Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mau_Maus schreef op maandag 05 februari 2007 @ 22:39:
Niemand die mij hierbij kan helpen? :'(
Ik zou anders even met je laptop en headset een belcompany of dergelijke winkel binnen lopen, met een zak gevulde koeken, en vragen of ze je even willen helpen in ruil voor je koeken. Als je ze zover krijgt, test dan even een andere stereo headset op je laptop en je huidige headset op een A2DP toestel. Je maakt natuurlijk de beste kans als je doordeweeks 's morgens tussen 9 en 11 komt en niet tijdens primetime op zaterdagmiddag ofzo. d:)b

Ik vermoed zo dat het aan je headset ligt maar dat is slechts een buikgevoel.

Suc6!

[ Voor 10% gewijzigd door robertwebbe op 05-02-2007 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awkwarding
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-11-2023

Awkwarding

Rommel

robertwebbe schreef op woensdag 29 november 2006 @ 18:35:
[...]
Ik heb een ander merk van dit product getest en het was echt troep. De headset is vreselijk fragiel en zit niet lekker. Het bereik van 25 meter is waarschijnlijk in de woestijn getest, het is gewoon een klasse 2 apparaat (max 10 meter dus). Ik raad het niemand aan...
ok, niet doen dus.
Van welk merk had jij toen de headset? Toshiba?

Opel Manta POWER!!! Toyota Celica RA28!!!

DealExtreme infopagina! -> deal-extreme.blogspot.com Uitleg en handige info!
Voor al je gadgets/accessoires/onderdelen die je maar kunt bedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mynicksnix
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-08 15:43
Awkwarding schreef op zondag 04 februari 2007 @ 23:18:
[...]
Hoe zit dat met terug brengen bij de lidl dan? Kun je het ook gewoon terug brengen wanneer hij je niet bevalt? Want de verpakking zal wel opengaan, anders kan ik hem niet uitproberen..
[...]
Je kunt alles terugbrengen wat je niet bevalt. Binnen een maand wordt er nooit moeilijk gedaan, ook niet bij een open verpakking (pak het een beetje netjes uit). Wel de bon bewaren natuurlijk.
Ik heb trouwens net het krantje voor me, en het blijkt niet om een Typhoon, maar om een Silvercrest te gaan. Foutje! Dat is een ander merk, wat zelfs exclusief voor Lidl produceert (volgens hun website). Gezien het feit dat de headset exact lijkt op die Toshiba, denk ik dat hij toch daar vandaan zal komen. Waarschijnlijk geldt dat ook voor de headset die Robert getest heeft; dus t zal waarschijnlijk niet veel zin hebben om em te testen.
Awkwarding schreef op zondag 04 februari 2007 @ 23:18:
[...]
Ja nog steeds de magician :) om A2DP BT headset te gebruiken moet ik toch wat aanpassen voor de magician? Wat moest je dan ook alweer precies doen?
[...]
Dat durf ik niet te zeggen eerlijk gezegd. Ik heb zelf een Universal met een goedkope headset (Ovislink AirLive); dat werkt dus niet helaas.... gebruik em nu alleen icm. mn pc. Ik was eigenlijk vooral benieuwd of je het al eens aan de praat hebt gekregen, omdat t bij mij telkens gruwelijk haperde.

[ Voor 4% gewijzigd door mynicksnix op 06-02-2007 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awkwarding

Awkwarding

Rommel

mynicksnix schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 01:12:
[...]

Je kunt alles terugbrengen wat je niet bevalt. Binnen een maand wordt er nooit moeilijk gedaan, ook niet bij een open verpakking (pak het een beetje netjes uit). Wel de bon bewaren natuurlijk.
Ik heb trouwens net het krantje voor me, en het blijkt niet om een Typhoon, maar om een Silvercrest te gaan. Foutje! Dat is een ander merk, wat zelfs exclusief voor Lidl produceert (volgens hun website). Gezien het feit dat de headset exact lijkt op die Toshiba, denk ik dat hij toch daar vandaan zal komen. Waarschijnlijk geldt dat ook voor de headset die Robert getest heeft; dus t zal waarschijnlijk niet veel zin hebben om em te testen.
hmm, misschien dat ik hem alsnog haal om te proberen. Als je het toch terug kan brengen wanneer je hem netjes openmaakt :) heb ik iig iets om een middagje mee te spelen :P
[...]

Dat durf ik niet te zeggen eerlijk gezegd. Ik heb zelf een Universal met een goedkope headset (Ovislink AirLive); dat werkt dus niet helaas.... gebruik em nu alleen icm. mn pc. Ik was eigenlijk vooral benieuwd of je het al eens aan de praat hebt gekregen, omdat t bij mij telkens gruwelijk haperde.
als het goed is moet het kunnen werken op de magician. Iemand op tweakers vertelde me dat pas. Dan moest ik hem ff een mailtje sturen en dan zou hij de software sturen die ik moest runnen. Maar natuurlijk ben ik nu zijn e-mail adres kwijt.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mynicksnix
Haha.... naja...die hack is vast wel te vinden mbv Google. En ja... als je toch de tijd hebt, dan kun je t net zo goed proberen idd. Ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-09 16:13

Licko

ZVDK

ik heb een SE w900i die geen a2dp ondersteunt, toch kun je op verschillende sites een headset bestellen waarmee ik in stereo draadloos muziek kan luisteren

http://www.smartphoneshop....html/?all=1#geschiktvoor

iemand die precies weet hoe dit zit?

mocht dit niet werken, zijn er dan andere oplossingen om draadloos stereo muziek te luisteren?
een ontvangertje wat ik aansluit op mijn gsm oid?

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snirpo
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:07
Licko schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 12:58:
ik heb een SE w900i die geen a2dp ondersteunt, toch kun je op verschillende sites een headset bestellen waarmee ik in stereo draadloos muziek kan luisteren

http://www.smartphoneshop....html/?all=1#geschiktvoor

iemand die precies weet hoe dit zit?

mocht dit niet werken, zijn er dan andere oplossingen om draadloos stereo muziek te luisteren?
een ontvangertje wat ik aansluit op mijn gsm oid?
Ik denk dat deze lijst niet helemaal klopt, de w900 is wel compatible als headset maar niet als stereo A2DP headset. Dus met andere woorden als je deze hoofdtelefoon koopt kun je er alleen mee bellen maar geen muziek mee luisteren. Er is wel een manier om stereo geluid uit je W900 te krijgen en dat is met MSI blueplayer. Dit is een programmaatje waardoor GSM's zonder A2DP toch stereo geluid kunnen krijgen. Maar het programma werkt jammergenoeg alleen met MSI headsets (zie vraag en aanbod en zoek MSI FS310 voor meer info).

[ Voor 10% gewijzigd door Snirpo op 06-02-2007 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 12:30

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
Van de MSI site:
*This utility is only available for MSI Bluetooth stereo headset product
Maar, Snirp had dat al toegevoegd aan zijn post

Dubbele spuit 11 dus. :(

[ Voor 79% gewijzigd door Ginz op 06-02-2007 17:32 ]

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb poosje geleden een bluetooth stereo headset, de logitech hs200, gekocht en mijn eerste probleem is al gekomen. Ik wil eigenlijk gewoon muziek afspelen en skypen maar ik kom er niet echt helemaal uit. Ik gebruik een bluetooth usb adapter van sweex (bluetooth 1.2, class II) met een driver van widcomm (standaard meegeleverd). Mijn probleem is: hoe kan ik conecten op een goede manier met mijn hs200? Je kan wel conecten (als headset maar dan krijg je alleen mono en super veel ruis). Kan iemand mij hiermee helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 19:43:
Ik heb poosje geleden een bluetooth stereo headset, de logitech hs200, gekocht en mijn eerste probleem is al gekomen. Ik wil eigenlijk gewoon muziek afspelen en skypen maar ik kom er niet echt helemaal uit. Ik gebruik een bluetooth usb adapter van sweex (bluetooth 1.2, class II) met een driver van widcomm (standaard meegeleverd). Mijn probleem is: hoe kan ik conecten op een goede manier met mijn hs200? Je kan wel conecten (als headset maar dan krijg je alleen mono en super veel ruis). Kan iemand mij hiermee helpen?
een dongle kopen die wel A2DP aankan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kurios schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 19:51:
[...]

een dongle kopen die wel A2DP aankan!
Kan je ook een andere driver downloaden? Zoja, welke driver moet ik dan downloaden en zonee weet iemand een dongle die A2DP heeft?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2007 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snirpo
Verwijderd schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 20:07:
[...]

Kan je ook een andere driver downloaden? Zoja, welke driver moet ik dan downloaden en zonee weet iemand een dongle die A2DP heeft?
Meeste dongles die bluetooth V2.0 hebben ondersteunen A2DP, gewoon goed zoeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij bluetooth zijn er een paar technische zaken die je uit elkaar moet houden.

De bluetooth versie
De bluetooth versie gaat over de radioverbinding. Momenteel zijn er de volgende versies: 1.1, 1.2, 2.0 en 2.0 +EDR. Hoe hoger de versie, des te beter.

Wat is de verbetering tussen versie 1.2 en 1.1?
Een betere geluidskwaliteit (duidelijker en minder wegvallers), snellere koppeling (handig als je de headset nog moet aanzetten als de telefoon al gaat) en minder verstoring met WiFi signalen (zowel WiFi verstoort BT en BT verstoort WiFi).

Wat is de verbetering tussen versie 2.0 en 1.2?
Met 2.0 is het heel eenvoudig om op één apparaat meedere verbindingen gelijktijdig te gebruiken (bijv. een headset en een GPS muis). Bij 1.2 is het ook wel mogelijk maar daar zitten nogal wat beperkingen (o.a. juiste volgorde met verbinden).

En is 2.0+EDR iets anders dan 2.0?
Ja, EDR staat voor een Enhanced Data Rate toevoeging. Hierdoor kan informatie tot drie keer sneller verstuurd worden. Doordat de informatie sneller verzonden wordt, kost het minder energie en wordt de standby tijd dus langer. Ook betekent een 3x hogere snelheid 3x meer bandbreedte (=geluidskwaliteit).

DE BLUETOOTH VERSIE ZEGT DUS HELEMAAL NIETS OVER DE MOGELIJKHEDEN!

De bluetooth profielen
Een bluetooth profiel maakt een bepaalde functie mogelijk. Voorbeelden van de meest voorkomende profielen:

Headset profiel (HSP) en Handsfree profiel (HFP): overdracht van mono geluid voor headsets en carkits.

Advanced Audio Distribution profiel (A2DP): overdracht van hifi stereo geluid voor headsets.

Audio & Video Remote Control Profile (AVRCP): de mogelijkheid om via de headset muziek te starten, stoppen, volgende track, vorige track.

Object Push profiel (OPP): om bijvoorbeeld een plaatje of muziekje te kopieëren.

Serial Port profiel (SPP): om een bijvoorbeeld een GPS muis te koppelen.

Dial Up Network profiel (DUN): om een GPRS telefoon als modem te kunnen gebruiken om te kunnen internetten.

In het geval van een PC dongle is het de software(stack) die zorg draagt welke profielen er ondersteund worden. Je zou dus het A2DP profiel kunnen gebruiken i.c.m. een BT1.1 dongle, zolang je maar een software (stack) gebruikt die dit ondersteunt. Daarnaast moet je dan ook een headset hebben die A2DP ondersteunt, die informatie vind je meestal wel op de verpakking of in de specificaties.

De bluetooth klasse
De bluetooth klasse gaat over het maximale bereik. Er zijn drie klasses:
klasse 1 is tot maximaal 100 meter, klasse 2 is tot maxiaal 10 meter en klasse 3 tot maximaal 1 meter.
De meeste headsets zijn klasse 2.

Let op: je kunt alleen een maximaal bereik van 100 meter halen als zowel de “zender” (bijvoorbeeld PC dongle) als de “ontvanger” (bijvoorbeeld stereo headset) klasse 1 zijn.

Als je dus een PC dongle wilt kopen voor je pc, dan is het dus eigenlijk alleen van belang welke software (stack) er wordt bijgeleverd. In de standaard Windows XP softwarestack worden namelijk de profielen HSP, HFP, A2DP en AVRCP niet ondersteunt. Bij PC dongles wordt meestal één van de volgende softwarestacks geleverd:
  • Broadcom BCM1000-BTW = WIDCOMM bluetooth software
  • IVT BlueSoleil
  • Toshiba PC-Bluetooth stack
  • AVM Blue-Fritz!
De Widcomm en Bluesoleil zitten bij de meeste dongles mee verpakt.

De WIDCOMM is mijn persoonlijke favoriet omdat deze perfect geïntegreerd is in Windows XP. Maar bij de meeste dongles zit toch BlueSoleil, de reden is de prijs die fabrikant voor een licentie moet betalen. Helaas zijn de meeste softwarestacks die in de verpakking zitten ook nog eens gelocked aan een MAC adres range. Je kunt dus niet zomaar even het cd'tje van een vriendje gebruiken, dan wordt de dongle gewoonweg niet gezien.

Ook van belang is dat je laatste versie gebruikt. In de oude versies (die nog wel eens in verpakkingen zit die lang op voorraad hebben gelegen) is A2DP soms nog niet helemaal optimaal.
Als je nu een Widcomm hebt; download dan hier de update.
Als je nu een BlueSoleil hebt, download dan hier de update.

Als je een dongle hebt gekocht zonder software, dan kun je alleen de IVT BlueSoleil kopen. Andere fabrikanten doen niet aan verkoop aan particulieren, ze verkopen alleen licenties in bulk aan fabrikanten.

Uiteraard is er ook wel het een en ander aan warez en cracks te vinden, echter is tweakers.net daar niet echt het medium voor om dat hier te bespreken.

Tenslotte dan nog enige ervaringstoevoegingen:

* In de praktijk wil het nog wel eens gebeuren dat de verbinding kortstondig even wegvalt (door mij betiteld als plopjes). Persoonlijk vind ik dit irritant en onacceptabel.
Dit komt voornamelijk voor in de oudere en goedkopere apparaten. Oorzaken: een slechte implementatie van het gestandariseerde A2DP profiel, te klein buffergeheugen, processor kan het decoderen van de gegevenstroom niet aan of een te beperkte beschikbare bandbreedte (bluetooth 1.x = max 723,2 kb/s en bluetooth 2.0+EDR = max 2.169,6 kb/s). Gezien de grotere bandbreedte van 2.0+EDR is het dus aan te raden om deze radioversie te gebruiken voor A2DP.

* De keuze of iemand een headset een fijn apparaat vind, hangt sterk af van de vormfactor. De een wil graag een neckband, de ander een headset, een andere een clip. Inmiddels zijn ze in vele soorten verkrijgbaar en is er voor ieder wat wils. Daarnaast is de geluidskwaliteit van de gebruikte speakertjes ook nog een punt waar ieder zijn eigen mening over heeft. De goedkope meuk heeft vaak goedkope speakertjes en klinkt niet echt. Je hebt dan wel een stereo verbinding maar is vergelijkbaar met een bedraad headsetje uit de 1 euro bak van de bouwmarkt.

[ Voor 41% gewijzigd door robertwebbe op 07-02-2007 09:51 . Reden: Uitbreiding info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 19:43:
Ik zou eerst eens proberen om de Widcomm software te updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Snirpo schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 17:20:
[...]
Er is wel een manier om stereo geluid uit je W900 te krijgen en dat is met MSI blueplayer. Dit is een programmaatje waardoor GSM's zonder A2DP toch stereo geluid kunnen krijgen. Maar het programma werkt jammergenoeg alleen met MSI headsets.
De MSI BluePlayer wordt ook meegeleverd bij de i.Tech headsets en werkt ook daar mee. Deze zijn in meerdere winkels in Nederland te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrrRon
  • Laatst online: 30-12-2024
Hier is wat meer info te vinden over de Stereo Bluetooth headset bij de Lidl:
http://www.service.targa....=743&artpic=BTST_9300.jpg

"Soylent Green is people!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snirpo
robertwebbe schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 09:45:
[...]

De MSI BluePlayer wordt ook meegeleverd bij de i.Tech headsets en werkt ook daar mee. Deze zijn in meerdere winkels in Nederland te koop.
Klopt, weet jij ook toevallig waar je de I.Tech Clip Radio kunt kopen in nederland want deze kan ik nergens vinden? En heb je hier ervaringen mee? Ik ben hier zeer in geinsteresseerd.

[ Voor 3% gewijzigd door Snirpo op 07-02-2007 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mynicksnix
GrrRon schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 16:04:
Hier is wat meer info te vinden over de Stereo Bluetooth headset bij de Lidl:
http://www.service.targa....=743&artpic=BTST_9300.jpg
Ah... goede research! Dan heeft Silvercrest dus toch geen eigen fabriek, maar komt het gewoon van Targa af. Nu heeft Targa ook al sterke banden met Lidl (van de pc's en laptops o.a.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robertwebbe schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 09:41:
[...]

Ik zou eerst eens proberen om de Widcomm software te updaten.
Bedankt!! Hij doet het _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awkwarding

Awkwarding

Rommel

Ik heb mijn headset van de lidl nu gepaired met de computer (niet via de software cd maar gewoon via mijn ingebouwde BT met de nieuwste Widcomm software) Maar hoe kan ik er nu voor zorgen dat ik muziek via dat ding te horen krijg. Ik kan dus connecten met hem als hand-sfree audio en als stereo audio. Als ik hem als sterio audio connect zou hij toch de muziek van WMP moeten kunnen laten afspelen via de hoofdtelefoon? In WMP komt ook een plugin te staan van deze hoofdtelefoon die aangevinkt is. WMP laat dan ff geen muziek horen maar na een tijdje verbreekt de computer de verbinding met de hoofdtelefoon en speelt hij de muziek weer af via mijn laptop. Dus mijn vraag is.. wat doe ik fout?

Als ik met hem connect als stereo audio en ik start iTunes (mijn std player) dan geeft die ook geen muziek, hij speelt zelfs niet af. Alleen wanneer ik geen verbinding heb met de hoofdtelefoon wil iTunes muziek draaien..

iemand, plz.. help me :P

edit:
ik krijg hem ook nog niet aan de praat op mijn Magician (qtek s100) Ik heb de A2DP geinstallerd, en het logo van stereo headset krijg ik ook te zien. Hij gaat dan connecten met mijn headset maar verder dan connecten komt hij niet..
Ik heb hem nu verbonden met mijn headset, maar elke keer als ik switch van nummer, of als het nummer is afgelopen en een volgend nummer komt dan gaat hij telkens opnieuw verbinding zoeken met de telefoon..

[ Voor 21% gewijzigd door Awkwarding op 08-02-2007 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb net mogen spelen met de Jabra BT8010, ik denk dat anderen ook wel geïntersseerd zullen zijn in mijn bevindingen.

Techniek
Bluetooth 2.0, klasse 2.
Ondersteunde profielen: (HSP) headset, (HFP1.5) handsfree, (A2DP) stereo en (AVRCP) bediening.

Fysiek
Gewicht: 23 gram (mono) of 37 gram (stereo)
Standby tijd: tot 300 uur (12,5 dag)
Gebruikstijd: tot 10 uur (mono) of tot 6 uur (stereo)

Vormfactor
De Jabra BT8010 introduceert nieuwe een vormfactor; het lijken twee mono headsets die door middel van een draadje aan elkaar verbonden zijn. Je kunt ze van elkaar loskoppelen zodat je hem ook alleen als monoheadset kunt gebruiken en dus niet verplicht bent om met "een hele installatie" rond te lopen. Het opzetten van de headset gaat in het begin wat moeizaam maar na enige gewenning is dat al snel geen probleem meer.
Afbeeldingslocatie: http://www.ppk.cz/obrz/422_2.jpg

Geluidskwaliteit
De geluidskwaliteit is voor een op het oor headset heel erg goed. Zowel laag, middel en hoog klinken erg goed. Het volume kan ook lekker hard en de verbinding is heel stabiel (geen plopjes of wegvallers tijdens de verbinding). Het bereik is aanmerkelijk groter dan normaal. Bij de meeste headsets haal ik 3 - 6 meter, met de BT8010 haalde ik zelfs 20 meter (terwijl het een klasse 2 is).
Bij telefoongesprekken komt het geluid uit beide speakers.

Functies en bediening
De BT8010 heeft veel functies voor een dergelijke headset. Zo kan de headset vibreren bij inkomende oproepen en is er display aanwezig om het telefoonnummer te tonen (telefoonboeknaam wodt niet getoond). Het is even wennen wat de functies van de knopjes zijn maar na enig gebruik went dat snel.

In de doos zit overigens een draagzakje, een 230V lader en een USB laadkabeltje. Het USB kabeltje kan gebruikt worden om de headset via een PC op te laden of, in combinatie met een los verkrijgbare 12V adapter, in de auto te laden (=ideaal!).

Link naar de Jabra website: http://www.jabra.com/Jabr...c/JabraBT8010/JabraBT8010
PDF handleiding: http://www.jabra.com/NR/r...9_RevA_BT8010_UM_EMEA.pdf

Verkoopadviesprijs
€ 129,00 (BelCompany)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Ik hbe hier 2 nieuwe HBH-DS970 liggen van SE. Had ze meegenomen vanuit HongKong, maarz e werken niet met mijn K750i noch met de w800i van mijn vriendin.
Is hier een oplossing voor, want ik begreep dat de W700i wel A2DP heeft...op Se-NSE kon ikniks wijzer worden.
Modbreak:Als je weet dat dit niet V&A is dan moet je je V'tje hier ook niet neer gaan zetten!

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2007 19:43 ]

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mynicksnix
Awkwarding schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 19:59:
Ik heb mijn headset van de lidl nu gepaired met de computer (niet via de software cd maar gewoon via mijn ingebouwde BT met de nieuwste Widcomm software) Maar hoe kan ik er nu voor zorgen dat ik muziek via dat ding te horen krijg. Ik kan dus connecten met hem als hand-sfree audio en als stereo audio. Als ik hem als sterio audio connect zou hij toch de muziek van WMP moeten kunnen laten afspelen via de hoofdtelefoon? In WMP komt ook een plugin te staan van deze hoofdtelefoon die aangevinkt is. WMP laat dan ff geen muziek horen maar na een tijdje verbreekt de computer de verbinding met de hoofdtelefoon en speelt hij de muziek weer af via mijn laptop. Dus mijn vraag is.. wat doe ik fout?
Als ik met hem connect als stereo audio en ik start iTunes (mijn std player) dan geeft die ook geen muziek, hij speelt zelfs niet af. Alleen wanneer ik geen verbinding heb met de hoofdtelefoon wil iTunes muziek draaien..

iemand, plz.. help me :P

edit:
ik krijg hem ook nog niet aan de praat op mijn Magician (qtek s100) Ik heb de A2DP geinstallerd, en het logo van stereo headset krijg ik ook te zien. Hij gaat dan connecten met mijn headset maar verder dan connecten komt hij niet..
Ik heb hem nu verbonden met mijn headset, maar elke keer als ik switch van nummer, of als het nummer is afgelopen en een volgend nummer komt dan gaat hij telkens opnieuw verbinding zoeken met de telefoon..
@Awkwarding; dank voor t posten van je ervaringen. Heb je inmiddels al een oplossing gevonden? Of ga je hem gewoon terugbrengen? Ik ben niet zo technisch dat ik je ermee kan helpen helaas. Anderen misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awkwarding

Awkwarding

Rommel

Nee helaas nog steeds niet, ik hoopte dat andere mij op weg konden helpen. Ik hoop het wel allemaal goed aan de praat te kunnen krijgen. De headset opzich is niets verkeerd mee. Het is handig opklapbaar, zit goed. Niet extreem lekker ofzo, maar net als mijn oude sony headset met draad (ook zo'n oorwarmer model ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb nu momenteel windows vista business op mijn laptop staan, echter ik krijg mijn plantronics 590a niet goed gepaired met mijn laptop. Hij vind wel wat maar, dan moet je aangeven welke drivers je wilt installeren (4 apparaten)...Ik kan nergens iets vinden over drivers van het apparaat.
Iemand enig idee wat en hoe dit op te lossen is?

Laptop is Dell Latitude D810
up to date vista business

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awkwarding

Awkwarding

Rommel

ik snap er niets van
ik heb mijn latop goed gepaired met me hoofdtelefoon, ik kan in windows media player gewoon switchen van nummers via de hoofdtelefoon, maar.. GEEN GELUID! :?
Ik begrijp het niet, wat moet ik allemaal aanpassen?

• rlKoekie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-08 09:38
He ik zit met een probleempje:

ik heb een HTC P4350, die draait windows mobile 5. nu wil ik hem pairen met mn logitech freepulse setje, wat de eerste keer prima werkt (als hij de headphones detecteert en de freepulse in connectmodus staat (rood-blauw knipperen). om te connecten gebruik ik code 0000.
zodra ik de koptelefoon uitzet, en daarna weer aan doe, connect hij met de telefoon, maar verbreekt na ongeveer 3 seconden de verbinding weer :-S als ik de freepulse uit de BlueTooth lijst gooi en opnieuw detecteer werkt alles weer.
iemand ideetjes?
Awkwarding schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 21:59:
ik snap er niets van
ik heb mijn latop goed gepaired met me hoofdtelefoon, ik kan in windows media player gewoon switchen van nummers via de hoofdtelefoon, maar.. GEEN GELUID! :?
Ik begrijp het niet, wat moet ik allemaal aanpassen?
Het lijkt er dus op dat hij prima gepaird is en dat de AVRCP (afstandsbediening) prima werkt. Gisteren had ik dat ook op mijn klooi-pc'tje, verbinding prima maar in mijn geluidsopties kreeg ik maar geen optie te zien in de trand van "Bluetooth audio van hoge kwaliteit". Van alles geprobeerd, verschillende headsets maar noppes. Na verwijderen van de software (in mijn geval de Widcomm) en in de Devicemanager de driver verwijderd te hebben, heb ik hem opnieuw geinstalleerd. Eerst de Widcomm driver van CD, daarna even de update erover heen en het was weer gefixed. Nu staat er bij de Audio default playback device weer de optie "Bluetooth audio van hoge kwaliteit".

Misschien zou dat bij het herinstalleren van je stack het probleem oplossen?
SaURoN schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 16:40:
Ik heb nu momenteel windows vista business op mijn laptop staan, echter ik krijg mijn plantronics 590a niet goed gepaired met mijn laptop. Hij vind wel wat maar, dan moet je aangeven welke drivers je wilt installeren (4 apparaten)...Ik kan nergens iets vinden over drivers van het apparaat.
Iemand enig idee wat en hoe dit op te lossen is?

Laptop is Dell Latitude D810
up to date vista business
Welke bluetooth stack gebruik je nu? De standaard Windows? Of wellicht de Widcomm?

Als je de eerste gebruikt; ik heb het zelf ook nog niet op weten te lossen. Ondanks dat Microsoft in eerdere berichten meldde dat mono en stereo headsets native ondersteund zouden worden in de official release versie, worden er dus nog steeds om drivers gevraagd. Het laatste dat ik heb kunnen vinden was dat het "in onderzoek was" om je de driver via windows update te kunnen downloaden:
http://download.microsoft...es%20On%20Windows%20Vista.

Als je verder bladert in de presentatie zul je zien dat er ook sprake is van een zogenaamde profile pack, dit heeft Widcomm dus nu gerealiseerd. Op de updatepagina van Widcomm staat al enige tijd dat Vista ook wordt ondersteund maar ik het zelf nog niet aan de slag gekregen. Ik heb er ook nog niet zoveel tijd aan kunnen besteden, mijn testversie is inmiddels verlopen. Ik was nog niet van plan om mijn huidige spulletjes te upgraden, ik wacht totdat er een Centrino Pro notebook beschikbaar is (ik hoop de Asus V2).

[ Voor 8% gewijzigd door robertwebbe op 15-02-2007 12:28 . Reden: url gezeur ]

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:28

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

sjolmers schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 16:39:
Ik hbe hier 2 nieuwe HBH-DS970 liggen van SE. Had ze meegenomen vanuit HongKong, maarz e werken niet met mijn K750i noch met de w800i van mijn vriendin.
Is hier een oplossing voor, want ik begreep dat de W700i wel A2DP heeft...op Se-NSE kon ikniks wijzer worden.
De ds970 werkt alleen als headset voor calls op de K750 en W800, voor muziek kan je hem niet gebruiken omdat beide gsm's geen a2dp hebben.
Kijk trouwens eens hier want in HongKong verkopen ze namaak headsets :/

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

• Snirpo
Ik heb mijn MSI FS310 eindelijk verkocht. Hij werkte niet goed met mijn mobiel (zie een paar pages terug) en heb nu een i.tech clip radio gekocht! Hetzelfde idee als de MSI FS310 maar dan kun je hem vastklippen en er zit een radio functie op. Perfect dus, tenminste als hij goed werkt.

Zie http://www.itechdynamic.com/en/products_spec.asp?cid=2&pid=02050 voor specs.

Als ik hem heb ontvangen zal ik wel even een reviewtje posten!

• Awkwarding

Awkwarding

Rommel

robertwebbe schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 11:59:
[...]

Het lijkt er dus op dat hij prima gepaird is en dat de AVRCP (afstandsbediening) prima werkt. Gisteren had ik dat ook op mijn klooi-pc'tje, verbinding prima maar in mijn geluidsopties kreeg ik maar geen optie te zien in de trand van "Bluetooth audio van hoge kwaliteit". Van alles geprobeerd, verschillende headsets maar noppes. Na verwijderen van de software (in mijn geval de Widcomm) en in de Devicemanager de driver verwijderd te hebben, heb ik hem opnieuw geinstalleerd. Eerst de Widcomm driver van CD, daarna even de update erover heen en het was weer gefixed. Nu staat er bij de Audio default playback device weer de optie "Bluetooth audio van hoge kwaliteit".

Misschien zou dat bij het herinstalleren van je stack het probleem oplossen?
ik had de stack al een keer opnieuw geinstalleerd :/
ik zal het eens op een andere computer proberen, maar dan via de bluetooth usb-stick

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Toshiba heeft eindelijk wat geleerd wat scms-t beveiliging betreft, het is nu een optie met de 5.10.01 driver :*)
Het is ook een van de eerste bluetooth drivers die Vista ondersteunt, al kan ik dat zelf niet testen |:(

Afbeeldingslocatie: http://home.versatel.nl/speedy-andre/scmst.jpg

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

masmas schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 00:17:
Voor de gene die nog een goedkope a2dp headphone zoeken, bij de handy man hebben ze nu de logitech wirreles mp3/ipod headphone voor 35 euro. Hier zit een zender bij maar die hoef je niet te gebruiken. want je kan de headphone ook gewoon paire met je telefoon!!! en dan werken de knoppen voor volgend/vorig nummer(op de headphone zelf ook!!!

Pairen doe je door de aan/uit knop meer dan 10 sec ingedrukt te houden en dan gaat de led rood blauw knipperen daarna kan je hem vinden met je telefoon. De code is 0000

Ik heb het zelf getest met de sony erricson k800i!!

Waar ik van baal is dat ik Nokia N91 heb de zo genoemde music phone van nokia. Maar deze heeft geen a2dp !!! Dat is toch belachelijk. En nu komt er binnen kort een nieuwe versie van de N91 met 8GB uit en die ondersteunt het wel....:(

Dat a2dp is toch eigenlijk gewoon een stukje software of niet dan? Want dan zou je jet ook voor elkaar moeten kunnen krijgen op de N91 4gb versie.... Ik hoop dat iemand hier meer van af weert!
Heeft iemand deze headphones (voor Ipod) toevallig al aan de praat gekregen met een Samsung mobiel (de e780 om precies te zijn)? Ik kan m wel vinden, en pairen doet ie volgens mij ook, maar vervolgens doet mn mobiel er niks mee.... :( Ik kan ook niet tegen kiezen om mn muziek met Bluetooth Stereo af te spelen, terwijl de headphones wel als Bluetooth Stereo device in mn device list staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 09:22:
[...]
Heeft iemand deze headphones (voor Ipod) toevallig al aan de praat gekregen met een Samsung mobiel (de e780 om precies te zijn)? Ik kan m wel vinden, en pairen doet ie volgens mij ook, maar vervolgens doet mn mobiel er niks mee.... :( Ik kan ook niet tegen kiezen om mn muziek met Bluetooth Stereo af te spelen, terwijl de headphones wel als Bluetooth Stereo device in mn device list staan...
Je zult deze headset alleen rechtstreeks op de Samsung D600 kunnen aansluiten omdat er voor de D600 "iets" in de A2DP code is toegevoegd om deze specifieke headset te ondersteunen. De Logitech (F-0361A) is een van de eerste modellen van Logitech en die houdt zich volgens mij niet helemaal exact aan de standaard. Zover ik weet is die eigenlijk ontwikkeld voor de HP iPAQ's. Daardoor werkt die wel op bijna alle Windows Mobile apparaten met AKU 2.3 en hoger. En hij blijkt ook nog eens rechtstreeks op de Sony Ericsonnen te werken die A2DP ondersteunen. Jammer dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robertwebbe schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 11:11:
[...]

Je zult deze headset alleen rechtstreeks op de Samsung D600 kunnen aansluiten omdat er voor de D600 "iets" in de A2DP code is toegevoegd om deze specifieke headset te ondersteunen. De Logitech (F-0361A) is een van de eerste modellen van Logitech en die houdt zich volgens mij niet helemaal exact aan de standaard. Zover ik weet is die eigenlijk ontwikkeld voor de HP iPAQ's. Daardoor werkt die wel op bijna alle Windows Mobile apparaten met AKU 2.3 en hoger. En hij blijkt ook nog eens rechtstreeks op de Sony Ericsonnen te werken die A2DP ondersteunen. Jammer dus...
Hmm, beetje jammer inderdaad... Nouja, dan maar gewoon met mp3speler gebruiken :) Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Dat Logitech hoofdtelefoontje is bij Bol.com voor €29,95 te krijgen + €1,95 verzendkosten 8)
Als ie op de SE K800 goed werkt en met de dongle op een pc of stereo dan is dat een mooie deal :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:10
Kan iemand die een SonyEricsson telefoon (liefst W850i) heeft en de HBH DS970 iets voor me doen? Kan je mij vertellen welke services de headset ondersteunt? Is het profiel "Audiostreaming" het A2DP profiel? Verder heb ik Headset, Handsfree en Doel van afstandsbediening voor audio (dat is dan vast AVRCP?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snirpo
ChrisM schreef op zondag 18 februari 2007 @ 20:04:
Kan iemand die een SonyEricsson telefoon (liefst W850i) heeft en de HBH DS970 iets voor me doen? Kan je mij vertellen welke services de headset ondersteunt? Is het profiel "Audiostreaming" het A2DP profiel? Verder heb ik Headset, Handsfree en Doel van afstandsbediening voor audio (dat is dan vast AVRCP?)
Ja, audiostreaming is A2DP. Headset en handsfree is sort of hetzelfde en afstandbediening is idd AVRCP. Deze profielen ondersteunde mijn MSI FS310 ook allemaal, dus ik neem aan dat de HBH DS970 die ook allemaal ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Sony ericsson schijnt A2DP inderdaad 'audiostreaming' te noemen. Zie ook hier

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyB
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-07 21:09
Verwijderd schreef op woensdag 06 december 2006 @ 20:26:
[...]
Heb jij ook ervaringen met 1 van deze modellen?
Ik zou de DR-BT30Q graag willen gebruiken met mijn Samsung D900 en mijn Sony Vaio Laptop (met bleutooth 1.2 a2dp)
Zijn er ondertussen al mensen die ervaring hebben met de DR-BT30Q?

Carpe Noctem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-07 15:23
Hoe zit het met auto's?

Vriend van me heeft de nieuwe BMW 320D gekocht en die heeft daar bluetooth inzitten voor het telefoneren etc. Maar kan hij met ze Samsung D600 hier nou van gebruik maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al enige ervaring met A2DP in Windows Mobile 6? Kun je bijv een hogere bitrate afdwingen of gebeurt dat standaard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Damocles.NL schreef op maandag 19 februari 2007 @ 16:20:
Hoe zit het met auto's?

Vriend van me heeft de nieuwe BMW 320D gekocht en die heeft daar bluetooth inzitten voor het telefoneren etc. Maar kan hij met ze Samsung D600 hier nou van gebruik maken?
Ja, dat kan.

Helaas gaan de ontwikkelingen bij autofabrikanten niet zo heel snel en mag je al blij zijn dat er uberhaupt bluetooth standaard in zit. De volgende stap, A2DP, zal nog wel even duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 19 februari 2007 @ 17:56:
Heeft iemand al enige ervaring met A2DP in Windows Mobile 6? Kun je bijv een hogere bitrate afdwingen of gebeurt dat standaard?
Ik heb mijn i-mate JasJar op draaien op Windows Mobile 6. Ik heb verschillende builds getest en helaas had ik bij de (untweaked) Microsoft stack weer last van plopjes, met de (untweaked) Widcomm stack ging het wel goed. Meestal gebruik ik de ROM's van Helmi-C, hij biedt meestal via cab files de keuze welke stack je wilt gebruiken. Op zich is er weinig veranderd in bluetooth t.o.v. WM5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mynicksnix
robertwebbe schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 08:59:
[...]
Ik heb mijn i-mate JasJar op draaien op Windows Mobile 6. Ik heb verschillende builds getest en helaas had ik bij de (untweaked) Microsoft stack weer last van plopjes, met de (untweaked) Widcomm stack ging het wel goed. Meestal gebruik ik de ROM's van Helmi-C, hij biedt meestal via cab files de keuze welke stack je wilt gebruiken. Op zich is er weinig veranderd in bluetooth t.o.v. WM5.
Hmm... interessant. Zijn al die A2DP headsets op je website ook getest zijn op die Jasjar toevallig? En zo nee; welke werken dan wel? Zelf heb ik ook een Universal namelijk (MDA Pro).
Mijn A2DP bluetooth headset (Ebay geval; merk Ovislink) krijg ik niet fatsoenlijk werkend. In XP werkt deze met IVT Bluesoleil. Betekent dit dat het met de Widcomm stack op mijn MDA Pro ook niet zal werken, of is die kans er wel? Bij de Microsoft stack heb ik wel verschillende tweaks geprobeerd overigens, maar dat mocht niet baten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:13
Speedy-Andre schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 02:24:
Dat Logitech hoofdtelefoontje is bij Bol.com voor €29,95 te krijgen + €1,95 verzendkosten 8)
Als ie op de SE K800 goed werkt en met de dongle op een pc of stereo dan is dat een mooie deal :*)
Hmmm, zal wel een fout of een aanbieding geweest zijn.
Staat nu voor 114 euro bij bol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
Ik ben nu toch weer op zoek naar Bluetooth 2.0 PCMCIA kaartjes. Deze twee, vergelijkbaar in prijs, zien er ok uit:
http://www.semsons.com/bilpcmciblue.html -> Vraag: Toshiba Software (Bluetooth Stack?), is dat ok? Iemand ervaringen mee?
http://www.expansys.nl/p....cal&action=open#technical -> Dit lijkt me een nog vager merk dan Billionton. :) Maar goed, als 't werkt, dan werkt het.

Ben dus op zoek naar Bluetooth 2.0 PCMCIA kaartje, die iig EDR en A2DP ondersteund. Heeft iemand anders nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snirpo
ChrisM schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 19:13:
Ik ben nu toch weer op zoek naar Bluetooth 2.0 PCMCIA kaartjes. Deze twee, vergelijkbaar in prijs, zien er ok uit:
http://www.semsons.com/bilpcmciblue.html -> Vraag: Toshiba Software (Bluetooth Stack?), is dat ok? Iemand ervaringen mee?
http://www.expansys.nl/p....cal&action=open#technical -> Dit lijkt me een nog vager merk dan Billionton. :) Maar goed, als 't werkt, dan werkt het.

Ben dus op zoek naar Bluetooth 2.0 PCMCIA kaartje, die iig EDR en A2DP ondersteund. Heeft iemand anders nog suggesties?
Toshiba stack heb ik ook, is wel een goeie stack. Widcomm schijnt de beste stack te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Lizard schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 12:20:
[...]

Hmmm, zal wel een fout of een aanbieding geweest zijn.
Staat nu voor 114 euro bij bol.
Hihi, er staat nog een zwart setje voor €29,95 die hetzelfde is, alleen niet voor de ipod :)
Ik vind het geluid en het bereik (9m) prima, zowel met de bijgeleverde transmitter (met 3,5mm jack) als via m'n K800 :*)
Leuk is dat je de musicplayer op de K800 kan starten en stoppen, alsook nummers skippen en het volume regelen :9
Met bluetooth dongles voor een pc heb ik nog wel problemen, ik kan met Toshiba drivers pairen maar er komt geen geluid uit |:(
Wel kan je de mediaplayer starten en stoppen en de verbinding blijft in stand.
Met Widcomm 5.x drivers (en BT1.2 dongle) lukt pairen niet omdat de dongle geen antwoord krijgt van de hoofdtelefoon :/
Ik ben benieuwd waar deze problemen in zitten ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
Thanks, deze net gekocht.

Nu maar kijken of ik hem met m'n vario werkende krijg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mynicksnix
@Lizard; is het wel precies dezelfde? (ook met transmitter e.d.). Er staat namelijk verder geen info bij op de website. En hoe zitten ze? Blijven ze goed op je oren zitten? Ben benieuwd of het - ook zonder transmitter - lukt op jouw Vario. In dat geval ga ik hem ook kopen (zal ie het op mijn Mda Pro ook wel doen waarschijnlijk)......

edit: op Amazon zijn kopers toch niet zo positief over de headset zie ik (plastic breekt snel).... Zie: http://www.amazon.com/gp/...F8&n=172282&s=electronics
Kieskeurig gebruikers denken er net zo over helaas. Maargoed: hij kost bij Bol.com iig maar een derde van wat hij bij Amazon kost.

[ Voor 36% gewijzigd door mynicksnix op 21-02-2007 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
Geen idee, ik moet hem nog binnenkrijgen...

• Snirpo
Snirpo schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 16:15:
Ik heb mijn MSI FS310 eindelijk verkocht. Hij werkte niet goed met mijn mobiel (zie een paar pages terug) en heb nu een i.tech clip radio gekocht! Hetzelfde idee als de MSI FS310 maar dan kun je hem vastklippen en er zit een radio functie op. Perfect dus, tenminste als hij goed werkt.

Zie http://www.itechdynamic.com/en/products_spec.asp?cid=2&pid=02050 voor specs.

Als ik hem heb ontvangen zal ik wel even een reviewtje posten!
Ik heb mijn I.Tech Clip Radio ontvangen uit hongkong en dit zijn mijn eerste ervaringen i.c.m. mijn Sony Ericsson W850 en mijn PC:

Pluspunten:
-Clipje is zeer handig, hoeft geen irritant ding meer om je nek te hangen. zoals bij de MSI FS310.
-Alle AVCRP functies werken perfect! rewind, forward, play, stop enz.
-Bluetooth headset is heel stabiel, geen vastlopers of connectieprobelmen zoals bij de FS310.
-Radio functie heeft hele goede ontvangst, beter dan de radio van m'n telefoon en goede kwaliteit.

Minpunten:
-Geluidskwaliteit A2DP is redelijk maar niet super, bij de hoge tonen zit er een soort rare ruis of kraken door de muziek. Dit ligt weer gedeeltelijk aan mijn mobiel, want als ik hem met de PC verbind is dit een stuk minder.
-Kreeg er een engelse adapter bij, niet zo handig maar had nog een universele adapter dus heb die eraan geprikt.

Het lijkt erop dat alle headsets die ontworpen zijn voor MSI blueplayer, zoals ook deze, toch niet heel goed werken als je de headset niet gebruikt met MSI blueplayer. Bij de MSI FS310 haperde de muziek en bij deze is het geluid niet super. Ik zal nog even de headset proberen met MSI blueplayer maar durf te wedden dat dan de muziek wel goed is aangezien dat bij de MSI FS310 ook zo was. Iemand ruilen voor een Sony Ericsson HBH-DS970? :P

• Casejunkie
  • Laatst online: 23-08 14:58
Ik heb een ipaq h4150 met windows pocketpc 2003 erop.
Nu zou ik hier graag ook met a2dp willen werken.

Ik heb al een aantal maal via google en hier op GoT proberen te zoeken maar niet de juiste info kunnen vinden.

19x 300Wp Trina Solar + 12x 320Wp Q-cells op een SolarEdge SE7K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
robertwebbe schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 12:21:
[...]

Welke bluetooth stack gebruik je nu? De standaard Windows? Of wellicht de Widcomm?

Als je de eerste gebruikt; ik heb het zelf ook nog niet op weten te lossen. Ondanks dat Microsoft in eerdere berichten meldde dat mono en stereo headsets native ondersteund zouden worden in de official release versie, worden er dus nog steeds om drivers gevraagd. Het laatste dat ik heb kunnen vinden was dat het "in onderzoek was" om je de driver via windows update te kunnen downloaden:
http://download.microsoft...es%20On%20Windows%20Vista.

Als je verder bladert in de presentatie zul je zien dat er ook sprake is van een zogenaamde profile pack, dit heeft Widcomm dus nu gerealiseerd. Op de updatepagina van Widcomm staat al enige tijd dat Vista ook wordt ondersteund maar ik het zelf nog niet aan de slag gekregen. Ik heb er ook nog niet zoveel tijd aan kunnen besteden, mijn testversie is inmiddels verlopen. Ik was nog niet van plan om mijn huidige spulletjes te upgraden, ik wacht totdat er een Centrino Pro notebook beschikbaar is (ik hoop de Asus V2).
Gebruikte eerst de standaard, heb toen de geupdate van Dell geprobeerd wel voor andere laptop maar zelfde bluetooth module (350)
Hij installeerd ze nu wel goed alleen valt de verbinding steeds weg :S Die widcomm krijg ik niet geinstalleerd namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SaURoN schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 14:09:
[...]
Gebruikte eerst de standaard, heb toen de geupdate van Dell geprobeerd wel voor andere laptop maar zelfde bluetooth module (350)
Hij installeerd ze nu wel goed alleen valt de verbinding steeds weg :S Die widcomm krijg ik niet geinstalleerd namelijk.
Volgens mij gebruikt Dell de Toshiba stack voor die 350 modules (voor XP althans). De nieuwste versies ondersteunen ook A2DP.
Maar wellicht heeft Dell een (goedkopere) afgeslankte of oude versie in licentie waarin A2DP niet zit. Als ik de specs er op na lees zie ik het inderdaad ook niet staan.
Ik neem aan dat jij een Vista versie hebt van die Toshiba?

Ik heb hetzelfde met mijn Acer notebook, daar zit ook een gecustomisde Widcomm stack op. Ik kan helaas geen Widcomm updates draaien, dan krijg ik de foutmelding dat die niet voor mijn bluetooth module geschikt is en dat ik op de Acer site moet kijken. En Acer brengt geen updates uit. De enige manier om dan toch A2DP te krijgen is extra hardware toevoegen. Nu steek ik telkens die Nokia AD-47W erin, dat is een redelijk klein dongeltje. De AD-47W werkt helaas nog niet met Vista. :(

Of je moet allerlei gehackte Widcomm stacks gaan zoeken en installeren maar daar is Tweakers.net niet het forum voor om dat te bespreken.

[ Voor 4% gewijzigd door robertwebbe op 23-02-2007 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik met mijn logitech HS200 (met mic) ook stereo skype? Als ik ga skypen dan moet hij op de hands-free audio staan (widcomm driver) en dan hoor ik alles mono. Kan dit ook stereo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een SE HBH-DS970. Nu ben ik echter op een of andere manier het klipje kwijt geworden dat achterop de microfoon zit bij het snoer voor je rechteroor. Ik zie nu dus gewoon het snoer lopen. Mijn vraag is nu of iemand weet waar ik dit soort onderdelen kan halen? SE kennende gaan ze dat niet opsturen, en omdat het ook geen garantie is heb ik niet zo'n zin om het op te gaan sturen voor €30 ofzoiets. Er hoeft dus verder niets aan gelijmd te worden ofzo, ik zou het ding er zo weer op kunnen klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
Ik heb een W850i en een HBH DS970. Super goed hoe dit spul met elkaar samenwerkt!!!

Maar... één vraagje. Kan ik het Headset profiel ook koppelen aan de HBH DS970? En zo ja, hoe? Als ik namelijk mijn bedrade headset aansluit, gaat hij automatisch over op dit profiel. En dan gaat Stil ook automatisch aan, zodat ik de ringtone over de headset hoor. Dit wil ik ook graag met de DS970. Moet toch wel kunnen? Wie verteld me hoe!?? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Heb inmiddels op een ander forum gelezen dat met een zelfbouw-rom voor de HTC Wizard een kwaliteit is bereikt dichtbij een headset met draad. :) Goed nieuws en als de laatste drempels in deze rom zijn gladgestreken dan stap ik snel over. WM6 schijnt voor algehele prestatieverbetering te zorgen plus allerlei verbeteringen (live messenger bijv en betere agendafunctie). M'n a2dp headset ligt al een hele poos stof te vergaren omdat ik het geluid gewoon niet kan aanhoren. Hopelijk kan ik er dus snel alsnog van gaan genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 21:49:
Kan ik met mijn logitech HS200 (met mic) ook stereo skype? Als ik ga skypen dan moet hij op de hands-free audio staan (widcomm driver) en dan hoor ik alles mono. Kan dit ook stereo?
Nee, ze hebben bij Logitech de keuze gemaakt om handsfree over 1 oor te doen. Zal wel met veiligheid te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 22:15:
Ik heb een SE HBH-DS970. Nu ben ik echter op een of andere manier het klipje kwijt geworden dat achterop de microfoon zit bij het snoer voor je rechteroor. Ik zie nu dus gewoon het snoer lopen. Mijn vraag is nu of iemand weet waar ik dit soort onderdelen kan halen? SE kennende gaan ze dat niet opsturen, en omdat het ook geen garantie is heb ik niet zo'n zin om het op te gaan sturen voor €30 ofzoiets. Er hoeft dus verder niets aan gelijmd te worden ofzo, ik zou het ding er zo weer op kunnen klikken.
Misschien dat je van iemand zp'n Hong Kong clone of een defecte buiten de garantie voor weinig op de kop kunt tikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robertwebbe schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 12:12:
[...]

Nee, ze hebben bij Logitech de keuze gemaakt om handsfree over 1 oor te doen. Zal wel met veiligheid te maken hebben.
Okj, jammer :'( ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mynicksnix
[...]
Hmm... interessant. Hier wil ik graag nog even op terug komen.... Je weet vast ook welke van de A2DP headsets met de Jasjar werken? Zelf heb ik ook een Universal namelijk (MDA Pro).
Mijn A2DP bluetooth headset (Ebay geval; merk Ovislink) krijg ik niet fatsoenlijk werkend. In XP werkt deze met IVT Bluesoleil. Betekent dit dat het met de Widcomm stack op mijn MDA Pro ook niet zal werken, of is die kans er wel? Bij de Microsoft stack heb ik wel verschillende tweaks geprobeerd overigens, maar dat mocht niet baten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mynicksnix schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 16:49:
[...]
Hmm... interessant. Hier wil ik graag nog even op terug komen.... Je weet vast ook welke van de A2DP headsets met de Jasjar werken? Zelf heb ik ook een Universal namelijk (MDA Pro).
Ik neem aan dat je dan een ROM gebruikt met een Microsoft bluetooth stack (ik ken ze niet niet allemaal uit mijn hoofd)?

Als je een BT stack gebruikt die plopt, dan helpt tweaken maar een klein beetje, meestal blijft die toch wel ergens ploppen. De Widcomm stack die in die Helmi_C Windows Mobile 6 ROM zat werkte heel goed. Als je met je bluesoleil wel een goede verbinding hebt dan heb je een grote kans dat die nu dan ook goed werkt met je MDA pro. Het ligt dus meestal aan je stack, niet zo zeer aan de headset (tenzij het een crap ding is).

Je kunt hier meer info vinden over die betreffende ROM. Besef je natuurlijk wel dat het flashen van een niet officiele ROM in strijd is met de gebruiksvoorwaarden van je apparaat en dat je garantie vervalt. Als het mis gaat tijdens het flashen heb je een brick van 900 eurie.

Inmiddels ben ik weer een ROM verder, helaas zit hier weer de standaard MS stack in en die is weer drama met A2DP. Misschien moet ik bij deze ROM maar eens proberen om handmatig de Broadcom 1.6.7.0500 er in te zetten.

[ Voor 3% gewijzigd door robertwebbe op 25-02-2007 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mynicksnix
robertwebbe schreef op zondag 25 februari 2007 @ 16:07:
[...]
Ik neem aan dat je dan een ROM gebruikt met een Microsoft bluetooth stack (ik ken ze niet niet allemaal uit mijn hoofd)?
Ja idd. Ik gebruik nog een WM5 ROM (aku 3.5) met Microsoft stack.
[...]
Als je een BT stack gebruikt die plopt, dan helpt tweaken maar een klein beetje, meestal blijft die toch wel ergens ploppen. De Widcomm stack die in die Helmi_C Windows Mobile 6 ROM zat werkte heel goed. Als je met je bluesoleil wel een goede verbinding hebt dan heb je een grote kans dat die nu dan ook goed werkt met je MDA pro. Het ligt dus meestal aan je stack, niet zo zeer aan de headset (tenzij het een crap ding is).
Met de PC (via bluesoleil) is de verbinding prima. Ik kan zo ongeveer het hele huis door. Dus dan ga ik maar gauw even die WM6 ROM proberen.....
[...]
Je kunt hier meer info vinden over die betreffende ROM. Besef je natuurlijk wel dat het flashen van een niet officiele ROM in strijd is met de gebruiksvoorwaarden van je apparaat en dat je garantie vervalt. Als het mis gaat tijdens het flashen heb je een brick van 900 eurie.

Inmiddels ben ik weer een ROM verder, helaas zit hier weer de standaard MS stack in en die is weer drama met A2DP. Misschien moet ik bij deze ROM maar eens proberen om handmatig de Broadcom 1.6.7.0500 er in te zetten.
Voor ik het vergeet: hartelijk dank voor de handige tips en links _/-\o_

Met XDA Developers ben ik bekend. Ontzettend nuttig wat ze allemaal maken. Ik zal eerst eens die Broadcomm stack proberen voor mijn huidige ROM. Mijn ervaringen zal ik wel even posten... mocht dat niet werken dan heb ik goede hoop met die WM6 ROM van Helmi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mynicksnix
Geweldig!! :D Bedankt Robert!!
Dankzij die Broadcomm stack kan ik nu wel stereo muziek luisteren via mn pocketpc. Ik heb eerst die losse geprobeerd op mijn WM5 aku 3.5. Dat werkte 1 keer, daarna kreeg ik telkens een foutmelding. Toen heb ik geupgrade naar Helmi WM6 v1.1, nu krijg ik die melding bijna nooit meer.
Er zitten af en toe nog wat plopjes in, maar daar kan ik goed mee leven. Met de MS stack bleef zogezegd "de plaat hangen" om de paar seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mynicksnix schreef op maandag 26 februari 2007 @ 11:47:
Geweldig!! :D Bedankt Robert!!
Dankzij die Broadcomm stack kan ik nu wel stereo muziek luisteren via mn pocketpc. Ik heb eerst die losse geprobeerd op mijn WM5 aku 3.5. Dat werkte 1 keer, daarna kreeg ik telkens een foutmelding. Toen heb ik geupgrade naar Helmi WM6 v1.1, nu krijg ik die melding bijna nooit meer.
Er zitten af en toe nog wat plopjes in, maar daar kan ik goed mee leven. Met de MS stack bleef zogezegd "de plaat hangen" om de paar seconden.
Graag gedaan.

Als je je pocket-pc verder niet gebruikt gaat het meestal vlekkenloos. Maar ja, dat heb je niet altijd in de hand. Als je bijvoorbeeld pushmail gebruikt dan hoor je hem af en toe toch weer ploppen als de hartbeat van de Exchange binnenkomt. Blijkbaar heeft bluetooth t.o.v. het geheel toch nog een lage prioriteit als het gaat om gebruik van de processor en het geheugen. Je zou toch zeggen dat die PXA270 op 520 MHz dat allemaal makkelijk moet kunnen bolwerken...

Gelukkig neemt de populariteit van A2DP steeds meer toe, er wordt steeds meer hardware verkocht dus ook de aandacht om het te perfectioneren wordt langzamerhand groter. Ook dit is marktwerking. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:49

XanderDrake

Build the future!

Hey allen,

ik heb deze unit gehaalt bij de bellcompany:
Afbeeldingslocatie: http://www.alicell.com/images/logitech/550_MobileStereoHdst_045832.jpg

Effe kijken hoe die werkt met mn telefoon (E-ten X500) :)

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vandaag heb ik het Parrot Sound System mogen testen.

Afbeeldingslocatie: http://www.parrot.biz/fr/produits/parrotsoundsystem/texte_sound/image/parrot_sound_system_bluetoo.jpg
Het zijn twee speakers (met ingebouwde versterker) die je ieder via een eigen 230V aansluiting slechts op het lichtnet aan hoeft te sluiten. Via A2DP stream je de audio hier naar toe. De speakers zijn zelf onderling verbonden via een scatternet (maximale afstand 10 meter).

Ik heb zelf getest met mijn laptop en pocket pc en was echt zeer aangenaam verast. De kwaliteit van het geluid is echt supergoed, zowel de klank als het vermogen. Ook de verbinding is 100% procent stabiel. Op de laptop heb ik een 2.0+EDR verbinding, op pocket pc (Qtek 8500) een 2.0 zonder EDR. In beide gevallen heb ik geen enkel plopje of ander vreemde onderbreking waargenomen. Hij staat nu al de hele dag aan en hij blijft perfect! _/-\o_

Collega's die komen kijken zijn ook zeer onder de indruk, ze kunnen bijna niet geloven dat dit een A2DP verbinding is.

Ik ga de set mee naar huis nemen voor een week en dan eens testen hoe het zich echt in de praktijk gedraagt.

Het enige minpuntje de prijs: € 379,- (alleen op bestelling leverbaar bij BelCompany).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robertwebbe schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 12:13:
[...]

Misschien dat je van iemand zp'n Hong Kong clone of een defecte buiten de garantie voor weinig op de kop kunt tikken.
Nou, als er hier iemand is die er een voor een zacht prijsje wil verkopen dan ben ik geinteresseerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lizard schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 11:27:
Geen idee, ik moet hem nog binnenkrijgen...
Heb je hem al binnen? Ik heb het grijze broertje van de Logitech gekocht. Ik heb de HTC TyTN. Ik krijg wel geluid, maar moet de koptelefoon elke keer weer instellen. Ook kan ik niet tussen nummers skippen, lukt dat bij jou wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vandaag weer nieuw A2DP speelgoed mogen ontvangen, de Logitech FreePulse Wireless. :*)

Afbeeldingslocatie: http://www.gadgetgarden.nl/LogitechFreePulse.jpg
In de verpakking: de headset, een A2DP zendertje met 3,5mm stekker, verschillende koppelstukjes om de A2DP zender op je iPod te kunnen bevestigen, een kort kabeltje (met een 3,5 mm male aan de ene kant en female aan de andere kant), een 230V voedingsadapter met twee oplaadconnectortjes (één voor headset en één voor zendertje), reserve oorkussentjes en de handleiding.

Oorspronkelijk is deze headset bedoelt om aan je iPod te monteren. Je krijgt standaard 8 verschillende koppelstukjes (5G30gb, 5G60gb, nano, mini, 4G20gb, 4G40gb, Zune en een universele. Met deze koppelstukjes kun je het zendertje aan de behuizing van je iPod klikken.

Afbeeldingslocatie: http://www.inanoblog.fr/inano/Logitech_20FreePulse_20Wireless_20Headphones_1.jpg

Het zendertje beschikt over een eigen oplaadbare accu zodat deze geen aanslag doet op de accu van je iPod.

Het is een 2.0+EDR klasse 2 headset en zendertje. Het bereik is ruim 10 meter en de verbinding is superstabiel, ook bij deze headset geen plopje mogen waarnemen. Ik heb getest met het meegeleverde zendertje, PC met USB dongle en met mijn Windows Mobile telefoon (Qtek 8500). Intern bij Logitech wordt dit product ook wel de second generation A2DP products genoemd en dat is te merken. Zo horen A2DP verbindingen te zijn, ongestoord een perfecte stream. :) Gelukkig komen er steeds meer producten waar dat het geval is.

Ook de audiokwaliteit is dik in orde, geen enkele ruis, een goede bass en hij kan lekker hard.

Er zit geen microfoon op. Dus als je headset ook persé wilt gebruiken voor telefonie dan moet je deze niet hebben. Voor draadloze muziekheadset is die perfect.

Het draagcomfort is heel fijn. Hij is erg licht (16 gram) en knijpt niet te hard. Als je een bril draagt (zoals ik) dan drukt hij wel tegen de brilpootjes aan, dat zit minder lekker, maar ik had al snel in de gaten dat je de rubbertjes niet perse over je oren hoeft te doen als je gewoon stil zit.

Ik vond trouwens hier nog een aardige Belgische review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
- Neckband? Check!
- BT 2.0 + EDR? Check!
- Niet té bling-bling? Check!
- A-merk? Check!

- Microfoon? K*T!

Bingo!, die wil ik!

Wanneer komt `ie te koop?

[ Voor 59% gewijzigd door Ginz op 28-02-2007 17:40 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rlKoekie schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 09:27:
He ik zit met een probleempje:

ik heb een HTC P4350, die draait windows mobile 5. nu wil ik hem pairen met mn logitech freepulse setje, wat de eerste keer prima werkt (als hij de headphones detecteert en de freepulse in connectmodus staat (rood-blauw knipperen). om te connecten gebruik ik code 0000.
zodra ik de koptelefoon uitzet, en daarna weer aan doe, connect hij met de telefoon, maar verbreekt na ongeveer 3 seconden de verbinding weer :-S als ik de freepulse uit de BlueTooth lijst gooi en opnieuw detecteer werkt alles weer.
iemand ideetjes?
Ik heb hem getest op mijn Q-tek 8500 en mijn i-mate JasJar (WM6 beta) en beide werken prima, geen last van het probleem dat je beschrijft.
Heb je het nog steeds? Anders ga ik ook nog even een P4350 regelen en testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ginz schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 16:51:
Bingo!, die wil ik!

Wanneer komt `ie te koop?
Volgens mij is die al beschikbaar gezien ik hem van Logitech Benelux heb ontvangen.
Even google'en en.... hier voor € 67,50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
robertwebbe schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 16:56:
[...]
Volgens mij is die al beschikbaar gezien ik hem van Logitech Benelux heb ontvangen.
Even google'en en.... hier voor € 67,50.
Niet via jou (BC) mogelijk?

Maar, je adviseer `m mij wel?

Laat maar, ik lees niet ver genoeg. Dat pleurisding heeft geen microfoon :(

[ Voor 9% gewijzigd door Ginz op 28-02-2007 17:40 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Ginz schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 17:04:
Laat maar, ik lees niet ver genoeg. Dat pleurisding heeft geen microfoon :(
LOL :P

Maar je hebt wel gelijk, jammer dat ie geen mic heeft....
Meer iets voor media players dan.

Wat vind je van dit ding dan:
Afbeeldingslocatie: http://www.alicell.com/images/logitech/550_MobileStereoHdst_045832.jpg

Ik ben erg te spreken van zowel de bouw als de geluidkwaliteit.

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Voor 1 euro meer heb je er een microfoon bij, dit model lijkt wel op de oudere Logitech wireless headset die ik nu heb :z

HS200

[edit] €80,- bij Belcompany
€68,50 bij 4launch

Afbeeldingslocatie: https://product.onetrail.net/3party/Cnet/small/76C0E857-8699-452C-BD39-348A098434B7.jpg

Wireless headset €30,-

Afbeeldingslocatie: http://img.bol.com/intershoproot/GAMESCOVER/FC/1/6/6/6/6/1666636.gif

[ Voor 26% gewijzigd door Speedy-Andre op 28-02-2007 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Misschien een tip voor de mensen die graag de FreePulse van Logitech willen aanschaffen. Vandaag is het in de aanbieding op iBOOD -> http://www.ibood.com/site/nl/ibood.php
Komt dan alleen nog iets van €5,- verzendkosten overheen en alleen vandaag geldig.
[en voor de mods, het is geen spam, gewoon mensen duiden op een (naar mijn idee) leuke aanbieding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
XanderDrake schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 17:51:
[...]

LOL :P

Maar je hebt wel gelijk, jammer dat ie geen mic heeft....
Meer iets voor media players dan.

Wat vind je van dit ding dan:
[afbeelding]

Ik ben erg te spreken van zowel de bouw als de geluidkwaliteit.
Totaal niet mijn smaak
bartbh schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 00:26:
Misschien een tip voor de mensen die graag de FreePulse van Logitech willen aanschaffen. Vandaag is het in de aanbieding op iBOOD -> http://www.ibood.com/site/nl/ibood.php
Komt dan alleen nog iets van €5,- verzendkosten overheen en alleen vandaag geldig.
[en voor de mods, het is geen spam, gewoon mensen duiden op een (naar mijn idee) leuke aanbieding]
Ondanks dat `ie misschien geen microfoon heeft, heb ik `m toch besteld. Mede door Robert zijn positieve beoordeling. Als ik me er echt aan gaan storen dat hij geen microfoon heeft, koop ik ooit nog wel eens een headset mét microfoon.

Voor tijdens het skaten, fietsen of computeren moet deze prima voeldoen. En voor zo'n bedrag kan ik `t niet laten. Op de Logitech site staat `ie voor 100 dollar (ja, Logitech site is altijd erg duur)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 13:33
robertwebbe schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 16:42:
Vandaag weer nieuw A2DP speelgoed mogen ontvangen, de Logitech FreePulse Wireless. :*)
Ik zit dus heel erg te twijfelen tussen deze Logitech en de SonyEricsson HBH-DS970.
Ik heb een SE K800i waarmee ik hem wil gaan gebruiken. Jij hebt ze alletwee getest, kun je misschien de doorslag geven voor de een of de ander. Of zijn ze kwalitatief gelijkwaardig aan elkaar?

Tevens heb ik iets gelezen over dat de K800i in combi met de DS970 geen songtitles doorgeeft van nummers. Is dit misschien in een latere firmware opgelost? Iemand ervaring met een K800i & een DS970?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
Ze zijn (helaas) niet met elkaar te vergelijken.

SonyEricsson HBH-DS970

- Wél microfoon
- Draadgebonden
- In-ear dopjes
- Display

Logitech FreePulse Wireless:

- Géén microfoon :(
- On-ear
- Géén display
- Géén draadjes _/-\o_

Ik denk dat de geluidskwaliteit wel redelijk met elkaar te vergelijken is, als je al een on-ear met een in-ear kan vergelijken. in-ear sluit namelijk je gehele gehoorgang af, waardoor je (bijna) geen omgevingsgeluiden meer hoor.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik had niet beter kunnen antwoorden dan dat Guido! :) Je hebt echt mazzel met de ibood van vandaag.

Bij de weg, ik heb net de FreePulse op de TV aangesloten om te zien of de buffer niet te irritant groot is en naar mijn mening is het te doen. Het geluid via de headset is denk ik ongeveer een halve seconde vertraagd. Het is dus niet meer perfect lipsync maar na een paar minuten is het niet meer storend. Bij test met andere headsets was dat wel anders, als je meer dan een seconde vertraging hebt is het echt niet meer te doen...

[ Voor 84% gewijzigd door robertwebbe op 01-03-2007 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
Bedankt voor de snelle antwoorden.
Kwa geluidskwaliteit denk ik zelf ook dat ze niet onder doen. Ik ben al gewend aan in-ears dus dat werkt in mijn voordeel. Wat me tegen staat zijn toch die draadjes, maar misschien moet ik toch maar is in de winkel kijken naar de DS970 want misschien vind ik het allemaal wel mee vallen.

Kwa verbindingstabiliteit / bluetooth versie zijn ze vergelijkbaar? Of is de Logitech toch beter omdat deze een nieuwere implementatie heeft?

<update>
Ik hoef gelukkig niet snel te beslissen want die 7 euro dat ik normaal duurder uit ben voor de Logitech (ipv nu bij ibood) dat is nog wel te overzien.
http://www.vergelijk.nl/h...reepulse_wireless_retail/
</update>

[ Voor 21% gewijzigd door Scidd0w op 01-03-2007 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Scidd0w schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 11:16:
Bedankt voor de snelle antwoorden.
Kwa geluidskwaliteit denk ik zelf ook dat ze niet onder doen. Ik ben al gewend aan in-ears dus dat werkt in mijn voordeel. Wat me tegen staat zijn toch die draadjes, maar misschien moet ik toch maar is in de winkel kijken naar de DS970 want misschien vind ik het allemaal wel mee vallen.

Kwa verbindingstabiliteit / bluetooth versie zijn ze vergelijkbaar? Of is de Logitech toch beter omdat deze een nieuwere implementatie heeft?
In eerste instantie zou mijn gevoel mijn zeggen dat als je al een Sony Ericsson hebt, dan je dan blijer zult zijn met de HBH-DS970. Ik vind persoonlijk het voordeel van in-ear groter dan de nadelen van de draadjes (ook een neckband zit wel eens in weg).

Maar als je puur naar techniek kijkt, beide zijn goed doorontwikkelde BT2.0+EDR klasse 2 apparaten, ik denk dat je hier niet zo heel veel meer verschil in zult vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
robertwebbe schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 11:26:
In eerste instantie zou mijn gevoel mijn zeggen dat als je al een Sony Ericsson hebt, dan je dan blijer zult zijn met de HBH-DS970. Ik vind persoonlijk het voordeel van in-ear groter dan de nadelen van de draadjes (ook een neckband zit wel eens in weg).
Maar als je puur naar techniek kijkt, beide zijn goed doorontwikkelde BT2.0+EDR klasse 2 apparaten, ik denk dat je hier niet zo heel veel meer verschil in zult vinden.
Nogmaals bedankt voor de info. Ik ga vanavond, als ik tijd kan vinden, is in de winkel kijken naar de HBH-DS970 en zijn draden ;) Ik houd dit topic op de hoogte van mijn keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Scidd0w schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 11:33:
[...]
Nogmaals bedankt voor de info. Ik ga vanavond, als ik tijd kan vinden, is in de winkel kijken naar de HBH-DS970 en zijn draden ;) Ik houd dit topic op de hoogte van mijn keuze!
Het probleem met het display (geen mp3 info zichtbaar) was volgens mij alleen met de 1e firmware van de K800i en dan niet eens bij alle versies (branded/unbranded).
Ik heb R1ED001 en daar werkt de display info prima mee :)
Het hangt ook van de mp3's af of de tekst goed door komt, want niet alle mp3's zijn even netjes gemaakt :z
Als je mp3's zelf met disc2phone maakt dan zit het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Trouwens, Robert, op die grote lijst van A2DP compatible phones en headphones kan je ook de E-ten X500 zetten als PDA-smartphone :)

Ik heb em , en na wat kloten doet ie het perfect :)

Ik moest wel wat klooien aan de Bios van de telefoon, en vervolgens een alternatieve bluetooth stack (widcomm) installeren. Maar nu doet ie het prachtig.

[ Voor 29% gewijzigd door XanderDrake op 01-03-2007 17:23 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
Klopt het dat de Logitech geen AVRCP ondersteund? Ik zie namelijk alleen volumeknoppen aan de zijkant van de headset.

[ Voor 40% gewijzigd door Ginz op 01-03-2007 17:26 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ginz schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 17:26:
Klopt het dat de Logitech geen AVRCP ondersteund? Ik zie namelijk alleen volumeknoppen aan de zijkant van de headset.
Dat is toch niet nodig als er geen microfoon op zit, ik neem aan dat het over de Free pulse koptelefoon gaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
Nou, volgens mij heeft AVRCP niets met de aanwezigheid of afwezigheid van een microfoon te maken. Het enige wat AVRCP doet is het regelen van het volume, play/pauze, stop, forward en reverse.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snirpo
Ginz schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 23:56:
Nou, volgens mij heeft AVRCP niets met de aanwezigheid of afwezigheid van een microfoon te maken. Het enige wat AVRCP doet is het regelen van het volume, play/pauze, stop, forward en reverse.
Correct ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Ginz schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 23:56:
En dat kan mijn logitech ook doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
Ja, maar tóch is het niet mijn smaak... al had `ie een Pentium4 geïntergreerd zitten :P

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Ginz schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 01:49:
Ja, maar tóch is het niet mijn smaak... al had `ie een Pentium4 geïntergreerd zitten :P
Ja dan zou ik em ook niet willen :X
Iets te warm voor mn smaak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
XanderDrake schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 17:09:
Trouwens, Robert, op die grote lijst van A2DP compatible phones en headphones kan je ook de E-ten X500 zetten als PDA-smartphone :)

Ik heb em , en na wat kloten doet ie het perfect :)

Ik moest wel wat klooien aan de Bios van de telefoon, en vervolgens een alternatieve bluetooth stack (widcomm) installeren. Maar nu doet ie het prachtig.
Bedankt voor je tip :) Alleen.... Ik plaats alleen nog toestellen die af-fabriek A2DP geschikt zijn. Je zou nog een pagina kunnen vullen met toestellen die via allerlei truukjes getweaked kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ginz schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 17:26:
Geen AVRCP. De volumeknopjes sturen lokaal de eindversterker aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

robertwebbe schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 17:02:
Bedankt voor je tip :) Alleen.... Ik plaats alleen nog toestellen die af-fabriek A2DP geschikt zijn. Je zou nog een pagina kunnen vullen met toestellen die via allerlei truukjes getweaked kunnen worden.
Mmmm even denken dan, in feite doet de X500 A2DP gewoon vanuit de fabriek, alleen niet zo geweldig O-)
Dual mono en schokkerig... Daarom moet je wat hacks uitvoeren.
Maar dat komt niet omdat de telefoon niet A2DP-ready is, dat komt omdat het een erg nieuw soort telefoons is, en tevens pas net uit. Er zitten nog wat bugs in. Op een gegeven moment zal er een firmware uitkomen waarbij alles goed is ingesteld en volledige kwaliteit standaard aanwezig is.

Pagina: 1 ... 6 ... 14 Laatste