de markt verschenen en presteert ongeveer gelijk met de concurrent, maar das maar 2-3 maanden verschil.
Bij FEAR op 4xAA heeft ATi niet meer de kroon, wordt dik verslagen. Ik kan me toch goed herinneren dat men dat als opschepper gebruikte en dat de 7900 serie gebaseerd op de voorgaande serie daar niets aan zou veranderen. En zo zijn er wel meer spellen waar nVidia ons doet verbazen tov ATi's argument dat ze beter zijn in AA modes.
Pure performance mode lijkt de winnaar me wel duidelijk ( 600pk bak ;) ). Maar het argument van AA is belangrijk blijkbaar, is ook wel logisch in de hi-end markt.

Wie heeft er een benchmark met 16xAA dan?, wat ik eigenlijk wel onzin vind tenzij je ook op hoge resolutie kan spelen.

Ik kan niet anders concluderen dat mijn midrange-beurs zeer naar nVidia lonkt. Helaas voor ATi dat ze daar minder zorg aan besteden, maar das hun keus.
Betreft hi-end, is de keuze een heel stuk moeilijker, dan zou ik ook echt wel kijken naar wat ik wil, wat ik speel en in de toekomst wil spelen, en natuurlijk wat speel je het meest en het liefste. Wil je een bepaalde vorm (niet alle!!) van HDR + AA persee hebben of maakt het niet uit.
Dan veel benchmarks checken, 500 euro is niet niks namelijk. Ik ben geen hobbiest die een een hi-end kaart koopt, verkoopt en weer een hi-end kaart koopt.
Het zou dan best wel eens een X1900 kunnen worden, maar nogmaals ik en de meeste mensen beginnen daar niet aan. ;)
Brainless-NL schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 20:26:

Volgens mij is dat een ander verhaal dan de geheugeninterface... correct me if i'm wrong.
Dat vroeg ik me dus ook af, zal de PCB/geheugen wel 128-bit zijn en de core intern 256-bit. Eerlijk gezegt weet ik niet of dat al voorkomt?

Afbeeldingslocatie: http://img474.imageshack.us/img474/3638/01425sz1i121285000ze.gif
www.extremetech.com

Beetje vreemde uitslag als jij kijkt naar 7900GTX XXX en 7900GT XXX. 7900GT is sneller zonder AA en AF 8)7
Wel is de GTX hier sneller met 4xAA en8xAF dan een XTX.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2006 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:11
Verwijderd schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 20:45:
Dat futureprrof moeten we nog gaan zien, keuzes lopen niet altijd goed af hoor. Waar blijft die DB dan? Ben wel benieuwd naar Oblivan vergelijking.

Ok de X1900 is eerder op de markt verschenen en presteert ongeveer gelijk met de concurrent, maar das maar 2-3 maanden verschil.
Bij FEAR op 4xAA heeft ATi niet meer de kroon, wordt dik verslagen. Ik kan me toch goed herinneren dat men dat als opschepper gebruikte en dat de 7900 serie gebaseerd op de voorgaande serie daar niets aan zou veranderen. En zo zijn er wel meer spellen waar nVidia ons doet verbazen tov ATi's argument dat ze beter zijn in AA modes.
Opzich deel ik je enthousiasme over deze goedkope en doch snelle videokaarten, maar in de meeste reviews blijft de X1900XTX wel sneller dan alle nvidia kaarten MET AA aan. Zo ook FEAR. Zie hier:
http://www.guru3d.com/article/Videocards/326/18/
hier:
http://www.tomshardware.c...launch_mayhem/page14.html

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij tomshardware is goed te zien dat de 7900GTX zeer veel terrein verliest met softshadows.
Daar waar de X1900 goed speelbaar is met meer dan 60 fps zak de 7900GTX in naar 38fps

Afbeeldingslocatie: http://images.tomshardware.com/2006/03/09/ati_and_nvidias_same_day_mega_launch_mayhem/image017.gif

Dit is toch een indicatie dat de 7900GTX minder futureproof is dan de X1900XT. Heeft nVidia het "zuinige ontwerp" niet te zuinig gemaakt....? ;)

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2006 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
[edit]
Je hebt em net gefixed zie ik :)

Alsjeblieft ;)

[ Voor 85% gewijzigd door aramdin op 09-03-2006 22:16 ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kortfragje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-09 23:51

Kortfragje

......

HStyles schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 20:35:
Asus VGA GeForce 7900 GT 256 MB bestelt + de rest van het monster >:) :D
Waar heb je die besteld?

http://www.gjpvanwesten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
ik ben net sinds 3 maanden een 7800GT - zit nu sterk te denken om er nog eentje bij te doen... is dat handig ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
ja , dat is handig , met 1 7800 ben je al goed bezig . 2 helemaal...

overigens dit ....

Afbeeldingslocatie: http://pic20.picturetrail.com/VOL256/1324330/2517856/132496880.jpg
Afbeeldingslocatie: http://pic20.picturetrail.com/VOL256/1324330/2517856/132497662.jpg

dit met een single card , en even snel zo gedaan . wel met voltmod op 1.7volt. en -35 gpu temp en een amdFX 60 op 3.5ghz.

door k|ngp|n van XS

goede prestatie . waars morgen benches in sli.

ben nieuwschierig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HStyles
bij sallandautomatisering.............. stond levertijd 1 - 10 dage....

je wil toch niet zeggen dat dat geval nog niet leverbaar is he :| :/ |:(

[ Voor 5% gewijzigd door HStyles op 09-03-2006 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Laatst online: 19:16

Aight!

&#039;A toy robot...&#039;

Fuck die 7900GT is cheap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HStyles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Laatst online: 19:16

Aight!

&#039;A toy robot...&#039;

Als hij dan voor nog geen 300 euro te krijgen is dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben nu trotse bezitter van 2 Xfx 7800 Gtx die ik, wanneer ik mijn nieuwe kast binnen heb, ga installeren. Maar wat ik mij nu afvraag is kan ik Sli ook draaien op Windows 64 bit?. Er zijn wel drivers voor maar zie nergens of ze ook sli ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09:58
Op VR Zone staat een review van quad SLI met veel foto's erbij.
FEAR is speelbaar op 2560x1600 / maximum quality / 8xAA.
3D Mark 05 @ 2560x1600 = 7600+ 3DMarks
3D Mark 05 @ 2560x1600 met 32x SLI AA = 3000+ 3DMarks

Afbeeldingslocatie: http://xs71.xs.to/pics/06105/dadadtettes.jpg.xs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://xs71.xs.to/pics/06105/49.jpg.xs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://xs71.xs.to/pics/06105/12.jpg.xs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://xs71.xs.to/pics/06105/13.jpg.xs.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ikbengoofy schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 23:17:
ja , dat is handig , met 1 7800 ben je al goed bezig . 2 helemaal...

overigens dit ....

[afbeelding]
[afbeelding]

dit met een single card , en even snel zo gedaan . wel met voltmod op 1.7volt. en -35 gpu temp en een amdFX 60 op 3.5ghz.

door k|ngp|n van XS

goede prestatie . waars morgen benches in sli.

ben nieuwschierig :D
Mijn hemel, toch een benchmark met 900Mhz core ? Ziek :|

En QUAD SLi zou toch ook komen na CeBit ?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2006 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pSycho-Y2K
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-04 08:17
Iets wat me nog niet duidelijk is, is de performance in oudere games. Ik twijfel namelijk sterk tussen een X1900XTX en de 7900GTX om te bestellen... maar omdat ik ook veel oudere 3D games speel zou ik graag willen weten welke kaart juist in dat segment beter presteert. Met name oudere games op 1680x1050 & 8xAA/16xAF (DirectX 8/OpenGL). Wie kan me daar wat over vertellen?

Tevens zou ik graag wat objectieve argumentaties willen zien van mensen waarom ze juist specifiek voor een 7900GTX zouden kiezen (m.u.v. de prijs).

[ Voor 3% gewijzigd door pSycho-Y2K op 10-03-2006 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 22:26

SgtStrider

Fractal Switchover!

pSycho-Y2K schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 11:22:
Iets wat me nog niet duidelijk is, is de performance in oudere games. Ik twijfel namelijk sterk tussen een X1900XTX en de 7900GTX om te bestellen... maar omdat ik ook veel oudere 3D games speel zou ik graag willen weten welke kaart juist in dat segment beter presteert. Met name oudere games op 1680x1050 & 8xAA/16xAF (DirectX 8/OpenGL). Wie kan me daar wat over vertellen?

Tevens zou ik graag wat objectieve argumentaties willen zien van mensen waarom ze juist specifiek voor een 7900GTX zouden kiezen (m.u.v. de prijs).
- Stroomverbruik
- Temperaturen
- Control Panel van nVidia wat altijd met kop en staart boven ATi staat/stond (sinds CCC al helemaal)
- SLI (hangt af van moederbord)

Daarnaast zit ik ook ernstig te twijfelen, maar ik weet eigenlijk al zeker dat ik 2 x voor de 7900GT ga, moet alleen nog even kijken welke modellen de beste prijs/performance ratio hebben, en of er nog verschil zit tussen de koelers (lijkt me niet gezien het reference design).

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SgtStrider schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 11:37:
[...]

- Stroomverbruik
- Temperaturen
- Control Panel van nVidia wat altijd met kop en staart boven ATi staat/stond (sinds CCC al helemaal)
- SLI (hangt af van moederbord)

Daarnaast zit ik ook ernstig te twijfelen, maar ik weet eigenlijk al zeker dat ik 2 x voor de 7900GT ga, moet alleen nog even kijken welke modellen de beste prijs/performance ratio hebben, en of er nog verschil zit tussen de koelers (lijkt me niet gezien het reference design).
Vergeet niet dat op extreem hoge resoluties de 7900 kont schopt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

In fact the new flagship card of NVIDIA consumes 50% less power than the ATi's X1900XTX equivalent
http://www.vr-zone.com.sg/?i=3335&s=8

Zegt genoeg lijkt me :)

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Laatst online: 20:49

XanderDrake

Build the future!

Whaha, de 7600GT is vaak toch sneller dan de X1800GTO in de review van THG :D

Das toch andere koek dan bij de 6800GS vs. X1600XT :)

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
bij een doorbrekking van de 10K grens zou Futuremark aan een nieuwe versie van 3dMark gaan werken die is dus nu ALWEER door brokken.... ben benieuwd wat ze er nu aan willen gaan doen

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
futuremark wordt geeek :P:P

om de 2 maanden moeten ze een nieuwe futuremark uitbrengen ... lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
pSycho-Y2K schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 11:22:

als jij alleen maar oudere 3d games speelt . vindt ik het een beetje kansloos op zoveel geld uit te geven voor een kaart die gemaakt is voor de nieuwste games ...

kan je beter een 7600 nemen bijv ... of mss een 7900gt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Str1ngS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-11-2022

Str1ngS

Boe!

ZandBak schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 12:32:
bij een doorbrekking van de 10K grens zou Futuremark aan een nieuwe versie van 3dMark gaan werken die is dus nu ALWEER door brokken.... ben benieuwd wat ze er nu aan willen gaan doen
als je kijkt, zie je dat die grens medio januari al verbroken is :P

TnI 4 Life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link_mario
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 13:30

link_mario

Ofwa?

biobak schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 08:49:
Op VR Zone staat een review van quad SLI met veel foto's erbij.
FEAR is speelbaar op 2560x1600 / maximum quality / 8xAA.
3D Mark 05 @ 2560x1600 = 7600+ 3DMarks
3D Mark 05 @ 2560x1600 met 32x SLI AA = 3000+ 3DMarks

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Ziek en mooi, toch zeer jammer dat QuadSLI niet mogelijk is met de 7900gt's. Dat had ik(en nog wat, ook van dit forum) dan wss. kunnen proberen want we denken er allemaal aan een 7900gt te kopen. Wel ziek hoge scores, en hoeveel watt zou dat nou trekken? :9

Btw, wat zitten die SLi bruggen raar vast. Dacht al hoe gaan ze dit oplossen. Zitte ndeze zoo door het moederbord, dat de PCI-e sloten naar voren/achteren plaatst(en waardoor dus 2 kaarten uit het PCI rack hangen), of zijn het 2 setten kaarten. Waardoor je dus speciale kaarten moet kopen voor QuadSLi?

[ Voor 17% gewijzigd door link_mario op 10-03-2006 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

Ik zie veel mensen trouwens zeuren over het tegenvallen van de 7900, maar eigenlijk is dit helemaal niet waar. In verschillende reviews zie je ook quotes voorbijkomen van Nick Stam (nVidia), daarin komt vooral naar voren dat de G71 een optimalisatie geweest is van de G70. Vanuit dat oogpunt gezien, vind ik dat nVidia het toch netjes heeft gedaan. Zoals The Inquirer al meldde, zal nVidia door deze optimalisatie veel meer kunnen concurreren op prijsgebied, en dus zal het in theorie zo zijn dat de prijs/performance ratio van de 7900 beter is dan de X1900 (grotere chip, hogere productiekosten..). Ik verwacht dus eigenlijk geen gigantische prijsdalingen bij de X1900 serie, maar wel bij de 7900 serie! En dat is waar nVidia het waarschijnlijk van moet hebben, de lage productiekosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-08 17:20
Van G70 naar G71 hebben ze niet alleen van 110 naar 90nm, maar ook 20miljoen transistors minder...
als je dan ziet dat de X1800GTO superveel meer transistors heeft dan de 7600GT EN evensnel is, dan heeft nVidia opnieuw een topkaart denk ik, de 6600GT verkocht zeer goed en ik denk dat deze dit opnieuw gaat doen

vrij stom dus van Ati want zo laten ze de upper-midrange opnieuw helemaal aan de concurrentie

de 7600 non-GT is zelf passief gekoeld, ik ben erg benieuwd hoe die gaat presteren, lijkt mij ideaal voor een stille pc, maar toch genoeg voor casual gaming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainless-NL

Brainless-NL

lolkipo

Waar ik vooral benieuwd naar ben ik de overclockbaarheid (naast enkele oc resultaten van enkele reviews) van de 7900GT. Als je deze kaart namelijk fatsoenlijk klokt kom je gewoon op minimaal 7800GTX/512 speeds uit... En dat voor 300 euro :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:54

Bever!

3

Brainless-NL schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 14:47:
Waar ik vooral benieuwd naar ben ik de overclockbaarheid (naast enkele oc resultaten van enkele reviews) van de 7900GT. Als je deze kaart namelijk fatsoenlijk klokt kom je gewoon op minimaal 7800GTX/512 speeds uit... En dat voor 300 euro :9
idd dan gaat die kaart er bij mij ook in, en dat voor een diehard ati fan :*)
k heb wel medelijden met de mensen die nu een 7800gtx willen verkopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Toch grappig dat voor nVidia en vele nVidia aanhangers snelheid eerst top prioriteit was (zie ook bv de grote vraag naar de 7800GTX512). Maar nu de 7900GTX niet echt sneller blijkt te zijn dan een X1900XTX (en zelfs het grootste gedeelte van de tijd verliest met eye-candy modes) en minder IQ-opties heeft dan de competitie, is stroomverbruik opeens heel belangrijk en gaat men het over winstmarges hebben. B)

Je zou toch denken dat een hardcore gamer zowel het snelste wil hebben als ook alle eye-candy opties aan wil kunnen zetten, en zich niet druk zou maken over het feit of een kaartje nou een paar watt meer stroom verbruikt of dat ATi nu weinig of veel winst maakt op hun cores? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alternate heeft de XFX 7900GTX al op voorraad !!

http://www.alternate.nl/h...etails.html?artno=JBXXN3&

Evenals de 7900 GT

http://www.alternate.nl/h...etails.html?artno=JAXXN1&

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2006 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wachte persoonlijk op deze videokaarten, anders had ik 7800 gekocht. Tis echt een verbetering.

Weet iemand wanneer deze knaller in Nederland verkrijgbaar is

XFX GF7900GT XT (Retail, TV-Out, 2xDVI)
Overgeklokt naar: 520 mhz
Geheugen: 1500 mhz

veel sneller dan de rest van de 7900gt's

En tegen een hele zachte prijs 329 bij Alternate Duitsland, mischien is deze ook ergens in Nederland verkrijgbaar. :9

http://www.alternate.de/h...rue&artno=JAXXN1&#tecData

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

Ik zeg: omfg.

Gainward BLISS GeForce 7900 GX², 1024MB GDDR3, 2x DVI, TV-out, PCIe (471846200-7708)

1e videokaart met 1 gig? Who knows... wel hekking veel zeg :D Maar het is me niet duidelijk of dit dual GTX of dual GT is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CJ schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 15:11:
Toch grappig dat voor nVidia en vele nVidia aanhangers snelheid eerst top prioriteit was (zie ook bv de grote vraag naar de 7800GTX512). Maar nu de 7900GTX niet echt sneller blijkt te zijn dan een X1900XTX (en zelfs het grootste gedeelte van de tijd verliest met eye-candy modes) en minder IQ-opties heeft dan de competitie, is stroomverbruik opeens heel belangrijk en gaat men het over winstmarges hebben. B)

Je zou toch denken dat een hardcore gamer zowel het snelste wil hebben als ook alle eye-candy opties aan wil kunnen zetten, en zich niet druk zou maken over het feit of een kaartje nou een paar watt meer stroom verbruikt of dat ATi nu weinig of veel winst maakt op hun cores? :?
Hier ben ik het nou is helemaal mee eens. Ik heb zelf eind januari na eindeloos alle geforce en ati topics te hebben doorgespit besloten een 1900XT aan te schaffen na hiervoor 3 nvidea kaarten te hebben gehad. ( maakt mij dus niet echt veel uit of het uit canada of amerika komt )
Overal werd alleen maar gesproken over snel, sneller snelst. Zelfs vorige week praatte men nog zo over de 7900 serie. Nu dit ding gewoon tegen blijkt te vallen denken we ineens aan de nuon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dax
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:08

Dax

In deze review van de 7900 serie van extremetech is te lezen dat ze de Forceware 84.17 gebruiken: http://www.extremetech.com/article2/0,1697,1935810,00.asp

Later melden ze dat deze nieuwe driver een boost geeft in F.E.A.R icm AA:
note that we're using a new driver from Nvidia that improves performance in F.E.A.R. when AA is enabled
Bron: http://www.extremetech.com/article2/0,1697,1935814,00.asp

Iemand deze driver al gespot? Ben wel benieuwd! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

CJ schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 15:11:

Ik zei al, waarom is een switch van tactiek nou ineens onmogelijk :? Als nVidia de 7900GT met tienduizenden aan de man kan brengen voor een zacht, sub-300 euro prijsje, en daar tegelijkertijd goed op verdienen, wat is er mis mee? Ik ben van mening dat nVidia gewoon heeft geluisterd naar de kritische stemmen tijdens het korte leventje van de 7800GTX512. Iedereen vond em te duur en te slecht leverbaar, jullie ATi fans gebruikte het woord "vaporware" maar al te graag (geheel onterecht naarm mijn mening trouwens). Nu doen ze het totaal anders, en gaan ze voor beschikbaarheid en lage prijs, maar toch met heerlijke prestaties.
Iets wat ATi wel mag volgen, want ze hebben ook de X1800GTO ook weer gesoftlaunced, slecht hoor..... Nu blijkt dat de 7600GT zwaar overclockbaar, goedkoper, meteen leverbaar en eigenlijk net zo goed als de X1800GTO is, verander ik gewoon keihard van mening en kan de GTO me gestolen worden. :)

Verder, dat de 7900GTX ook erg goed is, kan je wel halen uit de volgende review :)
Tel voor de gein maar es hoe vaak die kaart bovenaan de charts staat, en dus ook bij FEAR.
http://www.vr-zone.com.sg/?i=3335&s=1
Go Shamino _/-\o_

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainless-NL

Brainless-NL

lolkipo

Die review viel mij dus ook erg op. Het verschil tussen de 7800GTX/512 (daarmee ook de 7900GTX) en de 1900XTX is daar ook kleiner dan bij andere reviews :?

Misschien andere drivers?

@CJ e.a. begin nou niet met het voordeel van de GTO (t.o.v. de 7600GT) dat hij HDR+AA kan doen, want daar is de kaart echt niet krachtig genoeg voor (ervanuitgaande dat hij trager is dan de x1800xl). Dit bedoel ik niet aanvallend, maar ik heb het (non-)argument eerder langs zien komen.

EDIT: Het schijnt dat forceware 84.17 (zoals al eerder gepost) flinke gains geeft in FEAR met AA. Dit zou de resultaten uit de review van VRZONE kunnen verklaren...

[ Voor 62% gewijzigd door Brainless-NL op 10-03-2006 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef
  • Laatst online: 07-09 22:41

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Heb een XFX 7900 GTX besteld vanavond probeer ik een eerste benchmark te posten.

computer voor alle werkzaamheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-02 08:13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mss is het toch handiger als we de prijzen in NL nemen, niet iedereen wil in Duitsland bestellen.
Ik vind het wel jammer om te zien hoe pro ATi mensen altijd elk mini argumentje pakken om nVidia in een slecht daglicht te stellen. Hoe minder opjectief jullie worden, hoe minder geloofwaardig uiteindelijk. Dat vind ik wel jammer, aangezien ik vaak nuttige info van jullie kan verschaffen, nu weet ik dat ik die info al veel eerder moet gaan verifieren. :|

Het is duidelijk dat de G71 verbeterd is, vooral in het zwakke punt van de G70, namelijk prestaties met AA
Na veel reviews bekeken te hebben moet ik concluderen: De 7900GTX beter is zonder AA, bijna overal. Zetten we 4xAA aan, dan zie we op lagere resoluties vaak een kleine voorsprong op de 1900XTX. Vanaf 1600x1200 is het toch vaak de X1900XTX die het overneemt. Hierbij moet ik nadrukkelijk vermelden dat de verschillen vaak erg klein zijn, meestal niet meer dan 1-3 frames, dus dat is niet erg sterk natuurlijk. Ook zijn er reviews waar de 7900GTX het wel wint van de 1900XTX op hogere reso, en andersom op ook.

Waarom sommige reviews enorm afwijken van het gemiddelde, ik zou het niet weten, bij THG zie ik alleen forceware 84. staan?
Als iedereen van het gemiddelde uitgaat hebben we ten minste het zelfde uitgangspunt. Het is natuurlijik altijd makkelijk om die review te pakken waar jou favoriet het beste uitkomt.

Het komt er iig op neer dat de G71 behoorlijk getweaked is, voornamelijk ROP's, om de AA prestatie aanzienlijk te verbeteren, er wordt 40% genoemd op de FP.

Ik wil nergens Fanboy van zijn, wat een k*twoord 8)7 , maar jammer dat ATi zo weinig brengt voor de midrange gamers. Ik snap ze niet. Is het hebben van de snelste kaart dan het belangrijkste?, ookal vreet het veel stroom en wordt het erg warm? en niet te vergeten, zijn de winstmarges niet zo groot.
Ik kan niks anders zeggen, ik wil best een kaartje van jullie, maar dan moeten jullie het wel minstens even aantrekkelijk maken als de concurrent. stom stom stom :/
De X1800GTO is wel een goede tegenhanger van de 7600GT, netjes, maar GT is iets goedkoper, en voor 50,- euro meer heb je 7900GT!!! })
En de ATi features, niet echt het idee dat nVidia mensen dat missen. Duidelijker kan ik niet zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericr
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 16:27
Verwijderd schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 15:21:
Weet iemand wanneer deze knaller in Nederland verkrijgbaar is

XFX GF7900GT XT (Retail, TV-Out, 2xDVI)
Overgeklokt naar: 520 mhz
Geheugen: 1500 mhz

veel sneller dan de rest van de 7900gt's

En tegen een hele zachte prijs 329 bij Alternate Duitsland, mischien is deze ook ergens in Nederland verkrijgbaar. :9

http://www.alternate.de/h...rue&artno=JAXXN1&#tecData
Kan je nog beter voor de XFX 7900GT XXX gaan met
Core : 560 Mhz
Geheugen : 1650 Mhz

€ 346,39 bij Hardwareversand.de

http://www3.hardwareversa...?aid=6812&agid=394&ref=13

Nog niet leverbaar, maar als ik het zo zie gaat dat mijn volgende kaart worden. Heb al een mailwatch staan op eventuele voorraad. Om het makkelijk te maken bied XFX twee soorten Extreme Editions trouwens 8)7 1 met core op 520 en 1 met core op 550. Geheugen op 1550 en 1630, vage zooi :

http://www.xfxforce.com/w...d=185563&productId=185994

Het wordt dan of de snelste Extreme Edition of de XXX editie, welke dan maar het eerst leverbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
XanderDrake schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 16:00:
[...]

Ik zei al, waarom is een switch van tactiek nou ineens onmogelijk :?
Switch van tactiek is prima mogelijk. Maar lees dan ook even dit topic door en de vorige topics. De G71 zal de X1900XTX weg blazen. G71 will rock! Blablabla. Geen enkel woord van de nVidiots over "stroomgebruik" en "winstmarges" tot op een paar dagen geleden toen de eerste tekenen zichtbaar werden dat de G71 wel eens tegen kon vallen wat betreft prestaties. Dat is wat ik bedoel met mijn opmerking dat ik het 'vreemd' vind... en nu is dat blijkbaar een van de belangrijke dingen.

ATi verlaagt de prijzen van haar line-up en concurreert zo prima met de lage prijzen van nVidia, maar dan is ineens stroomverbruik belangrijker en begint men over winstmarges, terwijl de ATi kaarten zo veel meer functionaliteit bieden en een gamer zich eigenlijk niet druk hoort te maken over winstmarges. Beetje gek als je het mij vraagt en nogal hypocriet.
Als nVidia de 7900GT met tienduizenden aan de man kan brengen voor een zacht, sub-300 euro prijsje, en daar tegelijkertijd goed op verdienen, wat is er mis mee? Ik ben van mening dat nVidia gewoon heeft geluisterd naar de kritische stemmen tijdens het korte leventje van de 7800GTX512.
En wat is er dan mis mee dat ATi de X1800XT ook richting de $299 heeft gedrukt, en voor hetzelfde geld meer opties biedt? Na het lezen van dit topic (en de voorgaande topics) voorafgaand aan de launch van de G71, leek het me vrij duidelijk dat nVidia fans voor het snelste van het snelste gingen.
Iets wat ATi wel mag volgen, want ze hebben ook de X1800GTO ook weer gesoftlaunced, slecht hoor..... Nu blijkt dat de 7600GT zwaar overclockbaar, goedkoper, meteen leverbaar en eigenlijk net zo goed als de X1800GTO is, verander ik gewoon keihard van mening en kan de GTO me gestolen worden. :)
Zwaar overgeklokt is enorm overdreven. De reviews waar een 7600GT niet boven de 600Mhz te klokken is zijn er in overvloed, terwijl de reviews waar een 7600GT richting de 700Mhz gaat een stuk zeldzamer zijn. Tel daarbij op dat de X1800GTO ook nog eens 'zwaar' overclockbaar is, een betere featureset heeft en het wachten is op de eerste pipe-mods en dan heb je de natte droom van elke tweaker.
Verder, dat de 7900GTX ook erg goed is, kan je wel halen uit de volgende review :)
Tel voor de gein maar es hoe vaak die kaart bovenaan de charts staat, en dus ook bij FEAR.
http://www.vr-zone.com.sg/?i=3335&s=1
Go Shamino _/-\o_
Je bedoelt de recensie van de site die ook bekend staat als "nVidia Zone"? Laten we naast 4xAA/16xAF er ook eens softshadows bij aan gooien en/of kijken op meerdere andere sites (en niet een oordeel vellen aan de hand van 1 site):

http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2717&p=7
http://firingsquad.com/ha...tx_performance/page14.asp
http://www.guru3d.com/article/Videocards/326/18
http://enthusiast.hardocp...wMSw2LCxoZW50aHVzaWFzdA== (X1900XTX ook nog eens met HQ AA)
http://www.clubic.com/art...0-gt-gtx-bonjour-g71.html
http://www.hardware.fr/ar...-geforce-7900-gtx-gt.html
http://www.legitreviews.com/article/310/8/
http://www.pcstats.com/ar...fm?articleid=1930&page=11 (kijk dan naar de non-OC resultaten)
http://www.tomshardware.c...launch_mayhem/page14.html
http://techreport.com/rev...e-7600-7900/index.x?pg=10
http://www.ixbt.com/video2/g71-part3-d.shtml#p16

Get my point? Als 10 reviewsites aangeven dat een X1900XTX sneller is in F.E.A.R. met alle eye-candy aan, en 1 site geeft wat anders aan... dan weet ik wel wie ik moet geloven en wie niet.
Brainless-NL schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 16:05:
Die review viel mij dus ook erg op. Het verschil tussen de 7800GTX/512 (daarmee ook de 7900GTX) en de 1900XTX is daar ook kleiner dan bij andere reviews :?

Misschien andere drivers?

@CJ e.a. begin nou niet met het voordeel van de GTO (t.o.v. de 7600GT) dat hij HDR+AA kan doen, want daar is de kaart echt niet krachtig genoeg voor (ervanuitgaande dat hij trager is dan de x1800xl). Dit bedoel ik niet aanvallend, maar ik heb het (non-)argument eerder langs zien komen.

EDIT: Het schijnt dat forceware 84.17 (zoals al eerder gepost) flinke gains geeft in FEAR met AA. Dit zou de resultaten uit de review van VRZONE kunnen verklaren...
Meerdere sites hebben met 84.17 getest. Dus dat gaat niet helemaal op.

HDR + AA is 1 van de voordelen van een X1800GTO vs een 7600GT. Je ziet bijvoorbeeld al in Age of Empires 3 dat op ATi kaarten er hardwarematige Int10 HDR + AA gebruikt wordt, 'just-because-the-hardware-can', terwijl nVidia het moet doen met FP16 HDR + supersampling AA (= performancedrop). Of kijk naar Serious Sam 2 met HDR:

Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.fr/medias/photos_news/00/15/IMG0015899.gif

Of Serious Sam 2 met HDR met AA:

Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.fr/medias/photos_news/00/15/IMG0015900.gif

Oh wacht, dat kan de 7600GT niet. :+ HDR + AA blijkt dus goed speelbaar te zijn in de midrange. Laat staan de overige features die de 7600GT mist tov de X1800GTO. Als F.E.A.R. een indicatie is van nieuwe games dan kan je gaan voor pure snelheid zonder AA/AF (dus de 7600GT), maar omdat een kaart in de midrange zit wil dat niet automatisch zeggen dat je het zonder opties als AA, AF, HDR moet doen. Je kan als gamer ook kiezen voor betere IQ en de X1800GTO doet het hier dan toch beter. Oblivion zal meer duidelijk maken binnenkort evenals de UE3. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

Dear Mr. Van de Konijnenburg,

You will find more details about the card after CeBIT on our homepage.

Best regards,
GAINWARD EUROPE

-----Original Message-----
From: xxx
Sent: Friday, March 10, 2006 3:39 PM
To: sales@gainward.de
Subject: Gainward BLISS GeForce 7900 GX², 1024MB GDDR3, 2x DVI, TV-out, PCIe (471846200-7708)

Dear Sir/Madam,

According to http://www.geizhals.net/eu/a191915.html you are selling a BLISS
GeForce 7900 GX², 1024MB GDDR3, 2x DVI, TV-out, PCIe (471846200-7708). Where
can I find specifications of this card? Im seriously interested in this card. I hope you can help me out on this one.

Sincerely,

R. van de Konijnenburg
Nog even wachten tot CeBIT afgelopen is, kijken wat voor moois Gainward ons brengt :) Lijkt me wel cool overigens, dual GT/GTX op 1 kaart, net zoals Asus toendertijd. Maar dan nu met 1024MB GDDR3 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CJ schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 16:29:
Jammer dat nVidia toch steeds shimmeringproblemen blijft houden:

[...]

Jammer dat ATi toch ook steeds shimmeringproblemen blijft houden:

Verwijderd schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 20:25:
[...]
Deze extra transistors hebben zeker wel meerwaarde zoals de kaart futureproof maken door zeer krachtige dyanamic branching en HDR + AA.
Hoe futureproof is een dx9 kaart met dx10 om de hoek?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2006 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ediejo
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

Op verzoek verwijderd

[ Voor 4% gewijzigd door Ediejo op 10-03-2006 17:38 ]

EB cardetailing tot aan uw huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

CJ schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 16:58:
Switch van tactiek is prima mogelijk. Maar lees dan ook even dit topic door en de vorige topics. De G71 zal de X1900XTX weg blazen. G71 will rock! Blablabla. Geen enkel woord van de nVidiots over "stroomgebruik" en "winstmarges" tot op een paar dagen geleden toen de eerste tekenen zichtbaar werden dat de G71 wel eens tegen kon vallen wat betreft prestaties. Dat is wat ik bedoel met mijn opmerking dat ik het 'vreemd' vind... en nu is dat blijkbaar een van de belangrijke dingen.

ATi verlaagt de prijzen van haar line-up en concurreert zo prima met de lage prijzen van nVidia, maar dan is ineens stroomverbruik belangrijker en begint men over winstmarges, terwijl de ATi kaarten zo veel meer functionaliteit bieden en een gamer zich eigenlijk niet druk hoort te maken over winstmarges. Beetje gek als je het mij vraagt en nogal hypocriet.
Ikzelf heb nooit die "de G71 zal de X1900XTX wegblazen" beweringen gemaakt, dus als je dat bij mijn quote zet dan moet je toch echt éérst naar jezelf kijken. Verder blijkt het dat je mij totaal niet kent. Ik ben iemand die veel meer let op de prijs/kwaliteit verhoudingen, en zal nooit een über-high-end kaart kopen, omdat die totaal uit monetaire balans zijn. Ik vind het jammer dat de G71 niet de 32 pipelines heeft zoals ze eerst voorspelde. Maar deze tactiek spreekt mij zeker aan, en ik sta er totaal achter!
Jij hebt me al es horen klagen over de ontzaggelijke hitte die de X1900XTX genereerd, dus dat nVidia nu het tegenovergestelde doet vind ik fantastisch! Hypocriet kan je me duidelijk niet noemen, dus ik vind de claim behoorlijk beledigend en dom om eerlijk te zijn.
[koekje-van-eigen-deeg-modus] fanATical moron :/ ![/koekje-van-eigen-deeg-modus]
En wat is er dan mis mee dat ATi de X1800XT ook richting de $299 heeft gedrukt, en voor hetzelfde geld meer opties biedt? Na het lezen van dit topic (en de voorgaande topics) voorafgaand aan de launch van de G71, leek het me vrij duidelijk dat nVidia fans voor het snelste van het snelste gingen.
De X1800XT wordt nu richting de $299 gedrukt ja, maar de 7900GT begint bij de $299! Ervaring vertelt ons dat nVidia hardlaunches en goede leverbaarheid automatisch de prijs zal drukken. Welke prijs onderbodem denk je dat de X1800XT zal hebben? Denk je dat die bodem net zo laag is als de 7900GT? Welke kaart is het goedkoopst produceerbaar? En dus, welke kaart zal het goedkoopst worden??? Beantwoordt die vragen nou eens echt eerlijk!
Zwaar overgeklokt is enorm overdreven. De reviews waar een 7600GT niet boven de 600Mhz te klokken is zijn er in overvloed, terwijl de reviews waar een 7600GT richting de 700Mhz gaat een stuk zeldzamer zijn. Tel daarbij op dat de X1800GTO ook nog eens 'zwaar' overclockbaar is, een betere featureset heeft en het wachten is op de eerste pipe-mods en dan heb je de natte droom van elke tweaker.
Al de claims van pipemods en overclocks kunnen we beter achterwege laten totdat echte gebruikers de kaarten in handen krijgen. De X1800GTO is in iedergeval nog nergens te bekennen dus wat je zegt kan je simpelweg niet weten. Of is dat toch zo, laat het bewijs maar es zien.
Dat kan niet gezegt worden over de 7600GT, en zoals ik hierboven heb gezegt, goede beschikbaarheid dankzij harde lanceringen zal de prijs alleen maar dukken en de kaart aantrekkelijker maken. Zodra de GTO beschikbaar is zien we wel verder met al onze claims.
Andere voordelen voor de 7600GT is dat SLi steeds beter werkt. Twee midrange kaartjes die niet veel kosten zijn wel aantrekkelijk voor SLi opstellingen natuurlijk!

Over eye-candy mode 7900GTX vs X1900XTX is het duidelijk pro-ATi. Daar ga ik niet meer over dubben, na het lezen van de andere reviews. Het is wel logisch dat je waarschijnlijk wel meer gaat betalen voor die IQ van ATi. Ik wacht eigenlijk stiekum nog op de "miracle" drivers die in geruchten naarboven komen ;)

Verder vind ik het niet echt jammer dat HDR+AA er nog niet in zit op het moment, ik gebruik toch vooral 4x QsAA die wel werkt met HDR :) En naar het zeuren over dat "het Blurred is en niet mooi", daar luister ik niet eens naar ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef
  • Laatst online: 07-09 22:41

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Ediejo schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 17:36:
Hier de eerste de harde benchmaks van de 7900GTX kaarten van Point of View. Ik zeg maar 1 ding bye bye ATI en ook die heb ik kunnen testen oké niet op een fx-60 maar toch ook ze zijn sneller en de beeld opbouw is imo ook beter van de 7900GTX.

Nu ook maar gelijk de eerste benchmarks online.

Plaatjes zijn klikbaar.

3DMark05

[afbeelding]

En dan de klapper de FX-57 vervangen voor de FX-60 en wat heb je dan......... Ja dan heb je de snelste pc van Nederland op dit moment.

3DMark06 alles stock.

[afbeelding]

Als je zo dicht in de buurt zit van de 9000 dan zet ik de cpu toch iets hoger. En kijk eens aan de eerste Nederlandse pc die door de 9000 punten gaat in 3DMark06

[afbeelding]
Dan ga ik er vanavond overheen proberen te komen kijken hoever hij clockt op een schoon systeem 8)

computer voor alle werkzaamheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ediejo
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

Op verzoek verwijderd

[ Voor 11% gewijzigd door Ediejo op 10-03-2006 17:42 ]

EB cardetailing tot aan uw huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
XanderDrake schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 17:37:
[...]
Ikzelf heb nooit die "de G71 zal de X1900XTX wegblazen" beweringen gemaakt, dus als je dat bij mijn quote zet dan moet je toch echt éérst naar jezelf kijken. Verder blijkt het dat je mij totaal niet kent.
Vat het niet te persoonlijk op. Ik had het over het topic in het algemeen. ;)

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.