Ik raad jullie serieus af om een XFX 7800 GT te kopen. Kijk maar eens op xfxforce.com/forums
Daaruit blijkt dat er wel heel erg veel problemen zijn met de 7800 GT's van XFX.
Een paar voorbeeldjes:
Niet werkende fan-control (ook niet met Rivatuner aanpasbaar)
Crashen onder belasting
Spontane reboot na het gamen
molex connector (daardoor niet kunnen aansluiten of instabiel wanneer ook andere devices op zelfde kabel)
Niet stabiel op de standaard clocks van 450/1050
Bezint eer ge begint. Voor mij was eigenlijk alleen de kans op een molex al genoeg om geen XFX te kopen.
Verder zijn er ook zo'n 6 versies van de XFX 7800 GT
Die ook nog bestaan met verschilllende BIOS'en (12 versies dus)
XFX heeft een stel E7's verstuurd in dozen van de F7
Ook zijn er nog mysterieuze Black Edition kaarten die weer korter of juist langer zijn dan reference
Tot slot worden op het XFX forum de Europese modellen (ER en FR) niet erkend
Er zijn dus een heleboel versies:
E3, E7, ER, F3, F7, FR
waarvan sommigen al dan niet met CoD2
de F serie schijnt wel gewoon een PEG plug te hebben. Maar voorzichtig, want ze hebben een stel E7's verscheept als zijnde F7's.
Het is niet dat ik XFX wil boycotten, ('k heb in dec. 2004 nog een MX 4000 gekocht van XFX

) maar het valt met gewoon op dat ik erg veel probleem-topics over de XFX 7800 GT zie en daarbji zijn er erg veel mensen op het XFX forum die het zat zijn.
Op het EVGA forum zijn zulk soort dingen eigenlijk niet te vinden.
Ik heb de XFX serieus overwogen, zeker vanwege de toen bij Azerty zachte prijs van 310 euro waarbij ook nog eens CoD2 zat. Maar gezien de vele problemen heb ik daar vanaf gezien en heb ik besloten om voor 339 euro (de XFX kost nu 330 bij Azerty) de EVGA te kopen. Ik heb dan een iets snellere kaart, ik lever de games in en heb een veel betere garantie voor 9 euro meer.