[Discussie] Het GeForce 7 topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 2.821 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/betapics/got/7800.JPG

Index

About
Features
Specs
Plaatjes
Alternatieve coolers
Over PureVideo
FAQ
Links

About

De G70-core is opgebouwd uit 24 pixel pipelines en 8 vertex shaders. De chip telt maar liefst 303 miljoen transistors, klokt 430MHz en wordt op 0,11 micron gebakken. De basis van de architectuur is identiek aan die van de vorige generatie, maar het is wel duidelijk dat er overal kleine en grotere verbeteringen en optimalisaties zijn aangebracht, die allemaal bij elkaar opgeteld de nieuwe core een stuk efficiënter maken. Zo zijn de vertex shaders van de G70 opnieuw ontworpen om minder bandbreedte te slurpen, en zijn de pixel shaders beter geworden in het omgaan met floating point textures.

Een paar specificieke functies zijn bovendien op het niveau van de hardware geoptimaliseerd om de prestaties flink te verhogen. De veel gebruikte instructie MAD haalde op de GeForce 6800 Ultra bijvoorbeeld 54 gflops, terwijl dat op de GeForce 7800 GTX maar liefst 165 gflops is. Zelfs als het effect van de extra pipelines en hogere klok wordt weggecijferd, komt het er op neer dat de G70 deze instructie twee keer zo snel uitvoert dan zijn voorganger. Ook het blenden en filteren van de pixels gaat op de G70 sneller, zodat HDR-effecten met meer frames per seconde op het scherm getoverd kunnen worden. De verbeterde shader engine is in marketingtermen CineFX 4.0 gedoopt.

De architectuur van de G70 vertoont overigens zeer grote overeenkomsten met de RSX die in de PlayStation 3 komt te zitten. Er zijn maar twee belangrijke verschillen aan te wijzen. Het eerste is dat de console gebruik maakt van XDR DRAM. Hoewel de GeForce 7800 GTX voorzien is van een 256 bit brede bus met 1,2GHz GDDR3-chips, zal het Rambus-geheugen toch sneller zijn. In totaal claimt nVidia een bandbreedte van 44,4GB/s uit het geheugen en via PCI Express (AGP wordt in principe niet meer ondersteund door de G70). Het XDR van de PlayStation levert 47,4GB/s. Een ander belangrijk verschil is dat de PlayStation-GPU op 90nm gebakken zal worden en daardoor bijna dertig procent hoger klokt: 550MHz. Hoewel nVidia voor de G70 om de een of andere reden nog niet voor 90nm-productie heeft gekozen, is dat in ieder geval een erg gunstig vooruitzicht voor de toekomst (G80).

Features

Omdat de architectuur eigenlijk alleen maar een gestroomlijnde versie is van wat er nu al op de markt is, zijn er weinig echt nieuwe features te melden. Toch heeft het bedrijf nog een aantal verbeteringen aangebracht. Onder de noemer Intellisample 4.0 wordt een verbeterde vorm van anisotropic filtering geïntroduceerd en komen er tegelijkertijd twee nieuwe manieren om te anti-aliasen bij: TSAA (transparant dynamic ultra sampling) en TMAA (transparant dynamic multi-sampling). Beide zijn bedoeld om het verlies van kleine details dat kan ontstaan bij normaal AA tegen te gaan, door gebruik te maken van het Alpha-kanaal (transparantie).

Verder ondersteunt de G70-core het drivermodel van Windows Longhorn en de features die door Windows Graphics Foundation 1.0 vereist worden om de toekomstige 3d-desktop te kunnen tonen, waaronder multithreading en gedeeltelijke ondersteuning voor virtualisatie. Ook is er betere ondersteuning voor het WMV9-formaat in de videodecoder gestopt en is er een nieuwe SLI-mode bijgekomen: AFR2. Al deze extra features worden geactiveerd door de ForceWare 75.xx-serie, maar het is nog niet duidelijk in hoeverre dit ook voor de oudere videokaarten geldt.

Afbeeldingslocatie: http://www.firingsquad.com/hardware/nvidia_geforce_7800_gtx/images/ati4xaazoom.jpg
Ati Radeon X850 XT PE met 4x AA

Afbeeldingslocatie: http://www.firingsquad.com/hardware/nvidia_geforce_7800_gtx/images/4xaasuperzoom.jpg
nVidia GeForce 7800 GTX met 4x AA (Supersampling)

Specs

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
7800GTX - 512MB
0.11 micron process TSMC
550Mhz core / 1.8GHz 512MB GDDR3 memory
256-bit memory interface
57,6GB/s memory bandwidth
13,20Bps Fill Rate
?M vertices/second
24 pixels per clock
400MHz RAMDACs
NVIDIA CineFX 4.0 engine
Intellisample 4.0 technology
64-bit FP texture filtering & blending
NVIDIA SLI Ready
DX 9.0 / SM 3.0 & OpenGL 2.0 supported
Single card requires min. 400W PSU with 12V rating of 26A
SLI configuration requires min. 500W PSU with 12V rating of 34A 
Price: $649

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
7800GTX
0.11 micron process TSMC
430Mhz core / 1.2GHz 256MB GDDR3 memory
256-bit memory interface
38,4GB/s memory bandwidth
10,32Bps Fill Rate
860M vertices/second
24 pixels per clock
400MHz RAMDACs
NVIDIA CineFX 4.0 engine
NVIDIA SLI Ready
Price: $549

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
7800GT
0.11 micron process TSMC
400Mhz core / 1.0GHz 256MB GDDR3 memory
256-bit memory interface
32,0GB/s memory bandwidth
8,00Bps Fill Rate
?M vertices/second
20 pixels per clock
400MHz RAMDACs
NVIDIA CineFX 4.0 engine
NVIDIA SLI Ready
Price: $449

Plaatjes

GeForce 7800GTX met 512MB

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2d36b201871aea9711817a553a80754f/full.jpg

GeForce 7800GTX met 256MB

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/60880/full.jpg

GeForce 7800GT

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/f0d307603d264cb7d6a5c25f45bccc77/full.jpg

Alternatieve coolers
Afbeeldingslocatie: http://www.pureoverclock.com/images/review/preview19_1.jpg

De arctic koeler zou je 7800 een stuk koeler en ook stiller moeten houden. Helaas verlies je wel je garantie als je de stock koeler vervangt. O.a. de Extreme N7800GTX van Asus wordt standaard met deze koeler geleverd.

Specs:
  • Fan: 72 mm
  • Overall Dimensions: 218.5 x 100 x 31 mm
  • Rated Fan Speed: 2000 RPM
  • Bearing: ARCTIC Ceramic Bearing
  • Noise Level: 0.9 Sone
  • Weight: 428 g
  • Warranty: 6 Years
NV Silencer 5, Rev.3
08/2005
The compatibility of the NV Silencer 5 in Rev.3 has been extended to NVIDIA's 7800 series VGA Boards. Available from November 15.
Afbeeldingslocatie: http://www.3dxtreme.net/images/reviews/ArcticCoolingNVSilencer5Rev3/IMG_2065.jpg

Fabrikant:
Arctic Cooling

Pricewatch:
Pricewatch link

Reviews:
3DXtreme
PC Modding Malaysia
3dChip.de
Pure Overclock
Google ;)

Met dank aan Kiphaas7

Over PureVideo

Afbeeldingslocatie: http://www.nvidia.com/docs/CP/11033/purevideo_header.jpg

Wat is PureVideo?
NVIDIA PureVideo™ technology is the combination of high-definition video processors and software that delivers unprecedented picture clarity, smooth video, accurate color, and precise image scaling for all video content. It turns your PC into a high-end home-theater.
NVIDIA PureVideo technology:
* Accelerates WMV HD and MPEG video,
* Features spatial-temporal de-interlacing for HD and SD content, and
* Performs inverse telecine, bad edit correction, and other post-processing functions to eliminate jaggies and blurriness, resulting in a sharp picture..
Later dit jaar zal er ook support zijn voor H.264/MPEG-4 AVC

Dit document geeft een aardig overzicht : PureVideo Technology Overview (pdf)

Wat heb ik nodig?

* Een GeForce 6 of 7 GPU
* Windows Media Player 10 build 3923 of later (met DRM update & DXVA hotfix)
* Nvidia's ForceWare driver
* Nvidia's PureVideo Decoder
* Microsoft Windows XP mét Service Pack 2 (voor VMR9 support)

Hoe kom ik aan PureVideo?

Je kan op de site van Nvidia een 30-dagen trial downloaden, die het met deze key 60 dagen werkt ;)
First and Last Name: Trial-60
Email Address: dvdtrial@nvidia.com
Last 4 Digits of Credit Card: 2005
Activation Key: 84CA-4A56-9BF7-2D53-5BA3-5FD6-FA56
Na deze proefperiode kan je de PureVideo Decoder hier kopen.

Hoe configureer ik PureVideo?

Naast de NVIDIA PureVideo Decoder User's Guide is er ook een Reviewers Guide met tips (enigszins gedateerd). Voor beste kwaliteit en prestaties is het noodzakelijk Video Mixing Renderer (VMR) te activeren in Windows Media Player :
To set up the VMR follow these steps

1. Launch Windows Media Player
2. Click on Tools > Options on the menu bar
3. Click on the Performance tab
4. Click on the Advanced button

File Playback Video mixing renderer mode: check “Use video mixing renderer” and “use high quality mode”

DVD-Video playback Video mixing renderer mode: check “Use video mixing renderer” and uncheck “Use overlays”
Als "use high quality mode" is aangevinkt onder "File Playback", dan is het mogelijk dat MPEG-4 ASP videobestanden (XviD, DivX5 etc.) in zwart/wit met een groenige waas worden afgespeeld. Selecteer dan "Use overlays" onder "File Playback".

Als FFDShow op je systeem staat of stond, dan werkt PureVideo waarschijnlijk niet. Wees terughoudend met het installeren van codecpacks. Controleer met Windows XP Video Decoder Checkup Utility of PureVideo als MPEG-2 preferred codec actief is.

Meer informatie :

Scott Vouri Interview #1
Scott Vouri Interview #2
ATI's Avivo vs. NVIDIA's PureVideo: De-Interlacing Quality Compared
ATI VideoShaders - NVIDIA PureVideo
NVIDIA PureVideo Presentation
Principled Technologies PureVideo test report (pdf)
NVIDIA GeForce 7800 GTX Preview (eerste 6 slides)
en natuurlijk www.nvidia.com/page/purevideo.html

Met dank aan FFWD

FAQ

Wat is de nieuwste driver?
De nieuwste stable release is de 81.98. De versie voor WinXP x64 kan je hier downloaden.

Links

Reviews GeForce 7800GTX met 512MB:
Tweakers.net
Anandtech
Hardware.info
Digit-Life
Guru3D
HardOCP

Reviews GeForce 7800GTX met 256MB:
Tweakers.net
T-break
Anandtech
Toms hardware
HardOCP
Hardware.info
Hexus.net
Firing Squad
Guru3D

Vorige topics:
GeForce 7800 GTX: Woensdagochtend 8:00
Het GeForce 7800 GTX Topic! Deel 2
Het GeForce 7800 GT en GTX Topic Deel 3
Het GeForce 7800 GT en GTX Topic Deel 4
Het GeForce 7800 GT en GTX Topic - Deel 5
Het GeForce 7800 GT en GTX Topic - Deel 6
Het GeForce 7800 GT en GTX Topic - Deel 7

Alle Geforce 7800-kaarten in de Pricewatch

[ Voor 7% gewijzigd door XWB op 15-01-2006 12:07 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
Dit is deel 8 van Het GeForce 7800 GT en GTX Topic - Deel 7
Aangezien heel binnenkort de GeForce 7300 en 7600 uitkomen kunnen deze hier ook besproken worden. Vandaar de algemene titel "Het GeForce 7 topic".

De TS moet een update krijgen. Oa de plaatjes om de AA kwaliteit te tonen moeten veranderd worden. Als iemand me kan helpen hoor ik het graag :)

[ Voor 3% gewijzigd door XWB op 13-01-2006 17:55 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:13

justifire

Shut up and squat !!

Is dat Nvidia Purevideo nou hetzelfde als Asus Splendid?

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Hacku schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 17:54:
Aangezien heel binnenkort de GeForce 7300 en 7600 uitkomen kunnen deze hier ook besproken worden. Vandaar de algemene titel "Het GeForce 7 topic".

De TS moet een update krijgen. Oa de plaatjes om de AA kwaliteit te tonen moeten veranderd worden. Als iemand me kan helpen hoor ik het graag :)
bij het stukje van de Silencer kan je er ook bij zetten dat de ASUS TOP er standaard mee word geleverd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20:36
Forceware 82.65 32 bits
Forceware 82.65 64 bits

Nu met ondersteuning voor 3 nieuwe modellen:
NVIDIA GeForce 7300 LE
NVIDIA GeForce 7300 GS
NVIDIA Quadro FX 350

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killingdjef
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-02 20:17
Is er ondertussen wat bekend over de GT(X) overclock capaciteiten?

Standaard draait een GT op 400 Mhz maar ik heb overclockte eVGA kaarten gezien die de 600 MHz halen.

Wat ik eigelijk zoek is hoe ver een GT gemiddeld te overclocken is met de stock cooler, met de artic silencer en met water koeling. Uiteraard ga ik ervan uit dat de bios voltmod toegepast is. Zit er daarnaast nog verschil tussen merken (MSI gaat meestal verder dan Club3d bijvoorbeeld) of is het gewoon puur geluk hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:34
Hacku schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 17:54:

Wil je best helpen :) Heb net al een beetje zitten klooien met HL2, alleen ik zie steeds bijna geen verschil, mischien dat ik wat fout doe!

Van welke settings wil je screens hebben?

*Update

Mischien nog leuke foto voor de TS?

http://home.planet.nl/~bijl0621/7800GTX.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Danielson op 14-01-2006 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:43
killingdjef schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 21:30:
Is er ondertussen wat bekend over de GT(X) overclock capaciteiten?

Standaard draait een GT op 400 Mhz maar ik heb overclockte eVGA kaarten gezien die de 600 MHz halen.

Wat ik eigelijk zoek is hoe ver een GT gemiddeld te overclocken is met de stock cooler, met de artic silencer en met water koeling. Uiteraard ga ik ervan uit dat de bios voltmod toegepast is. Zit er daarnaast nog verschil tussen merken (MSI gaat meestal verder dan Club3d bijvoorbeeld) of is het gewoon puur geluk hebben?
hoever is van van kaart tot kaart verschillend.
maar met stock koeler halen de meeste kaarten op de GPU 460Mhz en het geheugen 1100mhz.

Heb nu zelf sinds gister een PNy 7800GT.
Stock speeds 400/1000.
max overclock zonder artifacts met een redelijke temp was 473/1246.
heb hem nu voor gamen draaien op 460/1200 om een kleine marge te hebben tot ik een andere koeler erop heb, zodra ik een betere koeler heb zal ik proberen een hogere 24/7 clock te halen, en maybe een andere bios erin flashen.

tussen de verschillende merken zitten er kleine verschillen.
natuurlijk de default clocks, maar ook hebben sommige bedrijven een afwijkende (betere) garantie en anderen brengen toch wel regelmatig een nieuwe (soms betere) bios uit zoals EVGA, en de duurdere GTs hebben vaak een iets betere koeler erop.
bv de Club3d en MSI die je noemt het enige verschil zal maybe de bios zijn ik dacht zelf dat Club3d niet eens al die kaarten zelf maakte (correct me if im wrong)

maar van basis zijn de meeste Gts het zelfde (dacht dat sommige dure versies 1.6ns geheugen hebben), dus wil je zelf een water block kopen en bios erin flashen ben je net zo goed af met een goedkopere GT.
heb voor deze PNy 279 euro betaald in duitsland en hij haalt met default koeler nu al hogere clocks dan de Asus GT van een maat van me die er 320 voor betaalde.

ps:
over de 7300GS.
deze zou 8 pipes en 128bit geheugen krijgen.
genoemde datums zijn begin maart :(

zou een leuke kaart kunnen als concurentie tegen de X1300.
nadeel natuurlijk dat Nvidia betaald wil worden voor purevideo :(

[ Voor 6% gewijzigd door Deadsy op 14-01-2006 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120284

Is het niet een goed idee om wat foto's van de verschillende merken toe te voegen, en wat meer info over de verschillende kaarten? XFX heeft bijvoorbeeld een GT met GTX koeler, zwart PCB en ledjes in de koeler (mooi!), EVGA verkoopt voor 355 (Azerty) een GT op 470/1100 (ook met GTX koeler en koperen koelblok, waarmee je heel dicht tegen de prestaties van een GTX aankomt. Dit zijn kaarten die prima geschikt zijn voor mensen die:

1. Een iets stillere GT willen zonder de stock koeler te vervangen.
2. Iets sneller dan een standaard GT willen zonder te overklokken.
3. Mensen die nog verder willen overklokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
  • Laatst online: 14-04 16:35
ik heb een asus 7800gt.

en dat ding overclocked heel erg hoog vind ik zelf.

520/1250

maar ja artifacts.

dus draai nu maar 400/1100.

en ga de nieuwe zalman vf900cu halen als die uit is.

want de stock cooler van asus kan je niet regelen emt expertool en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51473

Is er inmiddels al een voltmod toepasbaar voor een GTX ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51473

Thanks !

Ik snap het alleen niet helemaal.. Wat is VDD ? Die vGPU snap ik.. 1 is voor de voltage en 1 is voor een voltage check.. Maar wat die VDD is snap ik even niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bisselke
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:46
Ik vroeg me af of jullie mij beetje kunnen helpen met mijn overclock, Ik heb nu een EN 7800 GTX met 256 geheugen, en een Top Koeler erop, aka NV silencer 5. Die zat er standaard op . Alleen de clockspeeds van de kaart kan nog geen eens artifactloos op top speeds draaien
terwijl temps supergoed zijn, 42 idle, 60 stressed.
Standaard draait de core op 430 en 1200. Tops draaien op 486 rn 1350.
Bij mijn videokaart gaat de core tot zo'n 475 en de mem tot 1300, daarna krijg ik gewoon artifacts, als ik 1 van beide omhoog doe. Volgens mij valt er veel meer uit deze kaart te halen.

Mijn overige hardware is
AMD 64 3500+
GEiL 1 gb Dual Channel
ASUS A8N Sli.

Weet iemand waardoor het komt dat hij nog geen eens op top speeds draait, of weet iemand iets waardoor ik op snellere speeds artifactloos kan draaien?? Mss iets met voltages ofzo. Ben nog niet echt ervaren op gebied van overclocken. Heb iig kleine stapjes van 5 mhz gezet, met de tests.

[ Voor 4% gewijzigd door bisselke op 15-01-2006 03:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawaai
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-03 20:01

lawaai

www.oldskoolnl.nl

jorisw86 schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 21:06:
ik heb een asus 7800gt.

en dat ding overclocked heel erg hoog vind ik zelf.

520/1250

maar ja artifacts.

dus draai nu maar 400/1100.

en ga de nieuwe zalman vf900cu halen als die uit is.

want de stock cooler van asus kan je niet regelen emt expertool en dergelijke.
Een overklock met artifacts is geen echte overklock.... pas als je geen arti's hebt is het een overklock :9
Zelf draai ik met een silencer 530 / 1220 (XFX 450/1050) dus overklokken doen ze goed :) haal ik toch weer 8281 mee als mijn proc meegaat naar 2,4 gigs.

Heb trouwens wel het gevoel dat de rev. 3 silencer wat meer geluid maakt dan de rev. 2, maar das nog steeds niks vergeleken met de stock koeler van xfx, hoe mooi die ledjes ook zijn. >:)

bisselke, gelijk terug brengen... als ie 475 niet kan draaien terwijl ze beweren dat ie uit de box hoger kan betekent dat er iets fout zit. Lijkt me sterk dat je systeem ervoor zorgt dat ie niet zo hard kan. (of je airflow is zo dramatisch) Dus belletje naar leverancier :)

[ Voor 17% gewijzigd door lawaai op 15-01-2006 03:15 . Reden: bisselke ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Laatst online: 16:05
Iemand al opgevallen dat die er GeFore in de titel van dit topic staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

TranceSetter schreef op zondag 15 januari 2006 @ 03:16:
Eigenlijk niet, ik ben namelijk lang geleden al gestopt met het volledig lezen van alle letters. Om sneller te kunnen lezen gebruik ik de snellere compare to cache methode. Helaas heeft dit wel enige nadelige gevolgen voor de nauwkeurigheid, waardoor typefouten onopgemerkt kunnen blijven. :P

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-04 21:47

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

TranceSetter schreef op zondag 15 januari 2006 @ 03:16:
Jup, ik doe dan ook net Topic Report waarin in ik een titelchange aanvraag :P

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuB-ZeuZ
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-04 21:23
lawaai schreef op zondag 15 januari 2006 @ 03:13:
[...]
bisselke, gelijk terug brengen... als ie 475 niet kan draaien terwijl ze beweren dat ie uit de box hoger kan betekent dat er iets fout zit. Lijkt me sterk dat je systeem ervoor zorgt dat ie niet zo hard kan. (of je airflow is zo dramatisch) Dus belletje naar leverancier :)
Ehm, volgens mij zei ie dat hij een normale EN7800GTX had, maar wel met standaard die TOP koeler erop (aka nv5 rev3). Het is dus geen standaard TOP versie van Asus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
GoldenSample schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 18:41:
[...]

bij het stukje van de Silencer kan je er ook bij zetten dat de ASUS TOP er standaard mee word geleverd ;)
Added.
Danielson schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 09:18:
[...]

Wil je best helpen :) Heb net al een beetje zitten klooien met HL2, alleen ik zie steeds bijna geen verschil, mischien dat ik wat fout doe!

Van welke settings wil je screens hebben?
1280x1024 met 4x AA, 8x AF ofzo. Maar ik moet er dan ook van de Radeon X1800 hebben.
Anoniem: 120284 schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 18:20:
Is het niet een goed idee om wat foto's van de verschillende merken toe te voegen, en wat meer info over de verschillende kaarten? XFX heeft bijvoorbeeld een GT met GTX koeler, zwart PCB en ledjes in de koeler (mooi!), EVGA verkoopt voor 355 (Azerty) een GT op 470/1100 (ook met GTX koeler en koperen koelblok, waarmee je heel dicht tegen de prestaties van een GTX aankomt. Dit zijn kaarten die prima geschikt zijn voor mensen die:
Er zijn nogal veel fabrikanten he ;) Misschien kan ik wel een lijstje van fabrikanten toevoegen.

[ Voor 34% gewijzigd door XWB op 15-01-2006 12:13 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
cybersteef schreef op zondag 15 januari 2006 @ 11:16:
[...]

Jup, ik doe dan ook net Topic Report waarin in ik een titelchange aanvraag :P
offtopic:
Ik geloof dat als een mod de titel verandert, dat dan de originele poster niets meer kan veranderen in de first post....

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
offtopic:
jawel hoor ;)

[ Voor 15% gewijzigd door XWB op 15-01-2006 15:22 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkrythe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-11-2024
Beste Tweakers,

Ik heb een probleem met mijn 7800GT SLI setup.
Ik heb sinds gister een 2e 7800GT gekocht. Met 1 GT haalde ik in 3DMark rond de 6500 d8 ik.
Ik had gelezen op het forum dan je met een SLI setup rond de 11000 uit moest komen, maar ik haal maar 9500. Lijkt me btj weinig :'(

Dit is mijn systeem:

AMD 3200+ @ 2,2Ghz
ASUS A8N-SLI SE
2x 1GB Twinmos
2x 7800 GT (heb ze verbonden met dat slappe bruggetje)
3 schijven
2 branders
Audigy kaartje

WinXP erop, forceware beide nieuwste WHQL versie.

Je kan in het bios 3 instellingen veranderen wat betreft SLI, maar heb geen idee wat die doen...mss dat andere hier het zelfde bord hebben en dat wel weten :P

Heeft iemand enig idee wat hier aan kan doen? Als er wat info ontbreekt hoor ik het graag en zal ik het ff aanvullen :)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
@Ruubruub
het kan zijn dat je CPu te veel limiteert met slechts 2200mhz.
btw wat voor voeding heb je.

[ Voor 18% gewijzigd door Deadsy op 15-01-2006 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkrythe
ik heb een Coolermaster 430W voeding... Heb me cpu van 2000 naar 2200 gezet, maar dat maakte maar 100 punten verschil ofzo

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Niet online
ruubruub schreef op zondag 15 januari 2006 @ 17:01:
Beste Tweakers,

Ik heb een probleem met mijn 7800GT SLI setup.
Ik heb sinds gister een 2e 7800GT gekocht. Met 1 GT haalde ik in 3DMark rond de 6500 d8 ik.
Ik had gelezen op het forum dan je met een SLI setup rond de 11000 uit moest komen, maar ik haal maar 9500. Lijkt me btj weinig :'(

Dit is mijn systeem:

AMD 3200+ @ 2,2Ghz
ASUS A8N-SLI SE
2x 1GB Twinmos
2x 7800 GT (heb ze verbonden met dat slappe bruggetje)
3 schijven
2 branders
Audigy kaartje

WinXP erop, forceware beide nieuwste WHQL versie.

Je kan in het bios 3 instellingen veranderen wat betreft SLI, maar heb geen idee wat die doen...mss dat andere hier het zelfde bord hebben en dat wel weten :P

Heeft iemand enig idee wat hier aan kan doen? Als er wat info ontbreekt hoor ik het graag en zal ik het ff aanvullen :)
Dit is een hele nette score... Ik had 9500 met mijn systeem op stock (dus x2 3800+ op 2.0Ghz & kaartjes op 400/1000Mhz). CPU was toen de limit, dus die heb ik heel neytjes geclocked op 2.5Ghz. Houd er wel rekening mee dat een overclock van jouw processor misschien niet zo heel veel zin heeft.

Dit heeft te maken met je goedkopere Twinmos geheugen. Als je je CPU overclocked, gaat je geheugen automatisch mee. Twinsmos mag dan prima werken op stock en de ervoor gemaakte speeds echter, een overclock wil met Twinmos minder goed gaan.

Niet om over te treuren, je systeem is gewoon heel snel en je valt nogsteeds in het "high-end"-segment met je systeem. Voor gewone stock speeds is dit dus een prima score, niets mis mee...

Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
Hacku schreef op zondag 15 januari 2006 @ 12:11:
1280x1024 met 4x AA, 8x AF ofzo. Maar ik moet er dan ook van de Radeon X1800 hebben.
Klik :) Hopelijk heb je er iets aan :)

http://home.planet.nl/~bijl0621/HL2_4AA_8AF.png
http://home.planet.nl/~bijl0621/HL2_1_4AA_8AF.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkrythe
Fiddle schreef op zondag 15 januari 2006 @ 17:45:
[...]

Dit is een hele nette score... Ik had 9500 met mijn systeem op stock (dus x2 3800+ op 2.0Ghz & kaartjes op 400/1000Mhz). CPU was toen de limit, dus die heb ik heel neytjes geclocked op 2.5Ghz. Houd er wel rekening mee dat een overclock van jouw processor misschien niet zo heel veel zin heeft.

Dit heeft te maken met je goedkopere Twinmos geheugen. Als je je CPU overclocked, gaat je geheugen automatisch mee. Twinsmos mag dan prima werken op stock en de ervoor gemaakte speeds echter, een overclock wil met Twinmos minder goed gaan.

Niet om over te treuren, je systeem is gewoon heel snel en je valt nogsteeds in het "high-end"-segment met je systeem. Voor gewone stock speeds is dit dus een prima score, niets mis mee...
Tnx voor je info. Als ik btw me CPU overclock zie ik dat me geheugen gewoon op 400 blijft staan....

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

justifire schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 18:18:
Is dat Nvidia Purevideo nou hetzelfde als Asus Splendid?
Er is toch wel iemand die dat weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
@Fiddle
geheugen hoeft niet 1 op 1 te lopen met de HTT van de CPU.
je kunt ook een divider gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkrythe
Bigbot schreef op zondag 15 januari 2006 @ 20:56:
@Fiddle
geheugen hoeft niet 1 op 1 te lopen met de HTT van de CPU.
je kunt ook een divider gebruiken.
ja die gebruik ik dus ook aangezien mijn geheugen op 400 blijft staan. In het bios kan je het geheugen en cpu apart oc'en

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-04 21:38
ff een vraagje ..

Ik heb dus een XFX 7800 GTX Extreme.. Idle temp = 42c.. Wat zeer ok is volgens mij. Echter onder full load wordt die 80c max.. Is dat wel helemaal ok? (kon toch tot 115c ofzo).. Beetje lijp dat dat ding ze temp verdubbeld onder full load..

Wat zijn jullie idle / full load temps ? (met gelijkwaardige kaart). Zodat ik wat vergelijkingsmateriaal heb. Airflow is redelijk goed te noemen, overige temperaturen zijn dik in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
heb een asus extreme n7800gt 400/1100 draaien anders krijg ik arties door de hitte.

idle 40 max load tot nu toe gezien 68

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20:36
gideon82 schreef op zondag 15 januari 2006 @ 21:28:

Wat zijn jullie idle / full load temps ? (met gelijkwaardige kaart). Zodat ik wat vergelijkingsmateriaal heb. Airflow is redelijk goed te noemen, overige temperaturen zijn dik in orde.
Asus GTX 1: 49 idle / 79 full load
Asus GTX 2: 43 idle / 71 full load

Ik denk dat GTX 1 bij mij de bovenste van de twee is en verwarmd wordt door de onderste (GTX 2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-04 21:38
biobak schreef op zondag 15 januari 2006 @ 21:46:
[...]

Asus GTX 1: 49 idle / 79 full load
Asus GTX 2: 43 idle / 71 full load

Ik denk dat GTX 1 bij mij de bovenste van de twee is en verwarmd wordt door de onderste (GTX 2).
ah, mijn temps zijn alleen 80c in AOE III ( alles op hoogste stand en speelresolutie van 2048 x 1536_
In Quake 4 met alles high op 1280 * 1024 met 4x AA wordt die rond de 74c.. Dus scheelt per game die ik speel...

Maar zie dat mijn temps dus wel redelijk 'gemiddeld' zijn.. Aangezien het de Extreme versie is die ietwat sneller loopt dat de regular GTX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krouwen
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-04 07:37

krouwen

Hardware Enthusiast

Eindelijk (net als Fiddle-mans) nu ook al een week de 2 7800GT's.

Na lang (3 maanden denk ik nu toch wel) gekloot te hebben met eerst 2 7800GTX Toppen in bestelling, daarna de 7800GTX 512 en nu dus uiteindelijk 2 7800GT's (geld wat ik overhield; ten opzichte van 2 7800GTX-en, mijn Dual-Core procc, beter voeding en koeling van gekocht) heb ik nu eindelijk het hele systeem compleet.

Hier de twee kaartjes

Afbeeldingslocatie: http://img77.imageshack.us/img77/2437/dsc2459small8qw.jpg

Hier in de PC.

Afbeeldingslocatie: http://img77.imageshack.us/img77/1812/dsc2467small4it.jpg

Lang gekloot om de kabeltjes netjes weg te werken. Extra tie-ripjes zijn handig voor de mensen met de zelfde idëeen. Je moet toch een extra pci-express connector van boven bij je voeding weghalen en een extra 4 pins stekkertje op je mobo prikken. Die heb ik zoals jullie kunnen zien helemaal linksom laten lopen. Installeren ging vrij simpel. Denk dat het aan iedereen aan te raden is eerst één kaart erin te zetten, alles te installeren en dan tweede erbij zetten. Even restarten, drivers opnieuw erop zetten en voila 10842 3Dmarks05 @ stock speeds (CPU wel overclocked op 2,4Ghz = 200Mhz). Overgeclocked op Fiddle's speeds (435 - 1.10): 11098 3Dmarks. Vind ik eigenlijk een te weinig verschil, maargoed (cpu limited?). Zo heb ik ook alles nu laten staan. Verder overclocken voor die paar puntjes lijkt me onnodig als je in Fear alles al @ highest kan spelen op 1280*960 (nééé, geen soft shadows :'( )

Kaarten maken redelijk wat lawaai, maar dat maakt me verder niet zo heel veel uit, tijdens het gamen heb je er totaaaal geen last van. 2 silencers vind ik dan ook overbodig en verpesten mijn laatste pci slot dat ik nog overheb (andere 2 zit geluidskaart en usb poorten op, rest is al overwoekerd door de kaarten).
De temps zijn ook zeker niet warm te noemen (misschien vermelden dat de air flow wel goed is). Iddle temps gemiddeld 41 Graden (GPU 2 is warmer, is dat nou de onderste of bovenste, GPU 1 lijkt me bovenste, maar dat klingt onlogisch ivm de temps, misschien toch random?). Tijdens het gamen worden ze met overclock niet warmer dan 60 graden (snel gekeken). Auto-detect frequencies komt de core uit op 465. Dus overclockbaar is deze kaart zeker, maar zoals ik al zei, ik vind 11.000 marks genoeg om de eerste tijd mee vooruit te kunnen :9 . Maximale overclock komt nog wel t.z.t.

Lang verhaal, ik hoop hiermee iedereen die toevallig misschien toch nog een 7800GTX 512 in bestelling heeft staan te overtuigen om toch eens te kijken naar 2 7800GT @ SLI. Iets goedkoper en zelfde aantal Marks. De 512 is nu zo gelimiteerd dat het misschien ook onmogelijk is om later er één bij te zetten (limited edition). Ik denk dat het verstandig is om SLI gelijk te gebruiken waar het voor bedoelt is. Iedereen heeft het wel over later een kaart erbij zetten, ik vraga me af hoeveel mensen dit uiteindelijk zullen doen. Denk vrij weinig.
De kaarten van Asus zien er verder goed uit, hebben blauwe verlichting en aluminium koelers. Passen zeer goed in een kast met window (heb ik niet) en met 2 kaarten in je pc is het toch wel heel leuk om tegen andere "leken" te zeggen dat je twee 3D-kaarten aan elkaar gekoppeld hebt.

Nog iets om op te geilen na dit lange bericht:

--
De toch wel steeds groter wordende dozen.

Afbeeldingslocatie: http://img77.imageshack.us/img77/3418/dsc2470small3ed.jpg

--
Van onderaf, vind het toch chiq dat aluminium van die Asus kaarten.

Afbeeldingslocatie: http://img77.imageshack.us/img77/9916/dsc2463small6ip.jpg

--
Kabels weggewerkt, toch wel een gekloot met de hardeschijven (3D-kaart, hardeschijf, 3D-kaart hardeschijf). En dan stroom van de hardeschijf, 3D-kaart en de s-ata stekkertjes er tussen proberen te proppen.

Afbeeldingslocatie: http://img77.imageshack.us/img77/4803/dsc2462small2dw.jpg

Nu de games nog... ;)

[ Voor 3% gewijzigd door krouwen op 15-01-2006 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
offtopic:
overbodig

[ Voor 95% gewijzigd door Sjaak_Trekhaak op 16-01-2006 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
wie gaat er nog meer de nieuwe zalman vf900cu halen voor zijn 7800gt???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
jorisw86 schreef op maandag 16 januari 2006 @ 01:05:
wie gaat er nog meer de nieuwe zalman vf900cu halen voor zijn 7800gt???
Ik wil die ook misschien halen, als die echt wat stiller is dan de NV Silencer die op mijn gtx zit.. ik vind die NV Silencer namelijk helemaal niet zo stil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Heb sinds een kleine week wat nieuws gebouwd,
A8n SLI premium met een XFX 7800GT Extreme (die met zwarte pcb en leds)

Dit haal ik in 3d mark : http://service.futuremark.com/compare?3dm05=1708310

Beetje een goede score ?

Op de 7800GT zit nu de Zalman 700 koeler - ik durf alleen niet niet echt hoog te overclocken.

Ik probeer eerst mijn cpu stabiel te krijgen (nu op 2.55)
Ik had namenlijk een probleem dat met BF2 terug naar de desktop klapte - nu heb ik de videokaart standaard draaien, en nog geen crashes gehad.

Welke drivers gebruiken jullie trouwens ?

EDIT: nieuwe 3dMark score

[ Voor 4% gewijzigd door SileX op 16-01-2006 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkrythe
SileX schreef op maandag 16 januari 2006 @ 10:34:
Heb sinds een kleine week wat nieuws gebouwd,
A8n SLI premium met een XFX 7800GT Extreme (die met zwarte pcb en leds)

Dit haal ik in 3d mark : http://service.futuremark.com/compare?3dm05=1690588

Beetje een goede score ?

Op de 7800GT zit nu de Zalman 700 koeler - ik durf alleen niet niet echt hoog te overclocken.

Ik probeer eerst mijn cpu stabiel te krijgen (nu op 2.55)
Ik had namenlijk een probleem dat met BF2 terug naar de desktop klapte - nu heb ik de videokaart standaard draaien, en nog geen crashes gehad.

Welke drivers gebruiken jullie trouwens ?
nette score hoor :9

ik gebruik de nieuwste waarvan een link te vinden is in dit topic

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
ruubruub schreef op maandag 16 januari 2006 @ 11:32:
[...]

nette score hoor :9

ik gebruik de nieuwste waarvan een link te vinden is in dit topic
Ja ? ok, super.

Ik heb inmiddels ook het probleem gevonden met de crash to desktop. Ik heb nu 2T ipv 1T ingesteld.
Nu maar weer de cpu omhoog, en de 7800 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Zit nu nog zelf na te denken wat voor koeler ik erop gooi, of een zalman of een vga silencer.

Denmk dat de Zalman stiller is maar dat de silencer beter koelt, iemand hier die beide heeft gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Bigbot schreef op maandag 16 januari 2006 @ 14:23:
Zit nu nog zelf na te denken wat voor koeler ik erop gooi, of een zalman of een vga silencer.

Denmk dat de Zalman stiller is maar dat de silencer beter koelt, iemand hier die beide heeft gehad?
ik had een silencer voor me 6800 - die is nog luidruchtig vergeleken met de Zalman
Ik zou voor de Zalman gaan... Zelfs bij mij draait de fan op 5v en koelt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Bigbot schreef op maandag 16 januari 2006 @ 14:23:

De zalman koelt je mem niet, de silencer wel (al is het maar aan 1 kant aktief)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:02
Danielson schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 09:18:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem met mijn 7800GT (van Asus). Of ik nu AA aan of uit zet, ik zie eigelijk helemaal niets van de AA. Ik kijk hiervoor in de menutjes van HL omdat deze achtergronden redelijk statisch zijn. Vooral let ik op de boom die linksachterin staat (ik denk dat dit het menu van het waterlevel is) en de flessen die ronddrijven. Overal jaggies, en geen spoor te bekennen van AA.

Ik heb al geprobeerd AA in de drivers te forcen, maar helaas, niets (substantieels) te zien.

Ook heb ik 3DMark2003 geprobeert en ook hier is geen AA te bekennen, terwijl ik dat wel had aangezet. Erg vreemd allemaal...

Ik draai dus 1280x1024 op een TFT scherm. M'n driver heb ik ingesteld om fixed aspect ratio aan te houden. Ook bij lagere resoluties (800x600 en 1024x786) is er wienig AA te bekennen. De enige 'AA' die plaatsvind is oprekken van het beeld door m'n TFT bij die resoluties. Maar je ziet daarbij duidelijk dat het 'vervagen' door het oprekken komt en niet door daadwerkelijke toepassing van AA.
Ik draai de nieuwste (iig waren dat 2 weken geleden de nieuwste) Forceware drivers.

PS. Als er nog foto's gewenst zijn van een EN7800GT (Blue led edition) ingebouwd in een Shuttle (SN25P), laat even weten, dan maak ik er een paar.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
justifire schreef op maandag 16 januari 2006 @ 14:41:
[...]

De zalman koelt je mem niet, de silencer wel (al is het maar aan 1 kant aktief)
fout, je krijg er 8 blokjes bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkrythe
lijkt me wel geinig om ff te zien :P

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
ruubruub schreef op maandag 16 januari 2006 @ 15:06:
lijkt me wel geinig om ff te zien :P
Hier net een foto genomen van mijn XFX:
Afbeeldingslocatie: http://img15.imageshack.us/img15/5951/dsc000907rl.th.jpg

voor de cam geilen onderons; SE w800i

[ Voor 4% gewijzigd door SileX op 16-01-2006 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
SileX schreef op maandag 16 januari 2006 @ 15:47:
[...]

Hier net een foto genomen van mijn XFX:
[afbeelding]

voor de cam geilen onderons; SE w800i
Zijn die memblock niet brak ofzo, dus zitten ze er wel stevig op? Lijkt net of ze er elk moment af kunnen vallen :D

Daarnaast wil ik wel weten hoe het met de temps zit.. Ik ga denk ik toch mijn nv silencer eraf slopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Executor16 schreef op maandag 16 januari 2006 @ 16:11:
[...]

Zijn die memblock niet brak ofzo, dus zitten ze er wel stevig op? Lijkt net of ze er elk moment af kunnen vallen :D

Daarnaast wil ik wel weten hoe het met de temps zit.. Ik ga denk ik toch mijn nv silencer eraf slopen
memblocken zitten stevig vast - door de warmte gaan ze nog beter zitten. Op mijn oude 6800 had ik moeite ze eraf te halen.

Idle temp op dit moment is 37 graden, op 5V, met een kast van rond de 35- load richting de 55 (kast 42).
Als ik op 12v zet, koelt ie goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
edit:
Dubbelpost? Nee dus - raar want ik zie mn bericht op 2 pages

Weet iemand toevallig hoe ik het ViVO adaptertje aan zet?
Ik krijg dat adaptertje voor geen mogelijkheid aan :D

[ Voor 164% gewijzigd door Sjaak_Trekhaak op 16-01-2006 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
ik heb dus ook een asus 7800gt blue led editie sli ready ensow staat erop de doos.

maar er zit niet zo'n sli bruggetje bij??

zit die bij de 2e videokaart als ik die ga bestellen dan???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
jorisw86 schreef op maandag 16 januari 2006 @ 17:10:
ik heb dus ook een asus 7800gt blue led editie sli ready ensow staat erop de doos.

Bij mij zit ie bij het moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
en tegenwoordig hoeft dat bruggetje tog niet meer om in sli te draaien??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
jorisw86 schreef op maandag 16 januari 2006 @ 17:41:
en tegenwoordig hoeft dat bruggetje tog niet meer om in sli te draaien??
Dat is iets anders - dat is om op je moederbord aan te geven dat je SLI draait - dat kan automatisch ja.
Maar die link heb je nog steedss nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Is dat Nvidia Purevideo nu hetzelfde als Asus Splendid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
@Jorisw86
de SLI bridge dingetje moet bij je moederbord erbij zitten.

en sinds de 8x.xx drivers is die bridge niet meer nodig vlgens nvidia, maar het helpt wel bij de stabiliteit en bij high-end SLI is deze brug aan te bevelen volgens Nvidia.

aangeven dat je SLI draait kun je in de bios doen.

@Justifire
als je info erbij had gezet over wat Asus Splendid is had je sneller antwoord gekregen:
Splendid is een adembenemende innovatie die de beleving van video kijken op de PC naar het volgende niveau tilt. Ingebouwd in de driver van ASUS-videokaarten, detecteert de Splendid Video Enhancing-technologie activering en gebruik van videoapplicaties en optimaliseert het automatisch de beeldkwaliteit voor het beste visuele resultaat.

Asus Splendid is dus om de beeld kwaliteit te verbeteren (of het werkt weet ik niet)
Purevideo is iets anders.

Purevideo zorgt ervoor dat als je een film kijkt in welk formaat dna ook de GPU een groot deel van deze reken kracht op zich neemt inplaats van de CPU.

[ Voor 55% gewijzigd door Deadsy op 16-01-2006 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agres
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-01 19:17
jorisw86 schreef op maandag 16 januari 2006 @ 17:10:

heej joris ;)
(ouwe "CompuExpert" slet)

dat bruggetje zit bij je moederbord. en op je andere vraag.. JA dat bruggetje heb je nodig!
wanneer ben je weer op msn ;-) kunnen we even 3dmark05 scores uitwisselen ^^

(ben nog bezig) haal nu 14150 8) 2x 7800 gtx 500/1350
alleen als ik hoger clock, zecht Nvidia settings dat het niet mag |:( is daar iets voor ? mede tweakers?? dat ik over die 500 heen kan.. ?? of die 1350 ??

bij me oude 6600 gt was er iets van een reg bestandje. zodat je er wel over heen kon :? is dat er nog :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Bigbot schreef op maandag 16 januari 2006 @ 19:53:
@Jorisw86
de SLI bridge dingetje moet bij je moederbord erbij zitten.

en sinds de 8x.xx drivers is die bridge niet meer nodig vlgens nvidia, maar het helpt wel bij de stabiliteit en bij high-end SLI is deze brug aan te bevelen volgens Nvidia.

aangeven dat je SLI draait kun je in de bios doen.

@Justifire
als je info erbij had gezet over wat Asus Splendid is had je sneller antwoord gekregen:
Splendid is een adembenemende innovatie die de beleving van video kijken op de PC naar het volgende niveau tilt. Ingebouwd in de driver van ASUS-videokaarten, detecteert de Splendid Video Enhancing-technologie activering en gebruik van videoapplicaties en optimaliseert het automatisch de beeldkwaliteit voor het beste visuele resultaat.

Asus Splendid is dus om de beeld kwaliteit te verbeteren (of het werkt weet ik niet)
Purevideo is iets anders.

Purevideo zorgt ervoor dat als je een film kijkt in welk formaat dna ook de GPU een groot deel van deze reken kracht op zich neemt inplaats van de CPU.
Zit wat in, al had ik geweten wat Asus splendid precies doet de vraag weer overbodig was :)
Toch maar eens instaleren dan, bedankt voor de uitleg Bigbot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

is er al een oplossing voor het 3dmark05 SLI probleem op het a8n-sli mobo? ik word er nu toch wel wat gaar van.
zijn er nu zoveel problemen met dit mobo of lijkt dit maar zo.

ik kan nu niet veel testen want ik zit met het "crc errors met uitpakken" probleem Compatibiliteit Maxtor DiamondMax10 met o.a. nForce4

ik ploeter nog tot zaterdag, en dan ruil ik dit mobo om met een ander.

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
@ agres

zo steef geld teveel.

zat te kijken voor een asus a8n sli premium mobo maar als ik alle troubles ermee lees.

me x-fi fatality me maxtor diamond 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agres
jorisw86 schreef op maandag 16 januari 2006 @ 21:58:
@ agres

zo steef geld teveel.

zat te kijken voor een asus a8n sli premium mobo maar als ik alle troubles ermee lees.

me x-fi fatality me maxtor diamond 10
die x-fi fatality kaart, KAN driver problemen geven icm een NF4 chipset. maar dat hoeft niet. ik heb er zelf (op me werk) nog nooit problemen mee gehad. dus dat is niet alleen met het premium bordje..
en van die diamond 10? zou ik niet weten.
weet je precies wat die dan niet ? of wel doet? op dat bord?

NEE geen geld te veel ^^ werk momenteel bij een PC shop 8) mag ook wel is wat testen/lenen..
btw specs... (www.ikbenstil.nl) sssst = geen reclame :P

amd 64 x2 4400 @ 2805
DFI EXPERT _/-\o_
2 x 512 GEiL ultra dual chennel |:(
hdd praat lk maar niet over :'(
580 wattertje silentmaxx

cpu + nb waterkoeling
en nodig fannes, papst.
als je een ander mobo wil.. echt die DFI is een aanrader. (te) veel bios instellingen!!!
daar vliegt je cputje wel mee :+

http://simplecitrus.marinsoft.nl/stephan/ragrates1.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door Agres op 16-01-2006 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
jij de maxtors vind die gwn in windows en dergelijke.

en in een keer werken ze niet meer erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agres
jorisw86 schreef op maandag 16 januari 2006 @ 23:24:
jij de maxtors vind die gwn in windows en dergelijke.

en in een keer werken ze niet meer erop.
zelf ooit gestest? gezien? mee gemaakt?

lijkt me raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:02
De pics van m'n ASUS EN7800GT Blue Led Edition in een Shuttle SN25P. Je ziet er niet superveel van, want t'is allemaal vrij krap in dat kastje :)

Afbeeldingslocatie: http://www.hltools.com/files/got/shuttle/Shuttle_7800GT_1_small.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.hltools.com/files/got/shuttle/Shuttle_7800GT_2_small.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.hltools.com/files/got/shuttle/Shuttle_7800GT_3_small.jpg
Plaatjes zijn uiteraard clickable!
PS.Ik heb niet specifiek de Blue Led Edition gekocht, maar dit is gewoon de versie die ze toevallig hadden...

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killingdjef
Waterkoeling - 7800 GT(X)

Afbeeldingslocatie: http://www.dangerdenstore.com/files/images/blocks/nv78/nv78cu_100.jpg

Onlangs heeft DangerDen een waterblokkie uitgebracht die de 7800 GT(X) goed zou moeten koelen. Core en Memory modules worden hiermee aangepakt. Nu had ik een beetje onderzoek gedaan en vond een aantal verhalen dat de aansluiting van deze blocks slecht ging.. het niet goed zat en het in sommige gevallen nog geneens goed koelde.

http://www.dangerdenstore...oductid=189&cat=48&page=1

Daarnaast vind ik 70 euro (is die prijs normaal?) voor een koperblokje met gaatjes wel erg veel van het goede en vraag me zeer af of de beoogde prestaties ermee waar worden gemaakt.
offtopic:
added:
Zijn er ook alternatieven die core en geheugen koelen met waterkoeling?

Heeft iemand er ervaring mee of tips?

[ Voor 15% gewijzigd door killingdjef op 17-01-2006 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:00

Aight!

'A toy robot...'

Dangerden is/was altijd duur zie ook de blokjes van de 6800Ultra bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120219

Uit nieuwsgierigheid, hoe ver hebben jullie je 7800GTX kunnen overclocken? Ik zit met een standaard Asus nu op 525/1440... Tot nu toe heb ik alleen de Coolbits registry hack gebruikt maar als hij verder kan dan moet ik maar eens met RivaTuner aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
vind die 70 euro voor de dangerden meevallen dacht dat die 6800 blokken toen inderdaad een stuk duurder waren toen ze net uit waren.
maar als er inderdaad problemen met dat blok zijn zou ik me er vingers vanaf laten.

maar voor een vergelijkbaar blok voor de 7800 dat core en mem koelt van Innovatek of Aquacomputer ben je ook al snel tussen de 60 en 70 euro kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107573

Anoniem: 120219 schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 02:29:
Uit nieuwsgierigheid, hoe ver hebben jullie je 7800GTX kunnen overclocken? Ik zit met een standaard Asus nu op 525/1440... Tot nu toe heb ik alleen de CoolBits registry hack gebruikt maar als hij verder kan dan moet ik maar eens met RivaTuner aan de slag.
Ziekelijke clocks man damn. Kom niet verder dan 485/1350. Denk dat alles met de cooling te maken heb, hij doet idle al 47/50c bij mij. Tog ook maar is voor ander coolertje kijken. XFX met 450/1250 als standaard clocks. Maar is ook nog met de standaard cooler erop. 8740 in 05 met amd65 3500 op 2.6Ghz.

Hoe werkt die CoolBits registry hack prcies?

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 107573 op 17-01-2006 03:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107573 schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 03:29:
[...]

Ziekelijke clocks man damn. Kom niet verder dan 485/1350. Denk dat alles met de cooling te maken heb, hij doet idle al 47/50c bij mij. Tog ook maar is voor ander coolertje kijken. XFX met 450/1250 als standaard clocks. Maar is ook nog met de standaard cooler erop. 8740 in 05 met amd65 3500 op 2.6Ghz.

Hoe werkt die CoolBits registry hack prcies?
Ik zit idle tussen de 30/35C, onder load tussen de 50C (Guild Wars) en 70C (Halo). De VGA koeler is een Zalman VF700-Cu.

Coolbits is het ingebouwde overclock programma van nVidia. Een aangepaste beschrijving van hun website:

Click on your Start Menu in the Windows Task Bar and select Run. When the command box opens, type "regedit" (without the quotes) and press OK. With the registry editor open (shown below), go to HKEY_LOCAL_MACHINE \SOFTWARE \NVIDIA Corporation \Global \NVTweak (expand the menu using the "+" expansion buttons to locate this menu item). Click on "NVTweak" in the menu. Next, right-click on the empty space inside right window and choose "New>DWORD value". Name the value "Coolbits" (without the quotes). Now double-click on the Coolbits value and set it to 3.

Als je dan naar je nVidia display (vanuit je taskbar) gaat zie je nu ook een kopje 'Clock Frequency Settings'. Presto.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 120219 op 17-01-2006 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milanza
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-04 15:54
Anoniem: 120219 schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 02:29:
Uit nieuwsgierigheid, hoe ver hebben jullie je 7800GTX kunnen overclocken? Ik zit met een standaard Asus nu op 525/1440... Tot nu toe heb ik alleen de Coolbits registry hack gebruikt maar als hij verder kan dan moet ik maar eens met RivaTuner aan de slag.
dat is een zeer goede overclock.. speel je nu ook zonder articfacts??

ik heb ze draaien op 500/1350 in sli... kom niet hoger. dan gaat die NV driver zeiken :? :(

iemand op lossing _/-\o_

I love the smell of a Palm in the morning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belblade
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-04 20:33

belblade

Belgian wacko

ik heb een 7800 GTX 470 MHz / 1200 MHz van point of view (best goedkoop toen, 435 geleverd in november...) en deze draait met stock cooling op 560 - 1400 zonder echt warm te worden (stressed rond de 55 graden). Als ik het zo wat kan zien is dat best een goeie overclock en voor die prijs heel tevreden.

toch lijkt m'n maximale 3dmark05 - score wat laag gezien de overclock en rest systeem?
http://service.futuremark.com/compare?3dm05=1602307
9055 met een a64 op 2800mhz... dit op een fresh install windows met wat tweaks + uitschakeling nutteloze services

ter vergelijking de stock score:
http://service.futuremark.com/compare?3dm05=1471804
7625, ongeveer zelfde cpu maar dus 470/1200

is dit nu goed of zou ie toch nog wat hoger moeten komen ?
wel met gemodde drivers (ngo 81.89, quality drivers met dus wel lichte performance hit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Zie hier toch wel flinke clocks achter mekaar staan :9~
Ik kom niet verder dan 486/1350 in SLI
Nvidia tooltje detecteert 500/1350 als hoogst maar krijg na een aantal uurtjes flink gamen dan toch op een gegeven moment artifacts.
En ach, die paar fps who cares?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120219 schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 09:39:
[...]

Ik zit idle tussen de 30/35C, onder load tussen de 50C (Guild Wars) en 70C (Halo). De VGA koeler is een Zalman VF700-Cu.

Coolbits is het ingebouwde overclock programma van nVidia. Een aangepaste beschrijving van hun website:

Click on your Start Menu in the Windows Task Bar and select Run. When the command box opens, type "regedit" (without the quotes) and press OK. With the registry editor open (shown below), go to HKEY_LOCAL_MACHINE \SOFTWARE \NVIDIA Corporation \Global \NVTweak (expand the menu using the "+" expansion buttons to locate this menu item). Click on "NVTweak" in the menu. Next, right-click on the empty space inside right window and choose "New>DWORD value". Name the value "Coolbits" (without the quotes). Now double-click on the Coolbits value and set it to 3.

Als je dan naar je nVidia display (vanuit je taskbar) gaat zie je nu ook een kopje 'Clock Frequency Settings'. Presto.
Ah ok thx. Ja ik ga nu dus zéker ff op zoek naar die VF700-Cu. Wil die temps wat omlaag zien te krijgen.

@ Justfire: ja dat heb ik dus ook. Bij mij detecteert ie ook 500 voor de core, maar dat is hier dan echt niet artifact vrij na 2 uur BF2. Wie weet met die Zalman cooler erop.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 107573 op 17-01-2006 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

belblade schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 10:40:
ik heb een 7800 GTX 470 MHz / 1200 MHz van point of view (best goedkoop toen, 435 geleverd in november...) en deze draait met stock cooling op 560 - 1400 zonder echt warm te worden (stressed rond de 55 graden). Als ik het zo wat kan zien is dat best een goeie overclock en voor die prijs heel tevreden.

toch lijkt m'n maximale 3dmark05 - score wat laag gezien de overclock en rest systeem?
http://service.futuremark.com/compare?3dm05=1602307
9055 met een a64 op 2800mhz... dit op een fresh install windows met wat tweaks + uitschakeling nutteloze services

ter vergelijking de stock score:
http://service.futuremark.com/compare?3dm05=1471804
7625, ongeveer zelfde cpu maar dus 470/1200

is dit nu goed of zou ie toch nog wat hoger moeten komen ?
wel met gemodde drivers (ngo 81.89, quality drivers met dus wel lichte performance hit)
Ik heb het wel vaker voorbij zien komen. Jij met je core op 560, ik op 485. We schelen 300 punten in 3dmark. Ik zou zeggen dat je eigenlijk wel ronde 9200/9300 punten zou horen te scoren, zéker met je proc op 2.8Ghz. Maar dat heb ik dus al vaker gezien, ook op andere fora, dat de score dan een héél klein beetje tegenvalt met zo een heftige oc.

Hoe is het trouwens mogelijk zeg. 55 stressed met een stock koeler. Ik zit na 1 run 3d mark 05 al in de 70 :|

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 107573 op 17-01-2006 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:06

XanderDrake

Build the future!

Even een NIEUWSFLASH

The 3DMark06 Basic Edition will be available on Wednesday, January 18, 2005!

Morgen dus :)
Ik ben zeer benieuwd naar de scores van de 7800 serie!

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lol nou hou je hart maar vast. Ik las op guru3d dat het verschrikkelijk maar dan ook echt verschrikkelijk zwaar gaat worden. Die Hilbert van die site had al een preview draaien met een GTX 512mb.

Hij kon bij wijze van spreken wel janken zo heftig ;) Maaar wel gaaf, ben ook zeeeeer beniewd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Anoniem: 107573 schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 11:56:
[...]

Ah ok thx. Ja ik ga nu dus zéker ff op zoek naar die VF700-Cu. Wil die temps wat omlaag zien te krijgen.

@ Justfire: ja dat heb ik dus ook. Bij mij detecteert ie ook 500 voor de core, maar dat is hier dan echt niet artifact vrij na 2 uur BF2. Wie weet met die Zalman cooler erop.
Die cooler zal wel degenlijk verschil maken, zit hier idle op 55`c voor gpu1 en 44`c voor gpu2 met de Arctic NV5 rev 3 silencers
Jammer dat die VF700-Cu te hoog is voor een SLI opstelling (91mm hoog toch?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
justfire kom jij nu hoger met die artic 5 rev 3 erop??

want ik krijg met stock cooling arties terwijl die makkelijk 490 kan draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferdinand
  • Laatst online: 28-02 20:34
Ik heb overal lopen zoeken naar reviews of meningen op forums maar ik kan mijn vraag niet vinden:
Gaat een Asus 7800GT Top Silent samen met een Antec P180 en Arctic Cooling Freezer 64 Pro

Of kan iemand me een andere Geforce7 kaart aanraden die stil is en maximaal 400 euro is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainless-NL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-03 14:12

Brainless-NL

lolkipo

Anoniem: 120219 schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 09:39:
[...]

Ik denk dat het wel handig is om te vermelden dat dit op 7?v is. Op 5v kreeg hij toch wel warmte problemen met halo (texture corruption door wss te heet mem).

Daarnaast klokt ie idd behoorlijk gestoord op de core. Ik moet binnenkort echt nog ff langskomen om dat ding ervan langs te geven >:)

offtopic:
eerst maar ff verder met mn shitload aan werk.. Van et weekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeepee
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:51
Onik schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 13:24:
Ik heb overal lopen zoeken naar reviews of meningen op forums maar ik kan mijn vraag niet vinden:
Gaat een Asus 7800GT Top Silent samen met een Antec P180 en Arctic Cooling Freezer 64 Pro

Of kan iemand me een andere Geforce7 kaart aanraden die stil is en maximaal 400 euro is?
EVGA 7800GT CO? Is een stuk stiller dan de standaard koeler, bij een goede airflow in je case, zal hij ook wel stil blijven.

Love Hardware!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferdinand
  • Laatst online: 28-02 20:34
EVGA 7800GT CO? Is een stuk stiller dan de standaard koeler, bij een goede airflow in je case, zal hij ook wel stil blijven.
Interessant die kende ik nog niet. Maar die asus heeft een 1240Mhz DDR3 zou dat die extra 40 euro waard zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Brainless-NL schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 13:26:
[...]

Ik denk dat het wel handig is om te vermelden dat dit op 7?v is. Op 5v kreeg hij toch wel warmte problemen met halo (texture corruption door wss te heet mem).

Daarnaast klokt ie idd behoorlijk gestoord op de core. Ik moet binnenkort echt nog ff langskomen om dat ding ervan langs te geven >:)

offtopic:
eerst maar ff verder met mn shitload aan werk.. Van et weekend?
Waar kun je vinden op hoeveel volt hij loopt?

offtopic:
Kan niet, vrijdag vertrek ik naar Frankrijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Laatst online: 17-03 09:05

Format-C

Tracing Rays

Anoniem: 120219 schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 14:50:
[...]

Waar kun je vinden op hoeveel volt hij loopt?

offtopic:
Kan niet, vrijdag vertrek ik naar Frankrijk
Idd, ik wil ook wel wat meer voltage op de core gooien.

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
XanderDrake schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 12:04:
Even een NIEUWSFLASH

The 3DMark06 Basic Edition will be available on Wednesday, January 18, 2005!

Morgen dus :)
Ik ben zeer benieuwd naar de scores van de 7800 serie!
Zou gelijk mijn score testen als hij uit is morgen! Kijken wat een 512MB versie scoort :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainless-NL

Brainless-NL

lolkipo

RappieRappie schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 16:02:
[...]

Idd, ik wil ook wel wat meer voltage op de core gooien.
Ik had et over het voltage die de fancontroller aan de fan geeft (wat standaard 12v is, maar op lagere standen dus 5 of 7 of whatever).

offtopic:
@Q Arg dat is lelijk, moet maar even kijken of ik anders donderdag tijd heb?

[ Voor 14% gewijzigd door Brainless-NL op 17-01-2006 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Laatst online: 17-03 09:05

Format-C

Tracing Rays

:D

OOps!!

Maar mijn vraag zou ik nog wel beantwoord zien... :)

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainless-NL

Brainless-NL

lolkipo

Je kan et ergens in rivatuner zien. Weet zo 1-2-3 het niet uit mijn hoofd. Maar daar heb je natuurlijk weinig aan, aangezien je dat voltage niet kan veranderen (zonder soldeerbout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:29

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

uit de tijd van t gekloot met een 6800LE had je programmas om de bios te dumpen uit te lezen, aan te passen in dat progsel (nibilator ofzo), en deze weer in de kaart te flashen zodat hogere clocks en voltages door bios worden ingeladen....

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainless-NL

Brainless-NL

lolkipo

heeft dat ooit gewerkt? Ik weet wel dat je er timings mee kon aanpassen e.d. Nibitor heet et BTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Brainless-NL schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 16:05:
[...]

Ik had et over het voltage die de fancontroller aan de fan geeft (wat standaard 12v is, maar op lagere standen dus 5 of 7 of whatever).

offtopic:
@Q Arg dat is lelijk, moet maar even kijken of ik anders donderdag tijd heb?
De temps waar ik het over had waren met de fan op 5V raar genoeg.

offtopic:
Moet even kijken of dat lukt. Anders zou woensdag de laatste optie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Je kan je voltages niet omhoog gooien door een bios update.
Dit is hardwarematig geregeld en alleen met een voltmod zal je meer prik krijgen (linkje daarnaar staat op 1ste pagina)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killingdjef
justifire schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 18:16:
Je kan je voltages niet omhoog gooien door een bios update.
Dit is hardwarematig geregeld en alleen met een voltmod zal je meer prik krijgen (linkje daarnaar staat op 1ste pagina)
Aanvullende info:

De 7800 GT's kunnen wel een BIOS voltmod hebben. Voltage wordt dan van 1,4 naar 1,5 gezet. Heb een linkje geplaatst naar een forum die de bios voor je aanpast en waarvan je ze kan downloaden op 1 van de laatste pagina's in deel 7 van het geforce topic.

De GTX zal je voor zover ik weet alleen met een hardware matige voltmod "uppen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103080

Voor de mensen die het nog niet wisten, Asus heeft een nieuwe versie van Smart Doctor (4.80) uitgebracht en een nieuwe Asus Enhanced Display driver (1.28)

Ze hebben ze zodanig aangepast dat Smart Doctor gewoon op een Asus 7800GTX (TOP ook en mss de GT's) werkt met alle functies, bij mij werkt het ook allemaal. Best geinig programma, je kan je fans regelen, overclocken en ook Hyperdrive werkt. :)

Kijk maar even op de Asus download site.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 103080 op 17-01-2006 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Onik schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 13:42:
[...]

Interessant die kende ik nog niet. Maar die asus heeft een 1240Mhz DDR3 zou dat die extra 40 euro waard zijn?
De Asus klokt 420 voor de core en 1240 voor het mem. De EVGA klokt 470 voor de core en 1100 voor het mem. Ik denk dat de EVGA sneller is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Anoniem: 120284 schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 19:45:
[...]

De Asus klokt 420 voor de core en 1240 voor het mem. De EVGA klokt 470 voor de core en 1100 voor het mem. Ik denk dat de EVGA sneller is.
Over het algemeen clockt de core makkelijker over dan het mem, ik zou voor de Asus gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tsja. Maar als je niet wilt overklokken heb je meer aan de EVGA. Verder moet je ook kijken met wat voor enorm blok metaal die Asus komt. Niet echt leuk als je over een zandweggetje naar een LAN-party toegaat. Verder zal 'ie ook wel aardig warm worden, dus casefans zijn echt nodig. Maar hij is wel lekker stil.

Maar is die Asus al wel leverbaar? Bij Azerty staat 'ie nog steeds in pre-order.
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.