preproduction foto's uit de TZ5:
http://www.photographyblo...mix_dmc_tz5_las_vegas.php
http://www.photographyblo...mix_dmc_tz5_las_vegas.php
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 46% gewijzigd door Nedra op 31-01-2008 20:41 ]
Normaal gesproken neemt de scherptediepte af naarmate je een grotere diafragma opening gebruikt, en ook naarmate je meer tele gebruikt. Dus ik zou zeggen: ga wat verder weg staan om daarna in te zoomen op datgene wat je op de voorgrond wilt hebben, en gebruik een grote opening.Nedra schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 20:36:
Iemand een idee hoe je een mooie focus op de voorgrond kan maken met deze camera? Ik heb het geprobeerd met de macro functie maar 9 van de 10 keer blijft de achtergrond toch redelijk scherp als ik niet dichtgenoeg op het object zit.
Volgens mij herinneren we ons nog de TZ3 sample foto's vlak voordat deze echt op de markt kwam. Ruis, ruis en nog eens ruis. Nu hebben veel mensen deze camera toch gekocht en achteraf viel het allemaal wel reuzemee. En persoonlijk vind ik een hoge iso niet heel belangrijk voor een pocketcamera en Panasonic staat hier sowieso om bekend, evenals Fuji maar juist andersom. De nadelen wegen niet op tegen de voordelen.Twister336 schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 17:15:
Die ISO100 foto's hebben ongeveer dezelfde kwaliteit als ISO800 foto's van mijn F31fd![]()
Dus de extra resolutie (10MP vs. 8MP) wordt volledig teniet gedaan door de ruis en ruisonderdrukking.
Gelukkig zijn er andere veranderingen die de camera wel beter maken dan haar voorganger:Dat zijn toch wel drie grote verbeteringen.
- 3" LCD scherm met 430.000 pixels
- HD video en HD uitgang
- zoomen tijdens filmen
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Is het niet gewoon een idee om de Metering Mode aan te passen of werkt dat niet?grun93 schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 20:52:
[...]
Normaal gesproken neemt de scherptediepte af naarmate je een grotere diafragma opening gebruikt, en ook naarmate je meer tele gebruikt. Dus ik zou zeggen: ga wat verder weg staan om daarna in te zoomen op datgene wat je op de voorgrond wilt hebben, en gebruik een grote opening.
Maar ik had het wel over ISO100. Daar is toch al behoorlijk wat ruis te zien.Smarron schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 21:00:
[...]
Volgens mij herinneren we ons nog de TZ3 sample foto's vlak voordat deze echt op de markt kwam. Ruis, ruis en nog eens ruis. Nu hebben veel mensen deze camera toch gekocht en achteraf viel het allemaal wel reuzemee. En persoonlijk vind ik een hoge iso niet heel belangrijk voor een pocketcamera en Panasonic staat hier sowieso om bekend, evenals Fuji maar juist andersom. De nadelen wegen niet op tegen de voordelen.
Ik denk niet dat je het diafragma kunt instellen en verder gaan staan en inzoomen zal niets uithalen. Integendeel.grun93 schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 20:52:
[...]
Normaal gesproken neemt de scherptediepte af naarmate je een grotere diafragma opening gebruikt, en ook naarmate je meer tele gebruikt. Dus ik zou zeggen: ga wat verder weg staan om daarna in te zoomen op datgene wat je op de voorgrond wilt hebben, en gebruik een grote opening.
OK, I stand corrected.Twister336 schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 22:01:
Ik denk niet dat je het diafragma kunt instellen en verder gaan staan en inzoomen zal niets uithalen. Integendeel.
Tsja ik heb een F30, bijna hetzelfde. Ook een TZ3. Meestal blijft de F30 toch thuis liggen, biedt gewoon te weinig: trage lens, geen OIS, 36-108mm, crappy userinterface, lastige xD....Twister336 schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 17:15:
Die ISO100 foto's hebben ongeveer dezelfde kwaliteit als ISO800 foto's van mijn F31fd
Daarin heb je wel gelijk ja.Twister336 schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 21:53:
[...]
Maar ik had het wel over ISO100. Daar is toch al behoorlijk wat ruis te zien.
Dat wilt daarom niet zeggen dat de foto's van slechte kwaliteit zullen zijn maar het is wel jammer dat je de voordelen van een hogere resolutie niet hebt (meer detail) maar wel de nadelen (meer ruis, kleiner dynamisch bereik en grotere bestanden).
Hoi,Nedra schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 20:36:
Iemand een idee hoe je een mooie focus op de voorgrond kan maken met deze camera? Ik heb het geprobeerd met de macro functie maar 9 van de 10 keer blijft de achtergrond toch redelijk scherp als ik niet dichtgenoeg op het object zit. Is er nog een andere manier om dit voor elkaar te krijgen? Bij de volgende foto's is het een beetje gelukt maar zat ik te dicht op de objecten om er echt een mooie foto van te maken:
[ Voor 44% gewijzigd door german8 op 01-02-2008 08:50 ]
[ Voor 6% gewijzigd door Joosie200 op 01-02-2008 22:37 ]
Je kunt inderdaad beter de professionele reviews lezen voor een objectieve beoordeling.Joosie200 schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 22:31:
Aangezien ik ook gelezen heb dat je op ISO 100 de mooiste foto's weet te maken met de TZ3, vroeg ik mij nog iets anders af. Want wat ik ook veel las was: dat ruis snel te voorschijn komt namate de ISO hoger ingesteld staat. Ondanks dezelfde specificaties, is de TZ2 in die situatie dan niet in het voordeel omdat die 6 megapixels heeft i.p.v. 7,2? En dat zodoende de ruis wellicht minder snel opvalt dan bij de TZ3?
Nou.... als je hiervan zegt "'t ziet er niet uit", dan zou ik niet al te veel hoop vestigen op de mass-production camera. Daar tweaken ze nog een paar parameters in de firmware, verwacht daar geen wonderen van, tel op wat je hier ziet, en als je geluk hebt wordt 't een pietsie beter.Joosie200 schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 13:55:
De eerste preproduction foto's zien er niet uit, maar tja, preproductie hé. Foto's afkomstig van een proto type camera die nog de fabriek in moet om massaal geproduceerd te worden, dat is nooit veel soeps.
[ Voor 12% gewijzigd door catchingfire op 02-02-2008 17:51 ]
Het was wellicht verstandiger om het uit te breiden van mijn kant. In vergelijking met foto's die ik gezien heb gemaakt door de TZ3, vind ik ze er niet bepaald beter uit zien. Dus in dat opzicht heeft het voor mij geen zin om te wachten op de TZ5. Zal vast een hoger prijskaartje met zich mee brengen ten slotte en wie weet blijf je beter af met de TZ3 als je hem vergelijkt met een retail TZ5 zodra ie beschikbaar is.catchingfire schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 17:47:
[...]
Nou.... als je hiervan zegt "'t ziet er niet uit", dan zou ik niet al te veel hoop vestigen op de mass-production camera. Daar tweaken ze nog een paar parameters in de firmware, verwacht daar geen wonderen van, tel op wat je hier ziet, en als je geluk hebt wordt 't een pietsie beter.
Hier staan overigens nog wat TZ5 foto's:
http://www.flickr.com/pho...72157603712202203/detail/
De effectieve resolutie van de FZ8 is dan weer een pak hoger terwijl het beide 8MP camera's zijn.Joosie200 schreef op zondag 03 februari 2008 @ 16:46:
[...]
Wel saillant detail dat de FZ 8 meer last heeft van ruis, dat terwijl het een superzoom toestel is mèt handmatige functies.
Maar de FZ8 heeft een groot voordeel: hij kan in RAW opslaan. Juist om deze reden heb ik mijn TZ3 verkocht en een FZ8 besteld. Dat van de ruis is voor mij geen punt want ik ga de foto's toch nabewerken.Joosie200 schreef op zondag 03 februari 2008 @ 16:46:
Wel saillant detail dat de FZ 8 meer last heeft van ruis, dat terwijl het een superzoom toestel is mèt handmatige functies.
Zie hier wat scenery foto's: Smarron in "Panasonic DMC-TZ1/ TZ2 / TZ3: kleinste s..."Joosie200 schreef op zondag 03 februari 2008 @ 16:46:
Maar het maakte voor mij het plaatje compleet door een aantal landschap/omgeving sfoto's te tonen. En dat is iets waar ik de TZ3 voornamelijk voor ga gebruiken, of ik nu op vakantie ben of in NL iets moois zie.
En dat komt omdat de FZ8 valt in de "super zoom" categorie. Andere bouw en de FZ8 heeft een grote sensor, de TZ3 een kleine.Twister336 schreef op zondag 03 februari 2008 @ 17:04:
[...]
De effectieve resolutie van de FZ8 is dan weer een pak hoger terwijl het beide 8MP camera's zijn.
Maar het al dan niet in RAW op slaan is voor mij niet van belang. Ik ben en blijf een amateur fotograaf en m.i. heb je er enkel wat aan zodra je semi-prof dan wel professioneel ermee aan de slag gaat. Is het voor je echter wel een must, dan begrijp ik dat je de FZ8 boven de TZ3 verkoos.grun93 schreef op zondag 03 februari 2008 @ 17:07:
[...]
Maar de FZ8 heeft een groot voordeel: hij kan in RAW opslaan.
De TZ3 is ook een superzoom camera en heeft zelfs een grotere sensor dan de FZ8.Joosie200 schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 12:31:
[...]
En dat komt omdat de FZ8 valt in de "super zoom" categorie. Andere bouw en de FZ8 heeft een grote sensor, de TZ3 een kleine.
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Verwijderd
Verwijderd
Welke versie gebruiken jullie dan? Ik heb nu de 1.09 erin, ik dacht namelijk dat 1.0A versie ouder was, maar dit blijkt dus niet zo te zijn....KlaasHof schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 20:13:
Er zijn TZ3's met nieuwere firmware in omloop maar deze zijn (nog?) niet beschikbaar gesteld.
Ik heb 't ook al een aantal keer gevraagd, ik zit op 108 ofzo... maar krijg hier nooit reacties.Verwijderd schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 22:14:
Ik hoop dat iemand de 1.0A versie op internet kan plaatsen, zodat ik weer terug kan of een nieuwere versie erop kan zetten.
Misschien ten overvloede, maar als je hexadecimaal telt, dan is A inderdaad groter dan 9Verwijderd schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 22:14:
[...]
Welke versie gebruiken jullie dan? Ik heb nu de 1.09 erin, ik dacht namelijk dat 1.0A versie ouder was, maar dit blijkt dus niet zo te zijn....
[ Voor 24% gewijzigd door Liegebeest op 12-02-2008 13:49 ]
Liege, liege, liegebeest!
Verwijderd
[ Voor 18% gewijzigd door Justin2000 op 24-02-2008 21:12 ]
Verwijderd
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2008 11:20 ]
Verwijderd
Kan iemand even vertellen wat nu de nieuwste firmware versie is die op camera's beschikbaar is, en wat de nieuwste versie is die online te krijgen is?Verwijderd schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 22:14:
[...]
Welke versie gebruiken jullie dan? Ik heb nu de 1.09 erin, ik dacht namelijk dat 1.0A versie ouder was, maar dit blijkt dus niet zo te zijn....![]()
Ik hoop dat iemand de 1.0A versie op internet kan plaatsen, zodat ik weer terug kan of een nieuwere versie erop kan zetten.
>>>> Citroën AX GTI <<<<
Ik heb de afbeeldingen van de review/preview bekeken en de foto's vergeleken met foto's van mijn TZ3, maar ik zie niet echt een vooruitgang in fotokwaliteit. Er is veel meer artifacting aanwezig in de foto's van de TZ5, de ruisonderdrukking lijkt sterker, en er zitten minder details in dan de foto's uit mijn TZ3.catchingfire schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 10:01:
Hier een review/preview(?) voor de spaanstaligen onder ons (met wel veel plaatjes):
http://www.quesabesde.com...tz5-analisis-fotos,1_3979
Geweldige foto's! Echt mijn complimenten!Nedra schreef op maandag 03 maart 2008 @ 15:28:
Heb eindelijk een statiefje gekocht voor mijn TZ3. Is het zeker waard geweest! Foto's met de nightscenry stand en ver ingezoomde foto's zijn nu eindelijk écht de moeite waard:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
De eerste is trouwens in Amsterdam, nog zonder tripod. Ik had de camera op een brede brugleuning staan. Alle andere foto's zijn in Barcelona. Alle foto's zijn genomen met de Night Scenery stand. Geen van de foto's zijn nabewerkt. Op http://www.flickr.com/photos/ardenswayoflife staan nog een paar foto's. Op http://www.crackforyoureyes.com staan ook veel foto's van streetart gemaakt met o.a. de TZ-3.Smarron schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 01:44:
Voor nachtfoto's kun je dan inderdaad beter voor de preset night shot kiezen, dan wordt de sluitertijd verhoogd en blijft de iso laag wat korrels voorkomt, maar wel snelle bewegingen vaag worden (wat ook zeer mooi kan zijn).
De optie iso locken op bijv. 400 max. kan wel, maar ik vind ze op 400 iso al niet meer mooi. Je hebt daarentegen wel een kortere sluitertijd, maar mijn voorkeur gaat echt uit naar de lage iso met de night shot stand uit de presets en overdag gewoon op vivid.
En druk je dan gewoon op de ontspanknop of gebruik je de zelfontspanner? In het laatste geval heb je denk ik nog minder kans op trilling?Nedra schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 10:01:
't is een uitschuifbaar statiefje, ziet er een beetje uit als degene die je op het oog hebt. De pootjes zijn ook behoorlijk ver uitschuifbaar. Ik had er zelf eigenlijk veel te veel voor betaald in Barcelona maar goed, qua resultaat is het het waar geweest. Hou in gedachten dat het bijna wel nodig is om een tripod met uitschuifbare/verstelbare pootjes te hebben aangezien de schroef bij de TZ3 aan de zijkant zit. Bij een statiefje die je niet kan verstellen flikkert ie gewoom om!
panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr
Daarom vroeg ik het me afNedra schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 10:01:
Hou in gedachten dat het bijna wel nodig is om een tripod met uitschuifbare/verstelbare pootjes te hebben aangezien de schroef bij de TZ3 aan de zijkant zit. Bij een statiefje die je niet kan verstellen flikkert ie gewoom om!
Ach die Gorillapod's werken perfect. Ik gebruik een kleine voor m'n F30 en TZ3 en een grote voor m'n S5IS en 400D. Helemaal geen geklungel, juist super-flexibel!Joosie200 schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 11:18:
Eerder zag ik dit:
[afbeelding]
Maar dat is veels te veel geklungel, moet je hem eerst ergens aan vastbinden en vervolgens de camera erop plaatsen. Nou, daar is mijn TZ3 me toch net iets te waardevol voor om zo maar te doen. Bovendien vertrouw ik dat ding niet i.c.m. de statief aansluiting van de TZ3 die helemaal aan de zijkant zit i.p.v. het midden....
[ Voor 35% gewijzigd door Jgsvuden op 05-03-2008 11:49 ]
>>>> Citroën AX GTI <<<<
[ Voor 97% gewijzigd door Jgsvuden op 05-03-2008 11:49 ]
>>>> Citroën AX GTI <<<<
Ik denk dat het om deze gaat. Tenminste, hij ziet er hetzelfde uit als waar ik hem gekocht heb en bovendien hanteren ze dezelfde suggested retail price.Johannusvanudos schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 10:39:
maareh, over welk type en/of model van hama hebben jullie het dan? kan iemand even een link posten?
Ik heb die kleine gorrilapod in de verpakking vastgepakt en lopen te vervormen/buigen, maar persoonlijk vind ik dat veels te veel gedoe i.t.t. de standaard statief die je uitschuift en dan staat ie. Is dus puur persoonlijk waar je voorkeur ligt, ik geef iig de voorkeur aan de standaard statief vorm.catchingfire schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 09:13:
[...]
Ach die Gorillapod's werken perfect. Ik gebruik een kleine voor m'n F30 en TZ3 en een grote voor m'n S5IS en 400D. Helemaal geen geklungel, juist super-flexibel!
>>>> Citroën AX GTI <<<<
Waar heb je die gekocht? kun je mij dat mailen of Dmen?Twister336 schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 00:53:
[...]
Dat staat ook in de handleiding van mijn twee jaar oude FZ7 die dezelfde filmmode heeft als de TZ3.
Bij SD kaarten wordt meestal enkel de leessnelheid weergegeven en die is vaak een pak hoger dan de schrijfsnelheid.
3 MB/s is in ieder geval voldoende om te filmen. De bitrate van de 848x480 / 30 fps filmpjes van mijn FZ7 is maar 1,3 MB/s of zo.
Als je een Class 6 SDHC kaart koopt ben je zeker dat het goed zit met de snelheid. Ik heb net een 8GB SDHC Class 6 kaart gekocht voor 30 euro dus voor de prijs moet je het niet laten
>>>> Citroën AX GTI <<<<
Bij 4launch (merk: PQI).Johannusvanudos schreef op maandag 10 maart 2008 @ 18:36:
Waar heb je die gekocht? kun je mij dat mailen of Dmen?
>>>> Citroën AX GTI <<<<
Is al vaker voorbij gekomen in dit topic:Johannusvanudos schreef op maandag 10 maart 2008 @ 22:00:
ok dankje, en de betrouwbaarheid is goed?
verder is class 4: 4mb/sec toch?, en de camera schrijft met maximaal 3 mb/sec, dat zou dan toch geen probleem moeten zijn?
kan iemand bevestigen dat de camera echt met maximaal 3 mb/sec schrijft, ik heb nu een 1 gb sd kaart erin en deze schrijft met het kaartje in de camera en de camera aan USB op de kaart met een snelheid van 8.59 MB/sec...
Deze snelheden meet ik met disksped.exe
Kan iemand verklaren hoe dit kan en of de camera dus wel degelijk sneller kan schrijven?
>>>> Citroën AX GTI <<<<
Een praktijkervaring vind je niet betrouwbaar? De schrijver heeft een filmpje gemaakt van 15 minuten en daarbij geen problemen ondervonden, dan zou ik hetzelfde kaartje blind durven kopen.Johannusvanudos schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 22:37:
Ja die post had ik al gelezen, maar daar wordt dus juist het tegenoverstelde beweerd, met niet echt een goede betrouwbare bron...
En het programma dat ik gebruikt heb meet een snelheid van 8,59 MB/sec ipv de daar gestelde 2,4 MB/sec. Er moet toch ergens iets te vinden zijn om uitsluitsel te geven?
Als je 19 minuten filmt kun je volgens mij zelf een redelijk nauwkeurig (schrijfsnelheid) gemiddelde uitrekenen. Ik neem aan dat het wegschrijven met een constante snelheid gebeurt en niet om de zoveel seconden.Smarron schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 19:54:
Die 6MB/s wegschrijven doet de TZ3 echt niet. Iets meer dan de helft wel, dat beweert dpreview ook en die bron lijkt mij behoorlijk betrouwbaar.
WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.
Dat beweert dpreview niet. Zij zeggen dat het wegschrijven van een jpeg aan een snelheid van 2,4 MB/s gebeurt.Smarron schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 19:54:
Die 6MB/s wegschrijven doet de TZ3 echt niet. Iets meer dan de helft wel, dat beweert dpreview ook en die bron lijkt mij behoorlijk betrouwbaar.
Als een foto de wereld kleurrijker moet maken dan hij is, moet je een Sony of Canon kopen. Een grijze dag laat zich gewoon als een grijze dag fotograferen, daar is niets vreemd aan. Probeer eens met de output-instellingen te klooien (helderheid, contrast etc.), dan kun je het een en ander naar jouw smaak afstellen.Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2008 @ 20:04:
Hallo,
Nee het was inderdaad geen zonnige dag. Maar het moet toch mogelijk zijn om mooie foto's te schieten terwijl de zon niet schijnt, toch?
Waarschijnlijk had ik mijn flits moeten gebruiken of de belichtingscompensatie moeten aanpassen.
Ik heb in ieder geval erg veel spijt van mijn aankoop.
Peter
[ Voor 14% gewijzigd door Mooody op 13-03-2008 21:31 ]
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Ik heb niets te melden.
niemand?joeltje schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 16:25:
Mijn lens bescherm schuifje wil niet meer helemaal open als ik de cam aanzet (even een tikje tegen de lens, en dan valt hij zeg maar open). Sluiten gaat wel goed.
Zo maar uit het nix gebeurd, ik heb hem altijd in een hard case hoes zitten... Waar kan ik dat laten fixen?
Ik heb niets te melden.
In eerste instantie de leverancier natuurlijk. Heb je nog garantie?
Leuke en mooie foto's! Welke instellingen heb je (veelal) gebruikt?Graham schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 21:45:
Naar Syrië geweest voor twee weekjes vakantie (backpacken). Heb zo'n 511+ foto's gemaakt en dus wel wat ervaring opgedaan met mijn TZ3. 51 foto's heb ik op mijn t.net fotogalerij gezet.
Beetje verschillend. Maar natural qua kleur en dan soms gewone modus andere keer inteligent iso. Voor de wat zonnigere dagen heb ik scenery + sunset gebruikt.out of range schreef op maandag 24 maart 2008 @ 20:50:
[...]
Leuke en mooie foto's! Welke instellingen heb je (veelal) gebruikt?
[ Voor 14% gewijzigd door timovd op 24-03-2008 22:49 ]
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Ik heb zo het idee dat dit topic misschien wel vol staat van gebruikersfoto's. Verder zijn er tal van reviews te lezen met testfoto's.timow schreef op maandag 24 maart 2008 @ 22:47:
Niet om je af te kraken, maar de een-na-laatste foto heeft erg veel ruis. Ik ben deze camera ook aan het overwegen, maar ben nog op zoek naar testfoto's van de camera's. Zal deze ruis aan de flits of aan de sensor liggen?
Edit: overigens zijn de foto's met betere lichtomstandigheden erg mooi!
Ik heb ook lang gezocht naar "de perfecte compact camera".timow schreef op maandag 24 maart 2008 @ 22:47:
Niet om je af te kraken, maar de een-na-laatste foto heeft erg veel ruis. Ik ben deze camera ook aan het overwegen, maar ben nog op zoek naar testfoto's van de camera's. Zal deze ruis aan de flits of aan de sensor liggen?
https://www.facebook.com/hausbrandeck
| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |
Hallo Sick Nick,Sick Nick schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 21:00:
Dat display kan gewoon niet meer aangeven dan 999Dus je kan er meer dan 999 maken, kunnen er 1001 zijn maar ook 1500. Zodra er minder dan 999 op gaan zal ie beginnen met aftellen.
Niks om je zorgen om te maken dus.
Verwijderd
De Tz3 is heel erg stil/snel genoeg en het display is fantastisch. De Ricoh R7 ken ik niet, maar ik wil mijn panasonic niet meer missen. Schitterende scherpe plaatjes met eerlijke kleuren op standaard kleur en vooral de breedbeeld stand 16/9 geeft prachtige afbeeldingen. Voor dit geld is het een TOPPER (naar mijn mening)Verwijderd schreef op woensdag 02 april 2008 @ 20:51:
Ik heb gister de Ricoh R7 ontvangen, maar zit er toch over te twijfelen deze om te ruilen voor de TZ3.
Maar zou graag nog wat dingetjes weten.
Wat mij direct opviel, is dat de R7 nogal lawaaierig is! Als je heb aan/uit zet, zoomt, of scherpstelt hoor je de raderen zo ongeveer draaien. Ik vraag me af ok ik daar aan ga wennen, of juist aan ga ergeren.
Hoe zit dit bij de TZ3? Is deze vrij stil te noemen?
Daarnaast merkte ik dat als ik een foto met flits maak van de hond, de hond er op het camerascherm behoorlijk glimmend eruit ziet. Ziet er echt niet mooi uit. Als ik deze foto vervolgens op de pc bekijk, is dat helemaal niet zo. Dan ziet het er juist super uit.
Komt het beeld op het scherm van de TZ3 vrijwel overeen met het 'echte' beeld?
Zucht, keuzes maken is moeilijk!
Cititzen of Ladonia
panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr
Cititzen of Ladonia
[ Voor 36% gewijzigd door catchingfire op 04-04-2008 20:44 ]
[ Voor 18% gewijzigd door StanPC op 05-04-2008 16:49 ]
[ Voor 6% gewijzigd door svdvlist2 op 06-04-2008 12:20 ]
Verwijderd
Bij Digitalstreet is de TZ4 € 287,-StanPC schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 16:46:
Iemand enig idee wat de TZ4 gaat kosten in Nederland? De TZ5 is er vanaf 328 euro.
Verwijderd
Wellicht een controversiele gedachte, maar ik vind het de schuld van de consument. Die dwingt de fabrikant steeds meer pixels te proppen op een sensor die qua afmetingen nauwelijks groter wordt. Het grote publiek wil graag bedrogen worden en denkt vaak, ten onrechte, dat hoe meer pixels hoe beter.Verwijderd schreef op maandag 07 april 2008 @ 11:16:
Maar is die tz4 zoveel beter dat dit het extra geld waard is? Vooral qua ruis of blijft dit gewoon het probleem van panasonic/compact camera's?
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq