Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:23
Vjenne-ICT schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 11:35:
De vraag die ik nog graag beantwoordt wil hebben is de volgende: zal ik teleurgesteld zijn als ik de TZ5 koop? Ik ben dus dik tevreden met de TZ1!
Die vraag kan niemand voor jou beantwoorden, teleurstelling is niet echt een objectief begrip. Ik vind wel dat je eigenijk zelf het antwoord al geeft: je zegt 'dik tevreden' te zijn met de TZ1... meer kun je toch niet wensen? Ik persoonlijk zou het dus niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Voor geinterresseerden onder ons er is een firmware update beschikbaar op de internationale site voor de TZ4 en TZ5 gaat naar versie 1.2
http://panasonic.jp/suppo...download/TZ4_5/index.html
Succes moet hem thuis nog testen.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18-09 22:14
grun93 schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 12:37:
[...]

Die vraag kan niemand voor jou beantwoorden, teleurstelling is niet echt een objectief begrip. Ik vind wel dat je eigenijk zelf het antwoord al geeft: je zegt 'dik tevreden' te zijn met de TZ1... meer kun je toch niet wensen? Ik persoonlijk zou het dus niet doen.
Waarom zou je het niet doen dan? Ik ben tevreden met de TZ1, dus kan het toch gen teleurstelling zijn? Ik maak zelden foto's in het donker, dus ook dat kan geen probleem voor mij zijn. Ik vind een dik pluspunt de 10 optische zoem! Waarom zou jij het niet doen, licht dat eens toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Vjenne-ICT schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 13:41:
[...]

Waarom zou je het niet doen dan? Ik ben tevreden met de TZ1, dus kan het toch gen teleurstelling zijn? Ik maak zelden foto's in het donker, dus ook dat kan geen probleem voor mij zijn. Ik vind een dik pluspunt de 10 optische zoem! Waarom zou jij het niet doen, licht dat eens toe?
Hiermee geef je denk ik al precies de reden waarom je wel wil. De enige reden om het niet te doen is, dat je dan geld in je zak houdt.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Frogmen schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 14:15:
[...]

Hiermee geef je denk ik al precies de reden waarom je wel wil. De enige reden om het niet te doen is, dat je dan geld in je zak houdt.
Wat heb ik nou aan dat advies? Zo ken ik er ook nog wel wat (haha).......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:08

Smarron

The bend

Ik vind het advies van Frogmen eigenlijk wel goed ....

Maar goed, waar ben je bang voor ? Dat de foto's minder mooi worden ? Waarom wil je uberhaaupt upgraden ?

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Smarron schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 14:50:
Ik vind het advies van Frogmen eigenlijk wel goed ....

Maar goed, waar ben je bang voor ? Dat de foto's minder mooi worden ? Waarom wil je uberhaaupt upgraden ?
Ik ben bang naar alles hier in het topic te hebben gelezen dat ik er in kwaliteit op achteruit ga, dus daarom wilde ik ook graag jullie mening. Ik ben alleen dus daar bang voor! Ik wil upgraden omdat ik alles in FULL HD (SAMSUNG LE46A656, SAMSUNG HD360R HD DECODER & PS3) thuis heb staan en dus erg handig is als ik in 720P kan filmen. Tevens willen mijn ouders graag een digitale camera en dan is de TZ1 een uitstekende beginner, dus gaat die naar hun en ik wil dan de TZ5 kopen. Snappen jullie nu de opzet?

Zie het niet als kritiek want ik ben erg blij met jullie advies, dus mochten jullie nog op of aanmerkingen hebben, dan hoor ik die graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Vjenne-ICT schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 15:17:
[...]

Ik ben bang naar alles hier in het topic te hebben gelezen dat ik er in kwaliteit op achteruit ga, dus daarom wilde ik ook graag jullie mening. Ik ben alleen dus daar bang voor! Ik wil upgraden omdat ik alles in FULL HD (SAMSUNG LE46A656, SAMSUNG HD360R HD DECODER & PS3) thuis heb staan en dus erg handig is als ik in 720P kan filmen. Tevens willen mijn ouders graag een digitale camera en dan is de TZ1 een uitstekende beginner, dus gaat die naar hun en ik wil dan de TZ5 kopen. Snappen jullie nu de opzet?

Zie het niet als kritiek want ik ben erg blij met jullie advies, dus mochten jullie nog op of aanmerkingen hebben, dan hoor ik die graag!
Ik heb geen slechtere ervaringen gelezen eigenlijk met de TZ5. Dat het niet beter is geworden in vergelijking met de voorgangers dat kan wel weer kloppen.

Kijk anders hier eens. Wereldwijde ervaringen van TZ5-gebruikers. Er zitten zeer fraaie foto's bij, dus dat is er mogelijk met deze camera.

Dan krijg je er verder een gigantische zoom bij en 720p-filmen. De oude kun je ook kwijt en maak je je ouders blij mee.

1+1+1=3 :)

Ik had het echt allang gedaan! Als de TZ5 nou nog even snel in de aanbieding wordt gegooid @ 1dayfly ga ik hem in elk geval kopen en zal mijn TZ3 verkocht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 14:40
[...]

Vergeet alleen niet dat het geluid van de filmopname echt extreem brak is. Ongeveer de kwaliteit van een telefoonopname alleen dan nog slechter :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

n00bs schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 15:37:
[...]

Vergeet alleen niet dat het geluid van de filmopname echt extreem brak is. Ongeveer de kwaliteit van een telefoonopname alleen dan nog slechter :+
Net zo slecht als met de TZ3 inderdaad. Hoop met filmen dus maar voor een omgeving met weinig geluid en geen wind. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polo306
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-09 13:04
[...]

Ik wil upgraden omdat ik alles in FULL HD (SAMSUNG LE46A656, SAMSUNG HD360R HD DECODER & PS3)
jij hebt gewoon mijn tv :P

ik wil dus ook serie 6 halen en dan de 46 inch..maar dan aan het eind van dit jaar.
oh man..ik kan niet w8en op de 13e maand uitkering.
Ik hoop dus ook dat mijn tz5 zo mooi op die lcd uitkomt.
sorry voor de topic vervuiling.
mijn tasje is onderweg uit het verre oosten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:23
Vjenne-ICT schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 13:41:
Waarom zou jij het niet doen, licht dat eens toe?
Gewoon, omdat ik verwacht dat de eventuele kwaliteitswinst, als die er al is, niet opweegt tegen de investering (in geld) die je doet. Maar ook dat is weer strikt persoonlijk, voor iemand met genoeg geld maakt het waarschijnlijk weinig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
grun93 schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 17:26:
[...]

Gewoon, omdat ik verwacht dat de eventuele kwaliteitswinst, als die er al is, niet opweegt tegen de investering (in geld) die je doet. Maar ook dat is weer strikt persoonlijk, voor iemand met genoeg geld maakt het waarschijnlijk weinig uit.
Als je toch genoeg geld hebt, koop je geen TZ5, Dan koop je een Full HD Canon HV10 Camcorder en een goede kleine compactcamera a la Canon en nog een Canon dSLR erbij ;)

my 2 cents 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BakkerBolletje
  • Laatst online: 24-04 02:37
Ik was van de kwaliteit niet te spreken, veel ruis veel onscherpe opnames in auto stand (40%) en foto's genomen bij schemer of in een bowlingbaan zal ik maar niet over beginnen.

Wel moet ik zeggen dat de kwaliteit van de film opnames me zeer veraste geluid daar gelaten.

Ben nu aan het wachten tot me Canon 450D binnen komt :9 :9 :9 :9

Canon 450D + 18-55mm IS Kitlens || Slingshot 100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Wie zegt dat ik te veel geld heb? Kun je te veel geld hebben dan? Volgens mij heb je altijd een chronisch te kort tenminste ik wel! Ik zeg altijd maar zo ''het is maar net waar je jou geld aan uit geeft''!

Ik ben denk ik wel overtuigd en ga de TZ5 aanschaffen.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:38
Frogmen schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 13:41:
Voor geinterresseerden onder ons er is een firmware update beschikbaar op de internationale site voor de TZ4 en TZ5 gaat naar versie 1.2
http://panasonic.jp/suppo...download/TZ4_5/index.html
Succes moet hem thuis nog testen.
Ehm? Die is toch al een week of 4 uit?
RoyPieters schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 18:46:
Ik was van de kwaliteit niet te spreken, veel ruis veel onscherpe opnames in auto stand (40%) en foto's genomen bij schemer of in een bowlingbaan zal ik maar niet over beginnen.

Wel moet ik zeggen dat de kwaliteit van de film opnames me zeer veraste geluid daar gelaten.

Ben nu aan het wachten tot me Canon 450D binnen komt :9 :9 :9 :9
Sorry hoor.. maar als je zoveel vooronderzoek gedaan hebt dat je eerst een "compact" koopt en uiteindelijk bij een dSLR uitkomt dan ben je toch wel goed bezig. Zet nu eens eerst op een rijtje wat je met een camera wilt gaan doen. Als je niet snapt dat je geen hele bowling-baan kunt oplichten met een miniscule flitsje van een pocketcamera... 40% "onscherpe" opnames? Of je hebt/had een lemon of je bakt er, met alle respect, niks van. Ik zou graag wat voorbeelden willen zien van waar je ontevreden over bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 09:34

Gutteguttegut

CEO of TFD

www.1dayfly.nl :)
Afbeeldingslocatie: http://www.1dayfly.nl/admin/ProductPictures/panasonic_tz5black_large.jpg

[ Voor 71% gewijzigd door Gutteguttegut op 25-07-2008 12:28 . Reden: plaatje erbij ]

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind de prijs tegenvallen bij 1dayfly....voor 164 euro heb je er ook al een bij digital street en ook nog in het blauw...die ik graag wil.

Nemen jullie trouwens altijd garantie bij de digitale camera's...fabrieksgarantie...of ook tegen vallen/stoten???

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2008 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 10:58
ook meteen besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 13:25:
Vind de prijs tegenvallen bij 1dayfly....voor 164 euro heb je er ook al een bij digital street en ook nog in het blauw...die ik graag wil.

Nemen jullie trouwens altijd garantie bij de digitale camera's...fabrieksgarantie...of ook tegen vallen/stoten???
je bedoelt 264 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Is dit nu een Engelse of Nederlandse versie? Wie heeft ervaring met www.1dayfly.nl, is het betrouwbaar? Ik had er nog nooit van gehoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
" Deze aanbieding betreft een Engels model, u ontvangt met uw aankoop een stekker adapter plug."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Slechts € 14,- goedkoper dan bij Digitalstreet als je de verzendkosten meerekent. Ik kom regelmatig in Beuningen. Ik vind hem niet echt spectaculair helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

o ja, ik was te positief! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Vjenne-ICT schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 13:55:
[...]

Is dit nu een Engelse of Nederlandse versie? Wie heeft ervaring met www.1dayfly.nl, is het betrouwbaar? Ik had er nog nooit van gehoord!
Ja 1dayfly is betrouwbaar. Wel duurt het meestal rond de 5 werkdagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tis toch weer 14 euro goedkoper! die prijs van 264 is al heel erg scherp en ze zitten er toch maar weer onder bij 1dayfly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BakkerBolletje
Vond het wel een grappige opmerking van je, dak ik er niks van "bak" kan je gerust stellen als het op bakken aan komt gaat me dat prima af (banketbakker van beroep :*) :*) ).
Wel zijn we amateurs en hebben weinig kennis wat al die termen aan gaan die hier soms rond vliegen, ben me er wel in aan het verdiepen en hoop met de canon me eerste stappen te gaan maken.

Ik heb me wel dergelijk verdiept in welke camera we zouden aanschaffen, de eind keuze was op de canon of de tz5.
De keuze voor de tz5 was vanwege de compactheid en omdat iedereen er zo laaiend over was.

Zelf hadden we een finepix s304 die prima foto's schoot maar zijn beste tijd had gehad

Heb een paar foto's online gezwierd die dus onder de wazige categorie viel.
http://www.picupload.nl/u...rgwkb94hzd1j374lncdgg.jpg
http://www.picupload.nl/u...1ezc4e8jusv0xnhh6307o.jpg
http://www.picupload.nl/u...854j5v9ivxstqap6h3cyb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
RoyPieters schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 15:56:
Vond het wel een grappige opmerking van je, dak ik er niks van "bak" kan je gerust stellen als het op bakken aan komt gaat me dat prima af (banketbakker van beroep :*) :*) ).
Hahaha! Hopelijk gaat je dat beter af dan! :+
Ik heb me wel dergelijk verdiept in welke camera we zouden aanschaffen, de eind keuze was op de canon of de tz5.
De keuze voor de tz5 was vanwege de compactheid en omdat iedereen er zo laaiend over was.
Goede keuze. De lovende reviews van de gerenommeerde review sites bewijzen dat ook, en ook op pbase/flickr kun je legio foto's vinden uit de TZ5 die heel erg mooi zijn.
1) (paardjes)
Flash Used: Yes (Auto)
Focal Length: 47.0mm (35mm equivalent: 280mm)
Exposure Time: 0.017 s (1/60)
Aperture: f/4.9
ISO equiv: 125
Exposure: program (Auto)

Tsja: outdoor, ingezoomd tot 280mm, flitsen, een sluitertijd van 1/60s en een bewegend onderwerp. Maar er is dan ook werkelijk niks scherp. Vreemd.

2) (rog)
Flash Used: Yes (Auto)
Focal Length: 8.0mm (35mm equivalent: 48mm)
Exposure Time: 0.033 s (1/30)
Aperture: f/4.2
ISO equiv: 400
Exposure: program (Auto)

hele lastige omgeving, water weerspiegelt en fopt de lichtmeting waarschijnlijk gigantisch. Wellicht dat de autofocus de halogeenlamp rechtsonder genomen heeft?

3) (fiets)
Flash Used: No (Auto)
Focal Length: 47.0mm (35mm equivalent: 280mm)
Exposure Time: 0.0063 s (1/160)
Aperture: f/4.9
ISO equiv: 100
Exposure: Landscape Mode

Tsja... kan er weinig van zeggen... 280mm en 1/160s met een bewegend onderwerp is een uitdaging...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
Daarom zei ik al eerder dat die 10x optische zoom meestal niet bruikbaar is, omdat het objectief totaal niet lichtsterk is. Daarnaast zijn de laatste 2 foto's naast bewogen (krijg het idee dat er niet eerst gefocust is of dat wel en te lang gewacht met doordrukken) ook zwaar onderbelicht.

Bij die laatste foto lijkt de lichtmeting gedaan op het object links in beeld, totaal niet logisch maar blijkbaar op de full autostand. Maar ik merk zelf ook met de TZ5 dat hij vaak een focus en lichtmeting doet op een punt in het beeld dat voor mijn oog het meest onlogisch is en ik dat probleem nooit met Canon camera's heb meegemaakt.

Ook dit laatste heb ik gemaild aan Panasonic voor een eventuele firmware update. Echter wordt er pas wat gedaan met de klachten als iedereen mailt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BakkerBolletje
Het hele punt dat we voor deze camera waren gegaan is omdat hij lekker ver kon zoomen :) "klein" en dus makkelijk mee te nemen was.
Zeker als je die review op youtube zag van camera labs gaf je dat toch echt de indruk dat hij op max zoom heel stabiel was.
Maar goed we hebben de buggie toch meestal mee dus kan de canon lekker onderin :P :P

[ Voor 22% gewijzigd door BakkerBolletje op 25-07-2008 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
RoyPieters schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 16:52:
Het hele punt dat we voor deze camera waren gegaan is omdat hij lekker ver kon zoomen :) "klein" en dus makkelijk mee te nemen was.
Zeker als je die review op youtube zag van camera labs gaf je dat toch echt de indruk dat hij op max zoom heel stabiel was.
Maar goed we hebben de buggie toch meestal mee dus kan de canon lekker onderin :P :P
Idd op youtube/vimeo zag het er erg stabiel uit met filmen op max zoom. Mijn ervaringen met de optical stabiliser zijn wat minder goed ;) en ja ik kon voorheen ook met een compact camera zonder stabilisatie op 1/8sec uitgezoomd op 28mm normaal een foto maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
n00bs schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 16:37:
Daarom zei ik al eerder dat die 10x optische zoom meestal niet bruikbaar is, omdat het objectief totaal niet lichtsterk is.
Viel mij reuze mee, ik heb met een TZ3 gespeeld kreeg die max uitgezoomd wel scherp op 1/160,
je moet de camera wel stilhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
bouwfraude schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 18:46:
[...]

Viel mij reuze mee, ik heb met een TZ3 gespeeld kreeg die max uitgezoomd wel scherp op 1/160,
je moet de camera wel stilhouden.
Dat is waar, maar ook met 1/160 seconde is de kleinste verplaatsing in eigen hand of van het object al funest voor een scherpe foto. Ik denk dat 1/1000 seconde met 10x optische zoom wat betere resultaten geeft :) echter praat je dan over een dSRL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thei
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06-09-2024
vandaag exact 12.00 uur 2x TZ5 besteld bij 1dayfly. 247,50 euro per stuk door de gedeelde verz. kosten met mijn broer die de tweede wil. Ik had de prijs ook scherper verwacht maar er is denk ik teveel vraag naar dit toestel. Lang gewacht op maintronic ivm zijn aanbieding van 210 euo. Sinds 18-6 mijn best gedaan om daar te bestellen en heb nu voor deze aanbieding gekozen. Gelijk een 8 Gb class 6 SDHC Transcend besteld bij geheugenonline. Het Panasonic-Lumix tasje dat ik eerder al bestelde in Hongkong via ebay verwacht ik ook binnenkort. De link ervan zette ik reeds eerder op deze site. Ik had al ervaring met de TZ3 en verwacht dat deze weer net iets beter is en vooral de IA stand spreekt me aan omdat mijn vrouw in sept. een verre reis gaat maken en dan komt die automaat denk ik heel goed van pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik ben sindskort ook een gelukkige eigenaar van het TZ5 toestel.Alleen zit ik met iets over de film functie waarvan ik niet zeker ben of dat standaard is. Als ik tijdens het filmen ga inzoomen, hoor ik de lensuitschuiven (soort brom geluid). Dit is ook erg hoorbaar (dus irritant) als ik de video terugkijk op mijn pc. Hebben jullie hier ook las van en hoe is dit eventueel te verhelpen? Overigens is de firmware net geupdate naar 1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
Verwijderd schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 22:40:
Hallo,

Ik ben sindskort ook een gelukkige eigenaar van het TZ5 toestel.Alleen zit ik met iets over de film functie waarvan ik niet zeker ben of dat standaard is. Als ik tijdens het filmen ga inzoomen, hoor ik de lensuitschuiven (soort brom geluid). Dit is ook erg hoorbaar (dus irritant) als ik de video terugkijk op mijn pc. Hebben jullie hier ook las van en hoe is dit eventueel te verhelpen? Overigens is de firmware net geupdate naar 1.2
Dat heeft iedereen, de 1 iets meer dan de ander. Ik had dit zelfs mijn oudere videocamera's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet zeggen dat ik waarschijnlijk degene ben die er iets meer last van heb. Het kraak geluid is namelijk echt overheersend. Ik heb een voorbeeld hierop staan: http://www.vimeo.com/1410618 Wat is jullie mening? Moet ik hiermee terug naar de winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 14:04:
Ik moet zeggen dat ik waarschijnlijk degene ben die er iets meer last van heb. Het kraak geluid is namelijk echt overheersend. Ik heb een voorbeeld hierop staan: http://www.vimeo.com/1410618 Wat is jullie mening? Moet ik hiermee terug naar de winkel?
This is a private video

Kun je hem niet ergens anders hosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry, hij is nu openbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
Verwijderd schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 14:04:
:D

Ik kan je nu al zeggen dat dit niet normaal is. Had je wel je vinger aan de linkerkant van de camera niet toevallig op de microfoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
n00bs schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 19:03:
[...]
Dat is waar, maar ook met 1/160 seconde is de kleinste verplaatsing in eigen hand of van het object al funest voor een scherpe foto. Ik denk dat 1/1000 seconde met 10x optische zoom wat betere resultaten geeft :) echter praat je dan over een dSRL.
Het is een 280mm equivalent die zou je normaal gesproken met 1/280 (of wat er in de buurt zit) stil moeten kunnen houden als het een DSLR was.

De brandpuntsafstand van de TZ5 is 47mm dus 1/50 zou al moeten lukken ware het niet dat je als je de camera van je af houdt om op het schermpje te turen, het spul nooit zo goed stil kan houden als een SLR die je voor je oog houd, maar een met een beetje oefenen kom je een heel eind.

De foto van de paardjes is genomen op 1/60 dat redelijk langzaam zeker voor bewegende dingen, de paarden lopen, maar de ISO is slechts 125, op standje sport gaat die omhoog dan krijg je iets meer ruis maar wel een kortere sluitertijd en en een foto die scherp is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:D

Ik kan je nu al zeggen dat dit niet normaal is. Had je wel je vinger aan de linkerkant van de camera niet toevallig op de microfoon?
Oeps....helemaal niet bij nagedacht. Was zo gefocust op het kraakgeluid zelf. Bedankt. Aanzienlijk stuk minder gekraak nu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanPC
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-09 19:08
Nou ik ben net 2 weken op vakantie geweest met mijn TZ5, en ik ben zéér te spreken over de camera. Naast de enorme zoom die deze kleine camera heeft, vind ik ook dat de macro foto's erg goed zijn voor zo'n klein toestel. Ik zal als er vraag naar is een paar foto's plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StanPC schreef op zondag 27 juli 2008 @ 20:38:
Nou ik ben net 2 weken op vakantie geweest met mijn TZ5, en ik ben zéér te spreken over de camera. Naast de enorme zoom die deze kleine camera heeft, vind ik ook dat de macro foto's erg goed zijn voor zo'n klein toestel. Ik zal als er vraag naar is een paar foto's plaatsen.
Ja, zou het leuk vinden om foto's van je te zien! Ben benieuwd naar de resultaten met de tz5

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2008 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
StanPC schreef op zondag 27 juli 2008 @ 20:38:
Ik ben ook wel benieuwd naar de foto's! Kun je tevens wat meer ervaring delen met ons wat betreft het toestel, wat zijn je ervaringen en wat zijn eventuele min of plus punten?

Alvast bedankt voor de moeite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-09 14:33
niet normaal hoeveel ruimte je kunt besparen met superc. Een hd filmpje van bijna 66MB omgezet naar 2,5MB zonder zichtbaar kwaliteitsverlies. Lekkere codec gebruiken de heren van panasonic, maar dat was al bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thei schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 22:18:
[...]

Op ebay het volgende panasonic lumix tasje gekocht in hongkong voor 6,47 euro incl verzenden. Dat is nog eens leuk winkelen.

http://cgi.ebay.nl/Case-P...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
Heb je het tasje al binnen? Ik heb em namelijk ook net besteld en ben benieuwd hoe lang het duurt voordat ik het tasje binnen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
Verwijderd schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 11:16:
[...]
Heb je het tasje al binnen? Ik heb em namelijk ook net besteld en ben benieuwd hoe lang het duurt voordat ik het tasje binnen heb.
Uit HongKong duurt meestal een weekje is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

darklord007 schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 09:13:
niet normaal hoeveel ruimte je kunt besparen met superc. Een hd filmpje van bijna 66MB omgezet naar 2,5MB zonder zichtbaar kwaliteitsverlies. Lekkere codec gebruiken de heren van panasonic, maar dat was al bekend.
Welke instellingen/codecs heb je exact gebruikt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-09 14:33
Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/sziw0g.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanPC
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-09 19:08
Vjenne-ICT schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 00:18:
[...]

Ik ben ook wel benieuwd naar de foto's! Kun je tevens wat meer ervaring delen met ons wat betreft het toestel, wat zijn je ervaringen en wat zijn eventuele min of plus punten?

Alvast bedankt voor de moeite!
Ik heb hier een review geschreven.
Er staan ook 7 foto's bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
StanPC schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 21:34:
[...]

Ik heb hier een review geschreven.
Er staan ook 7 foto's bij.
Bedankt voor de mooie review, top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
KasperC (ofzoiets) en ik gebruiken deze settings:
Afbeeldingslocatie: http://img136.imageshack.us/img136/6316/superbq0.jpg

De H264 codec is erg efficient, dus ik vrees toch echt dat jij, zeker met die lage bitrate en WMV codec kwaliteit aan het inboeten bent. Compressie is uiteraard minder dan dat jij behaald, ik behaal met deze settings ongeveer een factor 5, maar ik zie totaal geen kwaliteitsverschil.

[ Voor 14% gewijzigd door catchingfire op 30-07-2008 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Ik ga ze beiden even proberen. :) Thanks.

Voordeel van de wmv is dat ik ze via de xbox360 op mijn TV af kan laten spelen, maar dat kan altijd later nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thei
Verwijderd schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 11:16:
[...]

Ja!! Ik heb gisteren 1 week later dus het tasje ontvangen. Ik vind het een mooi tasje en ongelooflijk voor de betaalde prijs. Super deal! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:28

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

nedra geeft het hier al aan met de tz3, maar ik merk dus hetzelfde met de tz5.
Wanneer in het beeld opeens een hoop meer licht binnen komt, dan krijg je verticale strepen. Mijn idee is dat de sensor niet snel genoeg van gevoeligheid veranderd en die witte strepen het gevolg zijn van overload op de sensor.
Was meteen terug naar de winkel gegaan en een 2e exemplaar getest. Die doet het identiek.
Heeft iedereen dit?! (grote helderheids verschillen en dan beeld heen en weer schuiven, zodat de sensor van gevoeligheid moet wisselen, waarna je als gevolg strepen in beeld krijgt).
Nu zie je het niet terug op de foto (dus denk je, het valt wel mee), maar helaas is het fenomeen prima zichtbaar in film modes (balen).

[ Voor 13% gewijzigd door Nomad op 30-07-2008 14:48 ]

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
Nomad schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 14:31:
Wanneer in het beeld opeens een hoop meer licht binnen komt, dan krijg je verticale strepen. Mijn idee is dat de sensor niet snel genoeg van gevoeligheid veranderd en die witte strepen het gevolg zijn van overload op de sensor.
Was meteen terug naar de winkel gegaan en een 2e exemplaar getest. Die doet het identiek.
Heeft iedereen dit?! (grote helderheids verschillen en dan beeld heen en weer schuiven, zodat de sensor van gevoeligheid moet wisselen, waarna je als gevolg strepen in beeld krijgt).
Nu zie je het niet terug op de foto (dus denk je, het valt wel mee), maar helaas is het fenomeen prima zichtbaar in film modes (balen).
Algemeen bekend probleem volgens mij hoe een CCD werkt. Weet ook even de naam niet meer, maar ik denk dat het een vorm van "bleeding" is. Ik heb het zelf dus ook en wist dit al voor de aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Bleeding is wanneer een CCD in vertikale of horizontale richting overload doordat een gedeelte van de sensor volledig overbelicht raakt.
Mijn D50 had dat wanneer ik de zon fotografeerde.
Dit is niet geheel hetzelfde, maar lijkt er wel ongeveer op.
Blijkbaar is het een beperking van de camera, een beperking waar ik wel mee kan leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thei schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 13:09:
[...]Ja!! Ik heb gisteren 1 week later dus het tasje ontvangen. Ik vind het een mooi tasje en ongelooflijk voor de betaalde prijs. Super deal! ;)
Ziet er idd strak uit, maar vind de belettering minder, qua aandacht = steel mij. Zijn die letters er op geprint (af te krabben? Nee, je hoeft het niet voor me te proberen, maar enig idee?), of is het in reliëf? Heb gevraagd aan de verkoper of hij ze onbedrukt verkoopt, maar krijg geen sjoege.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thei
Verwijderd schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 16:32:
[...]

Ziet er idd strak uit, maar vind de belettering minder, qua aandacht = steel mij. Zijn die letters er op geprint (af te krabben? Nee, je hoeft het niet voor me te proberen, maar enig idee?), of is het in reliëf? Heb gevraagd aan de verkoper of hij ze onbedrukt verkoopt, maar krijg geen sjoege.
Ik vermoed dat het eraf is te krabben maar ik laat ze zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Mooie toestellen. Ik twijfel nog tussen de TZ5 , FZ8 en FZ18 . Helemaal omdat de laatste twee voor dezelfde en een stuk goedkopere prijs te krijgen zijn... maar de afmetingen doen het hem toch denk ik. Hij moet lekker makkelijk in mijn backpack passen, broekzak of in mijn rechterhand.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al een Sandisk, of ander merk, Extreme III SDHC 8 GB geprobeerd, en werkt dit ook op een TZ3 camera?
Zag dat er al 16GB SDHC kaartjes worden gebruikt. Werkt dit echt op een TZ3, of moet er een update uitgevoerd worden.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2008 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nomad schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 14:31:
Had m'n powershot A70 ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
Ik heb nog geen een compacte fotocamera gezien waarbij dat niet was.

Daarom ook beter een videocamera kopen als je echt kwaliteit wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na lang nadenken en reviews doornemen, ben ik dan toch ook overgegaan tot aankoop van de TZ5.
Het uitgebreidere zoomvermogen heeft me toch overtuigd om deze te nemen i.p.v. de Canon 860IS.

Ik heb de camera nu aangekregen, maat wat blijkt een UK-model terwijl dat nergens vermeld wordt op de site van de webwinkel. 8)7 Na contact opgenomen te hebben bieden ze 2 oplossingen: ofwel terugsturen en dan krijg ik een nieuwe maar dat gaat een 2 tot 3 weken duren; ofwel mag ik een verloopstekker kopen en dan betalen ze die terug.

Vermits ik de camera mee op vakantie wil is het terugsturen helaas geen optie. Ik ben nu van plan om een volledige lader apart te kopen (dus lader zelf en de aansluitkabel) zodat ik op reis de verloopstekker niet telkens moet meenemen.

Nu vroeg ik me af of er iemand weet of het enige verschil tussen het uk-model en het europese model de stekker is. Of zijn er nog andere verschillen (taalkeuze van menu's,...?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
Net nog een paar mooie fotos kunnen maken van de zonsverduistering met mijn TZ5 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
Ik zou gewoon een verloopstekker kopen. Die dingen zijn echt superklein. Welke webwinkel was het? Want ik ga ook de Z5 bestellen en ik wil iig die winkel vermijden.
Ik heb de camera nu aangekregen, maat wat blijkt een UK-model terwijl dat nergens vermeld wordt op de site van de webwinkel. 8)7 Na contact opgenomen te hebben bieden ze 2 oplossingen: ofwel terugsturen en dan krijg ik een nieuwe maar dat gaat een 2 tot 3 weken duren; ofwel mag ik een verloopstekker kopen en dan betalen ze die terug.
Je mag gewoon de camera terugsturen en je geld terugeisen ivm wet koop op afstand. Dat is ook nog een optie en camera ergens anders kopen.

[ Voor 60% gewijzigd door Paquito op 01-08-2008 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paquito schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 12:52:
Ik zou gewoon een verloopstekker kopen. Die dingen zijn echt superklein. Welke webwinkel was het? Want ik ga ook de Z5 bestellen en ik wil iig die winkel vermijden.
Ik heb hem via pixmania besteld (vanwege goede prijs en ik kon het dan combineren met nog enkele andere zaken die ik kon bestellen om verzendkosten te drukken)
Paquito schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 12:52:
Je mag gewoon de camera terugsturen en je geld terugeisen ivm wet koop op afstand. Dat is ook nog een optie en camera ergens anders kopen.
Dat kan inderdaad maar dan moet je wel de verzendkosten van het terugsturen voor eigen rekening nemen. Ik heb in ieder geval nog even gemaild om te vragen of ze mij niet sneller een correcte versie kunnen opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Ja, retourproces bij Pixmania is niet leuk. Je moet het namelijk naar Frankrijk opsturen, wat duurder is dan normaal. Dat verloopstekkertje is waarschijnlijk nog goedkoper ook.

Ik heb overigens ook bij de TZ3 een lader zitten die in de US gebruikt kan worden en een verloopje voor Europese stopcontacten. Zat er wel gewoon bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op grond van recensies zojuist een TZ4 gekocht voor 235 euro, alleen heb ik achteraf wel wat veel betaald voor een geheugenkaart (18 euro voor 2 GB) en een extra accu (29 euro voor een Carat type CGA-S007). Hopelijk doet de winkelier niet te moeilijk met retourneren (accessoires zijn in originele verpakking). Ze moeten het namelijk hebben van de verkoop van accessoires. De normale prijs voor een extra accu, mij werd 59 euro verteld, geldt alleen voor een originele accu van Panasonic.

‘Vroeger’ kostte een geheugenkaartje in een goedkope zaak al 59 euro, en dan viel de hogere prijsstelling duidelijker op.

N.B. De acculader werkt perfect :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 18:24: Hopelijk doet de winkelier niet te moeilijk met retourneren (accessoires zijn in originele verpakking). Ze moeten het namelijk hebben van de verkoop van accessoires. De normale prijs voor een extra accu, mij werd 59 euro verteld, geldt alleen voor een originele accu van Panasonic.
Dat hoop ik ook voor je, en kijk vooral eens rond op ebay. Kocht er vorige week een nieuwe TZ4 met 2 originele Panasonic batterijen, een 4GB PQI SDHC kaartje en accessoire setje (tripodje, schoonmaakset, tasje en SDHC usb cardreadertje) voor €202, inclusief bezorging uit Engeland. Als je kan leven met een amerikaanse versie (geen nederlands in het menu), en garantie = opsturen naar verkoper in Engeland, wellicht interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thei
Ik heb sinds gisteren de ook de TZ 5 via 1dayfly. Ik had al ervaring met de TZ3 en was snel vertrouwd met de TZ5.
Toch heb ik een vraag aan jullie. Bij bewegende kinderen binnen zette ik de TZ3 op de,, I ,, stand en dan was de foto altijd scherp. Deze stand gebruikte ik standaard voor alle binnen foto's wanneer ik geen flits gebruikte. Bij de TZ 5 zijn de foto's wazig als mijn kleinzoon zijn arm niet al te snel op en neer blijft bewegen als test. Op welke stand maken jullie binnen foto's van bv kerken en van bewegende onderwerpen zoals bewegende kinderen , wielrenners, voorbij rijdende auto's e.d.??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 22:27:
[...]

Dat hoop ik ook voor je, en kijk vooral eens rond op ebay. Kocht er vorige week een nieuwe TZ4 met 2 originele Panasonic batterijen, een 4GB PQI SDHC kaartje en accessoire setje (tripodje, schoonmaakset, tasje en SDHC usb cardreadertje) voor €202, inclusief bezorging uit Engeland. Als je kan leven met een amerikaanse versie (geen nederlands in het menu), en garantie = opsturen naar verkoper in Engeland, wellicht interessant.
233 € is anders de laagste internetprijs in Nederland, ik heb mijn camera bij Fotohart besteld (in mijn eigen woonplaats).

Echter, 18,00 € voor 2 GB terwijl hetzelfde kaartje bij een bekende computerwinkel in Vlaardingen 6,95 € kost vind ik wel erg veel van het goede. Ik weet het, had beter de prijzen van tevoren even kunnen controleren 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thei schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 12:18:
Ik heb sinds gisteren de ook de TZ 5 via 1dayfly. Ik had al ervaring met de TZ3 en was snel vertrouwd met de TZ5.
Toch heb ik een vraag aan jullie. Bij bewegende kinderen binnen zette ik de TZ3 op de,, I ,, stand en dan was de foto altijd scherp. Deze stand gebruikte ik standaard voor alle binnen foto's wanneer ik geen flits gebruikte. Bij de TZ 5 zijn de foto's wazig als mijn kleinzoon zijn arm niet al te snel op en neer blijft bewegen als test. Op welke stand maken jullie binnen foto's van bv kerken en van bewegende onderwerpen zoals bewegende kinderen , wielrenners, voorbij rijdende auto's e.d.??
Ik heb hem zelf nog niet gekocht, maar wel geprobeerd, en wat ik me kan herinneren is dat ik hem op de normale stand had staan, dus geen IA....iso op auto en sluitertijd op min 200 en daardoor kreeg ik alles strak op de foto bij beweging.

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 22:27:
[...]

Zou je me wat meer kunnen vertellen hoe dat in zijn werk gaat bij ebay...als het hier niet mag, kan ik je dan mijn email geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Focus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 11:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu het probleem met mijn verkeerd geleverd toestel is opgelost (De voedingskabel van de batterijoplader van het uk-model helemaal vervangen door een europese kabel) ben ik begonnen met wat experimenteren met de camera. De eerste indruk is alvast positief!

Het valt me wel op dat bij het inzoomen (zowel bij het maken van foto's als filmen) het zoomen zelf zeer duidelijk te horen is (een soort schrapend bromgeluid als de lens uitschuift). Bij mijn vorige camera was dit geruisloos.
Is het een algemeen fenomeen bij de TZ5 dat het inzoomen duidelijk hoorbaar is?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 21:34:
[...]
Zou je me wat meer kunnen vertellen hoe dat in zijn werk gaat bij ebay...als het hier niet mag, kan ik je dan mijn email geven?
Ik heb een uitleg naar het emailadres uit je profiel gestuurd.
Verwijderd schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 10:32:
De voedingskabel van de batterijoplader van het uk-model helemaal vervangen door een europese kabel) .....

Is het een algemeen fenomeen bij de TZ5 dat het inzoomen duidelijk hoorbaar is?!?
Vreemd dat er 2 soorten laders geleverd worden, ik heb er een die rechtstreeks in het wandcontact hangt, met een uitklapstekker. Moest wel een verloopplugje usa-europa op, maar die had ik al zat.
http://cgi.ebay.nl/NEW-PA...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Op mijn tz4 hoor ik het in-uitzoomen wel, maar minimaal, je voelt het meer dan dat je het hoort eigenlijk. Ik hoor/lees echter wel dat de een meer herrie maakt dan de ander.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2008 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
Verwijderd schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 10:32:
Nu het probleem met mijn verkeerd geleverd toestel is opgelost (De voedingskabel van de batterijoplader van het uk-model helemaal vervangen door een europese kabel) ben ik begonnen met wat experimenteren met de camera. De eerste indruk is alvast positief!

Het valt me wel op dat bij het inzoomen (zowel bij het maken van foto's als filmen) het zoomen zelf zeer duidelijk te horen is (een soort schrapend bromgeluid als de lens uitschuift). Bij mijn vorige camera was dit geruisloos.
Met alle respect maar lees eens een paar postings terug ;)
en het antwoord is ja en nee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

TS geupdate :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n00bs schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 11:18:
[...]

Met alle respect maar lees eens een paar postings terug ;)
en het antwoord is ja en nee...
Dat had ik inderdaad al wel gelezen :P , maar daar werd vooral gemeld dat het fel hoorbaar was tijdens het afspelen van filmpjes. Mij valt het eerder op bij het inzoomen als je gewoon foto's trekt. Het is ook echt hoorbaar en niet alleen voelbaar.

Bij het filmen stoort het me niet zo omdat ik vind dat je met een compactcamera niet het resultaat van een echte filmcamera moet beoogen (al is de beeldkwaliteit goed, geluidskwaliteit is inderdaad wat minder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 11:08:
[...]

Ik heb een uitleg naar het emailadres uit je profiel gestuurd.

[...]

Vreemd dat er 2 soorten laders geleverd worden, ik heb er een die rechtstreeks in het wandcontact hangt, met een uitklapstekker. Moest wel een verloopplugje usa-europa op, maar die had ik al zat.
http://cgi.ebay.nl/NEW-PA...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Op mijn tz4 hoor ik het in-uitzoomen wel, maar minimaal, je voelt het meer dan dat je het hoort eigenlijk. Ik hoor/lees echter wel dat de een meer herrie maakt dan de ander.
HOI,

wat betreft het mailtje...heb dus geen mail ontvangen.
Mijn mail is [foetsie]

BEDANKT

[ Voor 1% gewijzigd door Nomad op 04-08-2008 14:02 . Reden: nomad: niet zo slim om je mail erin te zetten ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 12:36:
[...]

HOI,

wat betreft het mailtje...heb dus geen mail ontvangen.
Mijn mail is XXXXXXXXXXX
BEDANKT
Haal dat email adres maar weg uit je bericht, voor de spambots 'm toevoegen.
had het vandervorst adres uit je profiel gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er al mensen die ervaring hebben met het onderwaterhuis voor de tz5? bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polo306
  • Laatst online: 11-09 13:04
mijn tasje is ook binnen uit het verre oosten.Vind alleen de beschermfolie aan de brede kant.
Tasje is erg mooi..zeker voor het geld wat je er maar voor neerlegt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EDIT:
Plaatjes verwijderd, post irrelevant.

[ Voor 102% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2008 15:48 . Reden: Website down ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 18:00:
Iemand al een Sandisk, of ander merk, Extreme III SDHC 8 GB geprobeerd, en werkt dit ook op een TZ3 camera?
Zag dat er al 16GB SDHC kaartjes worden gebruikt. Werkt dit echt op een TZ3, of moet er een update uitgevoerd worden.
Ik heb de DMC-TZ3 en kan je vertellen dat deze perfect werkt met een A-Data 16gb SDHC kaartje (class 6). Ik heb wel de firmware geupdate, maar weet niet of dat van invloed is geweest op het accepteren van dit kaartje in de Camera, want dat had ik al eerder gedaan.

Volgens deze link op de officiele panasonic site zou het echter op alle TZ3's gewoon moeten werken, zelfs 32GB SDHC:
http://panasonic.jp/suppo.../connect/dsc/dmc_tz3.html

Klein voetnootje is wel dat ze alleen panasonic sd/sdhc kaartjes hebben getest, maar goed het is een universele standaard, dus :) .

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2008 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Ik heb er een 8GB SDHC kaartje van TakeMS inzitten. Werkt prima in de TZ3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Kan iemand mij vertellen wat ik op een 8GB en 16GB kaartje kwijt kan metge en TZ5? Ik zit nog te twijfelen om een 8GB of een 16GB kaartje te bestellen. Ik wil dus ook filmpjes gaan maken, maar dit zullen nietg echt lange filmpjes worden. Wat adviseren jullie mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Vjenne-ICT schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 10:05:
Kan iemand mij vertellen wat ik op een 8GB en 16GB kaartje kwijt kan metge en TZ5? Ik zit nog te twijfelen om een 8GB of een 16GB kaartje te bestellen. Ik wil dus ook filmpjes gaan maken, maar dit zullen nietg echt lange filmpjes worden. Wat adviseren jullie mij?
8gb kaartjes, eventueel 2 kopen. Beetje risico verspreiding mocht je kaartje wel stuk gaan of een error geven e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op mijn 2gb sd kaartje gaan 450 foto's of 23min filmen (hoogste kwaliteit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vjenne-ICT schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 10:05:
Op 8GB kun je bijna 1800 foto's of ruim 30 minuten film op de hoogste kwaliteit kwijt.

Zelf heb ik met 400 foto's en 20 filmpjes van 30 sec. - 2 min. bijna de helft van mijn 8GB kaartje gebruikt deze vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 14:10:
[...]

Op 8GB kun je bijna 1800 foto's of ruim 30 minuten film op de hoogste kwaliteit kwijt.

Zelf heb ik met 400 foto's en 20 filmpjes van 30 sec. - 2 min. bijna de helft van mijn 8GB kaartje gebruikt deze vakantie.
Bedankt voor je duidelijke antwoord, hier kan ik wat mee! Het lijkt mij dan dat 8GB meer dan voldoende is want filmen doe je toch niet meer dan een paar minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand ervaring met de '8gb sd kaartjes' die op ebay worden aangeboden? Gaan in de veiling weg voor rond de 8 euro inc verzendkosten en cardreader. Volgens de beschrijving schrijven ze rond de 7 mb/sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
Verwijderd schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 02:18:
iemand ervaring met de '8gb sd kaartjes' die op ebay worden aangeboden? Gaan in de veiling weg voor rond de 8 euro inc verzendkosten en cardreader. Volgens de beschrijving schrijven ze rond de 7 mb/sec.
Ebay wordt steeds onbetrouwbaarder wat betreft electronica. Er is zo verschikkelijk veel namaak de laatste 2 jaar daar te vinden dat de kans dat je een 'origineel' of goed item hebt klein wordt.
Heb al diverse malen zelf neppers en troep ontvangen. Ook al wordt je voor aankoop vooraf verzekerd door de verkoper dat het een origineel item is. Op het eerste gezicht lijkt alles in orde maar dan staan er bv spelfouten op het artikel of ze voldoen gewoon niet. Achteraf reclameren heeft geen zin want dan krijg je geen reaktie of voor het geld is het de moeite niet. Ook de paypal-buyer-protection is een wassen neus. Die helpen je alleen maar als een artikel niet aankomt.
Dus dit soort zaken bestel ik zeker niet meer op Ebay.

Je kunt beter ietsje meer uitgeven en het hier halen. Zo heb je een transcend 8GB SDHC class 6 voor 20 euro in de pricewatch. Weet je in ieder geval zeker dat het goed werkt. Ik heb die zelf ook genomen.
En een extra cardreader heb je in principe niet nodig want de TZ'jes worden toch als een mass storage device gezien. En ze zijn snel genoeg via usb2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
Ik heb het Ebay hoesje van de vorige pagina(s) inmiddels ook binnen. Zeker een aanraden voor die 6 euro nog iets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
Ik weet dat het eigenlijk tegen de regels van GoT is maar ik stel toch even kort een vraagje zonder het hele topic doorgelezen te hebben, ik heb namelijk héél weinig tijd... :(

Het gaat om het makenv van avond/nacht foto's met lange sluitertijden. Ik weet dat de TZ5 een nachtmodus heeft met zeer lange sluitertijden (tot 60 sec ofzo?) maar als je die optie gebruikt dan kan je niet meer zelf de ISO-gevoeligheid instellen. Ik ben dol op het maken van nacht foto's met lange sluitertijd en lage ISO-waardes met mijn Fuji 31FD. Al heeft die handmatig maar een sluitertijd van max 3 seconden...

Hoe zit dat bij de Pana? Als je de nachtmodus gebruikt kan je dan zelf iets van sluitertijden bepalen of moet je het apparaat maar geloven? En welke ISO waardes kiest de camera dan gewoonlijk? En kan je dat zelf nog beïnvloeden of helemaal niet?

Echt, waarom biedt geen enkele fabrikant een goede compact aan waarbij je zelf deze dingen (sluiter, diafragma, ISO, etc.) zelf kunt instellen. Zo moeilijk is 't toch niet... :(

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
Rossi46>

Wat is nou jouw vraag? je komt eerst met een stelling en feiten en daarna stel je dezelfde vraag rondom jouw eerste stelling :?
Overigens staan de handleiding ook door mij gepost in dit topic ;)

Nachtmodus: 15, 30 en 60 seconde ISO 100
Meer keuze is er helaas niet...

[ Voor 21% gewijzigd door n00bs op 12-08-2008 11:48 ]

Pagina: 1 ... 13 ... 24 Laatste

Dit topic is gesloten.