Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-09 20:55
Ja ik moest het eventjes in alle haast doen...

Maar je antwoord stelt me al flink tevreden. Wat ik dus wil is nachtfoto's maken met lage ISO waarden. Als de camera standaard dan ISO 100 kiest ben ik dik tevreden. Zeker bij deze camera aangezien alles boven ISO 200 al niet leuk meer schijnt te zijn...

Hoe zit dat eigenlijk bij "weinig" licht situaties? Ik kies dan op mijn Fuji (weer) lage ISO waarden (100 of 200, heel soms 400) en neem dan een sluitertijd van 1,5 tot 3 seconden (uiteraard niet uit de hand, die is daar niet stabiel genoeg voor). Kan ik de TZ5 op een bepaalde manier instellen dat ik daar op uit kom? Aangezien je zelf helaas niet de sluitertijden in kunt stellen...

Voor de rest ga ik 'em denk ik donderdag kopen, maar ik twijfel nog een heel klein beetje :)

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thei
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06-09-2024
Na wat spelen met mijn TZ5 geeft deze een uitroepteken met een driehoek als ik hem uitzet. Daar stond eerst Lumix. Volgens mij zit ik in het service menu. Weet er iemand hoe ik daar weer uit kan komen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 14:40
Is dit niet een mooi alternatief voor een TZ5 met meer manual control: http://www.dpreview.com/news/0807/08072102panasoniclx3.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb superc op TZ-5 mov's geprobeerd maar audio en video blijven niet in sync. Kompleet onbruikbaar dus :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thei
HELP SVP

Na wat spelen met mijn TZ5 geeft deze een uitroepteken met een driehoek als ik hem uitzet. Daar stond eerst Lumix. Volgens mij zit ik in het service menu. Weet er iemand hoe ik daar weer uit kan komen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 14:35
Thei schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 17:43:
Na wat spelen met mijn TZ5 geeft deze een uitroepteken met een driehoek als ik hem uitzet.
Kun je hier wat mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thei
JA. Dit was de oplossing. HEEEEEl er bedankt voor de tip. Ik had al gebeld met panasonic.nl en die konden mij vanmiddag geen antwoord geven. Nogmaals THANK ;) S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thei
Weet iemand of je de nederlandse taal kunt toevoegen als die NIET in het menu staat? Ik heb hier wel eens gelezen dat er mensen met de TZ3 bezig mee waren. Is dat ooit gelukt en gaat het ook met de TZ5???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:52

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Zoals ik al eerder vermelde is de TZ5 perfect bevallen op vakatie! lang leve de IA... echt point en click van deze camera is subliem... ok niet alle pics zijn perfect geworden, maar de meesten zijn gewoon goed! af en toe een kleine simpele bewerking er overheen en je hebt gewoon top foto's.

we hebben ongeveer 1300 pics gemaakt in 2 weken.

http://members.lycos.nl/chaosz/TZ5/vak1.jpg
http://members.lycos.nl/chaosz/TZ5/vak2.jpg
http://members.lycos.nl/chaosz/TZ5/vak3.jpg
http://members.lycos.nl/chaosz/TZ5/vak4.jpg
http://members.lycos.nl/chaosz/TZ5/vak5.jpg
http://members.lycos.nl/chaosz/TZ5/vak6.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Nomad op 15-08-2008 12:04 . Reden: Omgezet naar linkje, plaatjes max 600 breed aub. ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polo306
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-09 13:04
wat een gruwelijk mooie fotos..Het leek wel alsof je in mn vakantie huisje was :P

niet mis mee toch die AI.?

• Thei
Hoe stel je de film modus het beste in mbt het scherpstellen?
metering mode op??
AF mode op??
Caf mode on/off??
De firmware heb ik op 1.2 maar het scherpstellen tijdenss filmen laat soms te wensen over. Met Caf op off werkt hij beter dan op on.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
Weet iemand toevallig hoeveel de TZ5 kost in Mediamarkt Gent/Roeselare/Oostende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
lapino schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 10:00:
Weet iemand toevallig hoeveel de TZ5 kost in Mediamarkt Gent/Roeselare/Oostende?
Ik neem aan dat jij een telefoon hebt, dan kan je ze zelf opbellen... scheelt mij weer belkosten 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelele
  • Laatst online: 17-09 16:22
Ik heb zelf vorige week de tz5 ontvangen.

Nu kwam die wat eerder binnen dan verwacht dus snel wat extra's bij factoryprices.nl besteld.

O.a de transcend 8GB 2x (adhv de pos. reacties in dit topic), na ontvangst blijken ze a-data turbo te hebben gestuurd.

Ik gemaild over de onjuiste bestelling, zie ik net dat ze doodleuk melden dat deze gelijk zijn aan elkaar en zij deze 1op1 leveren.

Los van het feit dat dit niet echt netjes is vraag ik mij dus af of dit verhaal 100% klopt zijn de specificaties van deze 2 modules idd exact gelijk? dan kan ik er nog wel mee leven.

Zit nu op mijn werk kan het niet direct uitvogelen als iemand het weet of een handige link heeft, zou erg fijn zijn ;), anders probeer ik het vanavond uit te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Laatst online: 18-09 14:35
koelele schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 13:00:
Ik gemaild over de onjuiste bestelling, zie ik net dat ze doodleuk melden dat deze gelijk zijn aan elkaar en zij deze 1op1 leveren.

Los van het feit dat dit niet echt netjes is vraag ik mij dus af of dit verhaal 100% klopt zijn de specificaties van deze 2 modules idd exact gelijk? dan kan ik er nog wel mee leven.

Zit nu op mijn werk kan het niet direct uitvogelen als iemand het weet of een handige link heeft, zou erg fijn zijn ;), anders probeer ik het vanavond uit te zoeken.
Het zijn beiden Class 6 SDHC kaartjes, dus de specs lijken me wel hetzelfde te zijn. Hier een linkje waar een aantal users hun ervaringen met A-data melden, niet iedereen is even tevreden. Persoonlijk had ik liever een Transcend gehad, maar ik weet niet wat de returnpolicy van je leverancier is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelele
  • Laatst online: 17-09 16:22
Tx grun en ik ben hier zeker niet blij mee.

Denk dat ik toch ga proberen te reklameren maar dan wel zo dat zij voor evt. extra kosten betalen en ik niet aan een of andere verzendkosten vastzit.

Ik zal vanavond nog even doorneuzen iig bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik heb de adata turbo 4gb in mijn tz5 zitten. De prestaties daarvan zijn goed (8MB write, 13MB read). Maarrrrrrrrrr 8gb kaartjes zijn meestal wat langzamer (met name met schrijven). Test even met
Atto http://kb.ciprico.com/lore/article.php?id=268
Ik zou een korting bedingen omdat adata toch een "noname" is, transcend is duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
n00bs schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 11:14:
[...]

Ik neem aan dat jij een telefoon hebt, dan kan je ze zelf opbellen... scheelt mij weer belkosten 8)
"Aan de telefoon geven wij geen prijzen door"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
lapino schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 09:14:
[...]

"Aan de telefoon geven wij geen prijzen door"
In Zoetermeer en Den Haag doen zij er anders niet moeilijk over :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Ik woon in België, en de mediamarkten in Gent/Roeselare/Oostende geven geen prijzen aan de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Vraagje: is Sandisk Ulta II geheugen snel genoeg? Denk eraan kaartje van 8gb of 16gb bij te kopen (via digicamshop.be)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:22

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

ja is snel genoeg. Je camera schrijft echt nooit meer dan 15mb per seconde weg.
Sneller is zinvol met goede cardreader in de computer, anders niet.
niet te dure site als tip erbij ook nog :)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Kan de TZ5 ook de 16gb kaartjes lezen/gebruiken? Denk dat ik toch ook vrij veel filmpjes ga opnemen (weekje op reis voor 1e keer met dochter), dus zal toch wel storage van doen hebben.

[ Voor 58% gewijzigd door lapino op 16-08-2008 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
lapino schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 15:22:
Kan de TZ5 ook de 16gb kaartjes lezen/gebruiken? Denk dat ik toch ook vrij veel filmpjes ga opnemen (weekje op reis voor 1e keer met dochter), dus zal toch wel storage van doen hebben.
zucht, deze vraag wordt ongeveer om de 20 postings gevraagd ;)
De camera ondersteund SD en SDHC dat zegt alweer genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Voila, vandaag een TZ5 opgehaald bij iemand die hem via veilingsite aanbood (nieuwe, maar UK model). € 265 voor betaald. Hoe zit het eigenlijk met de garantie van UK Panasonic toestellen? Moeten die dan terug naar UK voor herstelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bintmeister
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:29

Bintmeister

In boerenkool nederlands graag

Verwijderd schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 17:31:
[...]

Ik heb superc op TZ-5 mov's geprobeerd maar audio en video blijven niet in sync. Kompleet onbruikbaar dus :(
Heb ik inderdaad ook last van. Afgelopen weekend op een festival in Duitsland een filmpje gemaakt van bijna 700mb... Als ik de instellingen van een paar pagina's terug gebruik met de h.264 codec is de sync compleet zoek (video loopt te snel...) Sowieso kan ik het filmpje niet afspelen met Videolan, want dan hangt het beeld...

Doe ik iets fout, of ben ik gewoon gek? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 17:39
Verwijderd schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 17:31:
Op wat voor PC en met welke player speel je af? Je weet dat h264 ZEER zwaar is voor je CPU en dat veel players er niks van bakken?
Download Media Player Classic Home Cinema (http://mpc-hc.sourceforge.net/ ) eens en probeer het dan nog eens. Bij mij lopen ze perfect, zelfs op een laptop met een single-core pentium mobile.
Bintmeister schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 19:09:
Heb ik inderdaad ook last van. Afgelopen weekend op een festival in Duitsland een filmpje gemaakt van bijna 700mb... Als ik de instellingen van een paar pagina's terug gebruik met de h.264 codec is de sync compleet zoek (video loopt te snel...) Sowieso kan ik het filmpje niet afspelen met Videolan, want dan hangt het beeld...

Doe ik iets fout, of ben ik gewoon gek? 8)7
Zie mijn voorstel hierboven

[ Voor 32% gewijzigd door catchingfire op 19-08-2008 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Dit efkes posten: http://sourceforge.net/projects/mp4cam2avi/?abmode=1 , is zéér handig (en snel) programma waarmee je video die je met de TZ-series maakt kan converteren naar formaat dat perfect afspeelt op de PS3 (zonder kwaliteitsverlies)

[ Voor 23% gewijzigd door lapino op 19-08-2008 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thei
Net gehoord dat de TZ5 ook de EISA Award 2008-2009 heeft gewonnen. Was dat hier al bekend??? >:) :9 :) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Dju, vandaag gemerkt dat mijn TZ5 een 'hot pixel' heeft, natuurlijk vlak in het midden van het LCD schermpje (is enkel op LCD, niet op de foto's). Ik weet wel dat dit een lcd is met enorm veel pixels en dat het niet abnormaal is, maar vind het toch storend (op één of andere manier val ik daar direct op, op zo'n pixeltjes). Is op een blauwe achtergrond zoals de menu's felblauw :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olson
  • Laatst online: 15-09 22:50
Thei schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 19:29:
Net gehoord dat de TZ5 ook de EISA Award 2008-2009 heeft gewonnen. Was dat hier al bekend??? >:) :9 :) 8)
http://www.eisa.eu/eisa/awards/2008-2009
nice... gaat aangeschaft worden!

Compjoeters... hu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Laatst online: 22:22

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

eisa awards kopen is " not done " ....zoiets doet men niet. Een tz-5 kopen is wel een aanrader.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

• german8
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-09 16:58
Heb inmiddels een 1 jaar mijn TZ3 in gebruik en 'ontdekte' laatst een handige functie op de camera.

Ik vind foto's vaak tè blauw/koel ben dus regelmatig met Picasa in de weer om ze iets 'warmer' te maken.
Als je echter de White balance op 'handmatig' zet en hierna 3 keer op het pijtje naar boven drukt (met 1 keer kom je in EV comp, 2 keer is AE-bracket) krijg je een slider waarmee je zelf je beeld warmer of kouder kan zetten!

Erg makkelijk als je ziet dat de White balance op een genomen foto niet overeenkomt met de situatie.

• n00bs
Hey thanks dat werkt ook op de TZ5, leuk dat het ook in de handleiding staat (not) :)

• Liegebeest
  • Laatst online: 06:39
Ware het niet dat natuurlijk jouw beeldschermpje op de camera een ander beeld geeft dan op monitor/tv/print. Me dunkt dat het toch beter is om met de camera zo neutraal mogelijk te schieten en om het dan later met de computer bij te werken.

Liege, liege, liegebeest!

• Liegebeest
Rossi46 schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 14:41:
Ja ik moest het eventjes in alle haast doen...

Maar je antwoord stelt me al flink tevreden. Wat ik dus wil is nachtfoto's maken met lage ISO waarden. Als de camera standaard dan ISO 100 kiest ben ik dik tevreden. Zeker bij deze camera aangezien alles boven ISO 200 al niet leuk meer schijnt te zijn...
Ter illustratie van de nachtstand. De volgende foto's zijn genomen met elk tien (of was het vijftien) seconden exposure, waarna de camera het eea samen puzzelt tot een mooie foto. 't Zijn foto's die ik heb genomen op oudjaar's nacht in Osaka...

Osaka kasteel
Hoofdkantoor van NHK
Stukje skyline van Osaka

't Was goed donker daar en ik ben eigenlijk erg tevreden over hoe het er is uit gekomen. Ik moest de camera wel neerzetten, want in de hand vast houden maakt er een soepzooitje van.

• olson
  • Laatst online: 15-09 22:50
Nomad schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 21:24:
eisa awards kopen is " not done " ....zoiets doet men niet. Een tz-5 kopen is wel een aanrader.
ik zeg ook niet: OMDAT. Was het al van plan. En dit bevestigd het alleen maar.

Compjoeters... hu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesp_J
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-09 15:19
Hallo allemaal

Ik ben van plan om de TZ5 aan te schaffen voor mijn vakantie in Thailand over 1 maand.

Nou lees ik op dpreview dat hij erg veel ruis geeft (zelfs op ISO 100) en dat je de sluitersnelheid niet kunt instellen op 1/2000 (wat volgens de specificaties wel kan).

Kan iemand die de TZ5 heeft me even vertellen of de bovenstaande dingen kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
Jesp_J schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 13:08:
Hallo allemaal

Ik ben van plan om de TZ5 aan te schaffen voor mijn vakantie in Thailand over 1 maand.

Nou lees ik op dpreview dat hij erg veel ruis geeft (zelfs op ISO 100) en dat je de sluitersnelheid niet kunt instellen op 1/2000 (wat volgens de specificaties wel kan).

Kan iemand die de TZ5 heeft me even vertellen of de bovenstaande dingen kloppen.
Ja de camera heeft redelijk wat ruis en ja dit is makkelijk met Neat Image te verwijderen ;)
Sluitertijden heb je weinig controle over omdat er geen manual control is, maar door de verschillende scence selections kan je toch redelijk jouw keuze benaderen.

Maar goed ik mag enkel hopen dat de TZ6 een grotere sensor krijgt, betere Af, manual control en iets kleiner/lichter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Ik had voordien een Fuji F30, zowat de "ruiskampioen" als het aankwam om ruis te vermijden op een kleine(re) sensor. Dus ik was ook wat ongerust over de TZ5 (en ik fotografeer normaal met mijn 40D, de TZ5 is mijn reis-cameraatje) maar het valt best mee. Als je echt op 100% gaat kijken, dan zal je redelijk wat ruis zien, maar als je de foto's gewoon fullscreen bekijkt (en afdrukt op 15x10) dan zie ik écht geen probleem.

ps: dikke miserie hier, koop ik een TZ5 voor op reis, hoor ik vandaag dat scanner uitwijst dat ik een zware hernia heb en dokter adviseert om thuis te blijven. moet binnen 2d beslissen of ik dus met gezin naar Corfu ga of niet met risico dat ik ginder enorm veel pijn ga hebben. Fuck!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
lapino schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 19:56:
Ik had voordien een Fuji F30, zowat de "ruiskampioen" als het aankwam om ruis te vermijden op een kleine(re) sensor. Dus ik was ook wat ongerust over de TZ5 (en ik fotografeer normaal met mijn 40D, de TZ5 is mijn reis-cameraatje) maar het valt best mee. Als je echt op 100% gaat kijken, dan zal je redelijk wat ruis zien, maar als je de foto's gewoon fullscreen bekijkt (en afdrukt op 15x10) dan zie ik écht geen probleem.

ps: dikke miserie hier, koop ik een TZ5 voor op reis, hoor ik vandaag dat scanner uitwijst dat ik een zware hernia heb en dokter adviseert om thuis te blijven. moet binnen 2d beslissen of ik dus met gezin naar Corfu ga of niet met risico dat ik ginder enorm veel pijn ga hebben. Fuck!
Dat is wel klote, ik zou wel gaan alleen flink wat pijnstillers meenemen :)
Lekker nog toch van het weer genieten en voor de kleintjes en jouw vrouw neem ik aan ook fijn om er even uit te zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Na drie dokters te hebben gesproken die het allemaal absoluut afraden om te gaan, hebben we besloten om reis te annuleren en weekje centerparcs te doen, dan kan ik -indien nodig- snel naar kliniek. Gelukkig hebben we goede annulatieverzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
Sterkte dan maar :) en alsnog veel plezier ook met de camera ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lapino schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 23:00:
Dit efkes posten: http://sourceforge.net/projects/mp4cam2avi/?abmode=1 , is zéér handig (en snel) programma waarmee je video die je met de TZ-series maakt kan converteren naar formaat dat perfect afspeelt op de PS3 (zonder kwaliteitsverlies)
Daar ben ik dus al maanden naar op zoek, die SuperC deed het bij mij ook niet zo goed, beelden gingen te snel, geluid liep niet syncroon.
Dit programma is prachtig en vooral zo snel decoderen dat dit doet!!!
En wat nog het belangrijkste van al is, werkelijk zonder kwaliteitsverlies!!!

HARTELIJK BEDANKT VOOR DE TIP!!
(speciaal om dit te zeggen heb ik me hier geregistreerd :z )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edjaaah
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-02-2016
Vandaag mijn TZ4 binnen gekregen vanuit de US :D Helaas wel met €64,15 invoerrechten, maarja :P

Ga dit weekend ook met die H.264 movie's aan de gang, leuke feature.

Democratie kost een Fortuyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:52

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

bijna 65 eurie import kosten vindt ik wel veel, voor mijn versterker van 750 euro moest ik iets van 79 euro importkosten betalen...

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is inderdaad erg veel! volgens mij zit er op camera's geen invoerrechten, enkel btw. Ik zou het als ik jou was nog even uitzoeken en zo nodig bezwaar aantekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
<deleted>

[ Voor 95% gewijzigd door n00bs op 29-08-2008 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
Ook weer een aardige deal http://www.ibood.com/site/nl/ibood.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Daar gaat dit topic niet over, daar heb je de aanbiedingen topic voor. Tevens is hij al uitverkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben op zoek naar een compacte digitale camera en ben na eerst zot te worden van het aanbod bij deze toffe serie van camera's terecht gekomen.

Nu zou ik enkel nog willen weten of er een groot verschil is tussen de TZ5 en de TZ4 in kwaliteit van foto's. Enige verschillen die ik zie en belangrijk zijn voor mij zijn de grootte van de chip en daar aan verwant het aantal Megapixel en de grootte van het lcd display.

gaat het verschil in chip grootte duidelijk merkbare verschillen in kwaliteit van foto's opleveren? of zijn er dingen die ik nog over het hoofd zie?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier staan de verschillen. Op de specs pagina van DPreview staat de pixeldichtheid van de camera's. De pixeldichtheid van de TZ4 is ietsje lager dan die van de TZ5. Bekijk gewoon wat reviews en plaatjes op pbase. Ik denk dat het erg weinig uitmaakt in termen van beeldkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de liefhebbers heb ik nog een gloednieuwe accu CGA-S007 te koop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 10:58
Ik heb een review geschreven over de Z5: http://tweakers.net/productreview/8118

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net de TZ 5 "zilver" gekocht voor 259 euro, en Nederlands menu.
Eerste indruk "geweldig", dus nog genoeg uit te vinden het weekend.
Eventuele tips die nog niet besproken zijn hier van harte welkom

Verwijderd

Ik heb een filmpje opgenomen, maar kan deze niet afspelen op mijn laptop.
Nou had ik ergens gelezen dat je het bestand eerst om moet zetten, maar kan het niet meer vinden!
Iemand die mij een een hint kan geven

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:08

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 19:07:
Ik heb een filmpje opgenomen, maar kan deze niet afspelen op mijn laptop.
Nou had ik ergens gelezen dat je het bestand eerst om moet zetten, maar kan het niet meer vinden!
Iemand die mij een een hint kan geven
Simpelste oplossing: Quicktime installeren.

Andere oplossing: Elk ander encodingprogramma welke van *.mov kan converteren naar een ander bestandsformaat welke op je PC af te spelen is, bijv. *.wmv, *.avi of *.mpg.

Het programma Super kan dit bijvoorbeeld erg goed, maar PocketDivXEncoder werkt ook prima.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

QuickTime geïnstalleerd, en het probleem is opgelost.
Hartelijk dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyphrax
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-04-2023
Goed om zoveel goede ervaringen te lezen met de TZ5. Mede door DPreview en reacties begin ik steeds meer geinteresseerd te raken in de TZ5.

Ik ga eind oktober een wereldreis maken voor 4,5 maand en ik heb een Sony HDR-SR8 (die gaat zeker mee :)). Daarmee kan je zeker leuk filmen en een aardige foto maken. Ik vraag me alleen af of ziets als de TZ5 significant betere foto's maakt dan mijn SR8, de SR8 is tenslotte een videocamera ipv een fotocamera en dat merk je wel een beetje. Een andere optie is meteen een hele spiegelreflex-kit, maar ik voel er weer bijzonder weinig voor om daarmee te slepen.

Any sufficiently advanced technology is equivalent to magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cantate
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-08 20:33
@Zyphrax : toevallig heb ik onlangs even met die HDR-SR8(of soortgenoot) gefotografeerd en vond de foto's beduidend slechter dan de foto's van de TZ5 (van mijn vriendin). Verder zal een dSLR misschien wat mooiere foto's maken dan een TZ5, maar dat is wel afhankelijk van wie de foto's maakt. De TZ5 is gewoon redelijk constant, er zit zoveel autofunctionaliteit op dat je eigenlijk vrij zorgeloos (goede) foto's kan maken. Hoge iso waarden zijn niet zijn favoriet, maar de foto;s voor zover ik heb gezien zijn allemaal erg mooi.

Ik zou dus zeker een TZ5 (of ander veelzijdig toestelletje) naast je videocamera gebruiken.

edit: Zeker voor een wereldreis is zoiets eigenlijk onmisbaar, je wilt immers niet álles filmen lijkt me.

[ Voor 8% gewijzigd door cantate op 28-09-2008 02:00 . Reden: kleine toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Laatst online: 18-09 17:39
Heeft iemand nog eens geexperimenteerd met het converteren van TZ5-video's (om de filmpjes wat kleiner te maken met acceptabel kwaliteitsverlies)? Ik heb me er even niet mee beziggehouden maar kwam 3 freeware converters tegen:

Super(c)
http://www.erightsoft.com/SUPER.html

MP4Cam2AVI
http://sourceforge.net/projects/mp4cam2avi/?abmode=1

Pazera Free MOV to AVI Converter
http://www.pazera-softwar...cts/mov-to-avi-converter/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyphrax
@Cantate: bedankt voor je advies. Ik ga er denk ik nog eentje op de kop tikken voor mn reis.

De TZ5 is er nu ook alweer een poosje, weten jullie al iets over een opvolger?

[ Voor 30% gewijzigd door Zyphrax op 29-09-2008 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
Ik heb nu onderhand behoorlijk wat foto's geschoten.
Zitten aardig wat mooie foto's tussen en die zoom is wel een must bv in dierentuinen.

Na alle foto's die ik nu gemaakt heb en dat is van dag tot nacht, van full auto t/m starry night, uit de losse pols en statief, wide en tele ben ik tot de volgende conclusie gekomen over de TZ5

Sterke punten:

- Bruikbare optische zoom!!!
- Goede kleurverzadiging en contrast bij daglicht buiten
- Makkelijk en snel menu
- Redelijk snel
- Mooi design
- Mooie filmkwaliteit!
- Goede accuperformance
- Ligt fijn in de hand
- Mooie telemakro's!!!

Zwakke punten:

- Geluid dat de filmkwaliteit naar beneden haalt
- Optische stabilisatie in mode 1 en 2 leveren voor mij geen winst op tov uitzetten
- Focussing vaak op vreemd gekozen plekken ondanks de correcte focus instellingen
- Slechte white balance indoor en vooral met fluorescent licht
- Veel ruis in avondshots (ook met flits), niet bij starry night (ISO 100)
- Flits overbelicht of onderbelicht de foto regelmatig, matige flash performance
- Camera mag wel iets compacten en lichter
- Veel artifacts waarschijnlijk door de ruisonderdrukker zichtbaar ook bij lage ISO

Ik kan dus enkel hopen dat er van welk merk dan ook ;) een camera uitkomt met de features zoals de TZ5, met een betere microfoon zoals bij de Canon's. MINDER Pixels!!! grotere sensor, betere firmware en minder postprocessing.

[ Voor 12% gewijzigd door n00bs op 29-09-2008 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
catchingfire schreef op zondag 28 september 2008 @ 14:53:
Heeft iemand nog eens geexperimenteerd met het converteren van TZ5-video's (om de filmpjes wat kleiner te maken met acceptabel kwaliteitsverlies)? Ik heb me er even niet mee beziggehouden maar kwam 3 freeware converters tegen:

Super(c)
http://www.erightsoft.com/SUPER.html

MP4Cam2AVI
http://sourceforge.net/projects/mp4cam2avi/?abmode=1

Pazera Free MOV to AVI Converter
http://www.pazera-softwar...cts/mov-to-avi-converter/
Ik gebruik Roxio Easy Media Creator... naar HD WMV levert voor mij voor de meeste zaken een zeer acceptabele kwaliteit op met een stuk kleiner bestandsformaat. Eventueel HD Divx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyphrax
Zo, ik heb de TZ5 besteld.

Vandaag twee verstandskiezen er uit laten trekken.
Volgende week dinsdag de andere twee verstandskiezen.
Ik had wel een cadeautje verdiend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
Zyphrax schreef op maandag 29 september 2008 @ 20:47:
Zo, ik heb de TZ5 besteld.

Vandaag twee verstandskiezen er uit laten trekken.
Volgende week dinsdag de andere twee verstandskiezen.
Ik had wel een cadeautje verdiend :)
Kan je gelijk foto's maken van die mooie gaten :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polo306
heeft iemand al een component stekker gekocht voor een HD tv?
Zoja waar? en wat kost dat?
Ik kan niets vinden op ebay.
En mocht je ervaring mee hebben hoe zag het eruit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandor
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-03 23:22
nou sinds gisteren de tz5 gekocht, (239 inc)

ik had een f31d (de ruiskampioen) maar moet zeggen dat ik toch echt heel blij ben. ik miste toch zoombereik en met name de wijdhoek. de fuji begon bij 36mm....
De iso 100 stand in combinatie met imagestabilisatie en dat gigantische bereik met ook nog wijdhoek maakt me echt heel blij ermee. en ook nog compact.
De lens die hier op zit is echt van de allerbeste kwaliteit. Wat een topding voor het geld. en ook nog mooie filmpjes, pff

Neatimage geeft uitkomst als je toch op iso200 of iso400 hebt geschoten. Met neatimage behoudt ik eigenlijk alle detail en ziet het er weer echt gladjes uit. de rest van de camera is TOP naar mijn mening.

E8400, P5K EPU, patriot extreme 800 4GB, EN9600gt, hoontech dsp24v, samsung F1 1TB, dell 2407wfp, canon LBP5200
Canon 50D, 17-85IS, 28-135 IS, 100-300mm, 50mm 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandor
even een klein vergelijkje,
ben echt onder de indruk van de kleine lens.

ok de 100-300 5.6 is niet de scherpste lens die er is, maar het is wel wat ik heb.
om dit bereik met deze kwaliteit nu bij me te hebben in dit compacte formaat is echt lekker
Afbeeldingslocatie: http://idzerdamedia.com/geinig/vergelijk.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Zandor op 05-10-2008 18:27 ]

E8400, P5K EPU, patriot extreme 800 4GB, EN9600gt, hoontech dsp24v, samsung F1 1TB, dell 2407wfp, canon LBP5200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 21:26
Ik ben voor mijn vader aan het kijken voor een compact camera. Zelf ben ik meer van Canon, maar hij is van mening dat Panasonic beter is, dus zoek ik een panasonic voor zijn verjaardag.

De specs van de TZ5 zien er goed uit, erg goed zelfs, maar waar ik van geschrokken ben zijn de foto's als je ze op 100% bekijkt. Een groot blurfestijn, zelfs op ISO100. En je kunt niks handmatig instellen heb ik begrepen?

Verder heb ik de FX500 gezien en FX37 als kandidaten. FX500 valt eigenlijk af vanwege het feit dat die geen meerwaarde biedt t.o.v. de FX37 naar mijn idee, maar wel een stuk duurder is. Touchscreen zie ik zelf als een nadeel (vieze vingers op je scherm etc).

Zijn er nog andere modellen die ik in overweging moet nemen en weet iemand een keten waarbij de TZ5 bijvoorbeeld voor een normale prijs te koop is (max 260-270). Hier vragen ze er overal 300-340 voor. Hmmph.
Wil niet via internet kopen ivm eventueel ruilen van de camera.
offtopic:
heej een mondeo met st220 achterlichten, nice. Die moet ik er zelf ook nog opzetten :D

[ Voor 13% gewijzigd door Phusebox op 05-10-2008 18:33 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Phusebox schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 18:30:
Ik ben voor mijn vader aan het kijken voor een compact camera. Zelf ben ik meer van Canon, maar hij is van mening dat Panasonic beter is, dus zoek ik een panasonic voor zijn verjaardag.

De specs van de TZ5 zien er goed uit, erg goed zelfs, maar waar ik van geschrokken ben zijn de foto's als je ze op 100% bekijkt. Een groot blurfestijn, zelfs op ISO100. En je kunt niks handmatig instellen heb ik begrepen?

Verder heb ik de FX500 gezien en FX37 als kandidaten. FX500 valt eigenlijk af vanwege het feit dat die geen meerwaarde biedt t.o.v. de FX37 naar mijn idee, maar wel een stuk duurder is. Touchscreen zie ik zelf als een nadeel (vieze vingers op je scherm etc).

Zijn er nog andere modellen die ik in overweging moet nemen en weet iemand een keten waarbij de TZ5 bijvoorbeeld voor een normale prijs te koop is (max 260-270). Hier vragen ze er overal 300-340 voor. Hmmph.
Wil niet via internet kopen ivm eventueel ruilen van de camera.
niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Is er geen adapter beschikbaar voor macro of tele lenzen? Zijn er zelfbouw oplossingen bekend?

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyphrax
@ Zandor: lachen dat hij je Canon uit het veld slaat :)

Herstellend van mijn verstandskiezen :) en het IceSave avontuur :(, ben ik een beetje aan het spelen met de TZ5. Leuke praktische camera, blij met mn aankoop.

Kwam er wel achter dat ik zowel via USB (PC connectie of PTP connectie) geen files kon schrijven op het geheugenkaartje, wat het upgraden van de firmware een kleine uitdaging maakte. Maar dat is uiteindelijk gelukt via een Dell laptopje van een vriend van me.

Verder heb ik wel wat moeite met de focus bij Macro foto's of ingezoomde kleine objecten in een grotere compositie. De TZ5 geeft wel erg snel de voorkeur aan de achtergrond (ondanks de firmware update). Is hier met de vele focus-instellingen iets aan te doen, doe ik iets verkeerd?

Ik zag de vraag al een beetje half in dit topic terugkomen trouwens, maar welke opbergtasjes gebruiken jullie bij de TZ5? Ik zoek een beetje naar een niet al te grootte waar ik wel de reserve accu + geheugenkaart in mee kan nemen.

[ Voor 3% gewijzigd door Zyphrax op 09-10-2008 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik gebruik de Crumpler LollyDolly 95 voor mijn TZ3. Mustard/Brown.

Afbeeldingslocatie: http://www.purelygadgets.co.uk/images/user/products/LD95_Brown.jpg

Ziet er zo uit en met de TZ3 erin, past er ook nog een extra accu, geheugenkaartjes bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@zandor: nu een echt goede vergelijking! Beide op statief, je Canon op F/8 zetten de laagste ISO waarde. De Panasonic op de laagste ISO waarde en op de landschapstand en dan nog een keertje zonder neatimage en sharpen erover heen te gooien. Als je dan toch bezig bent, dan kun je mooi de exif in de JPEGs laten. De vergelijking die je nu maakt, gaat natuurlijk helemaal scheef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
Zyphrax schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 21:22:
@ Zandor: lachen dat hij je Canon uit het veld slaat :)

Herstellend van mijn verstandskiezen :) en het IceSave avontuur :(, ben ik een beetje aan het spelen met de TZ5. Leuke praktische camera, blij met mn aankoop.

Kwam er wel achter dat ik zowel via USB (PC connectie of PTP connectie) geen files kon schrijven op het geheugenkaartje, wat het upgraden van de firmware een kleine uitdaging maakte. Maar dat is uiteindelijk gelukt via een Dell laptopje van een vriend van me.

Verder heb ik wel wat moeite met de focus bij Macro foto's of ingezoomde kleine objecten in een grotere compositie. De TZ5 geeft wel erg snel de voorkeur aan de achtergrond (ondanks de firmware update). Is hier met de vele focus-instellingen iets aan te doen, doe ik iets verkeerd?

Ik zag de vraag al een beetje half in dit topic terugkomen trouwens, maar welke opbergtasjes gebruiken jullie bij de TZ5? Ik zoek een beetje naar een niet al te grootte waar ik wel de reserve accu + geheugenkaart in mee kan nemen.
Sorry hoor maar de kwaliteit van de 300D onbewerkt in die foto is echt vele malen beter dan de TZ5.
En mbt jouw probleem: n00bs in "Panasonic DMC-TZ1/ TZ2 / TZ3 / TZ4 / TZ5"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyphrax
n00bs schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 22:50:
[...]

Sorry hoor maar de kwaliteit van de 300D onbewerkt in die foto is echt vele malen beter dan de TZ5.
En mbt jouw probleem: n00bs in "Panasonic DMC-TZ1/ TZ2 / TZ3 / TZ4 / TZ5"
Ach het is natuurlijk allemaal afhankelijk van de situatie/persoon/tijd waarin de foto gemaakt wordt. Ik heb niet de illusie dat de TZ5 een goede spiegelreflex verslaat. Echter stel je moet even snel een foto maken van die bijzondere situatie, dan willen dat soort spontane foto's met de TZ5 wel beter gaan denk ik. Je kunt niet altijd de perfecte situatie voor een foto creëren.

Ik zie dat jij ook tegen het focus probleem aanliep. Weet je ook een workaround? Je kunt niet handmatig focussen geloof ik toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandor
Verwijderd schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 22:03:
@zandor: nu een echt goede vergelijking! Beide op statief, je Canon op F/8 zetten de laagste ISO waarde. De Panasonic op de laagste ISO waarde en op de landschapstand en dan nog een keertje zonder neatimage en sharpen erover heen te gooien. Als je dan toch bezig bent, dan kun je mooi de exif in de JPEGs laten. De vergelijking die je nu maakt, gaat natuurlijk helemaal scheef.
even ter verduidelijking: ik sta versteld van de kwaliteit in zo'n kleine body.
Het is minder dan mijn canon, maar wel enorm prima, na het gebruiken van neatimage, wat ik wel vaker zal gebruiken. Ik ben ik zeer tevreden met de kwaliteit als je rekening houdt met de andere voordelen, (zoals het altijd op zak hebben)

een vergelijking tussen de camera's waarbij geen neatimage gebruikt wordt valt natuurlijk ook nog duidelijker uit in het voordeel van de canon, logisch, maar feit blijft gewoon dat ik voor de canon ook geen neat image gebruik en deze wel inpas in de workflow met de panasonic. Uiteindelijk gaat het mij om het resultaat en dat maakt het voor mij wel mogelijk om een vergelijking te maken. een vergelijking in uiteindelijk resultaat wel te verstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Heb dus de knoop maar doorgehakt en een TZ5 gekocht voor mijn vader... Natuurlijk zelf even mee gespeeld:

- mooie solide behuizing
- domme plaatsing flits en microfoon (maar dat was al bekend)
- geweldig scherm, mooi helder en zeer duidelijk vanwege de hoge resolutie
- leuk als point-and-shoot inderdaad

Ik zou er zelf niet voor kiezen, hou meer van custom settings, loop altijd te klooien namelijk met instellingen.
Vind de kwaliteit niet slecht van deze camera, maar ben eigenlijk wel teleurgesteld bij daglicht dat er zoveel ruis en NR op de foto zit. Alle kleine details worden geblurred.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyphrax
Zo, ik heb de Crumpler LollyDolly 95 ook bestelt, lijkt me wel okey.
Nog mensen met ideeën over het autofocussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Zijn er wellicht al aanwijzingen die aangeven of Panasonic volgend jaar met een TZ6/7 uitkomt? Heb nu mijn TZ3 ong. 9 maanden en ben tevreden met wat ie kan, ondanks de tekortkomingen. Maar upgraden naar een TZ5 vind ik zelf te weinig opleveren, het enige wat je erbij krijgt is HD film kwaliteit en de iA modus. Beide zijn zeer fijn, maar te weinig om over te stappen vind ik. Dus ik ben benieuwd of Panasonic de TZ serie nog uit gaat breiden of niet. Aan de vorm, de gebruikte lens hoef je niet meer te sleutelen. Aan de diverse modi ook niet. Enige wat Panasonic het beste kan doen is om uit de gebruikte sensor het onderste uit de kan te halen.

Zodat ie qua ISO ook beter gaat presteren. Want dat kan beter, verder vind ik het een ideaal ding om te hebben. Stevige, redelijk compacte behuizing met prima bereik en ook nog redelijke fotokwaliteit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

ze komen (of er is) nu ook een TZ50, met wifi..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
  • Laatst online: 15-09 14:33
is er al een oplossing voor de 2GB limiet voor filmpjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

darklord007 schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 11:47:
is er al een oplossing voor de 2GB limiet voor filmpjes?
is het een 2GB limiet? of een 15 minuten limiet?? ik kan bij geen enkele instelling meer dan 15 minuten filmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
  • Laatst online: 15-09 14:33
is echt een 2GB limiet, waarschijnlijk om het compatibel (om wat voor reden dan ook) te houden met de SD standaard. Als je op hd filmt kun je max 8.27min filmpen op 30frames, bij 15frames is het het dubbele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
darklord007 schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 10:35:
is echt een 2GB limiet, waarschijnlijk om het compatibel (om wat voor reden dan ook) te houden met de SD standaard. Als je op hd filmt kun je max 8.27min filmpen op 30frames, bij 15frames is het het dubbele.
Nee, FAT32 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bintmeister

Bintmeister

Zijn er trouwens mede-gebruikers die een beetje acceptabel geluid hebben kunnen kunnen krijgen bij het filmen bij een concert oid? Ik weet dat de geluidskwaliteit van de camera te wensen overlaat, maar als ik een filmpje maak van een concert is het enige wat ik te horen krijg bij het afspelen een hoop gekraak, meer niet... Als je dan youtube afstruind naar de filmpjes van die knakker naast je met een telefoon oid klinkt dat altijd stukken beter...

Iemand tips, of is het echt gewoon onbegonnen werk om iets herkenbaars op te nemen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Laatst online: 31-07 16:31
Bintmeister schreef op woensdag 03 december 2008 @ 00:01:
Zijn er trouwens mede-gebruikers die een beetje acceptabel geluid hebben kunnen kunnen krijgen bij het filmen bij een concert oid? Ik weet dat de geluidskwaliteit van de camera te wensen overlaat, maar als ik een filmpje maak van een concert is het enige wat ik te horen krijg bij het afspelen een hoop gekraak, meer niet... Als je dan youtube afstruind naar de filmpjes van die knakker naast je met een telefoon oid klinkt dat altijd stukken beter...

Iemand tips, of is het echt gewoon onbegonnen werk om iets herkenbaars op te nemen??
Waarschijnlijk is het geluid dan te hard voor je microfoon en wordt het overstuurd. Je kunt proberen om het gaatje van de microfoon af te dekken met iets. Waarschijnlijk wordt het dan beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bintmeister

Bintmeister

hehe, dat heeft me de laatste keer een prijzig oordopje gekost... (waarschijnlijk ergens tijdens het filmen boven mijn hoofd kwijtgeraakt ;))

Maar er is geen manier om het volume van de input te regelen? Dan maar eens naar de markt voor een stukje schuimrubber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ondanks de beeldstabalisatie heb ik op de AI stand toch nog regelmatig onscherpe Foto's.
iemand een idee wat ik verkeerd zou kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
Verwijderd schreef op woensdag 03 december 2008 @ 21:30:
ondanks de beeldstabalisatie heb ik op de AI stand toch nog regelmatig onscherpe Foto's.
iemand een idee wat ik verkeerd zou kunnen doen?
Dat had ik ook al eerder aangegeven. De optische stabilisatie doet zo goed als niets op deze Pana tov Canon camera's evenals de gezichtsherkenning en de problemen met focussing vooral op objecten die meer dan 3 meter verwijderd zijn of tijdens makro fotografie

• polo306
heeft iemand een adresje waar je een componentenstekker kan halen voor de tz5?
ik wil de filmpjes aansluiten op een full hd tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Laatst online: 12-09 22:02
Al tijdje stil hier... de Z5 is nu 10 maanden oud geloof ik, kunnen we binnenkort een aankondiging van nieuwe modellen verwachten? Of heeft deze range geen 1 jaar productcyclus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
Ik hoop dat ze met een TZ6 gaan komen!

Op zich ben ik tevreden over de TZ5 dankzij de enorm goede filmkwaliteit.
Het enige wat ik hier aan verbeterd zou willen zien is een andere codec dan MJPEG en een hogere bitrate voor de audio.

De grootste nadelen van de TZ5 in fotostand(en) vind ik:
- de traagheid van focussen, vaak slecht focussen of op de verkeerde plek focussen.
- auto white balance (indoor) zeer slecht voor een high end middenklasser
- gezichtsherkenning werkt buitengewoon slecht en traag tov goedkope Canon's
- optische stabilisatie doet bijna niets tov andere goedkope Canon's.
- camera niet geschikt voor nachtfotografie of in kroegen, candle light e.d. settings leggen de "sfeer" niet goed vast terwijl dit met oude Canon's totaal geen probleem was zelfs zonder optische beeldstabilisatie.
- Sensor te klein, teveel ruis en ruisonderdrukking

Panasonic heeft dus nog een hoop te doen om de perfecte allround camera te maken.

Ik vind de Powershot G9 een stuk beter, echter de filmstand van de TZ5 overtreft elke camera :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProperChaos
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
En natuurlijk manuele instellingen, al kun je dat al wel doen met de profielen, het zou makkelijker zijn om de sluiterstijd en het diafragma gewoon in een menu in te kunnen stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Mmm, heb laatst m'n TZ3 laten kletteren, dus ik moet maar even zien wat we d'r mee doen... Repareren? Vervangen voor een TZ5? Of toch iets anders? De LX3 is natuurlijk erg geil, maar is ook wel meteen een stukje duurder...

Lullig hoor... De TZ3 doet het gewoon nog goed, maar het objectief kan niet meer uitschuiven omdat een deuk de drie ringen samen drukt ;_;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• german8
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-09 16:58
Nieuwe cam nodig?
Lees deze test maar even.

http://www.dpreview.com/reviews/Q408enthusiastgroup/

Ik heb een TZ3 en een kennis een TZ5.
De TZ5 is alweer veel (echt merkbaar) beter dat de TZ3, als ik nu moest kiezen zou het zeker de TZ5 worden.

[ Voor 56% gewijzigd door german8 op 08-01-2009 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
De TZ5 zou ik enkel voor de filmkwaliteit nemen ;)

Volgens mij is hij niet zoveel beter dan de TZ3.
Overigens kan reparatie aan een camera vrij kostbaar zijn. Voor dat geld heb je misschien alweer een nieuwe camera. Heb je geen verzekering? (inboedel)

Overigens kunnen ze nog zoveel schrijven, ik heb mijn TZ5 nu al een redelijke tijd, maar die cam heeft als fototoestel echt veel tekort komingen. Dan zou ik ten alle tijde een G10 adviseren of eventueel de compact serie, want die zijn een stuk sneller, kleuren beter, correcte focus en white balance in tegenstelling tot de TZ5 die enkel bij goed daglicht goede foto's neer kan zetten.

[ Voor 43% gewijzigd door n00bs op 08-01-2009 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n00bs schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 22:43:
De TZ5 zou ik enkel voor de filmkwaliteit nemen ;)

Volgens mij is hij niet zoveel beter dan de TZ3.
Overigens kan reparatie aan een camera vrij kostbaar zijn. Voor dat geld heb je misschien alweer een nieuwe camera. Heb je geen verzekering? (inboedel)

Overigens kunnen ze nog zoveel schrijven, ik heb mijn TZ5 nu al een redelijke tijd, maar die cam heeft als fototoestel echt veel tekort komingen. Dan zou ik ten alle tijde een G10 adviseren of eventueel de compact serie, want die zijn een stuk sneller, kleuren beter, correcte focus en white balance in tegenstelling tot de TZ5 die enkel bij goed daglicht goede foto's neer kan zetten.
Hoi

Welke compactserie van de g10 bedoel je, die sneller zijn en dus beter dan de tz5?

Groetjes Monique

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
Verwijderd schreef op zondag 25 januari 2009 @ 09:25:
[...]

Hoi

Welke compactserie van de g10 bedoel je, die sneller zijn en dus beter dan de tz5?

Groetjes Monique
De Canon G10 :)
Pagina: 1 ... 14 ... 24 Laatste

Dit topic is gesloten.