Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, ik heb hem hoor!

Ik ben eigenlijk een Canon Ixus fan, maar ik was toch wel heeeeel nieuwsgierig naar de Panasonic Lumix DMC-TZ5.

Nou hij val zeker niet tegen, wat een camera zeg wauw…
Prachtige heldere foto’s echt zeer goeie details.
Val echt wel mee met de ruis? Ik kan het niet echt ontdekken, en als ik dezelfde shots vergelijk met mijn Ixus dan zie ik meer ruis op mijn Ixus vooral met zoom funktie.
Moest wel even wennen, maar al spelenderwijs kom je achter dingen, accu gaat overigens zeer lang mee!

En filmen, dit is echt Utopia! Geweldig zeg niet normaal gewoon! Is dat top als je dit afspeel op me TFT , puur genieten.

Wel even realistisch blijven natuurlijk, je kunt het niet echt vergelijken met een HD camcorder omdat het geluid wat minder is, en je toch sneller beweegt met een klein camera!
Maar met opname waar jezelf een geluidje onder zet is het goed te doen.

Ja, Panasonic is natuurlijk geen camera merk, dit heb ik mezelf wel terdege afgevraagd en tegen mij gezegd! Joh neem gewoon een Canon dat is van origine een camera merk.
Ik ben heel blij dat deze keer mijn nieuwsgierigheid mij heeft overtuigd en natuurlijk diverse reviews op het internet.

Me Ixus doe ik natuurlijk niet weg!, maar ik ben heel erg tevreden met deze aanwinst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-09 23:25

Smarron

The bend

En we zijn uiteraard zeer benieuwd naar je foto's! :)

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na lang wikken en wegen uiteindelijk besloten om ook de TZ3 aan te schaffen. Maandagavond besteld bij digitalstreet en woensdagmiddag binnen. Ik heb vooruit betaald wat betekende dat er geen verzendkosten betaald hoefde te worden. helemaal netjes dus.

gisteravond mooi bezig geweest met alles uit te zoeken maar nu heb ik toch een (waarschijnlijk enorme noob) vraag;

Ik heb de aspect ratio ingesteld op 16:9. Bekijk ik de foto's op de tv dan kun je netjes instellen dat ze ook als breedbeeld worden weergegeven. Bekijk ik ze echter op de PC dan heb ik de bekende zwarte balken boven en onder de foto. Hoe pas je dat aan, moet ik wellicht een ander programma gebruiken om ze te bekijken of begrijp ik het gewoon niet goed?

bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ervaring met het polarisatie-filter zoals beschreven op
http://forums.dpreview.co...33&thread=24264049&page=1
en
http://www.pemaraal.com/index.php?page=TZ3ac

?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanPC
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-09 19:08
Smarron schreef op donderdag 10 april 2008 @ 08:41:
En we zijn uiteraard zeer benieuwd naar je foto's! :)
Inderdaad, ben van plan hem te kopen. Maar wil nog eens goed de foto's zien. Zeker ook in het donker met een hogere ISO: men zegt dat de ruis voor een groot gedeelte weg gewerkt is bij lagere ISO standen (tot 800).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-09 16:37
StanPC schreef op donderdag 10 april 2008 @ 17:55:
Inderdaad, ben van plan hem te kopen. Maar wil nog eens goed de foto's zien. Zeker ook in het donker met een hogere ISO: men zegt dat de ruis voor een groot gedeelte weg gewerkt is bij lagere ISO standen (tot 800).
ISO 800 zou ik niet echt meer tot de lagere standen durven rekenen. Dan zijn ISO 1600 en 3200 waarschijnlijk de hogere standen waar je voorbeelden van wilt zien? Ergens ben ik bang dat de resultaten je gaan tegenvallen. Van de andere kant: voor zover ik weet kan geen enkele compactcamera daar goed mee omgaan. Dan heb je een grotere sensor zoals in een spiegelreflex nodig. Just my 2 cents...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanPC
grun93 schreef op donderdag 10 april 2008 @ 19:22:
[...]

ISO 800 zou ik niet echt meer tot de lagere standen durven rekenen. Dan zijn ISO 1600 en 3200 waarschijnlijk de hogere standen waar je voorbeelden van wilt zien? Ergens ben ik bang dat de resultaten je gaan tegenvallen. Van de andere kant: voor zover ik weet kan geen enkele compactcamera daar goed mee omgaan. Dan heb je een grotere sensor zoals in een spiegelreflex nodig. Just my 2 cents...
Een beetje slecht geformuleerd :P Ik bedoel dat tot een ISO waarde van 800 de ruis wel meevalt. Dus vanaf 800 (inclusief 800 dus) is de ruis wel overheersend aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
StanPC schreef op donderdag 10 april 2008 @ 19:48:
Ik bedoel dat tot een ISO waarde van 800 de ruis wel meevalt. Dus vanaf 800 (inclusief 800 dus) is de ruis wel overheersend aanwezig.
Ik weet het niet, mijn mening is vooral gebaseerd op ervaringen met soortgelijke camera's en Panasonic in het bijzonder. Ik heb de TZ3 (gehad), de FZ7 en de FZ8, daarnaast nog camera's van andere merken. Beetje jammer eigenlijk dat uitgerekend Panasonic, dat kan beschikken over de beste lensontwerpen die er zijn (Leica immers), er qua ruisonderdrukking niet ook uitspringt. Ik hoop voor je dat de resultaten van de testfoto's je mee zullen vallen.

Ik weet niet in hoeverre je straks veel foto's bij slecht licht denkt te gaan maken. Als dat relatief veel zijn zou ik toch voor een spiegelreflex kiezen. Niet alleen vanwege de grotere sensor maar ook vanwege het lage prijsverschil en de mogelijkheid om RAW te gebruiken. Zelf groei ik al langzaam die kant op door steeds meer de FZ8 te gebruiken, daardoor ben ik nu ook aan het klooien met Photoshop. Dat duurt nog wel een jaartje voordat dat pakket onder de knie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanPC
grun93 schreef op donderdag 10 april 2008 @ 20:07:
[...]

Ik weet het niet, mijn mening is vooral gebaseerd op ervaringen met soortgelijke camera's en Panasonic in het bijzonder. Ik heb de TZ3 (gehad), de FZ7 en de FZ8, daarnaast nog camera's van andere merken. Beetje jammer eigenlijk dat uitgerekend Panasonic, dat kan beschikken over de beste lensontwerpen die er zijn (Leica immers), er qua ruisonderdrukking niet ook uitspringt. Ik hoop voor je dat de resultaten van de testfoto's je mee zullen vallen.

Ik weet niet in hoeverre je straks veel foto's bij slecht licht denkt te gaan maken. Als dat relatief veel zijn zou ik toch voor een spiegelreflex kiezen. Niet alleen vanwege de grotere sensor maar ook vanwege het lage prijsverschil en de mogelijkheid om RAW te gebruiken. Zelf groei ik al langzaam die kant op door steeds meer de FZ8 te gebruiken, daardoor ben ik nu ook aan het klooien met Photoshop. Dat duurt nog wel een jaartje voordat dat pakket onder de knie is.
Tja je moet mij inderdaad nog niet zien als een professionele fotograaf, maar ik kan redelijk foto's maken. En een goede camera is het halve werk. Nu wil ik deze camera ook gaan gebruiken op een schoolreis ( reis naar rome) en die heb ik het liefst compact: daarom valt voor mij ook een spiegelreflexcamera af: deze zijn mij niet compact genoeg, en zelfs de FZ8, vind ik eigenlijk al vrij groot. Daarom lijkt de TZ5 juist perfect, maar die ruis is inderdaad nog steeds vervelend. Maar wat ik dus al zei: ik dacht dat mensen erg tevreden waren over de ruis onderdrukking met de TZ5 t.o.v. de TZ3.

Het stond in deze review: http://www.popphoto.com/c...d-other-things-page2.html

met als samenvatting onderaan:
Image Quality: Excellent: ISO 100-800
Noise: Low at ISO 100 (1.7) Very Low at ISO 200 (1.45), Low at ISO 400 (1.75) Moderately Low at ISO 800 (2.0), Moderate at ISO 1600 (2.6)

Ik zit echt met smart op de review van dpreview.com te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laten vooral realistisch blijven en geen appelen met peren gaan vergelijken.

De TZ3 kost nu +/- € 190,-
Samples : http://www.dpreview.com/gallery/Panasonictz3_samples/

De TZ5 word ook besproken, maar review is nog niet volledig.

Er is natuurlijk op elke camera wel iets aan te merken, maar het gaat uiteindelijk om het eind resultaat.

We hebben het over een camera rond de € 300,- en deze presteert het beste ten opzicht van zijn andere prijsgenootjes.
Vergeet niet dat er altijd nog een geheugenkaartje en tasje bij komt, dit moet je wel mee calculeren in het geheel.

Maar goed de meningen zijn altijd verdeeld is het niet bij auto’s of vrouwen, dan wel bij fotocamera’s !!!

Ik zal van het weekend wat foto’s maken en deze presenteren.

Geniet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-09 14:58
Verwijderd schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 00:49:
Laten vooral realistisch blijven en geen appelen met peren gaan vergelijken.
De TZ3 kost nu +/- € 190,-
De TZ5 kost in de States 300-330US$. Dat gaat weer eens nergens over, da's ~200euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• german8
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:50
Verwijderd schreef op donderdag 10 april 2008 @ 10:30:

Ik heb de aspect ratio ingesteld op 16:9. Bekijk ik de foto's op de tv dan kun je netjes instellen dat ze ook als breedbeeld worden weergegeven. Bekijk ik ze echter op de PC dan heb ik de bekende zwarte balken boven en onder de foto. Hoe pas je dat aan, moet ik wellicht een ander programma gebruiken om ze te bekijken of begrijp ik het gewoon niet goed?

bvd
Jou TV is waarsch een breedbeeld 16:9 dus dan kloppen de foto's precies.
De meeste breedbeeld laptops/beeldschermen zijn echter 16:10 dus krijg je zwarte balkjes onder en boven. Als je beeldvullend wil maken trek je de foto uit z'n verband.
Als je een 4:3 beeldscherm hebt moet je zeker niet beelvullend oprekken want dan is fde foto nog meer uit z'n verband.

Ik schiet meestal op 3:2 en soms op 16:9. (remember, 3:2 = max7MP en 16:9 = max6MP)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op donderdag 10 april 2008 @ 10:30:
Na lang wikken en wegen uiteindelijk besloten om ook de TZ3 aan te schaffen. Maandagavond besteld bij digitalstreet en woensdagmiddag binnen. Ik heb vooruit betaald wat betekende dat er geen verzendkosten betaald hoefde te worden. helemaal netjes dus.

gisteravond mooi bezig geweest met alles uit te zoeken maar nu heb ik toch een (waarschijnlijk enorme noob) vraag;

bvd
Een PC-scherm (ik ga er vanuit dat je een breedbeeldscherm hebt) is vrijwel altijd 16:10 en niet 16:9. Dat verklaart de balken dan.
StanPC schreef op donderdag 10 april 2008 @ 19:48:
Een beetje slecht geformuleerd :P Ik bedoel dat tot een ISO waarde van 800 de ruis wel meevalt. Dus vanaf 800 (inclusief 800 dus) is de ruis wel overheersend aanwezig.
Ga er maar vanuit dat je met foto's op ISO400 al duidelijk ruis ziet. Voor mij persoonlijk onbruikbaar. Dit wel op ware grootte. Druk je deze foto's af op bijv. 10x15cm dan valt het nog steeds wel mee.
KlaasHof schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 11:01:
Jou TV is waarsch een breedbeeld 16:9 dus dan kloppen de foto's precies.
De meeste breedbeeld laptops/beeldschermen zijn echter 16:10 dus krijg je zwarte balkjes onder en boven. Als je beeldvullend wil maken trek je de foto uit z'n verband.
Als je een 4:3 beeldscherm hebt moet je zeker niet beelvullend oprekken want dan is fde foto nog meer uit z'n verband.

Ik schiet meestal op 3:2 en soms op 16:9. (remember, 3:2 = max7MP en 16:9 = max6MP)
Shit, net bovenstaande lopen typen. Ben ik een half uur te laat. Naja, nevermind.

De SDHC-kaarten zijn echt goedkoop geworden! Voor minder dan € 13,- heb je al een 4GB SDHC en voor minder dan € 25,- heb je al een 8GB SDHC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Graham schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 21:45:
Naar Syrië geweest voor twee weekjes vakantie (backpacken). Heb zo'n 511+ foto's gemaakt en dus wel wat ervaring opgedaan met mijn TZ3. 51 foto's heb ik op mijn t.net fotogalerij gezet.
De foto's van de TZ3 zijn meestal nog aardig op te frissen met wat Post Processing... ik heb de vrijheid genomen wat stappen uit te proberen op twee van je vakantie-shots:
Origineel:
Afbeeldingslocatie: http://www.rsr-concepts.com/pp/125074.jpg
Post Processing:
Afbeeldingslocatie: http://www.rsr-concepts.com/pp/125074-pp.jpg

En deze kon ik ook niet laten,
Origineel:
Afbeeldingslocatie: http://www.rsr-concepts.com/pp/125056-0.jpg
Post Processing:
Afbeeldingslocatie: http://www.rsr-concepts.com/pp/125056-pp.jpg

Met de oorspronkelijke foto is natuurlijk meer te bereiken maar je krijgt het idee... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien wat brutaal met m'n eerste post foto's van anderen aan te passen dus hier een shot van een eigen gemaakte foto met de TZ3:
Afbeeldingslocatie: http://www.rsr-concepts.com/pp/hdr-1.jpg

Ik ben helaas nog niet naar zo'n mooie streek geweest dus het is een garage shot geworden...
Dit was een HDR oefeningetje met de bracket functie (+/- 1 EV) in Photoshop.

Waar ik nog naar op zoek ben is tips/truc's om de default 1/30 sluitertijd in donkere ruimtes om hoog te krijgen met flits. Overdag is dit te doen maar s'avonds krijg ik steeds 1/30 sluitertijd.
Overdag kun je dit met spot metering keurig beinvloeden. Iemand een idee? Ik wil ongeveer naar 1/80 tot 1/125 wat met flits nog prima zou moeten kunnen.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2008 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Is deze foto ook al bewerkt, dan ben ik wel benieuwd naar het origineel. Er is inderdaad met een kleine nabewerking altijd veel uit standaardfoto's te halen. Vooral de onderste oogt in eerste instantie heel grauw, maar ziet er nu veel beter uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het origineel bestaat uit 3 bracket shots, daarna inderdaad bewerkt (HDR) in Photoshop.
Dit zijn de originelen:
Afbeeldingslocatie: http://www.rsr-concepts.com/pp/1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.rsr-concepts.com/pp/2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.rsr-concepts.com/pp/3.jpg

Het doel was een HDR plaatje maar dan wel zo realistisch mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanPC
catchingfire schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 09:42:
[...]

De TZ5 kost in de States 300-330US$. Dat gaat weer eens nergens over, da's ~200euro.
Ja helaas komen er dan nog wel 125 dollar verzendkoste bij, en ben je ongeveer net zo duur uit. De TZ5 kost nu overigens 319 euro, het zakt al iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KlaasHof schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 11:01:
[...]

[...]

voordeel van de 16:9 stand is dat je daadwerkelijk met een grotere hoek foto's schiet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
StanPC schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 15:32:
Ja helaas komen er dan nog wel 125 dollar verzendkoste bij, en ben je ongeveer net zo duur uit. De TZ5 kost nu overigens 319 euro, het zakt al iets.
Of je moet ginds een vriendje hebben die over een paar weken deze kant op komt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Laatst online: 14-09 10:18
Verwijderd schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 16:02:
[...]

voordeel van de 16:9 stand is dat je daadwerkelijk met een grotere hoek foto's schiet
Dat vind ik moeilijk te geloven. Zoals het overkomt is de 16:9 stand een gecropte variant van de 3:2, en mis je dus een balkje boven en onder.

Dat geeft misschien een wijdere indruk in de breedte, maar ik denk dat als je een foto maakt op statief op 3:2, daarna switched naar 16:9 en nog een keer afdrukt, je zal zien dat dat inderdaad zo is.

Ik heb de cam verder nooit vastgehad oid, maar van wat jij nu omschrijft lijkt mij de 16:9 stand gewoon een crop-stand van 3:2 :)

[ Voor 10% gewijzigd door Henk op 11-04-2008 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Laatst online: 19:22
Verwijderd schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 14:36:
Waar ik nog naar op zoek ben is tips/truc's om de default 1/30 sluitertijd in donkere ruimtes om hoog te krijgen met flits. Overdag is dit te doen maar s'avonds krijg ik steeds 1/30 sluitertijd.
Overdag kun je dit met spot metering keurig beinvloeden. Iemand een idee? Ik wil ongeveer naar 1/80 tot 1/125 wat met flits nog prima zou moeten kunnen.
Waarom zou je dat willen? Dan ontvang je nog minder omgevingslicht en krijg je nog platgeflitstere foto's. Ik zou liever een functie zien (oftewel gewoon SPAM knoppen) om een veel langere shuttertijd (1/8 of 1/4) te kiezen bij flitsen. Dan kan het nog enigzins mooi worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Henk schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 16:23:
[...]

Dat vind ik moeilijk te geloven. Zoals het overkomt is de 16:9 stand een gecropte variant van de 3:2, en mis je dus een balkje boven en onder.

Dat geeft misschien een wijdere indruk in de breedte, maar ik denk dat als je een foto maakt op statief op 3:2, daarna switched naar 16:9 en nog een keer afdrukt, je zal zien dat dat inderdaad zo is.

Ik heb de cam verder nooit vastgehad oid, maar van wat jij nu omschrijft lijkt mij de 16:9 stand gewoon een crop-stand van 3:2 :)
ik heb de camera wel (vastgehad). het is zo dat de camera een 8MP-chip heeft die nooit volledig wordt gebruikt. de 16:9 geeft het 'breedste' beeld, daarna de 3:2 stand en dan 4:3. 16:9 is dus zeker geen 'crop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Laatst online: 14-09 10:18
Verwijderd schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 16:29:
[...]

ik heb de camera wel (vastgehad). het is zo dat de camera een 8MP-chip heeft die nooit volledig wordt gebruikt. de 16:9 geeft het 'breedste' beeld, daarna de 3:2 stand en dan 4:3. 16:9 is dus zeker geen 'crop'
8)7 Ik zat die optie nog te overwegen en had echt zoiets van:"nahh... dát zal het niet zijn"

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJmac
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:13
Wie weet al iets over de firmware voor het instellen van de NL taal zonder de service mode te gebruiken.

10x Canadian Solar 3.72Kwh SE Zuid, Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-DG- schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 16:29:
[...]

Waarom zou je dat willen?
Lijkt me simpel, om actie te kunnen stoppen en dus geen bewogen beelden te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Verwijderd schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 19:30:
[...]

Lijkt me simpel, om actie te kunnen stoppen en dus geen bewogen beelden te krijgen...
Die actie wordt wel gestopt door de flits. Die is veel korter dan 1/30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 22:04

Mooody

elmoody

StanPC schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 15:32:
[...]

Ik zie ze al voor $39 verzending naar Nederland. Totaalprijs iets van $350, zo'n 220 euro.

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-DG- schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 19:36:
[...]

Die actie wordt wel gestopt door de flits. Die is veel korter dan 1/30.
Maar niet met omgevingslicht erbij, dan krijg je een scherpe foto over een bewogen plaatje. Zeker met een 2 jarige in huis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanPC
Mooooody schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 20:28:
[...]

Ik zie ze al voor $39 verzending naar Nederland. Totaalprijs iets van $350, zo'n 220 euro.
Link :P ?

En komen er dan nog geen importheffingen over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals beloofd wat doorsnee kiekjes van mijn nieuwe aanwinst!
Panasonic Lumix DMC-TZ5

url: http://www.muziekfreaks.nl/fotos/index.php

Het was jammer genoeg niet echt mooi weer, maarja wanneer wel in Nederland ;)
Wel realistisch, foto's ze zijn onbewerkt puur uit de camera.

TIP: gebruik de CTRL toets plus je muiswiel om foto's te verkleinen of te vergroten!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thei
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06-09-2024
Weet iemand een oplossing?? Als ik met de TZ3 film en fotoos opneem , en ik zet ze daarna op mijn laptop zie ik van de film alleen het eerste stilstaande beeld en de rest van de genomen fotoos . Dus film is alsof het een foto is. Er staat ook geen tekentje bij dat het om een filmpje gaat.Indien ik op de camera het filmpje bekijk werkt het wel goed. Met mijn vorige camera (Sony P73) werkte dit vlekkeloos.
Ik gebruik Picasa om de fotoos binnen te halen en te bewerken en ik download ze rechtstreeks via de SDHC cartreader (sandisk 4 GBHC kaart)
Op mijn laptop is XP geinstaleerd en ook de bijgeleverde cd van panasonic heb ik erop gezet.
Iemand een idee???????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet quicktime downloaden en installeren!

url: http://www.apple.com/nl/quicktime/download/

Veel succes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
En binnenkort is er de TZ50, een TZ5 met wifi:
Afbeeldingslocatie: http://www.quesabesde.com/camdig/noticias/Panasonic_TZ50_2.jpg
http://www.quesabesde.com...mix-dmc-tz50-wi-fi,1_4179
http://club.panasonic.co....club/open/tz50/index.html
http://panasonic.jp/dc/tz50/

Maar zo te zien aan dit plaatje gaat het ten koste van de 2 scene modes, da's wel jammer:
Afbeeldingslocatie: http://panasonic.jp/dc/tz50/img/index/image10.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door catchingfire op 16-04-2008 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Henk schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 16:23:
[...]
Van dpreview geplukt...
• 3216 x 2144 (3:2)
• 3328 x 1872 (16:9)

Scheelt 112 pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thei
Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 23:01:
Je moet quicktime downloaden en installeren!

url: http://www.apple.com/nl/quicktime/download/

Veel succes...
Dankje voor je antwoord, maar ook na dit gedaan te hebben openen zich de films niet in picasa.
Moet ik quicktime soms op een of andere manier koppelen aan picasa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Thei schreef op woensdag 16 april 2008 @ 19:37:
Dankje voor je antwoord, maar ook na dit gedaan te hebben openen zich de films niet in picasa.
Moet ik quicktime soms op een of andere manier koppelen aan picasa?
Zie je wel de filmpjes in picasa staan of zelfs dat niet?
Anders: Extra -> Opties -> Bestandstypen -> Quicktime films (.MOV) aanvinken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thei
Yep, nu werkt het na deze tip. En om je vraag te beantwoorden, ze waren in picasa alleen zichtbaar als foto.Echter eerder opgenomen films ziet hij nog steeds als foto. Dus het werkt alleen bij nieuw gedownloade filmpjes maar daar kan ik mee leven.
Dank je wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mex schreef op zondag 23 september 2007 @ 20:11:
Enkele plaatjes, geschoten met de TZ3, afgelopen weekend in Berlijn, alles op 'intelligent iso'

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

De rest staat hier: http://picasaweb.google.com/schouten/Berlijn2007
Ik heb de camera net en ik vraag me af waarom je Intelligent ISO hebt gebruikt? Immers in de meeste foto's is geen beweging en zijn uiteindelijk (bijna) allemaal op ISO100 geschoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Verwijderd schreef op donderdag 17 april 2008 @ 12:03:
Ik heb de camera net en ik vraag me af waarom je Intelligent ISO hebt gebruikt? Immers in de meeste foto's is geen beweging en zijn uiteindelijk (bijna) allemaal op ISO100 geschoten.
Ik zou de vraag liever omdraaien: waarom juist geen intelligent ISO dan? Ik zou die instelling waarschijnlijk ook default gebruikt hebben, het voorkomt dat je onbedoeld (teveel) ruis in je foto's krijgt. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

grun93 schreef op donderdag 17 april 2008 @ 12:36:
[...]

Ik zou de vraag liever omdraaien: waarom juist geen intelligent ISO dan? Ik zou die instelling waarschijnlijk ook default gebruikt hebben, het voorkomt dat je onbedoeld (teveel) ruis in je foto's krijgt. Toch?
volgens het boekje is intelligent iso bedoeld voor bewegende onderwerpen en donkere omgevingen, dit wordt gedetecteerd en hierop zal de ISO en shutter dan worden aangepast. ik denk dat in beide gevallen de ISO zal worden verhoogd (je kan nog een maximum instellen: 400/800/1250) en dit leidt bij de TZ3 al snel tot ruis. Berlijn bij daglicht wordt gewoon op ISO100 genomen en hier had je dus ook de normal mode kunnen kiezen, voordeel hiervan is dat je de functie 'slow shutter' wel kan gebruiken (shutter tot 1s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JedaiNait
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

JedaiNait

Uiteraard!

Ik heb ook interesse in de TZ3, maar vandaag bij de mediamarkt werd mij verteld dat de TZ3 niet meer verkocht wordt, alleen de TZ4 en TZ5 nog.

Aangezien ik niet echt de meerwaarde van die toestellen inzien ben ik hier niet zo blij mee. Kan iemand dit bevestigen?

Elvis is dood, Mozart is dood, Einstein is dood en ik voel me ook niet zo lekker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thei
Je kunt hem nog bestellen bij digitalstreet.nl voor 214 euro. Het is wel zo dat ze niet meer gemaakt worden en uitlopen. Je moet er dus niet te lang meer over twijfelen, want op is op en het scheelt een dikke 100 euro met de TZ 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JedaiNait
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

JedaiNait

Uiteraard!

Gebruikt de TZ5 dezelfde accu als de TZ3? Ofwel, is een extra accu later ook nog te krijgen?

Elvis is dood, Mozart is dood, Einstein is dood en ik voel me ook niet zo lekker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
JedaiNait schreef op maandag 21 april 2008 @ 12:47:
Gebruikt de TZ5 dezelfde accu als de TZ3? Ofwel, is een extra accu later ook nog te krijgen?
Zelfde accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjotter1965
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:51
Nog 1 op dpreview :http://www.dpreview.com/reviews/panasonictz5/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
pjotter1965 schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 18:05:
Nog 1 op dpreview :http://www.dpreview.com/reviews/panasonictz5/
Even een algemene opmerking voor op GoT, maak er even een linkje van door er [url] voor te zetten en af te sluiten met [/url].
Zo dus: http://www.dpreview.com/reviews/panasonictz5/

Overigens... Video's op 1280 x 720 @30fps + optical zoom. _/-\o_
Dat doen ze erg goed, zie ik graag terug op meer camera's... Jammer alleen dat die niet meteen DivX ervan maakt.

[ Voor 28% gewijzigd door -DG- op 22-04-2008 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Hey.... een just Highly Recommended! !!!!
Sjapo voor dpreview dat ze 'm zo snel gereviewed hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Ben er best blij mee dat ondanks het zwakke punt van de TZ-serie (slecht op hoge iso's) hij toch een highly recommended krijgt. Het lijkt er ook op alsof de foto's op 400 iso net iets bruikbaarder zijn dan de TZ3.

En filmpjes maken op 1280x720!! Ik zou hem hierom al bijna aanschaffen! Misschien van de zomer nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:34

timovd

Voorsprong door techniek

-DG- schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 18:39:
[...]
...
Overigens... Video's op 1280 x 720 @30fps + optical zoom. _/-\o_
Dat doen ze erg goed, zie ik graag terug op meer camera's... Jammer alleen dat die niet meteen DivX ervan maakt.
Zet er nog een extra cpu in en gelijk een cooler. Is dan nl. wel nodig.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• german8
  • Laatst online: 16:50
timow schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 23:17:
[...]

Zet er nog een extra cpu in en gelijk een cooler. Is dan nl. wel nodig.
Neejoh, Pentax digicams nemen ook filmpjes in Divx. (hebben die ook nog een pluspunt...)

Voorbeeldje over 640x480 - 30fps;
The Canon A620 consumed a considerable 28MB for 15 seconds of video, compared to 20MB by the Sony N1, 18MB by the Fujifilm F11 and a remarkably tiny 4.77MB for the Pentax S6. The S6's secret is again compression, but rather than turn it up and lose quality, Pentax has cleverly employed the more efficient 'Divx' compression system. This manages to match quality with much smaller file sizes, and here it really proves its worth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
KlaasHof schreef op woensdag 23 april 2008 @ 09:23:
[...]

Neejoh, Pentax digicams nemen ook filmpjes in Divx. (hebben die ook nog een pluspunt...)

Voorbeeldje over 640x480 - 30fps;
The Canon A620 consumed a considerable 28MB for 15 seconds of video, compared to 20MB by the Sony N1, 18MB by the Fujifilm F11 and a remarkably tiny 4.77MB for the Pentax S6. The S6's secret is again compression, but rather than turn it up and lose quality, Pentax has cleverly employed the more efficient 'Divx' compression system. This manages to match quality with much smaller file sizes, and here it really proves its worth.
Daarom noemde ik ook DivX. Die TZ1 schrijft 5.1 MB/sec weg op 1280x720 -30fps. Voor 15 sec. is dat dus 76.5 MB! :o Met DivX moet dat wel te doen zijn met 1 MB/sec en dus 15MB voor 15 sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorcees
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

sorcees

Atari 2600 woody

Vanmorgen vond ik op mijn bordje mijn verjaardagskadootje, deTZ3 (zwart, blauw is niet meer leverbaar).
Hartstikke happy nu, wilde gelijk aan de slag, maar de accu moet eerst opgeladen worden.
Dit is vanaf nu mijn trouwe dagelijkse begeleider, evt. met een mini tripotje, altijd en overal paraat.
En 7,1 Mpix is echt wel genoeg voor mij, voor foto's die in 98,6% van de gevallen niewt vergroot worden, en in 92,7% van de gevallen niet afgedrukt worden.
En dat is (voor mij) echt zijn sterkste punt, samen met de groothoek en mega zoom.

Cititzen of Ladonia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanPC
Vandaag mijn Panasonic Lumix TZ5 binnengekregen: Wat een camera! Dat beeldscherm: overweldigend.

Ik zal binnenkort een een of twee foto's plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

StanPC schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 22:05:
Vandaag mijn Panasonic Lumix TZ5 binnengekregen: Wat een camera! Dat beeldscherm: overweldigend.

Ik zal binnenkort een een of twee foto's plaatsen.
Post er dan wat meer graag! :z

En kun je ook een filmpje posten @ 1280x720 ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanPC
Smarron schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 10:18:
[...]
Post er dan wat meer graag! :z

En kun je ook een filmpje posten @ 1280x720 ?!
Is goed, ik zal vanavond of morgen eens een filmpje maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanPC
Hier zijn in ieder geval al 3 foto's:

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-GOJEKKXF.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-QTD4CYZK.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-TBORUSUT.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
"De grote versie van deze foto kan niet gedeeplinked worden." ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanPC
Hier dan maar even een rapidhare linkje.

http://rapidshare.com/files/110625630/FOTOS_TZ5.zip.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Als mensen nog benieuwd zijn naar foto's gemaakt met behulp van een TZ3... Dit is de link naar de pagina toe waarop ik mijn eerste fotoshoot gezet heb. Er zitten een paar bij die ik (al zeg ik hetzelf) geslaagd vind :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Ziet er prima uit, ik vind het echt beter dan de TZ1. (mag ook wel ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanPC
-DG- schreef op maandag 28 april 2008 @ 01:33:
[...]

Ziet er prima uit, ik vind het echt beter dan de TZ1. (mag ook wel ;) )
Ja, ik ben zelf ook aardig tevreden. Zeker voor de eerste 20 foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 20:38:
[...]

Maar niet met omgevingslicht erbij, dan krijg je een scherpe foto over een bewogen plaatje. Zeker met een 2 jarige in huis ;)
Dilemma opgelost van de 1/30 sec sluitertijd met flits, TZ3 verkocht, TZ5 aangeschaft, minimum shutter speed op 1/125 en sensitivity (ISO) op auto en gaan. Dik tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:41
Zijn er al mensen die een firmware hebben weten te bemachtigen voor de TZ5? en eventueel de idiote audiobeperking van 8Bit/8KHz hebben weten te omzeilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatchampion
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:10
Even een vraagje aan de bezitters van de DMC-TZ5:

Wat me opvalt is dat de camera bijna altijd focust op 1 punt waardoor 1 plek op de uiteindelijke foto scherp is en wat er omheen zit bijna altijd minder scherp is.

Aantal foto's die ik heb gemaakt zijn hier te vinden.
(voorbeelden van omschreven probleem: foto 1 en 2 o.a.)

Enig idee hoe ik dit zo veel mogelijk kan verhelpen?

[ Voor 8% gewijzigd door greatchampion op 19-08-2008 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GCT-Zen
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15-09 07:43
Er is veel bekend over de tz3 en 5 maar heeft iemand ook ervaring Met de TZ4??????

Is net ff duurder dan de tz3 en zou hem dan niet via internet hoeven te bestellen maar kan hem gewoon uit de winkel halen.
Is die even goed als de tz3?
ps,
wordt mijn eerste serieuze camera ben dus nog een groentje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
greatchampion schreef op zondag 18 mei 2008 @ 15:56:

Wat me opvalt is dat de camera bijna altijd focust op 1 punt waardoor 1 plek op de uiteindelijke foto scherp is en wat er omheen zit bijna altijd minder scherp is.

Zou je eens kunnen testen met een andere modus? bv landscape oid waarbij een hogere diafragmawaarde wordt gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

greatchampion schreef op zondag 18 mei 2008 @ 15:56:

Je kunt dit toch gewoon instellen bij de autofocus mode ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
Smarron schreef op zondag 18 mei 2008 @ 20:37:
[...]
Je kunt dit toch gewoon instellen bij de autofocus mode ?
?
Je focust sowieso op 1 punt ;) alleen bedoelt hij gewoon de beperkte DOF waardoor de foto op 1 punt heel scherp is en op de rest te weinig DOF heeft. Als je de Arperture hoger instelt dan zou je dit probleem niet meer mogen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GCT-Zen
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15-09 07:43
heeft iemand ook ervaring Met de TZ4??????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
Blijkbaar zit de TZ5 nu bij firmware 1.13. Kunnen eigenaren eens kijken welke firmware zij hebben? http://forums.dpreview.co...rum=1033&message=27968098

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatchampion
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:10
n00bs schreef op zondag 18 mei 2008 @ 20:44:
[...]

?
Je focust sowieso op 1 punt ;) alleen bedoelt hij gewoon de beperkte DOF waardoor de foto op 1 punt heel scherp is en op de rest te weinig DOF heeft. Als je de Arperture hoger instelt dan zou je dit probleem niet meer mogen hebben.
Ik zal morgen de arperture aanpassen, hopen dat het helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico Klus
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 14:49:
Het volgende heb ik besteld:
[...]
· Extra accu: Panasonic cga-S007 cga-S007E dmw-bcd10 1300mAh €9,75 (incl verzendkosten)
[...]
Ik zoek ook een extra accu voor mijn TZ5. Wat zijn jouw ervarignen met je extra accu en waar heb je die gekocht? Op ebay bij 'tradekantoor'?

Aan dit bericht kunnen geen rechten ontleend worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

n00bs schreef op zondag 18 mei 2008 @ 20:44:
?
Menu -> 2e scherm -> Metering mode/Autofocus mode. Dat helpt toch wel wat om de scherpte niet op 1 punt te krijgen ?
Nico Klus schreef op maandag 19 mei 2008 @ 00:39:
[...]

Ik zoek ook een extra accu voor mijn TZ5. Wat zijn jouw ervarignen met je extra accu en waar heb je die gekocht? Op ebay bij 'tradekantoor'?
Ik heb mijn extra accu gewoon op marktplaats gekocht. Er zit iemand in Groningen of Friesland die die dingen aanbiedt voor minder dan een tientje. Mijn ervaring is dat je er prima een dag mee kan fotograferen/filmen, maar ik heb wel het gevoel dat hij net wat sneller leeg raakt dan een originele.

[ Voor 38% gewijzigd door Smarron op 19-05-2008 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
n00bs schreef op zondag 18 mei 2008 @ 21:48:
Blijkbaar zit de TZ5 nu bij firmware 1.13. Kunnen eigenaren eens kijken welke firmware zij hebben? http://forums.dpreview.co...rum=1033&message=27968098
1.0.4 hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
Smarron schreef op maandag 19 mei 2008 @ 08:01:
[...]
Menu -> 2e scherm -> Metering mode/Autofocus mode. Dat helpt toch wel wat om de scherpte niet op 1 punt te krijgen ?

[...]
Ik heb mijn extra accu gewoon op marktplaats gekocht. Er zit iemand in Groningen of Friesland die die dingen aanbiedt voor minder dan een tientje. Mijn ervaring is dat je er prima een dag mee kan fotograferen/filmen, maar ik heb wel het gevoel dat hij net wat sneller leeg raakt dan een originele.
Ik heb de betreffende camera niet, maar natuurlijk kan softwarematig meerdere punten meegenomen worden als focuspunt, echter kan een lens fysiek maar op 1 punt 100% scherp zijn. Waarschijnlijk wordt er dan gemiddeld in bepaalde punten en door het kiezen van een hoger diafragmawaarde zal de foto scherper in het algeheel ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

n00bs schreef op maandag 19 mei 2008 @ 10:52:
Ik heb de betreffende camera niet, maar natuurlijk kan softwarematig meerdere punten meegenomen worden als focuspunt, echter kan een lens fysiek maar op 1 punt 100% scherp zijn. Waarschijnlijk wordt er dan gemiddeld in bepaalde punten en door het kiezen van een hoger diafragmawaarde zal de foto scherper in het algeheel ogen.
Deze camera heeft maar weinig (zo niet geen) handmatige instellingen, dus inderdaad zal de focus een gemiddelde waarde krijgen, wat de scherpte overall wellicht wat minder maakt dan bij een focus op 1 punt, maar doordat het overal even scherp is, ziet de foto er wel gewoon goed uit. Bij deze camera kun je inderdaad instellen hoe je de focus wilt hebben, op 1 punt of meerdere, of over de hele foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Kwam 'm tegen op dpreview, een link met honderden vakantiefoto's uit een TZ5, 99% met de iA mode gemaakt: http://gmchappell.smugmug...589_RVYKp#296939589_cmkXQ

Macro's anyone?: http://forums.dpreview.co...rum=1033&message=27977602

[ Voor 20% gewijzigd door catchingfire op 19-05-2008 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan ik deze gegevens vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:43
Mijn TZ-5 gekocht op 29-4-08 met versie 1.0. Nu is de vraag hoe krijg ik de laatste software versie?
Alvast dank voor reactie.

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
MCmiles>

In ieder geval hebben alle TZ5's met een interne serial number van 0804xx (xx is dag, 04 April en 08 het jaar) en later een firmware van 1.13 en later.

Als je naar het Panasonic reparatiecentrum in Leiden gaat, kan je om een update van de firmware vragen. Kom gewoon met een aantal "klachten" die zogenaamd in 1.13 opgelost zouden zijn en dan wordt dit gratis gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
n00bs schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 11:22:
MCmiles>

In ieder geval hebben alle TZ5's met een interne serial number van 0804xx (xx is dag, 04 April en 08 het jaar) en later een firmware van 1.13 en later.

Als je naar het Panasonic reparatiecentrum in Leiden gaat, kan je om een update van de firmware vragen. Kom gewoon met een aantal "klachten" die zogenaamd in 1.13 opgelost zouden zijn en dan wordt dit gratis gedaan :)
Oke, helder! Je kan dus niet online (zoals bij mijn andere Nikon camera) een update krijgen?

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Dit bericht al gelezen? Als je toch al zo'n ding wilde kopen, kun je het net zo goed vandaag doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-09 09:35
Vandaag 28 mei een zwarte TZ5 gekocht bij de Kamera Express. Helaas ook firmware 1.0.4, productiedatum 13-03-2008. Is er eigenlijk een changelog van die firmware update bekend? Ben wel benieuwd... Of zou die continue autofocusprobleem bij het filmen het enige zijn dat opgelost is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Zouden dit nep-accu's zijn?
Afbeeldingslocatie: http://imgs.inkfrog.com/pix/hau/Battery-Panasonic-TZ1-1.jpg
http://cgi.ebay.nl/Rechar...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Komt neer op ~20 euro voor een "originele?" accu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

catchingfire schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 15:34:
Zouden dit nep-accu's zijn?
[afbeelding]
http://cgi.ebay.nl/Rechar...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Komt neer op ~20 euro voor een "originele?" accu...
ja. Staat nergens dat het een originele accu is, en het komt uit China....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:01

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Wat die accu's betreft, ik heb sinds kort een TZ5, nu wil ik voor de vakantie een extra accu erbij hebben want het lijkt me dat een volledige dag foto's schieten op 1 accu niet gaat lukken.

Ik zie op ebay en marktplaats batterijen die je voor ongeveer 10 euro incl verzenden thuis kunt hebben. Nu snap ik dat deze accu's niet zo lang mee gaan als een originele maar dat maakt me ook niet zoveel uit. Wat ik me wel afvraag is hoe veilig deze batterijen zijn... ik wil natuurlijk niet dat mijn camera schade oploopt.

- Een originele kost zo'n 40,- (goedkoopste wat ik kon vinden, op veel plaatsen kosten ze zelfs 60,-) wat toch wel een hoop geld is.
-Ander bekend merk is Ansmann, zullen ongetwijfeld ook ok zijn, prijzen lopen uiteen van 19-45 euro
-Daarnaast heb je nog Jupio, ook redelijk bekend en deze kosten ook zo'n 20,-
-En als laatste hebje dan dus de merkloze gevallen van marktplaats/ebay die ongeveer 10,- kosten...

wat zouden jullie doen?.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
Grappig, bij het Panasonic repair centrum is men niet bekend met de firmware versies en wat deze oplossen. Daarnaast zijn ook de diverse bugs waaronder de autofocusprobleem met de TZ5 niet bekend :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:40

Sick Nick

Drop the top!

Niet gek ook, bij het Canon repair centrum weten ze meer over kapotte S60jes dan over panasonic camera's natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
Sick Nick schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 11:44:
Niet gek ook, bij het Canon repair centrum weten ze meer over kapotte S60jes dan over panasonic camera's natuurlijk ;)
lol ik doelde op het Panasonic repair centrum. Aangezien ik toch waarschijnlijk soon een TZ5 bestel, maar dan wel gelijk de laatste firmware erop wil.

Ik heb wel al 2x 8GB Trancend 6speed besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
n00bs schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 11:28:
Grappig, bij het Panasonic repair centrum is men niet bekend met de firmware versies en wat deze oplossing. Daarnaast zijn ook de diverse bugs waaronder de autofocusprobleem met de TZ5 niet bekend :D
Jij hebt nog nooit met een willekeurig servicecentrum gebeld? Hun standaardantwoord op ELK probleem is "nee, U bent de eerste, nog noooooooit van gehoord".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
catchingfire schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 14:34:
[...]

Jij hebt nog nooit met een willekeurig servicecentrum gebeld? Hun standaardantwoord op ELK probleem is "nee, U bent de eerste, nog noooooooit van gehoord".
Ja dat is ook zo, daarom ook mijn big smile erbij O+
Alleen had ik de hoop dat zij toch een lijst hadden met de firmware releases :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
n00bs schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 12:30:
lol ik doelde op het Panasonic repair centrum. Aangezien ik toch waarschijnlijk soon een TZ5 bestel, maar dan wel gelijk de laatste firmware erop wil.
Er zijn al firmware versies 1.15 gespot.... ik vraag me echt af hoe Panasonic dit support-model denkt te gaan continueren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Chaoss schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 11:29:
Wat die accu's betreft, ik heb sinds kort een TZ5, nu wil ik voor de vakantie een extra accu erbij hebben want het lijkt me dat een volledige dag foto's schieten op 1 accu niet gaat lukken.

Ik zie op ebay en marktplaats batterijen die je voor ongeveer 10 euro incl verzenden thuis kunt hebben. Nu snap ik dat deze accu's niet zo lang mee gaan als een originele maar dat maakt me ook niet zoveel uit. Wat ik me wel afvraag is hoe veilig deze batterijen zijn... ik wil natuurlijk niet dat mijn camera schade oploopt.

- Een originele kost zo'n 40,- (goedkoopste wat ik kon vinden, op veel plaatsen kosten ze zelfs 60,-) wat toch wel een hoop geld is.
-Ander bekend merk is Ansmann, zullen ongetwijfeld ook ok zijn, prijzen lopen uiteen van 19-45 euro
-Daarnaast heb je nog Jupio, ook redelijk bekend en deze kosten ook zo'n 20,-
-En als laatste hebje dan dus de merkloze gevallen van marktplaats/ebay die ongeveer 10,- kosten...

wat zouden jullie doen?.
Ik heb zo'n 10 euro marktplaats geval. Werkt al een jaar naar behoren. Lijkt wel iets minder lang mee te gaan dan de originele, maar ik zou het vreemd vinden als ze je camera kapot maken ofzo. Die accu's passen ook al in de TZ1 en ik meen nog wat andere types van Panasonic. Ik heb zelf een TZ3.

Voor een dag fotograferen is deze extra accu ideaal. Het is mij nog niet gelukt om er 2 accu's doorheen te jagen in 1 dag. En het opladen gaat erg snel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurk738
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb een TZ5 van 1dayfly (US model).
Met de instructies van http://forums.dpreview.co...rum=1033&message=27997296 krijg ik op het display van de camera in lichtblauw font: "VER 1.1".

Ik had begrepen dat het firmware versienummer in het Exif veld 'Maker Note' zou staan. Opanda IExif 2.3 zegt: 'Maker Note = 8964 Byte'. Ik kan daar echter geen 1.1 van maken. :?

Edit: In PhotoMe zie ik onder Fabrikant Informatie: "Firmware Version Version 1.1.3".

[ Voor 6% gewijzigd door jurk738 op 10-06-2008 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
jurk738 schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 22:03:
[...]

Ik heb een TZ5 van 1dayfly (US model).
Met de instructies van http://forums.dpreview.co...rum=1033&message=27997296 krijg ik op het display van de camera in lichtblauw font: "VER 1.1".

Ik had begrepen dat het firmware versienummer in het Exif veld 'Maker Note' zou staan. Opanda IExif 2.3 zegt: 'Maker Note = 8964 Byte'. Ik kan daar echter geen 1.1 van maken. :?

Edit: In PhotoMe zie ik onder Fabrikant Informatie: "Firmware Version Version 1.1.3".
Dank voor de dpreview link. Echter ik snap nog niet de handeling:
While keep pressing [ Optical Image Stabilizer ] and “[ UP ] of Cross key” simultaneously, then turn the power on.
Welke knop moet je nu op de TZ-5 hanteren, m.n. de optical stabilizer, waar zit die? Voorzover ik weet na aanzetten via het menu.
Alvast dank voor reacties.
Jos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:01

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

gewoon even PhotoME installeren, dan laad je een foto gemaakt met je TZ5 in en kunje de firmware versie uitlezen. Die andere hnadeling gaat neit werken denk ik want de TZ% heeft geen hardwarematig knop voor optische stabalisatie, die kunje alleen via het menu instellen.
Smarron schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 16:59:
[...]
Ik heb zo'n 10 euro marktplaats geval. Werkt al een jaar naar behoren. Lijkt wel iets minder lang mee te gaan dan de originele, maar ik zou het vreemd vinden als ze je camera kapot maken ofzo. Die accu's passen ook al in de TZ1 en ik meen nog wat andere types van Panasonic. Ik heb zelf een TZ3.

Voor een dag fotograferen is deze extra accu ideaal. Het is mij nog niet gelukt om er 2 accu's doorheen te jagen in 1 dag. En het opladen gaat erg snel!
Kheb gister een extra accu besteld ben toch maar voor een iets duurder type gegaan en eentje van een "bekend" merk gekocht namelijk Ansmann koste me 19 euro. Die goedkope batterijen zullen in de meeste gevallen evengoed zijn, maar je zal maar net dat brakke model hebben wat kortsluiting maakt oid :P dan geef ik liever 9 euro extra uit. En ik moest nog een Lowepro Apex tasje bestellen kon mooi bij dezelfde webshop.

[ Voor 69% gewijzigd door Chaoss op 11-06-2008 08:27 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Pagina: 1 ... 9 ... 24 Laatste

Dit topic is gesloten.