[Discussie] Het GeForce 7 topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 2.848 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120284

Bigbot schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 00:23:
beetje off topic maar wat vinden jullie van dit bericht:
nieuws: 'EVGA e-GeForce 7800 GT OC stabiel op 495MHz'

ik vraag me af waarom ze zoiets op de FP zetten want ik zie er geen nieuws waarde in.
geen vergelijk ofzo, ik ken genoeg mensen die een dergelijke maken met een reference kaart die 400/1000 draait.

dont get me wrong het is een leuke kaart maar om dit nu op de FP te zetten :/

on topic:
btw voor gebruikers van de Arctic silencer voor een 7800.
er zit op de koeler thermal tape die redelijk dik is kan ik die tape er ook af halen en er AS5 op doen of heb je die dikte van de tape nodig?
De EVGA heeft standaard al een verhoogd voltage vanuit z'n BIOS. Als je nog hoger wilt moet je inderdaad gaan modde.

EVGA geeft wel garantie op overklokken en ze garanderen die 470/1100 die hij standaard loopt. Verder is maar een tientje duurder ofzo (339 bij Azerty) dus...

Omdat ik zoveel problemen met de XFX lees zit ik er aan te denken om die EVGA te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-06 15:41
Anoniem: 120284 schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 16:15:
[...]

De EVGA heeft standaard al een verhoogd voltage vanuit z'n BIOS. Als je nog hoger wilt moet je inderdaad gaan modde.

EVGA geeft wel garantie op overklokken en ze garanderen die 470/1100 die hij standaard loopt. Verder is maar een tientje duurder ofzo (339 bij Azerty) dus...

Omdat ik zoveel problemen met de XFX lees zit ik er aan te denken om die EVGA te kopen.
daarom vond ik het ook een nogal onnozel bericht op de FP omdat ze niet echt ingaan op de echte voordelen van de EVGA zoals je zelf al zegt de betere garantie etc. Het is gewoon een erg kort en kaal bericht meer ind e richting van een advertentie ofzo.

heb mijn PNy iets meer dan een maand geleden gekocht voor 280 euro in duitsland :D
en die overclocked net zo goed als die EVGA van TheInq.

ik ga er wel vanuit dat deze EVGA de GPU koeler houd vanwege de betere koeling en de serivce van EVGA is zeer goed.
Dus als de EVGA in jouw prijs klasse zit zou ik deze beslist kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killingdjef
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-02 20:17
Anoniem: 120284 schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 16:15:
[...]

Wat is het voltage dat ze bij EVGA hanteren?

Heb je ook een bron van de problemen met de XFX? dacht dat het juist een goed merk was?

bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kijk maar eens op het forum op www.xfxforce.com

Het stikt daar van de mensen die slecht werkende E7's hebben. De F7 doet het wat beter, maar is ook problematisch. Verder hebben veel XFX kaarten een molex connector, en dat is al een lelijk iets. Veel mensen krijgen de kaart niet stabiel als ze ook nog een HDD aan het snoer hangen waar ook de GPU op zit.

Verder hebben ze ook nog een lading kaarten onder een verkeerde naam verscheept. Veel mensen bestelden een F7 en kregen een E7.......

Als ik dat zo lees op hun forum zijn er DAAR maar een paar mensen met een goed werkende kaart.

Meest voorkomende problemen:

Niet stabiel op de standaard 450/1050 van XFX
Fan altijd op 100%
Crash / lock up bij zware belasting

Ik snap verder ook niet dat die pummels er voor gekozen hebben er een molex op te solderen. Hoe dom kun je zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138239

ik heb ook een xfx 7800gt en ik heb daar geen probs mee hoor ...
loopt dag in dag uit op 513/1220 met arctic silencer is zeer stabiel en na paar uur bf2 krijgt em nog maar 48 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjmeut
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-05 14:40
Hier ook geen problemen. Met een aangepast bios (fanspeed op 100% bij 3D) draait hij hier stabiel op 490/1200 met de standaard koeling. Temperatuur loopt bij volle belasting op tot ergens bovenin de 60.

| Specs | Opteron 165@2.9GHz | DFI SLI-D | 2x1GB OCZ Performance | Asus 8800 GTS 640MB | Corsair 620W | X-Fi XtremeMusic | Dell 2007WFP |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
  • Laatst online: 19-05 21:26
mijn geeft met artic silencer 5 rev3 al arties bij 490 terwijl die bij de test over de 500 komt.

mem geeft ook arties op 1200 terwijl die bij de test over de 1230 komt.

dus vind het knap dat die van jullie met stock cooling zo hoog gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDeathhand
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-06 15:34
Woot!!

Allo lads, nou ik heb EINDELIJK de beslissing genomen om mijn nieuwe systeem aan te schaffen.
Even mijn specs.

PSU Enermax PSU Liberty620W 620 Watt ActivePFC, Dual Core / SLI Ready,
DVD RW NEC ND-4550A Bulk, Zilver
DVDROM NEC DV-5800 Zwart 16 X, 48 X, IDE, OEM, Zwart
DISK NEC 3,5 Inch Diskette Station Zilver
RAM Corsair TWINX 2048-3500LL PRO 2048 MB, PC3500, 433 MHz, 2, Kit Of 2
MOBO Asus A8N32-SLI Deluxe
CPU AMD Athlon 64 X2 4800+ Dual Core 2.4 GHz, 2000 MHz, Boxed
COOLER Zalman CNPS9500 Led Koper
GPU EVGA VGA 7800 GT CO 256 MB (dees word over een maand of 4 vervangen door een 7900 series kaart)
HDD's 2x Westerndigital Wd2000JS
SOUND Creative Audigy 2 Platium (deze prik ik over van mijn vorige pc)
NICS 2x 3com 3c905B-TX

Ik ben heel erg benieuwd hoe die EVGA kaart gaat presteren, ik ga hem niet overklokken enzo, want hij moet op zich al snel genoeg zijn. Ik ben ook HEEL erg benieuwd hoe dat dat ding gaat draaien in de game Oblivion, daar kijk ik heel erg naar uit maar jah, de 7800 series kan dus geen AA en HDR tegelijk aan en dat vind ik echt jammer want tsja Oblivion kan dat dus wel aan, daarom ga ik over een aantal maanden als de 7900 series een beetje is uitontwikkeld toch nog switchen naar zo'n kaart, heb een mooie deal gemaakt met een vriend van mij, en kan deze EVGA kaart voor een mooie prijs nog kwijt met weinig verlies er op.

Zijn er nog meer gebruikers hier die ervaring hebben met zone EVGA kaart??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51473

GPU EVGA VGA 7800 GT CO 256 MB (dees word over een maand of 4 vervangen door een 7900 series kaart)
4 maanden ? Ik hoop wel dat deze eind maart tekoop zou zijn ?? Ik wil niet langer wachten !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDeathhand
Nou,

Zo ver ik het heb gelezen worden die 7900 series kaarten in maart pas gelanceerd, begin maart de GTX en eind maart zo rond 20 maart zo de GT versie, maar, dan heb je de eerste bulk pas he, dus het zal waarschijnlijk dan pas april zijn voordat het een beetje beschikbaar is, en dan zit je er nog mee dat je eerst alleen maar ref design boards en coolers krijgt, dus ik wacht liever eventjes zodat die wat door ontwikkeld worden, en dan ga ik voor een mooie, als evga weer zo'n kaart uitbrengt maar dan van de 7900 series, dan gaat het denk ik weer evga worden, maar jah das gewoon even afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Je zegt dat de 7800 geen AA en HDR aankan ?? :?

Pff, dat kunnen ze vanaf de 6800 series al. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDeathhand
Woot,

Sorry tik fout, ik bedoel TEGELIJK aan kan, zal ik effe veranderen in mijn post :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Momenteel de snelste AGP kaart geloof ik (sneller dan 6800 ultra in elk geval), van Nvidia: http://www.tomshardware.c...nfirms_agp_aint_dead_yet/

Ik las een stukje terug in het thread dat mensen de kaart een slechte prijs/kwaliteit verhouding vonden hebben (350-400 euro). Inmiddels staat hij in de pricewatch voor 278 euro. Ik vind m wel fijn :) Misschien ga ik upgraden vanaf mn 6800LE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124171

Hmm ik heb een vraag die enigzins hier wel thuishoort, ik heb namelijk een XFX7800GTX Extreme kaart en heb een maandje later zo'n Artic Silencer Rev 3 erop gezet, nou is mijn vraag hoe zet je die backplate voor de geheugen modules vast ?! Ik heb em er nu in principe "opliggen" , ik kan niks vastschroeven of iets dergelijk...Moet ik em anders proberen vast te zetten met AS5 aangezien dat enerzijds goede koelpasta is en anderszijds ook goed "plakt" :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DrDeathhand schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 10:42:
Nou,

Zo ver ik het heb gelezen worden die 7900 series kaarten in maart pas gelanceerd, begin maart de GTX en eind maart zo rond 20 maart zo de GT versie, maar, dan heb je de eerste bulk pas he, dus het zal waarschijnlijk dan pas april zijn voordat het een beetje beschikbaar is, en dan zit je er nog mee dat je eerst alleen maar ref design boards en coolers krijgt, dus ik wacht liever eventjes zodat die wat door ontwikkeld worden, en dan ga ik voor een mooie, als evga weer zo'n kaart uitbrengt maar dan van de 7900 series, dan gaat het denk ik weer evga worden, maar jah das gewoon even afwachten.
Oow ok.. Ik ben aan het sparen namelijk voor een nieuw systeem.. Dus ik verwacht dat ik eind maart een AM2 CPU kan kopen in combi met een 7900GTX ? Balen van de rev kaarten alleen idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killingdjef
Als het goed is komt de G71 core inderdaad uit in Maart (Geforce 7900) maar als je toch tot de zomer wacht kan je net zo goed de G80 nemen die practisch dan ook uit komt. Zal wel duurder zijn maar dan heb je wel Shader Model 4.0 (sinds geforce 6 was dat 3.0) en gelijk WGF 1.0 (zeg maar DirectX 10, waar dat vanaf Geforce 6 (of 5) Directx9 was)

Ik had zelf ook willen wachten tot de G80 core maar vind mn PC veels te langzaam om er nog een half jaar mee te wachten.

AM2 socket wordt verwacht pas op gang te komen eind van dit jaar als ik het goed heb. Wel wordt hij al eerder "released" geloof in de zomer/herfst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

killingdjef schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 12:27:
Als het goed is komt de G71 core inderdaad uit in Maart (Geforce 7900) maar als je toch tot de zomer wacht kan je net zo goed de G80 nemen die practisch dan ook uit komt. Zal wel duurder zijn maar dan heb je wel Shader Model 4.0 (sinds geforce 6 was dat 3.0) en gelijk WGF 1.0 (zeg maar DirectX 10, waar dat vanaf Geforce 6 (of 5) Directx9 was)

Ik had zelf ook willen wachten tot de G80 core maar vind mn PC veels te langzaam om er nog een half jaar mee te wachten.

AM2 socket wordt verwacht pas op gang te komen eind van dit jaar als ik het goed heb. Wel wordt hij al eerder "released" geloof in de zomer/herfst.
Zit nu op een FX5600 en een P4 3Ghz socket 478.. Ik kan niet wachten !!

Ik weet dat het slimmer is, maar the games are killing me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDeathhand
Op zich heb je wel gelijk van die G80 he, alleen is er dus 1 ding.

En dat is dat dit de 1e generatie is van videokaarten die DX10 aan kan en die al die nieuwe shite heeft, er zullen dus op dat moment erg weinig games zijn die dit aan kunnen, helemaal geen zelfs, en dat zal dan ook wel even duren, en dan is het ook nog zo dat deze kaarten gewoon echt tsja 1e gen dx10 dingen zijn, ik zelf wacht liever een jaar a twee af, zodat de dx10 kaarten goed uitontwikkeld zijn. Want je kan zeggen wat je zeggen wil, maar als je voor een 7800 of 7900 serie kaarten gaat dan krijg je een kaart die echt goed uitontwikkeld is, waar alle "bugs" en minder goede dingen uit zijn.

en indd je zit ook nog van hoe lang wil je nog wachten, ik niet lang meer in iedergeval, ik heb net mijn vorige pc verkocht dus ik moet echt iets nieuws gaan maken, en tsja je kan ook voor eeuwig wachten he, want oww morgen komt de gx6571 model uit en die heeft pixel shader 5500+ met 100000 pipelines, dus daar kan je beter op wachten, en zo kan je dus eeuwen wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da*Rule
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-05 15:52
Anoniem: 124171 schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 11:04:
Hmm ik heb een vraag die enigzins hier wel thuishoort, ik heb namelijk een XFX7800GTX Extreme kaart en heb een maandje later zo'n Artic Silencer Rev 3 erop gezet, nou is mijn vraag hoe zet je die backplate voor de geheugen modules vast ?! Ik heb em er nu in principe "opliggen" , ik kan niks vastschroeven of iets dergelijk...Moet ik em anders proberen vast te zetten met AS5 aangezien dat enerzijds goede koelpasta is en anderszijds ook goed "plakt" :-)
Same here, ding plakte ronduit slecht, mijn oplossing:

Afbeeldingslocatie: http://www.subzeropcs.com/images/heatsinks_zalman_passive_vga.gif

AS5 zou ik niet gebruiken, is immers geen echte adhesive.

[ Voor 3% gewijzigd door Da*Rule op 08-02-2006 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnout2
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
DrDeathhand schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 13:13:
...morgen komt de gx6571 model uit en die heeft pixel shader 5500+ met 100000 pipelines.,.
Cool! Die kaart wil ik! Welke is dat en wanneer komt hij uit? :P

Ik ben het overigens wel helemaal met DrDeathhand eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

arnout2 schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 14:45:
[...]

Cool! Die kaart wil ik! Welke is dat en wanneer komt hij uit? :P

Ik ben het overigens wel helemaal met DrDeathhand eens.
Ik niet... Dat er binnen een korte tijd iets nieuws op de markt komt weet ik, maar om niet wachten als er binnen 1 maand iets nieuws komt is iets te voorbarig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDeathhand
Hmmzz,

Vreemd hoor, ik heb toch echt wel ervaring in de hardware wereld en helemaal bij de vidkaarten, en tsja weet gewoon van ervaring dat het verstandiger is om efkes te wachten zodat de bedrijven hun producten op hun gemak uit kunnen ontwikkelen met eigen coolers en dat soort dingen, dat werkt meestal toch beter, en daar wacht ik altijd toch liever op maar jah ieder zijn ding he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
@ DrDeathhand

zover ik weet kan de 7800 wel HDR en AA tegelijk doen maar dat is verschillend van game tot game in sommige games wel en in andere niet dacht dat dit van de implementatie van HDR afhangt (dacht dat dat het woord was)

en Dx10 gaat toch al tricky worden.
er word verwacht dat er verschillende DX10 versies zullen komen.
zoals jij bij Dx9: DX9 en DX9.0c etc had zullen dit er bij Dx10 waarschijnlijk meer zijn.
Dus het is goed mogelijk dat als je een G80 of de R620 (dacht dat dit de naam van de eerste unified shader desktop kaart van ATI word) van ATi koopt die 2 jaar later a niet volledig Dx10 games kunnen draaien gewoon omdat de games om Dx10.0b ofzo vragen en de G80 en R620 alleen Dx10 hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDeathhand
Hmmm

Nou ik heb een vriend die ook wel diep in de hardware shit zit en hij is echt over gegaan naar een X1900 van ati dus omdat die kaart wel AA en HDR tegelijk ondersteund en dus omdat de 7800 en 6800 series dat nog niet samen tegelijk doet. Tsja zo enorm boeie is het eigenlijk ook niet, dat ben ik met je eens, hoewel ik wel de verschillen heb gezien, dus MET HDR of zonder en tis toch wel awsome. En straks komt dus Oblivion uit en die heeft die opties dus en ik wil gewoon echt die game met alle graphic opties op full spelen, dat MOET !! gewoon van mij :)

Maar we zien wel, oblvion komt ook in maart dacht ik, dus nog even afwachten he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
voordeel van de x1800 en x1900 is dat die bij ELKE game HDR+AA kunnen doen.
de 7800 kan dit niet bij elke.
bv dacht dat de 7800 het bij half life 2 kan Need For Speed Most wanted en AOE3 en nog een paar anderen.

heb zelf op moment een 7800 dus hoop dat Oblivion ook een van die uitzonderingen is waar de 7800 AA+HDR aankan.
anders ga ik wel een 7900 kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147287

Bigbot schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 16:24:
voordeel van de x1800 en x1900 is dat die bij ELKE game HDR+AA kunnen doen.
de 7800 kan dit niet bij elke.
bv dacht dat de 7800 het bij half life 2 kan Need For Speed Most wanted en AOE3 en nog een paar anderen.

heb zelf op moment een 7800 dus hoop dat Oblivion ook een van die uitzonderingen is waar de 7800 AA+HDR aankan.
anders ga ik wel een 7900 kopen :)
De Specs van de 7900 zijn geruchten het zou goed zijn dat die geen HDR aankan het is namelijk een uitgebreidere G70 met een ander productieprosces?
Ik denk dat de G80 HDR pas vol gaat ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
Bigbot schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 16:17:
@ DrDeathhand

zover ik weet kan de 7800 wel HDR en AA tegelijk doen maar dat is verschillend van game tot game in sommige games wel en in andere niet dacht dat dit van de implementatie van HDR afhangt (dacht dat dat het woord was)
De GF7 en GF6 serie kunnen alleen softwarematig shader HDR met MSAA doen zoals in HL2 - The Lost Coast. Het is wel mogelijk om SSAA te gebruiken op HDR, maar dan zakt de performance nog verder in. HDR op zich vreet al veel bandbreedte en het toepassen van SSAA doet de bandbreedte vereisten met 2x of 4x verdubbelen.

Ik geloof dat er 1 game is die nu op ATi kaarten, HDR + MSAA doet en op nV kaarten HDR + SSAA, namelijk Age of Empires 3.
DrDeathhand schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 16:21:
Tsja zo enorm boeie is het eigenlijk ook niet, dat ben ik met je eens, hoewel ik wel de verschillen heb gezien, dus MET HDR of zonder en tis toch wel awsome. En straks komt dus Oblivion uit en die heeft die opties dus en ik wil gewoon echt die game met alle graphic opties op full spelen, dat MOET !! gewoon van mij :)
Of het 'enorm boeie' is hangt natuurlijk helemaal van je eigen voorkeur af. HDR kan er mooi uit zien in games, maar doordat er zo veel contrast verschillen zijn, worden juist de karteltjes geaccentueerd. En een aantal mensen zullen zich daar waarschijnlijk best aan kunnen storen. Als je dan ook nog eens hardwarematig MSAA kan toepassen, ziet het beeld er nog mooier uit, en mits het op de juiste wijze wordt toegepast hoeft dit geen performanceverlies op te leveren.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

EVGA heeft toch zo'n service dat je binnen 90 dagen je kaart mag inruilen??

@De mensen met een XFX 7800 GT:

Heeft jullie kaart een GTX koeler?
Heeft jullie kaart een molex of een PEG connector?
Werkt de fan control bij jullie?

Zie ook:
http://www.xfxforce.com/f...pa?messageID=13687&#13687

[ Voor 69% gewijzigd door Anoniem: 120284 op 08-02-2006 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killingdjef
DrDeathhand schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 13:13:
Op zich heb je wel gelijk van die G80 he, alleen is er dus 1 ding.

En dat is dat dit de 1e generatie is van videokaarten die DX10 aan kan en die al die nieuwe shite heeft, er zullen dus op dat moment erg weinig games zijn die dit aan kunnen, helemaal geen zelfs, en dat zal dan ook wel even duren, en dan is het ook nog zo dat deze kaarten gewoon echt tsja 1e gen dx10 dingen zijn, ik zelf wacht liever een jaar a twee af, zodat de dx10 kaarten goed uitontwikkeld zijn. Want je kan zeggen wat je zeggen wil, maar als je voor een 7800 of 7900 serie kaarten gaat dan krijg je een kaart die echt goed uitontwikkeld is, waar alle "bugs" en minder goede dingen uit zijn.
valt nog maar te bezien. de nForce 4 chipset bestaat ook al een aantal jaar en nog zijn er bugs mee die er niet uitgehaald worden. Om er 1 te noemen; wanneer je meerdere dezelfde (laten we zeggen 10) grote (lees aantal gig) overpompt dan is de kans aanwezig dat 1 of 2 van die bestanden corrupt raakt. Bijna niemand gaat 10 keer een bestand van een paar gieg voor de lol overpompen maar als je het wel doet ben je dus fucked.

Het valt volgens mij reuze mee. Dat de 7xxx een vooruitgang is op de 6xxx geef ik toe, maar dat de 6xxx minder goed zou zijn (naast de snelheid) ben ik met je oneens. Hij is niet een stuk minder stabiel o.i.d.
en indd je zit ook nog van hoe lang wil je nog wachten, ik niet lang meer in iedergeval, ik heb net mijn vorige pc verkocht dus ik moet echt iets nieuws gaan maken, en tsja je kan ook voor eeuwig wachten he, want oww morgen komt de gx6571 model uit en die heeft pixel shader 5500+ met 100000 pipelines, dus daar kan je beter op wachten, en zo kan je dus eeuwen wachten.
Nouja... zoals je misschien weet is WGF 1.0 (directX10) op de G80 core die deze zomer uit komt. Vista gebruikt 2.0 (dirextX11 ?) en Vista komt al volgens de planning begin 2007 uit dus waar je naar kijkt is een videokaartserie die een "halve" API heeft. Waarschijnlijk zal Vista alles onder WGF 2.0 software matig emuleren (dus ook DirectX9.0c en lager) maarja.. het woord zegt het al "emuleren" :r

Dus waar kijk je dan naar? Waarschijnlijk naar een Geforce 9xxx
Nou veel plezier met wachten, ik neem mn Geforce 7 in SLI wel.

Komt overigens nog bij dat de prijzen van videokaarten en processors alsmaar omhoog gaan (buiten inflatie om). 600 euro voor een higher-end kaart is "nog wel te doen" immers is de euro nu praktisch hetzelfde waard als de gulden en was 600 gulden wel een gangbare prijs. Critici spreken echter erover dat het best wel eens naar de 1000 euro voor een higher end kaart kan gaan.

Niet zozeer omdat ze meer willen verdienen (deels wel natuurlijk) maar alles moet steeds sneller en beter en zoals bij processoren al te zien is begint het plafond echt in zicht te komen. Een andere vergelijking; Games developen duurt ook steeds langer en is ook moeilijker met alle grafische meuk die erin moet zitten. Gaat volgens mij nog wel een dure hobby worden om een snelle PC te hebben :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ach. Als een high-end CPU tje al 1000 dollar kost, waarom zou een complete videoKAART met nog eens anderhalf keer zoveel transistoren niet zoveel mogen kosten.

Allee, ik ben het met je eens. Het is niet leuk dat het duurder wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killingdjef
Anoniem: 120284 schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 21:24:
Ach. Als een high-end CPU tje al 1000 dollar kost, waarom zou een complete videoKAART met nog eens anderhalf keer zoveel transistoren niet zoveel mogen kosten.
zolang iedereen het toch maar blijft kopen en de prijzen slikt als zoete koek voorspel ik dat het blijft stijgen en dat een CPU over een jaar of 4-5 2000 dollar kost. Zal dan wel weer voornamelijk onder de marketing praat gedaan worden omdat er meer cores opzit. (1x core = 300 dollar dus octacore = 2400 dollar!)

[ Voor 14% gewijzigd door killingdjef op 08-02-2006 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDeathhand
Anoniem: 147287 schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 16:43:
[...]

De Specs van de 7900 zijn geruchten het zou goed zijn dat die geen HDR aankan het is namelijk een uitgebreidere G70 met een ander productieprosces?
Ik denk dat de G80 HDR pas vol gaat ondersteunen.
Hmmmm nou het zou wel erg klote zijn als het geruchten zouden zijn dat de 7900 geen HDR aan kan, want tsja, dan kan dat product dus op dat gebied in iedergeval niet op tegen de X1900 series.. en dat zou nvidia nie leuk vinden denk ik, maar ik kan ook bijna niet geloven dat die 7900 series geen HDR aan zou kunnen. Ach ik wacht gewoon af, we zien het vanzelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDeathhand
killingdjef schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 19:54:
[...]

Het valt volgens mij reuze mee. Dat de 7xxx een vooruitgang is op de 6xxx geef ik toe, maar dat de 6xxx minder goed zou zijn (naast de snelheid) ben ik met je oneens. Hij is niet een stuk minder stabiel o.i.d.

Nouja... zoals je misschien weet is WGF 1.0 (directX10) op de G80 core die deze zomer uit komt. Vista gebruikt 2.0 (dirextX11 ?) en Vista komt al volgens de planning begin 2007 uit dus waar je naar kijkt is een videokaartserie die een "halve" API heeft. Waarschijnlijk zal Vista alles onder WGF 2.0 software matig emuleren (dus ook DirectX9.0c en lager) maarja.. het woord zegt het al "emuleren" :r

Dus waar kijk je dan naar? Waarschijnlijk naar een Geforce 9xxx
Nou veel plezier met wachten, ik neem mn Geforce 7 in SLI wel.

hebben :Y)
hmmm nou mate,

Nadat ik jou post had gelezen ging ik eens even terug kijken of ik ergens had geschreven dat de geforce 6 series niet goed zou zijn... maar ummmm kan daar niks over vinden en ik zal dat ook nooit beweren, want ik heb zelf net een pc weg gedaan met een geforce 6 serie kaart er in, een Gainward 6800GT 2400GS GLH editie, en daar was ik PUIK tevreden mee, die kaart is echt harstikke goed, maar ik denk toch dat de geforce 7 series weer beter is, meer uitontwikkeld is enzo, en ook beter presteerd, kijk alleen al maar eens naar de cooling van die kaarten, in het algemeen zijn die stiller dan de geforce 6 series, omdat ze minder hitter produceren en daardoor kan je stillere coolers er op bouwen enzo, maar nogmaals de geforce 6 serie OWNS!! :O maar de geforce 7 series OWNS more!! :o :o

En jou 2e opmerking over de geforce 9 series en dat je daar op kan wachten enzo, en dat je dat nie doet en gewoon graag voor die geforce 7 series gaat, nou daar ben ik het ook helemaal mee eens en dat heb ik ook laten blijken, je kan eeuwig wachten op allemaal soorten nieuwe vidkaarten enzo, maar dan kan je nooit iets aanschaffen, op een bepaald punt moet je een beslissing maken, en daar dan voor gaan. TSja zo iets doe ik ook, ik koop een 7900 series straks wetende dat de DX10 generatie voor de deur staat, maar ik wil niet meer wachten, en ik heb ook andere redenen, omschreven in een van mijn vorige post, dus ga ik dus daarvoor. Maar ik ben blij mate dat u echt tevreden bent met uwe 7800gt's in SLI !! :> daar zou ik ook erg tevreden mee zijn hehe, die combo wilde ik eigenlijk gaan maken met 2 van die EVGA kaarten maar toen ik dat van die 7900 series las en dat HDR gebeuren heb ik daar vanaf gezien.;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
DrDeathhand schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 10:37:
[...]

Hmmmm nou het zou wel erg klote zijn als het geruchten zouden zijn dat de 7900 geen HDR aan kan, want tsja, dan kan dat product dus op dat gebied in iedergeval niet op tegen de X1900 series.. en dat zou nvidia nie leuk vinden denk ik, maar ik kan ook bijna niet geloven dat die 7900 series geen HDR aan zou kunnen. Ach ik wacht gewoon af, we zien het vanzelf
Urhm... waarom zou de 7900 geen HDR aan kunnen? :? De GF6-serie en GF7800 ondersteunen toch ook FP16 HDR en shader HDR (zie ook mijn vorige post)? Dus dit kan de 7900 zowiezo ook. Het enige wat de 7900 misschien niet kan is MSAA uitvoeren op HDR. Dit vereist dat nVidia hun ROPs aanpast om het wel mogelijk te maken.

Het is al -tig keer vermeld in dit topic en het ATi topic... MSAA + HDR is op dit moment ATi only. Hopen dat nVidia dit ook snel ondersteunt (misschien wel met de 7900), want zoals ik al gezegd had HDR zorgt voor grote contrastverschillen en karteltjes vallen daardoor sneller op.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDeathhand
Hmm jah dat vraag ik me ook af,

Dus waarom sommig mensen dit zeggen van de 7900 zal dat waarschijnlijk niet aan kunnen hmmzz vreemd hoor, als de 7800 het wel kan... tis alleen de combo van AA + HDR tegelijk, das wat anders, en ik hoop dus dat de 7900 dat dus wel gewoon zonder moeite aan kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-06 18:07
Mijn single 7800GTX scoort 5700 3Dmarks06 :D

Wil mijn score's wel eens vergelijken met een ATI uit de X1900 serie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 05:42
Danielson schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 12:31:
Wil mijn score's wel eens vergelijken met een ATI uit de X1900 serie :)
[rml][ OC] ATI Radeon X1K Series[/rml] ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastian.hoen
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-09-2024
weet iemand of de waterblokken van een 6800gt ook op een 7800gt passen
ik heb 2 Innovatek Cool-Matic NV40 blokken liggen nou heb ik mij laten vertellen
dat ik alleen het stukje van de omvormers hoef weg te halen en dat het dan zou passen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Anoniem: 120284 schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 19:03:
EVGA heeft toch zo'n service dat je binnen 90 dagen je kaart mag inruilen??

@De mensen met een XFX 7800 GT:

Heeft jullie kaart een GTX koeler?
Heeft jullie kaart een molex of een PEG connector?
Werkt de fan control bij jullie?
Beter laat dan nooit...

Wat is een GTX koeler?

Er zit een PEG connector op, denk ik. 6 polig?

Fan control werkt, dat hoor je duidelijk. Als de pc aangezet wordt begint de fan te loeien, zodra XP op het scherm verschijnt wordtie beduidend rustiger.

Nu is het bij mij allemaal rustiger, d'r zit nu een Zalman op. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sangroid schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 16:50:
[...]

Beter laat dan nooit...

Wat is een GTX koeler?

Er zit een PEG connector op, denk ik. 6 polig?

Fan control werkt, dat hoor je duidelijk. Als de pc aangezet wordt begint de fan te loeien, zodra XP op het scherm verschijnt wordtie beduidend rustiger.

Nu is het bij mij allemaal rustiger, d'r zit nu een Zalman op. ;)
Een GTX koeler is sowieso stiller dan een GT koeler, heeft een koperen koelblok tegenover een alu. koelblok van de GT. Verder is de fan van de GTX wat groter.

PEG is inderdaad 6 polig waarvan 1 NC

Dat is mooi dat de fancontrol werkt. Wat is het serienummer van jouw kaart? Het moet eindigen op E3, E7, ER, F3, F7 of FR (andere soorten ken ik nog niet).
Ik ben nu bezig het verband te zoeken tussen de LED versie en niet-werkende fancontrols. Dus: heeft jouw kaart van die LED'jes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killingdjef
Weet iemand misschien ook wanneer je waterkoeling blokjes gebruikt of je op een 7800GT ook mosfett koeling moet hebben?

Ter illustratie:

Deze plakken we op de 7800GT
http://www.alphacool.de/x...cts_id=309&cPath=5_18_291

Maar moet deze er dan ook bij?
http://www.alphacool.de/x...cts_id=310&cPath=5_18_291

Zoals op plaatje 2 te zien is, is dat een GTX hoogstwaarschijnlijk. Ik kan geen mosfet plek localiseren op een GT kaart (wel op de GTX).

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_G-nius
  • Laatst online: 29-03 08:00

Sir_G-nius

- - -

killingdjef schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 05:11:
Weet iemand misschien ook wanneer je waterkoeling blokjes gebruikt of je op een 7800GT ook mosfett koeling moet hebben?

Ter illustratie:

Deze plakken we op de 7800GT
http://www.alphacool.de/x...cts_id=309&cPath=5_18_291

Maar moet deze er dan ook bij?
http://www.alphacool.de/x...cts_id=310&cPath=5_18_291

Zoals op plaatje 2 te zien is, is dat een GTX hoogstwaarschijnlijk. Ik kan geen mosfet plek localiseren op een GT kaart (wel op de GTX).

alvast bedankt
Dat is volgens mij idd (zover ik kan zien) voor de GTX kaarten..

Ik heb sinds kort de XFX 7800GT Extreme, leuk kaartje om te zien.. Doet z'n werk ook goed.
Hiervoor had ik een Asus X800Pro @ X800XT PE mét waterkoeling. De waterkoeling die ik daar voor had was de DangerDen Maze4 GPU 1/2".. Het volgende blokje:
Afbeeldingslocatie: http://www.coolinglab.com/photos/images/WBV/Maze4_GPU_12_m.jpg
De montage onderdelen die bij dit koelblokje zitten passen ook op een 7800 serie.. (Staat ook op de website van DangerDen vermeld).

Nu is alleen mijn vraag hoe moet ik het geheugen koelen? Aangezien dit geheugen door de orginele koeler wordt meegenomen.. Zou het door passieve blokjes erop te plakken voldoende zijn?
Ik heb weinig zin om er een fan bij te hangen.. dit vanwege m'n casemod. ;)
Maar er is zeker wel airflow in m'n case..
Graag jullie mening hier over..

Edit:
Is het ColdBug probleem er ook nog? Hoe kan ik dit het beste en het snelste oplossen als ik daar last blijkt te krijgen mocht ik de waterkoeling erop zetten? :?
Ik wordt er allemaal niet zoveel wijzer van wat er hier allemaal over gezegd wordt..

[ Voor 9% gewijzigd door Sir_G-nius op 11-02-2006 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hey: jij hebt dus ook de XFX? Mag ik dan weten welke?
-E3, -E7, -ER, -F3, -F7 of -FR?
Heb je de LED koeler?
Heeft 'ie een molex of een PEG connector
Had ie een werkende fancontrol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_G-nius
  • Laatst online: 29-03 08:00

Sir_G-nius

- - -

Anoniem: 120284 schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 08:32:
Hey: jij hebt dus ook de XFX? Mag ik dan weten welke?
-E3, -E7, -ER, -F3, -F7 of -FR?
Heb je de LED koeler?
Heeft 'ie een molex of een PEG connector
Had ie een werkende fancontrol?
Ik heb de XFX 7800GT Extreme Edition.. Die heeft toch zowiezo de PEG-Connector(?) en een LED-fan(?) De fancontroller werkt wel ja.. Dat hoor je goed met het opstarten van de PC.. ;)
Dat nummer zou ik even na moeten kijken, waar kan ik dat vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winter200
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-08-2021
Goedemorgen Allemaal,

Ik heb zelf een geforce 7800 GT. Mag ik zeggen wat een troep..... Ze hebben het erover dat ati slechte drivers schijft maar nvidia kan het nog een tikje beter! Blijkbaar zijn er niet veel mensen die hdtv gebruiken. Hier komt mijn verhaal:

Ik heb een kabeltje bij de videokaart gekregen met drie stekkertjes!!!
(rood, groen, blauw, (Component Video Cable) Vga > HDTV.

Aangesloten en wel heerlijk te gaan genieten van HDTV. Computer ziet alleen nog hdtv scherm..
al erg vreemd. Vervolgens een spel afspelen video kaart kan niet in 3d modus..... euh wat the %^&%&^&^(^((. Nou dan maar effe een dvd afspelen! geen video acceleratie gevonden op u pc!!!!
Nou denk ik dan een speciale poort die niets kan... lekker handig. Zo kan ik nog wel effe verder met oplepelen van fouten... Indien gewenst laat het weten.

Graag jullie input!

Greetings

Frogger!

Athlon64 X2 3800+@2200MHz (11x200) / Asus A8N-SLI Deluxe / 1x XFX 7900GT / 2x512MB TwinMOS (1-2.5-3-3-7)/19" 451 Pro Iiyama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farmacop
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-05 14:41

farmacop

Use the Delta Force Luke !!!!

Ik denk inderdaad dat er niet heel veel mensen zijn die die HDTV-optie gebruiken... er zullen dus niet veel ervaringsdeskundigen jouw probleem lezen. Als je google't op je probleem, vind je dan niets ?

Binnenkort gaat tante post een pakje afleveren met een XFX 7800 GT... :9~ Hoop dat het een goede revisie betreft

[ Voor 24% gewijzigd door farmacop op 11-02-2006 11:42 ]

Intel E8400 @ 3,6 Ghz / 4GB Corsair PC6400 / MSI P35 FR / 80GB Intel SSD mk1 / Ati HD6950 / Synology DS209 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
winter200 schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 10:18:
Goedemorgen Allemaal,

Ik heb zelf een geforce 7800 GT. Mag ik zeggen wat een troep..... Ze hebben het erover dat ati slechte drivers schijft maar nvidia kan het nog een tikje beter! Blijkbaar zijn er niet veel mensen die hdtv gebruiken. Hier komt mijn verhaal:

Aangesloten en wel heerlijk te gaan genieten van HDTV. Computer ziet alleen nog hdtv scherm..
al erg vreemd. Vervolgens een spel afspelen video kaart kan niet in 3d modus..... euh wat the %^&%&^&^(^((. Nou dan maar effe een dvd afspelen! geen video acceleratie gevonden op u pc!!!!
Nou denk ik dan een speciale poort die niets kan... lekker handig. Zo kan ik nog wel effe verder met oplepelen van fouten... Indien gewenst laat het weten.

Graag jullie input!

Greetings

Frogger!
om te beginnen zou je eens kunnen zeggen welke driver versie je gebruikt en of je alle drivers geinstaleerd hebt.

en wat heb ej zelf al allemaal geprobeerd omd it op te lossen? heb je bv al dingen uitgeprobeert in het menu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sir_G-nius schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 08:41:
[...]

Ik heb de XFX 7800GT Extreme Edition.. Die heeft toch zowiezo de PEG-Connector(?) en een LED-fan(?) De fancontroller werkt wel ja.. Dat hoor je goed met het opstarten van de PC.. ;)
Dat nummer zou ik even na moeten kijken, waar kan ik dat vinden?
Ehm, op de doos denk ik, maar kijk liever op de kaart, XFX heeft namelijk een stel E7's als F7's verkocht.

Dat het een GT Extreme Edition is zegt niet dat hij een PEG connector heeft. Er zijn namelijk ook GT's met LED koeler en 450/1050 met zo'n vieze molexconnector ;(

Ik zou zeer blij zijn met jouw informatie. Ik vind het namelijk een prachtige kaart, maar heb geen zin in een molex en/of een niet werkende fan-control. De fan gaat dus zachter draaien na het laden van de driver?

@farmacop: dat hoop ik ook voor je! Laat je ons weten welke je hebt? (Model nummer, soort koeler, soort powerconnector, kleur PCB, meegeleverder games, etc)? Bij voorbaat dank :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farmacop
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-05 14:41

farmacop

Use the Delta Force Luke !!!!

Ik ben reuzebenieuwd wat de postbode mij gaat brengen en zal mijn (eventuele) blijdschap uiteraard hier op het forum ventileren (8>

[ Voor 5% gewijzigd door farmacop op 11-02-2006 19:02 ]

Intel E8400 @ 3,6 Ghz / 4GB Corsair PC6400 / MSI P35 FR / 80GB Intel SSD mk1 / Ati HD6950 / Synology DS209 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb vandaag eens Arctic Silver 5 op mijn 7800GTX gesmeerd en de temperatuur is iets omlaag gegaan. De witte pads voor de geheugen modules heb ik er op gelaten, omdat ik niet zeker wist of ik dat ook kon vervangen door AS5. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik weet eigenlijk niet zeker of er dan nog wel contact wordt gemaakt door de heatsink met de geheugen modules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winter200
winter200 schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 10:18:
Goedemorgen Allemaal,

Graag jullie input!

Greetings

Frogger!
Bigbot schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 15:03:
[...]

om te beginnen zou je eens kunnen zeggen welke driver versie je gebruikt en of je alle drivers geinstaleerd hebt.

en wat heb ej zelf al allemaal geprobeerd omd it op te lossen? heb je bv al dingen uitgeprobeert in het menu?
Ik gebruik nu de nieuwste?!?!? 83.40 kwam van 81.98 Dacht erger dan dat zal het dan wel niet worden en idd het probleem blijft gelijk! De punten:

1. Uitzoeken hoe de poort van de grafische kaart genoemd is.
2. Dan kijken waarom zo weinig ondersteuning
3. Nvidia service bug zooi kost ook erg veel tijd
4. dvd's afspelen met poplaire powerdvd niet mogelijk
5. switchen tussen twee schermen gaat niet???? Beeldschermen dectecteren waar is die knop
eigenlijk voor???
6. etc etc etc.

Greetings, Frogger

Athlon64 X2 3800+@2200MHz (11x200) / Asus A8N-SLI Deluxe / 1x XFX 7900GT / 2x512MB TwinMOS (1-2.5-3-3-7)/19" 451 Pro Iiyama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killingdjef
Sir_G-nius schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 07:56:
[...]

Dat is volgens mij idd (zover ik kan zien) voor de GTX kaarten..

Ik heb sinds kort de XFX 7800GT Extreme, leuk kaartje om te zien.. Doet z'n werk ook goed.
Hiervoor had ik een Asus X800Pro @ X800XT PE mét waterkoeling. De waterkoeling die ik daar voor had was de DangerDen Maze4 GPU 1/2".. Het volgende blokje:
[afbeelding]
De montage onderdelen die bij dit koelblokje zitten passen ook op een 7800 serie.. (Staat ook op de website van DangerDen vermeld).

Nu is alleen mijn vraag hoe moet ik het geheugen koelen? Aangezien dit geheugen door de orginele koeler wordt meegenomen.. Zou het door passieve blokjes erop te plakken voldoende zijn?
Ik heb weinig zin om er een fan bij te hangen.. dit vanwege m'n casemod. ;)
Maar er is zeker wel airflow in m'n case..
Graag jullie mening hier over..

Edit:
Is het ColdBug probleem er ook nog? Hoe kan ik dit het beste en het snelste oplossen als ik daar last blijkt te krijgen mocht ik de waterkoeling erop zetten? :?
Ik wordt er allemaal niet zoveel wijzer van wat er hier allemaal over gezegd wordt..
Ok.. dus geen mossfet koeler.. scheelt weer 50 euro :7

@Ram-koeling
Je kan er van die hele kleine heatsinkjes voor kopen, in combinatie met een goede airflow (wat jij zegt dat je hebt en aangezien je een casemod heb ga ik ervan uit dat je iets gemaakt hebt voor een goeie airflow) zou het voldoende moeten helpen. Iets anders is er ook eigelijk niet voor.

@Cold-bug
het heeft kennelijk iets te maken met de temp-sensor, als je die uitzet dan start "ie" wel onder de ~35 graden. Is heel veel over te vinden een paar pagina's terug. "Herr Frank" bracht de oplossing. Het is in iedergeval niet een hardware matig probleem aangezien NVidia een "speciale" bios heeft geschreven voor haar overclockers zodat hun wel onder de 35 graden de tempsensor nog konden gebruiken. Helaas is die bios alleen beschikbaar voor de OC'ers van Nvidia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijgnuwat
  • Laatst online: 11-05 08:09
Hoi

Is een 7800gt trouwens modbaar naar 7800GTX ik bedoel bios flash enzo en die pipes unlocken, of is dit niet mogenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156051

Niet mogelijk. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-06 12:02

SgtStrider

Fractal Switchover!

winter200 schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 19:59:
[...]

[...]

Ik gebruik nu de nieuwste?!?!? 83.40 kwam van 81.98 Dacht erger dan dat zal het dan wel niet worden en idd het probleem blijft gelijk! De punten:

5. switchen tussen twee schermen gaat niet???? Beeldschermen dectecteren waar is die knop
eigenlijk voor???
6. etc etc etc.

Greetings, Frogger
Volgens mij liggen de meeste problemen meer aan zelfkennis dan aan videokaartproblemen. Ik zie eigenlijk geen enkel probleem wat uberhaupt duidt op een probleem met je kaart, of instellingen met je kaart. HDTV ondersteuning werkt prima met de nVidia drivers, bovendien kan je er veel meer mee instellen dan bij ATi, wat ik toch wel een pluspunt vind.

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 168313

dag mensen tweakers

ik heb een xfx 7800gt zonder ledjes zeer tevreden erover terwijl ik het verschil tussen mijn 6800 le overgeclocked en deze niet echt super vind, maar sneller wel (ga volgende week hard mod doen om het uiterste uit de kaart te halen)

nu mijn vraag ik heb er een xfx 7800gtx bios in geflashed bij nvidia overclocking en rivatuner staan de nieuwe kloksnelheden van de 7800gtx aangegeven klopt
nu ik dus de pc opstart krijg ik ineens een berichtdat nvidia heeft gedetecteerd dat er te weinig weinig stroom is of eventueel hardware stuk of peg connector niet aangesloten en mijn hardware beschadigt kan zijn.
hbe wel een 350 wat voeding van aopen maar was voldoende voor de 7800gt

waar kan dit aan liggen:

1 misschien nu te weinig stroom van voeding

2 werkt gewoon niet goed omdathet een 7800gt

3core en geheugen krijgen te weinig stroom omdat de gtx waarscgijnlijk mer stroom op core en mem heeft (kan dus allen via hard mod

misschien kunnen jullie me er wat mer over vertellen alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119772

DrDeathhand schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 10:48:
ok, ik koop een 7900 series straks wetende dat de DX10 generatie voor de deur staat, maar ik wil niet meer wachten
Goeie beslissing. Perfecte timing ; want, wie gaat nou zitten wachten op een kaart als je tegen die tijd je fav game waarschijnlijk al tig keer hebt gespeeld ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
winter200 schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 19:59:
[...]

[...]

eigenlijk voor???
6. etc etc etc.

Greetings, Frogger
ik ben het met SgtStrider eens dat jouw probleem voor een deel ligt aan een gebrek van zelfkennis.

bv
zelf gebruik ik altijd powerDVD wat probleemloos werkt, dat het bij jouw niet werkt hoeft niet aan de VGA of aan de drivers te liggen maar kan ook ergens anders aan liggen.
wat je geprobeert hebt om dit op te lossen zeg je niet.
heb je dit probleem ook met andere programmas of alleen met powerDVD.

om het beeld van de ene monitor op de andere te krijgen ik denk dat je klonen ofzo bedoelt kun je gewoon in het menu instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

tis idd erg veel uitzoeken, (firmwares, drivers, tooltjes, bios/windows instellingen). vaak blijkt het gewoon mogelijk om het werkend te krijgen.
etzelfde geldt voor SLI met sommige mobo/videokaart combo's. ook zon feest om het stabiel te krijgen, maar et is te doen.

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winter200
Punt1:

Integrated HDTV Encoder
Provides world-class TV-out functionality up to 1080i resolution.

Ik heb dus over die poort en niet over de dvi poorten, immers die werken wel.
Oh ja daar doet powerdvd het wel op. nogal logisch lijkt me.

Volgende punten volgen.

greetings,

frogger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winter200
Lees punt 1 maat.
Bigbot schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 23:21:
[...]

ik ben het met SgtStrider eens dat jouw probleem voor een deel ligt aan een gebrek van zelfkennis.

bv
zelf gebruik ik altijd powerDVD wat probleemloos werkt, dat het bij jouw niet werkt hoeft niet aan de VGA of aan de drivers te liggen maar kan ook ergens anders aan liggen.
wat je geprobeert hebt om dit op te lossen zeg je niet.
heb je dit probleem ook met andere programmas of alleen met powerDVD.

om het beeld van de ene monitor op de andere te krijgen ik denk dat je klonen ofzo bedoelt kun je gewoon in het menu instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toolzman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-07-2024

Toolzman

Wunderbar!

even een vraagje tussendoor.

Wat is een aan te bevelen voeding voor een XFX 7800GT SLI opstelling?
Ik heb zelf al veel gezocht maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

Verdere specs zijn:

Asus A8N-SLI Premium
AMD Antlon 64 3500+
Samsung spinpoint 2x raid opstelling
2 x 512 crucial ballistix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

winter200 schreef op zondag 12 februari 2006 @ 18:02:
Punt1:

Integrated HDTV Encoder
Provides world-class TV-out functionality up to 1080i resolution.

Ik heb dus over die poort en niet over de dvi poorten, immers die werken wel.
Oh ja daar doet powerdvd het wel op. nogal logisch lijkt me.

Volgende punten volgen.

greetings,

frogger.
1 - Niemand heeft het over een DVI poort? Dus deze reactie is een beetje vreemd.
2 - Nog steeds duidt dit meer op een Windows-kennis probleem dan een probleem met je videokaart.
3 - Groeten doen we hier niet ;)

[ Voor 21% gewijzigd door SgtStrider op 12-02-2006 22:27 ]

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107573

Toolzman schreef op zondag 12 februari 2006 @ 21:55:

Verdere specs zijn:

Asus A8N-SLI Premium
AMD Antlon 64 3500+
SLI opstelling he? Zoiets dan: http://www.azerty.nl/default.jsp?pid=4744

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krouwen
  • Laatst online: 01-06 11:03

krouwen

Hardware Enthusiast

Toolzman schreef op zondag 12 februari 2006 @ 21:55:

Verdere specs zijn:

Asus A8N-SLI Premium
AMD Antlon 64 3500+
Door de bomen het bos niet meer hè... ..hier kun je het bos vinden: http://www.slizone.com/object/slizone2_build.html scroll even helemaal naar onderen, daar zie je een lijst met alle SLI certified voedingen. Geloof me, die voedingen zijn allemaal goed genoeg om een SLI systeem te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killingdjef
Anoniem: 168313 schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 22:07:
ga volgende week hard mod doen om het uiterste uit de kaart te halen
advies:

Dan neem ik aan dat je ook goede koeling gaat gebruiken, liefst waterkoeling?
Wist je daarnaast ook dat je een BIOS voltmod kan uitvoeren? standaard 3d-mode voltage is 1,4. Met de BIOS voltmod kom je uit op 1,5. Altijd beter dan lopen pielen met een soldeerbout.

Wil je verder gaan, kan, ik ben alleen van mening dat hardwarematigevoltmods de levensduur extreem verkorten; dus niks voor een 24/7 rig IMO.

Doe er maar mee wat je wilt,
my 2 cents B)

Wat ik me wel afvraag is op hoeveel volt een XFX 7800 GT standaard loopt. Ik heb de impressie dat die al op 1,5 loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

justifire

Shut up and squat !!

Ben ook maar weer eens aan het hobbyen geslagen :D

De 2 7800gtx-en in hun TOP-jasje en de MCW5002-64T
Afbeeldingslocatie: http://groups.msn.com/_Secure/0TQDbAs0WBWVnAvdUFApAel5c7jlO6mCxmMwVaiMeHm8k0LeejHNEWXgeywDQsBXxamPXzMsz0O6JIoIwrFtlxgLeWqVqNDQieX6wh8A7tAzWGEuqLAm!PQ/IMAGE_00010.jpg?dc=4675560121029272074

De zelfgemaakt copper baseplates en de iceberq heatsinks
Afbeeldingslocatie: http://groups.msn.com/_Secure/0UQDVAqcXkMJnAvdUFApAekMdr2G4NJ9c5iYySgP*ywhP7xMkIXELlI8Sh72Ly2cVzP9nGHJTJ0aiDOhr79cYatvhLav84dUnu6dJMvYJZVybUKr9w6S6IVG00P4DFzwD/IMAGE_00011.jpg?dc=4675560121038343999

Eèn van de MCW50-T's en de heatsinks op de baseplates geadhesived
Afbeeldingslocatie: http://groups.msn.com/_Secure/0UQDRAqoXX8NnAvdUFApAeoFKjPRVAJCX8r9R3Vqb!QYcBc7oG6auv7GVLktHSlcy2j34Kl*nSEO2A*SK8VbtH8YpnacILpQ!CCZuzSjoeBgHRgvKBWuUm2A8PK1LRnOW/IMAGE_00014.jpg?dc=4675560121046568066

Eentje van de andere kant
Afbeeldingslocatie: http://groups.msn.com/_Secure/0UQD3AqkXGsNnAvdUFApAescKSia6*orxw14gHrqcSngFrQXgderkqHEt4*4TvZ2uNLIHvKnJUbIyigJEJBbGSGMrlBYtNZZAOvw*I03M*GCWA*ghNnlebIj0xS1XIf9b/IMAGE_00013.jpg?dc=4675560123227170684

Eèn kaart geinstaleerd, de 2de ready for take off beide nu met VGPU vmod
Afbeeldingslocatie: http://groups.msn.com/_Secure/0UQDbAqgX1sJnAvdUFApAelI!dIC26RzAtjBYyxkOa3kwwkNn7LMgMod2Z2k5C08U3FeK4rQvhdenZVkC1N*LImElLAWrQpaZeg9*vFj1vk2wSELfL2Vf4Op*xhl8*2bD/IMAGE_00021.jpg?dc=4675560121069336165

Hier het hele zooitje draaiende
Afbeeldingslocatie: http://groups.msn.com/_Secure/0UQDVAqkXG8NnAvdUFApAegBWwhX2zwA3WPd2*I!9snXB5kt13DsA!eLEwcNR0FVzdzXMSFklW5O1rra8ctG37AiILqwz*WJeeHoNdSgvKA*DCNZurFX4JRlpQZVJCmqQ/IMAGE_00022.jpg?dc=4675560121922323033

Hier nog een plaatje van de 3 voedingen (1190 watt in totaal 8)7 ) en de pomp, op de achtergrond de black ice extreme dual en triple
Afbeeldingslocatie: http://groups.msn.com/_Secure/0TQDVAtMWi2ZnAvdUFApAemEcQKWFhk!CusctkI*6rlqggRZ5dQs2SrAoa5SVRufkiDI1DOwYAZUdowOcY0YFrPV46RpKIizCt6NexMG7MV4qoBvsjHQeqA/IMAGE_00016.jpg?dc=4675560122002055124

En het eindresultaat achter een raampje
Afbeeldingslocatie: http://groups.msn.com/_Secure/0TQDoAtcWkGdnAvdUFApAepq2jNfE1DwEIuq0gclw5F9DqoLjMr1d4vi3OiRkPJ2h4Zq8kUY!o1hRrcn*xZeVDEbOPydU8iLNkFCgWdsCByNLTnA4Okhn9Q/IMAGE_00029.jpg?dc=4675560123771411442

Resultaat in SLI:
NVsilencer 5 rev 3 : 486/1350 @1.50v
MCW50-T : 560/1400 @1.65v

[ Voor 15% gewijzigd door justifire op 13-02-2006 15:52 ]

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killingdjef
ziet er netjes uit justifire.. heb je al gebencht? hoeveel puntjes?!... maar je hebt zeker wel een negatieve airflow met die waterpijp zo in het midden? 8)7 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bah, je plaatjes zijn ontzettend traag gehost (jaja, echt weer dat MSN). Ik ga nu BF2 spelen en kijk straks wel of ze er al op staan. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Nu online

justifire

Shut up and squat !!

Anoniem: 120284 schreef op maandag 13 februari 2006 @ 17:38:
Bah, je plaatjes zijn ontzettend traag gehost (jaja, echt weer dat MSN). Ik ga nu BF2 spelen en kijk straks wel of ze er al op staan. 8)7
Gewoon paar keer verversen, kon ff geen handigere host vinden.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Nu online

justifire

Shut up and squat !!

killingdjef schreef op maandag 13 februari 2006 @ 16:35:
ziet er netjes uit justifire.. heb je al gebencht? hoeveel puntjes?!... maar je hebt zeker wel een negatieve airflow met die waterpijp zo in het midden? 8)7 :D
Ja airflow is niet optimaal zo :D
Had die lussen achterwege kunnen laten maar dan kan ik niet ff 1 kaart eruit halen, zoals je op de fotos ziet kan dat nu wel.
Het tweakers bloed begint weer te stromen, had het een beetje gehad ermee eigenlijk en was voor de stille waterkoeling gegaan, nu zit ik toch te denken om mijn prommie weer uit te kast te halen })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

justifire schreef op maandag 13 februari 2006 @ 21:24:
[...]

Gewoon paar keer verversen, kon ff geen handigere host vinden.
Balen dan.

Ik heb vanmorgen in een tussenuur een EVGA 7800 GT CO besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Laatst online: 00:26
ik krijg binnenkort een geforce 7800 gtx. Maar zit hier nog mee. Heb nog een oudere tagen 480watt u-01 die heeft verder geen pci power connectors. Weet wel dat er zon verloopstuk bij de kaart zit van 2 molex naar zon pci connector, maar mag je gewoon die blauwe molex connector en een gewone molex in dat verloopstukje doen

[ Voor 7% gewijzigd door jaaoie17 op 13-02-2006 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Anoniem: 120284 schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 17:26:
[...]

Een GTX koeler is sowieso stiller dan een GT koeler, heeft een koperen koelblok tegenover een alu. koelblok van de GT. Verder is de fan van de GTX wat groter.
Ok, dan heb/had ik een GT-koeler.
Dat is mooi dat de fancontrol werkt. Wat is het serienummer van jouw kaart? Het moet eindigen op E3, E7, ER, F3, F7 of FR (andere soorten ken ik nog niet).
Ik ben nu bezig het verband te zoeken tussen de LED versie en niet-werkende fancontrols. Dus: heeft jouw kaart van die LED'jes?
Pfoeh, ik zou mijn serienummer niet weten (zit op het werk), ik heb geen LED-jes gezien.

Nu wel, maar dat is de Zalman... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:00

mvds

Totally awesome!

Anoniem: 120284 schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 17:26:
Ik heb twee van die Asus GT's gehad waarvan er eentje wel fancontrol had en eentje niet. Beide waren van die kaarten met blauwe leds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:00

mvds

Totally awesome!

jaaoie17 schreef op maandag 13 februari 2006 @ 23:03:
ik krijg binnenkort een geforce 7800 gtx. Maar zit hier nog mee. Heb nog een oudere tagen 480watt u-01 die heeft verder geen pci power connectors. Weet wel dat er zon verloopstuk bij de kaart zit van 2 molex naar zon pci connector, maar mag je gewoon die blauwe molex connector en een gewone molex in dat verloopstukje doen
Zolang die connectors niet fan-only zijn lijkt het me geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 168313

killingdjef schreef op maandag 13 februari 2006 @ 03:29:
[...]

advies:

Dan neem ik aan dat je ook goede koeling gaat gebruiken, liefst waterkoeling?
Wist je daarnaast ook dat je een BIOS voltmod kan uitvoeren? standaard 3d-mode voltage is 1,4. Met de BIOS voltmod kom je uit op 1,5. Altijd beter dan lopen pielen met een soldeerbout.

Wil je verder gaan, kan, ik ben alleen van mening dat hardwarematigevoltmods de levensduur extreem verkorten; dus niks voor een 24/7 rig IMO.

Doe er maar mee wat je wilt,
my 2 cents B)

Wat ik me wel afvraag is op hoeveel volt een XFX 7800 GT standaard loopt. Ik heb de impressie dat die al op 1,5 loopt.
Ja ik heb al een waterkoelings systeem en wil net als me 6800 LE tje alles eruit halen wat er in zit niet tot het extreeme af maar wel voor longterm,
half jaartje moeten de kaarten meegaan ongeveer dan zie ik er toch weer van af voor een nieuwere en verkoop me oude.

wil hem proberen als een gtx of nog sneller te laten lopen zijn wel zieke specs te zien
op: http://forums.vr-zone.com...hread.php?t=35085&page=25
lijkt me super tof om te doen kijken wat ie kan en of het veel verschil maakt in games.

Maar eerst moek wel even dike voeding aaanschaffen voor bijde kaarten hoop wel dat ze beide goede cores hebben die even hoog gaan.

peace

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkylicious
  • Laatst online: 06:53
Wat is het beste merk om te kopen? ben ten einde raad. Hoe zijn de meningen verdeeld over de volgende videokaarten:
-XFX
-Club3D
-Sparkle
-Point of view
-Asus
-EVGA

Welk kun je dus het beste ontwijken vanwege het support/overclockbaarheid/geluid van koeler? Het gaat me voornamelijk tussen een keuze uit een XFX, Club3d of een Sparkle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:07
funkylicious schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 00:46:
Wat is het beste merk om te kopen? ben ten einde raad. Hoe zijn de meningen verdeeld over de volgende videokaarten:
-XFX
-Club3D
-Sparkle
-Point of view
-Asus
-EVGA

Welk kun je dus het beste ontwijken vanwege het support/overclockbaarheid/geluid van koeler? Het gaat me voornamelijk tussen een keuze uit een XFX, Club3d of een Sparkle.
Club3D bied meestal erg weinig extra spul bij hun kaarten en zijn vrijwel nooit goed oc'baar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

-XFX
-Club3D
-Sparkle
-Point of view
-Asus
-EVGA

Er is geen betere uit deze. Allemaal reference designs, sommige wat aparte ledjes of koelertjes, sommige overclocked. Merk maakt niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
-XFX
-Club3D
-Sparkle
-Point of view
-Asus
-EVGA

persoonlijk zal ik gaan voor de meest snelle - op overclocken heb je geen garantie, en je weet teninste dat de kaart de factory clock wel haalt.

EVGA is volgens mij de hoogste met 470/1100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDeathhand
SgtStrider schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 12:43:
[...]

Er is geen betere uit deze. Allemaal reference designs, sommige wat aparte ledjes of koelertjes, sommige overclocked. Merk maakt niets uit.
Hmmmzz SgtStrider,

Vreemd als jij zegt van dat het allemaal ref designs zijn :/ LOL basicly als je gewoon puur naar de kaarten kijk zijn alle kaarten ref designs, ik ben nog geen enkele graphic kaart tegen gekomen die kwa layout, enzo anders is. Ze worden pas anders als er andere leds op komen, andere coolers of bvb van die coolblokjes die van alum voor koper worden vervangen, en das het gene waarom het geen ref model meer is. Dus zo ver ik het weet heeft XFX en EVGA andere modellen en zijn die dingen van club3d en sparkle gewoon standaard ref modellen.

En van al deze modellen zijn de EVGA kaarten toch wel het meest apart zijn en overgelockt zijn, hoewel XFX er zeker ook hele mooie en coole kaartjes van heeft gemaakt die ook ERG dik zijn overgelocked. Het minste model of merk kan je eigenlijk wel club3d noemen, niet dat die slecht zijn maar goed overclockbaar zijn ze niet, zijn allemaal standaard modelen, vaak zit er langzamer geheugen op hun kaarten en dat soort dingen.

Nou jah dis wat ik er van vind in iedergeval.

[ Voor 21% gewijzigd door DrDeathhand op 15-02-2006 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

DrDeathhand schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 13:44:
[...]

Nou jah dis wat ik er van vind in iedergeval.
Ha. Maargoed, feitelijk verschillen de kaarten onderling alleen in kloksnelheden of uiterlijk. En dat Club3D niet over te klokken zou zijn is de grootste onzin, lever dan tenminste bewijs wat dit ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDeathhand
Yow Strider

Ummm er zijn meerdere bewijzen, wat dacht je van de verkoop cijfers, ummm algemene smaak onder de tweakers en users?? oww en zo zijn er nog vele andere dingen over Club3d te vertellen maar ik zou zegen lees GOT maar eens door. Nogmaals Club3d is niet slecht helemaal niks mis mee, maar in het algemeen zijn de andere kaarten toch beter presteren enzo.

Ach jah, boeie.... gaat er om dat je tevreden bent met de kaart die je koopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hangt er vanaf ;

- per chip serie
- per merk

Sommige merken doen volgens mij nooit iets speciaals en andere wel, maar niet met elke chipserie.

Asus en EVGA hebben hier en daar wel leuke varianten met danwel custom fan koeling of passive heatsink koeling.

XFX, EVGA en BFG leveren ook OC'd out-of-the-box kaarten. Gainward doet/deed dat ook maar die zijn atm in bedrijfs overgangsfase. Ik ben nog altijd zeer tevree met m'n Gainward 6800GT golden sample kaart. Klokt echt zonder probleem 400/1100 met zeer goeie temps ; altijd < 60C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De EVGA (krijg ik morgen binnen) is out of the box het snelste inderdaad.

Verder heeft Asus ook een leuke kaart: een passief gekoelde met 420/1240

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrono Trigger
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 26-05 09:41
Ik wist niet dat de passieve Asus versie van de 7800GT ook hoger geklokt waren dan bij de originele versies. Ik zou ik voor de eVGA versie gaan hoewel ik wua budget meer nadenk over een X850XT die slecht 60% van de prijs van de eVGA GeForce 7800GT is. Zou een AMD64 3500+ wel een enkele 7800GT bij kunnen houden?

i7 8700K + Mugen 5 @ 4,6GHz // 16GB @ DDR4-3730 CL17 // AsRock Z370 Extreme 4 // GTX1060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragfreak
  • Laatst online: 26-03-2023
Kan het kloppen dat XFX een tijdelijk leveringsprobleem heeft? Ik zit er erg over na te denken om een XFX 7800GT te kopen (vanwege de goede standaard overklok en goede ervaringen met het merk), maar bij vele webwinkels staat dat die niet meteen leverbaar is. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

xfx word gewoon goed verkocht, tzou kunnen dat ie wat slecht leverbaar is, maar dit kan je beter in een winkel vragen, die mensen moeten toch wel op de hoogte zijn.

ik heb 2 van die "mindere" club3d kaarten.

over die kwaliteitsverschillen: ik verbaas me een beetje over mensen die gewoon maar wat meningen opgooien over kaarten die ze nooit in handen hebben gehad.
ik had juist begrepen dat alle kaarten intern etzelfde waren. zoveel verschil kan je niet hebben op zon kaart anders is et geen 7800 GT meer.

over de overklokbaarheid kan je alleen gissen, dat is niet merk afhankelijk. ik heb em nu op 478 ivm de steppings, maar de optimal freq detectie zit iets boven de 490.

wat er bij geleverd wordt, mja, tis niet veel (dvi converter, wat kabels, boekje, driver cd en nog wat games) niet alleen is dit meer dan genoeg, het ligt nu netjes stof te verzamelen.

de koeling is gewoon standaard. kan ik weinig over zeggen.

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnout2
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
fragfreak schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 23:23:
Kan het kloppen dat XFX een tijdelijk leveringsprobleem heeft? Ik zit er erg over na te denken om een XFX 7800GT te kopen (vanwege de goede standaard overklok en goede ervaringen met het merk), maar bij vele webwinkels staat dat die niet meteen leverbaar is. Iemand een idee?
Ik heb hier verder niks over gelezen, maar op moment is het wachten op mijn XFX 7800 GT wat mijn nieuw bestelde computer compleet moet maken.. dus ja, er zouden best wel eens wat moeilijkheden kunnen zijn bij XFX. (bestelling is geplaatst op 31 januari)

Hah ! Ik had m'n XFX7800GTX 512 xxx sinds 9 december in bestelling staan. In januari veranderde de voorraad status plots in 'pre order', vandaar mijn recente keuze voor een Asus X1900XTX.

En nu ook al de 'gewone' GT-tjes van XFX schaars ? lol.

• Sjmeut
Ik kan anders genoeg webshops vinden die de XFX 7800GT direct kunnen leveren.

| Specs | Opteron 165@2.9GHz | DFI SLI-D | 2x1GB OCZ Performance | Asus 8800 GTS 640MB | Corsair 620W | X-Fi XtremeMusic | Dell 2007WFP |

Ik raad jullie serieus af om een XFX 7800 GT te kopen. Kijk maar eens op xfxforce.com/forums
Daaruit blijkt dat er wel heel erg veel problemen zijn met de 7800 GT's van XFX.

Een paar voorbeeldjes:

Niet werkende fan-control (ook niet met Rivatuner aanpasbaar)
Crashen onder belasting
Spontane reboot na het gamen
molex connector (daardoor niet kunnen aansluiten of instabiel wanneer ook andere devices op zelfde kabel)
Niet stabiel op de standaard clocks van 450/1050

Bezint eer ge begint. Voor mij was eigenlijk alleen de kans op een molex al genoeg om geen XFX te kopen.

Verder zijn er ook zo'n 6 versies van de XFX 7800 GT
Die ook nog bestaan met verschilllende BIOS'en (12 versies dus)
XFX heeft een stel E7's verstuurd in dozen van de F7
Ook zijn er nog mysterieuze Black Edition kaarten die weer korter of juist langer zijn dan reference
Tot slot worden op het XFX forum de Europese modellen (ER en FR) niet erkend

Er zijn dus een heleboel versies:
E3, E7, ER, F3, F7, FR
waarvan sommigen al dan niet met CoD2
de F serie schijnt wel gewoon een PEG plug te hebben. Maar voorzichtig, want ze hebben een stel E7's verscheept als zijnde F7's.

Het is niet dat ik XFX wil boycotten, ('k heb in dec. 2004 nog een MX 4000 gekocht van XFX 8)7 ) maar het valt met gewoon op dat ik erg veel probleem-topics over de XFX 7800 GT zie en daarbji zijn er erg veel mensen op het XFX forum die het zat zijn.

Op het EVGA forum zijn zulk soort dingen eigenlijk niet te vinden.

Ik heb de XFX serieus overwogen, zeker vanwege de toen bij Azerty zachte prijs van 310 euro waarbij ook nog eens CoD2 zat. Maar gezien de vele problemen heb ik daar vanaf gezien en heb ik besloten om voor 339 euro (de XFX kost nu 330 bij Azerty) de EVGA te kopen. Ik heb dan een iets snellere kaart, ik lever de games in en heb een veel betere garantie voor 9 euro meer.

• lawaai
  • Laatst online: 21:37

lawaai

www.oldskoolnl.nl

Ben ik nog op tijd geweest... want die van mij heeft al die problemen niet. :D

• fragfreak
Ik geloof best dat al die punten van kritiek waar zijn, maar kan het niet zo zijn dat omdat XFX zo populair is er automatisch ook meer klachten te vinden zijn. Hetzelfde zie je bij de maxtor hd's.
Of wordt XFX niet dermate veel verkocht en zijn de klachten over het merk groter dan bij andere merken.

• SileX
  • Niet online
Echt geen problemen mee met die van mij - ik zal thuis eens kijken welke ik heb, E of F ofzo..
Op optimaal draait ie op 482/1100 -harder hoef ik niet, alles ziet er goed uit in games.
Ik heb wel gelijk de cooler vervangen door een Zalman 700

• Sjmeut
Heb een F7 hier en natuurlijk is het zo dat een goed verkocht product ook meer kritieken krijgt t.o.v. andere producten.
De positieve ervaringen van mensen lees je in deze forums daarentegen vaak niet.

Om dan de conclusie te trekken dat je de 7800GT van XFX maar beter kunt mijden is imo wel erg kortzinnig.

Tsja, IK raad het af. Als ik okp het EVGA forum kijk zijn er zo goed als GEEN problemen te vinden in die trand. Als ik op het XFX forum kijk, zijn er dagelijks nieuwe mensen met een E7 waarbij de fan altijd 100% draait. En omdat veel winkels niet weten welke ze leveren, wil ik dat risico gewoon niet nemen.

Uiteraard wordt XFX meer verkocht. Dat weet ik ook wel. Maar er zijn nu wel heel erg veel topics te vinden op xfxforce.com en hardware.info over E7's waarbij de fan altijd @ 100% draait.

• fragfreak
Anoniem: 120284 schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 13:55:
Tsja, IK raad het af. Als ik okp het EVGA forum kijk zijn er zo goed als GEEN problemen te vinden in die trand. Als ik op het XFX forum kijk, zijn er dagelijks nieuwe mensen met een E7 waarbij de fan altijd 100% draait. En omdat veel winkels niet weten welke ze leveren, wil ik dat risico gewoon niet nemen.

Uiteraard wordt XFX meer verkocht. Dat weet ik ook wel. Maar er zijn nu wel heel erg veel topics te vinden op xfxforce.com en hardware.info over E7's waarbij de fan altijd @ 100% draait.
Eerst kende ik evga alleen maar van naam, maar heb me er nooit echt in verdiept. Door jou ben ik eens rond gaan kijken naar 7800GT's van evga. Wat een lekkere overclock hebben die dingen standaard. Ik vind dat veel belangrijker dan eventuele meegeleverde games, die kunnen mij niet veel schelen. Zit er nu sterk aan te denken een evga te kopen, vooral vanwege overclock en goede garantie.
Heb jij goede ervaringen met evga? En wat vind je zelf van je videokaart?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dit deel is vol :)
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.